Pepperspray ontploft in gezicht Politie Breda
AU, verdomme. PIJN
Ophef op sociale media vandaag naar aanleiding van een bericht van de Politie Breda. Er was een mevrouw AANGEHOUDEN & VERHOORD wegens een busje pepperspray in heur bezit (heel veel boze dames, reacties en alles onder die tweet). Maar het is nou eenmaal verboden. Pepperspray is Categorie II en VERBOTEN volgens de Wapenwet. Alleen politie, marechaussee en andere opsporingsambtenaren mogen pepperspray gebruiken, en zelfs daar zijn regels voor (hiero die regels uit de Ambtsinstructie). Dus de Pliesie Breda doet niks fout. Want dat hebben we zo afgesproken. Maar krom is het wel en niet recht. Want aan camerabeelden heb je niet zoveel als er zo'n viespeuk achter je staat te viespeuken, en aan de politie al helemaal niets want die houden FOEI-gesprekken, met viespeuken. Dus bakkers. Bakken maar!
Reaguursels
InloggenBlij dat ik nooit aan Twitter begonnen ben. rabbit-hole aan bitterheid.
Deze is ook goed:
www.youtube.com/watch?v=pUUlmCML4WY
Daarom heb ik altijd een handje zand bij me.
Elk volk krijgt de Politie die het verdiend. Wat een aanfluiting. De korpschef van deze dienders zou deze agenten moeten ontslaan wegens overtrokken dienstklopperij en verregaande incompetentie. Maar bij onze eigen (r)overheid mag en kan alles.
Soms toch wel een beetje jaloers op Amerika. Ik zou willen dat wij in Nederland ook wapens mogen bezitten, die we, in tijden van nood kunnen gebruiken i.p.v. een pollepel. Denken dat het in de toekomst louter vrede zal zijn is wensdenken. Kijk maar naar de geschiedenis. Nu wil ik prima een keertje helemaal call of duty gaan hier in Breda maar dan wel met pepperspray op zak.
Nou, ik woon in Amerika en ik ben heel erg jaloers op jullie in Nederland.
Want, zo heb ik vernomen, in Nederland "heeft de overheid het monopolie op geweld".
Amerikaanse criminelen doen nog wel eens aan geweld en derhalve is het toegestaan dat wij onszelf verdedigen. In Nederland zijn criminelen aardig en hebben respect voor hun mogelijke slachtoffers. Nee is nee, toch?
Een echte anecdote. Een tijd geleden kwam er een pitbull op me afgalopperen. Moest ik toch zélf mijn eigen pepperspray gebruiken!
Ik denk dat ik maar terug-emigreer naar Nederland. Daar had ik de politie kunnen bellen om die hond te overmeesteren. Hier moet je het zelf maar oplossen. Schandelijk!
@Anomiemus | 21-02-20 | 16:30: haha, voor de politie er hier is ben je al aan flarden gescheurd door die pitbull.
Defence spray is legaal en kan je kopen bij de dumpshop. Lijkt erg op pepperspray maar spuit verf dat ook nog lastig te verwijderen is.
Verkracht worden door een smurf klinkt inderdaad beter.
Ik zou wel eens willen weten waarom pepperspray eigenlijk verboden is. Het is eigenlijk onschuldig en brengt geen blijvende schade toe. Het is wel een middel dat een aanvaller kan stoppen met aanvallen.
Begin een petitie. Ik teken.
Het is ook iets wat een aanvaller kan gebruiken om aan te vallen.
Gewoon de doodstraf weer invoeren dan verwijder je de rotte appels effectief en krijgen we weer een veilige samenleving. Als je iemand dood krijgt de overleden persoon geen 2de kans. Moordenaar mag terug de maatschappij in. Aantal goede mensen daalt dus en het aantal slechte mensen blijft stabiel, zou dit graag andersom zien.
Haha. Kijk de betaalde politievriendelijke trollen in topics als dit. Het worden er steeds meer..
Ik ben tegen wapens, want wapens bah! Want ik wordt graag overheerst door de sterkste. En als er eens iets is, dan bel ik toch de politie. (Lees: dan bel ik iemand met een wapen)
Gewoon een zomaar opmerking van een wijf op het werk. Domme linkse brulkut.
Wat een succesverhaal zeg. Helden!
Ook nog wat lachgasballonnetjes doorgeprikt?
Ja vrouwen moeten zich niet zelf kunnen verweren natuurlijk. En pepperspray is kwetsend voor verkrachters en in strijd met ehh van alles. Eigenrichting is erger dan verkrachting. Kromstaat NL.
Laat in China via Alibaba pepperspray bedrukken als deodorant.
Vertel de fabrikant hierbij dat het gaat om een sample en dat je 5 busjes genoeg vindt om te proberen. Je bent hooguit 50 euro kwijt.
Problem fixed.
Er is zoiets als een legale afweerspray; de X-marker.
www.google.com/url?q=https://www.bol....
Ik heb helemaal niks bijgedragen aan die 'afspraken'.
Sterker nog, ik ben voor vrijgesteld wapenbezit voor vrouwen. Enkel voor vrouwen.
We zijn een knikkende knieenvolk geworden in de laatste dertig jaar onder druk van de goeiige babyboomgeneratie en de politie mag hun aapje spelen. Walgelijk gewoon.
Voor alle mannen met vriendin of vrouw of vrouwen zelf: schaf een kobutan aan, dit is wel toegestaan. Het is niet meer dan een metalen priem met botte punt. Geen kans dat je je eigen in je ogen spuit en als je iemand met een kobutan op z'n knar slaat laat 'ie wel los.
En neem lessen in Krav Maga, als je sterker in je schoenen wil staan.
Ik had anders best door mijn Krav leraar aangerand willen worden..
@Rietpieper | 20-02-20 | 22:50: Je bedoelt dat je hem had willen aanranden als je dat kon. Maar als je het zo andersom vertelt is dat opeens minder vies he?
@Mazzelstof | 21-02-20 | 05:36:
Nice
Als ik bijna verkracht word dan trek ik altijd een agent uit mijn binnenzak. Nergens voor nodig, zelfverdedigingswapens!
Werkt dit ook met Pokemon kaarten?
Volkomen legaal en de klootzak blijft drie dagen blauw.
www.shogun.nl/tiw-defence-spray.html
Je helemaal NIETS aantrekken van de politie. Gewoon pepperspray en/of tasers aanschaffen en gebruiken. De politie laat ons ook aan ons lot over dus dan doen we het zelf... simpel
Hier 1 km over de grens in Duitsland gewoon te koop bij de tankstations, voor 7,95. Das geen geld.
Inderdaad, zo is dat; de wal keert het schip.
Je laat je toch niet afslachten?
@shimanski | 20-02-20 | 21:02: Is dat dat rare land waar de burgers ook subsidie krijgen om aan het gas te gaan?
De reactie van beidewouten hier helemaal bovenaan, die zak hooi die in een desk functie bij de politie werkt en het lef heeft dit soort acties goed te keuren, toont het complete failliet van de NL politie al aan. Schaf gewoon een pistool aan voor je vrouw zoals Hiddema al jaren geleden zei en leer haar om het te gebruiken.
Bij zielenpoten Dandruff en Roadblock klotst die popoliefde ook onder de deur van het schijthuis door.
Ik heb geen idee want ik zit niet 'in het wereldje' maar zo simpel is het toch niet om 'gewoon een pistool aan te schaffen'?
Een taser of pepperspray kan ik me voorstellen, die koop je zo in Duitsland, maar vuurwapens?
@Draak uit Brabant | 20-02-20 | 21:48: Wie lid is van een schietvereniging kan in de winkel een wapen kopen. Ongeoefend heb je er niet veel aan.
@Rätselhaft | 20-02-20 | 21:06:
Reageer dan op mij.
Of bent u daar te schijterig voor?
Dat vrouwmens zat fout. punt.
Of peperspray wel of strafbaar moet zijn, is een andere discussie.
En mensen die de politie de popo noemen, heb ik sowieso niet hoog zitten.
@Rätselhaft | 20-02-20 | 21:57: je hoeft echt geen Einstein te zijn om een trekker over te halen.
Dat kan je bijna dagelijks in Amsterdam merken.
@Roadblock | 20-02-20 Ha die Zwitsal, fijn dat je mijn tegel komt bevestigen. Pas wel op dat je niet op je duim slaat.
Wat een betuttelend pl*urisland is dit toch
Ook vrouwen zorgen met hun stemmen voor D666, Groen linksch, PVDAeabieren enz. dat Rutte en voorgangers, met verschillende partners dit soort prioriteiten blijven bestaan.
Precies dát. Ze moesten aparte wapenwetgeving voor linksstemmenden maken, alles verboten. En voor de rest dan gewoon proportioneel en naar goed inzicht.
Nee hoor mijn vrouw stemt FvD, omdat ze het moet van mij. Anders trek ik haar dagelijkse uurtje in. Dan moet ze in de keuken blijven
Heb er lang mee gelopen, nu niet meer. Bij pepperspray moet je ook uitkijken dat de aanvaller je pols niet richting jezelf draait overigens.
Mijn arm is tenminste niet zo sterk..
Voor legale bescherming denk ik aan zo'n hard alarm. Maar het zet geen zoden aan de dijk als iemand echt kwaad wil.
Dan moet je meteen uitschakelen. Maar ik snap wel dat pepperspray niet mag, al komt het inderdaad wat muggezifterig over, dit bericht van de politie.
Maar deze vrouw reed te hard en onverantwoord, van mij mag je dan linea recta van de weg worden gehaald voor langere tijd.
@letopuwzaak | 20-02-20 | 20:27: auto’s verbieden dan maar
Het antwoord op al uw problemen: een vuurwapen. The great equalizer
Wordt afgepakt en tegen je gebruikt, of de schutter is sneller en vindt in jouw gestuntel reden om je voor je raap te schieten.
Per saldo kweekt het meer slachtoffers bij de bezitters, dus niet slim.
@Braco.me | 20-02-20 | 21:09: O ja? Zelfs de anti gun lobby in de VS komt niet met zo'n dom argument chapeau.
@bijna_raak | 20-02-20 | 21:14:
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wel een stuntelaar ben..
@bijna_raak | 20-02-20 | 21:14: Ik denk dat iets bedacht heeft wat hem zelf wel plausibel in de oren klonk en daarop besloot dat het daarom wel waar moest zijn.
Kan iemand die middelvinger wapperende corpsbalnicht van mijn lidmaatschapbetalend GeenStijl-aanzicht Jorissen??
Alvast dank!
-zo enorm schijten op je leden shit-pop-up-
Mijn gedachte ook idd...
Tjonge als mevrouw dan bewust illegaal spul bij zich heeft, rij normaal en verzeker die auto. Niet de slimste
Pak eerst die Rambo knives dragende "kansenparelsjügend" eens op voordat je lapmiddel dragende dames gaat profileren.
Stelletje lafhartig staatsgeld verdampend tuig!
Juist ja meneer wil etnisch profileren (dixit la halsema).
Alle vrouwen gewoon een bus purschuim, dat zal ze leren.
Pepperspray speciaal legaliseren voor vrouwen, kunnen we daar niet mee experimenteren? Bij onjuist gebruik zware geldboetes of een korte celstraf.
Niet miepen over gelijkheid dit en dat, in DLD hebben ze in parkeergarages parkeerplaatsen speciaal voor vrouwen, dicht bij de uitgang.
Sounds good to me.
Edit, geinig de hele neo-rechtse twitterbubs is aanwezig onder die tweet.
Dat soort parkeerplaatsen hebben ze hier ook gewoon in de steden maar natuurlijk niet in Schubbekudteveen.
Verder zijn die rechtsgekkies best hilarisch, alleen sla ik Twitter over.
Zou ik iets missen?
Denk het niet.
Ooit een jaar in het centrum van Breda gewoond, de uitgeslagen kiezen en afgesneden oren lagen op mijn stoepie, de politie was op dat moment altijd bezig in volledige gevechtsuitrusting oppassende ouders die de kinderen na het stappen kwamen oppikken bij de KMA te bekeuren.
Je jokt.
@oldandwise | 20-02-20 | 19:52: Nee
Als ik dit zo lees heb jij niet in Breda gewoond. Eerder in Almere of Aleppo. Trol!
Los van dat ik vind, dat vrouwen zich mogen verdedigen, en mijn vrouwvolkje nooit ongewapend de deur uitgaat, moet mij toch van het hart dat, als je onverzekerd, met hoge snelheid, en zonder APK rondrijdt in dit land, je niet goed bij je hoofd bent.
Stel dat mevrouw 20 meter verder iemand invalide had gereden.
Hoe zouden de reacties dan geweest zijn?
Terecht dat dat mens van de weg gehaald is. En ze heeft pech dat haar pepperspray gevonden is.
Tja ik ben niet zo medisch onderlegd maar medisch gezien maakt niet zo heel veel uit wie je invalide rijdt... denk ik.
Het verbod op bezit van pepperspray zou verboden moeten worden. Verbied de gevallen van misbruik en prijs de gevallen waarin iemand zich er een overvaller, agressieveling, aanrander of verkrachter mee van het lijf houdt.
Ja en wat er nog gemist word is dat de politie / vervolging niet helpt te voorkomen - dan is het waarschijnlijk al gebeurt. (Nog even los van het feit dat aangifte geen zin heeft)
Kay heeft groot gelijk, eenieder die het niet met haar eens is wint de wegkijk prijs.
Dat dus plus recht op de "kijk mij eens deugen"-oorkonde.
denk na. op het moment dst isdereen pepperspray mag hebben gast ook iedereen het on het minste gebruiken.
koop gewoon pepperspray maar wees ook ‘een vent’ als je daarmee feoakt wordt. betaal de boete en koop een nieuwe.
@Epistulae_Morales | 20-02-20 | 19:53:
En we hebben een winnaar...
@Epistulae_Morales | 20-02-20 | 19:53: Toch hoor ik hier in Duitsland nooit dat er misbruik van gemaakt wordt, terwijl pepperspray hier overal te koop is. Als het al eens voorkomt, is het kennelijk toch geen groot probleem. Het is waarschijnlijk niet macho genoeg, messen daarentegen zijn zeer populair en worden vaak gebruikt om mensen ernstig te beschadigen.
Politie ten voeten uit. Blanke vrouw van middelbare leeftijd arresteren op basis van een flut akkefietje. Scoort zo lekker risicoloos. Juist door dit laffe Politiegedrag draagt deze mevrouw pepperspray bij zich! Om zich te beschermen tegen de geïmporteerde straat Hyena's.
Als je een vrouw van 31 middelbare leeftijd noemt vraag je er gewoon om gepepperd te worden. :)
Flut akkefietje??
Idioot.
Je zal door zo'n onverzekerde troela aangereden worden.
Precies.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:35: je valt nog steeds in herhaling berbaar.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:35:
Zo jonguh, nieuwe nick? Berbaar met een hoofdletter... was je ff geband?
Je bent helaas niks veranderd, grijpt gelijk weer naar scheldwoorden, het machtsmiddel van de ongeletterden en de tokkies.
Je verloochent je afkomst tenminste niet.
@De waard zijn gast | 20-02-20 | 19:39:
Welnee, dezelfde nick al jaren.
Misschien een borreltje minder drinken, dan ziet U de dingen wat scherper.
Hieronder mag U het excuus voor Uw oliedomme plempsel plaatsen.
Als U een vent bent tenminste dus ik verwacht weinig.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:43:
Hoofdletter of niet. Zorg a.u.b. ook voor een goede internetverbinding vanuit Portugal. LOL
@Berbaar | 20-02-20 | 19:35: Ik kan altijd dromen.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:35: Aangehouden voor een busje pepperspray = akkefietje. Aangehouden worden wegens geen geldige APK en/of onverzekerd rondrijden duidelijk niet akkefietje. Hoofd- en bijzaken, blijft soms een lastig concept. Het onderscheid niet kennen en met het labeltje idioot gaan strooien..... mja, ben je eigenlijk af <sad trombone>
@Je_zeulende_zusje | 20-02-20 | 19:45:
Die is er inmiddels, na veel gedoe, maar daar is GS iets wat ik niet bezoek.
Druk met inrichten, verbouwen en andere leukere/belangrijkere dingetjes.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:57:
Begrijpelijk maar jammer. Je brengt wat rock 'n roll.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:35: behalve dat de schade op de troela verhaald wordt is er niet zoveel anders. Kul argument, net zoals bv dood gereden door iemand zonder rijbewijs, als die wel een rijbewijs had ben je dan minder dood?
@Berbaar | 20-02-20 | 19:43:
Mijn excuses Berbaar, ik vergiste me. Ligt niet aan de drank, voor die vooringenomenheid mag jij je excuses hieronder maken. Tenminste, als je al half de vent ben die ik ben.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:35:
dan staat de staat, dus wij, garant. altijd.
Nu is het wel zo dat als je te hard met je auto over de weg raast de kans om verkracht te worden de nul nadert.
Om maar even te relativeren.
Mijn vriendinnen (ja ook ik heb vriendinnen) hebben dat pepperspray busje in hun handtas en als ze met de auto onderweg zijn hebben ze die handtas ook mee.
@storm op komst | 20-02-20 | 19:30: Was ook alleen maar grappig bedoeld. Ik ben voorstander van een 2nd amendment.
Als je op het youtube kanaal van elektroboom zoekt naar taser vind je ook een filpje hoe je die haarfijn zelf kunt maken.
Filmpje
Heb ff gekeken. Is echt lachen. Die dude weet t wel te brengen :). youtu.be/CkGVMWK10qU
Deodorant of haarlakbusjes maar dan gevuld met pepperspray, gat in de markt. Of haarlak spuiten en er een aansteker voor houden,
Is eigenlijk niet zo'n gat in de markt.
U doet mij denken aan iemand die nu het wiel uitvindt.
Vrouwen zijn toch inmiddels ook het sterke geslacht? Het is weinig inclusief de vrouwen wel het recht op pepperspray te geven en de mannen niet.
God bewaar me. Dat wordt iedere maand een week lang op eieren lopen. Figuurlijk dan hé. Anders krijg je alsnog de volle laag. Nein danke!
Als justitie niet meer aan de kant staat van de eerzaam burger maar aan de kant van de criminelen, als de politie er niet meer is voor onze veiligheid, dan heb je het recht en de morele verplichting om voor je eigen veiligheid te zorgen en schijt te hebben aan belachelijke wetten.
Als Anne Faber een busje traangas/pepperspray had gehad en die bij die smerige verkrachter/moordenaar michael panhuis vol in zijn bek had gespoten had het arme meisje nog geleefd !
Juist
Ja, het is of het een of het ander. Dat ben ik met u eens.
Leuke boosmaker uit de oude doos: www.telegraaf.nl/vrouw/234536190/kari...
Veel gekker krijg je ze ook niet.
Is knoflookspray nog wel toegestaan?
Een crème brûlée brander werkt ook goed.
@abeltasman | 20-02-20 | 19:12:
Moet je als vrouw toch je best toen met die steekvlam van een paar centimeter. Met wat mazzel loopt de onverlaat een brandwond op maar vervolgens ben jij aan de beurt. Nee, dan pepperspray, veel efficiënter, maar helaas verboden.
@abeltasman | 20-02-20 | 19:12:
Wel eens geprobeerd een aanvaller hiermee van je af te houden?
@De waard zijn gast | 20-02-20 | 19:32: de helft van de bezitters kan ook niet met pepperspray omgaan hoor. ga daar maar van uit. ook daar moet je als vrouw rekening mee houden. iemand die de bus van je afpakt en in zn geheel in je ogen spuit.
Ze hadden ook gewoon de-escalerend kunnen optreden natuurlijk. Doen ze vaker dus waarom niet.
Waarschijnlijk wegens niet verzekerd en geen APK, in combinatie met verboden wapenbezit.
Fijn dat ze dit soort aso's van de weg halen.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:01:
Geen apk of verzekering mag van mij auto inleveren en roze vodje ook. Nog steeds vind ik dan wel dat ook tokkiewijven zich mogen verdedigen tegen handtastelijke varkens. Pepperspray graag legaal maken, nu moeten we in feite onze vrouwen en dochters maar in de vodden wikkelen om ze veilig over straat te laten gaan. Zolang geile mongolen zich niet kunnen bedwingen en oom agent te druk is met z'n kop in z'n reet steken ipv boeven te gaan vangen die vervolgens ook met zekerheid weg blijven uit de samenleving moet je als burger wel iets anders verzinnen. We laten hier niet over ons lopen, legaal of illegaal, wie kwaad wil heeft een enorm slechte dag bij de elfensteintjes.
@elfenstein | 20-02-20 | 19:13:
Pepperspray kun je ook minder nobel gebruiken. Snap dat vrouwen zich onveilig voelen, maar als het vrij verkrijgbaar is gaat iedereen dat kopen.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:01: De vraag is eigenlijk waar de ontevreden in de maatschappij vandaan komt terwijl dit een volkomen legitieme actie van de politie is.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:01: Berbaar je valt in herhaling.
@BozePaarseMan | 20-02-20 | 19:18:
Gewoon boosmensjes, die hou je toch.
Kleine en onbetekenende groep die je niet hoeft te faciliteren.
Lekker in hun eigen sop laten gaar koken.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:24:
Daaahaaag! Zwaai zwaai!
@BozePaarseMan | 20-02-20 | 19:18:
De ontevredenheid staat recht daaronder uiteengezet.
Het blijft illegaal, dat wel.
En even au serieux, je kan toch ook zo'n kek military grade tactical penlight met een miljoen lumen, strobe functie en puntige achterkant om in de nek van aanvaller te planten bij je gaan dragen? Even op standje vol in het gezicht schijnen en meneer ziet helemaal niets meer.
Voor normale burgers ook verboden.
@BozePaarseMan | 20-02-20 | 18:58: Ik lees hier dat als het in je jaszak apst en niet gebruikt kan worden als knots het geen probleem zou moeten zijn, ergens anders lees ik een maximale sterke van 100000 lux (das best fel volgens mij). Iemand die hier meer over kan zeggen? Lees wel dat die lampies die hier via stijlloze promotie aan de man worden gebracht geen serieuze opties zijn.
@BozePaarseMan | 20-02-20 | 18:58: op basis van wat?
Die puntige achterkant noemt men een DNA-collector...
En Omroep Brabant zwijgt in alle talen want vriendjes met Bureau
CS gas veel effectiever, wel rekening met de windrichting houden. Ik heb er mijn leven mee kunnen redden toen er een kudde wilden achter mij aan renden.
GS gas?
@Binnenbaan | 20-02-20 | 18:55: 2-Chlorobenzalmalononitrile
Je kan natuurlijk aan je aanrander vragen of hij er bezwaar tegen heeft het net over de grens te doen, in Duitsland mag pepperspray nl wel. Vooral een optie als je in de buurt van Venlo of Winterswijk woont.
Tja als de overheid ons niet beschermd wat moet je dan?
Pepperspray kopen!
Befehl ist Befehl, daar win je de oorlog niet mee. Kan me goed voorstellen dat de dames zoiets bij zich hebben en zolang ze het niet misbruiken gewoon lekker niets van zeggen.
Ja, vrouwen zijn stom. Allemaal!
Mijn vrouw heeft altijd een Buk-raket bij zich. Die zijn ook illegaal, maar agenten vragen daar nooit naar.
Bukake raketten in her openbaar showen is precies waar vrouwen spray voor nodig hebben.
Duitsland ieder tankstation kan je het halen dames koop massaal in overheid doet niks voor jullie
Misschien is wespenspray een goed alternatief. Kun je lekker ver mee spuiten (de Belgische versie). Bussen zijn alleen wel wat groot.
Belgisch.... een 50 persoon bus
Dit soort malloten werken er dus bij de politie! Dom je wet volgens, verboten... dus hier met dat busje en een proces verbaal! Als die agent even bij zichzelf na had gedacht, om zich heen had gekeken en de feiten op een rij had gezet, dan had ie moeten concluderen dat het voor deze dame waarschijnlijk veiliger is met pepperspray en had ie dat kunnen gedogen. Een agent is niet verplicht te beboeten. Daar zouden ze meer training in kunnen geven. Het zou toch wat zijn geweest als deze dame 10 min later de bosjes in gesleurd was en verkracht zou zijn.
*Dom de wet volgen*
Een agent is niet verplicht te beboeten bij een overtreding, maar wel pv op te maken bij een misdrijf.
@me163komet | 20-02-20 | 18:50:
Een misdrijf wordt sowieso behandeld door de rechter, dat lijkt me hier niet het geval!
Sure knul, want als je op de A16 rijdt midden in de nacht, in een onverzekerde auto, zonder APK dan heb je een hele grote kans om de bosjes in gesleurd te worden?
Koekoek!
@Berbaar | 20-02-20 | 18:55:
Oh god is ie weer hoor de IWAP... man man man laat je toch eens overneuqon man!
@Berbaar | 20-02-20 | 18:55:
Nou ik zie de politie er voor aan dat ze een vrouw voor een APK in de bosjes sleuren.... LoL... oh wacht
@hier openen | 20-02-20 | 19:01: Tssk *hoofdschudden doet*
@under covert,
Niet per definitie. U krijgt - afhankelijk van het misdrijf- eerst een schikkingsvoorstel opgestuurd. U kunt dan zelf kiezen of U het voor laat komen.
@UnderCovert | 20-02-20 | 18:59:
Eerst domme tegel en dan geen argument.
Typerend lol
@Berbaar | 20-02-20 | 19:08: dat ben jij ten voeten uit.
@Berbaar | 20-02-20 | 19:08:
Wow! Wat een zelfreflectie.
Dus elke verkrachter gaat eerst heel betrokken vragen 'je hebt toch wel pepperspray bij je he?'
In dreigende situaties gooi ik gewoon met poep.
Kun je niets aan doen, dat is de aap in je.
Sommige mensen hebben een ander sterrenbeeld.
(bron: een standup comedian, maar weet niet meer welke)
@kloopindeslootjijook | 20-02-20 | 18:49:
Ik noem het provinciale hands-on mentaliteit.
@kloopindeslootjijook | 20-02-20 | 18:49:
Doug Stanhope - Ape
www.youtube.com/watch?v=J-ZPfR7U43k
@kloopindeslootjijook | 20-02-20 | 18:55: Pijnlijk herkenbaar dit
Met het huidige Nederlandse dwaalsysteem (want rechtsysteem zou ik het niet noemen), heb je geen vijanden meer nodig.
Für die niederländische Polizei habe ich überhaupt keinen Respekt mehr!
Ja en Pietje wil graag een geweer omdat ie bang is om overvallen te worden.
Wapens zijn verboden en dat moeten we zo laten, ook voor schattige meisjes. Ga maar lekker in Amerika wonen als je zo'n maatschappij wenst.
@memanta82
Wat en/of wanneer is iets een wapen volgens jou? Graag antwoord want jij lijkt het te weten.
Dat dachten de nazi’s ook. Zo werd de bevolking weerloos tegen de bezetters.
Liever pepperspray dan een mes in je lijf.
@Jan-Joris-Jaap-Joop: Daar is de wet vrij duidelijk in. Pepperspray staat in de wapenwet, dus is het een wapen.
Gek genoeg waren de reacties onder het 'Hiermee lopen 12-jarigen op straat' topic heel anders. Dat zijn weerloze kinderen, mogen die geen mes van 30cm hebben zodat ze beschermd zijn tegen een vieze pedo?
@memanta82 | 20-02-20 | 18:57:
Maar memanta, kinderen lopen niet op straat met messen van 30cm om zich tegen pedofielen te beschermen. Of denk jij van wel?
Allemaal leuk en aardig maar ga eerst de criminelen ontwapenen, dan zorg je dat de maatschappij veilig wordt en dan mag je van mij de busjes pepperspray komen afpakken.
Wat ben ik toch allergisch voor 'we moeten' gebruiken als argument, 'we' moeten helemaal niks willen of laten.
Dat zal best allemaal. Heb voor een vriendin welke in de nacht op pad is voor de thuiszorg, op de fiets want lekker goedkoop en groen, een taser gekocht. Anders sta je daar midden in de nacht als vrouw zonder fatsoenlijke bescherming en waar is de politie dan?
Dan kan ze gewoon aangifte doen.
Ergens volgende week misschien. Of anders de week erna.
Oh nee, geen prioriteit dus weet u het echt zeker?
En mevrouwtje, denk toch aan de gevolgen voor de dader.
@2voor12 | 20-02-20 | 18:46: Precies wat denken die vrouwen wel.
Als ze maar niet 112 belt want volgens de politie is dat alleen voor dringende gevallen, beter belt ze dan naar het 0800 numer of misdaad anoniem maar ja, dan weet de politie ook niet wie er belt, effin beter koopt ze pepperspray
Herhaling: de politie moet niet twitteren maar boeven vangen!
Weet je wie er ook erg veel twittert?
@Kuifje-naar-Brussel | 20-02-20 | 19:17:
Als reaguursels hetzelfde waren als twats, was jij over afgelopen jaar koning.
Waar haal je de tijd vandaan? Werk je amper?
@NumbNuts | 20-02-20 | 20:00: Hier krijgt hij voor betaald...
Ik vind dat verkrachters een beetje onterecht in een kwaad daglicht worden gezet.
Ik eis 4 kamervragen van Rob Jetten.
4 vragen. In drievoud.
Verkrachter is zo stigmatiserend ongedocumenteerde minaar is meer inclusief.
Ik kopieer nog even de link van Janhuppeldepup:
www.ballistol-shop.de/Hundeabwehr-Spr....
Dit lijkt me een uitstekende oplossing, het is wel peppersprey maar er zit een anti hondensticker op.
En wat die politie doet is natuurlijk dom en achterlijk.
Zo maken ze zichzelf volkomen belachelijk.
Ja jeetje, iemand van de weg halen die onverzekerd rijdt, een verlopen APK heeft en te hard reed.
Wat waren zij denkende.
LOL de domheid.
Wat de politie doet is niet dom, zij zijn onderdeel van het handhavende deel van de trias politica. We moeten juist boos zijn op de mensen die de regels maken en of aanpassen, de regering dus.
Combinatie CN en CS, dus gewoon verboden, hoe je het ook noemt, hondenafweerspray, anti vampierenspray , anti schoonmoederspray of wat dan ook.
Het valt volgens de WWM onder weerloos makende wapens, en dus verboden.
Zelfs een spuitbus haarlak of verf kan volgens de wet als wapen worden gezien in de context waar het wordt aangetroffen.
@Berbaar | 20-02-20 | 18:38:
Heb je nog mondkapjes?
In de Tweede Wereldoorlog legde een familielid gasten zoals jij met een glimlach om. Alhoewel ik tegen geweld ben snap ik het wel.
@me163komet | 20-02-20 | 18:41: wie vrede lief heeft bewapent zich
@G3spuiS | 20-02-20 | 18:41:
Nou denkt U dat de regering onverzekerd rijden, het niet hebben van een APK en verboden wapenbezit gaat of had moeten toestaan?
Boos worden, zoals U, op mensen die deze prima regels maakten is juist dom.
@Kaas de Vies | 20-02-20 | 18:42:
Geen idee Kaas.
Was vandaag niet op de zaak en er kwam een geïnteresseerde langs met een goed bod begreep ik.
Hoor het morgen wel maar voor U heb ik altijd een doos beschikbaar.
Wat zouden de panelen moeten zonder kolonel Kaas ;)
@ Coolcalmcollected,
wie een strafblad niet liefheeft, niet echt. Want dat kan je nog wel eens een hoop ellende opleveren als je een vog nodig hebt.
@me163komet | 20-02-20 | 18:48: idd,zo idioot is het nu dat we anders moeten denken,maar liever een pv opgemaakt door een analfabetische verballisant dan lek-geprikt door achter af een persoon die het niet zo bedoeld had en een “ oorlogssyndroom” heeft.
@Coolcalmcollected | 20-02-20 | 18:44: pacifisten; zijn schapen die hopen dat de wolven vegetarisch zijn geworden.
Ik denk niet dat je tijd hebt om het te pakken wanneer je aangevallen wordt en ik vind het wel goed dat politie optreed tegen pepperspray. Als het normaal of legaal wordt om bij je te hebben kan je ervan uitgaan dat je bij de eerste de beste onenigheid gepepperd wordt.
sjef-van-iekel | 20-02-20 | 18:34 Heerlijke nuchtere rationele reactie. Chapeau.
Och de jeugd loopt al met kapmessen over straat. Dus logisch dat onze politie een probleem in pepperspray ziet.
@Gandalph | 20-02-20 | 19:12: Beter gepeppersprayd dan doodgestoken zou ik ook zeggen.
@bijna_raak | 20-02-20 | 21:33: Eerst spray. Dan als je weerloos bent de kopschop. Mooi die pepperspray.
Vee Rust.
Meer heb je niet nodig, en je aanvaller ligt schuimbekkend op de grond.
Wat een gedoe allemaal. Ik heb gewoon een hond en draag een zakmesje. De grote stad is altijd 'gevaarlijk' gelukkig valt het in Europa allemaal mee. In Zuid-Amerika of Afrika of Rusland en omstreken moet je pas echt oppassen.
Verder wel een toffe MacGuyver tip van de dame. Inderdaad gewoon een parfum spuitje met een Madame Jeannette extract. Die is echt slim.
Maak je niet druk, Europa is met een ongekende inhaalslag bezig.
En India niet te vergeten. Ook zo'n no-go area voor vrouwen.
@VanBukkem | 20-02-20 | 18:35:
Klopt inderdaad. India is ook zo'n rampzalige plek. Mensen weten niet hoe veilig je hier bent.
Lees eens vaker Duits krantje zou ik zeggen. Moord, mishandeing en verkrachting zijn daar aan de orde van de dag.
@hier openen | 20-02-20 | 18:42:
Relatief gezien is Duitsland of Zweden of Nederland of waar dan ook in de EU super veilig. Natuurlijk zijn er problemen. Was altijd zo, zal altijd zo zijn. Maar in vergelijking... In vergelijking ben je hier in Europa veilig.
In Rusland oppassen? Ik weet niet in welk rebellen gebied u geweest bent, maar kans op een overval is een stuk kleiner in Rusland dan .nl.
Staan gewoon filmpjes van op YouTube hoe je het maken moet. Zo heb ik het ook gedaan. Echter de kracht van een parfum verstuiver is onvoldoende. Beter ff over de grens pepperspray kopen.
@Theodorus.Goldbach | 20-02-20 | 18:56:
Zweden is tegenwoordig oorlogsgebied, dorpsgek. Je bent lekker op de hoogte.
@Blasfemie | 20-02-20 | 18:59: inderdaad. Heb snachts op het rode plein rondgelopen in Moskou, in Kazan, irkoetsk en nog wel enkele steden ook s’avonds gewandeld. Nooit mijzelf angstig gevoeld zoals hier in Nederland nu vaak het geval is.
@Theodorus.Goldbach | 20-02-20 | 18:38: Moet dat je referentiekader zijn?
Hier in Duitsland wordt het verkocht in supermarkten als Edeka. Het is beetje vreemd overigens. In de wapenwet hier is het ook verboden, maar 'tierabwehrspray' is toegestaan. Dus op de gemiddelde pepperspray staat dan ook tierabwehrspray. Het is hier toegestaan om je ermee te verdedigen tegen bijvoorbeeld een valse rotweiler ofzo. Tegen valse mensen is een ander verhaal. Maar goed, bearmaze werkt echt wel tegen aanrandvolk.
Het slachtoffer kan natuurlijk stug volhouden dat ze dacht met een varken te maken te hebben.
Maar in Nederland is het verboden druif.
@Reaguurdeskundige | 20-02-20 | 18:32: lol, of een ongelovige hond.
@Theodorus.Goldbach | 20-02-20 | 18:33: Ook in Duitsland memberberry!
@Theodorus.Goldbach | 20-02-20 | 18:33:
Rechts inhalen ook.
Hoeft niet naar Duitsland ervoor hoor.
Amazon stuurt het gewoon naar je huis.
@Miezerig | 20-02-20 | 18:44: waarom zou ik het op Amazon bestellen als ik het hier om de hoek bij de super kopen kan zonder een digitaal spoor achter te laten ?
@grapo | 20-02-20 | 19:01: Omdat meisjes die er last van hebben veel al in de Randstad wonen met randstedelijke probleem 'jongeren' en dan ligt Duitsland net iets te ver.
@Johan_Voorhaar | 20-02-20 | 19:13: maar dan nog, waarom zou ik op amazon bestellen. En daarbij wie gaat er dan ook in de randstad wonen ?
De Duitse wetgeving & jurisprudentie betreffende noodweer (notwehr) is praktisch hetzelfde als in NL: Je mag je niet voorbereiden op een zelfverdedigingssituatie door bijvoorbeeld een pistool, knuppel of pepperspray klaar te hebben liggen of bij je te dragen. Echter mag je binnen een noodweersituatie alle proportionele middelen aanwenden om eigen of andermans goed te verdedigen bij acute noodzaak.. Als er dan een pistool, knuppel of spray voor handen is, zou het afhankelijk van omstandigheden legitiem kunnen zijn die te gebruiken. Als je door angst en paniek (geen woede! Wees altijd bang, niet boos) iets te enthousiast reageert kan je dat soms zelfs nog onder noodweerexces wegpoetsen.. In de praktijk betekend dat waarschijnlijk dat je in Duitsland niet veroordeeld zult worden voor gebruik van 'dierenafweerspray' tegen een overvaller.. In Nederland ook niet, maar hier krijg je mogelijk wel gezeur omdat je zo'n spray simpelweg niet mag bezitten.
"Dus op de gemiddelde pepperspray staat dan ook tierabwehrspray. " Doet me denken aan mollen, die zijn in Duitsland een beschermde diersoort (belachelijk!). Toch kun je daar mollenklemmen kopen, alleen heten ze dan woelmuizenvallen, want woelmuizen zijn niet beschermd. Je wordt er dan ook in de gebruiksaanwijzing op gewezen dat je moet oppassen dat er geen mollen in de klemmen komen, nudge nudge, wink wink.
Ik reis veel met het OV en wandel veel alleen, daarom heb ik altijd een busje pepperspray bij mij. Ook eens zelf van pepers een middeltje gemaakt, maar de spuitkracht van zo’n busje is sterker.
Als iemand op je ligt hoef je niets meer te doen behalve op de ogen te richten. Daarna is het wel gedaan hoor. Iedereen die ooit iets orientaals heeft gekookt met dat soort pepers weet dit.
Plassen. In je ogen wrijven. Het loopt slecht af.
Mijn ex-vrouw heeft ooit een bak yoghurt in haar kruis gesmeerd toen ze curry aan het koken was en ging plassen tussentijds.
@Theodorus.Goldbach | 20-02-20 | 18:36: veegde ze dr kudt af met dr blote handen dan?
Een verboden wapen, je zou het maar bij je hebben als je verkracht wordt.
Nee, dan liever alles laten gebeuren en van aangifte afzien na twee weken wachten op aanraden van de politie, toch?
Gelukkig mag een spuitbus met verf nog wel.
Hoop ik.
.... to je het als wapen gaat gebruiken. Alhoewel, kan rechtmatig zijn als er sprake is van een poging tot verkrachting?
@Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 18:25: Als je maar kan uitleggen waarom je een bus spuitlak bij had op het moment dat je het gebruikte kan het in het ergste geval noodweer exes worden. Ik heb bijna altijd een paar stukken massief staal in de auto liggen. Ik smeed voor mijn hobby en was het vergeten uit de auto te pakken. Alles kan een wapen zijn, als je maar inventief genoeg bent
@brie-de-penis | 20-02-20 | 18:45: je auto zelf is een heel goed wapen
En Panhuis c.s. zagen dat het goed was.
Panhuis heeft het niet nodig in de bajes, die kan het zonder af daar.
Er is toch ook van die smurfenspray? Kek kleurtje...
Leuk maar dat imobilized niet.
Wordt je verkracht door een smurf niet echt een fantasie van een vrouw.
@Miezerig | 20-02-20 | 18:30: Je moest eens weten..
Pepperspray hoort sowieso niet thuis op de lijst van verboden wapens. Ja, het is vervelend wanneer iemand het tegen je inzet. Ja, voor sommige mensen kan het ernstige consequenties hebben (maar daar lijkt de politie zich ook niet teveel zorgen over te maken).
Boven alles is het een verdedigingsmiddel dat bij uitstek geschikt is voor diegenen die niet in staat zijn zich met bruut geweld te verdedigen, zoals de politie. Niet omdat deze laatsten niet kunnen, maar eerder omdat ze niet mogen. Hoewel ik het dilemma begrijp (als je iemand wil overvallen werkt pepperspray vele malen beter dan de dreiging van een mes), zou de politie op de juiste criteria moeten gedogen.
De politie heeft niet te gedogen, die moeten controleren en de wetten, die anderen maken, handhaven.
Politie gedogen.. nee dus., wat berbaar zegt. Overigens wat zouden dan de juiste criteria zijn ? Naar de bank om geld te halen en daarna veilig thuis te komen ? Maar je zou de bank ermee kunnen overvallen. Criteria kunnen toch niet gestelt worden.
@Berbaar | 20-02-20 | 18:25: Trias Politica, scheiding der machten.
@Berbaar | 20-02-20 | 18:25: Echt waar? Wanneer wordt daar mee begonnen dan? Anderen maken wetten, de handhavers EN de omstandigheden bepalen hoe en wanneer deze toegepast worden. Dat heet beleid.
Er zijn toch ook wel andere verstuivers waarvan de ogen gaan prikken?
Busje WD40, modelbouwlak, deo, haarlak, insectenspray, de lijst is eindeloos voor wie creatief is en even kijkt welke soorten oplosmiddelen en bijtende stoffen er allemaal inzitten. Verf heeft als groot voordeel de permanente markering als dader. Spuit de boef z'n kop vol met knalgele of roze verf en hij ziet effe niks meer, erin wrijven maakt het enkel erger en maskeren of wegpoetsen gaat alleen met peut. Revell heeft allerschattigste kleine spuitbusjes met échte lak, dus niet op waterbasis maar het echte gif.
HG Schimmelreiniger...
@hier openen | 20-02-20 | 18:24: AXR deodorant
@Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 18:25:
Axe! Daar krijg ik spontaan een slappe piemel van, wat een putlucht...
Wel effectief dus, maar ik ben dan ik ook geen verkrachter.
@Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 18:25: in combinatie met een vlammetje? Zeer effectief
@elfenstein | 20-02-20 | 18:23:
Toch wel ook iets zonder blijvende schade aan het gezichtsvermogen? Kan dat ook? Beetje humaan of zo?
@Analia von Solmsch | 20-02-20 | 18:34:
Moeten vrouwen dan Axe op doen?
@Jan, Leiden | 20-02-20 | 19:22:
Nee, teringlijers die aan jouw of mijn vrouw of dochter zitten mogen voor eeuwig oogbalrot houden. Geen medelijden mee, we give NO quarter.
Tegen je schutting aan spuiten , dan komen er ook geen katten meer in je tuin.
Maar wat raadt u aan tegen bontkraagjes?
@Wim Venijn | 20-02-20 | 18:23: Een tankval.
@Wim Venijn | 20-02-20 | 18:23: 5.8 gram lood
@Wim Venijn | 20-02-20 | 18:23:
AK-47
Is eigenlijk anti Honden spray in Nederland ook verboden?? In Duitsland koop je ze bij de drogist. Is ook peperspray maar met een andere naam, dan mag het in Duitsland wel.
https://www.ballistol-shop.de/Hundeabwehr-Spray-50-ml_B-S_171.html
Dat doet me denken aan een hondenontwormingmiddel dat goed tegen hersentumoren werkt.
Dat mag niet meer gebruikt worden vanwege bijwerkingen. Dan denk ik, als je een hersentumor hebt, wat kunnen jou dan die bijwerkingen bommen?
Maar ik ben slechts een reaguurder natuurlijk.
Ballistol is trouwens een fantastisch produkt om je Lüger mee te onderhouden, evenals alle andere stukken ijzer die langs elkaar bewegen en niet mogen roesten.
Voor honden kan je de Crocodile Dundee techniek gebruiken.
@elfenstein | 20-02-20 | 18:25: Klopt, en het ruikt ook nog eens lekker.
@elfenstein | 20-02-20 | 18:25:
Nah, gewone wapenolie is beter.
@elfenstein | 20-02-20 | 18:25: vanwaar die oemlaut?
@IkBen9 | 20-02-20 | 18:52: Staat zo lekker duits he?
@Randall3.0 | 20-02-20 | 18:28:
Zelfde spul. Ballistol en vergelijkbare producten is geen gewone olie, het is een tamelijk uniek spulletje dat alkalisch is en daardoor zuren van zweet en kruitresidu neutraliseert. Gewone dunne olie zOu ik niet in m'n proppeschieter gebruiken, loopt in no-time vast van de rotzooi en is dan niet meer weg te krijgen, gewone olie wordt zuur en vreet in je onderdelen.
Toch wel mooi zo´n Eu waar in NL de peperspray verboden is en de DM in Duitsland online een "Tierabwehrspray" (het etiket zegt Pfeffer KO) kan kopen. In Oostenrijk gewoon te koop bij de wapenwinkel (op aanraden van de Politie) en aan de Tsechische grens op de toonbank (met een bordje "niet uitproberen"). Gelukkig zijn overal de gloeilampen verboden.
Je krijgt bij sommige modellen alarmwaffen een prachtig houdertje voor onder het dashboard erbij. Met je europese cherrypicking unie.
Tja in die landen kan je wel meer kopen wat in nl verboten ist
@Petroselinum crispum | 20-02-20 | 18:18:
Dat zijn dus zo ongeveer alle landen om ons heen. Heet niet voor niks NEEderland, duitse vrienden schudden veelal meewarig hun hoofd als er weer eens zoiets zich voordoet. Ik noem de paar opvallendste: Sterke drank bij het tankstation en bij iedere kiosk, sigarettenreclames en automaten op iedere straathoek, alarmwapens, vuurwerk, roken in de kroeg, geen vaste horecasluittijden, etcetera enzovoort. Ze snappen domweg niet hoe wij ons zó laten pakken en betuttelen en maken grappen over hoe makkelijk adolf het destijds had. Geeft mij een heel raar soort calimerogevoel altijd, alsof wij hier nog op de kleuterschool zitten terwijl de rest van de wereld allang aan het feesten is op de universiteit.
Je moet alleen niet vragen wanneer het nieuwe vliegveld van Berlijn gereed is...
Pasgeleden thuis in het donker per abuis het flesje glijmiddel verward met het flesje pepperspray....... het werd een gezellige avond......
wel een heet avondje, zeurpiet ;)
Uw vrouw had allemaal glijmiddel in haar ogen?
'Dat hebben we zo afgesproken'? Niemand heeft met mij afgesproken dat ik me moet laten terroriseren door het tuig van de wereld, maar klaarblijkelijk is dat wel beleid.
Misschien moeten we eens wat anders afspreken. Bijvoorbeeld dat vrouwen pepperspray mogen hebben.
Dat soort zinsnede als dat hebben we zo afgesproken krijg ik spontaan enorme jeuk van
@Het brein erachter | 20-02-20 | 18:29:
De betutteling druipt er inderdaad van af. Mooi toch, die regelzucht van ons liberale land.
Madame Jeannet...
Is dat niet een collega van onze eigen Meesteres België?
Scherp....
Moeder van schandknaap Jeanet. Zie ridder Rob.
Een mannelijke misschien?
Een slimme meid is op een aanval voorbereid.
Ik gebruik het alleen om mee te koken.
Dan mag het wel.
In mijn tijd liepen kleerkasten van beveiligers ook gewoon rond met pepperspray, tasers en tie wraps om eventueel iemand vast te binden, of anders was de tip om je kolossale zaklamp als wapenstok te gebruiken. Als je in het holst van de nacht iemand met kwade bedoelingen tegenkomt dan wil je op de frontlinie wel wat bij je hebben om je te verdedigen tegen iemand die koste wat kost wil ontsnappen, en die tegenwoordig maar al te vaak messen, pistolen of explosieven bij zich hebben.
Dus dat vrouwen ook wat bij zich dragen om zich te verdedigen lijkt mij volstrekt logisch en als ik een vriendin had zou ik er zelf wel voor zorgen dat ze iets kreeg om bij zich te hebben.
Niks slaat beter als een Maglite D5. Ligt perfect in de hand en mept als de beste..
@nobody@home | 20-02-20 | 18:13: De Streamlight SL20 is mijn favoriet. En dan niet die laffe LED-versie met die lichte accu, nee! Alleen het origineel. Op schouderhoogte dragen en hoppa!
@Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 18:27: Led Lenzer,dan schijn je er de pupillen mee uit
@nobody@home | 20-02-20 | 18:13: mag je ook al niet meer los in de auto te cetera hebben. Wordt ook als wapen gezien.
heb een keer staan koken met rode pepers en daarna sex op de keukentafel/ afrader
Had u de peper in uw oog gewreven en bent u daarna verstrikt geraakt in het tosti-ijzer?
Zo’n beetje alles wat ik in de keuken doe is geen succes. Tosti’s maken in de broodrooster is ook een afrader. Vriendin wilde daarna niet eens sex, alleen maar zeuren dat die broodrooster net nieuw was.
@Flightless bird | 20-02-20 | 18:33: ik ging wel stuk.
Pepperspray? Tss. Gewoon een vlammenwerper kopen.
Remmenreiniger werkt beter. Goeie spuitstraal ook ipv nevel.
APK verlopen, geen verzekering, pepperspray en om 2.45 uur.
Hoe tokkie wil je het hebben.
Iets met het gezegde: "Al draagt een Tokkie een roze kroontje..."
Berb, hi. En waar inderdaad.
En op hoge snelheid vanaf de A16 de aandacht trekken van agenten.
Ook 'tokkiemevrouwen' - zelfs met meer dan 6 ogen maar niet letterlijk natuurlijk - moeten iets verzinnen om zich te verdedigen. Ik snap het onderscheid niet.
De pepperspray in combinatie met 2:45 uur, begrijpelijk. De rest is inderdaad nogal...
Inderdaad. Belachelijk dat zo'n vrouw om die tijd nog bij de weg is.
Zou niet moeten kunnen.
Heeft ze geen man vraag je je dan af.
Ik zou d'r doen. Nou goed?
@Peter_la_Selie | 20-02-20 | 18:06: missie geslaagd.
@IkBen9 | 20-02-20 | 18:15:
Zo is dat, aandacht gevraagd en gekregen.
Fijn dat zulke types van de weg gehaald worden,
@VanBukkem | 20-02-20 | 18:09: Ik ken zat dames die op dat moment van hun werk naar huis gaan. Gewoon net werk, ziekenhuis, horeca, noem maar op. Ik zou zeggen: neem wel een pepperspray mee.
@Berbaar | 20-02-20 | 18:18: van je buren moet je het hebben, hé.
@bergsbeklimmer | 20-02-20 | 18:19:
Rijden die ook allemaal te hard, onverzekerd en met een verlopen APK?
@VanBukkem | 20-02-20 | 18:09: Het was vast een kech.
@VanBukkem | 20-02-20 | 18:09: Je bedoelt heeft ze geen eigenaar? De vuile kech en dan niet alleen zonder begeleider maar ook nog geen burka.
Feest der herkenning voor je.
@Kapitein Stijlvol | 20-02-20 | 18:06: zeer stijlvol derhalve +1
Ook daarom ben ik niet tegen een 2nd amendment. Voor de dames. Dat als ze een of andere griezel tegen het lijf lopen dat ze daar dan ook navenant na kunnen handelen.
Misschien is het een idee, aangezien een algeheel 2nd amendment er toch niet in zit, dat we afspreken dat alleen vrouwen een vuurwapen mogen bezitten. Ik denk dat dat al een boel ellende scheelt.
*alle vrouwen een pistool*
Nou liever niet want straks geef je een knipoog en dan gaat zo'n vrouw metoo en dan jaagt ze je ook nog eens een kogel door de kop.
Jaloerse ex-en des doods gaan nog eens heel groot worden.
het zijn toch meestal bekenden van het slachtoffer?
Mijn vrouw, zwarte band karate, trapt je de ballen uit de broek. Best een fijn idee. Dat of bewapenen!
@pibasso | 20-02-20 | 18:24:
Volgens mij ken ik uw vrouw.
En dan een mass shooting tijdens het fileparkeren.
@VanBukkem | 20-02-20 | 18:31:
-
Vandaar uw nick...
@hier openen | 20-02-20 | 18:51: Of op black graaiday.
@hier openen | 20-02-20 | 18:51: LOL!
Tjongejonge, en jullie denken dat dat zelfmaakspul niet strafbaar is? Man, man, man. Kijk pliesies, morgen maak ik zelf een pistool e dat is niet strafbaar.
3D printje.
Alles goed, na een dagje hard werken voor je baas? Een vuurwapen knutselen of een chemische samenstelling veranderen is een heel klein verschilletje.. Dat laatste mag namelijk. U bent ineens weer iets wijzer geworden.
@schijtzat | 20-02-20 | 18:07: = dus ook strafbaar
@Mr_Pikibelly | 20-02-20 | 18:08: Nee dude. Het gaat om het gebruik en voorhanden hebben. Het voorhanden hebben en gebruik van pepperspray en vergelijkbare middelen ist verboten. Zo leren we van elkander. Cool.
Wel strafbaar, maar daar moet je bij het wegvallen van de overheidsbescherming maar vrede mee hebben. Ik denk dat velen binnen 10 jaar gewoon een noodzakelijk wapen thuis hebben.
@Crossing etc.
Dat is maar de vraag. Pepperspray is dan wel verboden, maar iedereen mag zich verdedigen tegen ongeoorloofde aanvallen mits niet buitenproportioneel. Een spuitbusje met plantaardige aftreksels die je thuis aan de keukentafel in elkaar geflanst hebt, een soort sterke thee? Wie maakt je wat.
@Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 18:11:
Ik heb een heel groot keukenmes. Dat gebruik ik en ook is dat ding voor mij voorhanden. Stel nou dat jij mijn huis binnensluipt want je wil iets dat niet van jou is, ik heb jou door, en vervolgens zwaai ik ermee ... Wie is er dan fout?
@Alco-de-Holist | 20-02-20 | 18:17: Tot je het als wapen gebruikt of dader gewond raakt.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-02-20 | 18:21: Als ik terugzwaai is er niets aan de hand. Als jij mij prikt had je dat wapen met voorbedachte rade 'voorhanden'. Dus in het cachot!
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-02-20 | 18:21:
Jij. Als je dat mes niet gebruikt maar hem alleen in elkaar beukt kost het je 1500 gulden. Tegenwoordig is het misschien duurder.
@Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 18:30:
Tjoh? Maar ik had nooit een voorbedachte rade want jij sluipt bij mij naar binnen om misschien te stelen, moorden of verkrachten. Wat kan ik daar nou aan doen? Dat mes was ooit slechts bedoeld om uien, tomaten en dergelijke mee te snijden.
@Kopieerapparaat | 20-02-20 | 18:12: Dat klopt, een prima gesmeerde Buck mes, werkt prima tegen indringers.
Volgende keer maar een busje Defence Spray aanschaffen. Is wel legaal in Nederland.
Of vakantie-verpakking deospray van Etos of Kruidvat: Past prima in de handtas of binnenzak, en recht in de ogen van een aanvaller ...
Ik heb helemaal niks met niemand afgesproken, behalve met familie. Flikker dus op met je sociaal-contract drogreden
Maar wie ben jij dan?
Leuke website, vansuyle. Geinige vorm van reclame, zo'n nick.
@schijtzat | 20-02-20 | 18:08:
Schijnbaar schijt vansuyle zat. Een hele kruiwagen vol zeg!
vansuyle.files.wordpress.com/2018/09/...
@schijtzat | 20-02-20 | 18:08: Slim ook wel eigenlijk.
Dat sociaal contract wordt door de overheid continu met voeten getreden. De deal was: jullie zorgen voor onze veiligheid, wij dragen geen wapens.
Dus er werd gehandhaafd. Dat wil men hier toch zo graag?
Ja. Prima. Wie het kleine niet eert... Nu langzaam aan doorgaan met meer meer meer handhaven!
Liever de drugs runners 2 staten er naast, als ik mag kiezen
@frickY | 20-02-20 | 18:08:
Liever verkrachters en of illegale lastpakken wegJorissen.
Tenslotte moeten alle drugs maar gewoon kunnen van D66. (Totaal gestoord idee m i )
uh huh maar tegen de groep waartegen handhaving het hardste nodig is durft de politie niet op te treden
Man man man dit slaat weer als een Piet op een drumstel, Piet.
Dit is nog beter. www.youtube.com/watch?v=vzMjTtweX3U
Roofovervallen dito. Goh.. hoe zou dat nou komen.
Ja je wilt als verkrachter toch geen vrouw tegenkomen met paperspray in haar tasje.
Niet?
Wat ik me dan afvraag is, hoe vind je tijdens een verkeerscontrole peperspray. werd haar tas doorzocht?
Portiervak van de auto. Politie zag het bij het uitstappen van de vrouw.
@Crossing_The_Rubicon | 20-02-20 | 18:03:
Das dan weer dom van haar.
Dat welkom welkom welkom begint spijtig genoeg om drastische maatregelen te vragen .
het wijzigt van zelf weer een keer in: tot ziens, tot ziens, tot ziens...
@lovekila | 20-02-20 | 18:15: bye bye
Ik denk dat Britt Heck dat toch verkeerd ziet want alles wat je thuis klaarmaakt met het doel om buiten "in geval van nood" is strafbaar. Dacht ik toch?
Yep. art. 2 categorie 4 sub 7 WWM
Ja je was me voor, vroeg ik me ook af. Moet je je tas laten doorzoeken bij een verkeerscontrole!?
@marrretje | 20-02-20 | 18:01: Stel dat ze het vragen. Ga je weigeren?
@marrretje | 20-02-20 | 18:01: Nee, dat mag alleen bij verdenking strafbaar feit. Of het moet als preventief fouilleren gebied zijn aangewezen.
@RickRD | 20-02-20 | 18:00:
Check.
waar staat dat ze het in haar tas had zitten. misschien lag het in het bakje voor de versnellingspook, recht in het zicht.
Jij hebt blijkbaar absoluut geen idee hoe vreselijk slecht ik kan koken.
En voor nood wat meenemen voor onderweg is voor mij ook een lichte snack...
Dus toen de popo die vrouw staande hield voor een verkeerscontrole en vroegen naar haar rij/kenteken bewijs zagen ze een busje waarvan ze vermoeden dat het verboden is? Of hebben ze weer eens onrechtmatig auto doorzocht en vrouw gefouilleerd?
Of waren het misschien agenten in burger en heeft ze ze even preventief gesprayed? Vragen, vragen, vragen.
Klopt Ze mogen alleen doorzoeken bij een streng vermoeden van. Dus iets zien liggen of wietlucht ruiken. De douane mag echter alles en iedereen doorzoeken.
Nou lullen ze in het proces verbaal daar natuurlijk een kont aan en geen rechter die moeilijk doet vanwege 'ambtseed'. Hebben we bij Mr. Willemsorde wel gezien.
Ja je was me voor, vroeg ik me ook af. Moet je je tas laten doorzoeken bij een verkeerscontrole!?
Mevrouw werd aangehouden omdat ze er zelf om vroeg : " Een agent zag omstreeks 02.45 uur op de Ettensebaan een auto met hoge snelheid vanaf de A16 komen rijden. De agent checkte het kenteken en constateerde dat de APK op het voertuig was verlopen en er ook geen geldige verzekering aanwezig was. De agent volgde de auto en gaf de bestuurster een stopteken. Op de Haagweg is de bestuurster gecontroleerd. Ze bleek een busje pepperspray bij zich te hebben. Pepperspray is een verboden wapen. De vrouw is aangehouden en wordt vandaag verhoord. De pepperspray is in beslag genomen. "
Je kunt ook gewoon een paar menthol kristallen oplossen en in een spuitbuisje doen, werkt nog heftiger dan pepers.
Wel lekker fris.
Ooit bij een noodgeval (mishandeling) politie gebeld. Komen een half uur later met twee wagens en gierende banden aankakken. "Ja we moesten daar en daar vandaan komen." was het excuus.
Een paar weken eerder was ik met een doodzieke hond ook 's avonds naar die plaats gereden, naar de dierenarts. 10km te hard, en dan binnen 10 minuten ter plaatse.
Nou dan rijd ik in het vervolg wel even naar Duitsland voor zo'n potje hondenspray!
Blijf na 22:00 op een afstand van 500 meter van shisha lounge en shoarma tent. Kans op verkrachting daalt met 900%.
Peperspray?
Kort termijn middel, ik ga voor een beetje voltage hoor, ook kort termijn maar dan wel een beetje intensiever.
360+ Volt recht op de ballen mag ik hopen? Maar wat ik me dan toch ook afvraag is of je baardhaar dan ook rechtop gaat staan?
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-02-20 | 18:01: Nee, maar al het haar tot je anus schroeit weg, één van de kleine bijwerkingen
Na het zuur komt de zoetzuur.
Pepperspray is de perfecte remedie tegen een uit de hand gelopen pssssst gesprek.
LOL @ gesprek!
Armlengte was toch de oplossing? Of helpt dat niet meer....
Staat trouwens niets over zoutzuur in de wapenwet. Hmmm
Wahaha go Britt Heck en als je zo’n punk de tering spuit wel ff een vid op GS hé.
Waarom hebben die vrouwen opeens allemaal pepperspray nodig? Het is toch niet zo dat ze tegenwoordig meer gevaar lopen op straat dan vroeger? Toch?
U heeft zitten slapen? Zelfs de NOS bericht hierover: nos.nl/artikel/2321605-amsterdam-wil-...
@MacMiep.nl | 20-02-20 | 17:51: sarcasme miepie.
@WayneGretzky*99* | 20-02-20 | 17:54: Even een smiley erbij graag de volgende keer.
@MacMiep.nl | 20-02-20 | 17:57:
En een filmpje dat ze in hotpants overstraat konden dartelen www.youtube.com/watch?v=Xg8Q1Jik_ms
@MacMiep.nl | 20-02-20 | 17:57: de "Toch?" deed het wel voor mij ;) :) :P ;P
@MacMiep.nl | 20-02-20 | 17:57: Smileys zijn verboden bij GS
@hier openen | 20-02-20 | 18:10: Heerlijke tijden. tgenwoordig wegen de meiden 20 kg meer.
@RickRD | 20-02-20 | 18:20: en terecht. Anders krijg je last van las-ogen.
@MacMiep.nl | 20-02-20 | 17:57:
Ik zal er om denken de volgende keer Miep! :)
Dames, helemaal gelijk. Politie kan de tyfus krijgen als je met zo een busje zo een mafklapper weg kan houden.
Pepperspray is wel erg 1990......Nederland anno2020 vraagt om grover geschut! Bedankt Mark en consorten.
Een stembiljet op de PVV bijvoorbeeld. Geweldoos, legaal en als voldoende mensen het aankruisen ook nog eens loeieffectief.
@Graaisnaaiert | 20-02-20 | 17:58: dit! En geen pianoliggert, gewoon oldskool Geert.
@Normpje | 20-02-20 | 18:37:
Die pianoknuffelende lavendelsnuiver mag aanschuiven ja. Als hij zich gedraagt en geen domme dingen roept die kiezers afstoot.
categorie 2. Neem dan een handgranaat of mitrailleur mee. Dat levert een kleine foei op.
Heb je ook meteen wat meer overwicht tijdens een verschil van mening.
@Watching the Wheels | 20-02-20 | 17:51:
Eenvoudig gelijk te krijgen. Nou hoef ik het niet te krijgen, ik heb altijd gelijk.
Ze zijn werkelijk gek geworden bij die overheid.
Dat zijn ze al even.
Ook die agenten, niet even mevrouw een knipoogje geven en door laten rijden. Dienstkloppers heten zulken toch?
Niks kroms aan, het is gewoon een verboden wapen.
Ga jij even lekker een bank overvallen met zo'n flesje in je hand.
Agent Snor, niet mailen onder werktijd hé
Watching the Wheels | 20-02-20 | 17:48: Dat is dubbel verboden.
@Zeiss | 20-02-20 | 17:49: Het is na vijf.
De Wouten bellen heeft anders op zo'n moment weinig effect.
Jah. In nederland wel ja. Waar een klein land benepen in kan zijn. U bent zich bewust van het feit dat de nederlandse wapenwet een totaal doorgeslagen verhaal is waar zelfs plastic speelgoedpistooltjes een wapen kunnen zijn met celstraf tot gevolg? Bij onze oosterburen koopt u evenwel een Alarmschreckschußwaffe voor nog geen 100 euro, vuurt alleen blanks maar lijkt afhankelijk van het model sprekend op een colt, S&W of Glock. Legaal. Effe laten zien dat je ouder dan ik meen 21 bent en inladen maar. Dat busje pepperspray is belachelijk, valt gewoon onder de PBM's, Persoonlijke Beschermings Middelen zoals je ook bv een harde helm opmoet op de bouw. Als je een boete moet incasseren voor je poging om niet verkracht/aangerand/beroofd te worden als vrouw, of zelfs man zijnde dan is er iets heel erg mis met de regels, niet met die mensen. Dan toch nog honderd keer liever die boete, beter als de rest van je leven je vrouw of dochter geknakt op de bank hebben zitten. Is het wel waard, zou alleen niet nodig moeten zijn.
Beldewouten,..
Een wapen? Hahaha.
@elfenstein | 20-02-20 | 17:58:
Zo is het. In mijn huis ben ik baas en heb ik de middelen om mijn gezin te beschermen. Het moet niet gekker worden.
Maar wel bijzonder om zo'n bericht de wereld in te sturen. De boodschap zal wel een bepaalde bedoeling hebben, evenals de foeigesprekken ook een boodschap aan slachtoffers is.
Eensch! Net zoals handboeien ook een wapen zijn.
@Kukooo1 | 20-02-20 | 18:02: Dezelfde boodschap als aan die 1000 vrouwen in Keulen: gewoon ondergaan en je bek houden!
@elfenstein | 20-02-20 | 17:58: inderdaad en ivm eu regels vrij verkeer van mensen en goederen maak je grote kans bij het Europees hof op winst duurt ff kost wat maar ja
Nee, niks kroms aan. Alleen kan een vrouw die aangerand wordt niet even ‘beldewouten’. Zak.
@elfenstein | 20-02-20 | 17:58: pleit je nou voor Europese wetgeving ofzo? Nederland, Nederlandse wet, we hebben met zijn allen besloten dat die meuk verboden is. Kan de politie weinig aan doen.
@beldewouten | 20-02-20 | 18:40:
Vindt u het wel ok dat we wél alle europese regels tot in extremen doorvoeren, liefst nog een procentje of 1000 eroverheen, maar andersom niet? Zodra er iets wél mag in een ander euroland is nederland stekenblind, horendoof en volledig incapabel om iets van vrijheid te implementeren voor de nederlander. Wij hebben wél BPM bijvoorbeeld, maar geen biertje bij het tankstation. Vroeger wel natuurlijk, maar hey, d'r viel wat te verbieden dus hop, fuck de eu en lekker doorverbieden. In D. mogen kroegen wél zelf weten of ze een wel of niet rokerskroeg willen zijn, wij hebben die regels zelf zo debiel gemaakt, niet de eu. Dus moet je voor de redelijkheid wel even om je heen kijken in europa, je zal zien dat nederland koning verbieden is aan de ene kant, iedere eu-muggescheet wordt genadeloos ingevoerd maar de andere kant op is het uien. Niet fair.
@elfenstein | 20-02-20 | 18:53: Wat begrijp je niet aan nationale wetgeving? Kan je wel alles op een hoop gooien, maar het is gewoon een verboden wapen in dit land.
@Normpje | 20-02-20 | 18:34: geef ze dan een pistool, penis.
@beldewouten | 20-02-20 | 19:07: het gaat om de ongelijkheid, dat begrijp jij zelfs, niet om drogredenen. Maar je hebt weer flink veel reacties gescoord en daar ging het jou toch om, nietwaar?
@Normpje | 20-02-20 | 19:22: Het gaat om het geven van weerwoord op simplistisch gejank en domheid. Werk genoeg nog.
Een fles ammoniak in je auto is dan weer geen probleem.
Maar dat is dan ook dodelijk als afweervloeistof.
Nounou dodelijk,
je kunt ook overdrijven.
Maar goed, kees wordt aangevallen, grabbelt naar z'n fles ammoniak,
draait al vechtend de kindveilige dop er af, als 'm dat al lukt, en knijpt de fles leeg op z'n aanvaller.
Dat zal zeker succes hebben want brand en auw in oog en longen,
in hoeverre kees zelf onderuitgaat als hij er te dicht op zit en zichzelf er ook onderspettert valt daarna nog te bezien.
Fles Ammoniak
Effectiviteit: 8
Veilig toepasbaar: 3
Zelfs met die jerrycan benzine ernaast zijn in het verleden al heel aardige resultaten behaald. Het lastige is alleen wel dat beide niet echt makkelijk meegaan in de gemiddelde it-bag.
@elfenstein | 20-02-20 | 18:00:
Vergeet de band niet.
@Baron-barry | 20-02-20 | 18:02:
Heb zo'n bus slijm, ook knap naar spul als je dat iemand in z'n porum blaast. Eigenlijk zijn er een heleboel doodnormale items die als afweer geschikt zijn. De eenvoudigste: klein spuitbusje Revell modelbouwlak, fluor geel ofzo. Onwaarschijnlijk rotspul om in je ogen te krijgen en je bent nog een dag of 2 goed herkenbaar met je fluorgele bek. Volgens mij is er geen wet ter wereld die het je verbiedt om een busje spuitverf op zak te hebben. Is voor je neefje's modelauto, klaar.
Boterzuur, erg grappig, dagenlang een uiterst herkenbare geur (soort van geurvlag). Verkrijgbaar bij de betere karper specialist.
Of een flesje tabasco. Zelfde spul maar volkomen legaal.
@elfenstein | 20-02-20 | 18:09:
-
Naar mijn beste weten komt Revell modelbouwverf in kleine busjes. En het vervelende van een verfspuitbus is dat hij fijn vernevelt. U heeft iets nodig dat een krachtige straal produceert, ook in een beetje wind, zodat u de onverlaat op enige afstand kunt houden (en zelf ook niet compleet onder de troep komt) Remmenreiniger geeft een zeer krachtige straal af, en is ook te koop (na enig zoeken) in bussen van 350 ml., zodat u niet een halve liter-spuitbus hoeft rond te zeulen.
REAGEER OOK