Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Persco Nederlandse Grand Prix

In mei 2020 staat De Tarzan voor heel even bekend als bocht.

Ennnn dan schakelen we nu over naar Zandvoort! Daar stonden de journalisten sinds gisteren in de file voor de rotonde in Overveen! De Formule 1 heeft een maandje borg en sleutelgeld betaald aan Prins Bernhard! Nu is het rond! Kritiek op Zandvoort is verboden want alles aan Zandvoort is gaaf en we hebben weer een Nederlandse Grand Prix! Daarom eindigt iedere zin van dit topic met een uitroepteken want het is helemaal fantastisch! Wat nou met je Assen, met je circuit dat met de MotoGP bewezen heeft meerdaagse mega-evenementen te kunnen hosten! Chase Carey is aanwezig! Dat is de hoogste baas van de Formule 1! Jan Lammers is er ook hij viel ooit uit de lucht, floep, precies op een Formule 1-stoeltje! Toeval! Nu is hij een autoriteit op het gebied van autoracen! De broers Coronel volgen iedereen op Twitter! Misschien is Jack Plooij er ook wel maar misschien ook niet want eigenlijk is hij tandarts! ZANDVOORT! ZAND-VOORT! ZAND-VOORT ZAND-VOORT ZAND-VOORT AMSTERDAM BEACH AMSTERDAM BEACH! Website is online! Updates met info volgen hier!
UPDATE: Livestreams zijn offline “op verzoek van de FOM.” Die denken kennelijk dat ze in Azerbeidzjan zijn. Weten we meteen wie de baas is in dit land. Nog erger is dat media hun stream ook echt gewoon killen.
UPDATE: F1 DRIE JAAR NAAR NEDERLAND (aldus Hélène Hendriks van de voetbal)
UPDATE: Hier het officiële persbericht van de F1.
UPDATE: Chase Carey kan nog geen datum noemen, maar wel 'rond deze tijd van het jaar'. Dus reken op begin mei.
UPDATE: Coureur Romain Grosjean: "We hebben dit circuit nodig, het is anders dan een modern circuit." NOEMT HIJ ZANDVOORT NOU EEN ARMETIERIGE BENDE, DIE FRANSOOS?
UPDATE: Zandvoort sorteert alvast voor op enorme toeloop: ticketverkoop gaat via loting.
UPDATE: De burgemeester van Zandvoort haalt het meest vervuilende feestje ter wereld naar z'n badplaats. Lult over verduurzaming. Haha yeah right.

OFFICIEEL

Social

Zandvoort-Buiten

Zin in bier nu

Reaguursels

Inloggen

Waarvoor wil niemand een bowlingbaan?

laurentius | 14-05-19 | 22:05

Ik feliciteer iedereen in NL die F1 fan is en dit leuk vindt.

sjef-van-iekel | 14-05-19 | 19:28 | 1

Sympathiek van je. Het is een soort elfstedenhype maar dan sneller

van Balen | 14-05-19 | 21:04

Wat ik nou helemaal niet begrijp is waarom er niet een stuk Nederland uitgezocht word waar dit allemaal nieuw gebouwd kan worden. Ja traditie Zandvoort en Assen bla bla bla. Kijk eens naar Abu Dhabi of Austin. Die leggen daar even een dijk van een splinternieuw circuit neer. Stukkie Noord-Oost Polder of Flevoland heeft plek genoeg, ligt centraal, heeft een vliegveld in Lelystad en overal vandaan te bereiken via snelwegen. Zorgt voor minimaal geluidsoverlast. Perfecte locatie voor een enorm mooi, splinternieuw circuit volgens de laatste veiligheidsnormen. Als je nieuw bouwt hoef je niet eerst alle ouwe teringzooi af te breken. Schijnbaar hebben we in Nederland hele goede circuitontwerpers. Ik schat zo in dat een nieuw circuit net zo veel kost als dat ouwe kolere ding opknappen en dan graaf je jezelf nog helemaal in in dat Zandvoort ook. Er word weer niet gekeken naar de belangen voor de sport maar alleen naar de belangen voor de hotemetoten.

clockandhammergame | 14-05-19 | 18:31 | 2

Nieuw bouwen ook niet nodig. Op de A10 kun je een prachtig rondje crossen rond Amsterdam, met tig treinstations in de omgeving.
Enige obstakel wat dat betreft is de burgemeesteres Femke.

Boris die Sauertopf | 14-05-19 | 19:36

@Boris die Sauertopf | 14-05-19 | 19:36: Ze kunnen ook de Afsluitdijk erin gooien als stukje circuit. Bij Kornwerderzand omkeren en dan knallen richting Bolsward...

clockandhammergame | 15-05-19 | 01:40

Lol.... €12.500 voor 2 nachten in een kut appartementje?
Voor een fractie van dat bedrag laat ik me er vanaf Teuge heen vliegen met de PH-JMP, stap daar op vrijdag tegen lunchtijd met een rugzak vol voer en drank op 3000 voet uit, flare netjes tussen toegangspoort en tarzanbocht, raap na landing sneller dan het licht mijn chute bij elkaar en verdwijn seal-style in het onopgemerkte..

loze stijl | 14-05-19 | 18:09

Kan Assen niet omgedoopt worden tot Amsterdam racetrack?

modderator | 14-05-19 | 16:46

Het gehele "probleem" Zandvoort lost zich inmiddels vanzelf op.
Prijzen accommodatie gieren nú al gillend de pan uit.
Tickets zullen ook wel zo goed als onbetaalbaar zijn.
Parkeren zal eveneens wel zo'n slordige €50.= gaan kosten.
(moest afgelopen zaterdag al €8 betalen)
NS en ProRail slaan, op zo'n korte termijn nog geen deuk in een pakje boter.
Samengevat: de massale toestroom van het plebs is dus al verregaand afgetopt.
De mensen die de veronderstelde prijzen en tarieven wél kunnen ophoesten is de Happy Few. Die mensen laten zich "gewoon" per helikopter invliegen.

RickVogelschrick | 14-05-19 | 16:34 | 1

oud nieuws.. dat wist men al op het moment dat de Prins zijn beachclub in de tarzanbocht bouwde en het circuit kocht... die heb nix met het plebs.. dit is puur voor de happy few oh ja, wel betaald van de belastingcenten van de Nl burger.. ga daar maar vast van uit!

fikkieblijf! | 14-05-19 | 18:58

Ik wil als doorgeleerde Rus met joods bloed niet vervelend doen maar Spa is 40 km van Limburg en 200 km van het calvinistisch hart van Nederland. Welk probleem lossen jullie nu eigenlijk op?

drs. Levi Samsonov | 14-05-19 | 16:27 | 1

Het financiële probleem van Prins Bril.

El Rico Grande | 14-05-19 | 16:40

Huizenprijs schijnt nogal snel te kelderen daar in die omstreken. Maar probeer dat maar eens te verhalen. Is de vertrokken Groningers ook niet gelukt.

mozaard | 14-05-19 | 16:00

Je kunt je al inschrijven voor de loting van de kaartjes via dutchgp.cmtickets.com/ hoef je niet te wachten tot 27 mei.

De Profiteur | 14-05-19 | 15:31

Dat mag van Links Nederland, want een snorfiets 4 takt die 24 km per uur rijdt schijnt nog vervuilende te zijn dan mammoettankers en vliegtuigen!!!

Nou hoor ik die schijnheiligen van Groen(s)Links, PvdA en D66 niet!!!! Nu dat dit doorgaat in Zandvoort, betekend dat er miljoenen auto's meer km rijden en er meer vliegbewegingen komen op Schiphol, daar hoor je ze ook niet over die schijnheiligen.

Niet links | 14-05-19 | 15:11 | 2

Spijker op de kop!

vluchtelingallergie | 14-05-19 | 15:26
-weggejorist-
Middeleeuwig | 14-05-19 | 15:45

Mooi voor de trots van Nederland maar voor de rest heeft het weinig te doen met Jan met de Pet.
Nu schijnt het infrastructuurtechnisch gezien het helemaal vast te lopen zodat iedereen met de trein of fiets moet maar denkt u nou echt dat de bobo's, de oliesjeiks met de trein gaan? Natuurlijk niet, die landen gewoon met hun privéjet op het circuit van Zandvoort en laten zich vervoeren in een golfkarretje naar de tribune over de rode loper.
Zo werkt dat.

ProAsfalt | 14-05-19 | 15:01

Ben dus een F1 fan en vind het mooi dat we weer een Nederlandse F1GP hebben. Maar de tijd zal het leren of het ontwikkelingsteam van Zandvoort zich eigen te hoog hebben ingeschat. 1 jaar tijd om al deze veranderingen aan het circuit, infrastructuur en omgeving gedaan te krijgen..... Ik hoop niet dat het een Mickey Mouse show word met een half bakken circuit en een compleet verkeers infarct. Je kan er nog zoveel geld tegenaan gooien maar uiteindelijk moet het wel allemaal uitgevoerd kunnen worden en ik ben bang dat ze dat niet gaat lukken in zo'n korte tijd. Petje af als dat wel lukt.

clockandhammergame | 14-05-19 | 14:35 | 3

Petje af als het wel lukt en met EIGEN geld.

Wekkertje | 14-05-19 | 14:36

@Wekkertje | 14-05-19 | 14:36: Als al eerder ergens gezegd beneden. Al decennia lang betaald de Nederlander belastinggeld voor voetbal ongeregeldheden en moet alles daar voor wijken. 1 race per jaar en daar wat geld tegenaan gooien en iedereen schreeuwt moord en brand. Het gaat tenminste niet naar Boerkina Fasso of Congo om de negertjes daar aan een mountainbike te helpen om naar school te komen.

clockandhammergame | 14-05-19 | 14:42

Leuk zo'n optochtje in de duinen. Publiek in optocht naar het circuit, vervolgens een optocht kijken en daarna helemaal in de optocht weer naar huis.

Wekkertje | 14-05-19 | 14:34

Wordt dit een formule 1 race met elektromotoren. Ongelofelijk D66 groenlinks zeiken over alles wat milieu vervuilt. Trouwens koninklijke huis kan alles doen wat ze willen geen belasting , vliegen wat ze willen en nu weer Zandvoort op laten knappen van belasting geld

speed48 | 14-05-19 | 14:32

Geweldig, je kan die herrie wél 7km verderop horen weet ik uit ervaring (bij F1 waarschijnlijk wel 10km) maar dan heb je ook wat! En als ze er echt een verduurzaamd feestje van willen maken moeten ze maar elektrisch gaan rijden.

Simon_GS | 14-05-19 | 13:50 | 2

Tegenwoordig niet meer. Ze rijden op 1.6 liter motortjes en niet met een V8 of V10 zoals de demo's met de Jumbo Race Dagen. Je kunt gerust zonder oordoppen lopen ook. Tijdens een 24 van Spa met V10 GT auto's heb je oordoppen nodig, met de F1 niet.

Freert Gilders | 14-05-19 | 14:03

En de uitlaatgassen gaan ook nog eens door de turbo

Wekkertje | 14-05-19 | 14:35

Met dank aan die Prins met al zijn panden. Koopt nu Zandvoort op. En tol heffen om Zandvoort binnen te komen.

Kamervraag | 14-05-19 | 13:50 | 1

Je zou wel verwachten dat hij wat gaat investeren in vastgoed in Zandvoort inderdaad. Maar dat mag ook wel want het is een armzalige badplaats.

Simon_GS | 14-05-19 | 13:56

Sywert vs klimaatdrammers;
Formule 1 extreem vervuilend?
- CO2-uitstoot Formule 1 wordt als sinds 1997 gecompenseerd.
- CO2-uitstoot van formule 1 auto is slechts 9 maal hoger dan die van een nieuwe personenauto
- uitstoot van alle auto’s in alle races +- gelijk aan één vlucht 747 Amsterdam-Los Angeles
twitter.com/Sywert/status/11282523061...

HdJ | 14-05-19 | 13:45 | 2

Het publiek dat naar b.v. een marathon of de Tour komt kijken komt ook niet allemaal op de fiets. En de uitstoot van het publiek (150.00 personen) overtreft de uitstoot van de F1 wagens ruimschoots.

Wekkertje | 14-05-19 | 14:38

Hoe vind de compensatie plaats?

RamondeM | 14-05-19 | 15:01

Goed om te horen dat iedere azijnzeikerd hier tegen is. Kan ik tenminste een kaartje kopen.

exqueeseme | 14-05-19 | 13:43

Verstandsverbijstering bij politici en raceliefhebbers in combinatie met hebzucht in het miljonairscircuit. Het zorgt voor raceplezier van 1,5 uur en financiële en organisatorische ellende voor jaren.

Graaier | 14-05-19 | 13:38 | 1

Complimentje voor 'miljonairscircuit'.

Diotima | 14-05-19 | 14:14
-weggejorist-
kudjens | 14-05-19 | 13:32 | 1

Ik ga die Prins Huisjesmelker niet sponsoren en helemaal niet met het onrendabele vervoer of de fiets naar fucking Amsterdam buiten.

Claude Jacque | 14-05-19 | 13:23

Lekker in pretpark Randstad. Zandvoort heeft historie... Alsof we VOC-schip Batavia gaan uitrusten met een sonar en luchtdoelraketten om het bij de tijd te krijgen.

Diotima | 14-05-19 | 13:21

"Begin mei"? Als die ongetwijfeld de democratie zeer toegenegen zijnde FOM besluit dat de Formule 1 op 4 mei valt, precies tijdens Dodenherdenking, kan de burgemeester van Zandvoort dat vast voorkomen, niet waar? Niet waar. Tenminste: niet zonder onder een boeteclausule van tientallen miljoenen (te betalen uit publieke middelen) uit te kunnen komen. Let op mijn woorden.

henkvaningrid | 14-05-19 | 13:19

Twee dingen:
1) Goh, wat onverwacht dat de keuze op de randstad valt,
2) Kunnen we afspreken dat voor een drietal jaren, dus drie wedstrijden, dus wat is het, ongeveer 150 rondjes, er nul Euro aan belastingpoet naartoe gaat om een circuit op te knappen waar zat globale alternatieven voor zijn?
Dan ben ik voor.

DeJemelscheet | 14-05-19 | 13:03

Is de koninklijke familie nog steeds eigenaar van het circuit?...

ZwarteRiek | 14-05-19 | 12:55 | 1

Ja hoor, die met die moeilijke bril heeft het jaren laten verpauperen en laat zo anderen voor de opknapbeurt opdraaien. Zoals het een Oranje betaamt.
Overigens heeft hij ook maar even een strandtent aangeschaft (Bernies Beach, I kid you not) zodat hij zijn vriendjes nog exclusiever kan fêteren.

Gazzerop | 14-05-19 | 13:53

Nu de keuze (helaas misschien) op Zandvoort is gevallen, moet het maar afgelopen worden met het negatieve gezeik. Wij kunnen dat best. Hopelijk wordt het een mooi feest!

fail | 14-05-19 | 12:53 | 1

Ja tuurlijk, want nu de kogel door de kerk is zijn de uitdagingen ineens opgelost?
Ga echt niet braaf af zitten en kijken hoe dit verloopt.
Zou het eigenlijk nog veel erger vinden als "wij" dat best "kunnen".
Want: laat het karretje trekken door een "Van Oranje" en ineens maken afspraken en regels niets meer uit?
En reken maar dat dit gaat gebeuren (/al niet gebeurd is).

Gazzerop | 14-05-19 | 13:56

Heeft Jesse Klaver al gereageerd op dit fantastische nieuws?

Waakvlam | 14-05-19 | 12:50 | 1

De gemeenteraad, inclusief drie groenlinkslaven, heeft unaniem voor 4 miljoen euro sponsoring uit de gemeentelijke schatkist gestemd. Jesse gaat hier echt niet over jammeren.

Sterker nog, ik verwacht dat hij volgend jaar voorzien van een plaksnor en een lange regenjas op de VIP-tribune zit.

Rest In Privacy | 14-05-19 | 13:44

Wat een hoop negatief gereaguur zeg. Lekker makkelijk alles vooraf al de grond instappen. Ik hoop gewoon dat het een heel mooi evenement word met een Nederlandse winnaar. Hier schijnt gewoon de zon.

De_Helderse_Kaaskop | 14-05-19 | 12:41

Zandvoort, de badplaats met de warme gezellige uitstraling van een Plattenbau woonwijk uit de voormalige DDR.

Bigi Bana Boy | 14-05-19 | 12:40

Ik heb een 2 kamer appartement te huur in Zandvoort Buiten. Goed, het heet officieel Bergen aan Zee, maar lopend over het strand ben je er sneller bij het circuit met de auto of de trein. Een uurtje of zes doorstappen slechts.

Bigi Bana Boy | 14-05-19 | 12:38

Goed gedaan Zandvoorters en belanghebbenden!!!

Roepende in de Woest | 14-05-19 | 12:33

Wat een zuurpruimvolk zijn die Nederlanders toch. Naar volk zijn jullie. Ben blij dat ik nog wat Duits bloed in mij herberg.

Roepende in de Woest | 14-05-19 | 12:31 | 4
-weggejorist-
Middeleeuwig | 14-05-19 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ze komen alleen maar voor Max, maar wie zegt dat hij er niet al bij de start uitgetikt wordt? Dat kan toch? Dan is alles voor niks, ondertussen lacht die Bernhard zich de ballen uit de broek. Dat is de enige echte winnaar, die krijgt straks op kosten van de belastingbetaler een prachtig circuit alsof hij nog niet rijk genoeg is.

quigg | 14-05-19 | 12:26 | 3

volgens mij heb jij de persconferentie helemaal niet gekeken. gaat geen cent belasting heen.

De_Helderse_Kaaskop | 14-05-19 | 12:37

@De_Helderse_Kaaskop | 14-05-19 | 12:37:
En dat geloof jij? In 2020 nog niet, maar na de evualatie van de eerste race moet er van alles beter, moet dit en dat en zus en zo aangepast en de gemeente, provincie en rijk moeten dat betalen... want tja... de contracten ligger er, en om te voorkomen dat het in 2021 weer een chaos wordt moeten de overheden zorgen voor de verbeteringen. En het circuit gaat niet over het station, de toegangswegen, de boulevard, de campings en de duinen.
Wat je weet kun je voorspellen.

Stormageddon | 14-05-19 | 12:45

van mij hoeft dit niet, vindt er niks aan, maar de ramptoerist in mij kijkt er wel naar uit. Totale chaos op de aanvoerwegen, spoorwegovergangen die dicht blijven, files aldaar. En dan natuurlijk de zelfverklaarde morele overlords in dit land: de linkse moraalridders. Wat zal er gebeuren als daar de baan bezet wordt, zeg maar net zo als een familie boeren bedreigen door op hun erf te komen, de zaak vernielen, boel bezetten. Dat wordt natuurlijk ook uuuuuuurenlang “ onderhandelen”. Door de lokale sufkutjes met een politiepakje aan.

Nuuk | 14-05-19 | 12:20

Volgens de burgemeester is er een belangrijke troefkaart voor de logistiek: De Fiets! Als iedereen op de fiets naar het circuit komt is er geen enkel probleem!

Je kunt dus heel goed met een fietsenrek achterop de auto naar Haarlem, Overveen of Bloemendaal en van daaruit door de duinen op de fiets naar het circuit. Waar je dan in Haarlem zou moeten parkeren weet niemand.

Stormageddon | 14-05-19 | 12:19 | 3

Als nu iedereen, en dat hele circus op de fiets komt, ongeacht waar je woont. dan ook gelijk door naar een volgend F1 fietsen bv in Monaco. Dan noemen we het tour de France en de winnaar krijgt een geel hesje.

Nuuk | 14-05-19 | 12:24

Ze komen ook massaal op de fiets naar de TT dus het moet mogelijk zijn.
Met een Nacht van Zandvoort op het strand.

matatwork | 14-05-19 | 12:38

@matatwork | 14-05-19 | 12:38: ben zo'n 30 jaar geleden met 12 km per uur door de chicane gerend, samen met mijn collega, om 7 uur smorgens. Toen lag het circuit in de steigers. En verder is Assen natuurlijk veel geschikter, maar te ver van de grachtengordel verwijderd.

SlimmeBelg | 14-05-19 | 14:50

Hahaha, als het mooi weer is zijn de toegangswegen vanaf Heemstede al helemaal potdicht. Ben benieuwd welke nieuwe wegen er aangelegd gaan worden.

lanexx | 14-05-19 | 12:17

Leuk!! Het circus voor de domme massa komt naar het dorp. Joepie!

polderslootje | 14-05-19 | 12:14

Ik ga alvast cola, koffie, chips en nootjes inslaan.
Wat gaat dit mooi worden.

(Te)veel mensen op een (te)kleinstukje natuurgebied met een (te)links natuurlobbie en (te)veel herrie en peutvergassers.

Laat maar komen. Zin an

Het Licht | 14-05-19 | 12:08

Straks is het weer janken als er iemand door de drukte dood wordt gedrukt. Dan zijn we weer massaal "geschokt" en komen er weer stille tochten.

inderdaad geen stijl | 14-05-19 | 12:07

Super voor Nederland en de saamhorigheid!!
En natuurlijk ook geweldig voor Zandvoort, die zal een boost krijgen mbt de bereikbaarheid, voorzieningen, noem maar op !!

b3n | 14-05-19 | 12:04 | 2

Dat kan wel zo zijn maar het misgunnen van de prins is veel belangrijker.

botbot | 14-05-19 | 12:12

@botbot | 14-05-19 | 12:12:
Ach toch.
Met zo'n trollenkorps komt hij ook niet veel positiever in het nieuws he.

Niet zo naar tegelen over die "Oranje" mensen, hij heeft het allemaal eigenhandig bij elkaar gewerkt!

Gazzerop | 14-05-19 | 12:47

fuck Assen

roy3573 | 14-05-19 | 12:04 | 1

Bedoel je roy3573 dat je Assen een slecht idee vind en schieten woorden je tekort ?

ewout56593235 | 14-05-19 | 12:20

Hij kan altijd nog uitwijken naar het Mediapark. De GP van Hilversum. Weet de rest van de wereld veel.

Mammeloe | 14-05-19 | 12:01

Een klassiek circuit met iconische uitstraling. Ik weet nog goed dat ik als 7-jarig jochie met mijn ouders naar de duinen ging om te luisteren naar de herrie en te kijken het circus eromheen. Als ik alle commentaren lees die niet zijn gemotiveerd door emotie lijkt het een slecht plan:
Ouderwets circuit met slechte voorzieningen
Slechte aan- en afvoer voor publiek

Blij dat ik er niet meer in de buurt woon, daarom gewoon doen!

vleeschtomaat | 14-05-19 | 12:00 | 2

Wellicht dat ze juist door deze nieuwe impuls de zaken eens goed aanpakken daar?
Circuit opnieuw asfalteren, parkeren goed regelen in de buurt en met pendels werken, ov geschikt maken ervoor, geweaun, lekker investeren in een bijzondere plaats met een bijzondere historie. NB: Het circuit van Spa is bijvoorbeeld ook een grote puinhoop maar geen belg die daarover zal jammeren, zolang de F1 maar blijft en het hele gebied van inkomen voorziet is het allemaal best. Zouden wij ook wat meer kunnen doen, trots zijn op wat we hebben en niet bang zijn om eens een stap naar voor te maken ipv piepen in een hoekje.

elfenstein | 14-05-19 | 12:05

Alle vliegen in 1 klap : racen met electrische racewagens met vrouwelijke bestuursters zoals Tes La in haar Max opgeladen auto

ewout56593235 | 14-05-19 | 11:58

Prima dat het naar Nederland komt. Maar de lobby om de GP naar Zandvoort te halen bestaat uit mensen die het doen uit persoonlijk financieel belang. Jan Lammers is niet een gepassioneerd oud sporter ala van Hanegem die belangeloos de sport dient. Hij wordt er rijkelijk beter van. De prins doet het niet om zijn onderdanen in Nederland te dienen. Sterker nog, zijn onderdanen moet flink wat belastinggeld afdragen en zijn aandelen zijn tien keer zoveel waard. Assen had alles beter en gratis voor elkaar. Aan de GP van Nederland zal daarom altijd een vorstelijk smetje hangen.

the haque warrior | 14-05-19 | 11:58 | 3

onderdanen? hij is lid van de koninklijke familie en meer niet, zijn kids hebben rood bloed. hij maakt nooit kans op de troon.. enkel een beroemde achternaam.

joran v d s | 14-05-19 | 12:30

@joran v d s | 14-05-19 | 12:30:
Je hebt (blijkbaar) geen idee wat zo'n achternaam voor deuren opent.
Dat maakt het in dit geval nog erger (wmb.).
En niemand die me duidelijkheid kan geven WAAROM de beste man die naam mag gebruiken terwijl hij toch echt uit de pijp van Pieter v. Vollenhoven is gekomen (of is dat juist NIET zo?).

Gazzerop | 14-05-19 | 12:50

Lammers, Coronel, nooit een deuk in een pakje boter gereden. Wel zakkenvullers 1e klas. Jos Verstappen en zijn zoon, dat zijn de echten.

SlimmeBelg | 14-05-19 | 14:55

Dit, en alléén dit, is de reden waarom Assen vanaf dag 1 geen kans heeft gehad bij de Yanks:

" with the Netherlands’ historic and iconic Zandvoort making a popular return to the Formula 1 calendar after a 35-year hiatus…

The stunning venue, which is situated just metres away from lush sandy beaches and dunes, has previously held 30 Dutch Grands Prix - but hasn’t hosted F1 since 1985, when McLaren’s Niki Lauda was victorious.

Why is F1 returning to Zandvoort?
Zandvoort is steeped in F1 history, having hosted 30 Grands Prix – only eight venues have hosted more. The likes of Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Jim Clark and Alain Prost have all tasted victory there. "

Goedkope marketing over de rug van andermans successen.

Rest In Privacy | 14-05-19 | 11:57 | 2

Wat klopt er niet aan die lofzang dan?
U zegt goedkope marketing, ik zeg: dat heeft nog best wat gekost, al die races, al die coureurs, al die prijzen en al die patatjes mét...
Anders hadden ze die rijke historie nu niet gehad, snappie?
En hey, Fangio. Als je dat niet begrijpt moet je gevoegelijk je snavel houden, dan heb je gewoon niks met racesport en ben je aan het azijnpissen.

elfenstein | 14-05-19 | 12:18

@elfenstein | 14-05-19 | 12:18: Alles klopt er aan en goedkoop was het zeker niet. Ik refereer aan de huidige Yanks die daar de baas zijn: totaal geen gevoel met de sport en alleen bezig met het ombouwen naar een Amerikaans-media-festijn-model. Goedkoop scoren met Zandvoort's historie ipv moeite doen om het beste circuit van Nederland mediageil te maken.

Rest In Privacy | 14-05-19 | 12:25

Als er andere belangen zijn van huisjes melkers en groot grondbezitters, van het bedrijfsleven of van de overheid dan wordt het hele milieu toch direct terzijde geschoven. Zie wat voor onzin die burgemeester uit staat te kramen. Niemand maakt zich daar verder toch nog druk over want dat milieu is gewoon een verdien model en de werkende burger mag het allemaal betalen. Dus genieten van F1 in Zandvoort volgend seizoen.

Therapietje | 14-05-19 | 11:56

Wat een gezeik weer van onze salon-nationalisten. Hebben we eindelijk een evenementen om trots op te zijn. Reclame voor ons land. Beginnen ze opeens te zeuren over het milieu terwijl je ze daar normaal nooit over hoort. En drukte op de wegen. Het is ook nooit goed. Liever Formule 1 dan Pasen, Sinterklaas en de HEMA rookworst. Vroem vroem vroooeeeemmmmmm.... En Assen is lelijk.

Ardbeg | 14-05-19 | 11:55 | 1

jij bent het suikerfeest nog vergeten, dat heb jij toch ook liever dan Pasen, Sinterklaas en een rookworst van een Anti Zwarte Pieten winkel?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 14-05-19 | 12:30

De formule 1 is juist koploper in de verduurzaming van auto's, alles wat er aan innovaties op het gebied van zuinigheid, meer kracht, lichter, kleiner etc.... uit de F1 in moderne auto's toegepast is overtreft miljoenenvoudig de minieme uitstoot van die paar opgevoerde carts. Gelul dus, Mosterd.

elfenstein | 14-05-19 | 11:53 | 1

Helemaal gelijk

clockandhammergame | 14-05-19 | 18:37

Het hele F1-gedoe interesseert me niet. Prins Brillemans vind ik op het randje van fout. Gelul over milieubelasting van F1 is wat het is: gelul.
Maar: we zijn Nederland iets te goed met initiatieven vooraf de grond in zeiken en zaniken. Daarom ben ik blij met partijen die groots durven te denken.

ole guapa | 14-05-19 | 11:52 | 1

Prins Brillemans gaat gewoon verder met wat Prins Neushoorn al zo goed deed:
Echte royalty zijn, je macht en afkomst gewoon gebruiken, excessief doen, groots uitpakken, de achterbank van je auto hoger willen hebben dan de chauffeur (google Roi des Belges carrosserie, leo #2 van B. had het ook grootheidswaan)
Ondanks dat ik de monarcie liefst vandaag nog afgeschaft zie moet ik toch toegeven dat áls je ze dan toch hebt, ze zich ook zo moeten gedragen. Ben je de Koning? Wees 'm dan ook en doe wat je moet doen, boven de meute staan en groots gedrag vertonen. Saai volk hebben we wel genoeg en is ook niet leuk om naar te kijken.

elfenstein | 14-05-19 | 12:01

"GroenLinks Noord-Holland: geen formule 1 op circuit Zandvoort"

GroenLinks Noord-Holland spreekt zich uit tegen de komst van de Formule 1 race naar Zandvoort. De race staat te boek als een vervuilend evenement. De komst van de Formule 1 zou gepaard gaan met nog meer milieuvervuiling, geluidsoverlast en fileleed in de omgeving van Zandvoort. GroenLinks Noord-Holland vindt het belangrijk dat er iets wordt gedaan aan de bestaande overlast en uitstoot. De nadelige invloed van het circuit is niet alleen in Zandvoort, maar ook in omliggende plaatsen als Heemstede, Haarlem en Bloemendaal direct merkbaar.
noordholland.groenlinks.nl/nieuws/gro...

Jan Leul | 14-05-19 | 11:51

Laatst had Andere tijden een docu over het oude Scheveningen. Was tot 1942 een mooie mondaine badplaats. Hotels in Jugenstil, dure boulevard, een soort Nice in het klein. Tot de Duitsers alles neerhaalde voor hun Atlantikwall bunkers. Het puin werd in de Duinen gestort. Als ondergrond voor een toekomstige Overwinningsweg. Ze racen dus straks over een reep asfalt van de verslagen Nazi's.

Mammeloe | 14-05-19 | 11:50 | 1

In Assen moeten ze tussen de kraters van engelse bommen slalommen.
Dan liever die moffenshit nog wat dieper de grond indaveren met kloeke automobielen en duizenden fans. Stampen maarrrrrr.

elfenstein | 14-05-19 | 12:09

Achterhaalde nepsport ook, wie de duurste auto heeft wint. Ik geef het twee jaar voor een electrische bolide de ontploffingsmotor inhaalt.

Einde van de Domheid | 14-05-19 | 11:49 | 3

Dat is al zo, wagens zijn al deels electrisch en zal steeds meer worden. Is er al eens een 1 on 1 race geweest tussen een F1 en een FE bolide? Ik vrees het ergste voor de petrol versie eerlijk gezegd, elektromotoren geven zo'n onwaarschijnlijke pak kracht dat zelfs de meest venijnige v6 in stukken uitelkaar vliegt als je probeert om er zoveel torque uit te halen.
Nu al trekt een tesla de gemiddelde snelle bmw al helemaal ziek.
Ook bij de E-versie van formule 1 zal de duurste auto winnen trouwens, hoe meer research je erin stopt, hoe meer winst je kan halen met kleine aanpassingen die kleine teams niet kunnen betalen. Heeft niks met de soort brandstof te maken.

elfenstein | 14-05-19 | 12:14

@elfenstein | 14-05-19 | 12:14: Een F1-bolide draait rondjes rond de huidige FE auto's. Tijden van een FE liggen rond die van een F3-bolide op dit moment.

BennieBiefstuk | 14-05-19 | 12:22

@BennieBiefstuk | 14-05-19 | 12:22:
Dan worden ze technisch niet zo sterk gemaakt als zou kunnen. Elektrotechniek kan veel meer vermogen leveren dan otto motoren. Jammer dat zo'n E-wagen dan niet z'n volle potentieel krijgt maar geknepen wordt, waarschijnlijk omdat anders de range niet goed genoeg meer is. Ik pleit voor accuwissels in de formule E, dan hoeven ze niet meer te beperken voor de range en is er weer een competitief element bijgekomen in de pits. Ene accu eronderuit, verse er weer in, Gaaaaaan. Die sport wordt de komende 10 jaar de nieuwe standaard en de E-bolides zullen rondjes draaien om de dinowagens van nu. Mark my words.

elfenstein | 14-05-19 | 13:01

Rondje of 60 zeeweg / boulevard/ zandvoortselaan is mooier en beter dan huidig afbraakzooitje genaamd circuit. En die overstekende herten maken het extra spannend en goed voor de kijkcijfers. Ik zeg Doen !!!!

Jan Leul | 14-05-19 | 11:48

Dit soort shit, daar hebben we Limburg toch voor?

Einde van de Domheid | 14-05-19 | 11:47

Het is weer het oude liedje. Types als onze onroerendgoed prins verdienen het geld en wij mogen betalen voor de milieuvervuiling, politieinzet etc etc.

Michael03 | 14-05-19 | 11:47 | 1

Het voelballen is idem dito.

botbot | 14-05-19 | 11:48

Sneu voor Assen, maar de Randstad domineert nu eenmaal dit land. Talpa sponsort, lijkt me niet zo leuk voor Ziggo. De onder meer door Pro Rail aangekondigde infra-structurele problemen los je op met elektrische fietsen. Begrijp ik het nou goed dat dit de belastingbetaler (behalve in Zandvoort dan) geen cent kost? Voor mij is het letterlijk ver weg, dus wens ik alle omwonenden van het circuit van harte succes.

Mannes | 14-05-19 | 11:46

Zandvoort over een jaar een artikel 12 gemeente. Failliet zonder dat er een extra tribune gebouwd is. Want zo rollen we in het Nederland van bestemmingsplannen, natuurgebieden en bodemprocedures.

JanVergoor | 14-05-19 | 11:42

Ik denk dan direct: Doortrekken die HSL, NoordZuidlijn en de Betuwelijn. En als klap op de vuurpijl.... de Fyra erop terug. *Nederland en grote projecten mompelen doet*

Pedronegro | 14-05-19 | 11:42

Kranten vanmorgen:

De Formule 1 in Zandvoort in mei 2020 gaat reusachtige logistieke problemen opleveren.

En dan te bedenken dat Assen vrijwel niets hoeft te doen, schandalig !
Wie gaat dit betalen onze prins zelf.
Kamervragen lijkt mij op zijn plaats

Mich2007 | 14-05-19 | 11:42 | 1

Onze prins is oppermachtig die dicteert in zijn uppie het hele GP gebeuren.

botbot | 14-05-19 | 11:47

Zelfs als men per dag 50.000 auto's heen en weer wil laten rijden in een soort van eenrichtingsverkeersachtige circel dan nog is het probleem niet het aantal auto's op de weg maar alle opstoppingen die men krijgt door het parkeren. Wel of niet in het bezit van een parkeerkaart maakt niet uit. Er is gewoon helemaal geen plek in Zandvoort om 50.000 auto's (SNEL !) kwijt te kunnen. De doorstroming naar de 3 ff misschien 4 parkeerparken zal nooit geen 1000 auto's per uur in totaal zijn zijn dus reken maar uit. Dit gaat hem nooit van zijn leven worden.

enkelereisretour | 14-05-19 | 11:39 | 3

We zijn toch Nederlanders? Wij komen per boot.

John McClane | 14-05-19 | 11:43

Gewoon het strand asfalteren.
Ben je meteen van dat zand tussen de billen af.

Kapitein Sjaak Mus | 14-05-19 | 11:55

@Kapitein Sjaak Mus | 14-05-19 | 11:55:
Nee, asfalt tussen je billen, dát is prettig.

henkvaningrid | 14-05-19 | 13:25

Misschien kan Zandvoort tips van Scheveningen krijgen hoe zij het vuurwerkfestival logistiek organiseren. Daar komen jaarlijks ook gigantisch veel mensen op af.

hotbrasil | 14-05-19 | 11:39 | 1

Ook daar sta je altijd helemaal klem.

boerk | 14-05-19 | 11:50

Geweldig! Prachtige locatie in de Duinen. Reclame voor ons land. Gefeliciteerd alle Nederlanders!

Ardbeg | 14-05-19 | 11:38 | 1

Je hoeft mij niet te feliciteren hoor. Ik kan genieten van de blijdschap van de liefhebbers, maar ik ben geen liefhebber.

Rest In Privacy | 14-05-19 | 11:55

Ze weten hopelijk wel dat Nederland plannen heeft om in 2025 al te beginnen met het afschaffen van benzine en diesel voertuigen? Leuk zo een elektrisch feestje, na elke ronde 4 uur opladen dat wordt een lange zit.

leijpeideaud | 14-05-19 | 11:36

Met zoveel praktische bezwaren die kleven aan een GP in Zandvoort moeten er wel secundaire belangen zijn.
En voor wie ? Liberty Media, of toch Prins Bril ?

Wijze uit het Oosten | 14-05-19 | 11:35

Met betrekking tot de opmerking over een vervuildend feestje: sinds 1997 is de F1 al neutraal mbt uitstoot. En dan niet alleen van de races, maar van alle logistiek er rond.

www.autosport.com/f1/news/56953/f1-al...

BennieBiefstuk | 14-05-19 | 11:35 | 3

Offsets kopen is iets anders dan klimaatneutraal opereren. Maar ik vraag me af of de F1 werkelijk vervuilender is dan laten we zeggen de gemiddelde klimaattop.

Muxje | 14-05-19 | 11:37

je gelooft dat gebazel? Uitstootneutraal, totdat je de definitie leest. Prima hoor dat je een feestje hebt, ik heb er geen moeite mee dat in Zandvoort of waar dan ook te doen. Maar uitstootneutraal... houd toch op.

El Rico Grande | 14-05-19 | 11:39

Afkopen doen ze. Heeft weinig met een CO2 neutrale bedrijfsvoering te maken.

Sprinkhaan | 14-05-19 | 11:51

Oranjes > Groene Khmer.

Rest In Privacy | 14-05-19 | 11:33

Vinden jullie Heineken nu eens ook zo smerig? Getverdemme, goor bier is dat.

Sinaslolly | 14-05-19 | 11:31 | 3

Niet alleen Heineken. Alle bier is goor en smerig... Bah! Vies!
#gaatRadleropdrinken

Patty D. | 14-05-19 | 11:38

ja, absoluut. ik drink liever cola dan die bocht bah!

Metaalenzo | 14-05-19 | 11:39

Heineken is dan ook geen bier.....

FasiscovanJole | 14-05-19 | 11:44

Een regelrechte schande. Schaamteloos gekochte ego-trip van een malafide nepprins. En maar juichen.

JJMS | 14-05-19 | 11:30

Raadsel: de ruimte tussen 4 wielen.....( winnaar krijgt een ticket).

ellullo | 14-05-19 | 11:29

SAD beunhazensport hoort niet in de duinen van Nederland. kijk nu al uit naar de huilende mensen die de race gemist hebben omdat ze 38920974 uur in de file gestaan hebben.

Gappie333 | 14-05-19 | 11:29 | 3

Had beter gewoon in assen gehouden kunnen worden daar zit merendeel van de doelgroep denk ik. Al die domme boeren.

Gappie333 | 14-05-19 | 11:30

En de vosjes, hazen, meeuwen, reeën, noem maar op in de duinen? Ongelooflijke teringherrie en uitstoot in een natuurgebied wat ons moet beschermen tegen hoger gelegen water. Ze zijn niet goed, echt niet. En 'wij' mogen nog niet eens met onze huidige auto in onze eigen hoofdstad nota bene binnenrijden. Van den zotte! Dat baantje hadden ze echt allang weg moeten halen toen t niet meer gebruikt werd. Schande

merel veld | 14-05-19 | 11:27 | 4

@ikworstelengadouchen | 14-05-19 | 11:30: wat is de onzin dan? En over de nieuwe dingen die je erbij haalt; ja ik vind het ook erg voor de bewoners, mountainbikers en strandgangers. En ik vind het belachelijk dat een stal bezet wordt op eigen erf. Ik was voor Assen, u ook dus. kunnen we elkaar de hand schudden

merel veld | 14-05-19 | 11:46

@merel veld | 14-05-19 | 11:46: de onzin dat dit niet kan in een gebied waar onze veiligheid gewaarborgd moet worden tegen hoger water. achter het Circuitpark loopt namelijk nog een hele rij duinen/boulevard. ik ben er zelf ooit eens geweest met de A1 grandprix, ja het is een hoop herrie, maar dat zou je overal hebben. de dieren hebben uitgestrekte duinen partijen tot hun beschikking, een eindje verderop van het circuit is de boulevard dus voor het grotere wild toch al niet zo'n geschikte plek. erger voor de dieren in de duinen etc: windmolens, die geven een hoop herrie af, en dat elke dag.

ikworstelengadouchen | 14-05-19 | 11:51

@ikworstelengadouchen | 14-05-19 | 11:30: die varkentjes in die schuur worden overigens allemaal 'geruimd' vanwege besmettingsgevaar door onuitgenodigde bezoekers in de voedselketen. Zo zijn onze voorschriften!

ole guapa | 14-05-19 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, zo lukt het wel om minder toeristen naar Amsterdam te laten komen. Ze landen allemaal op Lelystad?

Mammeloe | 14-05-19 | 11:26

Nou ik denk dat ik mijn appartement maar op airbnb gooi. Zoek ik zelf wel de rust op in duitsland

TDB | 14-05-19 | 11:24

De precieze overeenkomst met Zandvoort zou ik wel eens willen zien. Bij de Formule 1 zijn ze niet gek, dus daar staan ongetwijfeld een paar hele flinke boeteclausules in, gegeven alle praktische obstakels voor een F1 GP in Mokum aan Zee. Dat wordt dus aan de hand van mijlpalen de voortgang van de infrastructuur toetsen (inclusief van dat konijnenspoor zelf), maar vooral vooraf de entrance fee cashen!

Gaat het mis, en dat lijkt welhaast gegarandeerd, dan Assen een paar maanden van te voren verwittigen en Bob's your uncle! Voor Liberty Media een win-win situatie dus, inclusief een gegarandeerd uitverkocht huis. Ongeacht de uiteindelijke locatie in ons kikkerlandje.

Reken maar dat ze in Assen een side letter in de kluis hebben liggen.

Rest In Privacy | 14-05-19 | 11:24

De opbrengsten zijn voor de vastgoedprins en de kosten zijn voor ons? Ik las al iets over een megafietsenstalling die een wethouder wilde bouwen. Benieuwd of de rekening naar Brilsmurf gaat.

wapster | 14-05-19 | 11:20

Nostalgie + technology, een gouden combo in deze tijd. Zandvoort F1 wordt een groot succes, met dank aan Prins Bril! #zandvoort2020

Markdeur | 14-05-19 | 11:19 | 4

nu alleen nog een plek waar die f1 wagens kunnen in halen op het circuit.....

Captain_Dipshit | 14-05-19 | 11:25

@BozePaarseMan | 14-05-19 | 11:20: Ik ook, geen cynisme. Weg met die glitter en glans uit Dubai e.d, die onzin. Dit worden mooie oubollige events, waar het gezellig is en waar iedereen van kan genieten. En dat zegt een f1 nitwit, heb niets met f1, races en auto's, maar zie wel dat dit voor velen een leuk feestje wordt.
--
Assen had nooit echt iets geworden, het heeft niets extra's is gewoon een circuit zoals velen.

Markdeur | 14-05-19 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Veel plezier in de files naar en in Zandvoort! Hopelijk bent U er op tijd voor de race...

Enrique C | 14-05-19 | 11:19 | 2

files, pfff dat is zo 2020. Gewoon op tijd vertrekken en de reis goed plannen.

BozePaarseMan | 14-05-19 | 11:20

Amsterdam Beach ook niet ff auto vrij maken mevrouwh Helsema?

dorstig! | 14-05-19 | 11:18

Een verouderd circuit omtoveren in retro. Goed gedaan, de marketing is nu al excellent. Zie bv het logo, de opmerkingen zoals die van Grosejean doen de rest. Ik ben eigenlijk wel om.

BozePaarseMan | 14-05-19 | 11:17

Weg met die vieze heineken.
Het is allemaal flink dubbelop, met het geld wat Max opzij heeft gezet in Monaco ,door in NL geen belasting af te dragen,hadden we ook een leuke Gp kunnen organiseren.
Vindt het al zeer triest als je voor Nederland rijdt , maar weigert hier belasting te betalen.... moet je daar nou trots op zijn als hardwerkende nederlanders.

Torquemada | 14-05-19 | 11:17

Goed voor de economie en nu wordt Zandvoort ook even lekker opgeknapt.
Geld is geen probleem voor de overheid (die gaat toch wel bijspringen), ze genereren er zo wat geld bij.
Na de F1 kunnen ze gelijk de nieuwe snelwegen en spoorwegen doortrekken naar het nieuw aan te leggen vliegveld in de Noordzee.

Tuinhekje | 14-05-19 | 11:15 | 4

Even een aanvulling: Circuit Zandvoort maakt nu per jaar tussen de 7 en 9 miljoen winst. Het organiseren kost het circuit 30 miljoen. (bron GPupdate dot net) en levert een veelvoud op, terwijl het hele circuit naar de 21e eeuw getild wordt.
En over dat gezeur over bereikbaarheid: in 1985 deden ze dit al. Dik 30 jaar terug in de tijd. Zonder hippe OV-apps en alle techniek en middelen die we nu hebben. En de NS moet niet zeuren, maar gewoon in rap tempo de zaak regelen. In 2012 waren ze ook zo ambitieus om het treinvervoer van de Olympische spelen in Londen te organiseren via de NS-dochter Abellio. Dan zou die paar kilometer naar Zandvoort een makkie moeten zijn toch?

Tuinhekje | 14-05-19 | 11:39

@El Rico Grande | 14-05-19 | 11:41: klopt maar er worden al GP's gereden in Zandvoort vanaf 1939 t/m 1985. En nu 80 jaar na het eerste evenement zou Nederland dat ineens niet meer kunnen fixen? Dit is de kans voor Nederland om te laten zien wat er neergezet kan worden. Wat bedrijven hier kunnen op alle gebieden.
Al moet men (noem maar eens een idee) Zeppelins laten vliegen of (zoals in het verleden) de race-auto's met boten aanvoeren via IJmuiden, laat de denktanks maar overuren draaien en met creatieve oplossingen komen!

Tuinhekje | 14-05-19 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Haarlem, Bentveld, Overveen, Heemstede, Bloemendaal worden aan elkaar gesmeed door 1 lange file.
Dagenlange terreur door onberijkbaarheid van je woning, winkels etc.
Alle tokkies verzamelen: Knal uitlaatjes, opgevoerde karretjes, blonde dellen, pathetisch stoere knaapjes,

Bolhoed | 14-05-19 | 11:14 | 2

En oranje wortels op dikke koppen.

JJMS | 14-05-19 | 11:32

Hmmmm, blonde dellen

TedAnusprik | 14-05-19 | 11:39

In dit land duurt alles jaren, regels, verdagen en moeluk maar als er een Oranje in spel is kan blijkbaar alles opeens snel. Naturalisatie Maxima? Hoppa, in 1 dag geregeld. Binnenstad Amsterdam pico bello spic en span? Hoppa, het kan wel als Wim-Lex gaat trouwen. Nieuwe Boeing? Zeg maar hoe laat. Wachtlijsten en regels zijn er alleen voor het plebs.

Mammeloe | 14-05-19 | 11:11 | 5

@El Rico Grande | 14-05-19 | 11:12:
Knap staaltje oud Diets Joost Vondeling!

keestelpro | 14-05-19 | 11:15

@Skunk57 | 14-05-19 | 11:14: En omdat het al eeuwen overal zo werkt is het goed? Dan moet men ook eens stoppen met dat gedweep met Art. 1 GW. Want een bepaalde familie wordt in dit land helemaal niet gelijk behandeld, graait zich wezenloos en betaalt geen cent belasting.

Mammeloe | 14-05-19 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Stom, stom en nog eens stom, brillemans bedankt, dat je er maar weer nog rijker van wordt.
Assen.

gato | 14-05-19 | 11:09 | 3

Joh, na 1 keer karren op die hobbelbaan, krijgen ze spijt van Assen. Maar ja, Brillemans hè... die hep poen.

ellullo | 14-05-19 | 11:19

Station AEss'n. Deze trein rijdt door als intercity naar Groning. Maar nu eerst station AEss'n.

Bakje Friet | 14-05-19 | 11:09

Slechte zaak........ Assen heeft alles wat Zandvoort niet heeft en voor mij lopend te doen!

Fatwabuster | 14-05-19 | 11:08

En de file naar Zandvoort wordt hoogstwaarschijnlijk nog vermakelijker dan de file waarin de F1 auto's rijden die volgorde weten we nu al, en die duurt maar 1,5 uur.

deministerpresident | 14-05-19 | 11:08 | 1

Als het circuit van Zandvoort niet aangepast wordt kunnen de F1 fans tijdens de GP van Zandvoort naar een file op het parcours komen kijken.

keestelpro | 14-05-19 | 11:17

Ik was eigenlijk voor Assen maar toch is Zandvoort onderdeel van een lange traditie in de racewereld.
Zandvoort: gefeliciteerd met deze gedenkwaardige dag!
Oude tijden gaan herleven! (Graag wel het parcours F1 proof maken!)
twitter.com/i/status/1128223453532819...

keestelpro | 14-05-19 | 11:06

Dus Amsterdam wordt voor even Zandvoort-CBD

deministerpresident | 14-05-19 | 11:06

Logistiek gezien is Assen toch veel handiger? Maar ja... dan moeten de elite de Randstad uit.

XverderNix | 14-05-19 | 11:06

Kijk er naar uit. 200.000 man in de file bij Zandvoort.

Bvdb | 14-05-19 | 11:05 | 1

en die vrienden van volkert maar varkens besmetten, die nu geruimd moeten gaan worden, over uitstoot gesproken, maar daar zie je milieupatsers niet, ook geen belgische kentekens.

Theo-Pim-Riv | 14-05-19 | 11:07

Royals zijn betrokken, moet je opletten hoe snel alles daar omgeploegd zal worden. Milieu, vergunningen zullen er even totaal niet toe doen. Er hangt niet voor niks portret van de koning in iedere rechtszaal.

The Russian | 14-05-19 | 11:03 | 1

Dat is toch logisch, daar prins brilhuisjesmelder ook lockheed als sponsor krijgt.
Het zijn de genen.

Theo-Pim-Riv | 14-05-19 | 11:05

Wat gaat dat de burger weer kosten?!
Die 4 miljoen belastinggeld die ze eruit voor hebben getrokken gaat natuurlijk verhonderdvoudigd worden!!!
Laat die vieze parasieten van de Oranjes dat maar betalen!
Die hebben ruim 60 miljard geparkeerd staan via allerlei slinkse belastingparadijzen.

Uranus1767 | 14-05-19 | 11:02 | 1

60 is nog aan de lage kant.

gato | 14-05-19 | 11:11

Dacht toch echt dat alcohol en sigarettenreclames not done waren in de racelarij. Gaaf dat het weer mag!

BozePaarseMan | 14-05-19 | 11:01 | 4

@Ad Hominem Tu Quoque | 14-05-19 | 11:20: JPS.

Mammeloe | 14-05-19 | 11:22

@Ad Hominem Tu Quoque | 14-05-19 | 11:20: Wat dacht u van de zwart/gouden JPS auto's.

BozePaarseMan | 14-05-19 | 11:23

Bij Zandvoort denk ik altijd aan Peter Stuyvesant.

keestelpro | 14-05-19 | 11:25
▼ 1 antwoord verborgen

UPDATE: Livestreams zijn offline “op verzoek van de FOM.” Die denken kennelijk dat ze in Azerbeidzjan zijn. Weten we meteen wie de baas is in dit land. Nog erger is dat media hun stream ook echt gewoon killen.

Het Wobben heeft ook opgeleverd dat alles geheim is. Wat heeft Prins Bril te verbergen?

El Rico Grande | 14-05-19 | 11:00

Ik ga niet tot 2020 wachten...
* pakt Tarzan - gaat naar aparte kamer *

hangtiet met knoop | 14-05-19 | 10:59

Zo, waar kan ik mijn belastinggeld storten? Direct bij Prins Bril, bij het niet bestaande Amsterdam Beach? Zeg het maar. Of moet ik achteraan in de file staan om niet te kunnen zien hoe de F1 coureurs in een file over het parcours rijden.

El Rico Grande | 14-05-19 | 10:56

GP in Zandvoort?
Wat wordt de voertaal?
Duits?

Kapitein Sjaak Mus | 14-05-19 | 10:55 | 2

Am Ende der Straße biegen sie rechts ab

Tobi | 14-05-19 | 11:18

@Kapitein Sjaak Mus | 14-05-19 | 11:05:

En een hele grote bril!

Zwezerik | 14-05-19 | 11:10

@Kapitein Sjaak Mus | 14-05-19 | 11:05:
Misschien een leuk onderzoeksdingetje om te kijken of prins Bril afgelopen maanden panden in Zandvoort heeft aangekocht.
Zou me niet verbazen.

keestelpro | 14-05-19 | 11:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Een persconferentie waar geen live verslag van gedaan mag worden? Meh.

Muxje | 14-05-19 | 10:54 | 1

Sta je dan met je camera en microfoon. Openheid van zaken moeten we niet willen.

goedverstaander | 14-05-19 | 11:04

Het schijnt dat dat legertje journalisten voor de persco vanaf zes uur vanmorgen 3,5 uur in de file op de N200 bij Overveen hebben gestaan. Filerijders die de N201 via Bentveld namen zijn door leden van Kennemer golfclub voorzien van voedselrantsoenen en warme dekens.

goedverstaander | 14-05-19 | 10:54

Van ervaring word je wijs. Maar even afwachten tot volgend jaar, na de GP. Als het maar niet beangstigend veel belastinggeld gaat kosten.

Synecdoche | 14-05-19 | 10:53

Tenenkrommend dat er wordt gekozen voor Zandvoort.
Van mij mag het een logistieke horror worden met een onaf derde wereld circuit en dat er dan op hangende pootjes naar Assen verhuist moet worden. Maar alles zal wel in het werk gesteld worden voor meneer Prins.

laagvliegert | 14-05-19 | 10:52

Dat wordt naast kaartjes een fiets kopen, kan ik vanuit Sassenheim binnendoor over vogelzang naar Zandvoort fietsen.

Sinclair | 14-05-19 | 10:52

Bid alvast maar voor regen dat weekend. Dat kunnen die Zeeweg en Zandvoortselaan echt niet hebben.

Rest In Privacy | 14-05-19 | 10:52

Oeps. Video unavailable.

_Fly66_ | 14-05-19 | 10:51 | 1

Meet the FOM!

keestelpro | 14-05-19 | 11:00

Opmaat voor een Epic Fail.. Geld is niet rond, en als op enig moment de shit de ventilator raakt MOET de overheid Prins Duikbril wel uit de brand helpen... Het tekenen van het contract is een soort chantage, want als de boel fout loopt straalt dat af op heel NL.

chosenignorance | 14-05-19 | 10:51 | 4

Heineken heeft naam er nu aan verbonden die gaan echt niet aan prestigeverlies doen voor een paar miljoen meer of minder.

HdJ | 14-05-19 | 11:01

lol @ Prins Duikbril

Tobi | 14-05-19 | 11:15

Dat is geen duikbril, dat is een schuifpui!

Bakkeleures | 14-05-19 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Las gisteren dat in Eindhoven de Formule E verreden gaat worden. Dat is veel leuker en interessanter. De Formule E heeft toekomst, de Formule 1 nauwelijks nog. Formule 1 is een beetje en oude lullen sport, nauwelijks nog innovatie. Terwijl je in de Formule E zoveel kan innoveren en veel beter het publiek kan betrekken.

Markdeur | 14-05-19 | 10:49 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo, eens even kijken of ik mijn huis voor veel geld voor een weekend kan verhuren.

Hunter S. Thompson | 14-05-19 | 10:48 | 3

Dat gaat verboten wurden! Daar is de linkse politiek nu al mee bezig. Daar kan men wel vaart achter zetten. Net als varkensstallen bezetten.

ellullo | 14-05-19 | 11:24

@ellullo | 14-05-19 | 11:24: varkensstallen bezetten is varkensstallen besmetten. Oftewel dierenmoord. Dat zou ik even gezegd hebben.

keestelpro | 14-05-19 | 11:34

@ellullo | 14-05-19 | 11:24: Ik woon niet in zandvoort maar een van de meest rechtse dorpen van Nederland dat er vlak naast ligt. Daarbij, niemand hoeft het te weten.

Hunter S. Thompson | 14-05-19 | 13:00

Kijken naar lawaaierige auto's die rondjes rijden in een natuurgebied. Altijd -1

Blote Bertus 2000 | 14-05-19 | 10:45

hup max!

Henk P | 14-05-19 | 10:44 | 6

@gato | 14-05-19 | 11:15: Ah! Dat is wel hetzelfde gerucht dus want dat hoorde ik ook. :-)

keestelpro | 14-05-19 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Wees getroost.
In een F1 auto zit altijd Assen!

Kaas de Vies | 14-05-19 | 10:44 | 5

@Kaas de Vies | 14-05-19 | 10:46:
Oké ik ben de stuntman jij houdt de brandende hoepel vast.

keestelpro | 14-05-19 | 10:50

Het was nog lang onrustig in Kees & Kaas' stapelbed

Tobi | 14-05-19 | 11:14

@Tobi | 14-05-19 | 11:14: het was een romantisch éénrichtingsverkeer die nacht..... slurp.

ellullo | 14-05-19 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is officieel! *plop* (het is altijd wel ergens 12 uur)

keestelpro | 14-05-19 | 10:44 | 1

Hoi Chantal,

Zin in een transgenderontmaagding?
Of is de wond nog vers?

Kaas de Vies | 14-05-19 | 10:44

Nee! Nee! Assen!

goedverstaander | 14-05-19 | 10:44 | 3

Klopt, minder ver rijden voor het Moffenpubliek
zijn ze daarna ook eerder weg

Tobi | 14-05-19 | 11:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl