Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stille tocht voor 'voetballer' Al-Baghdadi bij Pauw

Als Abou Bakr een goede voetballer was, dan was Hitler een prima schilder. 

Wat is dat toch met de mainstream media? In mensen die het niet zijn, zoeken ze de hele tijd de nieuwe Hitler: Trump, Orbán, Baudet... En in iemand die het wél was, zien ze een goede voetballer. Eerst werd de dood van Baghdadi maandag bij DWDD aangegrepen om een kwartiertje Trump te bashen, en bij Pauw wordt de genocidale religek geprezen als een doorgeleerde aanvoerder van een team “heethoofden”, die misschien wel bij Feyenoord had kunnen spelen, en waarvan zijn ouwe buurtje zegt dat het zo’n aardige vent was. "Het is heel goed gelukt om een mysterieuze, mythische figuur van hem te maken", zegt Sinan Can met een ondertoon die proeft naar bewondering. Maar wacht, er was wel een verschil met Bin Laden: dat was "een iconische figuur met een visie." (Ja, weet je wie ook...?)

*Niemand* aan de Pauw-tafel brengt te berde dat Abou Bakr Al-Baghdadi de islamitische leider was van een Kalifaat met een lokroep waar de meest moordzuchtige moslims op aarde naar luisterden (waaronder hónderden uit dit land), om ter plekke goed gedocumenteerd - niet zelden met trots, door zichzelf, in gelikte propagandabeelden - massamoord te plegen op andersdenkenden, ongelovigen en eenieder die niet snel genoeg bukte voor hun korannieke gesel. Zelfs de Moffen waren moreel meerderwaardig aan deze salafisten, want die hadden nog het laatste restje ethische besef om hun gruweldaden tegen de joden te verbergen, omdat ze wisten dat hun genocidale gedrag niet op instemmende stilte van de rest van de tafel zou kunnen rekenen in talkshows.

De Yezidi (en de Koerden) waren bij Pauw (weer eens) letterlijk Het Vergeten Volk (papier, ebook), en het is niet dat BNNVARA-medewerker Can niet weet hoe het in de Levant aan toe ging de afgelopen jaren: hij maakte zelf reportages in Koerdische IS-kampen, waar nu nog honderden, zo niet duizenden IS-strijders, hun vrouwen en hun kroost zitten waarvan we geen idee hebben waar, hoe en voor wat precies we die moeten berechten, en die met hun vergiftigde geesten sowieso nog jarenlang, misschien wel decennia, een last en een gevaar voor vreedzame samenlevingen zullen vormen. Abou Bakr, die een laffe bomgordelvluchtweg nam, died like a whimpering coward toen er een dappere Amerikaanse K9 op hem af stormde - en dat is alles waar we hem om zouden moeten herinneren.
Update: Ah, de Azijnbode toept over.
UPDATE: Schuldbekentenis: Pauwtweet met bovenstaande video VERWIJDERD. Screenshot, hieronder, hele item na de breek:

En nog dit

Reaguursels

Inloggen

Ik heb maar een deel gezien. Hoorde toch wel dat Pauw tegengas gaf aan laf en hautain gelul van die Blokhuis. Die zat met zichtbaar verzuurd gezicht en zich herhalend te zeggen dat in de persconferentie van Trump het blijkbaar niet deugde dat POTUS niets zei over die dode kinderen van dat laffe varken Baghdadi. Er kon bij die man ook geen flinter compliment af voor de actie van het U.S. Army onder presidentschap van Trump. Pauw noemde een aar maal dat het toch een knap staaltje inlichtingenwerk en militaire operatie was, en bovendien dat de dode kinderen het gevolg waren van Baghdadi die hen meesleurde die tunnel in en uiteindelijk zijn bomvest liet exploderen.

Nuuk | 29-10-19 | 21:13

praat tv is gewoon een inkijkje in de laffe ziel van de mens. goed om daar dagelijks aan herinnert te worden. leve Shula! leve de NPÖ!

donald_en_ronald | 29-10-19 | 18:22

Ja een goed de voetballer met mensenhoofden.

Simpele Drenth | 29-10-19 | 17:43

Die pauw zou zelfs A.H. goedpraten voor zijn kijkcijfers.

piet7003 | 29-10-19 | 16:45

Linkse verwijten over de retoriek van Trump. Maar Trump benoemt echt de feiten en wrijft het er wel goed in. Natuurlijk!
Als je als linkserd hier niet even over je eigen schaduw heen kunt springen, dan faal je wel totaal. Het sadisme van IS schijnt slechts een voetnoot te zijn geworden in de beschouwingen. Linkse moraal is hier helemaal failliet.

arie-hoax | 29-10-19 | 14:01

Eer wordt ook op een plechtig, gedragen toontje gesproken, alsof een heel dierbaar iemand is omgekomen. Pauw fluistert ook steeds, meelevend. Moet je hem buiten de uitzendingen om horen praten. Dan lult-ie heel anders hoor.

Karpov | 29-10-19 | 13:58

Het is ook vreemd dat ze nooit vragen om commentaar op de gebeurtenis, maar om een commentaar op een tweet. Wat een onzin. Het leven is geen voetbalwedstrijd. Je kunt niet gewoon maar kiezen waar je voor of tegen bent en daar achteraan hollen, je maakt er zelf onderdeel van uit. Nederlanders zijn verworden tot toeschouwers. En dat stukje van die Olaf Tempelman waar Pritt op reageerde: 'Onze tractoren stonden naast elkaar op de Grote Markt. Toen we een duwtje hadden gegeven tegen de deur van het provinciehuis buitelden alle verslaggevers over elkaar heen, jammerend, huilend, krijsend.' Dat lijkt me een betere parafrase.

grietmetgroenefiets | 29-10-19 | 13:39

Al-Baghdadi was een goede voetballer - hoogstwaarschijnlijk met de afgehakte hoofden van zijn slachtoffers. Dat vergeet Can er bij te vermelden.

Toos Bevergeil | 29-10-19 | 13:11

Dus de Amerikanen hebben tijdens zijn gevangenschap op de een of andere manier DNA van hem afgenomen,om een DNA match te krijgen.

wiers | 29-10-19 | 13:06

Dus afgaande op dit fragment wordt hier een beeld geschapen van die man die eigenlijk werd gebruikt door een beweging. Eigenlijk was hij dus een slachtoffer. Maar toch heel bizar dat hij leiding gaf aan een terreurorganisatie die de meest wreedheden uithaald. Dus die man was helemaal niet zo dom of naief. Blijf mij verbazen hoe kort het geheugen is van mensen. Helemaal vergeten wat voor wreedheden daar gepleegd zijn.

loser | 29-10-19 | 13:04

De haat voor Trump bij veel media en pundits is groter dan de haat voor de massa moordenaars van ISIS.

Werkelijk alles word aangegrepen om Trump te demoniseren en onderuit te halen.

Al sinds de verkiezingen van 2016 zijn veel media bezig om haat te creëren voor Trump bij hun lezers en kijkers.

Een paar dagen geleden heeft Trump een onderscheiding gekregen van een Afro Amerikaanse organisatie voor zijn "First Step Act".

Een wet die Trump erdoor heeft gekregen. Je zal er maar weinig over lezen in de media. En als je erover leest dan word Trump zelfs dan gedemoniseerd als "racist" . Kennelijk zit de haat voor Trump diep bij bepaalde media en pundits.

Swieberj | 29-10-19 | 13:01 | 1

Trump is natuurlijk ook een speciaal karakter. De democraten hebben niemand om het tegen hem op te nemen. Voorlopig staat hij er goed voor voor een 2e termijn.

van Oeffelen | 29-10-19 | 13:05

Och och och, die toekomstige diabeet type 2 komt nog net niet klaar als hij over Bigdaddy praat maar het scheelt niet heel veel. En eigenlijk is het dus gewoon de schuld van de Amerikanen, dat die die onbekende imam van een kleine moskeet zomaar hebben opgepakt en dus in aanraking hebbem gebacht met Al Qaida.
Wat hebben we toch allemaal aan ellende dit land binnengehengeld, en dan nog nog eens tewerkgesteld bij de publieke media. On-fucking-voorstelbaar.

Graaisnaaiert | 29-10-19 | 12:58

olaf tempelman (volkskrant), nuff said.

Bogoris-le-Grincheux | 29-10-19 | 12:43

En dom links zit daar een beetje quasi intelligent naar te luisteren zonder enig commentaar.

Misterspok | 29-10-19 | 12:41

Volgens Can is het CV van Baghdadi tot zijn gevangenname door de Amerikanen blanco. Dit is op zich al heel vreemd aangezien iedereen in de Arabische wereld onderdeel is van een familie en via die familie verbonden is aan een stam. Je zou dus met gemak iemands afkomst en historie in beeld moeten kunnen brengen.

De geheimzinnigheid rond zijn persoon zorgt niet alleen voor een mythisch effect bij zijn volgelingen maar voed logischerwijs ook complottheorieën daarbuiten.

koter | 29-10-19 | 12:19 | 1

Die vetzak was heel bewust bezig de figuur Bigdaddy te downplayen door de nadruk te leggen op termen als klein, onbekend, mystiek en mysterieus.
De slag is allang verloren, Islam is hier en shariah onderweg, met goedkeuring van de boven ons gestelden en hun propagandakanalen.

Graaisnaaiert | 29-10-19 | 13:00

Can begon met een item over het terughalen van kinderen. Genoot van de plek waar het eerste kalifaat was begonnen (In het voetspoor van IS) en prees Al Qaida voor het weghalen van heroine. (Terwijl dat werd gebruikt ter financiering.) Mag allemaal best wat helderder.

Einde van de Domheid | 29-10-19 | 12:13 | 1

Ik had best een positief beeld van de man gezien zijn documentaires.
Echter, op het moment dat hij in de moskee stond bij de plek waar Baghdadi het kalifaat had uitgeroepen was er toch iets teveel bewondering in zijn stem.
Ik vergelijk dit met iemand, die in het Adelaarsnest in Bergtesgade zegt, "Moet je je voorstellen dat Hitler hier ook gelopen heeft".
Zo iemand zou ik daarna anders bekijken.

Roadblock | 29-10-19 | 12:39

Die dikke mossel heeft in iedergeval een stijve als hij het over baghdadi heeft.

marrretje | 29-10-19 | 12:05

De PC wegkijk verdwazing van de MSM
neemt nu wel heel surrealistiche Kafkaesquevormen aan.
.
Ik kijk die zooi dus niet, maar maak wel wel zorgen over de hoeveelhied desinformatie die een groot deel van NL dagelijks krijgt voorgeschoteld.
.
Ga je schamen, Jeroen!

hotmint | 29-10-19 | 12:04 | 1

Npo heeft slechts tot doel de neuzen naar links te krijgen. Kijkadvies NPO is dus 18+ en bij voorkeur gedoseerd lieft alleen voor mensen met een beta-brein. Dit ter voorkoming van het vormen van wereldvreemde hersenkronkels die langzaam een eigen waarheid vormen.

Bali Lovert | 29-10-19 | 16:05

Ik heb de uitzending gisteren niet gezien. Op basis van dit fragment is de tekst in het artikel tendentieus. Can vertelt in feite het verhaal dat hij van de buurtbewoners van Baghdadi. De verwijzing naar Feijenoord is humor die uitstekend past bij de actualiteit. Niets mis mee.

Mannes | 29-10-19 | 12:01 | 17

@Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 14:44:
Ik zou willen dat je gelijk had. Maar ik zie de islamisering steeds verder gaan. In Afrika beweegt het islamitische geweld zich zuidwaarts en het doel is duidelijk: Afrika moet van het huis-van-de-islam worden. Nu ook grof isamitisch geweld in het noorden van Mozambique, waar enorme gasvoorraden zijn gevonden.
Veel landen in het Midden-Oosten waren ooit christelijk en Europa heeft de islamitische troepen ternauwernood kunnen tegenhouden.
Ik luister heel graag naar Maarten van Rossem, maar ik ben van mening dat hij op dit vlak een grote blinde vlek heeft. Net als jij kennelijk.

arie-hoax | 29-10-19 | 15:00

@Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 14:55:
Het is altijd een strategie om aan te knopen bij armoe en misstanden. Aldus hoopt men dat 'het volk' bezwijkt voor de beloftes. Dat begon al bij de Franse revolutie. Maar daarmee is armoe niet vanzelf de oorzaak. Het is een strategisch aanknopingspunt voor terreurgroepen. Meer niet.

arie-hoax | 29-10-19 | 15:05

@Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 14:55:

Je zegt dat isis, één van de honderden moslimterreurclubjes, is verslagen. Zelfs als dat zo zou zijn (afwachten maar) dan hebben we er nog vele honderden; nog los van de dagelijks toeslaande "lone wolves" en "verwarde suikerspiegelpatiënten".
Het gaat niet om isis, het gaat om de islam. Die zich net zo goed hamas, hizb-u-tahrir, al-shabaab of boko haram kan noemen.

Het gaat ook niet om de vele geldstromen die we niet tegen kunnen houden; zelfs niet om de talloze subsidies die we ZELF verstrekken aan al die moslimextremisten. Het gaat om de islam die grootschalige slavernij en genocide predikt; daar is helemaal geen geld voor nodig.
Beloftes over oorlogsbuit, gratis slaven en een nog geiler hiernamaals zijn voldoende.

Op dit moment hebben alle West Europese landen te maken met stelselmatige infiltratie van politiek en MSM; met actieve islamitische censuur door zowel isis- als marx-aanhangers; met structureel geweld tegen joden, homo's en vrouwen; en met een toename van bloedig terroristisch geweld tegen "soft targets".
De islam is met slechts 6% moslims al lang aan het winnen;
- islamcritici worden stelselmatig bedreigd, verbannen of vermoord;
- islamkritiek leidt tot jarenlange schijnprocessen;
- islamnieuws wordt stelselmatig gecensureerd;
- veel journalisten, columnisten, cabaretiers en "wetenschappers" zeggen hardop dat ze de islam niet op de korrel te durven nemen. En dat in een land waar kritiek en satire op het christendom al eeuwen legaal is.

En dan hebben we het dus over slechts 6% van de bevolking.
Hoe moet dat als moslims straks 20, 30 of 51% van de bevolking uitmaken?
Gezien onze vergrijzing en de almaar toenemende massa-immigratie hoeft dat echt niet lang te duren. Bedenk ook dat met het stijgen van het percentage moslims, hun politieke invloed evenredig toeneemt; en hun integratie afneemt.

Dandruff | 29-10-19 | 15:28
▼ 14 antwoorden verborgen

tja stel je voor,
wij in Europa gaan straks ook zo salafisten, jihadisten afhandelen.. de jacht is geopend...
Dus wat doet men links na het binnenhalen van zulke idioten..... men gaat zulke idiote moordenaars op een bronzen voetstuk plaatsen en een hekwerk eromheen zodat niet erbij kan, en laten al het negatieve over deze cultuur zoveel mogelijk uit de media... en laten het zelfs verdwijnen..

Maar goed dat er een president is die doet wat hij belooft, en een einde maakt aan zulk volk, er zullen er nog meer volgen..
Er zijn nog vele Al-Bahgdadi's, ze hebben alleen het geld nog niet, of zijn nog niet door de media op een voetstuk geplaatst... daar moeten ze zelf nog aan werken.

Rene046 | 29-10-19 | 11:59

Die malle van Uhm (of hoe je dat schrijft), met z'n praatjes, die hadden het natuurlijk allemaal weer "beter gedaan", lachwekkende Calimero zooi.

Wienerschnitzel mit | 29-10-19 | 11:45 | 2

De zoon van van Uhm is in 2008 om het leven gekomen in Uruzgan. Misschien weet zijn vader toch wel een beetje waar hij over praat.

Mannes | 29-10-19 | 11:55

@Mannes | 29-10-19 | 11:55: Okay hij heeft in "de Libanon" gezeten begin jaren 80 als CC Alfa compagnie. Deze eenheid was een van de latere (en laatste) aanvullingen van Dutchbatt naar Libanon, na eerst de opleiding via Assen en de aldaar gelegen PainfBAT Libanon training te hebben gekregen. Echter van Uhm weet wel heel degelijk hoe dat daar toegaat, maar juist aan deze tafel zegt hij andere dingen dan die ik verwacht had. Dat is jammer, maar waarschijnlijk ook "politiek".
En als een zoon sneuvelt is dat bijna ondraaglijk. Dat is verschrikkelijk. Maar gelukkig niet voor niets!

AMX pri | 29-10-19 | 12:17

Geen woord in de linkse keuvelprogramma's over de bioscoopmoorden!

Madamjanet | 29-10-19 | 11:44 | 1

Nee tuurlijk niet, dat was weer een toerk, u weet wel....

Wienerschnitzel mit | 29-10-19 | 11:46

Het hele fragment nu bekeken. Die Blokhuis is ook weer typisch Gutmensch dat hij begint over Trump en nuance en dat het jammer is dat er drie kinderen zijn opgeblazen. Dit is zoals Trump altijd praat, hij was misschien meer emotioneel dan anders omdat hij net de hele gang van zaken heeft gezien en voorbereid als Chief. Hij verwoordt wat heel veel mensen denken: dat een monster dood is en op een laffe wijze is heengegaan. Hij dikt dat aan om twee redenen: om duidelijk te maken dat iedere terreur leider op termijn er niet mee weg komt en ten tweede omdat hij woedend is en op deze manier de man totaal kleineert en dat komt inderdaad hard aan bij de IS achterban en ultralinkse idioten. De man is verantwoordelijk voor massamoorden op de meest beestachtige manier, dus aub donder op met je nuance.

Rochegrosse | 29-10-19 | 11:30 | 3

Nog wel meer redenen: Trump is natuurlijk ook heftig bekritiseerd om het terugtrekken uit Noord Syrië en heeft hiermee laten zien dat de USA de strijd tegen IS niet laat rusten. De dag na de aanval hebben ze een conferentie aangekondigd met alle bondgenoten en ik denk dat de vraag vanuit de USA zal zijn: wat gaan jullie bijdragen?

Simon_GS | 29-10-19 | 11:58

@Simon_GS | 29-10-19 | 11:58:
Deze missie was al maanden in de maak, vanaf het moment dat de locatie van Bakr bekend was en ruim voor de plotselinge terugtrekking van de VS. Door die laatste actie werd de launch van de missie noodgedwongen 400 km verplaatst naar Noord-Irak.

Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 12:15

@Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 12:15: Het is de vraag of die terugtrekking zo 'plotseling' was. Er zijn zoveel details over deze missie waar ik tegenstrijdige verhalen over lees.

Simon_GS | 29-10-19 | 15:04

And now he's gone...
Meesterlijk.

Roadblock | 29-10-19 | 11:47

Heb de uitzending gezien maar die bewierookt Abu op geen enkele manier. Wel komen de minder bekende feiten aan bod over een man die sowieso al nauwelijks bekend was. Bijvoorbeeld dat hij een goede voetballer was, iets wat je niet meteen verwacht van zo'n tunnelrat. En je vraagt je af waarom hij niet gewoon voetballer is geworden maar terrorist.

En over Trump: Ik begrijp dat men weer heel teleurgesteld is dat hij te weinig geprezen wordt maar dan eerst even de feiten: De missie tegen Bakr werd er niet gemakkelijker op, na het opgeven van Noord-Syrie aan Assad, Rusland en Erdogan. Vanuit Irak moest eerst 400 km "vijandig" gebied worden overvlogen, "zeer, zeer laag en zeer snel" volgens de Grote Wijze Trump zelf. Dat had niet zo gehoeven als dit gebied niet was vrijgegeven op een zondag-namiddag. Dus deze raid was meer ondanks dan dankzij de acties van Trump goed gegaan.

Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 11:07 | 21

@Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 12:48:

Je herhaalt dat je nooit bereid bent te lezen wat anderen schrijven.
Hoe kun je dan weten wat Trump dacht, en wat zijn afwegingen waren?
Misschien was die terugtocht wel een tactiek om al-bagdadi zich veilig te laten voelen. In dat geval is de opzet geslaagd.

Sowieso is de missie geslaagd.
Alle door mij genoemde feiten kloppen dus.

Jouw irrelevante non-issue is naast irrelevant vooral onjuist, omdat jij je baseert op jouw obsessie tegen geweldloosheid. Om religieuze redenen weiger je om te luisteren wat een ander zegt.
Als je bereid zou zijn je elke maand een uur te verdiepen in de argumenten van mensen die de jihad afwijzen, dan zou je weten dat die wel degelijk kritiek op Trump accepteren, zelfs onderschrijven.
Nogmaals; ik heb die terugtocht destijds voortdurend veroordeeld.
En hierboven ook nog een keer.
Maar weet jij veel; je bent zo geobsedeerd door je haat tegen geweldloosheid dat je iedereen die al-bagdadi afwijst op één hoop gooit met de stropoppen die de MSM creëert van mensen die de jihad afwijzen.
Maar dat zijn slechts stropoppen; meer niet.

Dandruff | 29-10-19 | 13:43

@Graaf Monte Cristo | 29-10-19 | 12:54:
Je zal gelijk hebben. Dus dat wordt nog vier jaar ergernis over de twitter-in-chief. Gelukkig past bij zijn geestelijke afwijking dat hij steeds radicaler zal worden. En dus ooit - als het niet binnenkort is - zichzelf de das zal omdoen.

Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 14:49
▼ 18 antwoorden verborgen

Ik snap er werkelijk niks van, helemaal niks, dit is allemaal zo van de pot gerukt dat je een aluhoedje zou gaan kopen. De enige enigszins begrijpelijke reden voor het vergoelijken van Bahgdadi is dat links spuitpoep krijgt uit angst dat the Donald wel eens een tweede termijn zou kunnen winnen. Het andere alternatief is dat ze echt aan het doordraaien zijn.

Blauwpetje | 29-10-19 | 11:07 | 3

In de VS zijn de linkse kameraden zodanig ver van het pad af dat zij absoluut niet op de hoogte gebracht mochten worden van de raid op Abu Bakr al-Baghdadi.
De kans dat de Amerikaanse special forces dan in een dodelijke hinderlaag zouden lopen was te realistisch.
Hier hebben de foute globalistische media het onbetwist voor het zeggen, zodat zij nog niet zo woedend en extreem hoeven doen voor de kliks.

Jan Passant mk2 | 29-10-19 | 11:16

Ik zie de Dems in staat om Baghdadi te waarschuwen.
De anti-Trump haat die ook hier op de panelen voorkomt verduistert het verstand.

Roadblock | 29-10-19 | 11:45

@Roadblock | 29-10-19 | 11:45:
Denk je dat nou echt? Het is wel tekenend voor Trump dat hij wel de Russen, maar niet het Congres inlicht. Als je een duidelijker voorbeeld wil van de adoratie van Trump voor Poetin moet je heel goed zoeken. Poetin zal zich de ballen uit de broek lachen.

Beste_Landgenoten | 29-10-19 | 14:51

Maar goed. Kijk nooit meer TV omdat het rotzooi is en staatspropaganda.
De te vroeg overleden voetbalheld van het Deugende deel van onze samenleving wordt daar herdacht door een hemels kijkende look-alike van Cenk Kadir Uygur.
Deze Uygur is iemand met islam die Deugt en met zijn vierkante ottomannen-hoofd in de VS op TV figureert om "foei" te spreken over de beste president sinds Honest Abe.

Jan Passant mk2 | 29-10-19 | 11:06

"Onze" media-laven, nieuwe fascisten op zoek naar de nieuwe socialist zoals die uit de vorige eeuw.
Of de grote socialist kon voetballen weet ik niet, maar ook hij had mythische idealen die hij tot ieders nieuwe werkelijkheid wilde maken. Media was voor meneer daar een belangrijk tool bij.
Vandaag de dag zou hij een groot voorstander zijn van klimaatmaatregelen en zou ook, net als iedereen die Deugt, president Trump tot op het bot haten.

Houzee pauwen en ander pluimvee.

Jan Passant mk2 | 29-10-19 | 10:53

Al bagdad of eigenlijk "Abu-gei-bakr-ten-al-neu-bagdad-ker-i", heeft nu een zware tijd met 72 piemols in zijn achterste!!

AMX pri | 29-10-19 | 10:50

Ik zat gisteren ook met stijgende verbazing te aanschouwen hoe deze gruwelijk wrede massamoordenaar ( was hij het misschien die een beetje liep te voetballen met afgehakte hoofden )zo ongeveer door die idioot nog net niet op een voetstuk werd gezet . En de rest van de tafel zit er nog een beetje glazig zonder enig commentaar naar te kijken en te luisteren ook .

leo59 | 29-10-19 | 10:44 | 3

Dat je überhaupt nog kijkt, de grootste selectieve linkse bagger. En dan ook een Georgina Verbagger aan tafel, man man man

Danold_Trump | 29-10-19 | 10:55

@Danold_Trump | 29-10-19 | 10:55: Georgina zoekt weer wat schnabbels en dan belt ze altijd even met de VARA. Als tegenprestatie moet ze dan wat linksche bagger ventileren.

Sjorsch | 29-10-19 | 10:58

Juist Leo59
Dat ergerde mij vroeger al dat al de meeste gasten erbij zitten
als of alles heel normaal is of ze zijn gewoon intens dom.
De enige die wel een hun mond open deden waren Hiddema jan Mulder en Huub Stapel .
Maar die worden niet meer uitgenodigd

joppo0 | 29-10-19 | 12:24

Abou Bakr Al-Baghdadi is niet meer, en dat is m.i. reden voor opluchting. Zoals wijlen Theo van Gogh meen ik wel eens gezegd heeft toen er een of andere - blinde? - imam werd opgeblazen oid: "Er kunnen mij niet genoeg extremistische imams opgeblazen worden", of woorden van gelijke strekking.

En die IS apologeet Sinan Can vind ik onbetrouwbaar, met zijn reportages uit de IS gevangen-kampen in Syrië: "naïeve" Nederlandse IS-bruidjes interviewen, en ik herinner me ook een item dat hij vragen stelde aan een ca 7-jarig joch dat een paar gebroken woordjes Nederlands sprak, en dan gaat hij daarna bij Pauw lansen zitten breken voor het "ophalen" van die IS ratten en hun kroost.

En ook hier weer inderdaad. Geen woord over het feit dat die lul de leider was van misschien wel de zwartste, wreedste, meest moordlustige organisatie van godsdienstwaanzinnigen uit de geschiedenis der mensheid, niks hoor, hij was aardige vent, een bescheiden imam van een klein moskeetje, en een potentiële topvoetballer. Het is m.i. onderdeel van een plan van de Gutmenschen om de daden van IS een beetje weg te moffelen, en ons rijp te maken voor de terugkeer van al die ISers door ze - zonder het woord te gebruiken - voor te stellen als uiteindelijk ook maar "slachtoffers". Ik walg er van.

En dit soort dingen snap ik dan vaak zo slecht:

"Het is heel goed gelukt om een mysterieuze, mythische figuur van hem te maken"

Wie doet dat dan? IS? De Amerikanen? De suggestie is volgens mij die laatsten, maar welk bewust plan zit daar dan achter? Dat wordt nooit duidelijk gemaakt.

Dr_Johnson | 29-10-19 | 10:39 | 3

Al 75 jaar lang roepen we: Dit nooit meer uit naam van een ideologie. En nu gaan we deze dorpsidioot van een Bagdadi als held vereren? Gatverdamme zeg ik.

Sjorsch | 29-10-19 | 10:48

Precies; dit is de letterlijke 5e colonne. En Bin Laden had "een visie" volgens Can. Wat voor visie zou je dan als interviewer of als tafelgenoot moeten vragen.

Rochegrosse | 29-10-19 | 11:03

@Rochegrosse | 29-10-19 | 11:03: Inderdaad, die hadden Hitler, Lenin, Stalin en Pol Pot ook. Die moordden ook hele stammen uit. Het is gewoon kansloos gezever van die Can. Het ergste: Niemand van die Gutmenschen corrigeert hem erop. Walgelijk.

Sjorsch | 29-10-19 | 11:09

Die VARA verdient een enorme hoeveelheid rotte tomaten.
Leven die mensen nog wel in de werkelijkheid.
Of zitten ze eindeloos in studio's, bierkelders en luxe woonruimtes??
Bekijk nog eens wat moord-propaganda van die IS, stelletje zwakzinnigen.

arie-hoax | 29-10-19 | 10:36 | 1

Mevrouw Le Pen kreeg een boete omdat ze het waagde haar twittervolgers met die feiten te confronteren, dus dan weet u het wel. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we te zien krijgen hoe het echt zit, hè. Stel je voor dat we er dan zelf een mening over vormen. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

Stijlicoon | 29-10-19 | 11:31

Onlangs nog ging heel Nederland - pers en politici voorop - over de zeik toen NRC 'ontdekte' dat bij een NL-bombardement in IS-oorlogsgebied 70 burgerslachtoffers waren gevallen. Teneur: iedereen wil meteen na zo'n aanval alles weten, inclusief de gruwelijkste details.
Nu maakt Trump meteen na de dood van die lieve meneer alle details bekend. Je zou applaus verwachten maar neen, laat het maar aan de pers en 'opinieleiders' over om er toch weer een beschuldigend verhaal van te maken. Nu zijn er weer te veel details bekendgemaakt. Wat willen deze lui nou eigenlijk? Hoe geloofwaardig zijn onze pers en opinieleiders nog?

Amsterdamsko | 29-10-19 | 10:31 | 4

@Roadblock | 29-10-19 | 10:47: trump is echt de beste president ooit die daar in columbusland indiaantje heeft kunnen spelen

hetlallendekadaver | 29-10-19 | 11:17

De pers moet je allang niet meer geloven. Dat zijn de grootste landverraders die er zijn. Die liegen en bedriegen nog harder dan dan Rutte en consorten.

Tony9mm | 29-10-19 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

Trump is Trump en de Democrats zijn de Democrats en never the two shall meet.
Never.

Carmelita | 29-10-19 | 10:30 | 2

U raakt met uw opmerking best een interessant onderwerp aan. Republiek is de staatsvorm en democratie de bestuursvorm. In een rechtstaat liggen ze in het verlengde van elkaar. Zo ook de partijen republikeinen en democraten. Qua opzet politieke partijen hebben ze er daar meer van begrepen dan hier in Nederland (althans in theorie).

Voight-Kampff | 29-10-19 | 10:40

@Voight-Kampff | 29-10-19 | 10:40: Dat klopt zeker, en daarom moeten wij in de toekomst ook terug naar dat systeem, 2 partijen in een districtenstelsel. De burger komt er dan beter uit, de ambtenaren zullen zich aanpassen - en luisteren - , de huidige politici worden vervangen door echte leiders!

AMX pri | 29-10-19 | 11:34

Ach ja, links deug-vrouwtje Georgina Verbaan noemde Bin Laden ooit een “ lekker ding”. En Zwarte Piet is het kwaad natuurlijk.

express | 29-10-19 | 10:29 | 1

Die Verbaan had allang opgesloten moeten zitten in het pbc.

Tony9mm | 29-10-19 | 18:15

De joden zijn al op in het Midden-Oosten en de Christenen bijna.
De Yezidi's en koerden zijn ook moslims, die volgens hetzelfde boekje leven als de soennieten en dezelfde mores er op na houden.
Moslims zijn duivelsknechten, allemaal!
Vraag maar aan Salman Rushdie.

watergeus | 29-10-19 | 10:24 | 2

@watergeus | 29-10-19 | 10:24 |
De Yazidis zijn géén moslim! Ze hebben één van de oudste religies (het Yazidïsme) ter wereld en werden door IS als duivelsaanbidders gezien. Daarom werden ze ook massaal afgeslacht. En ze leven zéker niet volgens hetzelfde boekje als de Soennieten noch houden ze er dezelfde mores op na.

Sjefke7807 | 29-10-19 | 10:49

Als u niet in staat bent om even te checken wat u neerplempt maakt u zichzelf ongeloofwaardig.
Jezidi's zijn geen moslims,

Roadblock | 29-10-19 | 10:56

Nederland moet vooral links stemmen, links zet hun vriendjes op de goeie plaatsen om het domme stem vee te beinvloeden

dubbletjes | 29-10-19 | 10:23

Laten we even nuchter blijven. Zowel DWDD als Pauw zijn VARA-programma's, en bovendien geen journalistieke programma's maar praatprogramma's. Die programma's hebben nu eenmaal onbenullig links gebabbel als hoofddoel. Dat de kijkers zich door dat domme ge*** laten beïnvloeden is echt hun eigen verantwoordelijkheid.
De NPO heeft ook een programma dat pretendeert wèl journalistiek te zijn, namelijk Nieuwsuur. Nou kan ik wat gemist hebben. Hebben die over Bagdadi net zulk onbenullig gebabbel ten beste gegeven?

JvanDeventer | 29-10-19 | 10:23

DWDD en Pauw: 'Marrakesh' in de praktijk.

piloot47 | 29-10-19 | 10:13

Wordt het niet eens tijd dat we de publieke omroep gaan factchecken, of in ieder geval gaan dwingen tegengeluiden te laten horen. Links wordt met de dag erger.

glaaf | 29-10-19 | 10:03

als je A hebt gezegd, dan moet je wel B gaan zeggen.
Da's een meervoudig doordenkertje.

McMarx | 29-10-19 | 10:01

Wat zijn dat allemaal voor een jaknikkers aan tafel. 3000 euro opstrijken lekker toch? Niemand die die tyfushond er even aan herinnert dat die Abacadabra een randdebiel was met het geloof islam als onderwerp. Stel je voor dat je onderwerp benoemt, ohoh. Gatver wat is links een goor en verderfelijke stroming. Jesse voorop.

Sjorsch | 29-10-19 | 10:00 | 1

Ik zeg; laat hen een week in een IS kamp verblijven.

Carmelita | 29-10-19 | 10:32

Waarom kijken jullie DWDD? Elke week weer een topic/reaguursel over hoe kudt ze zijn. Ja, dat weten we toch inmiddels al jaren? Ik kijk het (helaas) al jaren niet meer. Het voegt niet zoveel meer toe in ons media landschap. De mensen die er zitten zijn vervangbaar, ze hebben niks bijzonders te melden. Zoals nu ook weer. Bespaar je toch de moeite en het headdesken.

Harris Pilton | 29-10-19 | 09:58 | 11

@piloot47 | 29-10-19 | 11:11:
Ik moet zeggen dat ik Pauw en Witteman erg vaak heb gekeken en ik erg gecharmeerd was van het programma. Alleen het medium televisie mijd ik persoonlijk veel. Mijn vraag is meer; waarom toch je tijd verspillen aan zoiets, ga 'gewoon' een boek lezen en informeer je op die manier. Praat programma's zijn simpel vermaak. Het is weinig informerend omdat het altijd gekleurd wordt gepresenteerd.
Dus nogmaals; waarom zou je het doen? (ik weet je antwoord al, dus reageren hoeft niet ;))

Harris Pilton | 29-10-19 | 12:27

@Harris Pilton | 29-10-19 | 12:27: 'informerend - omdat - moet zijn informerend - en -

Harris Pilton | 29-10-19 | 12:28
▼ 8 antwoorden verborgen

Ze hebben zich definitief kompleet losgezongen van de rest van Nederland.

Mr.Crowley | 29-10-19 | 09:54

Dat gepraat over de menselijke kant en de knapentijd van Bagdadi maakt me wel nieuwsgierig wie straks de leiding van het Nederlandse kalifaat op zich zal nemen. De Jessias? Te slap. Kuzu? Te opvallend, en zijn ambitie is waarschijnlijk nachtburgemeester. Alle vrouwen vallen per definitie af.
Nee, de Nederlandse Bagdadi zal op dit moment wel een onopvallend bestaan leiden. Ach, we leren hem vanzelf kennen.

JvanDeventer | 29-10-19 | 09:52 | 2

Volgens mij gaat Kaas het doen.
Gaat niet beter worden maar wel leuker.

Berbaar | 29-10-19 | 09:55

Ook dat kalifaat gaat niet door. En daar gaan wij samen voor zorgen.

NiCeY | 29-10-19 | 11:00

Dit land en voornamelijk de media zijn verrot. Terminaal ziek.
Feitelijk waarheden benoemen durven we niet meer en mag niet meer, want, racisme.

Abu Bakr al-Baghdadiwas het hoofd van een terroristische organisatie die ervoor gezorgd heeft dat er hier:
- Miljoenen vluchtelingen zijn gekomen
- Mensen die het niet eens waren met hem ter dood heeft veroordeeld
- Opdracht gegeven heeft om aanslagen te laten plegen in het westen en propaganda hiervan te verspreiden.
- Oorlogsmisdaden etc.. etc.. etc..

Dat de media dit durven weg te zetten als Abu Bakr al-Baghdadi de geleerde, laat wel zien wat een idioterie hier gaande is en dat de media als in kranten + het journaille snel gezuiverd moeten worden van dit soort berichtgeving. Wat een waanzin. Links probeert alles wat krom is, recht te lullen.

swagmachine | 29-10-19 | 09:49 | 2

Links heeft als doel om de samenleving ook links te maken. Daarom moet onze identiteit en cultuur kapot worden gemaakt want die staan dat doel in de weg. Links heeft de islam als bondgenoot gevonden die hetzelfde doel heeft.

Moonwarrior | 29-10-19 | 09:55

‘Wij’ (uitgezonderd ons) willen links want ‘wij’ blijven links stemmen..... we zijn immers geen racisten.... toch?

Bali Lovert | 29-10-19 | 16:45

Een interessant gesprek voor moslims die dromen van het kalifaat.

Mr.Crowley | 29-10-19 | 09:47

Als je daar aan tafel verzeild geraakt was, dan sta je toch op en loop je hoofschuddend weg?

Gele Beer | 29-10-19 | 09:47 | 1

Nee joh, want huppelactreuteltje Sjorsje Verbaan moest nog over haar laatste sigaretje vertellen. En dat wil je niet missen.

piloot47 | 29-10-19 | 10:04

Misschien kan het Osdorpplein alsnog een echte nieuwe naam krijgen: Al Baghdadi-plein. Is Amsterdam toch mooi de eerste die een straat naar hem vernoemt!

Colin.Fart | 29-10-19 | 09:46

Adolf Hitler was echt een dierenmens, hij hield ontzettend veel van dieren. Zelf vind ik dieren in het algemeen ook prachtig. Daarnaast was Hitler een groot liefhebber van treinen, kijk anno 2019 eens rond. Er zijn nog steeds een groot tal liefhebbers van treinen. Zoveel mensen staan vandaag de dag langs het spoor om foto's te maken van het materieel dat over de sporen voorbij komt.
Gadverdamme, om te kotsen die kliek op de NPO. Ze gaan over letterlijk over lijken.

Brabeaulander | 29-10-19 | 09:46

"Zelfs de Moffen waren moreel meerderwaardig aan deze salafisten,(...)."

En dát wil wat zeggen, want we weten allemaal wat die voor verschrikkelijks hebben aangericht. Ik heb het e.e.a. via de twitters tot mij genomen gisteravond en viel werkelijk van de ene verbazing in de andere. Mocht de MSM nog enige vorm van moraliteit en fatsoen gehad hebben, met dit staaltje terroristenverheerlijking hebben ze de laatste restjes definitief aan de wilgen gehangen. Nog nooit was het moreel verval zó pijnlijk zichtbaar voor iedereen. Vulgair, obsceen en absurd zijn zo wat woordjes die in me opkomen bij het zien/ horen van deze Ork verheerlijking. Je schaamt je plaatsvervangend kapot naar de vele, vele onschuldige slachtoffers die deze Ork-met-aanhang maakte. Niets hoor je over het afgrijselijk lijden van de Yazidis daar op die berg toen. Niets van de algehele slavenhandel(!) die letterlijk overnight op poten werd gezet. Geen woord over de beestachtige verkrachtingen van hun seksslavinnen, de brute moord op alles dat bewoog. Doodse stilte over de vele video's met de meest barbaarse 'straffen' (lees: wandaden) die elke verbeelding tarten. De MSM heeft elke zweem van fatsoen definitief achter zich gelaten. Men zou er goed aan doen eens lang en hard in een spiegel te kijken om zichzelf vervolgens af te vragen wanneer het precies was dat men het Noorden op het moreel kompas zó ontzagwekkend kwijt raakte.

Sjefke7807 | 29-10-19 | 09:44 | 7

@piloot47 | 29-10-19 | 10:08:
Oh, er zijn nog wel andere filmpjes die je mee kan laten lopen van ISIS.
Ik ben alleen bang dat de hele tafel van Pauw dan onder de kots komt te liggen.
Het is trouwens zaak dit soort dingen snel op te slaan, want ze zijn door allerlei acties van internet aan het verdwijnen.
Over een paar jaar zegt iemand bij Pauw dat het allemaal wel meeviel met dat kalifaat voor zover hij gezien heeft.

Roadblock | 29-10-19 | 11:02

@Roadblock | 29-10-19 | 11:02:
Mee eens. Maar tegen die tijd zijn de contacten met de honderden moskeeën in Nederland zo goed dat je al het IS-materiaal vrijelijk kunt opvragen in het kader van de voorlichting over de religie van de vrede.

piloot47 | 29-10-19 | 11:48

De zgn msm zijn de grootste landverraders die er zijn. Maar mensen zijn wakker en internet vergeet niks. De tijd van pek en veren komen dichterbij.

Tony9mm | 29-10-19 | 18:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Had Feyenoord maar zo'n leider!

Schoorsteenveger | 29-10-19 | 09:42 | 2

Deze lui gaan tenminste wél door vuur en vlam!

Nibdib Niddib | 29-10-19 | 09:46

Nergens in de KNVB statuten staat dat wapens verboden zijn op het veld.

Acidstain | 29-10-19 | 09:46

Al Baghdadi was dus eigenlijk gewoon een verzonnen leider. Dan nog de vraag door wie deze man als leider verheerlijkt is, om hem vervolgens als verliezende hond af te kunnen schilderen. Niet onwaarschijnlijk door de VS zelf, zodat ze een zogenaamd einde aan IS konden markeren door deze onbekende nep leider dood te maken. Net zoals IS een verzonnen groepering of land is. IS is namelijk niet een groepering of een land, maar een idee. En dat idee wordt met het grootste gemak naar de toekomst getild. Net als het idee van een leider. Kortom, het Westen, onder leiding van de VS, heeft hier een winst geschetst die niet bestaat totdat de Islam is uitgeroeid. En het uitroeien van een religie, overtuiging of idee is, als het al mogelijk is, niet iets dat zo even in een paar descennia is gebeurd. Zeker niet door een andere overtuiging die zichzelf met geweld op denkt te kunnen leggen aan de rest van de wereld. Jammer jongens, ik had jullie graag wat leukers verteld.

Balgesjaakt | 29-10-19 | 09:40 | 2

De nieuwe Arnon is opgestaan, chapeau, werkelijk geen touw aan vast te knopen.

therealbraindump | 29-10-19 | 09:48

Zou kunnen.
Maar het geeft mij persoonlijk toch heel veel voldoening dat deze moordzuchtige hond, waar heel veel aanslagplegers trouw aan zworen, afgemaakt is.
Moge alle ISIS jihadisten volgen.

Roadblock | 29-10-19 | 11:06

Zo worden we gemasseerd om al die heethoofden terug te halen.

Mr.Crowley | 29-10-19 | 09:38 | 2

U bedoelt natuurlijk ""voetballers".

Nibdib Niddib | 29-10-19 | 09:46

@Nibdib Niddib | 29-10-19 | 09:46:
Ja, wat is het nu? Eerst waren het apothekers, later vloggers en nu voetballers.

JvanDeventer | 29-10-19 | 10:00

"Hoe gestoord is een cult, sorry, 'religie', als je er als journalist volledig verblind door bent en je 'broeders' op hun zwarte kijkers gelooft?"
Het is de verheerlijking van de ideologie.
jalta.nl/buitenland/ode-aan-de-rote-a...
"Immers, uit onderzoek na onderzoek blijkt dat de sympathie voor Syriëgangers en zelfs voor de shariajihadisten in het Westen schrikbarend groot is. Niet bij de bevolking als geheel, maar zeker wel binnen de islamitische gemeenschap erbinnen. En ook hier zien wij dat een deel van het progressieve (of zich progressief noemende) autochtone segment vrolijk meedoet. Niet met steun als zodanig, maar wel met het rechtvaardigen, wegkijken, weigeren te benoemen, bagatelliseren of ontkennen van de aard van het beestje. Wat Salman Rushdie zo mooi de “but-brigade” noemt, loopt verrassend parallel aan de sympathisanten van de RAF in de jaren 70."

Schoorsteenveger | 29-10-19 | 09:37

Ik denk dat de overgang naar een Nederlands kalifaat zonder bloedvergieten verloopt. Het omdenken is in ieder geval een waanzinnig succes.

Acidstain | 29-10-19 | 09:35 | 3

"Kalifaat" en "| zonder bloedvergieten "in een zin?

Mr.Crowley | 29-10-19 | 09:40

@Mr.Crowley | 29-10-19 | 09:40: Ja, volgens mijn zwager is Trump een oorlogsmisdadiger en mijn werkgever geeft antiracisme lessen van de stichting "Art. 1". Aan groep 5 en 6, makkelijk kneedbaar. Op Discovery "Why we Hate *, waarin een zwarte expert uitlegt waarom alleen blanken haten.

Acidstain | 29-10-19 | 09:58

"omdenken" is een goed Nederlandsche traditie geworden. Je past je aan, aan de situatie die zich voordoet en in het gunstigste geval kansen biedt. Kijk naar de Nederlandsche geschiedenis van pakweg de laatste 100 jaren. Nergens echt voor staan kan een manier van overleven zijn.

ronin1962 | 29-10-19 | 10:27

"Zelfs de Moffen waren moreel meerderwaardig aan deze salafisten, want die hadden nog het laatste restje ethische besef om hun gruweldaden tegen de joden te verbergen, "

WTF??!

Superior Bastard | 29-10-19 | 09:33 | 5

Hij bedoelt dat de nazi's Auschwitz e.d. buiten de publiciteit hielden, terwijl IS zulke dingen juist trots de wereld instuurde.

JvanDeventer | 29-10-19 | 10:30

@JvanDeventer | 29-10-19 | 10:30: Jij hebt hem door. Onze vrinden van IS hebben een eigen you tube kanaal waar ze hun hobbies laten zien met tekst en uitleg. Een leuk kanaal voor jong en oud.

EmilioEsteves | 29-10-19 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij zijn met talkshows als DWDD, Pauw en Jinek, gezonken tot de kelders van de menselijke beschaving. Verwrongen geesten die achter de schermen zo een show in elkaar zetten. Gasthosts die hierin blindelings meegaan omdat het om geld draait. Geen morele principes meer hebben en zeggen daar LEEN IK MIJ NIET VOOR. Dit is Nederland anno 2019. Dieper kunnen we niet zinken, of toch ............. Ik vrees van wel.

De Evangelist | 29-10-19 | 09:33 | 1

Ze gaan CNN achterna.
Maar daar kijkt ook bijna niemand meer naar.

Gele Beer | 29-10-19 | 09:46

Dat er zo luchtig en zelfs wat grappig wordt gedaan over Abou komt omdat de focus al heel snel niet meer op de gruwelijkheden lag. Gruwelijkheden in de media stompen snel af en voeden de haat in de maatschappij. De aandacht is dus al heel snel verschoven van de slachtoffers, de moorden en slavernij naar de IS 'ers zelf, hun achtergronden en de omstandigheden in de kampen; human interest verhalen over IS vrouwen en hun kinderen. Afgeslachte verslaggevers (vakbroeders van Can en Pauw), verbrande piloten, hoofden op staken langs de weg... het is allemaal op de achtergrond geraakt.
En dat is ook enigszins de bedoeling van BNN/VARA want hoe langer we op de gruwelijkheden doorgaan hoe moeilijker het wordt om draagvlak te vinden om die IS'ers en hun vrouwen en kinderen deze kant op te krijgen. Dat is de opgave en daar moet de bevolking bereid voor worden gemaakt. De regering wil het -hoewel dat niet wordt uitgesproken uit angst voor kelderende peilingen-, de media willen het, de (hulp- en welzijn) instanties willen het en het OM wil het. Nu u nog.

Wolfje_Tungsten | 29-10-19 | 09:33 | 1

Goede analyse. Bewust of onbewust vindt de hersenspoeling door de linkse media en haar slachtoffers plaats. Wir haben es nicht gewust zou je bijna denken is wat ze uitstralen.

Rochegrosse | 29-10-19 | 11:10

Nou NPO, hier gaan jullie behoorlijk over de schreef. Een IS leider en terrorist verheerlijken kan dus echt niet!

F1802 | 29-10-19 | 09:24 | 1

Vandaar dat ik dergelijke vreselijke progamma s al jaren niet meer bekijk., en zeker die Pauw en zwaar gestoorde dwdd gasten niet.

joppo0 | 29-10-19 | 09:37

Sinan Can moet er wel een beetje om lachen; wat was die man eigenlijk een gezellige, voetballende vriendelijke meneer. Gniffel gniffel, de tafelgenoten grinniken lekker mee.
Ondertussen lachen de nabestaanden van de op grond van wat deze man heeft opgedragen, beestachtig vermoorde mensen, niet. Evenmin als de vele nog levende maar verminkte mensen.
Maar lach er lekker om, Sinan. En vertel inderdaad dat als de camera uit gaat, de buurt een beetje los komt en aangeeft dat de familie er nog steeds rondloopt. Een beetje journalist had daar op ingehaakt; waarom blijven mensen zo positief praten over een massa-moordenaar (via opdracht)? Hoe gestoord is een cult, sorry, 'religie', als je er als journalist volledig verblind door bent en je 'broeders' op hun zwarte kijkers gelooft?
Sinan, je bent een boodschapper van een valse boodschap. Je bent medeplichtig aan verraad van dit land dan wel de Joods-christelijke normen en waarden.
Kijktip: Youtube, apostate prophet. Een ware bekeerde islamiet, die een tijd lang een vrij extremistische richting heeft gevolgd en zijn hersens ging gebruiken.

EEnzame SchizofrEEN | 29-10-19 | 09:22 | 1

@EEnzame SchizofrEEN | 29-10-19 | 09:22
Een juiste omschrijving van de persoon Sinan Can.
Troetelbeer van de media.

demaup | 29-10-19 | 10:09

I read the news today, oh boy
About a shitty man who blew himself
And though the news was rather sad
Well, I just had to laugh
I saw the photograph...

wezen | 29-10-19 | 09:22

De staatsomroep op z’n best.

Eddy67 | 29-10-19 | 09:22 | 1

Van ons allemaal!

Acidstain | 29-10-19 | 09:26

Ja, interessant nieuws, maar moet er vervolgens zendtijd besteed worden wat allerlei bekende Nederlanders er van vinden?

Diotima | 29-10-19 | 09:19

Hee journalisten, wat denkt de gemiddelde moslim in de straat ervan? Even voor de nuance en voor een evenwichtig beeld van de samenleving waarin wij toeven?

Schoorsteenveger | 29-10-19 | 09:16

dit klinkt een beetje als Stalin goed praten tegenover Hitler.... raar volkje die sjw

Schepvogel | 29-10-19 | 09:15

Bestaat er überhaupt een morele en juridische grens voor de NPO m.b.t. het schaamteloos exploiteren van zwakbegaafden t.b.v. eigen gewin?

Voight-Kampff | 29-10-19 | 09:12

Lol @ 0:43 "een explosieve aanvaller".

Het meest erge is nog de verontwaardigde en haast beschamende "zo" en ingehouden lachjes. Want nou nou nou zo'n grapje over zo'n eerbiedwaardige islamist, dat kun je toch niet maken op televisie.

Nibdib Niddib | 29-10-19 | 09:08 | 1

Arme Bin Laden, had de tijd niet mee.

Acidstain | 29-10-19 | 09:30

Kunnen we niet eens aangeven dat een rechtse zender (in de geest van Fox, maar dan Nederlandser) best wel een inclusieve keuze zou zijn voor Nederland 3? Het is echt zo tenenkrommend dat we enkel links geluid horen op de NPO.

mr_awesome | 29-10-19 | 09:06 | 10

@mr_awesome | 29-10-19 | 09:25:
Heel goed mr_awesome. Mij valt met dit soort trollen altijd op dat ze in hun eerste zin een stelling poneren die ze vervolgens met kleinerende verbale agressie inkleden zodat het niet meer over de stelling gaat en die verder als waarheid wordt aangenomen. Wat uiteraard vaak maar de vraag is. Shock & awe in de discussie zeg maar. U hebt nog zin om te reageren, ik inmiddels niet meer. Hulde voor u.

Super Vaagstra | 29-10-19 | 09:36

@mr_awesome | 29-10-19 | 09:31:
Brabbelbeer verdedigt de VVD-kant van het regeringsbeleid niet alleen, hij IS de VVD-kant van het regeringsbeleid, en net zo verfoeibaar.

Roadblock | 29-10-19 | 11:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Morgen bij Pauw
Hitler was een aardige man die veel socialistische ideaalen heeft verwezenlijk. Helaas werd hij misleid door zijn groupies van de SS. Hij was een dierenvriend en vegetarier. Een ruwe diamant zeg maar.

Zatkniss | 29-10-19 | 09:05 | 3

In de kracht van zijn leven de dood ingejaagd door al die mensen die hem zwart maakten en een heksenjacht op hem hadden geopend. En hij kon ook nog best verdienstelijk schilderen!

VP732 | 29-10-19 | 09:09

Franco en Musosalami waren oorspronkelijk ook socialisten.

joppo0 | 29-10-19 | 09:39

Die walgelijke Trump moest natuurlijk die arme vriendelijke man en zijn kinderen met honden de dood injagen, en er nog over opscheppen ook.

Roadblock | 29-10-19 | 11:22

Dit soort tv staat hier nooit aan... maar ik lees en zie alweer genoeg ... Deugvolk krijg de tyfus!

RedwhiteNick | 29-10-19 | 09:04

Stalin kon heerlijk knuffelen. Soms kriebelde hij met zijn snor onder mijn voetjes.

RickTheDick | 29-10-19 | 09:03 | 2
-weggejorist-
MoltisantiBeer | 29-10-19 | 09:11

@MoltisantiBeer | 29-10-19 | 09:11: Mao Zedong was een vriendelijke, immer glimlachende Chinese goedzak, een uitstekende zwemmer, die zich als een verantwoordelijke vader het lot aantrok van 13-jaige over straat zwervende meisjes, maar die ondanks zijn zuivere bedoelingen, teniet gedaan door tegenwerking van kapitalistische westerse landen, het sterven van 65 miljoen onderdanen niet wist te voorkomen.

wijsvinger | 29-10-19 | 09:31

Jammer dat Pauw nu ook tegen IS aanschurkt. Heeel vroeger was het een fijne kritische interviewer. Maar ja kop in de trog met (staats)geld en je gaat blijkbaar zelfs een massamoordenaar goed praten.

VP732 | 29-10-19 | 09:03

"met een ondertoon die proeft naar bewondering" hou toch op man

Uqbar | 29-10-19 | 09:02 | 1

Ja volgens mij proeft het als-, of smaakt het naar.

John McClane | 29-10-19 | 09:05

In geheel ander nieuws vermoord een Duits Algerijn zijn vrouw met een bijl in Duits Limburg. www.fnp.de/lokales/limburg-weilburg/a... Allemaal in de dezelfde straat waar drie weken eerder een Syriër met een vrachtwagen het publiek inreed. www.fnp.de/lokales/limburg-weilburg/l... Steeds maar weer. www.dumpert.nl/item/6554946_ac1bc84a

Leuk dat Abu Bakr al Baghdadi dood is, hij is ook al opgevolgd en hij gaf sinds 2003 leiding aan een doodscultus. Deze man heeft minimaal 16 jaar ellende opgeleverd en dankzij de etnische zuiveringen van Turkije in Noord Syrië, krijgt zijn kalifaat een kans zich te reanimeren en een kans nieuwe terreurcellen naar de EU te sturen.

De VS heeft op deze manier alleen maar Abu Bakr al Baghdadi beloond met een martelaarschap. Dat is binnen die kringen eigenlijk alleen maar de hoogst mogelijke onderscheiding voor bewezen diensten. Liever had ik gezien dat hij 24/7 in een instelling zat waar zijn royale anus werd bewerkt met strap-ons door hardbody`s, en dat live te streamen. www.youtube.com/watch?v=_kBwFPSa54w

Feynman | 29-10-19 | 09:01 | 3

Tja ik ben blij dat hij opgehoepeld is zodat hij geen gif in hoofden kan verspreiden, en dat met die strap-ons, misschien had hij het nog lekker gevonden ook.

jan huppeldepup | 29-10-19 | 09:12

@jan huppeldepup | 29-10-19 | 09:12: Nou het is hetzelfde als een auteur of schilder die overlijd. Dan wordt dat werk ook alleen maar duurder en vaker verkocht. Zijn dood versneld alleen maar het verspreiden van zijn gif, we moeten op zoek naar een anti-gif. Vernederen is volgens de PvdA de route. www.vn.nl/pvda-kamerlid-we-moeten-mar... Maar de zoektocht naar dit anti-gif is nog niet begonnen.

Feynman | 29-10-19 | 09:44

@Feynman | 29-10-19 | 09:44:
Sterker nog, de goegemeente wil niet erkennen dat gif gif is.
En ieder die de Qur'an en de Hadith bestudeert weet, dat dat gif latent aanwezig is in iedere moslim.

Roadblock | 29-10-19 | 11:26

Ben allang afgeknapt op de "publieke" omroep. Kijk dit soort shows sowieso al lang niet meer, maar wel sommige dingen die ik interessant vind. Maar gisteravond was voor deze boze blanke man de druppel. Zag een aflevering van Per Seconde Wijzer, wat ik net als 2 voor 12, Mes op Tafel, Kunst & Kitsch en andere truttige informatieve programma's, nog wel kan pruimen.

Zat een "zwarte" (nou ja, RAL-kleur Obama) perfect A(B)N sprekende man in die in Zwitserland woont met vrouw en één en hopelijk spoedig drie kindertjes, intelligent, deed het in vorige ronde ook goed, echt een mooi voorbeeld voor zijn medemens van kleur i.p.v. die gebrekkig Nederlands rappende je-weet-tog wannabe gangsterlosersbrigade of niet al te snuggere pseudo-intellectuele Sylvanoïden die doorgaans wordt verheerlijkt door de media.

Alles leuk en aardig, tot, waarom in vredesnaam de (racistische?) keuze was is mij een raadsel, er een vraag over zwarte geschiedenis in de VS aan bod kwam. Antwoorden wederom goed, waaronder over "minstrels" oftewel blackface, waarbij mensen zich zwart schminkten en mensen vermaakten en zich als stereotiep domme neger(slaaf) gedroegen. En natuurlijk, het kon ook niet anders, moest er toch nog wel even door de gekleurde meneer na voorzetje van de gretige presentator worden opgemerkt dat Zwarte Piet daar ook wel "een beetje" vandaan kwam....

Afgezien van de dubieuze historische validiteit van die conclusie (aangezien in andere landen de Pieten gewoon monsterlijke reisgenoten van een Germaanse god zijn) wordt hier dus van publiek geld, ook het mijne en de meerderheid van Nederland die Zwarte Pieten als een leuke, geheel niet racistische of negatieve traditie zien, en juist een positief stereotiep ("meen het wel goed" en geeft snoep) de mening van een minderheid van een minderheid gepropagandeerd, geheel gefocust op de obsessies van geesten die eigenlijk met hun hoofd in de VS leven i.p.v. in NL.

Noem me maar kleinzielig, maar voor mij hebben dit soort programma's bij deze ook afgedaan. Dit was bepaald niet de eerste keer, maar wat mij betreft wel de laatste dat ik mij als doorsnee blanke inboorling laat beledigen door de staatspropagandisten van "mijn" oh zo inclusieve overheid. Gewoon afschaffen die bagger, of de zendtijd in twee helften verdelen over regeringspartijen en oppositie, kan elke partij z'n onzin uitkramen met haar logo vet in beeld zodat je weet dat je letterlijk en figuurlijk naar gekleurd nieuws en infotainment zit te kijken.

Wol | 29-10-19 | 09:01 | 2

Hulde voor U reactie !

Geen Stijl Plaatst Advertentie voor de Droomsalarisprijs van 10,000 Euro Per maand.
Jeroen Pauw pakt 50,000 Euro per maand bij een Socialistische Arbeiders Omroep.
Van de week kwam het zakkenvullende orakel Astrid Joosten. ook weer ff langs bij Pauw.
Pakt ook lachend de Balkenende norm qua salaris.
Een gebrek aan beter, in een doorgedraaide wereld van Decadentie.

Torquemada | 29-10-19 | 09:10

Vergeet ook de quiz niet van de jampottenbrilleman, Kees Driehuis. Die zijn show regelmatig lardeert met PC propaganda. Je vraagt je wel eens af vanwaar die haat toch, tegen bijvoorbeeld iemand als Wilders.
Zie: www.geenstijl.nl/2041531/zembla_geert...
Dit zijn zonder uitzondering (extreem)linkse mensen die het allemaal fininancieel zeer goed voor elkaar hebben .

ChatBot | 29-10-19 | 09:21

Goede tweets van Siewert, Europa is stelselmatig laf (eerst rustig uitzoeken of er wel sprake is van juridische legitimiteit) als het op handelen in dit soort dossiers komt. Veel respect voor de VS en de Russen die ons van dit gepeupel hebben bevrijd!

pibasso | 29-10-19 | 08:57 | 1

Zgn verantwoorde elite kijkt weg, heeft een onuitwisbare behoefte aan een gecreerde nuance die de plank mis slaat en tot volstrekt verkeerde conclusies leidt. Om het dan zoveel jaren na dato in een college of tv programma te gaan duiden.

Peniskokertje | 29-10-19 | 09:11

Net een d66 rechter: vooral kijken naar de asielige achtergrond, benadrukken dat er een blanco strafblad was en heus echt de eerste massamoord.

Analia von Solmsch | 29-10-19 | 08:55

Het supporten van de omvolking door bij voorkeur islamieten begint steeds ernstigere vormen aan te nemen.

Nelis SplitBloes | 29-10-19 | 08:53

Als Trump morgen een universeel medicijn tegen kanker presenteert zullen ze op de Nederlandse MSM ongetwijfeld een reden vinden om zelfs dát af te zeiken.

Maar om nu een massamoordenaar, een soort moderne Reinhard Heydrich, op een voetstuk te gaan hijsen alléén maar om Trump niet in het zonnetje te hoeven zetten, dan ben je wel verdomde diep gezonken. De keuze tussen Trump of de zoveelste wrede moslim extremist lijkt me vrij voor de hand liggen.

Go Trump.

Macroglossum | 29-10-19 | 08:51 | 1

IS is niet nieuw, net zomin als Al Quaida nieuw was. Oosterse woestijnvolkeren vormen geen legers, ze vielen andere stammen 's nachts of als de mannen uit jagen waren, dan werden de vrouwen en kinderen geroofd. Toeslaan op zwakke momenten. Dat deden ze vroeger en dat doen ze nu, alleen kunnen ze zich dankzij westerse uitvindingen beter verplaatsen en onderling contact houden. Qua wreedheid zijn ze hetzelfde gebleven - behalve dat ze die nu openlijker dan ooit kunnen etaleren dank (alweer) westerse technologie.

Madame Poitiers | 29-10-19 | 08:51 | 1

Plus de subsidiëring door het Westen; neem alle toeslagen maar die ze in Nederland krijgen zoals de fokpremie.

Nelis SplitBloes | 29-10-19 | 09:03

Dat heet “nuanceren”.
Voorbeeldje: Hitler was vegetariër, dus hij had ook goede kanten. Stalin was heel lief voor zijn moeder. En Pol Pot was betoverend op de mondharmonica. Dat rechtse media zo inzoomen op die paar inschattingsfoutjes van deze socialisten is een duidelijk gebrek aan nuance.

Zeddegeizot | 29-10-19 | 08:50 | 1

En jij kan foutloos een stukje op GS schrijven.

R. Skickr | 29-10-19 | 09:06

Links gebruikt Trump gewoon als contra-indicatie. Als Trump het heeft over een terrorist, is dat voor links plotseling een "goede voetballer". Als Trump het heeft over een meedogenloze moordenaar beweert links ineens dat het "best een aardige man was". Zegt Trump wit, dan zegt links zwart. Zegt Trump hoog, dan zegt links laag. Het is eigenlijk te infantiel voor woorden, het is een discours van een niveau nul, de verwording van het intellectuele debat. Bij DWDD zit zo'n Eelco weer zijn periodieke jankverhaal over Trump af te steken... Zo voorspelbaar, zo makkelijk, zo DOM. Hoe kunnen we deze crap nog langer aangluren ? Het is gewoon een belediging voor je intelligentie.

Motleycrew | 29-10-19 | 08:46 | 8

@Motleycrew | 29-10-19 | 08:46 |
Daarom zijn de eerste drie zenders op de televee bij mij sinds 1991(!) in de ban gedaan. En als ik het zo bezie denk ik dat ik toen al een héél verstandige keuze heb gemaakt.

Sjefke7807 | 29-10-19 | 09:26

Hier valt weinig aan toe te voegen.

Toontje-S | 29-10-19 | 11:40

Amen..... een genot om dit te lezen qua "geen speld tussen te krijgen" !

de directeur | 29-10-19 | 12:50
▼ 5 antwoorden verborgen

"In 2019 was Can te zien als kandidaat in het AVROTROS televisieprogramma Wie is de Mol?"

Oh the irony...

Godsammekraken | 29-10-19 | 08:44

Je moet wel veel tv kijken, anders snap je de onderwerpen op GS niet.
Waarvoor hartelijk dank namens de npo.

Bauchschmertzen | 29-10-19 | 08:43 | 4

@Berbaar | 29-10-19 | 08:45: Twitter. Vergeet Twitter niet. Twitter is de grote leider van het leger heethoofden.

beldewouten | 29-10-19 | 08:49

Vergeet de telegrof niet, de linktips eindigen meestal daar, met een aanbieding proefabonnement...

Analia von Solmsch | 29-10-19 | 08:52
▼ 1 antwoord verborgen

Dit land is kapot, en nee Sander Schimmelpenninck/NPO-vriendjes,
ik zit niet in het boze witte mannen-algoritme, jullie verraden dagelijks jullie luxe land, waarschijnlijk domheid en geen fatsoenlijke opvoeding. Al Bagger noem ik geen beest want daarmee doe ik alle dieren tekort, slaap verder dom volk.

grindbak | 29-10-19 | 08:39

Dit is vrij ziek allemaal. Als je dit zo luistert, en je zou niet weten wat IS is en weten van de aanslagen van IS op het westen. Je zou zeg maar niets weten van de hele jihad tegen het westen, de ongelovigen, de christenen en de joden. En je kijkt en luistert naar dit verhaal...

Dan zou je toch denken dat die Baghdadi wel een bewonderenswaardig persoon is. Dat hij een hele leuke, sportieve jongen was die snel carrière heeft gemaakt en een door inzet en doorzettingsvermogen iets goeds bereikt heeft. Als je dan zo'n Verbaan ernaast ziet zitten, met bewondering kijkend en soppend op haar stoel, Pauw met een heel serieus gezicht ziet kijken om alles wat word gezegd in zich op te nemen en het publiek op de achtergrond allemaal met heel moeilijke gezichten instemmend ziet knikken, dan denk je toch: "Wie was die Baghdadi? Zo wil ik ook worden!"

Het zieke is dat ze het echter wel weten. Ze weten wel wat IS is. Ze weten wel van de onthoofdingen. Ze weten wel van de aanslagen. Ze weten wel van de vervolging en executies op andersdenkenden, op ongelovigen, op journalisten, op christen, op joden. Ze weten wel dat er duizenden en duizenden onschuldige mensen afgeslacht zijn. Ze weten wel dat er vrachtwagens over kerstmarkten heen denderen om onschuldige mensen, mannen, vrouwen, kinderen tot pulp te rijden. Ze weten wel dat er priesters in kerken worden afgeslacht met machetes. Ze weten wel dat collega journalisten en prententekenaars met Kalashnikov's overhoop worden geschoten. Ze weten dat deze terrorist leiding gaf aan IS. Ze weten dat dit soort plannen uit de koker van hem en zijn mede-terroristen kwamen. Ze weten dat deze plannen van dit soort terroristen nog in volle maak en uitvoering zijn. Dat *weten* ze allemaal.

En toch die soppende kutjes als Verbaan, toch die instemmende blikken vol verwondering over hoe zo'n doodnormale leuke sportieve geestelijke geleerde de moed had om op te komen voor wat hij geloofd: "Zo zouden meer mensen moeten zijn."

Het is echt heel, heel ziek.

peterdh | 29-10-19 | 08:38 | 13

@Berbaar | 29-10-19 | 09:05:
Exact. Ook NPO. Ook nutteloos. De NPO brengt *niets* goeds voort. Opheffen dus. Goeie conclusie Berbaar.

peterdh | 29-10-19 | 09:20
▼ 10 antwoorden verborgen

Daarom GeenStijl

frisenfruitig | 29-10-19 | 08:37

Op de duitse radio hoor ik vanmorgen net weer een bericht over hoe de regering het racisme, haatzaaien en geweld van rechts radicalen c.q. neo-nazies gaat aanpakken. Want dat kan en mag niet.
Geen WOORD over anarchisten en anti-fascisten.

Gerf | 29-10-19 | 08:36

Linkse mensen hebben altijd een zwak gehad voor moordend tuig. Kijk maar hoe ze 'Linkse' voorbeelden aanbidden; Fidel, Che, Mao, Lenin, Marx, Trotski, Stalin, Pol Pot, Bin Laden en nu IS'er Abou Bakr Al-Baghdadi. Moslims neem ik het niet eens kwalijk, want moslims beschermen altijd moslims. Dat je uberhaupt het gore lef in je kop hebt om te gaan nuanceren en bagitaliseren over de leider van 1 van de goorste, heftigste en meest fanatieke genocide plegers na de Waffen SS. Voor mij zijn al die Linkse downplayers of Tv allemaal NSB'ers. Vies volk, nog even spugen over de graven van voornamelijk de Yezidi.

Indoneesje | 29-10-19 | 08:34

Wat is hier mis mee? Die Can duidt op een prima manier wie El Baghdadhi was, doet er zelfs een grappige anekdote in over zijn voetbaltalent. Hebben we een keer iemand op tv die er wat verstand van heeft, gaan we lopen zeiken dat hij niet vertelt wat wij zouden vertellen als wij op zijn plek zouden zitten. Spijkers op laag water en het msm-riedeltje wordt snel sleets.

beldewouten | 29-10-19 | 08:33 | 15

@JvanDeventer | 29-10-19 | 08:53: De timing? Het lijkt hier verdomme wel een kerk met tere zieltjes. Ik wil graag geen verbod op informatie en kan prima zelf bepalen of ik iets relevant vind of niet. Je hoeft niet te kijken, hè.

beldewouten | 29-10-19 | 09:08

@beldewouten | 29-10-19 | 08:39:
"Alsof Hitlers leven niet tot in den treuren is onderzocht. En terecht ook."

Dat was 50 of 75 jaar *na* zijn dood, en 50 of 75 jaar *na* de oorlog. Op discovery channel. Niet op de NPO in 1943 over een gesneuvelde veldcommandant van de Duitsers. Terwijl de oorlog nog in volle gang was. Snap je het verschil daar in? Of denk je dat het wel ok had geweest als we in 1943 op de NPO onszelf lieten voorlichten over de moeilijkheden die de vegetariër en hondenliefhebber Adolf had in zijn jeugd en de trots waarmee hij is opgeklommen om te worden tot een geïnspireerd leider van volkeren.
Dat had jij dus ook wel ok gevonden als je destijds geleefd had? Weet je hoe ze dat hadden genoemd? Een fucking propaganda kanaal voor de Duitsers! En dat is precies wat de NPO hier voor IS is.

peterdh | 29-10-19 | 09:30

@beldewouten | 29-10-19 | 08:33 |
Ook u zou zichzelf de vraag moeten stellen wanneer het was dat u het Noorden op het moreel kompas zó ontzagwekkend kwijt raakte. Denkt u nu echt, gezien de afgrijselijke wandaden van deze 'man', dat dit de tijd en plaats was voor wat "grappige anekdotes" aangaande zijn voetbaltalent? Hoe denkt u dat de èchte vluchtelingen, die voor deze Ork op de vlucht moesten en nu hier wonen, zich voelen wanneer ze dít op TV zien? Heeft u daar wel eens aan gedacht?

Sjefke7807 | 29-10-19 | 09:42
▼ 12 antwoorden verborgen

Tja, als je van de overheid, die Toyota's aan foute groeperingen levert en een laaf is van de pro Islam EU, bijna een miljard oer jaar ontvangt dan ga je natuurlijk niet kritisch zijn

Olleke | 29-10-19 | 08:31

Blij dat ze die voetbalclub genoemd werd. Zo'n goede voetballer kan het dus nooit geweest zijn. 0-))

SaintA | 29-10-19 | 08:31

youtu.be/Yy2SaT0rQvA
youtu.be/XDniN3k5aQ8

De volgelingen van dat onderkruipsel hebben Yezidi meisjes en vrouwen maandenlang dag in-dag uit verkracht. Geen genade voor dat beestvolk.

theo-is-dood | 29-10-19 | 08:30 | 3

Precies, IS heeft de Nazi's overtroffen in hun daden tegen mensen. We lopen nu al 75 jaar achter Nazi's aan, dus laten we die IS lui ook tot de grond toe uitroeien, je wil dat smerige IS DNA toch verwijderen uit de mensheid.

vlotterik | 29-10-19 | 08:41

@vlotterik | 29-10-19 | 08:41: nog altijd is er een klopjacht gaande op 95 jarige nazi's om ze de rest van hun leven achter de tralies te stoppen terwijl IS'ers als het meezit een werkstrafje krijgen van 140 uur.

Johan1235 | 29-10-19 | 09:52

@Johan1235 | 29-10-19 | 09:52: Inderdaad, en als je naar Pauw keek dan zag je misplaatse toleratie jegens Al Baghdadi. Speel die smerige IS moordfilmpjes eens af terwijl je zo over die klootzak praat, Can en Pauw, zodat we nooit vergeten waar Al Baghdadi voor stond.

vlotterik | 29-10-19 | 12:51

The pathetic push to deny Trump credit for getting Baghdadi

Jonathan S. Tobin October 28, 2019

The mockery and the spin from President Trump’s political opponents poured in as soon as he made his announcement on Sunday about US forces killing ISIS chief Abu Bakr al-Baghdadi.

The president didn’t restrain his urge to take credit for the triumph or hold back on describing the events in pure Trumpspeak. He spoke of al-Baghdadi “whimpering” and “dying like a dog.” While giving the proper credit to the heroism of the operators who put an end to the career of a murderer and rapist who was one of the planet’s true villains, Trump did the presidential equivalent of an NFL touchdown dance.

Yet as far as his opponents in the media were concerned, the president’s behavior was not only unseemly but also dishonest, since they think he deserves no credit for a moment that put a bow on the successful war the United States has been waging against ISIS on his watch.

That was the keynote of coverage of the Baghdadi operation in The New York Times, CNN and most other liberal outlets. Instead of allowing Trump to bask in the glory of this victory, reporters and pundits widely bashed the president for supposedly being clueless about the operation and the intelligence establishment, for pursuing policies that made the fight against ISIS harder and for not giving top Democrats a heads up about the impending attack.

They extended Trump none of the adulatory coverage President Barack Obama received in the wake of the 2011 killing of Osama bin Laden.

Why is the media more focused on party-pooping on Baghdadi, when they couldn’t stop cheering the bin Laden op?

The killing meant that for at least a day or two, the Democrats’ effort to impeach Trump by any means necessary didn’t dominate the news cycle. ­Instead of slanted commentary justifying twisting the president’s unseemly conversation with Ukraine’s leader into an impeachable crime, the country was reminded instead of one of Trump’s inarguable successes: the destruction of the ISIS caliphate that stubbornly resisted Obama’s half-hearted efforts.

As is the case with every other triumph of American arms, the true glory ­belongs to the courageous men and women on the ground who carried out this perilous task — and the intelligence analysts and other US personnel who made it possible.

Yet as was the case with Obama and bin Laden, Trump gave the final OK for the mission as commander-in-chief. He’s also the one who would have gotten the lion’s share of the blame had it gone wrong, even if failure had been caused by an accident of fate — as President Jimmy Carter learned when the attempt to rescue the US hostages in Iran flopped in April 1980.

That’s why Obama was entitled to boast about bin Laden’s killing even if his own endless touchdown dance was equally unseemly — turning the bravery of Navy SEALs into a partisan talking point throughout the 2012 election.

But however off-putting Trump’s bragging may seem, he actually deserves just as much if not more credit for Baghdadi than Obama did for bin Laden.

While Trump’s move earlier this month to pull troops out of Syria was misguided, the military defeat of ISIS that sent Baghdadi scurrying to the hole in which he died was the fruit of Trump’s decision-making.

Obama’s efforts against ISIS were hampered by the White House’s caution and micromanagement. Trump unleashed the US military. He loosened the rules of engagement and took a hands-off approach to the operations planned by the soldiers, Marines and airmen tasked with the job, resulting in the rout of the caliphate.

The test now for Trump is whether he learns from Obama’s mistakes after bin Laden’s death. The rise of ISIS was made possible because Obama acted as if that one operation ended the war on Islamist terror, as he and his surrogates claimed during the 2012 campaign. If Trump treats Baghdadi’s killing as the end of the fight rather than as just one among many battles to be fought and won, his Middle East legacy will be as flawed as that of Obama.

But for now, all those who winked or cheered when Obama used bin Laden as a campaign prop but who now denigrate Trump for treating Baghdadi’s deserved end as a personal triumph need to shut up.

nypost.com/2019/10/28/the-pathetic-pu...

Moonwarrior | 29-10-19 | 08:30 | 2

Mooi verhaal, wanneer komt deel 2? En wie is Tobin?

R. Skickr | 29-10-19 | 08:33

He he zo kan het ook en zo hoort het ook.

Rochegrosse | 29-10-19 | 08:58

Wat ook maar weinig aan de orde komt in de media is dat Al-Bahgdadi 5 km van de Turkse grens woonde en ik vraag mij af of de invasie door Turken van Noord-Syrie een uitruil is met de hulp die Turkije geboden heeft bij het uitschakelen van de IS leider.

Simon_GS | 29-10-19 | 08:28

Bij de talkshows hebben ze liever 'boerkabuddies' met IS gedachtegoed aan tafel dan daadwerkelijke (overlevende) slachtoffers van IS zoals Jezidische seksslaven.

En als ze moeten kiezen tussen Trump bashen of de hedendaagse islamitische Adolf Hitler roasten dan kiezen ze voor het Trump bashen. Ik heb gisteren met stijgende verbazing de krantenkoppen gelezen en talkshows bekeken.

GroetenVanUrk | 29-10-19 | 08:27

Als Obama om troepen had gevraagd had Europa echt wel geleverd.

jochum1980 | 29-10-19 | 08:27 | 2

Hahaha. Goeie!

Eagle0511 | 29-10-19 | 08:45

Dit dus.

Lohengrin | 29-10-19 | 09:15

Voor de mensen die weer 'terugverlangen' naar Saddam / Baath regime, die kunnen ook weer tevreden zijn: de nieuwe ISIS leider is een ouwe Saddam vertrouweling.

RandyBiel | 29-10-19 | 08:27

Een van de mooiste uitspraken van Al vind ik ‘Als je niet schiet, kun je niet scoren’.

Mr_Natural | 29-10-19 | 08:26 | 4

Yay, je bent weer terug!

MickeyGouda | 29-10-19 | 08:43

Vrij naar Johan Cruyff meen ik?

Eagle0511 | 29-10-19 | 08:46

@MickeyGouda | 29-10-19 | 08:43:
Mr_Natural | 29-10-19 | 08:26
Ik yay met je mee.
Duurde nog lang, you Mr_Natural you.
In het vervolg niet meer zo snel op den pik getrapt zijn misschien, mister Natural?

chicago river | 29-10-19 | 08:57
▼ 1 antwoord verborgen

Niet gezien, niet gemist en dit is waarom.

BrutusBosch | 29-10-19 | 08:26 | 3

Hear hear. Dito. Al jaren laat ik Pauw, DWDD, Nieuwsuur letterlijk links liggen.

Madame Poitiers | 29-10-19 | 08:30

@Madame Poitiers | 29-10-19 | 08:30:
Maar toch nog even mee gekregen alhier.
lol

Berbaar | 29-10-19 | 08:31

@Berbaar | 29-10-19 | 08:31: En word ik er ten enenmale aan herinnerd hoe kinderlijk die oosterse mannen denken.

Madame Poitiers | 29-10-19 | 08:41

Dag in dag uit spuwen de media andersdenkende continu in de bek en wassen ze de meest schandelijke daden wit. Melden niks over dingen zoals Barcelona, Venezuela en gele hesjes in Frankrijk. Maar melden elke scheet van. Wilders, Baudet, Boris en Trump als het maar negatief kan worden gedraaid. Als je kijkt hoe alles maar dan ook alles dag in dag uit, van de Groningse dubbelmoord tot de slachter van Syrië wordt vergoelijken of vereerd. Terwijl van de verdedigers van traditionele Sinterklaas feest tot protesterende boeren worden weggezet en zwart (pun intended) gemaakt. Dan moet je toch wel gaan denken wat bezielt de kijkers en lezers van de traditionele media. Voelen zij zich zo boven het gepeupel verheven. Tegelijk denk ik wat bezielt ons/mij dat wij dit toestaan en betalen. Ik stem geen kartel, maar word soms moedeloos als ik zie dat het merendeel van de bevolking het wel prima vind...

HetLichtInHetZuiden | 29-10-19 | 08:25 | 8

@Berbaar | 29-10-19 | 08:39:
Sjors is alleen in 't Schaep te pruimen en moet voor de rest haar snuit houden.

Ruud Hazes56616330 | 29-10-19 | 08:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Isis is een creatie van de Cia net zoals de al qaida ontstaan is met behulp van de Amerikanen. Ontstaan in de afgaanse oorlog tegen de Russen. twitter.com/sahouraxo/status/11856233...

ardeverb | 29-10-19 | 08:25 | 1

Micha Kat, ben jij het?
Creatiedenken over ISIS-achtigen uit zandbakculturen komt nog eerder uit de koker van de CIA/Mossad dan daadwerkelijke ISIS-creationisten.

chicago river | 29-10-19 | 08:32

zou niemand dat ter tafel brengen omdat iedereen dat wel weet en het al tig keer overal geroepen is? spijkers en laag water.

Satria | 29-10-19 | 08:25 | 3

Dus Hitler was een begenadigd kunstenaar vanaf nu want de rest weten we al?

R. Skickr | 29-10-19 | 08:35

@R. Skickr | 29-10-19 | 08:35: Hij was ook een schrijver, heeft een bestseller geschreven die vertaald is in meerdere talen en ook nog eens aan zijn zoveelste herdruk is.

Lt-Kol Kilgore | 29-10-19 | 08:39

@Lt-Kol Kilgore | 29-10-19 | 08:39:
Zomaar een licht aangepaste quote uit een niet nader te noemen boek:
"Sie denken gar nicht daran, in Iraq oder Syrien einen islamitischen
Staat aufzubauen, um ihn etwa zu bewohnen, sondern sie wünschen nur eine mit eigenen Hoheitsrechten ausgestattete, dem Zugriff anderer Staaten entzogene Organisationszentrale ihrer internationalen Weltbegaunerei; einen Zufluchtsort überführter Lumpen und eine Hoch-schule werdender Gauner."

kindapaas | 29-10-19 | 09:37

De enige goede "voetballer" met herkomst zandhoop, is een dooie voetballer.
Ja dan maar zo, want anders.

chicago river | 29-10-19 | 08:23

Hij was een goeie voetballer. Zijn specialiteit: mensenhoofden met een stiftje op een hek spiesen. Deze TV uitzending zou genoeg moeten zijn om per direct alle subsidie voor de VARA stop te zetten en een sloopbedrijf op de stoep van het VARA pand te stationeren.

keestelpro | 29-10-19 | 08:22

Zelfs die Generaal bd Van Ühm zit maar te emmeren over dat het ‘signaal’ verkeerd is en Trump in zijn persco teveel details te berde brengt (o.a het noemen van de K9 waarvan Trump weet dat honden en moslims geen happy couple vormen). De deugmachines - zelfs als het om deze perverse terrorist gaat - draaien op volle toeren.

de directeur | 29-10-19 | 08:22 | 3

Die speech van Trump was vooral een hart onder de riem van de vele nabestaanden van de gruweldaden van ISIS. Als je dat niet begrijpt (omdat je de afgelopen jaren steevast hebt weggekeken) dan is er iets mis met je rechtvaardigheidsgevoel.
Enge mensen daar in die TV studio. Heel eng.

keestelpro | 29-10-19 | 08:25

Heb het nu pas door dat dat Van Uhm was.Mijn mond valt nog wat verder open. Wat een ..... !

nemeton | 29-10-19 | 08:45

Ze hadden hem met getrainde varkens mogen opjagen wat mij betreft.

Bennie Verbaasd | 29-10-19 | 08:19 | 1

... en door varkens opgevreten laten worden (à la Snatch). En iets met oranje overalls. En het fimpje zou dan vervolgens ergens op het internet moeten opduiken. Zou terecht zijn, maar tot dat niveau verlagen wij ons niet.

ChupaChupa | 29-10-19 | 09:21

Hersenspoeling is een sluipend proces dat via de allerzwaksten van karakter zijn weg vindt naar de rest.

MickeyGouda | 29-10-19 | 08:18 | 1

Feit! Mooi verwoord ook.

streknek | 29-10-19 | 12:36

Hij had minstensvier vrouwen waarvan i.i.g. één buitgemaakte Amerikaanse die stelselmatig verkracht werd ter eer en meerdere glorie van de pedoprofeet. Alleen jammer dat ze al 18+ was, Mo was anders gewend.

eerstneukendanpraten | 29-10-19 | 08:18

Ik denk bij zulke mensen dat het komt omdat ze niet voor zichzelf hoeven te zorgen. Nederland in zijn eentje zou compleet machteloos geweest zijn tegen IS als het Baghdadi als buurman had gehad. In plaats van dolgelukkig te zijn dat anderen het vuile werk opknappen, in plaats van diep tevreden te zijn dat Grote Broer Amerika zowat de grootste boef op aarde opruimt, gaan ze zoeken naar dingen die er totaal niet toe doen, met de zorgeloosheid van een puber die zijn eigen bed niet wil opmaken.

JvanDeventer | 29-10-19 | 08:17

De trotse oosterse ziel van Sinan is gekrenkt dat ze hun eigen monsters niet zelf kunnen elimineren. Alweer waren de Amerikanen beter - dat doet pijn.

Madame Poitiers | 29-10-19 | 08:16 | 3

Amerikanen zijn in alles beter.
Combinatie van factoren.
Herkomst (cultuur), geografie, wetten, kennis.
Vandaar dat de hele wereld er wllt wonen.
Nederland had, als het had nagedacht de afgelopen 50 jaar, een USA in het klein kunnen zijn.
Dat ontkennen heeft geen zin.
En het is toch al te laat.

chicago river | 29-10-19 | 08:28

@chicago river | 29-10-19 | 08:28: Amerikanen zijn zelf verantwoordelijk, dus ze zijn volwassen. Oosterse kwibussen zitten op hun veertigste nog te jammeren dat het allemaal de schuld is van een ander. Dat verschil in levenshouding is allesbepalend.

Madame Poitiers | 29-10-19 | 08:34

@Madame Poitiers | 29-10-19 | 08:34:
Precies dat, Mme.
Meestal komen critici van mijn pro_US attitude met: ja, nou kijk naar het wapengeweld, of de armoede in steden als Detroit, of het verschil in inkomensgroepen.
.
Dat is microdenken, denken op basis van directe emotie en je eigen micro habitat en je micro bubbel. Mensen konden beter gaan realistisch macro-denken, daar kom je stukken verder mee.
Je moet je wel toffe Marokkaanse groenteboer niet gebruiken om een gewogen oordeel te maken over de mocro gemeenschap in NL.
Amerikanen snappen dit.
Nederlanders niet, want iedereen is mekaars buurman met open "Nederlandse" doorzonwoningramen in dit postzegeltje op de wereldkaart.

chicago river | 29-10-19 | 08:47

Idem spraakmakers radio 1 gisteren, bah

Nico1000 | 29-10-19 | 08:16

Pauw,de grootste narcist van de NL StaatsTV. Suggestieve vileine vragen leiden de gasten steevast in zijn val. Geen beter vermaak dan leedvermaak is zijn motto. Vreselijke vent, maar het is geen vent. Kampioen van ultra-linkse kwijleballen. Baudet cs en andere Nationaal rechts geaarde politici zouden hem moeten mijden als de pest en vooral boycotten. Weg met die klootzak.

Eendragtmaaktmagt | 29-10-19 | 08:16 | 2

Prima interviewer, maar SP'er, dus ultrasocialist, dus levensgevaarlijk denkbeeld.
Maar goed dat hij niet in de politiek zit, de semi-vrolijke expres scheefhangende interessant doenende krullebol.

chicago river | 29-10-19 | 08:36

Pauw's reportoire bestaat slechts uit wat oude trucjes: de geniepige vraagjes, de gespeelde nuance, de overmatig linkse achterban om de tafel en in het publiek. Hij maakt handig gebruik van de enorme angst die mensen in Nederland nog steeds hebben om niet-politiek correct over te komen.

De meest elementaire en primaire angst is die een Nederlander heeft, is het teveel afwijken van het gemiddelde.

ChatBot | 29-10-19 | 08:54

DWDD gisteren: Al Baghdadi opjagen met honden respectloos jegens moslims.
DWDD: Dit was de druppel!

keestelpro | 29-10-19 | 08:15 | 2

Ik kon het niet geloven; Het werd echt gezegd.
Ook de vergelijking met Obama was niet te verteren. Er waren dit keer details uitgelekt, onder andere over die honden. Dat watje Van Uhm merkte op dat Obama dat niet had gedaan en daarom véél beter is.

R. Skickr | 29-10-19 | 08:27

@R. Skickr | 29-10-19 | 08:27: En het vragen om respectvol om te gaan met stoffelijke resten. Die Van Uhm is inderdaad een politiek correct watje.

Nelis SplitBloes | 29-10-19 | 08:50

Abou is nu een veelzijdig talent.

Deksmaat | 29-10-19 | 08:15

Om te kotsen dit.

oranjerood | 29-10-19 | 08:11

Ik emigreer naar Saudi Arabië.
Dat zal ze leren.

Kaas de Vies | 29-10-19 | 08:11 | 2

OMG.... Dat wordt ellende...

dreistein34 | 29-10-19 | 08:28

Daar kunnen ze nog wel een kolonel gebruiken.

keestelpro | 29-10-19 | 08:28

En daarom lees ik dus GeenStijl, om mezelf weer even aan bepaalde zaken te laten herinneren. Goed stukje Van Rossem, pak ze!

Super Vaagstra | 29-10-19 | 08:11

Kijk al jaren geen MSM meer. Lees wat Reuters en wat RT (vooral niet teveel) en doe verder wat leuks met je leven, zoals emigreren!

Beefbus | 29-10-19 | 08:10 | 5

@Beefbus | 29-10-19 | 08:31: KLopt. Zijn eigenlijk nog meer policor dan in NL. Ik overweeg te emigreren naar Polen.

bart de Vlaming | 29-10-19 | 08:57

@bart de Vlaming | 29-10-19 | 08:57:
Lastige taal maar goed volk. Vooral de vrouwen!

Beefbus | 29-10-19 | 09:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, de MSM is verloren. Steun aan de moslims, maakt niet uit hoe. Des te meer reden om over te gaan tot volledige opheffing ben deze groep landverraders.

The2Amendment | 29-10-19 | 08:07

En daarom kijk ik dus geen televisie.

(Dat zouden meer mensen moeten doen)

Mayka.Lovelace | 29-10-19 | 08:07 | 6

12 jaar hier al is die tv weg.

Gele Beer | 29-10-19 | 09:48

20+ jaar niet meer gekeken en bevalt uitermate goed.

Dunning-Kruger | 29-10-19 | 09:58

HIer ook al 5 jaar niet meer

SoepKip | 29-10-19 | 11:04
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken