NS wil meer automobilisten in de avondfile
Oplossing stikstofcrisis: maak treinrijden duurder
De Nederlandse Spoorwegen gaan 700.000 voordeelurenkaarthouders meer laten betalen voor reizen tijdens de avondspits. Reizen met de trein is al pleuris duur, maar het wordt vanaf 2021 nog een beetje pleuris duurder. Het vervoersbedrijf probeert daarmee het reizen per auto aantrekkelijker te maken. Als iedereen 's avonds in de file staat, rijdt niemand nog harder dan 130 en is dat hele stikstofprobleem in één klap opgelost. Haha grapje natuurlijk. Maar het is wel een beetje vreemd om in tijden van te veel uitstoot door autoverkeer het OV duurder te maken. Straks gaan ze nog bomen kappen voor het milieu of zoiets raars.
Reaguursels
InloggenDe nieuwe carnavals kraker: De NS is in "den" olie, en de prinsen zijn tevreden.
17 euro voor even op en neer Groningen - Leeuwarden. Dat is 35 guldens!
Maak het de helft goedkoper en een heleboel mensen laten de auto staan; milieu, stikstof, max. snelheid, files, iedereen wint.
Het valt me mee. Kan dus nog na 18.30 met 40% korting en bij lange reizen met weekendupgrade naar eerste klas reizen. Alleen tussen 1600 en 1830 niet. Alleen wel stom dat de kaart niet meer verkrijgbaar is voor nieuwe treinzigers. Zo gaan mensen ook niet graag met de trein als alternatief.
Daarnaast worden de mensen die dus al zo'n kaart hebben (waaronder ikzelf) ook weer met iets anders opgescheept. We krijgen namelijk een NS - flex abonnement (tenminste dat is wat ze willen) of je kaart gaat naar 65eu in 2021.
Iedereen die zeurt over de dure trein verrekent zich aan de echte kosten voor de auto. Die liggen tussen de 20 en 40 ct per kilometer afhankelijk van type, gewicht en brandstof. Maar goedkoper dan de trein is de auto echt niet.
Verpest het nou niet , het betreft geen realiteit maar een ego kwestie.
Top. Ga jij met 3 anderen in de trein naar een eindbestemming, neem ik en 3 anderen de auto naar dezelfde bestemming. Op de plaats van bestemming gaan we kijken of de trein pleuris duur is, of de auto.
Maar hoe vaak zit een auto vol? verreweg de meeste met alleen de bestuurder...
@Beste_Landgenoten | 06-11-19 | 07:47: Kun je van de trein ook zeggen in de dal uren.
De trein wordt duurder
dus de auto moet duurder
dus de trein mag duurder
dus de auto moet duurder
dus ...
meer betalen voor hetzelfde.
Wat heerlijk om Ivanka Trump op GeenStijl te zien, want ik moet er niet aan denken dat 't maar een ontiegelijk klein beetje heeft gescheeld of Chelsea Clinton had daar gezeten als Advisor to the President. Die zat met een werkloze vent thuis en die vent speelde het klaar om in dat jaar nog een kotertje te maken bij zijn vrouw. Nou nou, heeft ie nog wat gedaan ja in dat jaar. Da had aanders nu breeduit in de Madia gestaan, the president of the USA heeft er weer een kleinkind bij. Man, man, man, geef mij dan maar liever Ivanka hoor, die heeft haar knopjes op de goede plaats zie ik.
Sorrie, verkeerde post, moet in die post over Ivanka en Trump.
Gezeik over files: je hoeft geen 45km van je werk te gaan wonen. En bedrijven hoeven zich niet te vestigen aan de a10 zuid waar het toch al vast staat.
Geen euro meer in infra zolang er op de verkeerde plekken gebouwd wordt.
Ahja. En dan bij het krijgen van een andere baan verhuizen. En tweeverdieners moeten maar bij elkaar gaan werken. Onzin. Bovendien gaat de staat niet uitmaken waar ik woon of werk omdat ze te incompetent zijn om goed beleid te voeren. Normen invoeren die kant noch wal reken en compleet onnozel zijn om vervolgens burgers te verplichten om maar te verhuizen of te verbieden ergens te gaan wonen omdat anders deze fictieve normen overschreden worden. Bekijk hem even.
Tja. Of je werkt bij een heel fijn bedrijf op 5 minuten van je huis. Dan gaat het bedrijf verhuizen en is de reistijd ineens 20 minuten geworden. Na 10 jaar verhuist het bedrijf nog een keer en is mijn reistijd ineens 40 minuten geworden, Je kan natuurlijk je fijne baan opzeggen, maar waar kom je in een nieuwe baan terecht.
En mijn huidige baan is leuk, maar ik woon ook heel erg fijn. Dus verhuizen zie ik ook niet zitten. Dan maar keizen uit veel kwaden: 45 km van mijn werk wonen.
LET OP: PostNL gaat de prijs van pakketjes ook verhogen!!
Jip...
Veel mensen worden straks afhankelijk van het OV, omdat benzine/auto en een elektro auto niet voor iedereen betaalbaar zijn.
ooit worden we ook zo genaaid als we van het gas af zijn... de stroomrekening gaat veel geld kosten..
Als het te druk wordt, waarom niet gewoon meer treinen inzetten ? Ik geloof nooit dat het spoor echt "vol" zit...
Precies. Las vandaag de email. Wat een k*** bedrijf.
En dan wordt er gezegd dat het abonnement 6-7 euro per jaar goedkoper wordt.
Flikker toch op met die zogenaamde korting. Binnen een jaar wordt aller weer verhoogd. Treinreizen is achterlijk kostbaar geworden.
Maak openbaar vervoer 100% gratis.
Dat is de enige manier om meer mensen uit de auto te krijgen. ( voor co2 en stikstof fabel omarmende mensen)
Niet voor mij, want in mijn dorp rijd 2 x per dag een bus op de meest onmogelijke tijden. En het dichtsbijzijnde station is 30 min fietsen.
Binnen die 30 min ben ik meestal al met de auto waar ik zijn moet.
Openbaar vervoer werkt volgens mij enkel in steden. Met om de 100 meter een opstap plaats.
Mee eens !
De trein, het vervoert onrendabelen en is onrendabel. Voor drie euro kun je met de bus (vreselijk maar je hoeft in elk geval niet te staan) naar Barcelona maar een enkele reis Amsterdam - Utrecht kost zonder korting acht euro. Tijd dat we gaan inzien dat wat de toekomst van het openbaar vervoer ook moet zijn, de trein het zonder meer niet is.
Je vind het onrendabelenvervoer te duur?
Harder werken dan, dan schop je het ooit nog wel eens tot 'onrendabele '.
@RandyBiel | 05-11-19 | 21:23: hahaha , reflectie
Nou dat wordt vroeg ut de veren en overwerken voor het florens volk.
Overigens is de nieuwe dubbel dekker best mooi maar met zo’n prijskaartje voor een kut stukje rijden gaat het nooit een winner worden natuurlijk.
Melken, jongens, melken. Knijp het burgertje maar uit.
Wie nu nog echt de illusie heeft dat het hier echt puur en alleen om het klimaat/milieu gaat kan wmb meteen worden opgenomen. Het gaat natuurlijk gewoon om Meer! Meer! Meer! geld in het laatje van de overheid. Meer! Meer! Meer! belastingdruk,. beprijzen en verdienmodellen op die kudtburgers loslaten. Val toch hardstikke dood met z'n allen in Den Haag ( u niet hoor, Berrie, u niet ).
Mwah. Het is idd Rutte's ratrace. Maar dat willen de nederlanders ook zo. Niet te moeilijk over doen. Wordt hier ten panele niet altijd even leuk gevonden. En toch is er werk zat. Jubel voor je leiders. Houdt sámen met Marjk, Ali, Samira en Pjotr dat vaasje vast. Ad fundum.
Voor iedereen die zegt dat het duur is: meer dan €25 hoeft een retourtje niet te kosten
www.vakantieveilingen.nl/winstpakker....
Als het goed is kan je ook voor 20 euro een retourtje kopen p.p. zelf bepalen welke dagen. Weet niet welk website dat is, al in al is het nog steeds duur als je het vergelijkt met andere EU landen en is het goedkoper om met de auto te gaan als je met minimaal 2 personen reist.
Ok, mijn auto kost qua belasting, verzekering, brandstof en onderhoud ca. €450,00 per kwartaal, gedeeld door 90 dagen = €5,00 per dag, uur reistijd per dag, woon op het platteland waardoor openbaar vervoer een reeks overstappen is van bus naar trein, trein naar nog een trein, en dan weer naar een bus, zodat ik waarschijnlijk 4 uur per dag reistijd heb, en dan heb ik het over ca. 75 kilometer per dag. Ergo, mij krijgen ze de auto niet uit.
Van dat laatste ben ik nog niet zo zeker; ze verzinnen wel iets waardoor u uw auto moet laten staan, denkt mijn paranoia-brein.
@kweethetooknietbeter | 05-11-19 | 18:27:
Autoloze Zondag of zoiets?
Daar ben ik op zich wel voor, een autoloze dag, maar dan wel op een doordeweekse dag.
Uw auto daalt ook in waarde neem ik aan? Of is het een zeldzame klassieker?
Kijk, mij krijg je ook het OV niet in, maar je kosten zijn niet echt realistisch. Als je 75 km / dag rijdt dan ben je al gauw in zelfs het kleinste autootje al 3 liter brandstof verder. Dan zit je al circa op EUR 5 / dag en dan heb je nog geen verzekering, wegenbelasting, afschrijving en onderhoud gerekend.
@DeBelastingbetaler | 05-11-19 | 19:11:
Twintig jaar oud, één van de meest gangbare auto's die rondrijdt, geen kwartje meer waard.
@Joker1977 | 05-11-19 | 19:13:
U heeft gelijk. Maar toch zijn dit werkelijk mijn kosten. Ik zal het zo eens even nakijken, deed het net even uit m'n hoofd.
@GKJP | 05-11-19 | 19:28:
Misrekening, nagekeken, belasting per kwartaal €105,00, verzekering €100,00, brandstof €360,00, onderhoud plus keuring € 46,00, samen € 611,00, gedeeld door 90 dagen = € 6,80 per dag.
@GKJP | 05-11-19 | 20:18:
En daarbij reken ik over een volledig kwartaal, waarvan ik effectief ca. 66 dagen rij voor het werk, dan zou het €9,25 t.b.v. daarvan zijn.
Ze gaan mij maar betalen om in een trein van de ns te zitten
Dat ligt eraan of u redelijke prijzen hanteert met uw Trolley.
Wat was het ook alweer? €5 voor een gevulde koek, €2,75 voor een bak vriesdroogkoffie......
Kijk, dat is de instelling. Betaald krijgen om je per NS te laten vervoeren. Helemaal voor. Wordt het eindelijk eens echt leeg op de weg : ) .
Ik herinner mij NS uit studententijd. Anderen herinneren zich NS uit de Nazi-tijd. En, het is nog áltijd niks -begrijp ik.
Wat best logisch is. Je hoeft maar naar de top te kijken. En wáar je ook kijkt in dit land.. overal die incompetente gehate ex kut politici. Als een roversbende dit land totaal over de kling jagend.
Ontwaakt, verworpenen der aarde ;-p
Na het zuur, kwam het zaltpeterzuur. Daarna kwam Rutte.........
Ach, de trein is zo vorige eeuw. Binnenkort gaan we allemaal met de rail-trolley op zonneenergie: youtu.be/TsHG1czWeaY?t=40 ;)
Laat de NS dan maar spoorbomen gaan kappen.
Hier hebben ze daadwerkelijk bomen gekapt; op het infobord in de straat met informatie over de herinrichting staat doodleuk "mooi wonen in een klimaatbestendige straat". Triester kan niet.
www.oldenzaal.nl/project/herinrichtin...
www.hartvanoldenzaal.nl/nieuws/algeme...
En deze staat onder het verkeerde bericht; verwijder maar.
Toch wel juist; goed wakker.
Op zich heb ik er wel 100.000.000 voor over als ze me zo snel mogelijk van Leeuwarden weer terug naar Groningen brengen. Als ze niet stoppen onderweg krijgen ze nog een fooitje ook.
Maar dan ben je toch bij NS aan het verkeerde adres. Daar rijdt Arriva.
Wat zeiken jullie nou, 95% van de treinen rijden keurig op tijd. Ze zijn schoon en ruiken lekker, altijd komt de conducteur langs en vraagt vriendelijk om het vervoersbewijs.
Machinisten roepen om in 3 talen.
O wacht het gaat om de treinen in Nederland.. sorry had ik even gemist..
Voordelen van de trein/OV:
Het brengt je van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet wilt zijn.
Altijd even in de frisse wind wachten
Altijd gezellig genieten van die dikke zweter naast je met luide koptelefoon met Rammstein.
Meer geld kwijt per reis, dus geen geld voor ongezonde troep.
Ideetje voor de NS: stoomlocomotieven herinvoeren. Kunnen ze daarin mooi al die bomen opstoken die nu voor biocentrales worden gekapt, maar daar straks niet in verbrand kunnen worden vanwege herziene standpunten danwel hernieuwd zwalkend beleid des kabinet Rutte. Of zoiets.
Beetje later naar huis dus, "probleem" opgelost.
Kinderen?
@Hollende_Kleurling | 05-11-19 | 18:03: Neu alleen honden en het maakt niet uit of die op de bank schijten.
O dat geeft niks, wij hollanders betalen graag voor vanalles en nogwat. Kotst hier tegen de pinten omhoog blijkbaar, we zijn ook keiblij want in de lijstjes staat Nl overal ergens en kindjes in Afrika die zijn pas kut.
Laatst voor mijn werk moest ik wel met de trein naar Rotterdam, vanuit Utrecht. Want geen parkeergelegenheid bij de locatie in Rotterdam. Damn, dat retourtje kostte evenveel als een week rijden met mijn oud Ford Ka. En daar kachel ik wat mee af.
Echt niet normaal meer wat het OV kost.
Vervoer/transport, kost geld. Is altijd zo geweest. In de tijden van postkoets en trekschuit moest je óók betalen. Daarom begrijp ik niet dat die OV reizigers altijd zo zitten te ouwemutsen. Klauwen geld worden er voor uitgegeven, voor elke euro die de reiziger betaalt, legt de belastingbetaler er ook eentje bij.
Stads en streekvervoer kost ook veel. En wat zie je op sommige trajecten: lege bussen en trams. Niet alleen in de late avonduurtjes (maar dan wel vooral).
Ik heb een aardig voorstel: geef die nieuwe nederlanders, (op een leningconstructie) een personenbusje. In hun landen van herkomst hebben ze daar al ervaring mee opgedaan. Laat die gasten het vervoer van en naar de AZC's doen. Breid het uit naar de dunne vervoersstromen.
En ga nou niet miepen over weggeven: die arriva's, veolia's en connexxions zitten vol met managers en andere opvreters. Geef kleine mensen de kans om vervoersbedrijven van onderaf op te bouwen. Hou ze wel in de gaten, dat er geen AK47's in de busjes mee gaan. Maar dat moet wel te doen zijn.
Die Leeuwarden - Groningen is nou ook typisch zo'n dunne lijn, gaat miljoenen kosten om daar een kwartierdienst te doen. En brengt niets op.
Het is toch van de zotten dat per persoon zo'n 1000 kg aan staal, plastic&rubber over de snelweg jakkeren per kilometer nog steeds goedkoper uitvalt dan een standaard ritje met het OV?
Vindt Mark ook. Daarom moet de belasting op autorijden omhoog.
Anarchie werkt beter dan Rutte-3 ?
Alles werkt beter dan Rutte-3.
want Rutte-3 werkt niet, dus da's een makkie.
@Cor Netto | 05-11-19 | 18:10: Was het maar waar dat Rutte-3 niks deed. Dan ging het land in ieder geval niet naar de Filistijnen.
Het komt er dus op neer: gij zult uzelve niet verplaatsen. C’est ça.
Uiteraard iedereen thuis werken of een uitkering.
Er worden tig maatregelen aangekondigd, maar 'minder mensen toelaten tot Nederland' lijkt nooit een optie te zijn.
't Wordt tijd voor verkiezingen....
Dan stemmen ze toch allemaal weer op hetzelfde. Totale onzin verkiezingen.
Ik ook! Zo toe aan verkiezingen! Al is het maar voor het gevoel!
Na de verkiezingen zal je zien dat PVDA, GL, D66, VVD en CDA samen werken met meerderheid van 80+ zetels, ze steunen elkaar toch wel al zitten ze in de oppositie....
Is het duurder maken een garantie dat er geen tokkies meer in de trein zitten? Nee, he? Nou laat dan maar
Ze moeten treinreizen juist goedkoper maken, dan kun je voldoende treinstellen kopen of het onderhoud van de bestaande treinen op orde houden. Sukkels. Niemand wil straks nog met de trein, behalve de fangroep van modelbouwers. Klimaatentreinpassagierverneukers zijn het..
Nou ja als het je straks ook onmogelijk word gemaakt om met 2e hands auto’s te rijden of benzine auto’s die verboden worden in NL, Dan zul automatisch meer mensen alsnog reizen met de OV
Als loonslaaf in de file in je eigenste autootje mijmeren over vrije wilsbeschikking: www.youtube.com/watch?v=8oh9-5qD1tw
Laat Nietzsche het maar niet horen.
Kan je wel ongegeneerd in je neus zitten te wroeten of als je rookt een peuk opsteken.
@Zapata10 | 05-11-19 | 18:02:
Of: www.youtube.com/watch?v=29R2idmd2sk
Bomen kappen voor het milieu?
Tientallen hectare(2 bossen!) worden gekapt bij Schoorl door Staatsbosbeheer, u weet wel, de mense die zo met klimaat begaan zijn.
Het lijkt er op dat de Gemeente er in meegaat…... er is een burgerinitiatief tegen de kap en die komen nog 1000 handtekeningen te kort….. alleen tekenen als u in Noord-Holland woont. Google even... kom zo terug met mailadres,site. Is Duinstichting. Dank u.
www.duinstichting.nl/
@The Exorcist | 05-11-19 | 20:38: Dank.
Alle comfort in bijna alle treinen is de laatste decennia systematisch weggeretoucheerd door in het arabisch, berbers, turks en soortgelijke dialecten in hun telefoons om zich heen krijsende allochtonen, bij voorkeur in de stiltecoupés.
Klopt, onlangs in stoptrein Den haag R.dam gezeten.
Man man .
En ze kijken ook zo blij.
Ik mis 88 als favoriete snelheid in de poll. Dat kan echt niet hoor.
Ik ben eerder verbaasd dat 69 zo weinig stemmen krijgt.
Sommige mensen heen 88 op hun arm getatoeëerd, je vindt ze veel in voormalig Oost-Duitsland.
@eerstneukendanpraten | 05-11-19 | 17:52:
Je snelheid op je arm laten tatoeëren is net zo sneu als een "Baby on Board' sticker op je Renault Twingo
Ik heb vorig jaar het openbaar vervoer herontdekt. Wat een fantastische manier van reizen. Erg comfortabel en ook onze fietsen gaan vaak mee. Supersimpel een kaart geregeld en saldo er op gezet. Wel even wennen bij de poortjes met in- en uitstappen maar inmiddels ook onder de knie. Ik mag wel zeggen dat ik echt fan ben geworden. Prijsverhoging snap ik ook wel. Het is er erg schoon en dat moet toch ergens van betaald worden en men spaart kennelijk nog voor toiletten op sprinters. Nou, NS hulde echt geweldig A+++++ /sarc
Hahahah lol. Deze boodschap is mede mogelijk gemaakt door het social mediateam NS. Probeer het nog eens maar dan iets minder vanuit de hyperbool. EDIT sarc tag niet gezien
Uw ironie kan ik waarderen.
"Men spaart kennelijk nog voor de toiletten op sprinters". Man, are you serious?
U bent NS Troll.Hmm is toch weer eens wat anders als die politieke narren hier. De D666 en VVD troll. Als die klimaatgekken nou eens zorgen dat het ov goedkoper wordt stappen er vanzelf meer mensen in trein en bus inplaats van in de auto. Als die NS en pro rail dan ook nog eens zorgen dat de treinen op tijd rijden en niet al in de problemen komen bij een afgevallen blaadje of wat stuifsneeuw dan wordt het nog wat.En halen die klimaatgekkies eindelijk een puntje winst. Een winst waar de burger wel blij van wordt.
U had de warme sfeer op perrons nog kunnen aanstippen. Puur vakmanschap waardoor het daar altijd kouder is dan buiten op het stationsplein. In het buitenland rijden de treintjes inmiddels 2x sneller dan de BV Plaszak.
@tweetybird | 05-11-19 | 17:54: Mijnheer zit (hoogwaardig) te trollen, ik ben er ook ingestonken. *Grinnikt*
Aardige trollpoging, voortaan dat /sarc weglaten, dan is-ie nog sterker.
Ik zie een goed verdienmodel voor de boeren en concurrentie voor de ns aankomen, gefaciliteerd door onze regering. De vele boeren die verplicht moeten stoppen hebben straks allemaal lege veewagens. Daar kunnen ze heel goed heel veel mensen mee gaan vervoeren.
Ik ga maar weer een autootje kopen dan... (wel tweedehands)
Geen station in ons dorp.
Auto/ fiets naar dichtstbijzijnde station:
10 min.
2x overstap + reistijd, is al gauw een uur.
Plus de prijs voor een treinkaart.
Naar m’n werk is 10 min auto/15 min brommerT of 20 min fietsen.
Met goed weer de brommer, bij slecht weer de auto.
Verre reizen met gezin= Auto.
Vanaf pakweg 6 à7 uur reizen= vliegen.
Dit is dus voor veel mensen zo.
Niet iedereen woont 5 minuten lopen van het station en weer 5 minuten lopen naar de bestemming.
Koop een motor !
Kunnen we de trein niet gewoon afschaffen ? Vindt dat treinreizen maar een gedoe, duur, zit vaak tussen kanslozen en het is er smoordruk.
Bestaan die papieren kaartjes nog? Ik ben gestopt met het OV sinds ik 20 euro moest betalen omdat ik verkeerd uitcheckte bij een poortje in Utrecht. Aanvraag ingediend bij die knakkers om mijn geld terug te vragen. Geen gehoor.
Sinds kort krijg je automatisch bericht als je verkeert bent uitgestapt. Om geld terugkrijgen moet je wel eerst naar een NS kaartjes apparaat... Want makkelijker wilt de NS het niet maken.
Twee homo's vervelen zich en besluiten verstoppertje te gaan spelen.
Ik ga me verstoppen en jij gaat me zoeken en als je me vindt dan gaan we lekker treintje spelen.
Maar als ik je nou niet vindt?
Dan zit ik in het keukenkastje.
LOL maar kun je nog wel even uitleggen wat “treintje spelen” is?
Een voordeelkaart is net als een abonnement op de sportschool.
Je mag hem wel stilzwijgend verlengen maar het is niet de bedoeling dat je er te veel gebruik van maakt.
Dan laat jij je met kennelijke instemming belazeren door een foute sportschool. Buitenlandse eigenaar?
Het is andersom: de meesten maken er nauwelijks gebruik van. En dat is meteen het verdienmodel van een sportschool. Een treinabonnement echter, wordt steevast gebruikt. En nu menig burger uit zijn auto wordt gepest door de staat, staat diezelfde staat aan de andere kant klaar om haar spoormonopolie flink uit te buiten. Zo creëer je je eigen inkomsten. 'Crimineel' is nog zacht uitgedrukt.
Ik ben zo blij dat ik al meer dan 2 jaar niet met de trein ben geweest.
Al die koppen en mensen en gesprekken die je niet wilt horen.
Die treinreizigers zijn ook vast blij dat jij niet meer met de trein gaat
Tja zo’n trein naar pis laten ruiken is natuurlijk niet gratis.
Hoe wordt de fijnstofuitstoot van een remmende trein eigenlijk uitgedrukt? Gaat dat in Kilo's per trein per jaar, per maand, per week of per dag?
Echte mannen gaan niet met de trein.
Die hebben hooguit speelgoedtreintjes.
En dan heb je ook nog mannen die een treintje maken.
Likkomotiefje met 6 wagons.
@Ruimedenker | 05-11-19 | 17:35: Human centipede?
Ik stap sinds de OV flopkaart niet meer in het paupertransport. Onopgevoed grut met een te grote persoonlijke levenssfeer en de kans op ploflims. Rij maar door!
Soms ga ik wel voor een bepaalde bestemming om fileleed te ontlopen... erg prettig en rustig in de 1e klas
Je zal maar geen keus hebben, je bent overgeleverd aan Van Boxel-maffia. We blijven auto rijden.
Kom op GS, dit spelletje wordt al jaaaaaaaaaaren gespeeld: NS maakt treinen duurder en effe later maakt de overheid autorijden duurder
Wat wil je ook met oud d66 politicus aan het bewind
Het lijkt wel of d66 een wedstrijdje wie het meest achterlijke idee 2019 heeft georganiseerd
Wedstrijdje bevolking treiteren tussen VVD, GL en D666. De PvdA mag even niet meedoen want die wonnen altijd.
Als ik met twee personen met de trein vanuit mijn woonplaats naar de provinciehoofdstad reis en terug kost dat samen rond de 25 EUR. Als ik er met de heilige koe heenrijd dan ben ik nog geen vijf liter benzine kwijt plus vijf EUR voor de parkeergarage. De keus is dan normaliter snel gemaakt...
Oneerlijke vergelijking, alsof je twee vrienden hebt.
Woonst soms in Winschootn mienjong?
@Lohengrin | 05-11-19 | 17:42:
Ietsje meer anti-boreaal maar je bent in de buurt.
@beldewouten | 05-11-19 | 17:39:
Klopt, in de auto heb ik geen last van lawaaierige medepassagiers. Op de terugweg zat er naast ons in de trein een gebruinde vriend uit Eritrea o.i.d. op zijn iPhone de Eritrese versie van GTST te kijken en de man was nogal doof, de hele cabine kon meeluisteren met “gammele-gammele”...
@eerstneukendanpraten | 05-11-19 | 17:48: Godverdomme zo je hele avond kapot verpest!
@eerstneukendanpraten | 05-11-19 | 17:45:
"mot Veendam weezn" sprak de Binndaiper
@Lohengrin | 05-11-19 | 18:04:
En vergeet Westerdiepsterdallen ook niet!
Een product dat dan al 10 jaar niet meer verkocht wordt stopzetten. Nou nou, wat een schande.
De NS verbreekt hier -alweer- een belofte. Wat is er trouwens al niet afgeschaft: weekeindretour, avondretour, retour, nu de korting tijdens de avondspits. In 2011 is toch beloofd dat dit niet zou gebeuren? Buiten de spitsuren reizen? Ja, moet ik tot 1900 uur op mijn werk blijven? Van Boxtel, je zou trouwens toch maar een jaar blijven als baas van de NS: alweer een verbroken belofte.
De meeste stikstofoxiden komen uit voertuigen bij langzaam verkeer. Filerijden. Geen optimale verbranding, is het motortje niet op ontworpen. Als die er wel op ontworpen is, gaat die de uitlaatgassen in het inlaattraject gooien, wat alleen maar meer ellende geeft.
Thermodynamica, les 1. En práát mij niet van EGR systemen.
Niet waar. Hoe efficiënter (lees hoe hoger belast) des te hoger de NOx uitstoot. NOx ontstaat door het ontleden van N2 in de lucht onder snel oplopende (hoge) drukken. Aangezien diesels razend efficiënt draaien, produceren deze dus ook relatief veel NOx. Bij benzinemotoren begint dat probleem nu pas langzaam aan ook te komen vanwege de inhaalslag die ze gemaakt hebben op het gebied van thermisch rendement.
Vergeleken met Zwitserland en Noorwegen is per trein reizen erg goedkoop in Nederland. Maar ja, we hebben altijd wel wat te klagen.
Vergeleken bij China, is er erg weinig luchtverontreiniging in Nederland. En vergeleken bij Siberie, is het hier bloedheet. Vergeleken bij India, hebben we prima riolen.
Maar in Noorwegen verdienen ze ook een poepie meer..
@kotelet | 05-11-19 | 17:20:
Precies en ik zag net dat as we speak de winter in Novochernorechynsky met donderend geweld invalt. Van rond het vriespunt nu naar minus twintig binnen twee dagen.
Vergeleken met appels zijn peren best lekker.
Belgie scheelt de helft van het geld voor reizen in de trein.
Het klopt dat niet elke trein glimt zoals in Nederland.
Bijna hetzelfde als de gezondheidszorg, in Nederland heb je gouden ziekenhuizen, in Belgie niet.
Geloof mij dat in Belgie de gezondheidszorg beter en toegankelijker is.
In die landen kan je dan wel fatsoenlijk zitten met redelijk normale mensen om je heen.
@eerstneukendanpraten | 05-11-19 | 17:23: Ha! Dan weet u niet hoe de mensen in Addis Abbeba erbij zitten..... Betalen, kreng! Rennen, rennen, harder rennen in die tretmolen. Betalen, betalen, betalen.... Die fiscale kortingen aan Shell en Unilever betalen zichzelf niet.
Vergeleken met Noord-Korea valt het met de vrijheid van meningsuiting hier best wel mee.
Die zitten beide niet in de eu. De mensen daar hebben ook een beter salaris. Want niet in de eu.
@Wasbakplasser | 05-11-19 | 17:20: Nu niet de waanideeën van Kuif verpesten met feiten.
@Vanilla | 05-11-19 | 18:25:
Sorry..
Is voorschot op de autoloze zondag waarop de hele dag dan als spits gekenmerkt wordt en de treinen niet aan te slepen zijn. Commercieel goed gezien.
Ik zat ooit 2 uur vast in de NS. Was ook niet goedkoop.
Dit land moet en zal kapot.
Mijn grootvader zei altijd: jullie hebben niets meegemaakt. Nou daar krijgt hij aardig ongelijk in.
Het is jammer dat er geen vluchten gaan van Amsterdam naar Eindhoven en dat de enige mogelijkheid om vliegend naar Rotterdam te komen via London City is.
Ik pak de motor wel. Geen file, geen 'treinmensen' om je heen en letterlijk van deur tot deur ipv tot de dure parking in de buurt.
Ik doe alles op mijn driewieler! Komt wel dichtbij hoor.
Naar Eindhover , ja lekker.
De trein van Venlo naar Eindhoven ligt er alweer een week eruit.
Moet je met bus naar Helmond , ja lekker.
De laatste keer kwam er na 2 uur 1 bus voor 200 passagiers !
Wie kan mij dit duiden? Is het Armageddon nakende?
Neen.
-
'het' shopt tegenwoordig bij H&M.
*"Hoi Roche, met Mark, Hahahahahaha" * *"Hey Mark" *"Alles goed, zus en zo" *Waar ik even over bel: die belastingkorting aan die multinationals, die moet natuurlijk gewoon doorgang vinden. Met het ophogen van gas en alles kapot belasten alleen, gaan we het natuurlijk niet redden. Iedereen moet zijn steentje bijdragen. Nou zat ik te denken..... "
Leuk.
Leuker kunnen ze het niet maken duurder wel.
Je bedoelt die kaart die sinds 2011 niet meer wordt verkocht?
Vraag & aanbod, logisch dus.
Maarrr, gezien de huidige ontwikkelingen rond klimaat, weer niet.
Mooi man, zo’n land vol tegenstrijdigheden.
Als je mensen uit de auto wilt jagen dan moet je het gratis maken.
Dan nog... Het openbaar vervoer haalt je op waar je niet bent en lever je af waar niet moet zijn.
@dreistein34 | 05-11-19 | 17:50:
Op een tijdstip dat je niet uitkomt...
Bureaucratie is duur en dat zien we terug in het kaartje.
Tja het is heel gewoon dat de trein duurder wordt, nu is het weer aantrekkelijker geworden om te vliegen. Dus met een diesel taxi naar het vliegveld , vliegtuig met kerosine benutten en met een diesel taxi in de nieuwe stad naar je werk. Ik zie deze maatregelen als kunst, op zoiets moet je eerst maar komen. Zolang je voor je spaargeld nog geld toe aan de bank moet betalen is dit allemaal normaal.
Ja hallo, het gratis veevoer uhm vervoer voor nieuw lijkende inwoners moet wel ergens van betaald worden natuurlijk. Duh
Het OV is een marginaal verschijnsel qua aantal reizigers met als enige ontwikkeling de prijs van een ritje.
De wet van vraag en aanbod/ruimte. Nou ja, dan reis ik wel in het weekend.
Ik rij altijd zwart. Of donker.
Zwart is zo denigrerend....
Tja ik rijd altijd wit want zwart is me te racistisch.
@jan huppeldepup | 05-11-19 | 17:09: Sta niet zwart, sta niet wit, maar in de kleur van je hart.
Daarmee neemt ook het aantal blikken barrelbakken in het verkeer toe want niet te veel betalen je weet zellef.
Leeuwarden - Groningen? Met NS?? Daar rijdt Arriva al jaren en dat doen ze best goed.
Leeuwarden - Groningen met de NS kan prima. Je moet alleen via Meppel of Zwolle reizren
Duurt lang hoor, al die kleine kudtgehuchten tussendoor. Prachtige omgeving maar niet als je een rondje Noord wil doen.
Treinrijden is elektrisch rijden dus ik snap de prijsverhoging niet.
Er moesten allemaal ludieke tv-schermpjes met zinloze reclametjes en omroepdinges geplaatst.
En er moesten WC's geplaatst op 1>+ uur trajecten Sprinters (die waren er niet).
Of NS daar aan heeft voldaan valt te betwijfelen.
@chicago river | 05-11-19 | 17:10:
Vallen de drollen nog steeds op het spoor?
@HoerieHarry | 05-11-19 | 17:12: Ja
@HoerieHarry | 05-11-19 | 17:12: Daar moet ik altijd aan denken als ik onder een spoorbrug doorfiets. En welhaast onbewust maak ik dan altijd even wat meer vaart.
@mozaard | 05-11-19 | 17:15: Als je precies dan een drol op je hoofd krijgt moet het ook zo zijn denk ik dan...
@mozaard | 05-11-19 | 17:15:
Als het tegenzit waait er ook nog een tampon in je baard.
@HoerieHarry | 05-11-19 | 17:12: Ik zat laatst in een Intercity naar Groningen. Lang verhaal, maar ik moest uiteindelijk in Leeuwarden uitstappen.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 17:19:
-
Tsja, als je komende uit Harlingen door BOA's uit de trein wordt gegooid...
REAGEER OOK