Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Milieuclubs die F1 willen blokkeren: GAAP

Klagen is hun zuurstof

Die knakkers van Circuit Zandvoort tijdens de persconferentie van de F1 nog zo dapper lullen over verduurzaming. LOL, maar eerst even een pitstop maken bij de rechter, want alle milieuclubs zijn natuurlijk piswoest. Nu weer die beroepsklager Johan Vollenbroek: het circuit heeft de vergunningen omtrent het stikstofbeleid niet op orde. Nu zijn de milieuclubs vast niet op de hoogte van de Wet van Prins Bril (= als brillie iets wil dan gebeurt het ook), maar voor de vorm zullen we de klachten even bundelen. In beroep want stikstofvergunningen niet op orde. Bezwaar tegen de verbouwing van het circuit. Protest tegen helikoptervluchten wegens geluidshinder. Protest tegen helikoptervluchten vanwege effecten voor broedvogels (zoals braamsluiper en graspieper). Protest tegen overig vip-vervoer. Bezwaar tegen een extra ontsluitingsweg. Protest tegen ontheffingen voor graafwerkzaamheden. Vragen over geluidshinder van de natuur. Bezwaar wegens drukte. Protest tegen de maximumsnelheid op de Zeeweg. Aandacht voor verontreiniging wegens 'het slijten van racebanden'. Protest vanwege de aanwezigheid van de rugstreeppad. Bezwaar vanwege het rondkruipen van de zandhagedis. 

Het milieu beschermen, okee, maar als die mensen tussen het ergeren aan anderen door nou even een momentje voor zichzelf hebben. Geitenwollensokjes op tafel, biothee in de mok. Zouden ze dan niet doodmoe van zichzelf worden?

Reaguursels

Inloggen

Rutte geeft ervan blijk ‘bewondering’ te hebben voor Greta, maar is toch voor de F1. I don’t get it. Greta trouwens altijd -1

Toninhocerezo | 24-09-19 | 20:00

Gewoon een vraag. Dat F1 circus schijnt te moeten. Waarom?

FordPrefect | 24-09-19 | 19:02 | 1

Het strelen van ego en aanzien van een paar omhoog gevallen bobo's die pro Zandvoort zijn.
Dat kon elke randdebiel zien aankomen dat de F1 in Zandvoort een juridisch mijneveld is geworden.

Helaas geef ik het 80% kans dat een rechter iets wat nodig is voor de grand prix gaat verbieden zodat het niet door kan gaan of het F1 circus zelf zegt doei krijg de tering.

captain-caveman | 24-09-19 | 19:30

Weg met dat hele circuit.Opdoeken.

William Shakespeare | 24-09-19 | 18:38

In Nederland rijden 12 miljoen auto's rond.
Maar een grand prix is slecht voor het milieu.
Mensen die hierover klagen zijn ernstig ziek.

de honden blaffen... | 24-09-19 | 16:58

Zo'n reaktie kun je verwachten als een zielig clubje patsers even op een achternamiddag Nederland een compleet overbodig herriecircus in de maag splitst waar een groot deel van de bevolking (het intelligente deel) helemaal niet op zit te wachten.

Zenzeo | 24-09-19 | 15:42 | 1

elektrisch gaat 3 keer zo hard maar elektrisch is kut, t moet lawaai maken en stinken

pomodorus | 24-09-19 | 16:15

De huizenbouw stilleggen maar de formule 1 er doorheen krijgen. Dat lijkt me PR-technisch niet handig. Maar toch hoop ik dat het doorgaat, net als de huizenbouw.

Giotto | 24-09-19 | 14:16 | 1

Panem et circenses.

steekmug | 24-09-19 | 14:31

De zure kop van die activist staat me ook niet aan, maar los daarvan: er moet nu zonodig een F1 race komen omdat NL in de ban is van Max Verstappen. En omdat prins Bril nog niet rijk genoeg is en hierin een ideale kans ziet om nog meer geld te krijgen wat door de belastingbetaler opgebracht moet worden. Alleen al om dat laatste hoop ik dat het niet doorgaat.

quigg | 24-09-19 | 13:45

De lucht die wij inademen bestaat voor 78% uit stikstof.
Dat was 500 jaar geleden ook al zo. Kan iemand me uitleggen waarom nu ineens de samenstelling van onze lucht veranderen moet?

Tuinhekje | 24-09-19 | 13:38 | 2

500 Jaar geleden waren er minder mensen op aarde, dus ook minder behoefte aan alles zoals eten, energie etc.

quigg | 24-09-19 | 14:32

Voor de zoveelste keer: in de lucht zit gewoon stikstof gas (N2), waar het het in de stikstofhysterie over gaat zijn stikstofoxiden NO en NO2. Die ontstaabij verbranding (waarbij ook wat N2 uit de lucht geoxideerd wordt) of komen vrij bij bemesting met nitraat.

5611 | 24-09-19 | 15:07

Circuit Assen is d'r kloar veur!

Verderkijkert | 24-09-19 | 13:31 | 1

gassen doe je op Assen.
En zeikende protesteerders krijgen de strontkar van dichtbij te zien!

captain-caveman | 24-09-19 | 19:34

Waar is de Raad van Staten. Doorgaans lijkt die voor allerlij zaken die goed lijken te zijn voor Nederland een stokje te steken. Maarja, in dit geval, koningshuis enzo...

merallas | 24-09-19 | 13:19

Ik ben een keer voor deze milieugeiten. Laat mooi zien hoe corrupt en willekeurig de regering te werk gaat.

hustler01 | 24-09-19 | 12:59

UPDATE:

De rechtbank Noord-Holland vraagt de samenwerkende milieuorganisaties af te zien van een kort geding om voorbereidende werkzaamheden voor terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort stil te laten leggen.

De rechtbank heeft zich laten overtuigen door de advocaat van de provincie Noord-Holland. Die wijst er in een brief op dat de aanpassing van het circuit voor de Formule 1 nog niet is begonnen.
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2019092...

Jan Leul | 24-09-19 | 12:54 | 1

Vrouwe Justitia heeft haar blinddoek verruild voor een (oranje) gekleurde bril.

Wisten we eigenlijk al, maar dat ze zo weinig moeite doet om het te verbloemen verbaast dan toch.

De schaamte voorbij heet dat.

HD50 | 24-09-19 | 13:41

Zandvoort is blijkbaar gekozen om dat de commissie een circuit met historie wilden toevoegen. Mijn primaire gevoel over deze milieuclubjes is: pfff weer een(waarschijnlijk vroeger in de klas gepeste) minderheid die het gaan verpesten voor de meerderheid. Maar als ik er langer over nadenk, waarom heffen we zandvoort(en misschien assen ook) niet op, en zorgen dat er of 1 topcircuit komt op een plek waar 365dagen per jaar herrie en uitstoot mogelijk is en geen permanente files van en naar de locatie.

obseditas | 24-09-19 | 12:22 | 1

Mee eens. Ergens in de polder ofzo.

jve89 | 24-09-19 | 12:27

Prima, als je sportief wilt doen ga je maar fietsen, gewoon op eigen kracht ipv lafjes op fossiele aardenergie beetje de Jezus uithangen.

nokkenaskettingklem | 24-09-19 | 12:12

Ik ben absoluut voorstander van de F1. Toch zou het voor de publieke bewustwording over de impact van de macht van milieu- en klimaatmaffia goed zijn als de race om deze redenen niet door zou gaan. Heel Nederland zit op slot, kennelijk maakt niemand zich daar druk om want het gaat toch zo goed met Nederland leerden prinsjes dag en de algemene beschouwingen ons. Een wake up call kunnen we goed gebruiken.

HD50 | 24-09-19 | 12:09 | 2

Ik denk er hetzelfde over met het kleine verschil dat de F1 me verder weinig boeit.

hustler01 | 24-09-19 | 13:01

Helemaal mee eens. Laat het maar kapot geprocedeerd worden. Krijgt de elite mooi een koekje van eigen deeg.

5611 | 24-09-19 | 15:09

Ik hoop, ik hoop toch echt dat J. Vollenbroek gaan winnen met zijn proces gaat winnen. Weg met die raceautootjes. Weg met die stank, lawaai, Prins Bril met te veel geld uit de verhuur van te dure huizen. Weg met die klote kliek dit het wel eventjes zal regelen die te veel geld hebben. Weg met die kamerverhuurders die dollartekens zien. Rust. Dat is goed voor de duinen en dieren. Respect voor de natuur. Hup Vollenbroek, leer ze een lesje natuur waar het voor bedoeld is.

Breakdance | 24-09-19 | 12:07 | 1

5 dagen per jaar. gutgutgutgut

Rest In Privacy | 24-09-19 | 15:42

Er gaat geen cent naar de F1 zei Rutte. Die zin komt me trouwens op een of andere manier bekend voor, was dat niets iets met de Grieken?.
Maar ja, nu betaalt de overheid 'voorlopig' 2,3 miljoen voor aanpassen van de spoorlijn naar Zandvoort.
En dat van die stikstof. Ik vind het persoonlijk ook wel een beetje lachen als de overheid zich met de eigen regeltjes in de voet schiet.

HoniSoit | 24-09-19 | 12:07

Hé Nederland, wéér een nieuw diversiteit clubje, die een autorace in Zandvoort willen tegenwerken !
90% van de Nederlanders willen graag Max Verstappen hier zien rijden, zoals hij dit overal in de wereld kan. Echter niet in Nederland, daar worden we niet bestuurd door politici, maar door allerlei links fascistische anti Nederland figuren, die ons dag in dag uit "in de nieren "zitten. Hoe maken we daar eens een eind aan?
De meeste zijn van buitenlandse afkomst met een uitkering en hebben alle tijd om te demonstreren en de kwaliteit van ons leven hier aan te tasten.
Een we blijven maar op de linkse kliek stemmen in dit land.

outdoor | 24-09-19 | 12:05 | 1

Racen op Zandvoort is hetzelfde als winkelen in het centrum van Lelystad.
Het kost beide een hoop tijd en ergernis om er te komen en het is niks en word niks.
En als je zelf de auto moet laten staan of de stad niet meer in mag omdat er zo nodig een F1 race gehouden moet worden die gecompenseerd moet worden ben ik egoïstisch en kies ik voor mijn eigen auto.

captain-caveman | 24-09-19 | 19:39

Dat er een catastrofale klimaatshift komt, wordt behalve door belanghebbenden en spijbelhunkeraars niet meer geloofd. Wel dat we prudent moeten omgaan met de wereld. Daar passen GL powerboats, D66 vliegende cultuursnuivers, CDA cruiseschepen, massale bedevaarten en verveeld festivalbezoek niet in. Evenals massaal vliegen om van het IPCC te horen over het zoveelste eind der tijden. Dat riedeltje hebben we te vaak gehoord. Derhalve ook geen donderend racecircuits, dreunende strandconcerten en vaartopochten.van hitsig volk. Niet alles wat kan moet ook maar kunnen.

Rest In Privacy | 24-09-19 | 12:01 | 1

Mee eens, zolang we het cancellen maar in exact de door u opgesomde volgende wordt uitgevoerd!

CamaroHans | 24-09-19 | 16:54

1 formule1 race, 1 zeg ik je! Zet dat tegen die miljoenmiljard voetbalwedstrijden die op een jaarbasis gespeeld worden en niet te vergeten de vele bouwsels aan stadions. Dan zouden ze eerder het voetbal moeten gaan verbieden.

Sinclair | 24-09-19 | 11:45

Als je dat zo leest dan is het schandalig dat er ook maar over nagedacht is om daar een race te organiseren.
Nee hoor, ik maak een geintje.

De_Helderse_Kaaskop | 24-09-19 | 11:36

Het is weer typisch zo'n Oranje-debacle. Het wordt je door een stel corpsballen aangesmeerd als 'stimulans voor de economie' en uiteindelijk moeten er weer miljoenen belastinggeld bij. Had die onzin toch in Assen gehouden.

Ad Hominem | 24-09-19 | 11:26

Dat krijg je van jarenlang polderen en iedereen maar willen pleasen om allerlei kabinetten te vormen en het cordon-sanitaire richting bepaalde partijen (en dus 100.000-en Nederlanders) in stand te houden.
'Hier hebben jullie wat cadeautjes om allerlei projectjes te bouwen ten faveure van de economie, en uiteraard krijgen jullie Linkse Psychoten dan weer wat Groene wetjes en regeltjes om jullie blij te houden.'

En dan BOEM, botsen de belangen.

Blijft een moeilijke kwestie, kiezen tussen 2 kwaden. Een omhoog-gevallen huisjesmelker die allerlei projecten van de grond krijgt, puur omdat ie in de juiste wieg geboren is, en aan de andere kant de Groene Tofu-vretende Europa- en Nederland-vernielers van de Groene Persuasie.

Kies ik toch partij voor de 1e, maar puur om tegen de 2e te zijn. Die club is namelijk op de lange termijn veel schadelijker voor land, continent, vrouwen-, homo-, en Ongelovige Honden-rechten (U weet wel, door de onbegrensde immigratie), werkgelegenheid, woongelegenheid dan de 1e groep.

Alles beter dan ongeremd, en gestoord, Links.

Realism Is All | 24-09-19 | 11:15 | 1

Laat deze clubs allemaal maar eens gaan werken en niet hun hand ophouden door subsidies die onze regering geeft . De werkelijke fout is dus onze REGERING.Maar ik bedoel dus al deze clubs want de hardwerkende Nederlander betaald dat .Regering stop met SUBSIDIES.

benidorm | 24-09-19 | 11:20

Yepp dit kabinet dat ons klimaatgekte opdringt omdat ze dachten daar een slaatje uit te slaan,maar niet op echte klimaatgekkies gerekent heeft en het nu keihard in de face terug krijgen. Iets zegt mij dat ze langzaam aan iets minder klimaatgek worden bang dat het steeds terug poeft in hun face. Denk trouwens dat veel bewoners van zandvoort blij zijn nu met dat klimaatgekkie.Die worden namelijk al maf van al die strand toeristen bij mooi weer.

tweetybird | 24-09-19 | 11:12

Hoeveel setjes banden worden er eigenlijk versleten tijdens een race? En hoeveel liter brandstof? Nog afgezien van de transfers tussen verschillende races in. Ik gun een ieder zijn plezier, maar ik vind autootje racen van een decadentie getuigen, onvergelijkbaar met andere sporten. Goed dat Geenstijl cynisch blijft doen over de ronduit bizarre eisen die de klimaatmaffia stelt, maar autootje racen hoort niet in een duingebied.

JJMS | 24-09-19 | 11:11 | 2

1 jumbo belastingvrij tanken en opstijgen, is vermoedelijk schadelijker dan 1 F1 race

am*dam | 24-09-19 | 12:19

Als je een snor photoshopt op Bruins, lijkt hij op Erdogan.

Einde van de Domheid | 24-09-19 | 11:10

Het was allemaal te verwachten en alles had kunnen worden voorkomen door voor Assen te kiezen

Hilly Figtommer | 24-09-19 | 11:10 | 1

Yepp. Maar dat lag schijnbaar te ver van de prins vandaan. Die wil het graag in zijn achtertuin.

tweetybird | 24-09-19 | 11:15

Als het kabinet het lef heeft om te roepen dat boeren hun veestapel moeten verkleinen "want stikstof", dan moeten ze per direkt een streep door het circuit in Zandvoort halen, "want stikstof". Er zijn nu immers nog geen F1 races, dat is dus allemaal extra uitstoot. Dat mag niet meer.
Maar dat gebeurt niet, want oranje.

JanVergoor | 24-09-19 | 11:10 | 2

All hail

ColdWally | 24-09-19 | 12:07

Die race zelf is natuurlijk ook een grote orgie van NOx maar er moet ook van alles geherverbouwd, opgeknapt, uitgebreid en vernieuwd worden en dat alles midden in een enorm groot en kwetsbaar natuurgebied, de duinen. Hoe je dit een prima idee kunt vinden terwijl je de rest van het land op slot gooit en de halve boerenstand uitmoordt, is mij een volslagen raadsel.

5611 | 24-09-19 | 15:15

Liberalen en vrije markt aanhangers. Tot ze geld nodig hebben en/of in de problemen komen. Dan is de overheid ineens wél nodig.

Bigi Bana Boy | 24-09-19 | 11:12

We zetten alles boven de 78% stikstof in de aardatmosfeer om in waterstofcyanide. Daarmee kunnen we de echte wereldproblemen oplossen.

Rest In Privacy | 24-09-19 | 11:09

Ja, nou ja, dan de snelheid maar terugbrengen naar 120 km/uur. Het poldermodel dus.

Mark van Leeuwen | 24-09-19 | 11:09

Leuke testcase om te zien of in het Nederlandse gedeelte van het Koninkrijk der Nederlanden het democratische onderdeel het van onze constitutionele monarchie wint.
Of dat die royale Vollenhove tak eigenlijk niet zoveel voorstelt.

Polarisator | 24-09-19 | 11:08

Voor Formule-E is er geen probleem.
Toegang op vertoon van ticket en fiets... klaar!

Einde van de Domheid | 24-09-19 | 11:07 | 1

135 friggin dBs!

Einde van de Domheid | 24-09-19 | 11:08

Ik wens de milieuclubs alle succes. Ik ben jaren geleden diverse keren de Kennemer duinen in geweest en genoot daar van de rust en het natuurschoon (ook een van die landschappen die je van Nederland doet houden). Bouw dat circuit maar op een industrieterrein.

JvanDeventer | 24-09-19 | 11:07 | 1

Helemaal mee eens.

JJMS | 24-09-19 | 11:13

Er zit natuurlijk een hele rare discrepantie tussen het stilleggen van bouwprojecten en het willen inkrimpen van de veestapel enerzijds, en het persé willen doordrammen van dat F1 gebeuren. Mij interesseert die hele Max hype geen reedt, maar ieder zijn ding verder hoor. Vind het alleen heel amusant hoe vooral "rechtse" politici zich als een drol in de pispot ronddraaien om proberen goed te lullen wat niet goed te lullen is. Want de F1 moet doorgaan, maar ik moet wel aan de warmtepomp, zonnepanelen en aan de energiebelasting. Heb ik overigens geen problemen mee, maar wat een heerlijke hypocriete soap is dit toch.

Bigi Bana Boy | 24-09-19 | 11:07 | 2

Ik sta er net zo in

Mark van Leeuwen | 24-09-19 | 11:10

O f het doordrammen van die vliegvelden omdat wij zo nodig voor een habbekrats naar de Costa del Sol willen vliegen en op vakantie gaan naar landen die leeglopen omdat het daar onveilig is.

Rest In Privacy | 24-09-19 | 15:46

Het grappige is dat de Formule 1 al volledig klimaatneutraal was voordat het hip was om daar met grote bek en veel fanfare aandacht over te zoeken (voor zelfpijperij). In 1997 is men al begonnen met CO2 compensatie.

Hasj_en_Wietje | 24-09-19 | 11:05 | 1

CO2 compensatie is NIET klimaatneutraal. Dat is een aflaat kopen van iemand die toevallig iets schoons doet en zelf lekker doorgaan met vervuilen.

JanVergoor | 24-09-19 | 11:12

Beetje zon en de wegen zijn verstopt. Hel.
Daar kan geen F1 bij.

Einde van de Domheid | 24-09-19 | 11:04

Mooie plek voor een trouwstoet.

RickTheDick | 24-09-19 | 11:03

Ah mij voorspellingen zijn aan het uitkomen, nu is het nog wachten op de buur of milieupipo die een week of 2 voor het racegeraas van start gaat toch nog een bezwaar weet in te dienen en op die manier een dikke stalen staaf in het F1 radderwerk mikt.

Lt-Kol Kilgore | 24-09-19 | 11:03 | 2

U denkt in een rechtstaat te wonen? U weet toch inmiddels hoe de hazen lopen in het land van die oranjes.

Earl_of_Doncaster | 24-09-19 | 11:05

@Earl_of_Doncaster | 24-09-19 | 11:05: Natuurlijk, maar tegen een process dat ingespannen wordt kan zelf de meest oranje d666 rechter niet op, Hij/Zij moet de rechtsgang laten plaatsvinden.

Lt-Kol Kilgore | 24-09-19 | 11:21
-weggejorist-
frank4444 | 24-09-19 | 11:02

Stikstof stijgt iedereen naar z'n kop.

Fi-Bu-Bla | 24-09-19 | 11:01

En die braamsluiper en graspieper vliegen wel om de windmolens heen?

redthehaghue | 24-09-19 | 10:59

Opzouten met die tyfusherrie en aankomende verkeerschaos bij ons. Beetje nutteloos rondjesrijden met hun Hot Wheels. Al was het maar om prins huisjesmelker dwars te zitten.

Blote Bertus 2000 | 24-09-19 | 10:59 | 2

Als ik kijk naar de prijzen die mensen vragen om een kamer van 3m2 te verhuren tijdens de Grand Prix, dan bestaat heel Zandvoort uit mensen die solidair zijn met het huisjesmelken principe.

Hasj_en_Wietje | 24-09-19 | 11:06

Wel mooi; Zandvoort 2020 komt op het moment dat de klimaat-hype aan het overwaaien is. Die "emotionele" rede (dat er überhaupt naar het mens geluisterd wordt!) van die Greta Thunberg het speeksel hoopt zich op haar leeftijd nog net niet op in haar mondhoeken, ronduit hatespeech! Lachwekkend gewoon. De aftakeling is begonnen. Dankje, Greta!

Mijnbescheidenmening | 24-09-19 | 10:58 | 2

Zag u haar loeren naar Potus? LOL

Canis.bonus.es | 24-09-19 | 11:04

Or.... is it?

Einde van de Domheid | 24-09-19 | 11:05

Lekker bezig, hoor, opkomen voor F1-races.

dr Rechts | 24-09-19 | 10:58

Een "gezin"van 14 personen in een eengezinswoning die herhaaldelijk fikkie stoken in de huiskamer. Wat leveren die aan mejeuvervuiling? Kan je wel 5 Grote Prijzen van organiseren.

Rest In Privacy | 24-09-19 | 10:57 | 1

Dat is cultuur.

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 13:31

Minister Bruins zet alles op alles om de F1 door te laten gaan.
“Er is een kleine groep tegenstanders en die respecteren we, maar het is goed om alles in perspectief te zien”.
Zouden ze deze argumentatie ook tegen KOZP gebruiken?

Alco-de-Holist | 24-09-19 | 10:56 | 1

nee.

Nuchternederland | 24-09-19 | 11:01

Ik ben benieuwd wat voor Precedent ze hiermee gaan scheppen voor al die andere stilgelegde bouwputten.

BigShow | 24-09-19 | 10:54 | 1

dat men er eerst met wat racewagens door heen moet crossen, neem ik aan. Daarna mag je weer door met bouwen.

Nuchternederland | 24-09-19 | 11:01

Alles dat Prins Woeker in zijn opmars hindert, is geoorloofd en heeft mijn instemming.

SergeantPierlala | 24-09-19 | 10:54 | 2

SergeantPierlala | 24-09-19 | 10:54
Eens ! Regels handhaven !

demaup | 24-09-19 | 11:04

Hier nog één.

Maris v.d Hof5393 | 24-09-19 | 11:08

Gewoon omdat het kan heb ik laatst businessclass gevlogen om wat extra CO2 en Stikstofdioxide te schenken aan moeder natuur.

Dutch_Holland | 24-09-19 | 10:53 | 1

Neemt niet weg dat er voor prins Bril een uitzondering gemaakt hoef te worden, regels gelden voor iedereen. Ik heb ook 5 jaar moeten produceren om een bouwvergunning voor mijn nieuwe huis te krijgen.

Dutch_Holland | 24-09-19 | 10:57

Een overheid moet zich aan zijn/haar eigen regels houden. Burgers dan weer aan de regels de overheid. Wanneer de VVD-er Haga (is hij ook de eigenaar van het lyceum? ....) zich niet aan de vergunningsregels houdt, roept iedereen schande. Een Prins van Oranje hoeft zich kennelijk niet aan de regels te houden, maar dat vindt niemand bezwaarlijk. "Het leven moet ook een beetje leuk blijven", roept Rutte dan. En intussen zit hij wel te pronken met het Klimaatakkoord en kan hij het erg goed vinden met GroenLinks. Ik ken de situatie in Zandvoort niet, maar kennelijk komt daar permanent een forse ingreep in het landschap. Ooit zal de gekte rondom Verstappen en de F1 voorbij zijn, maar is de omgeving wel onherstelbaar beschadigd. Goed dat iemand daar tegen ageert. Hoe zit het trouwens met de stikstofuitstoot bij Assen?

Mannes | 24-09-19 | 10:52

Wie is de baas in dit land?
Kleine fanatieke extremistische clubjes ontregelen via de ‘rechter’ ons ganse land!?

laurentius | 24-09-19 | 10:49 | 3

Euh, nee, dat ontregelen doet de overheid zelf met de door henzelf ingevoerde regels.

Peerkeoud | 24-09-19 | 10:54

In dit geval kunnen ze de boel niet hard en lang genoeg ontregelen.

Maris v.d Hof5393 | 24-09-19 | 11:09

@laurentius | 24-09-19 | 10:49 |
U bedoelt die oranje club ?

demaup | 24-09-19 | 11:16

F1, F2, Dakar, GP en alle andere sporten waarbij verbrandingsmotoren worden gebruikt wereldwijd verbieden. Alleen nog zakelijk en noodzakelijk vliegverkeer. Stop ook de productie van onnodige artikelen/gadgets/ gebruiksvoorwerpen, dit scheelt weer in grondstoffen, productie en distributie. Zorg voor geboortebeperking om de wereldbevolking met 75% te reduceren. En zo zijn we al een eind op de goede weg. En als we daarna ook nog in vrede willen leven dan verbieden we ook religie en het monetaire systeem.

Hangtietsmurfin | 24-09-19 | 10:49 | 1

Waarom allemaal de boel verbieden en beperken. Mensen die kinderen nemen zijn verantwoordelijk voor het feit dat de nieuwe Greta's van deze wereld gaan omkomen van de viezigheid. Verstandige mensen nemen geen kinderen en gaan lekker zelfzuchtig de boel feestend opmaken, zonder zich zorgen te maken over het nageslacht.

Peerkeoud | 24-09-19 | 10:57

Ja want dàt zal het milieu redden!

JackStick | 24-09-19 | 10:46

Alles wat leuk is moet kapot. Autorijden, drinken, roken enzovoort. Maar eh, alles voor het milieu!

pibasso | 24-09-19 | 10:46

Tja prins bril bakt ze weer bruins, als het te moeilijk wordt, komt er een nieuwe wet waar alle vergunningen onder vallen of zolang het bij de rechter is, mag toch verbouwd worden of zoiets. Misschien toch Assen. ???

jan huppeldepup | 24-09-19 | 10:45 | 1

Natuurlijk had het Assen moeten worden in plaats van te gaan racen in de kwetsbare natuur. Dat circuit is kant en klaar terwijl er plaats is voor veel meer toeschouwers wat ook nog eens een entreekaartje goedkoper zou maken. Smerige politiek.

Maris v.d Hof5393 | 24-09-19 | 11:15

Duidelijk dat alle milieuclubjes weer met het vliegtuig terug van vakantie zijn. terug, maar als prins bril het wil hangt alle stikstof stil. Van mij mogen alle milieuclubjes stikken in hun stof.

Therapietje | 24-09-19 | 10:45

Wie vestigt er dan ook een nationaal park direct naast een circuit?

happen_maar | 24-09-19 | 10:43

Mooi toch. Hebben de bovenonsgestelden ook eens last van hun eigen gecreëerde waanzin.

Kaas de Vies | 24-09-19 | 10:42

Van mij doen ze maar.

Middelvinger naar het volk 'u moet wel electrisch rijden/aan de warmtepomp', en ondertussen.

Ik heb geen mening wel of niet, alleen interessant wat voor treinwrak dit gaat worden.

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 10:41

Gelijke monniken, gelijke kappen.

Dan maar geen F1.

En ik ben wel fan hoor, maar laat dan maar op wereldwijde schaal zien hoe bekrompen Nederland is geworden.

Ik hoop op een totaalfail, Nederland op z'n be(k)(st).

NumbNuts | 24-09-19 | 10:38 | 4

Eens, gewoon narren omdat het kan.

allesofniks | 24-09-19 | 10:56

Ik ook, in de hoop dat de schellen van de ogen vallen (mooi hè, een oud-Nederlandsch spreekwoord).
Ik ben wel benieuwd of de kaartjeskopers hun geld terugkrijgen. Want overmacht natuurlijk....

Nuchternederland | 24-09-19 | 11:03

Laat ze maar in hun eigen mes lopen. Misschien dringt het dan eens tot die idioten door dat het niet zo handig is om overal in het buitenland jezelf aan onhaalbare doelen op te knopen. We hebben nu weer zo'n ministersfeval rondlopen die loopt te blaten om strenge maatregelen tegen plastic. Zal ook wel weer op totale, zelf gecreëerde blokkade uitdraaien.

5611 | 24-09-19 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Nu zit ik helemaal niet te wachten op een Nederlandse GP maar van die stikstofdrammers word ik ook wel een beetje moe.
Kunnen we Spa Francorchamps niet huren voor een weekend en het gewoon daar organiseren?

Berbaar | 24-09-19 | 10:37 | 3

Geloof dat er een andere locatie beschikbaar was, die beter bereikbaar is en waar niet zo verbouwd hoeft te worden. Ofzeauw.

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 10:40

Een relatief kleine groep mensen is het behoorlijk onaangenaam aan het maken om dit land te wonen. Wanneer wordt er ingegrepen?

Crusher | 24-09-19 | 10:37 | 2

Regels zullen versoepeld gaan worden, of anders uitgelegd gaan worden, o.a. analoog aan de omringende landen.
Dat zal uiteindelijk het resultaat van de bezwaren en van de gerechtelijke uitspraken zijn.

Zwizalletju | 24-09-19 | 10:44

@Zwizalletju | 24-09-19 | 10:44: Er komt gewoon een algehele snelheidslimiet van 90 of 100 km/h op de snelweg. Daar heeft dan bijna heel Nederland een beetje last van en zijn de N2verbindingen ruimschoots gecompenseerd voor welk project dan ook.
Die limiet geldt trouwens dan niet op het circuit Zandvoort, dat dan weer niet.

Peerkeoud | 24-09-19 | 11:01

Tofuvreters met teveel tijd en geld bedelven alles en iedereen onder een lawine procedures die bakken geld en zeëen tijd kosten. Zelfs als ze zouden verliezen, dan kunnen ze winnen doordat de tegenpartij failliet gaat, of uit pure ellende maar stopt met de plannen. En als dat niet werkt, dan kunnen ze altijd nog een stal bezetten, een straat afsluiten of ergens inbreken. De politie doet toch niets. Ik vind tofuvreters maar stinken.

Zeddegeizot | 24-09-19 | 10:36

Op zich is dit wel een mooi signaal. Als de overheid het milieu aan zijn laars lapt door tegen alle (morele) regels in een overbodig evenement doorgang te laten vinden, waarom zou de gewone burger dan nog zijn best doen om zo energiezuinig mogelijk te leven. Leeft een stuk relaxter. Zowiezo kun je je afvragen waarom de boven ons gestelden alleen al voor hun plezier een 10-tallen grotere uitsoot van verontreinigende stoffen mogen hebben dan een gemiddelde burger.

watazooi | 24-09-19 | 10:34 | 2

"overbodig evenement" dan kun je dus alle evenementen afschaffen. dus ook voetbal,hocky,biljarten,kleien met vingers,natuurwandelingen,vierdaagse en ga zo maar door.

abeltasman | 24-09-19 | 10:45

Maar de burger wordt de 'energiezuinige' hoek ingejaagd met extra energiebelastingen en een dichtgedraaide gaskraan. Als burger heb je dus geen keuze, tenzij je als bovengestelde genoeg geld hebt om je niets aan te trekken van die milieunonsens.

FrankVeer | 24-09-19 | 10:51

Ergens gelezen, gisteren, dat die Vollenbroek ook protesten ingediend heeft tegen alle luchthavens in Nederland. Ze hebben de stikstofuitstoot niet op orde. Hij gaat eisen dat de vliegbewegingen gehalveerd gaan worden..... Nou dan breekt de pl**ris uit...
edit* artikel gevonden: eenvandaag.avrotros.nl/item/schiphol-...

dreistein34 | 24-09-19 | 10:34 | 1

Ook dit mogen ze van mij winnen. De rechtsongelijkheid tussen uitstoot kampioen Schiphol die uit mag breiden en de boerenstand die uitgemoord moet worden, is schrijnend, zo niet lachwekkend als het niet zo treurig zou zijn. Laat ook dit maar in hun eigen gezicht ontploffen, leren die idioten misschien iets van.

5611 | 24-09-19 | 15:30

Dat stikstof zal me aan mijn reet roesten, maar gisteren kwam het verhaal dat er nog veel meer geld moet komen, dan denk ik, Brillemans leg eens wat geld neer. want je maakt het hele jaar gebruik van het circuit, Max maar drie dagen.

gato | 24-09-19 | 10:33

Als er niemand klaagt, bouwen de projectontwikkelaarmafioso op elk nog groen stukje een "luxe" torenflat (die achteraf toch niet zo luxe blijkt te zijn, omdat men een paar centen wilde besparen op dingen als dragende balken en rioleringspijpen, en men de hele boel over moet doen).

Vuurwezel | 24-09-19 | 10:32

Ze kunnen toch gewoon Hamilton de eerste prijs geven en Max de derde?
Hoeven ze niets eens te rijden. Strootje trekken of Vettel of Bottas tweede wordt.

man on the edge | 24-09-19 | 10:31 | 1

E-sports!

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 10:33

Moeten ze dat meisje met haar asperges maar inhuren
schijnt dat booskijken en een hoop gejank best wel wat teweeg kan brengen!

Halul gebakken | 24-09-19 | 10:30 | 1

How dare you!!

Veiligheidsslot | 24-09-19 | 10:34

Een van de belangrijkste oorzaken van meer stikstof in de atmosfeer is dat de bevolking van Nederland steeds maar doorgroeit; daardoor moeten er meer huizen gebouwd worden, meer wegen aangelegd, meer overheids- en bedrijfsgebouwen, enz, enz, enz.
Welke deskundige gaat er even naar de rechter en vraagt de immigratie stop te zetten!?!

Aristotalloss | 24-09-19 | 10:29 | 4

Immigratieschaamte. Deugschaamte.

Macroglossum | 24-09-19 | 10:43

@Macroglossum | 24-09-19 | 10:43: vluchtschaamte.

Dat is schaamte die vluchtelingen hebben wanneer ze hun ecologische voetafdruk onder ogen komen.

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 10:48

@Kapitein Sjaak Mus | 24-09-19 | 10:32: Natuurlijk niet in meerdere talen. Baarschaamte is alleen voor de blanke Nederlander. Vluchtelingen, asieleisers en zwembadterroristen mogen zo veel baren als ze willen, hoe meer hoe beter!

5611 | 24-09-19 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Het zal mij benieuwen hoe al die bezwaren weg "gespindoctored" worden

Fapfap | 24-09-19 | 10:28

..... omtrent het stikstofbeleid.... Manman wat een sneue bedoening is dat toch altijd met zulke mensen. Stikstof ga je toch niet over druk maken. Komt vanzelf goed. De natuur kan als de beste voor zichzelf zorgen.

F1802 | 24-09-19 | 10:28

Begin maar eens met het invoeren van betalen kosten wanneer je protest afgewezen wordt.

TheBigKirth | 24-09-19 | 10:27

Ik gun de milieuclubjes veel succes. Optiefen met de F1, de pandjesprins en de hordes extra toeristen voor Amsterdam. Lang leve de duinen en de zandhagedis.

harbi | 24-09-19 | 10:26 | 1

Helemaal mee eens. Get a life. Dat F1 gedram in de duinen. Zoek een volwassen hobby. F1 is van de vorige eeuw.

Fred uit Amstelveen5 | 24-09-19 | 10:53

Deze (gestuurde) ecosuïcidaliteit neemt bizarre vormen aan. Waar door migratie, half Afrika aan het volksverhuizen is, en mee wil doen aan de "vervuilende" geneugten van het Westen, laten we ons gijzelen door een kleine groep klimaatfascisten, die overigens op heel veel punten, dezelfde agenda voert als de migratielobby: de totale ontmanteling resp. vernietiging van de Europese industrie en - cultuur. Overigens, op mijn WC-verfrisser van de Jumbo staat: "Door het gebruik van stikstof als natuurlijk drijfmiddel is deze luchtverfrisser milieuvriendelijk en draagt hij niet bij tot het broeikaseffect".

Sendis | 24-09-19 | 10:26 | 2

Wc verfrisser?

Bomenmoordenaar..!

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 10:27

En toch zijn deze bezwaarmakenden niet het grote kwaad. Dat zijn namelijk degenen (politici?) die wet- en regelgeving goedkeurden waardoor deze lui bezwaar kunnen maken.
Je kunt toch niet eerst wet- en regelgeving invoeren en die vervolgens zelf overtreden?
Goed dat dit allemaal nu aan de kaak wordt gesteld.

Amsterdamsko | 24-09-19 | 10:25 | 2

Helemaal mee eens

gooischetrut | 24-09-19 | 10:26

Allereerst moet je je wetgeving zodanig normeren dat het haalbaar is. Te vaak wordt veel en veel te hoog ingezet en wordt er vervolgens een beetje aangerommeld met gedogen, compenseren en faseren als het, voorspelbaar, onwerkbaar blijkt.

Ten tweede moeten we af van de situatie dat beleid in de rechtszaal gemaakt wordt. Beleid is aan het parlement als wetgevende macht en de regering als uitvoerende macht.

5611 | 24-09-19 | 15:35

Was dit gezeik niet een stuk minder geweest met een keuze voor Assen?

gemeentereiniging | 24-09-19 | 10:25 | 3

Nee. Dit soort millieu eikels heb je overal en zijn de grootste rem op de NL economie die er bestaat. Wat je ook wil bouwen of doen, er is altijd wel een millieu-eikel die bezwaar maakt, want de dwarsgestreepte ringbaard naaktslak heeft er last van.

DuperSildo | 24-09-19 | 10:28

Maar Assen was voor zij die er toe doen nooit een keuze.

Berbaar | 24-09-19 | 10:28

Die gasten hebben gewoon gelijk. Heel veel regels is heel veel gezeik.

Pedronegro | 24-09-19 | 10:25 | 2

Juist!

Amsterdamsko | 24-09-19 | 10:26

Stelt u nu voor om daarover wat regels te maken?

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 10:26

Het zou toch wel lachen zijn als dat feestje van de huisjesmelkprins en zijn VVD-vrinden niet doorgaat dankzij dezelfde groene lobby waardoor de VVD zich tegenwoordig zo op sleeptouw laat nemen.

JTKDM | 24-09-19 | 10:24

Het probleem is de zuurstof,geen zuurstof geen stikstof.
Zeg er wat van greta.

rein9576 | 24-09-19 | 10:24

Ja overheid, dat krijg je ervan. Aan de ene kant laat je stikstof de boel stilleggen, aan de andere kant vind je het wel prima als het om Prins Bril gaat. Dat kan niet he? Keuzes maken.
Mooi hoe hard het klimaat geneuzel in je gezicht ontploft.

Bakkeleures | 24-09-19 | 10:23 | 1

Eens!

Amsterdamsko | 24-09-19 | 10:26

Men wil ook een maximum snelheid instellen voor de F1 bolides. Tijdens de race mogen ze niet harder dan 70 Km / uur

RickRD | 24-09-19 | 10:22 | 3

En biobrandstof met minder energie, elke 2 rondjes tanken.

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 10:25

En, niet te vergeten, drempels op het circuit.

DuperSildo | 24-09-19 | 10:32

Trajectcontrole moet makkelijk te implementeren zijn. Tag Heur heeft alles al klaar.

mono-culti | 24-09-19 | 11:01

De oplossing lijkt mij simpel. Die geitenwollen milleuneukers met de rug tegen de muur, aanleggen, richten.. moet je eens kijken hoeveel stikstof je dan bespaart. Daar kun je wel een paar F1 races voor organiseren.

DuperSildo | 24-09-19 | 10:22 | 3

Executeren van diegenen waar je het niet mee eens bent is zo '33-'45

gemeentereiniging | 24-09-19 | 10:27

Nee, dat soort oplossingen is meer iets voor links. Zie Sovjet-Unie, China van Mao of Cambodja.

5611 | 24-09-19 | 15:59
-weggejorist-
Kapucijnes | 24-09-19 | 10:19

Toen het besluit viel om de F1 hier te houden, was er nog geen sprake van een stikstofcrisis.
Om die reden kunnen we met terugwerkende kracht de F1 niet verbieden.

Zo werkt het met paspoorten en deelname aan terreurgroepen toch ook?

Croxifoxio | 24-09-19 | 10:18 | 2

Dat maakt voor veel andere projecten ook niet uit. Alles wordt opnieuw bekeken en al dan niet stil gelegd.

gooischetrut | 24-09-19 | 10:26

Mijn zegen hebben ze.
F1 hoort niet in zandvoort. De zee is niet eens normaal bereikbaar daar. De files beginnen in haarlem op een zonnige dag.

Als je ergens F1 wilt hebben, dan is Assen de enige plek eigenlijk.

IkWilOokWatZeggen | 24-09-19 | 10:17 | 2

Maar ook daar zal er stikstof geproduceerd worden, dus wat is het verschil?

Nuchternederland | 24-09-19 | 11:00

18.000 projecten die stil gelegd worden, heel NL op z'n gat, Rutte die in New York iets liegt over draagvlak en klimaatmaatregelen, maar de F1 moet en zal door gaan. Right.

de visser | 24-09-19 | 10:15 | 2

Gek he?

Kleine_Deugniet | 24-09-19 | 10:16

Die brillenprins is een halve oranje en wat die willen gebeurt doorgaans ook.

JanBrel | 24-09-19 | 18:40

De uitspraak van de Raad van State inzake het Pas besluit luidde dat men niet achteraf uitstoot van stilstofoxides mag repareren. Zandvoort zegt doordat er verbouwd wordt er in 2020 niet dagelijks geraced wordt op het circuit. Dat lijkt mij dus niet in strijd met de RvS beslissing. Immers wordt er zo vooraf een verhoging gecompenseerd. Of het genoeg is dat weet ik niet.

austinhealey | 24-09-19 | 10:15

Onbegrijpelijk dat ze die man niet gewoon intimideren vanuit het OM, laten arresteren door de slaafse politie, wat DNA afnemen en hem vervolgens 850 uur taakstraf geven wegens het (vermeend) weggooien van een kartonnen beker in een natura 2000 gebied.

Macroglossum | 24-09-19 | 10:13 | 1

gewoon de belastingdienst op af sturen. die hebben eigen regels.

abeltasman | 24-09-19 | 10:52

Ik was even op reis naar Afrika. Ik kom terug en ineens is stikstof blijkbaar een hot topic geworden.

Gezien het feit dat de lucht om ons heen voor zo'n 79 % uit stikstof bestaat, snap ik het probleem niet. Kan iemand het mij even uitleggen?

James Lastig | 24-09-19 | 10:12 | 7

James, vieze vervuiler dat je er bent. Een beetje naar Afrika gaan met het vliegtuig. Ga je schamen!

pibasso | 24-09-19 | 10:30

@pibasso | 24-09-19 | 10:30: ehhhh, waar staat vliegtuig? Misschien wel met de rubberboot, schijnt meer te gebeuren,

J-van-de-Bontekoe | 24-09-19 | 10:33

@pibasso | 24-09-19 | 10:30: Ja, natuurlijk. Zou toch weleen beetje raar zijn als je in de luchtvaartsector werkt, om dan met de fiets naar Kenya te gaan, niet?

Maar ik zal het voor de volgende reis eens aan mijn opdrachtgever vragen, of hij mijn dagvergoeding een half jaar wil blijven doorbetalen omdat ik graag met de zeilboot en fiets naar Colombia wil.

James Lastig | 24-09-19 | 11:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Is die Johan familie van Volkert of alleen maar millieuwappie overeenkomst?

Slurfje | 24-09-19 | 10:12

Heeft u al geen vergunning aangevraagd een sheet te laten?

Feynman | 24-09-19 | 10:11 | 3

Dat komt Feyn, wordt verboden een Natte scheet in een Netje.

Slurfje | 24-09-19 | 10:13

Jij hebt toch ook zo'n katalysatorpijpje wat je aanbrengt alvorens je jezelf anaal ontlucht?! Niet? Asociaal!!

DuperSildo | 24-09-19 | 10:25

Dat. In een bananenmonarchie gaat het F1 circuit in Zandvoort wel open.

kapotte_stofzuiger | 24-09-19 | 11:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland