Beerput van haat voor getuige terreuraanslag Utrecht. Zelfs familie werd bedreigd via Facebook
Hoe Nieuwsuur een dappere Hollandse jongen onder een bus duwde
Social
WTF interview met Nicky van Grinsven, first responder op het 24 Oktoberplein op 18 maart van dit jaar toen de Turk Gökmen Tanis, geïnspireerd door zijn geloof (islam -red.) besloot mensen in een tram af te knallen (wiki). Nicky was in de buurt aan het werk, hoorde schoten, schoot te hulp, hoorde Gökmen iets roepen, en wat er toen gebeurde zal u niet verbazen. ‘Dat waren bepaalde mensen van het islamitische geloof. Zij zeiden dat het niet waar was dat hij ‘Allahu akbar’ had geroepen, dat ik hun geloof probeerde zwart te maken. LEES VERDER BIJ DE VOLKSKRANT waar Nicky nogmaals onder een bus wordt gegooid. Arme Nicky. Weer de hele dag DM's. Van de Vijfde Colonne...
Reaguursels
InloggenEn de linkse meute kocht weer hun kleine beetje twijfe en schuldgevoell af door Baudet en Wilders de schuld te geven. En Jesse zag dat het goed was en boekte zijn vliegticket naar zijn vakantie bestemming....
Mensen, alsjeblieft. Stop met de sarcastische reacties op dergelijke berichten. Hoe vermakelijk en terecht ik ze ook vind, verplaats je eens in de bekrompen gedachten van de mindere medemens. Deze zwakzinnigen denken alsmaar meer dat zij er goed aan doen om regelrechte feiten te ontkennen en een realiteit in stand te houden waarin de betreffende bevolkingsgroep nooit wat kwaad kan doen, met het schild der geloof om zich te beschermen van alles wat tegen hen is. Wat een gore bedoeling is het ook..
Gelukkig dat ze al die haat en dreigmails eigenaren voor het gerecht gaan brengen.. het OM.. toch, toch niet?
Feitelijk zou men ieder bericht terug moeten kunnen volgen..
Deze bedreigingen zijn juist aan het licht gebracht door de Volkskrant.
Was je dronken toen je je tegel typte?
Naast alle gebruikelijke conclusies en irritaties, hulde voor deze stoere en hulpvaardige getuige is gewoonweg een frisse en nuchtere knul, een man van stavast, recht door zee ook. Maar inderdaad tekenend voor het huidig maatschappelijk klimaat dat hij en zijn naasten zware bedreigingen uit een ‘bepaalde hoek’ te voorduren kreeg. Vermoeiend die barbaarse mentaliteit.
Ik hoop stiekem zo dat de Linkse mediadrammers prive eens met de echte islam geconfronteerd gaan worden.
Dan piepen ze wel anders.
Media tuig is het
Deze bedreigingen zijn juist aan het licht gebracht door de Volkskrant.
Je bent "een beetje dom" zou Maxima zeggen
Die jongen heeft een belangrijke les geleerd, namelijk dat jij als blanke heteroseksuele man geen knip voor de neus waard bent, in de ogen van identiteitspolitiek gekkies. Het enige waar jij goed voor bent is werken en belangrijker nog, belasting betalen tot jouw dood, ter boetedoening voor het altaar van diversiteit
Gelukkig hebben die identiteitspolitieke gekkies (BIJ1) met pijn en moeite 1 zetel gehaald in het knetterlinkse Amsterdam.
Dus maak je niet zo druk.
@ArjenZH | 12-08-19 | 15:11:
Dat is 1 zetel teveel
Dan kunnen ze die stad ook nooit van hun leven met 1 zetel veroveren.
Wel een indrukwekkend interview met Nicky. Gewoon een held, dus. Hopen dat hij ooit over zijn trauma's heen komt en hij verder met rust wordt gelaten.
Wel vreemd, Facebook bedreigers zijn hoe dan ook te achterhalen, en dat is dus blijkbaar niet gebeurd, terwijl dat bij een Sylvana Simons zeer groots werd aangepakt. Ik heb tenminste nergens kunnen ontdekken dat er ook maar iets is gedaan om ze te achterhalen. Wellicht had er aangifte gedaan moeten worden? Of wellicht is er wel aangifte gedaan, maar heeft de politie beweerd dat het een hopeloze zaak zou zijn? Of de politie vreest ernstige ongeregeldheden als dat misdadige bedreigerstuig vervolgd zou worden?
Dat heeft geen prio want politiek niet interessant
dat dus... precies.
@Tony9mm | 12-08-19 | 14:09: yep je hebt gelijk Tony.
Net als die andere aanslagen, de dader wist zich gesteund, onderhouden en gedekt door een zwijgende grote groep mensen.
Maar zo rolt een religie of ideologie wat geen kritiek verdragen kan en helaas ieder zelfreinigend vermogen mist. Tenzij iemand het tegendeel kan bewijzen, maar het zal lang stil blijven....
Precies. Komt exact overheen met die PVV ers die bedreiging van Sylvana Simons (inderdaad een vreselijk mens dat wel) goedpraten.
Het cynische is dat extreme Moslims en extreem rechts aanhangers soms heel erg veel op elkaar lijken.
@ArjenZH | 12-08-19 | 13:55: Gelul. De bedreiger van Sylvana hadden ze binnen een week te pakken. Geert Wilders wordt al 13 jaar!! bedreigd. Me dunkt dat ze dan intussen wel een aantal van die malloten te pakken zouden kunnen hebben. Niets is echter minder waar. Ze doen er gewoon niets mee. Net als de bedreigers van deze jongen. Gaat ook niets mee gebeuren.
Extreme moslims en extreem rechts zijn dus niet altijd hetzelfde.
@Eagle0511 | 12-08-19 | 13:59:
Ik ben dus niet de enige die dat opvalt.
@Eagle0511 | 12-08-19 | 13:59: Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat extreem rechts en extreme Moslims even gevaarlijk zijn. Zie de aanslagen van Breivik, Christchurch, El Paso, moord op Duitse CDU politicus en dit weekend de vermoedelijke aanslag in Oslo.
Als we alle Moslims vragen de Moslimterreur te veroordelen, moeten we volgens diezelfde redenatie ook vragen dat PVVers extreem rechts geweld veroordelen.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:05: Ja er zijn net zoveel slachtoffers gevallen door extreemrechts als door moslim extremisme. Nu even sarcasme-mode off: Alle vormen van geweld moeten we veroordelen maar we moeten geen verstoppertje meer spelen over de gevaren voor onze maatschappij. De Islam is een direct gevaar voor onze maatschappij en onze vrijheid terwijl rechts extremisme slechts marginaal is.
@Almereraar | 12-08-19 | 15:00: Ik vind Breivik, Christchurch, de moord op een Duitse CDU politicus, de moorden in El Paso en nu dit weekend ook weer de aanslag in Oslo nu bepaald niet marginaal meer.
@ArjenZH | 12-08-19 | 13:55:
“soms heel erg veel op elkaar lijken.”
Hoefijzer model geldt ook hier. Mensen die lopen te waarschuwen over het barbaarse karakter van de islam, de sharia, de homo- en vrouwenhaat staan zelf vaak voor straffen te pleiten die zo uit een islamitisch wetboek lijken te komen, staan zelf vaak vrouwonvriendelijke of seksistische taal uit te kramen of idiote bronstijd ideeën over homoseksualiteit te verkondigen.
@Eagle0511 | 12-08-19 | 13:59: Het kan ook wel, als ze maar willen. En als het mag van hun politiek gestuurde korpsleiding.
@Titaantje | 12-08-19 | 15:06: Wat vindt u eigenlijk van de bedreigingen jegens die jongen? Want u heeft het nu niet over de bedreigers van die jongen, maar over mensen die terecht waarschuwen voor de zwarte kantjes van "het geloof van de liefde, eh onderwerping."
@ArjenZH | 12-08-19 | 15:05: Het valt altijd nog in het niet bij de terreurslachtoffers sinds 9/11.
Nicky van Grinsven wordt niet "onder de bus gegooid", niet door Nieuwsuur en niet door De Volkskrant. Men laat hem zijn verhaal doen, niets meer of minder dan dat. Van Grinsven krijgt van islamfascisten een bak bagger over zich heen op Facebook, niet van Mariëlle Tweebeeke of Remco Andersen... Dus legt het me uit, beste Pritt: door wie wordt van Grinsven "onder de bus gegooid"?
Ja deze kon ik ook niet volgen. Wat hadden ze dan moeten doen? Dit gedeelte van Nicky zijn commentaar weglaten?
Verklaar je nader.
@kibambam | 12-08-19 | 14:10: Je verkondigt exact dezelfde standpunten als Breivik en de moordenaar in El Paso.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:14: Ja, en ?......
Het is gewoon niet waar wat je hier zegt, er wordt geen enkel geweld daar verkondigd.
Heb jij dan een andere oplossing of alleen maar de oplossingen die al 40 jaar niet werken.....
@A333aan | 12-08-19 | 14:17: De overgrote meerderheid van de Moslims verkondigt ook geen geweld. Maar toch vind je dat ze op grond van dezelfde religie als de aanslagplegers hun verontschuldigingen moeten aanbieden.
Jij verkondigt ook geen geweld, maar je ideologie komt wel heel erg overeen met die van de aanslagpleger in El Paso en die van Breivik.
Volgens je eigen redenatie moet jij je nu ook verontschuldigen.
Lijkt mij onzin.
@kibambam | 12-08-19 | 14:18: Vandaar je term "Endlösung"?
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:14: en Dayton en de aanslagplegers van Janmaat en Costo en natuurlijk de Alsjeterrydoodwiltschieten lieverdjes. Volgens Elsevier dan he. Je probeert nu iets te spiegelen in een aantal tegels, en doet weer lekker extreemlinks zoals we dat mogen verwachten van je... iedereen die het niet met je eens is, kaltstellen als racist en minderwaardig. Was ook bij fascisme een dingetje... een andere mening niet tolereren en dan maar iedereen die niet die van jou aanhangt, schandpalen. Maar gelukkig zie jij dit compleet anders... typisch extreemlinks dus en je komt hier anderen iets verwijten?? Wat een lef... domme en blinde lef maar okee. Ook dat is iets wasr extreemlinks als schimmel van groeit. Ik snap dat je je hier altijd minder prettig voelt dan in het circlejerkende meelopers kringetje waar je je wel thuis in voelt, maar iedereen op een hoop flikkeren zodat jij je beter voelt is nog vileiner dan racisme. Dat is slinks. En daar moeten we wel trots op zijn dan, dat is wel dé juiste weg om te bewandelen? En wie denk je eigenlijk te zijn door dat te bepalen? Ook links, beetje dictator neigingen?
https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2018/03/aivd-extreem-links-gewelddadiger-dan-extreem-rechts-592921/
@Acar_ketimun | 12-08-19 | 14:36: De aanslagpleger in Dayton stemde democratisch maar is nog geen verband aangetoond tussen zijn politieke ideologie en de aanslag. Dat geldt voor de aanslagpleger in El Paso wel.
Voor het overige bewijst je gescheld mijn gelijk en is je bewering dat ik extreem links ben hilarisch. Het woordje racisme heb ik overigens helemaal niet in de mond genomen.
Ik wens je nog een fijne dag.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:30: Huh, mijn ideologie ??? Die verkondig ik nergens en helemaal niet ! Jij kan helemáál niet begrijpend lezen hè, ik heb het daar over de opmerking van; kibambam | 12-08-19 | 14:10 | reageer | favorietblock
@A333aan | 12-08-19 | 15:13: Je reacties ademen heel erg een PVV/ FvD stempel. Partijen die het ook openlijk over "omvolking" hebben, net als Breivik en de aanslagpleger in El Paso.
@ArjenZH | 12-08-19 | 15:51: Jezus man, wat ben jij een domme leuteraar. Er is in Nederland niemand die rechts is die geweld gebruikt. Geweld komt van de antifa's, van Jerry Afriyie met zijn zeurpieten en van de schreeuwers die rechtse mensen het spreken onmogelijk maken. Kortom, van links. En natuurlijk van de moslims, die met links een onheilige alliantie vormen. En dan loop jij te leuteren over ultrarechtse aanslagen in het buitenland. Jammer hè, dat er in Nederland geen ultrarechtse aanslagen plaatsvinden? Dat zou zo mooi passen in jouw verknipte wereldbeeld.
Dit is NL anno 2019:
Integer doen van een politiek gevoelige feitelijkheid == gedoe krijgen.
Snik.
En natuurlijk gaat de politie deze bedreigers niet vervolgen of zelfs proberen te vervolgen.
De politie is een farce!!!!
Nou dat is precies het probleem. Een moslim pleegt een aanslag, laat weten dat hij dat in de naam van het geloof doet, zo laat hij in een brief weten. www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art... Maar volgens andere geloofsgenoten probeert een getuige, die verslag doet van wat die zag en hoorde die dag, hún religie zwart te maken.
Allah vervloekt hún blindheid.
Maarrr goed. Het gaat al zo vaak over de islam, laten we het eens hebben over het opkomend facisme...
Ja laten we het vooral niet hebben over Christchurch, El Paso, Breivik en de aanslag dit weekend in Oslo
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:07:
Daar kunnen we het ook over hebben. Wat wil je er over kwijt?
@ratelaar | 12-08-19 | 15:28: Zie je eigen opmerking over het opkomend fascisme.
@ArjenZH | 12-08-19 | 16:01:
Leg uit. Je haalt 4 voorbeelden aan, geografisch duizenden kilometer verspreid. Misselijk makende aanslagen gepleegd door alleen opererende geradicaliseerde rechtsextremisten.
@ratelaar | 12-08-19 | 16:51: Een heel groot deel van de Moslim aanslagen wordt ook gepleegd door eenlingen en ook daar zie ik veel geografische spreiding. Kortom de overeenkomsten zijn verbluffend.
@ArjenZH | 12-08-19 | 16:58: Met dat verschil dat westerlingen zich wel laten horen als het om rechts radicale aanslagen gaat en je Moslims nauwelijks hoort als het over gewelddadig Jihadisme gaat. Terwijl je met 50 miljoen Moslims alleen al in Europa gerust wel een aardig statement kunt laten zien.
@Heiner | 12-08-19 | 17:26: Klopt gewoon niet. Gewone Moslims protesteren wel degelijk tegen de aanslagen, radicale Moslims niet. Gematigde westerlingen protesteren tegen extreem rechtse aanslagen, maar rechts extremisten zoals PVV aanhangers niet.
Ook hier zijn de overeenkomst verbluffend.
En jijzelf blijft maar generaliseren in de overtreffende trap.
@ArjenZH | 12-08-19 | 16:58:
Zoals Gökmen T, Malik F, Hardi N, Mohammed B, die hebben allemaal in naam van hun god een aanslag gepleegd of voorbereid. 4 Nederlanders een overeenkomst, ze beroepen zich op hun god om een aanslag in Nederland te plegen. Niet geheel toevallig laat Gökmen T ook een verwijzing achter naar de moslim broederschap. De moeder van alle islamistische organisaties met het doel om iedereen te onderwerpen aan de islam en volgens de sharia te regeren. Daar zit een weldoordachte langjarige strategie achter. Gek genoeg een stuk georganiseerder dan de extreem rechtse eenlingen. Waar iedereen over elkaar heen buitelt om hún daden te veroordelen. Zien we weinig in de islamitische gemeenschap. Hoe komt dat? Misschien dat de radicalen de geloofsgemeenschap gijzelen? Of misschien omdat de geloofsgemeenschap geïndoctrineerd wordt in moskeeen gefinanceerd door buitenlandse islamitische organisaties? Zeg het maar.
@ArjenZH | 12-08-19 | 18:20: Geef eens een aantal voorbeelden van acties waarin Moslims expliciet oproepen het gewelddadig Jihadisme en de Jihadisten onschadelijk te maken? Waar zijn die spandoeken waar man en paard worden genoemd? "Iedere Moslim" ziet wel in dat beter zou zijn het Jihadisme en het Moslim extremisme de wereld uit te helpen. Waar vind ik dat terug?
@ArjenZH | 12-08-19 | 18:20: U wilt het over de PVV hebben of over mij, maar ik ben niet de vrome Moslim die 4 doden en 4 gewonden achter zijn naam heeft staan om zijn rolemodel uit Mekka te pleasen en ik ben ook niet de smerige honden die een getuige de kanker wensen, dus waarom heeft u het daar niet over? Ze doen het toch voor hun geloof?
@Heiner | 12-08-19 | 20:01: Je wilt het niet snappen. Ja er worden vreselijke misdaden begaan uit naam van de Islam. Maar waarom moeten vredelievende Moslims daar tegen protesteren volgens jou? Waarom zou jij moeten protesteren tegen Breivik?
En hierna www.euronews.com/2017/06/17/muslims-m... een voorbeeld van Moslimprotest
@ArjenZH | 12-08-19 | 20:22: Om het te stoppen en uit puur eigenbelang. Moslims zijn gebaat bij de vernietiging van het gewelddadig Moslim extremisme. Dan over die filmpjes. Ik kreeg uw linkje niet geopend, dus heb ik wat trefwoorden ingevoerd Opvallende zaken, een vrouw, vermoedelijk een liberale Moslima, sprak over het Islamisme, het applaus was uiterst mager. Verder hoorde ik in het tweede filmpje dat de grootste Moslimorganisatie in Duitsland al van te voren had gezegd niet mee te doen omdat ze niet wilden dat extremisme aan de Islam werd gelinked. Verder weer de gewone beelden dat "het niets met de Islam te maken had" maar nergens "dood aan het Moslim extremisme"
@ArjenZH | 12-08-19 | 20:22: Een goede reden voor Moslims om tegen Moslim extremisme te protesteren was wat er beweerd werd in de filmpjes uit Keulen, nl dat de meeste slachtoffers van het Moslim extremisme Moslims zijn. Gezien de 100.000den doden die in landen als Syrië, Irak, Afghanistan en Lybië zijn gevallen door het Moslim extremisme had men daar wel een punt.
@ArjenZH | 12-08-19 | 20:22: "Je wilt het niet snappen" Ik doe mijn uiterste best om te snappen waarom Moslims datgene wat hen kapot maakt (nl het Moslim extremisme) niet harder aanpakken.
@Heiner | 12-08-19 | 21:13: In 2017 hebben meer dan 40 Islamitische landen een verbond gesloten om tegen IS te strijden.
Wat een stel amateurs ook zeg.
Overigens viel me in de media ook iets raars op. Bijna direct nadat de vrome Islamitische moordenaar Tanis 8(!) slachtoffers had gemaakt (4 dood en vier gewond) en het halve land lam legde, kwam die Michel Panhuys in het nieuws. Nou valt er over die Panhuys ook niets goeds te zeggen, maar toen hoefde men het gelukkig niet meer over Moslim Tanis te hebben. Net of dat nooit gebeurd was. Maar het was wel gebeurd. 8 slachtoffers omdat de dader aan chronische Islam leed.
Wegblijven van dat Facebook riool, dat scheelt een boel.
Wat ook zou schelen is als men als overheid eindelijk eens inziet dat Islam geen vrede is, maar een rancuneuze apendoctrine met nogal wat misdadige believers.
@pesego | 12-08-19 | 12:25:Wat zijn er toch een domme mensen in de wereld. en dat in nou net het probleem. Gezond verstand is zelden geworden
@Heiner | 12-08-19 | 13:10: En wat is dat vuilnis volgens jou?
@ArjenZH | 12-08-19 | 13:51: Geweldsbereide Moslims, haatpredikers zoals Fawaz Jneid en de familie Amaouche, Syriëgangers, hun haatbunkers en al hun fans. De Islam en de reputatie van de Moslims zou toch veel beter zijn als bovengenoemde fenomenen niet meer bestonden of als Moslims er zelf de strijd mee aangingen inplaats van het voort te laten kankeren.
@pesego | 12-08-19 | 13:45: Wat vind u dat er met Jihadistische moordenaars en hun fans moet gebeuren en wat er met mensen moet gebeuren die de getuige van een Jihadistische aanslag bedreigen en dus blijkbaar fan van de dader of zijn levensbeschouwing zijn. Ik denk dat het beter is, als zulke mensen er niet meer zijn en dat het nog beter zou zijn als Moslims dat eens zelf ter hand gaan nemen, voordat er weer onnodig slachtoffers vallen. Maar misschien ziet u liever nog meer Jihadistisch geweld?
@Heiner | 12-08-19 | 14:04: Mee eens met dat lijstje. Maar dan ook graag haatprekend extreem rechts niet vergeten. Heb jij de aanslag in El Paso (motief "strijd tegen omvolking") al veroordeeld?
@ArjenZH | 12-08-19 | 13:51: Een wereld zonder geweldsbereide Moslims, dat wil toch iedereen, ook Moslims? Of zie ik dat verkeerd? Die geweldsbereide Moslims halen hun inspiratie wel uit datgene wat alle Moslims verbindt, nl de idioterie van Mohammed de profeet.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:13: en die in Dayton? Opvallend ook dat in de US ze het meer over El Paso hebben dan Dayton, of gezien het door sjw gegijzelde narratief in dr media geheel volgens verwachting. En Antifa? Hoor je amper wat over terwijl dat zwarte blok clubje zich aan het bewapenen en trainen is daar. Ook daar gaat het niet over, nee vooral extreem rechts blijven benoemen en alleen maar extreem rechts. Zodat extreem links niet benoemd hoeft te worden.
@Heiner | 12-08-19 | 14:13: Natuurlijk willen alle normaal denkende mensen -inclusief Moslims- af van radicale aanslag plegende Moslims.
Maar waarom verwacht je van alle (geweldloze) Moslims dat ze dergelijke aanslagen veroordelen.
Ik vraag jou als blanke nationalistische man (PVV?) toch ook niet de aanslag in El Paso te veroordelen? Een toch is er een dader die volgens zijn eigen verklaring de aanslag heeft gepleegd op grond van een extreem nationalistische ideologie (vreemdelingenhaat, strijd tegen "omvolking") die behoorlijk overeenkomt heeft met jouw denkbeelden / ideologie.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:13: Ja, dat heb ik toevallig, maar niet hier en bij dit onderwerp. Dit gaat nl over de Islamitische moordenaar Gökmen Tanis en zijn fans. Hoe vindt u dat Moslims in zijn algemeenheid omgaan met zaken als Jihadisme of Moslim extremisme of IS of de Syriëgangers? Is dat goed genoeg? Of kan dat beter? We zien wel heel veel gewauwel vanuit de Moslimgemeenschap over "rechts" en over het "boerkaverbod" (en hoe erg dat allemaal wel is) of Halal slachten of de iftar of andere uiterlijke opsmuk, maar over essentiële zaken als de houding ten aanzien van Jihadisme of andere vormen van Moslim extremisme en de bestrijding daarvan valt het vies tegen. Wat ook altijd zo opvallend is, is dat men gelijk weg wil van het onderwerp. U ook met uw "El Paso" De Bataclan, Charlie Hebdo, Zaventem, London, meerdere keren. Nice, Berlijn, de steekpartij op Den Haag CS, In Spanje een aantal keren. De rituele slachting van Van Gogh. Ook andere zaken, maar wel allemaal gepleegd door Mohammeds toppers. Noem die dan ook even.
@Heiner | 12-08-19 | 14:32: Ik ontken die vreselijke Moslimaanslagen helemaal niet, sterker nog dat is de grootste bedreiging van onze tijd.
En daar is nu nog een bedreiging bijgekomen. De bedreiging van extreem rechts. Een ideologie die ook resulteert in aanslagen.
Ik kijk helemaal niet weg van de Moslimterreur, maar jij wel van de extreemrechtse aanslagen.
Mijn punt is dat je generaliseert en dat je alle, of toch in ieder geval de overgrote meerderheid van de Moslims daarmee in verband brengt.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:39: "Ik ontken die vreselijke Moslimaanslagen helemaal niet, sterker nog dat is de grootste bedreiging van onze tijd" Dan wordt het eens tijd dat de Moslims er zelf wat tegen gaan doen, vindt u ook niet? Ik generaliseer helemaal niets, Op aanslagen door rechts extremisten is altijd veel en breed gedragen kritiek van blanke NLers, dan wel Europeanen geweest, net zoals op aanslagen van Breivik, de ETA, IRA, Brigado Rosso, De RAF/Baader Meinhof groep of bijvoorbeeld (de veronderstelde aanslag in de 70er jaren) Karl Heinz Hoffmann. Ook bijvoorbeeld bij de aanslagen op Turken in Duitsland zag je dat en dan was ook niemand te beroerd om oorzaken, danwel vermoedelijke daders te duiden.
Waar blijven de Moslims die problemen als het Moslim extremisme duiden? Overigens verwacht ik niet dat "alle Moslims" die Jihadistische aanslagen veroordelen. Waarom zou je iets veroordelen als je het eigenlijk helemaal niet zo erg vindt? Wat mij steeds weer bevreemdt is het geneuzel binnen de Islam over uiterlijk vertoon zoals hoofddoeken, boerka's, halal of haram of Iftars, terwijl er veel belangrijker onderwerpen zijn, zoals het gewelddadig Moslim extremisme en radicalisering.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:27: "Natuurlijk willen alle normaal denkende mensen -inclusief Moslims- af van radicale aanslag plegende Moslims." Normaal denkende mensen zeggen dan "Definitief opruimen dat Jihadistentuig inclusief haatpredikers en infrastructuur en geen ruimte voor een nieuw begin geven." Ik heb nog nooit een Moslim gezien die daar voor ijverde, ook niet bij de zogenaamde stille tochten na de zoveelste Jihadistische aanslag.
@Heiner | 12-08-19 | 15:12: Je moet je wat beter informeren.
www.ad.nl/home/terreuraanslagen-veroo...
@Heiner | 12-08-19 | 15:12: Ik wacht overigens nog steeds op de eerste PVV stille tocht na een aanslag door geloofsgenoten in het buitenland.
@A333aan | 12-08-19 | 13:54: ook nog een taalnazi ook, die denkt zijn intelligentie daar aan te kunnen ontleden. En mensen meteen in een hikje plaatsen op bazis van een paar woorden. Dan laat je toch echt zien hoe dom je bent,
@A333aan | 12-08-19 | 13:54: hahahah nee jij bent intiligent om meteen mensen in een hokje te plaatsen. je moest eens weten hoe dom je comment is. Maar goed bewijst alleen maar mijn gelijk.
@ArjenZH | 12-08-19 | 15:49: Welke geloofsgenoten? De PVV is geen geloof of doctrine en ook geen internationaal gebeuren.
@Heiner | 12-08-19 | 17:01: Geloofsgenoten is een metafoor. Rechtsextremistische ideologie. Met termen als "omvolking", haat tegen vreemdelingen, haat tegen alles wat "links' is
Komt 1:1 overeen met het gedachtengoed van Breivik en extreme Trump aanhangers.. Dus er zijn wel degelijk internationale paralellen.
@ArjenZH | 12-08-19 | 15:48: Terreur is nogal een breed begrip. U heeft een linkje in dat artikel www.ad.nl/dossier-nieuws/het-westen-m... Terreur veroordelen doet iedereen wel. De daders en de ideologie erachter veroordelen, dat is waar het om gaat. Daar gaat de schrijver van uw artikeltje aan voorbij en een groot deel van de Moslims ook. Men wil weg bij het probleem, nl dat de inspiratie voor die terreur voortkomt uit het Jihadisme en Moslim extremisme en dat die fenomenen voortkomen uit de ideeën van Mohammed de profeet. Noem het beestje gewoon bij de naam en draai er niet omheen. Als terreur eigenlijk gewelddadig Jihadisme of Moslim extremisme blijkt te zijn is er geen enkele reden meer om het tot "terreur" te veralgemeniseren. Als het over Breivik gaat, gebeurt dat ook niet. Dan wordt ook man en paard genoemd, ook door Moslims. Dat veralgemeniseren helpt niemand en zeker de Moslims niet.
@ArjenZH | 12-08-19 | 17:08: Nu weet u het wel te benoemen, ook al vraag ik me af wat Trump ermee te maken heeft. Waarom nu wel? En waarom zo draaien als het over Moslims of gewelddadig Jihadisme gaat?
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:39: Ik had u om 14:32 een vraag gesteld. Ik zal hem nog een keer stellen. Hoe vindt u dat Moslims in zijn algemeenheid omgaan met zaken als Jihadisme, Moslim extremisme of IS of Syriëgangers? Is dat goed genoeg of kan dat beter? Begrijpt u ook de beeldvorming die er ontstaat door het wegkijkgedrag, het weg willen van het onderwerp en het veralgemeniseren van gewelddadig Jihadisme naar terreur?
@ArjenZH | 12-08-19 | 15:49: "Ik wacht overigens nog steeds op de eerste PVV stille tocht na een aanslag door geloofsgenoten in het buitenland."
Heeft Lodewijk Asscher eigenlijk zijn excuses al aangeboden voor de aanslag in Dayton, gepleegd door een socialist?
@Heiner | 12-08-19 | 17:33: Zie mijn antwoord om 15:12
@MAD1950 | 12-08-19 | 18:05: De aanslag in Dayron is gepleegd door iemand die blijkbaar op de democraten stemt. Maar er is helemaal niet bekend of hij uit politieke motieven handelde. De schutter in El Paso heeft expliciet gemeld dat zijn aanslag is gepleegd ivm met het omvolken en haat tegen vreemdelingen Mexicanen.
Het verschil lijkt mij nogal duidelijk.
@ArjenZH | 12-08-19 | 18:15: De aanslag in Dayton is gepleegd door iemand die zichzelf expliciet socialist noemde, dus iemand die het gedachtegoed aanhangt van (toegegeven: de vreedzame) Lodewijk Asscher, maar ook het gedachtegoed van de gewelddadige Antifa en van de lieden die oproepen Baudet en Sinterklaas te vermoorden. Dat zijn in Nederland dus de mensen die je op zijn moordpartij kunt aanspreken.
(Ja, als jij de schuld van de moordpartij in El Paso mag leggen bij Baudet en Wilders, dan mag ik de schuld van de moordpartij in Dayton leggen bij de Antifa's en de Volkertvereerders.)
@ArjenZH | 12-08-19 | 18:12: Dat is de vraag ontwijken. Zal ik die vraag nog een keertje stellen? Of begrijpt u ook zo dat ontwijken en wegkijken juist datgene bevorderen waar Moslims het zo moeilijk mee hebben, nl dat ze worden aangekeken op de daden van hun Jihadistische toppers.
@MAD1950 | 12-08-19 | 19:46: Er staat helemaal niet vast dat de dader in Ohio uit politieke motieven handelde. Wat begrijp je daar niet aan?
@Heiner | 12-08-19 | 20:08: Wat jij doet staat in de wetenschap bekend als Mass Confirmation Bias
Dit concept kan goed worden uitgelegd aan de hand van een voorbeeld uit de recente Nederlandse geschiedenis: de moord op Marianne Vaatstra. In 1999 werd zij vermoord in Veenklooster. De moord kreeg veel aandacht in de landelijke media omdat de dader vermoedelijk een bewoner was van het dichtbij gelegen asielzoekerscentrum. Deze buitenlanders waren gevaarlijk, zo dachten velen. Bij vermoede van schuld werden zo alle buitenstaanders in een hokje geduwd. Massaal lijden de Nederlanders hiermee aan een groot vooroordeel. Wat bleek? Jasper S., iemand uit de regio, had de moord gepleegd. ‘Dat moest wel een verwarde man zijn geweest’, dachten de mensen die de asielzoekers aangewezen als zondebok. Dit voorbeeld maakt haarfijn duidelijk dat buitenstaanders makkelijk als groep over een kam worden geschoren, terwijl dit hokjesdenken niet op de eigen groep wordt toegepast wanneer een van de leden ernstig in de fout gaat.
Interessante woordkeuze uit de stijlgids van de krant: 'mensen van het islamitische geloof'. 'Moslims' in omgangstaal.
Ik heb het te doen met die geïnterviewde. Hij maakte iets traumatisch mee, hij handelde voorbeeldig door hulp te bieden, en hij kreeg alsnog shit over zich heen van reli-gekkies. Ondankbaar. Harteloos.
ben je zo naief of trol je nu?
@nancystjago | 12-08-19 | 12:30: je ziet wel wie naief is hier
Het mag dan wellicht een lone wolf zijn. Uiteindelijk wordt ie gesteund door een grote groep moslims. Deze groep (ik schat zo'n 30 -50 % van de moslims) heeft een grote hekel aan onze maatschappij: uitkering trekken, auto's en ambulances in de fik steken. Het deuntje is steeds hetzelfde: macht etaleren in de openbare ruimte (boerka, slachtdieren, gebed, geweld tegen lghbt enzovoorts, auto's in de fik steken); als daar iets van gezegd wordt is het islamofoob en lange teentjes. Pure machtsstrijd. Ik ben er ook tegen dat onze politie een afspiegeling wordt van de maatschappij. "Ze" zullen slechts vriendjes helpen.
Het zijn heel veel lone wolves en ze hebben één ding gemeen. Dat hun misdadige doctrine blijkbaar een vrijbrief is om dan ook maar zelf misdaden te plegen of te vergoelijken. Als een stelletje geiten mekkeren over een zeer beperkt boerka verbod en zelfs met agressie dreigen, maar niet over Jihadistische aanslagen. Als een stelletje geiten mekkeren over Wilders en Baudet, maar Moslims die voor hun geloof anderen (ook Moslims, soms zelfs kinderen) vermoorden, verkrachten en beroven de hand boven het hoofd houden. Als een stelletje geiten mekkeren als een paar Marokkaanse drugshandelaren elkaar overhoop schieten, maar geen woord als anderen het slachtoffers zijn. Aan de andere kant, wat verwacht je ook van mensen die achter een vroegmiddeleeuwse woestijnrover aanrennen.
@pesego | 12-08-19 | 12:30: lieve pesego. De werkvloer waar ik het over heb is academisch/HBO geschoold, commercieel werkzaam en niet aan UVA/Radboud "opgeleid".... Op lagere nivo's komt "islamofobie" nog veel meer voor.
@pesego | 12-08-19 | 12:39: ik heb geen klasgenoten en voor videospelletjes ben ik te oud.
'Educate yourself' roepen is een zwaktebod, ik zou nog steeds wat argumenten willen horen. Mag in jip-en-janneketaal, want ik neem aan dat je ervanuit gaat dat andersdenkenden mongool zijn.
90%
@Veldmaarschalk Sorry | 12-08-19 | 13:34: hahahah kijk ons kleine maarschalkje is op de ziel getriffen dus toch de waarheid. Ja als oud bent en het nog niet snap dan zal dat ook nooit gebeuren. Dan heeft het debateren met jou geen enkele zin. Maar goed je kan altijd nog botes gaan uitdelen bij handhaving of zo. Dan zijn de argumeneten ook al voor jou gemaakt.
@pesego | 12-08-19 | 13:48: 'debateren' is nogal een groot woord uit jouw mond, merk ik. Je hebt niks te melden. De hartelijke groeten.
*gooi nog maar even een [sic] omhoog
@Veldmaarschalk Sorry | 12-08-19 | 13:34: Die roept "educate yourself" , lol, in elk plempsel van 'm stikt 't van de schrijffouten. Een vmbo-ertje is 't. (hoog uit, lol)
@Veldmaarschalk Sorry | 12-08-19 | 13:34: Dat iemand op de werkvloer een negatieve ervaring met Moslims heeft is geen bewijs. Ik heb namelijk precies de tegenover gestelde ervaring. Is ook geen bewijs.
Het enige wat ik weet is dat hier op een absurde manier wordt gegeneraliseerd.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:01: Wat jij (of ik) voor een ervaring hebben doet er totaal niet toe. Het gaat om de dagelijkse negatieve manier waarop moslims zichzelf hier en in het buitenland manifesteren.
En dát zet die negatieve beeldvorming. En helaas is die terecht. dat jij dat niet ziet is derhalve ook niet van belang.
En dat ik dat wel zie, óók niet..
@A333aan | 12-08-19 | 14:14: Zeker. Moslimterreur is de grootste bedreiging van onze tijd en bepaald geen reclame voor de Islam. Dus wat is je punt precies?
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:46: Ik zei al dat je niet begrijpend kunt lezen ! Dat blijkt dus met deze opmerking van je !
@A333aan | 12-08-19 | 15:14: Die negatieve beeldvorming geldt zowel voor de Moslims (met stip op 1), als extreem rechts (een goede 2e).
Extremisme moet je niet met extremisme bestrijden.
@ArjenZH | 12-08-19 | 14:01: hehe arjen. eindelijk iemand met gezond verstand
@ArjenZH | 12-08-19 | 15:57: Als voorbeeld van extreem-rechtsgeweld wordt nog steeds de aanslag op de moskee in Enschede beschouwd. Naar mijn mening nogal een knullige "aanslag" waarvan ik me afvraag of dit nu "extreemrechts" geweld zou zijn? Ik zie toch meer geweld komen van moslimzijde en van antifa. Over het algemeen is extreemrechts erg dom. Ik zie daar niet zo snel een dreiging.
@nancystjago | 12-08-19 | 18:57: Kijk ook eens buiten de landsgrenzen. El Paso, Christchurch, Breivik en nog dichter bij huis een CDU politicus waarschijnlijk vermoord door een rechts extremist.
@ArjenZH | 12-08-19 | 22:28: Wat je dus ziet, volgens mij
islam - hoge organisatie van geweld; heel veel doden;
links - hoge organisatie van geweld; veel impact; weinig doden;
ultrarechts - lage organisatie van geweld; behoorlijk aantal doden.
Elke dode is er een teveel. Het moslimgeweld heeft, denk ik, veel zelfvertrouwen verkregen door nine eleven en ultrarechts voelt zich, denk ik, gesteund doordat veel mensen "anti-immigratie" gevoelens ventileren. Al ben ik zelf immigrant, ik vind dat immigratie veel te ver gaat maar ook dat we wat genuanceerder zouden moeten zijn (mijzelf incluis). Je speelt rechtsextremisme in de kaart door zaken niet helder te benoemen. Helder benoemen en nuance, dat zou het beste zijn (vind ik). Ik denk dat ook moslims die wel graag meedraaien in onze maatschappij (vooral vrouwen) hiermee geholpen zouden zijn.
Nicky van Grinsven, je bent een topgozer en je hoeft je helemaal nergens voor te schamen of te verontschuldigen.
Wat is er toch mis in dit land... ??!!
Heel veel.
Alles!
nou dat wordt in alle comments wel heel erg duidelijk wat er mis is in dit land.
@pesego | 12-08-19 | 12:36: hoeveel tegels over de comments hier ga je nog neerpennen? Want laten we het vooral over de toon van de discussie hebben, niet de oorzaak ervan. Wat heb jìj te verdedigen, welk (eigen) belang kom jìj hier verdedigen met je comment en reaguurder oneliners? Juist jij laat duidelijk zie wat er mis is in dit land en dat zal je zelf wel anders zien.
Moslims. Rest gaat redelijk goed ! Behalve een Ollongren hier en daar. En natuurlijk het feit dat heel links een bondgenoot ziet in de moslims tegen het boze ' kapitalisme ' en ... mensen die met feiten komen ipv op gevoelens afgaan.
@Acar_ketimun | 12-08-19 | 14:13: Dus met andere woorden geef je me gelijk. Volgens jou kun je dus in de comments dudelijk zien wat er mis is in dit land. Maar dat is voor jou helaas eenzijdig. geld alleen voor mensen die het niet met je eens zijn.
"Gematigd" betekent niet dat ze ideologisch en moreel deugen. "Gematigd" is een neutraal begrip, het duidt slechts de houding van het moment. Hoe die houding is als het er echt op aankomt, weet niemand. Is het dan de gematigde Moslim die jou helpt of is het de gematigde Moslim die jou de vernieling in helpt. Een ander dingetje, Er zijn hier >800.000 mensen die als Moslims worden aangemerkt. Rekkelijken en bevindelijken. Er zullen er niet veel zijn die beweren dat geweld en haatzaaien deugt, maar de eerste door Moslims georganiseerde protestactie of demonstratie voor of in een extremistenhol als Al Fourqaan (Eindhoven) Al Fitr (Utrecht en As Soennah (Den Haag en Rotterdam) moet nog steeds plaatsvinden, terwijl iedere "goede Moslim"toch zou moeten weten dat dat soort hokken en hun voorgangers/gastpredikers root of all evil is. Geen enkele kritiek, enkel en alleen verwijzen naar de grondwet "VvMU en Vrijheid van Godsdienst. Diezelfde VvMU die mensen als Wilders, Baudet of een Van Gogh niet gegund wordt. Dan staat men wel te fulmineren. Als Moslims net zo hard tekeer gingen tegen hun Jihadistenvullis als tegen mensen die gewoon hun mening uiten, zou het er al anders uitzien. Maar dat doen ze dus niet omdat ze "zo gematigd" zijn.
@pesego | 12-08-19 | 12:31: Wat vindt u dat er moet gebeuren met geweldsbereide Moslims en hun fans?
Het feit pesego | 12-08-19 | 12:31 | dat u direct zonder feitelijke aanwijzingen cq bewijsvoering MAD1950 beschuldigt van generalisatie en hem verder uitscheldt voor mafketel zegt meer dan genoeg of u als persoon betreffende het bediscussiëren van andere meningen en opvattingen. Het gros der reaguurders scheldt niet en u - schijnbaar gewapend met een bureaulade vol academische titels en andere wijsheden - kunt blijkbaar geen andere opvattingen verkroppen dat de gangbare door de MSM gebrainwashte variant. Succes met uw toekomst. Succes. Want dat zullen "ons soort mensen" als u echt nodig gaan hebben omdat men de zicht op de realiteit volkomen heeft verloren.
youtu.be/y1l4gGkPziA
@Heiner | 12-08-19 | 13:04: Islam = Sekte en zou dus verboden moeten zijn.
@Kim-Jung-Un | 12-08-19 | 13:43: Fout Kim Jung UN, jij als communist zou moeten weten dat het geloof het opium van het volk is. Dus elk geloof
Wat schelden betreft zijn ze dan wel weer goed geïntegreerd.
@pesego | 12-08-19 | 13:51: En een sekte , waar ik het over heb, is verboden . Zoek op waar een sekte aan moet voldoen en je zult zien dat ik gelijk heb. Islam =Sekte= Verboden
Dat interview nog eens bekeken.
Hij noemt toch 2x dat ie Allah Hakmaar roept.
Maar zij lut er gewoon overheen.
Vraagt wel later nog "denk je dat ie op iemand persoonlijk schoot' maar vraagt niet 'denk je dat het een islamitische aanslag is?'
Gelukkig maar dat Nieuwsuur en de NOS Nicky oprechte excuses aangeboden hebben. En daarnaast alle schaden vergoed hebben.
Oh, wacht eens eventjes..
Excuses voor wat?
@Papa Jones | 12-08-19 | 12:17: Dat ze zijn gezicht en volledige naam aan onze dubbelpaspoorige dubelmoralistiche medelanders hebben getoond. Dus dat ze hem niet even in bescherming hebben genomen.
Aan het einde van het filmpje is deze Gökmen Tanis te zien, in witte blouse.
youtu.be/CWEFigqJk7A
Ik mag hopen dat deze heldhaftige jongeman en zijn geliefden alle steun krijgen van de autoriteiten.
Uiteraard zal dat gebeu... Uhm nee
Voor de bühne zal dat absoluut zo zijn.
Yes, we mogen binnenkort een info filmpje van justitie verwachten.
Dat is dat kleine groepje wat het steeds verpest voor de rest. Ze reizen het hele land door, zijn altijd en overal aanwezig. Online ook dus. Kan je nagaan hoe goed die paar rotte appels georganiseerd zijn. De aanrijtijd van die paar met slechte bedoelingen ligt lager dan van de politie en ambulance.
Klein groepje?.... best knap dat dat” kleine groepje “elke uitzending van opsporing verzocht volledig kan vullen, en daarnaast elke krant, actualiteiten- en nieuws programma’s
@Repetitive Beat. Gelukkig zetten de "goede Moslims" zich massaal af tegen dit uitschot en doen ze alles om ze onschadelijk te maken. Oh ,wacht effe. Dat doen ze helemaal niet, want het is juist dit vuil dat "het geloof" beschermt tegen "kwade praat"
Tja en de regering, met behulp van o.a. de Postcodeloterij, (die de mensensmokkelaars van Artsen zonder grenzen financiert ) blijft maar islamieten importeren.
Prijzenswaardig van de Volkskrant om dit te publiceren. Haat is het trefwoord.
Achterlijkheid wordt gehandhaafd
In Marokko nb gaan vrouwen in shorts met de leus ''Yes we can short"de staat op om te demonstreren voor de Belgische meisjes die door een religek werden bedreigd met onthoofding omdat ze in shorts vrijwilligerswerk kwamen doen in Marokko
4e plaatje aanklikken op pag.
information.tv5monde.com/les-jt/afriq...
Ik zie een omgekeerde wereld, hier ziet het nu uit zoals het daar vroeger uitzag en daar ziet het nu uit zoals het hier vroeger uitzag....
Laat ze gvd hun eigen wegen onderhouden. Goed dat die Vlaamse organisatie alle hulpprogramma's in Marokko onmiddellijk opgeschort heeft!
De directe link: vodflash.tv5monde.com/jt_complets/afr... skip zelf even naar 4 minuut 12.
a. beter voor de privacy b. '4e plaatje aanklikken' tijdelijk werkt.
(bovenstaande is geen kritiek enkel om te helpen)
Ik kom veel en vaak in Marokko, en er valt met groten vreze te vrezen dat het daar binnenkort ook gedaan is met de pret. Ook dáár zie op een steeds grotere schaal wat je in Turkije kunt waarnemen: de 'islamisering' van de samenleving. Dat begint bij het stiekum achterin zetten van het bier bij de Marjane (de Marokkaanse Appie Heijn, maar dan met een maatje grotere winkels), telkens meer besoepjurkte mevrouwen en meneren in het straatbeeld van de grote steden (om over de woestijndorpen in het oosten en zuiden maar helemaal niet te spreken ...) en het demonstratief sluiten van de winkels tijdens het gebed (waren Marokkanen nooit heel strikt in...) en het lastig vallen van toeristen (meestal: toeristes) die te schaars gekleed zouden zijn. Verder staan de media natuurlijk ból van de staaltjes van verdorvenheden van de westerse vrouw. En waar zagen wij dit eerder? In Egypte. Als de huidige koning er mee stopt, dan is Zuid-Europa nog niet jarig (en Noord-Europa ook niet)
inderdaad. achterlijkheid aan beide kanten zoals je in de comments hier leest
Hoezo weer onder de bus gegooid, geen fan van de omvolkskrant maar dit interview plaats die jongen niet in een ongunstig daglicht.
Er staat niet dat de Volkskrant iemand onder de bus gooit.
Ik interpreteerde het ook anders, in eerste instantie.
@Papa Jones | 12-08-19 | 10:43: Inderdaad. Dat had anders geformuleerd moeten worden. de Volkskrant, NPO, NRC hebben vaak islam beschermende stukken, maar als ze dat niet doen, moet je ze het niet aansmeren. GS zou niet mee moeten doen aan dat soort linkse praktijken.
Deze held komt er goed af in dit stuk. Hooguit raar dat zijn Brabantse tongval benoemd moet worden. Doen ze ook niet met een Marokkaan, Turk, Surinamer, want dan ben je racist.
@Nuuk | 12-08-19 | 11:17:
Ja, dat die brabantse tongval wordt genoemd is apart.
Dat soort lui hebben hier geen ene moer te zoeken. Asociale profiteurs van de door hun zo verdoemde maatschappij waarin wij leven. Donder dan gewoon op en probeer je broek in eigen land omhoog te houden maar dat kunnen die kneuzen niet want anders zaten ze hier niet.
Dat zien ze zelf heel anders.
Broek?
Welkom welkom welkom
hij geeft Errol aan
Nu zitten de aanhangers van de maangod in een lastige spagaat: zij dragen hun ideologie uit als vredelievend, maar Tanis laat de werkelijke, gewelddadige aard van de islam zien. Blijkbaar schamen ze zich rot voor de ideologie die hen al vanaf hun prille jeugd met de couscouslepel is ingegoten. Echter de kwaadaardigheid van deze ideologie dient in stand te worden gehouden omdat deze hen veel voordelen biedt: privileges, seksslavinnen, bezit confisceren van ongelovigen en respect afdwingen voor hun door allah geschonken super-ego's. Door liegen, ontkennen en vooral gespeelde verontwaardiging denken zij de westerse mens te kunnen misleiden en als hen dat niet lukt is er altijd nog de geweld-optie die in de koran wordt aanbevolen. Hun verwerpelijke gedrag zien zij niet als criminaliteit, maar als een recht. De islam haalt het slechtste in de mens naar boven en dat geeft de gewetenlozen en zwakbegaafden vrij spel.
Dát, samen met diegenen waarvoor het allemaal te lang duurt voordat er meer terrein gewonnen wordt en voor hun eigenlijk te vroeg in actie komen, geeft genoeg exposure om dit dezelfde behandeling te geven als een motorclub. Veel landen zullen volgen, of het tegelijk plannen. Ik ben benieuwd hoeveel wapens er gestashed zijn in moskees en kelderboxen..
nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-islam_en... Zie hier de vrede die de doctrine nastreeft. Laat ook meteen zien waarom sommige Moslims er een ambivalente houding over zaken als mensenrechten, geloofsvrijheid en democratie op na houden.
Even praktisch.
In een rechtstaat bestaan er m.i. drie mogelijke scenario's waaruit een keuze dient te worden gemaakt hoe met deze situatie om te gaan:
1. Aangifte doen en hopen dat justitie die bende oprolt;
2. Stilzitten en hopen dat de storm overwaait;
3. Emigreren.
Indien de rechtstaat niet functioneert dan landen we als consequentie aan in een ongeorganiseerde samenleving. In organisatietermen: 'het recht van de sterkste'.
Tussen de organisatievormen van 'rechtstaat' en 'het recht van de sterkste' zit geen ruimte. Van de twee is het één.
Het onderwerp hier: rechtstaat of niet.
Eensch, wanneer u met emigreren bedoeld het remigreren van den achterlijken cultuur. En ja, desnoods met geweld ende strijd.
De rechtstaat hier bestaat niet meer als het om moslims gaat (en in Duitsland is het nog heel veel erger).
Het komt zo ver dat ook het merendeel van onze politiemensen, ambulancepersoneel etc. het bijltje erbij neer gooit. Dan wordt de anarchie helemaal een feit en rest alleen nog burgeroorlog.
Wij kunnen ons echt het beste gaan bewapenen want dit gaat helemaal fout aflopen. Ik ben ervan overtuigd dat er heel veel AK-47's rondzweven in die kringen. En ik ben echt niet paranoia. Over 4 jaar (2023) is het 100 jaar geleden dat het Ottomaanse rijk ten onder ging en ik denk dat dan het seintje komt van ome E. om de aanval breedschalig Europees opnieuw in te zetten....
1 gebeurt niet.....2 gebeurt niet.... 3 is voor de meeste mensen onmogelijk gezien hun verplichtingen, waar ze niet onderuit kunnen....
@GWB | 12-08-19 | 10:50:
Nee, dat beweer ik niet; remigreren! N.I.E.T.
Indien ik het woord remigreren had willen gebruiken dan had ik dat ook gedaan, want mijn woordenschat is niet al te beperkt.
Mijn pleidooi gaat uit naar een homogene samenleving op basis van de grondrechten van vrijheid en veiligheid. Soevereiniteit of te wel zelfbeschikking.
Ik begrijp dat u wanhopig bent, maar geweld lost niets op en genereert slechts meer geweld.
Echter, het recht op zelfverdediging is verankerd in het grondrecht van zelfbeschikking.
Ik ga ervan uit dat justitie voor veiligheid zorgt (naast het garanderen van vrijheid zijn dit de voorwaarden van bestaan van een overheid). Indien die vrijheid niet kan worden geboden door de overheid dan dienen we contact op te nemen met onze volksvertegenwoordigers en hen verzoeken tot indiening van het wetsvoorstel conform het zogenaamde ‘second amendment’ in the USA; betreffende het recht op zelfverdediging.
Terug naar de basis; het volk heeft hun wapens ingeleverd en betaalt belastingen. Als tegenprestatie bestuurt de overheid de natiestaat en garandeert vrijheid en veiligheid. Indien de overheid verzaakt dan dient de bestuursovereenkomst (grondwet) tussen het volk en de overheid te worden herzien.
@Voight-Kampff | 12-08-19 | 11:29: Derhalve dit artikel;
Maar dit zéér interessante artikel zegt héél iets anders over strenge wapenwetgeving;
doorbraak.be/strengere-wapenwetten-zo...
@A333aan | 12-08-19 | 11:38:
Is geen link ..... Wat zegt het door u aanbevolen artikel over strenge wapenwetgeving?
Tip: probeer het artikel te lezen door de bril dat de overheid uw veiligheid garandeert!
U bent immer welkom met een concrete vraag.
@Voight-Kampff | 12-08-19 | 11:53: Sorryyyy
doorbraak.be/strengere-wapenwetten-zo...
@A333aan | 12-08-19 | 12:13:
Zie mijn antwoord hierboven aan GWB van 10:50; met name alinea "ik ga ervan uit ....".
ik krijg best wel eens het verwijt dat ik anoniem reageer op de diverse fora. Dat is volgens sommige mensen laf.
Maar welke mening ik ook ventileer ik zal er altijd iemand mee tegen de schenen schoppen.
En die worden dan boos.
Zouden ze weten wie ik echt ben dan kan je er op wachten dat er een shitload aan verwensingen mijn kant opkomen en ook richting de mensen die ik ken.
Dus kan ik twee dingen doen:
Anoniem reageren.
Voor altijd mijn mond houden.
Same here.
De linksmedia vernaggelt je ter plekke. De hele naam in beeld brengen, doen ze dat ook bij criminelen?
Ben je slecht genoeg, nou dan mag je bij Twan in zijn talkshow de bink uithangen en dwepen ze met de crimineel.
Rechts is nu bijna overal aan de macht in Amerika en Europa, ook andere landen.Hitler zou nu in zijn graf omdraaien,zei de Paus uit Rome,maar criminelen zijn niet links of rechts.
Het is ook logisch dat als een moslim in Christchurch zou getuigen van de schietpartij met doden, hij door christelijk inwoners zou worden bedreigd op asociale media, dus dit lijkt me ook normaal gedrag.
Jij weet niet wat normaal is volgens mij. Dat iets vaker voorkomt wil niet zeggen dat het normaal is.
@Rdock | 12-08-19 | 10:17: was idd cynisch bedoeld.
@Rdock | 12-08-19 | 10:17: probeer eens tussen de regels door te lezen.
War is Peace
Freedom is Slavery
Ignorance is Strength
- 1984, George Orwell
Islam is Peace
(economic/individual) Freedom is Slavery
Diversity is our Strength
- linkse leiders en propagandisten
These: Orwell;
Antithese: Linkse leiders;
Synthese: Homogene rechtstaat op basis van soevereiniteit volgens UVRM.
Overal ter wereld zijn er mensen die de islam een slechte naam bezorgen. Dat zijn moslims die vanalles flikken wat niet deugt. Terrorisme, vrouwenhandel, vrouwen mishandelen, drugshandel. Alles wat de islam zogenaamd verboden heeft doen ze. Geen woord hoor je hierover uit de mond van andere moslims, nee ze verdedigen die terroristen zelfs of zeggen dat het geen echte moslims waren.
Dus natuurlijk nu ook weer, Nicky probeert de islam een slechte naam te geven. En in plaatst van er wat aan te doen dat er moslims voortdurend over de schreef gaan, gaan ze natuurlijk achter Nicky aan. Ze weten precies wie er niet deugt in eigen kring en waarom, maar daar hoor je ze niet over.
Niemand hoeft islam een slechte naam te bezorgen. Dat doet islam helemaal zelf.
Volgend jaar komen er nog meer mensen naar Mekka. Dat geloof valt bij velen toch in de smaak. Dat is nu eenmaal het kudde gedrag ven de mens. Hij denkt vrij te zijn en het zelf altijd te kunnen weten en regelen. Ondertussen wordt hij "geleefd".
Het zijn net papen.
@happen_maar | 12-08-19 | 10:36: Maar dan zonder "p"
Weer een bewijs dat die achterlijke doctrine uiterst gewelddadig is en niet in Nederland thuishoort.
Het merendeel van deze gasten is sociopaat., kenmerken o.a. ;
Gaat vaak in tegen de wet of sociale normen.
Liegt en bedriegt regelmatig.
Is impulsief en maakt geen toekomstplannen.
Bekommert zich niet om de veiligheid van anderen.
Heeft de neiging geweld te gebruiken en agressief te worden.
Is onverantwoordelijk en kan niet aan zijn financiële verplichtingen voldoen.
He, nu snap ik waarom Slinks zo goed met die gasten mengt. Zelfde kenmerken!1!!
@GWB | 12-08-19 | 11:01: Dat vonden Breivik en de schutter in El Paso ook!
En die schavuit van een Nicky heeft dat briefje dat in de auto lag ook zelf geschreven zeker... Wat een achterlijk geloof is het ook. En de mensen die het aanhangen zijn misschien nog wel erger.
Al meer dan 1400jaar laten sommige mensen die sommige dingen doen, hun tanden en kromzwaarden zien en al 1400jaar is het wachten weer op het omslagpunt, want waarom zou dat niet komen en dan is het weer wachten tot sommige mensen die sommige dingen doen gehergroepeerd zijn en gaat het "feest" weer verder.
Myxomatose is er niks bij, maar vertoond wel dezelfde structuur.
Las net dat Grapperhaus tot de bodem gaat uitzoeken wie die figuren zijn die deze getuige en zijn familie bedreigen. ‘Vervolging ligt voor de hand, doodsbedreigingen worden door justitie altijd uiterst serieus genomen’, aldus een opmerkelijk strijdbare Grapperhaus.
Dna hebben ze al, via een oom of zo. Slachtoffers ook en getuigen zat, ja hier zal de onderste steen bovenkomen, dat worden hoge taakstraffen.
Greet heeft andere ervaringen, ondanks vrachtwagens vol grove beledigingen en bedreigingen.
Uiterst serieus genomen... Ja, het slachtoffer, ja. Eerst door de dader, daarna door justitie. Doodsbedreigingen zijn heel normaal in die cultuur en wij moeten ons wel een beetje aanpassen, hè.
@Theo-Pim-Riv | 12-08-19 | 10:07: een stevig gesprek met de politie ja... dat zal ze leren
@Nicky
Jij bent een Held
Jij deed wat niet veel mensen zullen doen
Dat zit in Jouw bloed
@Nicky in mijn ogen ben jij een echte ridder een echte Floris.
Ik bid, dat jij en jouw familie met rust worden gelaten en hoop, dat jullie schijt aan die minder minder minder lieden hebben.
Zo ziet een edelgermaan er dus uit en zo handelde jij ook @Nicky Held.
Edelgermaan? Wat krijgen we nou weer.
Jaaa bidden. Onze koekwauzen tegen hunnie koekwauzen. Koek-koek!
@arie-hoax | 12-08-19 | 10:06: dictionary.reverso.net/german-english...
Wat een fijne jongeman!
Held.
Die bedreigingen, dat gaat nog es heel groot worden..
Dat houd niet op, niet vanzelf.
Ja linke soep, want neem het op voor Nicky en gaat aangevallen worden, ook hier is dat tegenwoordig normale gang van zaken, met al die communicatie medewerkers (700+) van Rutte.
'De vijfde colonne'. Ik moest even opzoeken wat het was. Weer wat geleerd. Enemies of the state dus.
Tja. (Vermeende) kritiek op je sekte is ook iets waar je fel op moet reaguren. Niet zozeer voor de buitenwacht maar juist tov de overige sekteleden. Ze dienen blind te blijven geleauven in het sprookje. Alles daar afbreuk aan kan doen moet zwaar aangepakt worden. Meestal gebeurt dat verbaal (de meesten zijn namelijk niet zo Rambo) maar fysiek geweld is ook een optie. Alles om het kaartenhuis in stand te houden - alles om de schaapjes op het terp te houden.
Als de getuige wordt gehaat, en de dader niet, mis je iedere vorm van zelfreinigend vermogen.
De Umma staat boven de kufar - always.
Ik noem dat intimideren.
@Mr.Crowley | 12-08-19 | 10:02:
Intimideren is een ander woord voor terroriseren en het cirkeltje is weer rond.
Die reacties komen voort uit diep gewortelde haat en minachting. Een moslim hoeft geen zelfreinigend vermogen te hebben, want zij zijn het (door Allah persoonlijk) uitverkoren volk.
@Feynman Dat hebben Moslims allang bewezen. Kijk maar een naar het activisme wat Moslims ten toon spreiden na de zoveelste Jihadistische aanslag of als het bijvoorbeeld over IS, Syriëgangers of haatpredikers gaat. Iedereen ziet wel in dat het beter is als die aanslagen niet meer voorkomen en dat het ook beter is dat Jihadisme en andere vormen van Moslim extremisme niet (meer) voorkomen. Moslims beweren daar zelf het slachtoffer van te zijn, maar wat is de praktijk? Men beweert dat "dat geen Moslims" zijn en dat het dus niet hun ding is. "Islam is vrede" "Ik ben ook Moslim(a)" "Tegen xenofobie" "Tegen haat en Islamofobie" "Tegen terrorisme" luiden de dooddoeners op de spandoeken. Maar nooit "vernietig het Moslim extremisme en het Jihadisme" terwijl dat toch echt de problemen zijn.
Het is een hoopje hopelozen die dit doen, maak je er verder niet druk om er valt niets aan te winnen om deze mensen nog op te nemen in de maatschappij.
Ze zijn gedoemd tot uitkeringen en leven in de onderlaag van de maatschappij tot hun dood.
Tis heel hard om dit te zeggen maar de realiteit is helaas voor hen zo.
Het vervelende is dat je je er wel druk om moet maken omdat je anders zelf ten onder gaat. Wanneer mensen niets bijdragen, maar wel van alles profiteren, wordt het sociale stelsel onhoudbaar. Dit zie je nu al gebeuren.
Elk weldenkend persoon zal na een dergelijk bericht moeten concluderen dat het nooit meer goed komt met de inclusieve en multiculturele “samenlevingen” in Nederland, en de andere West-Europese landen. Zoveel onverbloemde haat, dat kan alleen maar goed fout aflopen. Maar toch waarom zou je dergelijke walgelijke verwensingen op Facebook plaatsen, naar een persoon toe die je immers niet kent!? Ik kan daar met mijn verstand niet bij, dan ben je al ver weg gegleden in je eigen gelijk en haatdragendheid.
Nu nog 150 weldenkende personen in de Tweede Kamer graag.
Had iemand eigenlijk iets anders verwacht dan?
Screenshots maken, overhandigen aan de politie, zij zoeken de zaak tot de bodem uit, daarna veroordeling.
Hahaha.... de politie en iets uitzoeken onder de multiculturelen. Laat me niet lachen.
Deze uitingen op facebook zijn een legale actie op religieuze grondslag. U hoeft hiervoor niet te bellen. MVg, de Popo.
Een veroordeling voor "ik hoop dat je xxmoeder neergeschoten wordt"? Ik verwacht een "foei!"...
Maar ben je de heer Geert Wilders en vraagt hij of wij meer of minder ellende en narigheid en stress willen, nou dan springt diezelfde antiNederland eliteclub op zijn nek en zijn ze al jaren bezig de beste man, die ook nog eens een Kogelwerend vest moet dragen voor Uw vrijheid, nou dan springen die linkscheelitemonsters naar zijn strot en willen ze de heer Geert Wilder en de PVV compleet Kaltstellen.
Je kan mij niet overtuigen, dat die hoernalisten niet weten, wat voor ellende die Held Nicky en notabene zijn familie gaan krijgen in dit Nedrigland.
Wilders heeft meer last dan VVDgraaf, want die loopt al weer marathons en winkelt al weer bij Appie elke vrijdagmiddag.
De ware aard...
‘Somebody did something’ is nog het enige wat we mogen zeggen na een extremistische aanslag door moslims.
En wie bedoel je dan precies met 'we'? Iedereen behalve moslims? Of ook moslims die niet-extremistisch zijn? Just curious. O, en waar ben je eigenlijk allemaal zo boos over, als paarse man? Je leeft in één van de fijnste, best georganiseerde en veiligste landen ter wereld! Ook benieuwd naar.
Weer een mooi voorbeeld dat die haatideologie hier niet hoort.
Een mooi voorbeeld hoe linkse tolerantie onze maatschappij aan het verkloten is.
Dit is standaardgedrag. In het echt en digitaal, opereren ze als een roedel. Dat gedrag geeft ze een status van onaantastbaarheid. Iets dat natuurlijk ook gewoon zo is, want een normaal mens kan niet binnen 2 minuten 50 barbaren optrommelen. Dit gaat overigens nog veel erger worden, maar dat zal hier wel bekend zijn. De pest is, dat je er niks tegen kan doen, want dan ben je het bokje of wordt je door de politie gearresteerd wegens het veroorzaken van opruiïng.
Bijna alle Hollanders zijn lafbekken,ze durven geen blok te zetten met elkaar,
Organiseer je en steun elkaar.
Misschien heeft God ons daarom dit nieuwe bloed geschonken om te mixen.
bah
@Theo-Pim-Riv | 12-08-19 | 09:54: Er valt niks te mixen, zelfs al zou je een doekje willen doen dan moet jij, niet zij, aanpassen en in de islamboot stappen. Anders kan je je foekiefoekie met een doekie wel vergeten.
Dat liegen is iets typisch Arabisch.
Het gaat om eer. Om gezichtsverlies te vermeiden wordt er een opzichtig en ongeloofwaardige leugen verteld waar men tot het extreme achter blijft staan.
Zo heeft een zoon de betrapt wordt op winkeldiefstal die spullen gewoon op straat gevonden. En een gestoorde gek heeft wat anders geroepen.
En in de Arabische cultuur mag je zo’n leugentje om bestwil ook niet doorprikken, anders worden ze agressief. De bedoeling is dat iedereen mee speelt. Net zoals wij kleine kinderen leugentjes vertellen omtrent Sinterklaas doet iedereen mee met leugentjes om gezichtsverlies te voorkomen.
is ook iets voor een VVD-er hoor
Liegen tegen ongelovigen is de heilige plicht van ieder moslim.
Liegen is niet Arabisch. Het hoort gewoon bij een persoonlijkheidsstoornis.
Wat is er met Sinterklaas?
Zo werkt het in een sekte gebaseerd op geweld en onderdrukking. Verbieden op grond van Staatsgevaarlijk.
Helemaal fout die bedreigingen, maar waarom zoveel belang aan dat gezicht boek geven? Opheffen en echt leven.
Trouwens ik neem aan dat justitie diepgaand onderzoek doet naar de identiteit van de dreigers op social media.
Diepgaand onderzoek naar de dreigers? Welke dreigers denken de onderzoekers..... Kop in het zand politiek als het gaat om de kansenparels in onze samenleving..
Misschien nog wat DNA onderzoeken?
Wedden dat geen één van deze steigers een bezoekje heeft gekregen van de politie? Moet je eens iets pro-zwarte piet, of islam-kritisch op je Facebook plempen, dan staan ze een uur later voor de deur. Graag kamervragen over welke actie politie en justitie genomen hebben n.a.v. deze dreigementen. De politie: die boerka past iedereen!
*steigers=dreigers
Ze komen maar terug van vakantie, ze hebben toch al abnormaal lang steeds vakantie.
Ach.... moslims richten de pijlen op een ander terwijl ze 98% kans lopen om afgemaakt te worden door een moslim.
Nederland heeft een Salvini nodig!
Maar één?
Bij de huidige media-landverraders kansloos, lukt niet met woorden(Pim/Wilders/Baudet)
Stem PVV!
@WitteGrunneger | 12-08-19 | 10:17:
-
Op de één of andere manier zie ik Geert Wilders nu niet echt meteen enthousiast plaatjes draaien op het strand...
Er zijn dus mensen die zich drukker maken dat een bepaald geloof in een kwaad daglicht wordt gesteld dan dat er dodelijke slachtoffers vallen door dat zelfde geloof.
Hoe kun je zo falen het leven?
Makkelijk
Door maar kennis te hebben van 1 boek. Dat beperkt je blikveld.
Mocht ik ooit in zo'n situatie terecht komen dan hoop ik dat ik met dezelfde moed en daadkracht anderen zou helpen. Nicky je bent een held.
Wie gaat Nicky beschermen, de iftarpolitie, de NPO en haar hoernalisten?
Vragen.....
Ja het is een schande. Dat je bij het minste of geringste op social media gekielhaald wordt, bedreigd en uitgescholden door een horde anonieme mafklappers. Helaas gebeurt dat iedereen die zijn nek uitsteekt. Nu dus door idioten die zich genoodzaakt voelen hun geloof te verdedigen middels bedreigen van een getuige.
Dat dus. Maar laat nu niet meteen dezelfde fout gemaakt worden als reactie, door *alle* moslims meteen maar weer te betichten van deze sentimenten. Dat doen we ook niet als het om andere groepen gaat, waarvan eenlingen zich zo misdragen. Ik lees het alweer hieronder. Sommige reacties zijn weer geheel duidelijk.
Verwijder de eenlingen.... en het kan wel eens heel rustig worden in Nederland.
Ik, en velen met mij, doen dat ook niet. Niet alle Moslims.
Wel 70-80%.
Ongeveer hetzelfde aantal dat beweert dat de sharia belangrijker is dan de NL grondwet;
Ongeveer hetzelfde aantal dat geweld zou gebruiken om het gezwel van een 'geloof' van ze te verdedigen;
Ongeveer hetzelfde aantal dat vindt dat homo's gelijk zijn aan varkens en homoïsme bestraft zou moeten worden;
Ongeveer hetzelfde aantal dat voor de boerka is;
Ongeveer hetzelfde... Ach, u snapt hem wel...
Klopt - er zijn ook fijne Neonazi's waarmee je gezellig kan klaverjassen.
@Realism Is All | 12-08-19 | 09:46:
Dat weet jij als feit, blijkbaar.
Dat het om 70-80% gaat.
Voor zover bekend zijn het enkelingen die deze bedreigingen uitten.
Zoals dat ook gebeurt bij ik noem maar iemand Sylvana Simons.
Zijn dan ook alle blanke witte mannen crimineel?
Of slechts een klein aantal idioten?
Wat denk je?
je kunt niet op voorhand alle moslims over 1 kam scheren.
Dan ben je geen haar beter dan waar je hen van beticht.
En dat gebeurt hier dagelijks.
Elke dag weer.
De hele godganse dag.
@HogeNood | 12-08-19 | 09:48:
Jij kan het weten, blijkbaar.
@HogeNood | 12-08-19 | 09:48:
Ja, zijn die niet met 1,6 miljard vertegenwoordigd.
Ik ga bidden, dat Nicky niet op suicide watch terechtkomt, want dan zou er wel eens suicide op hem gepleegd kunnen gaan worden.
En is de hulp van die vieze moordenaar in dat autootje al door de iftarpolitiemensen onderzocht?
Stop ho wacht niemand de deur uit!
Wiki: "Direct na het incident kaapte de dader een rode Renault Clio." bla bla bla.
Nicky: "Rode Renault Clio was hem achternagereden, zeg maar. De schutter stapte in aan de passagierskant. Dus dat betekend dat er nog iemand anders ...."
Lijkt me toch een redelijk betrouwbare getuige. Wat gaat hier mis?
Dat het geen aanslag mag zijn. Dat anders de islam besmeurd raakt.
Straks gaan ze nog zeggen, dat die enorme Held Nicky een aluhoedje is en dat wordt dan vast door een allahoedje ingefluisterd.
We hebben straks in Ons Nederland twee soorten hoedjes
1 het allahoedje
2 het aluhoedje
en wel in die volgorde volgens mij.
Zodra men toe moet geven dat die clio daar was, dat er allah snackbar geroepen werd en dat het dus een vooropgezette door islam ingegeven daad was zijn de rapen gaar. Dan wordt duidelijk dat de politie instructie van hogerhand heeft om alles te downplayen wat met dat kudtgeloof te maken heeft om toch maar vooral Wilders niet in de kaart te spelen. U zal ook zien dat zodra er zoiets gebeurt er op de npo ineens docu's vertoond worden over de toenemende rechtsextremisten in ik noem maar wat, rusland ofzo. Dit spel is zooooo doorzichtig geworden dat ik me afvraag of er in Nederland niet op grote schaal een of ander hallucinant middeltje in het drinkwater gedonderd wordt.
@dyslexieman | 12-08-19 | 09:39:
Ik kom toch tot 3 bevestigde terroristische aanslagen in NL die alles, maar dan ook echt alles met de islam te maken hebben:
Theo va Gogh
Steekterrorist op A'dam CS die 2 Amerikanen verwondt
Tram in Utrecht.
Dan zijn er nog 2 die op de meest ongeloofwaardige manier zijn omgebogen naar suikerspiegel en een grote vogel.
@dyslexieman | 12-08-19 | 09:39:
Die dader (die een volkomen lege persoonlijkheid scheen te zijn) beweerde in de rechtszaal iets als "Ze moeten niet denken dat ze van diamant zijn en de islam van zand)". Die dader haalt dus zelf de islam erbij.
@arie-hoax | 12-08-19 | 09:47: "Ik wilde laten zien dat zij niet van diamant zijn en wij niet van zand" is het letterlijke citaat uit de Volkskrant. Voor de goede orde.
En door wat voor personen wordt Nicky even met naam en beeld nogmaals bekendgemaakt.!
Zo langzamerhand moeten de niet tot sommige mensen, die sommige dingen doen behorende autochtone mensen zelf maar een boerka aantrekken bij dit soort zaken.
@Greg heeft daar toen met Hans al een goed voorbeeld van gegeven door uit veiligheidsoverweging een boerka te dragen, tijdens zo'n interview.
Zie hier het geloof van vrede. Maar dit heeft allemaal natuurlijk weer niks met de islam te maken. Laten we vooral blijven theedrinken en de andere kant op kijken. Dit is vooral geen probleem, er zijn hooguit wat kansenparels met een slechte jeugd etc etc.
Gewoon opsporen die lui. Paspoort innemen en naar die zandbak van ze terugschoppen. Geen slap gedoe meer.
Heb er slechts drie woorden voor = minder minder minder.
Een Kogelwerend vest wordt door vrijheidsstrijders gedragen.
Een boerkavest wordt door onvrijheidsstrijders gedragen.
Inderdaad wat heeft die Wilders toch gelijk
Schokkend!
Volop aandacht hiervoor graag.
Een hele organisatie aan inzetbare mensen om bedreigingen te uiten aan een ooggetuige van iets afschuwelijks wat je geloofsgenoot heeft gedaan.
Dan ook echt een actie op touw zetten om deze persoon en zijn familie te bedreigen. In wat voor land leven we?
Zie je wel vaker, ook bijvoorbeeld in de zaak van Marianne Vaatstra werden betrokkenen lastig gevallen door (online) gekkies met een mening.
Een islamitische terroristische daad vergelijken met een lustmoord. Manmanman
@de visser | 12-08-19 | 09:38: Tsja het zal allemaal wel te moeilijk zijn voor U maar de vergelijking of overeenkomst ligt niet in het soort misdrijf.
Die ligt in het feit dat er soms bij nogal high-profile misdrijven er (online) gekkies zijn die er een mening op na houden en betrokkenen lastig vallen.
Is wél waar. Mensen laten echt de meest grove reacties achter. Een trap na voor de slachtoffers.
Creatieve tegel - U krijgt vast een bonus van Soros.
@Berbaar | 12-08-19 | 09:48: Massamoordenaars krijgen ook stapels liefdesbrieven in de gevangenis. Dat je dat wel vaker ziet maakt het niet acceptabel, of wel?
@de visser | 12-08-19 | 09:55:
Leer eens lezen knul, waar stel ik dat de gedragingen van dergelijke (online) gekkies in high-profile strafzaken acceptabel is?
Ik stel slechts vast dat het wel vaker gebeurt, zo ook bijvoorbeeld in de Deventer moordzaak.
@Berbaar | 12-08-19 | 10:08: Wat denk je? Nicky wordt gericht bedreigd uit islamitische hoek, of het zijn "online gekkies" die graag stoken.
Je moet wel het onderscheid maken tussen mafkezen die online trollen, of het direct bedreigen van een getuige, en zijn familie.
Niet te vergelijken dus.
Inhoudelijk snap jij het niet, daarom reageer je altijd zo neerbuigend naar anderen, maar nu blijkt het je ook aan analytische vermogens te ontbreken. En het empathisch vermogen van een stoeptegel.
Succes
@de visser | 12-08-19 | 10:21:
Wat is het ondersceid dan, tussen idioten die in de Vaatstra zaak mensen bedreigen of in deze zaak? Of is het verschil voor jou alleen dat de ene moslims zijn en de andere niet? Ik vermoed het.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 10:31:
Bij de Vaatstra bedreigingen ging het om Micha Kat complotgekkies die in het algemeen geen maatschappelijke overlast veroorzaken. Bij de Facebook-bedreigingen aan het adres van de Brabantse held gaat het om Marokkanen die altijd en overal tot diep in de haarvaten van de samenleving dood en verderf zaaien.
En dat weet je dondergoed!
Ik heb Peter R. weleens voor minder ernstige bedreigingen via social media cq. internet iemand thuis zien opzoeken. Uiteraard onaangekondigd en de persoon totaal overrompelend zodat die lastig uit zijn woorden kwam en overkwam als een domme rechtse reaguurders-Tokkie. Missie Peter R. geslaagd.
Maar dat ging toen, meen ik, om iemand die tegen de ongebreidelde opvang en levensvoorziening-tot-je-einde van asielz.... vluchtel... gelukszoekers en/of uitvreters en/of Moslims met misschien 10% echte vluchtelingen daartussen, was.
Dus Peter R., zoals Theo Maassen al zei tegen een bos vernielde bloemen: EN NOU?
Nah pik voor mij ben je gewoon een held. Nuchter en dapper hoop dat ik hetzelfde zou reageren.
Verder hoef je de moslims niet zwart te maken dat kunnen ze zelf perfect.
Schokkend om dat interview te lezen (in de Volkskrant dus). Deze held wordt bedreigd door het laagste uitschot. Het is niet te geloven dat er zo op een heldendaad kan worden gereageerd.
Dat soort is toch het goorste uitschot met verstand van een ezel.
Ten zoveelste malen is hiermee het bewijs geleverd dat bij moslims het "geloof" prevaleert boven al het andere, tot en met het menselijke. Geen empathie, geen kritische blik naar binnen, geen schuldbesef, geen aanpassing, geen besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid, geen bijdrage aan de Nederlandse samenleving. Met excuses naar die paar gematigden die ik ken: ik kots ervan.
Hoezo is dat bewijs hiermee geleverd?
Omdat sommige idioten zich zo gedragen zijn "ze" allemaal fout?
Het is weer duidelijk zo'n maandag.
Alle moslims moeten weer eens onder de bus gegooid.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 09:41:
Het merendeel van de moslims heeft er geen probleem mee dat ongelovigen kapot gemaakt worden. Ze doen zelf weliswaar niet mee maar vanuit hun geloof vinden ze het wel best, hadden wij ongelovigen maar tot inkeer moeten komen. Nou hoeven ze niet allemaal onder de bus, erin is ook goed. Dat er dan juist toevallig een ploflim uitgerekend DIE bus naar allh blaast, da's dan weer typisch islam: Intens dom, stupide en achterlijk tot de max. Kijk naar al die shithole landen waar de islam regeert, ze knallen elkaar nog steeds verrot, maakt niet uit waar ze zijn of wat voor subsekte ze aanhangen: verrot is het, hoe dan ook.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 09:41: Goeie grutten. Moslims zeggen het zelf (en zijn dag ook verplicht) om hun geloof en allah én mohammed altijd en overal op de eerste plaats te stellen. Altijd. Boven hun kinderen, hun moeder, hun vrouw, hun man.
Ik zou zeggen: kom maar eens met een voorbeeld waaruit dat niet blijkt.
Ten tweede maakt MickeyGouda ook nog eens excuses aan de gematigden.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 09:41:
Zwijgen is toestemmen. Als de moslimgemeenschap zich geschoffeerd of benadeeld voelt is de eigen stem snel gevonden. Daar waar onrecht vanuit de eigen gelederen anderen treft, blijft het verrassend stil.
@Poesmobiel | 12-08-19 | 09:57: Gevolg, ze kennen geen affectie, leren nooit om van iemand echt te houden, mede ook door die gearrangeerde huwelijken en moeten van iets "houden" (Allah, Mohammed) die ze zelf niet kennen noch kunnen definiëren.
Dus ijskoud, geen geweten, geen schuldgevoel, geen empathie, niets, helemaal niets..... lege hulzen, bomvol agressie....
@A333aan | 12-08-19 | 10:23: Ja, dat klopt denk ik helemaal. En daarbij komt ook nog eens dat de koran haaks staat op onze 10 geboden. Ik denk dat we de islam nog steeds veel te veel vanuit een westerse mindset bekijken en ons niet helemaal kunnen voorstellen dat we te maken hebben met die hulzen vol agressie en waanzin.
@elfenstein | 12-08-19 | 09:54:
"Het merendeel van de moslims heeft er geen probleem mee dat ongelovigen kapot gemaakt worden."
Maar hoe weet jij dat???? Heb je dat onderzocht, is dat bewezen, is dat wat je hoort van "alle" moslims in je buurt? Het enige dat ik hier weer eens lees (zoals elke dag, iedere dag weer) is groffe neerbuigtende generalisaties over moslims. De reaguurders weten het allemaal haarfijn, wat "de moslim" beweegt, hoe die denkt en hoe die ergens op reageert. Ik heb daar ernstige moeite mee en mijn overtuiging is, als je dat doet, ben je geen haar beter. Niets. Dan ben je hetzelfde uitschot als waar je deze moslims voor uitmaakt.
En met dit soort beweringen, gemakkeijke uitspraken, generalisaties, over 1 kam scheerderij, maak je de samenleving uiteindelijk kapot. Stuk, niet meer te repareren. Als je continu groepen wegzet op het gedrag van enkelingen, dan krijg je gedonderd, dan krijg je ellende en die ellende roep je dan geheel over jezelf af. Totaal. Maar dat zien "juliie" die hier altijd zo fijn vanuit de onderbuik reageren ,totaal niet. Dat jullie de kapotmakers zijn, de brekers en de haatzaaiers.
Door jullie, de PVV stemmers, de moslim-bashers, gaat dit land uiteindelijk naar de klote.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 10:34:
Hoe dan ook, het blijft altijd opvallend stil vanuit de moslimhoek als er aanslagen zijn. Overigens worden de meeste aanslagen ook gepleegd vanuit moslimhoek.
Moslims spelen graag de slachtofferrol, denk bijvoorbeeld aan de burka discussie.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 10:34: Dat 'beste' heeft geen betekenis meer. Beter nick aanpassen.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 10:34: Het zijn geen enkelingen, ik block je maar weer, want jij bent zooo van het padje af, geen zin om die onzin van jou nog langer te aanschouwen....
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 10:34: Als je je zelf niet verdiept in de islam, in de koran, de hadith, de bukari en de geschiedenis van de ontwikkeling van de islam tot nu toe, kan ik me voorstellen dat je denkt dat je met moslim-bashers van doen hebt, Lees eens wat. Waarschijnlijk sla je steil achterover (net als ik ooit) en dan besef je dat, hoe grof en ongenuanceerd je nu de reacties ook vindt, deze mensen in werkelijkheid gelijk hebben. Ik zou het heel graag anders zien, maar dat kan niet. Je beeld is echt versluierd.
@Mr.Crowley | 12-08-19 | 10:46:
Hoezo blijft het stil vanuit moslimshoek?
En dan nog! Stel jij bent moslim en je bent geen terrorist. Moet je dan elke keer weer als een idioot een aanslag pleegt weer de straat op om maar te laten zien dat jij bij de goeien hoort? Waarom? Wat heb je als gewone moslim hjiermee te maken? Niets, evenveel of weinig als jij. Als een blanke man een aanslag pleegt, moet jij dan de straat op om te bewijuzen dat jij geen aanslagpleger bent? Ik dacht van niet. Waarom moeten gewone moslims dat dan wel? Leg dat eens uit en leg meteen ook eens uit waarom die eis dat moslims zich steeds maar moeten uitspreken voor de daden van geloofdgenoten belachelijk is en neerbuigend en discriminerend.
Maar dat laatste ga je niet begrijpen denk ik, omdat ook jouw hele manier van doen uitgaat van groepsdenken: Zij tegen ons. En daar loopt het spaak. Elke dag weer, hier op GS. De hele godganse dag.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 11:01: Agressieve enkelingen kunnen een hele straat domineren en naar de gallemiezen helpen !
@Poesmobiel | 12-08-19 | 10:59:
Bestoe PM, ja ik heb de de koran, hadith en wat niet al gelezen, ik ken de geschiedenis en ook de recente. Ik heb geen illusies over de islam als prachtige godsdient. Ik moet er niks van hebben. Dat kan en mag ik hier elke dag zeggen: Ik heb de schurft aan de islam. Zo, dat staat.
Maar dan vers twee. Ik heb de vrijheid lief. Inclusief de vrijheid om te geloven wat je wil. Al verplicht jouw geloof je om de hele dag in je onderbroek toettoettoet te roepen, ik vind het prima, zo lang ik er niet al teveel last van heb. Als sommigen van die grope dan aanslagen plegen (echt het zijn enkelingen geweest de afgelopen jaren in dit land) dan wil ik niet de hele groep erop aankijken. Ook al vinden die idioten hun rechtvaardiging in hun bizarre geloof. Het inperken van vrijheden mondt heel erg snel uit in willekeur en (staats-)terreur. Dat laatste kan ook uiteindelijk jouw vrijheid aantasten. Het uitkotsen van hele groepen mensen op basis van de islam is contraproductief, je krijgt er alleen maar meer ellende mee. Je kwekt onbegrip, haat, afkeer en een escalatie van ellende. Als je meer ellende wil, moet je vooral iedere dag (ook alle goede en welwillende) moslims gaan uitmaken voor terroristen en ander uitschot.
Stel dat jij elke dag - zomaar - door een willekeurige voorbijganger wordt uitgemaakt voor "vuile Hitler-slet" of zoiets, door volledig onbekenden, op onverwachte momenten. Iedere dag krijg je van 1 van die honderden mensen op straat een smerige insinuatie naar je hoofd. Wat denk je dat er (want dit is de realiteit voor veel gesluierde dames bijvoorbeeld) na een paar maanden of jaren met je gebeurt? Krijg je dan de schurft aan de samenleving, of niet? Blijf je vrolijk lachen?
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 11:11:
" Stel dat jij elke dag - zomaar - door een willekeurige voorbijganger wordt uitgemaakt voor "vuile Hitler-slet" of zoiets, door volledig onbekenden "
Ik zou zeggen Beste_Landgenoten lees het artikel wat hier boven staat nog een keer.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 11:11: Ik snap wat je bedoelt, maar de ellende is in dit geval: ruimte geven, begrip hebben, tegemoetkomen, faciliteren, verdiepen in, verbinding zoeken en dat soort zaken, heeft tot nu toe ook geen enkel positief effect gehad. Integendeel. Uw landgenoten zijn gefrustreerd en merken dagelijks dat niks werkt. Als je zelfs geen verslag kunt doen van wat je op 10 meter afstand hebt gezien op een moment dat een terrorist een aanslag pleegde, is er geen redelijkheid meer in zicht. Alles wijst erop dat het of buigen of barsten zal worden. Het is nog nooit anders gegaan met betrekking tot de islam, op geen enkele plek in de wereld. Zelfs de meerderheid is daarbij niet relevant.
Het maakt mij niet meer uit of iemand de schurft aan de samenleving krijgt. Ongeveer een kwart van de wereld bestaat uit hele, hele grote moslimlanden. Als de oplossing is dat men zich daar veel beter voelt in die samenleving: graag!
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 10:34:
Ik ben geen PVV-stemmer, maar wel een Nederlandse in hart en nieren. Niet vanuit een klakkeloos patriottisme, maar vanuit een diep en fundamenteel geloof in de basisprincipes van onze samenleving en wetten. Dat is mijn religie.
@Beste_Landgenoten | 12-08-19 | 11:01: U heeft helemaal gelijk, Als een Moslim dat niet wil of als ie het toch niet meent, moet ie dat ook niet doen. Alleen moet ie dan ook niet klagen dat er verkeerde beeldvorming over Moslims ontstaat, omdat hun reactie toch vooral zelfmedelijden, wegkijken en naar anderen wijzen behelst en niet het expliciet veroordelen van de dader (s) of zijn/hun inspiratiebron.
M.a.w.: vertrouw nooit de MSM, zeker de hoernalisten niet.
... religie van vrede, maar nu even niet...
Het veelvuldig vernoemen van een ernstige ziekte (kanker) getuigt van een medische achtergrond, en dat is eigenlijk ook wel logisch, het zijn tenslotte allemaal apothekers en doktoren.
Of zij ZIJN kanker. De kanker van onze samenleving, en het gezwel zaait schrikbarend snel uit.
Bij Wikipedia is het een "schietincident", geen terroristische islamitische aanslag. Typisch.
Kan je dat niet aanpassen dan via de edit pagina? Dacht dat iedereen wikipedo kon bewerken?
@elfenstein | 12-08-19 | 09:56: wiki heeft oppermachtige linkse jorissen
Ook triest dat als zo iemand wordt aangesproken op vermeende islamhaat - in dit geval door een roedel anonieme lafbekken op Facebook - hij meteen meldt dat hij met islammensen werkt, zijn broer met een Turkse is, etc. Het is blijkbaar nog steeds nodig om elke zweem van racisme of "islamofobie" onmiddelijk weg te wassen met een dosis virtue signalling.
Het gaat ze om het sarren van de ongelovige.
Zegt niks. Dat zijn zogeheten kapstokislamdingessen relaties. Ook al ben je er met 1 getrouwd (kots), dan nog is het een kapstokmoslimdinges relatie. Dat je t weet.
Het is volgens deze mensen dus wij en zij.
Wie zijn al die mensen? Traceren en in kaart brengen aub.
Ben je mal, kost je minimaal je carriere.
Wat fijn die islam en hun aanhangers. Islam is geen vrede maar dood en verderf.
Bukken of vechten.
Bukken of vechten.
Watblieft?
Tijd voor een soort Brugse metten. Vervang een Frans accent door is islam aanhanger, schild en vriend door ik ben niet asociaal ( krijgen zede sttotniet uit) en het is opgelost
En nu in een westerse taal?
@elfenstein | 12-08-19 | 09:23: nl.m.wikipedia.org/wiki/Brugse_Metten...
@Henk P | 12-08-19 | 09:23:
Ja mooi, alleen is de rest ook poep. Koop een betere telefoon of regel een nieuw toetsenbord, dit is niks.
@elfenstein | 12-08-19 | 09:26: excuus opperhoofd! In mijn hoofd klonk het mooi
Wat een held ben je dan als je terwijl de kogels nog vliegen mensen gaat helpen. In andere landen zou hij op handen gedragen worden, hier krijgt hij nog even een bak stront na omdat hij gewoon feitelijk vertelt wat er gebeurd is.
komt door onze verstikkende cultuur... ingeprent dat gemiddeld zijn genoeg is.
Tja, het is een gaaf land volgens rutte. Not.
Wat agenten tijdens week meemaken voldoet ook al niet aan de linkse wenswereld, dus het beeld van agenten moet bijgesteld worden. Ook een soort bak stront aan het einde van je werkdag.
@Muuke | 12-08-19 | 09:23: ja 1 en al sociale cohesie
Tja Nicky, voortaan de ozo volprezen media volgen. duckduckgo.com/?q=tramaanslag+utrecht...
Wie dit stelt dat deze cultuur verenigbaar is met de Nederlandse cultuur is af.
islam is vrede
En hun moeders hebben geen snor
Wellicht tijd voor een extra integratiecursus en een synoniemenwoordenboek? Probeer eens wat afwisseling met tyfus of kolére. Zelfs islamofoob staat wat chiquer dan altijd maar dat ellendige kanker. Wel een clichématig uitgemolken term, zo bloedeloos als een halal geslacht schaap, maar toch, je kunt jezelf toch wel een beetje verheffen die poel van taalarmoede? Of verzin iets nieuws, zoals holhoofdig hakbarrende haatlaaf. Zie? Met alliteratie zelfs. Kun je opzoeken in dat woordenboek...
Ik neem aan dat de voorgedrukte aangiftes al klaar liggen bij de politie Utrecht?
Grapje zeker, die gaan eerst thee drinken met dat onkruid.
Zie je dat terrorisme werkt, de joernalisten zijn de eersten die zwichten voor de angst...
Steeds maar weer...
Arme jongen. Opsporen die dreigmensen en met een enkeltje naar de zandbak sturen.
Ik denk dat Grapperhaus zegt graag een keertje het gesprek te willen aangaan. Met Nicky dus.
.. maar goed. De blijkbaar breed gedragen adhesie voor islamitische terroristen contrasteert sterk met de felle reacties van de islamitische gemeenschap op een geïsoleerde aanslag op een moskee aan de andere kant van de wereld.
Dan moet de politie en masse uitrukken om hier in de polder alle moskeeën te beschermen en wordt de hele westerse samenleving verantwoordelijk gesteld.
De "relativerende" rol van onze media en Deugende praathoofden bij dit soort vertoningen is overigens minstens zo stuitend.
Is Geenstijl (extreem)links afgeslagen?
Als dit nieuws niet gebracht wordt, dan weten de niet-actieve nieuwsvolgers het niet.
u bent de richting kwijt?
@Jan Passant mk2 | 12-08-19 | 09:13: Da's Peter K. de Vries, broertje van... Z'n brommert is net (extreemlinks) afgeslagen.. pruttel.
Volgens Andrew Deen zijn moslims hele 'reine' mensen. En 'reine' mensen die illegaal kadavers verkopen uit vrachtwagens doen dit niet hoor. *sarcasm off*
Dit moet voor iedereen nu een eye opener zijn! Met dit volk valt er niet samen te leven. Je kunt beter voor eigen rechter gaan spelen mensen! Politie, justitie, OM, Media en de politiek zit er allang niet meer voor u! Niets mag de mutliculturele samenleving met de Islam in de weg staan. Ook al hebben we inmiddels DRIE ISLAMITISCHE aanslagen gehad. Heeft u een conflict met islamieten, beter zelf oplossen. Deze overheid is niet te vertrouwen inclusief de media. En Goebbels zag dat het goed was. Zum kotsen!
Het verbaast mij dat u ook maar iets van Andrew Deen serieus neemt.
Ach ja, islam radicaaltjes.... Wat mot je ermee
@vigilantes | 12-08-19 | 09:30: Nee, zodra je het radicale gif wegdoet kunnen de gematigde moslims normaal functioneren. Mijn broer is een bekeerling vanwege zijn vrouw. Maar sinds een jaar ofzo is zijn vrouw steeds moderner geworden. Drinky zelfs wijn nu. Waar me broer het vroeger allemaal een stuk serieuzer nam is hij ook steeds meer gaan afwijken. Zodra je het salafisme hier uitroeit word het voor een klein gedeelte van de islamieten makkelijker om eindelijk wat te maken van hun leven. Ik zeg express een klein gedeelte. Het overgrote deel van de moslims in Nederland komen uit achterlijke bergdorpen en regio's. Daar heb je helemaal niets aan inclusief de 3 generaties die hier geboren zijn.
@Indoneesje | 12-08-19 | 09:37:
Eens salafisme is de grootste sta-in-de-weg voor een succesvolle integratie. Dat en het aantal wat er binnenkomt, het versterkt elkaar en kathaliseert de extreme kanten van dat geloof, potje verpissen wie de strakste in de leer is. Immigratiestop voor een periode van jaar voor mensen uit Islamitische landen en asiel uit die landen niet meer permanent maken maar verplicht remigratie na jaar zou al een goede eerste stap zijn. En ook een groot probleem zijn die criminele figuren van Marokkaanse afkomst met 2 nationaliteiten. Dat moet ook hoog op de agenda wat mij betreft, laten we maar eens wat geldstromen blokkeren en bevriezen totdat die rare koning daar zijn misbakseltjes terugneemt. De tijd van pamperen is voorbij, het verpest de samenleving, wij moeten meer en meer vrijheden en privileges inleveren, de meest absurde veiligheids- c.q. controlerende maatregelen worden genomen omdat die paar struikrovers anders helemaal losgaan maar de 1 miljoen normale Nederlanders zitten met de overlast en de kosten. Ik zeg, het is genoeg geweest. Kappen met die ongein en gaan wieden. Wie deugt mag blijven, wie het hier verkloot, wegwezen.
@Graaisnaaiert | 12-08-19 | 12:06:
( hm, ik zie dat de 5 van mijn toetsenbord hapert... Waar geen of een onlogisch getal staat mag u dus zelf er nog een 5 aan toevoegen ).
Ik ken gewone blanken die ook vinden dat de schuld altijd ergens anders ligt. Die krijgen daar medicatie voor.
Rode pillen zijn net levertraan. Bitter maar op de lange duur wel goed voor je.
In dit slappe land moet je dus geen islam binnenlaten, dan krijg je dit.
Is de Volkskrant aan het veranderen? Heb niet vaak een negatief artikel over de islam gezien daar.
Zetfout, of er is iemand op vakantie
Hoezo wordt die gast "waar Nicky nogmaals onder een bus wordt gegooid" benadeeld in dat stuk in de krant?
Beetje rare opmerking over zijn horloge maar verder toch een redelijk stuk?
Islam is de religie van de liefde. Nou, dat is alweer duidelijk te merken.
Zoveel trams hebben we niet
Zo..... dat bent u even kwijt..... *zucht*
Zacht heelmeesters maken stinkende wond. Ruik je al iets?
@Bezorgde vader | 12-08-19 | 09:06: mijn anus is wel wat lek.ikruik dus wel wat
Wat een indrukwekkende ven, die Nicky. En complimenten aan de azijnbode voor dit openhartige interview. Ze kunnen het daar dus wel.
Het kleurenpalet van de islam varieert van lichtzwart tot donkerzwart, met of zonder de gebruikelijke intimidatie door islamitisch verwarde mannen (m/v).
Het helpt niet om iedereen te straffen die er geen lentekleuren in ziet. Dat verspreidt de zwarte wolk van opkomende achterlijkheid alleen maar.
Ho ho! Wilt u de kleur zwart niet gebruiken? Getint.
Ik neem aan dat al die bedreigingen op Facebook met voorbedrukte aangifte formulieren onderzocht zijn en de daders berecht worden?
Tuurlijk, de politie is al druk aan het kopiëren.
Tuurlijk, de politie is al druk aan het wegkijken, pardon: kopiëren.
De politie heeft het te druk met mensen uit te leggen dat schapen uit een vrachtwagen verkopen niet illegaal is.
En maar continue de discriminatie kaart spelen. Deze groep discimineert continue, bedrijgt mensen continue, maar het pluche kijkt het liefst gewoon weg. Het wordt tijd dat er wat gedaan wordt aan de segregatie in de maatschappij. Te beginnen met het afschaffen van ALLE scholen op basis van geloof, het zwaar controleren en verbieden van geloofshuizen die beinvloed worden door politiek (en andere politieke landen). Voor mijn part ouders verplicht naar een opvoedkamp als hun kroost te vaak in aanraking komt met politie. Het begint bij de opvoeding en we laten aan de negatieve beinvloeding (of beter indoctrinatie) aan alle kanten gewoon toe,
Dat zou helpen. De periode van vrijheid heeft ons veel gebracht. Maar ook een grote groep mensen die r niet mee om kan gaan...
En zoals we weten werkt terreur. Deze meneer zal in het openbaar nooit meer iets over moslims zeggen want hij wil niet opgezocht worden...
Gelet op het taalgebruik moeten de bedreigingen vanuit de islamitische hoek komen......... wat hebben die lui toch met kanker en dood en verderf?
Dat komt omdat de meesten een IQ van twee keer hun schoenmaat hebben.
@eerstneukendanpraten | 12-08-19 | 09:03: en ik zie een verband tussen een laag IQ het het bedrijven van de liefde met een geit
@eerstneukendanpraten | 12-08-19 | 09:03:
U overschat ze denk ik nogal. Tenzij u amerikaanse schoenmaten bedoelt, dan heb ik niks gezegd.
@eerstneukendanpraten | 12-08-19 | 09:03: optimist, dan komen ze snel boven de 80.
@Henk P | 12-08-19 | 09:11:
even zoeken op "pan and goat" + images, het idee is kennelijk niet nieuw
Dood is een obsessie voor ze, liefst nog de marteldood. Vergeet die documentaire uit Denemarken niet, over migranten, waarbij een moeder aangaf dat ze hoopte dat haar zoon als een martelaar zou sterven. Die mindset - en dat is echt geen geheim, dat weten we allang -, dat gaat toch niet samen met een westerse vrije seculiere samenleving?
@Graaisnaaiert | 12-08-19 | 11:37:
Herstel, de martelaarsdood natuurlijk. Marteldood is weer wat anders.
Onze toekomst is gitzwart
Helaas mee eens.
Beste Nicky: JE BENT EEN HELD !!!!!
Wij zijn trots op je. En blijf het eerlijke verhaal vertellen.
Helemaal mee eens.
En vergeet nooit de eerste zin van bovenstaande!
Islamitische sekte wordt met de dag meer gehaat, niet gek natuurlijk.
Ja Nick, oprecht sorry jochie.
Van kaaskoppen krijg je geen enkele hulp. Die klagen vanuit hun vinexwijken hoe erg het is maar het risico nemen om voor jezelf of anderen op te komen: ho maar. Dat risico hoort namelijk altijd bij anderen zoals de politie.
Jij hebt eigenlijk geen last van Islamagroboys, die doen waarvoor ze zijn 'opgeleid', maar van het lethargische volk dat zich Nederlander noemt en niet meer weet wat strijden voor vrijheid écht is.
ah de online trollen van Allah.... en later roepen dat Nederlanders racistisch zijn, en dat het nooit aan de moslims ligt dat iedereen een pest hekel aan ze krijgt....
Ze zijn beschermd.
Ies koeltoer.
Arme Nicky (vzmh)
Was China hier maar de baas...
Geduld. Gebeurd vanzelf.
Het is historisch gezien zelden opportuun om het "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" principe te hanteren. Voor je het weet zit je vast in een totalitair regime zonder privacy of zelfbeschikking en komt de goddelijke verheven xi jinping de komende honderd jaar je familie halen ipv allah de onverzoenlijke. Kijk even wat xi met hongkong doet op dit moment, reken maar dat hongkong gaat vallen voor china, desnoods wordt de hele hongkong bevolking gedeporteerd, als het aan xi ligt geen probleem. Carefull what you wish for....
Vind dit ook niet een van je verstandigste epistels. China is niet gezellig.
Goed dat er nog kwaliteitskranten zijn die hun journalisten met slachtoffers laten praten i.p.v. dat ze de wereld proberen te duiden aan de hand van hun Twitter timeline en daardoor dit soort misstanden naar buiten brengt. Goed interview van de Volkskrant.
Ach diezelfse kwaliteits kranten schrijven bij elke 'aanslag' dat het om een verwarde persoon ging. Je maakt jezelf belachelijk, stop met reaguren.
@Indoneesje | 12-08-19 | 09:21:
Neee, hij moet doorgaan. Voor de komische noot in dit soort narige zaken.
@Indoneesje | 12-08-19 | 09:21: Dat verzinnen de kranten niet maar dat concluderen de professionals die deze personen en zaken onderzoeken. Maar sinds Thierry is de wetenschap een linkse hobby begrijp ik, alt-right complotgekkies op Twitter hebben daar veel meer kijk op.
@Ardbeg | 12-08-19 | 10:22:
Als links iets heeft afgeschaft is het wel wetenschap, tenzij je genderneutrale diversiteitsstudies bedoelt. Echte wetenschap is eng want leidend tot verdere verwijdering van het proletariaat. Als fysicus durf ik in Amsterdam geeneens meer met een bril op te lopen.
Er bestaan geen gematigde moslims.Zodra iemand iets zegt over hun fictieve opperwezen verliezen ze elke controle.Ben benieuwd of justitie iets met deze bedreigingen doet moet toch niet; zo moeilijk zijn.
Er bestaan geen gematigde witte mannen. Zodra iemand iets zegt over Zwarte Piet of Thierry Baudet verliezen ze iedere controle.
@Ardbeg | 12-08-19 | 09:00: Hoeveel doden zijn er in hun naam van straat geraapt?
@Fatwabuster | 12-08-19 | 09:02: Geen idee, steeds meer. Maar daar hadden we het niet over.
@Ardbeg | 12-08-19 | 09:05: "Maar daar hadden we het niet over."
Eehhh ... Jawel. Daar hadden we het wel over. De aanleiding van dit verhaal is een islamitische aanslag in Utrecht waarbij doden zijn gevallen.
Of bent u dat voor het gemak maar even vergeten?
@Ardbeg | 12-08-19 | 09:00: Als dhimmi hoop jij natuurlijk op wat respect van de muzelman als de machtsverhoudingen keren .Ik zal je uit de droom helpen je bent en blijft een ongelovige hond.
@Ardbeg | 12-08-19 | 09:00:
Witte mannen bestaan niet ,blanke mannen wel .
@iopeth | 12-08-19 | 09:10: of wanneer je wit i.p.v. blank zegt. Goede aanvulling.
@James Lastig | 12-08-19 | 09:09:
Nee daar had hoeman het niet over. We hadden het over bedreigingen.
@Ardbeg | 12-08-19 | 09:05: Je bent niet wijs....... je kan geen enkel dodelijk incident noemen, laat staan meerdere.
Ga wat nuttigs doen met je leven en blijf ver weg van social media, is niet goed voor je!
@Ardbeg | 12-08-19 | 09:00: Walgelijk ventje ben je. Hoeveel moslims en negers zijn er vermoord door aanslagen van rechts stemmende FvD'ers en PVV'ers? Triest ventje, doe ons een plezier en spring onder een tram ofzo.
@Ardbeg | 12-08-19 | 09:00:
Je vergelijking slaat als een lul op een varken.
@Fatwabuster | 12-08-19 | 09:15: Het aantal doden als gevolg van bij alt-right populaire omvolkingstheorieen is stijgende. Maar daar hadden we het niet over.
@Ardbeg | 12-08-19 | 10:23: Nog altijd een fractie van het aantal slachtoffers uit naam van de maangod .Slinks probeert natuurlijk elke dubieuze aanslag in het rechts-extremisme hoekje te plaatsen .Voor mij zijn het allemaal idioten ongeacht welke ideologie of 'isme" je aanhangt .
@Ardbeg | 12-08-19 | 10:23: links is toch vanouds de grootste massamoordenaar ouwe trol die je bent.
Witte mannen bestaan niet ,blanke mannen wel .
iopeth | 12-08-19 | 09:10 | reageer
Nou, ik ben wel blij met die nieuwe term: witte mannen zijn dat deel van de blanke mannen die zich schuldig voelt voor het blank zijn.
Dit verwacht je echt niet.
Wel.
Trouwens, 'point of personal privilege', willen jullie niet te hard tikken, ik kan mijn eigen gedachtenkronkels niet meer horen.
Mooi genderneutraal
'Ja maar zo zijn niet allemaal, ik heb een Turkse tuinman' enz. enz. aldus grachtengordelbewoner en fervent PvdA stemmer Jan Willem van Deugen
Je zei tuinman, je bent af! Jij mag niet meer meedoen aan de discussie, fascist.
Precies. Het gaat niet over de geïntegreerde tv-moslims. Die zijn niet representatief voor de groep. Het gaat over die enorme andere groep. Die je niet groet of aankijkt in het voorbijlopen, Nederlandse waarden en vrijheden afwijst, na 30 jaar nog geen Nederlands spreekt en een schotel aan de gevel heeft hangen en daardoor met 2 benen in land van herkomst staat. Die groep is groot maar dat wil er aan de linkerkant maar niet in.
@Kaas de Vies | 12-08-19 | 08:56:
Maar als je netjes en inclusief "tuinpersoon" zegt, wordt hij boos en zegt dat hij een mán is!
Hoe nu de kool en de geit te sparen?
@Kapitein Sjaak Mus | 12-08-19 | 09:05:
Kolen zijn nu in onderzoek bij de reclame code commissie, ik denk dat we gewoon de uitspraak moeten afwachten.
Wat zijn we toch cultureel verrijkt.
En de verrijking blijft maar binnen varen.
Maar de Islam heeft Nicky toch niet nodig om zwart gemaakt te worden, dat lukt de gelovigen zelf ook ontzettend goed.
Maar ja... het is cultureel bepaald dat het probleem altijd extern zit, altijd, en nooit intern, nooit.
Dat maakt het zelfreinigend vermogen van bepaalde bevolkingsgroepen ook zo aanwezig door afwezigheid.
Als je zo'n apart zelfbeeld en gebrek aan reflectie hebt, dan maar respect eisen en rechten drammen. Plichten... zijn voor de blanken.
Of zit ik er ver naast?
"Plichten... zijn voor de blanken."
Ja, uiteraard. Al die uitkeringen en gratis Mieles moeten door iemand betaald worden. Zelf zullen de moslims er niet voor zorgen, dus moeten de kosten door die blanke racisten worden opgehoest.
En als u daar niet aan mee wilt betalen, dan zorgt de roverheid er wel voor dat ze -onder dreiging van geweld- het bij u komen halen.
@James Lastig | 12-08-19 | 09:07: u bedoelt de domme blanke racisten. Want jij we zien het en doen er niks aan
@Henk P | 12-08-19 | 09:13: Nederland is zodanig georganiseerd dat de blanke racisten niet weg kunnen. Fiscaal en financieel zit iedereen muurvast. Zelf heb ik het geluk gehad op mijn 24e naar een Zuidelijker land te verhuizen, waar ik inmiddels een riante reserve heb kunnen aanleggen. Helaas is ook hier de EU bemoeienis merkbaar. Ik heb mijn exit al voorbereid en een mooi stekje op een warm eiland ver weg gekocht. Nog een paar jaar cashen en dan ben ik weg.
@James Lastig | 12-08-19 | 09:20: ik ben jaloers op u.wat u zegt is grotendeels correct.
Tsja, we staan toe dat dat krapuul hier verblijft, dus wat willen we nou met zijn allen ?
We blijven VVD etc stemmen, dus je hebt gelijkt: wij willen dit.
Niet 'we' staan toe. 'Ze'.
Islam is vrede
En dit is een gaaf land
@Tobi | 12-08-19 | 09:00: is? Was!
@Henk P | 12-08-19 | 09:14:
Ik haal pRutte aan
die spreekt in tegenwoordige tijd
@Tobi | 12-08-19 | 09:20: ik kijk het raam uit en observeer
Islam is vrede (voor en tussen moslims, meestal, als ze maar de juiste islam aanhangen)
heeft grapperhaus al gereageerd, of geldt dat privilege alleen voor agenten?
blauw privilege, maar dan zonder smurfen.
Die is zijn haar aan het kammen.
REAGEER OOK