NOU LEKKER DAN! NIEUWE SHOW HANS TEEUWEN
Grappenmaker des Vaderlands gaat weer het theater in - Jeeeeeeeee
De enige cabaretier in Nederland die er nog toe doet, gaat het podium weer op om zichzelf te deplatformen. Maandag begint de kaartverkoop voor zijn nieuwe show, Nou Lekker Dan. De flyer omschrijft het nieuwe werk als “diep triest voor zijn directe omgeving” en gezien de huidige verstikkende tijdsgeest begrijpen we dat wel als je leest dat Hans levensgevaarlijke onderwerpen als inclusiviteit, diversiteit en natuurlijk bistro’s (!!) gaat bespreken. Maar zonder gekheid (ohnee wacht): wij zijn blij dat er na een lange lijn natte tosti’s met VARA-stamkaart, die prekerigheid consequent met humor verwarren, eindelijk weer eens iemand anders opstaat om in het zwaard van de cancel-cultuur te vallen. En daarom mag Hans dit schriftelijke statement in de vorm van een anti-advertentieboycot absoluut opvatten als een gratis gepropageerde aanmoediging. Want als iemand ons kan verlossen van de verveling... Nou lekker toch?
Reaguursels
InloggenHans Teeuwen, enige Nederlandse cabaretier met kloten, en hier zoveel negatief commentaar op GS.
Zo gaat rechts, van zichzelf zeggend niet wegkijkend Nederland om met zijn helden.
Suggesties oké maar afbranden neen.
Ga maar lekker naar de NPO kijken elke week wel op TV De Breij, van 't Hek, van Veen, de Jonge, en verdere landverraders die mogen promoten wanneer ze weer een laffe show gaan opvoeren.
Hans Teeuwen is een fenomeen. Deze man kan een kwartier lang praten over het beroep van badmeester. Dan ben je een hele grote.
hmm, het lijkt warempel toch dat hij nu wèl wat aan zijn gebit heeft laten doen
Helaas al jaren niet leuk meer,
De laatste der Mohikanen. De rest is al afval en klaar voor de religie.
Leuk hoor maar Hansie zal wel weer wat geld nodig hebben. Benieuwd naar zijn show. Zijn laatste optreden vond ik niet heel denderend.
Zeurpiet, iedereen heeft toch geld nodig?
Vind hem geweldig
In elke show wel stukjes waar ik tranen van in m'n ogen krijg van het lachen.
Vooral die André van Duin imitatie van Teeuwen is bijzonder sterk.
Mooi nieuws om mee wakker te worden.
wHy so SerIOuS ?
Hansje heeft z'n tijd wel een beetje gehad.
Maar een beter alternatief biedt NL niet echt.
Jij kunt kiezen tussen het lompe absurdisme van Hans of de flauwe mopjes van de rest van wat zich cabaretier durft te noemen.
Vreemde genoeg is juist standup uit de VS van z'n woordgrapjes af aan het stappen en zie je daar meer maatschappij kritiek bij comedians. Doug Stanhope is mijn nieuwe Hans Teeuwen. Bill Burr is de nieuwe Theo Maassen, die laatste weet ook niet meer wat grappig is sinds hij vader is.
Je hebt zelf je beste tijd gehad.
Alles is kut? En niks is meer goed? En vroeger was het beter, allemaal!!1!?
Kan er met mijn hoofd niet bij wat mensen hier nou zo leuk aan vinden. Geldt voor het Nederlandse cabaret in het algemeen en voor een junk als Teeuwen in het bijzonder. Een stel gemankeerde chronische depressieve patiënten die cynisme verwarren met een hogere vorm van intelligentie.
Smaken verschillen
Het gaat hier niet om intelligentie Koter. Het gaat om herkennen van de waanzin. Dat gaat b.v. ook prima met boeren nuchter verstand.
Wat is dan wel leuk?
@pejoar | 29-01-20 | 12:20: je moeder. In een niet seksuele context.
Hansje lijkt Naomi Campbell wel. De zoveelste comeback. In 2005 kondigde hij al aan te zullen stoppen met cabaret.
‘Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma’s gemaakt die eigenlijk allemaal wel succesvol waren, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelooflijke vermoeidheid’
www.volkskrant.nl/cultuur-media/hans-...
Ik denk dat hij gewoon geld nodig heeft, net zoals iedereen.
Hoezo? Laat Hans zich ook uitwonen door miljonairs?
www.youtube.com/watch?v=pdDK-mSHAx8
Torrent, iemand?
Velen zien Hans met een tekort of bang tot nep rechts toe ,maar ze zien allemaal stuk voor stuk zijn show ! en Jezus zag dat het goed was en deelde de wijn en oud bakken brood rond , ik zal trouwens voorin zitten bij zijn eerste nieuwe show het is en blijft mijn held op dorus na natuurlijk maar die had een onder onsje met BB
Wel vreemd dat men het prekerige van Nederlands cabaret vervelend vindt. Als iets typisch Nederlands is... Landverraders.
Het gepreek vanuit de linksche kerk heeft ondertussen de irritatiegrens wel bereikt.
Nou ja, alles wat hierboven en hieronder gezegd wordt
Als hij dan ook als enige echt keiharde grappen maakt over de islam enzo. Net als alle andere 'cabaretiers' het steevast en alleen over christus doen uit pure angst en gekruip voor islam., vind ik het goed.
Maar Hans had al eerder aangegeven, dat je dan inderdaad dood moet van een stel links islam appaesers en enkele honderdduizenden moslims.
Wen er maar mensen, dat is onze samenleving tegenwoordig, zelfcensuur en angst.
We kunnen echt niet meer zeggen wat we willen, cabaratiers ook niet.
(Bedankt VVD, SGP, CDA, PVDA, D66, CU en GL, en alle stemmers daarvan, bedankt hoor.... leuk zo hè in het 'vrije' Nederland.)
Vorige show moeilijk harde grappen over de Islam, dag na de vrachtwagenaanslag in Frankrijk.
Ik begrijp je punt. Als een cabaretier alle geloven op de hak neemt behalve de islam, omdat hij bang is, kun je beter helemaal géén geloven belachelijk maken. Maar niemand is verplicht om grappen over de islam te maken om rechts Nederland te pleasen met gevaar voor eigen leven. Bovendien je overtuigd er niemand mee. Rechtse mensen weten al dat de islam niet deugt. Linkse mensen zijn niet te overtuigen en islamieten komen niet naar die shows of worden boos. Dus hoeveel zin heeft het?
@Middensteun | 29-01-20 | 10:29:
Mooi omschreven!
@Middensteun | 29-01-20 | 10:29: Het heeft heel veel zin, namelijk om de irritatie hierover te uiten en het dus wel te doen. Terwijl veel lafaards het niet meer durven of simpelweg niet willen omdat ze het met de Moslims eens zijn.
Het heeft wellicht geen praktisch nut cq. effect, exact om de redenen die U schetst, maar gevoelsmatig wel.
Veel kijkers/bezoekers van zijn show zullen het een verademing vinden dat het nog wel gebeurt, zij het sporadisch. En alleen dat is al meer winst dan alle bukkerige VARA-cabaretiers ooit bij elkaar zullen praten.
@Realism Is All | 29-01-20 | 11:32:
Misschien is het fijn voor veel mensen om een uitlaatklep te hebben die zegt wat zij denken. Wilders, een cabaretier, een muzikant..
Maar het doel van cabaret is niet om persé een kant te kiezen of te preken. Mensen willen vooral een leuke avond en vermaakt worden. Als ik zelf een islamitische cabaretshow zou maken, zou ik het "60 minutenlang grappen over de islam die mij niet de kop kosten" noemen en vervolgens een uur lang geen woord zeggen, na afloop "dankjewel en tot ziens", als zou dat niet veel mensen trekken haha
@Realism Is All | 29-01-20 | 11:32: Misstanden in de samenleving aankaarten door ze te overdrijven en daardoor duidelijk te maken hoe belachelijk ze zijn is een belangrijke rol van comedie.
de houdbaarheidsdatum van lolbroeken is erg beperkt... na 10 jaar of zo ben ik de meeste wel beu, Hansje ook.
precies.
wanneer je denkt door dom te schreewuen dat je nog leuk bent, nou dan ben ik de leukste!
Ben je jezelf niet ook beu?
Grof is het nieuwe meh
Heerluk!
Eindelijk weer schater lachen.
Gisteren toevallig nog een stukje gekeken.
meeloper!
Ga je toch fijn naar Freek.
Altijd enorme fan van Hans geweest. Tig voorstellingen bezocht. Zelfs mijn toen nog tienerkinderen konden hele shows souffleren. Maar paar weken geleden was op de beeldbuis de laatste show van Hans en die heb ik na een stief kwartiertje afgezet........ het grove taalgebruik stuit me tegen de borst. Zal wel komen dat ik een mid vijftiger ben. En nee... Hans praat rechtse praatjes maar is het niet.
Hoeveel reaguurders zijn rechts in de klassieke zin van het woord? Ik zie hier vooral veel modern humanisme.
Mensen op hun daden afrekenen Directeur! Dan kom je bij zij die het ABN perfect misbruiken.
@MickeyGouda | 29-01-20 | 09:57: ik ben overwegend links. Behalve als het om immigranten gaat, criminelen allochtonen, uitkeringen, voorrang huisvesting , quota’s , politieke correctheid, positieve discriminatie, paspoort uitdelen, aanpak criminaliteit enz...
@Hollandse_blauwe | 29-01-20 | 10:08:
We delen wat pijnpunten. Verder duwen stemwijzers mij ook steevast naar links.
Daar gaat links alleen nog over! Beetje bang jezelf rechts te noemen?
@MickeyGouda | 29-01-20 | 10:12: overigens is pvv ook links... behalve dan als het om immigranten en islam gaat.
Links zoals het ooit bedoeld is bestaat niet meer. Zo wel.. ben ik ook links. Nee dus!
@MickeyGouda | 29-01-20 | 09:57: In de klassieke zin des woords inderdaad maar enkelen. In de zin van "gelegenheidsrechts" c.q. "incidentrechts" velen.
@MickeyGouda | 29-01-20 | 09:57: Ik ben links in de klassieke zin van het woord. Daar lijkt mij de mensheid het meest bij gebaat.
Links, rechts en realistisch.
@CalamityJane | 29-01-20 | 10:25: Als "realistisch" in uw beleving niet staat voor dat vreselijke "polderen (pappen & nat houden)" dan kies ik uiteindelijk daar voor.
@CalamityJane | 29-01-20 | 10:13:
Ikzelf ben verward, want als ik met mensen praat waarvan ik weet dat ze qua stemgedrag naar de linkse kant van het spectrum neigen verbaas ik mij erover hoe weinig sociaal zij - in mijn ogen - in de maatschappij staan. Als deze mensen mij 'rechts' willen stempelen dan heb ik daar vrede mee. Duizendmaal liever dat dan laf toekijken hoe de échte zwakkeren in deze samenleving worden verdrukt.
@MickeyGouda | 29-01-20 | 10:29: ... met de nadruk op "échte" en verder herken ik uw punt voor 100%.
@MickeyGouda | 29-01-20 | 10:29:
Je maakt de denkfout socialisme= sociaal.
Het een is macro, het andere micro. Het een gaat over inkomensverdeling, het andere over de behandeling van je naaste medemens.
Manlief had een 'rechts' beroep. Onze kinderen werden op kinderfeestjes in de het nieuwe 'linkse' buurtje geweerd op die feestjes. Er bestaat geen valser volk dan VALS links. "Als je mensheid zoekt schiet de menselijkheid er bij in" Dit was een zin uit een tekst van J.C. Bloem. Die tekst kreeg ik door mijn dochter aangereikt na mijn voortdurend ongeloof en onbegrip over zoveel vals gedrag bij DAT linkse volk. Vals links heeft klassiek links gekaapt. Realisme is wat, mij betreft, rest. Het is te gecompliceerd geraakt om in de schifting te kunnen geloven. Vind ik dan! Heb nooit een richting pertinent kunnen aanhangen. Noemde mezelf controlestemmer. Vroeg of laat, links en rechts gaat iedereen de fout in. Al is het maar vanuit de beste bedoelingen.
Het waren niet enkel de kinderfeestjes. Er was nog veel en veel meer!! Het spreekwoordelijke boek! Daar begon ik serieus na te denken over wat politiek met mensen doet die het zelfdenkend vermogen missen.
@CalamityJane | 29-01-20 | 10:47: In de tijd dat mijn kinderen nog feestjes gaven thuis nodigden zij ook kinderen uit met aantoonbaar linkse ouders. Omdat ik nogal ruim in de slappe was zit - excuus voor pedante opmerking - en daardoor wellicht ook materieel wat ruimer leef heeft men altijd wel kennelijke gedachtes vwb mijn gedachtegoed. Ik moest daarom altijd wel hartelijk lachen als ik via via hoorde dat "mijn vrouw en ik zo gewoon zijn gebleven" en het "zo gezellig bij ons was".
@CalamityJane | 29-01-20 | 10:47:
Geweerd, serieus? Hoe beperkt sta je dan in het leven?!
Grof geweerd!
Als ik in die tijd nieuwe vrienden maakte 'checkte' ik hun politieke overtuiging. Heb toen ook de echte klassieke linkse lieverds leren kennen. Ze bestaan maar behoeven bescherming.
Geniet met uw naasten van die 'slappe was' ! Jaloezie is mij vreemd. Een vriendin van mij , stammende uit een zeer rijke familie, zei van haar zus die haar rijkdom had weten uit te breiden; "mijn zusje is leuk rijk". Zij liet bijvoorbeeld het familie huis, in een mooi 'uitwijk' land, opknappen zonder er een woord aan toe verspillen.
Voor mezelf ben ik altijd blij geweest, op hoewel lager niveau, aan de 'goede' kant van de streep me te bevinden. Dank voor je reactie.
Directeur!
@CalamityJane | 29-01-20 | 12:17: Wederzijds!
Als je de gvd's vergelijkt met die van Youp van het Hek valt Hans reuze mee.
Een ding is zeker, hij gaat het hebben over het corinavirus. Je longblaasjes zwellen op, vullen zich met vocht, langzaam verdrink je al staande en donder je gestrekt om wegens zuurstoftekort.
Nog een kopje koffie?
Dus daarom vallen ze zomaar om. Aha.
Hans is erg grof. Ik wacht nog steeds op de opvolger van de beschaafde Seth Gaaikema.
Die was niet grappig.
Ik was laatst in Frankrijk met Seth Gaaikema.
We waren bij een voorstelling.
Naast mij stond meneer Gaaikema, en daarnaast stond ik weer.
Ik vroeg aan een Fransman: "Connaissez-vous Gaaikema?"
Hij vroeg: "Quel Gaaikema?" en ik zei "Cet Gaaikema."
--Herman Finkers
Claudia de Breij komt een heel end
@Petroselinum crispum | 29-01-20 | 11:31:
-
... maar als het effe tegen zit, wil ze weer bij mij...
Go for it, Hans, en verlos ons van de deugers.
Amen!
Exact. Verkruimel al die social justice warriors, soyboys en ander deugvolk die bijna geen testosteron meer in hun lijf hebben.
Pr0ncabaretier, zo boomerish!
Wegens gebrek aan beter moest ik op oudjaarsavond de hele avond kijken naar Claudia de Breij haar diversiteit en lbthgqt of zoiets. Ik ben nu echt toe aan iets anders. Ik zou het prachtig vinden als ie het heeft wat een blanke Surinaamse man moet ondergaan met de kouwe kak van links Nederland. Allemaal koekwaus en tering. Je krijgt dan dingen als dat zijn enige (linkse kerkië) vrienden boos zijn op zijn meisje omdat zij niet met hun wilde gaan.
Linksboven op je afstandsbediening zit een grote rode knop. Probeer die eens.
Wegens gebrek aan balzak. (Mag ook figuurlijk)
@beldewouten | 29-01-20 | 10:07:
LOL!!
Ben benieuwd. De eerste twee/drie shows ken ik uit mijn hoofd. Met dank aan de VARA, overigens. Daarna vond ik het niet echt verrassend meer.
Nogal wiedes als je ze uit je hoofd kent. Helder licht.
@ikbenerweer! | 29-01-20 | 09:47: Godverdomme, dat is scherp. Jij wint.
Ik was maar ergens een boekje gaan lezen.
Hopelijk worden er weer veel sneeuwvlokjes op hun tere zieltje getrapt.
Ik zie ze vanaf hier al smelten.
De enige die nog alles durft te zeggen op de buhne. Zuinig op zijn dus. Hij is de beste.
Alles?
Ook over de islam? En net zo hard als over andere onderwerpen en religies?
Ik hoop zo dat dat waar is!
Alles? Dacht het niet.
@Taxi!! | 29-01-20 | 09:58: Oh jawel hoor. Teeuwen had in zijn vooralsnog laatste show Echte Rancune die omkering over de Islam, prachtige vinding.
dan heb je Theo Maassen nog nooit gezien.
Patrick Laureij is ook leuk!
Echt wel ja!
Dat vind ik de enige coole gast met een knotje op de kop.
en die is zo dom als een varken.
Dat gaat een show worden waar Silly Sylvana Simons, Sunny Bergman bij voorbaat de vlekken van in de nek krijgen.
Dichter Jerry Afriyie zal daar minder last van hebben aangezien deze werkloze Afrikaan onze taal toch niet voldoende beheerst om te begrijpen wat er gezegd wordt.
Mooi hoe Hans Teeuwen GS weet te polariseren.
Dat doet ie goed. Hij kan trots wezen op zichzelf.
Mweh, verlopen coke junk, die nog weer wat probeert te scoren met successen uit het verleden. Alles wat ik de laatste jaren van hem heb gezien is tegen het trieste aan.
Hij zal inderdaad wel weer zijn oude typetjes uit de kelder halen, en de grappen zullen ook wel weer niet al te vernieuwend zijn!
Hans is de enige cabaretier (wat een vreselijk woord trouwens) in dit land die nog ECHT grappig is. Een Hollandse held. Een verademing vergeleken met Claudia de Breij of Dolf Jansen.
Dan noem je er ook wel twee..
@HoerieHarry | 29-01-20 | 09:34: Dolf is nog nooit grappig geweest en bij Claudia kan ik me ook weinig voorstellen. Die had dominee moeten worden. Of een koortje moeten beginnen.
Wat dacht je van Daniel Arends, Henry van Loon, Ronald Goedemondt?
En er zijn er veel meer die aan de weg timmeren.
Hans Sibbel daarintegen (ook bekend als Lebbis van dat duo met Dolf)
@Petroselinum crispum | 29-01-20 | 09:39: een van mijn favorieten. En Maassen, Sauers, Finkers en soms van ‘t Hek.
Claudia de Breij en Dolf Jansen, zijn geen cabaratiers hoor....
Angstige deugers, activisten, drammers, hyporcriete hufters, dat zijn het.
Maassen is vanwege bang/laf afgevallen. Maar leuk was ie.
Teeuwen over de vries blijft klassiek net zoals met die meiden van haram.
Ik ga een fles shampoo op het podium gooien.
Ik gooi er een tandenborstel achteraan.
Lolol.
Mondwater om zijn bek te spoelen
Miep en Trudy ook wat te zeiken, allebei een fris huppelend knotje en gebleekte tanden?
Nu we het toch hebben over cabaretiers zonder prekerigheid; vond Jochem Myjer ook weer ouderwets goed. Dus.
Jochem Myjer, echt niet leuk. Spreekt tot zijn publiek of ie het tegen een kleuterklas heeft. Nee, Myjer = nep.
Jochem is geen Cabaretier noemt zichzelf humorist
@Petroselinum crispum | 29-01-20 | 09:41:
En humoristisch was het! Geen diepere lagen. Wil mij niet 'een boodschap meegeven". Geen gezeik over dat ik moet leven of juist me moet schamen. Een verademing.
Oh geweldig.. een nieuw verjaarscadeau!
Gaat ie dan weer schreeuwen met consumptie? Dan pas ik.
Het is geen lama dus vanaf de tweede rij ben je veilig.
@Polarisator | 29-01-20 | 09:30: Goed punt, en dan noice cancelling koptelefoon op, en lekker ontspannen.
@John McClane | 29-01-20 | 09:33: lol
Boek mee en flacon whiskey. Top-avond.
Buiten het theater kan hij inhoudelijk erg goed zijn. Zou mooi zijn indien hij dit eens in zijn programma zou toepassen.
Hans Teeuwen is al 20 jaar niet grappig meer de eerste shows waren verfrissend (heb Teeuwen en Smeenk nog gezien en 2 jaar later Hard en Zielig in de try out + 2 keer als volledige show) we kennen zijn truckje nu wel. Gabber Theo Maassen heeft zich veel verder ontwikkeld
Teeuwen doet het voor de kunst, niet om jou te plezieren. Jij bent meer een Claudia de Breij type (die zo deugt dat ze niet eens haar eigen teksten schrijft)
Volgens mij kun je 'is' beter vervangen door 'ik vind'.
Dus jij luistert ook maar één keer een cd en herleest nooit een boek?
Krijg uitslag van Claudia zoals je kon lezen ben ik een Theo Massen type.
@JanVergoor | 29-01-20 | 09:28: theo maassen heeft vier geweldige shows gemaakt en daarna was het helemaal klaar. Vanaf 'zonder pardon' is het niveau compleet afwezig. Ook een vervelende vent geworden vanaf die tijd.
Hoe zou u zichzelf omschrijven?
Tja, ik ben wat je noemt echt een Theo Maassen type.
@hustler01 | 29-01-20 | 09:30: Hear hear.
Theo was meedogenloos leuk op de kermis in Boekel. Maar Theo heeft zich een tikje bang getoond. Of laf, zo je wilt.
@CalamityJane | 29-01-20 | 10:01:
En Teeuwen niet?
@DrumPiet | 29-01-20 | 10:12: Teeuwen kwam er voor uit dat hij te vrezen kreeg. En terecht. Theo sprak zich, zoals iedere links idioot dat doet, heel voorzichtig uit vóór de islam. Zeg dan niks !
Over cabaretiers gesproken: iemand een idee hoe het programma van MR_Natural er de komende maanden uitziet? Ik weet dat hij nog een paar keer in Dordrecht optreedt, maar daarna ben ik het spoor bijster.
Het is Mr_Natural
@RickTheDick | 29-01-20 | 09:24: Dat zeg ik toch? Ja toch?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:25:
Nee, dat zeg je verdomme niet.
@RickTheDick | 29-01-20 | 09:28: Nu zie ik het. Kleine letter. Altijd scherp die Rick. Zou Mr_Natural in het dagelijkse leven bijverdienen als advocaat? Wat denk je...
GeenStijl heeft hem genadeloos gestraft met een permaban. Zo slecht was de oudejaarsconference toch niet? Ik mis hem wel in de panelen.
@keestelpro | 29-01-20 | 09:33: Het kan ook zijn dat hij zelf geen zin meer heeft om hier op te treden. Meestal is zo'n ban 2 weken en dan mag je weer terug. Moeten we een petitie opstarten?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:35:
Hij heeft het over oud en nieuw gehad... in combinatie met overleven.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:35:
Petitie: nee. Hij moet sowieso zelf willen.
@RickTheDick | 29-01-20 | 09:38: Ach nee toch, moeten we de website van mensenlinq napluizen?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:43:
Denk het wel. Reaguren was echt zijn ding.
@RickTheDick | 29-01-20 | 09:45: Een gevoelige jongen is niet meer.... Heeft zijn weduwe nu het copyright op zijn grappen?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:48:
Ander onderwerp. Dat is echt een moeilijk mens.
@RickTheDick | 29-01-20 | 09:56: Ik begreep dat ze zich ook tot in detail bemoeit met zijn biografie.
Mr_Natural moet terug.
Zal aan de imam vragen of ik naar die voorstelling mag.
Ik vind hem totaal niet grappig. Heb ook nooit gesnapt waarom mensen hem willen nadoen als ze in groepjes bijeen zijn.
Het zal er mee te maken hebben dat het is makkelijker om gekke geluidjes, geschreeuw na te doen en neuk de koningin te roepen dan een goede grap te vertellen
Komt een vis bij de dokter.
Zegt de dokter, ik zie het al.
Coronavirus.
Om sarcasme en absurdisme te waarderen is enige geestelijke ontwikkeling nodig. Jij waardeert het niet, trek uw conclusie.
@Kaas de Vies | 29-01-20 | 09:24: Tering, Kaas. Ik lag dubbel. En dat is geen grap.
@JanVergoor | 29-01-20 | 09:29: ik trek hier uit de conclusie dat geestelijke ontwikkeling, in uw ogen, geen ruimte toelaat voor een persoonlijke smaak die afwijkt van het uwe.
U stemt links is een andere conclusie die ik hieruit opmaak, want andere meningen moeten worden afgeschoten
@JanVergoor | 29-01-20 | 09:29:
In de Sovjet Unie werden mensen met een afwijkende mening gek verklaard en in gestichten opgesloten. Dat was echt een beetje jouw tijd hè?
@DrumPiet | 29-01-20 | 10:14:
Wil jij dat zeggen. Haha.
Hans begint een beetje een karikatuur van zichzelf te worden. De laatste show die ik van hem zag op tv viel tegen. De helft van de tijd stond hij met een verwrongen gezicht oergeluiden uit te braken. Dat kunstje kennen we onderhand wel. Schockeren met scherpe teksten en heilige deug huisjes omtrappen, hypocrisie van politiek en MSM aankaarten. Dat is wat ik wil horen en zien.
Doet al 30 jaar hetzelfde maar zolang hij daar nog steeds volle zalen mee trekt (en bakken met geld mee binnenhaald) geef ik hem geen ongelijk
Wat wil je dan? Moet een mens zich totaal vernieuwen. Denk het niet. Toon, Wim, Paul, andere Wim bleven zichzelf.
@CalamityJane | 29-01-20 | 09:59: Precies. Het gaat om de authenticiteit. Wat zo schitterend van Teeuwen is, is die absurde humor.
Ja en ik ga ook het podium op.
Ik ga samen met Joop van de Ende productions een Dinnershow organiseren.
Oh, leuk. Mag ik mee eten?
Naakte wijven en patat! Doe maar een kaartje.
@Polarisator | 29-01-20 | 09:22: Friet.
@kwark001 | 29-01-20 | 09:21:
Het is een combinatie van een Cook off, trefball en een foodfight. Als afsluiter laten we iemand van het Kalifaat met een foodtruck zo het podium afrijden het publiek in.
Zo'n mogelijkheid krijg je maar 1x, koop nu je kaarten!
Ik kook wel.
Veganistisch, anders komen er geen vrouwen opaf.
@HoerieHarry | 29-01-20 | 09:24:
Zoeken we alleen nog een chauffeur voor de truck.
@Kaas de Vies | 29-01-20 | 09:24: Misschien heeft Henk Wijngaard tijd.
Kan ie ervoor nog even zingen.
@HoerieHarry | 29-01-20 | 09:28: Maar Henk neemt geen genoegen met die vegetarische gehaktballen van jou.
Zo’n beetje de enige rechtse cabaretier die Nederland rijk is. En zo goed en slim dat de Linkse Kerk hem niet neergesabeld krijgt. Voor de rest komt verstand hooguit met de jaren, zoals bij Gerard Cox.
Links en humor blijft natuurlijk moeilijk, dat zie je al aan de eerste zure reacties hier. Kun je nagaan op Jeaup.
Nou ik vond de grap om Nazisme onder rechts te scharen een hele goede grap.
Die socialisten, hebben humor. Laughing alle the way to the Goelag.
Ik vraag me af of hij zo rechts is. Kritisch op alles om hem heen ja, maar maakt dat je meteen rechts? Denk dat hij socialer en medemensvriendelijker is dan menigeen PvdA of SP'er...
Opvallend elke keer weer, die preoccupatie van enkele reaguurders met Joop.
Wat is dat toch?
En verklaar eens waarom Teeuwen "rechts is? Is 'ie voor een kleinere overheid, minder regels? Belastingverlaging? Versoepeling van het ontslagrecht?
Daar hoor ik hem namelijk nooit over.
Hij speelt dat hij rechts is en jullie trappen er iedere keer weer in.
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:23:
Wat is dat toch?
Nou, vooral leedvermaak.
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:23: Bij Joop kan ik me iets voorstellen. Erg moralistische website, waar men alles en iedereen de maat neemt, behalve zichzelf. Matige scribenten, die je gek genoeg toch op de radio kunt horen, of die soms zelfs bij het erg goed bekeken DWDD mogen aanschuiven. Daardoor lijkt het alsof ze mainstream zijn, terwijl ze vaak nogal extreme -en slecht onderbouwde- meningen verkondingen. Bovendien gefinancierd met publiek geld. Ik zou de goegemeente wel eens willen horen als GS vanuit belastingopbrengsten geld toegestopt zou krijgen.
@mistypain spijker/kop
Inderdaad is het jammer dat Wim Kan (ik ben al wat ouder) links volkomen humorloos is. Onbegrijpelijk. Vergelijk Geen Stijl en Joop. Joop is alleen maar zuur en volstrekt zonder gevoel voor zelfreflectie of humor. Zeuren en klagen met cartoons om te huilen zo slecht.
@Giotto | 29-01-20 | 09:42: sinds Wim Kan
Gelukkig ben jij niet verzuurd. Wel klote dat je eruit ziet als een augurk.
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:23:
En verklaar eens waarom Teeuwen "rechts is? Oké, een paar dan.
.1 De VARA zendt hem niet meer uit.
.2 Hij durft kritiek te hebben op de islam.
.3 Hij zegt waar het op staat. (Witte Dick)
.4 De zure reacties van linkse reaguurders hier.
Geef jij eens één reden op waarom hij volgens jou links zou zijn.
@beldewouten | 29-01-20 | 09:54:
QED zie @Drumpiet .4
@benjeallanggek | 29-01-20 | 10:04:
1. Hij heeft al 8 jaar geen show meer.
2. Niet meer.
3. Dat doen er veel meer.
4. Als je hem niet goed vindt ben je dus links? LOL!!
Bijzonder matig, fanboy.
Wat ik me toch het meest zal herinneren is z’n moment bij de meisjes van halal. Heerlijk hoe ‘ie daar mee omging.
@DrumPiet | 29-01-20 | 10:16:
Het gebruik van “fanboy” is ook echt voorbehouden aan links. Zie ook Jeaup waar een enkel rechts geluid altijd meteen die term ontvangt. (Vaak in combinatie met PVV en FvD.) Bedankt voor de bevestiging. LOL!
Wie?
Gewoon Hans.
Hans! Je weet wel, die van Grietje.
Zal wel weer grappig zijn.
Timmerhans zou de show ook in het Frans kunnen doen. Doet ie niet. Ben er niet rouwig om.
Je hebt groot gelijk, beter in het Limburgs.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:12:
Die jongen spreekt Brabants.
@RickTheDick | 29-01-20 | 09:17: Frans niet, die spreekt Algemeen Beschaafd Limburgs.
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan .
Blij om te lezen dat Theo weer de planken opgaat. Hij is echt hilarisch, ik ben echt grote fan van hem. Maassen for president!
Maassen is de Peter R de Vries onder de cabaretiers.
@keestelpro | 29-01-20 | 09:11: Eerder de Piet Bambergen.
Jij bedoelt die eikel die een kruisbeeld aflebbert maar niet het lef heeft enig grapje over de Islam te maken? Die van "waar is Volkert van der G. als je hem echt nodig hebt?" en zo? Die van echt goeie grappen?
www.youtube.com/watch?v=71HRTXq0JK0
@Schoorsteenveger | 29-01-20 | 09:17: Toch is ie vaak grappig. En hij durft te shockeren.
@keestelpro | 29-01-20 | 09:11:
Een rake analogie, alleen acteert De Vries autoriteit daar waar Maassen schutterigheid fingeert. Beiden hebben op mij hetzelfde effect, in de zin dat ik ze na een paar minuten een rechtse directe wil verkopen.
@Schoorsteenveger | 29-01-20 | 09:17: ik neem aan dat je doorhebt dat ik maar gekheid maak? Veel volk wat elkaar maar na schreeuwt terwijl ze die beide niet eens goed uit elkaar kan houden. Ik ben van beiden geen fan. Teeuwen is gek en Maassen gestoord.
@Normpje | 29-01-20 | 09:37: En met Normpje gaat het ook niet zo lekker.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:19:
Maassen was hilarisch, maar allang niet meer. Erger, ergerlijk zelfs. Wel een goede acteur geworden.
@Normpje | 29-01-20 | 09:37:
Okee. Maar als ik moest kiezen, dan toch maar voor degene die niet al te zeer met een deugmoraal komt aanzetten.
@Schoorsteenveger | 29-01-20 | 10:17: u heeft helemaal gelijk. Hans is meer kerel dan Maassen ooit worden kon.
ik moet wel eerlijk bekennen dat hij niet meer zichzelf vernieuwd de laatste shows.
Jongeren vernieuwen, ouderen verdiepen.
Freek de Jonge vernieuwt zich wel telkens. Zoiets?
Z'n eerste shows waren leuk, tegenwoordig valt hij terug op steeds dezelfde typetjes en simpelweg met grof zijn proberen te shockeren...
Dat is het gevaar dat elke cabaretier loopt, dat je als toehoorder al te zeer gewend geraakt bent aan hoe hij een en ander in elkaar steekt. Hoe goed je ook bent, veel van wat je doet, met name timing en accent, het kleeft aan je en je kunt niet willekeurig wijzigen en vernieuwen. Juist waar je goed in bent wordt op den duur je ondergang. We mogen hopen dat voor Hans nog niet het stadium is aangebroken waarin een Freek de Jonge inmiddels al jaren rondcirkelt.
@Schoorsteenveger | 29-01-20 | 09:11: Hij leek het wel een beetje kwijt laatste jaren. Maar mocht hij op een goede manier de politieke correctheid op zn plaats weten te zetten, kan een nieuwe show toegevoegde waarde hebben. Mocht hij weer hetzelfde absurdisme proberen als vroeger, zal dit niet meer werken.
Uitgerangeerd. Zijn filmpjes die af en toe opduiken geven ook al niet vele hoop.
Verwacht wel veel grappen over de islam. Oh wacht..
Hij blijft leuk en origineel. Veel beter dan al die politiek-correcte VARA-cabaretiers.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:13:
Zoals?
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:19: Van der Wal, De Breij, Jansen, Van het Hek en moet ik nog doorgaan?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:20:
Onzin. Die zijn niet politiek correct. Op De Breij na dan.
Origineel omdat hij de eerste was maar 30 jaar hetzelde doen is niet origineel maar jezelf herhalen
Waarom zou Hans grappen maken over een religie die overal voor voorspoed zorgt?
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:24: Jansen is vreselijk politiek correct. Van der Wal een keer een oudejaarsshow zien doen, nul keer gelachten, want verschrikkelijk voorspelbaar. En Youp is het cliché geworden waar hij vroeger zelf voor waarschuwde.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:41: ik vond Freek wel leuk laatst. Maar Freek zal niet leuk vinden waarom.
@Langshetrandje | 29-01-20 | 09:43: We zijn benieuwd...
Nou Teen. Kom er maar in.
Geen Teen -1.
Zonder ondertiteling, gaat niet.
Die laatste alinea, over hoeveel kaarten hij toch wel niet heeft verkocht, klinkt wat goedkoop. Uit moeten leggen hoe geweldig je bent, is niet goed. Overigens vind ik hem sowieso geweldig.
Dit is om ruwweg uit te kunnen rekenen hoeveel euri hij de afgelopen twee jaar heeft verbrast.
@Langshetrandje | 29-01-20 | 09:03: Ruwweg zo'n anderhalf miljoen.
Weet iemand het wachtwoord voor de website van Hans?
roodkapje
@Langshetrandje | 29-01-20 | 09:01: Nope
Nostradamus
Beatrix
@Zwizalletju | 29-01-20 | 09:12:
Die groene broek stond hem wel goed!
Ik hou van Hans, echt waar, maar ik krijg altijd de neiging om zijn haar eens een grondige wasbeurt te geven.
Haha, volgens mij gaat het dan krullen. Ziet-ie eruit als je buurvrouw.
Ik zou zijn haren blauw willen verven en zijn rug vol willen tatoeëren met tegeltjeswijsheden.
Haha u was mij voor, ik had dezelfde gedachte.
iedereen met doorsnee-schaamte weer snel kaarten kopen
ik heb snee-schaamte dus aan één kaart wel genoeg
Wat levert dit nu op?
Hey, Van Rossem, ik heb een nieuwe show.
Geen probleem Hans, schrijf ik even een stukkie.
Top, plaats ik af en toe een filmpje op GS.
Deal.
Doen ze slim toch?
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:07: Het genereert een boel traffic, dus handig gedaan.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:13:
Dat zeg ik.
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:18: Jij zou eens een act voor een conference moeten schrijven. Zou je best goed afgaan, denk ik.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:24:
Je moest eens weten..
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:07: tis dat kruisbestuiving zo'n smerig woord is...
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:07:
Een parade van nietszeggende ruifeters die bij de publieke omroepen steeds aan mogen schuiven, maar het zelfvoorzienende GS mag niemand een podium bieden?
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:25: Ben jij het Bert?
Een live-stream van de premiere voor alle GS-reaguurders met een coronaatje!?
Echt top Hans!
@ Kuifje en DrumPiet
Wanneer wordt jullie liefdesbaby verwacht en wie mag dat dan baren?
@eerstneukendanpraten | 29-01-20 | 09:46: Ik ben het niet altijd met DP eens, maar ik heb zeker waardering voor zijn creatieve gaven. Hij is niet van de straat.
@MickeyGouda | 29-01-20 | 09:32:
Welk gedeelte van "doen ze slim toch? " begrijp je niet?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-01-20 | 09:33:
Haha, nee. Ben laatst nog geband omdat ik Bert iets onaardigs (in de ogen van de redactie tenminste) toevoegde.
@DrumPiet | 29-01-20 | 10:20: Brussen, Haandrikman, Visscher.... We hebben keus zat.
@DrumPiet | 29-01-20 | 09:25: Aha... jij Theo.
Ga alsjeblieft geen liedjes zingen Hans!
Nee. Dat vind ik ook altijd de show storen.
@overVecht | 29-01-20 | 09:03: en kappen met die vage drukke tiepetjes, ja toch?
@pibasso | 29-01-20 | 09:16:
Boks
Goed bezig Hans! Komt er ook een Now Tasty Then?
REAGEER OOK