Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peter R. de Vries: "100.000 euro = beloninkje"

Nee, snoepjes uitdelen. Dat helpt.

Social

Dilemma. Heeft Peter R. hier een punt? Of lult-ie weer eens uit zijn rondneukende parenclubnek? Moet de beloning voor het erbij lappen van advocatenmoordenaar en MocroMaffia Baas Ridouan Taghi naar 2,5 miljoen ipv die luizige 100K? Ooit vroeger toen was honderdduizend echt wel best veel. Maar anno 2019 is het volgens De Vries een fooi. En Peter kan het weten, want die krijgt voor iedere keer dat hij op tv is 2500 euro, schoon in het handje. Maar zouden er echt Marokkanen zijn die hun nationale narcoheld Ridouan Taghi gaan verraden voor wat rotcenten? Na al die vergismoorden, hoofden op stoepen, broedermoorden en het omleggen van een advocaat? Jeweetzelf: wie praat, die gaat.

Reaguursels

Inloggen

Wat zou zo'n gastje krijgen om iemand om te brengen? 10k misschien?

Misterspok | 20-09-19 | 07:36

Gezien de risico’s en een amateuristisch, chronisch lekkend OM, als ook de politie, denk ik dat 100K euro’s niet zo verlokkend is. Peter R de V heeft waarschijnlijk gelijk.

Nuuk | 19-09-19 | 18:59

Je praat, je incasseert 100K. Justitie is zo lek als een mandje, dus je naam ligt meteen op straat. "Your days are numbered". Veel plezier met je 100K.

SjonnieC | 19-09-19 | 17:41

19 miljard in de business versus 100K , getuigebescherming in klein Nederland en misschien een boekenbon plata o plomo

HetOorAakel | 19-09-19 | 16:47

'Nooit eerder kende Nederland een crimineel die, een quote, ‘kinderen, moeders, zussen, vaders (..) naar de hel’ wil sturen omdat hun naaste over hem heeft gesproken.

De vraag waar de overheid voor staat is even helder als enorm. Hoe moet een gemoedelijke rechtsstaat zich tegen dit soort geweld weren?'

Mompelt iets over oog om oog, tand om tand.

RickRD | 19-09-19 | 16:37

Die Taghi heeft de politie in zijn zak. Geld is geen probleem voor die man. Als je iets uitspookt tegen hem, zn matties of zijn familie dan weet hij het zo rap als de politie het weet. En die kroongetuige moet maar lekker gaan verhuizen naar een verweg land met zijn hele familie. En niet NL de schuld geven dat hij zelf in de poep heeft getrapt.

sjef-van-iekel | 19-09-19 | 15:32 | 1
-weggejorist-
Joostmochtnietsweten | 20-09-19 | 07:04

100000 Euro. Daar moeten veel landgenoten vijf jaar voor werken. Er op pissen is gewoon het voorrecht wat vroeger, van stand zijn, werd genoemd. Ook de reden van een N.S vergoeding voor nakomelingen van op de trein gezette voorouders.

biltong | 19-09-19 | 14:47 | 2

Het gaat er niet om of het veel is of niet, maar of het de mensen rondom Ridouan Taghi er toe zal zetten hem uit te ratten naar de politie. En daarvoor is 100.000 niet genoeg. Kun je vervelend vinden, als je 20k netto per jaar harkt. Maar verandert daar niets aan.

CynicalBastard | 19-09-19 | 15:34

Hmmm 100.000,- is een wat karige beloning in ruil voor een schietschijf op je rug. Zeker als je je bedenkt dat de beloning aan de andere kant vele malen hoger is.

Onno Barendsen9337 | 19-09-19 | 20:20

Voor 3mil kunnen ze met pensioen.
Daarvoor willen ze van snitchen.

Brentjeee | 19-09-19 | 14:42

Misschien is het wel een leuk onderwerp voor de sjoow van John van den Heuvel, die deed toch iets met boefjes opsporen? Maar goed... die heeft zelf ook Marrokaans bloed, en we willen hem geen loyaliteitsconflict bezorgen...

Bali Lovert | 19-09-19 | 14:27
-weggejorist-
Elder of Z. | 19-09-19 | 14:23

Ik betrap Peter nu op het zeggen van iets zinnigs. Hij heeft hiermee 100% gelijk. Er heerst een kruideniersmentaliteit in Nederland, veel voor weinig. Werkt niet altijd.

Bali Lovert | 19-09-19 | 14:20

Ik zou de VS eens lief aankijken. Die hebben hem -vermoed ik- binnen een paar maanden.

twijfelbewaren | 19-09-19 | 13:45

Bruinsma en Klepper enz waren geen lieverdjes, maar ze waren niet zo laf als die Marokkanen en Slavische mannetjes van nu.

small_town_dude | 19-09-19 | 13:23

Ik wil graag minder van dit soort misdaad gepleegd door m. n. criminelen van een bepaald soort 'ras'. Helaas is dit minder willen strafbaar.

Vrijhetzelaar | 19-09-19 | 12:45

En jij denkt dat het OM je naam niet lekt als je die gast verraad en die beloning opstrijkt?

Febofiel | 19-09-19 | 12:45 | 2

Preciea. Per ongeluk in het dossier. Onze welgemeende excuses.

sjef-van-iekel | 19-09-19 | 15:28
-weggejorist-
Joostmochtnietsweten | 20-09-19 | 07:06

Je kunt ook stellen dat als je 2,5 miljoen op die varkenskop zet , hij zeker spoorloos blijft, want zeker de benen neemt uit voormalig Nederland.

daytripper | 19-09-19 | 12:41 | 1

Hij kan zijn ongewenste bedrijvigheid ook vanuit de Bahama's ontplooien. Kopstukken werken immers ook gewoon door vanuit de bajes. Dus met zijn fysieke afwezigheid schieten we weinig op. Het is tijd voor een bikkelhard taskforce die dergelijke rommel op gaat ruimen. Blijkt die Duerte uit de Filipijnen toch minder achterlijk dan gedacht...

Joostmochtnietsweten | 20-09-19 | 07:10

Kan Willem Roodbaard geen afschotdronevergunning geven?

Theo-Pim-Riv | 19-09-19 | 12:37

Jammer dat er zoveel Israël_hatorz rondlopen in Nedrigland.
Daar we anders een beroep konden doen op de bevriende Mossad.
Dan heeft het tuig niets aan een paraplu hoor, want die kopt geen drone weg.

Theo-Pim-Riv | 19-09-19 | 12:34 | 1

Als vriend kosten ze veel minder dan E100.000

Theo-Pim-Riv | 19-09-19 | 12:34

Of dit normaal is weet ik niet maar ik vind het zo'n gouden tip best waard hoor
De schieter wil je met opdrachtgever en al ondersteboven aan de enkels ophangen voor het gemeentehuis, soort omgedraaide galg

niemand specifiek | 19-09-19 | 12:32

Lees dat we nog meer mankracht gaan inzetten voor beveiliging. Dat is echt een verkeerde ontwikkeling: bananenrepublieken zetten de politie in om mensen te beschermen; democratische rechtsstaten om de straat veilig te houden (voor iedereen) - met zeer sporadische uitzonderingen.

bleached | 19-09-19 | 12:12

Stel dat je hem dan binnen hebt in NL ... wat dan als hij iedereen kan omleggen die tegen hem wil getuigen? Op zich ben ik voor het inzetten van onorthodoxe middelen. Op het moment dat je rechtstaat aangetast wordt dan kom je aan het fundament van onze samenleving. Zet hier maar een eenheid op die in het geheim opereert en de zaak oplost. Ik las nog niet zo lang geleden berichten dat men vrij goed weet waar hij zit maar geen uitleveringsverdrag heeft.

Simon_GS | 19-09-19 | 11:57 | 4

Ask the Mossad!

Theo-Pim-Riv | 19-09-19 | 12:35

Net zoals Iran. die vermoedelijk Ali motamet hier lieten omleggen. Toevallig door de club van Taghi.

Louigi | 19-09-19 | 13:14

En als dat dan fout loopt dan heb je gelijk een langdurig en slepend diplomatiek incident op hoog niveau. Wij zijn geen Israel met een mossad die dit geruisloos oplossen.
Naar verluid zijn wij beter met hacken..... hack de bank waar die lul de behanger zijn geld heeft gestald en zorg dat er tien miljoen schuld staat ipv tien miljoen tegoed.

me163komet | 19-09-19 | 14:11
▼ 1 antwoord verborgen

Wat het allerleukste zou zijn van het hele verhaal is dat die Taghi lekker bij zijn familie huist of een paar deuren verder en gesluierd met Burka gewoon zijn ding doet. Het is niet ''leuk'' leuk, maar meer een bewijs van hoe belachelijk het hier in Nederland gesteld is. Het kreng deed zaken met Escobar, vanuit Nederland hoe krijg je het voor elkaar! Die maakt toch zo'n enorme dikke middelvinger naar politie en wetgeving.

etterletter | 19-09-19 | 11:54

Helaas, de loyaliteit van een groot deel van de Marokkaanse gemeenschap ligt overal behalve hier.

Toen Salah Abdeslam werd opgepakt door de Belgische politie, bleek ongeveer heel Molenbeek te weten waar hij was. Hij ging over straat, maakte er praatjes met Jan (ok, Mo) en alleman, selfies bij de halal-slager... Alleen: als Marokkaan verraad je geen andere Marokkaan, blijkbaar zelfs niet als die verantwoordelijk is voor een laffe terreurdaad tegen burgers.
Hij kreeg voor zijn logistieke bijdrage aan de massamoord (131 doden, 80-90 voor het leven gehandicapt) overigens de absurd lage straf van 20 jaar. Met aftrek van 1/3e bij goed gedrag zal hij voor zijn 50ste weer naast je zitten in de Brusselse metro. Hoe is dit in godsnaam mogelijk? De Amerikanen hebben het met Guantanamo Bay beter bekeken.

Enfin, terug naar Taghi. Het is een publiek geheim dat in Fez en op de boulevard van Casablanco talloze leden van de Europese mocromaffia flaneren in dure kleding, met dure horloges, dure auto's en kleine en grote paleisjes voor zichzelf en de familie. Gezocht maar niet gevangen. De familie? Ja, want religieus als ze mogen zijn, in de Marokkaanse gemeenschap is jatten (van mensen buiten de groep) geen probleem...
Alles mogelijk gemaakt door dubbele paspoorten... het rijke en militair machtige Europa is namelijk niet in staat iets te doen aan de politiek gemotiveerde automatische paspoortenmachine van Rabat, of de Marokkaanse onbereidwillendheid nep-asielzoekers uit hun land terug te nemen...

De Westerse landen staan erbij en kijken ernaar... Kreeg Badr Hari een stevige straf voor zijn 'ontsnapping' naar Marokko? Durft iemand te zeggen dat Hakim Ziyech en zijn familie beter kunnen opdonderen uit Nederland als ze zich eerst en vooral Marokkaan voelen? Willen we 'hopen' dat in Nederland geboren en getogen jongens 'voor Nederland kiezen'?

Het is precies vanwege deze minachting richting het Westen, dat de ongetwijfeld tientallen Marokkanen die weten waar Taghi is, zwijgen als het graf.

drs. Levi Samsonov | 19-09-19 | 11:49 | 4

Dat is absoluut het onderliggende probleem. Als kuffar zijn je bezittingen en je leven weinig waard - laat staan je normen en waarden.

bleached | 19-09-19 | 12:02

Wijze woorden. Dank!

daytripper | 19-09-19 | 12:43

@daytripper | 19-09-19 | 12:43: "in de Marokkaanse gemeenschap is jatten (van mensen buiten de groep) geen probleem..." Helaas volgt die opvatting uit directe instructies uit de Koran. Deze instellingen is dus inherent aan de Islam en geldt niet enkel voor Marokkanen. Echter is de tribale loyaliteit bij marrokanen wel zo ongeveer het sterkst van alle islamitische landen. Die combi van tribale loyaliteit en Islam is dodelijk. Zie de mocro-mafia en alle marrokaanse terroristen als voorbeelden daarvan.

Joostmochtnietsweten | 20-09-19 | 07:19
▼ 1 antwoord verborgen

Denk dat we met z'n allen graag een bedrag met 2nullen meer betalen - als hij daarmee opgepakt wordt en voor de rest van zijn leven netjes achter de tralies verdwijnt. Is weer typisch de kruideniers mentaliteit van de huidige politieke klasse. Niet in de buidel willen tasten om zo nu en dan even heel duidelijk een punt te maken.

bleached | 19-09-19 | 11:49 | 2

Als, als, als ...

Simon_GS | 19-09-19 | 12:01

Nooit met de vries eens, nu wel. Eerste wat ik dacht toen ik las over die 100K, wie gaat daar in vredesnaam zijn leven voor op het spel zetten.

Hunter S. Thompson | 19-09-19 | 11:20 | 1

Peterrrr heeft gelijk. we zijn een soort Mexico/Colombia geworden. Politie en justitie zijn de macht totaal kwijt. Dat verbaast me niet als volger van het wilders proces en de misstanden die daar intern justitie aan de orde zijn

Therapietje | 19-09-19 | 11:51

Ben het niet graag eens met Peturrr maar hier heeft hij zeker een punt. Dat wie praat die gaat dat is een feit. En onze "witness protection program" is een lachertje. Dat had Nabil zelf ook al door. De hele politie en ook justitie zit vol met mafia mollen of mensen die een paar snelle rooitjes willen verdienen. Je naam ligt zo op straat.

WatZalIkErvanZeggen | 19-09-19 | 11:16

Kan je niet beter gewoon voor 50.000 euro een huurmoordenaar inhuren?

Elessir | 19-09-19 | 11:11 | 2

Ik denk dat de overheid die voldoende in vaste dienst heeft.

Simon_GS | 19-09-19 | 12:40

Zou Volkert het voor 50k doen? Of zou hij gewetensbezwaren koesteren inzake het profiel van dit doelwit?

Toninhocerezo | 19-09-19 | 14:31

100.000 Euro... Dat heb ik binnen een half jaar op.

VanBukkem | 19-09-19 | 10:56

Misschien heeft PRdeV gelijk. Let wel: Ik ben hélemaal geen fan van deze man. Sterker: ik vind het nog steeds 1 van de grootste zakkenvullers in omroepland. Maar zijn opmerking dat 100.000 kudo's voor het bekend maken van de schuilplaats van de rioolratten die opdracht tot de moord hebben gegeven een schijntje is, is gewoon waar! Ons geëerd kabinet gooit miljoenen over de balk aan bv ontwikkelingsgeld die in de zakken van corrupte bestuurders van bedoelde landen verdwijnt. Kijk eens naar Haïti, 10 jaar na de orkaan die het eiland compleet hebben verwoest is er nog steeds niets opgebouwd. Al het geld is verdwenen.

jale | 19-09-19 | 10:45

Peter is een lul maar wel een lul die bij dit onderwerp weet waar hij over praat.
De boodschap is belangrijk niet zozeer de boodschapper.

Drkildare | 19-09-19 | 10:45

Welk bedrag is het waard dat jij -en je directe familieleden- je hele leven hier abrupt op moeten geven, in de nieuwe -buitenlandse- woonplaats altijd moeten zwijgen of liegen op de vragen over je verleden, je altijd bang moet zijn voor lekkende agenten of een politiemol die je nieuwe woonplaats verraad/verspreekt/verkoopt, en de rest van je leven angstig over je schouder moeten kijken.
We zullen na decennia wegkijken, goedpraten, pamperen en nathouden moeten accepteren dat er een staat binnen de staat is ontstaan die even machtig, zo niet machtiger en afschrikwekkender is als de politie, het OM en de rechters.

miff | 19-09-19 | 10:37 | 4

We zullen.....
moeten accepteren dat...?
Yeah, right!
Misschien moet Justitie eens stoppen met het begaan van blunders www.ad.nl/utrecht/blunder-om-foto-kro...
, de politie meer volmacht krijgen om criminelen in de kiem te smoren en moet een politicus eens begrepen en gehoord worden wanneer hij met 'minder minder minder' met name dit tuig bedoelt.

De waard zijn gast | 19-09-19 | 10:42

@ dr.Rico,
Wat had je er nog aan willen doen dan?
De enige politicus die het lef had op te roepen tot minder criminele Marokkanen in dit land wordt via een stalinistisch showproces en publique voor de leeuwen gegooid.

me163komet | 19-09-19 | 11:07

@De waard zijn gast | 19-09-19 | 10:42: blunders? Denk je dat het foutjes zijn? Het zijn gerichte acties van infiltranten voor de mocro-mafia. De tribale loyaliteit van marrokanen is de allerhoogste van alle nationaliteiten in de wereld. Politie en justitie hebben de afgelopen jaren actief ingezet op 'diversiteit'. Het percentage Marokkanen bij de overheid is hoger dan op straat. Het systeem is zo lek als een mandje. Maar alle lekken gaan de boeken in als foutjes of vergissingen zodat we kunnen door sussen in onze dagdromen. Zo ook de ontsnapping uit De Schie gevangenis in Rotterdam een jaartje terug: Die zou zijn ontsnapt in een vuilniszak. Onzin natuurlijk, dat kan helemaal niet, een vuilniszak scheurt bij dat gewicht. Iemand op een kantoor die ontslagbrieven voor gedetineerden typt had een dergelijke 'u mag gaan'-brief aan de verkeerde boef geschreven waarna de ontsnapte boef gewoon via de reguliere route met brief in de hand naar buiten is gewandeld. Foutje? Of tribale loyaliteit binnen het justitieel apparaat? Het doofpotten van misstanden en 'vergissingen' is standaard werk aldaar.

Joostmochtnietsweten | 20-09-19 | 07:35
▼ 1 antwoord verborgen

Anonimiteit garanderen lijkt mij belangrijker dan de hoogte van de vergoeding.
Dus dan zou ik eerder denken aan een ouderwetse papieren brief sturen waar de melder zelf een door hem zelf verzonnen code in mag zetten.
Als de melding leidt tot aanhouding, dan kan degene die de juiste code uit de eerder door hem verzonden brief kan melden, alsnog een beloning krijgen?

Wering | 19-09-19 | 10:34 | 2

Daar maakt iedere advocaat binnen 10 seconden gehakt van; " deze brief is geschreven door een politieagent die zich voordoet als tipgever, gezien de daderkennis. Wij willen deze tipgever graag aan een verhoor voor dd rechtbank onderwerpen om zijn betrouwbaarheid te onderzoeken. U kent hem niet?, slechts een nummer? Bewijst U dan eerst maar eens dat hij uberhaupt bestaat".

me163komet | 19-09-19 | 11:39

De politie is lek. Uw 'zelfverzonnen code' ligt binnen een dag bij de mocro-mafia die lachend het fooitje komen innen.

Joostmochtnietsweten | 20-09-19 | 07:38

Leuk om Peter R. de Vries eens te horen praten over iets waar hij wél iets van af weet. Zou hij vaker moeten doen en dan verder zijn klep houden over al die andere dingen waar hij wel een mening over heeft maar geen kennis die wij niet ook allemaal al hebben.

Dr Rico | 19-09-19 | 10:32

Peter R. is niet de eerste die het zegt. John van Hout heeft het eerder en vaker aangegeven. Dat wisten jullie niet? Nu zegt Peter R. het een keer en dan wordt hij gelijk ook maar even gedemoniseerd?
Peter R. heeft gelijk en dat heeft niets met parenclubs te maken.

Portnoy | 19-09-19 | 10:23 | 4

Je bedoelt Bas van den Heuvel?

Super Vaagstra | 19-09-19 | 10:51

@Super Vaagstra | 19-09-19 | 10:51:
Hahahaha :D
Nee, Het wat John van der Bas.

De waard zijn gast | 19-09-19 | 11:26

Peter R is het type figuur die bij veel mensen spontaan de kots tegen de huig doet klotsen. Pedant, linksch drammend en onwelgevallende meningen verschreeuwend. De beroepsquerulant die bij de mediaas mag aanschuiven "voor de nuance en/of het kritische tegengeluid". De crimefighter die ooit (en af en toe nog wel eens) goed kon roeren waar het vreselijk stonk en menig slachtoffer bijstond. Deze keer heeft Péjtuuur een valide punt maar het is/blijft een treursmurf.

Grijskijkert | 19-09-19 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zit te denken aan een soort Nederlandse Judge dredd. Agent, rechter en beul in één.

Barkruk2 | 19-09-19 | 10:17 | 4

moet ik het rijtje nog een keer opnoemen?
De zaanse paskamermoord, de puttense moordzaak, Lucia de B., de schiedammer parkmoord, Ina post, etc. Dat nog buiten de zaken die twijfelachtig zijn maar waar men het schuldig maar handhaaft om de volgende blunder niet toe te moeten geven. Hoeveel onschuldige doden mag een judge dredd achtig rechtsysteem van " instant justice" opleveren.

me163komet | 19-09-19 | 10:53

Met een stemgestuurde mega-pipa die het gebruik van "double whammy's" ondersteund.

Grijskijkert | 19-09-19 | 14:14

@me163komet | 19-09-19 | 10:53:
Andersom: de normale rechtsgang bood geen bescherming tegen die serie blunders (waarvan er waarschijnlijk inderdaad nog een heleboel meer zijn), dus of het er slechter op wordt??

Politie en justitie en hulpverlening hebben zich decennialang geconcentreerd op de 'makkelijke prooien': stumpers die een beetje verward zijn en misschien ooit eens een pakje sigaretten hebben gestolen. Verkrachting? Moord? Ach stel je niet aan zeur-slachtoffer, dat bestáát toch helemaal niet in het brave nederlandje.
Er is een serieuze cultuuromslag nodig om dat justitiële volkje weer een beetje nuttig te laten zijn voor de maatschappij.

******** | 19-09-19 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

“Ze doen er niets aan, ze grijpen niet in!” Daar heeft Peter wel een punt. Voor wat betreft de beloning lijkt een miljoen me genoeg.

duh! | 19-09-19 | 10:17 | 1

Nou nou, Peter krijgt al zat hoor.

Ruimedenker | 19-09-19 | 10:21

Een half-Marokkaanse vriendin van mijn zus wil niet dat haar zoon met Marokkanen omgaat omdat ze bang is dat hij crimineel wordt.

Tarak | 19-09-19 | 10:10 | 4

@De waard zijn gast | 19-09-19 | 10:47: flexibel!

Langshetrandje | 19-09-19 | 11:03

Die zal dan geen goede relatie met haar moeder hebben.

koter | 19-09-19 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gelul.
Een ton, een miljoen, een miljard.
Voor een ton heb je 2 popo’s een jaar lang op speurtocht.
RT zit ergens in Noord-Frankrijk.
Niet in Dubai, allemaal romantische sprookjes.
Nu even naar de markt op Overvecht, misschien staat ie wel naast me, bij de visboer.

Ruimedenker | 19-09-19 | 10:06 | 1

of in Borgerhout of Molenbeek, hij zal daar ook wel een neef hebben.

Lt-Kol Kilgore | 19-09-19 | 10:19

Kwam laatst een hardwerkende goed opgeleide marokkaan tegen, die er onder gebukt ging het voor de hele groep te verpesten.....

Elder of Z. | 19-09-19 | 10:00 | 2

Dat is wel vervelend voor die groep. Ze hebben een naam laag te houden.

Middensteun | 19-09-19 | 10:08

Maar gelukkig bleek hij stiekem bedrijfsinformatie door te verkopen, en aldus was de familie-eer gered

******** | 19-09-19 | 16:11

Dat was de eerste keer dit jaar dat hij iets zinnigs zei. Ik bedoel, die gasten geven nergens om. ze vermoorden je kinderen desnoods. Wil je zo iemand er bij lappen, zul je van de aardbodem moeten verdwijnen en dat kost een paar centen.

Hilly Figtommer | 19-09-19 | 10:00

Natuurlijk heeft hij een punt, of je hem nou irritant vindt of niet.
Voor 100k zet niemand zijn leven op het spel.
100k valt trouwens ook in het niet bij de rest van de kosten van dit onderzoek.

LonelyWanker | 19-09-19 | 09:54

Een Meet and greet met Badr Hari?

Bbb3862 | 19-09-19 | 09:54

Peter helpt mee het wereldje glamoreus te maken. '100000' is peanuts... nee man. Honderdduizend wit boven de tafel is meer dan die gasten ooit zullen zien. Zelfde met dat Paroolstuk laatst, over die drugboy die stopte bij X miljoen. Gezwets.

Geloof best dat die gasten grote stapels cash zien komen, maar omzet is geen winst en er is een hele value chain voor wie drugsrunnertjes kleine vervangbare bitches zijn.

Het idee dat iedereen in dat wereldje rijk wordt... Ridouan en een paar van zijn vriendjes. De overzeese producenten van het spul die de touwtjes stevig in handen hebben. De rest leeft armer dan de loonslaaf, van week tot week.

100,000 is dus wel veel. Of het genoeg is om je leven te wagen is een ander verhaal. Maar het verschil moet Peterrr wel duidelijk maken. Nu doet hij net of al die knechtjes blase kunnen doen over een ton wit netto.

Sjors W. | 19-09-19 | 09:52 | 6

@deministerpresident | 19-09-19 | 10:00: een kroongetuige levend op het proces krijgen kost ook centjes, en we zijn er heel slecht in gebleken. Als we dat eens verbeteren is de bereidheid om te participeren ook wat hoger. Ridouan is nu de boodschap heel duidelijk aan het maken: zelfs als ze jou beschermen, knal ik je broer en advocaat af.

Principieel zie ik liever investering in police capability. Je kan een zaak maken zonder een medeschuldige vrijuit te laten gaan met 2,5 miljoen in belastingeuros, en die fte kunnen ook mooi de volgende Ridouan aanpakken. Of wil je daar ook weer 2,5 plus extra kosten op stuk slaan?

Sjors W. | 19-09-19 | 10:21

@Sjors W. | 19-09-19 | 10:09:
Ik denk dat je gelijk hebt qua beloningsstructuur: die gastjes kunnen niet naar de vakbond stappen als het salaris tegenvalt en er veel overwerk is. Die jongetjes worden even hard financieel genaaid als de meiden die achter het raam moeten staan.

Maar ik vraag me af in hoeverre zo'n schlemiel een nuttige bijdrage kan leveren aan het onderzoek.

******** | 19-09-19 | 16:19
-weggejorist-
Joostmochtnietsweten | 20-09-19 | 07:54
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
snars | 19-09-19 | 09:51 | 1

Laten we hopen dat alle recente gebeurtenissen de schellen van de ogen doen laten vallen. We kunnen 2 kanten op 1) wereldwijd de handel in drugs legaliseren en reguleren. Daar heeft iedereen wat aan, we kunnen de schatkist er mee vullen, het politie-apparaat wordt ontlast en door juiste voorlichting en kwaliteitsbewaking kan iedereen redelijk veilig drugs gebruiken.. net als alcohol. 2) Er moet een veel syevigere politemacht worden opgetuigd met veel meer bevoegdheden, die niet wordt lastig gevallen als ze een beetje etnisch profileren en die geweld niet schuwt. Law and order. Ik ben zelf voor optie 1

deministerpresident | 19-09-19 | 09:49 | 4

Erg simplistische voorstelling van zaken en dat door deministerpresident nog wel! Als je de drugs legaliseert zal het qua prijs wel inzakken, maar daar staat tegenover dat meer mensen meer gaan gebruiken en dus meer verslaafden. Bij de cigaretten raak je ook verslaafd en neemt de kans op longkanker toe. Bij alcoholverslaving neemt de kans op hersenbeschadiging en leverziekte ook toe. En denkt deministerpresident dat de opvang, de medische zorg dan daarna niets zal kosten? Die kosten zullen sky-high gaan en zo schiet je je doel helemaal voorbij. Je hebt niet meer geld in het laatje, maar minder en daarnaast heb je meer en meer mensen hun leven vernield. Geef mij maar een andere deministerpresident.

Graaf Monte Cristo | 19-09-19 | 10:00

Ik ben voor optie 2

Blijkbaar reageren veel mensen op drugs net als op vaccineren: we zijn vergeten hoe erg het was toen we nog geen spuitjes hadden en alle drugs nog vrij verkrijgbaar was.

Helaas zal de wereld het dan moeten stellen zonder door de paus gepushte cocaïne-wijn
allthatsinteresting.com/vin-mariani

******** | 19-09-19 | 16:30

@Graaf Monte Cristo | 19-09-19 | 10:00: Nee, onjuist. Legaliteit of illegaliteit heeft niet de relatie tot gebruik zoals u stelt, zelfs tegenover gesteld: tijdens de drooglegging werd er meer gezopen dan ooit. Landen die wiet gedogen blowen minder.
Uiteindelijk doen mensen iets toch wel, ook als het verboden is. En mensen die het niet willen doen, zullen bij legaliteit ook niet zomaar van gedachte veranderen.

Joostmochtnietsweten | 20-09-19 | 07:57
▼ 1 antwoord verborgen

En dan nog zeggen mensen dat Peter z'n geld dat ie ontvangt niet waard is. Deze mening alleen is al minimaal 2000 euro waard.

blisterverpakking | 19-09-19 | 09:49

Het ergste is natuurlijk, dat dit allemaal heel eenvoudig voorkomen had kunnen worden. Wel etnisch profileren, als dat nut heeft (en dat heeft het). Wel gewoon misdadigers meteen voor 20 jaar in de bak gooien.
Altijd hetzelfde liedje (maar he, waarom zou je van de geschiedenis leren?) Laat ze rustig hun gang gaan, fopstrafje hier, aai over de bol daar. En tegen de tijd dat het echt uit de hand loopt heb je complete criminele netwerken, tientallen huurmoordenaars (bij voorkeur 16 jaar of jonger, die hun helden graag nadoen en vervolgens max 2 jaar gevangenis krijgen) en krijg je de geest niet meer in de fles.
Uiteindelijk ga je hier een Colombia aanpak nodig hebben. Well done, Nederlandse regering. Of gaan we het eerst nog verder uit de hand laten lopen? Dat er, net als in Mexico, gewoon even 80 studenten vermoord worden, om een signaal af te geven.

Grondige aanpak: Pak een crimineel op. Flikker zijn complete familie buiten. Ja, da's sneu voor al die welwillenden die in die familie zitten, maar laten we wel wezen: Je had em ook eerder bij de politie aan kunnen geven. Zoontje van 12 betrapt met drugs: Enkeltje Marokko voor de hele familie. Gelukkig kom je als Marokkaan nooit meer van je Marokkaanse paspoort af, dus nationaliteit innemen geen enkel probleem.

TheEgg | 19-09-19 | 09:47 | 1

Het is zo raar dat wanneer er problemen zijn bij een afslag op een willekeurige snelweg die statistiek wordt gebruikt om iets aan dat probleem te doen. Wanneer eenzelfde soort statistiek aan toont dat er problemen zijn met groepen van een bepaalde afkomst wordt deze logica echter niet toegepast. Onverklaarbare nalatigheid wat mij betreft.

Ares | 19-09-19 | 10:08

Ik zie overigens het probleem niet zo dat een krimineel niet meer door een advocaat bijgestaan wordt.

Mr.Crowley | 19-09-19 | 09:41 | 13

@Mr.Crowley | 19-09-19 | 10:07:
Dan vraag ik mij af in hoeverre de gebruikelijke middelen aan de huidige situatie hebben bijgedragen en bedenk me daarbij dat de kriminelen zelf aan de poten van de stoel van de rechtstaat zagen met behulp van hun advocaat.

Mr.Crowley | 19-09-19 | 10:29
▼ 10 antwoorden verborgen

Een ton is veul. Zeker voor tieners met het verstand van een pissebed.

LJBrinkhorst | 19-09-19 | 09:40 | 3

Wat heb jij tegen pissebedden? Nuttige diertjes hoor. In vergelijking met dan.

Mr_Natural | 19-09-19 | 09:42

Oh ja hoor, en zij hebben ook direct contact met de opdrachtgever en weten waar hij verblijft denk je? Hahaha

LonelyWanker | 19-09-19 | 09:45

Voor een ton koop je een aardige Benz of Audi. Ik zie regelmatig kakkerlakken bij de Shisha lounge parkeren met zo'n auto die voor een ton alles doen.

derksje | 19-09-19 | 09:48

Peter R de V zit blijkbaar zo goed geinformeerd over de georganiseerde misdaad dat hij hier een oordeel over geven kan. Peter is altijd goed geinformeerd en genuanceerd en belangenloos. Wat is niet helemaal begrijp is waarom deze geliquideerde advocaat volgens iedereen 'zuiver' was. Blijkbaar weten alle journalisten precies wie er banden hebben met de georganiseerde misadaad en wie niet. Apart.

derksje | 19-09-19 | 09:40

Taghi heeft wellicht ook de uitzending gezien en gaat zich ongetwijfeld irriteren aan de Vries. Hij zal toch niet de volgende zijn.

Jan Leul | 19-09-19 | 09:37 | 2

Ergeren aan of iets irriteert je, geen combi maken

LonelyWanker | 19-09-19 | 09:46

Vragen jullie je nooit af hoe diep onze rechtstaat geïnfiltreerd is?

Mr.Crowley | 19-09-19 | 09:35

"Toen misdaad showbiz werd is het voor Peter R. begonnen" doet mij denken aan een tegeltje bij grootmoeder Fens op de plee;
"Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"...…….

D-Fens_1963 | 19-09-19 | 09:34

Ach, ze hebben het nog steeds niet door. Dat blijkt gewoon uit de hoogte van het bedrag. Kennelijk willen ze er niet meer aan besteden.

Mr.Crowley | 19-09-19 | 09:31 | 1

Met het belonen van gedrag dat vanzelfsprekend zou moeten zijn van mensen die zeer waarschijnlijk uit datzelfde criminele milieu afkomstig zijn, is immoreel. Daar maak je de samenleving niet beter mee. En een volgende schietpartij wordt er niet mee voorkomen.

Sierstrip | 19-09-19 | 09:50

Als je die kerel weet zitten en je geeft hem aan, dan heb je aan die 100 000 niets. Je moet namelijk verhuizen naar een groot donker bos of een prive eiland. Je moet dus voldoende hebben om dat aan te schaffen, daarnaast moet je hut voorzien zijn van een degelijk surveilance systeem en moet je beschikken over een .50 om je belagers tijdig te neutraliseren. Een .45 magnum en een riot gun zijn ook aan te raden om je slaapkamer te beveiligen. Kortom voor minder dan 2.5 miljoen zou ik er niet aan beginnen. Tenzij je een albanees vindt die voor 10 K heel die mocro nest wil omleggen, dan hou je 90 K over en moet je een jaar of 20 zitten, dat dekt de kosten dus niet.

Lt-Kol Kilgore | 19-09-19 | 09:31

Money talks.

hoejeheette | 19-09-19 | 09:30

5 miljoen euro. Daar kun je ook onderwereldbaas mee worden. In elk geval genoeg geld om met sommige mensen eens af te rekenen. Zie vraag 14: Hoeveel kost een liquidatie? www.parool.nl/nieuws/22-vragen-om-de-...

mozaard | 19-09-19 | 09:30 | 1

Of meer dan 30.000 kentekens laten natrekken à 150 euro per kenteken. www.ad.nl/binnenland/kroongetuige-hoo... Het wachten op een (definitieve uitspraak in een) rechtszaak duurt nu zo ondertussen wel erg lang hoor.

mozaard | 19-09-19 | 10:14

Jammer dat Nederland geen Mossad en/of Shin Bet heeft, laat staan een regering met de cojones om deze in te zetten. Péjturrr is normaal gesproken natuurlik een pedant mènneke maar hier heeft ie wel een punt. 100k ? Mwuhahaha.

Grijskijkert | 19-09-19 | 09:30 | 1

Zulke organisaties vereisen ook wat meer inzet om serieus genomen te worden.

Mr.Crowley | 19-09-19 | 09:31

Substantiëel verhogen dat bedrag en de Mossad een Eichmannetje laten doen. Opsporen, drogeren, in een koffer en afleveren bij Justitie. En dan niet alleen zijn hoofd, maar gewoon levend, zodat het recht zijn loop kan hebben.

Ruud Hazes56616330 | 19-09-19 | 09:30 | 2

Hij zal dan in no time weer als vrij man rondlopen wegens ongeoorloofde opsporingsmethodes of iets dergelijks. Vrijgepleit door een onschuldige advocaat.

hoejeheette | 19-09-19 | 09:52

> En dan niet alleen zijn hoofd, maar gewoon levend, zodat het recht zijn loop kan hebben.

Oftewel een paar jaartjes gevangenisstraf en daarna weer met enkelbandje de maatschappij in?

DolfWeerwolf | 19-09-19 | 10:38

Als je 2,5 miljoen krijgt, en je wordt vervolgens omgelegd, dan ben je de rijkste man op het kerkhof. Tel uit je winst ! Oftewel Peter R., je praat weer eens poep, zoals we wel vaker van jou gewend zijn.

Motleycrew | 19-09-19 | 09:29 | 4

@Goofje | 19-09-19 | 09:31:
Als peter dan zelf eens het goede voorbeeld zou geven zou dat mooi zijn.
Die 5 miljoen sturen we wel na als hij een beetje gesetteld is daar....

elfenstein | 19-09-19 | 09:51

In landen waar je de doodstraf krijgt voor drugshandel wordt ook nooit meer in drugs gehandeld. Klopt niet helemaal wat je zegt.

hoejeheette | 19-09-19 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

Waar het begon;

'Ik heb een brief ontvangen dat ik op de top 600 lijst sta'

'U krijgt binnen enkele weken/maanden (uiterlijk 6 maanden) vanuit de Top 600 een regisseur toegewezen. De regisseur kan u bijvoorbeeld helpen bij het vinden van een passende opleiding, een stage, een baan en/of onderdak'.
www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/v...

Jan Leul | 19-09-19 | 09:28 | 3

Het beste idee van de beste burgemeester ooit. Statuslijst numero uno.

Langshetrandje | 19-09-19 | 09:30

Ik mis passende lijfstraffen op de lijst.

Deflatiemonster | 19-09-19 | 09:31

Hij heeft gelijk natuurlijk .Heb me daar altijd over verbaasd over die lage beloningen . Daar lachen ze om . 2,5 miljoen komt in de buurt voor die ratten.

laurentius | 19-09-19 | 09:28

Ik voel me nergens te goed voor,maar wel voor het vak van advocaat. Recht lullen wat krom is en als loopjongen fungeren voor een of andere debiele crimineel.Mij niet gezien, ik heb mijn trots ik ben liever straatveger.

streknek | 19-09-19 | 09:27 | 3

Je zal maar net in die straat aan het straatvegen zijn. Nope straatveger is dus nu ook een gevaarlijk beroep. Zeker in 020.

tweetybird | 19-09-19 | 09:30

Je kan toch ook onschuldige burgers bijstaan? Criminelen verdedigen is een keuze.

John McClane | 19-09-19 | 09:31

@John McClane | 19-09-19 | 09:31: Daar hebben we het hier niet over.

streknek | 19-09-19 | 13:27

Wie praat, die gaat is niet iets van gisteren heur!

william7055 | 19-09-19 | 09:26 | 1

Wil je er over praten?

Usumani | 19-09-19 | 09:45

hier heeft Rudolf wel n punt

Heisenberg74 | 19-09-19 | 09:24

Z'n hoofd op een presenteerblaadje is het meest effectief, en met een aantrekkelijk bedrag zijn er vast lieden die dit kunnen faciliteren.

happen_maar | 19-09-19 | 09:24

Reserveer maar gewoon 250 miljoen om zelf deze snuiter te vinden, zet er de slimste mensen op en de sterkste om hem op te halen of af te knallen.

John McClane | 19-09-19 | 09:21

Een beloning bieden om verraad te plegen getuigt niet van een hoge morele standaard. Oplossing; bied een superhoge beloning en pak de verrader op het achterhouden van informatie waarvan het de plicht was die sowieso te melden en leg als minimum straf op de verbeurdverklaring van de beloning.

Sierstrip | 19-09-19 | 09:20 | 5

dat hebben die Mocros toch niet... een morele standaard... geef ze genoeg geld en ze verraden hem....

Heisenberg74 | 19-09-19 | 09:25

Bij dit soort pusemmers is het hanteren van een "hoge morele standaard" compleet onbelangrijk. En je 2e "oplossing" verdient het label "eendagsvlieg".

Grijskijkert | 19-09-19 | 09:26

@Grijskijkert | 19-09-19 | 09:26: Klopt. Het gaat om de waanzin achter deze denkwijze. Een veilige en betere samenleving proberen te scheppen met totale waanzin en immoreel gedrag. Met handhaving alleen al zou veel kunnen worden gewonnen.

Sierstrip | 19-09-19 | 09:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja, ook hier werkt de geldontwaarding door.

Mogwai | 19-09-19 | 09:20

De vraag stellen is ‘m beantwoorden Pritt.

Super Vaagstra | 19-09-19 | 09:19

Tuurlijk , waarom geen 10 miljoen? Er is een advocaat doodgeschoten, de rechtstaat is in gevaar! Dat "gewone"mensen al tientallen jaren lijden onder de terreur van dit tuig daar maalt niemand van de "elite" om, flikker toch op.

streknek | 19-09-19 | 09:19 | 2

Mee eens.

swassannuf | 19-09-19 | 09:27

Helemaal met u eens. Nu is opeens de 'rechtstaat' in gevaar. Welke rechtstaat bedoelen ze eigenlijk. Nederland is een losgeslagen narcostaat die de regeringen met hun pappen en nathouden hebben laten ontstaan. Ook nu hebben ze nog geen beginnetje van een oplossing dan met miljoenen te strooien richting eventuele verklikkers. Zelfs in Veenendaal is een handgranaat gevonden. Is de 'rechtstaat' ook zo begaan met die meneer van 71 die - nog maar een paar dagen geleden - door mocrotuig is doodgeschopt/geslagen?! Welnee!

Goofje | 19-09-19 | 09:30

100.000 indien levend, het tienvoudige 1.000.000 indien tussen 6 plankjes, of is dit niet humaan?

allesofniks | 19-09-19 | 09:18

Goed schot had hij ook.

Mr_Natural | 19-09-19 | 09:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Prijsstijgingen hè, vroeger kostte dat in Amsterdam maar 7 Gulden 50.

Mr_Natural | 19-09-19 | 09:17

We moeten al onze dappere krijgers uit Verweggistan terughalen en hier te lande inzetten tegen met name de mocro-maffia. Daarnaast dient een gelegaliseerd doodseskader met allemaal Dirty Harry's opgericht te worden om het tuig van de richel te lijf te gaan. We moeten nu eindelijk eens ophouden met dat slappe weekdierengedoe.

Nelis SplitBloes | 19-09-19 | 09:17

Peter komt voor zo’n bedrag z’n bed niet uit.

Rico Tampeloerus | 19-09-19 | 09:17

Jeetje. m'n hele bestaanswereld staat op z'n kop. Ik ben het eens met Peter R. Dat bedrag staat natuurlijk niet in verhouding tot de risico's die je loopt.

Gomezlopez | 19-09-19 | 09:17

Dit soort netwerken is politie/justitie volledig boven het hoofd gegroeid. Hebben nagenoeg geen informatiepositie.
Wilders is vele malen belangrijker. De status quo is nu zo dat bij overheidsdienaren de angst gaat regeren.

CalamityJane | 19-09-19 | 09:16 | 1

Nee joh, ze zitten er bovenop met de iftars.

Deflatiemonster | 19-09-19 | 09:23

Gaan we er met zijn allen nu serieus van uit dat de Mocro maffia verdwijnt als Taghi wordt opgepakt? Is de cocaïnehandel in Midden en Zuid Amerika gestopt toen El Chapo en Escobar zijn opgepakt/gedood?
Taghi oppakken is symboliek. Hoe veel is die symboliek waard?

Ares | 19-09-19 | 09:16 | 4

Zo is het. Gat wordt vervolgens opgevuld door de volgende Taghi die wellicht nog harder is. Enige optie is resoluut op gaan treden tegen alle vormen van (ondankbaar) tuig. Buiten dat het niet gaat gebeuren is het wellicht ook te laat.

Jan Leul | 19-09-19 | 09:21

@De_Helderse_Kaaskop | 19-09-19 | 09:18:
Daarom lijkt het mij veel effectiever om op zoek te gaan naar zijn kolonels en andere vertrouwenspersonen. Taghi zal wel in het buitenland zitten, als je hem daar isoleert door tegelijkertijd zijn mogelijke opvolgers al vast te zetten lijkt me dat veel efficiënter.

Ares | 19-09-19 | 09:24

@Jan Leul | 19-09-19 | 09:21:

Ben dan ook benieuwd naar die fop peilingen. Denk dat we komend weekend gaan zien. We hebben een nieuwe PM.Want iedereen begint toch langzaam in te zien dat het op dit dossier het het met dit kabinet het niet gaat worden.

tweetybird | 19-09-19 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen

Hij heeft volkomen gelijk, dit is niets. En ja het werkt, kijk maar naar sadam hussein, gepakt omdat zijn persoonlijke lijfwacht 25$M kreeg voor verraad. Zet het op 2.5 miljoen en je voert de druk enorm op hem op. Hij zal nog minder mensen dan vertrouwen en dat gaat een keer fout. Dus ja peter heeft deze keer gelijk,

Law | 19-09-19 | 09:13 | 2

En daarna komt de volgende koning en de volgende en de volgende. Deze strijd is verloren. Echt.

Langshetrandje | 19-09-19 | 09:17

Yep ze kunnen het ook makkelijk op 2.5 miljoen zetten. Komt er niks kost het niks. Maar er zal er toch maar 1 uit de school klappen is het goed besteed geld.Dus zou het als ik justitie was zou ik het doen.

tweetybird | 19-09-19 | 09:17

Als het gaat om Taghi ben ik bereid om mijn standpunt omtrent de doodstraf te heroverwegen.

Cuban8 | 19-09-19 | 09:13 | 1

Dan had hij beter niet die advocaat laten liquideren want die stond terdoodveroordeelden bij.

Jan Leul | 19-09-19 | 09:17

100 K, dat is genoeg voor een hele mooie begrafenis, van jezelf dan.

Mr_Natural | 19-09-19 | 09:13

40 jaar pappen en nathouden los je niet op met een hogere beloning. Er gaat ook niets veranderen. Paar dagen heftige verontwaardiging en alles blijft zoals het is. C'est Ca !!!

Jan Leul | 19-09-19 | 09:12 | 1

Eens.

Goofje | 19-09-19 | 09:36

Oh ja, want een geldbeloning helpt ook altijd in andere misdaadzaken. Zoals..... en... euh.. ok.

Nanker Phelge | 19-09-19 | 09:12

born2killn00bs | 19-09-19 | 09:00 | reageer Ja, inderdaad ook zoiets. Die knakker zit waarschijnlijk gewoon vanuit een of andere golfstaat de Tony Montana uit te hangen.... En die leveren niet uit.

kotelet | 19-09-19 | 09:11

Gister even wat rondgebeld: Taghi zit helemaal niet in Dubai.
Verder is de moord op de advocaat natuurlijk een waarschuwing richting advocaten die Kroongetuigen bijstaan. De meeste bekende strafpleiters wagen zich al helemaal niet aan klokkenluiders uit het milieu, want te gevaarlijk en slecht voor de business.

Kuifje-in-de-EU | 19-09-19 | 09:11

Is dat netto? Of pakt de fiscus de helft bij uitbetaling...

Arietjuh | 19-09-19 | 09:10 | 3

Wat denk jezelf.

kwark001 | 19-09-19 | 09:11

Je krijgt 'm uitgekeerd in vvv bonnen.

elfenstein | 19-09-19 | 09:40

Dela bonnen

Koning BongoBongo | 19-09-19 | 09:58

An sich is €100.000,- best wel redelijk wat geld. Als dat echter betekent dat je dat zelf (of je naasten) met een waarschijnlijk gewelddadige dood moet bekopen zullen de meeste mensen denken “laat maar zitten”. Zeker degenen die tot de insiders van Taghi’s clubje behoren, die hebben zelf waarschijnlijk ook al zat verdiend aan de handel, in ieder geval meer dan een tonnetje..

mr.money | 19-09-19 | 09:10

Als je de beloning naar 1 miljoen zet is het zo gepiept. Geen van die onderknuppeltjes kan dat weerstaan. Dat en legaliseren die meuk. In de bonus bij de Appie.

Ignatius J Reilly | 19-09-19 | 09:09 | 1

Precies dit. In het gegeven van vraag en aanbod is de vraag aanpakken niet werkbaar gebleven. Het aanbod stevig aanpakken ook niet. Legaliseer en de hele criminaliteit rond het aanbod stort in (en ws ook rond de vraag die het zonder kleine misdaad niet kunnen betalen). De Taghi's van deze wereld zitten niet in de vitamine C. Daar zitten crimineeltjes als Hoogervorst, dat dan weer wel, maar die poppen geen vaders van jonge kinderen.

VeryNaughtyBoy | 19-09-19 | 09:13

De gemiddelde burger durft in sommige gevallen geen aangifte meer te doen omdat zijn/haar gegevens bij de crimineel terecht komen. Dus behalve een betere beloning zou ook op gebied van bescherming van aangevers&getuigen de privacy beter moeten worden beschermd.

theo-is-dood | 19-09-19 | 09:09

Moeha. Het enige wat helpt is Wilders stemmen. Minder minder minder is de oplossing.

ecologiste | 19-09-19 | 09:09 | 2

MocroMaffia Baas Ridouan Taghi en zijn rechterhand zitten al in het buitenland..... dat is al 2 minder

Fatwabuster | 19-09-19 | 09:12

Een beetje ongenuanceerd, maar in essentie waar. De mocromaffia floreert op de voedingsbodem van kansloze Marokkaanse jongeren die danwel slim en gemotiveerd genoeg zijn om zich omhoog te schoppen tot beroepscrimineel of te dom zijn om te poepen en voor 3 stuivers de smerige klusjes op te knappen. De groep die overblijft radicaliseert en/of wordt beroepsuitkeringstrekker.

Waagmeester | 19-09-19 | 09:14

Wow, ik ben het voor het eerst een keer een met Peturrr. En die hogere beloning kan Justitie dan betalen van het geld dat ze afpakken van Mocro Montana.

Mahatma | 19-09-19 | 09:08

Peter is een vogel, maar hij heeft wel gelijk. Het is ook een fooi. Als hij voor een half jaartje meninkjes verkopen hetzelfde krijgt, waarom zou een crimineel -in een wereld waar het gaat om veel grotere bedragen- zijn leven op het spel zetten voor dat bedrag?

MAURIK | 19-09-19 | 09:07 | 3

Waarom zou je medecriminelen een miljoen geven voor informatie die je zelf voor dat miljoen ook had kunnen rechercheren? Geen geld richting de boeven gooien, geen cent. Petertje probeert hier gewoon een leuke bonus voor z'n vriendjes te regelen.

elfenstein | 19-09-19 | 09:12

@MAURIK | 19-09-19 | 09:15:
Als geweld niet werkt, meer van gebruiken.
Vindt u het erg als ik mijn vraagtekens plaats bij het rechercheren an sich?
Aangezien alle mogelijke aangiften toch al op de plank blijven liggen vraag ik me ook wel af of er hier dan ineens wél voldoende capaciteit is.
En dan nog: ook de almachtige FBI en CIA krijgen sommige kopstukken gewoon niet te pakken, ondanks miljoenenbeloningen op de wanted posters.
Wat nu?

elfenstein | 19-09-19 | 09:45

Wil je de onderwereld aanpakken met een beloning? Dat werkt voor geen meter, zij kunnen veel meer bieden, zowel in geld als in geweld. Dus Peturr kletst uit zn nek.

Bauchschmertzen | 19-09-19 | 09:07

Zelfs die 2,5 miljoen hoef ik niet als ik weet waar hij is. Binnen een no time ligt je naam op straat door die falende flapdrollen van justitie

yeps | 19-09-19 | 09:06 | 10

@theo-is-dood | 19-09-19 | 09:18: Morele bezwaren omdat het NSB praktijken zijn. De overheid dient haar plicht te doen en niet de burgers op te roepen om verrader te gaan spelen. De mocro maffia is niet van gisteren op vandaag ontstaan maar een resultaat van tientallen jaren pappen en nathouden alsmede fopstrafjes van de 'rechterlijke macht'. Dit land is terminaal.

Goofje | 19-09-19 | 09:45

@elfenstein | 19-09-19 | 09:22:
Maar natuurlijk moeten we legaliseren. De plannen daarvoor zijn al uitgewerkt door het eerste Paarse kabinet (20 jaar gekeden?)

theo-is-dood | 19-09-19 | 10:07

@theo-is-dood | 19-09-19 | 10:07: ik ga bij dat kliksysteem echter uit van de politieke realiteit. Voorlopig durft politiek en bestuur het niet aan om te legaliseren. Daar wordt al dertig jaar over gepraat.
Daarom op korte termijn inzet van opsporing en strafrecht. Ook vanwege de ontwrichtende werking van één miljard zwarte omzet in de hennepteelt.

theo-is-dood | 19-09-19 | 10:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Zo'n hoodie is in te huren voor vijfduizend euro om iemand te liquideren. Dat moet ook omhoog.

CalamityJane | 19-09-19 | 09:04 | 2

dus met de beloning kunnen nu al 20 moorden gefinancierd worden......

mono-culti | 19-09-19 | 09:07

Yep!

CalamityJane | 19-09-19 | 09:17

Een disfunctionerende ambtenaar met de nodige dienstjaren zal waarschijnlijk hetzelfde toucheren. Die gaat natuurlijk ook een gevaarlijk leven tegemoet zo buiten een ivoren toren.

BrutusBosch | 19-09-19 | 09:02

Vond dat Hiddema de enige was die binnen al de geschokte poitici het enige juiste zei: de wapens moeten van de straat. In strafdossiers die nu opgestapeld liggen en waar niks mee gebeurt, staan talloze aanwijzingen naar adressen waar wapens te vinden zijn. Regel huiszoekingsbevelen, val binnen. Niet een keer, maar elke dag een keer of tien. En hou dat een aantal maanden vol, waarbij je het gelul van link -dat zeker gaat komen- over dat het stigmatiserend is, een keer -met recht- links laat liggen.

Dr_Prepper | 19-09-19 | 09:02 | 15

@Eagle0511 | 19-09-19 | 09:30:
Waar gehakt wordt vallen spaanders...
Sorry hoor, maar om weer controle te krijgen, zul je ook klappen moeten incasseren.

Resultaat volgens document:
"It is claimed that the most beneficial outcome of zero tolerance policing has been the decline in the level of crime in New York City. According to the Mayor's Office there has been a 60% drop in murders, a 12% drop in rapes, a 48% drop in robberies and a 46% drop in burglaries. Between 1993 and 1997 reported serious offences fell by 44%.

NeetNormaal | 19-09-19 | 09:38

@NeetNormaal | 19-09-19 | 09:38: Dat is inderdaad het enige dat zal werken maar wat doen de stumperds hier: geld bieden. De naïviteit ten top. Hiddema is de enige die het goed ziet. Maak maar een noodwet (dat kan op een namiddag) en pak het tuig aan, doe overal huiszoekingen waarvan ook maar een vermoeden van wapens is. Keer op keer op keer. Ook bij de families want die weten overal van.

Goofje | 19-09-19 | 09:50

Die invallen moeten dan wel gebeuren bij alle tinten van mensen anders discriminatie en racisme.

Koning BongoBongo | 19-09-19 | 10:02
▼ 12 antwoorden verborgen

Hmmm geef peter rrr de vries niet gauw gelijk en ook niet graag. Maar denk wel dat hij dit keer een punt heeft. Als je ziet hoe groot de belangen in deze zaak zijn en dat werkelijk iedereen gevaar loopt doordat ze zelfs overdag op de openbare weg gaan schieten en de kans op burgerslachtoffers ook steeds groter wordt die werkelijk niks met deze zaak te maken hebben, zou 2.5 miljoen een peuleschilletje moeten zijn .Sterker nog het moet en mag denk ik van heel nederland heel veel geld ingestoken worden om dit keihard de kop in te drukken in nederland om dit met alle middelen uit te roeien.Anders is nederland echt die strijd verloren.Dit moet keihard aangepakt worden.Om te laten zien. Maar dit pikken wij niet.Nope denk dat niemand hier er problemen mee heeft als hier veel geld voor vrijgemaakt wordt om dit uit te roeien.

tweetybird | 19-09-19 | 09:01 | 1

Ook u denkt dat met het bieden van geld dit kan worden opgelost. Er gaan miljarden om in dat circuit. De enige oplossing is die van Hiddema.

Goofje | 19-09-19 | 09:55

In de wereld van Peter r is 100.000 een schijntje ,in de narco wereld stelt het nog minder voor .
Voor "normale" hardwerkende mensen is het de hoofdprijs .

iopeth | 19-09-19 | 09:01 | 3

Klopt maar wil je hierna een nieuw leven is 100k niet heel veel.

1977 | 19-09-19 | 09:04

@1977 | 19-09-19 | 09:04: Kun je een mooie begrafenis van hebben en eventueel ook nog voor je familie.

Goofje | 19-09-19 | 09:53

Moet de belasting er nog vanaf?

DolfWeerwolf | 19-09-19 | 10:41

100k... Dat is voor de gasten die weten waar Taghi zit 1 avondje stappen in Dubai...

Lood om oud ijzer | 19-09-19 | 09:00

Vandaag heeft De Vries een punt!

CalamityJane | 19-09-19 | 09:00

Hij zit in Dubai. Graag het bedrag in cash overhandigen! Dank.

born2killn00bs | 19-09-19 | 09:00

Zat er niemand aan tafel met een glas wijn?

Normpje | 19-09-19 | 08:59

Peter heeft een punt, we geven liever miljarden uit aan klimaat waanzin dan wat geld aan het oppakken van een monster.

Foxcave | 19-09-19 | 08:59

Wanted dead or alive , gewoon een ouderwetse premie op zn hoofd zetten. En vergunning verstrekken aan de premiejagers

bassieenadriaan | 19-09-19 | 08:58

Die gast die gisteravond dood is geschoten in die lieve stad blijkt een ex prof (nu Quick Boys) voetballer te zijn..... Kelvin Maynard.

Die gaat in ieder geval niet voor de 2.5 miljoen vraag......... Voetbal is oorlog!

Fatwabuster | 19-09-19 | 08:58 | 1

Zou hij meer geweten hebben vraag je je dan af.

Dirk III | 19-09-19 | 08:58

Denk het niet. Enige wat helpt is om elke crimineel-nijgende Mocro per direct vast te zetten dan wel te deporteren naar thuisland. Maak hun basis hier kapot. Marocs gaan niet naar Polen want geen voet aan de grond te krijgen. Opjagen, vastzetten, deporteren.

Nederland80 | 19-09-19 | 08:57

Hij zit toch in Dubai? Dan zijn er dus even andere prioriteiten.

JJMS | 19-09-19 | 08:56

Rustig allemaal! Femke Halsema is eventjes geschokt, maar als ze daar van is bekomen, gaat ze het probleem wel effe'kes oplossen. #not

born2killn00bs | 19-09-19 | 08:55 | 2

Wat kun je beginnen met twee kinderen in een ambtswoning die iedere Amsterdammer met zijn ogen dicht kan vinden? Dit probleem is groter dan Amsterdam. De oorlog tegen drugs kan alleen gevoerd worden op nationaal niveau, met aan de kant van Het Licht anonieme professionals die werken met zorgvuldig gescreende teams.

MickeyGouda | 19-09-19 | 09:09

Iftar Mickey. Iftar.
De politieleiding mist professionaliteit. De laatste jaren niet geïnvesteerd in de kwaliteit van recherche.

CalamityJane | 19-09-19 | 09:28

Ja en nee. Ja, voor deze 'Taghi' heeft Peter 100% gelijk.... Maar dat wil niet zeggen dat we voor iets en iedere Opsporings-lijst medelander dan maar miljoenen moeten gaan bieden. Vergeet niet: ze kwamen hier ooit naartoe om te werken, niet om miljoenen te kosten. Kortom, voorkomen is beter dan genezen Begin maar eens met 3 ernstige vergrijpen=dubbele paspoort inleveren en wegwezen.

kotelet | 19-09-19 | 08:55 | 2

Liever gewoon al bij 1 vergrijp...

Hadena | 19-09-19 | 08:56

Voordat je het weet maken ze hier ook weer een verdienmodel van. Steek dat geld dan maar liever in de opsporing en bestrijding.

MickeyGouda | 19-09-19 | 08:58

Alles waar Peter R. voorstaat is Vies.
Het kan me overigens verder geen hol schelen waar die kudtmarrokaan zit of überhaupt wie hij is. Als ze 'm al te pakken krijgen komt ie eraf met een lullig strafje en is het bovendien zo dat hij dan een vrij man is. Liever laten we hem mooi waar ie is met een prijs op z'n hoofd, wachten tot het bericht komt dat zijn troonopvolger 'm aan de hyena's gevoerd heeft.

elfenstein | 19-09-19 | 08:54

Wist ik maar waar hij zat, dan kon ik die leuke wintersjaal van aliexpress bekostigen.

Accident_Prone | 19-09-19 | 08:53 | 2

Tegen de tijd dat de postbode met het pakje bij je voordeur staat ben jij al voorzien van een mooi tuintje op je buik.

elfenstein | 19-09-19 | 09:08

@elfenstein | 19-09-19 | 09:08
Dan pas??? Duurt altijd een maand eer er iets in de bus valt. Meestal ben ik vergeten dat ik iets heb gekocht. En Mocromaffiosi hebben een te laag IQ voor zo een onderneming.

Accident_Prone | 19-09-19 | 11:13

Als je kijkt naar bijvoorbeeld de Most Wanted lijst van de FBI waar wel bedragen van soms 8 cijfers voor de komma op staan, leidt dat nauwelijks tot succes. Nog los van het pure kleinburgerlijke calvinisme dat succesvolle misdaadbestrijding in de weg staat, geavanceerde technieken als getuigenbescherming, infiltratie, gerichte elektronische surveillance (daar waren we toch zo goed in) en hopelijk nog een paar waar ik als leek niets van weet, werken veel beter. Maar dan heb je wel goede databases als uitgangspunt nodig en een streng beveiligde toegang daartoe. Nederland voldoet aan geen van beide voorwaarden, alleen door de lappendeken aan non-compatibele IT en ambtelijk micromanagement.

Maar als gezegd, de baasjes en beleidsmakers hebben het te druk met reorganiseren en deugen voor de bühne. De laatste reorganisatie lijkt een gigantisch debacle, maar elke vorm van officiële evaluatie of zelfreflectie lijkt achterwege te blijven. Misschien iets voor later vandaag tijdens de Algemene Beschouwingen? Want nu er 1 advocaat over de dam is, volgen er vast nog wel veel meer slachtoffers van buiten het eigen circuit.

Hetkanverkeren | 19-09-19 | 08:53 | 2

De Algemene Beschouwingen is een verdwaasde vorm van zelfpijperij in groepsverband dit jaar. Een verschrikkelijk hoog "wat hebben we het allemaal toch goed voor elkaar"-gehalte. Ze geloven het waarschijnlijk zelf nog ook.

Langshetrandje | 19-09-19 | 09:01

Alle punten te verdelen vandaag Hetkan!

CalamityJane | 19-09-19 | 09:32

Voor 100K je nek uitsteken? Dan kun je net zo goed geen beloning geven in deze situatie, want reken maar dat het niet zonder gevolgen zal blijven.

Kukooo1 | 19-09-19 | 08:53

Als het over bijna alles gaat is Peter R een lullo.
Gaat het over misdaad, dan heeft hij meestal wel een punt.

DeJemelscheet | 19-09-19 | 08:52

Peter heeft bijna altijd gelijk, maar dat is lastig toegeven als je hem zo intens haat om niks.

Balgesjaakt | 19-09-19 | 08:50 | 2

Ook met 5 miljoen gaan die gangsters niet praten.

Goofje | 19-09-19 | 08:59

Hoi Peter.

keestelpro | 19-09-19 | 09:18

Peter weet waar die gast zich schuilhoudt en is de prijs aan het opdrijven !

Koning BongoBongo | 19-09-19 | 08:50

Die 100.000 of 2.5 miljoen beloning gaat naar een lid van de crimia. Dus die spek je er mee.
Wanneer hun koning weg is kiezen ze gewoon een nieuwe. Na een wat feestjes in Schietclub Amsterdam dat de komende maanden door de crimia omgedoopt zal worden tot Schietdam.

Premier Trutte | 19-09-19 | 08:49 | 1

Schietdam. Die houden we er in!

keestelpro | 19-09-19 | 09:17

Ik denk dat de mensen die weten waar hij is die 100k ook wel van hemzelf krijgen.

Patrick_W | 19-09-19 | 08:49 | 1

De mensen rond zo'n drugsbaas draaien hun hand niet om voor 100k. De deals die hun sluiten gaan om miljoenen. Hun omzet loopt in de miljarden. Ze gaan niet voor niets over lijken. Een fooi is nog een understatement van Petor.

keestelpro | 19-09-19 | 09:16

Zet Peter met z’n grote mond nu niet zelf een prijs op z’n eigen hoofd? Straks blijft het niet bij een schop onder je kont van Steve Brown of een glas wijn in je gezicht van Joran vd Sloot.

Accident_Prone | 19-09-19 | 08:48

Gezien de (aldus de officiële schattingen) 3 miljard die vorig jaar in Amsterdam verhandeld is aan drugs, denk ik dat naast de dreiging van gaan "slapen", mocro baas Taghi er zo 5 mln van kan maken als je het niet doet.
Heel simpel, geld gaat niet helpen. het enige dat helpt is de boel afschieten, a la Oostvaardersplassen. Of Colombia - Medellin jaren 90 zo u wilt.

Nuchternederland | 19-09-19 | 08:47 | 1

En ja, dat zullen de NLse autoriteiten nooit voor elkaar krijgen. Het zal dus voorlopig alleen nog maar erger worden. Nederland is het land van pappen en nathouden.

Langshetrandje | 19-09-19 | 08:52

Gisterenavond weer iemand geliquideerd in die lieve stad . Het lijkt wel oorlog !

leo59 | 19-09-19 | 08:45 | 5

@Goofje | 19-09-19 | 08:53: En Femke nog beweren na het onderzoeksrapport dat ze de criminaliteit heus wel onder controle hebben haha

yeps | 19-09-19 | 09:14

@yeps | 19-09-19 | 09:14: Zou Halsema nog wel lekker op haar stoeltje zitten en 's ochtends denken van "wow, wat heb ik toch een fijne baan en ik ga er vandaag eens lekker tegenaan"?

Langshetrandje | 19-09-19 | 09:16

De sukkel die ze is. Had eerst de kinderen eens op een interne school ver weg gedaan.
..... Zomaar een losse opmerking.

CalamityJane | 19-09-19 | 09:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar ff serieus, stel iemand weet waar Ridouan Taghi zich bevindt en vertelt dat. Hoogstwaarschijnlijk zit ie in een land wat toch geen uitleveringsverdrag met Nederland heeft, en dan? Berecht worden kan niet, en vervolgens kan ie gewoon doorgaan.

usb stok | 19-09-19 | 08:45 | 2

Even bellen met de Fransen.

Langshetrandje | 19-09-19 | 08:46

Voor 20.000 US dollar per maand (geïndexeerd) voor mijn vrouw en onze kinderen en Amerikaans paspoort met nieuwe indentiteit (natuurlijk wel een die alleen de Amerikanen weten) zou ik wel willen praten, maar ja dan moet je er wel wat van afweten.

Dutch_Holland | 19-09-19 | 08:45

Je kan nog beter 2.5 miljoen uitgeven aan een capabele burgermeester en politiecommissaris. Dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 19-09-19 | 08:45

Simpelweg 1 mln. op het hoofd van het kopstuk zetten, levend afleveren (ze huren maar ’n vliegtuigje of zo). In het gunstige geval dat het kopstuk niet meer leeft 5 ton uitkeren. Deze premie mag ook uitgekeerd worden aan b.v. Speciale eenheden als ze ‘m met een card blanc opdracht gaan halen… kunnen ze weer betere spullen voor kopen, dit voor toekomstige opdrachten.

Veluwse-Eikel | 19-09-19 | 08:43

Ik krijg het bijna niet uit mijn toetsenbord, maar Peterrr heeft gelijk. Degenen die aanwijzingen hebben over de verblijfplaats van Taghi zijn niet te verleiden met 100K. Da's niet genoeg om angst te dempen of de man van z'n voetstuk af te willen halen. Maar zelfs ALS er al iemand zou praten, acht ik de kans klein dat ze hem zomaar te pakken krijgen. Ik vermoed namelijk dat Taghi zijn voelsprieten tot diep in ons opsporingsapparaat heeft zitten, omdat hij WEL hoge beloningen uitlooft.

Waagmeester | 19-09-19 | 08:42 | 3

Die Taghi zit toch ergens in het MO?

Goofje | 19-09-19 | 08:45

Dit soort figuren leiden iedereen om de tuin, hij veinst in het MO te zitten (dwaalspoor), maar reist waarschijnlijk met valse papieren en zit gewoon in Amsterdam of Antwerpen. Door angst en verderf te zaaien creëert hij afstand en zogenaamde onschendbaarheid. Bijkomend kan zo’n figuur NIET zonder handlangers, loopjongens en aangevers.

Veluwse-Eikel | 19-09-19 | 08:52

@Goofje | 19-09-19 | 08:45: Wie het weet mag het zeggen. Voor 100K. Alleen zal de vogel gevlogen zijn zodra onze bromsnorren op zijn vakantieadres verschijnen. Misschien dat de samenwerking met de DEA hier een oplossing biedt.

Waagmeester | 19-09-19 | 08:52

Wie praat die gaat...
Waarom zit die praatpaal de Vries er dan nog.
Met zijn Trump-gebitje en afgeknipte lippen.

Premier Trutte | 19-09-19 | 08:41 | 1

Verknipte lippen. Hij lag per vergissing ondersteboven bij de besnijdenis.

CalamityJane | 19-09-19 | 08:51

Die €100.000 klinkt voor Henk en Ingrid misschien als veel maar als je bedenkt dat de drugsindustrie van Nederland tientallen miljarden oplevert dan is het slimmer om die beloning proportioneel te verhogen. Als je die drugsbaas daarmee daadwerkelijk vangt dan heb je de kosten er duizendmaal uit gekregen en meer dood en verderf voorkomen.

Maar dan moet de tipgever nog wel de zekerheid hebben dat zijn identiteit beschermt wordt en niet verlinkt wordt door een corruptie politieagent en wij zijn hoofdje op de stoep vinden.

GroetenVanUrk | 19-09-19 | 08:41 | 2

Beschermd wordt door de Ned. overheid? Mag ik even lachen?

Goofje | 19-09-19 | 08:46

Ik zou er niet zo zeker van zijn. Er wordt een hoop geouwehoerd op zo'n politie iftar.

keestelpro | 19-09-19 | 09:10

Voor 100k zou ik mijn leven niet in de waagschaal werpen dus Peter heeft wel degelijk een punt.

keestelpro | 19-09-19 | 08:39

Gewoon een vraag he, maar hoeveel Marokkanen hebben gewerkt op dit dossier bij de politie?

dyslexieman | 19-09-19 | 08:35 | 14

Kumbaya stand. Heerlijk!

CalamityJane | 19-09-19 | 09:40
▼ 11 antwoorden verborgen

Is dit belastingvrij, wil een vriend weten.

Kleine_Deugniet | 19-09-19 | 08:34

Of je nou een ton krijgt of 2,5 miljoen, wat heb je eraan als je eindigt als een hoofd op de stoep voor de shishalounge?

MickeyGouda | 19-09-19 | 08:33 | 8

@Delfts Blauw | 19-09-19 | 08:56:
Oké dan is het bedrag nog te laag. Maar het is toch van de zotte dat je de complete beloning uit moet geven om daarna proberen in leven te blijven. In ieder geval heeft Peter een punt dat honderdduizend euro een lachertje is al het hier op aankomt.

keestelpro | 19-09-19 | 09:09

Je bent wel heel naïef als je denkt dat je hiermee wegkomt, vinden zullen ze je, gelet op de 'platte petten' die bij het korps rondlopen. Je nabestaanden kunnen er wel een prachtig mooie marmeren grafmonument mee bekostigen, dat dan weer wel.

BadLieutenant | 19-09-19 | 10:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Al die beloningen gebruiken om als bonus uit te keren aan een marechaussee die weer een Marokkaan bij onze landsgrenzen tegenhoudt.

En ja... individu vs groep, maar deze groep mensen bestaat wel uit erg veel individuen die het voor die groep verpesten.

kapotte_stofzuiger | 19-09-19 | 08:32

Ja bedankt voor het bijna bijlappen maar toch geen 2.5m want we moesten hem nog ophalen.

Bozepanda | 19-09-19 | 08:32

Als Peter hem nou ff opspoort dan vergeef ik hem al zijn oeverloze gelul over dingen waar ie de ballen verstand van heeft. Misschien.

Harry Turtle | 19-09-19 | 08:32 | 3

Krekt, hij wil gewoon een hoger bedrag zien voordat hij aan het werk gaat.

Larousse | 19-09-19 | 08:40

ja, en het liefst alleen het hoofd mee terug nemen als bewijs

dorstig! | 19-09-19 | 08:40

@Larousse | 19-09-19 | 08:40:
Dat laat hij wel uit zijn hoofd. Dit is geen jaren 80 meer, deze gasten gasten deinzen echt nergens voor terug. Strookt ook wel met zijn wegkijk gedrag.

marrretje | 19-09-19 | 18:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken