Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steeds meer "jongeren" 020 hebben mes

Schuld van Jamie Oliver

Een jonge vrouw met een mes

We zorgen steeds minder goed voor de lieve stad en voor elkaar. Steeds minder jongeren hebben flippo's. Steeds minder jongeren hebben een voetbal. Steeds minder jongeren hebben een abonnement op het zwembad (hoewel). Steeds minder jongeren hebben een Gameboy. Steeds minder  jongeren hebben een Tamagotchi. Steeds minder jongeren hebben een Furby. Steeds minder  jongeren hebben een agenda van O'Neill. Steeds minder jongeren sparen Pokémon. Steeds minder  jongeren gebruiken MSN. Steeds minder jongeren zitten op de bank bij papa en mama, kijken Back to the Future II met hun zus en eten een goedkope diepvriespizza. Steeds méér jongeren hebben een mes bij zich, dreigen ermee in video's en prikken hun anti-makkers. Dat weten we omdat er vrijwel iedere dag iemand aan een mes hangt. Enfin, nu mogen we precies weten welke Amsterdamse jongeren met nepwapens op zak brandblussers leegspuiten op een woonboot, dus gooi het er maar uit hoor, politie. Wie zijn nou precies die 'Amsterdamse rappers', die hun Londense vriendjes nadoen met die sneue messen? En waarom?

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
kuus | 10-09-19 | 19:59

Sinds de mensheid er achter kwam dat die rare duimen niet alleen hielpen bij het fappen maar dat je er ook gereedschap mee kon maken, is één van de eerste dingen die werd uitgevonden een mes. Het meest veelzijdige stuk gereedschap. Ik vervoer - en gebruik- dan ook dagelijks m'n zakmes.

Lumenatra | 10-09-19 | 18:21
-weggejorist en opgerot-
Mau777 | 10-09-19 | 17:17 | 1

Het is de schuld van Jumbo.

Messen zegels meneer ?

T. Plotseling | 10-09-19 | 17:05
-weggejorist-
Mau777 | 10-09-19 | 15:43

Komt allemaal door Crocodile Dundee.

Stennislav Heibel | 10-09-19 | 15:09

Een mes is lastig bij je te dragen. Éen verkeerde beweging en je prikt jezelf overhoop.
Met een panzerfaust op zak elimineer je dat risico grondig.

Ridde Rogter | 10-09-19 | 14:59 | 2

Panzerfaustje mee onderweg je weet maar nooit altijd handig.

lacucaracha | 10-09-19 | 16:39

Dat afvuurmeganisne is zo ontzettend onhandig. Tijdens het afschieten zou je zomaar een extra oogkas kunnen creëeren in je schedel. Doe mij dan toch maar een draagbare MOAB met spatlap.

Xaffier | 10-09-19 | 19:35

Ik heb al sinds mijn padvindertijd een zakmes op zak.
Als padvinder en militair een Victorinox en nu een Opinel nr. 10.

Johanvb | 10-09-19 | 14:55
-weggejorist-
Stormageddon | 10-09-19 | 14:28 | 1

Wie kan het ze kwalijk nemen? Groene Vrijstaat Amsterdam is niet veilig. De politie richt zich enkel op de extreme misdaad, liquidaties en dergelijke. Alle andere mildere vormen van bedreiging zijn zo normaal als wat. Niemand zal je helpen en niemand zal gestraft worden. Dit geldt in de meeste grote steden uiteraard, Amsterdam is slechts de grootste. Zo lang er laf, links, open armen, wegkijk-beleid de boventoon voert verdwijnt dit niet. Elke stem op links is een stap verder naar de afgrond.

Nederland80 | 10-09-19 | 14:16

Goh, dat ze er nu al achter zijn dat messen een probleem zijn? En dat daar ook een cultuurvorm aan ten grondslag ligt. En afgelopen jaren dan toen ze elkaar al neerprikten of afknalden?

Jan, Leiden | 10-09-19 | 13:42

Ligt het aan mij of is er momenteel dagelijks een schoet- en/of steekpartij in het nieuws met dodelijke afloop? En dan heb ik het niet over dat gezinsdrama uit Dordrecht maar die steekpartij uit Capelle en die schietpartij bij Alexander. En dan moet vandaag nog op gang komen, het tuigh zal zo ongeveer om deze tijd opstaan, dus...

Graaisnaaiert | 10-09-19 | 13:23 | 3

Het valt me ook op en dus zal dit snel niet meer gemeld worden in de media.

Dirk III | 10-09-19 | 13:29

Nee, dat ligt niet aan jou. De boel, lees allochtone jeugd, is helemaal aan het ontsporen.

Bigi Bana Boy | 10-09-19 | 14:21

Dat ligt aan jou er is niks aan de hand.

lacucaracha | 10-09-19 | 16:39

De top 600 van boefjes in Amsterdam zal binnenkort een top 6.000 worden.
Het wordt steeds gezelliger in Nederland.
Dank GL/PvdA/D66.

Boer Willem | 10-09-19 | 13:13 | 2

Bij1/DENK/VVD

Dirk III | 10-09-19 | 13:21

Tuurlijk niet, wegkijken gaat toch prima?

Retepsteeltje | 10-09-19 | 13:25

Mooi man die multiculti.

lacucaracha | 10-09-19 | 13:01 | 1

Gister iemand doodgestoken op een perron in Rotterdam vandaag een schietpartij Bij Alexandrium Rotterdam met een carjacking erbij. Ik durf te wedden dat het om ruwe diamanten gaat.
De term ruwe diamant komt van een criminoloog die met gasies had opgetrokken die erg onder de indruk waren van Gangsters met wapens die ook een beetje rapten. Hij noemde de jochies ruwe diamanten...
Ik lag in een deuk. Al die goede bedoelingen terwijl het gewoon water naar zee dragen is.

Dirk III | 10-09-19 | 13:26

Hak alle handen af, dan zal je nog mensen vinden die elkaar te lijf gaan met hun stompjes.
Een wapen is ook maar een werktuig voor de lul die erachter staat.

Belg_Verkeerd | 10-09-19 | 12:57

Ondertussen vannacht in 020,

In de Maassluisstraat is vannacht een vechtpartij geweest. Er werd ook geschoten, maar agenten troffen geen gewonden aan.

Rond 00:30 kwam er een melding binnen bij de politie over een grote vechtpartij tussen vermoedelijk twee groepen. Nadat er werd geschoten renden de twee groepen allebei een andere kant op. Agenten vonden in de straat meerdere kogelhulzen.
bron: AT5

Jan Leul | 10-09-19 | 12:48 | 1

Liever rechtstreekse aandacht voor schietpartijen dan al dat gezeur over oorzakelijke verbanden? Zijn er wel, maar gewoon loeihard repressief optreden graag. Liggen dus gewoon maar kogelhulzen na een schietpartij.

Jan, Leiden | 10-09-19 | 13:48

Het kan altijd erger. In Duitsland hebben ze zelfs Messe, waar veel volk op afkomt.

Nuchternederland | 10-09-19 | 12:23 | 4

@Ronnie uit Helmond | 10-09-19 | 12:28: je bedoelt natuurlijk Solingen. ;-)

Mokum Kosher | 10-09-19 | 12:44

Frankfurt Messe

B*tchmeister | 10-09-19 | 12:51

What a mess....

Bigi Bana Boy | 10-09-19 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Al gememoreerd maar toch even over die foto: zo heb je geen enkele controle over het lemmet. Hoe het wel moet: www.youtube.com/watch?v=z16CtelenUg Ter aanvulling, gebruik uw wijsvinger in het verlengde van het lemmet. En zorg uiteraard dat uw mes vlijmscherp is, een aanzetstaal is een aanrader.

Voor het snijden van (grote) stukken vlees heeft een santoku mijn persoonlijke voorkeur vanwege het smallere lemmet. Ook de kleinere uitvoering daarvan is een goede aanvulling op het universele keukenmes.

Maar hou die dingen s.v.p. gewoon in de keuken.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 11:32 | 4

@Lt-Kol Kilgore | 10-09-19 | 11:56: Inderdaad. Zo gaat het "slachten" van een selderieknol bijkans van een leien dakje met een santoku. Maar voor sommige precisiewerkjes is die scherpe punt van de Europese messen een uitkomst, evenals de wigbeweging voor bladgroenten en kruidenbossen. De verplichte snijbeweging van de Japanse messen werken dan niet fijn. Het wordt dan al gauw hakken of duwen en daar wordt je voedsel meestal niet beter van.

Tenzij je een Aziatische virtuoos bent met het hakmes. Die gasten kunnen vis fileren, zelfs sashimi maken, met zo'n gevaarte. Mijn tiengeboden zijn me te lief om me daar aan te wagen, maar vind ik het fascinerend om dat soort echte skills te zien.

Maar nogmaals, in de keuken. Terzijde: iedere boerenlul kan steken. Mesvechten is een vak op zich. Dat een amateur zoals die "Rotterdammer" toch een dodelijk slachtoffer weet te maken zegt vooral iets over de aanrijtijden van de hulpverleners en het gebrek aan EHBO vaardigheden van de omstanders vermoedelijk. Het aantal direct dodelijke plekken is bijna op de vingers van een hand te tellen. En lastig om bij iemand die op zijn hoede is te raken.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 12:10

@Hetkanverkeren | 10-09-19 | 12:10: Een prik in de liesstreek of de lever is voldoende hoor, dan mag de ambulance snel zijn als er geen handige spoedarts bij is, ben je fubar.

Lt-Kol Kilgore | 10-09-19 | 12:46

@Lt-Kol Kilgore | 10-09-19 | 12:46: Yup. Zelf word ik voor dat soort handige tips meestal weggejorist trouwens. Die liesslagader is bijna niet te missen (grootste bloedvat, de aorta daargelaten, in ons lichaam) maar die lever is best lastig te raken.

Wat zware bloedingen betreft: met behulp van een doek (elk beschikbaar kledingstuk voldoet, infectie is op zo'n moment je minste kopzorg) direct en continu druk uitoefenen op de wond. Bij bloedingen in de ledematen een tourniquet. Wel om de 5 minuten even los draaien om afsterven van zenuwen e.d. te voorkomen. En nooit hartmassages geven als je patiënt in shock geraakt (tenzij ik me hier ernstig vergis, is er een deskundige in de zaal?) door bloedverlies. Dat werkt averechts.

Ter vergelijking: in militaire kringen kent men het "golden hour". Bij de meeste verwondingen ben je spekkoper als je binnen het uur professioneel geopereerd kunt worden. Maar een hospik ter plekke is ook goud waard. En voor ons nukubu's: waarom EHBO geen verplicht schoolvak is, is mij een raadsel.

Niet dat ik overigens echt het idee heb dat er mee gelezen wordt. Ga ik naar youtube voor mijn vaste prik kanalen, krijg ik spontaan deze voor mijn mik: www.youtube.com/watch?v=8wNRGrmq3yk

Prachtige keukens trouwens die Aziatische. Een paar vaste smaakmakers en vooral de essentie van de verse ingrediënten intact houden. Desnoods door te stoven. Heerlijk.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

De linkse jungle is steeds een rat-race naar beneden.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 11:28

Hé pssst.... steekvest kopen?

brughslurph | 10-09-19 | 11:23 | 1

Kost dat? Er komen mij te veel baardmannetjes.

ger1306 | 10-09-19 | 12:15
-weggejorist-
Theidiot | 10-09-19 | 11:21

Bij de volgende verkiezingen zal ook de steekpartij meedoen. De campagne is al begonnen.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 11:20

Overal waren "jongeren" zijn, speelt dit. Ook in een uithoek als Delfzijl bv.

BinAardig | 10-09-19 | 11:20

Mijn vader had en ik denk zelf nu nog steeds een zakmes op zak, voor een appeltje te schillen of een touw door te snijden, noem maar op. Ikzelf heb die traditie overgenomen net nog gebruikt, als ik het niet bij heb, heb ik het gegarandeerd nodig, het is als een pen die je ook wel altijd nodig hebt. Ben op het werk niet de enige, er zijn er nog met een vouwmes. oohh gevaarlijk hoor ik de linkse watjes nu denken. Wel jongens en meisjes ik heb aan mijn blote handen genoeg en ga je me ook verbieden om een pen of broeksriem bij te hebben ? Mijn paraplu of de krant van Jason Bourne, die opgerold vol op je strottenhoofd krijgen kan ook dodelijk zijn moet u weten.

Lt-Kol Kilgore | 10-09-19 | 11:18 | 1

John Wick had ook aan een pen genoeg !

LucaBrasi | 10-09-19 | 11:23

ach kwajongens, toen ik klein was had ik ook een mes mee naar school, een zakmes met tig functies, en niemand die dat erg vond. Sinds de introductie van finnen is de wereld compleet veranderd.

Henk de Vries2074 | 10-09-19 | 11:17 | 1

Had ik niet bij op school, maar ik improviseerde dan maar, er was een typemachine beschikbaar, die kerel heeft even naar adem moeten happen.

Lt-Kol Kilgore | 10-09-19 | 11:19

De jungle die Amsterdam heet. Kappen met die messen.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 11:17

Met stip op:
1. Chinese Hakbijl. Loodzwaar (en stop je niet even in je binnenzak, broekzak of achterzak)..
Vloert alles en iedereen: hompen vlees, hele kippen die snel en goed in stukken moeten (maar nooit, NOOIT! de botten splijten!), gekortwiekte andijviestruik, je groot uitgevallen gemberwortel, je zak aardappels, de dunne plakjes Rettich (die grote van de Turk!) de voor de pan veels te grote portie bevroren spaghetti bolognese uit de vriezer, eigenlijk alles uit de vriezer, you name it: Chinese Hakbijl is jouw vriend, vriend.
2. Japans Vlees/Slagersmes. Nooit mee gewerkt? Een gemis. Niet uitleggen.
3. Standaard Vismes. Nooit mee gewerkt? Youtube is jouw vriend, vriend.
4. Vislepel. Beste schepnetje voor allerhande pureetjes, pindakazen, pesto's, op een geroosterd broodje, of zomaar, op een bord. Tot aan je bammetjes voor mee in je trommeltje aan toe.
5. Zakmes. Waarom je vroeger altijd ook met een bolletje touw in je zak liep.
/
En Claar is Cees.

chicago river | 10-09-19 | 11:16 | 1

"En Claar is Cees."
Tegenwoordig wel ja ;)

Cobalt bomb | 10-09-19 | 13:03

Er was een tijd dat hier bij GS de dingen bij de naam genoemd werden.
Laat maar,zoek het wel elders.

pejoar | 10-09-19 | 11:15 | 1

Ach ik zat bij de padvinders en iedereen boven de 16 had een mes of een dolk, soms meerdere. Je kreeg ze cadeau van je opa bij een goed rapport. Het gaat erom wat je ermee doet en dat heeft te maken met mentaliteit en opvoeding.

small_town_dude | 10-09-19 | 11:18

Toch leuk, zo'n verkapte oproep van de politie om toch gewoon maar een mes bij je te dragen. Helemaal zo slecht nog niet.

Cobalt bomb | 10-09-19 | 11:15

Ik had dit nieuws al eerder gehoord, maar ik dacht dat het om jongeren ging. Gelukkig weet ik nu dankzij GeenStijl dat het niet om jongeren gaat, maar om "jongeren". Dat is toch een hele geruststelling. Ik ben daarom een voorstander van minder minder minder "jongeren".

Nivelleermarionet | 10-09-19 | 11:13
-weggejorist-
etwaboy | 10-09-19 | 11:07 | 3

Het is gewoon inherent aan het leven in de stad, hou minimaal een armlengte afstand van die stedelingen en je zit wel goed, of beter nog blijf weg.

Papierversnipperaar | 10-09-19 | 11:07

steeds meer "internationale " jongeren, steeds meer verloedering onder jongeren, steeds meer problemen met jongeren, steeds meer..... ik zie de rode draad niet.... wel een dikke rode balk

Dr.P.o.Naut | 10-09-19 | 11:04 | 1

Die rode balk is niet rood. Hij is zwart.

grapo | 10-09-19 | 11:13

Is gewoon pure onzekerheid... Het zijn mietjes! De jeugd van tegenwoordig, zeker al die allochtoontjes, zijn gewoon te laf om 1 tegen 1 geschillen met de vuist te beslechten zoals echte kerels vroeger deden... Ze durven alleen in groepjes en prikken meteen zodat je hoe dan ook uitgeschakeld wordt. Alleen en zonder mes durven ze niet omdat ze weten dat de gemiddelde Nederlandse kerel gehakt maakt van zo'n pareltje... Lafbekken zijn het, that's all!

Nemo_Tenetur | 10-09-19 | 11:02 | 1

Cultuurdingetje... net als dat kopschoppen. Ik klikte laatst langs een filmpje van een jonge vent in een Amerikaanse achterbuurt die door 2 anderen betrapt wordt als hij in hun auto inbreekt. Die werd behoorlijk afgetuigd, klappen op z’n bek en toen hij neerging werd er aardig op hem ingeschopt. Maar wat me opviel: geen enkele trap tegen zijn hoofd. Niet 1. Voor de meeste mensen, zelfs voor dat soort lui, is dat not done. Hier? Ze gaan meteen voor het hoofd.

Muxje | 10-09-19 | 11:10

Naast messen ga ik niet zonder bijl de deur uit. En een krat, om op te zitten bijvoorbeeld

de visser | 10-09-19 | 11:00

Heeft d666 al voorgesteld om het aantal messen in Nederland te halveren?

Elessir | 10-09-19 | 11:00 | 1

Hou effe in de gaten en hou me op de hoogte.
Ik zie een gaatje vallen in een markt.

NiCeY | 10-09-19 | 11:08

Prachtwijk Zuidoost 020 copycats pauperjugend Londen Chicago.

william7055 | 10-09-19 | 10:57

Allemaal leuk en aardig met dat keukengerei maar ik houd het bij mijn good old fashion Czech Škorpion met silencer, red dot, scope en maxi clips. Ik ben niet zo van het geweld.

Pedronegro | 10-09-19 | 10:57 | 4

Jammer van mijn koffie weer.

J-van-de-Bontekoe | 10-09-19 | 11:14

Ik hou heb op een slachtpistool op perslucht.

Lt-Kol Kilgore | 10-09-19 | 11:39

@Lt-Kol Kilgore | 10-09-19 | 11:39: Had ik ook!! Maar dat gesjouw met de compressor brak mij op. Na de vierdaagse heb ik hem op marktplaars gezet.

Pedronegro | 10-09-19 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Zeker in de wat onveiliger streken op de aardbol een altijd mes op zak gehad, als dit niet strafbaar was.
In Nederland ook altijd een mes op zak, afmetingen etc netjes binnen de wettelijke normen.
Mijn vrouw en dochter geleerd altijd zelfverdedigingsmateriaal op zak te hebben, en hoe er mee om te gaan.

Roadblock | 10-09-19 | 10:56

En als ze erna met een stoma door het leven gaan dan mag de belastingbetaler er voor opdraaien. Zoals altijd.

Supreme Dutch | 10-09-19 | 10:52

Pff, sukkels. 25 jaar geleden heette dit gewoon gangsta rap. Maar ja, als je je klassiekers niet kent en niet wil leren dat vind je het wiel gewoon opnieuw uit.

Super Vaagstra | 10-09-19 | 10:50

Altijd met een mes bij mij gelopen tot mijn 23ste, ik heb hem nooit hoeven te gebruiken maar het voelde wel veilig. Daarbij was een mes gewoon handig en leuk (vlindermes).

Rest In Privacy | 10-09-19 | 10:50 | 10

@Roadblock | 10-09-19 | 11:04:
Vlindermes is al een tijd verboden. Ik ben in Oss een keer gestoken in mijn pols maar dat was gewoon met een legaal mes dus dat zegt weinig.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 11:16

Ik heb altijd mijn ontwapenende glimlach bij me.

Graaisnaaiert | 10-09-19 | 13:24
▼ 7 antwoorden verborgen

ach ja, je kan mensen wel uit de jungle/woestijn gaan halen... maar de jungle/woestijn uit die mensen halen is echter niet zo eenvoudig....

Captain_Dipshit | 10-09-19 | 10:49 | 1

Kan best. We doen het alleen niet. Sterker nog: het is culturally insensitive om het zelfs maar te suggereren, want hoe durf je te zeggen dat jouw witte cultuur beter is dan die van hen.

Muxje | 10-09-19 | 11:03

In mijn tijd had elke jongen een mes, liefst een Victorinox.

JTKDM | 10-09-19 | 10:48 | 2

Maar voor je die open had gevouwen had iemand al weer nieuw bier gehaald en was alles weer goed

trottle | 10-09-19 | 11:05

Ik had daar ooit nog een 3000-delige uitvoering van. Alleen je kon hem niet meenemen. Dat was dan weer jammer.

NiCeY | 10-09-19 | 11:36
-weggejorist-
Theidiot | 10-09-19 | 10:48

Een aantal jaar terug was het een trend om met je been te slepen zodat het leek of je een kogel in je been had.
Ze zijn er maar druk mee.

Deflatiemonster | 10-09-19 | 10:47 | 1

Ja deze jongens begrijpen wel waar ze hun energie in moeten steken.

Super Vaagstra | 10-09-19 | 10:52

En weer een incident in Rotterdam. Schietpartij en iemand waarschijnlijk uit zijn auto getrokken.

barrypaffert | 10-09-19 | 10:46

ik zeg net op Twitter een getuigenoproep van Politie Utrecht, ze zoeken de daders die in April een vrouw met hoofddoek hebben uitgescholden. Dus je snapt, geen tijd om achter messen aan te gaan. ( gelukkig gaan ze niet achter hoofddoeken aan die blanken uitschelden )

De_Helderse_Kaaskop | 10-09-19 | 10:46 | 2

Is schelden ook al strafbaar?

Tronald_dump | 10-09-19 | 10:56

Dat zal ze wel verdiend hebben. Als het al waar is. Liegen is gebruikelijk gebleken, icm de kwetscultuur.

Frau Merkel | 10-09-19 | 11:08

Simpel. A'dam is een vergaarbak van alles dat niet deugt. Sterker nog, niet deugen is de norm geworden. Tolerantie, noemen ze dat daar, waardoor je wel deugt als je de niet-deugers alle ruimte geeft. Handhaven verstoort dit ideaalbeeld van de onverschillige. Inmiddels is de stad verworden tot een open inrichting waarin het recht van de meest agressieve geldt. Als er ook maar één plek op aarde is die het gelijk van Karl Poppers tolerantie-paradox bewijst, is het deze stad wel.

wijsvinger | 10-09-19 | 10:44

In Amsterdam is GroenLinks de grootste partij. En ik heb sinds kort geleerd dat messenbezit toch vooral "klieren" is, dus zo raar is dat schijnbaar niet als zelfs de burgemeester messenbezit downplayed.
Nu maar hopen dat de zoon van Halsema niemand verkracht, anders wordt verkrachting ook nog goedgepraat.

spanarchist | 10-09-19 | 10:41 | 1

Neuh Joh, verkrachting? Das gewoon aandacht en een beetje flirten, gaat u maar weer slapen

Canis.bonus.es | 10-09-19 | 10:47

Ik ben in het bezit van een bijzondemooie Laguiole. Maar die komt enkel buiten tijdens vakantie, om brood en kaas mee te snijden.

horsteknots | 10-09-19 | 10:39 | 8

Ik ook, damast met ivoren heft, tegenwoordig niet meer te koop/ zwaar verboden ivm het ivoor.

Nuchternederland | 10-09-19 | 12:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Woarumdatten ?

grapo | 10-09-19 | 10:38 | 1

Holiesopdoe. Doarom!

Schriever | 10-09-19 | 10:42

Ach, zolang ze hun bazooka’s maar thuis laten moeten we niet meteen panikeren over elke dag een paar steek- of schietpartijen.

Ridde Rogter | 10-09-19 | 10:38
-weggejorist-
Indoneesje | 10-09-19 | 10:38 | 3

Onlangs te lezen in het Parool,

"De gemeente gaat een extern bureau inhuren om Amsterdamse ervaringen met de politie te onderzoeken, waarbij etnisch profileren centraal staat. Dat laat burgemeester Halsema weten in een brief aan de gemeenteraad"

Jan Leul | 10-09-19 | 10:38 | 4

WC-eend^2

Frau Merkel | 10-09-19 | 11:09

@Jan Leul | 10-09-19 | 10:43:
Jah, duh, vooral als je het vooraf aankondigt.
*facepalm*

Cadaver | 10-09-19 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Luister eens een paar Drill rap liedjes uit Londen (410, Zone 2, 1011, 7th voor de liefhebber). Kijk naar de moordstatistieken in Londen. Voorspel wat er in Amsterdam en Rotterdam staat te gebeuren.

Likqua | 10-09-19 | 10:37

Ik heb wel een goede oplossing, als we het mes bezit onder jongeren en muzikaal minder bedeelden (rappers) nu eens gaan reguleren in pretpark Amsterdam?

litebyte | 10-09-19 | 10:36 | 1

Niet meer dan 5 messen per persoon is voor eigen gebruik, 40stuks of meer is dealen . Zoiets ?

grapo | 10-09-19 | 10:51

Ik dacht dat een groot aantal messen verboden was (evenals hevige restricties op vuurwapen bezit). Toch raar dat deze jongeren elkaar toch nog blijven neersteken (of schieten) ondanks zo’n verbod! Het lijkt er haast op dat een cultuur doordrenkt van criminele praktijken, waar niet tegen opgetreden wordt, zich uiteindelijk tot een parallelle stroming ontwikkeld waar elkaar neersteken (of schieten) n.a.v. slechte muziek (of slechte poeder deals) acceptabel is. Apart zeg, niemand die dit aan had zien kunnen komen! Maar gelukkig zijn die wapens allemaal verboden hè, stel je voor dat ze legaal zouden zijn!

HaatAth3ist | 10-09-19 | 10:35 | 1

De meeste steekincidenten gebeuren met messen die normaal in het keukenblok staan.
Zie die maar eens te verbieden.

Roadblock | 10-09-19 | 11:02

Ik heb altijd en pen op zak, kom maar op met die zwaarden.

Mr_Natural | 10-09-19 | 10:34 | 3

Mr.Natural Wick?

horsteknots | 10-09-19 | 10:37

Ah een 6 mm schietpen. Wel goed richten want je hebt maar één kans.

Jan Leul | 10-09-19 | 10:45

@Jan Leul | 10-09-19 | 10:45: De mijne schiet blauw, rood, groen en zwart. Zwart mag eigenlijk niet, maar heeft een dumdum.

Frau Merkel | 10-09-19 | 11:11

30 jaar geleden liepen wij ook met een mes op zak, een vlindermes uiteraard want je moest vooral vingervlugge moves uit weten te halen met zo'n ding. Ermee steken? Ben je niet goed bij je hoofd ofzo? Daar had je geen mes voor!

Solar666 | 10-09-19 | 10:33 | 9

@Ridde Rogter | 10-09-19 | 10:37: Natuurlijk waren er gevochten en als je pech had zag je hoofd er niet meer uit maar er werd niet gestoken. Toen waren er ook al groepen hyena's die gerust één persoon te grazen namen maar er werd niet gestoken. Tegenwoordig krijg ik de indruk dat jongeren meteen een mes tevoorschijn halen, gevaarlijke situatie want een wapen waar je enkel mee dreigt is natuurlijk zinloos en als het een modeverschijnsel wordt gaat iedereen zo'n ding bij zich dragen en ermee dreigen. Niet lang daarna vallen er dus gewonden...

Solar666 | 10-09-19 | 10:56

@Patje2011 | 10-09-19 | 10:48: Tegenwoordig zijn die messen verboden en daarnaast zijn jongeren meer bezeten door hun telefoon. Mogelijk dat het huidige gedrag mede veroorzaakt wordt door beperktere sociale vaardigheden?

Solar666 | 10-09-19 | 10:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Verbaast mij niet met al die padvinders die je van ‘s morgens vroeg tot diep in de nacht in korte leren broek over het Damrak zie paraderen. Behoort met groene veldfles en kurkentrekker tot hun standaarduitrusting.

Ridde Rogter | 10-09-19 | 10:33

Mijn vrouw gaat de deur niet uit zonder stiletto's.

Mr_Natural | 10-09-19 | 10:32

Niet alleen met een mes . Er zijn in 020 zelfs al 15-jarige inbrekers met een gaspistool gearresteerd. Oey oei

Jan Leul | 10-09-19 | 10:31 | 1

Politici met ghb op zak. Goed voorbeeld doet goed volgen ofzo. Ze bellen zelfs al aan snachts.

grapo | 10-09-19 | 10:42

Als vlees verboden wordt, zijn er ook geen messen meer nodig.

Mr_Natural | 10-09-19 | 10:30 | 3

Hoe snijd jij je fruit en groenten?

koeberg | 10-09-19 | 10:34

Als vlees verboden wordt, word ik kannibaal.

Solar666 | 10-09-19 | 10:37

Is rap eigenlijk muziek?

Mr.Crowley | 10-09-19 | 10:30 | 5

rap is verheerlijkte getto-meuk.

wijsvinger | 10-09-19 | 10:48

Neen, rap is geen muziek. 't Is rap als er steeds iemand door de muziek heen loopt te ouwehoeren. Dus eigenlijk is rap een ander woord voor irritant en daarom noemen we zo'n irritant figuur ook wel een rapper.

meneerjan | 10-09-19 | 12:13

Ja, denk maar aan Rapsody van Blondie. Goed te pruimen.

Nuchternederland | 10-09-19 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wapenbezit per subcultuur is omgekeerd evenredig aan de gemiddelde intelligentie van de betreffende groep.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 10:30 | 3

Dat zal best, maar wat doen we eraan? Want die gasten slimmer maken zit er niet echt in...

peterdh | 10-09-19 | 10:31

Maak er “wapengebruik” van en dan ben ik het er mee eens. Als je cultuur gebaseerd is op uiterst kwetsbare ego’s waarbij moord of zware mishandeling geoorloofd is bij krenken van die kwetsbare ego’s is het duidelijk waar het wringt. Wel grappig hoe dit soort geweld zo veel gelijkenissen toont met de situatie in de VS en VK; families zonder vaders, uitkering/overheidssteun als primair levensonderhoud, verband met drugshandel en “straatcultuur” en complete falen van educatie.

HaatAth3ist | 10-09-19 | 10:41

@HaatAth3ist | 10-09-19 | 10:41:
Als je verder niks hebt om je goed over te voelen of trots op te zijn, dan is (fysieke) dominantie over een ander het enige moment dat je je goed voelt.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 10:49

Volgens mij is de politie - en de politiek for that matter - het concept 'handhaven' vergeten.

Aristotalloss | 10-09-19 | 10:30

Gameboy, voetbal, zwembad, Tamagotchi.
Mosterd is duidelijk halverwege de dertig, net als ondergetekende.
Wat was eind jaren 80 en met name de hele jaren 90 toch een heerlijk ongecompliceerd tijdperk. Wat mij betreft het mooiste tijdperk ooit om je jeugd en tienerjaren in te hebben doorgebracht.
Derhalve poep ik dunne smurrie op de hedendaagse jeugdcultuur. Echt van die zondagochtend bierpoep. De plug eruit (het broodje shoarma) en dan de hele dunne derrie, zo over al die rappers, mocro's, vlugpraters, ballonnendealers, straatracers, bontkraagjes, meelopers, helperwhiteys, scooterboefjes, plofkrakertjes, straathoekhangertjes, homostelwegpesters, Nicki Minaj, Boef, Lil'Kleine, sneakers van 1100 euro, figuren die Canada Goose jassen dragen bij 25 graden zodat het in die jassen van 30 cm dik ruim 80 graden wordt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja, ouders vonden in de jaren 60 de Beatle cultuur ook kut. En de generatie erna idem dito. Ben benieuwd hoe ze zouden reageren op de huidige jeugdcultuur die synoniem is aan straatcultuur. Ja, dan liever lang haar, wijde pijpen en John Lennon, toch opa? Precies.

Captain Pervert | 10-09-19 | 10:30 | 2

Jouw generatie had ook tuig en pestkoppen, en het was niet minder dan nu. Het verschil is dat jij nu meer online komt om je eraan te ergeren.

Diotima | 10-09-19 | 10:47

@Diotima | 10-09-19 | 10:47: Klopt, toen werd er ook iedere dag door 'jongeren" lek gestoken, maar dat haalde het nieuws niet.

Nuchternederland | 10-09-19 | 12:17

Zou dit cultureel bepaald zijn? Of is het juist een reactie op vaker voorkomend gedrag?

Rest In Privacy | 10-09-19 | 10:30 | 1

Rapcultuur, dus cultureel bepaald per definitie.

peterdh | 10-09-19 | 10:32

Aan de foto te zien is het geven van snijlessen aan jonge vrouwen een gat in de markt.

*goedkope partij pleisters in China bestelt *

Kapitein Sjaak Mus | 10-09-19 | 10:30

Gewoontes uit andere culturen worden snel overgenomen.

Mr.Crowley | 10-09-19 | 10:29

Heeft volgens AT5 te maken met de rapcultuur waarbij groepen jongeren elkaar uitdagen omdat ze allemaal lekker stoer en “gangstah” willen zijn. En weer heeft mijn onderbuik me weer gelijk gegeven...

eerstneukendanpraten | 10-09-19 | 10:29 | 2

Overgewaaid uit Britland.,..

litebyte | 10-09-19 | 10:30

Rappers zijn stakkers.

EnzoIshet3 | 10-09-19 | 10:29 | 2

Absoluut, laag iq volk.

Solar666 | 10-09-19 | 10:29

Sommige rappers zijn stekers.

Tietmier | 10-09-19 | 13:30

Trend die je vooral ook vooral in Britland ziet, messen: het aantal steek'incidenten' loopt in Britland al een aantal jaren uit de hand.

litebyte | 10-09-19 | 10:29 | 3

@litebyte | 10-09-19 | 10:29 |
Die 'steekincidenten' grafiek loopt zo'n beetje synchroon met een andere, u kunt zelf wel raden welke denk ik. Het enige dat ik er over kwijt wil is "importeer de Derde Wereld, wordt de Derde Wereld". Want ze nemen namelijk allemaal hun onhebbelijke gedrag, cultuur en mentaliteit mee. Met dit soort trieste grafieken als gevolg.

Vaasje erbij?

Sjefke7807 | 10-09-19 | 10:40

@Sjefke7807 | 10-09-19 | 10:40:
Helemaal met u eens.
Als u leest, hoe het explosief groeiende aantal steekincidenten in Duitsland goed gepraat wordt, wordt u er misselijk van.

Roadblock | 10-09-19 | 11:07

Je kunt nu keihard deugen als je in je oog gestoken wordt.

Deflatiemonster | 10-09-19 | 10:28

Geen nood, GroenLinks heeft al een wetsvoorstel klaarliggen waarin àlle messen in Nederland vervangen worden door vorken.

Conan de Rabarber | 10-09-19 | 10:28 | 2

Ook moeten de vorken van recyclebaar papier gemaakt zijn.

Tronald_dump | 10-09-19 | 11:03

Groen Links Amsterdam gaat al die lieve jonge Amsterdammers vragen om hun messen op het dichtstbijzijnde inleverpunt achter te laten. Probleem opgelost.

Tietmier | 10-09-19 | 13:29

Ik ga nooit van huis zonder mijn sabel...

Croisantneuf | 10-09-19 | 10:28 | 2

Geen blanke sabel, hoop ik? Anders bent u een racist.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 10:29

Waarom heb je in zo'n lieve stad eigenlijk een mes nodig?

pibasso | 10-09-19 | 10:27 | 4

Om je stukje spacecake mee te delen...

litebyte | 10-09-19 | 10:29

Elk gat wat geregeerd wordt door die linkse mafklappers veranderd in een shithole.

Solar666 | 10-09-19 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen

Uhm. Buiten Amsterdam zijn ook messen. Het zal u verbazen. Er wonen zelfs mensen.

Rest In Privacy | 10-09-19 | 10:26 | 2

U heeft het over steden, dorpen, dat is iets heel anders dan een smerig vulgair pretpark met de naam Amsterdam

litebyte | 10-09-19 | 10:27

Ik woon buiten Amsterdam en heb mijn messen doorgaans niet bij me.

koeberg | 10-09-19 | 10:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl