De Grote Boerenopstand 2019 - de beelden
BM Krikke ziet het kats uit de klauwen gieren
Van heinde en verre zijn de boeren naar Den Haag geknapt om definitief een einde te maken aan de criminalisering van De Boer - het was de drukste ochtendspits ooit en vooralsnog lijkt er geen einde te komen aan de lange colonne John Deere, Massey Ferguson, Claas, Fendt en Deutz-Fahr. In dit topic verzamelen we de nu al iconische beelden, dus als je niet met je klompen & hooivork naar het Malieveld gaat om je aan te sluiten bij de Boerenrevolutie doe regelmatig F5 om niets van de actie te miss'n. ALLE BEELDEN NA DE KLIK.
Update: Geert Wilders spreekt boeren toe op Malieveld.
Huishoudelijke Mededeling: Comments gieren de pan uit. Eerdere topics dichtgezet. Gaarne verder reaguren onder bovenste LIVE-topic. Dank u.
BOER GEERT!
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Strand gaat sneller
Social
Stillen
Social
Eet dit Greta Thunberg
Social
Social
Reaguursels
InloggenTop dag... dank aan de boeren.. De helden van Nederland
Die strandbeelden zijn nog wel het meest episch. Zou wel vet zijn als er een compilatie van komt.
Je suis un Boer !!
Ik zie dat er een aantal door de hardwerkende Nederlander gefinancierde hekken worden gesloopt. Ik neem aan dat de schade wordt verhaald op de relschoppers?
Wat een prachtvertoon joh.
Welgeteld 1 boer in onze fam. (hij is erbij). Maar word er bijkans blij-emotioneel van.
Moge ze in Den Haag zeven kleuren sproeiende stront kakken.
Goed voor de akkergrond.
.
En dan die pliesie met de malle megafoon aan de muil vol meel::
"Ehm!, ehm!, DAN zien wij ons genoodzaakt tot geweld over te gaan!"
Echt jongen, was de vid/pica's in zwart/wit, had het het Polygoon journaal kunnen zijn gewees.
.
Prachtige beelden. Quel signature qua demo.
Hulde.
Vanmiddag een stevige pot bier op De BoerenOpstand.
En oh: fuck you, Mark rutte, met je "De VVD steunt *onze* boeren".
Liberaal van lik-me-vestje.
En oh: fuck you, CDA, zgn. Boerenpartij. Waar ben je dan, wie ben je dan?
Deze korte toespraak van Geert zal uiteraard weer geframed worden als misbruik maken van de situatie voor eigen gewin en onvervalst opportunisme en/of populisme. We kunnen de reacties vantevoren uittekenen.
Dit uiteraard in tegenstelling met Mark Rukke ten tijde van de Turken-invasie vlak voor de laatste verkiezingen en in tegenstelling tot andere huichelaarachtige (dus Linkse) politici die op het podium tijdens Lowlands staan te oreren en met open armen ontvangen worden door een festival-veld vol extreem Linkse Moordenaars Uit Idealisme.
Ben ik dan rechts? Valt best mee, genoeg op en aan te merken op Wilders of Baudet. Ben ik anti-Links? Zo erg you wouldn't believe.
Allemaal leuk en aardig maar door agrarische sector is wel tot 50% van het Nederlandse oppervlaktewater vervuild. En daarom moet u elke keer weer meer waterbelasting betalen.
Nee, steden zijn dan veel schoner, dat klopt.
Overigens ben ik het wel met één van die borden eens dat de Stikstof ook bij Schiphol gehaald kan worden. Minder vliegen is makkelijk zat.
Ondertussen op het npo sjoernaal legt het debiele zusje van peter r de vries uit dat trekkers niet op de snelweg mogen omdat ze maar 25 km/u rijden. En dat "ze" het toch doen.
Journalisme 2019, open deuren in trappen en autochtone Nederlanders in de hoek zetten want geen kleurtje dus niet aai en knuffelbaar.
En tegen de avond gaan ze met z'n allen weer naar huis, natuurlijk op de trekker. Als ik pennenlikker was dan zou ik nu al, ruim voor het begin van de avondspits, al maken dat ik naar thuis kom. Anders zou het vanavond weleens heel erg laat kunnen worden. www.youtube.com/watch?v=WXHYqKEEJqk
Ik steun de boeren vrijwel altijd. Ze zijn nuchter, belangrijk voor Nederland en werken hard. Het contrast met de luie, groene veganisten is groot. Zij kunnen gemist worden en niemand die er wat van zal merken.
Boeren.
Ze kunnen geen wijf vinden, gaan failliet. Het is te nat, te droog, niemand wil hun door hormonen vergiftigde vlees eten, de eieren zijn dodelijk, ze hebben varkenspest of vogelgriep.
Een sector die drijft op staatssteun en de EU-subsidies. Dat is ook een troost, want als ze zich te veel misdragen gaat gewoon de kraan dicht. Veel van die gasten toppen hun inkomen af met gemeenschapsgeld. Dan is het zo afgelopen. Doen ze al jaren in de gezondheidszorg, bij de politie, defensie en het onderwijs. Grote bek? Salarissen naar beneden en minder geld naar je sector.
Overigens gaan er bizarre bedragen rond in veel bedrijven. Absurd hoge leningen om een minimum inkomen binnen te harken. Op papier zitten er miljoenen in met als eindresultaat een bijzonder laag rendement. Als we de slecht lopende bedrijven er uit snijden ben je al een heel eind met je klimaat doelstellingen.
Maar goed, ze hebben het democratisch recht om te protesteren. VVMU is een groot voorrecht. En ik gun ze dus hun dag op het Malieveld. Wel even de schade aan de hekken en bermen hier en daar vergoeden. Rekening voor de economische schade volgt nog.
Het is alleen te hopen dat iemand die binnensmonds mompelende pummels boven de tering herrie van die trekkers kan verstaan.
Zonder die pummels was half Nederland in 1945 gestorven van de honger. Jij bent ongetwijfeld zo'n idioot die denkt dat eten in een fabriek wordt gemaakt.
En nu hetzelfde betoog over de asieindustriel en ontwikkelingshulp aub.
Is Thierry Baudet eerst nog even alle edities van 'De Boerderij' aan het doorlezen ? Zie of hoor niks van de man. Geert staat er wel, de rest durft zich niet eens te vertonen. Het CDA gaat af als een gieter.
Voor een ijdeltuit als Baudet valt hier geen eer te behalen. Geen boer neemt dat verwende stadsjongetje serieus.
Twitter-steun, o.a.: twitter.com/thierrybaudet/status/1178...
Ook heeft Baudet al op Facebook gereageerd.
Er schuilt ook echt 4 sec research achter jouw comment volgens mij
Alle begrip. Om moeten rijden van Utrecht naar Leiden via Amsterdam, maar erg vond ik het allerminst.
Zal die populistische intrigant van een Rob 'kloodtzak' Jetten (D66) zich nu niet een klein beetje schuldig voelen. Door zijn populistische domme uitspraken kunnen al die ambtenaren, interim managers en adviseurs nu niet Den Haag in.
Overigens frappant dat de NPO zich enorm druk maakt over het verkeer, maar de eigenlijke reden er achter nauwelijks tot niet benoemd wordt.
***Ook grappig! De NPO durft niet eens de partij bij de naam te noemen (D66) die in de vorm van Rob Jetten had voorgesteld om dan maar de veestapel te halveren.***
De NPO is links - linkser -linkst en zal nooit de partij van de werkende kiezen. Alleen tijd voor "slachtoffers" die de maatschappij geld kosten.
Boer Wilders, hahaha. Die heeft nog nooit een overal gedragen, of klompen aangehad. Zou hij het verschil weten tussen een koe en een stier?
Daar heeft hij zijn joker voor in de vorm van Dion Graus
Wat weet je veel van geert, ik kan me nog wel ene foto herinneren van hem in overal hoor, maar of dat op een boerderij was??
Kun je wel dom liggen doen maar hij staat er wel!
Geen spat sympathie voor boeren, wat mij betreft, de biologische boeren uitgezonderd. Het gif, de megastallen, de dierenmishandeling (kippen, varkens, koeien die nooit meer buiten komen etc). Een ook geen spat sympathie voor al die burgers die verrekken om goed te betalen voor hun eten. HOog tijd dat dit zieke systeem wordt aangepakt. Dat de boeren zich geen zak aantrekken van de regels: zo kennen we ze weer. De boer in mijn buurt sloopte recent een complete houtwal die hem niet aanstond. Dat soort volk, minder minder minder.
Boeren zijn niets meer dan uitvoerders. Wil je de vleesmafia in Nederland aanpakken, dan moet je een stapje hoger - en bij het ministerie zijn. De vleesproductie fabrieken (in de volksmond slachterijen) met hun corruptie en hun macht in de politiek.
Aan het generaliseren geslagen?
Meeste wat ik hier boven lees is gekomen door de grote supermarktketens met hun wurg-leveringscontracten. Is meen ik ook aflevering van Keuringsdienst van Waarde over gemaakt.
Geeft wel meer saamhorigheid wanneer 17 miljoen mensen elke avond om 18.00 de Nederlandse 'natuur' ingaan om eten te verzamelen.
wel slim van Wilders, het werdt eens tijdt dat hij z'n (helaas) bunker uit kwam om de boze burgers te motiveren. Als hij z'n gezicht laat zien zal de gewone man zich steeds beter met hem kunnen identificeren en bouwt hij z'n basis uit.
Niet dat we daar wat aan hebben, want wat heeft Wilders in al die jaren nu precies bereikt met zijn 'basis'?
@aldus_mijn_moeder | 01-10-19 | 11:31: Wilders trekt op z'n minst het debat naar rechts, maar FvD begint laatste tijd ook scheuren te vertonen hoor, zonde want samen zouden ze een flink deel van de bevolking moeten bedienen om zo samen eerst eens echte verandering te brengen. maar Wilders en FvD zijn onze enige democratische hoop op dit moment.
@aldus_mijn_moeder | 01-10-19 | 11:31:
Dat valt Wilders niet te verwijten maar de kiezers die te laf zijn om op hem te stemmen.
@Gulliver | 01-10-19 | 11:34: De kiezer althans de meerderheid is gelukkig capabel genoeg om te begrijpen dat Wilders de eeuwige krijsende oppositie (een soort van stemmen val om al dat ontevreden volk een veilig gecontroleerd plekje te geven) is en dat hij nooit en te nimmer regeringsverantwoordelijkheid krijgt, laat staan werkelijk wil.
Je vergeet de tuintegel belasting.
Waar zijn de zwarte boeren ?
Die zijn in Afrika de blanke boer aan het uitmoorden. Wel Co2 neutraal natuurlijk, en zonder stikstof
Het wordt tijd dat de mest over het binnenhof wordt uitgereden.
Kunnen ze die stillen/agent provocateurs/oortjesmannetjes niet heel hard het verjaardagsliedje 'Lang zal ie leve' toezingen en dan op de schouders nemen en afvoeren? Schuilt geen kwaad in zo'n vriendelijke actie toch?
Iets zegt mij dat ze aan het einde van de dag niet genoeg kraanwagens hebben daar in Den Haag.
Nog een protest?
mobile.twitter.com/RWSverkeersinfo/st...
Denk het wel, dat zijn vrachtwagens uit het boerenbedrijf, mooi die solidariteit.
Van harte Succes! Succes! Succes! Blokkeerboeren!
Zoals wij in Twente zeggen "LOAT OE NIG OP'N KOP DRIET'N"!.
De boeren hoeven er niet voor op te draaien dat hier de grenzen open zijn voor de hele wereld!
En weer wordt er geframed door de Roverheid, bij monde van dat mens dat beter kan zitten Krikke.
“Meer boeren mogen Malieveld op vanwege grote toestroom”
Nee, mens je kunt ze niet tegenhouden, spreek eens een keer de waarheid.
Ze luisteren even niet naar, wat erg he.
Geïndoctrineerde kinderen gebruiken in sterblokken.
Je bedoelt die van de WNF?
Je bedoelt Greta?
Zo belangrijk zijn boeren: 'Elke boer houdt tien mensen aan het werk in Nederland’
"In totaal werken er ruim 600.000 mensen in banen die direct afhankelijk zijn van de agrarische productie.
Elke boer houdt dus ruim tien mensen aan het werk in Nederland. En de landbouw levert een forse bijdrage aan de handelsbalans. Per jaar exporteert Nederland voor zo’n 45 miljard euro aan landbouwgoederen."
www.gelderlander.nl/binnenland/zo-bel...
Vroeger had een boer 10 knechten die voor hem werkte.
Nu werkt een boer voor 10 ambtenaren, dat is het verschil.
Is die 45 mrd allemaal binnenlandse produktie of zit daar ook doorvoer in, bv via de haven van Rotterdam?
Ik vind boeren maar een stelletje subsidieslurpers.
Als Macron dat zegt in Frankrijk, waar de boeren echte subsidieslurpers zijn en al 30 jaar de doodsteek betekenen voor de Nederlandse boeren (gewoonweg omdat ze niet de handelsgeest hebben die onze boeren wel hebben), staat het land drie weken stil.
(zie de Franse vissers. Zo ging dat ook met qoutas.)
Ga je schamen om je tegel, het is eigenlijk een heel beperkte visie op een grootschalig probleem.
De boeren worden al 30 jaar afgeremd door Europa en nu krijgen ze te maken van nationale (over)regelgeving.
Wat mij betreft mogen de boeren ons land twee weken bezetten.
@NumbNuts | 01-10-19 | 11:38: Volkomen mee eens!!
En dan het CDA, CU, VVD, SGP en de overige van het partij kartel, boeren wij staan achter jullie!!
Wat een F.cking Koeien stront, hypocrieter dan dat kan je het niet krijgen! Eenzelfde met onze Nederlandse vissers, voordat je je om kan draaien verkloten ze je inkomsten in Brussel!
Alleen GL durft z’n punt te maken, bio industrie moet dood, dus die is dan nog eerlijk!
Boeren trap niet in de gladde praatjes van het kartel!
twitter.com/johanon_/status/117892803...
Dit is wel het moment om bij al die boerderijen onder matrassen en in oude sokken te gaan kijken.
Telegraaf heeft een lijfstriem: www.youtube.com/watch?v=eWg5udyIOCA
Dank u. Eindelijk wat live beelden.
Geert is weer geweldig.
Met de steun van de boeren wordt de PVV de grootste partij van Nederland.
Jammer voor Geert, maar verreweg de meeste boeren moeten niets van hem hebben.
*Boerenslimheid
@Superior Bastard | 01-10-19 | 11:22:
Wacht de peilingen maar af. PVV gaat het cda opvreten.
Hard nodig!
boertjes stemmen massaal VVD en CDA en dan verrast zijn. #boerIsSlim
@Superior Bastard | 01-10-19 | 11:22:
Hahaha. Nou ik heb nieuws voor u. De vvd probeert al damage controll te doen via twitter. Geloof mij maar. Dit is de boeren in het verkeerde keelgat gesprongen. Maar dat zult u wel merken bij verkiezingen. Ik denk dat het cda d666 en die vvd meer als de helft achterban kwijt is. Namelijk die boeren. Die geert stond er wel voor de boeren. Dat zullen de boeren niet snel vergeten. Mischien probeert u zelf ook wel wat aan damage controll te doen. U partij is denk ik . Een heel groot stapje te ver gegaan met hun onzin der klimaatgekte.
@meso1 | 01-10-19 | 11:25:
Denk niet meer. Zo'n mes steek je maar 1 keer in de rug . Daarna laten ze dat niet meer toe. Noem het maar boeren slimheid
De EU-subsidies, die groter-groter-groter aanmoedigen en aanmoedigden en financiële steun van vooral de Rabo hebben de boeren ook de richting in geduwd van schaalvergroting en meer afstand tot de bevolking. Wie ziet er nog wel eens een levend varken, behalve dan door de spleetjes van de vrachtauto op de snelweg op weg naar het slachthuis?
Elke ochtend zie ik een levend varken.
Wanneer boeren zelf mogen bepalen wat ze met hun grond mogen doen en er huizen mogen bouwen stopt morgen de helft als miljonair.
@Kaas de Vies | 01-10-19 | 11:21: Hoeveel zeugen komen er bij jou over de vloer?
Stikstofdingetje was de druppel, denk ik. Dat en die opmerking van Jetten
Zit er standaard eigenlijk een hooivork aan een tractor?
Alleen op Groningse modellen.
Ik neem aan dat het OM al bezig is aan een script voor een animatiefilmpje dat ons moet leren dat dit toch allemaal zomaar niet kan?
Uiteraard ligt dat filmpje al op de plank, naast het filmpje dat je niet zomaar advocaten mag liquideren bij de voordeur.
Ik hoop wel op een leuke Cortoon hierover. Iets met een trekker, een Heras hek, en Greta...
Gheghe wat een ophef weer.
Het is lekker druk in en om ons mooie stadje achter de duinen.
Net eventjes naar Scheveningen gereden en dat ging eigenlijk prima.
De regen zet ook niet door dus prima weertje om te demonstreren.
Beter wel de snelwegen vermijden rond Den Haag want daar staat het een tikkeltje vast.
Eindelijk wakker, ouwe uitvreter?
Spuit Elf....
Heeft Den Haag stadsrechten dan berbaar?
Pas op voor hardrijdende trekkers want die wil je niet over je teslaatje heen hebben Berbaar.
In den haag zijn ze wel gewend aan trekkers de politiek zit er vol mee.
A12 helemaal vol. Binnenstad vakkundig afgezet, dus vanmiddag lopend naar Des Indes. Paulien vanochtend niet gezien op het Lange Voorhout, waar ze anders altijd haar hond uitlaat. En Het Pannenkoekenhuis gaat vanmiddag niet open.
@sprietatoom | 01-10-19 | 11:23:
Kwam er een paar tegen op de Scheveningseweg, stonden keurig voor het verkeerslicht te wachten.
Verder staat er nog een hele zwik op de parking bij het havenhoofd, die kunnen daar niet verder.
@Kuifje-in-de-EU | 01-10-19 | 11:31:
Ja beter met de benenwagen dan.
Ik blijf vanmiddag lekker aan mijn kant van de stad, daar is het gewoon rustig.
Wél blij dat ik mijn afspraak in Utrecht verzet heb.
@Kuifje-in-de-EU | 01-10-19 | 11:31:
Een protest zonder geel hesje, alla, maar zonder pannenkoeken?!
Geert deed een beetje denken aan de tijd toen we Boris Jeltsen in 1991 op een tank zagen klauteren, met de bezorgde blikken van zijn beveiligers. Geweldig Geert dat je op wilt komen voor de boeren in Nederland! Ik hoop dat bij de volgende verkiezingen alle boeren overgestapt zullen zijn van de misselijkmakende CO2/stikstof/kartelpartijen CDA en VVD naar de PVV of desnoods FvD.
Wat een zielige agentjes met de oortjes in. En als ze zelf een actie organiseren met langzaam rijden op de snelweg dan moet iedereen zich daar maar aan houden.
Ja... rules for thee but not for me... I am the law!
Zouden hun moeders trots op ze zijn?
Jammer dat Dierenpoes net gestopt is, anders had ze a la die andere Marianne met 1 ontblote bovenborst op de voorste trekker kunnen staan.
Koekoek overleed in 1987 op 74-jarige leeftijd. Hij werd - na beraad - niet in de Tweede Kamer herdacht.
Zegt dit genoeg of niet over de Haagse bende!
www.agractie.nl/
Steun de boeren!
Ga het gelijk doen: vanuit de stad. Achter mijn bureautje.
Ik ben die boeren namelijk maar wat dankbaar voor de inhoud van mijn koelkast.
En onderwijl zit Richard de Mos in het cachot.
Zal te maken hebben met de nachtvergunningen. Vast een kartel-ondernemer geklaagd die er een wilde hebben maar niet kreeg.
@Guido | 01-10-19 | 11:24:
Men denkt dat een WOB-verzoek door Partij van de Eenheid mogelijk de aanleiding voor het onderzoek is.
Gaaf land, dit. Boeren, leraren, zorgverleners, politiemensen, brandweerlui, wegwerkers, buschauffeurs, hen alleen staat t water aan de lippen, dreigen te verzuipen, maar Mark blijft stug doorgaan de hielen van t grootkapitaal te likken...
Mark Rutte is dan ook een landverrader.
krijgen we poling cijfers van Maurice De Hond hoeveel Nederlanders de boeren steunen ?
twitter.com/VVD/status/11789532811015...
De VVD doet ook mee:
"Vandaag staat in het teken van het boerenprotest": komt allen naar des-Gravenhage om échte boeren en landbouwwerktuigen te kijken! Zulks één spektakel van miraculeuze omvang. Louter 1 stuiver toegang, vrouwen en kinderen GRATIS! Komt dat zien, KOMT DAT ZIEN! Hedenmiddag rond den klok van 15.00 uur: "Welke boer wil 100 euro verdienen met één gevecht met Bromsnor "De door de Driehoek-Geïnstrueerde"! gevaarlijker wordt het niet"
youtu.be/iVTgObGFIF8?t=1032
Schizofrener zie je ze niet..
Commentaren zijn niet mals, stelletje huichelaars bij de VVD. Het protest is o.a. tegen jullie.
Wat een naar cisgender wit zooitje.
Waar zijn de Boeren van Kleur?
En de LGBT boer/in/x?
Ja waar zijn ze? Waarom hebben ze dat werk niet aangenomen?
Inderdaad!!11! Is dit soms een White Privilige Boerenfeest?!?! #OPHEF
Bennie Jolink wist het al een tijdje
youtu.be/6ayQA3MXB3U
Enig idee hoeveel stikstof er vrij kwam met alleen die trek heen en weer naar Den Haag alleen al? Lol.
geen?..
Zelfs daar werken boeren keihard aan Zwitsal www.boerenbusiness.nl/tech/artikel/10...
Als we voor iedere koe in Nederland 10 criminele moslims remigreren knapt het klimaat flink op.
En het mais moet ook nog van het land vandaag. Gaat ze lukken, hoor. Plankgas op hoes an. Niet zeken maar knallen.
Deze boeren hebben volledig gelijk, het is klaar nu!
Deze corrupte bende in Den Haag zijn er niet voor u en mij maar dienen hele andere belangen. Als je daar het bewijs voor wilt krijgen dan is alles zwartgelakt of zijn de documenten ineens foetsie.
De politie zou nu massaal hun werk neer moeten leggen uit respect voor de boeren die nog vechten voor het bestaan van een normaal leven.
Eigenlijk moeten we nu massaal naar Den Haag om het tuig eruit te trappen.
Mischien is niet iedereen het met de boeren eens en die politie is er voor iedereen??
Goud, dit :))
Mooie stet dat De Haag. Ook nog in hoer'nbuurt weest, beetje kets'n en krikk'n.
De Poeldijksestraat zeker?
Ey boeren doe eens streamen, Periscope of wat. Beeld van Malieveld svp
De EU heeft gevorderd alle tractors in beslag te nemen en af te voeren naar Brussel, alwaar de tractors zullen worden omgesmolten tot wapens voor het nieuwe EU-leger.
Ik wil mijn tractor terug !!!
Zwaarden of ploegscharen ?
En op de voorpagina van de Telegraaf:
"BOEREN ZORGEN VOOR 'ONVEILIGE SITUATIE'"
Enig nuance is de Telegraaf vreemd. Er zijn andere groeperingen die oprecht voor een onveilige situatie zorgen, dagelijks weer. En dat zijn zeker niet de boeren!
@EEnzame SchizofrEEN | 01-10-19 | 11:11:
No one’s life liberty or property is safe while the Tweede Kamer is in session.
ja zo hoort dat... Krikke weet alles van onveilige situaties.. van oud/nieuw vuurfeesten tot aan F1 chaos.. komende jaar.. en dat zijn dan nog maar de klimaat en milieu dingensen.. dus geen verwarde mensen en terrordaden met messen en keelsnijders
Schandalig, en maar wijzen met dat vingertje vanuit Den Haag. Bestuurders maken nooit fouten zeker, als er een clubje goed is voor het om zeep helpen van alles waar Nederland voor staat dan is het wel de Bestuurders van dit land.
Die zorgen voor gevaarlijke situaties, niet die boeren die opkomen voor dit land.
Gewoon getypt wat Krikke roept.
die gasten van de telegraaf worden maar door 1 ding gedreven.
Hoe kunnen we verschillende bevolking/beroepsgroepen over de zeik krijgen. Fake berichtgeving zeker toegestaan!
Het saneren van de productie van veilig voedsel in NL zorgt voor ONVEILIGE SITUATIE. Straks alleen nog voedsel uit landen als Oekraïne, Roemenië, Witrusland en Noord Afrikaanse landen. Waar ze ook zo goed letten op dierenwelzijn en het gebruik van pesticiden. Eetsmakelijk alvast
Geachte Boeren en Boerinnen, als Jullie weer teruggaan, neem dan aub mevrouw FikKrikke mee terug. Ze hoort hier niet thuis.
Ja De Haag hiero, ze blijven maar komen. Al vanaf zes uur hoor ik ze. Bij wie kon een groot deel van terecht toen 130.000 Hagenaars moesten evacueren voor de Atlantikwall? Juist ja. Boeren zijn altijd welkom.
Hier ook, ik hoor ze luid toeterend richting Den Haag trekken, kippenvel! geweldig dit.
Naast de Ooievaarsrun, de enige gelegenheid waar dat getoeter mag, wat mij betreft.
Dat de boeren nu anarchistisch demonstreren tegen dreigende maatregelen voor hun sector is slechts het probleemtopje voor de politieke Haagse ijsberg!! Door meer dan 10 jaar durende bezuinigingen zijn praktisch alle ministeries failliet op geldelijk, personeel, computer en wettelijke gebied! Maar Rutte en Co. blijven alles weglachen terwijl zij doekjes op slagaderlijke maatschappelijke bloedingen blijven doen!! Allemaal dank zij VVD, PvdA, CDA, D'666, PVV en CU opportunisten en bedriegers!!!!! Zo alle probleemsectoren het land vanaf nu plat gaan gooien, MOETEN zij wel gáán veranderen!???? Droomdenken...?! Ik weet het!! Politiek ís nl. bedrog!!
Tevens exit Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. tussen twee vuren, daadkracht 0. zal echter vanwege achtergrond geen verraad aan de boeren kunnen plegen.
Weinig hoop dat het nog recht zal komen. De EU is, met de goedkeuring van de meerderheid van de politiek, tevreden.
Het is als een bedrijfsovername; zorg dat het land geen bal meer waard is, dan zijn de overnamekosten gering.
Dus de boeren zijn boos omdat ze moeten innoveren. Het zal eens niet. Dan springt het "Nexit" volk van onnozelen ook op de tractor. Ik vind het allemaal prima. Ze hebben het recht om te demonstreren. Maar boeren moeten zich ook beseffen dat ze bij gratie van de belastingbetaler kunnen overleven. Niets zo gesubsidieerd als de boeren. Alleen al op Europees niveau gaat meer dan de helft van het jaarlijkse EU budget naar boeren. In Nederland krijgen ze iets van 1 miljard per jaar van de EU plus dan ook nog eens alle landelijke subsidies. Prima hoor. Maar het boerenbedrijf mag ook wel eens gaan nadenken over hun aandeel versus wat de belastingbetaler doet voor hun.
Dus ja, het komt ergens toch een beetje over als subsidieslurpers die boos zijn omdat ze moeten innoveren. Nu is dit niet altijd terecht maar in het geval van de boeren valt er nogal wat te innoveren om alles beter te doen. Tuinbouwers doen dat al decennia en met veel succes.
Oh dan ten laatste. Koop direct bij de ecologisch verantwoorde boer. Kost vaak een beetje meer maar het smaakt beter en is gezonder.
De boeren zijn boos omdat ze verplicht elke paar jaar weer moeten investeren omdat de normen aangescherpt zijn. De pas 5 jaar oude en godsdure luchtwasinstallatie afdanken en vervangen door een nieuwer model. Dat heeft niets met innoveren te maken, en het zijn ook geen investeringen die zich in de bedrijfsvoering later terugbetalen; het zijn milieumaatregelen waarvan de boeren de rekening op het bordje krijgen. Prima om de boel schoner te maken, maar terecht dat daar subsidies tegenover staan, zodat wij ook wat bijdragen aan die vergroening.
@Muxje | 01-10-19 | 11:11:
Laat hem toch lekker lullen.
Andrew is met een dwarsligging geboren en dat is nooit meer goed gekomen.
Ok we stoppen de subsidies en we laten het aan de markt over. De helft van de boeren wordt werkeloos en voedselprijzen verdubbelen.
Je hebt helemaal gelijk. Het is hard om te horen, maar daar moeten we toch echt allemaal naar toe, de ecologische boer. Maar wordt dat ook door de EU gesubsidieerd, of is het globalisme, groter grootst de bio industrie wat of wie gaat hier winnen?
Zet bij het woordje boeren het woordje linkse neer en het verhaal klopt weer.
Andersom.
De boeren hebben de woningbouw van Nederland met honderden miljarden gesubsidieerd.
Tenzij je vindt dat agrarische grond en bouwgrond heel veel van elkaar verschilt behalve een stempel op een papier.
@lanexx | 01-10-19 | 11:14:
En hoeveel grond extra is daarvoor nodig?
Ik hoor het al, u heeft er verstand van.
Volgens mij ben jij ook van het padje. Waarom de Nexit nu weer combineren met dit protest. Dat de boeren subsidie nodig hebben is wel nodig door de gigantische uitgebreide regelgeving waardoor ze moeten investeren in zaken die de politiek zelf wil. Jouw verhaal slaat nergens op. Jouw afsluiting is ook vreemd. Ook de koe of het varken van de biologische boer schijt en is verantwoordelijk voor de CO2 en stikstof, dus die mogen ook vertrekken. Ook de vegetariërs krijgen een probleem omdat ze geen groeten meer uit eigen land kunnen krijgen als alle ideeën van de politiek erdoor komen
Als het over reductie van de subsidiepot gaat kunnen we praten, maar daar gaan eerst heel wat andere dingen vanaf voordat we bij boeren aankomen.
"Dus de boeren zijn boos omdat ze moeten innoveren."
Hiermee heb je jezelf weggezet als iemand met een mening, maar geen kennis.
Allemaal de schuld van Jetten. Die kwam na 6 weken 'barebacken' in de zomervakantie op het idee om de veestapel te halveren. Zijn stemvee werkt vaak bij de overheid en hebben geen boerenverstand.
Als eind volgende maand de fans van Partizan Belgrado ook in Den Haag op bezoek zijn geweest zal er van de stad weinig meer overblijven dan naar koeienpoep stinkende puinhopen.
Ieder protest tegen dit ronduit bezopen kabinet (inclusief D66 "we gaan de veestapel halveren" Groen links: De bio industrie is failliet) is een goed protest.
Als Klaver zijn zin krijgt gaan de boeren inderdaad failliet.
@Gulliver | 01-10-19 | 11:05:
GL is al moreel failliet
11:02u en nog steeds rijden trekkers over het strand van Katwijk via Scheveningen naar Malieveld. GAAF.
Ik heb een donatie gedaan via agriactie.nl. Wie volgt?
Ik doe mee. Geweldige actie van de boeren! Hier kunnen heel veel mensen een voorbeeld aan nemen. Zo , en nu ga ik naar de boer voor eieren, melk en een lekker stukje vlees.
Zijn bij Noordwijk het strand op gegaan. Zie foto's
Politie twitter.com/PolNoordwijk/status/11789...
Wat vindt de VVD van het boerenprotest? Wat CDA en daartegenover D66 vinden is wel duidelijk.
Rutte glibbert zich wel een weg, zoals altijd.
pbs.twimg.com/media/EFx7TiyW4AAoB8c?f...
@Patje2011 | 01-10-19 | 11:07:
VVD taal voor keiharde sanering dus.
@Patje2011 | 01-10-19 | 11:07: Jemig, wat een valse loeders zijn het daar toch.
Wel grappig dat de enige Marokkaan die je ziet een stille is.
Toevallig wel, die jongens hebben wat met de politie..
Ik zie geen Marokkaan op het filmpje, hoor.
Een stille marokkaan sist niet.
@kapoerewiet | 01-10-19 | 11:09:
U herkent die ingevallen rattenbek niet?
@kapoerewiet | 01-10-19 | 11:09:
U herkent die ingevallen rattenbek niet?
Die zijn op dit moment allemaal die boerderijen aan het langsgaan.
Tien jaar op 't platteland gewoond. Ik werd treurig van die megastallen, eet dan ook geen vlees, maar zag de boeren altijd keihard werken; improviserend vanwege het weer, midden in de nacht als het moest, bij weer en wind. Als de stront de knikker raakt is dit het volk waarvan je het moet hebben; dat wisten joodse onderduikers in 40-45 ook.
Niet alle boeren waren zo jofel in 40-45. Er waren er ook die 2 gouden trouwringen ruilden voor een pondje beschimmeld tarwe. #ervaring.
@Goofje | 01-10-19 | 11:14: Boerderijen hadden vaak veel verstopplekken, en helaas wisten de moffen dat ook. Wat echter bijna alle boeren deden was een bijdrage leveren in natura aan de voedselvoorziening van de onderduikers elders. Hiervoor kwamen verzetsmensen bij de boeren langs om een bijdrage te vragen, hetgeen, voor zover ik weet, eigenlijk nooit geweigerd werd door de boeren.
Er waren goede boeren die mensen hielpen, maar dat was zo in alle bevolkingsgroepen. Joodse onderduikers moesten bij veel boeren fors betalen om daar te mogen zitten. En veel boeren vroegen in de oorlog gewoon woekerprijzen voor het voedsel dat ze verkochten.
Nog meer toestanden in Den Haag:
Invallen door de Rijksrecherche in de werkkamers van Groep De Mos.
Vanwege verdenkingen van corruptie, omkoping en schending van het ambtsgeheim.
De Mos is zeker iets te populair geworden en moet de kop ingedrukt worden. Al word er helemaal geen bewijs gevonden, het zal toch een deuk in het imago opleveren. En dat is het doel.
De Mos liep dat risico al vanaf het begin; is openlijk voor de middenstand in Den Haag, een kwestie van tijd voordat men gaat denken dat 'de buurman' vast een envelop onder de tafel heeft gestoken om zijn vergunning wél voor elkaar te krijgen. Tel daarbij op dat inderdaad de Mos redelijk ongehinderd op kon klimmen in de gemeenteraad, dat is tegen het zere been bij de 'landelijke partijen'.
Mocht de Rijksrecherche iets vinden, dan is het einde oefening voor de Mos. Mochten ze niets vinden, dan is de schade al aangericht. In dat geval is het afwachten wat de Mos gaat doen: kan je met een WOB opvragen wie de aangeven is van een valse aangifte?
De Trektoren op de autosnelwegen met 50 km/u is over een paar maand wel het nieuwe rijden i.v.m. N waanzin.
Ik zou zeggen: wen er maar aan!
Ondertussen een inval bij Richard de Mos en vrinden.
Ze zouden eigenlijk een 16 jarig boos boerinnetje laten speechen.
"How dare you!!"
Koekje van eigen deeg.
Dit is niet het einde, of het begin, maar wellicht het begin van het einde voor Rutte Drei, en dat is een goede zaak.
De npo wordt ook voor lul gezet als het misselijke boeren en nederlanders framende stelletje mediahooligans die ze zijn.
Samenvattend: Good riddance to Rutte Drei en de npo!
hier op GS zien de meesten onder ons (behalve de trollen die dat proberen te voorkomen) die framing. De overheid en NPO weet echter donders goed dat de rest van NL geen GS leest en dus die framing niet ziet en dus gaat men gewoon door...
@kunnenzedanniks | 01-10-19 | 11:02: Ik heb de nos redactie gemaild over hun leugens. Wie volgt? over.nos.nl/uw-reacties/uw-vraag-of-r...
Maar de VVD tweette net nog dat ze trots op de boeren zijn?
Het is wel opvallend, dat de boeren wel echt actie voeren in plaats van enkel te lopen mekkeren.
De rest van Nederland vindt het allemaal vreselijk wat de politiek besluit maar niemand gaat de straat op om te protesteren.....
Omdat ze een gemene deler hebben en een sterke gemeenschapszin.
Jij gunt je buurman het licht in de ogen niet want hij rijdt in een dikkere wagen dan jij.
Rokers zouden ook moeten gaan protesteren door met zijn allen luid kuchend naar Den Haag te trekken.
Ik hoop dat de boeren bij de volgende verkiezingen niet vergeten zijn wat de CO2/stikstof/kartelmaffia bestaande uit o.a. CDA en VVD geflikt hebben, en dat ze inderdaad massaal overstappen op de PVV en desnoods FvD.
@Gulliver | 01-10-19 | 11:07:
En alle alcoholisten er achter aan ?
Met Druncker voorop
Ik wou dat de rest van Nederland ook zo in opstand kwam!
idd
Precies!
de mensen hebben het blijkbaar nog niet slecht genoeg, dus rutte kan de strop om uw nek gerust nog wat aantrekken.
Gaat niet gebeuren, verdeel en heers is ver gevorderd in Nederland. Met de boeren wil dat niet zo lukken!
Verkiezingen.
Het moet.
Krikke gaat de demonstratie annuleren voordat deze begonnen is.
Zou een ontzettende escalatie tot gevolg hebben.
Idd... de boeren zijn nu boos en dan worden ze kwaad.
Kom zelf van het platte landen de boerderij en weet waar een kwade boer toe in staat is. Boer'n bunt nig bang!
Krikke is een parodie op een burgemeester. Ze heeft ook niet zo veel affiniteit met openbare orde-issues. Lintjes doorknippen gaat haar vast beter af.
Boeren, hou jezelf onherkenbaar, anders vergaat het je als de Blokkeerfriezen, na gefilmd te zijn door de politie.
Boer-ka erover en gaan !
Ach, ze noteren gewoon de unieke serienummers van de tractoren en vragen via de rechter daarna bij de verkopende partijen wie de tractor met dat en dat serienummer heeft gekocht en daarna vallen de dagvaardingen op de mat bij de boer.
De 21e-eeuwse versie van The Boer War, gelukkig minder bloederig dan destijds in Zuid-Afrika.
Ik heb over het algemeen wel sympathie voor de boeren. Zelf denken ze altijd dat de rest van Nederland een negatief beeld van ze heeft, maar zoals terecht in de Volkskrant vandaag staat: uit elk periodiek onderzoek komt altijd naar voren dat verreweg de meeste mensen boeren beschouwen als keihard-werkende ondernemers die ervoor zorgen dat er bij "ons" brood op tafel staat, letterlijk.
Toch vind ook ik dat er binnen die hele sector "gesaneerd" moet worden, inderdaad voor het welzijn van onze planeet. Als sommige bedrijven slechts het hoofd boven water kunnen houden met allerlei subsidies, dan mag je je afvragen of die bedrijven uiteindelijk bestaansrecht hebben.
Aan de andere kant, als er voortdurend nieuwe wettelijke eisen op boeren afkomen mbt milieumaatregelen en dierenwelzijn, waarvoor ze telkens bakken geld moeten investeren, dan klagen ze terecht dat consumenten dan wel meer moeten gaan betalen voor eerlijker, duurzamer, en/of biologische producten, en geen "kiloknallers" meer moeten kopen.
Nou ja, hoe dan ook, ik sta toch achter hun protest.
Maar ze merken daar niets van door berichtgeving NOS en ambtelijke terreur uit Den Haag.
Die "andere kant", daar wringt de schoen dus.
Er is ook geen vaste lange termijnvisie bij de overheid. Er komt steeds weer wat bij. Zo blijf je bezig met investeren tot je er inderdaad kapot aan gaat. Dit terwijl ze in bijv. Frankrijk toch een stuk minder strenge regels hebben. Hoe kun je dan spreken van één markt?
Daarbij is de NL agrarische sector een van de meest efficiënte van de wereld. Als het aan de groene partijen ligt dan doeken we die op, en gaan we inefficiënter geproduceerde producten uit het buitenland halen. Beetje zoals de kolencentrales die dicht moeten. De schoonste van Europa die moeten sluiten, en als we dan extra stroom nodig hebben halen we dat wel uit Duitsland, waar het wordt opgewekt door bruinkoolcentrales. Dat is dan beter voor het klimaat volgens 66 en GroenLinks. Het is allemaal zo kortzichtig, en vooral ook hypocriet, als wat.
Saneren kan, echter andere producenten springen in het gat wat de NL boer achterlaat. De vraag is of je er betere dierenwelzijn en milieu voor terug krijgt.. ik denk het niet. en als je het welzijn van onze aarde hoog hebt zitten, dan moeten we beginnen met de bevolkingsgroei in te dammen.
@deBelastingplichtige | 01-10-19 | 11:15:
"terwijl ze in bijv. Frankrijk toch een stuk minder strenge regels hebben."
Daar heb je zeker gelijk in. Je zou toch zeggen en verwachten dat het landbouwbeleid, ik dacht één van de grondredenen voor de oprichting van de EEG, en in het verlengde natuurlijk de EU, in de hele EU, misschien niet totaal gelijkgeschakeld, maar toch in ieder geval "vergelijkbaar" moet zijn. Loopt dat echt teveel uit de pas, en worden Nederlandse boeren gedwongen om zich gek te investeren aan milieumaatregelen en dierenwelzijn, terwijl in Frankrijk - en andere EU landen - een "laissez-faire" beleid wordt gevoerd, dan heeft de Nederlandse overheid, die al die wettelijke verplichtingen oplegt, m.i. ook de plicht om tarieven te heffen op buitenlandse landbouwproducten, want het kan niet zo zijn dat de karbonaadjes van land X hier in de schappen van de supermarkt liggen voor de helft van de prijs van de producten van Nederlandse bodem, omdat de boeren van land X niet aan la die eisen hoeven te voldoen.
Hier ligt toch een primaire taak voor Brussel, zou ik zeggen.
@Dr_Johnson | 01-10-19 | 11:36: Nederland mag geen tarieven heffen op dat soort producten binnen de EU. Maar het is dus gewoon de keuze van de Nederlandse overheid om die strenge regels op te leggen. Wij moeten immers het braafste jongetje uit de klas zijn. De normen voor stikstof zijn in NL ook veel strenger dan in de langen om ons heen.
Dat is gewoon een politieke keuze. Prima, maar gaan dan niet zeggen dat het niet anders kan vanwege regels uit Brussel... Geef dan gewoon aan dat het eigen beleid is. En de VVD moet helemaal zijn muil houden met "wij steunen de boeren protesten, wij staan voor onze boeren" terwijl ze al 10 jaar het beleid bepalen.
De enige die in den Haag voor een onveilige situatie zorgt is die lapzwans van een burgemeester. Wat een stuk onbenul is dat.
Nee hoor, goed uitgedachte strategie. Goed gelet op die meneer van vroeger (waar we het niet over mogen hebben of mee worden vergeleken) en hoe die de macht greep en aan de macht bleef in Europa totdat de USA, Canadezen en Engelsen ons van dat juk kwamen bevrijden...
Groen links en D66 willen natuurlijk al die opgekochte landbouw grond vol proppen met windmolens en zonnepanalen....
Vergeet de enorme flatwijken voor miljoenen Afrikanen niet.
Immigranten
Wacht maar tot er duizenden tractoren een weekje op Schiphol staan.
Hoe moeten al die Volkskrantlezers dan naar Peru, Nepal, Berlijn, Zuid-Afrika, Ibiza, Turkije, Dubai Groenland(!!! van dorp naar dorp met vliegtuig of helicopter, maar wel met een katoenen tasje!), etc.?
En nee, Eindhoven, Zaventem & Dusseldorf staan dan ook vol.
Een nieuwe opstand der Braven:
youtu.be/dVTAmEawidA
mobile.twitter.com/TjeerdD66/status/1...
Iemand Tjeerdje al gespot?
Grotendeels eens, maar weet wel dat sommige boeren in de hongerwinter hun voedsel slechts voor woekerprijzen of in ruil voor tafelzilver en andere bezittingen beschikbaar stelden voor de hongerigen uit de steden. Maar dat waren de rotte appels natuurlijk.
@piloot47 | 01-10-19 | 11:01:
Ik zou het zo weer doen.
Hopelijk worden de relschoppers keihard aangepakt. De rest heeft mijn steun.
relschoppers?laat ze eerst die Mocromaffia maar eens hard aanpakken ipv wat boeren die een appeltje te schillen hebben met de politici!
@ikworstelengadouchen | 01-10-19 | 10:51: goede vergelijking
Framing!
@Deflatiemonster | 01-10-19 | 10:53: Als je met je traktor door hekken gaat rijden wil ik je niet meer horen over negatieve framing. Daar draag je dan namelijk zelf aan bij.
Mensen die voor hun bestaan vechten zijn geen relschoppers maar helden.
Jij had het verzet tijdens WO2 ook relschoppers genoemd.
@Ardbeg | 01-10-19 | 10:54: SUKKEL
Er worden geen private bezittingen vernield, wat antifa wel doet.
Rot toch op met je schijnheilige morele vingertje.
@Ardbeg | 01-10-19 | 10:54: Aggut, je bent echt op zoek moeten gaan naar een stok om mee te slaan, niet? Dat beeld van dat ene hekje... je hart maakte een sprongetje.
@Ardbeg | 01-10-19 | 10:54: EEn antifa bende mag ongestraft een bankkantoor plunderen, winkels leegroven, een bende "jongeren" mag ongestraft in het zwembad het varken uithangen en vrouwen lastig vallen, de etter uithangen op straat , de politie in elkaar slaan maar als een boer een licht tikje met zijn trekker geeft tegen een hek dan zijn de rapen gaar.
ik wil livestreams
Waar is Russia Today?
@piloot47 | 01-10-19 | 10:48: De Russen hebben niet zo'n goeie geschiedenis wat betreft boeren...
@piloot47 | 01-10-19 | 10:48: Putin maakt zich te druk om de voedselleveranties aan z'n land denk ik....
@piloot47 | 01-10-19 | 10:48:
Die hebben hongkong er op. Daar gaat het echt los.
Heb wel een live blog voor U in de aanbieding,
www.omroepwest.nl/nieuws/3946271/LIVE...
Hmm, het nieuwtje is er van af, ik ga weer aan het werk.
Europese regelgeving, gehandhaafd in NL.
Vandaag de Nederlandse Boeren, volgende week de Europese Boeren.
Een hete Herfst op komst.
Farmers of Europe Unite!!
Niet alleen in NL, maar op z'n Nederlands, dus onnodig strikt. Waarin een klein land groot kan zijn.
@JTKDM | 01-10-19 | 10:47: Onnodig strict, iedereen krijg uitzonderingen, en nu opeens moeten we voldoende aan de stricte regels die we zelf per direct kunnen wijzigen. Als we geen achterlijke groenen in onze Kamers hadden.
Trek de stikstofnorm op tot Duits niveau en alle problemen zijn van de baan.
Europese regelgeving: 750 miljoen landbouwsubsidie voor NL'se boeren. Verder nog wat te mekkeren op de EU?
Selectief handhaven ja. Als het past binnen het beleid van de Groene Khmer dan ineens zijn regels keiharde regels waar niet van afgeweken mag worden.
De Brusselse regels handhaven, daar zijn we erg goed in. Verder maakt het niet zo uit dat we een narcostaat zijn met de mocromaffia aan de macht.
@Diotima | 01-10-19 | 10:50: en wat krijgen die Fransen voor hun incompetente boeren? die subsidies zijn vooral ingesteld voor de boeren in Zuid Europa.
@Diotima | 01-10-19 | 10:50: Zomaar een cijfer in de lucht gooien zonder enige onderbouwing is nogal zinloos. Waar gaan die subsidies naar toe, verdeling, verhouding t.o.v. buitenlandse subsidies enz.?
@Diotima | 01-10-19 | 10:50: Is ons eigen geld, prutser. En subsidies zijn soms nodig om op te boksen tegen giga schaalgrootte van de USA boerenbedrijven, die ook nog een subsidies krijgen.
Ik vind de aktie geweldig. Het is alleen ook een incident. En daar heeft de politiek schijt aan. Even een ongemakkelijke dag voor nederland maar morgen gaat nederland, en dauwt de politiek, gewoon weer door.
Daarom : herhalen, herhalen, herhalen, enz.
Politiek Den Haag moet zich beseffen dat we met Teveel mensen met Teveel regels in een Te klein landje wonen. Dat gaat knellen, dan kan je niet als D66 wijsneus van achter je bureautje simpel stellen dat dan de veestapel maar gehalveerd moet worden. Dan zit aan mensen hun broodwinning die zij binnen de wet hebben gecreëerd.
@Hellooder | 01-10-19 | 10:48: Geloof maar dat dat omgereden hek vanavond eindeloos herhaald zal worden, als bewijs van de wetteloosheid van de boeren en de rechtmatigheid van het ingrijpen door de politie vanmiddag. Gevolgd door een interview met de pal staande Krikke. Wat moet het heerlijk eenvoudig zijn om bij/voor de MSM te werken.
Niet zeiken op het negeren van die hekken BM en driehoek.. op dit moment klimmen en vernielen niet EU leden dagelijks hekken in Cueta en nog zo'n enclave om vervolgens gewoon doorgang te krijgen in de EU...
en dan zou het malieveld met hekjes neerzetten niet mogen worden genegeerd.. zet die hekken er dan ook niet neer!
uitlokking!
Krikke vind de situatie nu "onveilig". God mag weten wat er onveilig is aan een paar 100 trekkers op een groot veld maar goed. Ze kan zich beter eens druk maken om de massa salafisten en andere religieus gemankeerden in multicultureel hellhole Den Haag, dáár zit pas een onveilige situatie met potentie om bloederig uit de klauwen te gaan lopen.
@Macroglossum | 01-10-19 | 10:49: Dat is om het kunnen laten escaleren en na afloop te kunnen zeggen dat het ingrijpen wel moest gebeuren omdat ze al had gezegd dat het 'onveilig' aan het worden was. Reichtag 'incident hebben veel machthebbers van geleerd zullen we maar zeggen...
Hoe zou het trouwens met de dierenactivisten gaan, of staan die nog in de file?
die houden niet van regen.. smelten sneeuwvlokjes van en zou zomaar zure regen kunnen zijn.. die door boeren overigens voorkomen is in de jaren 70 en 80 vorige eeuw..
die komen met de trein, krijgen de auto niet meer mee van papa na de laatste keer.
die zijn er pas om 13:00 eerst uitslapen, ze zijn moe van het niet werken..
@De_Helderse_Kaaskop | 01-10-19 | 10:45: en er zijn iets te veel tractoren om die auto'tjes nu definitief te slopen.
Intussen maakt de VVD in Den Haag gebruik van de gelegenheid om een andere 'lastpak' aan te pakken: www.telegraaf.nl/nieuws/1073607729/in...
Lastpak of corrupt ? we wachten af.
Het "allah akbar!" van Arnoud van Doorn overstijgt in den haag inmiddels het geluid van de claxons van de boeren.
Laat die Krikke maar zweten, dat zal d'r leren met dat ADO stadion.
Je zult het zien: de schade aan wat hekken wordt 100% verhaald op de boeren.
Dat i.t.t. het afbreken van een stad door "voetbalfans, Antifa of anderkokenden. Dan gaat de rekening naar de gemeente.
En hoe gaat dat dan? Sturen ze gewoon de rekening naar "Boeren, Platteland" ?
@John McClane | 01-10-19 | 10:46: Misschien hebben ze het kenteken geregistreerd?
@Solar666 | 01-10-19 | 11:14: Zo ver zijn we nog niet www.boerderij.nl/Home/Nieuws/2019/4/K...
Als ze nou gewoon een aantal IS-vlaggen hadden gehesen, dan was er waarschijnlijk geen boete gevallen.
Mensen vragen zich af hoe ze de boeren kunnen steunen. Begin eens met je groente en aardappelen rechtstreeks bij de boer te kopen ipv bij het grootwinkelbedrijf
www.productenvandeboer.com/zuid-holla...
Dat doen die Turkse groenten winkeltjes dus wel gewoon..
moet wel mogelijk zijn he... en voor stadsmensen die de boeren weg willen is dat naar de biologische dynamische markt c.q. ekoplace fietsen voor hun ecologisch voedsel naast een uitstapje meteen een uitspatting om het geld aan te besteden.. dat het van die boeren af komt die hun mest van de koeien gebruiken om biologisch dynamisch groenten te telen zijn ze al vergeten tijdens die fietstocht.
Leuk voor een paar man, maar geen enkele boer wil duizend mensen op zijn erf..
Precies, en het wordt zelfs naar je auto gedragen door de inpakturk. Dit zijn de enige echt werkende immigranten in Nederland.
@fikkieblijf! | 01-10-19 | 10:46: Er zijn voor jou ook genoeg alternatieven www.rechtstreex.nl/
@vmk | 01-10-19 | 10:52: Dat hoeft ook niet www.rechtstreex.nl/bestellen-bij-rech...
Opvallend dat de vaste triomfantelijke trollen van dienst tot op heden nog niet in dit topic verschenen zijn. Iedereen die hier regelmatig komt weet wie ik bedoel.
Die zitten in het ME busje.
@Kaas de Vies | 01-10-19 | 10:45:
Dat zou betekenen dat ze er zijn om te handhaven.. Lijkt me sterk.
Berber heeft minder ruggengraat dan z'n fokkeschoot.
Wij moeten soms ook werken, boer Vaagstra.
Kom op boeren!!!!
Wel een heel mannelijk woord het zou verboden Moeten worden :)
Verdienen de boeren steun? Stem bij de NPO.
www.nporadio1.nl/standpunt/2019-10-01...
92% is voor.
92% zegt ja, poeh.
@Mr_Natural | 01-10-19 | 10:41:
En dat bij de NPO, hartverwarmend.
Bij 0-20 jaar is 100% het eens... Kan toch niet kloppen? Greta enzo?
@Patje2011 | 01-10-19 | 10:46:
Waarschijnlijk is de poll geen geheel goeie weergave, omdat deze op een protestdag gehouden wordt. De kans is dus aanwezig dat tegenstanders van het huidige beleid in veel grotere aantallen hun weg naar die poll hebben gevonden.
@Vage_eddie | 01-10-19 | 10:51:
Klopt, maar dan is 100% nog steeds erg veel en dan nog wel op de linkse NPO.
@Patje2011 | 01-10-19 | 10:54: In Rusland staat 110 procent van de burgers achter de plannen van Putin.
En de NOS doet verslag vanaf het ADO stadion waar geen boer te bekennen is, ongelofelijk.
Ja, maar, in het draaiboek van de burgemeester stond dat de boeren daar hun tractor zouden gaan parkeren, want voldoende parkeerruimte en bovendien ook nog eens voldoende politie aanwezig om die dure kostbare stukjes boerenbezit te bewaken, hetgeen natuurlijk erg aardig en meedenkend is van de burgemeester dat daar aan gedacht is. Raar dus, dat die boerenpummels dan toch naar het Malieveld rijden.
Nederlandse helden die demonstreren tegen de haagse maffia.
Dat doet een mens goed.
Kunnen ze dit een paar maanden volhouden?
Je hoeft in Nederland maar slechts 1 week de snelwegen de blokkeren en die land gaat door het afvoerputje, rellen breken uit want de mensen hebben geen eten meer en bedrijven gaan failliet want er is geen handel mogelijk.
Goed gedaan mannen. Het Malieveld is leuk maar nu doorzetten en naar het binnenhof!
Wat mij betreft met een draaiende klepelmaaier voorop en een open giertank achterop.
Nog nooit met zoveel plezier anderhalf uur in de file gestaan! GO BOEREN!
Machtig mooi volk, de boeren.
Zou mooi zijn als andere groepen van werkend Nederland zich bij hun aan zouden sluiten. Iedereen die last heeft van die idiote maatregelen van deze regering....
Het is een goed begin. Alleen komen de meeste mensen pas in actie wanneer hun het water aan de lippen staat. Dat is vooralsnog niet het geval. Zolang de loonslaven een dak, eten, een auto en wat luxes als vakantie kunnen veroorloven, zal men niet de straat opgaan. Deze panelen bewijzen dat. Sympathie ja, een dag vrij nemen en meedoen? Hahaha nee
Haha, moet nog denken aan Berbaartje met z'n er komen niet meer dan 75 tractortjes in en "we zullen wel een zien wie hier de baas is" met z'n eeuwige mensjes, boertjes, ideetjes etc, kijk berbertje, dit protest wordt pas echt humor om te lachen!
Hier, randweg Haarlem al ruim 75.
@Muuke | 01-10-19 | 10:37:
Ik hoor nog steeds claxons op de A4 bij Leiden. Er zijn er nog een heleboel onderweg.
VVD-ers zijn dan ook meesters in het onderschatten van situaties. Ben benieuwd hoe die Krikke zich nu voelt.
Mijn neef is boer en ik sta te kijken van de niet aflatende tegenslagen, regelneukerij en pesterij waar hij tegenaan loopt. Ik sta overigens ook te kijken van zijn doorzettingsvermogen:
Vanaf dat hij een klein jongetje was, liep hij hele dagen mee in het familiebedrijf van zijn opa en ooms (daar werd hij niet toe gedwongen: zijn broers hielden zich met andere dingen bezig). Hij had hart voor de zaak en werkte vanaf zijn 17e, naast een opleiding aan de HAS keihard op de boerderij. Sinds een paar jaar heeft hij het familiebedrijf overgenomen. Echter; er viel steeds lastiger de concurreren met de enorme bedrijven uit o.a. Oekraïne, dus besloot hij het bedrijf te relocaliseren naar een ander (groter) stuk grond, waar hij oppervlakte had voor meer vee, maar ook gemoderniseerde stallen kon bouwen, om de arbeidsefficiëntie, luchtkwaliteit, etc te verbeteren. Hij heeft daar gewoon vergunningen voor gekregen: Toestemming om X stuks vee te houden. Mooi, dacht hij, en dus is hij begonnen met de bouw. Tienduizenden, zo niet honderdduizenden euro's geïnvesteerd in zijn bedrijf, en nu kan hij waarschijnlijk -anderhalf jaar na afgifte van te vergunning- tegemoet zien dat hij binnenkort de omvang van zijn veestapel moet minderen. Als dat gebeurt, kan hij zijn stallen nooit terug verdienen en zit hij meters diep in de schulden.
En bedenk je nu eens dat het gaat om iemand die ELKE DAG (ook in het weekend) zijn wekker zet om half 5 's ochtends, zich nooit "ziek meldt" en werkdagen van soms wel 14 uur draait. Dat je überhaupt mensen met zo'n arbeidsethos hebt, mag je als samenleving blij mee zijn, maar ze zo "belonen" is wel héél zuur. We gaan nog eens enorm spijt krijgen dat we de mensen die ons eten verbouwen zo als stront behandelen. Mond vol over het klimaat, maar bij niemands koopgedrag merk je daar iets van. Straks zijn de boeren weg en dan komen ze gewoon niet meer terug. Succes dan als er nog een keer een economische crisis, hongerwinter, handelsoorlog, logistiek probleem, of conflict met het buitenland komt. Dan zijn we misschien van het Russische gas af, maar moet ons vreten alsnog uit het buitenland komen...
Overigens vind ik dat eten uit het buitenland importeren ook maar niks: De stallen in het buitenland produceren dezelfde gassen, die gewoon de grens overwaaien, of globaal het klimaat beïnvloeden. Dan moet het voedsel echter OOK NOG EENS op transport, voordat het hier is, en nee, dat gebeurt niet per Tesla. Over het algemeen geldt: Dichter bij huis geproduceerd = beter voor het milieu. Zo. Dat ben ik kwijt en nu ga ik koffie halen.
En dat je dan terugkomt met je koffie en nog best wat spelfouten in je eigen plempsel leest; excuses!
En DAT is de werkelijkheid! Die totale minachting voor alles wat de boeren al doen, al hun investeringen die voor niets kunnen blijken te zijn, dat zet helemaal terecht kwaad bloed!
De totale minachting voor zoveel dat waardevol is, dat is onverteerbaar.
Vertel uw neef alstublieft dat er legio mensen zijn die zijn harde werken erkennen en waarderen. Hier zitten daar zo te lezen bovengemiddeld veel van.
Helemaal mee eens!
Voedselproductie moet je gewoon in eigen hand en land houden. Een basisbehoefte voorziening moet je niet kapot maken, negeer de EU maar met zijn regeldrang.
@Vage_eddie | 01-10-19 | 10:37: Maakt niet uit, we get the picture!
@sprietatoom | 01-10-19 | 10:42: Die regeldrang is Nederlands: in andere EU-landen gaat het echt heel anders.
@JTKDM | 01-10-19 | 10:51:
Nog erger dan, ronduit schandalig.
@JTKDM | 01-10-19 | 10:51: Vooral de behaagzucht en dociliteit richting Brussel is Nederlands.
Uitstekend betoog!
Goed verhaal. Vooral het steeds maar weer veranderen van de regels is dramatisch voor de boeren. Zo kun je toch geen onderneming runnen. Bij iedere investering loop je het risico dat de overheid de regels alweer gewijzigd heeft voordat de investering af is.
Ondertussen inval in stadhuis Den Haag vanwege corruptie
Foutje, bedankt.
Is Arnoud van Doorn opgepakt?
Goh, e.o.a. Rachid.. wie had dat gedacht..
Ik hoopte eigenlijk op een live verslag vanaf het Malieveld van onze Haagse reaguurders, met de wetenswaardigheden die we niet lezen in de MSM. Denk: Kermit de kikker in regenjas.
Yep, zou mooi zijn. Geen verbogen nieuws van nos.
Berbaar is zijn Tesla aan het poetsen en Kuifje is verdwaald in de Haagse bosjes.
@Gulliver | 01-10-19 | 10:37:
Dat van die Tesla neem ik voor kennisgeving aan, maar Kuifje is zich vast elders nuttig aan het maken.
@MickeyGouda | 01-10-19 | 10:44: Kuifje heeft vandaag een afspraak buiten de stad. Het centrum zat vast en rondom het Binnenhof is alles afgezet. Wel jammer van het Malieveld, er lag weer een beetje een grasmat, maar die zal nu weer vernield zijn door al die trekkers.
Jammer dat de Agrimarkt wordt opgekocht door Jumbo. Boeren zouden hun eigen supermarktketen moeten hebben zodat ze niet langer kunnen worden uitgeknepen door Albert Heyn.
Was dat niet de ç1000
Ja en dan noemen we het super de boer
@Kaas de Vies | 01-10-19 | 10:42: www.distrifood.nl/formules/nieuws/201...
@Beefbus | 01-10-19 | 10:44:
Aha ok.
In sommige gebieden heb je zoiets op kleine schaal: Een onafhankelijke supermarkt die een groot aandeel van zijn groente en vlees uitsluitend bij de boeren uit de buurt koopt. Een tijdje bij zoiets in de buurt gewoond. Misschien was het assortiment wat minder groot en had ik wat vaker zand in mijn prei. Maar verdomme, wat was het vlees goed en de prijzen waren ook nog eens laag! En ik fietste haast dagelijks langs de koeien (in de wei, dus) waarvan ik weleens een biefstuk at. Er stond gewoon op de verpakking van welke boer het vlees kwam, dus als je dan op het label nog iets over "levenskwaliteit" zag staan, geloofde je het ook.
Fryslân boppe,Rutte,Klaver en Jetten yn'e groppe !
Geweldig dat Boerenprotest ! De stikstof gekte en klimaatgestoorden krijgen vandaag hun antwoord. Een trekker heeft geen kenteken,dus de PoPo kan ook niet bekeuren. Bereden PoPo doet helemaal niets tegen een trekker.. arme paarden. Kortom de Politie staat machteloos.
Heel het raderwerk ligt stil,als uw machtige hand dat wil !!!!
Put in in your pipe and smoke it Rutte !
En ik zou een bivakmuts opzetten. Want dat mag. En al mag het niet, er wordt toch niet gehandhaafd. Dus dan hoef je ook geen DNA af te staan straks. Oh, wacht effe...
Ik mis @berber..
Zouden ze m dan toch..??
*Voorbarig traantje van vreugde wegpikken doet..
Alle gekkies zijn stil vandaag.
Berbaar heeft het druk met koffie zetten voor de boeren.
Ook kenmerkend dat alle maatregelen van GroenLinks de burgers altijd handenvol geld kosten, zonder enige financiële onderbouwing. Hoe is het toch mogelijk dat zo´n 10% van de bevolking de overheidsuitgaven graag in handen geven van een man die absoluut niet kan rekenen?
WILLEN we naar het Malieveld dan GAAN we naar het Malieveld.
Wim Kok citeren, nou jottum
En vandaar oerendhard het binnenhof binnengestormd... tot in het kamertje van de MP
@Shoarmamasutra | 01-10-19 | 10:32: dat was Herman Bode
@Shoarmamasutra | 01-10-19 | 10:32: Jaap van de Scheur misschien?
Super, boeren!
Ze kunnen beter gelijk de Binnenhof platwalsen in plaats van naar een door de overlords toegewezen veldje rijden.
Binnenhof moet toch verbouwd worden, en aan geld voor zichzelf in Den Haag geen gebrek.
Als ze aldaar de giertank leeggooien, dekt de vlag de lading daarna tenminste.
Als t puntje bij paaltje komt doen de Nederlandse boeren helemaal niks en luisteren ze straks weer gedwee naar de sterke arm der wet. Ze moeten eens kijken naar de Fransen, die zijn nergens bang voor en gooien wel een heel land plat en daar luistert de roverheid wel naar.
Ze moeten een bedrijf runnen hee.
Met rede alleen ga je het gespuis in Den Haag niet stoppen.
Ze gooien in Frankrijk een heel land plat en de overheid luistert daar niet naar.
@paartjehop | 01-10-19 | 10:29:
Maar ze hebben het nog niet met tractors geprobeerd en er zijn heul veul tractors in Frankrijk. Geen dank voor de tip, Fransen.
De sterke arm der wet? LOL... die sterke arm heeft aardig aan sterkte moeten inleveren tegen een georganiseerde opstand maken die helemaal niets meer waar. Agenten zijn ook mensen en die zien ook wel in dat hun baas zich langzaam maar zeker ontpopt tot een tiran. In Frankrijk is het aantal zelfdodingen onder agenten nog nooit zo hoog geweest, de rechtelijke macht tegen je eigen bevolking keren heeft ernstige consequenties voor de lange termijn.
@paartjehop | 01-10-19 | 10:29: En de economische schade in Frankrijk is ENORM. Je hoeft namelijk helemaal geen geweld te gebruiken, gooi gewoon de afritten van de snelweg dicht en de economie komt letterlijk tot stilstand.
@Solar666 | 01-10-19 | 10:31: Tegen allochtonen is het maar een slap armpje ook. Want dan mag er niks van de deugende baas.
Uiteindelijk zitten wij ook maar weer lekker kansloos meningkjes te reaguren terwijl we eigenlijk met een hoop kabaal en regenpak ook in den haag hadden moeten staan.
@Solar666 | 01-10-19 | 10:32:
Je weet dat er 9 jaar gevangenisstraf op het blokkeren van een snelweg staat ? Over forse straffen gesproken.
ja ho even, een beetje Nederlander demonstreert tussen 8.00 en 17.00 en alleen als er erwtensoep ,broodjes en kans op mooi weer is
@sprietatoom | 01-10-19 | 10:36: In Frankrijk doen ze dat gewoon en de lokale politie treedt niet op.
Heel veel EU landbouw beleids-ambtenaren beginnen nu ongemakkelijk op hun stoel te draaien.
Die moeten ze eens halveren. En dan nog eens en dan nog eens. Hou je er nog meer dan genoeg over. Idioten.
Welnee. het woord 'boer' is slechts het excuus om hun papieren heen en weer te schuiven. Er kan net zo goed werkloze, vliegtuig of asielzoeker op hun papieren staan. Zolang het maar het juiste procedurele traject.
@Mart6037 | 01-10-19 | 10:31: Het hele ambtenaren apparaat kan zo gehalveerd worden, merk je als burger helemaal niets van.
In Zuid Afrika pesten ze boeren ook weg. Weg met die linkse rakkers.
Ja en daar is ook niets meer te eten want de zwarte bevolking speelt niet zo graag ‘boer’. Uitzonderingen daargelaten...
Boeren ook op het mediapark dus.
Straks ook een demonstratie van emo-inks-wappies. Misschien kunnen ze Sylvana simons inhuren om door een megafoon te brullen: "kill the boer".
How dare you! klinkt het hysterisch vanuit Amerika.
Vanuit Zweden zal je bedoelen.
Mwa, niet framen. Het gebouw van de Verenigde Nazi's te New York kan je moeilijk "Amerika" noemen. Dat stukje grond is in goed vertrouwen overgedragen aan het geboefte.
@copywriter | 01-10-19 | 10:29: Oh? is ze al weer teruggevlogen?
Er moet een groot veld geploegd worden in Duh-Haag...
Er kan een complete woonwijk op gebouwd worden: twee vliegen in één klap.
@wijsvinger | 01-10-19 | 10:28: ik bedoelde een politiek veld.
Hartverwarmend dit toch? De boeren hebben het al zwaar genoeg.
Laatst las ik dat een boer 12 jaar lang zijn machines zou kunnen voltanken.
Wat xx miljoenen kg aan melk kon opleveren. Aantal tonnen aan rundvlees.
En dat allemaal in vergelijking met 1 boeing 747 tankbeurt.
Maar ruim baan voor Lelystad en Schiphol, en afknijpen die boeren geld het Haagse devies.
www.nieuwsbladtransport.nl/scheepvaar... als je ziet wat scheepstransport aan vervuiling oplevert gaan we dan ook rotterdam halveren? gaat druk worden bij UWV
Voor de politie: heden wij, morgen jullie!
2019: Boer Hendrik Koekoek Redux! Yes We Can!
Waarom staan wij er niet allemaal?
Mea culpa, want ik zit ook achter mijn tikmachine.
Grip 1,2 3 ... noodtoestand op NPO...... zet allen den radio op....... EEN BOER HEEFT MET Z'N TREKKER HEK OMVER GEREDEN OP MALIEVELD!...... we gaan allemaal deaud.......
Och, een paar eerlijke boeren zijn niet zo bedreigend voor de toekomst dan een hele generatie door het nieuwe fascisme gehersenspoelde kinderen.
Deze staatsomroep is ook dodelijk op den duur.
Ja. Haha, dat was het nieuws: hekken omver gereden, alsof de Bastille werd ingenomen. Een paar neergezette hekken.
@arie-hoax | 01-10-19 | 10:30:
Die hekken zetten de boeven ook niet op wanneer de kindermisbruikers van het klimaat namens het globalisme komen demonstreren tegen werkende burgers.
Macht en pracht!
Zag ook al een filmpje voorbij komen dat ze op de snelweg op de maat van Snollebollekes links en rechts aan het zigzaggen waren.
Krikke die het heeft over een "onveilige situatie"? Muahaha!
*mompelt iets over bijna uit de hand gelopen fik in scheveningen*
Ik zou het volledig terecht vinden als men de plenaire zaal zou binnenrijden en daar een paar giertanken zou legen. Dat hok stinkt toch al door al die zogenaamde volksverraders.
top idee. ik steun het en ben bereid een bijdrage te doen om de bekeuringen te betalen. Laten we een steunfonds oprichten net als bij de blokkeer friezen. De waanzin moet eindelijk eens stoppen.
@Blonde Nel | 01-10-19 | 10:25: JA!
Het Malieveld is voor demonstraties, maar deze keer GAAT het ergens over - vandaar dat de politie nu een keertje NIET mee staat te spijbelen/Deugen.
Deze Franse boer is solidair met zijn Nederlandse collega's! Sterkte BOEREN.
Dat spandoek die het over de IDIOTEN-in-Den Haag heeft slaat de spijker op zijn kop.
mobile.twitter.com/TanjaVerkaik/statu...
Welke randdebiel neemt een confederate vlag mee naar en Nederlands protest?
@Mahatma | 01-10-19 | 10:22:
Die heeft zijn boerenverstand niet gebruikt toen hij van huis ging.
veel mensen zien die vlag als een Rebelflag, niet perse pro slavernij maar meer als opstandige, daarnaast is t natuurlijk een vlag van Rednecks, of tewel zuidelijke plattelanders. is het PR technisch gezien slim? totaaaaal niet. wordt het uit z'n verband getrokken: natuurlijk!
Een "confederate" vlag betekent in Nederland niks méér dan iemand die vroeger een rood geverfde Opel Manta heeft gehad of een poster van Daisy. Of die luisterden naar Lynyrd Skynyrd.
@Mazzelstof | 01-10-19 | 10:33:
Daisy *zucht*
De snowflakes zien weer iets. Ze zien in zwarte Piet al een racistisch instituut.
Waarschuwing aan Baudet: Pas op Thierry als je van plan was de boeren toe te spreken: de MSM-fotografen en cameralieden zullen zich net zo lang in alle mogelijke en onmogelijke bochten wringen om jou in beeld te krijgen met die confederate flag achter je: kijk, de racist!
Sylvana schijnt het er ook niet mee eens te zijn: waar blijven de boeren van kleur?
"werken in de natuur ? We zijn toch geen dieren?".
Boer zijn is een zwaar beroep waar je hard moet werken.
Weet je wel hoe negers denken over boeren?
www.youtube.com/watch?v=Cb3MLHblnbQ&a...
Na 'boer zoekt vrouw' nu nieuw format.
'Boeren willen Krikke'
+5! ze wordt dan uit elkaar getractord?
Stelt u uw lichaam met hersens beschikbaar voor de wetenschap?
Je bent nu wel een beetje ministerieel aan het profileren..
Ze willen meer begrip voor de boer. Wie is hun PRman?
Kan die ook voor Groen Links gaan werken?
Overigens hoe veel stikstof extra krijg je wel niet door die.megafiles. Straks kunnen er drie boerderijen extra dicht.
Het is allemaal de schuld van de Rabobank.
dat heel stikstof gezeik.... elke x vinden ze wel een nieuw gas.... denk ook dat het meeste komt van die stoomboten in de rotterdamse haven, de zware industrie zowel hier als in Antwerpen en Ruhrgebied.
@ikworstelengadouchen | 01-10-19 | 10:17:
Nee, dat kan niet. Dat is onmogelijk. Dat spul houdt zich namelijk altijd keurig aan de landsgrenzen en met name aan de boer-zijn-landsgrenzen.
Die kinderen op speelgoed-trekkers is tussen Dedemsvaart en Ommen. Poah. Vechtstreek, zo heet het daar.
Hup boeren! Maar kinderen inzetten voor je zaak is altijd -1.
@Mahatma | 01-10-19 | 10:20:
Humor, mijn beste, het is niet iedereen gegeven dat te begrijpen. Als ze nou bordjes bij zich hadden als: 'naai mij, niet de boerderij' of zo, dan was het anders.
Een ketting om het Torentje en omtrekken die handel...
Vergeet ook de achterkamertjes niet!
Let maar op: binnen een paar jaar krijgen alle landbouwvoertuigen kentekenplicht! Kan de politie makkelijker "handhaven"
Hoeven ze de auto niet meer uit.
Gnagna, handhaven op zijn Nederlands. Stuur een factuur. Natuurlijk werkt dat alleen tegen aan de samenleving bijdragende burgers, maar die zijn dan ook met meer.
De rest wordt de-escalerend geduld zolang zij alleen op deze zelfde burgers jagen.
Mevrouw Thieme spreekt zo dadelijk de moete toe.
Nee die heeft geen tijd, ligt te neuken.
@natit | 01-10-19 | 10:22: met Jezus?
Leefde boer Koekoek nog maar....
Bijschrift voor bij het bovenste plaatje:
'Eindelijk een beetje gezond boerenverstand daar in Den Haag.'
Mooi man, die kinderen op die tractortjes.
en groot gelijk hebben ze, we support our boeren! en ik hoop politie, ME en brandweer ook. Success mannen en vrouwen!
En, zijn de linkse dierenterroristen al gesignaleerd?
Zo vroeg al ?, niet aan hun slaapritme tornen..
het regent, dan blijven ze sowieso in bed.
Als ze aan het eind van de dag terugrijden mogen ze om mij in Den Haag de ploegscharen uitgooien. En wat die politie betreft: die zijn helemaal losgezongen van de maatschappij.
Nee zijn de uitvoerders van de zittende macht. Vroeger (denk aan WOII), recentelijk(denk aan KOZP of Parijs en Hong Kong) en nu...
Politie staat wel stoer opgesteld maar als die gasten zouden willen walsen ze met hun tractors in een dag heel Den Haag plat .
Ja zo rolt de boer, met geweld of sjoemelen komt die er wel
@DeBelastingbetaler | 01-10-19 | 10:13: Je bedoelt dat ze goede politici zouden zijn?
@DeBelastingbetaler | 01-10-19 | 10:13:
Jij hebt een schrepel nodig.
Remkes wordt nu ineens wel serieus genomen......... een paar maanden geleden was dat wel anders..... het rapport over de staat van de democratie werd rap van tafel geveegd, naast de 'onderste steen' in de onderste la!
zou dat stikstof rapport een goedmakertje zijn?
Boeren zouden het liefst onverdoofd de tanden van Remkes trekken.
Go Blokkeerboeren Go.
Trouwens als je in de file zit: bekijk/luister eens het Echte Geluid:
jensen.nl/ik-schaamde-me-als-nederlan...
Jensen is inderdaad een reden om je te schamen als Nederlander.
@MrLahey | 01-10-19 | 10:12: Eens Jensen is een domme lul. Hij probeert mee te lullen met al die andere neo conservatieve podcasts maar veel verder dan ze een beetje napapagaaien komtie niet. Jammer. Want het zou een fijn geluid zijn om iets vaker te horen.
En de politie dreigt met geweld. Nu wel.
Waarom is deëscalatie, toch het toverwoord bij alle allochtonenoverlast, nu opeens geen optie?
Omdat het bij links populair is Artikel 1 van achteren te nemen.
Moeten ze vooral doen. De boeren die ik ken zijn niet vies van een potje beuken. Gaan ze nog van opkijken daar.
@OpperGek | 01-10-19 | 10:17:
Zo is t. Ff andere koek dat opgeschoren Gucci tasjes.
spijker/kop/raak! En Hup Boeren..... ik zag jullie in colonne passeren op de Brienenoord vanochtend en ik kreeg er een warm en goed gevoel van....
Laat iedereen die kan zich voegen bij de boeren en hen steunen. Laat de straten volstromen met medestanders en trotseer de politie. Deze boeren hebben meer nodig dan digitale steunbetuigingen.
Honderdduizend (overigens terechte) dierenwelzijns regeltjes voor iedere veehouderij, maar onze cultuurverrijkende aanwinsten het normaal vinden om doodgemartelde dieren als naakte bloedende karkassen uit een ongekoelde open vrachtwagen midden op straat te verkopen? Dan twittert de politie 'dat we niet moeten schrikken en kinderen maar even de andere kant op moeten laten kijken'
@Macroglossum | 01-10-19 | 10:08 |
Dit dus! Die twee maten waarmee gemeten wordt is gewoonweg stuitend en obsceen te noemen.
Dit.
Afvoeren dat gekostumeerde tuigh joh.
Het waren kadavers.
https://twitter.com/lilianhelderpvv/status/1160652807441137664
Dat wordt een hoop DNA afnemen met dat snelweg blokkeren
CDA, VVD en CU hebben alle begrip voor deze protestactie van de boeren.
Daar zullen de partijen die nu regeren wel even van schrikken.
Wat een huichelaars.
Wellicht zijn weeeeer geschokt!
Weet niet of de boeren nog steeds traditioneel voor CDA stemmen maar laat dit de genadeklap worden voor het CDA.
Zo is het maar net! Carola heeft overigens wel hele nauwe schoentjes, dat hebben de coalitie-'vrienden' mooi geregeld.
Oh oh CDA... Had je nu maar een charismatische leider gehad. Dit waren gratis zetels; premierschap zou zelfs lonken. Maar ja, die hebben zichzelf opgezadeld met een onbekende onbenul als Heerma. Lol.
En vergeet die totale loser genaamd Ed Raket niet!
Volgens Jesse k en 1 of andere D ' 66 er is de huidige manier van boeren niet vol te houden. Zeiden ze dat ook maar van de immigratie politiek van 800 man import per maand. Hoe moet je die import dan wel letterlijk aan vreten laten komen ?
Kannibalisme.
Je bedoelt waarschijnlijk per week. Waren het er maar 'slechts' 800 per maand.
We exporteren 3/4 van onze landbouw producten, denk eens na....
In Nederland moeten we allerlei absurd stricte regels invoeren, maar die miljarden aan ontwikkelingshulp kunnen zonder enige verantwoording in de bodemloze put worden gegooid. Om nog maar te zwijgen over de kosten van gelukszoekers.
per week. die 800
Ik woon momenteel op een kilometer afstand van de A4 en het geluid van de claxons is al een kwartier oorverdovend.
Om kippevel van te krijgen.
Vive la revolution!
Maar dan zonder de Franse slag.
Wel met Michelin banden..
@schoon-schip-maken | 01-10-19 | 10:18:
Croissant en jus d'orange als lunch?
Groenlinks, minder vee, meer mensen, wat een stel onbenullen zijn het!
Ze halen toch stemvee binnen?
Of telt dat niet?
U is racist.
Klaver wil de veestapel halveren, dat komt er van als je iemand met een vmbo opleiding leider van een partij vol met idioten maakt.
@Gulliver | 01-10-19 | 10:09: dat was een d66 plan. Voor de rest heeft u gelijk.
@Langshetrandje | 01-10-19 | 10:11:
Je hebt gelijk Klaver noemde de bio industrie failliet en dat zullen ze door de groene plannen van zijn partij zeker gaan.
Kansloze burgemeester is ze.
Ja, en zij was ook diegene wiens tasje geroofd werd in een kansenparel buurt en pas na aandringen van de pers wilde toegeven dat het inderdaad dáár was gebeurd. Want guttegut. We mogen natuurlijk niet stigmatiseren.
Ik denk iedere keer bedoelen ze Bram Krikke. Die zou beter zijn.
Een burgemeester mag vooral niks kunnen. Net als ministers trouwens.
Boeren, allemaal een negatief vermogen van minimaal een paar ton. Mede mogelijk gemaakt door u, de consument en de Rabobank.
Als Den Haag de boeren tegemoet wil komen, rijdt de forens straks max 50km/h naar zijn werk...
Lijkt wel of de tactiek van Remkes gewerkt heeft, door te stellen dat óf de automobilist óf de boer gepakt moet worden. Geen van beide is nodig.
Maar als je langzamer rijdt ben je sneller op werk, volgens een paar verkeerskundigen in Den Haag! Vanmorgen met een gemiddeld gangetje van 10km/h op de A4. Ik kan je vertellen dat die verkeerskundigen er naast zitten..
De forens moet gewoon dichter bij zijn werk gaan wonen maar dat is dankzij de kunstmatig gecreëerde schaarste op de niet bestaande woningmarkt helaas niet mogelijk.
@Solar666 | 01-10-19 | 10:25: Met 25 km op en neer valt het wel mee. Het is helaas net iets te ver om lekker te fietsen.
Zijn er toevallig reaguurders in Den Haag, die kunnen kijken hoe druk het op de ministeries is?
Ik vermoed dat die vandaag vrijwel leeg zijn (op die trein-forenzen na) en dat de gehele politieke top lekker thuis zit te werken. Laat de mensen maar buffelen, wij regeren op afstand.
Er is bij de meeste ministeries geen parkeergelegenheid voor medewerkers. Nul.
@Langshetrandje | 01-10-19 | 10:06:
U heeft een kijkje genomen..??
Ambtenaren komen in de regel per ov, dus als er geen spoorwegovergangen en busbanen geblokkeerd worden, zal er geen verschil zijn.
Massaal protest, massale steun onder de bevolking, weinig mensen die de jacht op de boeren begrijpen, maar bij de volgende verkiezingen wordt gewoon weer gestemd op de partijen die hier verantwoordelijk voor zijn.
Dit ja.
Ja, ongelofelijk hè
oplossing van de regering: verbied de tractors .
Sterker: extra belasting op trekkers. Bijvoorbeeld op diameter wielen, aantal kW, gut, als we dan toch bezig zijn, de kleur van de trekker.
@EEnzame SchizofrEEN | 01-10-19 | 10:06: De kleur is zowat altijd afhankelijk van het merk. Dat is een dingetje zeg maar.
@ikworstelengadouchen | 01-10-19 | 10:13:
Nu je t zegt. Het pimpen zoals vrachtwagens is nog niet doorgedrongen op de akker.
Daar ligt een goudmijn in t verschiet..
De boer is troef! De enen dag bu-j koning en de andere dag een boef
Boeren zoeken vrouwen
En maar zeuren op die boeren, maar wel elke dag een bord eten voor hun neus willen hebben. En nee, dat eten komt niet uit een fabriek. En mocht je nu denken: 'ja maar ik eet geen vlees dus ik ben goed bezig'. Waar denk je dan dat al dat soja vandaan komt? Juist! Uit het platgebrande amazonegebied. En hoe denk je dat dat allemaal hier komt? Juist! Per vliegtuig of rokend schip. Blijf vooral lekker doorgaan met het hypocriete gedoe, maar ga straks niet lopen klagen dat er niks meer te vreten is.
Mijn pinda's zijn gefabriceerd in een fabriek waar ook andere noten worden gemaakt.
@Kleine_Deugniet | 01-10-19 | 10:07: niet gemaakt maar verwerkt......
Ik klaag nu al dat het nederlandse eten echt ver boneden elk niveau is en eigenlijk niet te vreten. De boeren zijn er niet voor ons maar gewoon commerciele bedrijven die een maximale winst nastreven. Dat er al zoiets als "smaak tomaten" te koop is in Nederland zegt al genoeg.
@Goofje | 01-10-19 | 10:14: sorry, 'gemaakt' naar boven*
Maar toch, ze worden blijkbaar wel degelijk in de fabriek gemaakt. Waarschijnlijk door Polen die onze baantjes in komen pikken!
@Bin Bash | 01-10-19 | 10:18: veel wat in de supermarkt ligt komt uit het buitenland.
@Bin Bash | 01-10-19 | 10:18|
U moet voor de gein eens op de verpakking kijken van hetgeen u koopt. Dan zult u heel snel zien dat een niet onaanzienlijk deel uit het buitenland wordt ingevoerd en dus helemaal niet van onze boeren afkomstig is. Ik haal mijn groente/ fruit/ vlees bij de lokale boer hier tegen een bijzonder goede prijs en het smaakt nog een stuk beter dan het supermarktvoer ook.
@Sjefke7807 | 01-10-19 | 10:45: zo is dat! Gewoon bij de bron kopen: de lokale boer of kweker.
Ze hebben zo gelijk om niet langer de trechter van de regelzucht te willen zijn. Er is slechts één dappere maatregel nodig: 10% minder mensen.
Dus onze grenzen onmiddellijk dicht!
Of 100% minder import-mensen. Zoals Wilders zegt: GRENZEN DICHT.
Dat zou een dapper begin zijn.
@SanderEvers | 01-10-19 | 10:04: amen
Ach Krikke vindt het ook prima als Scheveningen bijna de fik in gaat om reljeugd rustig te houden, dus dat die boeren totaal niet onder de indruk zijn van van haar is niet zo vreemd. Ben benieuwd of die tegendemo nog doorgaat.
Goed punt, dat is diezelfde Krikke inderdaad.
Brekken en angoan. Hoken!
Politiek en viswijf Krikke, houd er rekening mee dat vele burgers achter de boeren staan... dat hou je niet meer tegen
In mijn tijd noemden we dit soort gepeupel nog lijfeigenen.
Geef ze wat cake te eten.
Nu zijn we horigen.
De cake is op.
You can't have your cake and eat it too.
Met Rutte als Robespierre zeker, op naar het Groene zooitje!
En cakejes worden gemaakt door Nestlé dus wat zeuren die boeren nou?
Eigenlijk zouden alle werkende Nederlanders één dag AL het werk stil moeten leggen en naar Den Haag komen.
Als ik niet werk gebeurt er vrij weinig.
Als ik wel werk ook.
@Kaas de Vies | 01-10-19 | 10:03: Jij werkt alleen op 1 mei, om socialisten te pesten.
Alwaar de regering, die al niet bepaald veel werk verrichten, ook een dagje niet werkt. Staan we daar met zijn allen...
@de visser | 01-10-19 | 10:07: das dan wel een zeer productieve dag van Kaas :)
Schoffel Den Haag maar eens flink om.
Jesse Klaver mag wel uitkijken dat hij vanavond niet thuiskomt met de afdruk van een hooivork in zijn billen.
Nu de rest nog aansluiten en een maand lang de hele bende vast zetten!!
Staat er al een guillotine op het Malieveld ?
Prachtig mooi! Dit is actie voeren
Daldeejen!
Dat wordt een nieuw natuurgebiedje erbij: de malieveldplassen. Paar edelherten, heckrunderen en konikpaardjes erop en de wolf volgt vanzelf
Uilskuikens en piepjongen hebben ze al..
Prachtig, eindelijk gebeurt er eens echt wat
Dit soort protesten verwacht je toch ook bij bijvoorbeeld een schofterige BTW verhoging? Nee hoor. Buiken, een keer diep ademhalen en laten nemen.
Boeren hebben een referentiekader, wij de burgers zijn als los zand.
Het verschil is dat die btw verhoging nog te overzien was. Maar stel je eens voor dat jij en vele andere door domme ondoordachte on onnodige maatregelen ineens je hele bedrijf kwijt bent. Ik denk dat als andere groepen zo gepakt zouden worden er ook gedonder zou ontstaan. En gelijk hebben ze.
Mijn hart als cynische lamme leasemanager wordt warm van dit protest
Toch niet bij AgriLease?
Laad ze dit elke week maar doen net zo lang tot de klimaatdrammers inbinden.
Klimaatdrammers moeten maar de producten van boeren boycotten, dan is het snel afgelopen...
@Earl_of_Doncaster | 01-10-19 | 10:12: Inderdaad, want dan gaan alle klimaatdrammers lekker snel deaud
Sta er helemaal achter!! Koningen!!
Poah, da's mien merk.
Mooi. Dumpertklassiekert. www.youtube.com/watch?v=GlYl1xlDqcc
Je suis boer!
#ForFarmers
PSV
#JeSuisPSV
Boeren! boeren! boeren!
Ondertussen de Groene Khmer: www.telegraaf.nl/nieuws/1318324627/kl...
Klaver... dat is toch ongewenst groen in het gras?
Klaver heeft er geen probleem mee als de hele agrarische sector hier verdwenen is. Die haalt zijn quinoa uit het Amazonegebied.
@2voor12 | 01-10-19 | 10:06: Ja, dat lijkt de oplossing te zijn.
Lekker je voedsel vol bestrijdingsmiddelen en dioxines van ver halen zodat ook eens nog de locale bevolking hun eigen producten niet meer kunnen betalen.
Maar ja, not in my backyard.
Zolang Groenlinks-menschen nog steeds met de auto en vliegtuig vervoeren, en spullen en voedsel uit het buitenland consumeren, zijn ze simpelweg niet geloofwaardig. Deugen voor de bühne, maar uiteindelijk achter de voordeur gewoon net als 'gewone burgers' hetzelfde kopen en consumeren.
Ik irriteer me hier elke ochtend aan die reclame van het FD bij het bushokje. Bovenaan die rotkop van het ventje.
Go blokkeerboeren go! Voor jullie sta ik graag een uurtje in de filé.
Ook pas net op werk, bakje koffie er bij en ff op geenstijl nagenieten. Dat het lastig is om Den Haag in te komen is wel heel erg waar.. Beter blijf je hier weg als je hier niet hoeft te wezen..
Anticiperen en lekker thuiswerken. Fuck de files.
Waarvoor sta jij in de file dan? Om als eerste een reaguursel te kunnen plempen zeker?
Heb er vanochtend 2,5 uur over gedaan om van Utrecht in Den Haag te geraken, maar geen moment frustratie. Heb er alle begrip voor dat er wat overlast bij komt kijken.
REAGEER OOK