Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Advocaat Ridouan Taghi over moord op Derk Wiersum: 'Niets bekend over achtergrond'

Naam Inez Weski is haas

ja ja

Kijk. Wij kunnen een nuchtere reactie op zijn tijd ook best waarderen. Maar. Als je cliënt weigert voor de rechter verantwoording af te leggen voor zijn daden. Als de broer van de kroongetuige tegen je cliënt is vermoord. En nu de advocaat van de kroongetuige in de zaak tegen je cliënte ook is doodgeschoten. Wat zou een normaal mens dan zeggen. In ieder geval iets anders dan: "Ik begrijp de speculaties over de mogelijke achtergronden van de betreurde daad, maar ik kan slechts constateren dat daar niets over bekend is op dit moment. De geschiedenis leert dat soms volstrekt tegengestelde of niet vermoede belangen en partijen een rol blijken te hebben gespeeld in gebeurtenissen. De 24ste zal ik ter zitting een fundamenteel standpunt in die marengo-zaak namens cliënt innemen. Dat standpunt die 24ste was al mijn voornemen voorafgaand aan deze gebeurtenis. Ik zal mij voor de 24ste in geen van de media uitlaten over vandaag noch over dat standpunt en die beslissing van de verdediging van de 24ste." 
UPDATE: Gezamenlijke reactie advocatuur, Openbaar Ministerie en Rechtspraak op gewelddadige dood Derk Wiersum

UPDATE - Hiddema reageert

Hoe een normale advocaat reageert op de moord op een collega

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Tonythelonley | 19-09-19 | 11:56

Hiddema, heeft gelijk. De postmodernistische SJW reflex, kijk Amerika nou! Legale wapens dom... Razzia’s en veel strenger erop zitten, handhaven! Hoe moeilijk kan het zijn?
Of moet de burger echt zichzelf gaan bewapen en zijn veiligheid zelf gaan organiseren? Kan ook. Zeg het maar.

ratelaar | 19-09-19 | 06:25 | 1

Wat heeft het 2e amendement hiermee te maken?

SicSeb | 19-09-19 | 08:54

Advocaat dood, heel Nederland staat op zijn kop. Maar de "gewone"mensen? die al tientallen jaren moeten leven met de terreur van dat schorem, gewoon in hun dagelijkse leven? Waar echt geen ZAK aan gedaan wordt. Zoek ut maar uit,veel plezier ermee.

streknek | 19-09-19 | 02:54 | 2

Daar wordt wel veel aan gedaan. Advocaten als Weski werken zich dagelijks totaal muf om ieder mogelijk obstakel dat tegen dat schuim wordt opgeworpen weg te nemen en hen het drugsmiljonairsleven zo comfortabel mogelijk te maken. Dat daar ook eens een collega het leven bij inschiet zal zo'n griezel misschien nèt iets meer boeien dan alle anderen, misschien ook niet, maar dat is in elk geval all in the game.

Mazzelstof | 19-09-19 | 05:25

Ach ja, af en toe een journalist of dit keer een advocaat gepakt en dan 'is Nederland geschokt' volgens de media.

Misschien gebeurt er ooit nog iets als er wat politici worden gepakt. Alhoewel: de ervaring in andere narco-staten leert dat de elite de politie afschaft en voor zichzelf bodyguards regelt.

******** | 19-09-19 | 07:25

volgens femke h. "hebben ze in amsterdam alles in de hand" ze leeft al in dezelfde fantasiewereld als haar voorganger

de broeder | 19-09-19 | 01:26 | 1

En heeft een man met een revolver.

Betawi | 19-09-19 | 09:56

Het is maar te hopen dat de onderwereld zich niet mengt met de bovenwereld, zoals afvalverwerkingscentrales, woningbouwcorporaties, politie, overheid, etc. Die bedrijven en instanties zijn ook zonder hen soms al malafide genoeg.

mozaard | 19-09-19 | 00:51 | 1

Ze noemen het zelf een drugsoorlog die bewust de staat ondermijnt, dan is het geoorloofd om zwaar geschut bv het leger in te zetten en de vijand te liquideren.

agram | 19-09-19 | 00:19 | 2

Denk je? Het is veiliger dan ooit in de geschedenis, criminaliteit daalt en gevangenissen staan leeg, de geschiedenis is voltooid en leger kan ontmanteld...

ratelaar | 19-09-19 | 06:29

Oh ja joh..? Vandaar dat standaard deursloten tegenwoordig al 5kg. of meer moeten wegen, verzekeringsmaatschappijen miljoenen uitkeren aan eigenaren van gestolen of in de hens gestoken voertuigen, en dat bij o.a. eenvoudig tankstations mensen ’s avonds achter polsdik pantserglas zitten.

De hele drugs-shit moet toch ergens van gefinancierd worden, is het niet? Bijkomend is excessief geweld tegen argeloze burgers 8 van de 10 keer drugs gerelateerd (het opgefokte korte lontje).

Door bewust dit soort valse berichten te verspreiden draagt u bij aan deze leugen en staat u aan de zelfde kant als het schorem wat zich nu vrij kan uitleven op deze getergde samenleving, ratelaar.

Veluwse-Eikel | 19-09-19 | 07:55

Misschien moeten we moord ook maar legaal maken, hoeven we ons daar ook niet meer druk over te maken.

agram | 19-09-19 | 00:15

De misdaadwereld (of misschien vooral die Ridouan) gooit alle remmen los en dat gebeurt dan uitgerekend in een stad die bestuurd wordt door bange wezels, natte tosti's, en linkse psycho's. Met een politiekorps dat aangevoerd wordt door iftarbezoekers, defaitisten en appeasers.

JvanDeventer | 18-09-19 | 23:53

Beetje misselijkmakend allemaal, die krokodillentranen van veel van die lui met kilo’s boter op hun hoofd.

Hoeveel cocaïne wordt er niet geconsumeerd door veel van die advocaten en pratende hoofden op tv? Zonder vraag is er ook geen (aan allerlei zware criminaliteit verbonden) aanbod.

Beweren dat “de oorlog verloren is” en dan maar opteren dat het niet-illegaal maken van cocaïne de geniale oplossing zou zijn.

Alleen een gek stelt zoiets voor. Of wellicht iemand die zelf gebruikt en de schuld niet bij zichzelf wil leggen.

Tja.

Kompromat | 18-09-19 | 23:41
-weggejorist-
Bigi Bana Boy | 18-09-19 | 23:28 | 3

Het is te goedkoop om Rutte hiervan de schuld te geven want dat zou niet eerlijk zijn. Wel is het zo dat hij al 10 jaar aan de knoppen draait in dit land en dan je kun je moeilijk om de conclusie heen dat het zo langzamerhand op vele gebieden in ons land een grote puinhoop is geworden.
Het wordt hoog nodig tijd dat de bezem er van boven af door heen gaat want zo kan het niet langer.

oakmont | 18-09-19 | 22:16 | 3

Wat heeft Rutte gedaan om dit te voorkomen?

Joostmochtnietsweten | 18-09-19 | 23:15

De hele neergaande spiraal is in de jaren ’70 – ’80 door ‘rooie partijen’ al reeds ingang gezet. Doordat bestuurders met het denkvermogen van ’n uilskuiken konden beschikken over eindeloos kapitaal (gasbel) waren veel mensen relatief tevreden te kopen. Nu er meer tweedeling in de maatschappij is ziet men een bovenlaag welke zijn handen in onschuld wast en een onderlaag welke zucht onder te bende welke er decennialang bewust gecreëerd is door linkse bestuurders. Bijkomend kan de bovenlaag zich veilig wensen door de aanwezigheid van instituten welke hen voldoende beschermen, dit terwijl de onderlaag nog niet eens fatsoenlijk aangifte kan doen nadat ze te maken hebben gehad met de geneugtes van een tolerante en open samenleving.

Nu de rottigheid zelfs opklimt richting de bovenlaag begint er een halve paardenkop te hinniken dat het wel heel erg uit de bocht aan het vliegen is. Zie de hypocrisie maar ook de samenhang tussen bestuur, gedogen en criminaliteit.

Veluwse-Eikel | 19-09-19 | 08:10

Er wordt alles aan gedaan hoor ik de Justitieman blaten op NPO2. Dus ... deur voor deur de top 600 oppakken. Uithoren en opjagen van de hoofdverdachten. Waterboarding geoorloofd!

De Almachtige | 18-09-19 | 22:16

Ik vraag mij af waar Weski haar betaling vandaan krijgt. Of krijgt deze T. een pro deo advocaat omdat hij in Nederland geen vermogen heeft (sic)

De Almachtige | 18-09-19 | 22:09 | 3

Elke advo doet zaken waar ie naar de media-aandacht kijkt ipv wat geld..?
Of dacht u dat dhr Geertje het volle tarief ging afrekenen bij verlies? Dat tikken 'wij allen' edoch wél af bij winst. You win some and you lose some.

Shareholder II | 19-09-19 | 01:41

Advocaten doen dat soort dingen geheel belangeloos. Net als vrijwilligers die bij het lokale dierenasiel met de hondjes lopen. Of de heldhaftige collecteurs die bij nacht en ontij met hun centenbakje zitten te rammelen voor je voordeur en waar je dan op wachten moet tot ze zelf ook doorhebben dat je de deurbel onklaar hebt gemaakt.

Mazzelstof | 19-09-19 | 06:01

uiteraard wordt zij hier door die creep in S.A. fors voor betaald. Die man bestuurd vanuit S.A. of Marokko zijn zaken. Of dacht je dat die handlangers in dit land niet betaald werden. Zijn zaken gaan gewoon hier door en als waarschuwing laat hij er af en toe iemand om zeep helpen door zo'n jong figuur die wil opklimmen naar een goed betaald job. Geen grip op te krijgen op deze lui. Dat zo'n advocaat vanuit Nl haar client verdedigt waar hij zelf niet bij is om zich te verantwoorden zou reden moeten zijn om het proces stop te zetten.. voorheen overigens werd een Moskowitz om diezelfde reden uit de advocatuur gezet. Die nam zwart geld van criminelen aan, dit was de officiele reden van verwijdering, de onofficiele weten we allemaal, hij was de luis in de pels bij het proces van Wilders en moest eruit!

zoiets zou gewoon voor eenieder bij deze advocate ook moeten gebeuren. Door wie wordt je betaald en waar is je client die in de rechtbank erbij hoort te zijn..

maar goed.. zal wel niet kunnen in dit geval

fikkieblijf! | 19-09-19 | 07:44

Figuren als Holleeder waren, vroeger, nog zo slim niet elkaars advocaten aan te pakken. Want die heb je nodig als je politie en OM achter je aan hebt.
Dit zal er mogelijk toe leiden dat veel advocaten gaan afhaken als pleiters voor dit soort zware criminelen.

6638-12345 | 18-09-19 | 21:52 | 4

@De Briemusketier | 18-09-19 | 21:59:
Inderdaad, er zijn problemen met de greep.. Al lang.. Heeft m.i. te maken met een kop-in-het-zandhouding.
En dat leidt ertoe (wat ik al in een andere draad schreef) dat de schaduwzijden (crimi, multicul, drugsproblemen, enz.) nu langzaamaan de middenklasse beginnen te bereiken. Voordeel: de meeste veroorzakers van de rottigheid zijn onderdeel van die middenklasse. Misschien dat ze nu ontwaken.

6638-12345 | 18-09-19 | 23:16

Het verschil tussen advocaten en criminelen is niet groot genoeg om dit ooit een probleem te laten worden.

Mazzelstof | 19-09-19 | 05:28

Welnee, die advocaat laat zich op staatskosten een bodyguard aanmeten en de huftertjes pakken voortaan de buurman van de advocaat

******** | 19-09-19 | 07:35
▼ 1 antwoord verborgen

Lieve stad, met lieve mensen.

DiederikJanWillem | 18-09-19 | 21:54

@DiederikJanWillem | 18-09-19 | 21:54:
En binnenkort weer met z'n allen de bus in om Het MultikulEvangelie te verkondigen aan de heikneuters in de provincie.

De Briemusketier | 18-09-19 | 22:00

@De Briemusketier | 18-09-19 | 22:00: ben blij dat ik in 'de provincie' woon. Hele bewuste keuze. Ver weg van alle gekkigheid uit de Randstad. Hoop alleen dat dat zo blijft.

DiederikJanWillem | 18-09-19 | 22:05

Denkend aan Holland,
in ijltempo naar de kloten geholpen
door de leenheren van de EU
die slechts nog op de belastingnering letten
en na het leegschudden der beurzen
de Nederlander nog een trap na geven
naar goed middeleeuws gebruik.

De Briemusketier | 18-09-19 | 21:37

Mevrouw Weski houdt wijselijk haar mond. Zouden meer mensen moeten doen. Alles wat je roept vóór er gedegen onderzoek heeft plaatsgevonden is prematuur.

IJsbrekert | 18-09-19 | 21:35 | 2

Dat klopt. Het kan maar zo een loslopende TBS-er zijn geweest. Of betreft het hier een persoonsverwisseling met Arnoud van Doorn en is ie slachtoffer geworden van de wraak van een Houthi rebel. Je weet maar nooit. Alles kan.

Mazzelstof | 19-09-19 | 05:33

Hiddema gaat iets te kort. Tuurlijk vindt je bij drugszaken, liquidaties etc wapens (anders is het lastig iemand deaudschieten, niet?). Maar naast die wapen razzia’s (top idee) kan je toch gewoon zeggen/ met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aannemen dat dit met dhr. Taghi en de zaak tegen hem te maken heeft?

mr.money | 18-09-19 | 21:26

Zou de realiteit niet zijn dat hier geen kruid tegen gewassen is. Maar welke politicus durft dat te zeggen ? Dit is de realiteit en daar moeten wij het mee doen. Zelfs Hiddema's razzia's zouden maar het topje van de ijsberg doen smelten. Een snotjongen met een wapen van de Balkan kan in een open samenleving simpelweg niet worden tegengehouden.

A.S. Perien | 18-09-19 | 21:23 | 1

Ik wil eerst advies aan de president van de Filipijnen vragen voor ik de handdoek in de ring gooi.

******** | 19-09-19 | 07:40

En dan neemt Nederland andere landen maar al te graag de maat. Zelfs binnen het Koninkrijk. Nederlanders zijn hypocriet.

Lafayette | 18-09-19 | 21:19 | 2

U kent ze allemaal? Knap hoor.

donkieshot | 18-09-19 | 21:31

In zijn algemeenheid heeft u gelijk.

Shareholder II | 19-09-19 | 01:50

Weski mag wel op haar tellen.passen. Ook als advocaat van de duivel heb je misschien een uiterste houdbaarheidsdatum. Deze lui deinzen immers nergens voor terug.

MickeyGouda | 18-09-19 | 21:15 | 2

Ze weet te veel en daar is ook zij bang voor denk ik met deze aanslag in haar achterhoofd.

Dirk III | 18-09-19 | 21:50

Inderdaad. Als ze een volgende keer besluit om een zaak voor dezelfde of soortgelijke criminele organisatie niet te doen, is de kans groot dat ze zwaar onder druk gezet wordt, bedreigd wordt of erger.

Gravin v Kippenbouth | 18-09-19 | 21:53

Hiddema en Bosma als co-president.
Gewoon een dubbelfunctie van maken.
The power..

NiCeY | 18-09-19 | 21:03

Vanavond bij Jinek en alle NPO zenders en RTL4: het is nog steeds niet bekend wie de dader is. Kan ook een autochtoon zijn. Waarom weer de Marokkanen de schuld geven, de mocro maffia. Dat is absoluut niet zeker.
Laatste nieuws: het was Henk vd Flutters uit Balk ( Friesland), champignon kweker.

aartvantiemenvanjand | 18-09-19 | 20:59 | 2

Het is ook niet zeker maar dat is bijna niets behalve de dood. Het lijkt echter wel heel vreemd dat juist deze advocaat wordt vermoord terwijl zijn meest bekende cliënt deze meneer B. is.

mr.money | 18-09-19 | 21:27

Achtergrond Juncker bommenwerper onbekend .

rattenvanger XL | 18-09-19 | 20:54

Wist niet dat deze verfporum op de foto een advocate was ...

Fi-Bu-Bla | 18-09-19 | 20:32 | 5

@IJsbrekert | 18-09-19 | 21:27:

Ter verdediging van @Fi-Bu-Bla: dit is niet echt de maquillage die je associeert met een succesvolle carrièrevrouw. Alsof een driejarige met haar moeders make-up aan de haal is gegaan.

MickeyGouda | 18-09-19 | 21:35

@koter | 18-09-19 | 21:12: Hoe weet u zo zeker dat zij een van de beste strafpleiters van Nederland is ? Als een strafpleiter opvalt door uiterlijk of charisma is deze voor Jan publiek al snel" een van de beste". Meer niet. Mr. Grotius van Daelen is wellicht ook een prima strafpleiter. Oh, die kent u niet...

A.S. Perien | 18-09-19 | 21:46

@A.S. Perien | 18-09-19 | 21:46: Moskowitzx4 hadden dat prima door: een advocaat is gewoon een verkoper.

******** | 19-09-19 | 07:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Tis wss in de vele comments al gezegd maar met open grenzen en omringende landen met andere wapenwetgeving en Oost Europese landen als Ukraine waar kalasnikovs voor het oprapen liggen is het bestrijden van wapens in Nederland een lachertje.

marrretje | 18-09-19 | 20:26

Eng word ik van die gladde reacties van wegkijkende politici die jarenlang de struisvogel hebben gespeeld. "Geschokt", "Een aanslag op onze rechtsstaat" etc. Daar gaan we de oorlog niet mee winnen. Helaas ons Nederland met een touwtje uit de brievenbus is definitief voorbij.

ik_wacht_niet | 18-09-19 | 20:09 | 1

Open weer een inlever punt voor wapens dat zal ze leren

Therapietje | 18-09-19 | 20:15

Mocro Jugend?

squadra | 18-09-19 | 20:04

Die 3 namen onder de "inbreuk op onze democratische rechtsorde" brief komen mij niet bekend voor, maar mischien heb ik een verkiezing gemist.

W_F | 18-09-19 | 20:02

Een soort razzia,zwaar beladen woord,tweede wereldoorlog associaties,zal het wel niet halen.
Bel aan vraag vriendelijk,heeft u wapens in huis,zo ja zeg foei en ga verder.

wiers | 18-09-19 | 20:00

Deze moord is inderdaad een regelrechte aanslag op de rechtsstaat, zoals al door velen is beargumenteerd. Ik kan alleen maar hopen dat er nu ein-de-lijk eens opgetreden gaat worden tegen het drugs-rapalje, maar vrees met grote vreze dat het weer eens bij de bekende kreten "geschokt!" gaat blijven.

RIP Derk Wiersum, sterkte voor alle vrienden, familie en niet te vergeten collega's.

EefjeWentelteefje | 18-09-19 | 19:51

Wederom the voice of reason, onze Meester Hiddema.
Maar ja, aanpakken. gericht. Etnisch porfileren. En dan ook nog eens jongetjes met een iq van 70 aanduiden. De voorgedrukte aangifteformulieren zullen wel weer door Bos en Lommer, de Bijlmer en hoe die puinwijken nog meer heten worden verspreid door Grapperhaus en zijn V&J-vrinden.

Graaisnaaiert | 18-09-19 | 19:47

Gabberwaus was zelf een boven Balkenende advocaat. Nu wordt er ineens wel iets serius ondernomen. Wat gaar daar weer onder lijden ?? Oplossen van misdaden tegen de burgers waarschijnlijk.

Winston1 | 18-09-19 | 19:28

De mocro maffia kent geen grenzen, niets is heilig, ze vechten tot op het bot. Kenmerkend voor Nederland is echter dat conflicten niet tot op het bot worden uitgevochten. Die mocro mentaliteit past niet in Nederland. Minder van die mentaliteit.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 19:28 | 2

Advocaat is de eerste , dan volgt de officier van justitie van zelf. Het gaat net als in de films van de jaren 80/90 . Marokkanen die op Italianen willen lijken . Eigen stijl hebben ze niet , die kun je ook niet ontwikkelen als je geen vrije opvoeding hebt

geenhakbar | 18-09-19 | 19:34

@geenhakbar | 18-09-19 | 19:34:

Het probleem is juist dat die TE vrij is. Als je een jongen te vroeg en onvoorbereid de wereld in stuurt dan is de kans groot dat het mis gaat.

koter | 18-09-19 | 20:52

Overigens valt elke maatregel die wordt genomen in het kader van de bestrijding van de cocaïnemaffia niet serieus te nemen, zolang die niet gepaard gaat met permanente herinvoering van controles van personen en voertuigen aan de binnengrenzen. Het verdienmodel van de mocromaffia vindt zijn basis in de open grenzen. Opvoering van de binnenlandse opsporingsmogelijkheden ten aanzien van personen, is pure symptoombestrijding als de logistieke stromen van drugs niet integraal worden aangepakt en men blijft volstaan met steekproeven.

Schulzie | 18-09-19 | 19:24 | 2

Schulzie | 18-09-19 | 19:24
En zo simpel is het. De paar transportjes/drulabs die gepakt worden maakt ze niets uit, zit gewoon in de prijs ingecalculeerd, gelijk aan aan winkeldiefstal, is ook in de prijzen meegenomen....

the namster | 18-09-19 | 19:38

@the namster | 18-09-19 | 19:38: Toch zullen degenen die vandaag voor snorrende tv-camera's krokodillentranen staan te plengen tot hun laatste snik de grenzen open trachten te houden en dat gaat ze uiteraard lukken, want er zijn kennelijk grotere belangen dan de veiligheid en de levens van Nederlandse burgers en staatsdienaren.

Schulzie | 18-09-19 | 20:42

Weet je lieve Amsterdammers, gewoon blijven pappen en nathouden die kleine zielige crimineeltjes. Oogjes dicht en mondjes toe en gewoon zoals altijd je neusjes wit houden, doe lekker groen en snuffel nog lekker maar een hectaretje Amazone naar binnen, dan komt alles goed. Slaap lekker!!

agram | 18-09-19 | 19:23 | 2

Zo is da, al die linkse sukkels met hullie praatjes .

geenhakbar | 18-09-19 | 19:28

Femmetje heeft t te druk met haar zootje.

Swoop | 18-09-19 | 19:53

Als ze dat proces tegen Wilders stoppen, kunnen het geld en de middelen daarvan naar deze zaak, lijkt me nuttiger.

Het brein erachter | 18-09-19 | 19:22

Megalomane narcisten gaan heel ver let maar op.

pajans | 18-09-19 | 19:16

Bij Hart van Nederland kreeg 1 van de weinige allochtonen daar in de buurt een bosje bloemen in zijn handen gedrukt, of hij het ff op de plaats delict wilde leggen en dan zou Hart van Nederland het ff filmen.

Wolkbreuk | 18-09-19 | 19:13

Hoe je ook wendt of keert, het blijft een tragedie. Zo jong en nu al verward en vooral slachtoffer.

Arnold9638 | 18-09-19 | 19:12

Verbaast me niks dat die lelijke Taghi deze Addams-Family creep als advocaat heeft. Gerald Roethof zou ook een optie zijn.

Captain Pervert | 18-09-19 | 19:10 | 2
-weggejorist-
De Almachtige | 18-09-19 | 22:18

Gerald Roethof. Het ultieme braakmiddel.

Toninhocerezo | 18-09-19 | 22:34

Onder ede getuigen tegen de moordenaar van Derk Wiersum is vermoedelijk nauwelijks minder hachelijk dan getuigen tegen Taghi. Wrang.

Schulzie | 18-09-19 | 19:06

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.....

Wen er maar aan.

Is dit nog nieuws? | 18-09-19 | 19:02 | 3

Wat is jouw oplossing?

ArjenZH | 18-09-19 | 19:09

@ArjenZH | 18-09-19 | 19:09: Begin eens met stoppen elke week 800 asielzoekers binnen te laten en de boel op te schönen.

Toninhocerezo | 18-09-19 | 19:18

Wat een verhaal: binnenvallen, razzia ! Zegt hij dat nou als advocaat óf als politicus?

demaup | 18-09-19 | 18:58

Dat jochie dat vanochtend geschoten heeft, zou-ie-nog leven?

Fanshitter | 18-09-19 | 18:57 | 2

Jawel. Bij tante en neefjes van Taghi, eet nu ‘lekkere’ Marokkaanse dingen en wordt over zijn bol geaaid.

Normpje | 18-09-19 | 19:25

weggejorist

Boutjes | 18-09-19 | 19:28

Politicy, topambtenaren, OvJ's, OM, rechters, advocaten, criminelen, geloofskrankzinnigen en hun volgelingen. Naarlingen. Allemaal.

darmflora | 18-09-19 | 18:56 | 1

Ik neem aan dat jij dus geen advocaat zal inschakelen, mocht je ooit onschuldig een strafzaak aan je broek krijgen?

EefjeWentelteefje | 18-09-19 | 19:47

Je mag denken wat je wilt van Inez Weski, maar bedenk je wel dat in deze rechtstaat iedereen het recht op een advocaat heeft. Het zou een beetje raar zijn op moment we haar opeens alles verwensen. Immers, hoe kun je dan voldoen aan de eis dat iemand recht op advocaat heeft?

Iets zegt me dat ze in geen geval de verdediging zal opgeven van haar client, omdat anders haar levensverwachting mogelijk omlaag kan worden bijgesteld.

Atlantis-95 | 18-09-19 | 18:54 | 3

Kortom, ze hebben ook Inez bij de, ehhh, ballen...

Air van Boven Dorens | 18-09-19 | 18:58

Mevrouw Weski doet gewoon haar werk. En daar is ze toevallig héél erg goed in.
Maar wat je zegt, wat een gekte om mensen te gaan verwensen vanwege hun beroep, dat ook nog eens een van de bases vormt van de rechtsstaat.

EefjeWentelteefje | 18-09-19 | 19:47

Dat is waar. Als tante goth vandaag zich aan de zaak ontrekt ligt ze morgen onder een wit tentje. Ik twijfel er wel aan of zulke lui daadwerkelijk slim genoeg zijn om dat te beseffen. Als je over dat benodigd verstand beschikt wordt je natuurlijk in de eerste plaats al nooit advocaat. Aan de andere kant kunt je op latere leeftijd verstandiger worden. Dat is mogelijk. Alleen is dat verschijnsel nog nooit waargenomen bij advocaten.

Mazzelstof | 19-09-19 | 05:42

Zou Weski eigenlijk begrijpen dat zij en haar familie in direct gevaar zijn als die gekke marokkaan zijn zaak verliest?

captainobvious | 18-09-19 | 18:52 | 2

Ja, of als ze zich wil terug trekken vanwege onenigheid.

Atlantis-95 | 18-09-19 | 18:55

Die zal stiekem ook best bang zijn.

Schuldenbrau | 18-09-19 | 19:45

Deze bananenrepubliek is totaal niet opgewassen tegen criminelen van dit caliber. Justitie kan geen kont tegen gasten van dit formaat.

ilovevarkens | 18-09-19 | 18:51 | 4

@captainobvious | 18-09-19 | 18:53: o is ie laf? Jij wilt nog met open vizier die gasten tegemoet treden en volgens de regels vechten? Hij wint....

DeBelastingbetaler | 18-09-19 | 19:02

@captainobvious | 18-09-19 | 18:53: technisch heb je gelijk, maar een criminele organisatie hoeft niet bijzonder ingewikkeld in elkaar te steken, enorm ervaren te zijn of ingewikkelde middelen/methoden tot haar beschikking te hebben om bijzonder slagvaardig te zijn.
Een kneus van 16 met een klein kaliber pipa is voldoende, blijkt vandaag.

Captain Pervert | 18-09-19 | 19:13

@DeBelastingbetaler | 18-09-19 | 19:02: oh god nee, geloof me op mijn woord, dat wint hij nooit. Niet voor niks dat dat stuk vuilnis verstopt zit, die is gewoon bang.

captainobvious | 18-09-19 | 21:11
▼ 1 antwoord verborgen

Uiteindelijk blijkt het een verwarde witte autochtoon te zijn met een verlaagd bloedsuikergehalte..

JdelaT | 18-09-19 | 18:50

Er wordt hier en daar gesuggereerd dat het probleem goeddeels is opgelost als R. Taghi is aangehouden. Wie trapt daar in vredesnaam nog in?

Schulzie | 18-09-19 | 18:45

De advocatuur schijt nu al in de broek .. zoveel is duidelijk en het gaat dus dezelfde kant op als de cabaretiers ( Hoi Youp..)

daytripper | 18-09-19 | 18:43

"De Nederlandse orde van advocaten, het Openbaar Ministerie (OM) en de Rechtspraak zijn geschokt". die uitspraak is voor mij te simpel. Indien de democratie niet meer werkt is het tijd voor een dictatuur.

HenkyPanky | 18-09-19 | 18:40 | 2

Precies ... een " aanwijzing" ( nieuw mode woord) voor : razzias! ( de autos hoeven niet perse lief blauw te zijn wat mij betreft ) . Let Wel : razzias naar wapenbezit ..

daytripper | 18-09-19 | 18:44

Oh jee, ze zijn geschokt. Waar kan ik de zakdoek naar toe sturen?

Swoop | 18-09-19 | 19:54

Ook nu wordt weer snel gegrepen naar het begrip 'maffia' om deze aanval op de Nederlandse rechtsstaat te duiden. De maffia betrekt bewust onschuldigen, zoals familieleden, bij hun represailles om de hoeders van de Nederlandse rechtsstaat te intimideren. Na deze moord op een advocaat is het de vraag wie de Nederlandse rechtsstaat wil behoeden met de 100% zekere voorkennis dat hij of zij in een vergelijkbare situatie komt als Geert Wilders. Bovendien hebben de mocro-maffiosi nog meer mogelijkheden om te intimideren. Ze kunnen overgaan tot willekeurige liquidaties of nog erger: tot liquidaties van willekeurige blanke niet-islamitische Nederlanders. Die stap van 'klassieke' mocromaffia-intimidatie naar islamitische terreur is zo gezet. Daarom: roei dit kwaad uit met wortel en tak.

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-09-19 | 18:40 | 6

@ArjenZH | 18-09-19 | 19:08: U reageert op uithangborden. Mijn argument: de Mocromaffia ziet nu hoe NL hier op reageert. De volgende stap om de NL rechtsstaat te schokken is het opvoeren van de willekeur. Zo gaat die rechtsstaat schokkend ten onder.

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-09-19 | 19:40

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-09-19 | 19:40: Dit lijkt meer als 2 druppels water op de maffia in Italie. Maar gelukiig is het hier nog wel een redelijk geisoleerd verschijnsel. U overdrijft met het ten onder gaan van de rechtstaat. Hoe schokkend deze gebeurtenis ook is.

ArjenZH | 18-09-19 | 19:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Op regeringsspreekbuis Eenvandaag ..: " ongekend" .. " schokkend" ... zelfs een overzicht van soortgelijke misdrijven de laatste jaren .. maar : een ijzig stilzwijgen als het erom gaat wat al die misdrijven gemeen hebben . Verder dan quasi-treurige koppen komt men niet .. nee zeg ... stel je voor!

daytripper | 18-09-19 | 18:40 | 2

Ze blijven het 'georganiseerde misdaad' noemen. Dan spoor je niet. Dat is hetzelfde als praten over agressieve pitbulls, maar ze omschrijven als 'dieren' zonder het ras te noemen. Alsof uilen, koeien en kanaries er wat mee te maken hebben.
MOCRO MAFFIA. Dat men het niet benoemt, zegt al genoeg over de aanpak ervan.

Captain Pervert | 18-09-19 | 19:15

@Captain Pervert | 18-09-19 | 19:15: Je mag wel zeggen Italiaanse of Russische maffia maar Mocro Maffia is ‘stigmatiserend’. Pfff...

Toninhocerezo | 18-09-19 | 19:25

Verstandige woorden van Hiddema. Altijd goed om hem te horen over de inhoud.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 18:38

Eens met Hiddema dat begonnen moet worden met het afpakken van de wapens.

Maar goed overigens dat hij geen politicus is in de VS want dan had hij meteen een Twitterstorm van Trump over zich heengekeken. En dat heb ik het nog niet een over die idioten van de NRA.

ArjenZH | 18-09-19 | 18:33 | 6

Ze zullen wel een vrijwillige inlever actie houden... Zoals normaal. Die doet het goed in de cijfers...

peterdh | 18-09-19 | 19:15

@daytripper | 18-09-19 | 18:51: Er zijn toch 600 van die idioten allang in beeld (en dat alleen al in Amsterdam)? Begin daar eens mee. Vast wel een bestuurlijke list/verordening te verzinnen om het mandaat-technisch voor elkaar te krijgen. Maar dan moet die incapabele muts van een Femke wel meewerken.

Captain Pervert | 18-09-19 | 19:16

Hoe pak je wapens af als er alleen al in een klein land als Albanië meer dan 300.000 ongeregistreerde vuurwapens circuleren.
Tijdens de burgeroorlog in Joegoslavië zijn ook honderdduizenden wapens in omloop gekomen. Er waren zelfs kleine ateliers die wapens zonder wapennummer fabriceerden. En dan hebben we ook nog de burgeroorlog in Oekraïne. Daar rij je in een dag naar toe. Wat voor wapentuig slingert daar allemaal rond?

theo-is-dood | 18-09-19 | 20:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Razzia, lijkt me een goed plan.

Papa Jones | 18-09-19 | 18:33

Ben bijgepraat door RTL nieuws.
Schijnt dat de schutter mogelijk tussen de 16 en 20 jaren jong is.
Man, man, man.
Het gaat lekker in dit land. De Bijbelse uitspraak: 'zij zult niet doden' is kennelijk niet aan de jeugd besteedt.
Dat moet nog wat worden.
Je zou verwachten dat een liquidatie wordt uitgevoerd door een (voormalig) sniper uit een gerespecteerde leger waarbij de geliquideerde op een afstand van 1km of meer vanuit een hoog gebouw met slechts één schot direct dodelijk wordt neergeschoten.
De schutter in deze zaak had 3 of meer schoten nodig.

Dit land glijdt op alle vlakken af.

ProAsfalt | 18-09-19 | 18:29 | 1

Ik vrees dat je een verkeerd "heilig" boek voor je hebt..

ikvindhelemaalmooi | 18-09-19 | 18:33

Ik krijg de bibbers van die enge blik.

threeheadedmonkey | 18-09-19 | 18:26

Wordt flinke uitdaging een nieuwe advocaat te vinden. Je tekent namelijk je eigen doodvonnis.

Toninhocerezo | 18-09-19 | 18:25

Een ‘normale’ advocaat met parels en een knots van een zegelring zou ik persoonlijk vermijden.

BozePaarseMan | 18-09-19 | 18:21 | 2

Helemaal mee eens. Ik denk dat iedereen deze aanslag op Dhr Wiersum verschrikkelijk vindt. Mevrouw Weski blijft hier zakelijk. Niks mis mee. Dat het publiek dat harteloos vindt is wat anders. We zitten hier niet bij RTL Boulevard. En ik zou iedereen willen aanraden om eens "een kijk in de ziel: rechters" te kijken. Ines heeft daar een heel sterk optreden.

De Badtegelzetter | 18-09-19 | 18:26

@De Badtegelzetter | 18-09-19 | 18:26:
Klopt, mevrouw Weski is immers als advocate zakelijk betrokken bij deze hele kwestie. Het is jammer dat het grote publiek tegenwoordig zo graag emo reacties wil zien, zal wel door het internet komen vrees ik.
Reken maar dat ik liever mevrouw Weski als advocaat zou willen dan die patjepeeër die hier om onbegrijpelijke redenen als 'normaal' wordt beschouwd.

EefjeWentelteefje | 18-09-19 | 19:55

Hans Spelman, van de trui, stelde ooit voor om mocro's voor de ogen van hun vriendjes te vernederen. Ik heb nooit begrepen waarom hier niets mee is gedaan. Een straf is gedragswetenschappelijk pas effectief als je bv 5x de ernst van de daad overtreft. Voor een witteboordencrimineel volstaat: de collega's informeren. Voor mocro's begint het feest met waterboarden. Het eindigt met minimaal longstay in de isoleer. Collega's informeren is voor die berberjeugd alleen maar statusverhogend, dus averechts. We noemen dit "cultuursensitief straffen". In de zorg, onderwijs enz is het al volledig geaccepteerd.

borderlijntje | 18-09-19 | 18:08 | 4

Heeft met name in het onderwijs ontzettend veel succes... toch? Komt waarschijnlijk omdat het in het onderwijs helemaal niet volledig is geaccepteerd. Waar haalt u dit vandaan?

Desmoulins | 18-09-19 | 18:22

In de lik zitten werkt statusverhogend voor die gasten.
Beter verspreid je het gerucht dat ze snitchen tegen de popo.

Captain Pervert | 18-09-19 | 19:17

Dankzij de partij (pvda) van die door U bedoelde Spelman, zitten wij met die ellendige rot marokkaantjes opgescheept.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-09-19 | 19:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb de heer Hiddema hoog zitten. Maar achter wapens aangaan? Er circuleert na de Joegoslavische burgeroorlog en de Albanese opstand zoveel wapentuig dat er geen beginnen aan is.
Citaat: **How many weapons and ammunitions were taken from the army depots in 1997?

839.3 million ammunition units were taken from the army depots in 1997 along with 16 million explosives and 549.775 firearms. These are the figures that government experts supply. According to them, by 2005, the Albanian population had surrendered 118 million ammunition units, 1.53 million explosives and 22.918 firearms nationwide, but this accounted for just 40% of the total amount that had been taken from the army depots.**

Bron: balkaneu.com/albania-many-firearms-st...

theo-is-dood | 18-09-19 | 18:03 | 10

@K. Letskoek | 18-09-19 | 18:31:

Bovenal. Het werkt niet. Gewoon alleen maar mensen lastig vallen. Die criminelen zijn niet achterlijk.

Andrew Deen | 18-09-19 | 18:35

@Andrew Deen | 18-09-19 | 18:27:
Ja, want niets doen werk natuurlijk veel beter.. Idioot!

Wasbakplasser | 18-09-19 | 18:38

@Andrew Deen | 18-09-19 | 18:34: Wat bedoel je nou? 5 tot 10k voor een kalashnikov?

many-more | 18-09-19 | 19:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat voor sensatiedrive huist er uberhaupt in je persoonlijkheid als je je als advocaat specialiseert in liquidatiezaken?

adhd-je | 18-09-19 | 18:01 | 2

Je moet inderdaad van sensatie houden, een enorm ego hebben, graag in de belangstelling willen staan en af en toe komt er iemand met een koffertje contanten afrekenen.
Heel vervelend.
Moscovitz is op het laatste punt nat op gegaan, zijn boekhouding klopte van geen kant.

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 18:19

@Analia von Solmsch | 18-09-19 | 18:19 Moscovitz is nat gegaan omdat hij Wilders verdedigde.

Hoorneslaan | 19-09-19 | 01:08

Wapens zoeken? Ik weet nog wel een adresje in 020. Oey, oei, oei.

postmodernismisdead | 18-09-19 | 17:53 | 1

Jammer dit

borderlijntje | 18-09-19 | 18:11

Ze doet maar. Ik heb een andere mevrouw uitgenodigd om bij mij te komen wonen.

artie | 18-09-19 | 17:52

Razzia... Hiddema hunkert naar den goeden oude tyd.

minnenman | 18-09-19 | 17:47 | 5

Hij had ook klopjacht kunnen zeggen. is precies hetzelfde.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 18:19

@minnenman | 18-09-19 | 22:48: Een razzia is een georganiseerde opsporing met als doel een grote groep mensen of eigendommen op te pakken.

Lees eens een woordenboek. Dat jonge luierbroekjes het woord alleen in de context van WOII kennen, daar kan meneer Hiddema ook niks aan doen.

treintrien | 19-09-19 | 03:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Crimineel intimideert kroongetuige: vermoordt eerst diens broer, nu zijn advocaat. En als ze het zouden kunnen de kroongetuige zelf ook. Boodschap is duidelijk niet alleen voor hem maar ook voor omgeving: hou je mond. Nu is het wellicht mocro crimineel, Holleeder en motorbendes bedienden zich ook van deze praktijken. Bedreigen van OvJ's of aanslagen op de Telegraaf of de burgemeester. Maar dat de staat nu hard moet ingrijpen is wel duidelijk: te beginnen met het aanzienlijk verhogen van de gevangenisstraffen en het gevangen hóuden (niet vervroegd vrijlaten). Het gaat om bescherming van de maatschappij.

LucaBrasi | 18-09-19 | 17:46 | 3

"... te beginnen met het aanzienlijk verhogen van de gevangenisstraffen en het gevangen hóuden (niet vervroegd vrijlaten). Het gaat om bescherming van de maatschappij."

Begin met het ophouden met die hetze tegen de automobilist en al dat PoliCor "milieu" gezeik! De PoPo moet boeven (lees: zware criminelen) vangen, niet onzinboetes uitdelen!

Er is genoeg politie/justitie in Nederland, het ontbreekt aan de juiste prioriteiten en competentie aan de top. U weet wel: van die slapjanussen die Iftars bezoeken en zich door groene neo-communisten voor een anti-auto karretje laten spannen, i.p.v. hun geweldsmonopolie in te zetten voor de bescherming van de Nederlandse bevolking tegen zware criminaliteit.

Xirdalan | 18-09-19 | 18:47

LucaBrasi | 18-09-19 | 17:46
"... Het gaat om bescherming van de maatschappij....", laat dat nu precies hetgene zijn waar de overheid een hekel aan heeft....

the namster | 18-09-19 | 19:29

Dit is toch wat advocaten doen, criminelen goedpraten. Dus ook als het nu toevallig een collega betreft. Je hebt advocaten nodig als je zelf iemand nodig hebt, die je bijstaat. Maar die bekende advocaten die alles doe om de Michael P's en Willem Holleeders vrij te krijgen om zelf met hun kop op TV te komen, hebben bloed aan hun handen.

varkensboer | 18-09-19 | 17:44 | 2

Ze hebben wel een punt, geen dader, geen motief alleen speculaties.

Uw Verzekeringsadvis | 18-09-19 | 17:52

Neen, dat doen ze niet. Ze staan een verdachte bij. Pas na een veroordeling is de verdachte een crimineel. U moet het omdraaien; het is een schande dat een verdachte bijstand behoeft. Dat zegt iets over de politie en het OM.

Sierstrip | 18-09-19 | 17:59

Het is sowieso verfrissend iemand gewoon bevlogen te horen antwoorden in plaats van een ingestudeerd stukje van drie regels en dat herhalen.
Heb het over Hiddema itt andere politici.

letopuwzaak | 18-09-19 | 17:42

Het probleem is dat het Nldse ustitiële apparaat geen raad meer weet dit soort super geweldadige en strak georganiseerde personen. Ik denk dat men de bal eindeloos voor zich uit blijft trappen in de hoop dat het over gaat.

straatsurfer | 18-09-19 | 17:40

Hiddema zegt in feite hetzelfde als die mevrouw de advocate. En gelijk hebben ze ook. Verder schudt Hiddema een plan van aanpak uit zijn mouw die mij uit het hart gegrepen is. Deze mensen (en nu insinueer ik inderdaad dat de dader uit de mocro-hoek komt) spugen op onze rechtstaat. Als je de plichten van een vrije rechtstaat niet accepteert, kom je dan in aanmerking van de rechten ervan? Helaas wel. Een War On Drugs willen we niet, kijk hoe dat in Zuid-Amerika afloopt. Dus pak ze op iets kleins. En schudt ze vervolgens helemaal leeg.

JJMS | 18-09-19 | 17:39 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Hiddema heeft gewoon weeeer gelijk. En de huidige politici, verantwoordelijk voor dit wanbeleid zijn medeverantwoordelijk en hebben dus (weer) bloed aan hun handen... Ow ow, wat zijn ze weer geschokt... Daar heeft niemand ene kl*te aan, dus stop met die krokodillentranen en DOE WAT JE MOET DOEN. Kam die wijken uit, plaats daar overal de nieuwste HD camera's, zodat je alles in de gaten kunt houden, pak die kl**tzakken op, pak ze hun wapens en dure speeltjes af en zet ze vast. Wat wft geen budget? NL bulkt van het geld, dus dit is gewoon een keuze. Een veilige samenleving is een noodzakelijke hoofdbehoefte, dus geef de politie en justitie wat ze nodig hebben EN scherp die slappe wetten Trumpstyle....

CS6X | 18-09-19 | 17:35

Is de rechtsstaat bij Rutte en zijn vriendjes eigenlijk wel in goede handen?

Stijlicoon | 18-09-19 | 17:33

Uit haar reactie blijkt hoe zeer haar medeleven met haar collega voorop staat. Ik krijg er tranen van in mijn ogen.

Ridde Rogter | 18-09-19 | 17:31
-weggejorist-
Jan Leul | 18-09-19 | 17:31 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vond haar rol in the Addams family beter bij haar passen.

Bab01 | 18-09-19 | 17:31

En het is natuurlijk waar dat men nog niets over de dader kan zeggen. Het kan een Jordy zijn maar ook een Bruno.

spanarchist | 18-09-19 | 17:29

Wat iedereen al jaren aan ziet komen begint zich steeds grotere vormen aan te nemen . Heel veel sterkte toegewenst aan de familieleden en vrienden en kennissen van advocaat Derk Wiersum .

leo59 | 18-09-19 | 17:27

Hiddema wil een razzia houden onder illegale wapenbezitters. Benieuwd hoe daar binnen GroenLinks over gedacht wordt.

spanarchist | 18-09-19 | 17:26 | 5

Tsja, het woord razzia staat ook in het zwarte boekje (van verboden woorden).
Als je die uit, schiet fascistisch links in de kramp,
en zal de boodschapper ausrotten.

Niets mag de nieuwe linkse heilstaat in de weg staan.

Kanarie_Geil | 18-09-19 | 17:38

GL wil de razzia uitbreiden tot meer controlepunten, heeft men een gasaansluiting, een houtkachel, nog geen warmtepomp een IQ van 80 etc etc.

Uw Verzekeringsadvis | 18-09-19 | 17:56

@Uw Verzekeringsadvis | 18-09-19 | 17:56: Een IQ van 80 is toch een voorwaarde om lid van die partij te mogen zijn?

spanarchist | 18-09-19 | 18:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Die overjarige rollenspelvampier blijft keurig in haar rol. Dat is wat advocaten doen: schuim beschermen. Dat dit nou eens een keer over de rug gaat van een dooie collega in plaats van over de rug van anonieme slachtoffers moet het verschil echt niet maken.

Mazzelstof | 18-09-19 | 17:24 | 7

@Mazzelstof | 18-09-19 | 17:47: Arstsen en advocaten kun je beter niet in je leven hebben, dat gedeelte ben ik met je eens.
Wat advocaten doen is de goede rechtspraak mogelijk maken. Soms door absoluut schuim te verdedigen maar lang niet altijd. Je moet de advocaat los zien van de verdachte, hij heeft persoonlijk niks te maken met hetgene dat voor de rechter komt. Jouw tegeltje maakt alle advocaten medeplichtig aan hetgene wat hun clienten uitvreten... Je hebt het over beschermen van terwijl het over verdedigen van gaat.
Toevallig ben ik betrokken geweest in een rechtzaak tegen wat ik en anderen schuim vinden. Zowel "onze" advocaat als die van de tegenpartij waren geen verkeerde mensen en juist omdat hij een goede verdediging had valt er ook niks af te dingen op de uitspraak van de rechter in die zaak. Iedereen heeft recht op verdediging en de mensen die die verdediging uitvoeren doen hun werk, moet je dus never nooit aanspreken op de mensen die zij verdedigen. Door te stellen dat advocaten schuim beschermen die je dit dus wel...

BootleggersSmurf | 18-09-19 | 18:14

@DerkArie-ut-de-Achte | 18-09-19 | 17:58: Een Jood vragen een SS-er te verdedigen is blijkbaar een grens. ;)
Er worden vaker zaken geweigerd maar een strafrechtadvocaat weet van tevoren dat niet elke client even fraai is. Soms kan een advocaat het niet opbrengen om de beste verdediging mogelijk aan te bieden en geeft de zaak aan een ander. Dat kan incest zijn maar ook iets totaal anders zoals oorlogsmisdadigers of mensen die oude vrouwtjes beroven.
Ook een advocaat is menselijk maar nogmaals, ze weten van tevoren dat niet iedere client even fraai is. Als je niet tegen bloed kunt moet je geen chirurg worden, als je pleinvrees hebt moet je geen postbode worden en etc.
Persoonlijk ben ik blij dat er mensen zijn die absolute onmensen toch de beste verdediging geven, je wilt toch niet dat een mickelson ofzo geen eerlijk proces krijgt voor hij jarenlang het gevang in gaat?
Maar de vraag: "Waar ligt de grens?" Dat is voor iedereen anders.

BootleggersSmurf | 18-09-19 | 18:22

@Sierstrip | 18-09-19 | 18:03:
Nog strikter: De advocaat toetst de situatie aan de wet. Net als de aanklager. Waarna de rechter de afweging maakt.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 18:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Persoonlijk lijkt het mij een bijzonder onsympathieke dame, die een pact met de duivel heeft gesloten voor haar eigen gewin en totaal losgeweekt is van haar geweten. Echter, professioneel gezien zou menigeen wensen dat ze zouden kunnen worden bijgestaan door een jurist met dergelijke inzet. Tja..

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:23 | 2

Ik heb haar weleens in het nieuws gezien over andere zaken. Ik wil haar niet in 500 meter om mij heen hebben, tenzij ik een advocaat nodig heb... Is wel de top van Nederland al dacht ik dat ze liever internationaal recht deed.

BootleggersSmurf | 18-09-19 | 17:43

Top advocate !
Heeft mij ook wel ondervraagd, was wel ff zweten.

Uw Verzekeringsadvis | 18-09-19 | 17:57

Hiddema heeft gelijk qua wapens tevens moeten ze op de geldstromen duiken.

Rico den Hollander | 18-09-19 | 17:23 | 1

Draai die idiote klimaat-ingrepen terug en geef het geld uit aan misdaadbestrijding.

Papa Jones | 18-09-19 | 18:35

Eerst maar eens de maaltijd nuttigen, dan heerlijk aan de mosterd.

Is dit nog nieuws? | 18-09-19 | 17:21 | 1

Tegen die tijd is het kalf wel verdronken en kan je de put dempen.

Mr_Natural | 18-09-19 | 17:23

Zuiver technisch gesproken heeft ze wel gelijk.
Je moet een advocaat niet verwarren met de verdedigde. Maar soms is dat moeilijk. Ik denk dat er linkse advocaten zijn die vooral linkse belangen willen dienen; dat dacht ik over Bakker-Schut. Maar ik kan mij daarin vergissen natuurlijk.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:21 | 3

Kunnen we links en rechts hier nog heel even buiten beschouwing laten? Tis nog best vroeg...

Mr Moore | 18-09-19 | 17:29

@Mr Moore | 18-09-19 | 17:29:
OK. Noem ik het link en recht.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:49

@arie-hoax | 18-09-19 | 17:49: Dat lijkt me uitermate verstandig. Weski was in 2011, in ieder geval volgens de JOVD, nog Liberaal van het jaar. Als je het dan echt in termen van links en rechts wilt definiëren wel correct graag.

Voor straf honderd keer de tegels van Xirdalan overlezen.

Guusneus | 18-09-19 | 19:42

Niet zo gek dat Hiddema hetzelfde zegt als mevr.Whiskey.
De dader wordt snel gepakt..... door zijn opdrachtgever wel te verstaan.
Vluchten jochie, of je melden. Melden heeft ook weinig nut.

Ruimedenker | 18-09-19 | 17:20

Nou kunnen we moeilijk lopen doen over mevrouw Weski, de werkelijke vraag is waarom TAGHI nog steeds vrij rond loop.
**Het verhaal van Taghi begint in het noorden van Marokko, waar hij in het gebied Beni Salmane wordt geboren. In zijn jeugd verhuist hij met zijn familie naar Vianen, waar hij als jong dealertje op het schoolplein hasj verkoopt die zijn familie uit Marokko naar Nederland haalt. Vanuit die positie maakt hij als hij ouder wordt snelle stappen. ,,Hij is groot geworden in de hasjhandel,” weet een misdaadveteraan. ,,Zijn familie bezat al tientallen jaren een hasjlijn (smokkelroute). Die heeft hij op een zeker moment overgenomen. Daar heeft hij goed mee verdiend.” **
Waarom is Taghi nog niet opgespoord? Hoe kan het dat deze man (waarschijnlijk) miljoenen en miljoenen heeft verdiend en (tot nu toe) onaantastbaar lijkt? Waarom wordt geen hulp gevraagd aan buitenlandse inlichtingendiensten?

theo-is-dood | 18-09-19 | 17:19 | 2

Mossad zou een optie kunnen zijn.

Twisted_Faith | 18-09-19 | 17:48

Ik vraag me al jaren af in hoeverre de Nederlandse 'Rechtsstaat' wordt geïntimideerd door zware criminelen.

*) Gelooft iemand nog in die vrijspraken vanwege "vormfouten?"
*) Gelooft iemand nog dat politiemensen geen "offer they can't refuse" krijgen als het gaat om zware criminaliteit?
*) Gelooft iemand het nog dat het "toeval" is als een aktetas of laptop OvJ, een rechercheur, of een advocaat vol met gevoelige informatie wordt gestolen uit een auto, of 'per ongeluk' wordt vergeten in een volle trein?
*) Gelooft iemand het nog dat de werkelijke prioriteit van de politie ligt bij het uitdelen van parkeerboetes en het flitsen?
*) Gelooft iemand nog dat de werkelijke prioriteit van Justitie ligt bij het vervolgen van Geert Wilders?

Wat zou jij doen als je een Nederlandse politieagent/OvJ bent, en een zware crimineel tegen je zegt: "ik weet waar je woont en waar je kinderen naar school gaan?" Dan ga je toch ook liever lekker flitsen, met de zegen van Jesse Klaver, de NPO en alle klimaat- en milieugekkies? Dan ga je toch ook liever incasso-enveloppen uit Leeuwarden sturen om de Staatskas te vullen, met de zegen van Mark Rutte? Of een boze blanke burger lastigvallen omdat hij/zij iets kritisch op Faceboek/Twatter heeft geschreven over de multiculturele samenleving, met de zegen van Sylvana Simons?

Xirdalan | 18-09-19 | 17:17 | 11

@Xirdalan | 18-09-19 | 17:37: wat ze makkelijk kunnen krijgen is eigenlijk een verkapte vorm van belasting. Mijn vraag is: waar blijft al dat geld?

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:48

@vinzepinz | 18-09-19 | 17:48: Ja, ook een goed punt. IMHO heb je twee soorten maffia in NL; de 'ouderwetse' maffia, d.w.z. zware criminelen, en de witteboorden (VVD/PvdA/CDA) maffia van eindeloos (belasting(geld) rondpompen d.m.v. allerlei subsidies/aanbestedingen/projecten enz.

De huilende derde zijn de autochtone en gehersenspoelde Nederlanders die met liefde 40-50% belasting betalen en het prima vinden dat ze overal geflitst worden, omdat ze die NPO/MSM "we wonen in een rijk land" en "goed voor het milieu/verkeersveiligheid" onzin als zoete koek slikken.

Xirdalan | 18-09-19 | 17:59

@Xirdalan | 18-09-19 | 17:59: dit betekent dat een afwachtende houding het probleem is, sitting duck situation. Dan is multidisciplinair samenwerken door veel mensen de oplossing. Het biertje in de kroeg is niet voor niets duurder geworden. Thuiszitten en dokken. Klant van een land... de holding heet EU geloof ik

Rest In Privacy | 18-09-19 | 18:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Zo. Het OM heeft weer even de standaard repliek geuit:

We zijn geschokt.
We gaan maatregelen nemen.

NeetNormaal | 18-09-19 | 17:16 | 2

Zeker, meer snelheidscamera's installeren.

Ronnie uit Helmond | 18-09-19 | 17:21

@Ronnie uit Helmond | 18-09-19 | 17:21: Meer meer meer sportschutters controleren!

theo-is-dood | 18-09-19 | 17:34

Er worden mensen ergens om vermoord, wat zou het motief zijn?

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:15

24e

Seventh | 18-09-19 | 17:14 | 1

U bent echt, zeg maar, een nummermens hè?

Mr_Natural | 18-09-19 | 17:14

Wie dacht dacht dat de ellende die over ons land wordt uitgestort beperkt zou blijven tot buiten hun desbetreffende bubbel komt uiteindelijk van de koude kermis thuis.

drs. P | 18-09-19 | 17:13

Zonder directe bewijslast blijft het speculeren.
Daarmee heeft Inez”Adam’s Family” Whiskey een punt.
Uiteindelijk was het niet Badr die Koen omgebracht heeft.
Maar, waar rook is is vuur.
Zet je geld gerust op de betrokkenheid van RT.

Ruimedenker | 18-09-19 | 17:12

Tof wijf, hou wel van een vrouw die er uitziet als een vleermuis en in een zwarte Porsche Carrera rijd. Bij mij kan ze niet stuk.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:10 | 5

Certo, al had een zwarte Maserati beter geweest.

ristretto | 18-09-19 | 17:24

Fan van Batman zeker, met een twist dan.

Mr_Natural | 18-09-19 | 17:26

De lat laag leggen, is ook een manier om aan een vrouw te komen

borderlijntje | 18-09-19 | 17:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook de ergste misdadiger heeft recht op een advocaat, maar dat wekt bij Jan Publiek wel afkeer op, met deze figuur en bijv een Plasman. Begrijpelijk en ook weer niet.

Swoop | 18-09-19 | 17:08 | 1

Die Plasman vind ik helemaal een zoutloze arrogante kwal. Dan liever deze Black Woman met uitstraling (Black Light)...

Rest In Privacy | 19-09-19 | 10:25

Weski heeft hierin groot gelijk. Wie daar anders over denkt raad ik emigratie naar bijvoorbeeld Noord Korea aan.

Superior Bastard | 18-09-19 | 17:08 | 3

Nog even en dan ga ik emigratie naar NK overwegen.

Wasbakplasser | 18-09-19 | 17:15

Laat ik nu denken daar er al te wonen.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:22

Geslaagd voor kritisch denken. Gezakt voor casuïstiek en logisch denken.

borderlijntje | 18-09-19 | 17:42

Die ogen.
Ze komt op mij over als de vrouw die alles ziet in haar glazen bol op de kermis.
Maar ja, een ad hominem.
Ik bel de pliesie wel even voor een flink foei gesprek.

Kanarie_Geil | 18-09-19 | 17:06

We better call Saul.

horsteknots | 18-09-19 | 17:06

In een goed functionerende rechtsstaat hebben ook slechterikken en boeven hun rechten. Het is zeer waarschijnlijk dat T erachter zit, maar dit dient bewezen te worden voor hij schuldig is.

zeeman73 | 18-09-19 | 17:06 | 1

Met 1 k, lutser.

Uw Verzekeringsadvis | 18-09-19 | 17:59

Drie items achter elkaar die, min of meer onbedoeld denk ik, álles met elkaar te maken hebben:
- Item over de advocaat van een moslimse crimineel die - volgens goed islamitisch gebruik - weigert verantwoording af te leggen voor zijn barbarij;
- Item over de record-instroom van islamitische bagger die sowieso al tegen de gevels in onze steden opklotst;
- Item over een prominente politicus die onophoudelijk deze met elkaar samenhangende problemen benoemt en daar iets tegen wil ondernemen, en die als reactie daarop wordt verketterd, gedemoniseerd, buitengesloten en zelfs gerechtelijk wordt vervolgd in een politiek proces dat in een islamitische dictatuur - of in bijvoorbeeld Rusland, waar een maffiose voormalige KGB-kliek al jaren de macht heeft - niet zou misstaan.

Peter Emile | 18-09-19 | 17:05 | 2

Nederland, en het hele vrije westen moet kapot, je weet toch ...

Tronald_dump | 18-09-19 | 17:08

Je zou denken dat met deze overduidelijke “hints” de schellen van de ogen vallen bij de Haagsche kliek, maar niets is minder waar. Ze zijn ziende blind daar. Net Grapperhaus bijna jankend bij het journaal, maar niks over Geert’s epic speech, alleen maar Jesse Klaver z’n pleidooi voor onderwijs/salaris. Go figure!

Accident_Prone | 18-09-19 | 17:10

Het verschil tussen Italië en Nederland, is dat de maffia van Italië de bovenwereld infiltreert, terwijl die van ons de bovenwereld domineert. Je maakt mij niet wijs dat dit soort zaken niets gaat uitmaken bij de beroepskeuze van adspirant-juristen. De angst gaat regeren en die angst is deels terecht, vooral bij high-profile zaken als deze. Die wil straks niemand meer doen, want ze zijn het nou eenmaal niet waard om voor te sterven. De bestrijding van de georganiseerde misdaad staat volstrekt in de kinderschoenen, daarnaast schieten investeringen in materieel, mensen en informatiesystemen tekort. Het zijn gouden tijden voor de mocromafia, hopelijk wordt het geen Gouden Eeuw.

Schulzie | 18-09-19 | 17:05

Ja hallo, wat doet die foto van Alice Cooper boven dit topic?

Conan de Rabarber | 18-09-19 | 17:03 | 6

@Kloof2012 | 18-09-19 | 17:05: Ik moest meer denken aan Darth Vader zelf, als ie z'n masker af heeft en sterft.

Super Vaagstra | 18-09-19 | 17:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Weet niet hoe de rechterlijke macht werkt. Wordt er nu iemand aangewezen om zo'n kroongetuige te verdedigen? Zal anders weinig animo voor zijn. Advocaat voor de tegenpartij moet niet zo moeilijk zijn, want daar wordt met geld gesmeten en bang voor je hachje hoef je niet te zijn.

Swoop | 18-09-19 | 17:03 | 3

Er is altijd wel een advocaat te vinden die het wil doen.

Stijlicoon | 18-09-19 | 17:17

@Mr_Natural | 18-09-19 | 17:21: Ja hoor, advocaten doen het voor de principes en een betere wereld, net als Daredevil.

Mazzelstof | 18-09-19 | 17:40

Zij doet haar werk, maar zou het haar niet sieren, mede als signaal naar de onderwereld, om zich als advocaat terug te trekken en een collegavakgenoot dit te laten overnemen.

jaap932057795966 | 18-09-19 | 17:02 | 3

En dan ook worden vermoord?

Superior Bastard | 18-09-19 | 17:04

Ook zij moet vrezen voor haar leven.
Iedereen die (te) veel weet gaat eraan.
Zoveel is duidelijk.

Ruimedenker | 18-09-19 | 17:07
-weggejorist en opgerot-
Lebowski72 | 18-09-19 | 17:00 | 2

Mafkees.

Superior Bastard | 18-09-19 | 17:04

@Superior Bastard | 18-09-19 | 17:04:

Understatement.

Andrew Deen | 18-09-19 | 17:20

Ik ben blij dat een ieder in Nederland recht heeft op een onafhankelijke rechtspraak en juridische bijstand. Hoe lastig ook, met alle haken en ogen, mitsen en maren aan dat systeem. Er zijn echter heel veel landen waar dat een stuk minder goed is geregeld. Blij dat ik daar niet woon.

Kloof2012 | 18-09-19 | 16:59

Ik vind dit voor een straf advocaat in functie geen rare uitlatingen. wel jammer dat ze geen klein woordje over haar vermoordde collega zegt en verafschuw laat blijken.

Schepvogel | 18-09-19 | 16:59 | 3

precies, ze had als advocaat collega kunnen spreken... ik betreur deze gang van zaken dat een collega is vermoord, of zoiets.. eigenlijk het nalaten ervan kan je vertalen dat zij donderdsgoed weet wat ze moet zeggen om zelf niet in de problemen te komen met haar client.

fikkieblijf! | 18-09-19 | 17:06

Dat weet je niet, dit was een samenvatting.

Uw Verzekeringsadvis | 18-09-19 | 17:59

@ verzekeringsman. klopt, daar heeft u helemaal gelijk in.

Schepvogel | 18-09-19 | 18:31

“De geschiedenis leert dat soms volstrekt tegengestelde of niet vermoede belangen en partijen een rol blijken te hebben gespeeld in gebeurtenissen.”
Zegt de advocaat die geen persoonlijke beveiliging kreeg aangeboden.

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 16:58

Vroeger zou een dergelijke man rustig en vol tevredenheid in een tehuis zitten ergens ver weg van de drukke maatschappij maar links vond dat zij deel van de maatschappij moeten uitmaken en nu zie je de gevolgen

jaap932057795966 | 18-09-19 | 17:05

Bruno?

wijsvinger | 18-09-19 | 17:17

@jaap932057795966 | 18-09-19 | 17:05: O ja, vroeger. Dat zal in de tijd van de Krankzinnigenwet zijn geweest. Waar noch Drees, noch Den Uijl een letter aan heeft veranderd. De wet BOPZ, waaraan we al die verwarde mannen in het straatbeeld te danken hebben, is er gekomen dankzij en onder Lubbers. Een ordinaire bezuinigingsmaatregel onder het mom van zelfbeschikking.

Jullie slikken het echt als zoete koek hè?

Guusneus | 18-09-19 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Inez is de goeie advocaat, die wil je smorgens om half acht op weg naar je werk niet tegenkomen, haar uiterlijk is haar verdediging al, ze vernietigt iedere hoodie binnen een halve seconde alleen al met haar blik.

Doe mij maar twee ! | 18-09-19 | 16:57 | 4

Ze is eng, en staat wellicht ook ergens op een lijstje

DrTodd | 18-09-19 | 17:05

@Mr_Natural | 18-09-19 | 17:00:
Ik las vandaag nog een reaguursel van iemand die vertelde dat hij haar een paar jaar geleden voor het stoplicht zag staan. Komt wel erg dichtbij zo. Echt doodeng

Arnold Layne | 18-09-19 | 17:10

@Arnold Layne | 18-09-19 | 17:10:
Dat dacht ik al toen ik het schreef, de angst dat het je zomaar kan gebeuren, moet ik dit wel delen op deze manier.

Mr_Natural | 18-09-19 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ruttiaanse uitspraak van de politie: Ik zal niet rusten voordat... Zinloze woorden, wat zou zijn weduwe anders mogen verwachten? Rutte zat vlak na zijn uitspraak m.b.t. het neerhalen van de MH17 alweer in het zonnetje op een Haagsch terrasje.

Swoop | 18-09-19 | 16:56 | 1

MH17 is allang uit gerechercheerd, maar de conclusie, want of Oekraïne of Rusland zit erachter, dat mag maar niet naar buiten komen ... de kool en de geit sparen ...

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 17:05

Advocaten moeten nu eenmaal voor hun cliënten staan. Dat is normaal, moeten we ook zo willen dunkt me. Het is heel iets anders waar we ons gebroken geweer op moeten richten......

BlowingBubbles | 18-09-19 | 16:56

Weski, de advocaat van meerdere duivels.

Mr_Natural | 18-09-19 | 16:54 | 1

o.a. Desi Bouterse en Guus Kouwenhoven

Jan Leul | 18-09-19 | 16:59

Zou ze zich niet afvragen wat er gebeurt als haar client een andere advocaat wil?

Bozepanda | 18-09-19 | 16:54

Doe eens niet zo kleinburgerlijk. Het is haar werk. Ze zou ontslagen moeten worden als ze wat anders had gezegd. Kunnen we nu ook al niet begrijpen hoe advocaten werken en waarom het zo belangrijk is dat ze zo werken?

Hunter S. Thompson | 18-09-19 | 16:53 | 4

Ik heb altijd wat moeite om te begrijpen welk belang er gediend is bij het proberen te voorkomen dat een crimineel zijn straf krijgt.

Obituary | 18-09-19 | 17:50

@Obituary | 18-09-19 | 17:50: Niemand probeert dat te voorkomen. Een crimineel is pas crimineel na een veroordeling. Tot aan dat moment is hij verdachte. En heeft hij recht op bewaking van zijn rechten, die anders wellicht met voeten getreden worden door de politie en het OM. Ontloopt iemands zijn straf is dat de schuld van de politie en het OM. Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.

Sierstrip | 18-09-19 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Nooit grweten dat er een schisma is onder advocaten mbt kroongetuigen. Er zijn namelijk advocaten die principieel weigeren om kroongetuigen te verdedigen. Het zou dus zomaar kunnen dat confrères van Wiersum vinden dat hij dit onheil over zichzelf heeft afgeroepen.
Benieuwd óf en hoe deze discussie onder de vakbroeders gaat verlopen.

Amsterdamsko | 18-09-19 | 16:52

Normaal niet op dr mond gevallen en altijd zwammen over waarom het bewezen gore vullis toch recht heeft op verdediging. Leuk te zien dat ze nu een nederigere houding inneemt.

Accident_Prone | 18-09-19 | 16:51 | 4

@Analia von Solmsch | 18-09-19 | 17:08:
ps: liever tien moordenaars vrij dan 1 onschuldige in de bak. Dat is het devies.
Dat de onschuldige toch de bak in gaat, dat zeggen ze er weer niet bij.

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 17:11

@Analia von Solmsch | 18-09-19 | 17:08: doet ze het voor de centen?? Geeft ze niks om dr eeuwige ziel of geweten?

Accident_Prone | 18-09-19 | 17:14

@Analia von Solmsch | 18-09-19 | 17:11: zo is het maar net!

Accident_Prone | 18-09-19 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ze heeft gelijk en ze doet gewoon haar werk. Dat neemt niet weg dat het een verschrikkelijk naar gevoelloos teringwijf is.

Porta | 18-09-19 | 16:51 | 5

Haar werk heeft toch niets met haar gevoel te maken? Ze kan er in haar hoofd van alles van vinden, thuis gaan zitten huilen omdat haar collega is doodgeschoten enz. Naar buiten toe is ze de advocate van Taghi en zal zich ook zo op moeten stellen.

Hunter S. Thompson | 18-09-19 | 16:56

Haar werk is erop toezien dat zijn proces volgens de regels verloopt. Da's alles. Niet lulverhalen ophangen.

John McClane | 18-09-19 | 17:09

@John McClane | 18-09-19 | 17:09:
Het is maar goed dat u geen strafrechtadvocaat bent geworden. Gezien uw schrijfstijl zat dat er ook niet echt in.

Hunter S. Thompson | 18-09-19 | 17:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wordt haar 'client' gezocht met hoge prioriteit, hoe heeft zij contact met die client en hoe ontvangt ze haar centen? Vraagje gewoon....

Simpele Boerenlul | 18-09-19 | 16:50 | 5

@Amsterdamsko | 18-09-19 | 16:54: dat valt onder het beroepsgeheim en is al regelmatig onderwerp van discussie.
Een rechtspraak zoals in China of Rusland kan dit voorkomen.

Trumme | 18-09-19 | 16:57

Dat kan bij voorschot al gedeponeerd zijn, voor het geval er een dienst verleend moet worden.

LostSandWich | 18-09-19 | 21:31
▼ 2 antwoorden verborgen

ik zou niet in haar schoenen willen lopen.....

Satria | 18-09-19 | 16:48 | 1

Dan zouden wel wel hele grote schoenen moeten zijn, of ben jij het, Roel?

Mr_Natural | 18-09-19 | 17:02

Op 14 januari 2012 werd Inez Weski door de JOVD uitgeroepen tot Liberaal van het Jaar 2011. Ze kreeg de prijs voor haar 'broodnodige strijd tegen het verval van de rechtsstaat'.
bron: wiki

Jan Leul | 18-09-19 | 16:47 | 2

De JOVD zou nog postuum een medaille van verdienste voor de schilderkunst opspelden op het lijk van A. Hitler, maar helaas, het lijk bleek zoek ...

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 17:17

De VVD heeft net zoveel met liberalisme te maken als zeehonden met het Apollo programma.

Mazzelstof | 19-09-19 | 05:50

Laten we ook weer even benadrukken dat die moord in Amsterdam heeft plaatsgevonden. Bedankt GroenLinks! Lekker vrij en vrolijk leven tussen de drugs, moorden en verkrachtingen. Handhaven en straffen hoort niet in 2019.

Nederland80 | 18-09-19 | 16:46 | 1

En geen nepwapen deze keer.

De Profundus | 18-09-19 | 16:50

ik vraag mij af.... als er nou helemaal geen advocaat is die de verdediging op zich wil nemen vanwege risico van liquidatie - of van familieleden-, ook niet als deze door de rechtbank is aangewezen, dan zou je toch theoretisch de situatie kunnen krijgen dat een verdachte stelt geen eerlijk proces te kunnen krijgen, en daarom vrijuit gaat. Hoe zit dat precies.

me163komet | 18-09-19 | 16:45

Geld maakt zelfs bij mensen die juist aan de juiste kant van de wet moeten staan het slechtste in hen los.

Fedde71 | 18-09-19 | 16:44 | 1

We hebben het nu even niet over de vvd, maar over de liquidatie van een advocaat.

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 17:18

"De Nederlandse Orde van Advocaten roept advocatenkantoren en gerechtsgebouwen op donderdag de vlag halfstok te hangen."

Daar zal Inez Weski morgen net zo makkelijk aan meedoen.

Jan Leul | 18-09-19 | 16:44

Fijn dat mijn reaguursels worden gelezen
#jesuisadvocat

kapotte_stofzuiger | 18-09-19 | 16:43 | 1

Frans: Je suis avocat.

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-09-19 | 17:39

Taai tante hoor! Dat is alles wat ik hierover kan vermelden.

Man-Bijt-Hond | 18-09-19 | 16:42

Weski zit klem.

Cuban8 | 18-09-19 | 16:42

De man in het blauwe pak doet niets anders dan airtime pakken in naam van kwetsbare slachtoffers. Dat doet tie niet gratis neem ik aan?

Weski is een raar wijf maar zegt hier niets geks lijkt me. Je kan moeilijk van een advocaat van een voortvluchtige verwachten dat ze extra verdenking op haar eigen client opwerpt...

de Voorzittert | 18-09-19 | 16:41

Wij gaan hier niet Inez Weski bashen. Zij doet gewoon haar werk en dat is het behartigen van de belangen van haar cliënt.
(En nu maar hopen dat zij niet wordt omgelegd).

Het meest trieste is natuurlijk dat Nederland helemaal niet zo veilig is zoals wordt gesteld door politici en het CBS.
Nederland is gewoon een crimineel walhalla zoals gisteren in Opsporing Verzocht te zien was waar de gewone Nederlander last van heeft. Opkomen voor de werkende medemens noemt de VVD dat terwijl deze werkende dagelijks worden overvallen en de kogels in het rond fluiten.
Het leger stelt orde op zaken in het buitenland terwijl het leger, ons leger, beter in Nederland zelf kan worden ingezet om orde op zaken te stellen en dus kennelijk nodig is om een advocaat te beschermen.
De elite en de criminelen regeren ons land. Het klootjesvolk moet het ontgelden.

ProAsfalt | 18-09-19 | 16:41 | 3
-weggejorist-
Hadena | 18-09-19 | 16:48

Het klootjesvolk moet het niet alleen ontgelden, maar ook nog eens betalen. Één van de klassieke voorwaarden van belastingafdracht, is dat de staat ons voorziet van veiligheid. Vandaar dat ook alleen zij het geweldsmonopolie bezit. Aan het veiligheisprincipe wordt allang niet meer voldaan, maar helaas is hier geen compensatie voor opgenomen in het belastingstelsel..

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:18

@Joey Finkleberry | 18-09-19 | 17:18:
Daarom mocht dat ministerie ook geen Veiligheid en Justitie meer heten, maar moest het voor héél veel geld zo nodig omgebouwd naar ministerie van Justitie en Veiligheid.

Nu wordt gezegd 'er is een nieuwe grens overschreden'.
... het lijkt er dus op dat men ook deze grens gewoon passeert zónder enige andere actie dan "we zijn geschokt, dit had nooit mogen gebeuren, er komt een onderzoek".

Wering | 18-09-19 | 22:30

Geen enkele advocaat met een beetje verstand en verantwoordelijkheidsgevoel zou tinef als Ridouan Taghi en kompanen verdedigen.......... zodra je collega's worden afgeschoten hebben ze dat recht verloren...... ze verdedigen zichzelf maar!

Fatwabuster | 18-09-19 | 16:41 | 3

Dat kan volgens mij helemaal niet.

BlowingBubbles | 18-09-19 | 16:58

Dan moet Taghi het wel gedaan hebben hè.
Ik neem aan dat deze advocaat veel meer zaken doet/deed. Daar kan het ook vandaan komen niets staat vast.

Trumme | 18-09-19 | 17:00

Al die smerige strafjuristen die de zware criminelen op straat houden zijn de vijand. Bespaar me de reacties over rechtsstaat, dat hoeft niet op deze manier met die narcistische lafbekken die graag bij DWDD aanschuiven.

Nederland80 | 18-09-19 | 16:41 | 4

U vergeet de advocatuur werkzaam in de asiel industrie. Daar is de samenleving ook zeker niet mee gebaat.

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:12

In Noord Korea heb je een heleboel advocaten. En nooit een gebrek aan volk wat die advocaten daar uitvreten recht lullen. En die hebben daar dan ook het meeste verstand van. Menen ze.

Mazzelstof | 19-09-19 | 05:54
▼ 1 antwoord verborgen

Haar innerlijke ik denkt echt wel van.... sjezus sjongejonge wat erg man.

RickTheDick | 18-09-19 | 16:41

Open grenzen icm ons gedoogbeleid maakt NL een walhalla voor drugscriminaliteit.
En als bonus mag de politie niet etnisch profileren. Zelfs een huidskleur wordt niet meer genoemd bij een signalement.
Kortom, carte blanche voor eenieder die daar zin in heeft. Ze wanen zich onaantastbaar, en zijn dat feitelijk ook.
Deze liquidatie is er om dat te onderstrepen.
De dader oogst geld, status en succes.
Het politiek correct gestuurde politie- en justitie apparaat is in dit klimaat onmogelijk in staat een adequaat tegenwicht te bieden.
Fijn zo'n VVD departement dat de belangen van (drugs-)ondernemers belangrijker acht dan recht en veiligheid.

koolteer | 18-09-19 | 16:40
-weggejorist-
blauwe zander | 18-09-19 | 16:40

Wat een misselijk kutwijf. Ja het is haar werk enz., maar ze had het ook hierbij kunnen laten: ""Ik begrijp de speculaties over de mogelijke achtergronden van de betreurde daad, maar ik kan slechts constateren dat daar niets over bekend is op dit moment." Klaar, punt.

Maar nee, die extra toevoeging, die stoot onder de gordel, die blijk van totaal gebrek aan een geweten, die moest en zou er bij natuurlijk.

Cpt.Awesome | 18-09-19 | 16:39 | 2

Aannames uwer zijde. Niets staat vast.

Trumme | 18-09-19 | 17:02

Zou deze mevrouw haar client op kosten van de staat bijstaan? Hij ontkent alles toch? En heeft geen cent te makken.

Jojohan | 18-09-19 | 17:07

Haha juist ja, je bent pas een "normale" advocaat als je jezelf laat fotograferen met een fotootje in je hand dus. Hou toch op man met dat zoetsappige gejank. Inez Weski doet gewoon haar werk, en zegt hier niks vreemds.

Vackman | 18-09-19 | 16:39

Formeel heeft ze gelijk.
Zij is er al veel langer voor dat rechtszaken in de rechtszaal worden uitgevochten en niet daarbuiten in de media of elders.
Haar cliënt ziet dat laatste echter precies andersom.

tipo | 18-09-19 | 16:39
-weggejorist-
pibasso | 18-09-19 | 16:39 | 3

Ja als je proces uitgesteld kan worden wanneer je advocaat het loodje legt, wordt het misschien interresanter van je advocaat te laten omleggen. De volgende moet zich weer inwerken, uitstel vragen ...

Lt-Kol Kilgore | 18-09-19 | 16:38

Hoe betreurenswaardig het ook is - er zijn genoeg advocaten, die door hun aandachtshoererij in de mediaas, graag in de eerste rij willen staan.

Helaas is de eerste rij dan ook waar de schoten vallen.

hangtiet met knoop | 18-09-19 | 16:38 | 2

Inez leeft nog hoor,

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:11

@cneaker | 18-09-19 | 17:11: Ik wens haar het allerbeste - en weinig klanten die in de drugs zitten.

hangtiet met knoop | 18-09-19 | 21:29

een teer vaasje, dat we met 17 miljoen gewone en bijzondere Nederlanders vasthouden

nomo | 18-09-19 | 16:38

Hoelang duurt het voordat nabil dood wordt teruggevonden in zijn cel

TDB | 18-09-19 | 16:37

Tsja, ik zou me afvragen wat je "geachte client" gaat doen als je de zaak verliest.

TheBigKirth | 18-09-19 | 16:36
-weggejorist en opgerot-
Zoltan | 18-09-19 | 16:36

Is dat een normale advocaat?

DavidleeRoth | 18-09-19 | 16:35 | 4

@Wilder Wein | 18-09-19 | 16:39: wanneer ben je vrij gekomen?

Harris Pilton | 18-09-19 | 17:00

@Harris Pilton | 18-09-19 | 17:00: met het octoberfest.

Trumme | 18-09-19 | 17:06

Wat is een “normale advocaat”? Lijkt me een contradictio in terminis.

Stormageddon | 18-09-19 | 18:19
▼ 1 antwoord verborgen

1.) Het is natuurlijk haar werk
2.) Ze heeft gelijk. Er is nog niets bekend.

Andrew Deen | 18-09-19 | 16:35 | 6

3) als ze haar eerlijke mening geeft, is ze de volgende die dood gevonden wordt op straat.

Niet dat ik meelij heb met dergelijke figuren, mevrouw heeft haar bed gemaakt en nu slaapt ze er maar in. Welterusten

Rest In Privacy | 18-09-19 | 17:05

Wat er bekend is en,
wat er naar buiten gebracht wordt,
zijn 2 totaal verschillende zaken in huidig Nederland.

Kanarie_Geil | 18-09-19 | 17:20
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl