Geef gevangenen in godsnaam een PlayStation, een loper, een telefoon en een fleshlight
Die gevangenen hebben het al zo zwaar
Uit onderzoek van de universiteiten van Leiden en Tilburg blijkt dat agressie in gevangenissen afneemt als de gedetineerden verdomme een keertje wat privileges krijgen in de absolute hel op aarde, te weten de Nederlandse goelag. Onderzoekers volgden duizend gedetineerden over een periode van twee jaar en in het tweede jaar werd oud-Hollandse gezelligheid in de mix gegooid. "Gedetineerden moesten vanaf dat moment zelf boodschappen bestellen en eten maken. Ook kregen ze een telefoon in de cel en werden de bezoekersruimten gezelliger ingericht. Verder kregen de deelnemers toegangspasjes voor de eigen cel, daarmee konden ze hun eigen deur tijdens recreatietijd van buitenaf afsluiten." En toen nam de agressie ineens af!
Ridouan Taghi krijgt een dvd-speler en een collectors box van The Godfather. Shurandy S. maat, voor jou een mooie PlayStation met het spelletje Hitman. De pa van Casper van Wijngaarden: een Playseat met Carmageddon 2000. Voor Willem Holleeder een elektrische step zodat hij lekker door het complex kan scooteren. Mohammed Bouyeri, jij krijgt een leuke koksmuts en een mes om je in de keuken te vermaken. Michael Panhuis jongen, voor jou een ninjapak en een Barbie, en de Ken is alvast gereserveerd voor Jos Brech, die tevens coördinator Geocoaching is. En vanaf nu allemaal foei foei foei niet meer doen jongens, anders moeten we nog een gesprek met jullie aanknopen ook.
Reaguursels
InloggenMisdragen = Belonen met versoepeling.
Snik, want niet goed snik. Evocatus
De ergste gevangenen zijn psychopaten die buitengewoon behendig zijn in het manipuleren van anderen. Geef ze een klein beetje ruimte, een klein beetje bewegingsvrijheid en op termijn zullen de gevangenbewaarders zich vertwijfeld afvragen waarom deze modelburgers eigenlijk vast zitten.
Heb je het nu over gevangenissen of een gesloten instelling van de GGZ?
Ik heb namelijk wel eens gesproken met GGZ medewerkers die er zo over denken.
Nog een idee: laat ze gewoon vrij! Dan heb je zeker minder agressie in gevangenis.
Is het verminderen van de strafbeleving of strafervaring niet gewoon hetzelfde als de criminelen minder straf geven? Een gevangenis dient immers als een strafmiddel, en niet zozeer om ze alleen maar uit de maatschappij te houden.
Geen wonder dat deze zich prettiger voelden.
Het academisch onderzoek die je wist dat zou komen. Maar gekkigheid. Een beetje achterhaald dit maatschappelijk wel weer zeer nuttige onderzoek. Want gelukkig zijn alle gevangenissen gesloten omdat er geen criminaliteit meer is in dit gave land.
Het is goed dat wetenschapsmensen nu hebben aangetoond dat een gevangenis niet alleen heel tof KAN zijn, maar ook heel tof MOET zijn. Ze zullen ongetwijfeld ook nog wetenschappelijk aantonen dat de sfeer in de gevangenis het fijnste wordt als je alle gevangenen gewoon vrijlaat.
Ik durf nu al, zonder wetenschappelijk onderzoek, te stellen dat gevangenen uit heel de wereld het liefste bij ons in de lik zouden willen zitten. Stop dat maar in je zak, Guantanamo Bay, wij zijn gewoon veel populairder.
Veel reaguurders zullen het al wel gezegd hebben: dit land is stuk.
Niet stuk, maar de aandacht voor het welzijn van zwaar gestrafte gedetineerden, moeten we niet overdrijven.
Wonderlijk, hè, dat dit onderzoek er komt nadat er 23 bajessen zijn gesloten door de bezuinigingen van VVD/CDA/PvdA en het personeel te duur is verklaard. Onder het mom U vraagt wij draaien zijn de universiteiten van Leiden en Tilburg bereid gevonden achterstevoren de pamper aan te leggen.
Inmiddels zijn we dus zover dat jongens in het leger het zwaarder hebben dan klojo's in de bajes. De ene club om half zes in de houding hun bed uit voor de drill, de andere club vraagt aan de bewaar-butler een zachtgekookt eitje voor bij het ontbijt en murmelen die andere drill.
OMG!
Die onderzoekers zijn foutwetenschappers.
Wetenschappelijk gezien had het onderzoek wat kunnen opleveren als er drie testgroepen waren gebruikt: een controle groep waarbij niets verandert, een groep waarbij je de omstandigheden prettiger maakt en een groep waarin de je iedereen die zich misdraagt streng straft. Als je die drie groepen lang genoeg volgt zie je waarschijnlijk dat degenen die wel straf krijgen langzaamaan hun gedrag bijstellen en degenen die alleen maar beloond worden alleen maar geleerd hebben manipulerend te zijn. Er is voldoende onderzoek gedaan om er van uit te mogen gaan dat straffen beter werkt dan belonen.
Correct
Nederland, waar veroordeelden het beter hebben dan gezagsgetrouwe burgers. Om te huilen is het!
Ik weet nog een betere: laat ze gewoon allemaal binnen de kortste keren weer op straat rondbanjeren, dan zullen de 'incidenten' waarschijnlijk nòg minder worden. Tog? Waar kan ik mijn doctorstitel op komen halen, in Leiden of Tilburg?
Oh wacht...
Jij had toch al een titel?
@Kuifje-naar-Brussel | 09-01-20 | 00:23:
Twee stuks zelfs, doctorandus en meester.
Maar, zoals je hopelijk weet, de èchte kroon is toch echt de doctorstitel, na het succesvol verdedigen van een academisch proefschrift.
Okay, in een ECHT (bèta) vak, natuurlijk.
De mate van beschaving lees je af aan de verveeldheid der wetenschap...
Ondertussen wacht een patient in een verzorgingshuis al uren op hulp. Heel gewoon,
Geen Fleshlight, maar een pocket pussy. Die zijn makkelijker voor het meenemen van je kleingeld.
Ik geloof de uitkomst wel, alleen interpreteer ik het anders; Gevangen zijn agressiever als ze niet hun zin krijgen. Lijkt me een goede reden ze stevig op te voeden.
Dom dom een beschaafd land gaat goed met zijn gevangen om. Maar vraagje als de politie bewust bewijs vervalst is dan de straf voor de politie agent in kwestie automatisch weekend box zak tijdens de weekend recreatieve.? Ga eerst eens investeren in een fatsoenlijk goed niet frauderend opsporing apparaat en goede rechtsbijstand zodat je geen fouten maakt
Ik ben eerder voor dwangarbeid. Zijn de gedetineerden lekker in de buitenlucht iets nuttigs aan het doen voor de maatschappij. Bermen van snelwegen schoonmaken oid voor de lichte vergrijpen, de zwaardere vergrijpen krijgen ook zwaarder werk, kanalen graven met de hand (verplicht een aantal meter per dag afgraven anders geen eten ) Van grote basaltkeien met de hand grind maken voor onder snelwegen (zijn beide ook milieuvriendelijk). En dat alles natuurlijk onder gewapend toezicht van oom agent, die geen formulieren in hoeft te vullen bij het missen van een gedetineerde, hij luisterde gewoon niet is genoeg uitleg.
Wedden dat de criminaliteitscijfers dan dalen?
Vergeet de roze overall niet! En de bloedhonden en de gevangenisbewaaarders te paard. Er bestaat een land waar ze dat al doem. Al zit een groot deel van de bevolking daar achter de tralies en dalen daar de criminaliteitscijfers ook niet bepaald.
In Amerika en Rusland dalen ze niet dus die verlies je
@Cashforce1 | 08-01-20 | 19:43:
en daar gaan ze toch het Noors model proberen, Murica dan:
eu.detroitnews.com/story/news/special...
Wellicht naar aanleiding van yank in norway:
www.youtube.com/watch?v=HfEsz812Q1I&a...
met daarna norwegian in USA:
www.youtube.com/watch?v=NuLQ4gqB5XE
of laat ze vrij
Rubberen tegeltjes maatschappij. En devrubberen ruggengraat van Rutte cs.
Misschien beginnen met Dijsselbloem op te sluiten
Criminelen opsluiten is maatwerk. Sommige lui moet je elke dag een rotschop geven en z'n buurman misschien een knuffel. Maar dat is allemaal te moeilijk, ook voor wereldvreemde studeerkamer geleerden.
Precies GormSuil, dat maatwerk is niet meer te betalen dus gewoon eenheidsworst zodat de belastingbetaler niet teveel aan de veroordeelden meebetaalt;die kosten voor de oudjes rijzen ook al de pan uit.
Rechtspraak, eigenlijk de voordeur/ticketbalie van deze gesloten hotels, zou theoretisch de indeling tussen de schopgroep en de knuffelgroep moeten maken.
In de praktijk ...
.
Het begint al met je te houden aan de wet. Alles wat je daarna doet is niet meer onze verantwoordelijkheid. Gewoon (minimaal) de zweep er over! Dat doen ze bij de islam toch ook?
Staat GormSuil soms op de @D66 verkiezingslijst?
@Troumoetblijcken | 08-01-20 | 16:55: er zitten ook heel veel mensen vast die niet veroordeeld zijn in het Hvb wat ga je daar mee doen?
Laten we de bajes gewoon privatiseren net als in de States. Een business-model. Tentenkampen, één soort vreten, handelen tegen de regels is straf, vroeg opstaan, vroeg naar bed en wegen asfalteren met een ketting aan je been.
Privatiseren? Ja, want dat werkt ook keigoed in zorg, energie, woningverhuur etc. ?
@Veepert | 08-01-20 | 17:13: nee, ik heb het niet over die softe shit maar over detentie, dat kunnen we privatiseren.
@Troumoetblijcken | 08-01-20 | 18:59: hoop dat er een OvJ is die je snel 90 dagen vastzet wegens onderzoek belang en er dan nog 90 dagen bij vraagt. Natuurlijk heb je niets gedaan maar dan heb je in iedrgeval de ervaring
@Troumoetblijcken | 08-01-20 | 18:59: zitten voordelen aan, inderdaad. Maar hoe voorkom je dat elke zeg maar Holleeder zelf een bajes opent en zijn vriendjes, met subsidie, laat logeren?
En natuurlijk een lucratieve vervolgstap : een halal-versie met spaarzegels voor de volgende keer
@Veepert | 08-01-20 | 17:13: Absoluut niet. kijk wat er met de geprivatiseerde TBS is gebeurd. Bovendien hebben ze in de states gezien wat het effect is van privatisering: Het gaat van kwaad tot erger want mensen opsluiten is geld maken. Daar is een begin gemaakt tot hervormingen met de First Step Bill die een nieuwe balans moet brengen omdat het aantal gedetineerden uit minderheden de spuigaten uit liep. Getekend door Trump, in alle sociaal-politieke geledingen aanvaard als broodnodig. Inmiddels zijn er duizenden gedetineerden vrijgelaten.
@eastender | 09-01-20 | 01:35: Mijn reactie was op @Troumoetblijcken | 08-01-20 | 16:39 ; sorry @Veepert.
Mis nog het onderzoeksvraag nummer 1 bij deze gedetineerden
Bent u onschuldig?
Het meeste volk wat in de gevangenis zit, klaagt altijd, ook als ze niet in de gevangenis zitten en beschikken over datgene wat ze nu niet hebben!
Gedetineerde zijn is een manier van leven.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 16:36: is ook zo!
Nou dan maar nog eens proberen met het concept Tuigdorp ? Warme bakker, ambachtelijk (halal)slager en de bekende grootgrutter om de hoek. Maar beter geen flappetap, geen kroeg, geen vechtsportschool en geen kerk. Wellicht wel plaats voor een handwerkclub (haken en kantklossen) en een moskee op de brink.
Uit andere landen weten we; behandel ze als beesten, en ze gaan zich als beesten gedragen. Of je na afloop min of meer gesocialiseerden of gefrustreerde ongeleide projectielen terugkrijgt in de maatschappij mag je zelf bedenken.
Als je een mens behandelt als een beest wordt het een beest.
Maar denk jij echt dat als je beesten behandelt als mens het mensen worden?
@Veepert | 08-01-20 | 15:45:
Homo homini lupus. De mens is een wolf voor zijn medemens. Dat helemaal in de bajes.
Zou zeggen stel je dochter en vrouw beschikbaar voor sociale vaardigheden.
Huh? Volgens die logica zou elke jood en zigeuner na de oorlog toch minstens seriemoordenaar zijn geworden.
Normale mensen hebben een groot risico om geestesziek te worden na langdurig misbruik, maar dat zijn dan vooral ziektes waar ze zelf het meeste last van hebben (ptss, claustrofobie, etc)
Geesteszieken hebben vooral een hoog risico om *slachtoffer* te zijn van misdaad (o.a. omdat ze niet worden geloofd als ze aangifte doen, en omdat ze worden opgesloten in instellingen waar niemand nog naar ze omkijkt).
De connectie tussen geestesziekte en daderschap bestaat vooral in de fantasie van advocaten die hun cliënt voor zielig willen laten doorgaan.
@Veepert | 08-01-20 | 15:45: Gaat niet helemaal op. Een beschaafd mens verander je niet in een beest. Denk aan concentratiekamp gevangenen.
@CalamityJane | 08-01-20 | 16:52: Ik ben het met je eens, mijn tegel was daar ook niet op gericht.
De werkelijkheid is compleet tegenovergesteld. U stopt beesten in een cel en het blijven beesten. Hoe u ze ook behandeld. Stopt u nette mensen in een cel, dan blijven het nette mensen. Die criminelen zíjn al beesten, daar gaat een PlayStation niet bij helpen.
Echter, als u de beesten paait met games, fitness, hoeren en gratis tandarts, als u straf daarmee nagenoeg een milde pauze van het reguliere leven maakt, dan verliest een straf zijn kracht.
Een maatschappij die misdaad onbestraft laat kweekt meer beesten.
Zwaarder straffen help wel degelijk, echter moet ook de pakkans hoog zijn. Bij een pakkans die nihil is, werkt zelfs de doodstraf niet afschrikkend. Onderzoekers die u vertellen dat zwaarder straffen niet werkt vertellen u het halve verhaal. Het werkt inderdaad niet bij de huidige waardeloze handhaving. Maar dat betekent niet dat zwaarder straffen nutteloos is.
Een groter kaliber kogel doet niets als je niet vuurt, maar dat betekent niet dat je je moet bewapenen met bibiguns als de tanks aan je grenzen staan.
Je moet vaak en gericht vuren met hoog kaliber. Zo maak je ook een maatschappij weer veilig. Een effectief politie-justitie-apparaat.
Niet dit slappe iftarrende radar-controle foeigesprek clubje onderbetaalden dat zich politie noemt en ook niet dat politici vervolgende, blokkeerfries vervolgende clubje faalhazen dat weigert een bedreigde advocaat afdoende te beveiligen dat zich OM noemt.
Overigens kan ook in de gerechtelijke macht wel eens wat ideologisch bezemwerk worden gedaan met al die cultuurmarxistische D66 rechters.
Gewoon chantage dus. Als jullie ons meer vrijheid geven dan doen wij minder agressief. Eens kijken of ik ook zo meer salaris kan krijgen want van meer geld word ik gewoon een stuk rustiger.
Je vergeet dat veel mensen al 23 uur achter een deur zitten door de bezuinigingen
@Cashforce1 | 08-01-20 | 19:41: dat is complete lariekoek.
Heeft iemand al onderzocht of de agressie ook afneemt als je ze mentaal breekt? Bijvoorbeeld door ze als chaingang puin te laten breken, onder begeleiding van met shotguns bewapende cipiers, liefst te paard?
Want het moet natuurlijk wel een _straf_ blijven, he?
Vraag het me inderdaad af als je ze de hele dag afbeult en bij te weinig verzet werk geen eten geeft moet het toch snel afgelopen zijn met de agressie..
Op die manier kun je nederland ook zien als een gevangenis. Je krijgt een huisje, wat zakgeld. Moet zelf koken. Manmanman, het idee is dat je gestraft wordt en niet dat je het fijn hebt. Achterlijke "onderzoeken" altijd.
Onderzoekers zoomen in op een detail en draaien dan oorzaken en gevolgen om. Ze verliezen het totaalplaatje uit het oog: de reden tot detentie is het veiliger maken van de maatschappij. Dat doe je door toekomstige misdadigers een incentive te geven tot het niet uitvoeren van hun beoogde misdaad. Door te tonen dat hun voorganger
1. Opgemerkt werd
2. Gepakt werd
3. Vervolgd werd
4. Gestraft werd
5. de straf uit zat
6. De straf als straf ervoer.
7. Slachtoffers zoveel mogelijk compenseren
Op werkelijk alle punten faalt ons systeem grandioos. En op ieder punt heb je koekwouzen die met links gewouwel deze kern nog verder ondermijnen.
Van een gevangenis(straf) is nog nooit iemand beter geworden.
daarom pleit ik ook voor het het Amerikaanse systeem van " three strikes and you're out". Als je het na twee keer zitten nog niet geleerd hebt dat je er niet zit vanwege je bruine ogen dan wordt het tijd om je voorgoed uit de maatschappij te verwijderen om verdere schade aan medeburgers te voorkomen.
Sommige topcriminelen danken hun carrière goeddeels aan hun bajestijd.
@me163komet | 08-01-20 | 15:24: precies zo is het.
@me163komet | 08-01-20 | 15:24:
Ja, dat heeft de lobby van de Amerikaanse (geprivatiseerde!) gevangenissen prima gedaan.
Ten eerste is het niet waar. De SLACHTOFFERS zijn er beter van geworden. Die krijgen genoegdoening. Iets wat de linksen, zoals jij, vergeten. Je hebt daders en slachtoffers, en je STRAFT de daders om de slachtoffers genoegdoening te geven.
Je leest het goed, straf. Gevangenisstraf is helemaal niet om beter van te worden. Gevangenisstraf is om te denken "zo he wat is dit kut".
Het beter worden komt NA de straf. Niet ervoor, niet tijdens en al helemaal niet in plaats van.
Wahahaha, wanneer je beter wordt van iets dan heet het een 'Beloning'. Gevangenisbeloning. Dat is wel een mooi woord, zo ga ik die fopdetentie in Nederland voortaan noemen.
"De rechter heeft de verkrachter zes maanden gevangenisbeloning, waarvan vier voorwaardelijk opgelegd."
@NeusNeus | 08-01-20 | 19:57:
Helemaal goed. En dit is nu precies wat die softies van dit flutonderzoek niet begrijpen.
Leer die inmates haken, breien of kantklossen. Handwerken is een tijdloos tijdverdrijf en geeft zoveel voldoening als het uiteindelijke resultaat na al die moeizame doch lichamelijk niet te enerverende inspanning op tafel ligt.
Bubba, je iets te grote neger van een celgenoot leert je ook handwerken. Tijdloos en vol met voldoening.
Weer zo'n serieus onderzoek van Diederik Stapel?
Binnekort 3 weken Centerparks voor een snelheidsovertreding.
God, nee. Laat me dan alsjeblieft een half maandsalaris inleveren als ik met 103 op de teller op een doodstille A50 gelaserd word.
Categorie open-deuren-onderzoek. In het geval van een gevangenis lijkt me dit niet handig. Bij een dergelijk onderzoek is de vraag stellen hem gelijk beantwoorden, maar goed iemand is er weer lekker een tijdje mee bezig.
Wat een onnozel onderzoek. Natuurlijk zijn de gedetineerden vriendelijker als ze hun zin krijgen. Man man man wat een dom onderzoek.
Ja als je ze vrij laat zijn ze super dankbaar, bleek ook nog eens!
Totaal de weg kwijt die "onderzoekers". Wat een mislukkelingen zijn dat.
Minder belasting betalen bevredigt mijn welbevinden. Was dit ook een optie voor de onderzoekers. Ik vind de straf nu veel te hoog. Kan best veel milder.
Het wordt als maar gekker in het krankzinnigen gesticht der Lage Landen. Weet je wat een goed idee is, helemaal niet meer straffen. Vinden de criminelen en ander rapaille helemaal niet erg. Dan is ook direct het probleem weg. Scheelt ook een hoop geld. Geen gevangenissen meer, geen rechters meer, geen bewakers meer. Kortom, het hele rechtsysteem kan overboord. Heerlijk wat een land. I love it. Oh ja de bekeuringen voor de brave burgers blijven wel gehandhaafd. Dat dan weer wel.
Welkom in de Tristate correctional facility.
Is er überhaupt één reaguurder die uit eigen ervaring spreekt?
If you can't do the time, don't do the crime!
Dus ze worden agressief als ze verstoken blijven van bepaalde 'privileges'. Prima toch, onderlinge agressiviteit maakt de algehele stemming in een gevangenis er niet beter op en dat is nu net wat je eigenlijk wilt hebben. Misschien dat er dan toch nog iets afschrikkends is aan de kans de bak in te moeten.
De straf bestaat alleen uit het feit dat men is opgesloten.
Alles wat verder aan luxe ontbreekt heeft te maken met veiligheid of zuinigheid.
Nieuw is dat uit onderzoek zou zijn gebleken dat meer mogelijkheden tot eigen verantwoordelijkheid de latere reïntegratie in de normale maatschappij bevordert en tevens gedurende het verblijf in de gevangenis minder plek overlaat voor geruzie.
En laten we niet vergeten dat er per jaar meer dan 1000 mensen ten onrechte worden veroordeeld: er is een lange lijst van gerechtelijke dwalingen, nl.wikipedia.org/wiki/Justiti%C3%ABle... en gelukkig krijgen mensen die ten onrechte werden opgesloten zo een klein beetje een acceptabel leven.
Steek dat onderzoek aub waar de zon niet schijnt. Sociale onderzoeken zijn nul komma nul niets waard. Zowel door de uitvoering ervan, wenselijke uitkomsten (Diederik Stapel anyone) als wetenschappelijk gesproken. Het is namelijk ook een wetenschappelijk feit dat bij heronderzoek resultaten vaak anders zijn, of niet te reproduceren.
Ook dat gelul dat de straf alleen bestaat uit dat men is opgesloten, en de rest voor veiligheid is.
NEE. De STRAF is dat men in een hok zit opgesloten ZONDER IETS. Dat laatste maakt gewoon deel uit van de straf. Ze moeten niet denken "man toffe studentenkamer is dit" maar "jezus wat is dit kut, ik doe dit nooit meer".
In NL straffen we niet, omdat linkse geitenwollen sokken denken dat je moet behandelen. Nu ben ik zeker vóór (hulp bij) herintegratie, maar dat komt NA de straf. Eerst je tijd uitzitten in een klein kuthokje zonder luxe, en balen.
2e opmerking slaat al helemaal nergens op. Als we onschuldigen opsluiten, moeten we het systeem verbeteren en/of daarvan leren, zodat we geen onschuldigen meer opsluiten. Alle schuldigen als onschuldig gaan behandelen, is natuurlijk stierenpoep van de allerhoogste plank. Dan moet je heel justitie afschaffen want, straks pakken ze een onschuldige.
Geef ze een abbo op Netflix. Dan kunnen ze naar Prison Break kijken.
En Shawshank Redemption!
Zo'n fleshlight, is dat een beetje te pruimen?
Beter dan de persoon die het zeepje opraapt waarschijnlijk.
Fleshlight Anoek wordt veel gebruikt in de paardefokkerij.
Volgens mij is niet iedereen die in de gevangenis zit een zware crimineel of notoire draaideurdelinquent. Het beleid in gevangenissen is gericht op socialisatie (dat ze gewoon normaal gaan doen) en voorkomen van recidive (terugval). Als je dan zorgt voor meer situaties waarbij ze sociaal moeten gaan doen tegen elkaar in plaats van zich de tering vervelen en stoer doen, dan heeft dat effect.
En nee, daar wordt het nog steeds geen kinderspeelpaleis van, want werken voor een habbekrats en een strak tijdsregime hoort ook bij het socialiseren van gedetineerden. Je zorgt er alleen voor dat ze privileges hebben die ze kunnen verliezen. Hoef je ze niet bij elk vergrijp in de isoleer te gooien, scheelt weer in de kosten.
Een straf zou in principe variabel moeten zijn. Door positief gedrag verdiend de gevangene punten of credits, met negatief gedrag verliest hij ze weer. Een straf wordt uitgedrukt in punten. Bijvoorbeeld 1.000 punten straf. Heeft de gevangene 1.000 punten verdiend dan komt hij vrij.
Denk bijvoorbeeld aan basis ritme: elke dag om 8 uur aan het onbijt, je eigen spullen afruimen. Meewerken in keuken, schoonmaak, onderhoud. Cursus/training volgen.
Onzin.. Socialisatie leer je niet door ze "in de groep te zetten" Dat normaal doen, doen ze al naar hun eigen denken en in hun eigen milieu. Als je zo iets wil moet je er bijna een psychiatrisch / psychologisch centrum van maken waar ze dat allemaal leren. Van zichzelf en met de privileges leren ze helemaal niks Ze klagen minder en zijn niet ontevreden en daardoor zullen ze minder problemen veroorzaken.. daar heb je geen onderzoek voor nodig. Recidive is er toch wel maar is niet te meten omdat de pakkans zo enorm klein is en er dan ook weer regels zijn wat wel en wat niet onder een recidive geldt Dat sociaal doen onder elkaar is toch op hetzelfde niveau als op straat dat gaat ook niet opschieten.
Strak tijdsregime LOL vanaf 16:45 tot sóchtends in de cel zitten, precies op de tijd dat de series weer op TV beginnen en lekker lang uitslapen. Er moet wel meer maatwerk komen maar privileges moeten ze verdienen en zijn ze ook weer kwijt als het fout gaat. Maar moet ook niet weer een complete administratie bende worden. Eigenlijk moet de prioriteit zijn : boete-doening. Allemaal een oranje pakje aan en luisteren. Minimale tijd buiten bezig en gewoon in de cel zitten. Pas na een % van de straf kunnen ze privileges verdienen en vrijheden verwerven.
@nobody@home | 08-01-20 | 15:29: Om precies te zijn: na 100% van hun straf. DAN begint de rehabilitatie, resocialisatie, enzovoort. EERST straf. Dan het andere.
Hele rapport van het experiment doorgescrolled. (87 pagina's) Zitten hele interessante zaken tussen waarover je kunt gaan nadenken om het voor iedereen in zo'n inrichting wat leefbaarder te maken. Kan er niet uit kopieëren, vanwege de opzet van de pdf file.
Echt links durft tenminste goed te straffen, kijk naar China. Westerslinks is te slap, daar is straffen te rechts. Moeilijk hoor.
als agressie en recidive afnemen, wat is dan het probleem?
Het moet natuurlijk wel een straf blijven. Een beetje afzien hoort bij een verblijf in de gevangenis.
Dat de gevangenis erger zou moeten zijn dan heel veel belasting afstaan en nog meer belasting moeten afstaan om betaald leuke dingen te doen. Anders kan iedereen graties leuke dingen doen.
Vanmorgen op 3FM die vrouwelijke nieuwslezer ook gelijk over Amerikaanse toestanden in cellen , geweld, agressie en meerdere in 1 cel verhaal en hoe erg allemaal. Jezus dom geïndoctrineerde deugende trut, we hebben het in NL over het wellicht wat zwaarder straffen maar nog steeds in een hotel hoor... echt, deugvolk maakt meer kapot dan menig terrorist.
die amerikaanse aanpak werkt ook zo lekker.
@Satria | 08-01-20 | 14:24: de Nederlandse werkt ook fantastisch...
Tuig dat vast zit kan niet: moorden, burgers lastig vallen, inbreken, verkrachten enz.. ja het helpt dus wel.
@Satria | 08-01-20 | 14:24: in NL wordt afgeraden om aangifte te doen zelf voor aanranding... feitelijk hebben in NL behoorlijk aantal criminelen dat notabene bekende zijn bij politie en justitie en gewoon vrij spel hebben. En door dit beleid er duizenden slachtoffers vallen terwijl dit had voorkomen kunnen worden door minimale straffen... en telkens verdubbelen bij herhaling. Slap beleid en nooit aandacht voor de schade en ellende die de daders maken. Sterker nog de overheid verward slachtoffers altijd met de daders.
Ik zie toch een hoog D66 gehalte terug in die onderzoeken.
Kostenefficiënt zou een pallet met 9mm patronen zijn; dan zijn dit soort "onderzoeken" ook niet meer nodig.
Wat willen die gasten? Dat je na een misdrijf in de club med terecht komt?
En dan nog zouden ze een hoop shit veroorzaken....
lol.
Er bestaat echt zoiets een fleshlight.
Dacht aan mosterdiaanse woordspeling op zaklantaarn.
Dan zal het niet lang duren voor er ook een vuurwerkverbod in de bajes is.
Dat zal ze leren!
Ik geloof best dat dat beter werkt, en ik wil best voor bepaalde straffen een soepeler regime. alleen hoort een celstraf een straf te zijn en geen hotel. water en brood.
Uiteindelijk is dit exemplarisch voor hoe NL reilt en zeilt. We doen een onderzoek. Er komt uit dat agressie afneemt met meer welbevinden van gedetineerden. Minder agressie maakt dat er minder bewaking nodig is. Minder bewaking is goedkoper, dus we doen het. Dat kabbelt dan een paar jaar door, tot het helemaal uit de klauwen loopt en er een parlementaire enquete wordt opgetuigd, die beschrijft wat iedereen al weet, maar opeens schokkend gevonden wordt.
Dat is heel vaak zo. Kijk eens naar hoe de samenleving georganiseerd wordt. Eerst moet alles gecentraliseerd, want schaalvoordelen en noem maar op. Daardoor ontstaat vaak een enorme bureaucratie, met enorme afstand tot het werkveld. Oplossing: decentraliseren. Dat schiet dan ook weer door en brengt andere nadelen met zich mee... Waardoor er weer een roep om centralisatie ontstaat. Het zijn altijd golfbewegingen.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 14:13: Omdat NIEMAND stopt als er een gezonde balans is bereikt in dergelijke golfbewegingen. Er moet doorgegaan worden totdat het links- of rechtsom niet meer gaat,,,
@kunnenzedanniks | 08-01-20 | 14:17: Blijkbaar weet niemand wat een gezonde balans is?
Fleshlight hoeft toch niet sexueel vertier wordt toch leuk aangeboden door het gevangenispersoneel.
Je ontneemt gedetineerden hun vrijheid, maar niet hun menselijkheid.
Maar de structurele achterlijke PR vanuit de sector is zo tenenkrommend dat het volk niet meer achter de genoegdoening van de strafmaat staat. Dus je moet hier iets mee doen als Minister. Anders opstand.
Een beetje “Spartaanse” omstandigheden betekenen niet dat je hun menselijkheid ontneemt. Het is een straf waarvoor men levenslang heeft gekregen, geen kinderfeestje.
Ben ik het niet mee eens. Je moet ze zwaar straffen, een hel voor ze creëren. Het helpt niet maar is wel heel fijn voor de slachtoffers.....
De Nederlandse bajes is natuurlijk al een soort paradijs, maar je moet er geen Center Parcs van gaan maken. Gedetineerden kunnen al een playstation 1 of 2, Nintendo Gamecube of oudere spelcomputers laten invoeren. Ze kunnen beter wat beperkingen laten invoeren in de bak, zoals: Een rookverbod, want roken is geen levensbehoefte.
De meesten kunnen zich met een telefoontje prima blijven verdiepen in de uitwassen van een bepaalde ideologie. Wát knap bedacht! Dat ze daar nou niet eerder op zijn gekomen...
www.abc.net.au/news/2007-02-05/bali-b...
En Volkert van de Graaf krijgt.. o nee, wacht....
... nog een kans
@Langshetrandje | 08-01-20 | 14:03: Die heeft natuurlijk ook wel een boel vervelende publiciteit over zich heen gehad.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 14:06:
Het is toch wat! Hij moest zelfs verhuizen naar een onbestemde land... Het was zelfs tragisch voor dit persoon.
@Thoth | 08-01-20 | 14:14: En hij wordt verplicht om onder een schuilnaam mee te doen aan sportwedstrijden.
In Siberië zijn nog genoeg gevangenissen en werkkampen waar voor weinig geld een prima gevang geregeld is.
Die kampen hebben vaak helemaal geen hekken. Is niet nodig, want met ontsnappen teken je je eigen doodvonnis. In je eentje ronddwalen in een desolaat en erg koud gebied, loopt vaak slecht af.
klinkt mij als muziek in de oren.
Je oogst wat je zaait, behandel ze als beesten en...
Celstraf is een vrijheidsstraf, daarmee pakt de Staat het kostbaarste af wat je hebt: Tijd. Die staat ook nog eens stil terwijl de buitenwereld voortraast.
Overigens denk ik dat je cel af kunnen sluiten een goed iets is tussen criminelen, hoef je ook niet meer boos te worden omdat er iets missende is gegaan.
Celstraf is al erg genoeg, hoef je niet nog erger te maken met straf op straf. Ook maakt dit het makkelijker om inderdaad nog straf te als dit nodig is. Wat wil je bouyeri bijvoorbeeld nog aandoen in de EBI, isoleer geven? lolz!
Dus u is voorstander van de doodstraf? Hoe erg is het overigens als je een kind, ouder of partner moet missen wegens verwarde man, wat denkt u van slachtoffers van gewelddadige berovingen of verkrachtigen, die hebben levenslang maar ik neem aan dat dat geen naam mag hebben.
Met de kanttekening dat voor een gedetineerde in de gevangenis zijn werk niet stilstaat: hij is feitelijk op kantoor. Helemaal als we hem ook de vrije toegang tot communicatie en internet geven.
U bent een komiek?
@bijna_raak | 08-01-20 | 14:05: Tegenstander van de doodstraf.
Kind en dergelijke komt echt niet terug, die gek komt wel ooit weer vrij.
Ben trouwens wel voorstander van zwaarder straffen, afschaffen van enkelband, taakstraf beperken en heul veul geld naar justitie om de pakkans te vergroten.
@BootleggersSmurf | 08-01-20 | 14:10: niet bij levenslang. Je hoeft niet straf op straf te geven maar waarom moet dhr. Bouyeri een PlayStation? Laat hem daar lekker wegrotten als het stuk stront dat hij is.
@Dr_Prepper | 08-01-20 | 14:06: Telefoon op cel wil niet zeggen dat er vrij gebruik van is. Een gevangene hoeft geen internet te hebben hij mag een tv hebben, een playstation, een vogeltje, maar geen internet.
Door internet houdt hij teveel contact met de samenleving. Ik ben tegen martelen maar vind wel dat het een straf moet blijven.
Het zijn al beesten, daarom zitten ze in de bak. Het heet straf, het gaat wraak, genoegdoening van de slachtoffers/nabestaanden, verwijdering uit de maatschappij. En als ze eruit komen en zich weer misdragen, 5x zo lang in de bak. Weg met het tuig. Ze hoeven niet geholpen worden.
@mr.money | 08-01-20 | 14:13: Bezigheidstherapie. Wegrotten is hij gelukkig mee bezig en dat voelt goed. Wens hem nog vele jaren toe daarbinnen. Zonder playstation zouden zijn hersenen misschien achteruit gaan en ik wens echt dat hij het allemaal zeer bewust meemaakt.
Maar wat wil je iemand nog aandoen in een EBI? Alle contact is onder supervisie, lichamelijk contact beperkt zich tot een hand schudden en daarna krijg je een vinger in je reet op weg terug naar de cel.
Maar, bouyeri heeft levenslang, stel je even voor dat zoiemand weer vrijkomt na een dergelijke behandeling. Die is wereldvreemd met enorm veel opgekropte woede. Dat is een recept voor verschrikkkelijke dingen.
@TheBigKirth | 08-01-20 | 14:14: Jij bent echt iemand met diepgang merk ik.
@BootleggersSmurf | 08-01-20 | 14:26: Goed argument. Lekker kort ook.
@TheBigKirth | 08-01-20 | 17:29: Dank.
Tip: www.torturemuseum.nl/
-edit- Heb te vaak dit soort discussies gehad, mensen denken niet na over wat ze zeggen soms, zoals jij nu. Heb andere dingen te doen die belangrijker zijn, daarom geen essays over waarom je het mis hebt. Bezoek het museum en denk er nog eens over na zou ik zeggen.
Zijn die onderzoekers toevallig prominente leden van de Coornhert Liga ?
geef ze verdomme een zoutmijn om in te werken ofzo. steenkolenmijn mag ook.
En maar flitsen en burgertjes pesten...
Wanneer geldt deze linkse Maakbare Samenlevings-prietpraat ook eens voor automobilisten, boze boeren of hardwerkende ondernemers?
Het lijken me prima maatregelen die zonder risico genomen kunnen worden. Waarom zou je gevangenen meer willen vernederen dan nodig? Dan komen ze alleen maar met nog meer haatgevoelens jegens de overheid en de maatschappij uit de gevangenis en daar heeft echt niemand wat aan.
Lig jij ook op je rug met je beentjes uit elkaar als je seks hebt met je vrouw?
@Xirdalan | 08-01-20 | 13:57: Ik denk eerder op zijn buik op de vloer, vastgeketend aan de radiator terwijl hij luidkeels roept dat hij zich zo schaamt dat hij blank is.
@Xirdalan | 08-01-20 | 13:57: Zweepslagen! Dagelijks! En de binnenkant van de cel met lego bedekken terwijl iedereen op blote voeten moet lopen in een kunstmatig koel gehouden cel! En de XXL-dildo anaal inbrengen natuurlijk, met stroomschokken!
Is dat waar je aan dacht? Want het zijn boeven, geen mensen meer. Jarenlange martelingen zal ze wel leren zich te gedragen als zij ooit nog vrij kunnen komen want straffen moet zo grondig mogelijk...
/sarcasme
Leuk geleuter maar als je kind is verkracht of vermoord lul je wel anders.......
@Blonde Nel | 08-01-20 | 14:18: En daar zit 99% van de mensen ook voor in de cel natuurlijk.
Feit is, wat pedo's betreft, dat hier rare minimale straffen voor worden gegeven. De bevolking heeft een rode lap naar die pedo's toe maar dat is zinloos. Wat de bevolking zou moeten doen is Rutte lastigvallen, politici laten weten dat dit een belangrijk punt is, een jaarlijkse herdenking houden op het malieveld, petitie.nl gebruiken en etc.
Maar nee, we halen het te pas en te onpas overal maar bij maar pakken het niet aan. Fucking vuurwerk verbieden is belangrijker dan dit serieus oppakken.
En daar bedoel ik ook jou mee, op persoonlijk nivo. Beetje lopen schermen met het leed van een ander want het klinkt zo leuk. Rot toch op!
Nou, ik weet het wel. In plaats van naar het bejaardentehuis te gaan, kun je beter een bank overvallen. Als het lukt, dan kun je je laatste dagen slijten in een hangmat met een cocktail in je hand, als het mislukt dan word je vertroeteld in een vijfsterrenbajes.
Vergeet een anonieme ov pas niet mee te geven.
.. elke keer weer verbaasd dat er ondanks alle pogingen de gevangenissen leeg te houden daar toch nog (vermoedelijk heel domme gevangenen) zichzelf weten in te sluiten.
Zijn dat dezelfde figuren wiens voorouders ontkwamen aan de slavernij en daar zodanig spijt van hebben dat ze zichzelf in zee werpen om opgevist te worden en zodoende een plaatsje aan Bwana's zorgloket te krijgen?
Au!! Maar wel een mooie watch!
www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerkelijk/...
Fleshlight? Is dat Entrecote zonder vetrandje?
Da's als je je vinger boven een maglite houdt en dat je er dan doorheen kan kijken ofzo. Een entrecote zonder vetrandje is goor, niet aan beginnen hoor!
Is een zaklamp voor de uitwendige man. Een beetje troost voor die eenzame momentjes als 's avonds die zware deur achter je dichtklapt en je helemaal alleen bent. Handcrème kan natuurlijk ook (ja ik heb Teeuwen gezien).
Soort magnetic resonance imaging-scanner die het niet doet... voor de penis.
Nee, een Fleshlight is een beker met een perzik erin.
Geit!
Die overbodige onderzoekjes met een voorspelbare uitslag geeft ook meteen het niveau van de onderzoekers aan. Naïef en wereldvreemd.
Een betere oplossing is: verplicht 's morgens om 06.00 u. opstaan, ontbijten en 8 uur aan het werk, avondeten, een paar uur recreatie en vroeg naar bed, om 23.00 u. alle lichten uit en slapen.
Daar zou ik ook teringagressief van worden trouwens.
Geweldig ik steun je gedachtengoed!
@elfenstein | 08-01-20 | 13:55: Dan moet je in elkaar gerost worden en dan word je wel weer rustig.
Mohammed Bouyeri, leeft'ie nog? Oja, ik weet het al. In Nederland wordt niet de doodstraf toegepast, nl. de belastingbetaler zorgt voor de gast Bouyeri.
Valt een beetje tegen dat ze geen DLC's bij de games krijgen, even een crowdfund voor deze arme jongens doen.
Geef ze een revolver met 1 patroon. Kunnen die bajesklanten gezellig russisch roulette mee spelen om de tijd te verdrijven.
Uurtje stoeien in de keuken, allemaal een mooi groot chefsmes geven, komt ook wel goed hoor, soort van Gordon Ramsey show maar met meer bloed.
Tot nu toe wat eenzijdige reaguursels. Just saying.
Boeiend. U bent half Engels overigens?
Wil je zware criminelen echt rustig krijgen dan moet je gratis drank en drugs aanbieden. Zuivere heroïne zorgt er bovendien voor dat menig delinquent zijn straf voortijdig afbreekt omdat hij gaat hemelen. Win-win toch?
Morfinepompje
@Je_zeulende_zusje | 08-01-20 | 13:46: Ja, net als in het hospice.
Meer dwangarbeid a.u.b..
Owjah, laten we de meest grote criminelen nog eventjes gaan belonen joh! Nederland anno 2020. Wat een waanzin!
ik zou er een moord voor doen een playstation krijgt ineens een heel andere lading
Een speeltuin op de binnenplaats.
Wat heb jij toch met speeltuinen?
Met een wipkip en een geit om het testosteron te doen dalen !
Is helend voor het innerlijke kind.
@Je_zeulende_zusje | 08-01-20 | 13:48: Kom op man, je bent al 25. Dat heb je toch helemaal niet meer nodig...
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 13:51:
Ik bepaal zelf wel of ik zandgebakjes wil maken!
@Je_zeulende_zusje | 08-01-20 | 14:04: Op veengrond?
Die fleshlight maakt de titel wel af.
Lekker handig dat soort berichten als dat van de NOS of NRC waarin alleen het persbericht van de universiteit wordt geciteerd. Ik heb het gevonden via de site van de vroegere KUT en het staat hier :
drive.google.com/file/d/10KN7KWftRTZv...
De enige reden dat er überhaupt agressie is in de gevangenis is omdat het gevangenisregime al totaal niks voorstelt en die gevangenen in pretpark Nederland denken dat ze alles kunnen maken. Moet je eens kijken hoe snel de agressie afneemt als je eens echt consequent een fatsoenlijk gevangenisregime instelt. Je denkt toch niet dat een mocro in de gevangenis hier hetzelfde zou durven flikken als in zijn eigen land of in Rusland ofzo...
Zulke mocro's halen in eigen land én in Rusland de cel niet eens.
Tja mijn oma in het bejaardentehuis had ook graag een piepklein radiootje maar daar was is geen geld voor, voorgeslagen dat ze een bank moet overvallen want in de gevangenis is het eten en zijn de kamers veel beter. Nu is ze op weg in een geel hesje en met een cocktail.
( Het komt nog is zover dat de criminele vrijwillig naar de gevangenis komen).
Klopt Jan, maar als men dat hier neer zet "" lul ik uit mijn nek"' volgens sommigen .
Dat er nog sloten op die celdeuren zitten.
En een all you can eat en vrijreizenpas.
En natuurlijk 3 x per week een goede pijpbeurt van een bewaakster naar keuze.
Bubba prefereert tóch nog steeds pedo en mocrokontjes hoor.
Ongedierte verdient geen privileges.
Zitten heel veel mensen tussen met een moeilijke jeugd.
Dus?
@Dutch_Holland | 08-01-20 | 13:49: Om ze dan ongedierte te noemen...
Condooms dildo`s glijmiddel mooi ondergoed en veel liefde films ohoo gezwellig sfeertje samen alles kan .
Hebben ze in TBS instellingen al 15 jaar.
Dus als men soepeler met vuurwerk omgaat (bijvoorbeeld alle vuurwerk toestaan) en er van overheidswege drank bij schenkt gaan we daar ook een afname van de schade zien?
Suum cuique tribuere.
Oh jè, de gevangenis in Nederland moet i.p.v. 4 sterren naar een 5 sterren veranderd worden. Het is toch wat. Okay, ze zijn errug 'wetenschappelijk' bezig in Leiden en Tilburg.
Een telefoon, handig om hun volgende klus voor te bereiden, of op afstand de leiding te houden...
Waarvoor laat je ze niet gelijk vrij?
Breng ze nou niet op ideeen!
Zo zijn er ook bejaarden in ons land. Mensen die een lang leven hun bijdrage leverden aan onze maatschappij en dan bedoel ik met werken, keurige burgers zijn, belasting betalen enz. Sommigen van hen hebben de pech door ouderdom in een verpleeghuis te komen. Ook die gaan zich vast prettiger voelen als er meer leuke dingetjes voor hen beschikbaar zijn.
Maar ja criminelen, die zijn zielig.
Moehaha... Nederland is kapot...!
Ja, nou vind je het ineens weer jammer dat ze niks in je garage gevonden hebben hè?
@Watching the Wheels | 08-01-20 | 13:38:
Moehahaha!
Jullie snappen het echt niet, hè...?! Ik ben niet anti-rechtstatelijk, ik vind alleen dat de overheid zich aan de wetten en regels moeten houden waar ze anderen ook aan houden... Dat gezegd hebbende ben ik wel van mening dat wie zijn gat verbrand gewoon keihard op de blaren moet zitten. Het spel moet alleen wel eerlijk gespeeld worden en dat doen ze niet... Dit is weer een typisch voorbeeld dat je rechten alleen tellen als er meegekeken wordt... In de gevangenis ben je blijkbaar dus ineens slachtoffer...?! Zo vriendelijk wordt je tijdens het voortraject (strafrechtelijk onderzoek) niet bejehend en behandeld, dus waarom dan wel als je vastzit... Waarom zouden criminelen de gevangenis vrezen op deze manier...?! Ik zeg het daarom nogmaals; Nederland is kapot...
@Nemo_Tenetur | 08-01-20 | 13:51:
De mate van beschaving van een samenleving kan je aflezen aan hoe die samenleving omgaat met zijn monsters.
Slechte mensen zijn een realiteit, die moet je uit de samenleving halen en zorgen dat ze geen kwaad meer kunnen. Onmenselijk of straffend tot de dood middels middeleeuwse technieken gaat te ver, je kan ze fatsoenlijk behandelen als de misbaksels en foute genetische producties dat ze zijn. Geknuffel zoals geopperd door die totaalmalloten aan die universiteit is geschift, daar zijn we het allemaal wel over eens.
Enne, neem het allemaal niet te serieus man, d'r mag gelachen worden zo af en toe, 't is toch al net een klucht.
Als ik 65 ben beroof ik gewoon een bank. Word ik niet gepakt heb ik een goed leven. Word ik gepakt heb ik ook een goed leven...
Als psychopaat zijnde wel.
Mag je trouwens reaguren vanuit de bajes? Iemand ervaring?
Geen idee of het mag, maar het is zinloos.
Joris filtert ze eruit.
Zie de huisregels:
"Tenenkrommende taal- en spelfouten leveren u een ban op. "
Als telefoon,computer en Wifi ook in het pretpakket zitten dan zal dit vast geen probleem zijn !
We hebben hier een paar reaguurders die achter slot en grendel zitten. Ik noem vanwege privacy echter geen namen.
nee. mag niet want telefoons mogen niet. punt
@Stijlloosadverteren | 08-01-20 | 13:57:
Tja.
Te hard rijden op de snelweg mag ook niet.
@Stijlloosadverteren | 08-01-20 | 13:57:
Heb je geen telefoon voor nodig. Ik heb wel degelijk vanaf mijn computer gereaguurt in het verleden. Niet dat het handig of slim was. Maar het kan dus als werknemer wel.
Het kan inderdaad zo zijn dat met al deze privileges de agressie in de gevangenissen afneemt. Discussie blijft of het geven van deze privileges wenselijk is.
Het voordeel van privileges is dat je ze ook weer kan afpakken. Gedraag je je niet, heb je allerlei contrabande in je cel, of doe je niet je best in je reintegratietraject, dan mag je de PlayStation weer inleveren.
'zijn ook maar slachtoffer van slechte jeugd' zei het tindergrietje. is niks geworden.
criminologrietje, mind you. een master in Tweede Kansen waarschijnlijk.
Heel snel de doodstraf invoeren (met een plak droge cake en lauwe koffie bij de crematie).
Ik heb hier jarenlang wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Daaruit blijkt dat de kans op recidive bij de doodstraf 0 is!!! Wie had dat kunnen denken?
Zware straffen helpen niet. Maar lichte straffen zeker ook niet.
Helpt voor wat wel of niet? Er zijn diverse redenen waarom wij in Nederland straffen.
@Weerduivel | 08-01-20 | 13:34: Het 'vergeldingsaspect' verdwijnt helemaal uit beeld mmv dit soort D66-onderzoeken.
O nee? Volgens mij als tuig vast zit, dan kunnen ze niet meer mensen op straat lastig vallen, inbreken, moorden, verkrachten enz.. Ja lange straffen werkt wel.
Heel simpel eigenlijk, als dat een positieve business case oplevert, dan is het gewoon slim. Ja, ze zitten er als straf, maar de straf houdt het binnenzitten in. Dat verandert niet al je de apen wat te doen geeft. In zoverre is het dus gewoon een gorilla-kooi. Die beesten geven we ook wat te spelen zodat ze elkaar niet slopen.
En in Duitsland zo nu en dan een wensballonnetje.
Straffen is in Nederland een farce geworden.
Heb er maar 1 woord voor KNETTERGEK, maar ja links draaiend universitair Nederlands onderwijs is sowieso al de weg kwijt. Steek liever je tijd hoe we slachtoffers beter kunnen begeleiden, dan de daders met een fluwelen handschoen te behandelen.
Wist al dat half Tilburg stijf staat van de dope, maar ik leer steeds weer bij.
Alles om conflicten te vermijden. Stuur ze lekker naar huis joh. Waar doe je het nog voor? Straffen is het niet meer.
Uit eigen onderzoek blijkt mij dat de agressie in gevangenissen zelfs met 100 procent afneemt indien ze worden opgeheven.
Dat klopt ook, maar een dikke stalen deur et goede sloten die van binnen nooit open kan ook, mits het brood en water door zo'n luikje van 15x15 cm gaat, verder af en toe de brandslang er in ivm stank
Voor straf krijgt Redouan een dvd met alle tv-optredens van advocate Weski.
Onmens! Dat valt onder folteren!
Mag niet van Amnesty International!
Heaven can wait.
Soort Sinterklaasfeest met zwarte pieten.
Het beste op je oude dag is een misdaad plegen. Dan zit je er beter bij en wordt je beter verzorgd.
Word
En ... kadootjes.
@TheBigKirth | 08-01-20 | 13:29: En je hebt ook minder last van alle geknal.
Ja leuk allemaal maar wat als je steeds maar niet opgepakt word met de pakkans van tegenwoordig?
@2voor12 | 08-01-20 | 13:36: Volgens mij worden veel criminelen wel degelijk opgepakt, maar niet voor alle delicten die ze begaan hebben. Stel jij bent een inbreker en zet 85 kraken. 20 daarvan kunnen jou ten laste worden gelegd en daarvoor ga je in de bak. En die andere 65 worden hoegenaamd nooit opgelost. Maar je belandt dus wel in de cel.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 13:50: Nooit opgelost of 'onvoldoende bewijs voor veroordeling'. is wel een verschil.
@Stijlloosadverteren | 08-01-20 | 13:54: Mijn ervaring is dat de politie vaak wel weet wie iets uitgevreten heeft, maar als die persoon al opgepakt wordt voor andere delicten, dan laten ze zo'n zaak rusten. En wordt ie 'op papier' dus nooit opgelost.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 14:01: Geen idee. Je zou verwachten dat ze die toch wel uit de statistieken halen...
@Stijlloosadverteren | 08-01-20 | 14:04: Nee joh, veel te veel werk. Zeker bij veelplegers.
De waarheid zal wel wat genuanceerder zijn, klinkt in ieder geval goed dat ze zich na het uitzitten van de straf zich beter gaan gedragen. Iedereen profeit.
ij
Eh, nee.
Uiteraard is de waarheid genuanceerder, deze gevangenen moeten uiteindelijk weer gaan functioneren in de maatschappij (dit zijn geen gevangenen die levenslang vastzitten). Dus ze als 'mens' behandelen zou wel eens beter kunnen werken op de lange termijn. Maar ja, er moeten boos maak topics geschreven, dus dit onderwerp wordt met beide handen aangepakt.
@Ilyrm | 08-01-20 | 14:01: Juist. Dank.
@Ilyrm | 08-01-20 | 14:01: Recedive is bij sommige delicten wel erg hoog. En de reclassering kan vaak ook het verschil niet maken.
Dergelijke waanzinnige onzin, verzinnen ze alleen in Nederland.
Ik heb gewerkt in de bajes, moest geheimhoudingsverklaring tekenen, maar goed ook.
Geheimhoudingsverklaring mbt privacy. Gelukkig wel ja. Verder nergens anders voor. Anders lul je uit je nek.
Zie. Geen reactie. Kom niet zo wijs doen als zwitsal.
Hallo. 2 Bier en een blowtje voor kamer 66. Ja juist, dat is het penthouse...
En tweemaal een Thaimassage met happy ending!
En voor de buurman een transgender graag...
(Benieuwd wat voor privileges de 'mensen' op de pedo-afdeling dan krijgen.)
Als ik moest kiezen tussen een bejaardenhuis en de gevangenis dan wist ik het wel...
vergis je niet, bejaardenhuizen zitten bol met boomers. dus die klagen altijd. je kunt er veel krijgen als je gewoon betaald, maar ja... boomers he.
@Stijlloosadverteren | 08-01-20 | 13:30: Ga eens een weekje werken in zo'n bejaardenhuis. Dan praat je wel anders.
@JanBrel | 08-01-20 | 13:34: Gedaan. Anders had ik dit niet kunnen zeggen.
Wat zeg ik. Menig student zit er slechter bij.
Toen ik studeerde sliep ik vaak in een slaaphuis.
Dus eigenlijk zijn ze dan gewoon ‘op kamers’.
En die kamers zijn allemaal goed geïsoleerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 13:30:
Precies. Mocht Katja Schuurmans langskomen heeft de rest er geen last van.
Maar dan all-inclusive en de enige zorg die ze hebben is: wat staat er vanavond eigenlijk op het menu?
knuppelen tot ze niet meer agressief zijn
@Hemmenaar7 | 08-01-20 | 14:41: Een pakje sigaretten wil ook nog wel eens helpen.
REAGEER OOK