Frits Wester gestopt met camerashotjes
Gestopt met werken, dus
Nou moe, was het dus tóch alcohol, en wij Frits al bijna geloven op zijn mooie kale ogen. Maar Frits kapt er voorlopig mee. Hij heeft her en der wat onzin verkondigd en nu komt de waarheid boven de bar. "Ik neem de bezorgdheid van RTL en de kijker zeer serieus. Mijn gezondheidsproblemen, gerelateerd aan alcohol, laten het momenteel niet toe om mijn werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren. Daarom neem ik de komende tijd een rustpauze om aan mijn herstel te werken. RTL steunt me hierin en ik hoop dat de media en de kijker mij en mijn directe omgeving deze tijd ook geven." Neem de tijd Frits. Ga lekker Terug naar Terschelling, al was je straalbezopen je wist toch wel waar het ligt, Terug naar Terschelling. Wij nemen er vanmiddag een, op je gezondheid.
BORREL-UPDATE: Eva Jinek komt vaasjes bier klappen bij RTL.
De laatste tweet die alles zag
Reaguursels
InloggenMooi moment om alcoholgebruik door hoog functionerende professionals eens in het zonnetje te zetten. Als je dan toch journalist bent, gebruik je platform.
www.youtube.com/watch?v=2PT73brTht8
Het feit dat Frits Wester café- eigenaar is maakt zijn kans op 'herstel 'problematisch. Een echte alcoholist geneest nooit en er is dan maar één optie: Nooit meer alcohol, geen druppel.
Diep in zijn hart weet elke alcoholverslaafde dat dit de harde waarheid is.
Arme Frits.
Frits is Flügel-lam.
Frits zuipt al 30 jaar te veel. Hij kon het zien aankomen, net als de duizenden mensen om hem heen.
Ik ga Frits in de gaten houden in zijn café in Voorburg, kijken of hij zich aan zijn afspraak houdt...
Ik herinner mij van jaren geleden dat hij mee deed aan een quiz voor "BN-ers". En dat deze huichelaar vooraf de vragen wenste om niet af te gaan. Sindsdien heb ik die gluiperd met andere ogen bekeken. En werd het ook gemakkelijker hem te zien als zijnde vazal van de zittende politieke kliek.
Ik wens hem dan ook géén herstel van wat dan ook toe.
Zag hem niet aankomen. Vast paar maanden naar Zuid Afrika met betaald extra verlof?
"What makes you live, will kill you in the end...."
Neil Young: uit "From Hank to Hendix" 1992
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker - Nietzsche
Ik hoop dat hij na de detox niet alleen zijn verslaving kwijt is maar ook zijn linkse blik op de wereld.
Frits Wester is over uit en sluiten.
Heel lang kon hij het niet nalaten "de kool en de geit" te sparen als het politici betrof. Hij was zelden scherp en kritisch en wilde met iedereen een borrel drinken en vriend zijn in den Haag. Zo heeft hij zich jarenlang in stand gehouden.
Nu we nooit meer zullen weten, als hij weer op de TV komt, of hij nou wel of niet lazerus is, betekend, dat we met deze man klaar zijn op TV.
Frits, ga maar parkeerwachter worden.
Heel goed ook! Gaat je lukken. Succes.
Lol! Kan mij nog herinneren dat hij aan Therry vroeg afstand te doen van zijn racisme tijdens Pauw en Jinek... nou had hij toen waarschijnlijk ook te veel in het glaasje gekeken!
Frits gaat een stukje fietsen op Terschelling
www.youtube.com/watch?v=xZUfX7Gdw5g
"Helder Frits, dank je wel." Mooie cynische afsluiting van de presentator.
Als ik zo'n baan zou hebben dan zou ik ook van ellende gaan zuipen.
Rehab is for quitters.
Sterkte Frits en houd moed : het duurt wel lang, maar je kunt er van af komen. Laten we wel wezen : er zijn ziektes waar dat niet het geval is.
XTC, cocaïne, noem maar op verboden maar alcohol niet.
Ik niet begrijp.
Jij wel meer niet begrijp.
Best dapper dat ie er zo open voor uit komt. Ken genoeg stille genieters/misbruikers die rustig doorgaan en de hele wereld bij elkaar liegen. Frits, succes met de detox!
Als Wester van de drank af is kan hij buschauffeur worden...
@Rhenium, leg eens uit..., ik snap het niet helemaal
Komt natuurlijk door het liggen roeren met gewillige studentjes met daddy issues, die levenstijl overnemen gaat je geheid opbreken op leeftijd.
Frits ineens weet je het, je kan altijd nog Trouwambtenaar worden !
browse.startpage.com/do/show_picture....
Leuk en geschikt voor de vrijmibo
Wens hem het beste. Lullig om zo te eindigen na jaren trouwe dienst.
Hij was er zelf bij zullen we maar zeggen en trouwe dienst aan zittende bestuurders...
Zo nog even eten en dan in de tuin werken (lol), maar Frits onthoudt
Oost Wester, Thuis Bester !
Toedeledokie.
Hij is er eentje van de bruine vloot...!(wisten jelui niet) beetje respect he..!
Op de Cutty Sark?
Frits had toch pas weer een hele jonge vriendin?
@roodborstje1 | 20-09-19 | 15:58: Frits heeft Alles Gehad.
Bezopen voor de camera is toch geen probleem als je iets met politiek van doen hebt ? Juncker ? Fritz ? Guusje ?
Toegegeven. Je mag er veel van vinden maar ik vind het ook dapper.
Trouwens had hij maar 2.6 promile bloed in zijn alcohol.
Frits Wester kun je er altijd goed bij hebben, ook op Terschelling in dat overvolle Café!
Sukkel.
Frits is toch die CDA buikspreekpop die een wijnbar oo het binnenhof heeft gekocht?
Betaald zuipen, hoe goed kun je het hebben.
Wat ik me nog wel afvraag is of hij die salarisverhoging van 2,4 promille nog gaat krijgen.🍷
Wat loopt die koe raar zeg, gaat het een beetje koe?
Koe: moe.
Teveel kurkbezoek is niet goed voor je.
Ik zie een nieuwe heksenjacht aankomen tegen alcohol.
Alcohol drinken moeten we niet meer willen tegenwoordig, is haram!!
Het is niet tegen alcohol, maar minder minder minder alcohol.
DENK hier maar over na!
Minder minder minder Slurfjes.
Overigens ben ik bang dat Frits in de val is gelokt.
Door Johny Walker, klopt.
@Slurfje | 20-09-19 | 11:56: of de appel-bandiet.
Over drankproblemen gesproken, wat is er van Guusje Nadorst eigenlijk terechtgekomen?
Die is met pensioen van haar statiegeld.
Nog dagelijks Nadorst.
Guusje ligt tegenwoordig op haar rug in de goot te slapen.
In de tijd van Ramses Shaffey en Peter Knegjens was het heel normaal dat je beschonken voor de camera stond. Dat waren nog eens mooie tijden. Maar ja, tegenwoordig is alles fout.
Dat waren artiesten, geen politiek verslaggevers.
Ik zie niet zoveel verschil.
Dus omdat een beetje rond hoereren en zuipen ok is in zijn kringen moeten we Frits maar waarderen en anders ben je jaloers? Haha, U spuugt er zelf ook niet in zo te horen.
@oliebolletje234 | 20-09-19 | 11:49: JIJ-bak
@oliebolletje234 | 20-09-19 | 11:49: Valt wel mee hoor, mijn leven is al ellendig en hartverscheurend genoeg zonder alcohol.
www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.85...
Dat komt de ‘onafhankelijkheid’ zeker ten goede. Kuch
Dan maar aan de Aperol Fritz.
Frits heeft de erecode der alcoholisten overtreden: nooit zuipen als je moet werken. Frits is af.
Een echte alcoholist neemt hooguit één of twee shotjes om van de bibbers af te komen voor het werk. Frits had er duidelijk wat meer achter de kiezen.
De code was toch: nooit werken als je moet zuipen.
@Kuifje-in-de-EU | 20-09-19 | 11:59:
LOL!
@Kuifje-in-de-EU | 20-09-19 | 11:59: browse.startpage.com/do/show_picture....
Lul niet. Alcoholisten hebben geen erecode.
Heel veel success met uitrusten en het Afkicken.
Kun je je collega Ron Fresen ook meenemen? Die kwat er ook niet in.
Ja, echt he?
Ook zo'n fervente börrelaarj.
RTL. Radio Television Luxembourg. Wie kwam er ook nog meer uit dat land... Ohja! Cirkeltje rond. Ik heb getwijfeld over Luxembourg... youtu.be/Wdi0aKM9rvc
Het is een lelijke, kale, oude, matig getalenteerde, foute man met een verslaving. Die wil je zelfs niet als verkoper bij de keukenconcurrent.
Dit, tenminste geen schijnheilig gelik.
Frits is van de generatie dat drinken heel gewoon was. Verkrijgbaar in elk bedrijfsrestaurant, na het werk en andere gelegenheden. Op een gegeven moment was dat allemaal niet meer toegestaan door wetgeving, behalve natuurlijk in de kringen van Frits. Frits is eigenlijk een wandelend bedrijfsongeval.
Ik had gisterenavond laat ook een drankprobleem.
Gelukkig hebben we in onze stad ook een nachtwinkel dus probleem opgelost.
Kratje bavaria maar een tientje daar, right ?
@sprietatoom | 20-09-19 | 11:34:
Ja nu heb ik weer een geldprobleem dus stoppen met werken is geen optie.
Die heb je opgeblazen?
@Slurfje | 20-09-19 | 11:38:
Goeie nick!
www.geenstijl.nl/5149652/hoera-glijba...
Ach, toen een jaar of twee geleden Wester Baudet right out of the blue een racist noemde, kon je al vermoeden dat er wat aan de hand was met die vent.
Naast dat hij uit CDA hoek komt, kan hij dus inderdaad de jenever niet laten staan.
Slim van mij om niet te kiezen voor het vak van journalist, toen ik besloot om alcoholist te worden. Wethouder bevalt me beter
Of zoon van een burgemeesteres.
En anders kun je altijd nog opperhoofd van de EU worden.
Alcoholverslaving, er eerlijk voor uit komen en je shit oplossen altijd +1.
Succes kale reus.
Dat dus; wie zonder zonde is...
Als hij tenminste echt verslaafd is...
In Amerika is dit een standaard patroon: je doet 1 keer iets doms onder invloed. Onder druk van je werkgever, het publiek of een rechter bied je vervolgens publiekelijk je verontschuldigingen aan, waarbij het toegeven van de verslaving (zelfs als daar helemaal geen sprake van is) en het aankondigen van een afkicktraject vast onderdeel zijn. En dan word het je vergeven. Met als bonus alle lieve steunbetuigingen zoals in dit draadje. Het overkwam een kennis van mij die hiertoe gedwongen werd door een rechter in de VS nadat hij achter het stuur was gekropen met een slok teveel op.
Frits Wester,de verslaggever die het Rutte nooit moeilijk gemaakt heeft bij zijn interviews. Het probleem met een alcoholverslaving is dat je er nooit meer afkomt,alleen door consequent nooit meer alcohol te drinken. Frits wordt lid van de Blauwe Knoop.
Alcoholverslaving is misschien wel de kutste verslaving van allemaal. En het afkicken ervan kan levensgevaarlijk zijn. Hopelijk heeft hij ondersteuning van een arts of kliniek.
Frits Wester, je bent nooit een favoriet van mij geweest, maar zal jou een zorg zijn, idem dito hier.
Zullen er daar in medialand nog wel meer met ontstoken neusschotten en een opgezette lever lopen, beroepsziekte zeg maar.
Wanneer ze allen even een sabbatical nemen ligt heel de tv/radio op zijn reet.
Ik zou schijnheilig zijn, wanneer ik je de beste wensen en sterkte wens Frits Wester.
Ik ga lekker even een koffie verkeerd pakken en vanmiddag in mijn tuin een Duveltje, heerlijk dat pensioen af en toe, Nedrigland toch een fijn land.
Wat wil je eigenlijk zeggen?
@Risingson | 20-09-19 | 11:28:
Duveltje, vanmiddag in de tuin, denk ik.
@Risingson | 20-09-19 | 11:28:
Zou zeggen,lees het nog een keer.
Eens, hij is scherp en ik ga het niet uileggen, proost.
Nog meer tijd om te drinken.
Eerst uitslapen omdat je helemaal brak bent.
Dan eerst even een biertje voor het ontbijt.
Dan een koffie met cognac.
Dan is het alweer tijd voor de lunch. Het eerste vaste voedsel van de dag. Engels ontbijt met eieren, witte bonen in tomatensaus, bacon, worst, rösti, sinasappelsap (met wodka) en koffie (met cognac).
Dan even een blowtje, want de hele dag thuis zitten gaat ook vervelen.
Dan even Chinees halen, want druk, druk, druk, tijd te kort en eigenlijk nog steeds brak. En op weg naar de Chinees meteen even een treetje Schultenbrau halen.
Wel goed dat er vast voedsel tussen zit!
Lol! We hebben een ervaringsdeskundige.
Ervaringsverhaal?
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 11:20:
Je moet wel een bodempje leggen met vet eten, anders slaat de drank helemaal hard in.
Door RTL ben ik aan de alcohol gegaan.
Raap me even op.
@Theo-Pim-Riv | 20-09-19 | 11:23:
Dat zegt Frits Wester ook elke ochtend voordat hij naar bed gaat.
Ja, dankzij de reclameblokken om het kwartier een nieuw potje bier...
@keestelpro | 20-09-19 | 11:32: haha, nais!
Hilarisch: mediaman Frits die aan de media vraagt om met rust gelaten te worden terwijl Frits als mediaman voorheen ongetwijfeld door roeien en ruiten ging om aan informatie te komen. Jager wordt prooi. Niet leuk voor de jager.
Krijg je dat weer, de roddelpers springt erop. Parasieten zijn het.
Goed dat Frits het voor is.
Compleet affakkelen met zijn gekruip voor het partijkartel en zijn badinerende toontje over Geert Wilders.
En dat noemt zich nog een journalist
Zit er alcohol in den Jagermeister ??? Johhh ...
@komtdatschot | 20-09-19 | 11:22:
Het is vals, maar hij vraagt er wel om.
@kaasfondue | 20-09-19 | 11:32:
Niks vals aan hoor.Het is gewoon een propagandist van het partijkartel die zich voordoet als journalist.
Sorry, Frits is absoluut geen journalist,destijds wél tassendrager en spindokter van
Eelco Brinkman!
Een jaartje sabbatical zal hem goed doen. Heeft hij ook wel verdiend. Intussen kan hij wel natuurlijk wel eens aanschuiven bij Veronica Inside en daar de Bavaria 0.0 promoten. Wel zal het RLT moeite kosten een gezaghebbende politieke verslaggever te vinden. Staat Twan Huys nog onder contract van RTL?
En hoe staat het met jou probleem Mannes?
Hij is tijdens de periode Marcel van Dam in de politiek gekomen. Gelukkig zoop die niet zoveel. Als die gecremeerd wordt komt er een steekvlam uit het crematorium door de inwendige alcoholdamp die ontploft.
lol
Hij drinkt veel Exota die extremist.
Marcel van Dam de man met bloed aan zijn linkschextremistische vingers.
Ik hoop niet dat onze Exota oplichter, die redelijke mensen degradeert tot onmens gecremeerd wordt. Ik zou graag op zijn graf pissen.
Nou,Wester heeft nogal wat medestrijders op deze site.Zet hem op Frits hier,zet hem op Frits daar.
Je zou er haast nog iets van gaan denken.
Zouden ze betaald worden?
Scherp @ komtdatschot en idd het zijn precies die ....... hahaha
komtdatschot | 20-09-19 | 11:11
Dronken een bootjes besturen is ook best wel een heftige overtreding, maar ook dat zal wel worden gebagateliseerd door een pochende bootjesbestuurder (3x) alhier....
@the namster | 20-09-19 | 11:35:
O,maar ik heb het niet over zijn drankprobleem maar het feit dat het een scriptschrijver is voor het partijkartel.Journalist ammehoela.
Veel scriptschrijvers komen hier onder hun steen vandaan met steun aan hun collega Wester, scherp gezien.
Ik zou niet (helemaal) stoppen met drinken als ik jou was Frits.
Wel zou ik stoppen met dat werk en lekker gaan genieten. Ik neem aan dat je het wel kunt uitzingen tot je pensioen met je opgespaarde vermogen. Maak er wat moois van , je hebt je best gedaan! Veel succes!
Frits heeft een dure scheiding achter de rug want gemeenschap van goederen en een kostbare hobby.
Die moet nog wel eventjes hoor.
Je iedere dag vol laten lopen met drank is dus niet hetzelfde als er "wat moois" van maken...
@Berbaar | 20-09-19 | 11:15: Voor wie was de wijnkelder?
Dat laatste woord 'helder' van de presentator, als reactie op Frits' betoog, blijft grappig. Dit in tegenstelling tot het overmatig consumeren van alcohol, dat blijft toch altijd iets treurigs houden. (Ik heb het nu overigens niet over Frits Wester, maar over mensen in het algemeen.) Als je een beetje sterk en zelfverzekerd in je schoenen staat, heb je die rommel niet nodig. Als je dorst hebt zijn er meer dan genoeg alternatieven voorhanden. Waarom zou je dan toch doelbewust kiezen voor dat schadelijke gif? Ik doe er in elk geval niet aan mee. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Je glijdt er langzaam in. Onmerkbaar.
Totdat je niet meer iets doet omdat het leuk of lekker is, maar om een rare hele sterke diepe behoefte te stillen, die je eigenlijk zelf niet wil.
Of het nou gokken, eten, shoppen, roken, of alcohol is.
En verslaving draait op mechanieken die miljoenen jaren oud zin waar je het van moet winnen.
Ik denk dat niemand alcohol drinkt vanwege de 'dorst'.
@Goofje | 20-09-19 | 11:16: Dan ontgaat me de reden des te meer.
U is Jehova???
@roodborstje1 | 20-09-19 | 16:09: U is zuipschuit? Maar nee, gelukkig niet zeg. Hoezo trouwens? Zuipen die zich helemaal lam?
Jaja, ik weet, verslaving is ook een ziekte. Heeft helemaal niks met verantwoordelijk gedrag te maken. Of met keuzes, kennelijk.
En toch wens ik liever de mensen beterschap die ziek zijn door een fout in hun systeem. Sterkte, alle zieke reaguurders!
*stoornis in middelengebruik heet het tegenwoordig.
Oei, vast niet zo bedoelt, maar wel veelzeggend richting reaguurders....
@the namster | 20-09-19 | 11:21: O, haha, nee. Dacht totaal niet aan de reaguurders met een kronkel in hun hoofd.
Go Frits!
Weet je wie er wsl eerdaags ook stopt met werken, een huisarts in 020,
www.at5.nl/artikelen/196882/kogel-doo...
Ach, dat zal wel de huisarts van een kroongetuige zijn.....
@kotelet | 20-09-19 | 11:15:
En zijn pedicure krabt zich nu ook achter de oren....
Zet hem op Frits.
RTL zet hem af, wedden?
Go Frits, zet hem op.
Bevrijd je van het drankduiveltje, zeker als je het woord niet meer kan uitspreken.
En andere alcohollers natuurlijk ook.
Iemand een parodie a la Jim Lahey (trailer park boys) van kunnen maken?
Succes Frits!
Wie drinkt er hier dagelijks alcohol?
Ik mot die gefermenteerde zooi niet!
Ik alleen nachtelijks.
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 11:03: hahaha
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 11:03: Ach kijk aan, m'n vrouw zit ook op GS.
Moet jij toch weten, jij bent daar.
Ik dronk 1/2 - 1 fles wijn per dag, gewoon omdat ik het lekker vind en vond. Ben er cold turkey mee gestopt omdat ik te dik werd. Nu in 3 weken 5,5 kg afgevallen. #trots. Dat moeten er nog meer worden en of ik daarna weer wijn ga drinken, ben het niet van plan.
@Goofje | 20-09-19 | 11:07:
Dat lijkt me een verstandige beslissing Goofje.
Succes.
Ik probeer 2 dagen vd week nuchter te blijven.
Dat kunnen ook 4 ochtenden zijn.
@Mr_Natural | 20-09-19 | 11:07:
Ok ok. ik drink teveel. Glaasje wijn of een biertje gaat er wel in na een dag werken.
@Goofje | 20-09-19 | 11:07:
Netjes van u!
@Ruimedenker | 20-09-19 | 11:15:
Geh, heb wel eens van een alcoholist gehoord dat ie probeerde maximaal drie biertjes per dag te drinken. Bleef ie na zijn drie wachten tot 00:01 uur...
@Goofje | 20-09-19 | 11:07: Da's ook voor je lever wel wat veel. Maar niks mis met drinken, je kan ook minderen in plaats van stoppen. Heb ik ook moeten doen. Drink gewoon wat je wil op feestjes, en beperk je verder tot een paar drankjes in het weekend, dan is er niets aan de hand.
Maar goed, sommige mensen vinden het gemakkelijker om te minderen door helemaal te stoppen.
@Patje2011 | 20-09-19 | 11:18:
Je hebt 2 soorten dagelijkse drinkers, je hebt mensen die geen maat kennen en zich dagelijks bezuipen en mensen die er 1 of 2 per dag drinken. Het lijkt me ook gezonder om elke dag 1 of 2 glaasjes te drinken dan je 1 keer in de week helemaal gek te zuipen.
Alleen nog maar pakjes Fritsi drinken.
Zit vol suiker en andere rotzooi.
@Goofje | 20-09-19 | 11:08:
FriTSie
@Mr_Natural | 20-09-19 | 11:09: Tintel Frits
de rest van je leven zonder koning alcohol. Je mist er niets aan. Alleen zijn feestjes dan wel heel vervelend met die aangeschoten mensen.
Yep, dan ga ik gewoon naar huis.
Met andere woorden.RTL heeft Wester gedwongen om af te kicken van de alcohol,voordat tie weer op de buis mag.
Zolang de kruik zich te barsten drinkt, of zoiets.
Sterkte Frits, ga lekker het water op...
Berbaar | 20-09-19 | 10:24
Levensgevaarlijk en onverantwoordelijk.
Niet alleen voor Sfrit zelf.
chicago river: Wie is Sfrit????
Ben ook aan de drank / moe maar kan niet te stoppen met werken.
Aldus iemand in het EP, getypt op de tablet tussen het voetbalkijken door.
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 11:00: De ministers Schouten en Grapperhaus zaten ook gewoon voetbal te kijken tijdens de alg. beschouwingen. Zie Telegraaf.
@Goofje | 20-09-19 | 11:02: Ja en? Jij zit op GS!
@Goofje | 20-09-19 | 11:02: God zal weten we ze met elkaar doen in de achterkamertjes.
@Einde van de Domheid | 20-09-19 | 11:05: Ja ik weet dat ik op GS zit, ben niet dement of zo. Maar wat heeft dat te maken met ministers die voetbal kijken terwijl ze 'aan het werk' zijn en Rutte aan het woord is?
@Goofje | 20-09-19 | 11:13: Als rutte aan het woord is ga ik altijd wat anders doen. Niet om aan te horen al die leugens. Dan gaat het uit. Heb alleen de ondervraging van Tom Staal gezien. Dat was wel mooi.
@Muuke | 20-09-19 | 11:28: nog een politicus hier in de panelen!
Sterkte Fritz.
Als je jarenlang aan de onzin van figuren als Rutte, Klaver, Jetten en consorten aan moet horen is drank inderdaad de enige uitweg.
Als je hun leugens moet verkopen als goede waar... ach, Frits, het kartel maakt meer kapot dan drank goed kan maken. Leg je erbij neer..
Supersterk van Frits.
Bewondering voor deze outcoming.
Sterkte man.
Dit kan wel eens zijn redding zijn. Stel je voor dat hij een nog een paar jaar had aangemodderd. Fijn dat RTL zich een goede werkgever toont en Frits steunt.
Ben ook trots op frits. Hoop dat hij weer z'n gezondheid terug krijgt en rtl, fantastisch ingegrepen.
Sterkte Frits! Goed besluit, heel professioneel. We zien je graag weer terug als je hersteld bent.
Jarenlange alcoholverslaving en herstellen is wel een dingetje.
@Raspatat | 20-09-19 | 11:00: Het is te doen, makkelijk niet, maar te doen.
Frits Noorderzon
Wat ontzettend proffesioneel van RTL dat ze deze vuile was hebben buitengehangen. Ze zullen het wel "transparant" noemen.
Ik denk dat Twitter e.d. ze een beetje voor was.
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 10:58: Ja klinkt als een prima strategie, meehuilen met twitter.
@omanders | 20-09-19 | 11:05: publiek geheim toch?
Iig, ik vind het niet raar dat ze reageren op de publieke opinie/reactie.
Tsja, dit waren er ook wel meer dan een paar bakkies.
Moedig. Veel sterkte Frits.
Een journalist met een alcoholprobleem?
Ik al die tijd maar denken dat dat bij de beroepsgroep hoort....
Misschien had Frits toch last van cognitieve dissonantie tussen hoe hij het nieuws moest brengen en wat hij er zelf van vond.
Nee, hij heeft een alcoholprobleem. Staat gewoon in het artikel.
@Superior Bastard | 20-09-19 | 10:58: kip of ei?
Frist heeft weldegelijk een probleem op een probleem, omdat je de "stille" niet kunt blijven uithangen in een publieke functie - met veel, heel veel mensen om je heen.
.
Arthur v. Amerongen (bepaald geen geheelonthouder), heeft dat fijntjes uitgesneden hoe dat zit/vooral zat(!), met journalisten en drank, en dan met name vroegah, in de Weltschmerz Cafeetjes;
www.youtube.com/watch?v=Gtbp7dWZjpg
en;
www.youtube.com/watch?v=qfllGrDwty4
O tempora, O mores.
Drinken die gifbeker, Sfritz.
Afgaande op de reacties hier en elders is dit een goede zet van Frits en RTL.
Veel mensen die vooral met hem meeleven en hem sterkte wensen.
Die zien we volgend jaar opgefritst en nuchter gewoon weer terug op de televee.
En zo is het.
Denk je?
Asjeblieft zeg
Niet zo slim. Zonder werk is er helemaal geen reden om die fles niet rond de lunchtijd al open te ploppen.
Op GeenStijl is er veel inspiratie op te doen.
Er zit een 5 in de klok nu.
Afkick kliniek, verslavingskliniek... je leert daar denken dat die politici zo slecht nog niet zijn..
Dapper besluit van Frits Wester. Ik vind hem al vele jaren één van de beste en best-ingevoerde politieke verslaggevers van Nederland.
Sterkte en beterschap.
Slappe lul.
Verslaafden zijn per definitie slappe zakken: wel iets durven gebruiken maar niet de moed hebben om ermee te stoppen getuigt van het volledig ontbreken van een ruggengraat. Sterker nog, zulke lui zijn niet serieus te nemen als ze iets lopen te brallen want je weet nooit of ze wel bij hun volle verstand zijn.
Nee, geen greintje respect voor dit soort zielepieten.
Ja maar jij bent dan ook een geweldige vent.
Niemand is perfect Bakkie, zelfs onze lieve heer niet.
Je weet weinig van verslaving, dat is duidelijk.
Verslaving is a bitch. En pakt je leven af.
Daar weet jij blijkbaar niets van.
Slechte ervaringen? Anders snap ik deze verbale agressie niet zo goed.
Dat verklaart dergelijke optredens wel wat beter
www.youtube.com/watch?v=t6gn3-EaMvg
En wat een klap voor de Haagse horeca is dit zeg.
Hij kan altijd nog even stiekum bij de voorzitter van de VFC (VVD Fan Club) langswippen, om een paar neuten avhterpver te slaan....
Ik ben shaken, not stirred.
Hee, ik was eerder.
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 10:44:
Ja, ik zag het te laat. Nederige excuses.
@Mr_Natural | 20-09-19 | 10:47: het is uw schapenhoofd vergeven!
@Mr_Natural | 20-09-19 | 10:47: maar niet meer zo bont maken.
Erkenning van het probleem is de eerste stap naar de oplossing ervan.
Sterkte en beterschap, Frits!
Als ie gelijk eerlijk was geweest had m dat gesierd en had ik begrip/meeleven gevoeld. Nu vraagt de babbelbox zich af: over welke zaken is door hem ook niet helemaal de waarheid verteld....??
Drank maakt meer kapot dan je lief is ,weet niet hoe ernstig het is maar ergens vind ik het nogal te drastisch overkomen. @ Frits .. Succes met herstel en kom terug als de boel op orde is want je bent het dubbel en dwars waard om terug te komen.
Geniet met vaten!
Ik ben benieuwd of er nog meer filmpjes opduiken waarvan we achteraf zeggen: hier had hij duidelijk ook het een en ander op.
Buiten werktijd boeit toch niet?
Al zou hij lazerus, onder z'n eigen kots, thuis op de grond liggen.... lekker zelf weten.
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 10:44: Ik bedoel ook onder werktijd. Was dit de eerste keer dat het misging?
@JTKDM | 20-09-19 | 11:12: oh, dacht van dat karaoke.
Nee, over Kok vorig jaar ook.
Deze vent had z’n ziel verkocht aan het kartel.
Zijn geweten zal wel wezen knagen.
Dan grijp je naar de fles.
Mooi dat hij gestopt is.
Voor hem, en zeker voor ons!
Je kan erom lachen, maar een alcoholprobleem is niet iets om mee te fucken.
Dat betekent niet dat ik hem ooit nog serieus ga nemen als hij ooit nog aan een tafeltje plaats gaat nemen om met een paar gelijkgezinden een ideologische 'vijand' de oren te proberen te wassen als een soort wijze, ouwe kale.
Alles met mate. Geniet van het leven. Proost.
Die man was op vakantie! Sterkte in de rehab, Frits. En bedank die RTL-hoofdnazi maar voor de dolk in je rug.
Helemaal mee eens.
Frits is door RTL kaltgestellt. On the rocks.
Shaking, not stirring.
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 10:39:
Hij heeft nu licence to chill.
Welnee, RTL gaat een prachtige docu maken over alcoholverslaving met Wester in de hoofdrol. Anders doet de BNN het wel of zo.
Goed dat je er eerlijk over bent Frits, wordt gewaardeerd. Beterschap!
Misschien is cannabis een optie? Om toch te kunnen werken.
Of een voicerecorder, en dan tablet mee naar interviews, borrels e.d.
Snap het wel, doodvermoeiend saai en deprimerend, het grootste deel vd politiek.
"gezondheidsproblemen, gerelateerd aan alcohol". Welke gezondheidsproblemen heeft hij nog meer? Iemand.
Hernia van het kratjes sjouwen.
Iets met de longen? Er schijnt zoiets te bestaan als een “alcoholic lung”.
Alcoholproblemen gerelateerd aan zijn gezondheid..?
Dronken tegen een boom gereden?
Bloedverdunners werkten niet zo goed samen met..
Ah, laat maar.
@Kleine_Deugniet | 20-09-19 | 10:55: Volgens mij is alcohol een prima bloedverdunner maar je moet er wel mee oppassen. Levercirrose is een bitch en erger: je ziektekostenverzekeraar erkent het niet als zodanig.
Wel een kerel.
Zelden iets van zijn "probleem" gemerkt, nu moest ie onverwacht aan de bak net na even na de reis op een terrasje uitblazen en een paar Italiaanse drankjes achterover gebuffeld. Kan gebeuren. Handig? Nee. Doodzonde? Ga toch weg gek.
Succes Frits, en hoop hem spoedig weer in functie te zien.
Als je weet dat je moet gaan werken (voor de camera) moet je niet even een paar drankjes achteroverslaan. Dat is erg dom. Hij had ook een paar uurtjes kunnen wachten met voor de camera verschijnen. Waarom moet het hele land weten dat hij een drankprobleem heeft? Dat zal hem eeuwig worden nagedragen.
Ontkenning, erkenning, sterkte Frits!
Respect voor Frits.
Om zo eerlijk te zijn dat de alcohol jou de baas is in plaats van andersom vergt een grote stap. Tegelijkertijd is iedereen die voor de camera werkt ook (stiekem) verliefd op de camera en zijn smoel op TV. Een dubbele verslaving dus.
Om van beide tegelijk afscheid te nemen én je ook nog dubbel kwetsbaar op te stellen met een publieke aankondiging vergt een rechte rug.
Ach ja ik snap die Frits wel, alcohol maakt het leven nou eenmaal een stuk aangenamer.
Elke dag, (en) onder werktijd.
Zijn de mensen hier gewoon jaloers dat zij niet tijdens werk kunnen drinken? Haha
Vraag maar aan Juncker
Jezus man, stop met drinken -> probleem opgelost.
Uh, ja... Daar begint in principe elke vorm van afkicken mee. Bij langdurig gebruik kan het echter levensgevaarlijk zijn om zomaar met alcohol te stoppen.
Persoonlijk ben ik cold turkey gestopt: mijn medicatie maakt het niet mogelijk om alcohol te drinken. Al jaren geen druppel gehad en voel me prima.
Ik ken ook veel mensen die het toch niet kunnen laten, zelfs nadat ze medische en sociale problemen hadden. Alcohol is een killer. Idem nicotine overigens.
@ole guapa | 20-09-19 | 10:34:
Alleen ga je van nicotine niet achteruit lullen of rare dingen doen.
@Ommezwaai | 20-09-19 | 10:36: Nee, maar wel heel raar hoesten.
@ole guapa | 20-09-19 | 10:36:
Ook van nicotinepleisters?
@Ommezwaai | 20-09-19 | 10:39: misschien als je je hele lichaam onderplakt..
Nog vrijwilligers?
Het begint ALTIJD bij stap 1.
Erkennen naar jezelf én naar buiten dat je een probleem hebt, en de verslaving niet de baas kunt. Dan kun je verder op de reis. En die is kut, maar met de juiste hulp wel te doen. In je eentje is het niet te doen. Dan ben je continu bezig met stoppen en weer op je bek gaan. Omdat je vergeet hoe slecht het met je ging als het goed gaat, en vergeet hoe goed het met je ging als het slecht gaat.
Verslaving is een bitch, en werkt in de hersenen met alle middelen hetzelfde.
Wel de juiste kliniek uitkiezen, Frits
Ok, als Frits een slok op heeft moet hij weg maar Juncker mag gewoon blijven zitten
Daar blijven ze liegen over mysterieuze spierziektes.
Ik snap wel dat Hips Wester af en toe een neut kon gebruiken om tussen dat gekonkel van politici te moeten heulen met die Farizeeërs.
Hips Wester? Tis en was een CDA'er van bloed.
Kan geen bloedverdunning van wat drinkie drinkie aan veranderen.
Onderdeel van het systeem, en maar wat graag.
Sterkte en beterschap Frits. Moedig van je.
Belachelijk, gedwongen door de publieke opinie erkennen dat je een alcoholprobleem hebt.
Laat je niet gek maken Frits.
Denk het niet; Frits functioneerde al jaren op de TV en is vast niet gisteren begonnen met drinken.
Ook de directie van RTL zal wel een duit in het zakje gedaan hebben lijkt me.
Frits heeft nu de tijd om de boel weer op de rit te krijgen, uit te rusten en aan zijn "probleem" te werken.
Die zit waarschijnlijk al in Harlingen op zijn bootje.
Hij is gedwongen door zijn gebrek aan functioneren. Dat zijn werk toevallig publiek is pech voor hem.
Wat vind je belachelijk? Dat hij erkent dat hij een alcoholprobleem heeft? Of dat het onder druk van de publieke opinie gebeurd? Want tja, als je een baan hebt in de publieke omgeving, dan loop je het risico dat het publiek zijn opinie gaat geven. Dat is nu eenmaal zo.
nou ja, ik vond het wel meevallen. Af en toe een kleine hapering maar that's it
Eens
Dat is alleen wat jij hebt gezien. Meeste verslaafde doen er alles aan om hun verslaving niet op te laten vallen. Als jij er als kijker al af en toe een beetje van merkt, kun je er vanuit gaan dat ie dus al ver heen is. Dat heb jij alleen niet gezien.
Treurig. Hopelijk krabbelt hij weer op. Verder hoop ik dat alle aasgieren hem met rust laten, wat een non-nieuws.
Succes in de kliniek Frits!
Ja hoor, Frits. Neem lekker wat rust. Genoeg aspirant-journalisten die het in de tussentijd van je over willen nemen.
De drank, of?
ZIjn journalisten niet sowieso notoire innemers?
Alcohol is een klier van een substantie. Succes met de afkick Sritf.
"Sritf."
RickTheDick | 20-09-19 | 10:26 LOL!
Stijve, dubbeletongdikke LØL slurf! hier.
Ik neem er nog eentje om het af te leren en dan stop ik maandag. Echt.
@chicago river | 20-09-19 | 10:31: de avond is nog jong!
Hips Wester doet hier wat je moet doen: eerlijk zijn, je niet verstoppen en ermee aan de slag. Ik vind dat borsthaar.
Een soort solo-#metootje. Past wel helemaal in de (zorgwekkende) tendens vandaag de dag om mensen maximaal af te willen rekenen op al hun vergissingen, van nu en van vroeger, hoe klein ook. Zie ook de debiele verontschuldiging van Trudeau voor zijn blackface-impressie van Aladdin van jaren geleden.
Nuchter zijn zijn analyses ook al vaak niet te volgen.
Waren ze ooit nuchter?
@Thegogglesdonothing | 20-09-19 | 10:27:
Met de kennis en de lege flessen van nu ..
Verstandig Frits! Het valt ook niet mee om uit de drankkast te komen. Succes met het herstel!
Beterschap Frits!
Toch nog even doorgebuffeld tot de beschouwingen.
Sterkte Frits, ga lekker het water op en kom volgend jaar vol energie en zonder die problemen weer terug.
Wel eerst al die verstopte flessen uit de boot halen voor je gaat varen Frits.
Sterkte Frits.
Altijd goed om je eigen problemen onder ogen te zien.
Wat een gelul.
Net als velen joust Frits van een drankje. Maar Frits is bekend en op tv enzo.
Frits heeft helemaal geen drankprobleem. Die wordt gedwongen om een drankprobleem te vijnzen.
En weer een slachtoffer van politieke correctheid, houd daar nou eens mee op. Wees zoals bv de mannen van VI, houd de rug recht. Zeg dat je dronken was, nobody cares.
Ik neem er ééntje op, Frits . Proost
Dat Wester met z'n dronken plofkop het nog zo lang heeft kunnen volhouden. Proost
REAGEER OOK