Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fietsen officieel vogelvrij verklaard

Opa vertel eens over vroeger, toen er nog handhaving was

Nou mensen, het was natuurlijk al een jaar of tien officieus en nu is het officieel: de oer-Hollandse fiets is vogelvrij verklaard. De popo stapt uit een expertisegroep inzake fietsendiefstallen. "Geen prioriteit meer." Nu had fietsendiefstal toch al geen prioriteit, want als u met uw lullige sleuteltje en uw ontheemde voorwiel op het politiebureau kwam aankakken werd u vierkant uitgelachen. Tegenwoordig heeft dat politiebureau geeneens openingstijden meer. U kunt online nog wel een suf formuliertje invullen, maar dan krijgt u een halfjaar later alsnog bericht dat u dikke vette pech heeft. En dan is uw fiets allang over de grens en heeft-ie een nieuw baasje genaamd Yaroslav of Pjotr. "Vooral e-bikes en dure racefietsen zouden ten prooi vallen aan Oost-Europese bendes, die de tweewielers 'in grote aantallen' de grens over brengen." Enne, probeer het ook eens bij het gemeentedepot!

Reaguursels

Inloggen

Zag gisteravond dag fietsen in Utrecht geen kettingslot meer hebben en gewoon blijven staan??? Is er een soort paralelle werkelijkheid in dit land??

Petroselinum crispum | 29-01-20 | 08:26

Tijd om fietsen uit te vinden die onder hoogspanning staan als ze op slot staan. Liefst met een keyfob waarmee je ze tot ontploffing kunt brengen.

Of een tientje per uur om langs fietsenstallingen te patrouilleren gewapend met een klauwhamer?

Sokonomi | 29-01-20 | 08:08

Voorlopig maar eens stoppen met geld naar Oost-Europa sturen zou ik zeggen.

Harry.Langezwaal | 28-01-20 | 21:31

Oke, en stel je zet de fiets met 4 sloten vast, waarvan met 2 ketting sloten aan een fietsrek?
Dan loopt de dief wel door toch lijkt mij.

deugnietmee | 28-01-20 | 21:04 | 1

Nee neemt ie het fietsenrek ook mee

boerenvla | 28-01-20 | 21:23

Half jaar? Dan pas?!
Ergens tussen 2002 en 2004 werd mijn scooter gejat in één van die Utrechtse kansenwijken.
Aangifte gedaan binnen paar weken al een brief dat ze er geen ene fuck mee gingen doen.

boerenvla | 28-01-20 | 20:37

Volgens mijn opa, en oma, was hier van 80 tot 75 jaar geleden een keiharde handhaving in het land, maar werd je fiets alsnog gejat. Door die handhavers, dat dan weer wel.

Nuuk | 28-01-20 | 19:48

Misschien is wat meer grenscontrole, zowel in als uitgaand, ook een idee. Alle beetjes helpen.

Mijn klomp breekt | 28-01-20 | 18:01

Gelukkig vallen de criminaliteitscijfers dit jaar weer lager uit dan in 2019. Hoera.

Peerkeoud | 28-01-20 | 17:50 | 1

Logisch als je geen criminelen oppakt.

Patatter | 28-01-20 | 19:31

Dus eigenlijk wordt je dubbel gestraft: eerst het autorijden maar stapje voor stapje duurder maken, tot je op een punt komt dat je denkt "ok ok, met een e-bike wil ik nog wel fietsen van mijn werk naar huis en je praat jezelf wat moed in dat het toch ook wel goed is voor je beweging en met een gewone fiets was je dat te gortig. Dan koop je na dik sparen (want ja vrouw en kids hebben ook geld nodig) een pracht van een snelle e-bike, om vervolgens met lede ogen aan te zien dat je nieuwe fietsie ineens net zo snel foetsie is. Je gaat aangifte doen en het enige wat jou ten deel valt is hoongelach..

timmey | 28-01-20 | 17:44 | 1

Mijn devies: stoppen met werken en lekker gaan lopen naar de super in de buurt met een vette uitkering.
Dat eerste lukt mij wel maar aangaande de uitkering zijn er nogal wat onverslaanbare concurrenten op het toneel verschenen. Maar, het kan een optie zijn.

aflaatverkoper | 28-01-20 | 18:11

De vraag is ook es... wanneer gaan we es een wet krijgen die jouw het volledige recht om jezelf, je goederen, je huis en je familie en vrienden te mogen verdedigen? Met verdedigen bedoel ik: je ziet een inbreker, je zeg 1x wegwezen, niet luisteren is geweld mogen toepassen. Niet dood, maar wel gewond. Dood mag alleen als inbreker zelf direct gevaar vormt voor jezelf. Mocht inbreker toch dood gaan, en er is twijfel over toedracht: vrijspraak.
In de USA werkt het ook. Daar krijg je nagenoeg een lintje als je een overvaller pakt. We zijn echt een softie land als het aankomt op mensen aanpakken. Nee liever doen we aan indirecte bestrijding. U had uw huis maar beter moeten beveiligen, wie parkeert zijn fiets nu in een steeg, de inbreker is zielig want deed zijn best niet op school, nee we zetten de criminele asielzoeker niet uit, je moet je maar beter verzekeren.
Narigheid bij voetbalwestrijd door een groep hooligans? Uit en thuis club fans mogen niet meer naar elkaar toe, ipv de hooligans de bak in te gooien. Narigheid door debielen die anderen in gevaar brengen met vuurwerk? Vuurwerkverbod, niks doen tegen die mensen. Narigheid door sommige gebruikers met lachgas? Lachgas verbod. Bekeuring krijgen als je voor je huis zit, bekeuring krijgen als je alcohol drinkt op straat (behalve met festivals/feesten). Allemaal tututut regeltjes leuk!

timmey | 28-01-20 | 17:23 | 8

@timmey | 28-01-20 | 18:38:
Tim en Theo: Dank voor de links. Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar een klein blaaspijpje met kleine pijltjes met een bepaald gif dat bij de Amazone-indianen populair is.

aflaatverkoper | 28-01-20 | 18:44
▼ 5 antwoorden verborgen

"U kunt online nog wel een suf formuliertje invullen, maar dan krijgt u een halfjaar later alsnog bericht dat u dikke vette pech heeft."
En daarmee is de transitie van 'politiebureau' naar 'criminaliteitsadministratiebureau' afgerond.

Chuck the plant | 28-01-20 | 17:18

Ondertussen bij de buren,

De eigenaar van een fietsenwinkel in het Belgische Heusden heeft met lede ogen moeten aanzien hoe dieven razendsnel vijftien peperdure fietsen uit zijn zaak ontvreemden. Hij zag op camerabeelden hoe vier gemaskerde daders brutaal een buit van zo’n 100.000 tot 150.000 euro uit zijn zaak haalden.

Jan Leul | 28-01-20 | 17:04

Klopt. Dankzij kansenparel Taghi - een ware verrijking! - gaat momenteel gigantisch veel inzet naar persoonsbeveiliging. Voor al het overige heeft de politie helaas geen tijd meer.

wapster | 28-01-20 | 16:56 | 2

@Wapster; “geen tijd”?
U vergist zich. Sinds de invoering van de zogenaamde E-Screener zijn bij 21% van de jachtaktehouders die hebben deelgenomen de jachtgeweren in beslag genomen.

theo-is-dood | 28-01-20 | 18:40

Diefstal moet fel bestreden worden, de maatschappelijke impact van diefstal en ook inbraak is groot. Als de overheid er niets meer mee wil/kan/doet mag er wel een alternatief geboden worden, bijvoorbeeld in de vorm van een uitgebreid recht op zelfbescherming van eigendommen.
Een diefstalverzekering is de meest linkse en dus foute oplossing omdat dit de behoefte om de verantwoordelijkheid voor geleden schade bij de misdadigers te gaan halen wegneemt omdat slachtoffers en angsthazen de som samen ophoesten.

Veepert | 28-01-20 | 16:48

Zijn fietsendieven dan ook vogelvrij? Dat moet een logische gevolg zijn.

Monkey Cabbage | 28-01-20 | 16:44

Vroeger , toen er nog grenzen waren .. En de oplossing is heel simpel, busjes en vrachtwagens aan de grens door een X-ray scanner voor voertuigen te laten rijden. En daarbij een wet aannemen dat busjes en vrachtwagens alleen de grens over mogen gebruik makend van een snelweg. Maja, deze oplossing kost geld, en die diefstal levert miljoenen op voor de economie ! Vertrouw op de mensen die het voor ons moeten regelen ! Het gaat allemaal goed komen hoor ! Echt waar !

Kim-Jung-Un | 28-01-20 | 16:33 | 1

De litouwse haven staat vol met fietsen...

joppo0 | 28-01-20 | 17:23

Aangifte is alleen voor de verzekering. Auto's gaan ze ook niet achteraan hoor. Spreek zeker uit ervaring. Interesseert ze geen reedt. Inbraken doen ze ook niet meer. Tenminste hier in de buurt regelmatig ingebroken. Alle slachtoffers nooit meer wat van gehoord. Crimineel staatje dit hoor.

Zeiss | 28-01-20 | 16:29 | 1

Dat komt omdat ze een jaar nodig hebben voor ze een verband zien met b.v inbraken. Enige verband wat er aan te pas komt is dat wat nodig is voor het gezicht van die Akkerboom als ie weer "zich niet herkend in de problemen" Stoere praat enzo ik kruip weer onder mijn steen.

nobody@home | 28-01-20 | 16:40

Het is toch wel nuttig om dat suffe formuliertje online in te vullen. Twee dagen nadat wij online aangifte hadden gedaan van fiets diefstal, werden we gebeld door de politie dat onze fiets gevonden was. (En de dief ook)

Magna_V65 | 28-01-20 | 16:12 | 2

Je Woont in een gehucht?

MoonBeebe | 28-01-20 | 16:26

Politie is gewoon een verdien model geworden voor de overheid.
Wat tijd en dus geld kost heeft geen prioriteit.
Maar boetes uitschrijven des te meer.

nr123456789 | 28-01-20 | 16:09 | 1

Net weer eentje op de deurmat 58km op een 4 baansweg.

joppo0 | 28-01-20 | 17:25

Fietsen zijn van iedereen. GL # modus uit.

ja,diedus! | 28-01-20 | 16:05

Zomaar een ideetje, handhavers Der Nederlanden, lezen jullie even mee? Er gaat foute handel de grens over, beide kanten op.. Volledige grenscontrole is niet te doen, toch? Wat nu als je gaat werken met een soort VPN, maar dan niet op de digitale snelweg, maar die echte, van asfalt. (of ZOAB, whatever). Er komen grensovergangen waar gecertificeerde transporteurs zonder oponthoud door mogen. Certificeren, hoe dan? Bedrijven moeten aantonen op locatie en onderweg alles te doen aan veiligheid en betrouwbaarheid. Transponder in alles met grijs kenteken, net als bij vliegtuigen. Dynamische verzegeling (tussenstops mogelijk) Enz. Verzin 't maar. Kost geld, maar voordeel: flitsend de grens over. Niet doen kan, maar dan achteraansluiten. 100% controle. Allemaal door de scanner. Three strikes you're out. De persoon of het bewuste voertuig komen er gewoon niet meer in. Kan niet, bestaat niet. Mand.

Tom Hagen | 28-01-20 | 16:04

Heb nog een knap karretje dus heb ik er nu op de bovenbuis een sticker op gedaan met "made in Wuhan China" hoef hem nu niet meer op slot te zetten want iedereen blijft er met zijn poten vanaf.

Texacoballletje | 28-01-20 | 16:03

Neude, hartje Utreg.
Één grote fietsenstalling.
Wat het gezelligste plein van het land had kunnen zijn, is een fietsenstalling.
“Universiteitskwartier” noemen ze dat.
Als je probeert de Potterstraat over te steken, word je bijkans voor je flikker gereden. Kudt hipsterstudenten zonder licht, zonder bel.
Ja! Een bel aan hun neus. Snotapen met baard.
Van mogen al die fietsen geschoept worden.
Natuurlijk niet de E-bike van oma jatten hè!

Ruimedenker | 28-01-20 | 16:02

Wie heeft er nog een fiets tegenwoordig? Het is toch fijner en veel duurder om een swapfiets te nemen a 15eu p.m. Of anders neem je zo'n fijne deelfiets a 15cent per minuut. En daarna pleur je hem gewoon midden op elke stoep neer, want het is jouw fiets toch niet.

Barbarous_Relic | 28-01-20 | 15:59 | 1

Fijner dan een Pashley?

Lorejas | 28-01-20 | 18:42

Ze werden in het verleden ook massaal gestolen, mijn opa kon daar uitgebreid over vertellen. Deed de overheid ook niets aan, pas na 75 jaar kwamen de excuses.

MoonBeebe | 28-01-20 | 15:47

Als ik aan mijn opa over fietsen vroeg zei die altijd: tijd dat die moffen ze eens teruggeven.

Petroselinum crispum | 28-01-20 | 15:47

Fietsers zijn zelf verkeerscriminelen. Bij het oversteken over het zebrapad moet ik altijd extra opletten op fietsers want die stoppen nooit en dat terwijl ik niet eens in fietsanarchistenstad Amsterdam woon.

lingo star | 28-01-20 | 15:38 | 5

@lingo star | 28-01-20 | 16:31: Heel goed Lingo, leg verkeershufters maar eens uit hoe de regels zijn.

Kuifje-naar-Brussel | 28-01-20 | 16:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij verkrachting met bekende dader stelt de politie een foeigesprek voor.... Wat verwacht u dan van een gestolen fiets. Als u iets lelijks zegt over bepaalde groepen op het internet kan er wel opgetreden worden. Denk eens aan die cartoonist die door een arrestatieteam van bed werd gelicht. Tegen we are here wordt niet opgetreden daar wordt een verblijfsvergunning verstrekt.

bijna_raak | 28-01-20 | 15:30 | 2

Raak!

laatste_waarschuwing | 28-01-20 | 16:19

bullseye

timmey | 28-01-20 | 17:26

Alleen Fietsen nou onder aan de lijst zeker alles wat met vervoer te maken heeft met 2 en of 4 , 6, 8 wielen en alles wat los en vast zit .

telefoontje | 28-01-20 | 15:25

Hoorde pasgeleden iemand die een tijdje bij de politie werkt dat de heleboel op inefficiëntie draait. Wat hij binnen een uur doet doen een groep oude collega's 1 tot 2 dagen over en wil hij ze leren hoe ze dit sneller kunnen verwerken krijgt hij de kreet " zo hebben wij het altijd gedaan."

jaap932057795966 | 28-01-20 | 15:22 | 2

“Laat me”

djs | 28-01-20 | 15:26

@djs | 28-01-20 | 15:26:
De gekooide recherche
het ware verhaal achter de matige prestaties van de Nederlandse opsporing

Auteur Michiel Princen

theo-is-dood | 28-01-20 | 18:44

Wat ik niet begrijp is dat we een vermogen uit geven aan incapabele boa's maar het er niet beter op is geworden. Waarom trappen we die BOA's er niet uit en voor elke 2 BOA's nemen we 1 ECHTE agent. Het is toch te zot voor woorden, op de politie is bezuinigd, maar we krijgen wel overal de playmobiel politie, kunnen niets, mogen niets, en 99% is niet capabel.
Sorry, moest er ff uit

MX-DADDY | 28-01-20 | 15:22 | 2

Da's een goeie. In mijn jeugd waren er geen boa's en buurtvaders. Die worden vandaag de dag gerecruteerd uit de geimporteerde clans die zelf verantwoordelijk zijn voor de meeste nieuwe ellende op straat.

Piet Karbiet | 28-01-20 | 15:30

BOA's komen uit het budget van de gemeente. Politie uit het budget van de staat. Heel dom, maar zo werkt het.

Shadowzz | 28-01-20 | 18:58

Het is moeilijk te geloven dat ze openlijk toegeven niets meer aan fietsendiefstal te doen.
De politie heeft dit jaar wel die Redouan de Mocro opgepakt (nou ja, laten oppakken) en iemand in verband met de moord op Derk Wiersum. Zou dat het enige zijn?
Omwille van hun PR zou het interessant zijn om af en toe naar buiten te komen met een lijstje van de dingen die ze wél doen, vergezeld van hun aantal personeelsleden en het totale budget dat ze opmaken.

JvanDeventer | 28-01-20 | 15:19

Gebruik dan ook een leenfiets. Stukken goedkoper als iedere keer een nieuwe fiets kopen incl. verzekering.

RickRD | 28-01-20 | 15:19

Weet je trouwens wie andermans fietsen vroeger ook vogelvrij verklaard heeft?

Psycho Daddy | 28-01-20 | 15:18 | 2

Fausto Coppi?

Loodje | 28-01-20 | 15:53

Obama?

The2Amendment | 28-01-20 | 17:36

Gratis tip: koop stickertjes met "GPS tracker aanwezig"

deugnietmee | 28-01-20 | 15:18 | 1

Nou werkt het natuurlijk niet meer.

laatste_waarschuwing | 28-01-20 | 16:22

Grappig als je kijkt naar de prioriteitenstelling van de politie.
Wel optreden tegen geweld gericht tegen agenten maar geen enkele effort gestoken in de behoeften van de burger.
Of zoals het oud Hollandsch spreekwoord zegt 'Beter tien fietsen gejat dan één diender beledigd'.

Johanvb | 28-01-20 | 15:16 | 1

effort? Raar woord. Is dat Nederlands?

halfvolle glas | 28-01-20 | 15:35

Mijn opa 95 wacht ook nog op zijn fiets.
Ene Hans-Jürgen heeft hem gestolen cq geconfisceerd.

Miezerig | 28-01-20 | 15:15 | 1

Die weer? Wat zou die Hans moeten met twee fietsen?

laatste_waarschuwing | 28-01-20 | 16:23

Wat een vreemde ophef weer. Dit is al zeker 30 of 35 jaar realiteit. Misschien al wel langer. Psycho dad kan zich nog herinneren dat hij als tiener in de jaren 80 aangifte deed van een gestolen fiets en van de lokale snor te horen kreeg dat het mijn eigen schuld was dat mijn fiets was gestolen. Het was namelijk "algemeen bekend" dat er veel fietsen bij het station werden gestolen.

Het enige wat wellicht anders is, is dat de popo er nu ronduit voor uitkomt dat het ze geen moer interesseert wat er met uw eigendommen gebeurt. Maar nogmaals, dat boeit ze al decennia niet.

Psycho Daddy | 28-01-20 | 15:12 | 1

Zo ken ik er nog 1. Twee jongetjes hadden zich bij het station met een honkbal knuppel uitgeleefd op de achterlichten van vrijwel alle fietsen. Aangifte van het gebeuren werd niet opgenomen...... maar ze stonden 's avonds wel bij het station te controleren op verlichting.

trottle | 28-01-20 | 15:17

Logisch gevolg van marxistisch beleid. Open grenzen en iedereen heeft recht op andermans grondgebied en eigendom.
Met dank aan iedere imbeciel die de afgelopen decenia heeft gestemd op kartelpartijen.

Artula | 28-01-20 | 15:09

Fiets van mijn partner is door oosblokkersgestolen splinternieuwe e bike van 3000,- euro.
Honds brutaal in drukke winkelstraat. Ze hebben nu helemaal vrij spel. Werken is voor de drommen.

jaap932057795966 | 28-01-20 | 15:08

De misdaad daalt, het aantal aangiftes daalt, maar seponeren stijgt juist.
Ra ra hoe kan dat?

snapal | 28-01-20 | 15:03

Deze week was mijn wijk negatief in het nieuws door een enorme stijging van het aantal inbraken en straatroven. Jochies opgepakt van 12 en 13 jaar. Gisteravond nog poging tot roof in de park met bijlen en messen, slachtoffers waren 4 jongen van 17. Sorry hoor maar in mijn jeugd was zo'n zwaar vergrijp een jaar lang het gespreksonderwerp in de buurt. Met je dalende criminaliteitscijfers.

Piet Karbiet | 28-01-20 | 15:02 | 2

Messen en bijlen. Lekker dan. Randstad?

Graaisnaaiert | 28-01-20 | 15:15

volgens geruchten (iedereen kent iemand die iemand weet die het gezien heeft) rijden er hier 's zaterdagsavonds busjes met Pools kenteken rond die gewoon elke fiets meenemen die ze los kunnen knippen. Het kan niet waar zijn. Wat wel waar is, is dat de kans dat je fiets hier binnen een maand gestolen is, zo rond de 100% zit. O Ja, het politiebureau is vorig jaar gesloten. Niet dat dit enig verschil maakt.

jan-lul-de-behanger | 28-01-20 | 15:00

En overal lees je dat allerlei soorten criminaliteit zijn afgenomen, maar tijd om fietsdiefstallen op te lossen is er niet... ja, ja, vreemd verhaal.

canis lupus | 28-01-20 | 14:59 | 1

Geregistreerde misdaad, jup..
Zouden misdaden van jeugd <18j ook anders geregistreerd worden?

boerk | 28-01-20 | 15:05

kijk zo ziet de ontbinding van een ooit redelijk hechte samenleving er uit,Rutte cs.

hertogvanzottegem | 28-01-20 | 14:58

Ik heb de oorlog meegemaakt en toen was je fiets met plofbandjes ook al niet veilig.

ik_wacht_niet | 28-01-20 | 14:58 | 1

Tsja.. dat zijn die duitsers he...

boerk | 28-01-20 | 15:05

Als er bij ons in de buurt (vooral bij de stationsstalling) fietsen worden gejat, dan is de kans erg groot dat die fiets bij het lokale AZC terug te halen is. Die gasten komen naar het station lopen en bij terugkeer vanuit Nijmegen (war ze hebben lopen klieren en jatten), hebben ze geen zin om terug te lopen en dus wordt er een fiets gejat. Politie wil geen aangifte opnemen, zelfs als een dader op heterdaad wordt betrapt. En nee, dit is geen racistisch lulverhaal, maar de werkelijkheid. Overigens: als de politie selectief bekijkt welke diefstallen zij wil wil behandelen mogen wij dan selectief bepalen waar we onze belastingcenten aan besteden? Nee, dat dacht ik al.

Toos Bevergeil | 28-01-20 | 14:54 | 1

Bezoek je zelf toch even het AZC? Zeg maar dat je even wil kijken..

timmey | 28-01-20 | 17:29

Tja, als die dieven dezelfde dag nog op straat staan met misschien een boete die toch niet te innen is, dan is het ook gewoon dweilen met de kraan open.

Tijd voor een wet waarbij x maal een misdrijf begaan een minimum straf krijgt.

Terra | 28-01-20 | 14:52

Ik ben er al geruime tijd achter dat de Nederlandse politie een totale faal-organisatie is. Dit artikel verandert daar niks aan.

Mayka.Lovelace | 28-01-20 | 14:48 | 1

Met een oplospercentage van nog geen 25% tegenover onze buurlanden waar dat minstens 2 keer zo hoog ligt... tja.

Shadowzz | 28-01-20 | 19:01

Ja, de terugtredende overheid en de participatiesamenleving. Mantelzorgers. Een groot tekort aan agenten, leraren, verpleegster en operatie-assistenten. De belastingen gaan wel ieder jaar omhoog. Waar blijft in Godsnaam al die poen?

Piet Karbiet | 28-01-20 | 14:48 | 2

Naar nieuwe administratiesystemen, culturele niksnutten, immigranten, grotere en vernieuwde stadshuizen, een vreemd beeld bij het station, een verbouwing die buiten budget valt, meer ambtenaren

timmey | 28-01-20 | 17:30

@timmey | 28-01-20 | 17:30:
Tip: Google “regeling ADAM”

Dan weet je waar je geld naar toe gaat

theo-is-dood | 28-01-20 | 18:48

Ik stap ook uit de belastingbetaalgroep, geen prioriteit meer!

Moonwarrior | 28-01-20 | 14:48

Politie vergadert de hele dag?

Dutch_Holland | 28-01-20 | 14:46 | 1

De incassowerkzaamheden bespreken.

snapal | 28-01-20 | 15:05

De politie is er niet om ons te beschermen, maar om hen [lees de mensen die het hoogst op de apenrots staan] te beschermen.

Nehemia | 28-01-20 | 14:46 | 1

Deescalatie en veiligheid. Van fietsen jatten is niemand dood gegaan, dus geen prio.
Tenzij u de belasting ontwijkt, de staat / koning benadeeld.

boerk | 28-01-20 | 15:07

Van Moof, die veel te dure designfietsen verkoopt, beweert dat ze een gestolen fiets terug kunnen vinden met gps. Zal best.
Zouden ze ook naar Warschau gaan, of Sofia?
Neuh, kwijt is kwijt, als je nog in de garantie zit krijg je een nieuwe.
De vierde fiets die gejat werd was nagelnieuw, kreeg zowat een hartverzakking toen hij er niet meer stond.
Kutoverheid, de ellende van open grenzen is voor een doorsnee burger het grootst.

snapal | 28-01-20 | 14:44 | 1

Tja, daar zit je dan met je GPS-signaal wat je kunt volgen via je schermpje.. en de politie voert echt geen klap uit dan, je moet 'm dus zelf gaan halen bij die roversbende en als je ze dan hardhandig neerhoeken is het allemaal je eigen schuld, de politie heeft wel betere dingen te doen, buurten afsluiten voor fietsbellen bijvoorbeeld.
Het boeit ze gewoon niet, sommige mensen kunnen na lang sparen 1 keer zon fiets kopen en..weg is pech,..

Yumi | 28-01-20 | 14:57

Gelukkig heeft flitsen voor 3 km te hard wel prioriteit........ NSB modus..

de SENSEI | 28-01-20 | 14:39 | 2

Alles wat munten oplevert gaat voor.
Alles, ook kapotte fietslichtjes.

snapal | 28-01-20 | 14:46

jep, schoolgaande kinderen fietsen met groep naar school. Pak em beet mannetje of 10 allemaal met de lichten goed op 1 na, die heeft t lampje stuk want zijn fiets is omgevallen, diegene fiets midden in de groep en wordt dus goed verlicht door de rest. Toch krijgen zulken boetes, makkelijke prooi toch?

timmey | 28-01-20 | 17:35

Onderliggend probleem is 'terugtredende overheid'.
Let op, in ieder programma herhaalt de VVD het 'we kunnen niet alle problemen oplossen door er een zak met geld teenaan te gooien.' Dat is ook niet wat het land nodig heeft, een met geld smijtende overheid. Wel een overheid die wat inzicht heeft in bestuur ipv alleen de begroting.

Einde van de Domheid | 28-01-20 | 14:35 | 2

Er hangt gewoon een enorme kostenpost aan registratie en administratie tegenwoordig. Overal waar je komt: bedrijven, overheden we zijn helemaal bezeten door registratie en administratie. Vroeger bracht een chauffeur iets van A naar B dat was zijn werk, tegenwoordig moet dat allemaal geregistreerd worden. Hetzelfde geld voor zorg: iemand komt bij oudere: verleent zorg en gaat naar volgende oudere. Nu moeten ze daarbij enorm veel loggen en doen, computerwerk. Waar je eerst 8 uur puur zorgtijd had is het nu de helft 4 uur werk 4 uur registratie bij wijze van.. moet je zien wat dat kost. Je hebt dus eigenlijk 2 poppetjes nodig voor die 8 uur zorg. Maar ja te duur he..

timmey | 28-01-20 | 17:38

The most frightful words in the english language: I am from the government and i am here to help you.

The2Amendment | 28-01-20 | 17:44

En maar liegen dat je met fietsendiefstal altijd aangifte moet doen. Waarom komt men toch altijd weg met leugens, als een bedrijf of organisatie erachter zit?
Na 4 gejatte fietsen nu wijzer geworden, een extra ketting die in het veiligheidsslot past.
Kunnen ze de fiets tenminste niet gelijk in het busje laden, want ketting is verbonden met een object.

snapal | 28-01-20 | 14:33

Het is zoiets als in Amsterdam jaren geleden zat ik op een terrasje op het leidseplein zag toen een fietsendief een vrij nieuwe fiets met AXA slot binnen 15 seconden meenemen, maar ja das Amsterdam 20 jaar geleden, toen waren er al 1 miljoen fietsen waarvan er 9 miljoen gestolen waren of zo, fietsen is niks wordt je moe van toch, btw waneer krijg ik de fiets van opa terug die is ook gejat

Idiot456 | 28-01-20 | 14:33 | 1

Die fiets krijg je pas terug na wat lessen leestekens gebruiken (zonder bier gedronken te hebben).

lovekila | 28-01-20 | 15:51

Ik heb geen fiets, slechts 2 auto's

pibasso | 28-01-20 | 14:32 | 3

Same here.

overVecht | 28-01-20 | 14:41

Dito

Jos Tiebent | 28-01-20 | 14:54

@Jos Tiebent | 28-01-20 | 14:54: voor die 2-3 keer per jaar dat deze vader jaarlijks de kroeg ingaat, neem ik wel een taxi. Wel met Nederlandse chauffeur. Maar dat is in mijn dorp de norm. Nog wel

pibasso | 28-01-20 | 15:03

Dure ebikes , speedpedelecs en Scooters... geen prioriteit? Nee laat de burgers maar weer stikken en betalen voor alle schade nietwaar? Verzekeringen die vrolijk de premie verhogen, de burger betaald het wel.

Hollandse_blauwe | 28-01-20 | 14:32 | 1

Maar klinkende criminaliteitscijfers, want bijna niemand doet meer aangifte.

Nehemia | 28-01-20 | 14:47

Gewoon een reden om niks via Marktplaats te verkopen. Krijg je van dat schorem aan de deur dat meer oog heeft voor die 8 racefietsen dan voor die zesdehands barbecue die je probeert te verkopen. Want wat ligt er nu verder nog binnen tegenwoordig wat interessant is?
Week erop staat Pavel binnen om de boel mee te nemen.
Nee, ik gooi het wel weg.

Draak uit Brabant | 28-01-20 | 14:31 | 3

ik heb nog nooit schorem aan de deur gehad, echter waren het geen koopjes die ik aanbood. op marktplaats, dat zal vast schelen.

pibasso | 28-01-20 | 14:35

En Pavel is brutaal genoeg om de volgende dag terug te komen omdat hij de afstandsbediening van de tv vergeten is.

quigg | 28-01-20 | 14:46

@pibasso | 28-01-20 | 14:35: Als je vanuit een studentenkot verhuist naar een normaal koophuis heb je weleens wat rotzooi te koop staan

Draak uit Brabant | 28-01-20 | 15:03

Al zo'n 25 jaar geleden meegemaakt in Amsterdam. Mijn net gereviseerde fiets gejat in de keurige rivierenbuurt. Uiteraard aangifte willen doen,toen nog in een wijkpost. De agent van dienst weigerde om de aangifte op te nemen:"Dat heeft helemaal geen zin meneer".
Paar maanden later groot nieuws in het plaatselijke buurtblad : "Aantal fietsendiefstallen drastisch afgenomen in Amsterdam Zuid."

oldandwise | 28-01-20 | 14:31 | 1

Zo werkt het helaas wel. Mij een keer in 020 overkomen na een inbraak. Had ook geen zin, volgens de ambtenaar in kwestie.

Kuifje-naar-Brussel | 28-01-20 | 15:07

Na de auto's de fietsen...

ger1306 | 28-01-20 | 14:30

Softe, zwakke leiders creëren barre tijden en zie wat er gaande is. Good luck.

De Evangelist | 28-01-20 | 14:29

"Als je niet wilt dat iets gestolen wordt, koop het dan niet" - Morihei Ueshiba

halfvolle glas | 28-01-20 | 14:29 | 4

halflege glas zou beter bij je passen.

snapal | 28-01-20 | 14:50

Het moet zijn: halfvol glas. Net als dat meisje.

laatste_waarschuwing | 28-01-20 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Niet handhaven, lastige zaken gewoon reguleren en lastig en radicaal volk gewoon als ggz patiëntje afserveren. Diefstal, inbraak en aanranding allemaal zaken waarin de politie stimuleert om geen aangifte te doen. Dit land is qua handhaving en aanpak criminaliteit een 3e wereld land. D66/gl en de pvda erg bedankt voor deze prestatie... Nederland is jullie dankbaar.

Hollandse_blauwe | 28-01-20 | 14:27 | 2

Eeh, bedoeling is dat u een burgerwacht gaat oprichten met hartelijke instemming vd gemeente. Is al op veel plaatsen door bijv ongeruste ouders met bpubers

ger1306 | 28-01-20 | 14:36

Deden ze tussen '40 en '45 ook al niet, hadden het te druk met andere dingen.

Tjemig | 28-01-20 | 14:27 | 3

Toen namen de Duitsers je fiets mee. Kreeg je wel een ontvangstbewijs van ...

oldandwise | 28-01-20 | 14:32

GPS trackers verborgen in het frame, samen met speciale terughaal teams, gaan nog eens heel groot worden.

Wat doet de politie eigenlijk nog? Behalve de burger betrappen op snelheidsovertredingen en andere lullige zaken die enkel de staatskas spekken.

BubbelWater | 28-01-20 | 14:27 | 3

Dit dus. Gelukkig hebben ze de toertochten nog niet gevonden. Maar dit ga ik wel doen op mijn eerstvolgende racefiets inderdaad.

Draak uit Brabant | 28-01-20 | 14:33

GPS trackers is een verkooptruc, als je fiets in Oostblokonia staat ben je hem kwijt.
Voorgoed.

snapal | 28-01-20 | 14:53

De politie is druk bezig om de E-Screener af te nemen bij normale burgers. Dat is een psychologische test voor sport schutters en jagers.
Inmiddels zijn bij 21% van de deelnemers al de geweren afgepakt door de politie

theo-is-dood | 28-01-20 | 18:54

Politie is te druk met vloggen en andere bij zaken. Ook de Politie is helemaal weg bezuinigd en daar plukken we nu ook de vruchten van. Wen er maar aan want met te weinig personeel wordt het alleen maar erger.

obzzcure | 28-01-20 | 14:26 | 4

@5611 | 28-01-20 | 14:33: Nou, ze zullen best goede dingen doen hoor, maar ja sommige dingen zoals flitsen etc etc mog wel wat minder worden inderdaad. En meer aandacht besteden aan diefstal, oplichting etc etc. Gewoon waar de politie voor bedoelt is.

obzzcure | 28-01-20 | 14:45

@5611 | 28-01-20 | 14:33:
Hierzo een groepje agenten op de plaatselijke Facebook pagina trots op de foto met onderschrift. Cursus Instagram gehad.... WTF!!!! Is er gvd niets belangrijkers te doen dan? Is alle misdaad opgelost? En dan gek vinden dat t respect weg is voor die klaplopers...

Swaffelkaffert | 28-01-20 | 15:29

50.000 FTE? Te weinig personeel? Terwijl steeds meer toezichttaken door BOA’s worden overgenomen? Terwijl het toezicht in de buitengebieden wordt gedaan door jachtopzieners die door jachtcombinaties worden betaald?

theo-is-dood | 28-01-20 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Uit het artikel: "Volgens politiewoordvoerder Robbert Salome krijgt de politie elk jaar een miljoen aangiftes te verwerken" Hoe kan dat nou? Er is toch momenteel minder misdaad dan ooit?

Spittertje | 28-01-20 | 14:25 | 1

'Te verwerken' betekent selecteren welke 80% door de shredder kan, daarna is er inderdaad minder criminaliteit dan ooit.

Yumi | 28-01-20 | 15:06

En maar zeiken over die "Duitsers" die die fiets moeten terug geven maar ondertussen geven we ze hier zelf weg. Erg sterk weer.
Overigens kan er nog wel wat bezuinigd worden op het politieapparaat dan.

Cobalt bomb | 28-01-20 | 14:25

Ik hoor nog steeds de fiets van mijn opa terug te krijgen...

Zo... is die ook alvast gemaakt.

overVecht | 28-01-20 | 14:24

Opa? Toen de Duitsers de fietsen confisqueerden en daar keurig netjes een bonnetje voor teruggaven. Ach ja, de goeie ouwe tijd.

roevka | 28-01-20 | 14:24

Weleens gehoord dat je in Marocco (gejatte) nederlandse OV-fietsen kunt tegenkomen!

BinAardig | 28-01-20 | 14:23 | 4

@overVecht | 28-01-20 | 14:25: iemand vertelde mij ooit dat er in de zomer heel veel Nederlandse vertegenwoordigers naar het sultanaat van Erdo afreizen om zich daar tegoed te doen aan al het goeds dat die rare islamisten daar te bieden hebben.
Kon ik me niet voorstellen, dat mensen zich naar zo'n land laten sturen. Nederlanders zijn wel verstandiger dan dat, lijkt me.

Draak uit Brabant | 28-01-20 | 14:36

@Draak uit Brabant | 28-01-20 | 14:36:

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ooit naar het huidige Turkije te gaan. Nu heb ik geen haar meer maar dan nog.

overVecht | 28-01-20 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Gestolen scooters. Doen ze hier ook niks mee. De dag na de aangifte wel een brief van de politie: De Gemeenteraad geeft hier geen prioriteit aan. Maar wel 4 x per week controle door handhaving en de rollerbank op.

Piet Karbiet | 28-01-20 | 14:21 | 5

Dat is niet waar. Amsterdamse Politie is daar erg goed mee! (2x!)

Einde van de Domheid | 28-01-20 | 14:32

@ikbenerweer! | 28-01-20 | 14:24: Ja klopt, klein trauma. Zoon had hem net 3 maanden en er deels zelf hard voor gewerkt. Locatie Nieuwmarkt, daar hangen 100 camera's. Via Insta werd ie later aangeboden. Kutland.

Piet Karbiet | 28-01-20 | 14:42

@Piet Karbiet | 28-01-20 | 14:42: Oh, hij was dus gedeeltelijk wel van jou?

ikbenerweer! | 28-01-20 | 14:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Het begint met je fiets,
en het eindigt met je land,
maar verder is er niets aan de hand.

laurentius | 28-01-20 | 14:20

Wil je als een schlemiel behandeld worden : doe je aangifte bij de robot van de popo Drenthe : https://www.rtvnoord.nl/nieuws/218063/Politie-Noord-Nederland-zet-als-proef-robot-in-om-aangifte-op-te-nemen

ikbenerweer! | 28-01-20 | 14:20 | 1

Wellicht efficiënter dan die lamzakken achter de balie, een robot wordt nooit moe en hoeft geen koffiepauzes en gaat niet door zn rug tijdens een rennetje achter een messentrekkende schavuit aan, laten ze er maar tien neerzetten, eindelijk worden de aangiftes dan eens aangenomen, wel jammer dat de lamzakken achter de balie alles weer shredderen, maar toch, daar kun je misschien op een gegeven moment ook aangifte tegen doen, bij die robot dan.

Yumi | 28-01-20 | 15:10

Dan zijn fietsendieven vanaf nu dus ook vogelvrij, logisch toch?

Tjemig | 28-01-20 | 14:19

Leuk hè, een overheid die zich terugtrekt behalve als het om uw geld gaat. Handhaven doen ze niet meer. Voor veiligheid en voorzieningen moet u straks in Brussel zijn. Maar dan wel als u allen er om smeekt en ook daar nog meer geld heen brengt. Maffia praktijken.

Deflatiemonster | 28-01-20 | 14:18

O.t. Grapperhaus staat te hakkelen en te stotteren, over vragen van het artikel in het AD van vanmorgen. manmanman wat een armoe.

Karel Kruizenruiker | 28-01-20 | 14:16 | 2

Ja met een beetje verstand wordt je geen minister meer.
[ ] geschikt
{V] ongeschikt

Tjemig | 28-01-20 | 14:21

Die projecten met die opgehaalde fietsen zijn ook mooi, alleen bij elkaar geraapte barrels in Amsterdam, de goede fietsen gaan gewoon voor een prikkie naar de vrienden van de gemeente.

marrretje | 28-01-20 | 14:16

"Opa, wat is handhaving?"

Likmereep | 28-01-20 | 14:14

Godallemaggies! Daar staan ze allemaal.

piloot47 | 28-01-20 | 14:37

343 pagina's aan fietsen.. whahaha

boerk | 28-01-20 | 15:14

Je zou zeggen politie maak een afspraak met je Poolse collega's en val
op 1 dag al die verkooppunten binne. Succes verzekerd.

jaap932057795966 | 28-01-20 | 15:19

Het positieve is dat steeds meer mensen de fiets pakken.

kweethetooknietbeter | 28-01-20 | 14:13

Ook erg handig te gaan verkondigen dat het geen prioriteit meer is.

Wekkertje | 28-01-20 | 14:12 | 1

Geen prioriteit oftewel we doen er geen ene reet mee.

Nehemia | 28-01-20 | 14:50

Hmm, dat wordt dus oppassen. Heb net voor een schijntje een schitterende, gloednieuwe fiets gekocht. Voorlopig maar op het oude barrel blijven fietsen.

FrankVeer | 28-01-20 | 14:12

Ok, de politie heeft geen capaciteit.
Nu kunnen we twee dingen doen: belasting verhogen, of ergens anders op bezuinigen.

Het zou wél zo transparant zijn wanneer politieke partijen gewoon aangeven welke van de twee het wordt. In ieder geval een plan van aanpak.

Anders blijft het toch 'zoek het maar uit met je fiets, kutburger'.

Papa Jones | 28-01-20 | 14:11 | 3

Geen capaciteit? ??? Nou aan t aantal mobiele flitsteams te zien is er voldoende capaciteit... meer kwestie van prioriteiten stellen.... lekker makkelijk geld binnenharken of een burger helpen zijn gestolen EIGENDOM terug te krijgen.... tja Nederland is al lang kapodt...

Swaffelkaffert | 28-01-20 | 14:39

Voor de tweede keer in de geschiedenis moeten ze onze fietsen hebben. Onze fietsen zijn toch van iedereen, dus dat komt wel weer goed uit.

RickTheDick | 28-01-20 | 14:11 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 28-01-20 | 14:21: dus die gejatte laptops die gestolen worden door nieuwe Nederlanders, die alleen maar wolla kunnen spellen op hun telefoon zijn ook verwarrend voor je?

Jos Tiebent | 28-01-20 | 14:47

@Jos Tiebent | 28-01-20 | 14:47: Die zijn een boel waard, dat begrijp ik wel. Maar een ouwe fiets op CS?

Kuifje-naar-Brussel | 28-01-20 | 15:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Kut. Niet mijn vaasje alstublieft.

Poesman | 28-01-20 | 14:11

Vroeger toen je een fiets jatte, kreeg je een jaar gevangenisstraf.

Karel Kruizenruiker | 28-01-20 | 14:09 | 3

In '40-'45 ?

ikbenerweer! | 28-01-20 | 14:24

@Karel Kruizenruiker | 28-01-20 | 14:35: Toen had je nog de veldwachter. Een schitterende tijd waar alles overzichtelijk was.

Nehemia | 28-01-20 | 14:52

Agenten? Politie? .... Zijn die er nog in Nederland?

Ze zijn toch allemaal gepromoveerd tot ambtenaren, die misdadigers beschermen, en burgers en slachtoffers natrappen?

Agenten? Even opzoeken wat die vroeger ook alweer deden ...

Herr Oberst | 28-01-20 | 14:09 | 1

Allemaal boa's geworden..

boerk | 28-01-20 | 15:16

Gemeente depot 020 verkoopt ze na 6 weken aan de 'handel' en wissen de registratie gegevens. Dus als je 2 maanden op een Thaaise 24 jarige shemale zit , is de kans groot dat je fiets bij terugkomst verdwenen is, en ook niet meer te traceren.

Shortganger | 28-01-20 | 14:07 | 2

Dat wissen van de gegevens zal ongetwijfeld te maken hebben met de angst dat de oosterbuur ooit weer eens binnenvalt, en op zoek gaat naar fietsen. Iets anders kan ik even niet bedenken voor deze grenzeloze en arrogante domheid.

Shortganger | 28-01-20 | 14:09

Terug in 020, geen fiets en wel een SOA. Life can not be better!

Glasgow Argus | 28-01-20 | 14:09

Zakkenrollersteam opgeheven, wijkagent ingezet op noodhulp en kleine criminaliteit is het nieuwe domein van beveiligers. Veiligheid wordt iets voor de rijken. Eigenrichting gaat nog heel groot worden in Nederland.

Feynman | 28-01-20 | 14:06 | 2

Wijkagent regelt toch ook de uitnodigingen voor de iftar?

Fatwabuster | 28-01-20 | 14:07

Eigenrichting is zo'n beetje het enige waar "onze" politie wél tegen optreedt.

Mayka.Lovelace | 28-01-20 | 14:49

Tijd om Rutte vogelvrij te verklaren

oldskoolhollander | 28-01-20 | 14:06

Wie heeft zijn 1e vriendinnetje niet in het fietsenhok 'klem' gezet......

Fatwabuster | 28-01-20 | 14:05 | 1

Niet alleen de eerste.

Kuifje-naar-Brussel | 28-01-20 | 14:28

Is dat de fietsenstalling van Depla?

Glasgow Argus | 28-01-20 | 14:04 | 2

Ah, die zuigstal uit Nijmegen. Ik denk dat die vrouwelijke collega er ook niet meer werkt.

Dubbelepunthoofd | 28-01-20 | 14:33

Die was half ondergronds, geheel daglichtvrij.

Jos Tiebent | 28-01-20 | 14:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken