Asielinstroom van week 43 bedroeg ongeveer 700
Hallo allemaal. Wat fijn dat je er bent...
Oudkerk (foto) is een dorp (met 700 inwoners) in de provincie Friesland, in de streek Trijnwouden, een zandrug in het noorden van de gemeente Tietjerksteradeel, met daarop de dorpen Oudkerk, Giekerk en Oenkerk. Met de hoerenlopende cokesnuiver Rob Oudkerk (PvdA) heeft Oudkerk niets te maken.
Er gaat wel een prachtige middeleeuwse sage rond over een schatrijke Quote500-weduwe Trijntje, die zeven zonen had en die allemaal een eigen dorp hebben gesticht. Alde stichtte Oudkerk, Gyke stichtte Giekerk, Oene stichtte Oenkerk, Rijpke Rijperkerk en Tiete Tietjerk. Niet veel mensen weten dat Pritt (55), de schrijver van dit topic, Tietjerk in zijn paspoort heeft staan (was altijd lachen met de marechaussees op Schiphol vroeger, toen we nog grenscontroles hadden).
Rijperkerk kent u trouwens wel. Daar zitten alle mensen van de NPO als er voor het eerst weer geschaatst kan worden in Nederland. Het dorpje Oudkerk is ook de geboorteplaats van Ernst Langhout, de zanger van de Friese newwave-band The Visitor, de destijds razendpopulaire band waar Wierd Duk de bassist was. Nou ja zeg!
Het dorpje Oudkerk heeft 700 inwoners (plaatsengids). Dat zijn evenveel mensen als er afgelopen week in Nederland zijn bijgekomen. Want de asielinstroom van week 43 bedroeg ongeveer 700. Waar die 700 mensen moeten gaan wonen, we hebben geen idee. Nederland is vol en de bouw staat stil. Misschien een tentenkampje maken, ergens?
Reaguursels
InloggenHoe komen die mensen hier? Als ze per trein of lopend zouden komen dan zou dat toch moeten opvallen? Het kan toch niet anders dan dat er heimelijk twee vluchten per week uit Griekenland, Italië of Afrika binnenkomen?
Op de Maasvlakte is ruimte genoeg. En als dat vol is, dan kunnen we altijd nog de Waddenzee inpolderen. Zeg nooit nooit. Ruimte zat hiero.
Helemaal eens. Het land is nog lang niet vol. Er is ook nog heel veel arme grond. Zoals de Veluwe plus uitgestrekte heidevelden in zuidoost Friesland en Drenthe en anders is er nog wel plek in de duinen. De hagedisjes en vuurvlinders kunnen best wat inschikken om ruimte te maken voor exoten.
Het land vol laten lopen met Afrikanen is ook een manier om de boeren te reduceren. Heeft in Zimbabwe, de vroegere graanschuur van Afrika, heel goed gewerkt.
Waar zullen wij de schapenherders -en kamelenwedstrijd laten settelen? Uh, even goed nadenken, ze hebben al een huis als statushouder, voor het Nederlands wordt gezorgd. Uh, uh, uh ik weet het niet : ze blijven werkloos en de belastingbetaler betaald.
Die foto van die kerk, dat doet me denken aan een map van een oude versie COD of in die trant.
Er zijn vast genoeg politici die een grote tuin hebben, daar kunnen ook tenten staan.
ALDE webcare team verdacht afwezig in deze topic. Net als toen met de topic van de Jessias die blind bij het kruisje gaat tekenen bij alles wat Marx Rutte zou voorstellen in de kamer. Dan weet je al genoeg. Meer massa immigratie, meer EUSSR, meer klimaatbelasting tot 2021. En daarna ook gezien de peilingen.
We gaan ze laten settelen bij de ouders van alle GL leden en stemmers . Verkneukelen doet..
Nee hoor komen geweaun bij u in een sociale huurhutje in de straat. Ja ook als u in de provincie woont (want de sociale huurhutjes in de grote stad zijn op). En het worden er meer meer meer want het kartel heeft met Marrakesh en Greta voorgesorteerd op de """klimaatvluchteling""" uit l'Afrique en de Levant. Vergeet niet in 2021 kartel te stemmen!
Zo’n beetje alles in Nederlandje zit op slot behalve de grenzen voor gelukzoekers. Het overkomt de regering allemaal maar, totaal geen visie en beleid. Dit gaat vroeg of laat mis.
Duurt niet lang meer
@grindbak is al gaande
Balkan + Libanon. Waarom leren we daar toch maar niets van? Nederland overschat zichzelf mateloos door te denken dat we al die moslims in de toekomst wel in toom kunnen houden.
EU maakt meer kapot dan je lief is... bijvoorbeeld je vaderland .
Libanon was heel lang een stabiel welvarend landje met voorn. Christenen. Net als in Europa werden er gastarbeiders uit de arabische buurlanden gehaald, zgn. om het vuile werk te doen. Dit waren nogal eens shi'ieten. Lzh. kwamen deze in de meerderheid en volgde de ene burgeroorlog na de andere en gleed het land af tot waar het nu is. De Christenen zijn spontaan weggegaan, of weggepest. 't Is / was een interessant landje, maar een kruitvat. Ooit in rustige tijden nog een rondreis gemaakt.
Libanon was voor meer dan 50% niet moesliem tot 1945. Maar daarna kwamen de salafisten en burgeroorlog, en nu is Libanon ons avondland.
Daarom wil Den Haag weer snel kunnen gaan bouwen. Want nu is het belang van de gelukszoekers in het geding. Boeren kunnen verekkken. Alles voor de immigratie.
Deze gelukszoekers zijn natuurlijk van harte welkom in Lekkerkerk maar het stichten van een nieuw dorp , passend in het rijtje : Oudkerk , Giekerk , Oenkerk , Rijperkerk ,Tietjerk , moet dan Kutkerk zijn .
Wist U trouwens dat een vroedvrouw in Turkije een Turkentrekker genoemd wordt ?!
Zo te lezen gaat het snoeihard. Wat hebben al die mensen toch te zoeken in Ruttelandje? Zal wel om de banen gaan die voor het oprapen liggen. Lekker de mouwen op!
www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/n...
700 waarvan hoogstens 50 echte asielzoekers die het nodig hebben. de rest zullen veilige landers, Dublin claims, of economische vluchtelingen zijn.
Leer het eens een keer: die 'echte' asielzoekers bestaan niet, althans diegenen die beweren voor hun veiligheid duizenden kilometers verder te moeten reizen dan noodzakelijk. Óók zij zijn in wezen economisch vluchtelingen. 'Veiligheid' is niet hun leitmotiv geweest.
@druipsmurf. toevallig kom ik dagelijks (al jaren) in aanraking met een deel van deze kansenpareltjes. Ik kan u vertellen dat er soms echt lieden tussen zitten die zeer geloofwaardig zijn en bescherming van nl verdienen. vaak kunnen zij dit meer dan behoorlijk aantonen. dit kan zijn christenen, politiek of bijvoorbeeld anders geaarde. deze mensen zullen daarentegen ook geen rotzooi schoppen en het beste maken van hun asiel.
die andere 650 is tuig en economisch vluchteling.
@Schepvogel | 30-10-19 | 06:48: Dan nog zouden ze veilig zijn geweest in het eerste het beste buurland. Maar toch kiezen ze er voor om, vaak tegen behoorlijke betaling aan mensensmokkelaars, vele duizenden kilometers te reizen. Waarom? Het moet en zal Nederland zijn waar ze naar toe moeten. Heeft dus helemaal niets te maken met het zogenaamde gevaar dat ze zeggen te lopen.
@eagle0511. daar deel ik uw mening hoor. al komen de 'rijken' met het vliegtuig en is dit vaak wel het eerste land. Ik ben guur rechts en heb een enorme hekel aan asiel tuig, echter ben ik er wel voor om enkele echte asielzoekers toe te laten. En dan heb ik het bijvoorbeeld over christenen uit het mo, homo's, of politieke vluchtelingen. (aantoonbaar)
@Schepvogel | 30-10-19 | 06:48: Ik neem aan dat als er hier ooit oorlog uitbreekt ,jij vlucht naar Belgie of Duitsland want je hachje......
@koning bongo. Ik zie heel west Europa als zinkend schip. gelukkig heb ik mogelijkheden in Israël en Amerika. toedels
@Schepvogel | 30-10-19 | 07:41: Goed idee, maar aan de praktijk dat letterlijk iedereen hier binnen kan komen, van oorlogsmisdadiger, crimineel tot 'gewone' gelukszoeker lijkt voorlopig geen eind te komen.
Die 700 zijn alleen de officiëlen. Wat er illegaal binnenkomt weet niemand.... De politie top doet daar ook niks aan. Geen wil, geen mankracht, geen prioriteit....
Officiële cijfers. Net zo betrouwbaar als alle andere cijfers en beweringen van de regering.
Ondertussen www.telegraaf.nl/nieuws/1184332408/het...
@TRUMP | 30-10-19 | 01:51: het wordt niet alleen voller in Nederland maar uiteindelijk wordt het ook oorlog! Nederland wordt de Balkan van de jaren ‘90. Wellicht dat dan eindelijk de verantwoordelijken voor dit aankomende debacle ook ter verantwoording geroepen worden, ik denk daarbij aan het CDA, D’66, GroenLinks, ChristenUnie etc.
ik vind dat ' ongeveer' altijd zo vaag, ze kunnen toch exact opschrijven hoeveel er binnen zijn gekomen, dat behoren ze te weten.... en missen er een paar net de deadline, komen die in de week erna erbij, maar dit... veel te vaag.
Hahaha, leuk stukje Pritt, maar misschien is er ook een sage van een dame, die zonen had en ook deze zonen steden gingen stichten met het woord Dam erin, dan nu maar hopen dat deze sage dan niet wordt genoemd en uitkomt zoals de door in uw bedoelde topic...
Want dit is al erg, maar dan zijn wij allen echt kansloos.
Eh?! Kan iemand van de linker zijde: Even uitrekenen hoeveel extra stikstof uitstoot in Nederland, deze aanwas van 700 mensen, gaat kosten?! Betekend dit nu dat we zoveel ... koeien, of anders Nederlanders van originele afkomst, moeten gaan ruimen? Veel meer mensen passen er niet bij, qua milieu moet het natuurlijk wel leuk blijven!
Dus het past makkelijk?
@Shareholder II | 30-10-19 | 00:15,
Maar deze mensen schijnen te fokken als konijnen.
@Bad - Casey | 30-10-19 | 00:23: Dat en/of vrouw en kind(eren) "reizen na"...
En hoeveel huizen /flats zijn er gesloopt. ???
En zo kunnen we week in week uit, jaar in jaar uit ons gram kwijt op GS dat we er niet blij mee zijn dat we een waterhoofd aan sociale lasten druk creëren en een onhoudbare samenleving. Maar er gebeurt letterlijk helemaal niets mee. Het lijkt juist alleen maar erger te worden en ik ben hier in de Randstad echt vaak in de minderheid als kaaskop. Denk je een andere kaaskop te zien blijken het, bij nadere inspectie, Oostblokkers te zijn. Het is in principe niet heel erg maar de snelheid waarmee de bevolkingssamenstelling wijzigd is ongelooflijk. Stel je voor dat in alle grote steden in Turkije tussen nu en 20 a 30 jaar Turken in de minderheid zijn. Hoe denk je dat dat gaat lopen.
Dirk III | 29-10-19 | 23:47,
Wat u zegt zo mee eens, ik denk zelf weleens, misschien vinden zij (politiek) het prima dat wij op sites zoals GS onze ongenoegen botvieren?!
Want dit is een uitlaatklep en gaat men mede hierdoor de barricades niet op zoals de Jaren 70/80.
Het zou zomaar kunnen, vwb Oostblokkers herken je aan hun schedel van achteren driehoekig, iets met baby verleggen te maken.
In de grote steden loopt het idd nu al fout, u woont er en idd als het andersom zal zijn dat laat men in dat soort landen niet toe, zekers niet met die grote gek aan de macht, zelfs seculiere Turken zijn daar hun leven niet zeker, ik snap ook echt niet dat mensen daar nog heengaan voor vakantie ( ja want het is goedkoop), men steunt indirect dat regime wat 10.000en mensen vasthoudt, snappen dat soort Nederlandse vakantiegangers dit wel, vraag ik mijzelf dan af?
@Bad - Casey | 30-10-19 | 00:33:
Die mensen vragen zich dat inderdaad niet af want het zijn eenvoudige hardwerkende simpele zielen. Sorry dat ik het helaas zo moet zeggen.
@Matwetwe | 30-10-19 | 01:10,
Nou dat weet ik dus niet, ik hoorde iemand met toch wel een behoorlijke aanzien qua positie en ook toch wel bekend als een logisch nadenkend mens, die even naar Turkije was geweest, ik zei niks, maar was wel zeer verbaasd dat deze persoon dat had gedaan.
En ik denk dat juist de hardwerkende zielen dit niet eerder zullen doen, juist de zogenaamde " elite" dit eerder zullen doen.
Ik snap wat u bedoelt hoor, wij zijn het ook eens in de uitvoering, maar ik deel uw mening niet echt, door welk mensen dit worden uitgevoerd, qua vakantie
Plaats genoeg in Den Haag...
Anders nog wat boerderijen slopen..
Tegenwoordig worden de migranten ( geluk zoekers) bij onze oosterburen al per vliegtuig uit hun vaderland opgehaald. Dat brengt je aan het denken, blijkbaar willen de “hoge heren” dit gewoon. Wat eerst als een ongewenste ontwikkeling leek ,blijkt nu gewoon door de Duitse overheid gefaciliteerd te worden.
Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat Nederland met deze gekheid gaat beginnen. GL heeft het al geprobeerd met een gammele bus.
Toch mooi honderd pax minder dan vorige week. Scheelt weer een paar miljoen euri.
Waar die mensen moeten gaan wonen?
Las dit artikel in het AD.
PLAN GROENLINKS
Mensen die wel een centje extra kunnen gebruiken en woonruimte over hebben, moeten tegen een bescheiden vergoeding iemand zonder huis tijdelijk uit de brand kunnen helpen. Dat wil GroenLinks regelen. Vooral voor ouderen met alleen een AOW-uitkering zou zo’n ‘barmhartigheidsbonus’ verlichting bieden.
Dit is nog maar het begin, straks verplicht ofzo.
Dat is het liberale aan GL wat hen ooit tot laafjes van de VVD zal maken.
Maar nu loop ik op de zaken vooruit.
Nooit! Sinds tijden (toevallig) weer eens Ops. Verz. gezien. Voor je het weet zijn je spaarcenten pleite. Vreselijk een huilende man van 74 die wakker werd met 4 kerels naast zijn bed. En dan het vervolg van de nachtmerrie. Walgelijk...
lol Dus soort mantelzorgers... wel al je waardevolle dingen en pinpas verbergen...
Nu nog vrijwillig, straks.....
Het idee alleen al, dat als je krap zit, dat je dan een dakloze in huis neemt... normaal gesproken is dat iets voor de rijken; die hebben een kamer over in hun grachtenpand, Halsema bijv, en daar kan dan op haar eigen kosten een dakloze in, dat is barmhartig... de arme oudjes opzadelen met een dakloze om rond te kunnen laten komen is alles behalve barmhartig.
Het zou ook zo kunnen zijn dat GL het als barmhartig ziet als ze jou een bonus plus dakloze geven. :) Ze spinnen alles, dus... pas maar op.
Ja ken je dat, Eerst zelf er een dikke puinhoop van maken met hun waan ideeen en dan de oudjes met de problemen op zadelen. Sukkels zijn het.
Ik herinner me nog die pagina grote advertenties... ze (de barmhartige Samiritanen) gingen allemaal een asielzoeker in huis nemen.. hebben ze niet gedaan, dus die zwerven nu op straat en nu moet de aow-er die het financieel niet redt dit opknappen.
Arme bejaarden die een zwerver in huis nemen worden gezien als voordeurdeler en dus gekort op hun AOW en pensioen.
Een mogelijke inhouse aanrander...... . Gl denkt wel out of the box !
@TriestGeval | 30-10-19 | 00:49:
Ik dacht bloed afnemen.
Ja dit ligt inderdaad politiek lastig.
-
Ondanks dat de UK nog in de EU zit kun je ze daar niet vragen om deze mensen en dan ook gelijk de rest vanuit Lesbos op te nemen. Dan zou het de 12e december zomaar ongunstig uit kunnen vallen.
-
En tja in Nederland hebben we een Stikstof en CO2 probleem, behalve in Amsterdam (dankzij een meerderheid aan GL mensen daar). Dus ja dan moet het toch Amsterdam worden, zevenhonderd op een paar honderd duizend inwoners is toch ook helemaal niets.
-
Mag trouwens hopen dat de Amsterdammers al die anderen in de islamitische staten niet aan hun lot overlaten, die geen mensensmokkelaar konden betalen om één stap in de EU te zetten. Je kunt niet maar 700 migranten opvangen en tegen die andere miljoenen migranten zeggen dat je vol zit.
Kom op Halsema, leg de grachten vol met Botels, veeg die kantoren in Amsterdam Zuid leeg voor woonruimte, laat al die AirBNB-ers nu standaard een paar migranten huisvesten, laat die verlaten woonboten ombouwen tot opvangcentra en verzin zelf ook wat.
Kom op Amsterdammers 700 is slechts een druppel op de befaamde gloeiende plaat en er staat een zwembad vol druppels te trappelen om jullie hulp te omarmen. Voor de financiering voer je een paar extra belastingen in en de parkeertarieven kunnen nog wat omhoog voor die stomme provincialen. Kom op, laat de rest van de wereld zien hoe het moet.
Ik heb er alle vertrouwen in dat Amsterdam dit gaat Schaffen, week 43 is dan rond. Maar week 44 en volgens kan natuurlijk op jullie rekenen, toch?
Leer mij de stamboek Duitser / Mof kennen. Ben ik 'verward' als ik weer vluchtelingen zie uit het Oosten, nadat bij Onze Buurtjes de pleuris is uitgebroken?!
'
'Rob Oudkerk' vind ik een misser, zo'n báááárd. Ouwe koe...
Ik vond em wel kunnen. Hoewel 700 in een week -zelfs voor deze huisarts- wat overdreven is denk ik.
@Shareholder II | 29-10-19 | 23:24: sowieso, want er zullen weinig vrouwen bij zijn.
@schijtzat: goed punt
Ik geloof er echt helemaal niets van, van die aantallen. Hoe is dat te controleren? Als het er 10.000 per week zijn is er echt helemaal niemand die dat ooit zal weten.
Precies... je wandeld zo Nederland binnen.. of andersverstopen ze zich in een trailer, allemaal op zoek naar het land met de meeste gratis centjes..
Landen die deze luxe niet leveren zijn niet zo gewild.
Ho ho nog even wat draaien en slijmen en de bouw kan verder hoor.
Daarom ben ik ook zo'n voorstander van het (correctief) referendum. Dan weten we tenminste zeker dat deze massa-immigratie ook echt is wat de Nederlandse bevolking wil. Ik betwijfel namelijk sterk of dat echt het geval is. Aan de andere kant kom ik genoeg mensen tegen die denken dat het onze taak is om de hele wereld te redden, en dat dit de aangewezen manier is om dat te doen.
En hoeveel mensen staan volgende maand in Den Haag om te roepen dat Nederland hierdoor naar de kloten gaat ? Nul.
Nederlanders gaan allen voor 2 % loonsverhoging naar Den Haag, met een mal petje en een vlaggetje. Bah.
Dat komt omdat we niet georganiseerd zijn. Een Geenstijl zou nog wel zoiets op poten kunnen zetten, maar het risico is dat als het escaleert dat zij de pisang zijn iedereen Geenstijl de schuld geeft.
Als je zoiets op poten wil zetten, dan heb je een paar slimme koppen nodig op verschillende gebieden. Marketeers, developers en event managers om te beginnen.
Dude, we gaan niet naar de kloten omdat wat vluchtelingen opvangen :o)
@Shareholder II | 29-10-19 | 23:16:
Nee, ons land knapt er helemaal van op....
@Ommezwaai: ook dat klopt niet.
@Shareholder II | 29-10-19 | 23:16: Tussen naar de kloten en een hele hoop onrust en tegenstand dat weer polarisatie oproept zit een verschil .Tot nu toe grootste clusterfuck van het zwarte gat genaamd de EU.
Misschien moeten we er eens wat van zeggen?
Wohooo...... dat kan echt niet ! En daarna de straten op ? U kraait oproer !
Om ze te huisvesten raken weer een aantal Nederlanders dakloos.
Maar dat is geen probleem, die kunnen terecht bij het Leger des Heils voor gratis soep en onderdak dus is allemaal perfect geregeld
JaJa... Unox met van die sappige knakworst erin.....
Verdeel die 700 per week maar in die rustige VVD buitenwijken. Gewoon in de voortuin een tent naast de Volvo station en de Mini Cooper.
Eensch.
Ik kom regelmatig in Keulen. Aan de zuidkant van de stad, bij Eifeltor, zie je overal caravans langs de weg. Vrolijke lichtsnoertjes eraan, wonen oostblokkers die daar in de distributie werken. Niks voor Amsterdam?
Een leegstaand hokkieveld in Laren en/of Blaricum zou een uitstekende locatie als
laat ons zeggen een soort durchgangsplek voor deze noodruftige mensen... BN ers uit de directe omgeving zouden zich dan eens oprecht van hun goede kant kunnen laten zien..(ff niet met je bek op TV ofzo natuurlijk).... Gordon/Anita W./Paul de L./het boerenmeisje..?/etcetc.)
Had de leegkomende datacenters rondom Schiphol al geopperd. Korte lijnen. Geeft de minste latentie naar demense toe.
In sociale huurwoningen, het COA vordert jaarlijks minimaal 25.000 van deze woningen voor statushouders.
Alle vrijkomende woningen van Amsterdamse woningbouwverenigingen gaan naar 'statushouders'. Dat is staand beleid. Ze stelen onze huizen inderdaad.
Nou nou, echt niet 'ze' hoor. Tenzij ze kraken. Maar het zijn de collaborateurs met de omvolkings-gedachte, die hen maar wat graag privileges toekennen.
@wijsvinger | 29-10-19 | 22:31: Absoluut. Die lui uit de woestijn zijn ook maar useful idiots die heel goed helpen de omvolkagenda in te vullen. Op onze kosten, financieel en cultureel.
Rutte heeft op z'n flat vast nog wel een plekje. Hij is er toch bijna nooit.
Wat dacht je van het Penthouse van Pechtold? Ons koningshuis heeft ook nog wel een paar pandjes over waar ze geen kosten aan hebben.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
Er komen per statushouder nog een x-aantal achteraan.
Mensen ( het liefst moeselmannen ) importeren , en tegelijk de bouw stil leggen .
Lekker slim .
Dit nieuws steekt me elke keer weer.
Omdat ik nog iets harder heb gewerkt dan de voorgaande jaren weet ik dat ik weer een definitieve naheffing ga krijgen te betalen binnen 30 dagen van 4 of 5 duizend euro. Vorig jaar was het 8 duizend. Wilde ik gespreid betalen? Dat kon als ik 4 keer doorverbonden was binnen de belastingdienst en ik beloofde echt tot de laatste cent binnen de vastgestelde termijn van 4 maanden te betalen. Andere optie is je huis als onderpand... Dat je ondertussen dus door dat harde werken in de hoogste schaal zit en geen enkele korting of toeslag krijgt + dus de naheffing... Ik weet dat ik belasting moet betalen en ik betaal al vooraf iets meer maar het kan dus zomaar dat je er voor een bedrag of 5000+ naast zit.
Als ik dan zie hoe makkelijk we straks weer bij het kruisje tekenen voor de nieuwe EU begroting waardoor we niet 8 maar 13 miljard per jaar kunnen aftikken en als ik dan zie hoe al dat kansloze volk gewoon komt binnen wandelen dan word ik letterlijk moedeloos.
Ik ben gewoon minder gaan werken , ben het zat dat gejat .
Van de 12 maanden in een jaar die je werkt draag je bij een belastingdruk van 52% ruim 6 maanden inkomen af aan de staat. Als je als zelfstandige ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering hebt draag je nog eens 2 maanden inkomen af. Door de indirecte belastingen, accijns, BTW en BPM nog eens 1/5 deel van de resterende 4 maanden. Dus alleen in oktober, november en december verdien je voor jezelf.
Ik ben dus ook minder gaan werken. Minder bruto inkomen maar minder minder nettoverlies en onbetaalbare vrije tijd.
@Alco-de-Holist | 29-10-19 | 22:16: ik ook ze zoeken het maar uit
Er zijn maanden dat ik 13 omzet maar ik schuif dan ca. 2700 direct door naar BTW (nagenoeg geen aftrek). Daarna ca. 5300 inkomstenbelastingen reserveren. Dan vaste lasten in NL voor energie, auto bezit, huis en verzekeringen a 2000. Boodschappen voor het hele gezin. Ik houd dan letterlijk 1000 over om te sparen. Dan heb je niets leuks gedaan maar gewoon je belastingen en vaste lasten en levensonderhoud.
Hoe doen anderen dit... ik ben echt oprecht nieuwsgierig.
@Dirk III | 29-10-19 | 22:45: Ik ben ZZP'er, marketing en andere online activiteiten. Wat ik verdien gaat eigenlijk allemaal naar vaste lasten, wegenbelasting, zorgpremie, zorgkosten die niet vergoed worden, gas, water licht, huur, verzekeringen, gemeentelijke heffingen per maand, ZVW van de IB aangifte staat nog open en moet morgen weer de nieuwe BTW aangifte inleveren. Er is genoeg werk, maar nagenoeg alles van wat ik verdien breng ik weg.
Elke keer als ik een mooie extra heb van een opdracht gebeurt er wel weer iets waar dat geld naartoe moet.
Ben altijd blij als de klanten weer betaald hebben begin van de maand. Dan kan ik 1x per maand even zonder alles uitrekenen de supermarkt in en even kopen wat ik lekker vindt. De rest van de maand is het eten wat er aan geld beschikbaar is.
Ben er aan gewend eigenlijk, hoor het overal om me heen dat er weinig geld is om iets leuks te doen.
@Dirk III | 29-10-19 | 22:45: sparen? Niet! Kan niet. Ik heb bruto net geen €5000 per maand, daar houd ik netto, na aftrek van de auto van de zaak (een Skoda Octavia) net geen €2800 van over. Twee kinderen, één volwassen en één bijna, een koophuis, een aantal huisdieren. Met de ziektekosten, alle gezinsleden behalve ik gebruiken chronisch medicatie, kom je te kort per maand. Dieren worden ook wel eens ziek, spullen gaan kapot, onderhoud aan het huis, steeds duurder wordende boodschappen. Gelukkig heb ik een bonus aan het einde van het jaar, anders zou het er niet goed uit zien. Dus ik vraag me ook af hoe iemand met modaal dat in godsnaam doet!
Zelfstandigenaftrek word afgeschaft.
Verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering komt eraan.
Het worden zware tijden voor ondernemende mensen.
Arbeid / zaken doen en dus geld verdienen wordt afgestraft in west europa. Alleen om alle linkse hobby’s te kunnen betalen.
@Nivellerenisfijn? | 29-10-19 | 23:03: Ik mag me gelukkig prijzen met een vrij hoog netto inkomen (dik 2x modaal en belastingplichtig in het buitenland) en hierdoor hoef ik gelukkig geen inkomensbelasting te betalen in Nederland anders zat ik wel op de 55%. Dan zou het helemaal niet aantrekkelijk meer zijn om überhaupt in het buitenland te werken. Door de jaren heen zie ik elke maand echter zelfs met mijn inkomen steeds eerder de bodem van de schatkist en dan denk ik precies hetzelfde, hoe kan een normaal gezin met 1 werkende hier in Nederland nog rondkomen met een modaal inkomen. Mijn vrouw werkt ook als bedrijfsleider in een schoenenwinkel van een grote keten maar zelfs met een 32-urige werkweek verdiend ze hooguit 1900 euro bruto in de maand. In mijn ogen zwaar onderbetaald. Ze betaald zich eigen blauw aan allerlei kosten waaronder de steeds duurdere ziektenkosten verzekering. Als ik zie wat ze overhoudt netto word ik daar best wel treurig van, zeker als ik zie hoe hard ze moet werken.
Duitsland neemt er ongeveer 3.000 per week op. 80% tot 90% heeft na 2,5 jaar nog een uitkering, dit neemt bijna niet af. Gelukkig dat de verzorgingsstaat bijna failliet is, hopelijk wordt de economische rampspoed zo ernstig dat zelfs de linkse gutmensch het niet meer weet. “ Vluchtelingen komen naar Nederland vanwege de politieke situatie in hun land van herkomst. Het is daarom voor vluchtelingen vaak niet mogelijk om snel weer naar hun thuisland terug te keren. Het grootste deel woont na 10 jaar dan ook nog in Nederland. Dit geldt overigens ook voor immigranten uit traditionele ‘gastarbeiderslanden’ zoals Turkije en Marokko.” dus weet u dat ook weer. Bijna niemand gaat vrijwillig nog terug, waarom zou men? Hier kan men prima hun eigen gebruiken ontplooien en de islam aanbidden.
Je kunt het ook van de positieve kant bekijken. Er zijn ruim 100 personen minder binnengekomen dan verwacht. Als je de nareizigers meetelt kom je op ruim 400 man minder. Is toch half Rijperkerk minder bij te bouwen.
Keek net opsporing verzocht.
Wordt niemand vrolijk van.
De overheid wil ons zo snel mogelijk kwijt.
Volgens mij wil "de overheid" helemaal niets. Figuren als Rutte, Ollongren, Grapperhaus, clowntje Hugo en dergelijke zijn er helemaal niet mee bezig. Ze hebben dat Pact getekend, niet omdat ze begrepen wat ze tekenden, maar gewoon omdat ze graag bij de club horen. Het kwam van de VN af en hoe kan iets wat van de VN af komt nou verkeerd zijn?
Je kunt je niet voorstellen hoe stom en ongeïnteresseerd de mensen zijn door wie we geregeerd worden. De werkelijkheid is erger dan een nachtmerrie.
Beste piet7003,
De overheid wil heel veel. In de eerste plaats MACHT. Macht vooral om de ideeën van de politici door te drijven, via zgn. verkiezingen.
Soort lachertjes-democratie, want per partij beslissen een paar mensen wie verkiesbaar wordt gesteld en het klapvee van het partijcongres bevestigd o.h.a. dit. Kortom een paar mensen bedisselen en beslissen wie er in NL aan de macht komt. Een normaal mens zou anarchist dienen te zijn.
Waarvan acte. Evocatus
@JvanDeventer | 29-10-19 | 21:45: Het is jammer dat politici maar weinig persoonlijk afgerekend worden door hun stupide optreden. Al fok je nog zo zwaar op. Er is altijd dat geweldige sociale vangnet voor politici waardoor ze nog behoorlijk lang op de zak van de belastingbetaler kunnen teren ondanks een soms behoorlijk falen.
Normaliter lees je dit soort dingen in geschiedenisboeken. Nu sta je er met je neus bovenop. Real time. De zelfgekozen ondergang van een beschaving. Het moge nu toch langzamerhand wel duidelijk zijn dat we getuige zijn van een collectieve zelfmoord van Bijbelse proporties. Kijk ik naar politieke leiders dan zie ik de zelfhaat in hun ogen. I see a bad moon a-rising, I see trouble on the way.
De bijbel vaste partijen werken hier nog het hardst aan mee vreemd genoeg (CDA, CU) Men hoopt zeker dat hun ongelooflijk naïeve barmhartigheid hen zal behoeden voor het onvermijdelijke in de toekomst.
@sprietatoom | 29-10-19 | 21:22: Terwijl zij waarschijnlijk de eersten zullen zijn die over de kling worden gejaagd.
@isitsoornot | 29-10-19 | 21:26:
Dat zit er heel dik in.
Ik denk dat de bedoeling is dat er een tot op het bot verdeelt volk ontstaat dat te verdeeld is langs culturele en politieke lijnen om nog en vuist te maken naar de overheid, ongeacht of deze nou links of rechts is, want dat laatste is nooit echt een heel groot verschil in Nederland sinds de grootschalige import van vreemde culturen in Nederland die is begonnen in de jaren zestig van de vorige eeuw.
Je creert anders wel zij tegen wij.
Matthijs van Nieuwkerk jubelt: the times are changing. Frans Timmermans, in deze panelen immens populair, jubelt diversiteit is een kans!
Makkelijk praten. Het geld hiervoor wordt opgebracht door mensen met lagere inkomens. Die groep is namelijk veel groter.
@Lentehaas | 29-10-19 | 21:27: De geëngageerde Matthijs gaat naar RTL als ie niet voldoende centjes van de NPO krijgt. Van mij mag ie.
Na 5 jaar heb je alweer een gemiddelde stad bij elkaar. Kan helaas de aandelen van Miele niet vinden.
1 jaar = 120.000 a la Leiden. Wat is gemiddeld bij u?
Wat een toeval, alweer 700. Je zou bijna denken dat er een quotum toegewezen wordt. Zouden ze nooit doen in BruSSel toch? En zou Vak K nooit accepteren toch?
Ik sprak laatst een Afghaan die sinds 2010 in Nederland is en al geruime tijd een verblijfsvergunning heeft. Ondanks een vaste baan heeft hij nog geen eigen woning, kopen kan niet en huren (sociaal / particulier) is nog niet gelukt. Hij zit nu op een kamertje. Waar kunnen deze 700 in vredesnaam wonen?
Daar wordt met prioriteit riumte voor gemaakt. Heel de bouw ligt stil, behalve AZC's
Ik sprak vorig jaar een Afgaan die al sinds 2001 in Nederland is en voor de 10de keer op vakantie ging naar eigen land! Een vluchteling komt uit België, Duitsland, GB of Scandinavië, de rest zijn gelukzoekers.
Ik sprak laatst ongeveer 6-7 kinderen van verschillende Nederlandse vrienden die hier in 1987-1992 geboren zijn. Die hebben ook een vaste baan en wonen bij hun ouders. Sommige van hen zouden waarschijnlijk liever het kamertje van de Afghaan willen.
@HaatbaardKnipper | 29-10-19 | 21:14:
In een stad in het zuiden zijn ze een gebouw aan het renoveren (verduurzamen). Er hangt een spandoek op: "creating the future".
De laatste discussie op Facebook van GroenLinks, over woningen: ‘ het is de schuld van de kleinere hoeveelheid sociale woningbouw.’
Als dat niet het geval was geweest waren er vast genoeg sociale woningbouw, aldus GroenLinks. Waar zie ik dat toch vaker, de schuld eeuwig en altijd in iemand anders schoenen te leggen.
@RenedieLange | 29-10-19 | 21:05: Woorden schieten te kort. Waanzin.
@RenedieLange | 29-10-19 | 21:05:
WTF! Die GL gasten zijn echt niet goed snik.
Door hun zelf veroorzaakte rotzooi en dan iemand anders er mee opzadelen.
Rob Oudkerk, tsja al weer enige tijd geleden, die gast gaat nu ergens op het franse platteland naar de hoeren waar weinig (veel en veel minder en nog veel minder) scooter en nepbontkraagjes wonen.
Wat maken jullie je druk, is toch al geregeld, bijdrage aan de eu gaat fiks omhoog, ergo, opgelost.
Waar niemand bij stilstaat: wordt de huidige EU niet door de voormalige DDR.gedomineerd?
De muur viel. Maar viel hij niet een andere kant op dan wij denken?
Waar komt Merkel vandaan?
@Lentehaas | 29-10-19 | 21:06:
Die muur kwam door mij, sorry, ik was aan het squashen. Of hoe je het ook maar moet schrijven.
@GKJP | 29-10-19 | 21:09:
Je ontloopt mijn stelling: toen de muur viel, zijn de socialisten west-europa binnengevallen.
@Lentehaas | 29-10-19 | 21:14: Nou dat hele oostblok was wel klaar met de socialisten in die tijd. En nog steeds overigens.
@Lentehaas | 29-10-19 | 21:14:
Ik ontloop uw stelling niet, maar kennis van zaken ontbreekt het mij aan. Ik begrijp dan ook niet wat uw stelling is. Dat Duitsland wederom de touwtjes in handen heeft, is me duidelijk. Maar dat geldt ook voor Frankrijk. Wat ik niet snap, is dat we, ondanks de duidelijke nee destijds, toch de eu ingesleurd zijn. Ik bedoel, als ik in de straat waar ik woon het meeste verdien, hoezo moet ik dan meebetalen aan de buren die er een zootje van maken.
En het punt waar het om gaat, die instroom gaat al jaren, te beginnen met gastarbeiders enzovoorts. Wat nu het nut is om welbewust nog meer van die ellende, want dat is het, ontgaat me volledig.
@GKJP | 29-10-19 | 21:23:
binnen te halen. Moet ergens staan....
@GKJP | 29-10-19 | 21:24:
Binnenhalen is een extreem kapitalistich ideaal.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-10-19 | 21:29:
Ik dacht 'vissersjargon'.
@GKJP | 29-10-19 | 21:35:
Niet zo: "vissersjargon".
Maar zo: "visserslatijn"
Geen dank. Evocatus
Maar Geenstijl, dat kan toch helemaal niet met de bouwstop, het huidige woningentekort en de overbevolking van NL? Al die nieuwe mensen gaan daarnaast ook nog eens bijdragen aan het stikstofprobleem. Mutti Merkel zou het toch schaffen? Op de trein zetten naar Duitsland klinkt wel wat beladen maar met de taxi kan eventueel ook
Alles in der Uber.
Overigens: Waar zijn Kuifje en Berbaar van de VVd66? Je zou toch denken dat die in deze ook wat te vertellen hebben?
Die zijn druk met speculeren op de huizenmarkt
In de rouw over Aboe.
Ik mis hun geluid
Ik denk dat Kuifje ontslagen is na zijn ineffectieve en zwaar overtrokken reacties op het boerenprotest. Of hij is op vakantie, dat kan natuurlijk ook. Even weg van de zaak. Even bijtanken.
Wanneer gaat men nu eindelijk inzien dat dit, ondanks dat je iedereen het allerbeste gunt, niet langer zo door kan gaan? Beroepsmatig heb ik indirect vaak te maken met mensen met een verblijfsvergunning. Omdat zij de taal niet spreken, niet de juiste of soms geen opleiding hebben, afkomstig zijn uit een totaal andere cultuur en religie zijn ze rijp voor een bestaan in de marge. Links is erg gebrand om iedereen welkom te heten, maar na binnenkomst rennen ze gauw de andere kant op. In de tussentijd wordt er weer een nieuwe allochtone onderklasse gecreeerd.
Het valt me op dat een deel van die onderklasse in een auto rondrijdt, die ik niet kan betalen.. Terwijl ik tot de hoogst opgeleiden behoor en meer dan modaal verdien.
@Lentehaas | 29-10-19 | 20:55:
Klopt, veelal van Duitse makelij.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat we wel/niet per week aankunnen.. 80? 8000? 800000? Hangt er nogal vanaf denk ik, een miljoen Belgen die komen schuilen voor een paar jaar is andere koek dan, zeg, 40000 Oeigoeren die blijven.
@dugo | 29-10-19 | 21:07: Die gingen weer terug
@Zapata10 | 29-10-19 | 21:21: Ja, die wel, "700" is dan ook een beetje te abstract om er wat van te zeggen op de schaal van "dit kan zo niet langer" tot "Wir schaffen das"
@dugo | 29-10-19 | 21:29: Er komen er 120.000 per jaar bij. Over 10 jaar heb je er meer dan een miljoen die niet meer weggaan hoezo abstract. De meeste Belgen in 2014 trokken de grens over op de vlucht voor het oorlogsgeweld. Die werden tijdelijk opgevangen. de meesten keerden weer terug eind 1914 toen de frontlijn verstarde aan de Ijzer.
Beste Weerduivel,
"Wanneer gaat men nu eindelijk inzien dat dit, ondanks dat je iedereen het allerbeste gunt, niet langer zo door kan gaan?"
Het voeden, opjuinen, strelen, verwennen van het eigen ego, het altijd gelijk hebbende, gelijk-willen-zullen-krijgerige karakter van dit soort geestelijke oorlogswinstmakers staat voorop.
Het is hun moreel ver boven ons klootjesvolk verheven standpunt, dat zij ten principale, ten koste van de ander, de medemens zullen volhouden. Ze kunnen niet anders, opgesloten in hun eigen Gutmenschliche dwangbuis.
Het ontbreekt hen aan werkelijke empathie wegens a.h.w. vastgelaste geestelijk oogkleppen, hun blik vernauwende voor de realiteit die zij slechts zien als iets dat moet veranderen ten faveure van hun verwaten ideologische standpunten.
De schade die dit soort volk aanricht, de ongelofelijke schade!
De arrogantie.
De hoogmoed.
Der Untergang. Evocatus
@Evocatus | 29-10-19 | 23:17:
Ik vul even aan want zie net via een link van Glasgow Angus dat ene Wim-Jan Renkema van GroenLinks, een "barmhartigheidsbonus" wil instellen een financiële tegemoetkoming voor arme AOW-trekkenden die een dakloze in huis wil nemen.
Het is toch ongelofelijk, dat een dergelijk krankzinnig idee uit 's mans geest voortkomt. Als je dat werkelijk zou willen, dan moet je een hele bureaucratische industrie optuigen, want de AOW-mens moet wel passen bij de dakloze en omgekeerd.
Dan heb ik het nog niet eens over de vermoedelijk matige geestelijke toestand van een dakloze, die blootgesteld aan (geestelijk) slecht weer of economiscche tegenslag aan lager wal geraakt is.
Eenzaamheidsbestrijding? Twee mensen die in principe niets met elkaar gemeen hebben? Moeten tot elkaar komen? Makkie natuurlijk in de gedachtegang van een Gutmensch.
De "goede" man was ooit PABO-directeur, nu begrijp ik waarom het zo slecht gaat met ons onderwijs. (Hard grapje)
De bladeren
De zonne zond haar stralen uit
om d'aarde te vergouden,
Die, al te lange tijd verwaaid,
verregend en ontverfd,
Niet meer aan blijde dagen dacht,
maar aan de winterkoude
Zich zonder klagen overgaf
en stil en willig sterft.
De stralen die op 't bladerdak
een wijle wilden rusten,
Ze gleden door de takken heen
en vonden vuil, versleurd,
De kleine groene bladerkens
die zij zo gaarne kusten
'Och, arme bruine bladerkens!
Wat is er met U gebeurd?'
In de laatste twee coupletten van dit gedicht van Jaqueline van der Waals komt het weer goed met de bladeren. In het huidige tijdsgewricht echter zie ik dat nog niet met seizoenlijk gewoonte terugkeren. Verdorring, verschrompeling.
Och arme mensen.
Ja, most effuh, een poetische oprisping. Evocatus
Op de hockeyvelden van Wassenaar en Blaricum
Daar schrijft later nog eens iemand een boek over. "Toen God verdween uit Oudkerk" (.. en Allah en een hele rits Afrikaanse bosgeesten de toko overnamen).
"Waar die 700 mensen moeten gaan wonen, we hebben geen idee. Nederland is vol en de bouw staat stil."
Nou ja, het gaat hier om de zg asielinstroom, hè, dat betekent dat ze ondergebracht zullen worden in de AZC's. Dat is een soort "sobere" opvang waar ze weinig privacy hebben en wekelijks wat zakgeld krijgen. Ondertussen gaan dan dure, door ons betaalde asieladvocaten aan het werk om te proberen die klaplopers een verblijfsvergunning te bezorgen, en als de rechter ze afwijst, proberen ze het opnieuw: het zg procedure-stapelen.
Pas als die fel begeerde verblijfsvergunning is gescoord, dan komt het probleem van huisvesting om de hoek kijken, want dan moet de gemeente - hoe de toedeling precies gaat, weet ik niet - zorgen voor een sociale huurwoning. Een bijstandsuitkering ontvangen ze dan al meteen.
En volgens sommige mensen is Nederland dan wel vol - dat was Nederland de vorige eeuw al volgens Hans Janmaat, die dat van de rechter niet mocht zeggen - maar de Gutmenschen (oa van GL en D66) zijn van mening dat hoe meer zielen, hoe meer vreugd, nog steeds opgaat, vooral omdat ze in de betere buurten waar zij voornamelijk wonen, gezellig samen met OSM, er totaal geen last van hebben.
Sterker, ze draaien nog steeds regelmatig die grijsgedraaide plaat af dat we die mensen "nodig" hebben ivm de "vergrijzing" en mensen ook gewoon ''recht'' hebben om te "migreren", dat het bovendien een "verrijking" is en de diversiteit zo ten goede komt, de wereld van iedereen is en geen mens illegaal is, en als die derdewereldlanders echt helemaal niks kunnen - verreweg de meesten dus - dan betogen ze dat we niet mogen denken in termen van economische bijdrage of meerwaarde, want ze zijn "gevlucht" en het is onze dure morele plicht om die arme, wanhopige mensen hier "op te vangen".
Dus, ja, die instroom van gemiddeld 500 tot 700 klaplopers per week zal nog wel even doorgaan, waarschijnlijk tot St Juttemis, en waarschijnlijk zal die ook weer gaan groeien.
Dat Nederland langzaam maar zeker ontwricht gaat raken en ten onder zal gaan? Who cares, wie dan leeft, dan zorgt. De Gutmenschen beginnen nu al hun wintersportvakanties te plannen. Kijk, dat is veel belangrijker dan de grenzen bewaken.
Nederland is al ontwricht.
@snokkertje | 29-10-19 | 20:48:
Jup, dus we hebben straks een boel te fixen hier als die puinhoopmakers in Den Haag het veld hebben moeten ruimen.
@NiCeY | 29-10-19 | 20:55: Zal nog wel even duren, met het zombie electoraat.
Helemaal eens, Dr.
Behalve dat laatste.
Wintersporters zijn lang niet altijd Gutmenschen, integendeel.
Wij niet in elk geval.....
Mooi gezegd.
@Ruimedenker | 29-10-19 | 21:25:
Nee, dat is zo. Gevalletje van: alle koeien zijn zoogdieren, maar niet alle zoogdieren zijn koeien.
Meer, per saldo 2.250 per week als dat aantal van 87.000 in de eerste 3 kwartalen (Telegraaf) klopt.
gerard1945.wordpress.com/2015/10/02/n...
Dit dus..
@MisterC | 30-10-19 | 04:32:
Dat aantal van 87.000 klopt wel, maar dat zijn niet uitsluitend asielzoekers. Van Polen bijvoorbeeld staat er dat er 21.000 binnenkwamen dit jaar, terwijl er 13.000 vertrokken, dus het aantal aanwezige Polen is dit jaar tot nu toe met 8.000 toegenomen. Maar die vragen geen asiel aan, die komen om te werken. Idem dito met mensen uit India, etc. Het aantal asielzoekers dat elk jaar binnenkomt ligt dacht ik ergens tussen de 25.000 en 30.000, met natuurlijk die treurige uitschieter in 2015 - het "Wir schaffen das" jaar - van 58.000.
We gaan nog meemaken dat 'onze' overheid de burger dwingt om Jan en alleman maar bij zich in huis te nemen..... nou dacht het niet, dan steek ik liever hier de fik erin.
www.ad.nl/politiek/geef-oudere-met-ao...
U gaat het al heel snel meemaken...
@Ciconia | 29-10-19 | 20:48: Over 10 jaar is het .... Verplicht ouderen een dakloze in huis te nemen.
@Zapata10 | 29-10-19 | 20:56: 10 jaar is nog optimistisch!
Prittkerk. Waar ligt dat? Welkom in mijn dorp. En anders toch ook deze week weer bij Claudia de Breij in de achtertuin.
Tiet jerk hahaha nooit zo gezien, maar nu komt het me ineens op het netvlies.
Zulke mooie dorpen ruilen voor.....
Van ruilen komt huilen mensuh.
'Met staart tussen benen verdwijnt'
Echt bizar deze culturele en economische zelfmoord. Onhoudbaar dit. Wat is dit voor overheid die dit bewust faciliteert? Beangstigend.
Of alle oudjes nemen een asieltoerist in huis, tegen een fooi. Kopgeld was ooit 7,50.
https://www.ad.nl/politiek/geef-oudere-met-aow-tje-vergoeding-voor-dakloze-in-huis~adfd732f/
En gratis zorg voor wanneer ze bestolen en kapot geslagen worden. Wat zou de kans daarop zijn...
och, boeiend, weg-met-ons.
Echt van God los die lui om de meest kwetsbare bevolkingsgroep -arm, fysiek zwak en eenzaam- te willen dwingen een willekeurige dakloze in huis te nemen. Hoe crimineel en amoreel kan je zijn als overheid! Dystopia in 3, 2, 1...
Intussen doen de uitbaters van vakantieparken goede zaken.
Welkom jongens. Het is een eer om door jullie geplunderd te mogen worden.
Alweer 700, alsof het een streefcijfer is...
700 mannen van vechtleeftijd, neem ik aan? Das iets anders dan een dorp met 700 inwoners...
Yep!
700 sterke mannen voor onze krijgsmacht.
Kunnen allemaal een AK-47 bedienen en heel hard pang pang roepen.
Raar dat de deuger vindt dat mensen pas geholpen moeten worden als ze een werelddeel verder gaan wonen.
Arme oude weduwen van Oudkerk: Houd uw deuren op slot en val nooit voor babbeltrucs vooral als de babbelaars geen blauwe ogen hebben!
Geef ze allemaal een Tesla, een warmtepomp, zonnepanelen, een huis, uitkering en laat de familie ook overkomen, dat geeft de economie weer een impuls. Weer genoeg "stik"stof voor deze week qua overbevolking. Het kan niet op maar de bom gaat barsten, wereldwijd!
Effe terug naar het begin: heeft Oudkerk nou wel of geen afwerkplaats, en zo ja, waar is die en zijn er camera's?
Op de eerste foto ziet u toch de plaats waar het allemaal gebeurd?
Centreparcs en daarna Grandorado hebben wel ruimte. Sneu voor al die halfoverspannen mensen die al geboekt hadden en hoognodig even in het subtropisch zwembad wilden liggen weken als (mid)weekdieren. Het is voor het algemeen belang, de grote omvolking. Wij werken wel door. Kom maar op. We schaffen dat !
Richting de Kerst gaat de teller oplopen want dan zijn 'we' barmhartiger..
We stevenen op een sociologische en economische ramp af die zijn weerga niet kent. In de economisch relevante regio's is Nederland vol. Maar er moet binnen tien jaar een stad zo groot als Amsterdam bijgebouwd worden.
10 jaar zijn zo voorbij maar de nette mensjes uit het midden slapen zachtjes verder.
Nou ja dan zijn er nog boeren met trekkers door d66 en GroenLinks zeer gehaat: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-10-19 | 20:33: Eens, als ze die weg kunnen treiteren hebben ze wel goedkope bouwgrond maar dan nog gaat het heel lastig worden om er een verdienmodel aan te koppelen.
De Markerwaard kan alsnog worden aangelegd.
Per maand worden er tussen de 3000 à 4000 baby's geboren in Nederland.
En hoeveel gaan er dood?
@TeeJee | 29-10-19 | 20:44: Minder
Zet daar maar een 1 voor. 13 a 14 duizend baby's per maand. En er overlijden 12 a 13 duizend mensen per maand.
En hoeveel daarvan hebben een niet westerse achtergrond? Nog een stuk of wat generaties en dan mag de laatste bewoner met een wel westerse achtergrond het licht uit doen. Pure hysterie natuurlijk.
Pindanoten met wat Canada te wachten staat. Century Initiative (vriendjes van links fluim Trudeau) wil Canada's bevolking laten groeien tot 100 miljoen (nu 37 miljoen) vóór het jaar 2100. Uiteraard door de grenzen te openen voor migranten. Volksvervanging in blanke thuislanden, de linkse agenda. Milieu en klimaat zijn dan ineens geen punt meer.
Nou nee, 100 miljoen vindt je nog niet terug in Canada. 19 miljoen op die postzegel die Nederland heet daarentegen gaan voor een gekkenhuis zorgen.
Canada heeft dan ook maar 10 inw/km2 en gaat dan naar 30, Nederland heeft er al 411
Canada heeft nog niet eens 400 jaar de huidige samenstelling, dus dat is recent al omgevolkt
Somaliërs in de Northwest territories houden de ijsbeerpopulatie in stand.
Heb t met eigen ogen gezien.
Ontario, met name 5o km rondom Toronto is als Overvecht.
Mensen zoeken werk in de steden en gaan zich dus niet in The middle of nowhere vestigen.
Net als hier.
Canada is niet het beloofde land mensen.
Geinig, die plaat van Visitor heb ik nog liggen ( Nighttime Visitor ). Helemaal niet slecht, al krijst Baukje het glazuur van je tanden, zo vals.
Oh, over die aantallen? Ik wacht wel op de door Ollenkreng goedgekeurde cijfers. Zullen we zien dat het allemaal best wel meevalt, toch? Toch?
Er kan nog meer bij !!
Weg met ons
Laatste link werkt (bij mij) niet.
Misschien maar beter ook.
Ontdek je plekje op zijn geenstijls... blijven doen!
Laatste linkjes weer dood, pritt; je wordt oud.
Ah, dat komt goed uit!
Half april begint het aspergesteken weer. Handjes genoeg dus.
Hopelijk steken ze alleen asperges.
Denk dat het er volgende week weer 800 zullen zijn. Ter afwisseling.
Als die mensen echt hulp nodig hebben: welkom, laten we er wat van proberen te maken. En ondertussen werk maken van een asielsysteem waar procedures niet meerdere jaren kunnen duren.
Welkom? Wat is er mis met mensen die echt hulp nodig hebben te helpen in de regio waar ze thuis horen?
@laagvliegert | 29-10-19 | 20:22: Ook prima, maar daar zijn deze mensen nu niet hè?
Pfff, hoe!? Immigratie/IND valt onder Justitie en Veiligheid, beetje te groot voor de enige die me te binnen schiet die dat kan schaffen (Mat Herben).
Welkom? Nee, niet wat mij betreft. Het is vol, mijn kinderen kunnen niet wonen en bloedprikkers hebben we ook genoeg.
@beldewouten | 29-10-19 | 20:43:
Dat valt op te lossen.
Ze hier heen laten komen, ze dan na lang wachten in wijken stoppen vol andere kanslozen en ze eigenlijk veroordelen tot een tweederangsburger op kosten van een ander is pas asociaal. En maar blijven beweren dat dit 'the way to go' is. Gestoord. Help ze daar. Niet hier.
Weet je hoeveel mensen er op de wereld 'hulp' nodig hebben ? Maar zelfs als we het scherper stellen: "Hoeveel mensen zouden hier echt veiliger af zijn dan thuis ?" Nja, even kijken.... Hoeveel miljard moslims op de wereld ? Hoeveel % is (onderdrukte) vrouw ? Hoeveel procent is (stiekem) homo ? Hoeveel % gelooft net in de "verkeerde" smaak islam ? Zo kom je al snel op 90% van (alleen al) alle moslims op de wereld. En die zouden allemaal naar Nederland / Europa moeten ?
ik weet zo even niet welk probleem nou groter is. De hoeveelheid aan de grenzen rammelende potentiële handophouders of de domheid van een aantal medeburgers dat meent dat we iets kunnen oplossen door ze hier binnen te laten.
Gratis geld is waarschijnlijk de enige manier om mensen vrijwillig dit land binnen te krijgen om er te gaan wonen.
even uit AD;
" Mensen die wel een centje extra kunnen gebruiken en woonruimte over hebben, moeten tegen een bescheiden vergoeding iemand zonder huis tijdelijk uit de brand kunnen helpen. Dat wil GroenLinks regelen. Vooral voor ouderen met alleen een AOW-uitkering zou zo’n ‘barmhartigheidsbonus’ verlichting bieden. "
Kijk.. GL ubermenschjes willen dat aow-ers die krpa zitten dan maar daklozen in huis nemen.. ipv dat zij zelf dat doen.. barmhartigheidsbonus.. ik ga echt ff kotsen.
Fantastisch plan, zit je als oudje met een totaal onbekende in je woning waarvan je de achtergrond niet weet en dat voor 170 euro per maand. Wat kan er verkeerd gaan?
Overigens kijken ze zelf inderdaad wel uit die GLers. NIMBY.
@Zapata10 | 29-10-19 | 20:20: precies ! Dat vermoed ik ook.
Ik heb nog een huis leegstaan omdat onroerend goed ruilen voor wat tegenwoordig voor geld doorgaat bezopen is. Onder het huidige huurrecht zet ik er ammenevernnooitniet een asielzoeker met onbeperkte juridische bijstand in, al krijg ik een monster vergoeding.
Ah kijk, een verkapte manier om de hoeveelheid ouderen te verminderen.
Femke Halsema en Mark Rutte hebben vast nog wel plek op de zolder/kelder.
Bij Unilever gaat elke week de vlag uit.
Idem bij Miele.
Reken maar van yes.
tiet jerk. Iemand anders daar ook blijven hangen? Waar gaat dit topic over? Ik mis de plaatjes...
Lenen lenen betalen betalen belasting belasting
En een bedankje? Ho maar
@Canis.bonus.es | 29-10-19 | 20:07:
nounou, wel een karige GL 'barmhartigheidsbonus', moet je ze wel in huis nemen :)
@Canis.bonus.es | 29-10-19 | 20:07: Hoho, Opsporing Verzocht gemist? Ze bleven maar geven!
Wel asbest vrije tenten graag en niet te dicht bij de gaslekkende windmolens of trafo's
Het quotum is weer gehaald. Op naar week 44!
REAGEER OOK