Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS kan septemberdrukte des doods niet aan

Spoorwegbedrijf is wél op tijd met framen

drukste maand op het spoor sinds 1944

Schitterend staaltje NS-PR in de mediaas hedenochtend. Er komt een REIZIGERSRECORD (gefeliciteerd alvast, allemaal) aan in september, en de Nationale Spoorwegen nemen maatregelen. Denkt u daar maar aan als u volgende week staat te zweten in een overvolle trein die te laat is, dat er toch maar mooi maatregelen genomen zijn. Die maatregelen zijn bij lange na niet genoeg, dus stiekem wordt u vooral gewaarschuwd voor de hinder. "De NS verwacht tijdens spitsuren de meeste hinder op de trajecten Haarlem-Amsterdam Sloterdijk, Utrecht Centraal-Amsterdam Bijlmer, Den Haag Centraal-Leiden Centraal, Ede-Wageningen-Utrecht Centraal en Amersfoort-Utrecht Centraal." Oftewel alle trajecten waar ook echt mensen in de trein zitten staan. U moet maar zo denken, de trein is niet vol, hij is gewoon erg druk. Recorddruk, zelfs. Hoera!

Reaguursels

Inloggen

Nu al ?
En er ligt nog geen blaadje op de rails.
Oh, ja, in de waanwereld van Links rijden er altijd onbeperkt treinen, altijd op tijd en is er altijd een zitplaats....

Bolder | 26-08-19 | 17:58

Dus veel trajecten waar studenten gebruik van maken...? Zorg ervoor dat het hoger onderwijs vanaf nu na 10:00 uur de deuren opent en alles is opgelost.

MurkRatte | 26-08-19 | 13:51

Lekkere foto; iedereen een dikke jas aan. Vast niet vandaag.

ristretto | 26-08-19 | 13:50


Als U allemaal stopt met werken is het probleem opgelost.

Gokmaar | 26-08-19 | 13:02

dit was toch de bedoeling van GroenNiks?

van heinde en verre | 26-08-19 | 13:01

Tsja... Zolang de hoogste salarissen rondom 020 vergeven worden blijven al die malloten met eurotekens in hun ogen die kant uit schuifelen. Gewoon progressief belasten. Hoe dichter bij 020, hoe meer je betaalt. Bijkomend voordeel is dat straks niemand meer naar 020 wil. Win-win

Teeweetwee | 26-08-19 | 12:52

Jaren geleden heb ik al eens geopperd dat ik de top van de NS er van verdenk zoveel mogelijk te besparen door treinen vol te proppen , opdat zij een zo groot mogelijke bonus mee naar huis kunnen nemen. Aangezien de overheid voor 100% eigenaar is en het dus ' van ons ' is, hebben burgers dan het recht om de boekhouding eens in te zien ?

Kim-Jung-Un | 26-08-19 | 12:29 | 1

Dat zou je ook eens moeten doen bij de KLM , 1 dampend rioolgat van kronkelende stropdas leugenaars , te eng om vast te pakken

ewout56593235 | 26-08-19 | 17:47

gaat leuk worden volgende week. zit gemiddeld 4 uur per dag in de treinen op de genoemde trajecten.

DikkeBertus | 26-08-19 | 11:50 | 1

Ik zou zeggen: verhuis naar Nederland

nieuwe_Deen | 26-08-19 | 12:20

De Nederlandse spoor is een soort van uit de kluiten gegroeide metronetwerk.

kzegje | 26-08-19 | 11:45

En dan een trein inzetten die de helft korter is dan normaal, hoewel je weet dat extra veel mensen van deze trein gebruik zullen maken door werkzaamheden op een ander traject. Ook dat is de NS...

LJBrinkhorst | 26-08-19 | 11:22 | 2

Dat viel mij ook al eens op. 1 traject gesloten, maar geen extra lange op dan te bereizen ander traject.

Jan, Leiden | 26-08-19 | 11:35

Heb al wat klachten ingediend, zo’n trein wordt bestormd door reizigers, instappen duurt super lang met als resultaat nog meer vertraging.

Analia von Solmsch | 26-08-19 | 13:17

Dat krijg je als “voortschrijdend inzicht” een algemeen geaccepteerde term is binnen besturen.

De Pilsvogel | 26-08-19 | 11:20

Uit alles blijkt dat dit land al jaren met een zeer ver vooruiziende wijze blik wordt bestuurd. We kunnen dus vertrouwen op de toekomst!

squadra | 26-08-19 | 11:16

Als je van je werk afhankelijk bent van de trein, is het balen. Buiten de spits reizen voor familiebezoek is al heel wat comfortabeler. Ik prijs me gelukkig dat ik naar mijn werk kan lopen, relaxt

lingo star | 26-08-19 | 11:08

En als je dan weet wat de trein kost tegenwoordig...
Prijsstijging over prijsstijging.
De aflopen 10 jaar alleen al 23%...
www.ovpro.nl/bus/2019/01/07/prijzen-o...
Als daar de winst niet tegen de plinten klotst he Mark!

Nuchternederland | 26-08-19 | 11:04 | 2

Ja en laat nou niemand 23% meer zíjn gaan verdienen.

ChupaChupa | 26-08-19 | 12:49

@ChupaChupa | 26-08-19 | 12:49: Dat klopt, dat is ook precies het probleem.
De trein is voor de middengroepen, en die hebben netto er niet bij gekregen.

Nuchternederland | 26-08-19 | 12:58

Mijn baas vond (bij wijze van experiment) dat personeel wat op minder dan 30km van het werk woont maar eens een jaar met het OV moest komen.

Traject Zaandam - Hoofddorp een doffe ellende. Is die (nieuwe) klote sprinter niet vertraagd omdat eoa onverlaat NA het fluitsignaal zich nog tussen de sluitende deuren door wringt waardoor veiligheidssysteem inschakelt en trein gereset moet worden. (duurt zo'n 10 minuten) Dan rijdt ie helemaal niet omdat ding ergens halverwege de rit besluit een kinderziekte te hebben.

Moet je om wat voor reden overstappen op Sloterdijk (spoor 11) dan is het helemaal feest omdat de NS op de lijn 020 CS - Hoofddorp standaard enkelvoudige sprinters inzet. Gevolg, ding puilt uit van de forenzen en toeristen waardoor om veiligheidsredenen met enige regelmaat 020 Lelylaan overgeslagen moet worden.

Na m'n vakantie kan de baas gevoegelijk m'n rug op met z'n experiment.
Deze gaat gewoon weer met de auto.

normanius | 26-08-19 | 11:01 | 8

Wonen in Zaandam en werken in Hoofddorp. Dat is sowieso allebei al doffe ellende.
Al eens euthanasie overwogen?

Stormageddon | 26-08-19 | 11:57

Laat me raden, die grens van 30km is zo gekozen dat de baas zelf gewoon met de auto kan blijven rijden?

nieuwe_Deen | 26-08-19 | 12:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar wonend aan de bosrand met bijna geen buren, vind ik wel dat Nederland erg druk is geworden, waar je ook bent (behalve bij mij) als er ergens iets georganiseerd wordt: altijd druk.

Dutch_Holland | 26-08-19 | 10:55 | 1

Dank voor de info. Dus alleen bij jou niet druk?

daytripper | 26-08-19 | 11:11

Ik ga die term nu ook inzetten. Straks in de kantine is er vast geen tafeltje meer vrij en dan zeggen we gewoon: “Het is niet overvol, het is gewoon recorddruk”.

Verbandmeester | 26-08-19 | 10:51

Gezeur altijd. In september zit de trein tjokvol met studenten die er eind september al de brui aan geven en niet meer op tijd naar college gaan. Als je daar rekening mee houdt dan hoef je geen extra materieel in te zetten voor die paar weken.
Als je een keer in het buitenland met de trein bent geweest of godbetert met de metro, dan weet je pas echt wat drukte is. Het Nederlandse OV is zo slecht nog niet, gegeven de beperkte mogelijkheden tot infrastructuur.

Bakkeleures | 26-08-19 | 10:48

Vol=Vol.
Fortuyn, Wilders, Baudet, we zijn gewaarschuwd.

Dutch_Holland | 26-08-19 | 10:48 | 1

Willen we meer of minder forenzen?

Toetsenbordcomplex | 26-08-19 | 10:59

En over reiscomfort gesproken: Als ik in Roosendaal instap heb ik vóór Dordrecht al het gevoel dat ik op weg ben naar Sobibor.

Ridde Rogter | 26-08-19 | 10:46 | 1

Hoe dichter bij Dort hoe rotter het word.

Gokmaar | 26-08-19 | 12:55

Ik word zo misselijk van dat geframe. De NS doet het prima. Treinen zijn vaker schoon en stipt dan vroeger en de informatievoorziening is beter dan in veel andere landen. Maar dat krampachtige gedoe om woorden als vertraging en omleiding ( -> extra reistijd en alternatieve route ) te vermijden is echt triest. En 'reizigersrecord' is weer een nieuw dieptepunt van de afdeling NewSpeak. Maar kennelijk werkt het, als zelfs gevestigde media het overnemen. En daar word ik nou cynisch van.

Diotima | 26-08-19 | 10:45 | 3

Ik snap het ook niet. We hebben een van de drukste en best functionerende treinnetwerken ter wereld.... tuurlijk gaat er wel eens wat mis en kunnen er dingen beter, maar dat gejengel altijd...

SterF... | 26-08-19 | 10:55

@SterF... | 26-08-19 | 10:55: ik reis al 25 jaar met de NS, maar de laatste twee jaar is het bar en boos. Drukker werd het natuurlijk ook, maar de vele vertragingen en andere ongein maakt het dat je niet meer een week zonder een of andere calamiteit kunt reizen.

Analia von Solmsch | 26-08-19 | 13:22

@Analia von Solmsch | 26-08-19 | 13:22: Nou Analia, dan reis je op een ander traject dan ik. Een paar keer per jaar bij "extreem" weer is het kudt, maar dan kan je ook thuis blijven. Weeralarmen genoeg.

We willen ook allemaal tussen 8:30 - 17:00 uur bij de baas zijn, allemaal.

Peerkeoud | 26-08-19 | 18:28

Maar wel de volle mep aan treinkaartjes betalen.

miknic | 26-08-19 | 10:44 | 6

@EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 11:09:
Jazeker, ik heb het op het NS forum nagevraagd en een bot antwoord kon je krijgen 'want je kon toch ook de bus -> stoptrein -> bus -> stoptrein en dan de metro nemen'. Iedereen spreekt elkaar tegen, op de stations hoor ik van personeel; reis via Utrecht aub want het is te druk en via Utrecht is sneller, maar van de klantenlijn hoor je 'ja dat is niet de bedoeling, we bieden een alternatief aan en jij wil vergoeding over een andere route dat buiten je traject ligt.'

Blauwe Wafel | 26-08-19 | 11:49

@Blauwe Wafel | 26-08-19 | 11:49:
Okee, da's raar zeg! Ja, die informatievoorziening van de NS is sowieso altijd al een lachtertje. Sta je weer eens stil in een weiland, zo'n figuur die dan omroept "we staan voor een rood sein..."
Hadden we zelf natuurlijk nooit kunnen bedenken.

Ik zou het toch eens proberen met die OV-chipcard. Krijg je natuurlijk geen abonnementskorting, maar het zou zo maar kunnen dat het te betalen eindbedrag toch lager is.

EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 13:23

Vind ik ook, de auto zou in de randstad gratis moeten zijn.

ewout56593235 | 26-08-19 | 17:33
▼ 3 antwoorden verborgen

NOS :
NS gaat 76 jaar oud reizigersrecord verbreken.

Toetsenbordcomplex | 26-08-19 | 10:43

Wie de oplossing heeft mag heel graag bij ProRail/NS komen werken.

Mensen staan massaal in de file of in de trein om naar het werk/school te komen. De grijze massa, met te veel geld en vrije tijd boeit het ook niet als ze een tietnje meer moeten betalen, als ze maar lekker vroeg, voor dag en dauw op hun dagjesbestemming zijn. En maar klagen, maar wat is nu de oplossing?

Extra treinen, ik dacht het niet, te weinig ruimte op het spoor. Daarvoor moet eerste heel erg veel geld worden geïnvesteerd, iets wat de politiek al heel erg lang nalaat. Net als bij politie, defensie en gezondheidszorg is het OV een kostenpost, dus uitknijpen en bezuinigen is het motto van de Haagse heren en vooral dames op dit dossier.

Peerkeoud | 26-08-19 | 10:43 | 3

De eerste met inhoudelijk komentaar , het zou kunnen zijn dat het de gemiddelde plemper boven de pet gaat

ewout56593235 | 26-08-19 | 17:37

@ewout56593235 | 26-08-19 | 17:37: Op bepaalde dossiers plemp ik ook zomaar wat. Hier heb ik iets meer kijk op, maar weet ook geen andere oplossing dan heel erg veel geld de komende jaren, heel erg veel. Dat kan NS en ProRail dan toch weer niet opmaken, want te weinig handjes die iets kunnen maken in dit land. Bovendien moeten die handjes ook altijd 's nachts werken, of tijdens de vakantie, want heel Nederland moet naar het werk. Ik geen de handige handjes niet eens ongelijk. Ze kunnen overal in het land op fatsoenlijke tijden hun zakken (welverdiend) vullen.
En dan zwijg ik nog maar over het middenmanagement van zowel NS als ProRail. Onwetendheid is het grootste bedrijfsrisico bij beide instellingen, met daarboven nog een groter onwetend I&M en politieke bestuurders die allen maar minder willen uitgeven. Gek wordt je er van.

Peerkeoud | 26-08-19 | 18:22

@Peerkeoud | 26-08-19 | 18:22: En die ontwetendheid wordt ook in stand gehouden voor machts behoud. Als je UT centraal uitloopt , je gaat naar de bussen en daarachter staat een hoog gebouw , vol met afgestudeerden voor NS met bonus vooruitzichten. Ik heb voor de Fyra gewerkt , daar kan je een mooi boek over schrijven. Betreft spoorruimte ? Die is er i.d.d. ook niet , geen land ter wereld gaat er zo effeciënt mee om als NL. De grijze massa hier snapt er feitelijk geen reed van en meesmuilen met een pilsje in de hand en auto's zijn hun ding ..... auto's gaan toch steeds meer op treinen lijken , electrisch in de file is ook best intelligent

ewout56593235 | 26-08-19 | 19:41

Het wordt steeds lastiger om een comfortabele zitplaats in de trein te bemachtigen. Bijna alle coupés bevatten tegenwoordig tenminste één telefonerende, in koeterwaals krijsende immigrant. De gesprekken gaan zonder uitzondering onverminderd voort tot hij eindelijk uitstapt. Stltecoupé of niet maakt niet uit. En geen conducteur die er wat van zegt. Het wordt ieder jaar erger.
Mij zien ze niet meer in de trein

Ridde Rogter | 26-08-19 | 10:43 | 7

@Ridde Rogter | 26-08-19 | 10:54:
Naar voor je. Ik heb dat gelukkig nog niet meegemaakt. Maar in een stiltecoupé waar de helft uit pratende marginalen bestaat, staak ik mijn beschavingsoffensief. Heb ook een hekel aan zwijgzame meerderheid van nukubu's die geen bijval geven aan iemand die er wat van zegt.

Diotima | 26-08-19 | 11:58

Dat scheelt weer een mededinger voor een zitplaats.

JTKDM | 26-08-19 | 12:04

Dat scheelt alweer 1

ewout56593235 | 26-08-19 | 17:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Aha de trein, even mobile.de starten en kijken wat de volgende voiture wordt........

pibasso | 26-08-19 | 10:41

Moest laatst ook met de trein ergens naar toe, en heb toen aan een veevervoerder gevraagd of ik in een van zijn wagons met varkens mee kon rijden. Dat mocht: zo, wat een verademing vergeleken met een forenzentrein.

skoftig | 26-08-19 | 10:40 | 2

De varkens waren net in de forenzentrein gestapt. Vandaar uw verademing.

A.S. Perien | 26-08-19 | 10:54

@A.S. Perien | 26-08-19 | 10:54:
Haha.

EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 11:30

In de Pauperexpress van de Bananenmonarchie, het kan raar lopen in het leven.

Pedronegro | 26-08-19 | 10:35

Andere vervoerders toelaten op het hoofdspoor zou dat nog een optie zijn? Nu heeft NS wel een monopoliepositie.

simpel_vruchtje | 26-08-19 | 10:35 | 1

U heeft Uw naam goed gekozen.

Gokmaar | 26-08-19 | 12:58

Kalm blijven.
Lekker op het perron van het mooie weer gaan genieten op één van die comfortabele bankjes.
Sigaar erbij.
Wie doet je wat?

Kapitein Sjaak Mus | 26-08-19 | 10:32 | 5

En mooi weer? Nu ja, 340 dagen per jaar dus niet.

ChupaChupa | 26-08-19 | 12:57

@ChupaChupa | 26-08-19 | 12:57: Helaas , warmte records worden verbroken , er valt geen drup regen . Blijkbaar bij jou in Slowakije dus niet

ewout56593235 | 26-08-19 | 19:45

Precies dát kunnen anderen juist niet en hun ego speelt vast op.

ewout56593235 | 26-08-19 | 19:46
▼ 2 antwoorden verborgen

De NS laat liever te krappe treinen rijden dan deels lege. Alsof ze dit niet zagen aankomen.
Logisch dat velen de auto nog altijd verkiezen boven de trein.

Deflatiemonster | 26-08-19 | 10:32 | 1

40.000 werknemers , wat bedoel je met 'ze' ?

ewout56593235 | 26-08-19 | 19:48

Die daarna komt. Hanoi.

CalamityJane | 26-08-19 | 10:46

Als we nu vast een ontmoedigende waarschuwing afgeven, dan valt het misschien mee.

JTKDM | 26-08-19 | 10:30

Wat een weinig kritische sukkels bij de NOS en overige media, als je het frame 'reizigersrecord' overneemt in plaats van schrijft dat het zal gaan om 'recorddrukte'.

Diotima | 26-08-19 | 10:28

Het OV wordt ons als milieuvriendelijk alternatief voor de auto voorgehouden en daardoor een zware belasting- en accijnsdruk.

Puur om onze mensenveehouders even iets duidelijk te maken zouden alle automobilisten eens op dezelfde dag de auto moeten laten staan en het OV nemen.

Met die vertwintigvoudiging van het aantal reizigers loopt het OV binnen een half uur gierend vast...

Wijze uit het Oosten | 26-08-19 | 10:26

Gewoon dat hele Onrendabelen Vervoer standaard laten door rijden naar het oosten: over eindoplossingen gesproken. Schaf de Eerste Klas af: dat levert meteen 20% extra vervoerscapaciteit op.

Om over die hilarische 10 seconden dienstregeling nog maar te zwijgen. Zit die Van Boxtel er eigenlijk nog?

Hetkanverkeren | 26-08-19 | 10:19 | 2

Eerste Klas levert 20% extra op? Vertel hoe dat zit. Is de 1e Klas 20% van de hele trein? Er zit/staat daar niemand?

Paradijs | 26-08-19 | 10:33

Overigens is dé oplossing natuurlijk een metronetwerk onder heel Nederland. En als ze dan beginnen met het aanleggen van metrolijnen onder de trajecten waar de NS nu de meeste drukte verwacht/ervaart. Geld is geen probleem, want dat schijnt nu gratis te leen te zijn. Dus, Kabinet, aan de slag, want 'Waar zouden we zijn zonder de NS-Metrolijn?'.

kweethetooknietbeter | 26-08-19 | 10:18 | 2

Als dat per strekkende meter evenveel gaat kosten als die Noord Zuid lijn dan kan Draghi voor NL ook wel even de geldpers laten draaien !

Jimmy Mc Clure | 26-08-19 | 10:30

@Jimmy Mc Clure | 26-08-19 | 10:30: Zodat ik nog minder pensioen krijg waar ik 45 jaar voor betaald heb. Strak plan hoor! Draghi had allang achter slot en grendel moeten zitten.

Goofje | 26-08-19 | 10:32

Maatregelen bij de NS betekent meestal dat ze minder treinen inzetten. Dus dat wordt war.

echtpaul | 26-08-19 | 10:18

Is die drukte niet elk jaar in een bepaalde periode - zoals na de ZOMERVAKANTIE, inderdaad - ongeveer even groot? Zucht.

MickeyGouda | 26-08-19 | 10:16 | 1

Nou, zoiets moeten ze toch allang weten? Heb zomaar het idee dat de herfstblaadjes ze dit jaar ook weer gaat overvallen.

Muuke | 26-08-19 | 10:53

Door wan beleid van onze linkse rakkers krijgen we in Nederland een verkeers en spoorwegen drama ,want ze proberen alle uitbreidingen met rechtszaken te blokkeren met goed keuring van onze bananen republiek rechters.

gerrit5042 | 26-08-19 | 10:14 | 2

In plaats van vol in te zetten op het vraagstuk bevolkingsgroei.

CalamityJane | 26-08-19 | 11:02

Hopelijk maakt de NS minder fouten dan u.

daytripper | 26-08-19 | 11:17

Ik vind het al heel wat dat de NS niet minder treinen inzet om zo de punctualiteit te kunnen garanderen...

Terra | 26-08-19 | 10:13

Zijn er dan nog mensen die werken.
Mij niet gezien,werken is voor de dommen.

rein9576 | 26-08-19 | 10:13 | 2

Reaguren kan je dan ook wel als werken beschouwen...

laurentius | 26-08-19 | 10:31

NS - Not Suitable

Manus Olie | 26-08-19 | 10:12 | 1

NS Bondgenoten.

keestelpro | 26-08-19 | 10:41

het veevervoer is tegenwoordig comfortabler dan vanaf Haarlem naar Amsterdam forensen

TDB | 26-08-19 | 10:11 | 1

U weet echt niet waar u het over hebt.

Goofje | 26-08-19 | 10:33

NS is er in de loop der jaren erg op achteruit gegaan. In de oorlogsjaren reden ze stipt op tijd en was er onbeperkt plaats. Gaan ze nu dus voor betalen, dat dan weer wel.

Jan Leul | 26-08-19 | 10:11 | 2

Leer mij die Duitse efficientie kennen, geen trein vertok voor iedereen verzekerd was van een vierkante cm.

marrretje | 26-08-19 | 10:19

Dat is niet waar. Grote tekorten juist toen, uitgevallen treinen en weinig stipt.

Diotima | 26-08-19 | 10:30

Gewoon wat forenzenduwers-met-witte-handschoenen inhuren en klaarzetten op de perrons.

kweethetooknietbeter | 26-08-19 | 10:11 | 1

Precies. Met een shockstick. Moet je kijken hoeveel er inpassen. Forenzen moeten niet zo zeiken. "En rap een beetje anders geen pensioen"!! *op bank gaat hangruften en TellSell gaat zappen*

Pedronegro | 26-08-19 | 10:31

Reizigersrecord? Toen ik 5 jaar geleden dagelijks van de trein gebruik maakte stond ik tussen Utrecht en Amersfoort al klem op het balkon. Meer mensen in de trein kan simpelweg niet.

koeberg | 26-08-19 | 10:10

Tja, mede mogelijk gemaakt door domme lobby groepen zoals Milieu Defensie. De klimaat maffia schijnt maar niet te begrijpen dat eerst hevig investeren in infrastructuur, op de langere termijn veel positieve effecten heeft voor het milieu. Geen wonder dat men weigert de auto te verlaten. Wie wil er nou in treinen zonder airco als sardientjes op weg gaan naar het werk? Kan deze overheid nou echt helemaal niets?

Indoneesje | 26-08-19 | 10:09 | 1

Kort antwoord, nee.

Muuke | 26-08-19 | 10:55

Vroeger, van de Duisters, kregen zij complimenten dat ze zo keurig op tijd reden.
Maar dat was vroeger...

Premier Trutte | 26-08-19 | 10:09 | 2

Kunnen die Duitsers complimenten blijven maken. DB is het meest verschrikkelijke vervoersbedrijf op aarde...

SterF... | 26-08-19 | 10:12

Voor dat heulen met de vijand gaan ze nu dus betalen. Wel alleen aan joden en zigeuners, de Hollandse verzetsstrijder en tewerkgestelde kan de pest krijgen.

Jan Leul | 26-08-19 | 10:14

Zijn er echt nog mensen die met de trein gaan ja? Voor studenten is het gratis, alla, maar als je een baan hebt ga je toch met de auto man. Veel goedkoper, comfortabeler en vooral betrouwbaarder.

opblaasschaap | 26-08-19 | 10:08 | 2

Plus je mag roken in de auto. Nog wel.

VanBukkem | 26-08-19 | 10:15

Vandaar dat er zoveel vrouwen alleen reizen , de man wil niet mee vanwege ego moeilijkheden. Best gezellig , en die vrouwen maar vertellen dat ze op hun werk zitten ...... succes met je auto

ewout56593235 | 26-08-19 | 17:44

Volgend jaar wordt het tijdens de GP ook heel gezellig op de lijn Haarlem -Zandvoort. Meerderheid in politiek Bloemendaal wil niet meer dan 6 treinen per uur toestaan.

Jan Leul | 26-08-19 | 10:07

Alvast wat damagecontrol.... je kan er maar beter op tijd mee beginnen!

laurentius | 26-08-19 | 10:06

Goed doorzien deze framing, hulde Ronaldo! Dar kunnen de MSM wat van leren.

dr Rechts | 26-08-19 | 10:06 | 1

U denkt echt dat de MSM zich kritisch uitlaten over hoe het hier gaat?

2voor12 | 26-08-19 | 10:08

Nee, we moeten echt de auto uit en de trein in hoor!

Goldfinger | 26-08-19 | 10:05 | 1

Het gaat eigenlijk alleen over de spits, die drukte. Enige oplossing: spitsheffing. Of zoals de Nederlandse Spoorwegen het noemen: dalkorting.

Watunbidanwenu | 26-08-19 | 16:56

Dit 'nieuws' komt toch ieder jaar in september weer langs?

Volstrekt logisch, de (over-)bevolking groeit harder dan dat de NS/ProRail e.e.a. kunnen bijbenen. Zal altijd zo blijven zolang het economische piramidespel dat baat heeft bij een groeiende bevolking, leidend is en blijft.
Want bevolkingskrimp is immers 'dood en verderf', zie ook de vergrijzingshetze.

EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 10:05 | 1

De studentjes die thuis moeten blijven wonen vanwege stijgende koste en het absurde leenstelsel moeten ook op tijd aanwezig zijn.

Muuke | 26-08-19 | 10:58

Gelijk Gerrit Hiestra zonder parapluie wanneer het regent.

Theo-Pim-Riv | 26-08-19 | 10:03

Met andere woorden, de NS weet wat gaat komen maar is nog steeds te incompetent om genoeg treinen in te zetten.

Gloweye | 26-08-19 | 10:01 | 4

Gloweye: spijker. kop

nedpol | 26-08-19 | 10:36

@litebyte | 26-08-19 | 10:57: Niemand anders wil er geld insteken natuurlijk. Dan maar wat belastinggeld ertegenaan.

Muuke | 26-08-19 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken