Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wetenfopper: 'Media maken agenten ultrarechts'

Oh ffs daar gaan we weer met het omkeren van oorzaak en gevolg:

Een klassieke ontkenning van feiten, om fictie te kunnen dicteren: agenten gaan discrimineren omdat ze "nationalistische berichtgeving" in media en politiek tot zich nemen. Dat beweert Hans Siebers van de KUT (ooit afgestudeerd op inboorlingen van Guatemala - lol) in De Azijnbode. Agenten, die dagelijks met hun poten in de misdaadstatistieken staan, raken in hun ideeën en opvattingen niet besmet door de onderkant van de samenleving (die volgens het CBS vaker een kleurtje heeft) - nee, het ligt aan "de aandacht voor de Nederlandse identiteit" en de "hetze tegen asielzoekers" - maar echt niet aan de dagelijkse confrontatie die agenten aangaan met een realiteit waarin niet-Nederlandse identiteiten best wel vaak een hoofdrol spelen.

Maar laten we niet alle schuld bij buitenlanders leggen. Het ligt namelijk gewoon aan Hans zelf. Nuchter nadenken: Is het niet überhaupt zo dat de meeste mensen die bij de pliesie aanmonsteren al niet het stereotype linkse wensdenkers zijn (de behoefte aan orde is rechtser dan links), en dat zo'n docentje daar een beetje van schrikt vanuit zijn eigen boekige bakfietsbubbel? Zelf te vaak  de Volkskrant gelezen en NOS gekeken, en vervolgens concluderen: agenten met rechtse trekjes, dat kan alleen maar de schuld van Wilders, Baudet en De Telegraaf zijn. En de politie-organisatie zelf is ook verziekt: die noemen allochtonen allochtonen, of bicultureel, en andere "nationalistische termen". Dus als ze nou die termen allemaal ff afschaffen, en het abo op de Tele opzeggen, dan komt alles goed bij de "discriminerende" politie! Bedankt voor de inbreng, Hans. We leggen 'm onderop de stapel aangiften.

Sja. Dit cirkeltje redeneert nog wel een tijdje door

Social

Reaguursels

Inloggen

Van die mensen voor wie het maar goed is dat ze zich niet in de vrije natuur hoeven redden, want dan werden ze direct door de wilde eekhoons opgevreten.

XHannibalX | 24-07-19 | 20:27

Is niet ergens een Aziatische antropoloog te interesseren voor dit soort stupide volk? Toch wel een studie waard lijkt me zo.

XHannibalX | 24-07-19 | 20:25

Ach ja, het is maar door welke bril je kijkt

ArieR68 | 24-07-19 | 19:20

Hou toch eens op allemaal om links de schuld te geven! Met de VVD al 3 kabinetten aan het roer is het alleen nog maar erger geworden!! Links en rechts en de rechtelijke macht hebben dit samen besloten en werken hier samen aan. De uitvoering gaat fantastisch, Islam is superieur en je mag er geen kritiek op hebben. We halen zoveel mogelijk klaplopers hier naar toe en blazen zo maar mooi die hele verzorgingsstaat op.

Gandalph | 24-07-19 | 18:15

Eigenlijk mag je het niet zeggen, maar ik zeg het gewoon tegen beter weten in, "iedereen heeft op zijn wijze gelijk" t'is een linke uitspraak maar het is eruit

Jonkheer-Carolus | 24-07-19 | 17:46

Is dit niet een klassiek voorbeeld van het omdraaien van oorzaak en gevolg?

Kijk, ik ben natuurlijk geen politieagent, maar als ik dat wel zou zijn en uit eigen ervaring, of uit welke bron dan ook, zou ik weten dat verkeershufters relatief vaak in een Audi rijden, dan zou ik toch onbewust wat extra opletten bij het zien van een Audi.
Ik zie niet in wat dat met discriminatie te maken heeft.

Majoor Pikindewind | 24-07-19 | 16:03 | 1

Da's pure audifobie. Maar ik denk dat het tijd wordt voor een herwaardering van de fobie als positief persoonlijkheidsattribuut.

Mazzelstof | 24-07-19 | 17:13

Handen af van onze politie! Behalve van al die nieuwslekken dan. Weer zo'n lekker achteroverleunende linkse denker, die vanachter z'n gesubsidieerde bureau in een veilige omgeving zinloze onderzoeken het land in spuit (hele werkwoord spuien), gebaseerd op een vooraf gewenste uitkomst, onderbouwd met op het eerste zicht aannemelijk klinkende argumenten, maar die bij nader inzien kant noch wal raken.

ches | 24-07-19 | 14:59

Feit, hoe meer je met bontkragen en andere geloofsidioten in je omgeving te maken krijgt hoe rechtser je word, de oorzaak die de weegschaal doet doorslaan naar rechtse zijde is het gedrag van onze besnedenlanders waar agenten dagelijks mee te maken krijgen.

kwakindezak. | 24-07-19 | 14:36

Wat mij betreft sluiten we per direct de studies sociologie, daar komen al deze wensdenkers vandaan. De wereldvreemdheid in hun geitenwollen sokken cultuur is stuitend.
De politie moet zichzelf opnieuw uitvinden, maar eerst de linkse beleidsmakers eruit werken/trappen, stoppen met het obsessieve diversiteit denken, ze maken zichzelf gek.

lanexx | 24-07-19 | 14:14 | 1

Vergeet het maar, die markt is gigantisch !
(Allemaal door onze Linkse overheid gesubsidieerde icestueuze clubjes zelfbevlekkers)

Bolder | 24-07-19 | 14:22

Mijn moeder is jarenlang geconfronteerd met medelanders op het consultatiebureau zij had echt geen krant nodig om volledig op de hoogte te zijn en een grondige hekel te krijgen aan zekere culturen.
Een half uur te laat komen voor een afspraak, moeder heeft een ouder kind mee om te tolken, hier geboren kinderen leren geen Nederlands tot ze naar groep in moeten. Speelgoed is er niet, voorlezen doet men niet, ook omdat moeder niet kan lezen.
Later kreeg ze de kinderen van deze kinderen, zelfde verhaal.

Analia von Solmsch | 24-07-19 | 13:59 | 2

Ze zijn aan de 4e generatie bezig en de politiek (lees; slappe zooi) vindt het al 40 jaar goed zo. Met de nieuwe wanhopige millennium-deugers gaat de verkwanseling van Nederland gewoon door, schaam U.

grindbak | 24-07-19 | 14:08

Het integreert gewoon niet. Wordt ook niet gestimuleerd door slaplinks.

BozePaarseMan | 24-07-19 | 14:35

Is het bij de onderzoekers al eens opgekomen dat bij het samenstellen van een corps dat affiniteit heeft met autoriteit, er door voorkeur en selectie een groep ontstaat met specifieke kenmerken die verder niet exemplarisch zijn voor de rest van de samenleving?

kindapaas | 24-07-19 | 13:51 | 2

In de jaren 80 adverteerde de politie Amsterdam met de slogan dat je niet geschikt was als agent als je de hele dag agentje wilde spelen. We zien nu het resultaat.

Nichtsneues | 24-07-19 | 13:56

@Nichtsneues | 24-07-19 | 13:56:
Dat is wel een goede, die kende ik niet terwijl ik zelf in Asd woonde in die tijd. Druk met andere dingen vermoed ik.

kindapaas | 24-07-19 | 14:37

Waarom hebben ze het niet over 'concrete feiten' ipv 'concrete vijandbeelden'?
Ze zijn in die hoek zo krank in de kop dat ze nu zelfs hun eigen gevoelsvrouwtjes en -mannetjes beginnen op te eten.
Het is ronduit een schande dat het hoger en wetenschappelijk onderwijs dit soort charlatans loslaat op de maatschappij. Blij dat ik er weg ben gegaan.

Slogra | 24-07-19 | 13:36

Geert is niet de oorzaak maar het gevolg van de moslim-ellende.

Eugen Sandow | 24-07-19 | 13:26 | 1

Welnee, Geert is begonnen. Ik weet het nog goed. Tweede week van april in 610. Het moest nog ramadan worden.

Mazzelstof | 24-07-19 | 17:19

Eerste zin "stuiten" moet met dubbel t.

Bram8918 | 24-07-19 | 13:14

Prof. Diederik Stapel leverde ook kut onderzoeken af.

BigKnor | 24-07-19 | 12:46
-weggejorist-
dutch bikkel | 24-07-19 | 12:42 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Bepaalde sectoren trekken een bepaald soort mens aan. Het leger en de politie zijn altijd 'rechts' geweest. Dit geldt in elk land. Net zoals met name het onderwijs en de media linkse mensen trekt. Is ook niet zo gek het eerste kent duidelijk omlijnde principes, hiërarchie en autoriteit i.e. hard power. Het tweede moet het hebben van soft power: overtuigen, beïnvloeden en manipuleren (vandaar ook dat hier een bovenmatige interesse voor psychologie heerst).... juist omdat hiërarchie en autoriteit daar vieze woorden zijn.

koter | 24-07-19 | 12:41 | 1

Ik zie dat u dezelfde gedachte had, ik had deze tegel gemist toen ik in de haast de mijne plaatste. Volledig mee eens overigens.

kindapaas | 24-07-19 | 14:42

Hm, deze meneer heeft toch ook ideeen waar ik het hartgrondig mee eens kan zijn:
"Als de bewijsvoering en argumentatie van racisme-activisten en racisme-auteurs zo te wensen overlaat (Siebers, 2017), moet de vraag gesteld worden of de beschuldigingen van racisme meer zeggen over degenen die ze uiten dan over de werkelijkheid zelf. Projecteren ze hun eigen raciale manier van denken niet op de werkelijkheid? Is het niet zo dat je in Zwarte Piet alleen een racist kunt zien als je zelf in raciale termen denkt?"
www.socialevraagstukken.nl/activisten...

Roadblock | 24-07-19 | 12:36 | 1

Nicec thanks voor de link die komt wel van pas! Ik had ook hetnidee dat de collumn juist een beetje de status quo hier onderschrijft, ik sluit iig aardig aan bij bovenstaande quote

JipsterdeHipster | 24-07-19 | 15:12

Overigens moet je je als hogeschool in tilburg toch af gaan vragen waarom je zo'n iemand hoofddocent is op je instelling.

Dauthi | 24-07-19 | 12:35

Het griezelige vind ik dat deze persoon deze *opinie* column mag plaatsen omdat hij een wetenschapper is. De beweringen in de column zelf zijn achter nul komma nul onderbouwd met enig onderzoek.
Brrrr, ga dan koken als beroep ofzo.
.
.
Daarnaast zag ik in het stukje toevallig wel een mening die ik deel:
"Een oplossing komt pas in zicht als de politie stopt met het huidige diversiteitsbeleid en met de persoonlijkheidscultus bij selectie, opleiding, aansturing, beoordeling en promotie. Deze bedrijfsprocessen moeten zich richten op het professioneel (kunnen) verrichten van politietaken en nergens anders op."
Dit lijkt me prima te onderbouwen met onderzoek, Hans. (verhoudingsgewijs hoog aandeel corruptie en clientilisme bij allochtone politieagenten). Dan is nu dus je huiswerk, Hans. Wordt weer een wetenschapper....

hotmint | 24-07-19 | 12:29 | 2

Zonder wetenschappelijke onderbouwing: corruptie komt relatief 10 vaker voor bij allochtone dan bij autochtone agenten.

Verder kan er nog best wat bespaard worden op onderwijs als zulke wereldvreemde en onlogische redenerende docenten totaal ongefundeerde meningen als feiten kunnen presenteren en doceren.

sprietatoom | 24-07-19 | 13:57

@sprietatoom | 24-07-19 | 13:57:

Is toch onderzocht, het is zelfs bijna 20 keer zoveel..

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/allochtone-agent-relatief-vaak-betrokken-bij-corruptie~b1c0b945/

sprietatoom | 24-07-19 | 14:47

Hans Siebers kijkt elke dag naar Het Journaal, en leest ook dagelijks De Krant. Hij heeft zelf geen mening, maar onthoudt zorgvuldig wat de keurige juffrouw voorleest. Hij weet daardoor precies hoe de vork in de steel zit. En hij weet dus ook dat iedereen die het niet met hem eens is dus simpelweg naar de verkeerde juffrouw geluisterd heeft. En als die verkeerde juffrouw nou gewoon in de gevangenis gestopt wordt, dan gaat iedereen weer hetzelfde denken als Hans Siebers. Eén land, één krant, één mening!

obominotie | 24-07-19 | 12:29

Dat zal hij dan wel overgeschreven hebben. Het is uitgesloten dat zo'n onbenul zinnige gedachten heeft.

obominotie | 24-07-19 | 12:30

Daar is een naam voor, dat heet: contra productief. Komt meer voor

PieterPassant | 24-07-19 | 12:30

youtu.be/f3PJF0YE-x4
In 1996 al behandeld door Chris Rock.
"When I go to the moneymachine tonight, I aint looking over my back for the media, I'm looking for N...."

Dauthi | 24-07-19 | 12:19

Zeker afgestudeerd bij Diederik Stapel?
Oftewel Hans Siebers doet een stapeltje.

watergeus | 24-07-19 | 12:18

Links veroorzaakt rechts en andersom soort vicieuze reverse.

william7055 | 24-07-19 | 12:16

Een goede vriend van me is gestopt als politie agent in Rotterdam, omdat hij merkte racistisch te worden als gevolg van zijn dagelijkse ervaringen.
Dat kwam zeker niet door media, maar door pure realiteit.

Gerf | 24-07-19 | 12:15 | 2

Maar wordt hij dan racistisch of realistisch?

culture_vulture | 24-07-19 | 12:18

Ik word nu heel nieuwsgierig.
Hij vond de ervaring, dat hij merkte racistisch te worden, voldoende reden om te stoppen met zijn baan?

Roadblock | 24-07-19 | 12:40

Hohoho... los van de onzin zegt Hans ook goede dingen. Hij rekent keihard af met het dwangmatig selecteren op diversiteit waarbij agenten worden gezien als representanten van een etnische groep. In plaats daarvan wil Hans selecteren op kwaliteit en geschiktheid als politiemens. Dat is pure winst. Laten we Hans dus niet helemaal afschrijven, hoewel hij zich wel belachelijk maakt met zijn kreupele oorzaak en gevolg analyse.

Amsterdamsko | 24-07-19 | 12:12 | 1

Dat noemen ze selectief vissen uit de rapporten.

Trumme | 24-07-19 | 12:17

Dat krijg je met een "wetenschap" dat alleen maar aan elkaar hangt met statistisch onderzoek.
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics"

BASinnic | 24-07-19 | 11:57

Geachte heer Siebers, in ieder land woont tuig. In het ene land wat meer dan in het andere. En als wij nu uit andere landen vrijwel alleen maar tuig importeren dan belanden we in een situatie waarbij de nieuwkomers meer strafbare feiten plegen dan autochtonen. Dat heeft niets met discriminatie of etnisch profileren te maken. Dat zijn gewoon feitelijke constateringen. En dat is ook 1 van de redenen waarom de bevolking tegen de massa-immigratie is.

Stratum | 24-07-19 | 11:55

Een van de genen geassocieerd met agressie codeert voor monoamine-oxidase (MAO-A), Het enzym speelt een centrale rol bij het handhaven van normale mentale toestanden door zijn opruimfunctie, oftewel het breekt neurotransmitters af die worden gebruikt om signalen van het ene neuron naar het andere over te brengen, te weten, serotonine, noradrenaline en dopamine. Deze moeten afgebroken en verwijderd worden nadat ze hun signaaltaak hebben voltooid, want als ze zich in de hersenen ophopen, houden ze neuronen geactiveerd die terug zouden moeten rusten. De promotor (startpunt van een gen) voor MAO-A is namelijk nogal variabel in de menselijke populatie. Mensen kunnen er twee, drie, vier of vijf exemplaren van hebben, en hoe meer exemplaren ze hebben, des te meer van het MAO-A-enzym hun cellen produceren. Welk verschil maakt dit voor het gedrag van een persoon? Heel veel, blijkt. Mensen met drie, vier of vijf exemplaren van de MAO-A-promotor zijn normaal, maar mensen met slechts twee exemplaren hebben een veel hoger niveau van delinquentie. Uit een vragenlijst die werd gegeven aan 2.524 jongeren in de Verenigde Staten, vonden Jean Shih en collega's dat mannen met slechts twee promotors aanzienlijk meer kans hadden om te melden dat ze de afgelopen 12 maanden zowel ernstige delinquentie hadden gepleegd, zoals diefstal, verkoop van drugs of beschadiging eigendommen en gewelddadige aanvallen, zoals iemand ernstig verwonden, of iemand bedreigen met een mes of pistool. Van de Afro-Amerikaanse mannen in de steekproef droeg 5% twee MAO-A-promoters, de aandoening die volgens Shih in verband werd gebracht met hogere niveaus van delinquentie. Leden van de groep met twee promotors hadden aanzienlijk meer kans om te worden gearresteerd en gevangengezet dan Afro-Amerikanen die drie of vier promotors droegen. Dezelfde vergelijking kon niet worden gemaakt bij blanke mannen, melden de onderzoekers, omdat slechts 0,1% het twee-promotor allel (variatie op een gen) draagt. Maar goed, wetenschap is natuurlijk ook maar gewoon een mening.

JackStick | 24-07-19 | 11:54 | 1

Tot de wetenschappers de term Afro-Amerikaans in hun stuk schreven, zat iedereen driftig mee te knikken. Daarna zaten alle wegkijkers driftig nee te schudden. Stel je voor; zo maar ras (?!) gaan profileren! Foei!

EEnzame SchizofrEEN | 24-07-19 | 12:05

Ik adviseer reaguurders de bron wel degelijk te lezen, want er staat ook het volgende:

'Ook het diversiteitsbeleid van de politie belicht de persoon van agenten met een migratieachtergrond in plaats van hun vakbekwaamheid. Voorkeursbeleid bij selectie selecteert agenten op hun achtergrond in plaats van op hun professionele kwaliteiten. Bij ‘multicultureel vakmanschap’ worden burgers weggezet als vertegenwoordigers van andere culturen. De politie benoemt hen met nationalistische termen, zoals ‘allochtoon’ of ‘bicultureel’. Trainingen leren collega’s zich nota bene bewust te worden van elkaars culturele achtergronden. Dit diversiteitsmanagement ondermijnt professionaliteit. De politie blijft deze fouten maar herhalen.'

Battery!!! | 24-07-19 | 11:54 | 2

Kijk!

Diotima | 24-07-19 | 12:09

Binnen de politie was het op enig moment zelfs zo dat personen van wie een ouder in het buitenland was geboren, lees bijvoorbeeld Indonesië of Maleisië, werd gezien als allochtoon. Zelfs als de ouders beiden eeuwen lang in Nederland hun afstamming hadden. Dit om in de cijfers maar een gunstig beeld te scheppen. Want als bij de excelmaffia de cijfers kloppen is het goed.
Wat mij betreft alle respect voor de diender op straat die, tegen alle van bovenkomende gekte, nog zijn werk naar eer en geweten tracht te doen.

F. Jacobse | 24-07-19 | 12:58

Het probleem met de politie is dat de benoemingen van de top allemaal politiek zijn. Dus krijg je iemand met een partijkaart maar zonder affiniteit met de politie en niet weet wat er op straat speelt.

Osdorpertje | 24-07-19 | 11:51 | 1

Speelt overal, niet enkel bij de politie.

EEnzame SchizofrEEN | 24-07-19 | 12:06

MK reed eens een dagje mee met de Amsterdamse politie. Iedereen kan en mag dat. Gewoon aanmelden en meerijden. Vanaf minuut 1 kwamen de meldingen binnen met "verdachte Noord Afrikaans" uiterlijk, oftwel Naffer. Dat ging uren zo door. Afgelost met donker bruine vermoedens voor andere verdachten met zo nu en dan een verdwaalde blanke man die boos was. De agenten zeiden het ook dat die dag geen uitzondering was en dat je er racistisch door werd.

Mokum Kosher | 24-07-19 | 11:42 | 3

Ik ben weer nieuwsgierig- Je word van de ervaring, dat de meeste meldingen over bepaalde (gekleurde) bevolkingsgroepen gaan dus racistisch?

Roadblock | 24-07-19 | 12:47

@Roadblock | 24-07-19 | 12:47:
Op z'n minst wordt het wereldbeeld eenzijdig gekleurd. Zeker als je dag in dag uit, jaar in jaar uit, decennia in en decennia uit wordt geconfronteerd met de dagelijkse realiteit.

F. Jacobse | 24-07-19 | 13:00

@Roadblock | 24-07-19 | 12:47: De agenten zijn niet racistisch. Ze behandelden alle verdachten met geduld en respect. Iets te veel in mijn ogen. Maar ze moesten de hele dag alleen maar achter multicultibijdragende verdachten aan. je zou bijna denken dat zij dus alleen maar etnisch profileren. Dat is niet zo, want bijna alle meldingen kwamen via de centrale. Andere meldingen reden ze spontaan tegen aan, zoals gestolen auto, chauffeur zonder gorder. Iemand die afval op straat gooide. Iemand die zwart reed in de metro. Die worden dan staande gehouden en dan blijkt er een signalering te staan. Vele verdachten gooide het ook op racisme en etnisch profileren. Tja, als ik een naffer over een hek bij een metrostation zie klimmen dan denk ik ook "dat checken we even".

Mokum Kosher | 24-07-19 | 14:35

Migranten hebben het woord allochtoon zelf geïntroduceerd. Toen er nog nauwelijks immigranten waren las je daar namelijk nooit over. Heb geen statistisch onderzoek gedaan, maar verwacht wel een correlatie van 95% of hoger. Zelfde geldt voor kutmarokkaan, ook door de marokkanen zelf meegebracht.

Blauwpetje | 24-07-19 | 11:40 | 1

Kut Marokkaan komt van de PvdA wethouder, huisarts, hoerenloper R. Oudkerk te A.

F. Jacobse | 24-07-19 | 13:02

Onder je de geradicaliseerde pliesie.Gaat over de boerka.

Er staat niet in de wet dat mensen die een burka dragen geen aangifte mogen doen. De wet zegt dat ze met burka niet in een politiebureau mogen komen. En dus helpen we ze daarbuiten. Daar zegt de wet niets over namelijk. Als iemand ons nodig heeft, moeten we helpen.
pliesie nederland.

komtdatschot | 24-07-19 | 11:34

Tja, akerboom staat voor de spiegel en vraagt " spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de grootste lul in dit land",
Roept zijn vrouw uit de slaapkamer " IK".

jan huppeldepup | 24-07-19 | 11:31 | 2

Hahahahaha, toppertje

MoonBeebe | 24-07-19 | 11:38

hij is goed

pomodorus | 24-07-19 | 11:44

Een opzetje om de censuur op 'rechtse media' aan te scherpen.

Het zou me niet verbazen, links wordt steeds meer draconisch in hun uitlatingen en gedragingen.

Kanarie_Geil | 24-07-19 | 11:31

Het is ongelooflijk zoalsdat 'wetenschappelijk' onderwijs geinfleerd is geraakt door de linkse lamlullen. Links; scheefwoners, zakkenvullers, hypocrieten, oplichters, betweters, matennaaiers enz enz

pigadaki | 24-07-19 | 11:31 | 1

Hier ook weer een club geestenwetenschappers die met Soros budgetten scholen indoctrineren met eigengemaakt propagandamateriaal.

Beefbus | 24-07-19 | 11:37

................ maar echt niet aan de dagelijkse confrontatie die agenten aangaan met een realiteit waarin niet-Nederlandse identiteiten best wel vaak een hoofdrol spelen.................
tja, dat je een dergelijke voordehand liggende alternatieve verklaring zomaar niet eens zelf kan bedenken

pomodorus | 24-07-19 | 11:27 | 2

hij heeft dat natuurlijk allemaal bedacht toen ie zat te poepen en is blijven steken in het gevoel een geniale samenhang te hebben blootgelegd. mammaaa! kijk es!

pomodorus | 24-07-19 | 11:30

Wanneer houdt dat gewetenfop nu eens op? Waar is de tijd gebleven dat je van vlees eten ultra-rechts werd?

Roger Gene II | 24-07-19 | 11:19 | 2

Dat is gelukkig nog steeds zo ... spontaan een bruin hemd gekregen na het nuttigen van Argentijnse biefstuk...
-
... en dan neem ik ook nog iedere avond een liter Bulgaarse yoghurt na - dat 't gelijkmatig in je bloed komp.

bisbisbis | 24-07-19 | 11:53

@bisbisbis | 24-07-19 | 11:53: Vroeger had je reclame met links of rechtsdraaiende yoghurt. Mag ook al niet meer.

EEnzame SchizofrEEN | 24-07-19 | 12:09

Het zou echt helpen als meer mensen met een migratie achtergrond zich niet als een Totale KUDT zouden gedragen.

marcoplarco | 24-07-19 | 11:19

Als ik het goed begrijp begint smans pleidooi met een knieval naar zijn linkse broodheren maar eindigt hij zijn betoog met een niet linkse realistische visie. Het lijkt

De Briemusketier | 24-07-19 | 11:18

Om de absurditeit te onderstrepen zet de Volkskrant zelf twee agenten met een kleurtje boven het artikel .
Wat zijn die mensen allemaal in de war !

Castor12 | 24-07-19 | 11:17 | 1

Inderdaad. Niet echt een afspiegeling van de maatschappij. Nog niet..

marcoplarco | 24-07-19 | 11:22

Heau eens even!

De eerste alinea's mogen dan, ook wat mij betreft, de plank misslaan. in de laatste alinea's vind ik eenzelfde mening bij mezelf als de wetenschapper:

"Als je een beschuldiging kracht bij wilt zetten, komt het goed uit om ‘racisme’ te roepen. Die neiging is uit de VS komen overwaaien, maar slaat hier de plank mis. Eerdergenoemde drie factoren hebben niets met racisme te maken. Racismetheorieën verklaren niets, dus heb je er niets aan bij het zoeken naar een oplossing. Gezien de naoorlogse geschiedenis van dit land maakt de beschuldiging van racisme bovendien elk gesprek en dus ook elke oplossing onmogelijk. Agenten worden terecht boos als ze als racisten worden weggezet.

Een oplossing komt pas in zicht als de politie stopt met het huidige diversiteitsbeleid en met de persoonlijkheidscultus bij selectie, opleiding, aansturing, beoordeling en promotie. Deze bedrijfsprocessen moeten zich richten op het professioneel (kunnen) verrichten van politietaken en nergens anders op. Dan kunnen agenten elkaar gaan erkennen als goede collega’s en professionals in plaats van elkaar en burgers te bestempelen als vertegenwoordigers van etnische of nationale groepen. Als de politie die professionalisering weet te realiseren, volgt diversiteit vanzelf. Het zou daarbij helpen als media en politiek geen kans zouden geven aan vijandbeelden door zich aan de feiten te houden."

Dat zijn heel prima woorden.

Heau even | 24-07-19 | 11:17 | 3

@Heau even: "Dat zijn heel prima woorden"
.. die leip-links niet gaat lezen en niet wil begrijpen.

marcoplarco | 24-07-19 | 11:21

@marcoplarco | 24-07-19 | 11:21: Dat is dan weer een ander punt. Maar ook dat klopt helaas. Die richten zich op de eerste alinea om juist het tegenovergestelde van deze conclusie bewezen te zien.

Heau even | 24-07-19 | 11:39

Nee, meneer de wetenschapper poneert hier de ene onbewezen stelling na de andere. Die zijn allemaal onderuit te halen door het feit dat hij geen definitie geeft van wat de kenmerken zijn van een professionele agent (ik vrees het ergste). De laatste zin is een gotspe: als de feiten zijn dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, dan zijn dat juist de feiten. Dat zijn geen vijandbeelden, als de politie criminelen al als de vijand zou beschouwen (het is het leger niet): juist het systematisch wegkijken van de realiteit door veel media veroorzaakt de onvrede binnen zeer brede lagen van de samenleving. En dat is inclusief (pun intended) die leden van bovengemiddeld criminele etnische groepen, die het wel gewoon heel goed doen in ons (en dus ook hun) land.

Hetkanverkeren | 24-07-19 | 11:40

Zou het ook een vicieuze cirkel kunnen zijn? Beiden een beetje waar? Waarom altijd dat antagonistisch denken? Het zal de hitte wel zijn

Beau ter Ham | 24-07-19 | 11:15

Zolang de boven ons gestelden etnisch profiteren blijven gedogen verandert er niks en blijven we ons opwinden hier in de panelen.

swassannuf | 24-07-19 | 11:12

Meneer Siebers heeft racisme en ongelijkheid in de samenleving nodig, anders heeft ie geen werk

haddem | 24-07-19 | 11:10 | 1

Dameskappers gonna dameskap....

2CVOcean | 24-07-19 | 11:12

Een klassieke ontkenning van feiten, om fictie te kunnen dicteren & eigen boekige bakfietsbubbel, juweeltjes om te bewaren en te gebruiken.
Hans van de KUT daarentegen is af en kan het best ingenomen worden..

bwanabanjo | 24-07-19 | 11:10

Dat zal allemaal wel, maar het heeft ook een voordeel. Mensen die links zijn, leven gemiddeld zo'n 7 jaar korter.

Larousse | 24-07-19 | 11:10

Hwet meest erge is dat dit soort types onderwijs mogen geven en zo een hele nieuwe generatie vergiftigen met onzin.

2voor12 | 24-07-19 | 11:08

ingetrokken.

bisbisbis | 24-07-19 | 11:08

Hij zegt in het artikel: "In een goed functionerende professionele organisatie met een duidelijke hiërarchie doen persoonlijke kenmerken als afkomst en achtergrond er niet toe. Het gaat om het werk van de agent, ongeacht zijn of haar persoon."

Dus stop met die positieve discriminatie. Het moet gaan om het werk van de persoon en dus wie kan dit het beste doen !!! De linksen lullen zichzelf weer eens moddervast.

Graaf Monte Cristo | 24-07-19 | 11:08 | 1

Oei, had je het nu maar helemaal gelezen.

ScottMcBeanie | 24-07-19 | 11:19

Hans doet ook klusjes voor de belastingdienst, zou hij achter dat bakkie met die zorg toestanden zitten ?

Vesta | 24-07-19 | 11:07

Moest direct aan die koekenbakker van een Lukassen denken.

Rico Tampeloerus | 24-07-19 | 11:07

Hebben jullie drie topics terug nog een linkje naar oud-politiechef Najib Tuzani met zijn adviesbureautje Nuance door Training en Advies - toch het toppunt van diversiteit: de witte macht die luistert naar een 'gekleurd' advies - lezen we hier weer dat het toch niet helemaal goed zit. Het is ook nooit goed he. Kom op jongens, het is zomer, mooi weer. Ik wil alleen nog maar goed nieuws.

mozaard | 24-07-19 | 11:06 | 1

Ga naar Joop zou ik zeggen lol

Rdock | 24-07-19 | 11:08

Nu heb ik geen verstand van wetenschap, ik ben allesbehalve een academicus, maar die bio op de website van de KUB heb ik met stomme verbazing gelezen. Wat ik van (fundamentele) wetenschap weet is dit: de wetenschapper formuleert zorgvuldig een hypothese en tracht deze dan op o.a. falsifieerbare wijze te toetsen. De hypothese kan dan waar of onwaar blijken te zijn.

Die indruk krijg ik niet van deze promovendus. Die poneert een stelling, de achterstand van allochtonen op de arbeidsmarkt is te wijten aan hun etniciteit, en raapt daar vervolgens zoveel mogelijk voorbeelden van bij elkaar. Tsja.

Nogmaals, ik heb er geen verstand van, maar een hypothese zou mijns inziens als volgt tot stand moeten komen: alle leden van een bepaalde etniciteit hebben een even grote achterstand op de arbeidsmarkt (met als belangrijkste controlegroep de grootste: de autochtone Nederlander). Die hypothese houdt nog geen 2 seconden stand: binnen elke etnische groep zijn er succesvolle en minder succesvolle leden. Etniciteit is dus van zichzelf geen bepalende factor. Dus dan moet je je hypothese veel meer aanscherpen: kan het voorkomen dat etniciteit een rol speelt bij succes op de arbeidsmarkt? Dat zou dan inderdaad pure discriminatie zijn. Heeft die eventuele achterstand te maken met etniciteit of bepaalde culturele eigenschappen van die groep? Bijvoorbeeld het veelvuldig hebben van een strafblad, of de volledige afwezigheid van welke vorm van arbeidsethos dan ook?

Kortom, deze hypothese durf ik nogmaals wel aan: red het onderwijs in Nederland en gooi minstens 5 universiteiten dicht.

Hetkanverkeren | 24-07-19 | 11:04 | 2

Juistem. Kappen met baked-air-wetenschap en geitenneuqstudies.

Ronnie uit Helmond | 24-07-19 | 11:09

Zuid Koreanen zijn als etniciteit erg gewild bij ASML, net zoals Polen in de agrarische sector, dus etniciteit in het algemeen hoeft het probleem niet zijn, want het is soms de oplossing. Bepaalde etniciteit komen in allerlei verkeerde lijstjes voor waaronder een hogere werkeloosheid, wat door een combinatie van meerdere factoren komt die elkaar ook nog eens beïnvloeden. Een cultuur die liegen, eer en intimidatie aanmoedigt, doet het op de Nederlandse arbeidsmarkt bijvoorbeeld erg slecht, maar in de criminaliteit en politiek kom je er best ver mee. En laat je daar nu net een oververtegenwoordiging van bepaalde culturen zien die de verkeerde zaken aanmoedigen en de goede zaken ontmoedigen (zoals eerlijkheid, eigen fouten inzien, empathie met andersdenkenden)

tipo | 24-07-19 | 11:25

Die Hans toch! Altijd gezellig met hem op een verjaardag.

Peter_la_Selie | 24-07-19 | 11:04

klopt. en die cijfers liegen er ook niet om. grootste deel van mij werk gaat uit naar buitenlanders, allochtonen en asielzoekers. de cijfers maken mij guur rechts.

Schepvogel | 24-07-19 | 11:04 | 1

Geen hoofdletters. "mij werk". Ja, u werkt overduidelijk bij de politie.

rjnl | 24-07-19 | 13:33

Hans is een cultuur relativist. Dat zijn een gevaar voor de vrije samenleving.

Trans_Fimmermans | 24-07-19 | 11:04

Logisch. Vanwege Geenstijl en Wilders gaan demense ongeoorloofde meningen ontwikkelen.

Dat is nog niet strafbaar, maar een beetje meer dankbaarheid daarvoor is wel op zijn plaats. Als echter ook de politie aan thoughtcrime gaat doen, dan wordt op den duur een onafhankelijke politiedienst die boven het volkse staat wel noodzakelijk.
Een EU-politie bijvoorbeeld, zoals de wijze Brusselmannen al jaren zeggen.

Jan Passant mk2 | 24-07-19 | 11:03 | 2

Of low cost leasen guardia civil of vreemdelingenlegioen

2CVOcean | 24-07-19 | 11:11

EUROGENDFOR heeft al aardig kunnen oefenen in Frankrijk de laatste maanden.

rjnl | 24-07-19 | 13:34

Het begin van het artikel heult met de bekende clichés waar Van Rossem zich terecht over opwindt. Maar daarna komt er een oproep om agenten gewoon op hun kwaliteiten te beoordelen, en om geen aandacht aan afkomst te besteden. Ook wijst de wetenschapper de aanklacht af dat de politie rascistisch zou zijn.

dr Rechts | 24-07-19 | 11:03

Als je ergens dagelijks mee omgaat heb je dan een beter beeld van een probleem dan iemand die er niet dagelijks mee omgaat? In het algemeen is dat niet waar. Er zijn te veel uitzonderingen. Maar als argument klinkt het wel mooi in een discussie. Dat wel.

Schadenfreude | 24-07-19 | 11:02

Dus negeren van cultuur/afkomst lost alles op, in ideale wereld: helemaal mee eens. Maar staat Hansje open voor de mogelijkheid dat in de echte wereld culturen/afkomst zelf WEL verschil in eigen en Nederlandse cultuur zien? Is hij dan ook zo streng tegen hen en dat niemand op internet op de eigen cultuur/ideologie/religie trots mag zijn of verschillen ervan mag benoemen? Volgens zijn eigen redenering is dat toch ook bijdragen aan een vijandsbeeld? Zoals eigenlijk elke kerkdienst elke keer opnieuw doet?

een_mike | 24-07-19 | 11:01

Ik discrimineer voortdurend en met veel overtuiging. Idioten als ene Hans Siebers verkeren in de soort parallel universum van deugdenken en quasi maakbaarheid (alleen in HUN universum, niet elders) en zijn een oorzaak voor het verval van de samenleving. De decadente waanzin van de deugers sijpelt door naar instituties die ons bestaan trachten te ontwrichten met hun religieus getinte zelfgenoegzaamheid. De mix van Jezus spelende onaantastbaar goede deugers met de fanatiek beleden absolute onfeilbaarheid van hun gedachtenkronkels, onder algehele ontkenning van praktische feiten, zorgen voor een totaal verziekte samenleving. Waar ik ook onderscheid in maak, naast notoire deugers of echte mensen bijvoorbeeld, zijn de motieven achter al dat deugen. Het ongebreideld kapitalisme als de macht die -zoals o.a. in films als de Matrix of verhalen van Huxley- zijn eigen verzet organiseert en controleert. Zaken als "omvolking" om de noodzakelijk krimp in bevolkingsomvang om te keren naar meer consumenten voor de economische groei of vergelijkbare in gang zijnde processen achter de schermen, dat zijn de oorzaken van ellende. Overbevolking is de bron van all problemen. Alle andere problemen zijn hiervan het gevolg. Die toename maakt de wereld steeds grimmiger en onveiliger omdat de kansen op leven en overleven kleiner worden met het stijgen van de aantallen. Onderscheid maken wordt om die reden steeds belangrijker. Discrimineren wordt een noodzaak. Daar helpt een 'feelgood' artikel 1 in de grondwet ook niets aan. Wen d'r maar aan, dat moeten die agenten ook, die hun werk op straat moeten doen tussen het wrakhout en gajes.

Bakschuif | 24-07-19 | 11:01 | 3

+veel

grindbak | 24-07-19 | 11:04

Money is the root of al evil today! Van de beste LP uit de tijd toen er nog goede muziek gemaakt werd en Jan Smit nog niet bestond...

eerstneukendanpraten | 24-07-19 | 11:10

"Discrimineren wordt een noodzaak" Zo iets zei Wim van Rooy ook in de Balie, kostte hem twee rechtzaken ondanks dat hij gelijk had.

uisge baugh | 24-07-19 | 11:17

Je hebt helemaal niks aan de politie. Een mooi voorbeeld hiervan had je hier een tijdje terug. Een paar Pegida-aanhangers tegenover een horde wilden. En wat deed de politie? Juist. Het klooide maar een eind aan. Je hebt er dus geen ruk aan, wanneer de nood aan de man is. Dat ligt niet aan de politieagenten hoor, maar je moet hoger in de keten gaan koekeloeren om het falen te begrijpen. Daar gaat het mis en dat werkt door naar beneden. In mijn wijk levert dit falende beleid op, dat bepaalde groepen de macht aan het overnemen zijn. Een heel gebied is in nog geen 10 jaar compleet vercriminaliseerd. Iedereen weet dat en ook de politie weet dit. Maar nee, er wordt helemaal niemand aangepakt in dat gebied. Sterker nog, als de racismekaart getrokken wordt, is het automatisch een fout van de politie. Die gasten kijken dus wel uit. Dat is jammer, want ik heb niks tegen de politie, zolang ze me met rust laten.

LV-225 | 24-07-19 | 10:59

Het zijn dit soort indoctrinerende tendentieus extreem linkse stukjes van fopwetenschappers als Siebers die mij in de rechtse hoek drijven. Als mensen als Siebers een propositie uiten, dan moet je de omkering ervan zien als waarheid.

ChatBot | 24-07-19 | 10:58 | 1

Het is ook een woordenspelletje. Siebers vindt de nadruk op achtergrond en afkomst bij personeelsbeleid om met verschillende culturen om te kunnen gaan "nationalistisch". Dat is zijn niet onderbouwde mening, die kant nog wal raakt. Nationalistisch (=is vaderlandslievend) wordt ook gezien als iets slechts en niet als iets goeds. Wat is er mis mee, als je je inzet voor de toekomst van het land waar je woont? Ook daar maakt Siebers geen woorden aan vuil. Nationalistisch = slecht, zonder te weten wat het woord betekent. Dat zo iemand van een Nederlandse universiteit kan komen, zegt veel over de vreselijk lage kwaliteit van Nederlandse zachte wetenschappen. Een hoop uit de lucht gegrepen meninkjes zonder oprecht te zoeken naar contra-indicaties. Zeker in Tilburg.

tipo | 24-07-19 | 11:09

Lachen met de "wetenschap"... In Noord-Limburg zijn recent er 8 agenten op non-actief gezet.. niet omdat het corrupte bijklussende pipo's waren maar om.... onbeleefd gedrag/woorden tegen ingevlogen "diversiteits-meisjes met "HBO".... die in "rang"hoger staan... zegt de vrouw-baas van Limburg... tja zo gaat de vernietiging van het laatste politie-aanbod wel erg snel.

grindbak | 24-07-19 | 10:58 | 1

Is niet zo gek.

Er is laatst (al weer even terug) een agent in mijn kennis kring op non-actief gezet omdat hij zijn Marokkaanse collega er van op de hoogte stelde dat hij moet werken ipv rondhangen bij "zijn" Moskee en veel gedrag van overlast gevende Marokkanen in de buurt iets te vaak door de vingers ziet.

Niet de Marokkaan werd op non-actief gezet, nee joh, die ging na een "klacht over discriminatie" meteen door met z'n absurde gedrag en de Nederlandse agent kreeg te midden van een inbraak zaak een telefoontje om terug naar kantoor te komen.

Onze politie word langzaam uitgehold/overgenomen door andere mensen dan mensen die zich "Nederlands" noemen. Met veel lagere test scores en slechtere resultaten dan hun Nederlandse mede opgeleiden.

LangeTijdGeleden | 24-07-19 | 11:03

Uhm, ik lees het stuk toch anders. De heer Siebers is weldegelijk een pleitbezorger van een professioneel politie apparaat op basis van wat iemand kan. Dus geen selectie meer obv migratie achtergrond om zodoende te voldoen aan het diversiteitsbeleid.

ChristiaanH | 24-07-19 | 10:57 | 1

Maar het eerste deel slaat nogal de plank mis.

Kuifje-in-de-EU | 24-07-19 | 11:01

Precies! Agenten kijken teveel Opsporing Verzocht.

kotelet | 24-07-19 | 10:56 | 1

LOL! dat is het dus....

Bakschuif | 24-07-19 | 11:02

Wat dit soort nepwetenschappers maar niet onder de knie krijgt is het verschil tussen oorzaak en gevolg.

Al drie generaties lang slagen naffers er in om slechte PR voor zichzelf te genereren. Discriminatie van deze groep is het gevolg en niet de oorzaak, gebaseerd op jarenlange slechte ervaringen. Om dit te illustreren: er is amper iemand te vinden die een schijthekel heeft aan Chinezen. Simpelweg omdat die niet voortdurend, overal waar ze hun neus laten zien, ellende veroorzaken.

Naffers zouden eens moeten ophouden met klagen, eisen, zeuren en de boel vernaggelen. Niet steeds het uitschot van de groep verdedigen en hun wangedrag vergoeliiken. Hun kinderen opvoeden in plaats van ze tot diep in de nacht de straat op te schoppen. Ze corrigeren in plaats van te complimenteren als ze ineens met een dure telefoon thuis komen. Helaas moet je na drie generaties concluderen dat dat er domweg niet in zit en zullen ze het laagste van het laagste van de maatschappij blijven.

5611 | 24-07-19 | 10:56

Trouwens bijzonder raadselachtig wat hij bedoelt met 'drie hoofdoorzaken'. Je zou verwachten dat je ze dan even opsomt. Toch?

Stijlicoon | 24-07-19 | 10:56

Als elke politie-agent neutraal verslag zou uitbrengen in de Volkskrant van zijn of haar dagelijkse beslommeringen, dan denk ik dat de Volkskrantlezers ook erg rechts worden.

tipo | 24-07-19 | 10:55

Wat een kutland is Nederland geworden. Was het in de jaren 90 beter? Zeker, vele malen beter. Meer koopkracht en een veel groter deel van de Nederlandse bevolking dan nu het geval is was gewoon keurig opgevoed. Je kreeg manieren mee vanuit huis mee en werd geleerd geen macho, materialistisch en crimineel kutgedrag te vertonen. Je ouders wisten (meestal) waar je uithing. Als je wat uitspookte werd je daar thuis op aangesproken waardoor je het de volgende keer uit je hoofd liet het een volgende keer nog een keer te doen. Met dank aan 'Links', met de Volkrant voorop, wordt het alleen nog maar slechter. Veel slechter, voor u welwillende, redelijke belastingbetalende burger. Steeds meer belasting en steeds minder koopkracht. U betaalt maar krijgt het zuur op een presenteerblaadje aangeboden. Links gaat er zondermeer, tegen beterweten in, vanuit dat mensen die zelf geen manieren hebben hun 10 kinderen dat maar wel even bij brengen.

Bab01 | 24-07-19 | 10:54 | 1

Immigratie ++ = fatsoensnormen - - dit is simpel te verklaren omdat de moslimbroeders nog 200 jaar terug in de tijd leven. De achterlijkheid ten top. En wij als NL’ers onze normen en waarden telkens maar downgraden.

Rdock | 24-07-19 | 11:06

Politieleiding maakt agenten ultrarechts .... wel opletten Hans .

Koning BongoBongo | 24-07-19 | 10:54

Wanneer wordt Hans opgenomen in den Dolder?

wallenberg | 24-07-19 | 10:53

Carel Boers, lekker negeren joh, voor zo'n wappie is iedereen met gezond verstand ultra-extreemrechts.

ScottMcBeanie | 24-07-19 | 10:52

In het eerste deel van Siebers' column is de onderliggende boodschap: het is allemaal de schuld van FvD en PVV. Echter het laatste deel ben ik het weer wel mee eens, het diversiteitsbeleid is contraproductief en moet stoppen. Mensen aannemen op basis van capaciteiten en niet op huidskleur.

Crusher | 24-07-19 | 10:52 | 5

@Papa Jones | 24-07-19 | 10:55: om iets te bereiken moet je medewerking van 2 kanten hebben, laat dat nou net ontbreken.

Rdock | 24-07-19 | 11:03

@Papa Jones | 24-07-19 | 10:55:
Dit is een beschrijving van de manier waarop technici met elkaar omgaan, met respect voor elkaars diplomering en ervaring. Heb in internationale technische teams gewerkt die op die basis zeer succesvol en professioneel te werk gingen.

De Briemusketier | 24-07-19 | 11:16

@De Briemusketier | 24-07-19 | 11:16:
Ja, zo gaat dat ook in mijn (technische) vakgebied. We noemen het gewoon 'common sense'.

Papa Jones | 24-07-19 | 12:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Treffend verhaal.
In de ogen van de echte links-gelovige was de aarde eerst woest en ledig. Toen kwamen de dieren en de mensen. De mensen waren puur en goed en divers.
Toen echter kwam de Slang, pardon, Geert Wilders, en die stookte Adam en Eva, pardon, die pure en goede en diverse mensen, tegen elkaar op en toen begonnen ze elkaar te haten.
Als Geert gewoon zijn mond had gehouden was het hier gewoon een heerlijke diverse hutspot van Achmed, Gökmen, Saïda, Redouan en Willem geworden. Maar nee, Geert de haatzaaiert moest natuurlijk alles weer verpesten.
Dit alles gelooft de linksmensch. Het is de linkse variant van het Scheppingsverhaal. Wat een prachtige illustratie eigenlijk van de christelijke wortels van onze samenleving. Kijk, linkserts, dat zijn nu die wortels waar het steeds over gaat.

JvanDeventer | 24-07-19 | 10:51 | 3

Prachtig verhaal, en zo beeldend ook.
Ik zie als het ware die smerige Wilders rondkruipen om de geslaagde multiculti te bevuilen.
Zet nog joods/ bij christelijk en het kan zo de Joop op.

Roadblock | 24-07-19 | 10:58

Maar op de zoveelste dag schiep hij het licht, en weet je, toen hadden de elektriciens de kabels al in de grond liggen!

Rdock | 24-07-19 | 11:00

Met het witte privilege narratief hebben ze in ieder geval de oorspronkelijke zonde weer op de kaart gezet

ZonderNaam | 24-07-19 | 11:27

@Van Rossum: heb je überhaupt het hele artikel gelezen? Ik zou dat alsnog even doen... bijzonder interessant.
Siebers pleit (los van de wat aparte 'het komt uit de media' - intro) voor een stop op diversiteitsbeleid, en pleit voor een soort 'laïcité' , waarbij je achtergrond volledig irrelevant wordt geacht, en een agent gewoon z'n werk moet doen.
Had ik ook niet verwacht van zo'n KUT-onderzoeker (haha ik gebruikte de oude afkorting)

Ballenman | 24-07-19 | 10:50 | 1

Dat lees ik er ook in. Hij pleit juist voor het afschaffen van voorkeursbehandeling omdat je vrouw, allochtoon of gehandicapt bent en vindt dat mensen op kwaliteit moeten worden aangenomen. Ook houdt hij een pleidooi tegen de labbekakkkerige sfeer die er nu hangt, waarbij je persoonlijkheid centraal staat in plaats van je professionele kwaliteiten. Agenten die ik ken noemen hun trainingen wel eens punnik-lessen. Zegt veel denk ik. Ik ben het niet eens met de inleiding: ik geloof dat de politie geen rechtse denkbeelden opdoet uit de media, maar door de ervaring van elke dag. Dat noemen doorgeslagen linksgekkies dan weer graag etnisch profileren.

CupDCake | 24-07-19 | 11:08

Het is ook de schuld van nationalistische media dat asielzoekers en/of andersoortige, etnische minderheden, veel vaker crimineel zijn.
Simpele conclusie toch?
En de oplossing?
Aufmachen! Mitkommen! Alle rechtse “journo’s” de bak in.
Zijn ze helemaal vergodverdomd die nationalistische waarheidsvertellers.
Hans S is een smerige verdraaier van de realiteit. LeugeNaar!

Ruimedenker | 24-07-19 | 10:50

Vrees dat een politie agent of douanier die een beetje efficient wil werken, doet aan etnisch profileren. Gebaseerd op statistieken uit het verleden zie daar geen probleem in. Gebeurt in andere landen ook.
Wordt een ander verhaal als de overheid overgaat tot rechtsvervolging en bijvoorbeeld vals bewijsmateriaal tegen je inbrengt, dan is er pas een probleem.

Beroep = Boerenlul | 24-07-19 | 10:49 | 1

Ik kom vaak in Zuid Amerika, het is mij opgevallen dat de douane bij aankomst de eigen bevolking etnisch profileert en bij vertrek de blanken

ZonderNaam | 24-07-19 | 11:21

De Volkskrant is wel zo netjes om zijn inbreng te plaatsen waar die hoort: in de opiniesectie.

Stijlicoon | 24-07-19 | 10:49 | 1

Zo gaat de volkskrant bij ons rechtstreeks van de brievenbus naar de sectie kattenbak.

Glasgow Argus | 24-07-19 | 10:52

Door sylvana simons en de moslims partij denk is tegenwoordig alles discriminatie. Niet omdat het moet maar omdat het kan.

Eddy67 | 24-07-19 | 10:48 | 1

Met behulp van de Nieuwe NSBers, vlak die linkse raksime krijsers niet uit.

Kanarie_Geil | 24-07-19 | 11:37
-weggejorist-
Indoneesje | 24-07-19 | 10:48 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Dat "lol" begrijp ik niet zo. Benieuwd of Van Rossem ook is afgestudeerd.
Verder uitstekend artikel. Hans is de weg gaandeweg een beetje kwijtgeraakt. Als je niet beter wist zou het satire kunnen zijn. Zo wereldvreemd zie je ze zelden nog.

Superior Bastard | 24-07-19 | 10:47 | 8

@Superior Bastard | 24-07-19 | 10:52:
Oh? U deelt de wereld in in afgestudeerden (uzelf waarschijnlijk) en niet-afgestudeerden, die om een of ander onnavolgbare reden dan geen lol meer mogen zeggen bij de onzin van een afgestudeerde?
Ik heb mij al tijden afgevraagd waar dat Superior toch vandaan kwam.
Maar nu weet ik het-Het betekent voor u het afgestudeerd zijn.
Goh, het tweede gedeelte van uw nick was mij al na een paar reacties al veel eerder duidelijk.

Roadblock | 24-07-19 | 11:06

@Graaf Monte Cristo | 24-07-19 | 11:04:
Klopt. Vandaar ook mijn vraag.

Superior Bastard | 24-07-19 | 11:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Mijn schoonfamilie leest de VK, zucht.

Acidstain | 24-07-19 | 10:46 | 1

Wel eens over scheiden nagedacht of is je vouw net als die van mij steenrijk?

eerstneukendanpraten | 24-07-19 | 10:59

Tja, Linkse agentes houden van geile rechte praatjes,
www.youtube.com/watch?v=nqaKRjSyTLA
Vind ook het programma opsporing verzocht zeeeer racisties.

jan huppeldepup | 24-07-19 | 10:46

Dus agenten gaan niet uit van hun ervaringen met o.a. mocro’s maar baseren hun mening vanuit de krant? Wie verzint zoiets? Praat eens met een agent.

PocusPilatus | 24-07-19 | 10:46 | 1

Deze Hans is van mening dat agenten niet in staat zijn om zelfstandig een oordeel te vellen en zeer beïnvloedbaar zijn voor omgevingsfactoren. Zou de wet in Nederland nog wel gehandhaafd worden... vragen, vragen, vragen..

therealbraindump | 24-07-19 | 10:58

"Professor" Siebers moet eens 'n paar maandjes bij verschillende grootstedelijke korpsen meedraaien en wat veldonderzoek doen. En wellicht een tijdje tussen het plebs gaan wonen, bijvoorbeeld in Ter Apel. Ik vermoed dat de conclusies dan wat anders zullen uitvallen.

Hadrez | 24-07-19 | 10:46 | 3

Hoofddocent. Geen professor. Om professor te worden moet je net effe wat wetenschappelijker te werk gaan.

Stijlicoon | 24-07-19 | 10:50

Nationalistische media?
Eigen Volkskrant eerst?

ZonderNaam | 24-07-19 | 10:46

Er stond nog een belangrijke voetnoot bij:
'Dit rapport is geschreven onder invloed van crystal meth'

Croxifoxio | 24-07-19 | 10:45 | 2

Tilburg ? Zou best eens kunnen.

Acidstain | 24-07-19 | 10:47

Dit is met recht fopwetenschap.

De gedachte dat politiemensen gewoon door dagelijks geconfronteerd te worden met de harde werkelijkheid, bepaalde opvattingen hebben past niet binnen het diversiteits- en slachtofferschapkader.

Dus hebben de populisten het weer gedaan. Ik word hier heel erg moe van, want het duurt nog zolang voordat we gaan nadenken over oplossingen als dit soort idioten nog de boventoon blijft voeren.

Bvdb | 24-07-19 | 10:43

Weer een lul met vingers die zich door een fopstudie heeft heen gewerkt..... en nu heeft het ook al een mening.

Flikker eens op met je bullshit!

Fatwabuster | 24-07-19 | 10:43 | 1

Waarschijnlijk zit hij ergens in een airconditioned kantoor op de bovenste etage van het pliesiebureau met een salaris van vier maal een straatagent. De enige keer dat dit soort bureaucratisch gespuis iemand van de werkvloer ziet of spreekt is de receptioniste bij binnenkomst.

5611 | 24-07-19 | 10:47

Nee Hans, geen hetze tegen asielzoekers maar tegen criminelen gelukzoekers die uit veilige landen hier de boel komen verneuken en de mensen die dit graag faciliteren en de criminaliteit daarvan bagataliseren, mensen zoals jij dus Hans!!

Halul gebakken | 24-07-19 | 10:43

Las het gisteravond in de VK, vond het een wereldvreemde opinie. Maar ook voor dat soort meningen is plaats in deze kwaliteitskrant.

Kuifje-in-de-EU | 24-07-19 | 10:42 | 8

Het wordt gedrukt op goed papier dus er is geen woord van gelogen.

kindapaas | 24-07-19 | 13:47
▼ 5 antwoorden verborgen

En hoe onderbouwt Hansje die stelling?
Of is dat niet meer nodig in de huidige wetenschap?

Harry Turtle | 24-07-19 | 10:41 | 2

"wetenschap"

WasHetMaarMakkelijk | 24-07-19 | 10:52

Om te gillen van het lachen als het niet zo triest was. Wetenschap.........
Wat een idioot die vent.

J-van-de-Bontekoe | 24-07-19 | 10:59

Komt de Rabobank ff goed weg in deze.

Croxifoxio | 24-07-19 | 10:40

En ga anders eens te rade bij de winkeliers in Ter Apel waar kansenparels en kansenmensen die gratis bed, bad en brood krijgen toe in staat zijn. En daarom ben ik racist...

eerstneukendanpraten | 24-07-19 | 10:39

GeenStijl wordt niet eens apart genoemd. Valt me weer een beetje tegen.
Dus bij deze: schuld van GeenStijl.

spanarchist | 24-07-19 | 10:38

Die Belgen zijn dan ook echt tuig van de richel!

42 | 24-07-19 | 10:38

Die ander is de dader, die heeft de schuld, mijn keuzes maak ik niet zelf de worden mij opgedrongen, tsja.

kram_de_bam | 24-07-19 | 10:37 | 1

U zegt dader- Ik zeg verdachte.
U zegt de schuld- Ik zeg het vermoedelijk slachtoffer van zijn sociale omstandigheden.
Bij de juiste kleur is hij het slachtoffer en u de dader.

Roadblock | 24-07-19 | 10:48

Als je een aflevering van Opsporing Verzocht hebt gezien ben je plotsklaps weer racist!

eerstneukendanpraten | 24-07-19 | 10:37 | 4

@Roadblock | 24-07-19 | 10:40:
Wat denk je van al die films over de Tweede Wereldoorlog? Elke keer weer worden alle nazirollen vertolkt door witte acteurs.
Dat kan echt niet meer in 2019

ZonderNaam | 24-07-19 | 10:48

@Roadblock | 24-07-19 | 10:40:

Maar waarom schminken we Jörgen Raymann en Kenneth Herdigein niet gewoon spierwit? Degene die wél weet hoe de vork in de steel zit herkent subiet de negert, mensen van D666 en IslamGroenlinks zien gewoon twee witte mensen...

eerstneukendanpraten | 24-07-19 | 10:50

@ZonderNaam | 24-07-19 | 10:48:
Ik pleit al jaren om de filmpjes over die zendelingen in kookpotten met die zwartjes die er omheen springen opnieuw op te nemen met een wisseling van kleur.
Ik krijg dan altijd het commentaar dat toenmalige beeld nog steeds zo is.
De witte man die panklaar gemaakt wordt door flierefluitende en dansende Poc's

Roadblock | 24-07-19 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Whahahaha, Zie je wel.
Ik heb dit altijd al gezegd.
Geenstijl zorgt er voor dat agenten gaan discrimineren.
Weg met dat extreem-rechtse gedoe.

Roadblock | 24-07-19 | 10:37

Toch een bijzondere conclusie, wanneer de media alles downplayen/verzwijgen/achterwege laten?! Of zou het realistische beeld op straat zijn, waar niet op gereageerd mag worden, omdat dat statistisch profileren is.

LuNaTeeQ | 24-07-19 | 10:34

Ik discrimineer niet, ik maak onderscheid.

kwark001 | 24-07-19 | 10:33 | 3

Helemaal mee eens! Dat is wat elke diersoort van nature doet om te overleven. Onderscheid maken in wat gevaarlijk is of veilig is, dat is een basale voorwaarde voor zowel het individu als de soort.

Bakschuif | 24-07-19 | 10:42

Agenten maken dagelijks mee wat het resultaat is van de multiculti show. Dan kan ik heel goed begrijpen dat men op een zeker moment gaat "categoriseren".

Ommezwaai | 24-07-19 | 10:55

mijn collega's worden dagelijks geconfronteerd met de werkelijkheid. Op grond van deze opgedane ervaringen mag je toch wel tot een mening komen. Lijkt me een heel gezonde levensstijl. De mening wordt niet of slechts in geringe mate gevormd op basis van de media. Overigens als alles wat de politie meemaakt in het nieuws zou komen, zou deze meneer nog wel eens heel erg kunnen schrikken en komt hij tot de ontdekking dat de politie ondanks alles door de bank genomen nog heel correct en professioneel optreedt!

Eminent | 24-07-19 | 12:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken