Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verwarde man met keukenmes stormt stadhuis Rotterdam in: 7.660 euro schadevergoeding

'Te hardhandige arrestatie' in je BROEKJE

Ene Angelo Alias Montesinos (30) drong met een keukenmes in zijn hand het Rotterdamse stadhuis binnen, schreeuwend en geëmotioneerd, op zoek naar burgemeester Ahmed Aboutaleb. Iets met een gokwinst en gekort op z'n uitkering - nu is het al raar dat iemand met een schrale uitkering de boel gaat zitten vergokken, maar dat is een gevalletje hate the game not the player. Enfin, Angelo natuurlijk getasered en aangepakt door een politiehond (een prachtige hond, een getalenteerde hond) want filetlapjes van de burgemeester moeten we niet willen met z'n allen.

Krijgt Angelo nu een schadevergoeding van 7.660 euro wegens een 'te hardhandige arrestatie'. "De manier waarop hij zijn gevoelens uitte, kan niet door de beugel, maar omstanders hebben niet het idee gehad dat hij hen iets zou aandoen", aldus de rechter. Nou jullie horen het agenten. De volgende keer dat een idioot met een mes een stadhuis in komt stormen eerst poeslief vragen of hij eventueel bereid is het mes in te leveren en het vertrek weder te verlaten, indien nee, in kaart brengen of zijn intenties zuiver zijn, indien nee, taxeren of de verwarde man nog een ander wapen bij zich heeft, indien geen idee, overleggen met collega's en evalueren of hij eventueel een gevaar vormt voor zijn omgeving, indien nee, leidinggevende bellen om tóch toestemming te krijgen voor aanhouding, indien nee, advocaat raadplegen of aanhouding juridische consequenties heeft, en indien ja, laat hem dan maar gewoon lekker z'n gang laten gaan. Dan maar die burgemeester afgemaakt.

Reaguursels

Inloggen

Totale gekte. Niet uit te leggen aan de belastingbetalers.

Montesquieue | 05-11-19 | 21:35

Ik hoop dat die 5000 euro letselschade wel met behoud van uitkering is. Anders lijkt het me begrijpelijk dat hij binnen een weken weer met zijn mes staat te zwaaien. Overigens weten we niet precies wat er heeft plaatsgevonden, misschien is zijn lul er wel afgebeten, dat gun ik hem nou ook weer niet.

Zendavesta | 05-11-19 | 17:44

Mooi Business model, met een beetje doorpakken doe je 8 stadhuizen per week, 40 weken x 8 x 7660 kan je zo bij Sander S. op de Q lijst.

Uw Verzekeringsadvis | 05-11-19 | 17:39

Wie trolt nu wie in Nederland? De criminelen ons rechtssysteem; ons rechtssysteem de samenleving; de politici de bedrijven? Ik weet het niet meer..

Datmagniethe | 05-11-19 | 16:12

Ha, zo heeft hij weer wat te vergokken. Het casino zal blij zijn.

ZoltarTheMagnificent | 05-11-19 | 15:51

Zou nu graag het volgende grapje willen maken: "zie hier wel een goed businessmodel in. Ben al een bekende bij de GGZ, dus dat "verwarde" gaat die rechter vast geloven. *zoekt glaceermes en fietssleutel*"

Helaas leven we in een land waar dit niet meer kan/mag, dus doe ik het maar niet.

Bogoris-le-Grincheux | 05-11-19 | 15:21

De rechterlijke macht in Nederlands wordt steeds meer een wrange grap. Asielzoeker die misdaden pleegt? Geen straf, want dat kan de asielprocedure in de weg zitten. Steek je als moeder je eigen dochter neer, omdat je niet wil dat ze met blanke jongens uitgaat, dan hoef je alleen maar te zeggen dat het een foutje was en dan wordt 10 jaar zo 1. Heb je zin om willekeurige mensen neer te steken in Amsterdam? Geen probleem, je bent gewoon verward. Leuke jonge meid verkrachten? Goed zo. Kom maar op een FOEI-gesprek. Weiger je als universiteit bij voorbaat alle mannelijke kandidaten? Nou, dan weet de rechter even niet of het wel discriminatie is. Dan is de grondwet opeens geheel onbelangrijk, want discrimineren mag blijkbaar als je maar 'marginale groepen' bevoordeelt.
Het is een grote linkse teringzooi vol met NL-fobische, elitistische, witte schuld en reddingscomplex dragende vooroordeelmachines en het loopt de spuigaten uit.

FilosoofMetErvaring | 05-11-19 | 15:12

Ik zou alles op rood inzetten

Zorc | 05-11-19 | 15:06 | 1

U heeft iets tegen zwart?

ArieR68 | 05-11-19 | 17:31

Gokverslaafde uitkeringstrekker bedreigt Burgemeester met mes. Wordt vrijgesproken en krijgt riante schadevergoeding... Je schaamt je voor het bestaan van D66. Zuchten en hoofdschudden doet.

PeekOpDeWeek | 05-11-19 | 13:48

Hopelijk houden PVV, FvD, etc. lijstjes bij van rechters die met vervroegd pensioen kunnen.

EnNouJijWeer | 05-11-19 | 13:32

Men maakt zich in Nederland zorgenb over de messentrekkerij en stekerij van jongeren. Nou, proficiat, dit is een uitstekend signaal afgegeven door de rechterlijk macht dat potentieel prikgedrag best aanvaardbaar is.
De gekken! Evocatus

Evocatus | 05-11-19 | 13:26

Wat snuiven die rechters toch tegenwoordig?

WarremeWors | 05-11-19 | 13:12 | 1

Een soort mixtuur van zelfgenoegzaamheid, zelfoverschatting, ego-oppomping en buiten de realiteit-staanderij.
Zoiets? Evocatus

Evocatus | 05-11-19 | 13:28

Dus meneer kan de komende 7 maanden in zijn onderhoud voorzien en hoeft geen aanspraak te maken op een uitkering..... Nee dus, want schadevergoeding telt niet als inkomen. Ik denk dat ik me ook maar een keer laat bijten door een politiehond.

clockandhammergame | 05-11-19 | 13:05

En waar kwam die onzinnige rechter nu vandaan? Ik neem aan dat het een linkse rechter was, opgegroeid tijdens de jaren '70 en vastgeroest in het systeem.

Thoth | 05-11-19 | 13:01 | 1

Ik denk geboren in 1955, rechten gestudeerd, in 1979 ingevroren in de verwachting dat na 2000 de multiculti-heilstaat zou ontstaan, in 2014 ontdooid, asieladvocaat geworden en na een paar jaar tot rechter benoemd.

JvanDeventer | 05-11-19 | 14:37

En die agenten krijgen op hun flikker van hun deugsuperieuren die aan het D666 OM vastgekleefd zitten.
Even voorbeeld stellen voor de rest van de agenten,durven die binnenkort helemaal niet meer adequaat op te treden.

De Profundus | 05-11-19 | 12:53

*Stoom uit oren en neusgaten*

Rechter & Rechtspraak in deze zaak
{Verder preventieve zelf-jorissing aangezien mijn mening t.a.v. deze rechter en de hele rechtsgang niet door de jorisbeugel zou kunnen en ik bovendien met mijn reactie een van-bed-lichting-a-la-cartoonist zou kunnen oplopen]

Pacificering van messetrekker
Wie met een wapen, in dit geval een mes, een gebouw binnenkomt moet meteen en ter plekke neergelegd worden. De beveiliger die de man aansprak op het wapen heeft een ongelofelijk risico genomen, aangezien een volledige studie klinische psychologie niet tot randvoorwaarden behoort om het beroep van beveiliger uit te oefenen. Straks zit deze beveiliger na realisatie van het dodelijk risico met PTSS thuis.
Zum kotzen. Evocatus

Evocatus | 05-11-19 | 12:51

Even een dubbele rekening sturen voor de gemaakte kosten voor politieinzet.

TRUMP | 05-11-19 | 12:43

Het is fijn dat je in Nederland niet meteen overhoop geknald wordt en dat mensen die om wat voor reden dan ook tijdelijk hun verstand of rede kwijt zijn met respect worden aangehouden. De agent is de professional en moet zijn rust bewaren en niet in paniek meer schade aanrichten dan de verwarde persoon überhaupt zou gaan aanrichten. Iedereen kan een slechte dag hebben of net verschrikkelijk nieuws hebben gehad. Dit kan voor iemand met beperkte verstandelijke vermogens leiden tot hopeloosheid en vervolgens tot een noodkreet in de vorm van een dwaze actie. Maaaaaarrrrrr...... de afgelopen 40 jaar zijn er zoveel mensen bijgekomen met psychische problemen dat ons systeem overbelast raakt. Uit pragmatisme moeten er korte metten gemaakt worden en moeten al deze slachtoffers behandeld gaan worden als criminelen. Het belang van de overige bevolking moet namelijk wel boven het belang van deze verwarde personen worden gesteld. Dat is jammer want hierdoor worden we een stukje minder beschaafd.

hustler01 | 05-11-19 | 12:35 | 2

Wat fijn dat je je "Maaaaaaarrrrrr....." zo duidelijk hebt neer gezet. Dat gaf in 1 opslag mij al te kennen dat ik het hele stuk daarvoor niet hoefde te lezen.

peterdh | 05-11-19 | 12:45

Pardon beste Hustler01,

Uw reactie gaat weer uit van de slachtofferrol van messetrekker en niet van het potentiële gevaar voor de omgeving en m.n. de beveiliger in kwestie, want gezien de geestestoestand van de messetrekker, heeft deze beveiliger een onnodig groot risici gelopen; waarschijnlijk beseft deze persoon dit zelf niet.

Wie dusdanig geestelijk gestoord is dat men gewapend een gebouw binnentreedt dient onmiddelijk gepacificeerd, buiten gevecht gesteld te worden met een wapen. En nee, daarmee bedoel ik niet doodschieten!

De veiligheid van anderen wordt door mij hoger ingeschaald dan de veiligheid of lichamelijke integriteit van de messetrekker. Ik meet hem niet de slachtofferrol aan, zo als u kennelijk doet.
Jammer! Evocatus

Evocatus | 05-11-19 | 13:00
-weggejorist-
RelativeTruth | 05-11-19 | 12:16

Ik vrees dat de rechter gewoon gelijk heeft.
Uit het summiere AD artikel blijkt dat hij het mes al had neergelegd en dat een agent in burger (dus onherkenbaar) hem in zijn nek greep - zou jij je niet hevig verzetten als een wildvreemde figuur je in je nek grijpt?

Nog maar eens, ik hoop ten overvloede: de politie is niet je vriend, ze zijn het gewapende verlengstuk van een steeds corruptere overheid.

Monkey Cabbage | 05-11-19 | 12:12 | 10

Beste Monkey Cabage,

Hoe weet u dat de messetrekker ineens een vriendelijke passant geworden zou zijn na het neerleggen van zijn mes. U ben telepaat van beroep? Leest u even mijn ander bijdrage in deze draad, dan begrijpt u hoe ík er over denk.

In een dergelijke situatie als een kennelijk zéér gestoorde persoon met een mes gewapend het stadhuis binnendringt en ik ben daar aanwezig, dan is op dát moment de politie wél dégelijk mijn béste vriend en dan verwacht ik overtuigende en effectieve actie; dat is onmiddelijke uitschakeling van gevaar voor alle omstanders.
Wel zo veilig! Evocatus

Evocatus | 05-11-19 | 13:08

@De Briemusketier | 05-11-19 | 12:31:

Beste De Briemusketier. Helaas heeft u er geen kaas van geten, want u weet helemaal niet of "nadat het gevaar al geweken was." De man was zwaar gestoord en we hebben geen idee of hij niet weer naar het mes gegrepen zou kunnen hebben. U denkt toch niet dat als bij toverslag zijn geestelijke make-up ineens weer vriendelijk en begrijpend zou zijn geworden. In een dergelijke situatie moet je geen risico's nemen voor de omstanders!
Ben geen liefhebber van taseren, maar in dit geval:
Uitschakelen. Evocatus

Evocatus | 05-11-19 | 13:13
-weggejorist-
RelativeTruth | 05-11-19 | 14:53
▼ 7 antwoorden verborgen

Terzijde: iemand met een minimuminkomen heeft wettelijk recht op pro deo rechtsbijstand. Hoe heeft die advocaat kans gezien om hier 2.660 euro aan te verdienen?

-edit- en het slachtoffer om het honorarium voor te schieten?

Hetkanverkeren | 05-11-19 | 12:12

Kortom, hij staat daar binnenkort weer met een … hakbijl, automatisch geweer … want dan NOG hogere vergoeding … en weer … en weer. Tja, bij de € 10 mln stopt ie misschien. Soort 1 tegen 100 (of 17 mln?) maar dan lucratiever

HeelStijl | 05-11-19 | 12:10

Elke ochtend denk ik kan het nog gekker , ja hoor dat kan. wat is dit land toch vreselijk naar de kloten geholpen, bah.

Nietgek | 05-11-19 | 12:04

Dus iedereen die met een mes naar het stadhuis gaat en de burgemeester bedreigt en kan daarna een riante vergoeding opstrijken. Wat een fantastisch verdienmodel hebben deze rechters geintroduceerd. Wat wonen we in een gaaf land.

HoniSoit | 05-11-19 | 12:03

Het geeft aan hoe ziek de Nederlandse rechtspraak is.
Je stormt overspannen het gemeentehuis binnen met een mes op zak bestemd voor de burgemeester, slaat om je heen als politieagenten proberen je te kalmeren, er volgt een knokpartij en je wordt gearresteerd.
Je begint een procedure erover en het resultaat: je krijgt bijna 8000 euro van die D66 rechter, wegens aangedaan leed.
In wat voor soort achterlijk land zijn we terecht gekomen??

outdoor | 05-11-19 | 12:01

Hij komt hiermee boven de wettelijk toegestane norm van 6120,- euro eigen vermogen. Zijn uitkering is hij kwijt. Hier zal hij maar heel kort plezier van hebben.

grietmetgroenefiets | 05-11-19 | 11:59 | 2

De bijstand mag individualiseren in bijzondere omstandigheden. Zal hier vast gebeuren, want zielig.

HeelStijl | 05-11-19 | 12:12

Helaas, schadevergoeding valt niet onder inkomen en inkomstenbelasting. Ook geen spaargeld. Dus nu heeft hij en 1000 euro gewonnen in een kansspel en nog eens 7600 euro schadevergoeding in de poeplap. Hou zout kan je het vreten?

clockandhammergame | 05-11-19 | 13:12

Ook rechters willen deugen. Goedspraak is daar een middel toe.

Baron Clappique | 05-11-19 | 11:53

Mijn inzicht in dezen is; als je met een vooropgesteld plan, voorzien van een mes, je recht komt halen dan heb je al je rechten al verspeeld. Alle daaruit voortvloeiende gevolgen zijn voor jezelf.

Dit mes is door het OM spreekwoordelijk in de rug van de betrokken agenten gestoken. Nederland gaat niet stuk.... dat is het al!!

HenkopKreta | 05-11-19 | 11:44 | 1

Precies, als iemand zichzelf buiten/boven de wet stelt en het is op heterdaad, dan heeft die iemand in mijn ogen pech gehad en even geen rechten.
Dood maken is niet zo zeer aan de orde, maar gebeten door een politiehond is hoogstwaarschijnlijk dan toch echt wel eigen schuld dikke wond.

Peerkeoud | 05-11-19 | 17:20

Probleem is dus dat OM niet in hoger beroep is gegaan tegen de vrijspraak. Daar zit dus het probleem maar dat wisten we al met de blokkeerfriezen en de vrijlopende pedo's.

kortebroek | 05-11-19 | 11:35

Dus burgemeesters en politie bedreigen is een nieuw verdienmodel geworden. Het ligt niet in m'n aard maar ik denk bij heel veel andere wel. Wat een freakshow hier!

nietmijnbaardvriend | 05-11-19 | 11:31

Een vriend zei me net:"De dure decembermaand komt er weer aan! Eens kijken of de overheid ook mijn Sint-kado's wil sponsoren. Welk gemeentehuis heeft de meeste opbrengst? Zou Femke goed bewaakt worden?"

Lulkoek natuurlijk, want hij is een witte boze man. Wellicht dat 'ie voor 600 euro een Mocro-jongetje kan huren en dan de 7000 zelf opstrijken.

Rest In Privacy | 05-11-19 | 11:24

Letterlijk mijn eerste reactie na uitlezen artikel Televaag: tssssssssss.

schijtzat | 05-11-19 | 11:24

Kapot

_Kap_ | 05-11-19 | 11:19

* breekt met voorhoofd toetsenbord om oelewapper van een rechter*

watergeus | 05-11-19 | 11:15

Wat een enorme fluim in het gezicht voor de politieagenten die ons land veilig moeten houden. Je riskeert voor een hongerloontje je nek in een gevecht met een potentieel levensgevaarlijk gewapende agressieveling, en wat doet de rechter ? De kant kiezen van de agressieveling, en hem 4 maal jouw netto maandsalaris toekennen. Er komt natuurlijk onvermijdelijk een keer een punt dat ECHT geen hond meer bij de politie wil, en dan gaan rechters misschien snappen waar hun macht vandaan komt. Maar dan is het te laat...

CeesCloosd | 05-11-19 | 11:15

Wat ik in het artikel van het AD niet helemaal begrijp is dat de politie zelf toegeeft dat de onderlinge communicatie tussen de betrokken agenten niet goed is geweest. Maar tegelijkertijd stellen ze ook dat er wel degelijk rechtmatig (en noodzakelijk) geweld is toegepast. Wat heeft die 'onderlingen communicatie' opmerking dan nog voor toegevoegde waarde? Dat is voor een rechter alleen maar weer een rede om extra zalvende uitspraken te doen.

Kunnen rechters in opleiding niet verplicht worden gesteld om een half jaar stage te lopen bij de politie op straat? Dan wordt wellicht duidelijk waarom agenten zo min mogelijk risico willen nemen in dreigende situaties. De agent in kwestie wilde waarschijnlijk dezelfde avond weer gezellig aan de eettafel zitten met zijn vrouw en kinderen. Begrijpelijk. Dat is op zich wel een paar bijtwonden waard toch?

Woelige Wimpie | 05-11-19 | 11:15 | 2

Rechters komen doorgaans uit het advocaten-corps: als je jarenlang tuig hebt staan verdedigen dan blijft die gewoonte een beetje hangen

******** | 05-11-19 | 11:34

@******** | 05-11-19 | 11:34:
Nee, rechters vormen over het algemeen de min-varianten van juristen. Kenmerken zijn een laag gemiddeld IQ , velen hebben te kampen met een persoonlijkheidsstoornis en/of autisme. Leven vaak in een sociaal isolement. De echte ratten daargelaten. Vandaar dat ze zo wereldvreemd over komen en dat in essentie ook zijn. Bestuursrechters zijn daarbij nog het ergst. Die hoeven werkelijk niks te weten of te kunnen.

Baron Clappique | 05-11-19 | 12:00

Volgende keer de burgemeester gewoon laten opsnijden.

ivanhoe bergs | 05-11-19 | 11:13 | 1

Dan nog hogere schadevergoeding ja.

Baron Clappique | 05-11-19 | 12:18

Blijkbaar moet je het eerst aan de omstanders vragen. Je eigen inzicht telt niet meer. Wat een slag weer voor politieagenten, maar ook het verder tandeloos maken van ze.

Verminus | 05-11-19 | 11:09

Misschien dan toch ook iets meer respect voor de agenten die telkens door de rechter een tik over de neus krijgen. Hoe zou diezelfde rechter reageren als een man met een mes in de rechtszaal loopt te zwaaien? Zou hij dan ook rustig blijven zitten?

Mannes | 05-11-19 | 10:58

In alle landen om ons heen wordt de gevaarlijke gek met een mes neergeschoten en waarschijnlijk met meerdere kogels in zijn bast afgevoerd.

Echt alleen in Nederland kan een moordenaar geld toe krijgen....
Kunnen dit soort debiele rechters niet plaats maken voor echte rechters?

dijkbewaker | 05-11-19 | 10:57 | 1

Nederland is een gekkenhuis waar watjes het voor het zeggen hebben. Ze denken dat alles met geld is goed te maken. Zie ook weer de berichtgeving omtrent de burgerdoden die vielen tijdens een F16 bombardement in Irak in 2015. Dat de TK destijds niet goed is ingelicht, dat lijkt me inderdaad een reden om Ank Bijleveld op het matje te roepen, maar als je burgerslachtoffers wilt vermijden/uitsluiten, moet je geen oorlog voeren. Dat zou natuurlijk ook verreweg het beste zijn, maar dan moet iedereen zich daar wel aan houden. Het lijkt me onzin om eventuele nabestaanden van die - onbedoelde - burgerslachtoffers maar weer zakken met geld te gaan geven:

"Volgens Bijleveld handelde Nederland in alle gevallen conform het humanitair oorlogsrecht (zoals bevestigd werd door het OM). Nabestaanden hebben volgens haar geen recht op een schadevergoeding, maar ze onderzoekt wel of Nederland op vrijwillige basis iets kan bijdragen. ‘Op dit moment worden de mogelijkheden daartoe richting de gemeenschappen in kwestie onderzocht’."

Dr_Johnson | 05-11-19 | 11:10

Nu begrijp ik ook waarom ze geen PVV rechters accepteren. Misschien te hard en te realistisch in hun ogen.....?

F1802 | 05-11-19 | 10:55

De hond en ik denken er het mijne van.

lingo star | 05-11-19 | 10:53

Veel onbegrip. Het gaat om twee rechtzaken. Een strafrechtelijke en een civiele. In de strafrechtelijke volgde vrijspraak. Feit niet bewezen. Wellicht had de OvJ er beter aan gedaan een ander feit ten laste te leggen. Bij een civiele zaak draait het om de onrechtmatigheidsvraag. Bij een agent hangt deze vraag altijd als een zwaard van Damocles boven zijn hoofd. Ook bij een veroordeling van een verdachte.

Sierstrip | 05-11-19 | 10:53

"Krijgt Angelo nu een schadevergoeding van 7.660 euro wegens een 'te hardhandige arrestatie'. "De manier waarop hij zijn gevoelens uitte, kan niet door de beugel, maar omstanders hebben niet het idee gehad dat hij hen iets zou aandoen", aldus de rechter."

Nederland wordt een steeds groter gekkenhuis.

Dr_Johnson | 05-11-19 | 10:52 | 1

Ik ken mensen die gezeik hadden met jeugdzorg: die zeiden dus in hun naïviteit 'wacht maar wat de rechter hier van zegt' (zo naïef dat ze nog niet wisten dat de rechter altijd de kant van jz kiest, ook bij bewezen leugens)

Nou ja, dat was dus een ernstige bedreiging.

******** | 05-11-19 | 11:40
-weggejorist-
McSnor | 05-11-19 | 10:51 | 1

Ik hoop wel dat die agenten nu ook worden vervolgd, gekort op hun loon en teruggezet naar de parkeerwacht. We moeten dit soort geweldsuitspattingen van een overheidsdienaar niet willen. Het feit dat de overheid het geweldsmonopolie heeft, wil nog niet zeggen dat ze het maar te pas en te onpas mogen toepassen. Het is toch niet zo vreemd (meer) dat iemand die gewoon even verhaal komt halen bij de gemeente ook een keukenmes bij zich heeft? Hoe moet je je anders uiten tegenover de overheid? Het moet niet gekker worden.

ches | 05-11-19 | 10:44 | 2

Tja om de goede wil te tonen had de politie ook even kunnen vragen of het mes wel scherp genoeg was om het eventueel te slijpen. Maar zo afpakken van een onschuldigen dat kan toch echt niet.

jan huppeldepup | 05-11-19 | 10:53

@jan huppeldepup | 05-11-19 | 10:53:
Ze hadden hem een van hun pistolen moeten uitlenen: meedenken met de burger

******** | 05-11-19 | 11:42

Ik mag toch aannemen dat de gehele politiek zich momenteel beraadt hoe ze deze compleet gestoorde en staatsgevaarlijke rechter zsm eruit kunnen trappen.. oh wacht was even vergeten dat het land zsm verrot moet van onze "bovengestelde"

nietmijnbaardvriend | 05-11-19 | 10:40

Relatief veel rechters zijn van de pot gerukt. Dit is er duidelijk eentje van.

KlunsJohannus | 05-11-19 | 10:40

Wie haalt eens de bezem door de gerechtelijke macht. Wanneer staat het Volk eens een keer op. Wanneer toont de Nederlander eens een rechte rug en accepteert dit niet meer. Zo niet dan is Nederland reddeloos verloren. Dag Koning Willie, de nieuw ingezetenen i.s.m. de linkse deugers zullen u op termijn ook afzetten. Leuk u gekend te hebben.

De Evangelist | 05-11-19 | 10:37 | 1

Wat koning Willie hiermee te maken heeft is me dan weer niet helemaal duidelijk.

voorbips | 05-11-19 | 10:40

Denk je dat het niet gekker kan, dan lees je weer iets achterlijker.

loser | 05-11-19 | 10:29

Wordt ie nu nog verder gekort op zijn staatstoelage?

Stekkerdoos | 05-11-19 | 10:26 | 1

Zou je wel denken. Hij heeft extra inkomsten genoten. En ook nog een straf boete omdat hij die extra inkomsten niet heeft opgegeven

Mark_V | 05-11-19 | 11:06

Terecht, een mes is geen waxinelichtje.

me,myself and IK | 05-11-19 | 10:25

Prima. Tenminste als die €7660 dan wel gekort wordt op zijn uitkering.

Stormageddon | 05-11-19 | 10:23 | 2

En dan niet alleen de 5000e "schadevergoeding" maar ook de 2660e voor advocaatkosten. En een boete van nog eens 7660 er bovenop. Kan hij weer naar het stadhuis.

Mijn GS nick magnie | 05-11-19 | 10:48

Ja jeetje, als je nu ook al niet meer met een mes mag protesteren is die messentrekker opeens wel heel erg ver van huis. Kan me best voorstellen dat andere messentrekkers en hun liefhebbers erg geschrokken zijn van de houding van de politie.

Arnold9638 | 05-11-19 | 10:22 | 1

Op naar het Malieveld: dinsdagmiddag van 3 tot 4 is nog net een gaatje tussen de boze bouwers en grootverdienende leraren

******** | 05-11-19 | 11:45

Deze rechter staat volkomen buiten de werkelijkheid. Iemand die met een keukenmes (voorbedachte rade) een gemeentehuis binnenloopt moet per definitie als levensgevaarlijk worden beschouwd en als zodanig worden behandeld. Het feit dat iemand gekalmeerd lijkt, wil niet zeggen dat hij niet opnieuw uit z'n dak kan gaan. Dat blijkt ook wel uit zijn heftige verzet tegen zijn arrestatie. Hij mag van geluk spreken dat hij niet neergeschoten is.
Zou de rechter zich bewust zijn van de precedentwerking die een uitspraak als deze veroorzaakt? Of voelt hij/zij zich zó verheven dat de anus ervan oxideert?

Waagmeester | 05-11-19 | 10:19 | 1

Dat laatste. Praat met juristen over dit soort zaken en zij voelen zich de enige autoriteit om dit soort dingen met allerlei spitsvondige verzinsels te beoordelen. Het klootjesvolk moet sowieso zijn bek houden en bestuurders snappen er niets van en maken er een puinhoop van die zij op moeten lossen. En dan krijg je dus dit soort vonnissen.

5611 | 05-11-19 | 12:49

dit land is ziek en stervende

langzullenweleven | 05-11-19 | 10:19

Bij het lezen van dergelijke waanzin geef je het als fatsoenlijk rationeel nadenkend mens toch gewoon op??? Deze rechter is volledig van het Ganzenbord gewandeld en zou stantepede uit zijn/ haar/ anders functie moeten worden ontheven wegens verregaande incompetentie. Echt, iedere keer als je denkt alles wel gehoord en gezien te hebben...

Nu kan ik de rest van de week gaan zitten broeden op hoe ik dít nu weer moet gaan uitleggen aan mijn familie/ vrienden aan de overkant van de Plas aankomende zaterdag.

Sjefke7807 | 05-11-19 | 10:18 | 2

Don't tell, don't ask

hotbrasil | 05-11-19 | 10:21

Beste Sjefke7807,

Gewoon feitelijk vertellen.
Spreekt en leest men NLs?
Dan, artikel laten lezen en commentaren alhier.

Daarna wordt u troostend door hen in de armen genomen, wegens begrip voor de enge verZwedenisering van Nederland.
Zoiets? Evocatus
PS
Lees graag uw bijdragen!

Evocatus | 05-11-19 | 13:23

Ik weet niet hoe het exact werkt, maar ligt er dan nu niet enige jurisprudentie? Goed signaal!

8-bit_console | 05-11-19 | 10:15

Ja, zo'n mes, dat moet je natuurlijk wel bij je hebben. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook vaak thuis laat liggen. Je moet al zo veel meenemen: sleutels, rijbewijs, geld en zo. Maar als ik eraan denk neem ik het altijd mee.

JvanDeventer | 05-11-19 | 10:08

Rot terdam: Hoe maak je een einde aan een reeks steekpartijen tussen pubers? Politie, gemeenten, maar ook scholen worstelen met die vraag na een reeks gewelddadige incidenten in Rotterdam, Rozenburg en Spijkenisse. ,,We willen geen onrust op school.’’
----------------
Need I say more.

paartjehop | 05-11-19 | 10:07

Tja…. Hadden die agenten eerst maar overlegd met de Officier van Justitie, die dan, op basis van het advies van de Raad van State, zou hebben besloten wat de op dat moment toepasselijke geweldsinstructie zou zijn geweest. Daar wilden ze helaas niet op wachten. Dan kunnen we alleen nog spreken van een geval van zinloos politiegeweld.
Ik hoop dat die agenten hard zijn aangepakt.

Giraf01 | 05-11-19 | 10:06

Hmmm... even denken. Zit financieel een beetje krap en m'n OZB is veel te hoog. Denk dat ik even een gesprekje met de burgemeester afdwing. Aan de andere kant... ik werk en betaalbelasting. Ik gok er op dat ik aan het kortste einde trek in dit geval.

ronin1962 | 05-11-19 | 10:05 | 1

Nee, hoor. Er is nu jurisprudentie.

Gewone_mevrouw | 05-11-19 | 10:18

Kan ik mij ook ergens aanmelden voor een cursus verward ?

Nerderlander | 05-11-19 | 10:03

Yep dat is Nederland, waar dader slachtoffer wordt.

Fedde71 | 05-11-19 | 10:02

Emoties van omstanders gaan nog eens erg belangrijk worden in de rechtspraak.

'Dura lex sed lex' is ook maar een mening....

Not_again | 05-11-19 | 10:02

Casino is sowieso één groot witwasparadijs voor de onderwereld en driekwart zit in een uitkering

laurentius | 05-11-19 | 10:01

Deze rechter is totaal ongeschikt voor zijn werk, die heeft echt een kronkel in z'n kop. Deze gestoorde man nam bewust (of ontoerekeningsvatbaar, maar daar kan je als politie niet veel aan doen) een risico door met een mes eisen te stellen. Dit wordt nu beloond. Te bizar voor woorden.

Forwaards | 05-11-19 | 10:00

De rechter heeft weer maximaal deugpunten gescoord voor op de volgende cocktail party met zijn collega’s. We leven in een land waar rechters onbekwaam zijn recht te spreken, tijd voor een radicale herziening van die moreel corrupte sector.

smdyasc | 05-11-19 | 10:00

Uiteindelijk zullen we uitkomen op een samenleving zonder autoriteit, macht of geweld. He waar is dat ook al weer een van de definities van?

D-Fens_1963 | 05-11-19 | 09:58 | 2

Nee helaas wordt het recht van de sterkste en dat wordt of mocro maffia of islam

bijna_raak | 05-11-19 | 10:05

Zonder autoriteit, niet zonder macht of geweld

******** | 05-11-19 | 11:50

Een mes is een verschrikkelijk wapen met grote kans op ernstig letsel. Een agent die deze zielepoot moet aanhoudden, want dat is zijn werk, mag dus geen enkel risico nemen met een messenzwaaier. Voor hetzelfde geld heeft hij er nog een paar in zijn kleding verborgen. Dus kom niet bij hem in de buurt maar meteen gericht schieten. laar.

paartjehop | 05-11-19 | 09:57

Zijn de agenten die de arme, zielige Michael Panhuis pijn hebben gedaan bij zijn arrestatie eigenlijk al veroordeeld?

MAD1950 | 05-11-19 | 09:57

Die rechter woont misschien in Rotterdam-Zuid en schrikt niet van een gek met een groot keukenmes.

Mahatma | 05-11-19 | 09:56

Heb ik al gezegd dat Nederland naar de kloten is?

kaplaarzenverkoper | 05-11-19 | 09:56

Verwarde man* eist burgemeesterschap Rotterdam op. *=Pechtold. Teken snel de GeenPechtold petitie: geenpechtold.petities.nl/

GraafTel | 05-11-19 | 09:56

De uitkeringsverstrekker zal nu ongetwijfeld weer korten door het geld wat hem is toegewezen waarna Angelo weer met mes naar het stadhuis moet . Laat hem dan lekker zijn gang gaan .

Castor12 | 05-11-19 | 09:55

Onze rechtelijke macht is compleet de weg kwijt.

Barkruk2 | 05-11-19 | 09:55

Moderne waarden en normen uit Nederislamistan.

1977 | 05-11-19 | 09:55

Je zo misdragen zodat je hardhandig gearresteerd wordt en daarover vervolgens met succes klagen is dus een mooie bijverdienste...

Quib | 05-11-19 | 09:55

Wie wil er nog politieagent worden?

Ad_Hoc | 05-11-19 | 09:54 | 1

Lange tijd wel, tegenwoordig niet meer. Ik heb het geluk dat ik de intelligentie mis om de maatschappij nog te begrijpen, het is mij te ingewikkeld geworden. Ik leef mijn leven op het Friese platteland, op bescheiden afstand van de beschaving. Eigenlijk neig ik ernaar beschaving tussen aanhalingstekens te typen, maar ik wil ook niet al te cynisch zijn...

Quib | 05-11-19 | 10:00

Krankjorum... niet werken in Nederland wordt steeds beter beloond. Belachelijk dit

vraag me af; zou de schadevergoeding ook in mindering worden gebracht op zijn uitkering??

robdeventer | 05-11-19 | 09:54

Uiteraard hadden de omstanders niet het idee dat de man hen iets aan wilde doen. Hij zei toch dat hij Aboutaleb wilde spreken.

krelis_krotenkoker | 05-11-19 | 09:53 | 1

Hij had vast een appeltje met hem te schillen, dus dan heb je een mes nodig hé.

Cor Netto | 05-11-19 | 13:31

Tja doet me denken aan die man die met een director wil wedden om 10.000 euro's dat hij niet durfde om 5 seconden voor het open raam te gaan staan om 12 uur, in zijn blote kont. Director neemt wedde aan en ontvangt daarna het geld. Lachend zegt hij dat was een dure wedde voor jou. Nee zegt de man, ik heb met het personeel die om 12 uur op de binnenplaats stond ook gewed en nog 30.000 euro's verdiend.

jan huppeldepup | 05-11-19 | 09:53

Statistisch gezien win je 1:100 iets en verlies je dus 99x. Hij heeft dus van zijn zielige oetkering 99x 1000 euro vergokt.

paartjehop | 05-11-19 | 09:53

Dus de rechter zegt: laat zo’n man maar lekker uitrazen. Of hij een burgermeester of twee te grazen neemt is niet belangrijk. Nederlands Deugrecht in optima forma.

Nederland80 | 05-11-19 | 09:51 | 1

Hoe zou deze rechter eigenlijk geoordeeld hebben als de man met een keukenmes een rechtszaal was binnengelopen en een collega-rechter te spreken had gevraagd?

MAD1950 | 05-11-19 | 09:59

Tenenkrommend de incompetentie van de Nederlandse rechters. Of je van zo veel onkunde nu nog de politiek de schuld kunt geven wegens gebrekkige wetgeving vraag ik me af. Dergelijke uitspraken zijn echt niet meer uit te leggen. Dagelijks ziet de bef-branche kans de gewone bevolking te schofferen met idiote uitspraken, schandalen en schijnprocessen. Iemand een banaantje ?

Ruikbaard | 05-11-19 | 09:51

Als je ziet wie er de deur plat lopen op een gemiddeld stadhuis begrijp je dat die mensen het verhaal van de dader steunen of hem proberen te helpen.

Repetitive Beats | 05-11-19 | 09:50

Rutte heeft gelijk. Gewoon hele week, hele maand, hele jaar geen auto's meer ergens. Niet meer werken, geen belasting meer betalen. Paar camera's op leuke plaatsen kunnen we genieten hoe dit gevecht gaat aflopen. John de Mol de uitzendrechten (vanuit Luxemburg natuurlijk)

Sjorsch | 05-11-19 | 09:50

Ondertussen in Beverwijk,

De gemeente Beverwijk gaat ondernemers gratis overvaltraining aanbieden. Dit is naar aanleiding van een aantal overvallen in de stad de laatste tijd. De gemeente wil de ondernemers in een later stadium ook andere cursussen geven, bijvoorbeeld hoe om te gaan met winkeldiefstal en agressie.
www.nhnieuws.nl/nieuws/255974/overval...

janleuk | 05-11-19 | 09:49 | 3

Tja jammer genoeg kom je heeeel lang in het gevang als je de overvaller ook maar een speldeprik geeft of zijn arm aanraakt. Het is het beste zelf overvallen te gaan plegen, dat schijnt niet zo strafbaar te zijn.

jan huppeldepup | 05-11-19 | 09:59

Het tuig van straat vegen komt niet op bij de gemeente.

de visser | 05-11-19 | 10:02

Krijgen ze schietles?

ches | 05-11-19 | 10:47

Ik ben ook helemaal niet bang als iemand met een mes staat te zwaaien en staat te gillen. Rustig afwachten en er bij blijven staan.

deoudererijperevrouw | 05-11-19 | 09:49 | 1

Complimenteren met het mes behoort ook tot de mogelijkheden. Iets in de trant van 'goh wat een mooi mes' en 'mooi slijpwerk ook' draagt ongetwijfeld bij tot een fijne en ontspannen sfeer.

janleuk | 05-11-19 | 09:52

Lijkt me lastige om de verwarde mannen uit elkaar te houden op het stadhuis.

van heinde en verre | 05-11-19 | 09:49

En wordt die schadevergoeding nou van zijn oetkering afgetrokken? Waarom Niet?

paartjehop | 05-11-19 | 09:48

Zat rechter op moment van uitspraak in psychose? Zo niet, dan is deze rechter waarschijnlijk permanent verward. De rechterlijke macht in NL is niet serieus te nemen en telkenmale hebben ze kennelijk de behoefte dat aan te tonen.

otjemans | 05-11-19 | 09:47 | 1

Waarschijnlijk D666er.

5611 | 05-11-19 | 12:54

Wat als dit een Nederlandse huisvader was geweest? Ik heb wel vaker gelezen over een doorgedraaide autochtoon op een stadhuis maar niet eerder over een schadevergoeding

Repetitive Beats | 05-11-19 | 09:47

Volgende keer gewoon laten lopen met zijn mes. Dan is de schade minder.

paartjehop | 05-11-19 | 09:47

Zucht.

Zalluf | 05-11-19 | 09:47

Kijk die 2 daar staan lachen op de trap.. De advocaat zal wel trots zijn op z’n gewonnen zaak. Geweldig gedaan! Het maakt het land ook een stuk veiliger. Maar goed het zijn de wetten en rechters die het bepalen, dus hij doet gewoon z’n werk .
Wat een land

laurentius | 05-11-19 | 09:47

Wat ziek dat er niet stilgestaan wordt bij de boodschap die je daarmee uitdraagt.

BrokenTipi | 05-11-19 | 09:47

Een vergoeding van €7660,- euro is natuurlijk veel goedkoper dan een verplichte opname in een instelling voor verwarde mensen of een x maanden in een bajes... Dus eigenlijk is wat die rechter doet voor ons als gemeenschap een voordeel...

verlegenmaarlief | 05-11-19 | 09:45

Angelo zit in een flow. Eerst 1.000 euro winnen met gokken, en daarna wedden dat hij met een huilverhaal geld van de gemeente kan krijgen. Opnieuw goed gegokt.

spanarchist | 05-11-19 | 09:45 | 1

Hahaha!!!

1977 | 05-11-19 | 09:56

Next, teruggehaalde IS vrouwen en hun koters krijgen fikse vergoeding van de rechter wegens onherstelbaar leed wat hun is aangedaan omdat Nederland ze heeft laten uitreizen.

janleuk | 05-11-19 | 09:43

Voortaan dus maar gewoon vriendelijk de weg wijzen en laten doorlopen. Is goedkoper.

Cor Netto | 05-11-19 | 09:42

Goed verdienmodel... kijk ze staan dan met hun trotse bakkus: "yes, gelukt!"

springstuff | 05-11-19 | 09:42

steeds.maar.weer.

small_town_dude | 05-11-19 | 09:40

*man in rechtszaal, richt zich tot omstanders en zwaait daarbij met een keukenmes (caps)*:
"WIE VAN JULLIE HEEFT HET IDEE GEHAD DAT IK JULLIE IETS AAN ZOU DOEN!!"

(niemand van de omstanders verroert een vin en allen kijken hevig weg naar raam of plafond).

*de linkse rechter*:
"De manier waarop verdachte zijn gevoelens uitte kan niet door de beugel, maar omstanders hebben niet het idee gehad dat hij hen iets zou aandoen. Ik verleen verdachte derhalve vrijspraak en een schadevergoeding van 7.660 euro"

Einde.

Jan Passant mk2 | 05-11-19 | 09:39

Gokken is haram toch? Was hij nou verward of “verward”?

Ad Hominem Tu Quoque | 05-11-19 | 09:38

Jammer dat ik een blanke autochtone man ben en dat het bedreigen van Aboutaleb in mijn geval dus uitgelegd zou worden als islamofobie, anders had ik voor 7.000 euro ook even een bezoekje aan het stadhuis gebracht.

spanarchist | 05-11-19 | 09:38 | 1

Blanke autochtone man die islamitische burgemeester met keukenmes bedreigt? De media en alle linkse rechters gaan kwijlen en grommen van honger door dat droombeeld.

Beter maar niet doen.

Jan Passant mk2 | 05-11-19 | 09:53

Politie kan misschien beter even wachten totdat hij echt begint in te steken en dan best een paar maal om zeker te zijn dat het slachtoffer echt goed is geraakt zodat een D66 rechter de agenten niet in de problemen kan brengen .

Castor12 | 05-11-19 | 09:38 | 1

Steken duidt op psychose. De politie had begrip moeten hebben voor de mentale toestand van de verwarde man.

spanarchist | 05-11-19 | 09:40

Je kan een paar miljard pleuro aan de politie en justitie geven maar met rechters en kromspraak als dit wordt een zeer lastig verhaal.

De cellen in Nederland moeten gewoon volgepropt worden, te beginnen met deze gast gevolgd door de Maroc maffia en de Brabanders met hun chemische activiteiten!

allesofniks | 05-11-19 | 09:38

Te hopen voor de Mexicaanse drugsbaron El Chapo dat de USA hem uitlevert aan Nederland en aan hem advocaat Winston de Brouwer toewijst. Vrijspraak, excuus en fikse vergoeding zit er dan zomaar in. Oftewel , tis vroeg maar tijd voor een borrel.

NB: Wat is nu de echte naam van Angelo Alias Montesinos, Angelo of z'n alias Montesinos ?

janleuk | 05-11-19 | 09:37

Dit
Land
Is
Stuk

Zuma | 05-11-19 | 09:37 | 1

Is = was al

janleuk | 05-11-19 | 09:38

Als ze het maar gewoon weer korten op zijn uitkering, zodat bij een volgende keukenmessenbetoging van deze driftpik een wel gemikte laatste kogel tot volledige eeuwige inhouding van de uitkering mag zorgen.

Marcello Christiani | 05-11-19 | 09:37 | 1

Die 7000 pop wordt neem ik aan bij z’n inkomen opgeteld, net zoals z’n gokwinst?

Ad Hominem Tu Quoque | 05-11-19 | 09:40

Nederland is stuk; mag ik een andere?
Aan die grijns op die man zijn gezicht te zien hier die hond nog niet hard genoeg gebeten.

debaviaan | 05-11-19 | 09:36

Jesus rechter, zijn onze wetten en intenties nu echt zo ambitieus dat jij er deze interpretatie uithaalt?!

frickY | 05-11-19 | 09:36 | 1

Ambigieus*

frickY | 05-11-19 | 09:36

Over pak 'm beet een jaar of 20~30 is het (minimaal) de hand die het mes vasthield eraf. Elk nadeel heb z'n voordeel niettan ?

Vesta | 05-11-19 | 09:35

Strekking: slachtoffers van letselschade die geen geld hebben om de proceskosten te betalen, worden aangeraden met een slagersmes verhaal te gaan halen.

K. Westergaard | 05-11-19 | 09:35

Mooie jurisprudentie. Deze man imiteren en op allerlei plekken nadoen is wat ik zie gebeuren. Snel geld verdienen. Hardhandig gearresteerd worden en even 6 uur in de cel voor een kleine 8000 euro. Je moet meer moeite doen als je iemand omlegt of coke verkoopt.

Harris Pilton | 05-11-19 | 09:33

Toch benieuwd wie die rechter is. Heb wel een aardig vermoeden voor wat betreft geslacht en politieke voorkeur.

spanarchist | 05-11-19 | 09:33 | 1

Dit soort figuren dient met naam en toenaam publiek gemaakt te worden. Het wordt tijd dat dit soort idioten zelf verantwoording af gaan leggen.

5611 | 05-11-19 | 13:03

Misschien speelde bij de tenlastelegging het element "opzet" een rol. En was "opzet" niet bewezen. Vandaar mogelijk de vrijspraak. Dan had de OvJ er beter aan gedaan iets te kiezen waarbij schuld genoeg was. Met andere woorden wellicht heeft de OvJ zitten snurken.

Sierstrip | 05-11-19 | 09:32

Stelling: wat zou er gebeurd zijn als deze man een autochtone Nederlander was geweest?

lachenjoh | 05-11-19 | 09:32 | 1

Gokje, tot in den treure vervolgd en veroordeeld

Pinoz | 05-11-19 | 09:35

Ik ben 10 jaar " lid" van GS en vraag me af of het goed is dat we iedere keer hier weer aantonen dat dit land in veel opzichten ziek is . Het is hier ons kent ons onderelkaar en schieten we er wat mee op ? En nu niet gaan zeiken van " dan rot je toch op " .. Ik zou willen weten hoe iets te bereiken en de patient te genezen.

daytripper | 05-11-19 | 09:32 | 8

Tja ik erger rutte door me precies aan de snelheidsbeperking te houden, aan mij verdiend hij geen stuiver meer door te snel rijden. Als hij het nog bonter maakt ga ik ook niet meer parkeren waar het niet mag, zo dat zal hem leren.

jan huppeldepup | 05-11-19 | 10:09

@chicago river | 05-11-19 | 09:44: Inderdaad, je vraagt je wel es af of je niet zuurpruim bent , maarIn feite regel voor regel mee eensch. :)

daytripper | 05-11-19 | 12:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Bizare uitspraak weer, sta er niet eens van te kijken. Elke Jan, kees, klaas of boer of blokkeer Fries of hardwerkende of bejaarde (ja zo'n iemand die nl heeft op doen staan na de oorlog) zou ongenadig hard door de mangel gehaald zijn.

Ik vraag me af hoe wereld vreemd men nog moet worden. Voel me zo onderhand gedisciplineerd in mijn eigen land.

Pinoz | 05-11-19 | 09:32 | 1

Gedisciplineerd = gediscrimineerd uiteraard

Pinoz | 05-11-19 | 09:33

Heel bizar verhaal dit. Dit valt echt niet meer uit te leggen aan de burgers.

rotterdam | 05-11-19 | 09:32

Iek niet bekrijp problem. Bautenland niet krijgen zin, rijgen aan mes tegenstander. Ies koeltoer. In bautenland niet krijg herstelbetalling onrecht politie. Die gekte uniek voor Nedderland.

Nivelleermarionet | 05-11-19 | 09:31

Dit gaat mij allemaal nog te snel. Ik mis een zorgvuldig antecedenten-onderzoek naar de man en ook zie nergens de intentie tot een gedegen psychiatrisch onderzoek naar niet alleen hem zelf maar ook zijn familie. Er is weer eens veel te snel ingegrepen.

Ridde Rogter | 05-11-19 | 09:31

"Rechtspraak maakt samen leven mogelijk" ... schrijven ze zelf.
Wat hebben we ons land toch aangedaan, schaam U.

grindbak | 05-11-19 | 09:31

Nederland het land waar criminaliteit loont.

Ik heb eerdaags ook een rechtzaak maar ik ben bang dat ik het zelf moet gaan oplossen.

gijs geluk | 05-11-19 | 09:30

Die 5.000 euro schadevergoeding betekent een half jaar geen bijstandsuitkering. Overigens vind ik de politie er in dit geval er met een koopje vanaf komen, veel disproportioneler dan deze kan bijna niet. Nog een geluk dat die stille ook geen fatsoenlijke nekklem kon zetten (gegeven het gespartel van het slachtoffer) anders had onze gokkert het waarschijnlijk niet overleefd.

Complimenten voor de beveiliger die de man wel gewoon wist te kalmeren, je zou er bijna de politie van gaan willen privatiseren. Overigens de opmerking van de rechter "De omstanders hadden niet de indruk etc": gaan we nu via de achterdeur de karaktergetuige (naar character witness) in het Nederlandse strafrecht introduceren?

Hetkanverkeren | 05-11-19 | 09:30

Als die 7.660 euro nu weer wordt gekort op zijn bijstanduitkering is er weer niets aan de hand.

Kalekruin | 05-11-19 | 09:30

Kijk ze ook nog eens lachen op de foto! Dit land is echt helemaal kapot!

lachenjoh | 05-11-19 | 09:30

misschien kan in de toolkitbox verwarde psychotische aan een uitkeringsinfuus hangende verwarde persoon een protocol receptie gemeentehuis worden opgesteld door een zzp'er integrale veiligheid en deradicalisatie

HetOorAakel | 05-11-19 | 09:30

Maakt niets uit, de schadevergoeding wordt weer gekort op zijn uitkering, toch?

HD50 | 05-11-19 | 09:29

Dat is om een voorbeeld te stellen aan andere, toekomstige messenzwaaiers. Vroeger fusilleerden ze dan iemand, of hingen die persoon publiekelijk op. Maar dit is 2019, we zijn beschaafd. Dus stellen we ándere, betere voorbeelden om criminaliteit tegen te gaan.

Logisch toch.

Macroglossum | 05-11-19 | 09:29

En je vind jezelf opeens, wild zwaaiend, met een steekmes/dolk, schreeuwend, in een stadhuis, waarbij niet alleen de "WWB-zorgmanager" van je gokwinst moest weten (hoezo, waarom, wat DOE je), neen, heel de wereld moest van je gokwinst weten vanwege je lousy uitkeringskorting.

Je vind jezelf even later terug in je eigen huurwoning, opgebracht door de NL Belastingbetaler, oh ja, je moest vandaag nog even naar de Rechtbank vanwege dat zwaaien met een mesje in de O.R., en je hoort een rechter zeggen "dat je al genoeg gestraft bent" door je arrestatie.

Moet je een mensenkenner/psycholoog zijn om te weten dat "Angelo" duidelijk iemand is die, gokwinst of gokschuld of wat al niet, gewoon een recidvist in de dop is?
1 ding is zeker; de rechterlijke macht in DIT land is to-taal van het padje af. En ik vraag me hoe dat kan, als als die wetten en rechtsversen in dikke boeken opgenoteerd staan, en dat mensen daar minimaal 4 jaar voor in de studiebanken gezeten moeten hebben.
Het 'voor je kijken, doorlopen' was nog nooit zo groot.

chicago river | 05-11-19 | 09:28

De opmerkelijke uitspraken stapelen zich op. Overduidelijk dat het OM onvoldoende capaciteit heeft. Totale incompetentie wordt momenteel ingezet blijkbaar.

Het brein erachter | 05-11-19 | 09:28

"De manier waarop hij zijn gevoelens uitte, kan niet door de beugel, maar omstanders hebben niet het idee gehad dat hij hen iets zou aandoen", aldus de rechter.

Ik voel mij ook altijd totaal op mijn gemak, wanneer een malloot op 3 meter afstand loopt te schreeuwen en met een groot mes rond aan het zwaaien is.

vokjoe | 05-11-19 | 09:27

Werken loont in Nederland volgens mij totaal niet, gewoon grote bek open, en je krijgt alles wat je wilt.

Henk de Vries2074 | 05-11-19 | 09:27

Ik zie een verdienmodel.

FogerRederer | 05-11-19 | 09:26

Wat een wappies tegenwoordig.

Welles! Nietes! | 05-11-19 | 09:26

Oeps. Precedent.

snars | 05-11-19 | 09:25

Volgens mij hadden die 3000 mensen in die torens ook niet het idee dat die mensen achter de stuurknuppel van die vliegtuigen hen is wilde aandoen.

Willem van Oranje had ook niet het idee dat Balthasar Gerards hem iets wilde aandoen.

Fortuyn dacht ook niet van Volkert...

Wat een D66 debiel die rechter

Tronald_dump | 05-11-19 | 09:23

En als je nou eens flinke stapeltjes papiergeld heel strak inpakt. En dat je die dan gaat gooien als er een messentrekker loopt te barbaren. Is dat dan niet een mooie zevenentwintig in één oplossing?

Poesmobiel | 05-11-19 | 09:23
-weggejorist-
Du-u-u-h | 05-11-19 | 09:22

Wat een jakhals

Franque | 05-11-19 | 09:21

Het klinkt alsof ie met die winst heeft lopen pochen en zodoende wat slapende honden heeft gewekt. Hoe kom je er als uitkeringsinstantie achter, en hoe hebben ze kunnen bewijzen dat dit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden? Tenzij hij de winst op de bankrekening kreeg gestort en die rekening in de gaten gehouden wordt, en ik vind dat persoonlijk ver gaan, wederom tenzij hij als goklustig te boek staat en om die reden in de smiezen liep. Dan werd hij m.i. terecht gekort en had hij al een kliniek in gemoeten voor een verslaving.

NiCeY | 05-11-19 | 09:21 | 1

Om de zoveel tijd moeten mensen in de bijstand in de gemeente waar ik woon hun afschriften laten zien.

Leptob | 05-11-19 | 09:25

Ik ga over dit soort dingen niets meer roepen hier.

pibasso | 05-11-19 | 09:21

Ik denk dat ik in het vervolg maar eens ga rondlopen met een groot mes. Mocht de Politie ingrijpen kan ik altijd uitleggen dat ik geen kwade bedoelingen had en dat mijn bloedsuikerspiegel wat schommelde.
Schijnt geld op te leveren op termijn ……...

J135 | 05-11-19 | 09:21

Prachtig land leven we toch in. Echt...

DiederikJanWillem | 05-11-19 | 09:21

7660 op rood in het staatscasino!

Nuchternederland | 05-11-19 | 09:20 | 2

Ik wilde zwart zeggen maar dat mag niet meer.

Nuchternederland | 05-11-19 | 09:21

@Nuchternederland | 05-11-19 | 09:21:
Als u heel inclusief, progressief en klimaatneutraal wilt zijn, dient u eigenlijk op groen in te zetten.
(Kan dat überhaupt?)

Rico Tampeloerus | 05-11-19 | 09:41

Dus als ik dit dagelijks doe is dat een aardig verdienmodel?

Sjorsch | 05-11-19 | 09:20 | 1

Het is niet toegestaan dit dagelijks te doen. Er is een maximum van 1x per week met mes het stadhuis binnenstormen.

Het brein erachter | 05-11-19 | 09:30

In Amurica had meneer zes waarschuwingsschoten in zijn rug.

Feynman | 05-11-19 | 09:20 | 1

Exact. Lui met messen die gemeentehuizen binnenlopen maakt je eerst onschadelijk en daarna gaan we dan wel uitzoeken wat 'm mankeerde. Die rechter is zo ver van het padje af dat hij waarschijnlijk denkt dat mensen met messen in het gemeentehuis ondertussen wel maatschappelijk geaccepteerd zijn en het toch niet echt menen. Zo'n rechter is het échte gevaar, die kerel met z'n mes is slechts figurant in deze klucht.

elfenstein | 05-11-19 | 09:25

Nog meer DDR 66 rechters hebben we nodig, mensen die beroofd worden de gevangenis in mensen die neer gestoken worden lange werk straf opleggen. Mensen die vermoord worden, ja wat moeten we daarmee, waarschijnlijk de nabestaanden allemaal de bak in. Wat een land wat een idioterie in NL

dubbletjes | 05-11-19 | 09:20

Gaaf land man, ik zeg meer meer meer schadevergoeding

Eddy67 | 05-11-19 | 09:19

Vloeit zo de staatskas weer in via Holland Casino.

Kaas de Vies | 05-11-19 | 09:19 | 1

Niet als hij per ongeluk weer een keer wint.
Alhoewel dat bijna niet kan bij HC.

2voor12 | 05-11-19 | 09:21

Ik snap er niks meer van …….. echt niet.
Volgende keer niets doen - en dan de Politie verwijten dat er te laks word opgetreden als het mis gaat ? (want we dachten dat hij geen kwade bedoelingen had met het mes…….) …

Hoe kan het zijn dat een land zijn principes / cultuur en kwaliteit van leven zo verkwanselt ?? …… Onbegrijpelijk

J135 | 05-11-19 | 09:19

Het probleem van verwarde rechters wordt steeds erger.

MansEnGarde | 05-11-19 | 09:19 | 1

Het schijnt dat men ook wat aan het quotum van verwarde mannen wil doen, moet meer een afspiegeling van de maatschappij worden. Ze zoeken daarom nog extra verwarde vrouwen.

Nuchternederland | 05-11-19 | 09:22

Is er een keer een gokverslaafde die iets nuttigs wil gaan doen, zelfs de rechter vindt het een prima plan zolang er maar geen onschuldige burgerslachtoffers vallen, weer niet goed. Is dit mijn GS nog wel?

elfenstein | 05-11-19 | 09:17

Rechters kunnen niet ontslagen worden dat is juist het probleem

maruyama | 05-11-19 | 09:17

Punt is: wordt deze schadevergoeding gekort op zijn uitkering?

Rico Tampeloerus | 05-11-19 | 09:17 | 1

Natuurlijk want zo werkt het nou eenmaal. Dat heethoofd zien we binnenkort weer terug met een nog groter mes in het stadhuis.

keestelpro | 05-11-19 | 11:30

Wel het hele verhaal vertellen he GS: op het moment van de arrestatie had hij geen mes meer, was hij niet aan dreigen en gekalmeerd. Nog wat aan het uithuilen bij de beveiliger en wordt plots door een agent in burger, niet als zodanig herkenbaar, van achter aangevallen. Verwarring alom. Dat ze het tactischer kunnen aanpakken was wel duidelijk.

breakingbed | 05-11-19 | 09:15 | 4

Vind ik ook. Gewoon die 7660 euro direct pinnen. Dit is een omweg.

Sjorsch | 05-11-19 | 09:21

Wat krijgt een slachtoffer van een overval, indirect mogelijk gemaakt door onze slappe overheid (grenzen, immigratie, gevangenissen dicht)?

Nuchternederland | 05-11-19 | 09:25

@Nuchternederland | 05-11-19 | 09:25:
Een trap na in de vorm van te weinig vergoeding voor arbeidsongeschiktheid, therapie en reintegratie. Open deur dit.

elfenstein | 05-11-19 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

En alweer wordt de dader het slachtoffer. De onverkozen rechters pissen over de burgers (in hun ogen plebs) heen want niemand kan ze wat maken.

Moonwarrior | 05-11-19 | 09:15

Toch altijd mooi om te zien hoe iedereen denkt een dossier beter te begrijpen dan de rechter die alle ins and outs krijgt voorgeschoteld. Overmatig politiegeweld bestaat wel degelijk. Goed dat een rechter ook daar oog voor heeft.

Der Icebear | 05-11-19 | 09:15 | 4

Overmatig belastinggeweld ook. Hoor ik je niet over.

Sjorsch | 05-11-19 | 09:28

Nieuwe nick berbaar ?

Pjotterdjotter | 05-11-19 | 09:53

Tuurlijk bestaat dat, maar als de politie vindt dat er een hond moet worden ingezet is dat meestal omdat ze de persoon niet veilig denken te kunnen benaderen.
Maar het pareltje zit hem hierin: "maar omstanders hebben niet het idee gehad dat hij hen iets zou aandoen" - Nee, natuurlijk niet. Zolang de burgemeester niet 1 van de omstanders is lijkt me dat duidelijk. Wil niet zeggen dat hij niet heel agressief kan worden als je hem wilt ontwapenen.

Joost Maghetweten | 05-11-19 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

Zit een beetje krap deze maand, hard werken met extra uren voor december, dit is snel verdienen! Maar is het wel belasting vrij?

MokumsMoppie | 05-11-19 | 09:14 | 1

Niets is belasting vrij. Behalve de zon, maar daar wordt aan gewerkt.

vmk | 05-11-19 | 09:18

Van de gekke. Ik kan me levendig voorstellen dat een rechter geen straf oplegt in dit geval, maar vrijspraak? Prima om begrip voor de omstandigheden van de verdachte te hebben, maar een fundament van ons rechtsstelsel is toch dat - behoudens ontoerekeningsvatbaarheid - omstandigheden nooit een excuus voor een misdaad kunnen zijn. Een veroordeling was op zijn plaats.

Dat van die blokkeerfriezen was trouwens ook een noodkreet, maar dat telt natuurlijk niet.

Muxje | 05-11-19 | 09:14

Dus als ik geld nodig heb dan doe ik iets doms met een mes en verzet me tegen mijn arrestatie en doe de draadjes van mijn nog niet draadloze oordopjes na. (verward) . Goed om te weten.

Hangtietsmurfin | 05-11-19 | 09:14 | 1

Tip: Als je zelf al vindt dat je de metafoor meteen moet uitleggen dan was het waarschijnlijk niet zo'n hele goede.

Joost Maghetweten | 05-11-19 | 10:54

Ik weet het niet hoor.... maar het lijkt erop dat er een hele enge ziekte heerst in Nederland. Wat glijdt dit land in rap tempo af.

Boogschuttertje | 05-11-19 | 09:13

Is het zinvol om je Nederlandse nationaliteit in te leveren zodat je jezelf niet hoeft te schamen voor dit kapotte land?

gemeentereiniging | 05-11-19 | 09:13 | 1

Dat is een prima idee, maar zorg dat je wel in Nederland blijft. Alle deuren gaan open voor je, van alle kanten krijg je geld, oetkierung, huizen en Mieles toegestopt en je komt met alles wat je maar wil weg zolang je maar Ies Koeltoer, hoer roept.

5611 | 05-11-19 | 13:30

En het AD geeft zo iemand nog een mooi podium om het allemaal te bagatelliseren. Alsof het de normaalste zaak is dat je met een keukenmes rondloopt....

VriendjeWip | 05-11-19 | 09:12

Nederlandse rechters zijn gewoon knettergek geworden.

DanBilzerian | 05-11-19 | 09:12

Ik wil ook welk 7k schadevergoeding maar Rotterdam is een kudtstad en daar ga ik niet heen. Is Assen ook goed?

Reagurend_Nijlpaard | 05-11-19 | 09:11

rechtspraak in Nederland, het blijft bijzonder te noemen... Je gooit een waxinelichtje naar de gouden koets en je zit twee jaar vast. Je stormt met een mes een stadhuis in en je krijgt 7K schadevergoeding...

Dr_Prepper | 05-11-19 | 09:10 | 1

De wet geldt alleen voor blanken.

vincent uit groninge | 05-11-19 | 09:18

Zijn onze rechters eigenlijk Russische spionnen? Of zijn ze gewoon gek.

Dutch_Holland | 05-11-19 | 09:10 | 1

In dit geval lijkt het een beetje op een wedstrijdjje Jezus Christus imiteren.

De aanklager wilde mild zijn en de rechter deed er nog een schepje bovenop.

nikolaos | 05-11-19 | 09:47

Je kijkt nergens meer van op in het openlucht gesticht dat ooit Nederland was..

Batavi Magistralis | 05-11-19 | 09:09

Las dat hij € 1000 gokwinst niet opgaf. En werdt gekort en nu met € 7000 waarschijnlijk uitkering gestopt

dedwarsligger | 05-11-19 | 09:09 | 1

Hangt er vanaf hoe de schadevergoeding is geclassificeerd. Als het schadeloosstelling is omdat hij niet kan werken (lol) dan is het inkomen en zal hij inderdaad gekort worden, is het smartengeld, dan niet.

JWZ_JMK | 05-11-19 | 09:33

Was hij toenvallig niet door een ene Pechthold ingehuurd?

Datgingniegoed | 05-11-19 | 09:08

Een woord: D66.

Gerf | 05-11-19 | 09:07

Dat je zelf als rechter als je je vonnis klaar hebt niet even een stapje achteruit doet, kijkt en denkt: "nehhh, dat is wel een hele rare uitkomst. Dat kan nooit de bedoeling zijn."

VP732 | 05-11-19 | 09:06 | 2

Ja, precies dat. Ze hebben geen enkel gevoel of het antwoord wel kan kloppen en vullen dus maar gewoon wat in. Dat deed je vroeger ook wel eens op school en dan dacht je: ik heb geen flauw idee maar hier kom ik op uit. En dat was dan dus fout.

Busverhuur | 05-11-19 | 09:33

En ik vraag me af of zo'n rechter nou trots is op z'n werk. En z'n moeder.
"Is your mother proud of you?"

Busverhuur | 05-11-19 | 09:34

Ik begrijp die man wel. De kans is bijna honderd procent dat hij al een heleboel heeft verloren met gokken. Dan wint ie een keer wat en pakt de gemeente dat af. Klopt niet.

Leptob | 05-11-19 | 09:06 | 2

Dus dan maar uitkering verhogen elke keer dat hij verloren heeft?

2voor12 | 05-11-19 | 09:08

Vast een PVV rechter die minder minder marokkaanse burgemeesters wil.
En Angelo zou daar voor gaan zorgen maar is dus door die arrestatie tegengehouden. Dat zit de rechter dwars.

2voor12 | 05-11-19 | 09:06 | 1

Het is in ieder geval duidelijk dat de sympathie van de rechter lag bij de man die Ahmed Aboutaleb te lijf wilde gaan met een keukenmes.

Wladimir 1928 | 05-11-19 | 12:04

Je denkt dat het niet gekker kan, maar jawel hoor.
Die rechter ontslaan, per direct.

vmk | 05-11-19 | 09:03 | 3

Rechters zijn dat voor het leven, die kun je helaas niet ontslaan. Bij héle hoge uitzondering kan De Hoge Raad een rechter ontslaan maar dit gebeurt zeer zelden.

redthehaghue | 05-11-19 | 09:13

@redthehaghue | 05-11-19 | 09:13: Het staat al jarenlang op het verlanglijstje van de PVV: rechters periodiek wel of niet herbenoemen afhankelijk van hun trackrecord. Na een uitspraak die aan niemand uit te leggen is meteen een schop onder de kont.

Wladimir 1928 | 05-11-19 | 11:59

D66 rechter ?

luto333 | 05-11-19 | 09:03

Ik mis de bijbehorende flowchart met overzichtelijke hokjes en pijltjes

de visser | 05-11-19 | 09:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken