Rechtszitting Ridouan Taghi VERBODEN voor pers
Bukken voor terreur
Aanstaande dinsdag GEEN livetopic over de Marengo-zaak. De rechtbank heeft namelijk besloten dat er geen pers en publiek aanwezig mogen zijn bij de pro forma zitting in het proces tegen onder meer Ridouan Taghi. Taghi zelf is ook afwezig, want die is ondanks een beloning van honderdduizend euro nog steeds voortvluchtig. U mag dus niet weten wat er gebeurt in het proces waar de broer en de advocaat van de kroongetuige voor moesten sterven. En u mag niet horen met wat voor verklaring advocaat Inez Weski gaat komen. Triest.
UPDATE: Moordenaar Derk Wiersum waarschijnlijk tussen 20 en 25 jaar oud.
Reaguursels
Inloggenwww.waterkant.net/suriname/2014/03/28...
Rondje duinen met dit zakje darminhoud. Waar is de bescherming van bloed zweet en tranen gebleven? Veiligheidsdiensten doe je feckin werk. Dwz: rondje duinen in IJsland
Hoezo niet voor de pers? Open democratie en zo? Wat mogen wij niet weten dan?
De oplossing leek gewoon zo eenvoudig, gedoog nou gewoon drie wietplantjes per huishouden. Maar nee hoor, de jongelui van tegenwoordig hebben geen groene vingers en kopen het spul liever. De oplossing zit dus in meer natuureducatie. Zaaien, oogsten, drogen. En tijdens de kook- en baklessen leren ze dan een fatsoenlijke cake te bakken. (Wellicht iets voor Curriculum.nu om mee te nemen in hun plannen.)
Extreme situatie vraagt om extreme maatregelen. Hebben die gasten in Nederland nog ouders? Broertjes, zussen? Neven of nichten?
Allemaal oppakken en vastzetten..... Als eergevoel zo'n belangrijke rol speelt kan dit mogelijk de mannen in beweging krijgen...
Ik ben voor onorthodoxe maatregelen, maar niet voor deze. Het zal best werken, maar ik ben niet zo van die Sibbe leer.
Kijk en luister ook maar naar de familie van die maffe tramschutter Gökdinges, die familie is sympathisant van een heel geradicaliseerd islamitische groep, kan niet eens echt mijn gevoelens neerpennen, maar U weet wat ik bedoel, ergo ja er is geen verschil tussen dit soort extreem crimineel denkende lieden, heel de familie mee naar hun land van oorsprong, noem het extreem zoals @Mayan, maar het wordt tijd voor oog om oog en tand om tand, wij de burgers zonder vuurwapens moeten beschermd worden.
Wanneer ik die foto zie lijkt het wel een vrouw met die lippen zo rood, zou het misschien toch stiekum een vrouw zijn?
@Jelle1951 | 21-09-19 | 10:46: Daarom Jelle je nooit laten pijpen door een boerka, of juist wel, dat mag je zelf weten natuurlijk.
@Theo-Pim-Riv | 21-09-19 | 10:48:
@Theo-Pim-Riv | 21-09-19 | 10:48: haha ja wie weet op de foto heeft hij inderdaad iets van pijplipjes
Eerste alinea: iemand heeft zich ooit ’n keertje versproken op dit thema…
Voor de rest kan ik er geen touw aan vast knopen.
Koekoek.
Tsja...... vertrouwen en vooruitzien...…….
"Zo’n veertig supersnelle Audi’s die de politie heeft aangekocht om jacht te maken op criminelen en verkeersvandalen, staan al ruim een half jaar stil en zullen nog minimaal een jaar in de garage blijven staan. Dit komt omdat er te weinig capabele chauffeurs zijn die achter het stuur van de wagens kunnen kruipen"
www.telegraaf.nl/nieuws/1177811606/su...
Wat een fucking prutsers. Ik heb het kleinere broertje en het besturen is een eitje, zeker als de agenten eerder een Volvo gereden hebben. De paar extra PKs maken het verschil niet. De quatro is even wennen in de bochten omdat het zwaartepunt wat anders schuift als je het gas los laat. Dat soort dingen merk je pas als je met 200 door een bocht voor 120 gaat in een BMW X5 tractor met een te grote motor. Een Audi ligt als een huis op de weg en kun je bij hoge snelheden met een vinger op de centimeter rijden. Vanaf 230 moet je het stuur met twee handen vasthouden, maar dat is meer vanwege de medeweggebruikers. Als ze even van de sportstand afblijven kun je er gewoon mee aan de gang. De sport heb je alleen nodig bij het optrekken, dat gaat wat vlotter, maar anders rij je nog bijna iedereen eruit.
Ik zag er vanavond nog eentje gaan op de A2 bij A’dam…
de moves waren professioneel.
Cursus “rijden met warme bandjes” niet beschikbaar?
nou, dan lobbyen ze onder de verkeerde chauffeurs.. er zijn genoeg Finnen die met een speed die auto's al toeterend en slingerend zonder schade aan eigen vehikel overal krijgen
Wat een ongelovelijk prutsers. Kan die opleiding niet uitbesteedt worden of desnoods in het buitenland gaan kijken voor geschikte opleidingen ? Er wordt bakken geld gesmeten voor externe adviseurs maar om een gedegen opleiding te geven blijft men alleen maar in Apeldoorn ? Wat een putsers in Den Haag. Geen wonder dat dit land naar de klote is want met die gasten die geen vooruitziende visie hebben zal je altijd achter de feiten blijven aanlopen.
Max of Jos inhuren om de agenten te leren hoe ze echt de baas blijven over het motorvoertuig... Maar een idee... Kalf, of Bleekemolen kan natuurlijk ook.
Struisvogels
Nu gaat het in Jinek ook weer over.
Kijk, zoals ik eerder schreef, geld verdienen met drugs prima. Daarin ben ik een echte liberaal maar mensen fysiek ongevraagd beschadigen of zelfs vermoorden is een brug te ver.
Hiertegen moet kei- en keihard worden opgetreden.
Als het jegens drugs het niet wil wat kennelijk de bedoeling is, waarom wordt het dan niet op wapens gegooid zoals Hiddema heeft geopperd? Zoals hij zei: elke drugscrimineel draagt een vuurwapen. In elk drugspand zijn vuurwapens. In elke woning van drugsverkopers en drugsbazen stikt het van de vuurwapens.
Het is in wezen zo kinderlijk eenvoudig om het op die weg aan te pakken dat het verbazingwekkend is dat dat niet wordt gedaan.
www.youtube.com/watch?v=pB7jc4Y93vQ&a...
Er is geen andere conclusie te trekken dan dat politie handen en voeten tekort komt om de personen te beschermen die beschermd moeten worden. Dan moet het leger maar worden ingezet met toestemming te schieten en desnoods te doden. Als een scherpschutter van het leger op het dak ziet dat een verdachte met een vuurwapen op de te beschermde persoon afloopt dan mag die verdachte worden beschoten. Zo simpel is het. Het is oorlog. Een burgeroorlog.
Verleidelijk ja maar je moet ook uitkijken dat je geen Duterte-achtige toestanden krijgt: eerst schieten en dan praten.
Euh jinek gaat naar rtl las ik ergens.... zou er ook iets aangepast worden in haar patroon denk je? Van npo naar rtl? Of Just voor de centen?
@ ProAsfalt | 20-09-19 | 23:29 |
Hebben wij werkelijk nog een functionerend leger dan?
@prins_flip_da_luxe | 21-09-19 | 01:42: Sinds de uitverkoop van tanks is alleen het Leger des Heils nog over.
Politie 020: hij is vermoedelijk tussen de 20 en 25 jaar oud. Zijn verdere signalement luidt: slank postuur, ong. 1.75 meter lang, in het zwart gekleed (droeg hoodie).
Huidskleur vult U zelf maar in.
En hij had een vuurwapen, zoals veel islamitische terroristen en andere criminelen, want ze hebben één ding gemeen ze hebben altijd wapens en wij de burgers zonder wapen zijn de Sjaak, keer op keer en als ze onderling huis houden en elkaar kop eraf halen, zelfs dan zijn wij nog de Sjaak, door vergismoorden en vergis weet ik veel. Geef mij dan ook maar een wapen of tenminste het recht ook een wapen aan te schaffen.
En ondertussen wordt Geert in een politiek schijnproces zo nodig tot aan het einde van de wereld vervolgd. Speciaal daarvoor worden tientallen fte's vrijgemaakt. En die Ridwan pakken ze niet zomaar zonder slachtoffers. Make Greet Great Again. Meer kan je niet doen, voorlopig.
En wat zal Geert dan allemaal niet gaan bewerkstelligen in deze casus?
Benieuwd.
Het kan ook nuttig zijn dat de advocaat inderdaad zeer uitgebreid uit de doeken doet hoe in die zaak de rechten van zijn cliënt, en de onafhankelijkheid van de rechtspraak grotesk zijn geschonden. Wellicht heeft het Hof zelfs al een mening over de schandalige gang van zaken, maar wil dat nog extra in de aandacht brengen. De aangiftes tegen het OM zijn in het dossier opgenomen...
@Berbaar | 20-09-19 | 22:59: wat denk je van een grote f*ck you. Nav je lame comment.
@Berbaar | 20-09-19 | 22:59: Minder x 3 ?
Een in 2017 gepensioneerd ambtenaar die voor opeenvolgende ministers belast was met integratiebeleid vandaag in het parool: ‘Wilders is een socialistische politicus, die ook nationalistisch is ingesteld, misschien is nationaalsocialistisch daarom de beste categorisering.’
@kaasfondue | 20-09-19 | 23:13:
Boeit me niet.
Geef nu eens gewoon normaal antwoord op een simpele, zelfs voor U, vraag.
@Jan Leul | 20-09-19 | 23:18: Hij is sociaal en hij denkt nationaal. Zonder 'ismes'.
@isitsoornot | 20-09-19 | 23:34: Vind en ben ik ook. Ik citeer de ambtenaar in kwestie slechts om aan te tonen hoe er gedacht wordt in Den Haag maar dat weten we al in een tijdje.
@Jan Leul | 20-09-19 | 23:37: Begreep ik. Ik richtte me op het citaat.
Vanwege dit schijnproces gaat mijn stem naar hem. Maar als hij wordt veroordeelt, kan hij nog wel werken in de 2e kamer ?
En o ja: Wie wind zaait...
"We" (Dat naïeve wereldvreemde tuig in Den Haag dus die ons claimen te vertegenwoordigen) hebben dit op onszelf afgeroepen.
Fijne gefrustreerde avond lol
@Berbaar | 20-09-19 | 22:31: Het is prima zeilweer! Zomaar een tip.
Onze volksvertegenwoordigers hebben dit op ons afgeroepen door alle publieke diensten uit te hollen en dienders te overladen met bureaucratie. On top of that worden ze vervolgd als ze het durven om te schieten en worden ze onderbetaald. Dit stond te gebeuren en de werkelijke daders lopen op het binnenhof schande te spreken van de criminelen die ze zelf gekweekt hebben. We zouden eens de bezem moeten halen door die trieste boekhoudertjes daar die allen maar in cijfertjes denken en -ondanks beloftes- de belastingen steeds verder opjagen en daar minder voor teruggeven. (wat de staatsschuld moet omlaag tenslotte, who cares dat ouderen, studenten, dienders en nu advocaten kreperen of voor hun leven moeten vrezen.) Goed gedaan kabinetstuig, ruikt het nog steeds zo smerig onder die gore Haagse kaasstolp?
Hi, hi, we gaan nu mensen beveiligen,
die de Nederlandse Rechtstaat,
alleen maar onveiliger hebben gemaakt.
dat dus..
Welke advocaat gaat proberen de moordenaar van zijn collega proberen vrij te pleiten?
Iedere advocaat die vindt dat ook de moordenaar van een concullega recht heeft op verdediging. Betere vraag, zouden er zo langzamerhand advocaten komen die in die scene helemaal niet meer durven te werken...
@brekebeen | 20-09-19 | 22:15:
1. Ja daar bent U geheel correct, heel veel advocaten kunnen het belang van een correcte rechtsgang los zien van emoties.
Dat is best knap en uiterst professioneel.
2. Er zijn genoeg advocaten die bepaalde soorten zaken weigeren, bijvoorbeeld zeden.
Zelfs Moskofiets senior had een taboe en dat waren oorlogsmisdadigers.
Dat kon hij niet en dat was natuurlijk heel begrijpelijk.
Hij noemde het zelf onprofessioneel en zwak in een boek.
@brekebeen | 20-09-19 | 22:15:
Het zou beter zijn als de advocatuur helemaal niet meer voor deze scene wil werken.
@de honden blaffen... | 20-09-19 | 23:38:
Wel begrijpelijk, maar zeker niet beter, dan zou namelijk de rechtsstaat capituleren voor de mocro-terreur, en daar begint het in dit land helaas wel al op te lijken.
Maar ze hebben wat 71-jarige man doodschoppende mocro-etters, dat wil zeggen, het tuigh heeft zichzelf gemeld in de wetenschap dat minderjarigen toch niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.
Zie: www.telegraaf.nl/nieuws/1919354459/ha...
Ze weten dat er duidelijke beelden signalementen zijn. Niet melden en laten van het bed gelicht worden is lastiger voor papa en mama dan wanneer ze zichzelf even melden voor een foeigesprek. Iedereen in Nederland weet nu al dat deze jonge moordenaars er zonder kleerscheuren vanaf komen.
@Dirk III | 20-09-19 | 22:33: Sorry voor de rotte spellingscontrole.
Hoe moeten we hier nog op reageren?
Inmiddels bekende patronen qua daders, qua roedelgedrag, qua lafhartigheid.
De 'gemeenschap' waar die (letterlijke) misbaksels uit komen, zal ze nimmer verlinken aan de politie. De 'geestelijk leider' van de haathut waar ze zondags netjes op komen draven houdt zijn mond, dit zijn geen Nederlandse aangelegenheden... En mochten de daders toch opgepakt worden, pas dán wordt er sorry gezegd (ja, dat ze gepakt zijn, daar hebben ze spijt van), komen de advocaten van de duivel weer uit hun holen (dag, mevrouw I.W) om tegen een top vergoeding (waarschijnlijk betaald uit de kas van de eerder genoemde 'geestelijke instelling') het hele systeem tegen zichzelf op te zetten.
Diezelfde advocaten hebben niet in de gaten dat hun 'clienten' niets dan ellende veroorzaken en geen greintje respect hebben voor de rechterlijke macht of de Nederlandse staat, noch de advocatuur. Diezelfde advocaat wordt net zo makkelijk uitgekotst door dit volk (dat zich ook als zodanig afzet tegen onze 'inclusieve samen' leving) en uiteindelijk komt het zelfs zover dat ook advocaten worden neergeschoten.
- Hier stond een stuk, dat voor een stevige -weggejorist- zou hebben geleid.
@EEnzame SchizofrEEN | 20-09-19 | 22:44:
Ze hebben zich hiermee bewezen, en klimmen een stapje op, dit worden zogeheten spotters.
@brekebeen | 20-09-19 | 23:15: Correct. Helaas kan je er niets meer mee; stop het in de bak en het wordt gezien als kudo's, het is te dom om normale Nederlandse zinnen te formuleren, laat staan schrijven, het kan verder niet veel, anders dan groeien en uiteindelijk is het 'shoot or being shot'.
Weet je wat ik denk: Justitie weet volgens mij dondersgoed waar Taghi zit... Namelijk in een Golfstaat zonder uitleveringsverdrag. Ook denk ik, dat er momenteel enorme diplomatieke druk wordt gezet om Taghi uit te leveren.. En om deze en genen dan niet wijzer te maken dan ze al zijn, geldt er een Berufsverbodt voor de pers. Ik snap het wel.
U snapt er geen reedt van.
Het gaat in deze zitting over hoe het vervolg van het proces zal verlopen.
Er zal niets inhoudelijks worden besproken.
@Berbaar | 20-09-19 | 22:22:
U daarentegen begrijpt alles. Verkeerde item met uw nietszeggende tegel.
Toch proleet in kwestie.
Man misschien loopt die patser al in een Boerka in de Kalverstraat, weet jij het?
Kap 's met dat gesnuif sneuneuzen
Tja, die rechters, die willen niet met naam en gezicht in het AD staan.
In Marokko weten ze wel wat ze moeten doen met moordenaars van een zoon van een rechter. Google maar.
Ja ja..die moordenaar he...dank zij hem is er een nieuw fenomeen ontstaan naast de verwarde man, hebben we nu ook de zwakbegaafde mocro moordenaar. Het linkse leven is mooi...zo mooi. kopje muntthee? iemand?
Het moet komen doordat hij onzeker was en status zocht. De arme jongen had geld nodig.
@Dirk III | 20-09-19 | 22:35: Problemen om een stage te vinden, lage bloedsuiker, spanning tussen cultuur thuis en op school, taalachterstanden, oh ja en het is allemaal onze schuld.
Deze Taghi is zeker niet zwak begaafd, een VWO diploma is bepaald niet voor iedereen weggelegd. En dat maakt de opsporing dus ook moeilijk, hij heeft hersens, en gebruikt ze om onvindbaar te blijven. Iemand moet weten waar hij zit, en die moet bereid worden om dat te onthullen. De minister denkt er nu serieus over om de gouden tip echt stevig te belonen.
Eergisteren: tussen de 16 en 20 jaar
Vandaag: tussen de 20 en 25 jaar
Volgende week: waarschijnlijk een Naffer
Over 3 weken: eerste vage beelden bij Opsporing verzocht (die vanaf dag 1 ook al ter beschikking waren)
Over 8 weken: duidelijkere beelden bij Opsporing Verzocht (die vanaf dag 2 ook al ter beschikking waren)
Man, man, man. Mobiliseer direct het volk, het hele NL volk wil je meehelpen. Maar ik heb het idee dat hier weer een of andere "filter" aan staat vanwege diversiteit.
Jaren terug in 020 lagen ze in oud-zuid ook zo op de grond. Bankiers, advocaten, criminelen. Het lijkt alsof dit een nieuw hoofdstuk is? Maar dat is het niet. Dat maakt het er niet minder erg om.
Mensen, kap toch eens met die rommel!
www.trouw.nl/binnenland/van-snuifscha...
Toch benieuwd, wie zou het aandurven om als je die knakker op straat tegenkomt 112 te bellen? Je anonimiteit is in dit land niet gewaarborgd...
Hoezo 112 bellen? Wij hebben toch het burgerarrest...
@A.S. Perien | 20-09-19 | 21:14:
En hij een pistool, wat hij rustig gebruikt.
@brekebeen | 20-09-19 | 21:27: Maar wij zijn toch met meer ?
@A.S. Perien | 20-09-19 | 22:09:
Maar dan komt het probleem, wie gaat de eerste kogels vangen? Ga er maar van uit dat zodra de eerste burgerarresteur een kogel in zijn donder heeft, dat de rest hard wegrent...
Het probleem in Nederland is dat de overheid zo onbetrouwbaar als de pest is. Stel dat je die schutter aanhoudt. Dan wordt er ergens een vormfout gemaakt in een proces waardoor je met naam en toenaam bekent bent bij het geboefte. Weg leven. Je familie moet onderduiken, de overheid doet geen ruk want er is geen aanwijzing voor direct gevaar totdat de eerste granaat de woning binnen vliegt. Dan is het te laat.
De overheid heeft zo vaak laten zien dat het een zieke zooi is.
Recent bij het Wilders proces.
Maar ook bij agenten die bij een aanhouding schieten en hiervoor vervolgd worden.
Klokkenluiders die gesloopt worden.
Nee, echt. Denk drie keer na voordat je je inlaat met de overheid.
@brekebeen | 20-09-19 | 22:19: Ja zeg, als u er zo in staat dan geef ik het ook op.
@A.S. Perien | 20-09-19 | 22:32:
Het eigenhandig benaderen van een vuurwapengevaarlijke crimineel lijkt mij gewoon niet verstandig. Ik zou overigens geen 112 bellen, maar thuis via VPN "meldt misdaad anoniem" inseinen.
@A.S. Perien | 20-09-19 | 22:32: Heel verstandig, leef je langer.
Helaas zijn steeds meer kleine criminelen al redelijk bewapend (denk dan aan kinderen van ong. 14, 15 jaar, die tegen kleine vergoeding ingehuurd kunnen worden om een ruzie 'op te lossen', die in hun kekke rugtasje niet alleen schoolboeken meezeulen, maar ook een 35cm slagersmes (feit!)), laat staan wat de wat gevorderde drugsrunners etc. in de avond in de broekriem meedragen.
En de politie? Die rijden eerst met een opvallende bak rond zodat ze, een half uurtje later, geen enkel probleem tegenkomen in de wijk en enkel een late honden-uitlater lastigvallen of 'wij wel een poepzakje bij ons hebben.'
@brekebeen | 20-09-19 | 22:49:
U dacht dat dat anoniem was?
Welterusten.
@F. Jacobse | 21-09-19 | 08:04:
Als je via VPN gaat wel, dan is namelijk je IP-adres plotseling in een exotisch oord, dat naar keuze.
Ik moet toch weer sterk terugdenken aan de IRT-affaire en wat er allemaal boven kwam drijven tijdens de parlementaire enquete.
Want we zijn weer terug bij af: zware misdadigers kunnen onder het toeziend oog van de recherche weer misdaad-imperiums opbouwen en jarenlang vrij hun gang gaan onder het mom van we moeten alles in kaart brengen en dit en dat. En als ze bij de rechtbank voor het hekje staan, dan zijn ze veel te machtig geworden voor het normale apparaat.
Zou je toch denken: stop ze als ze nog een stuk kleiner zijn, zodra je ze voor een jaar of 10 weg kan zetten.
Inderdaad anders is de volgende een rechter. Destabilisatie van onze samenleving blijft doorgaan en wij maar 'eerlijk' terug reageren. en zo ten ondergaan.
En pak het van meerdere kanten aan. Dus ook het transport aanpakken, zoektocht naar productiefaciliteiten opschalen, en niet geheel onbelangrijk, de afnemers.
Moet maar eens afgelopen zijn met de vrijblijvendheid waarmee 'de jeugd' op feesten zichzelf volledig naar de kloten helpt met drugs. Welke mongool ooit bedacht heeft dat het wel een goed idee was om kleine hoeveelheden verslavende middelen te gedogen... Dat doe je alleen als je er iets uit kunt halen.
@EEnzame SchizofrEEN | 20-09-19 | 22:59:
Al in de jaren zestig was het gemakkelijk om soft drugs te verkopen. De zoon van een minister gaf bij de VARA op de staatsradio in de avonduren in de jaren zeventig de prijs van diverse soorten soft drugs door. Die zoon heette Koos Zwart.
De overheid heeft m.i. tenminste vanaf de jaren 70 gelegenheid gegeven.
Het is maar een pro-forma zitting jongens! Dat betekent geen inhoudelijke zaken maar meer huishoudelijk juridisch. Niks smeuïgs aan.
@Berbaar | 20-09-19 | 21:01: jij bent een irritante zuiger, en je hebt toch ook stemrecht?
@kaasfondue | 20-09-19 | 23:15:
Alle rechten die U ook heeft, logisch.
Iets lezen waar U het niet mee eens bent is niet "zuigen".
Mensen met een normaal verstandelijk vermogen kunnen daar mee omgaan en zien dat als een discussie of verschil van mening.
Sterkte.
@Berbaar | 20-09-19 | 23:47:
Wie heeft u ooit meegedeeld dat uw geestelijk vermogens normaal zijn?
Linkje or it didn't happen.
Rutte, het is één belletje naar de inlichtingendiensten en ze pakken die jongen.
Straks is die Taghi een niet bestaand persoon. Een soort Mo. Een kapstokcrimineel. Alles wat we niet weten of snappen: "Taghi heeft het gedaan".
Kaiser Sosé met nadruk op Sos
Wat heeft Inez Weski wat andere advocaten niet hebben?
Waarvoor wordt ze vaak door de grote criminelen benaderd en doet ze ook nog wel eens een gevalletje winkeldiefstal?
Waarom speelt Frenkie de Jong bij Barcelona en anderen bij Feyenoord?
Sommigen zijn nu eenmaal toppers op hun vakgebied en wat je ook mag vinden van mevrouw Weski ze is erg goed op haar vakgebied.
@Berbaar | 20-09-19 | 20:42:
Dank u !
Ben je als advocaat ‘ goed’ als je criminelen vrij kan pleiten waarvan het overduidelijk is dat ze schuldig zijn?
@Berbaar | 20-09-19 | 20:42: Een advocaat zou nu zeggen dat het helemaal niet zo zeker is dat zij erg goed is op haar vakgebied. Het kan ook zijn dat zij slechts door een zeker charisma cq opvallend en afwijkend voorkomen meer opvalt dan andere strafpleiters en daardoor meer ogen op zich gericht weet waardoor slechts het beeld ontstaat dat zij erg goed is op haar vakgebied.
Onderwereld en bovenwereld komen bij haar samen, dat is de ondermijning.
@laurentius | 20-09-19 | 20:52:
Als niet wettig en overtuigend bewezen kan worden dat een verdachte schuldig is, en de advocaat kan daar de rechtbank van overtuigen, dan doet de advocaat inderdaad zijn/haar werk goed, maar dan heeft het OM dus prutswerk geleverd.
@laurentius | 20-09-19 | 20:52: Als er geen speld tussen je pleidooi te krijgen is ben je als advocaat inderdaad goed. Is een rechtssysteem 'goed' wanneer het zichtbaar verouderd is en er mazen in de wet zijn ?
@A.S. Perien | 20-09-19 | 21:03:
Dat is het probleem...
@laurentius | 20-09-19 | 20:52:
Vrij pleiten is niet het criterium dat gaat soms gewoonweg niet.
Zorgen dat de rechten van de verdachte gewaarborgd blijven en maximaal inzetten op het zaaien van twijfel (onderbouwd natuurlijk) is vaak al meer dan genoeg.
Kijk eens de aflevering van Kijken in de ziel met strafrecht advocaten.
Dan begrijpt U iets meer over hun werk en wat hen drijft.
@Berbaar | 20-09-19 | 21:24:
Vrijpleiten op grond van bijvoorbeeld vormfouten lijkt me een advocaat niet echt voldoening geven. Dan doen ze hun werk wel ‘goed’ , maar de rechtsstaat wordt er niet veiliger door.
@laurentius | 20-09-19 | 21:57:
Vormfouten zijn dus fouten van het OM of de Rechtbank.
Natuurlijk geeft dat voldoening want een taak van de advocaat is ook het bewaken van de correcte rechtsgang.
Die mensen doen gewoon hun taak, soms bij fusies of contracten, soms bij civiele disputen en een groepje in het strafrecht.
De uiteindelijke uitkomst is niet zo zeer van belang, het correcte verloop van het proces wél en het maximale er uit halen voor de cliënt ook.
Zeer begrijpelijk. Alles wat je naar buiten brengt is brandstof voor de de gedaagde en de criminele organisatie. Goed idee om dit buiten de pers en het grote publiek te houden.
Er valt niks naar buiten te brengen want het is een pro-forma zitting, daarnaast zit zijn advocaat er gewoon bij.
Het gemis aan enige kennis van het strafrecht in de panelen is stuitend.
@Berbaar | 20-09-19 | 20:44:
Ach, hoe jij het gedrag van corrupte VVD'ers bagatelliseert is ook stuitend cq lachwekkend.
De tijd dat kattenkwaad belletje trekken en hard weglopen was is nu wel voorbij. Andere tijden. Ook Manneke pis krijg in de Brusselse variant van het spel Monopoly een broekje aan. Geen geleuter.
De hondendrol onder een brandende krant was ook mega grappig...
Ik heb het gemist, maar is die gast eigenlijk ooit opgepakt, en zo ja, hoe komt ie vrij?
Wanneer denk je te ontwaken?
@schoon-schip-maken | 20-09-19 | 20:32:
Nou vertel eens? Ik ben tegengekomen dat hij 6 jaar heeft gezeten, meer niet.
Wel, hij heeft zich indertijd zelf gemeld bij justitie. Omdat deze er geen raad mee wist Is hij toen ondergebracht in een dierenasiel. Toen Weski daar op zoek was naar een boa constrictor stuitte zij bij toeval op de arme drommel. Bij Weski thuis maait hij nu, voorzien van een enkelband, in de tuin het gras voor haar voeten weg. Als de batterij van de band leeg is komt hij vrij.
Begrijp ik volkomen. Als er een advocaat zich aanmeldt om de kroongetuige bij te staan staat zijn naam meteen in de krant. Alsof de krant een doodvonnis over je uitspreekt. Dat ze zelf niet het gevoel hebben een doodvonnis over iemand uit te spreken is helemaal erg. Ja, een extra liquidatie van dit niveau is meer verkoop natuurlijk!
Ik ben de naam van de advocaat niet eerder tegengekomen.
groot gelijk, anders doet @ronaldo toch lekker zijn verdediging.... altijd lekker lullen hoe andere hun werk moeten doen.
Het is nu dweilen met de kraan open. Wat ik me afvraag: hoe kon deze jongen zo'n misdaadimperium opbouwen? Hij moet toch allang in het vizier zijn geweest?
Er moet gezorgd worden dat de praktijken van dit soort jongens in de kiem gesmoord worden, dan heb je al een groot gedeelte van het probleem opgelost.
Gevolg: de prijs van coke skyhigh, heel veel mensen stoppen met snuiven. Wedden?
In de jaren 80 kostte een gram coke 200 gulden, nu 50 Euro zo'n beetje toch? Is er toch nog íets dat goedkoper is geworden door de jaren heen.
@Mr_Natural | 20-09-19 | 20:10:
Op uw wenken: youtu.be/V7Kp7yqkpvc
Taghi was in 2015 in het vizier in een onderzoek naar een moordcommando uit de regio Utrecht.
Dat was niet aan hem te linken (qua strafbare feiten) dus kon men weinig.
Jaren daarna werd zijn rol mede door vele onderschepte PGP gerichten duidelijk maar toen was de vogel al gevlogen.
Dit soort vogels opereren internationaal, dus vanuit Nederland, Marokko, Spanje, Dubai en in sommige gevallen ook Colombia, Suriname en Mexico. Dat maakt ze lastig in de gaten te houden. En on the move geven ze via beveiligde telefoons -nou ja, beveiligd- allerlei moordopdrachten. Martin Kok had Taghi overigens wel op de korrel, maar ja, die werd ook afgeknald.
@smdyasc | 20-09-19 | 20:19: Dank , deze kende ik nog niet !
@Kuifje-in-de-EU | 20-09-19 | 20:30:
Als een overheid echt iets wil, kan alles, alles is een kwestie van prioriteiten.
Er zijn nog veel meer Ridouan Taghi's in de wereld.
En ze zorgen ervoor dat de wereld chaotisch blijft, daar varen ze wel bij.
Ze richten een geloofsstaat op, ondrukken hele volken, rommelen op wallstreet of in de handel van farmacie, wapens en energie, trekken bedrijven en hele landen onderuit, alles voor hun plezier.
Ze doen het goed in het economische dark web.
Waar komt nu eigenlijk die 'geschoktheid' vandaan? Dat er iemand vermoord is of dat er een advocaat vermoord is? Alsof er daarmee een grens is overschreden. Volgens die criminelen al helemaal niet, zo'n advocaat zit in de weg, punt. De algehele verbijstering dat criminaliteits-wetgeving uit de tijd van Manus Olie en Gerrit de Stotteraar niet meer werkt is dan wel weer vermakelijk.
Onnodig risico's nemen lijkt me ook niet de bedoeling. Natuurlijk hoort dit openbaar te zijn, maar dit lijkt me nu even niet zo slim. We moeten de slachtoffers ook niet in stapeltjes moeten afvoeren. Openbaar of niet, levenslang is het enige juiste voor dit stuk nutteloos schorem .
Deze drugs wereld kent geen dwdd en jinek kletspraat zij gedijen hier alleen maar omdat in ons landje alles bespreekbaar moet zijn. Die gasten lachen zich helemaal rot om dat softe gedrag. Maar wat is het alternatief? keihard aanpakken dat gaat ook niet werken in dit land. In alle rust een speciale eenheid uit de grond stampen met vergaande bevoegdheden heeft wellicht nog een kans maar ik geloof niet dat onze bestuurders dit inzien en aandurven. Dus mensen leg je er maar bij neer er gaan nog veel dooien vallen in deze "oorlog"
Ik zou onmiddellijk beginnen met Dwangarbeid in Gevangenissen !
Laat ze zelf betalen voor hun verblijf in de Gevangenis.
En totaal die wannabe gangster mentaliteit breken, zelfde geld voor al die Roemenen en Albanezen.
Er moet een totaal afschrik beleid komen.
IPV altijd maar achter de feiten aan te lopen.
Dus borden aan de Grens, wees gewaarschuwd, en 100% Grenscontroles.
Ook geen Vluchtelingen meer binnenlaten.
Eerst investeren in AIVD & Defensie van dit Land>Politie , Douane, Marechaussee , Kust wacht, Leger Luchtmacht en Marine.
Het is wel typerend voor de staat van dit land dat die persoon die laatst een Smeris KO sloeg tijdens een Bruiloft stoet nog steeds niet gepakt is...
@Torquemada | 20-09-19 | 20:21: Mag niet van Brussel.
@Torquemada | 20-09-19 | 20:21:
Gevangenissen in landen van herkomst zijn veel harder, wat niet aantoonbaar leidt tot minder criminaliteit, maar wel tot verharding van de criminaliteit. Dit soort criminelen hullen zich in een onaantastbaarheidsidee, ze gaan er vanuit dat ze nooit gepakt kunnen worden, en da ze altijd de opsporing voor blijven.
Deze ellende hebben we allemaal zelf over ons af lopen roepen !
Met dank aan onze linkse naïeve politici .
Dit voelt als een knieval richting criminelen. Echter, door de zaak af te schermen vergroot het de veiligheid van aanklagers en dus de rechtsstaat.
Rechtstaat? Waar leugen en bedrog regeert? Waar zelfs ministers meeheulen om een onschuldig kamerlid van de oppositie te laten veroordelen? Die rechtstaat??Die rechtstaat van u bestaat - in wezen - helemaal niet. Het is niets meer dan een opgeplakt stickertje.
Je plannen in het openbaar brengen terwijl de hoofdverdachte nog vrij rondloopt.
Dan ben je slim bezig.
@Goofje | 20-09-19 | 19:44: Bent u nu al vergeten wat hij riep?
@Goofje | 20-09-19 | 19:44: Ben het 100% eens met je. Mja, je hoeft het de criminelen niet altijd makkelijk te maken. Dat gebeurt al veel te vaak helaas..
@Joey Finkleberry | 20-09-19 | 19:31
Zucht, hoezo vergroot het de veiligheid van de aanklagers?
Die staan met naam, toenaam en foto in de stukken en de pers.
U begrijpt er echt helemaal niets van.
@Berbaar | 20-09-19 | 20:02: Hier en daar of geheel ondergronds gaan, lijkt mij de enige manier de veiligheid van alle actoren die gemoeid zijn met het oppakken van deze psychopaat de vergroten.
@Berbaar | 20-09-19 | 20:02:
U gelukkig ook niet. Want u praat weer onzin. Meneer pro forma die andere de maat neemt en ze zelfs dom noemt als ze niet weten waar een pro forma zaak om draait.Mischien had u daar als rechter of OM moeten gaan zitten want u weet het schijnbaar beter .
Alweer een trap in het kruis van de democratie. Dit soort zittingen moet openbaar zijn.
Nope. Als de veiligheid voor bepaalde mensen aantoonbaar door openbaar zitting in het geding is kan het achter gesloten deuren. Zo is weldegelijk in deze democratie afgesproken.Vind daar niks vreemds aan. En ook wel best logisch in zo'n strafzaak waar al duidelijk is dat het niet veilig is voor vele mensen daar.
Wij weten het ook niet meer, zoek het maar uit. Prettig weekeinde.
en keep your nose clean.
Bij dwdd zaten zojuist 2 politiemannen.
Het waren 2 burokraten met politiek correcte antwoorden en veel nikszeggende teksten.
Ze zeiden dat ze er alles aan doen om de verdachten te pakken.Ook vonden ze dat er veel geld nodig was om jongeren niet crimineel te laten worden.
Ik was perplex,is dit alles.
Het beetje hoop dat ik had is weg!
Meer geld om 'jongeren' niet crimineel te laten worden? Geef ze allemaal een buurthuis of elke maand een zak met geld. lol. Geen wonder dat de misdaad welig tiert met zo'n politiecorps. En dat durft men dan ook nog op t.v. te zeggen.... Ik leef met u mee hoor, mijn hoop is allang door het putje maar ik kan u zeggen dat het went.
Net twee agenten gehoord in DWDD. Die riepen ook niet veel meer dan “onacceptabel” en spraken de de intentie om er “met zijn allen” iets aan te doen, zoder echt concreet te worden.
Geen verrassing neem ik aan ... het pretentieloze gebabbel zoals altijd .... en nu tijd voor muziek .. En Mattijs gaat vanavond weer geld tellen .
De afgelopen twee dagen tijdens de APB hoorden we niets anders dan dat met zwelgt in de huidige ontkende crisis. We leven in de jaren van de ontkenning.
Als ze de waarheid vertellen zitten ze maandagochtend op rapport.
@Trumme | 20-09-19 | 19:36: Ze kennen blijkbaar de waarheid niet want anders praten ze niet zo dom.
Woorden schijten
en echt iets doen,
zijn 2 totaal andere zaken.
Ik hoorde een advocate net zeggen dat de nieuwe advocaat van Nabil B. desnoods anoniem zijn werk moet kunnen doen maar daar is ons hele strafproces recht niet op ingericht. Dan krijgen we dus anonieme getuigen anonieme advocaten moeten de rechters dan ook anoniem?
Stoppen met de ‘kroongetuige’.
Eens. Geen kroongetuigen meer maar de politie het werk laten doen. Zelf alles laten uitzoeken. Je bent toch niet goed snik wanneer je misdadigers te hulp roept. Want dat zijn het. Misdadigers.
@Goofje | 20-09-19 | 20:32:
U heeft nooit gehoord van het spreekwoord met boeven vang je boeven.
@tweetybird | 20-09-19 | 21:12: Maar dat was in een tijd dat je het van horen zeggen moest hebben. Nu heb je forensisch bewijs. digitaal & Organisch. Ook kan je nu geldstromen in kaart brengen. dus het is echt niet nodig. gewoon luiheid van het systeem.
Ik denk dat we anders maar Piepkuiken moeten inschakelen bij de opsporing van deze misdadigers!
Wie is piepkuiken?
MMH
Eigenlijk best wel logisch. Je weet niet waar Taghi ogen en oren heeft zitten. Een gesloten zitting is dus verstandig in dit geval.
Maar dat staat niet in onze grondwet. Dus dat negeren we dan maar?
Zucht, zijn advocaat zit daar dus die krijgt echt wel het, poepsaaie besprokene want regiezitting, bericht.
Het heeft niks te maken met Taghi en veiligheid maar alles met de moord op die advocaat.
Het gekke is , typerend voor weekdierenland , dat de meeste "maatregelen" gericht zijn op verdediging : wegkruipen in zwaar beveiligde bunker .. advocaten beveiligen .. geen openbare zittingen meer ... Echter : wetende dat afschrikking nodig is waar deze hyenas gevoelig voor zijn... dus .. inderdaad : grootscheepse razzias naar bv verboden wapenbezit .. bepaalde wijken tijdelijk afzetten... ik weet het : klinkt als oorlog ... maar , je zou zeggen .. de held van links, Oom Matthijs heeft het over "war" nietwaar? Helaas moeten de goeden dan even delen in de overlast.
Lees eens iets over Spanje tijdens de periode dat de ETA daar actief was. Heel veel beveiliging en heel veel schijnbewegingen om de terroristen op een afstand te houden. En toch vielen er de nodige doden. Is een kwestie van lange adem.
De Marokkaanse inlichtingendienst die in 1956 volledig werd opgezet en mede-gefinancierd door de Israëlische Mossad (ja, dat wisten jullie niet he, lieve kijkbuiskindertjes) is vandaag de dag een van de beste inlichtingendiensten op aarde, dankzij de Mossad. Echter betrekt de Nederlandse politie de Marokkaanse inlichtingendienst weinig bij deze zaak, terwijl de Marokkaanse autoriteiten inmiddels talloze familieleden en bendeleden van Taghi en Razzouki hebben opgepakt. Dit is heel erg beschamend en minachtend naar de onschuldige slachtoffers van Taghi, waaronder de nabestaanden van advocaat Wiersum.
Ze werken bij mijn weten wel degelijk samen, alleen weet ik niet hoe intensief.
Interessant. Kan je bronnen delen? Het onderbouwen.
Overigens is het inderdaad zo dat Marokko en Israël zeer close zijn onder de tafel. Dit komt met name door de honderdduizenden Marokkaanse joden. Waar in elk huisje in Israël de foto van de Marokkaanse koning hangt. In tegendeel tot wat veel reaguurders geloven is (was?) Marokko een protectoraat voor joden. Dat zijn ze nooit vergeten.
Waarom zijn die in Marokko zo doeltreffend, en hier niet ? Oh wacht.
We moeten deugen, deugen en nogmaals deugen ........... Tot het te laat is.
Hier is geen plaats voor het Dunning Kruger effect onder intelligente, maar slappe, politici.
@Andrew Deen | 20-09-19 | 19:19:
Ik kan hier een boek over schrijven.
Zo heeft de Marokkaanse Inlichtingendienst in de jaren 60 heel nauw samengewerkt met de Mossad en hebben Marokkaanse spionnen in 1967 Israël van cruciale informatie voorzien, zodat de 7-daagse oorlog door Israël binnen 7 dagen (je raadt het al!) gewonnen kon worden. Het was vooral dankzij Marokko dat Israël al die andere Arabische landen zo snel in de pan kon hakken.
Dat zal waarschijnlijk komen omdat ze de methoden van genoemde inlichtingendienst niet 'rechtsstatelijk' genoeg vinden. Nederland, land der naieve dwazen...
Ik ga bijna denken dat al die onnozelaars de ondergang verdienen. Bijna. Geef me niet het laatste zetje door nog meer dwaze daden!
@Bigi Bana Boy | 20-09-19 | 19:18:
Klopt inderdaad, maar dat was in eerste instantie zo. Van wat ik nu weet werd de samenwerking tussen de landelijke recherche en de Marokkaanse inlichtingendienst de afgelopen maanden ineens geminimaliseerd.
@rachid82 | 20-09-19 | 19:25:
Ik weet. Zoals ik al zei. Je kan geen Marokkaans-Joods huis inlopen zonder regelrecht in het portret van de Marokkaanse koning te lopen. Apart volkje trouwens. Ze zijn loyaal aan Israël maar ook (nog steeds) Marokko. Die band is zeer sterk. Dat gedoe met de Palestijnen boeit Marokko ook niet zoveel. De banden met de joden zijn veel belangrijker.
Is trouwens een voorbeeld van hoe je een minderheid kan gebruiken. Die Arabieren waren zo dom niet.
Terwijl ze in Rusland en elders in Europa pogroms hielden op joden of erger.
Hadden die Arabieren (en Ottomanen ook trouwens) zoiets van misschien gebruik maken van hun wijsheid en kennis en sluwheid.
Zoveel voorbeelden daarvan.
Dit is dus ook waarom een Marokkaanse jood mij vertelde dat Israël hun land is maar ze altijd loyaliteit zullen houden aan de Marokkaanse koning.
Marokko is heel goed geweest voor de Joden, dus logisch dat de Mossad hun vertrouwde , en het land hielp een eigen Inlichtingendienst op te zetten !
Er zitten 2 broers van Taghi vast in Marokko, en dan nog die 2 schele terras shooters, dus Marokko heeft met Taghi ook nog een flink rekening openstaan !
Ik denk dat ze hem wel pakken binnen 3 jaar, in die wereld van hem is iedereen te koop....
@rachid82 | 20-09-19 | 19:28:
Dat zal wel moeten van D66 ofzo. Die partij heeft iets met euthanasie, en om voor normale mensen onnavolgbare redenen zullen ze geconcludeerd hebben dat het voor Nederland nu ´tijd is´.
@rachid82 | 20-09-19 | 19:28: Taghi zit ook niet in Dubai, anders hadden ze hem al lang uitgeleverd aan 00212. Ik denk dat hij in Zuid Amerika kampeert.
Andrew Deen | 20-09-19 | 19:32
www.timesofisrael.com/morocco-tipped-...
@Andrew Deen | 20-09-19 | 19:32:
Overigens waren Nederlanders als vrijwel het enige land in Europa die ook zoiets bedachten. Vooral om de katholieken een loer te draaien wat later vrij effectief bleek en de gouden eeuw inluidde.
@Kuifje-in-de-EU | 20-09-19 | 19:35:
Klopt helemaal, Marokko en de VAE zijn broedernaties. Marokkanen mogen als enigen politietaken verrichten in de Emiraten.
@Kuifje-in-de-EU | 20-09-19 | 19:35:
Ik denk het niet. Taghi is dan wel erg rijk geworden maar de Colombianen en Mexicanen hebben de handel over gedragen aan de Albanezen. Die zijn als maffia een stuk beter georganiseerd.
Denk zelf dat hij of in Dubai of Doha zit of ergens in Verweggistan waar niemand hem kan vinden.
Vreemd trouwens. Als ik hem was geweest was ik met mijn miljoenen letterlijk "verdwenen" uit het nieuws. Uit de organisatie. Gewoon foetsie.
Maar ja. Dat is gezond verstand. Iets wat dit soort "ondernemers" niet hebben.
@rachid82 | 20-09-19 | 19:25:
Jij hebt het over een 7 daagse oorlog, het internet en jouw linkje : www.timesofisrael.com/morocco-tipped-... , hebben het over de 6 daagse oorlog, wie is wie ?
Vor de rest, interessante bijdragen....
@Andrew Deen | 20-09-19 | 19:48: In Dubai of Doha word je wel opgemerkt. En uitgeleverd aan Marokko. Lees ook wat Rachid schrijft. En verder The Godfather deel 3. Al Pacino wil uit de maffia stappen, maar dat blijkt toch nog niet zo gemakkelijk.
@rachid82 | 20-09-19 | 19:41:
Als ik jou zo hoor is Marokko nogal gelieft.
Terwijl iedereen wwet dat ze in de Arabische wereld geen vriendjes hebben.
Deze mensen werken maanden, jaren samen. Ik denk dat een eerste sessie na de moord wel even in besloten kring kan plaats vinden. Overigens ben ik wel een voorstander van besloten zittingen. En al die kudt advocaten die telkens de media hoer uithangen bij Jinek (Lol @ vertrek naar RTL) mogen ook wel een muilkorfje.
Die ‘journalisten’ ook muilkorven dan. Zeker die 2 van Boulevard.
Mocromaffia lijkt meer op een rücksichtsloos moordende guerillagroepering hetgeen een militaire aanpak vergt. Zo’n zitting in een bunker lijkt mij weinig effectief en meer een doekje voor het bloeden. Die Taghi en zijn achterban zal waarschijnlijk hartelijk lachen om al dat kuffartoneel.
Precies. Toen Adolf Hitler met zijn criminele bende in 1940 kwam binnen vallen hebben we ook niet het justitieel apparaat ingezet.
Ik denk dat de rechters eerst met de procespartijen de gebeurtenissen willen bespreken. Dinsdag afwachten en daarna pas de controle over je emoties verliezen is beter.
Jeetje iemand die het een beetje begrijpt.
Zeldzaam vandaag.
@Berbaar | 20-09-19 | 19:16: Een beetje? Lul ;)
Ik ben geneigd te denken dat het geen kwaad kan om zo min mogelijk te weten van deze zaak. Beter voor de gezondheid. Is dat bukken voor criminelen? Ja. Helaas wel. Maar bukken voor kogels, daar ben ik niet zo goed in. Dus ik kies de minste van twee kwaden.
Ben bang dat het juist beide of geen van beide wordt.
Wat een nonsense. De advocaten van de verdachte hebben alle beschikbare informatie uit het dossier al lang doorgespeeld aan de kwetsbare, mooie ziel die hen heeft ingehuurd.
Benefuqte Dick is volstrekt gewetenloos naar samenleving en slachtoffers. Alleen daders doen ertoe, want daders zijn slachtoffers.
Ook voor advocaten geldt: zit je in het web, dan zit je in het web. Voor altijd. Advocaten weten weel, vaak té veel.
Advocaten onderling zijn elkaars grootste vijanden en dan wel het schorum dat schorum verdedigt.
@smdyasc | 20-09-19 | 19:13: Onder advocaten bevinden zich veel psychopaten (en sociopaten), inderdaad.
En een beetje bekakt praten omdat men wat wat wetboeken heeft bestudeerd. Poeh poeh !
@Nederlandop1 | 20-09-19 | 19:16:
De voorzitter van de VFC (VVD Fan Club) zit m.i. ook in die catagorie. Hij heeft hier flink reclame zitten maken voor zijn eenmans rechtshulp bedrijfje....
Man, jank niet zo.
@Ignatius J Reilly | 20-09-19 | 19:13: Hij somt alleen maar waarheden op. Waarom noemt u dat janken?
@frank4444 | 20-09-19 | 19:17:
Nee. Je bent zielig. Dat is echt wat elk zinnig mens over je denkt.
Maar sterkte. Ik hoop dat je de kracht vindt om sterker te worden.
@Goofje | 20-09-19 | 19:20:
Omdat het klaaggezang is van een overduidelijk zielig mens die de balans is kwijtgeraakt.
Zodra je jankt over de buitenlanders voor al jouw problemen ben jij het probleem. Je bent namelijk niet bezig met oplossingen maar met excuses maken voor jouw kutleven.
Ruim voordat er buitenlanders kwamen was er nog meer criminaliteit.
Gelukkig omdat we meer welvarend zijn geworden hebben we een kleinere sociale onderklasse die inderdaad veelal bestaat uit arme mensen die gekomen zijn voor de kutklusjes. Maar die hebben "we" toch echt gehaald omdat we vonden dat Ali beter geschikt was voor vies werk dan Jan-Kees.
@frank4444 | 20-09-19 | 19:17: Aardig ziek dat u een liquidatie van een vader van 2 jonge kinderen afdoet als “janken” en het kennelijk nog om te lachen vindt ook. Laten we hopen dat u zelf nooit een advocaat nodig heeft. Met de “elite” heeft dit geen hol te maken eenieder die verdacht wordt heeft recht op juridische bijstand dus ook “Jan met de pet”.
Dat is het niet. Het onderscheid is dat dit een aanval op de rechtsstaat is.
@frank4444 | 20-09-19 | 19:37: okay we zijn het niet eens. In mijn ogen is het beïnvloeden van de rechtsgang door het vermoorden van een advocaat of getuigen toch echt een aanval op de rechtsstaat.
@frank4444 | 20-09-19 | 19:51: Dat is het overpeinzen waard idd
@mr.money | 20-09-19 | 19:27: U begrijpt frank4444 niet. Frank heeft het bij het goede eind.
Laat je nakijken
@Die nare vent | 20-09-19 | 19:10:
Lagaan joh, die knakker spoort niet en begrijpt niets van relaties tussen advocaat en verdachte, plus is geheel onwetend over het fenomeen rechtsstaat.
Een simpleton met een dito meninkje.
@Die nare vent | 20-09-19 | 19:10:
Wil je nou meer of minder ellende?
Islam is vrede.
Als alle anderen zijn vermoord, bekeerd of betalen. Dat wordt vaak vergeten maar staat in de handleiding van de opperpedo
@Kladderadatsch | 20-09-19 | 19:29:
Precies. Als u en ik dat gewoon kunnen opzoeken/nalezen (het is geen rocket science) kan Mark Rutte het ook. Waarom doet hij het dan niet?
De grootverdiener van de verschillige Vara gaat zometeen babbelen over "the war on drugs".... ze weten in ieder geval in welke hooiberg ze moeten wezen..... maar psssssttt... verboten! Is discriemienasie
Met een beetje geluk heeft-ie een getinte tafeldame/heer. De gehele uitzending dan weer met een stijfje. En nog heul veul geld toe. Wat een leven heeft Matthijd ook
@e_abbastanza | 20-09-19 | 19:04: s ... van soewartelover
@e_abbastanza | 20-09-19 | 19:04: Piepkuiken is tafeldame . En maar correcte kletsika verkopen ..
Deze samenleving is slap en soft. Overgeleverd aan slappe, softe deugende bestuurdertjes en politici. Zij zijn geen partij voor mensen die vanuit een middeleeuwse ideologie redeneren. Het recht van de sterkste dat is bij hen het enige wat telt. En waar ben je dan per definitie winnaar, in het lieve Koninkrijkje aan de Noordzee, Ook wel genaamd Nederland. Makkelijker kunnen we het hen niet maken.
Ja... draaien zichzelf de nek om : bekneld in hun web van "beschaving "en "rechtsstaat " en dan nog met een horde deugvolk op de achtergrond ... dat gaat m niet worden deze zelf verkozen koorddans .
Uiteindelijk is het de natuur, the survival of the fittest. We zijn ondertussen heel ver van de natuur en ook niet zo fit meer.
@Mr_Natural | 20-09-19 | 19:04:
Fit =aangepast.
Maar ook dat zijn we niet.
Terreur is wel een goede benaming. Dit keer niet om nationalistische of religieuze overtuigingen maar gewoon zoals de maffia in de jaren tachtig of die oorlog van Escobar in Colombia puur voor de knaken.
Het is één van de weinige keren dat ik denk. Weet je wat. Vergeet de rechtszaal. Vergeet de rechtsstaat eventjes en laat de heren van deze organisatie een "ongeluk" krijgen. Per ongeluk een kogel koppen. Per ongeluk in een auto stappen met een misplaatste bom.
Maar goed. We dromen allemaal wel eens van zaken die fout zijn.
Twee zielen, één gedachte, mijn waarde. +veel!
Andere optie zou zijn om, als de boven ons gestelden dit zaakje niet kunnen fiksen, maar zelf de handschoen op te pakken en vanuit de schaduw e.e.a. te ‘regelen’. Het verdient dan waarschijnlijk geen schoonheidsprijs, maar het is wel effectief.
Zou toch langzamerhand niet zo moeilijk meer moeten zijn om medestanders voor dit idee te krijgen, of....?
Beter niet beste Andrew, ik zie hem liever voor het hekje, al begrijp ik Uw sentiment.
Zo doet de Mossad dat (zie ik de AIVD nog niet doen).
www.youtube.com/watch?v=bJujIwtdk8w
@Berbaar | 20-09-19 | 19:23:
Ik ben bang, m’n waarde Berbaar, dat het verschijnen voor het hekje velen te weinig genoegdoening geeft....
@Vanillestront | 20-09-19 | 19:30:
Dat boeit erg weinig.
Tokkies die genoegdoening willen zijn geen onderdeel van de afwegingen die we maken in onze rechtsstaat.
@Berbaar | 20-09-19 | 19:34:
Probleem is dat hij niet voor het hekje komt. En ja. Dan ga zelfs ik denken dat er dan maar een andere vorm van rechtigheid moet komen. Hem ontvoeren mag niet. Kan niet. Blijft over een "ongeluk".
Ik weet het, mijn gedachten zijn fout en slecht.
@Andrew Deen | 20-09-19 | 19:55:
Dan zijn de mijne dat ook.
@Berbaar | 20-09-19 | 19:34:
De kwalificatie die u onze Nederlandse samenleving c.q. staat meegeeft, is op z’n minst opmerkelijk te noemen, m’n beste.
Nogmaals, stuur de inlichtingendiensten er achter aan of vraag hulp aan wellicht meer ervaren en meer professionele bevriende inlichtingendiensten en elimineer Taghi en zijn belangrijkste handlangers. Dit is een bedreiging voor ons rechtssysteem en ons land. Zaak voor onze diensten.
Waarom? Is niets aan de hand.
Precies. Dit moet je niet alleen willen oplossen. Snel actie is noodzakelijk.
"ons rechtssysteem" ...??? Muwahaaaa
Ik voel je. Kan wel, mag niet. Maar het lijkt me wel zaak om alles stil te houden. In de schaduw te werken. Uiteindelijk loopt hij tegen de lamp.
@Andrew Deen | 20-09-19 | 19:00: het NL leger wordt vaker tegen burgers ingezet hoor. Bij opsporen drugslabs enzo. Ik denk dat ze taghi willen veroordelen, en dan via een of ander verdrag zijn geld wat in marokko gestald is afpakken.
@Andrew Deen | 20-09-19 | 19:00: Haha. Die ligt lekker op het strand in Dubai.
@sjef-van-iekel | 20-09-19 | 19:13: wat in Marokko is blijft in Marokko. Die eigenen zich dat zelf toe.
@frank4444 | 20-09-19 | 18:58: en een broer, en nog een stuk of vier anderen. Ja wellicht wel een goed moment om in te grijpen.
@mr.money | 20-09-19 | 19:30: Omdat een advocaat dood is!!
Wat op zich diep treurig is.
@frank4444 | 20-09-19 | 18:58: Niet om één enkel persoon, maar omdat dit een grote gevaarlijke stap naar een narcostaat is. Volgende is rechters ombrengen, politici bedreigen of omkopen en hetzelfde met de politie. Het is al erg genoeg en de opmars moet tot stilstand gebracht worden. Wat mij betreft met alle middelen.
Ja, al die media aandacht die criminelen krijgen leidt bijna tot verheerlijking. Gewoon een kort bericht in de krant dat ie levenslang heeft gekregen en de feiten waarvoor hij veroordeeld is. Ik heb me kapot geërgerd aan dat hele gedoe rond Holleeder en die mediagekte sowieso nooit begrepen. Het geeft die schoften alleen maar meer status.
Hals.
Jeetje. Was hij zomaar tegen de doodstraf.
Hmm... wist ik niet nee.
Oh heeft de kroongetuige mensen vermoord?
Vertel.
Wel een mening en geen enkele kennis.
Typisch.
@Berbaar | 20-09-19 | 19:03: Hij is dader in een ‘vergismoord
@frank4444 | 20-09-19 | 19:13:
Haha geen enkele kennis van deze zaak dus.
Nabil leverde auto's en spotters en tegen hem is geen enkele aanklacht voor een liquidatie.
U blijkt volledig in het duister te tasten mbt deze zaak dus toedels frankie, zoek het lekker uit.
@Berbaar | 20-09-19 | 19:26: het maakt voor een kroongetuige regeling niet uit of hij wel of niet iemand heeft geliquideerd.
Nee dan “frank4444” de 57 jarige dakdekkers die er genoegen in schept zich te verkneukelen als er mensen die hem onwelgevallig zijn, worden doodgeschoten. Dat is echt een topper!
Heeft de rechtbank dit besloten? Of is dit in overleg met een paar bekende ambtenaren beslist?
Ik sta er niet van te kijken als blijkt dat Rutje hier zelf de hand in heeft. Maar dat zal na vele WOB verzoeken blijken ... achteraf.
Als Ridouan een Israëliër had omgelegd, was-ie allang door de Mossad opgehaald. Waar ook ter wereld.
Ja, een land heeft toch de mogelijkheid om een vijand uit te schakelen? Ik begrijp ook niet waar ze op wachten? Nu was de overleden advocaat fel tegen de doodstraf, laat staan heimelijk, maar het verstand zegt dat je tegen dit ongeremde kwaad niet via een wetboek tot een bevredigend resultaat komt.
Nee. Mossad doet dat niet.
Mossad is een inlichtingendienst. Ze verzamelen Intel. Wat wel zo is dat de Israëlische regering soms een moordcommando of arrestatieteam samenstelt. Op basis van de inlichtingen.
Grote kans dat de moordenaar geen Marokkaan is hoor. Antillianen zijn hun loopjongens.
in deze kwestie ben ik het 100% eens met dit besluit tot behandeling achter gesloten deuren.
Eens. Het voegt helemaal niets toe zo'n zitting over een crimineel. Dinsdag is ook de zitting van Wilders dus hopelijk kunnen we dat wel zien want dat gaat over onze volksvertegenwoordiger.
@Goofje | 20-09-19 | 18:44: nou, ik heb zo’n vermoede dat onze huidige regering heel graag dit ook achter gesloten deuren doet.
Alle coke snuivers en pillen slikkers zijn schuldig....
en daar sla je de spijker op de kop.
Zonder markt geen handel. Anders dan het Rookbeleid hoor je over het gebruik bitter weinig ontmoedigende berichten...
Maar uitlaatgassen zijn ook heel erg.
Keukentrapjes gaan meer mensen aan deuad.
We weten dast de moordenaar een man is. We weten nu dat hij 20-25 jaar oud is.
We weten met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat de mocromaffia opdrachtgever is en met dezelfde zekerheid dat Taghi de opdracht gaf. We weten ook bijna zeker dat het een Mocro is, die moordenaar.
Tot zover de D666-versie.
Nu de versie van iedereen met gezond verstand: de moordenaar is een Marokkaan die aangestuurd is door Taghi en nu allang in Mocronesië zit met een leuk bedrag op de bank.
En het bedrag is hoger dan 100.000!
Ghe. De moordenaar is een low level loopjongen die voor deze actie een paar duizend euro gekregen heeft. Heel misschien 5 cijfers.
@vinzepinz | 20-09-19 | 18:46:
Haal daar maar gerust een nul van af.
Er zijn listiger methodes dit soort domme types te dwingen een liquidatie uit te voeren.
Die knul mag hopen dat hij binnenkort niet zelf afgeschoten wordt.
Losse eindjes enzo
@Muxje | 20-09-19 | 18:55: klopt
@Berbaar | 20-09-19 | 18:57:
Had ik nog niet bij stilgestaan maar inderdaad. Het is een liability zolang die nog ademhaalt voor zijn directe luitenantje.
@Berbaar | 20-09-19 | 18:57: Ik vrees dat je gelijk hebt. Bij een moord die zo veel publiciteit genereert ga je alle rommel erom heen opruimen. Als die jongen verstandig is maakt hij dat ergens diep in Algerije of zo onderduikt.
Goh, enkel '20-25 jaar' is bekend. Zijn ze soms bang dat hij met z'n tweede paspoort richting de zandbak vertrekt?
Daar zit hij al even hoor. Vluchtauto stond al klaar en meneer is dezelfde dag nog naar Spanje gereden waar hij eerst even met zijn matties op de boulevard een feestje heeft gebouwd met hun patserbakjes waarna hij een dag later via het water naar Marokko is vertrokken. Die zien we de komende jaren niet in Nederland.
Zal wel ermee te maken hebben dat de afwezige via internet ook alles tot zich kan nemen en zo nog beter geïnformeerd wordt over zijn zaak. Gaat de NCTV zorgen voor een 'Eichmann' sensatie (die zat ook ondergedoken in het buitenland)? Wil de rechtsstaat weer recht overeind kunnen staan, dan dienen ze het voorbeeld van Israel te volgen. Anders kan het kabinet beter (of GS) fopspenen gaan uitdelen. Ze weten toch waar Taghi zich verborgen houdt?
Het gaat in die zaak over de planning, wat verzoeken van het OM en de verdediging en meer niet.
En nee men schijnt niet te weten waar Taghi zit.
Jammer he, dat mensen hun beveiligingscamera's niet op de openbare weg mogen richten he? Huurmoordenaars hebben ook gewoon recht op privacy.
Ik zou mijn beelden wissen. Levensgevaarlijk.
Je mag ze wel op de openbare weg richten, het gaat erom of je opnamen maakt en wat je ermee doet. Stel dat de beveiligingscamera een steekpartij opneemt, dan mag je inderdaad niet de beelden waar mogelijk de betrokkenen herkenbaar op staan op YouTube zetten, omdat je dan aan verwerking van persoonsgegevens doet. Dit verzin ik niet zelf. Wat wel mag is de beelden aan de politie leveren, het liefst encrypted, zodat duidelijk is dat er echt niet mee is geknoeid, leuke software als Xprotect biedt die mogelijkheid.
Is hij een probleem Marokkaan? Of mag je dat niet zeggen om hij vaak best wel rustig is. Bijvoorbeeld omdat hij dan slaapt.
Ik vermoed dat de OvJ en de rechters bang zijn voor hun eigen hachje.
Haghi.
In het Justitieel Complex Schiphol??
Hahaha, U heeft geen flauw idee waarover U het hebt.
@Berbaar | 20-09-19 | 18:29:
Jouw domheid is stuitend.
@smdyasc | 20-09-19 | 18:31:
Geen inhoud, geen argumenten, geen kennis.
Toedels.
@Berbaar | 20-09-19 | 18:32: Nee, dit is wel een inhoudelijke reactie.
@Cootgie1 | 20-09-19 | 18:48: kennelijk ergens op gevoelige delen getreden wellicht? Wellicht zit ie daar bij de ingang mensen anaal te toucheren.
@Berbaar | 20-09-19 | 18:29: U denkt dus dat de namen van OvJ en rechters onder de radar blijven? Wonen die mensen daar in dat complex, nee toch?
Rechters die kromspreken krijgen nu de poep uit de ventilator,
direct in hun gezicht.
Ja, dat is niet fijn, en stinkt.
Dus afschermen is het devies.
Het volgende stukje afbraak van de openbaarheid van de rechtspraak. 2-0 voor Taghi.
Qua politiek liggen er kansen. Wie Taghi oppakt is spekkoper.
Of racist
Hij zit bij mij in de kelder maar ik wacht nog even op een betere beloning.
@frank4444 | 20-09-19 | 18:38:
Op de Paul Gety III manier bedoel je?
@Mr_Natural | 20-09-19 | 18:27:
Met zo'n fietsslot om z'n nek aan een paal?
@Sjinn-Tonnick | 20-09-19 | 18:51:
Dat zou hij wel willen.
@Sjinn-Tonnick | 20-09-19 | 18:51:
Hij ligt als een rollade op een bedje van speklapjes, 24/7 luisterend naar de speeches van Geert,
@Mr_Natural | 20-09-19 | 19:09:
Geruststellende gedachte.
Staat Bubba nog op het menu?
Waarom zetten ze geen live audio verbinding op zodat de pers elders de zaak kan volgen?
Omdat dus juist niet de bedoeling is, zodat die gast niet te weten komt wat er gezegd wordt.
@John McClane | 20-09-19 | 18:24:
En Weski kan/mag zelf geen geluidsopnames maken voor haar client?
Wat ik mij ook afvraag: Wordt Weski hiervoor betaald en zoja hoe dan? Moszkowicz nam cash aan etc. Betaalt Taghi via internetbankieren?
Ik snap dat iedere verdachte (al is Taghi hooguit een """"""""verdachte"""""""") een advocaat behoeft, maar toch vraag ik me af wie in godesnaam advocaat wil zijn voor zoiets als Taghi. Nu is die Weski zelfs in de advocatuurkringen waar zij opereert een ongewoon aandachtsgeil persoon, maar zelfs zij moet toch snappen dat, zelfs al wil ze Taghi verdedigen, ze een enorm risico loopt als ze dat naar mening van Taghi niet goed doet. En je zal maar familie zijn van mevrouw.
Dat de zitting vrijwel in het geheim gaat snap ik ergens wel; geen rechter, laat staan getuige dan wel aanklager, durft nu in enige vorm in het openbaar te verschijnen.
Kunnen we niet gewoon vaststellen dat die Taghi, nu hij toch in het buitenland zit, ongewenst burger is geworden, zijn Nederlandse paspoort en nationaliteit intrekken? Vervolgens zorgen dat hij niet meer binnen kan komen, en duchtig werken om zijn koninkrijkje te ontmantelen. Hardhandig. Geen thee.
Helaas dat is allemaal veel te veel gezond verstand. Dat kan echt niet in de NL samenleving. Taghi is gewoon een brave burger en behoudt z’n uitkering plus alle andere rechten zoals gezondheidszorg.
Gelukkig begrijpen de meeste advocaten wel iets van de rechtsstaat en erkennen ze het vitale belang van een verdediging voor iedere verdachte.
Zelfs voor bijstand van de kroongetuige zijn al weer advocaten (en niet de minste) opgestaan.
Hulde voor deze mensen, je moet het maar willen doen.
Hardhandig = fascistisch... daar beginnen ze niet aan bij het OM.
niet te simpel he... je mag zomaar niet het tweede paspoort afnemen... da's volgens de rechten van de mens zo ongelooflijk inhumaan.. gewoon over een tijdje is ie er weer.. misschien istie zelfs al in Nederland. Baardje, muts op, jabbalha aan en temidden van zijn bro en zijn families.. die man is hartstikke veilig in dit land. Niemand zal zijn mond open doen dat ie er weer is. standaard is dat de regel binnen de Marokkaanse gemeenschap en in bij hem in het bijzonder extra ivm kop eraf risico
Die Taghi zal toch ook wel Vijanden hebben... dus Weski loopt ook daar een Risico !
Geinig, de rechtbank kiest kennelijk voor haar veiligheid. De maatschappij moet zichzelf maar beschermen.
Als ze ballen hadden ...
Haha U bent blijkbaar nog nooit in het Justitieel Complex Schiphol geweest.
Veel veiliger wordt het niet.
Jankeballen om het jankeballen met nul kennis van zaken.
@Berbaar | 20-09-19 | 18:24: ze komen er ook weer naar buiten, daar zit het probleem.
@B.Spiritus | 20-09-19 | 18:32:
Wie de rechters, de mensen van het OM en de advocaten zijn is gewoon openbaar hoor.
Die staan met naam en toenaam in de stukken en in de krant.
Besloten zitting of niet natuurlijk komen die mensen buiten.
Het heeft niets met veiligheid te maken.
@Berbaar | 20-09-19 | 18:40: Als ze huisbezoek krijgen zijn ze niet meer zo veilig.
Alles overziend is de huidige staat van de rechtsstaat te danken aan jarenlange immoraliteit van justitie en politiek, de misdaad loopt gewoon parallel daarmee op.
Zo is het precies. Jarenlang daders de hand boven het hoofd houden, fopstrafjes uitdelen heeft zo zn prijs. Heel veel Nederlanders zijn vermoord, weggepest uit hun wijk, beroofd, verrot geslagen en geschopt en wat gebeurde er? Helemaal niets. Maar nu het slachtoffer een advocaat is (erg genoeg, daar niet van) gaat men 'orde op zaken stellen'. 20 jaar te laat.
Rechters zijn bang,erg bang.
Vind ik niet erg trouwens.
Ik vind dat wel erg, de rechtbank kan kiezen, wij niet.
@Analia von Solmsch | 20-09-19 | 18:19: Ze kiezen zelf voor de makkelijke weg en deppen de stinkende wond langs de randjes i.p.v. het mes er een keer in te zetten.
"Daarbij zal geen toegang zijn voor pers en publiek."
Hear, hear......
Nou je ziet maar weer hoever de veiligheidsdiensten op de hoogte zijn van bepaalde zaken in ons land.
Dat komt natuurlijk gewoon omdat ze nog te weinig privileges hebben.
@frank4444 | 20-09-19 | 18:21: dat helpt ja. Al die criminele mocro’s afluisteren is een belangrijke tactiek geweest.
Ze vertellen je natuurlijk ook niet alles. Daar is het een geheime dienst voor. Er is een groot verschil tussen weten hoe het zit en er wat mee kunnen
Ik denk dat het bij de rechters het dun door de broek loopt.
Ik denk dat dat wel meevalt!
@Einde van de Domheid | 20-09-19 | 18:11:
Want?
@frank4444 | 20-09-19 | 18:16: Yup dat heb je met Halsema en consorten. Ontkennen, u racist noemen en als er echt geen ontkennen meer aan is het een incident noemen. Walchelijk Halsema en co.
@frank4444 | 20-09-19 | 18:16: Precies.
Ik noem het liever een onregelmatig zekerheidje.
Weinig van te merken. Er wordt nog steeds niet ingegrepen. Zelf ben ik meer een voorstander van wat Hiddema zei.
"De implicaties van deze gebeurtenis zijn op dit moment nog niet te overzien" opzich niks mis mee denk ik? Niet echt standaardsmoes? Wel een goede eigenlijk, gaan we onthouden.
Pro-forma zitting dat is weinig spannend.
Raar dat mensen dat schijnbaar niet blijken te weten, vanmorgen ook al bij die mafklapper uit Utrecht.
Logisch dat ze nu even voor rust in de tent kiezen, bij de inhoudelijke behandeling zullen de tribunes gewoon geopend zijn.
Eens. Dit soort zittingen zijn formaliteiten. Zie het als een soort planningsbijeenkomst.
Dat zal wel, maar waarom kan dat niet gewoon out in the open?
@Lafayette | 20-09-19 | 18:09:
Weet U, weet ik maar blijkbaar heeft de redactie en 90% van de reaguurders geen flauw benul.
Zie je wel vaker hoor, topikkies waar met een hoop bombarie "de zaak" wordt aangekondigd en iedereen met enig verstand van de materie kan vertellen dat het een poepsaaie regie zitting is.
Eens. Totaal cul argument, saai of formeel doet er niet toe.
Moeten zwaarwegende argumenten zijn ivm veiligheid of inhoud (toetsbaar en verdedigbaar), zo niet: openbaar en niks anders barbaar
@Bon-sens | 20-09-19 | 18:10:
Dat heeft te maken met de moord op de advocaat van de kroongetuige deze week.
Staat gewoon in de diverse persberichten.
Als U zich daar niets bij kan voorstellen dan zegt dat meer over U dan over de Rechtbank.
@Berbaar | 20-09-19 | 18:14: U schijnt ervaring te hebben met complex schiphol!?
@Berbaar | 20-09-19 | 18:21: heeft met vertrouwen te maken. En dat vertrouwen is nogal dunnetjes.
@Langshetrandje | 20-09-19 | 18:50: Dat vertrouwen is bij mij geheel afwezig. Van mijn jongste jeugd aan opgevoed met respect voor de overheid.in.al.zijn.vormen en dan nu: weg, helemaal weg. Het is een lang proces geweest, dat wel. Maar toch.
@Berbaar | 20-09-19 | 18:21:
Dus?
Je kan ook een statement maken door het juist wel out in the open te doen.
Rechtstaat = openbaar, tenzij niet volwassen.
@Goofje | 20-09-19 | 19:16:
Maar dan nog. Beter een overheid met verbeterpuntjes dan geen overheid.
@Goofje | 20-09-19 | 19:16: Ik kan je verzekeren dat er meerdere mensen zijn die het vertrouwen kwijt zijn.
Justitie is op het punt gekomen dat geen superdebater, geen staller, geen 'we gaan dit onderzoeken', geen 'we zijn ermee bezig', geen 'dat was het beleid van een vorige minister', niets van dat alles is nog goed genoeg. Justitie is FOUT BEZIG en moet echt heel snel hervormen. Parlementaire enquete, Caucus, D4J (Debate for Justice. ) Etc. Etc!
Oja en die kroongetuige moet bomvrij vervoerd worden. (En niet door de lucht!) Duisters hebben van die bakken! Kennelijk staat hij het verdienmodel van de mafia nogal in de weg! Doorpakken!
en de NOS vindt, dat het bij een goed functionerende rechtstaat hoort dat het openbaar is, en heeft geklaagd. Maar zetten wel het beeld op zwart als Geert in de minder-minder zaak het woord neemt....
Op last van de rechtbank want er was geen formele toestemming voor live uitzending.
Is allemaal niet zo moeilijk als je gewoon het nieuws volgt en begrijpt natuurlijk.
De NOS en openbaar.....
De NOS en onpartijdig....
De NOS en Nederlands ,,,
@Berbaar | 20-09-19 | 18:08:
Een woordvoerder van het hof zei tegen Wilders dat er geen verzoek was gedaan voor een livestream door de NOS.
@sprietatoom | 20-09-19 | 18:31:
Yep en geen verzoek maar toch beginnen met live uitzenden is dus moeten stoppen.
De NOs vind helaas wel vaker wat. Jammer dat dat vaak verweven zit, subtiel en minder subtiel, in de zaken die voorbij komen
@sprietatoom | 20-09-19 | 18:31: Dit klopt. Ik zat live te kijken toen de uitwisseling hierover tussen Knoops en de rechter plaats had.
Als ze daar achter gesloten deuren gaan beslissen dat de geheime dienst in Dubai carte blanche krijgt om deze staatsvijand nummer 2 (Volkert staat nog steeds op 1) uit te schakelen, dan vind ik het best.
u loopt over van vertrouwen
Waarom zijn mensen altijd boeven, tuig of zware criminelen als hun naam eindigt op --aghi?
Draghi ?
Financieel crimineel..
ies koeltoer
Behalve deze snuiter: www.bol.com/nl/b/manish-k-aghi/720791...
Beetje begrijpelijk wel.
oh?
@Langshetrandje | 20-09-19 | 18:02: ja, gewoon begrijpelijk.
Beetje begrijpelijk wel!? Dit is gewoon buigen voor criminelen. Waar slaat dat op dat wij, demense, niet mogen weten wat er gezegd wordt in de rechtszaal? Rechtszaken in Nederland zijn openbaar.
Maak die lul van een Thagi nou belangrijker dan ie is. Gun hem die eer niet. Gewoon op straat met die feiten.
@VanBukkem | 20-09-19 | 18:08:
Ik zou zeggen dat totale transparantie echt te makkelijk te fucken is? Ik kijk het ff aan.
@Aap Noot Miesje | 20-09-19 | 18:18: Want het vertrouwen in justitie is al in overvloede aanwezig...
@Langshetrandje | 20-09-19 | 18:46:
Niet bepaald, ook daarom kijk ik liever eerst de kat uit de boom. Zuinig op m'n schuim ook.
REAGEER OOK