VIDEO. Kerkbezoeker schiet schutter neer in Texas
Heftige video is heftig
En dan gaan we nog even gezellig de nacht in met deze beelden, die afkomstig zouden zijn uit een kerk in White Settlement, Texas. Een schutter liep daar naar binnen en begon te schieten, dat is nu eenmaal wat schutters doen. Omdat het een kerk in White Settlement, Texas was, schoot er iemand terug, dat is nu eenmaal wat mensen in een kerk in White Settlement, Texas doen. Volgens de laatste berichten zijn er twee doden (onder wie de dader) en één ernstig gewonde. Thoughts and prayers voor de slachtoffers.
UPDATE: Dit is Jack Wilson, de schutterschutter.
Reaguursels
InloggenHet beste bewijs dat de Amerikaanse wapenwet mensenlevens SPAART! In Nederland was de halve kerk uitgemoord...
Ja, maar wij hebben een uitstekend weerkorps die het geweldsmonopolie heeft en dus voorkomt dat dit U overkomt. Mocht het onverhoopt toch een keer gebeuren, dan kunt U altijd een afspraak maken om tijdens kantooruren op het bureau aangifte te doen.
Klopt
@me163komet | 30-12-19 | 17:52:
Na de 14 daagse afkoelings periode...
"More than a year after a gunman killed 26 in a Sutherland Springs church, the Texas House gave preliminary approval Monday to a bill that would allow licensed handgun owners to legally carry their weapons in places of worship."
www.texastribune.org/2019/05/20/texas...
Met ingang van 1 september 2019. Net op tijd.
Wij komen uit een cultuur zonder wapens en van de andere wang. De laatste 30+ jaar is dit land volgestroomd met mensen uit een cultuur waar vuur-, steek- en hakwapens gebruikelijker zijn dan een stoel om op te zitten ( alleen al het in de lucht knallen bij bruiloften bijvoorbeeld ) dus ja, dat gaat dan natuurlijk ook hier gevolgen hebben. Ik ben tegen particulier wapenbezit, gewoon, omdat ik als ik op straat of in de winkel rondloop en die koppen zie 99 van de 100 man nog geen aardappelschilmesje zou willen uitlenen maar ja, als dat inhoudt dat je over een jaar of 5 in bepaalde gebieden en situaties dus gewoon een wandelend doelwit bent, sja. Dan moet je je onderhand als samenleving toch gaan afvragen wat we eraan gaan doen? Onze cultuur beschermen of mensen toestaan zichzelf te beschermen? Als je op safari gaat neem je ook een gids met een wapen mee, anders wordt je opgevreten. Geen zin om over een jaar of 25 hier als oud mannetje ook weerloos voer voor wolven en hyena's te zijn, eigenlijk.
De koppen die je ziet komen waarschijnlijk uit werelddelen waar illegale vuurwapens op de markt worden verkocht. Afghanistan, Koerdistan, de Balkan, Oekraine, Libie enzovoort. In plaats dat deze instroom wordt gereguleerd worden de legale verlofhouders onderworpen aan een ridicule psychologische test op een computer. Daarvoor heeft de politie tijd genoeg.
De criminele illegale handel kan zijn gang gaan omdat het vuurwapenspecialisme bij de politie is opgeheven. Zie het pleidooi van Fijnaut in Elsevier: www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
@theo-is-dood | 30-12-19 | 16:53:
In de Wiki-pagina over de Zwitserse wapenwet staat een zeer bijzondere passage:
" Grundsätzlich verboten ist der Erwerb, Besitz und das Tragen von Waffen, Munition und dergleichen für Angehörige folgender Staaten:[4] Grundsätzlich verboten ist der Erwerb, Besitz und das Tragen von Waffen, Munition und dergleichen für Angehörige folgender Staaten:[4] Serbien, Bosnien und Herzegowina, Kosovo, Mazedonien, Türkei, Sri Lanka, Algerien, Albanien. . "
Omdat niemand meer de Duitse taal machtig is: 'Het verwerven, bezitten en dragen van wapens en munitie is verboden voor burgers met de nationaliteit van Servie, Bosnie&Herzegovina, Kosovo, Macedonie, Turkije, Sri Lanka, Algerije en Albanie. Voor een goed begrip; deze mensen mogen dus in Zwitserland geen LEGALE wapens bezitten!
Grundsätzlich verboten ist der Erwerb, Besitz und das Tragen von Waffen, Munition und dergleichen für Angehörige folgender Staaten:[4] Serbien, Bosnien und Herzegowina, Kosovo, Mazedonien, Türkei, Sri Lanka, Algerien, Albanien.
Link: de.wikipedia.org/wiki/Waffengesetz_(S...)
@theo-is-dood | 30-12-19 | 17:04:
Dat zou men in Nederland dus direct scharen onder discriminatie op grond van afkomst, waarna links Nederland de conclusie trekt dat U een nazi is. Foei!
@theo-is-dood | 30-12-19 | 17:04:
Overigens , als deze mensen een dubbel paspoort hebben-in Nederland heel gewoon, behalve dan voor autochtone -blanke- Nederlanders-, welk paspoort geld dan? Het Nederlandse, of dat uit een van de door U genoemde bovenstaande landen? Mag ik een gokje wagen?
Jack Wilson he? Nou, Reet Petite dan maar, voor deze held.
Dat zag de schutter niet aankomen. Triest voor het enige slachtoffer. Maar mooi (getraind) schot. Ik geloof dat vele mensen in die kerk bespaard zijn gebleven door deze actie. Maar tjonge, die schutter is echt een pechvogel. Dacht ff paar makke schaapje neer te schieten. Integratie zou de schutter goed gedaan hebben, maar ja ...
Inderdaad. Die vent wist kennelijk niet dat in praktisch iedere Amerikaanse kerk goed getrainde, bewapende beveiligers rondlopen die de boel goed in de smiezen houden. Dat zegt heel veel over de schutter.
Dat is inderdaad een verdomd goed schot.
dmooi rustig geschoten. sterkte voor de slachtoffers.
Lijkt er op dat de dader dit gepland had, droeg nepbaard en pruik dus kan zijn dat hij na de schietpartij weg wilde komen door de nepbaard af te doen.
‘There was just something not right about him,’ says woman who sat near church gunman
www.star-telegram.com/news/local/crim...
His beard and the hair on his head looked fake, and he made her uncomfortable, Arreola said. She noticed him from the moment that he sat down, Arreola said.
-
By the time they all got up, other church members were approaching the gunman with their weapons drawn.
Uiteindelijk gewoon die halve zaal bewapend.
Heerlijk.
Triest voor de overledene, maar dit filmpje laat zich lekker kijken. In de Nederlandse kerk zou het publiek nog kunnen doodgooien met hosties. Nederlanders bevriezen. Die weten niet wat ze moeten doen als ze geen room in huis hebben, laat zwijgen een acute noodsituatie. Maar in Texas zien ze bepaalde dingen toch anders dan hier, Geen foeigesprek, maar een kogel.
@ET007 | 30-12-19 | 13:37:
Ik las net dat er 3 overleden zijn. Incluis dader.
Dit doen we in Breda gewoon voor de deur van de kroeg. Dus?
Niet doen in Texas, het feit dat er veel lui waren die geweren hadden heeft tot gevolg dat die zieke geest zijn ding niet heeft kunnen doen.
Precies dit! Ze hebben daar een soort van burger leger, mocht het daar misgaan zijn ze in de mogelijkheid zichzelf te verdedigen. In Nederland hebben ze net de wapenwetten wat bijgeschroefd voor de veiligheid van de burgers. Dit land wordt kapot gemaakt.
@Xaffier | 30-12-19 | 10:50:
Nee, nee, zeer zeker niet voor de veiligheid van de burger; voor de veiligheid van de overheid en de "politieke elite".
Quote:
Na het eindigen van de Eerste Wereldoorlog braken er in diverse landen revoluties uit die het oude staatsbestuur omverwierpen. Omdat de Nederlandse overheid zich zorgen maakte dat het Nederlandse volk zich met behulp van vuurwapens tegen haar kon keren vaardigde zij de Vuurwapenwet 1919 uit.
Eind quote.
Daarom is er een vuurwapenwet! Het interesseert de overheid namelijk geen fluit als burgers elkaar afmaken, maar op het moment dat de politieke "elite" over haar schouder moet gaan kijken en niet meer rucksichtslos met iedere verkiezingsbelofte zijn reet kan afvegen, dan worden ze bang. Vandaar de wapenwet. En reken er maar op dat die met de toenemende macht van Brussel steeds strenger zullen worden
Don't mess with Texas!
@me163komet | 30-12-19 | 11:04: Geheel correct. Fijn om eens een goede weergave te lezen die bij het overgrote deel van de goedgelovige bevolking alsmede de MSM onbekend is cq ongewenst.
@The2Amendment | 30-12-19 | 13:21: In de ijdele hoop dat er eens een journalist meeleest die wat wil bijleren:
en.wikipedia.org/wiki/District_of_Col...
In de uitspraak van het Supreme Court -District of Columbia versus Heller- van 2008 heeft de hoogste rechter van de Verenigde Staten uitgemaakt dat "the right to keep and bear arms" een individueel recht is dat niet is gekoppeld aan het dienst doen in een "militia".
Verward persoon
Lage suikerspiegel
Of misschien had'ie veel moslims in z'n omgeving. B.v. in Europa 45% fundamentalistisch. Zie een onderzoek wat Koopmans heeft gedaan :
www.wzb.eu/system/files/docs/sv/iuk/k...
Het woord van god alleen is niet genoeg fijn dat Smith en Wesson in de buurt waren. (of hun concurenten)
Twee doden in plaats van tig. Ik vind het goed.
White Settlement is een mooie naam hoor, waarom bestaat er bij ons geen Witte nederzetting als plaatsnaam? Verder RIP.
Omdat hier blanken wonen wellicht. Ik ken geen witten.
Elders in Europa hebben we Belgrado. Betekent ongeveer hetzelfde.
@Boer Harm uut Twente | 30-12-19 | 13:12: Dat is de witte stad, in de historie verwijst de naar ook naar het witte fort, het gaat daar meer om de omgeving dan om de inwoners, niet echt hetzelfde
Dat was snel gereageerd! Dit incident zal tot in lengte van dagen door de NRA worden opgevoerd als voorbeeld voor de goede kant van wapenbezit. Maar, in dit geval klopt dat ook nog.
Ik ben blij dat je dit helder ziet Beste_D66_Landgenoten.
Volgens de berichten was het een gewapende ordedienst die door de kerk opgezet was om dit soort acties tegen te gaan.
De man gedroeg zich zo verdacht dat een aantal hun wapens al hadden getrokken.
De dader kreeg in ieder geval iedereen snel op de knieën. En dat hoort zo in een kerk.
'Je geloof is je schild. Houd dat schild omhoog zodat je alle brandende pijlen kan uitdoven die de duivel op je afschiet. Zet de helm van je redding op je hoofd. Neem het zwaard van de Geest in je hand. Dat is het woord van God.'
Er zijn twee doden gevallen.
Maar dat was zeker "Gods wil", ofzo?
Kerkbezoeker schiet schutter neer en schutter schiet kerkbezoeker neer, kan allebei.
Wanneer de mensen in de kerk geen wapens bij zich zouden hebben gehad om zichzelf te verdedigen, was het nog slechter afgelopen. Mensen die ageren tegen wapen bezit, zorgen ervoor dat de eerlijke burger zich niet meer kan verdedigen tegen de criminelen.
Precies. En daarom sterven er in Amerika zo weinig mensen door vuurwapen geweld.
@Wilhelm Tell | 30-12-19 | 08:50: Dat zijn vooral zeg maar bepaalde bevolkingsgroepen die zich zelf toch wel uitmoorden, zijn er geen guns dan doen ze het wel met messen, zoals in Londen.
@Wilhelm Tell | 30-12-19 | 08:50:
In staten als Wyoming, Noord- en Zuid-Dakota ligt het moordcijfer op een Europees gemiddelde. Terwijl juist in deze staten zeer vele burgers vuurwapens bezitten. Rara, hoe kan dat?
Tip: iets met de bevolkingssamenstelling .....
@theo-is-dood | 30-12-19 | 10:10: ze tellen zelfmoorden voor de eenvoud er ook bij op. Dat geeft een totaal vertekend beeld. Iemand met een wapen hoeft niet voor de trein te springen.
Precies, het gaat niet om het wapen maar om de mongool die dat ding in bezit heeft.
@tragic1911 | 30-12-19 | 10:37: De VS is vol met met wapens en mongolen.
@KlauwnBassie | 30-12-19 | 12:41: Er zijn landen in de wereld waar er zelfs MEER vuurwapens onder de burgerbevolking zijn.
Ik was altijd tegen wapens, jefferies legt het overtuigend uit. Maar zijn argument dat je niet makkelijk aan een geweer komt wordt langzaam aan steeds zwakker. We naderen in Nederland het punt dat alleen goedwillenden geen wapen op zak hebben. En dan lijkt het me toch beter dat wijzelf ook bewapend zijn. Dit is in ieder geval een goed voorbeeld van de voordelen van wapenbezit. De allerbeste oplossing zou zijn dat we een politie- en rechtsapparaat hadden die in staat waren iets tegen criminaliteit te doen. Maar dankzij open grenzen is dat niet het geval dus binnenkort maar eens een dodelijk wapen kiezen waar geen vergunning voor nodig is. Of zelf iets maken.
Jim jefferies is een luldebehanger. Hij heeft geen idee waarom het 2e amendement bestaat.
@SicSeb | 30-12-19 | 08:45: Helemaal mee eens. Schandalig. Ik besta en wel met een hele goede reden.
Koop.een Benjamin Bulldog. Mooi begin. Daarna een 400 fps kruisboog met goede pijlkoppen. Als toetje een mooie katana van echt goede kwaliteit (geen goedkope meuk) en u bent niet meer weerloos.
@The2Amendment | 30-12-19 | 09:04: Met een bokken en gebruiksvaardigheid kom je aardig ver.
@The2Amendment | 30-12-19 | 09:04: Antiek is vrij te koop:\
www.wapenhandelkuiper.nl/husqvarna-si...
@theo-is-dood | 30-12-19 | 10:11:
Maak alleen niet de fout daar "nieuwe" patronen met cellulosenitraat kruit in te gebruiken ipv zwart kruit patronen want dan klapt het ding in je gezicht uit elkaar. Iets met piekdruk die bij zwartkruit aanmerkelijk lager ligt.
@ristretto | 30-12-19 | 09:50:
Is dat niet moeilijk bij het boodschappen doen?
@Roadblock | 30-12-19 | 11:26: Daar heb je een punt. Misschien brengt een tanto uitkomst. Anders zo’n stom gezicht in de Jumbo op de groentenafdeling.
@ristretto | 30-12-19 | 11:47:
Ik heb een Katana en een Shirasaya die met enige fantasie nog wel voor een wandelstok kan doorgaan.
Maar ik zal er niet mee op straat gaan.
Er zijn zoveel meer mogelijkheden die wel goed te verklaren zijn.
@Roadblock | 30-12-19 | 12:01: Makkelijk als je van plan bent te Gourmetten.
Wanneer worden kerken nou eens een keer verboden? Levensgevaarlijk.
Nee, dan kan je je puberdochter maar beter naar een concert laten gaan, ik noem maar wat, in Parijs bijvoorbeeld.
Wapens zijn gevaarlijker dan kerken.
@loser | 30-12-19 | 08:57: kerken en religie hebben meer doden op hun geweten dan vuurwapens.
@loser | 30-12-19 | 08:57: Mensen zijn gevaarlijker dan wapens en kerken.
@loser | 30-12-19 | 08:57: zie toch regelmatig een lijk uit de kerk komen
@culture_vulture | 30-12-19 | 09:32:
Ik weet het niet. Ik vind dat een christianofobie opmerking. Vanwege het woord kerken. Dat suggereert dat je alleen de kerken, of christendom, alle wapengeweld (en oorlogen) verwijt.
Terwijl in absolute aantallen doden, verspreiding, grondgebied en tijdsduur (ongeveer 13 eeuwen!) de islam vele malen dodelijker is geweest dan alle andere religies die er zijn.
Just saying.
In mum van tijd zie je een man of 6 met een pipa lopen.
Hopelijk hebben ze allemaal een kogelvrije bijbel.
Iets wat wij ons niet voor kunnen stellen, om met wapens in de kerk te komen, is daar blijkbaar heel normaal.(Ik kom sowieso niet in de kerk, al mocht ik mijn gun meenemen).
‘S lands wijs ‘s lands eer.
Hier is het ook lang niet altijd perfect.
Laatste vraag: Wat had die Tex aan?
Het was een eigen ordedienst.
Thou shalt not kill
or we shoot you.
Het was hij. Of +tig kerkgangers.
Of had jij liever die kerkgangers neergeschoten zien worden, dan?
Zeg het maar. En schaam je niet.
Maar wapens voorkomen dit soort shootings toch helemaal niet?!
Valt op dat daar waar slachtoffers geen geweer hebben de doden vaak in de tientallen oplopen bij dit soort streken.
Klopt hoor. Maar als je bewapende beveiliging nodig hebt in je kerkje kun je ook vragen stellen over je samenleving.
@Je_zeulende_zusje | 30-12-19 | 08:04: eerst schieten dan vragen weet je toch!
@Je_zeulende_zusje | 30-12-19 | 08:04: In Nederland hebben we ook bewapende beveiliging op een school. De school waar de kinderen van onze koning en koningin op school zitten. Vragen?
@LibertyCity | 30-12-19 | 08:15:
Beveiliging van een enkeling is iets anders dan een tot de tanden toe bewapende samenleving.
@Je_zeulende_zusje | 30-12-19 | 08:20: dus de kinderen van het koningshuis hebben meer recht op bescherming dan jouw kinderen? Volgens mij is elk mensenleven net zoveel waard.
@LibertyCity | 30-12-19 | 08:26: Klopt. Het leven is niet eerlijk.
@Je_zeulende_zusje | 30-12-19 | 08:04:
Interessant.
Wat is uw mening dan over ONZE samenleving als Synagogen bewapend beveiligd moeten worden, op kosten van de Joodse gemeenschap.
Leest u eens wat over de organisatie Bij Leven En Welzijn.
Als de mainstream media geen beschrijving geeft over de dader dan betekend dat dat de dader niet in het linkse verhaallijn van white-man-bad past. Net zoals bij de aanvallen op joden de laatste tijd in New York.
unshift | 30-12-19 | 07:56
Kwart stedelijk joods Frankrijk is afgreisd naar Israel of juist NY de laatste 2-3 jaren.
Fox zegt er ook nog niets over. Nog even wachten.
@chicago river | 30-12-19 | 08:02: omdat ze eruit getreiterd worden door de algerijnen en marokanen.
Bij de BBC is er ook een plaatje: www.bbc.com/news/world-us-canada-5093...
@kindapaas | 30-12-19 | 08:49: bij de bbc staat vooral politiek correct geneuzel.
@kindapaas | 30-12-19 | 08:49:
GB 2019,
144000 steekpartijen met 250 doden.
@kindapaas | 30-12-19 | 08:49:
Ja, de kleurtjes van BIJ1 zijn ook anti-semieten. De niet-kleurtjes trouwens ook.
Het idee dat mensen-van-kleur geen anti-semiet, geen rassenhater, geen Christenfoob, geen islamofobie kunnen zijn - alleen maar omdat ze een kleurtje hebben - is echt een misverstand!
Er zijn in Nederland voldoende flippo's die graag een gun willen dragen omdat ze denken dat het stoer is of denken respect te krijgen.
Helaas is het helemaal geen respect maar een vorm van intimidatie en ervan genieten dat andere mensen bang zijn, maar dat maakt ze vreemd genoeg helemaal niet uit.
Ahh assets.catawiki.nl/assets/2012/9/27/1...
Daar gaat het niet om, ja flippo's dragen een geweer maar ze weten ook dat normale mensen ze ook 'kunnen' dragen. En aangezien flippo's angsthazen zijn, dan denken ze wel anders.
Gewoon www.newsweek.com/change-gun-laws-euro...
100X beter
Als het te heet wordt, zie ik de mossad nog wel een netwerkje opzetten. Wat Jericho`s binnensmokkelen via de diplomatieke valies hoeft niet zo moeilijk te zijn.
@Lt-Kol Kilgore | 30-12-19 | 10:26:
Als het om Israelische wapens gaat heeft een Desert Eagle mijn voorkeur,
https://www.youtube.com/watch?v=nb7tWcohYSY
of een Tavor voor het betere sproeiwerk.
https://www.youtube.com/watch?v=yF7j5bqHhLY
@Roadblock | 30-12-19 | 11:35: Desert Eagle schiet waardeloos en is absoluut onbruikbaar in de grotere kalibers. Heb persoonlijk met de .50 variant geschoten en geef de voorkeur aan een .45 met de juiste munitie, of een FiveSeven. 95% van de mensen gaat never niks raken met een .50 DE.
@The2Amendment | 30-12-19 | 13:25:
Als de Jericho in .45 uitgevoerd is ga ik met je mee.
Maar als hij in 9mm uitvoering is, heb ik toch liever de Desert Eagle.
Het gaat dan om de stopping power.
@roadblock en op welke schietvereniging heb je stoppower nodig? we zijn hier in Nederland hoor.
Het gaat op lekker en precies schieten.Niet voor niks vind je in Nederland geen schietschijven in de vorm van silhouetten.
@De_Helderse_Kaaskop | 30-12-19 | 15:33:
Nou weet ik toevallig, dat op militaire schietverenigingen wel op romp en borstschijven geschoten wordt.
Verder wordt er in Nederland nog wel wat meer geschoten dan alleen op schietverenigingen.
Tja. Excuus @Joris/GU voor offtopictalk/ + topics-kritiek dus.
Ja, dat gebeurt.
Wat er ook staat te gebeuren nu in de MSM, is een hersenloze, terugkerende discussie over de 2nd Amendment + de NRA over US wapenbezit.
Net zoals over het gevaar binnen de "gamecultuur".
-
Had ik een gun (liefst shotgun) legaal mogen hebben, al was het een jachtgeweer, had ik er morgen een gehad.
Heb op aanraden van @Roadblock al m'n laatste mooiste zelfbouw nunchaku de prullennbak in gemikt.
En de oude luchtbuks van m'n opa is kwijt.
*met wapenlege handen de dog in de ogen kijkt en verhaaltje vertellen doet*
Ik heb illegaal 17jaar shotgun gehad kwijt anonieme tip jmr een 7schots 7X keer! inplaats de standaard 5schots was een Italiaan stond bij me bed.
Der komt bij mij geen illegaal wapen meer in huis,weegt niet op kosten van de timmerman&slotenmaker.
Ben naar drogist gegaan heb zwavelzuur in kleine flesjes gedaan,kan goed mikken dus komt wel goed.
Wat moet ik anders vertrouwen op Trutte&Graphuis nee toch.
@RenedieLange | 30-12-19 | 08:01:
HA!
Wat is feitenlijk "illegaal".
In mijn keukentje heb ik een Taiwanese hakbijl, en een Japans vleesmes.
Weliswaar geimporteerd, maar die scherpe bladen worden ook verkocht bij de Kookwinkel ofzo in Rotterdam, weet je.
Antiek is volop te koop: www.wapenhandelkuiper.nl/husqvarna-si...
@RenedieLange | 30-12-19 | 08:01:
Ook het klaarzetten van flesjes zwavelzuur en een eventuele overvaller ermee besprenkelen is strafbaar volgens de Nederlandse wet. Dat heet voorwaardelijke opzet, en er gaat geen rechter mee in de redenatie dat jij thuis "zelf wel uitmaakt waar jij je flesjes zwavelzuur neerzet", aangezien een "normaal" mens die in een enkele fles opslaat in een afgesloten kast in de schuur of kelder. Dat jij kleine flesjes neerzet geeft dus voor een rechter aan dat je ze zodanig had opgesteld dat ze klaarstonden voor direct gebruik. En dan gaat gek genoeg de Nederlandse wet tellen..... het geweld dat jij op een woningovervaller uitoefent moet proportioneel zijn met het door de overvaller uitgeoefende geweld, en met klaargezet zwavelzuur gooien hoort daar -wat de gemiddelde D66 rechter betreft- zeker niet bij.
Je zult moeten accepteren dat je in een land woont waar bontkraagjes en oostblokkers …. eh … correctie... de staat het geweldsmonopolie heeft, waar we uitstekende en adequaat reagerende (proest, LOL) weerkorpsen hebben, en waar de boeven altijd aan het kortste eind trekken, maar pas nadat jij eerst aan het kortste eind hebt getrokken.
@chicago river | 30-12-19 | 08:10:
Hangt er van af waar jij ze in je huis opslaat als men ooit "rondkijkt"; in de keukenlade of keukenkast : geen probleem. Op je nachtkastje naast het bed : wapen volgens de wapenwet.
Is het beetje hetzelfde als een honkbalknuppel in de auto: verpakt in een foedraal in de kofferbak: geen probleem. Voor de grijp op de achterbank of bijrijdersstoel: wapen volgens de wapenwet.
Ik wil ook niet het gevoel hebben dat ik u weerloos heb gemaakt.
Kijk eens onder legale wapens, en nog belangrijker gebruik uw fantasie.
Een honkbalknuppel in de auto roept vragen op, maar een wat langere krikstang niet.
Een fiets is een reden om een zware ketting met een vet hangslot bij u te hebben. etc etc.
Het belangrijkste is de weerbaarheid, de vaardigheid, en de bereidheid zo nodig lichamelijke schade aan te richten.
@me163komet | 30-12-19 | 10:50: Een mes kun je prima bij de deur of je nachtkastje neerleggen, ook een behoorlijk groot keukenmes of tanto. Zorg alleen wel dat er wat boter of vleessporen op zitten. Bij een vraag van de politie geef je dan aan het mes te hebben gepakt wat toevallig in de keuken lag waar je recent nog mee aan het koken was geweest.
Goed schot, zeker een meter of 10. Niet makkelijk met een pistooltje om onder druk raak te schieten.
Een meter of 10? Vanuit elke schiethouding goed te doen zelfs al beweegt het doel.
25 meter wordt al wat moeilijker als het doel beweegt.
Ik heb de El Al beveiliging wel eens bezig gezien op een schietbaan, maar die hadden met die afstand ook totaal geen moeite met double taps hartstreek en hoofd.
"The church security team" Een geruststellende gedachte...
Wij hebben de paus. Die spreekt dan weer een spreuk uit en we zijn gezegend.
Ga je braaf naar de kerk,wordt je nog niet beschermd door god.
God geeft en God neemt en alleen God weet waarom is het toch?
The best thing to stop a bad guy with a gun is a good guy with a bigger gun.
Welgemikt schot! Respect voor de kerkganger.
Dit is aardige munitie voor de wapenlobby, zo'n mass shooting die voorkomen is.
Tsja, inderdaad. In scène gezet misschien?
@Het brein erachter | 30-12-19 | 05:10: weet je dat IS ook in scène is gezet ....
@Zeiss | 30-12-19 | 06:12: Ja door de mossad. Die zat hier -pijltje - ook achter. Want - pijltje met andere kleur - Trump - pijltje - Poetin - boogje terug mossad - dikke rand nu.
Er worden veel meer misdrijven voorkomen door vuurwapens, alleen houdt niemand dat bij in een lijstje. In de VS zijn ruim 300 miljoen vuurwapens in omloop.
@Het brein erachter | 30-12-19 | 05:10: ja, de schutter had zich laten omkopen voor tien miljoen als hij zou schieten... Hij heeft er alleen niet zoveel aan bleek even later
Helaas is de zwaargewonde ook overleden.
dfw.cbslocal.com/2019/12/29/2-dead-1-...
Dader is bekend bij politie door eerdere vergrijpen.
www.dallasnews.com/news/crime/2019/12...
Laat die links es werken swa ...
Als lid van de ‘European Community’ mag ik dit niet lezen
@Langedweil | 30-12-19 | 03:42:
@Risingson | 30-12-19 | 08:41:
Neem een browser met VPN, probleem opgelost.
Hier in Nederland slopen wij gewoon preventief kerken, dan gebeuren hier ook geen kerk shootings
Mooi toch.
Kerken waren in het verleden broedplaatsen van kleingeestigheid en kindermisbruik.
Er komen gelukkig andere gebedshuizen voor in de plaats....
@laurentius | 30-12-19 | 05:11: Maar dat zijn geen broedplaatsen van kleingeestigheid en kindermisbruik omdat islamofobie.
@Gulliver | 30-12-19 | 03:05: die 25 Arabieren die per parochie erin zijn gekomen zijn niet progressiever hoor
Twee keer geschoten en daarna enkele reis naar de hel.
Als dit in Nederland was gebeurd, dan had ie iedereen af kunnen knallen en zelfs nog rustig opnieuw kunnen laden.
Gelukkig mogen wij met de grondwet wapperen... dat zal ze leren!
Ja man, supergaaf land!
Zo triest dat ik het met u eens moet zijn. Het Nederland van mijn jeugd was vol vrijheid en vrede. De EU heeft nieuwe tijden gecreëerd: ze hebben een religie de vrije hand gegeven: de religie van de vrede. En nu is die vrijheid en vrede opeens verdwenen. Huh? Wat raar?
@keestelpro | 30-12-19 | 02:48: Het erge is.... ook onze jongeren zien dat de politie niet meer kan handhaven. Die mogen niets en worden overal wegbezuinigingd. What could possibly go wrong?
@Schietmijmaarlek | 30-12-19 | 03:05: Volgens de statistieken is de politiesterkte sedert 1994 met 30% toegenomen tot ruim boven de 50.000 FTE.
Kennelijk (ook volgens de statistiek) is de criminaliteit sinds die tijd sterk gedaald. Het heeft er alle schijn van dat dat geroep over wegbezuinigingen vooral aan de politiek is gericht: geef geef geef meer meer meer geld geld geld.
Hoi olifant. Je weet hopelijk dat emoji tegen de huisregels zijn...
Ik doel op die zwitsal emoticon. Wil je soms weer een permaban?
Weer een reaguurder met een ui.
En wie gaat Parsons nu weer doen?
Een beetje respect voor de oerdoener van Geenstijl graag. Die zwitsal is geen keuze maar een straf.
Ik ga naar de kerk en ik neem mee: een bijbel, check. Lollies voor de kleintjes, check. Zakdoekjes, check. Hoestsnoepjes, check. Dollars voor de bedelbox, check. Autosleutel, mobieltjes, jas, wat nog meer?
"Schat, hebben we alles?"
Ow, vak, ja, natuurlijk, mijn blaffer, hoe heb ik die kunnen vergeten. Dom dom dom.
En dat is dus een scene die in minimaal 5 huishoudens in White Settlement heeft plaatsgevonden...
Je vergeet de pepermuntjes. Gereformeerd zangzaad noemde mijn vader dat.
Als ik van huis ga heb ik altijd een sterk vermoeden dat ik iets vergeet.
U kent dat gevoel vast. Alles gecheckt. Portemonnee en sleutels in de rechter broekzak, telefoon in de linker. Alles afgesloten. Raampje dicht, deurtje op slot, lichtje aan. (kots)
En toch dat onbehaaglijke gevoel dat er iets ontbreekt.
Nou dat dus.
Die gasten gaan winkelen met een ar 15 op hun rug en een geholsterde glock. Die vergeten eerder het doosje muntjes dan hun wapen.
Geef alle originele Nederlanders ook maar
gelijk een wapenvergunning, want dat hebben
we binnenkort hard nodig.
Of is het de bedoeling dat we ...???
(het grappige is dat iedere Nederlander zonder strafblad gewoon een wapen plus vergunning kan aanschaffen maar pssst je hebt dit niet van mij maar van een vriend)
@keestelpro | 30-12-19 | 01:41:
Ook als de NSB-BVD op alle alarmbellen drukt???
@wiener mit pommes | 30-12-19 | 01:47:
Een verbod op alles in.. 2023, 2022, 2021, 201.....
@keestelpro | 30-12-19 | 01:50:
Ik trakteer joe een biertje in 2030...
(In heaven)
@wiener mit pommes | 30-12-19 | 01:52:
In de hemel is geen bier. Daarom drinken wij het niet hier en ook niet in het hiernamaals.
Ik geloof namelijk sterk dat er leven is na het hiernamaals: het hiernahiernamaals. Daar is bier in overvloed. Het sleutelwoord is geduld.
No walhalla for you!
@knutsel_ | 30-12-19 | 02:26:
Doe mij maar het Waldolala.
En dan te bedenken dat er vroeger in Texas in sommige saloons een wapenverbod was. Kom er maar in Buster Scruggs! (meteen bindende kijktip)
youtu.be/Q0ZEmLosVXE?t=68
En nog erger, vele grote bedrijven in Texas laten niet doe dat je met je gun op het werk verschijnt. Veelal moet je door een metaaldetector voordat je naar binnen mag. Bezoekers geven hun wapen af bij de receptie.
Well ain't that something.
Hier nog een muzikale relativeerder: www.youtube.com/watch?v=uHI943GcX5s
Han shot first.
www.heavymetal.com/wp-content/uploads/...
Ik kwam er al niet veel, maar ik durf hier nu nooit meer een kerk binnen te stappen. We hebben hier nergens gewapende beveiliging.
Laatste woorden van de dader : 'ik bid niet voor blauwe bonen'
Hahaha.
Het is beter te geven dan te nemen dacht de plaatselijke gemeente.
Zolang de vergunning om een wapen te dragen gepaard gaat met de verplichting er net zo goed mee om te leren gaan als deze beveiliger, heb ik er geen bezwaar tegen. Maar de meeste mensen kunnen al niet eens fatsoenlijk een auto besturen, laat staan met een vuurwapen omgaan.
Dienstplicht invoeren, voor iedereen m/v
Psies, de meeste (hoop ik) wat oudere reaguurders hebben in dienst gezeten. Ik heb met een uzi, een MAG en een LAW geschoten.
Ik heb keurig een cursus Basic Gun Safety gevolgd en zit er over na te denken om een cursus Concealed Carry volgen.
Ik heb al een dagtaak aan een conceiled angry old white male te zijn.
@Overmar | 30-12-19 | 01:22: Je zult je wel bedreigd voelen. Lijkt me een nare gemoedstoestand. Al eens over een bezoek aan de psych nagedacht? een paar kalmerende tabletjes willen wel eens helpen.
@knutsel_ | 30-12-19 | 01:06:
Ken dat,;Nee in dienst heb ik leren schieten,was een van de beste(van de rest van de kneuzen) .
Geef zo iemand na 20 jaar nog eens een pistool in zijn handen en knijpt zijn ogen dicht en kan geen koe op 10 meter raken.
Schieten is ervaring ervaring en talent.
Wanneer heb jij voor het laatst geschoten met zwaar kaliber??
That's what she said.
@bdn01 | 30-12-19 | 01:59: Ach nee hoor, ik voel me helemaal niet bedreigd. Waar ik woon is het heel rustig. Maar als een Democratische president onverhoopt gekozen zou worden en die Vervolgens alle grenzen openzet, dan zal ik maar wat blij zijn dat ik me als vrouw verdedigen kan. In Nederland is dat niet het geval. Daar ben je letterlijk aan de zwijnen overgeleverd. Mijn oude moedertje heeft een honkbalknuppel achter de voordeur staan want er wordt zoveel ingebroken in de buurt (niet dat ik denk dat dat zal gaan helpen als je 87 bent). Ik ken dat angstige gevoel niet, ik kan hier rustig alleen over straat ‘s avonds in het donker. In Nederland daarentegen weet je niet wat voor gespuis je in het donker tegenkomt.
@miko | 30-12-19 | 02:00: vannacht nog, een aantal 35mm weggeschoten in een toiletpot.
Kwestie van training. Een volledig ongetraind persoon kan sneller leren schieten dan autorijden. In principe kan je er van uit gaan dat na max 10 x 1 uur les iemand veilig met een handvuurwapen kan omgaan en nog iets raakt ook op maximaal 10 meter.
Daar heb je een punt .
Tja zie je, zo doe je dat. Als we in Nederland allemaal een wapen zouden mogen dragen gaan die steekparteien en kopschoppen ook terug. eeeeh oh wacht
Mee eens. We bungelen hier ergens onderaan het rijtje van landen met het hoogste moord-percentage. Dat moet beter kunnen. Zoals met zoveel zaken, gaan de USA ons hierin ver voor. De kans om in NL vermoord te worden is, per jaar, ongeveer 1 op 160.000, in de USA is dat 1 op 7000 (cijfers 2018). Met andere woorden, het wordt tijd dat niet alleen criminelen een wapen hebben, maar gewoon iedereen!
@bdn01 | 30-12-19 | 01:02:
oh maar je kunt ook half gekeeld worden hoor of gekopschopt, zodat je de rest van je leven in een gespreid bedje ligt. het ruimt wel lekker op, die moordenaars die elkaar afknallen, ik ben er voor, hoe meer dood en hoe sneller, hoe beter, beetje jammer dat de meesten zo dom zijn als een kakkerlak dus ze schieten nogal eens mis, als jou dat nou toevallig gebeurt ipv een ander, pech he, enjoy zou ik zeggen.
Word je onverhoopt erg oud, succes hoor, mijn oude tante van 90 +_ werd twee keer overvallen, ja zonder gun, wel bont en blauw dus overleefde het net aan, maar de tweede keer niet lang hoor... haar leeftijd vast he, oud wijffie.
@Yumi | 30-12-19 | 01:21: Het aantal geweldsmisdrijven is in de USA ook vele malen hoger dan hier.
@bdn01 | 30-12-19 | 01:28:
ik zal je voorspellen dat dat in rap tempo gaat veranderen.
@Yumi | 30-12-19 | 01:35: en de simpele reden is ; naderende falende economie plus immigratie.
@bdn01 | 30-12-19 | 01:28: Bij jullie wordt het allemaal onder het tapijt geschoven vooral als het die bevoorrechte groep nieuwe Nederlanders betreft. Wordt allemaal ondergerapporteerd.
@Overmar | 30-12-19 | 01:37: Wordt hier allemaal keurig bijgehouden door het CBS. Statistieken kloppen hier, i.t.t. de USA.
@bdn01 | 30-12-19 | 01:46: nou bij de politie hoef je anders niet aan te kloppen, toch? Die hebben geen tijd, zijn onderbezet, enzovoort. Ik lees daar iedere dag nieuwe verhalen over, onder meer op GS. Als je hier de sheriff belt, staat ie zo voor de deur. Moet je in Nederland om komen.
@bdn01 | 30-12-19 | 01:46: Ja, want in de VS houden ze inderdaad niet bij hoeveel slachtoffers er worden voorkomen doordat er word teruggeschoten en de dader word uitgeschakeld. In NL tellen ze de dader mee als slachtoffer.
Lessons:
-It is better to have a gun and not need it; than to need a gun and not have it;
-when running away is not an option;
-a gun in the hand is better than a cop on the phone.
absoluut, maar dit dringt echt niet door bij de dromers die denken dat ze zich wel onder een kogel-zonder-reden, uit kunnen lullen door te knielen en te kruipen.
- When seconds matter, the police is only a couple of minutes away.
@Yumi | 30-12-19 | 00:52:
Liever iets te laat een pistool trekken (RIP arme ziel) dan bijvoorbeeld overleven door een paar koranverzen van buiten te kennen. #whathasbeenseen
Was het eigenlijk weer een kakhbar die begon te schieten?
Je hebt daar in White Settlement veel reli-gekkies, maar daar zitten maar heel weinig moslims tussen. Ik denk zelfs dat ze daar, behalve op TV, nog nooit iemand van buiten een straal van 10 kilometer hebben gezien.
Zo dan. Koelbloedig, niet aarzelen. Wow.
In westerns zie je wel eens een uitgeholde bijbel. Uiteraard zit daar een pistool of revolver in verborgen. Dus draag je, met scherp geladen bijbel, altijd met je mee. Amen.
zou een bewaker kunnen mogen zijn, Hallelujah bewaker dan, die vind je hier alleen bij moskeeën in 020 natuurlijk
@Theo-Pim-Riv | 30-12-19 | 00:46:
Logisch, want was er niet een paar jaar terug een molotovcocktail naar een moskee gegooid?
twee doden waarvan 1 ernstig.
Dat is grappig.
@RickyLaRue | 30-12-19 | 00:36:
Echt wel. Hoe komt iemand erop.
Er schijnen twee doden te zijn gevallen, maar je kunt van die mensen toch niet verwachten dat ze nog blijven staan na hun overlijden.
@GKJP | 30-12-19 | 00:41:
gejat
I Fink it's Finkers.
@Yumi | 30-12-19 | 01:14: goed gezien, nu nog herkennen dat de juiste gejatte tekst op het juiste moment jatten grappig kan zijn. ik zal voor jou Herman F. (c) erbij zetten.
Snoeihard bewijs dat jezelf te bewapenen voor verdediging, loont. Komt er zo'n maf-klapper aanlopen hoef je niet eerst 112 te bellen. Dat doe je erna wel.
2nd amendment (maar alleen als je niet crimineel of gestoord bent), invoeren in Nederland. Enige verschil wat ik voorstel is dat vergunninghouders altijd een wapen mogen dragen, niet alleen als ze naar de schietclub gaan en daarbij gewoon kogels en wapen bij elkaar in mogen opslaan, anders heb je er niets aan in geval van nood.
Niet bewapenen. Ik zie het in gdeachten voor me. Zo'n situatie waarbij iemand roept: "112! 112!" en dat een ander zijn/haar/x pistool pakt en dan de trekker overhaalt: pang, pang ,pang-pang en dan opmerkt: "Daar heb je je 1-1-2". Ik moet er niet aan denken.
@LiveLongAndProsper | 30-12-19 | 00:33:
-
Ik hoor u nog wel, op het moment dat ze in de grote steden BOA's gaan bewapenen ... en die worden dan zogenaamd ook nog 'getraind'...
Wat LLAP zegt. Wie denk je dat eerder zijn wapen getrokken heeft? Jij of die LTS-zwakstroom semi-ambtenaar?
@knutsel_ | 30-12-19 | 01:14: ik
@LiveLongAndProsper | 30-12-19 | 00:33: Geheel mee eens. CCW verstrekken (License to carry a concealed weapon) op verzoek van verlofhouders na 5 jaar probleemloos verlof.
Ik stem voor.
@bisbisbis | 30-12-19 | 01:08: Als er één groep is die je niet moet bewapenen dan zijn het wel boa's. OMG, de gedachte alleen al!
Ik mag het vast niet zeggen maar alle mannen blijven cool en beheerst, het geschreeuw en geren komt van de dames. Ik vond de reacties niet genderneutraal.
Stereotype blijkt did weet waar te zijn
Ze hebben alle recht om te schreeuwen, maar het verschil tussen de seksen in dit soort situaties is duidelijk te wijten aan een natuurlijke reactie.
www.telegraaf.nl/video/838339962/heft...
Tja om genderneutraal te blijven moet er een wet komen dat 50% van de mannen ook mee moet schreeuwen, in het filmpje moeten de dames alles weer alleen doen.
Ik moet zeggen... Erg koelbloedig geschoten door de man die de schutter uitschakelde. Beste afstand en meteen doel treffen. Hij heeft erger voorkomen.
Ex-FBI
Daswaar. 1 schot en gelijk einde geplande bloedbadje.
Er is in de VS sinds november 2016 continu haat aangewakkerd door de mafkezen van de gevestigde media. Een koelbloedige schutter werd helaas noodzakelijk, overal waar de door de media zo gehate burgers zich verzamelen.
Mwoah. Metertje of 10. Niet spectaculair maar ook niet slecht.
Die Amerikanen trainen bijna alleen maar op max 10 meter. In Nederland word vooral op 25 meter getraind. Afstand is niet zo belangrijk, nu had hij aan 1 schot genoeg, dat is knap en vooral veilig voor omstanders, maar hij had nog minimaal 14 patronen over voor het geval dat denk ik.
'Onze vader, die in de hemelen zijt'.
Rip slacht offers en ook die 11 onthoofden door iswappiers in Kenia.
@Theo-Pim-Riv | 30-12-19 | 00:44:
Nigeriaaaa!
m.youtube.com/watch?v=ysGtBZX32I0
Raahh
Als jij nou gewoon het tweede deel van je nick uitvoert.
Huh. Ik vat hem effe niet. Suggestieve berichtgeving. Man het staat in alle kranten.
.. wanneer de mouthaan drie keer gekraaid heeft ..
Soms heeft die knutsel wel goede ideeën.
Laat dat "soms" maar weg. :)
Baas Trump the masjiach , breekt alle records in the VS, ze hebben er daar nimmer zo goed voor gestaan en dan hier hebben we een Ma Rek Trut, die zelfs het bezit van een scherpe zakdoek zal tegengaan. Mij echtgenote en dochters lopen met spuitflesjes gekookte Madame-jeanette. Tja zijn echte keukenprinsessen.
@Jan Passant mk2 | 30-12-19 | 00:13: waarom drie keer?
@Jan Passant mk2 | 30-12-19 | 00:13:
Gaaf man.
@Argyronauta | 30-12-19 | 00:44:
lang verhaal kort: oud gezegswijs
Anyway QS, als ik het geld zou hebben zou ik al in Texas wonen.
en jij bent iemand die we moeten redden tijdens de burgeroorlog waarschijnlijk... nitwit
Maar ja... zo goed als Kingsman is het natuurlijk niet.
www.youtube.com/watch?v=z7-tkkcC6d0
gezien.... fantastische films
@INH.30CL | 30-12-19 | 01:20: Mwoah.. John Wick eet Kingsman als ontbijt hoor.
Ik vraag me wel eens af, stel dat iedere Nederlander een wapen zou kunnen bezitten hoeveel doden zouden er dan te betreuren zijn , of zal dat aantal dan juist afnemen?
Toenemen. Geloof mij maar.
.. kalm maar, dat is hier niet zo. Burgers die verdacht worden van zich te willen bewapenen krijgen hoge preventie-prioriteit van uw overheid.
Criminelen en verwarde mannen worden beschouwd als onvermijdelijk en als zodanig gedoogd.
@Jan Passant mk2 | 29-12-19 | 23:54:
Dat is mijn stelling niet,als de politie in de gaten krijgt dat een crimineel een wapen heeft zijn ze er als de kippen bij, ze willen immers niet voor hun flikker geschoten worden.
Ik denk dat tweetybird gelijk heeft.
@botbot | 30-12-19 | 00:02:
Mwah, in Amsterdam moet de politie de ogen stijf dicht houden om niet te weten in welke straat de kalashnikovs wonen. Daar hoor je nooit van invallen of ander escalerend leed.
Mensen die aanvallend bezig zijn, dus overvallen, moorden en bedreigen zijn al bewapend en deinzen er toch al niet voor terug een wapen te gebruiken.
Ik wil me kunnen verdedigen desnoods met grof geweld en dan niet als vrouw van eind 40 tegen een klojo van net in de 20 oplopen met een gun of mes en dat ik me dan alles maar moet laten gebeuren omdat de regering dat zo'n top plan vindt.
Ik vind dat geen top plan namelijk.
Als ik dan toch verkracht of half of geheel vermoord wordt wil ik er wel eentje die dat doet met mee meenemen t graf in en dat is volkomen terecht en mijn recht, het liefst voorkom ik dit door iemand, voordat ik zelf t loodje leg, uit te schakelen of om te leggen , uit verdediging, zodat ik gewoon door kan leven zonder al te veel schade.
Is daar wat mis mee?
@Yumi | 30-12-19 | 00:23: Nee natuurlijk niet maar ik denk niet dat ze dat bij joop en de npo snappen.
Ik zal er nog even aan toevoegen dat ik dit reeds meegemaakt hebt , je moet even door extreem geweld heen om jezelf in te kunnen schatten en jammer voor wie mij pakt, ik maak je af als ik 0.01 sec de kans krijg, en daar slaag ik beter in met een wapen, want ik wil zelf de volgende keer graag ongeschonden blijven.
Ik zal nooit iemand aanvallen, maar ik wil me wel beter kunnen verdedigden dan met blote handen tegen een mes.
If attacked, I kill. Mooi motto.
@Overmar | 30-12-19 | 00:33: bij de npo snappen ze niets, dat is hun belang niet, ze willen hun ideeën c.q. wanen opleggen.
@tweetybird | 29-12-19 | 23:52: nee alleen patsers en jihadisten mogen van U bewapend lopen, want dat soort zal altijd bewapend zijn, alleen jan lul en de rest van het stemvee mag als kanonnenvoer dienen van U?
@botbot | 30-12-19 | 00:02:
"als ze in de gaten krijgen" .. dan is het al vaak te laat he.
En voor hun flikker worden ze toch wel geschoten want er is een enorme gewapende maffia inmiddels in NL, de mocromaffia, paar enorme families die alles beheersen en de politie heeft het al veels te lang laten afweten, met hun top '600' aan criminelen, die zijn nu al een fase verder, alles is te laat.
Mooi dat ze elkaar afschieten trouwens, daar lig ik geen seconde van wakker, suits them en ruimt lekker op, maar je zal er maar per ongeluk tussen terecht komen.
Vraag het aan de Zwitsers.
@Theo-Pim-Riv | 30-12-19 | 00:40:
If you give up defenses, you are prey.
Zo werkt het, dus.. ik zou zeggen, bewapen je.
@Yumi | 30-12-19 | 00:48: vrij extreme gedachtes wel. Als iedereen zich bewapent, gaat men die wapens ook trekken tijdens het file rijden, verkeersruzie, kroegruzie, vrouw die vreemd gaat, Facebookberichten waar verkeerde namen worden gekoppeld aan daden/mensen.
Het wordt een groot bloedbad. Geen legalisering wapens aub.
@Harris Pilton | 30-12-19 | 01:52:
jij hebt een vreemd en beperkt mensbeeld, alsof conflict standaard geweld uitlokt. Zo primitief zijn de meeste niet meer...
Stel je hebt een leeuw, een stekelvarken en een gazelle
Wie is de lunch en wie wordt met rust gelaten?
@Harris Pilton | 30-12-19 | 01:52: Ja, want in Zwitserland waar in ongeveer 25% van de huizen een volautomatisch wapen aanwezig is lees je inderdaad dagelijks over schietpartijen tijdens files, kroegruzies en facebookberichten. In Noorwegen, waar wapenbezit heel normaal is, komt dat ook vaak voor.
Wat u niet begrijpt is dat het geen wapens zijn die mensen doden maar mensen. In landen waar geen of weinig vurwapens voor handen zijn gebruikt men machettes, speren, bijlen of desnoods golfclubs om elkaar van het leven te beroven. En een gek met een scherpe machette maakt ook heel wat slachtoffers in een kerk kan ik u verzekeren.
@Jan Passant mk2 | 29-12-19 | 23:54: Zestigduizend burgers met een wapenverlof moeten een absurde E-screener (psychologische test per computer) afleggen. Daarvoor heeft die zogenaamd overbezette politie tijd genoeg.
@theo-is-dood | 30-12-19 | 10:21: die test wordt niet door de politie gedaan maar door een bedrijf. is wel een absurde test en is gewoon gedaan om verantwoording af te schuiven ivm het blunderen van de politie in het geval van de Alphen a/d Rijn toestand.
De kogel is door de kerk. Helaas zijn wij hier overgeleverd aan de criminelen.
www.youtube.com/watch?v=lWn5hDklUlI
Dat ligt aan uzelf.
@Theo-Pim-Riv | 30-12-19 | 00:42:
Wat is dit voor een raar liedje?! Dit kan toch niet?! Ik hoop niet dat ze bij de NPO werken van mijn belastingcenten.
Namens nu/joop/npo: schuld van Trump
Hatsekidee, what the eff else is new.
Dat wilde westen is het hier ook al een tijdje. En wij zijn de onbewapende injuns.
"Omdat het een kerk in White Settlement, Texas was, schoot er iemand terug".
Als er niemand was geweest die terug had kunnen schieten (en nog snel ook) was het een zoveelste grootschalig bloedbad geworden.
En inderdaad, Trump had gelijk - en niet eens een beetje - met wat hij over 'Bataclan' zei.
Was wel netjes de-escalerend optreden. Kalm wachten tot de daders er genoeg van kregen en huiswaarts keerden. Alwaar zij later gearresteerd konden worden met hooguit wat weerstand van een halve wijk religieus-verwarden.
Stille tocht na en daarna geen ruchtbaarheid meer schenken aan het incident.
Don’t mess with Texas.
Had Trump toch een beetje gelijk wat hij toen zei over de schietpartij bij Bataclan: ... bang bang bang... if one of them had a gun the outcome would be ended differently..."
Gewaagde opmerking, zeggen dat Trump gelijk heeft. Laat de jinekken en de mouthanen het maar niet horen!
@Jan Passant mk2 | 29-12-19 | 23:36:
En de Beste_D66_Landgenoten, de Brabbelberen, en de Kuifjes.
Helaas heb ik geen handzaam vuurwapentje en om met een aangespannen harpoen onder mijn jas de kerkbanken in te schuiven vind ik toch wat ongemakkelijk.
Kijk jou zeg, wie had dat nou gedacht, terug schieten werkt !
Maar ja . Hier zijn de meeste kerken gelukkig verandert in tweedehands markten. Boekenbeursen of gesloopt. Wij hoeven ons dus nog geen zorgen te maken!!!
Gewoon klats! een kogel er in. Iedereen steunt de held die de dader uitschakelde. Hier durft onze politie zelfs niet te schieten wegens verraderlijke chefs en andere kruiperige boven hen gestelden. Die zijn meer van de Margriet benadering bij misdadigers: "Goed je te zien, hoe voel je je?"
M! heerlijke comment!
Amendement of niet; als vvd en vvdachtige (pvvda66etc.) aan de macht blijven dan is het geen vraag óf maar wanneer ik mijzelf ga voorzien van verdediging. Alles uit Amerika waait uiteindelijk over...
Laat die P er even uit ja ?
Ik zeg al jaren dat er een moment komt waarop ik iets in mijn dashboardkastje ga leggen. Dat moment komt steeds dichterbij. Ik wil mezelf kunnen verdedigen.
@Lentehaas | 29-12-19 | 23:35:
Als je bij het pinnen door straat-hyena's wordt besprongen en half (of helemaal) dood wordt gemept, heb je niet veel aan 'iets' in je dashboardkastje.
Beter is een schouder-holster of gewoon een stevige broekband.
@Peter Emile | 29-12-19 | 23:47: alleen pinnen bij een inpandig apparaat.
@Lentehaas | 29-12-19 | 23:35: kijk op egun.de
@Peter Emile | 29-12-19 | 23:47:
Mja, en dan in een preventief fouilleringsgebied van de gemeente lopen.
Weg wapen, weg vrijheid, weg baan, weg toekomst.
Een genadig einde voor een laffe hond.
Het instituut GeenStijl waarschuwt nog netjes 'pas op heftige video = heftig'.
Maar deze video is niet heftig als in traumatiserend. Helemaal niet. In deze video vinden inderdaad twee mensen de dood maar de dood op zich is niet heftig. Onrecht is heftig. Een zaal vol onschuldigen die door een éénling wordt afgeslacht was de Europese variant geweest.
Ik heb geen wanhopig gevoel na het zien van deze beelden. Karma, instant justice en heldendom, dat zie ik op deze beelden. En Texaanse burgers met zelfbeschikkingsrecht. De EU heeft een klimaat geschapen waarin ook in Nederland schietpartijen aan de orde van de dag zijn. De lasten? Dan ook de 'lusten'! Laat de overheid de burger voorschrijven voor ieder huishouden om een wapen in huis te nemen. Bewaar deze zorgvuldig naast ook door ons verstrekte jodiumtabletten.
Ik weet een redelijk botte mening maar ik heb dan ook opdrinkbier op en een wekkerloze maandag in het verschiet. *burp*
@keestelpro | 30-12-19 | 01:16:
Prima analyse. Hoop dat je opdrinkbier nu op is zodat je nog n beetje kunt genieten van je vrije dag.
Amerikaanse toestanden. Kan in Nederland niet, hier dragen alleen verwarde mannen, criminelen en de politie een wapen. Die laatsten wachten buiten tot een gediplomeerd team terroristenbestrijders ter plaatse is.
En diabetici.
@Jan Passant mk2
Wel de camera's uitzetten aub.
@Busverhuur | 29-12-19 | 23:17: en groenlinksstrijders
En als je op GS zegt dat die politiemensen mietjes zijn wordt je door Joris aangepakt.
Er moet toch een redenering te vinden zijn, dat Trump dit schuld is? Kom er maar in NPO.
.. laat dat maar aan de mouthanen over
"Orange man bad." Verder komen ze daar niet.
@Basil Fawlty | 29-12-19 | 23:20:
The Democratic Party platform
1. Orange man bad
2. Oil bad
3. Natural gas bad
4. Greenhouse gases bad
5. Air travel bad
6. Cars bad
7. Flyover country deplorable
8. 2nd Amendment bad
9. 1st Amendment bad
10. Meat bad
twitter.com/Tony__Heller/status/12111...
Democratic ---> NPO
Medeschuldig zeker als wapenfetisjist ..
@Basil Fawlty | 29-12-19 | 23:20:
Klopt wel een beetje, want waarom zei die orange man dat ondere andere het Nederlands-Zwitsers bedrijf moest stoppen met het aanleggen van Nord-Stream-2? Daardoor komt dat bedrijf, maar ook Duitsland in de problemen. Zo komt Duitsland wellicht achter te lopen bij de energietransitie en kan ze niet voldoen aan het klimaatakkord van Parijs.
@kweethetooknietbeter | 30-12-19 | 01:22: Duitsland loopt inmiddels al jaren achter met hun mislukte energietransitie. Ze dachten het af te kunnen met wat windmolentjes. Ondertussen hebben ze uit pure wanhoop maar weer een paar oude bruinkool centrales opgestart die ze eerst hadden gesloten. Ze kunnen niet wachten tot Nord-Stream gereed is dan kunnen ze eindelijk overschakelen op het schone aardgas.
O ja, het klimaatakkord van Parijs ligt inmiddels al weer in de versnipperaar samen met al die andere klimaatakkoorden die we de afgelopen jaren voorbij hebben zien komen.
Zo zie je maar weer. Toch handig om een pistool mee te nemen naar de kerk. Je weet nooit wat er kan gebeuren.
Ironie; heerlijk stijlmiddel is dat toch!
Je ziet in de nasleep van het incident dat veel gegadigden erg veel 'geloof' hebben in de goedheid van de medemens.
Zouden New Yorkse joden ook moeten doen...
www.cnn.com/2019/12/29/us/jewish-atta...
Maar ja... ingewikkeld. Want zwarten. En moslims.
youtu.be/VLA8-5I221M
Ja link even naar dat achterlijke CNN. www.google.com/amp/s/www.foxnews.com/... beter thefederalist.com/2019/12/29/we-can-n...
@kaasfondue | 29-12-19 | 23:37:
Dat achterlijke CNN bericht gewoon feitelijk dat de aanval van gisteren niet als geïsoleerd incident kan worden beschouwd. Daar ging het me even om. Dat het dus met grote regelmaat gebeurt, in de meest Joodse stad van de wereld na Jeruzalem. En zélfs CNN bericht dat. Je kunt het ook positief zien.
Grafton Thomas was named as the suspect accused of stabbing multiple Jewish people with a large knife at a Monsey, New York rabbi’s home during Hanukkah celebrations in Rockland County, New York. It was the latest in a series of attacks against Jewish people in New York.
Is dit een filmpje van het GeenStijl Gala waar de reaguurder van het jaar bekend wordt gemaakt?
Ik meende zelfs MR-Natural te herkennen.
Wel kudt dat Berbaar meteen neergeschoten wordt. Je kan geschillen toch ook oplossen met woorden?
@keestelpro | 30-12-19 | 01:00:
Ja je kunt ook gewoon wachten. Topreaguurders hebben geen lang leven,Onze drs prof etc etc frikkie en necrosis. Gevaarlijk beroep,topper zijn. Hoe gaat het verder met Kuifje?
@miko | 30-12-19 | 01:39:
Was van Frikschoten een topreaguurder? Nee toch? Hij was geen no-lifer. Hij was een weldenkende gast die midden in het leven stond. Hij wilde zelfs vernieuwende politiek gaan bedrijven en ging zelfs over straat enzo. Ik blijf zijn plotselinge dood heel raar vinden maar weiger te geloven in complottheorieën waarin rookie rechtse politici door extreem links als embryo worden geaborteert.
@keestelpro | 30-12-19 | 02:14:
Mwoah,stond toch ook lang in de toplijt.
Maar het was meer een morbide grapje,snap je toch wel??
@miko | 30-12-19 | 02:23:
Hey ik snap makker. Ik merk trouwens dat de echte runner-ups voor top reaguurder (kwantiteit) erg veel nietszeggende plemps droppen.
Ik noem een Kuifje en een Berbaar. Ik hoop derhalve dat Mr Natural (kwaliteit) het ondanks zijn veel vruchtbaardere bestaan het kan winnen van de beroepstrollen.
Zo te zien stond het overleden slachtoffer op het punt om zelf een wapen te trekken. Wat een helden.
Deze aftermath video laat zich beter aanzien dan pak 'm beet de Bataclan beelden.
Pepermuntje?
Is er wat bekend over de dader?
Jazeker, hij was zielig, slachtoffer en de NPO staat te popelen om er een tv-serie over te maken.
@Basil Fawlty | 29-12-19 | 23:09: Pak de popcorn alvast, dasmag maakt ook een musical.
@Basil Fawlty | 29-12-19 | 23:09: Hah, ja behalve dat. ( en naast dat ie morsdood is) Ik ben benieuwd naar het motief hier. Ik zie voornamelijk oudere & witte mensen in die kerk, gevalletje doorgedraaide democraat, of toch zwart racisme (hoewel dat volgens de experts niet bestaat)...
Volgens Ans Boersma had hij de X-factor en waren die andere neergeknalden de 'zwakste schakels.'
Hangen er in iedere kerk camera's?
Dit was geloof ik live op zo'n kerkchannel die ze veel in usa hebben.
Mooi dat de dader is neergeschoten, in Nederland had ie z'n autobiografie mogen uitbrengen die nog verfilmd zou worden ook.
Zondag kogels door de kerk jagen, maandag bij Jinek aanschuiven.
En een interview met Margriet van der Linden. Om te laten zien dat hij het eigenlijke slachtoffer is en tevens een open sollicitatie te kunnen plaatsen.
@Muxje | 29-12-19 | 23:08:
Nope bij M. Bij rtl zoiezo geen realitie meer.Denk dat jijnek nu zelf gecensureerd gaat worden. Benieuwd hoe dat haar gaat bevallen na dat jaren zelf aan die tafel bij haar gasten ,dat gedaan te hebben.
Die kogel maakt een gaatje...
Door botten, spieren en organen.
Kan het systeem niet tegen.
Ga je deaud van...
Een topschutter die gast links achter, vanaf die afstand met one shot one kill.
Tegenwoordig gaan de meeste kerkdeuren op slot tijdens de diensten in Nederland, en kijken mensen mee met de camera's.
Heeft Marieke M de vrouw van de neergeschoten dader al uitgenodigd hoe zielig haar leven wel niet is?
Ex-FBI , de schutter.
In Nederland zou deze moordenaar een boek en een tv serie krijgen.
En een uitgebreid interview met Twan Huys en Margriet van der Linden.
En een glas champagne.
Wel terwijl de inkt nog nat is!
Plus de NPO-vermelding dat degene die de dader doodschoot een witte man was.
Schoot hij met een peacemaker?
Met een deaudmaker dat zeker.
Heeft Thomas Rueb al een interview met de dader, een boek en een film geregeld? Of heeft de dader niet genoeg moorden op zijn geweten om bij de deugkerk te mogen aanschuiven?
In ieder geval wel een goed plot dit keer.
Is er niet ergens nog een kampbeul van Dachau in leven? Misschien kan Thomas Rueb wel een serie maken! Laattie alvast beginnen met oefenen met het hakkenklakken.
De andere pang toe keren.
Hulde!
@wilderst | 30-12-19 | 00:07:
Hoi jij ook hier?
Zow, die was er vlot bij. Mooi gedaan.
Hij was idd goed geoefend, zo is te zien...
Het scheelt dat ze daar een eerder met een wapen om gaan dan wij leren fietsen.
De kerkganger die terugschiet, is getraind. Van zo'n afstand direct raak schieten, is niet eenvoudig.
Yep was beveiliger van de kerk.
@tweetybird | 29-12-19 | 22:57: banken en kerken beveiligen, maar een school beveiligen wordt als achterlijk gezien door links. Lol, zo’n bordje met ‘gun free zone’ houdt zo’n malloot niet tegen hoor.
Ken een Obama/hilary loving veggie meisje uit e vS en die schiet een bierdopje op 20 meter van de fles. Kwestie van oefenen en in Amerika zijn er veel mensen die kunnen schieten.
Alleen een prayer voor diegene die die hufter neerschoot... Die dode hufter mag zich gaan vermaken met 1 Maagd van 72 in de hel...
Blijkbaar is ook 1 kerkganger vermoord. Ook een Prayer voor hem uiteraard!
@FrankOngerust | 29-12-19 | 23:00:
1 beveiliger is gedood. 1 kerkganger is gedood en 1 kerganger is zwaargewond. Of de dader hemelen is ,is nog niet duidelijk.
Het sprookje van de 72 maagden is mij nooit duidelijk geworden. Als het de bedoeling is de maagden maagd te laten is er eigenlijk geen reden het paradijs te betreden. Als je echter de maagden gaat ontmaagden, dan zit je opgescheept met 72 vrouwen. Lijkt me geen paradijs. Moeilijke overweging.
@tweetybird | 29-12-19 | 23:03: correctie. 1 beveiliger is dood. De schutter is dood en 1 kerkganger is gewond.De schutter was niet een kerkganger die daar vaker kwam.
Rust vredig, meneer die doorhad wat er ging gebeuren en de aandacht van de schutter opeiste door naar hem te wijzen (en waarschijnlijk iets te zeggen) terwijl hij zijn wapen wilde trekken om de rest te beschermen, en hierdoor het eerste doelwit en het enige dodelijke slachtoffer werd. Dat is nou een ECHTE held. Heldmeneer had het ook op een rennen kunnen zetten toen hij zag dat lafaardsukkel een geweer bijhad.
Bij zich had
Regelrecht pleidooi voor 'concealed carry' voor mensen zonder geestelijke afwijking en een redelijk IQ.
Het is fijn als het een keer goed gaat,
de juiste persoon gewapend, op het huiste moment..
.
Maar zo'n 2 x per dag wordt er in de VS een (meestal) vrouw doodgeschoten door haar gewapende boze man. Ook vandaag dus...
lawcenter.giffords.org/facts/gun-viol...
@hotmint | 29-12-19 | 23:25
Tja, maar zonder vuurwapen zou het misschien een mes, hamer of wat anders zijn.
@J-van-de-Bontekoe | 29-12-19 | 23:40:
Niet heel vaak....
In de VS wordt 10 tot 30 *keer* zoveel gemoord tov andere westerse landen.
Meestal met een pistool.
@hotmint | 29-12-19 | 23:25:
In Zwitserland heeft bijna iedereen een wapen en daar worden de vrouwen niet dood geschoten. Niemand eigenlijk. Blijkbaar zijn de vrouwen in de USA vervelender dus gevalletje eigen schuld dikke bult. Even uit de losse pols geredeneerd :-)
@eerlijke joop | 30-12-19 | 00:48:
Ik moest toch even glimlachen.
Inderdaad heeft 1 op de 4 zwitsers een vuurwapen in huis.
Uiteraard MET een redelijk IQ en niet zonder, lol
@eerlijke joop | 30-12-19 | 00:48:
"Black men make up 52% of all gun homicide victims, despite comprising less than 7% of the US population."
lawcenter.giffords.org/facts/gun-viol...
Leuk verwoord. Als er slachtoffers zijn, zijn er ook daders. En die komen vaak uit dezelfde omgeving als de slachtoffers.
"Within cities, gun violence is clustered among racially segregated, economically disenfranchised neighborhoods."
Precies.
Die ouwe schiet mooi trefzeker. Eén schot, dader de pijp uit. Klasse.
Die heeft waarschijnlink vaker voor het echie geschoten. Maar is duidelijk geen agent
De eerste die zijn wapen probeerde te pakken was een beveiliger. Die doodgeschoten is. Die ervoor staat een kerkganger. En de man die de dader neerschoot is ook een beveiliger.
@tweetybird | 29-12-19 | 22:54:
Is de man achterin.
@trottle | 29-12-19 | 22:53: Ik ben om deze reden ook groot voorstander van het dragen van wapens door de burgers.
Hiermee voorkom je dat alleen gekken, criminelen en de totaal niet functionerende overheid wapens hebben.
In de VS ga je als moordenaar tenminste dood. Hier krijg je 14 jaar plus tbs.
Of voorwaardelijk, een boek, een kerstinterview en je eigen tv serie.
Tijdens de TBS loop je zo naar buiten en mag je de behandelaarster aanduwen, van de 14 jaar zit je de helft effectief. Als het al tot strafuitvoering komt uiteraard.
Volkert niet heur. Die loopt alweer vrij rond en kreeg een paard naar zich vernoemd.
Kijk, dit is een ander model: misdaad preventie. zo vookom je dus meer ellende.
Da's even wat anders dan een wapenverbod. Met een wapen verbod had alleen de crimineel een wapen gehad. Dan was de schade maximaal geweest en dan komt politie achteraf, als alles voorbij en de schade maximaal is, de doden tellen.
Met een wapenverbod ligt de nadruk niet op preventie van misdaad, maar zorgen dat het na afloop correct op papier staat.
Hahaha, ik moet lachen
Veel meer zit er ook niet in, wel?
Lachen om een schietpartij getuigt ook aardig van een verziekte geest. Publiekelijk kenbaar maken dat je moest lachen geeft bovendien aan dat het IQ en EQ ook niet bepaald het hoogste uit de stal zijn. Succes overmorgen, lekker kijken of het lontje nog brandt.
@de Voorzittert | 29-12-19 | 22:53:
nou de morele gezel zwiept weer door de ledige lucht, de rat had een plan en faalde gelukkig in zijn opzet, helaas is er een dode, maar.. prima gedaan, ik lach ook om zijn dood, hij had gvd wel die hele kerk neer kunnen knallen en dan zit jij daar zeker ook weer met je moraal boven over heen te preken?
Niks van het gezeik aantrekken sjuul, ik moest ook lachen en mijn IQ is gemeten op 135. EQ zou wel eens een dingetje kunnen zijn, schijn een vreemd gevoel voor humor te hebben.
@Blauwpetje | 29-12-19 | 23:01:
niks mis mee toch, andere humor, dan maar geen empathie met die dader. ;)
@de Voorzittert | 29-12-19 | 22:53: linkschewegkijkert!
Guns Don't Kill People, People Kill People.
Thats all folks
Hmmmm.
Dan is de gemiddelde Amerikaan blijkbaar 10 keer meer "evil" dan een Canadees.
En zelfs 30 keer meer evil dan een west-Europeaan.
www.npr.org/sections/goatsandsoda/201...
@hotmint | 29-12-19 | 23:37: En in Venezuela en El salvador en Guatamale zijn wapens verboden/
Texas, your last mistake lol
En god zag dat het goed was.
Intussen is in het altijd zonnige Den Haag ook weer iemand gedjoekt met een shank.
Praat eens normaal Nederlands.
@GraafSteno | 29-12-19 | 22:50:
Er is in Den haag ook weer een steekpartij op straat geweest.
@tweetybird | 29-12-19 | 22:52:
Door een rapper "Het was zijn eigen schuld, hij was gewaarschuwd dat hij hier niet meer mocht komen"
@Osdorpertje | 29-12-19 | 22:57: Waarmee effectief is aangetoond dat de staat het machtsmonopolie heeft overgedragen.
@Osdorpertje | 29-12-19 | 22:57:
Heb begrepen dat het slachtoffer in zijn nek gestoken is.En behandelt wordt in de ambulance
Nét iets efficiënter dan de andere wang toekeren.
hehe, yep, maar je ziet, twijfelen moet je ook niet te lang doen, dan lig je ook deaud.
Wel rare actie om dit in Texas te proberen, wellicht gevalletje 'suicide by devotee'?
Wat een mafkees. Nee dat doe je in Texas. Je ziet meteen al dat mensen ook naar hun wapen grijpen. Gelukkig maar. Anders had hij de hele zaal uitgemoord. En dan mag hij op de koffie bij PoPo Nederland.
Dit is dus het voordeel van het feit dat je daar als burger een wapen mag dragen.
precies en daarom zijn wij hier allemaal preventief ontwapend...
Wordt er hier geschoten geef je alles af en laat je je verkrachten en desnoods in de meterkast opsluiten tot je stikt of uitdroogt, want.. de dader is ook een mens.
Aangifte doen kan ook al niet, dus dan weet je wel wie heerst.
@Yumi | 29-12-19 | 22:43: Je kan wel aangifte doen, maar dan wordt je nog net niet midden in je gezicht uitgelachen, hetgeen je dus wel degelijk merkt. Indien justitie dus echt werk zou willen maken van illegaal wapenbezit zouden ze moeten beginnen bij al die mensen die door de politie zelf geschoffeerd zijn. Het probleem is dat dit niet kan omdat ze zelf het bewijsmateriaal door de schredder hebben geflikkerd. Ze hebben letterlijk geen enkel idee wie die nette meneer was die aangifte kwam doen over die twee recidivisten die niet aangepakt mogen worden omdat ze van Marokkaanse origine zijn.
@Pierre Tombal | 29-12-19 | 23:00:
klopt 100%
We hadden eerder vandaag al dit in NY:
5 stabbed at Hanukkah celebration in latest attack on Jews
MONSEY, N.Y. (AP) — A knife-wielding man stormed into a rabbi’s home and stabbed five people as they celebrated Hanukkah in an Orthodox Jewish community north of New York City, an ambush the governor said Sunday was an act of domestic terrorism fueled by intolerance and a “cancer” of growing hatred in America.
apnews.com/2846e752d621824a9c2c75a892...
De vermeende dader staat volop in beeld in het AP artikel. Trek zelf uw conclusies.
Dat krijg je bij gebrek aan een stageplaats, die man is een slachtoffer vanwege rabiaat racisme!
Een haatbaard in NY, je verwacht het niet, de KRO gaat er een serie van maken en M. is al onderweg naar NY voor een intervieuw.
@eerstneukendanpraten | 29-12-19 | 22:44: De frame die ik meegekregen heb was wat meer kinky. Iets in de trand van de de boze blank man geeft de neger stress. Neger verliest zijn shit. Schuld van de boze witte man. Het was allemaal de schuld van "white supremacy". Zoiets... Weet ik veel. Neuken is simpeler.
@Vageling | 29-12-19 | 22:48: Neger verliest zijn shit? Is dat hetzelfde als een poepende neger? Hoe moet ik me dat voorstellen?
@eerstneukendanpraten | 29-12-19 | 22:44:
crapton thomas,.... is het een bekeerling of gewoon een white overall supramist. Of angry negroe, luny,of gewoon een goede jongen die altijd goed was voor zijn moeder?
@Rhenium | 29-12-19 | 23:22: Door het lint gaan mijn beste. Typisch Amerikaanse "slang". Die hebben het wat simpeler gehouden,er is shit en je hebt fuck. Je shit verliezen. In Nederland was die kerel zielig. Want suikerspiegel. Of er komt wel zo 'n pipo met een phobie waardoor hij zielug is.
Aanhanger van de religie van de vrede?
Dat was weer zo'n 'white-supremacist' zwarte man. Dus dat nieuws wordt onderdrukt i.p.v. opgeblazen.
En zo hoort het, als een boomerang die doodswens voor anderen tussen je eigen ogen krijgen.
Iedereen onder de stoelen, op 1 man na. Bad ass.
Mooi hoor. Aanslagpleger heeft zich waarschijnlijk flink zenuwachtig gemaakt, het moment van zijn leven. Faalt hij compleet. Doei.
A well regulated militia being necessary to the security of a free state, the right of the people to keep and bear arms shall not be infringed.
De wapenwet in NL werd ooit aangescherpt, omdat de socialisten wapens met groepskorting kochten. Dat was bij de SDAP, voorloper van de PvdA. Met Troelstra. Toen de socialisten de macht hadden,... zorgden ze voor nog strengere wetgeving.
De vuurwapen wet (later Wet Wapens en Munitie) is in Nederland zelfs specifiek in het leven geroepen om de positie van de overheid veilig te stellen. Precies het tegenovergestelde van "The Second Amendment". Geeft je te denken.
White Settlement? Really? Tijd voor naamsverandering!
Geldt dat dan ook voor het dorpje Black?
en.wikipedia.org/wiki/Black,_Alabama
@heldheino | 29-12-19 | 22:42:
Truth or Consequences.
en.wikipedia.org/wiki/Truth_or_Conseq...
Kijk daar mag het wel, vuurwerk voor tien uur 's-avonds.
Fake. Allemaal in scene gezet door de anti-wapen lobby
Zijn allemaal crisis-actors.
Tja, bedrijfsrisico voor de schutter. Wordt ie zelf gehakbart, kneusje.
Afgelopen jaar een record aan massa-schietpartijen in de VS.
Gelukkig gaat het er in Nederlalaland er een stuk beter aan toe met geweld en criminaliteitscijfers.
@Kuifje-in-de-EU | 29-12-19 | 22:35 Ja en ?
@ronin1962 | 29-12-19 | 22:40:
Bron?
@Erikjan79 | 29-12-19 | 22:45:
Herkent sarcasme niet. *kreun
@kaasfondue | 29-12-19 | 23:24: En u kent "Kuifje-in-de-EU" kennelijk niet.
@Zwizalletju | 29-12-19 | 23:34: 41 schietpartijen waarbij in totaal 211 doden vielen.
@Kuifje-in-de-EU | 30-12-19 | 01:07:
Op 327 miljoen mensen. Uitgaande van 18 miljoen mensen in NL zou dit +/-3 schietpartijen in NL betekenen met +/-12 doden. Ik vermoed dat we daar wel aan komen dit jaar. Van mij mag de NL-wetgeving opgerekt worden zodat we ons kunnen verdedigen tegen tuig met een wapen (de politie garandeert namelijk geen veiligheid meer in NL).
@Kuifje-in-de-EU | 30-12-19 | 01:07: Halve waarheden ,en vooral geen bron noemen he?
"The majority of the killings were carried out by assailants who knew their victims, in homes and workplaces, and include disputes between family members and co-workers, as well as drug and gang violence.
There were more victims in 2017 — when 59 died in the worst mass shooting in US history at a Las Vegas country concert — but fewer incidents. 224 people died that year."
nypost.com/2019/12/28/mass-killings-i...
Lijkt er op dat er veel meer kerkbezoekers een wapen hebben, kijkend naar de aftermath. En die kerel die die schutter uitschakelt vanuit achterin de kerk weet wel erg goed wat hij doet. Zijn het geen agenten of beveiligers?
Het is inderdaad verbluffend hoe iemand kordaat kan reageren.
Yep was beveiliger die de schutter uitschakelde.
@tweetybird | 29-12-19 | 22:45: Lid v d kerk die vroeger bij de FBI werkte :
" A witness told CBS 11 News the gunman walked up to a server during communion with a shotgun and then opened fire. According to the witness, another church member — identified as a former FBI agent and part of the church’s security — shot the suspect."
Bron : dfw.cbslocal.com/2019/12/29/2-dead-1-...
@tweetybird | 29-12-19 | 22:45: veel beveiligers zijn trouwens ex leger, en zelfs vrij regelmatig nog ex special forces.
Good guy with a gun. Tuurlijk wordt dit weer opgeschreven als een aanklacht tegen vrij wapenbezit, maar dat die ene vent een wapen bezit, heeft wel weer tientallen levens gescheeld. Als je in 020 met je AK staat te knallen hoef je je daar geen zorgen om te maken.
Dat willen we vooral zo houden toch? Het geweldsmonopolie moet liggen bij politie en ondernemers in de 'vrije sector'. Je moet er niet aan denken dat het gepeupel ook nog eens met knalspul rondloopt.
Beste mental-(A)K(-47), za'k maar zeggen.
Wil u best even dienst zijn in deze. Als ze in Amerika dezelfde wetten in mentale instellingen hadden als wij Nederlanders (veel) langer of iets korter geleden hadden en nog hebben, dan had die kerk-schutter GÉÉN wapen gehad!
De huidige situatie is Nederland is ontstaan door verwaarlozing van handhavingsplicht en import van onguur volk uit per definitie ongure culturen.
Was dat niet gebeurt dan was de kans groot dat Nederland nog een oase van rust geweest was vergeleken bij de VS. Zo was het vroeger. Wij zijn geen "trigger-happy" volk met een "frontier-mentality" van eerst schieten-en-dan-naar-je-naam vragen.
Zo'n soort volk moeten we zien blijven.
Begrijpt u het, begrijpt u mij?! Evocatus
@Evocatus | 29-12-19 | 22:47:
tja vroeger he.. sentimenten... maar dit :
" De huidige situatie is Nederland is ontstaan door verwaarlozing van handhavingsplicht en import van onguur volk uit per definitie ongure culturen."
ontkracht nu net die reeds vervlogen droom, de wereld verandert en NL ook, ik ben voor wapens en ik gebruik ze dan ook, ter verdediging he, we zijn en blijven immers kalm.
Nu ben ik nog culinair-beperkt tot het gebruik van mes en vork, maar ook daarmee kom ik, als het moet, een heel eind.
@mental K
Of 010, 030, 040, 050, 070 etc. etc.
@Basil Fawlty | 29-12-19 | 23:01:
Ach hoeveel mensen zitten er nog in een kerk in nl? Religion is bad,M'kay?
Hoewel het fijn is dat er iemand nu snel en adequaat ingrijpt, is dit natuurlijk weer voer voor de Pro-gun Lobby in de USA.
Yep, zeker met al die moordpartijen op en onder joden. m.theepochtimes.com/diversity-obsessi...
Lekker belangrijk of dit de pro wapens lobby in de kaart speelt.
Ik ben blij dat die moordenaar meteen het loodje heeft gelegd.
Het lijkt me dat de eerste die wordt neergeschoten ook een wapen aan het pakken was ter verdediging.
Yep was beveiliger
@tweetybird | 29-12-19 | 22:46:
die had moeten weten.. geen seconde twijfelen.. maar het was vast een goed mens, zonder herkenning van andermans moordneiging en dat is de ellende.. dan ben je dus te laat.
een beveiliger in een kerk. Gekkenhouse
@brawler | 29-12-19 | 23:02: ik woon in de VS. Zowat iedere kerk is beveiligd tegenwoordig door mensen binnen de kerkgemeente. Vaak zijn dit oorlogsveteranen, politie enz. Een vriend van mij zit ook in het beveiligingscomite van zijn kerk en ze gaan zeer regelmatig naar de shooting range om te oefenen. Ook komen er schietinstructeurs van de NRA op bezoek voor cursussen. Allemaal prima geregeld. Leve het Tweede Amendement.
Nederlandse taferelen!
Wow, dat was trefzeker van de 'terugschietende kerkbezoeker'.
One shot one kill.
Rawhide !
Hey pssst, geweertje kopen?
Is geen geweer, kijk eerst het filmpje.
@Kaas de Vies | 29-12-19 | 22:33:
Het is ook geen fipo, Ronaldo was me voor.
REAGEER OOK