VIDEO. Arrestatieteam vangt keelsnijder Kerkrade
Schrikken vandaag, in het pittoreske Kerkrade.
Volgens de NOS gaat het om "een zwarte man" die vanmiddag om 13:15 op de Erensteinerstraat een vrouw doodstak. "Volgens omstanders heeft de man de vrouw de keel doorgesneden, maar de politie kon of wilde hierover verder niets zeggen." Zojuist verschenen beelden van zijn arrestatie om 16:00 op de Hendrik van Veldekestraat te Heerlen. "Aanleiding voor het steekincident is nog altijd onderwerp van onderzoek. Daarnaast wordt bekeken wat de mogelijke relatie is tussen slachtoffer en verdachte."
Update: De Limburger meldt dat het de ex-vriend betreft. "„Ze werd ernstig bedreigd door haar ex-vriend”, zegt een buurtbewoonster die weleens bij de vrouw over de vloer kwam. (...) Volgens de buurt was de vrouw zo bang, dat ze een groep vrienden inschakelde om het huis in de gaten te houden en voor haar boodschappen te doen. De afgelopen twee weken kwam ze, in gezelschap van vrienden, wel weer buiten de deur. „Ze vertelde dat haar ex een straatverbod opgelegd had gekregen. Maar ondanks dat wilde ze verhuizen. Ze vertelde dat ze nooit rust zou krijgen met haar ex in de buurt.” De man zou niet alleen het slachtoffer, maar ook familieleden van haar bedreigen."
Reaguursels
InloggenWaarom doen mannen dit?
Was hij zo lelijk dat hij niet een ander schatje kon vinden?
Was hij zo wanhopig omdat hij er-niet-meer-op-mocht?
Vragen vragen vragen
Geen woorden meer. RIP.
Moet degene waarvan de ex partner een straatverbod krijgt opgelegd geen middelen voor zelfverdediging worden verstrekt als de politie dat niet kan bieden?
Kunnen we niet een soort 2nd Amendment in de nederlandse grondwet opnemen?
Tja, dan hadden de patriotten maar niet moeten collaboreren met Napoleon. Dan was er een grondwet als een soort Zwitserland of VS geweest in NL ons vaderland.
Lekker beschermd. De politie is weer precies op de verkeerde plek. Waarschijnlijk een flitspaal uitlezen of iets ander belangrijks.
Als iemand een straatverbod heeft, en degene vermoord waar hij niet inde buurt mag zijn..
Kan je dan niet de overheid aansprakelijk stellen voor het nalatigheid van handhaven of zoiets?
En als dat niet kan, waarom hebben we als burger dan niet het recht om onszelf te beschermen?
Dat komt nog wel, ongeacht wat de overheid wil ! Die overheid heeft nu zelf al een probleem, hetgeen ze zelf uitgelokt hebben.
Straatverboden dus direct omzetten tot detentie? Het gaat in deze situaties vaak om ingewikkelde omstandigheden en er zijn plenty van dit soort zaken. Enige uitkomst zou een uitgebreider politieapparaat kunnen zijn. Meer mensen om de orde en veiligheid te handhaven. Meer politie om met hulpverleners en potentiële slachtoffers contact te kunnen hebben, inschattingen te kunnen maken en op te treden/in te grijpen waar mogenlijk.
Dit soort mannen zijn een blijvend probleem in de samenleving. Deze problematiek komt in alle gelederen van de maatschappij voor. Soit.
@zijvanhiernaast | 10-07-19 | 23:45:
Justitie kan ook bevelen dat iedereen met een straatverbod een enkelgordel krijgt, die dan ontploft, BOEM zegt, en minimaal beide benen wegblaadt wanneer de agressieve ex binnen het verbodsgebied komt.
Misschien wat radicaal, maar wel effectief. XD
@gaffelbaard | 11-07-19 | 11:05:
Wegblaadt = wegblaast
Excuse me, deze problematiek -vrouwenmoord- wordt door autochtone (blanke) mannen evenzeer vaak gepleegd.
Tunnelvisie. Makkelijk scoren op de schaal van haat. Poets je bek met zeep man
Die vrouw had misschien in een eerder stadium kunnen vluchten naar een ander land. Klinkt dat gek ? In Zweden is het gebeurd. Een Zweedse die een relatie was aan gegaan met een vluchteling werd na enig tijd mishandeld. Ging van die man af en werd sindsdien door die man en zijn vriendjes meerder keren ernstig mishandeld en verkracht enz. Geen overheid die iets voor haar kon doen. Na jaren raadde die overheid haar aan te vluchten naar het buitenland. Ze is naar de USA gegaan. Ze heeft daar een paar boeken overgeschreven. Zoek zelf maar op in Google.
Het boek dat er over gaat heet 'Ondergedoken en de schrijfster heet Liza Marklund
Bizar.
Geen medelijden mee. Ze is in ieder geval verlicht en kan anderen wakker proberen te schudden.
Lol, Zweden
voor vluchten heb je toch echt geld nodig.. je zou ook kunnen vluchten binnen eigen land als ze je nog urgentie konden bieden.. maarja die worden tegenwoordig niet meer aan geboren Nederlanders gegeven tenzij ze met hun gezin op straat staan. Mits ze geen familie hebben want anders verwachten ze gewoon dat je met kids en al bij je moeder op de 55+ flat gaat wonen en dat ze op hun oude dag jou maar moeten beschermen van je gevaarlijke ex.
Probleem is vaak ook dat bepaalde type vrouwen vallen voor foute mannen. Soort van cirkel waar ze in zitten.
Wil daarmee niks goedpraten of bagatelliseren
Cursus zelfverdediging en een hockeystick (+bal) mee op straat was ook niet overbodig geweest...
Kern van waarheid maar het kan ook zo maar ineens omslaan.. het nare is dat mannetjes en vrouwtjes (weinig maar ze bestaan echt) als deze wanneer ze je slaan 2 weekjes celstraf krijgen en dan met geluk een straatverbod (die geen ene reet helpt) en wat taakstraf... dat soort lui komen dan dubbel zo kwaad terug uit de cel en gedragen zich vaak meer agressief dan ooit tevoren. Feit is en blijft dat dit soort mensen vaak perfect zijn tot ze je in de klauwtjes hebben en ze precies weten wat voor mensen ze zo kunnen manipuleren. Maar als je liefde wil zal je jezelf toch weer moeten vertellen dat je mensen meer het voordeel van de twijfel moet geven. Je voelt je namelijk al dom en schuldig voor waar je voor gevallen bent en dan ga je jezelf voor gek verklaren bij elke dingetje wat je als red flag ervaart, omdat je er niet van uit wilt gaan dat iedere man/vrouw zo is.. Dan heb je natuurlijk ook wat types die vallen op bepaalde types waarvan ze van te voren al weten dat het geen goed plan is om met hun in zee te gaan.. maar over het algemeen is het gewoon een cirkel omdat er misbruik word gemaakt van iemand. Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt en ben al jaren en blijf voorlopig lekker alleen tot ik zo intens van mezelf houd dat ik die validatie niet nodig heb en mijn ogen en oren wagenwijd open staan. Helaas is niet iedereen in staat om lang genoeg alleen te zijn om zichzelf terug te vinden. Erg zonde, eigenlijk vind ik ook dat in deze gevallen verplicht slachtofferhulp moet worden ingezet om mensen hierin te sturen..
Best bizar hoe iemand die een zeer traumatische situatie heeft meegemaakt, waar hij zelf nooit voor heeft gekozen, hier wordt afgemaakt op een keuze die hij in de heat of the moment heeft gemaakt. Alsof de redactie van de hoed en de rand weet... De beste stuurlui staan aan wal.
Verkeerd topic maat, je moet 2 artikeltjes terug.
Dus als ik het goed begrijp heeft deze vent al maanden/jaren haar en familie met de dood bedreigt en het enige wat ze kunnen doen is een straatverbod?
Als iemand kwaad wilt dan helpt dat toch geen ene klote???
Waarom wordt zo'n psychopaat niet gewoon meteen opgepakt godverdomme... Dit gebeurt veel te vaak... Je wordt gewoon niet serieus genomen, of je kunt gewoon de klere krijgen....
Probleem zit hem in de bewijslast. En iemand opsluiten voordat hij iets van plan is is erg moeilijk juridisch gezien
@Rotterdammert1965 | 10-07-19 | 21:54:
Het begint bij doodsbedreigingen... Lijkt mij genoeg bewijslast? Direct opnemen, eerst uitgebreid psychologisch onderzoek (uiteraard gedwongen opname) en daarop volgend passende straf.. Wat mij betreft levenslang als de dreiging reëel is of de persoon knettergek is.
Wetgeving omtrent stalking moet echt aangepast worden. Op het bureau wordt letterlijk tegen je gezegd ' de officier geeft pas toestemming om iets te doen, als hij je iets heeft aangedaan'.
Daarvoor kan de officier niks.
De wetgeving schiet hier tekort. Stalking en bedreiging zou al een fikse en lange gevangenisstraf moeten opleveren.
Behandel het als een zware criminaliteit, het is voor het slachtoffer immers ook onleefbaar.
Straf allen, en filter daarmee die paar eruit die echt tot een daad zouden overgaan.
Zo kan je denk ik al bij een groot percentage het tij keren.
@letopuwzaak | 10-07-19 | 22:19:
Op tijd#
@letopuwzaak | 10-07-19 | 22:19: probleem is ook dat vele bajessen dichtgegooid zijn, ze hebben geen plaats meer voor dergelijke figuren, wordt lekker veilig in Nederland!
Een geval van "femicide", net als die explosie in Vlaardingen. Geleerd op de Joop, ja echt:
"In Nederland wordt femicide vaak verhuld door gebruik van termen als ‘familiedrama’ of ‘liefdesdrama’."
"Femicide is de moord op vrouwen omdat ze vrouw zijn, veelal door hun (ex-)partner."
En over de daders:
“Dit is huiselijk geweld dat gepleegd wordt door gefrustreerde mannen die zichzelf het recht op moord toekennen. Het zijn systematische moordaanslagen die voortkomen uit een probleem in onze maatschappij en uit een patriarchaal opvoedingssysteem dat mannen het recht geeft vrouwen en kinderen te bezitten en te dumpen.”
Haast goed, zou ik zeggen. Het komt niet voort uit een probleem in "onze" maatschappij, hoor. Tot voor een paar decennia geleden kwam "feminicide" in Nederland niet voor. Maar met de massa-immigratie van mensen uit wezensvreemde culturen en geloven is dit kennelijk ook in de westerse wereld geïmporteerd.
"President Macron heeft op Facebook erkend dat de overheid niet goed weet wat ze moet doen tegen de moord op vrouwen door hun partners."
Lijkt me ook niet eenvoudig, maar je zou kunnen beginnen met de buitengrenzen hermetisch dicht te timmeren en alle uitgeprocedeerden en illegalen eruit te trappen. Is natuurlijk geen garantie dat feminicide voorbij is, maar allicht daalt het aantal slachtoffers.
Die buitengrenzen dichttimmeren is uw antwoord op meerdere topics vandaag lees ik, en ik ben het hartgrondig met u eens!
Veel stalkers komen van eigen bodem, laten we dat niet vergeten, maar al die eerwraaktaferelen en doorgedraaide onaangepaste cq getraumatiseerde mensen moeten we hier niet bij hebben.
@letopuwzaak | 10-07-19 | 21:21:
"Die buitengrenzen dichttimmeren is uw antwoord op meerdere topics"
Klopt inderdaad, maar je moet ergens beginnen. Ik zal echt niet beweren dat alle problemen dan meteen de wereld uit zijn, maar met een jaarlijkse "instroom" van tussen de 20.000 en 30.000 asielzoekers, met af en toe een uitspringer omhoog, lijkt me dat alle problemen die samenhangen met bepaalde culturen en geloven niet zullen afnemen; toenemen, dat wel, ja.
"Veel stalkers komen van eigen bodem, laten we dat niet vergeten"
Zeker niet; "homegrown crime" en ellende zullen we ook blijven houden, en daar zullen we mee moeten dealen (de Holleeders, de Michael P's, de Tristan vd Vlissen, etc), maar ik hoef daar niet de Mohammed B's, de Gokman T's, de Malek F's en het soort snuiters als in Kerkrade nog bij te hebben.
Gefrustreerde mannen”
Sorry, maar niet elke gefrustreerde man is meteen een vrouwen hater..
Sterker nog, Joop moet natuurlijk het werkelijke probleem verwateren, en het werkelijke probleem weg generaliseren en de aandacht vestigen op de ‘hulpeloze’ vrouw...
Het werkelijke probleem is een ideologie die door Joop zelf op handen gedragen wordt en die zelf de ‘giftige masculiniteit’ naar binnen haalt, wegkijkt en wijst naar de gemiddelde man, deze afdoet als vrouwenhater en bij frustratie impliceert geen moeite te hebben een keel door te snijden..
Want, zo zijn ze opgevoed..
Joop is daarmee zelf medeplichtig aan het creëeren van het klimaat waar dit kan gebeuren, en waar massaal weggekeken wordt als er vrouwen de keel wordt doorgesneden, de schouders ophalen, nieuwe termen verzinnen en wijzen naar een complot theorie als antwoord...
Ziekelijk..
@Dr_Johnson | 10-07-19 | 21:39:
*applaus*
U geeft er de juiste woorden aan!
Je zou ook kunnen beginnen met figuren die , met een straatverbod/benaderingsverbod , een moord en/of aanslag op een EX plegen , dubbel of véél zwaarder moeten ( kunnen) straffen , gebeurd in toenemende mate en heeft grote impact omdat het vaak op klaarlichte dag plaatsvind
Wacht even. Dit is volgens de "Joop" geen femicide, want daarvoor heeft de man de verkeerde kleur. Het ligt aan discriminatie op de arbeidsmarkt waardoor de man geen andere nuttige dingen te doen had dan zijn ex-vrouw, zijn bezit eigenlijk, de keel door te snijden. Daar moeten we begrip voor hebben.
En bovendien is het allemaal veel minder erg dan het lijkt. Statistisch gezien was de kans dat die vrouw gedood zou worden door een val van een keukentrapje vele malen hoger dan de keel te worden doorgesneden door een <vul hier de allerlaatste SJW-goedgekeurde eufemisme in>.
Femicide kwam ook in Nederland voor maar is sterk afgenomen de laatste decennia onder Nederlanders.
Een verkeerde inschatting in relatie of iemand tegen het lijf lopen, en je komt er nooit meer vanaf.
Afschuwelijk.
Wat kan je ertegen doen, behalve een straatverbod? Ik weet het ook niet allemaal.. als zij zelfs willen boeten voor een moord..
Straatverbod? Helpt niet. Maakt niet uit M/V. Want de V kan er ook wat van. Ik heb geleerd voorzichtig te zijn. Dit komt, in mijn mening, niet uit de lucht. Men ziet het vaker. Iemand zo high op zijn/haar psychose. Ja een los projectiel. Alleen dat is EQ. Niet strafbaar bij het ontbreken van 1. Welkom bij het verval van de Nederlandse samenleving. Tribal wars iemand?
@Vageling | 10-07-19 | 22:28: Overtreding straatverbod ; 1 jaar cel. 2' overtreding 3 jaar cel !
@A333aan | 10-07-19 | 22:49: dan moeten ze het wel controleren,, vaak brengt een straatverbod alleen maar meer woede op want je bent een snitch die naar de politie is gegaan.. Eerst stonden ze aan je deur te bonken, maar na het straatverbod staan ze met een wapen aan je deur te bonken. Enkel bandjes zouden hier enorm bij helpen. Maarja niemand in Nederland is gevaarlijk tenzij ze fraude plegen.. Dan pas volgen er harde maatregelen..
We houden geen vrouwen meer over op deze manier.
Onzin. Die dertien in een dozijn trappen erin. Echte goeie Nederlandse meiden hebben hun vent al. Er blijft altijd de dertien in een dozijn over.
Ach de meeste moorden, aanrandingen en geweldplegingen vinden plaats in de relationele sfeer. Dat heb ik van Baantjer, dus dan klopt het.
Ja, spannend hé, zo'n zwarte!
Er moet wetgeving komen zodat stalkers preventief en voor lange tijd vastgezet kunnen worden. Veel te soft weer want het hoeveelste dodelijke slachtoffer is dit nu al.
Ik ben ook voor dat stalking an sich vanaf het allereerste begin keiharde consequenties moet hebben.
Dit Paarse man !
En hoe wil je dan onderscheid maken met valse aangiften. Dit blijft een heel moeilijk juridisch verhaal mbt bewijslast
@Rotterdammert1965 | 10-07-19 | 22:00:
Dreigende smsjes/ telefoontjes zouden moeten gelden als bewijs, in elk geval leiden tot een contactverbod.
Wordt het contactverbod overtreden (camera, politiecontrole) dan meteen keihard en meedogenloos straffen.
Weer een bewijs dat dit bananenland niet haar dochters en moeders beschermt, maar enkel de daders.
Holy me noly, gaande dit topic brak er bij mij in de straat flink tumult los. Figuur met een hond schreeuwde dat hij geld moest zien, kennelijk van degene die in een groepje (voor mij wel bekende buurtbewoners) stond.
Zag er tamelijk bedreigend uit allemaal.
Zal ik de politie bellen? riep ik toe. Doe maar, werd gewenkt. Dus gedaan, het was alleen lastig om te omschrijven wat er nou echt aan de hand was. Ik weet ook niet of die gast met hond wegliep nadat ik zei 112 aan de lijn te hebben of eerder al. Om hoeveel man het ging en of er wapens waren.
Jeuzis nee, niet dat ik zie.
Hoeveel man? Daarnet 2, en ik had het nog gezegd of die gozer zegt dat ze met z'n 3-en zijn. Om de hoek, waar hij woont.
Nou politie, komt maar, dit gaat niet goed hier...
Het was in ieder geval niet zijn hond, want het vermeende slachtoffer riep hem na: dat is MIJN hond man! Godver hij loopt weg met mijn hond!
Die kon ie terug krijgen als was betaald. Aan wie en waarvoor? Geen idee.
Die gozer stond op z'n blote voeten te shaken dat het een aard had.
Afijn, politie met 4 man (3 vrouwen en 1 man) om deze gozer te horen. En mij.
Ja prima, maar ik heb hier geen fuck mee te maken, heb alleen 112 gebeld.
Of ik me kon identificeren, ja prima, moet ik even naar huis. Weer terug vroeg ik hun stamnummer. Onderwijl loopt agente weg met mijn ID - hé, wat doe je?
Doen we altijd mevrouw, degene die heeft gebeld door het systeem halen.
Ach zo - welnee dacht ik, als ik niet op straat was geweest, had je er ook niet voor aangebeld. Maar goed, andersom hun stamnummers, vraagt de mannelijk agent waarvoor ik dat nodig heb.
Nou gewoon, eerlijk oversteken hè. Jullie mijn ID, ik iets van jullie. Ja oké, eerst verder met deze 'zaak'. Best. Onderwijl arriveerde een ambulance om de hoek.
Ik had me voorgenomen ietwat in de buurt te blijven van die trillende gozer, want hij en ik stonden er alleen nog met 4 agenten.
Hij werd ondervraagd, en ik in ene ook opnieuw over wat ik had gezien/gehoord.
Nog een keer verteld. Goed, of ik mijn mobiele nummer wilde geven. Jongens, prima allemaal, maar heus ik heb ik niks mee te maken. Ja nee, mogelijk voor oproep als getuige. Daarna kon ik wel weg.
Tjonge jonge, je burgerplicht vervullen is tegenswoordig ook geen makkie...
Dat is ook wat. Is zijn hond afgepakt en daarna bedreigd?
Nou, een enerverende avond.. leuk opgeschreven dat wel.
Ah ja, straatverbod, vrouw als de dood, politie al meerdere malen gewaarschuwd maar pakken hem niet op, waslijst aan criminaliteit, familie en kennissen moeten dan maar beveiligen met uiteindelijk de onafwendbare slachtpartij .
Nu gaat iedereen naar elkaar wijzen en alle instanties snel de handjes wassen.
Weet je nog dat Turkse meisje onlangs in Rotterdam .
Wat een faalhazen .
Het is de schuld van de blanke vrouw.
Hoe weet je dat ze blank was? "Ze was 42 jaar, van Antilliaanse afkomst en echt een hele lieve vrouw." m.limburger.nl/cnt/dmf20190710_001141...
De pers moet maar eens ophouden met het woord 'steekpartij.' Er is hier geen partijtje over en weer geschermd of zo, er is een vrouw de keel doorgesneden. Eén weerloos slachtoffer tegenover een dader. Gruwelijk.
Helemaal mee eens, dit is geen steekpartij maar een regelrechte slachtpartij. De pers moet is een keer eerlijke informatie geven in plaats van wat zij nu doen. En de dader die de keel van deze mevrouw heeft doorgesneden moeten ze levenslang geven op enkel water en brood en geen contact met wie dan ook.
@Rootje12 | 10-07-19 | 20:11: Van de graaf mag je de dader ook zijn keel doorsnijden. Dat is sharia - oog om oog, tand om tand.
Eens.
Exotische liefde, wat een mooie uitwerkingen krijg je er toch van..
Die man moet wel enorm van haar gehouden hebben.
Die vrouw uit Oranje heeft zekers een familielid in Heerlen wonen, zelfde soort stemmetje over een dikke BMW in het filmpje over de aanhouding van de dader.
Nou, kom maar door met je geschokt zijn, ontsteltenis, tragisch voorval, medeleven etc. etc. Hebben we allemaal geen reet aan. Dit soort types horen in de bak. Of aan een touw. Voegen niets toe aan de mensheid.
Je hebt gelijk.
Sinds wanneer is dát de norm? Je komt gewoon te laat in dit soort gevallen. Ook dat is vrij Nederland. Als potentieel slachtoffer komt je recht indien je echt slachtoffer wordt. Tot die tijd ruim baan aan de potentiele dader die dader kan worden. Raar. Tja :-(
Technologie kan ook dit in de toekomst wel oplossen, maar nu niet. En aan politici heb je sowieso niéts en dat was altijd al zo. Het blijft een rotzooi tot we machinaal genoeg (supervised) zijn. Maar dat volledig terzijde.
Misschien kan je baas wat regelen?
Hij werd direct na aanhouding voorzien van medische zorg. At your service.
Ach ja. Een Sharia fanboy.
Je vindt ze met regelmaat.
Nee dank u.
Verhuis maar lekker naar ISIS-land o.i.d.
Tot ziens.
De verdachte (dader) was gewond bij aanhouding. Zal zijn advocaat de politie hiervoor gaan aanklagen?
Arme vrouw, verkeerde keuze in een relatie en vervolgens geen nieuw leven kunnen opbouwen. Dat zijn ingewikkelde situaties. Afschuwelijk. R.i.p.
Als we iets niet moeten willen is het terug naar de middeleeuwen. We hebben juist al genoeg, en groeiend, last van types en culturen die achterlijke waarden en normen aanhangen en de moderne maatschappij verfoeien.
Als je wilt zeggen dat deze figuren hard aangepakt moeten worden, dan ben ik het met je eens. Pak ze harder aan met middelen die we hebben. Stel slachtoffers op de eerste plaats en niet de criminelen en daar moeten ook dit soort bedreigers en stalkers toe gerekend worden.
Diep triest dat dit weer moest gebeuren. Sluit die vent aub heel lang op.
Eensch Nuuk. Absoluut.
Nuuk 19:54
"We" hebben in onze -niet middeleeuwse- samenleving een uiterst probaat middel hetwelk naar mijn mening wel eens wat harder (lees: onvrijwillig) op dergelijke gevallen mag worden toegepast. "we" noemen dat euthanasie.
Kalveren verdrinken maar putten worden niet gedempt. Want die meneer is nu pas echt schuldig. Alleen nu is het te laat. Tonnen gaan we nu inzetten om hem zo snel mogelijk op verlof te krijgen. Slachtoffer had hopelijk iets bij de dela lopen. Cynisch he. Treurig word je ervan.
voor dit soort arrestaties zouden ze Haagse politie agenten in moeten zetten.
#Mitch Henriquez
Dacht ik ook direct aan toen ik dit vreselijke bericht las... afschuwelijk maar waar.
Tja maar die worden vervolgd.
De verhuisplannen kunnen nu ook de ijskast in...
Naar mijn mening is dit falen van handhaving / justitie. Als die gast al een straatverbod had, waarom wordt die dan ook niet keihard nageleefd en gehandhaafd? En ja, dit gebeurt vaker: www.ad.nl/utrecht/leven-van-ouders-ve...
Ja, daar snij je iets aan.
Je steekt in een gevoelig plekje.
ze laten duidelijk een steekje vallen!
Dit is zo dom.
Ben jij een superheld Sjaak Faal?
Nee?
Wie dan wel?
De filmpjes?
Man houd je bek en praat niet uit je anus. En zeker niet tegenover mensen die meer en beter hun best doen voor de samenleving dan jij.
Ga eens dood.
@Andrew Deen | 10-07-19 | 19:45:
Je maakt je niet geliefd hier, maar dat is ook niet de bedoeling denk ik.
Andrew Deen pleegt hier eigenmoord ?
serieus? -weggejorist- Wat was daar zo erg aan ?
De waarheid misschien ?
Dacht dat geenstijl niet aan censuur deed ?
WegmetdeEU is racisme
You are not alone!
@Sjaak Faal | 10-07-19 | 19:24:
Ja, en onze rechters vinden Moslim een ras
Werk aan de winkel voor Inez Weski.
Mr_Natural | 10-07-19 | 19:04
't Is maar goed dat jij je (bepaald geen saaie) bloed ook hier kwijt kunt...
Ernstig bedreigd, straatverbod al opgelegd.
Het staat er nog niet bij, maar het is vast "een bekende van de politie".
Zoveelste weggooier waar de sleutel van zoek mag raken.
"Steken" is de nieuwe politieke correcte term voor snijden, slashen, hakken, klieven. Who benefits?
Baron Clappique | 10-07-19 | 18:54
Jij hebt zeker ook de details van het hoger beroep Panhuis gelezen?
Ik eet me er nog in estafettebrokken doorheen.
Een van de tegenargumenten voorbedachte rade ging over dat het onbekend was hoeveel tijd er tussen de verschillende 'halen' zat, maar hoogstwaarschijnlijk te weinig om zich tussentijds te bezinnen.
En hé da's wel nodig hè, om moord met voorbedachte rade aan te tonen...
Sic.
Ja, en kijk ook eens naar al die gevallen waarbij mensen worden doodgereden vanwege veel te hard al of niet door rood rijdende, doorgesnoven dronken automobilisten en de straatraces. Het wordt allemaal min of meer gedoogd in dit land.
ik schaam me als limburger voor dat gebral op de achtergrond... Heerlen is een shithole.
Je hoeft je als Limburger niet te schamen hoor, dat doen wij wel voor je.
Klopt, met dank aan pvda er Depla.
Sterkte in Breda.
Klopt, Limburg is het poepgaatje van NL.
Is dit niet hoe de maffia ooit ontstaan is? Een overheid die hun burgers niet meer kon beschermen waardoor mensen maar de maffia stapte om problemen op te lossen met vuisten en kogels ipv een lullig papiertje waar foei staat.
De Maffia weet wel raad met dit soort dingen.
Klopt. "La systema" beschermd (in tegenstelling tot de overheid) wel tegen indringers en halve tammen. Met huisvuil zijn ze dan geloof ik weer wat minder goed.
@kotelet | 10-07-19 | 19:13: nou ik zou deze kerel anders ook als huisvuil classificeren hoor ;)
Tot de dood ons snijdt.
Raar ik zie niets hierover op andere media. Ik zal het wel gemist hebben of het is niet bijzonder genoeg in het hedendaagse Nederland.
Vroeger weleens een vriendinnetje gehad die was mishandeld door haar ex. Maar ik was te saai dus ging ze toch maar terug naar hem. Ik kwam ze nog weleens tegen, ze had vaak een zonnebril op.
Natural, zon vriendin heb ik ook gehad, janken over ex maar toch op de rug gaan liggen voor hem.
Toch maar snel bij het grof vuil gezet.
Je had ‘r natuurlijk ook gewoon een kleun kunnen geven.
@Super Vaagstra | 10-07-19 | 19:33:
Dat was juist mijn dilemma, dan zou ik op m'n flikker krijgen van haar ex. Ik ben een lafaard, ik weet het.
Eerste wat ik doe bij dit soort nieuwsberichten is het daderprofiel checken... vraag me niet waarom... misschien omdat ik altijd mijn onderbuikgevoelens wil bevestigen
U bedoelt dat harde gevoel?
@Earl_of_Doncaster | 10-07-19 | 19:09: dat zit wat lager
Eerste wat ik doe bij dit soort nieuwsberichten is het daderprofiel checken... vraag me niet waarom... misschien omdat ik altijd mijn onderbuikgevoelens wil bevestigen
Ja, als ik op msm zoiets lees check ik altijd op gs even of mijn vermoedens klopte
Een straatverbod opleggen aan een doorgedraaide mafklapper. En het dan van "rechtswege" afdwingen. Waar was zijn "enkelbandje"? Waar was de politie? Of de BOA's (ROFKOTS!)? Goed gewerkt weer pikken! Fijne avond uiteraard!
Maar o wee als je wordt betrapt met een busje pepperspray in je handtas.
@Baron Clappique | 10-07-19 | 19:04: Een busje Hairspray in je handtas (don't ask) en een aansteker verrichten ook wonderen. Vereist wel tegenwoordigheid van geest onder zeer stressvolle omstandigheden. Arme vrouw. Dit is ons land, Nederland. Geef mijn portie maar zo langzamerhand aan Fikkie.
@Hetkanverkeren | 10-07-19 | 19:16:
Moet je wel zo’n storm aansteker hebben. Anders lukt het alleen als het wind stil is.
@Het leven is zwaar | 10-07-19 | 19:32:
Goeie tip. En dan gewoon aan de dader vragen of hij een vuurtje wil geven en sprayen maar.
Het is natuurlijk veel te laat voor dit:
www.wmowijzerkerkrade.nl/organisatie?...
Maar laat in hemelsnaam mensen (veelal vrouwen) die geterroriseerd worden door exen en andere stalkers hier hun toevlucht nemen.
Meer dan eens blijkt dat een straatverbod voor zo'n agressieve ziel niet helpt.
Sterkte @ dierbaren en getuigen.
Dat is wel het nadeel van een grote tampeloerus, om die hard te krijgen onttrek je zoveel bloed van je hersenen dat je niet meer weet wat je doet, ik weet wat het is.
Ik vind dat er maar eens een flinke straf moet komen voor politiemensen die "niets kunnen of willen zeggen". Zijn ze helemaal belazerd.
Misschien is het voor de familie prettiger als eersten de details te horen en die niet via de media te vernemen?
Wat is het toch een ongelofelijke tiefuszooi in Nederland aan het worden . Met de dag wordt het crimineler en gevaarlijker in dit eens zo mooie land .
Normale rechtgeaarde burgertjes hebben hier toch geen lastjes van. Ik trek nog een leuke frisse versnapering uit het koelkastje en aanschouw het gepeupeltje glimlachend gade. Morgen mijn bootje weer een beurtje geven.
*sorry, mensen missen doet*
Ben je 1966 vergeten?
@Langshetrandje | 10-07-19 | 19:16: Je hebt toch wel een mooi ensemble aan hè?
@uisge baugh | 10-07-19 | 19:32:
maakt niet uit. zolang je maar vvd stemt.
Ze laten het allemaal gebeuren lijkt. Zij die gestalkt worden zijn allemaal bang of juist niet bang genoeg. Wordt er nooit eens iemand kwaad genoeg van de familie of omgeving? Begrijp er geen snars van.
Die familie zal wel een stelletje angsthazerige witmansen zijn die poepbang zijn voor hun carrière of reputatie. Sorry, maar zo denk ik tegenwoordig over mijn medelanders.
Misschien was het al het vierde lastige vriendje op rij en zocht ze het zelf op. En als de ouders/vrienden er iets van zeggen zijn zij bevooroordeeld, deze is anders, bemoei je niet met mijn leven enz. Ik kan me niet voorstellen dat er geen voortekenen waren of dat het een normale gast was.
@Repetitive Beats | 10-07-19 | 19:09: Dit gaat niet op. Het komt TE vaak voor namelijk.
Fuck deze figuren, natuurlijk, maar toch ben je er ooit op gevallen. Waar is het ergens misgegaan?
Als je niet bent opgegroeid in een bakfietswijk en geen hoogopgeleide ouders hebt, dan kan je heus niet zomaar een deugende Vincent of Roderick aan de haak slaan hoor.
Toen zijn vader een condoom vergat, er is meer misgegaan in het verleden: iemand vermoorden is niet het eerste wat je doet.
Aan de grenzen !
@Baron Clappique | 10-07-19 | 18:59: U bedoelt: Als je geboren en getogen bent in Kerkrade?
Geval van roekeloos met een mes omgaan. Is overigens slechts strafbaar indien kan worden bewezen dat de verdachte zich realiseerde dat hij op dat moment roekeloos bezig was met een mes. Ik verwacht hooguit een boete voor het overtreden van het straatverbod.
Sneu maar iets zegt me dat ze op hem viel omdat ze op badboys viel. Tegen ouders vrienden en vriendinnen in want toch wel spannend.
Mooie bevestigende tweet lol van Bart hiernaast, over Disney's Führer-principe :-)
@danhf
Een straatverbod bestaat in twee smaken:
1) Eigenlijk valt het wel mee en is de maatregel onnodig.
2) Het valt niet mee, het straatverbod wordt genegeerd en de aanvrager wordt alsnog slachtoffer van een (levens)delict.
Er is niets pittoresk aan Kerkrade.
Dank u links (+vvd) voor het vergroten van de kansen op het bijwonen en /of onderdeel uitmaken van dergelijke culturele aangelegenheden.
Diverse hulpverleners en instellingen in de sociale industrie staan wederom te trappelen voor deze nieuwe ‘casus’.
"Een zwarte man" ?..
G.S., ga je schamen. Dat heet tegenwoordig "a man of colour".
Een neger bedoel je?
@peterdh | 10-07-19 | 18:48: .. neger.T.
Hopelijk negeert d'n Joris dit.
De NOS schrijft het, dus het is keurig.
Vroeger noemde ik een zwarte geen zwarte want rascisme. Toen noemden we de mensen van deze kleur gewoon neger, net zoals we blanken blanken noemden.
Sinds een paar jaar is de wereld zwart/wit en dat schijnt te deugen volgens de fascisten.
Gooi het maar in mijn hoge hoed.
@WasHetMaarMakkelijk | 10-07-19 | 18:53:
Ik vond 'kleurling' altijd mooi, deed me aan toverballen denken.
POC, person of colour.
Het gebruik van man is toxic en daardoor een geval van micro-agressie.
@Mr_Natural | 10-07-19 | 18:54:
Een keurige kleurling. Ik zag er vanmiddag nog 3. Jongetjes in een speeltuin, die zich keurig kleurig gedroegen. Ik vroeg me af of ze geadopteerd waren, of tot de kleine minderheid behoorden. Erg dat je zo gaat denken, maar de gastjes speelden, zonder toezicht gewoon lekker in een speeltuin, zonder gedoe. Net zoals mijn dochters. Zoals het echt heurt.
@WasHetMaarMakkelijk | 10-07-19 | 19:16:
In welk land ben je op vakantie?
Dit was voor de betrokken mevrouw in ieder geval een 'dead end'.
Het zal toch wel een allah uhhh akbars roepert zijn? Kelen doorsnijden is toch wel hun ding. (Maar is het wel Halal?).
islamitische of anderssoortige clan-gerelateerde "eer"-wraak.
Een oeroude Nederlansche traditie, waar maakt iedereen zich druk om?! T was maar een kech.
(Vergeef me die laatste zin, maar zo staan minstens meer dan een miljoen "nederlanders" tegenover vrouwen. Zelf bloed mijn hart voor deze nutteloosheid...)
Antilliaanse stekeligheden.
@Ik roep maar wat | 10-07-19 | 18:43:
Afstammelingen van Afrikaanse clans, een vergelijkbare genenpoel als hun lichtgetinte noorderlingen.
Of zou de zon gewoon teveel op hun bolletje geschenen hebben gedurende era's? Daar ga je de dingen ook anders, vreemder van zien.
Hoe komen mensen toch steeds aan die 1 miljoen? We hadden in NL 13,5 miljoen inwoners. Nu hebben we er bijna 18 miljoen. Dat zijn geen autochtonen hoor want daarvoor liggen de geboortecijfers toch te laag wordt ons steeds verteld? Dus die 1 miljoen is sowieso niet accuraat...
@kunnenzedanniks | 10-07-19 | 18:48: 1 miljoen aanhangers van het geloof van de wrede
@kunnenzedanniks | 10-07-19 | 18:48:
Ik ga er met de wet van de grote getallen voor het gemak even vanuit dat van die 3,5 miljoen allochtonen 2,5 miljoen vrouw zijn en/of kind tot een jaar of 14 en/of oude vandagen die wel redelijk geparticipeerd hebben en/of van Westerse afkomst en/of behoren tot het kleine groepje welwillenden.
Dan blijven er nog een miljoen "mannen" over tussen de 14 en 60 waarbij de kans dat er iets fout vonkt veel hoger dan gemiddeld is.
Maar ach...
*wegzwijmelen doet bij een land van 13,5 miljoen mensen*
Wat ik me nu afvraag ... wie van de twee werd het eerst afgevoerd naar het hospitaal ? vragen vragen..
Vrouw wilde vrij zijn?
Ze durfde al twee maanden niet meer naar buiten te gaan. m.limburger.nl/cnt/dmf20190710_001141...
Auw!: weggegooiD.
@Eirikur_Petursson | 10-07-19 | 18:33: ... weggegooi... T.... brr
Zo fijn een mede voorstander v/d doodstraf te treffen. Mocht ik u ooit in het echte leven ontmoeten, het eerste biertje krijgt u van mij.
Ik denk wel dat er een relatie is tussen die twee. Wat dacht de politie van moordenaar en vermoorde? Ik schiet nu uit de heup....
Het is weer eens en ex die meent de ex-vrouw te moeten omleggen.
@EefjeWentelteefje | 10-07-19 | 18:33: Scheiden doet lijden.
@Hetkanverkeren | 10-07-19 | 19:02: l vervangen door sn
Als ze die zwarte ruwe bolster opsnijden zit er geen blanke pit in. Ik wil wel dat ze voor de zekerheid dat even checken.
Je zou maar een soewarte man zijn en met een zachte G praten. Dan nemen de brothers uit de Bijlmer je niet meer serieus. Je kan kan het nog even proberen als de Limbo Negert, maar dat is niet origineel aangezien je al een Brabo Negert hebt. En als er dan een verjaardagsfeestje is komen alle andere negerts met bara's en pom en dan kom jij met vlaaien aanzetten.
Maar je maakt weer de show met Limbolimbo.
Steekincident?? Klinkt niet zo heftig als dat iemand je keel doorsnijdt. IS-stijl kan ik me zo voorstellen. Walgelijke taferelen.
Duidelijk gevalletje verwarde suikerspiegel. Gewoon doorlopen mensen!
Dat commentaar in de video. "Ik heb wel vaak ruzie, maar..."
Nou had ik best een kudtdag, maar het kan altijd nog cutter.
Dat blijkt.
Het schijnt voor de zoveelste keer weer eens te gaan om een stalkende ex die al een straatverbod opgelegd had gekregen.
Misschien moet dáár maar eens wat meer aandacht voor komen: de grote hoeveelheid gestoorde idioten die het niet kunnen verkroppen als mevrouw de relatie beëindigt, kennelijk om zeer terechte redenen.
Politie doet nooit iets - herinnert u zich nog dat 16-jarige Rotterdamse meisje, niet zo lang geleden - totdat het slachtoffer inderdaad dood en begraven is.
Net zoals het standaard is bij een vechtscheiding de vader te beschuldigen van kindermisbruik. Tijdens de ruis verwaterd het contract met de vader, waardoor eenhoofdig gezag van de moeder in het belang van het kind is, ook al is de vader ondertussen vrijgesproken.
Ondertussen lopen echte pedofielen vrij rond, omdat de zedenrecherche overbelast is.
Ja, mevrouwtje, komt u eh... volgende week (bladerend in de agenda) nou nee, over een weekje of 3 ff terug? dan zullen we het er ff over hebbuh....
@Feynman | 10-07-19 | 18:36:de "echte" pedo's zitten meestal te hoog op de trap.
Het zou mij niet verbazen als 80% van alle geweldsmisdrijven in Nederland gepleegd wordt door allochtonen. In Den Haag slaapt men echter rustig verder. Het wil maar niet doordringen.
Toen ik mid jaren '80 op de middelbare school zat had ik een klasgenootje wiens vader een hele pief was bij de plisie en hij wist toen al te vertellen dat het merendeel van de gevangenisbewoners in NL niet heel echt van NL komaf waren... niks nieuws onder de zon eigenlijk na ruim 35 jaar. En ze willen het niet laten doordringen in Den haag maar juist ontwijken.
Amen.
Het tapijt daar in Den haag zou feitelijk zo hoog moeten opbollen door alles wat dááronder geveegd is dat Mount Everest erbij in de schaduw zou kunnen staan.
De man die tijdens de TT door zijn broer werd doodgeschoten komt uit Curaçao, zo lees ik net in de krant.
@polgroningen | 10-07-19 | 18:39: Gevalletje familieruzie zo te zien. En Curaçao is nog 'gewoon' deel van het Koninkrijk der Neder(ige)landen.
@Halal gehaktbal | 10-07-19 | 18:53: Wat is je punt?
@polgroningen | 10-07-19 | 19:11: Dat had ik beter aan u kunnen vragen met uw TT broeder verhaal.
Nu maar hopen dat er geen advocaat meer nodig is.
O, je bedoelt zijn familie later omdat de politie hem onnodig heeft neergeschoten?
Daar had een boerka van kevlar uitkomst geboden.
Speciaal voor u, 23 pagina's tinten zwart: en.wikipedia.org/wiki/Category:Shades...
Op de beelden is een neger te zien.
Website als snelkoppeling toevoegen aan homescreen.
Werkt vele malen beter dan de app.
Veel content niet zichtbaar of af te spelen middels de app.. helaas..
Beter gebruik je www.torproject.org/download/#android.
Er is een vrouw doodgekeeld en dit is wat je te melden hebt?
Steken is in dit geval een eufemisme.
Snedig.
@Mr_Natural | 10-07-19 | 18:19:
Scherp.
Treffend. Niet puntsgewijs, maar over de hele linie.
To the point.
@uisge baugh | 10-07-19 | 18:27:
Dan ga ik mee met puntig.
Alsof je een streep door je verleden zet.
Mes scherpe bijdrage
Hm niet echt grappig dit. Het zou je zus of dochter maar zijn -afgeslacht door haar ex. Waarschijnlijk omdat zij van hem af wilde, want gevaarlijke sociopaat. Die lui gedragen zich aanvankelijk als mr Right waardoor hun slachtoffers in eerste instantie niks in de gaten hebben, Kan in principe iedereen overkomen, niet alleen labiele domme op 'fout' vallende vrouwen/meisjes. Verdienen ze het om die reden vermoord te worden?
Ik ga geen voorbarige conclusies trekken, de meeste moorden vinden in de relationele sfeer plaats.
Maar keel doorgesneden?
Dan zou ik het niet heel raar vinden als straks blijkt dat er ook nog allahu snackbar is geroepen. Evenmin zou ik hogelijk verbaasd zijn als dit vervolgens toch nog als "incident met verwarde man" geclassificeerd wordt.
U vergeet "suikerspiegel"
@Bakje Friet | 10-07-19 | 18:18:
We worden inderdaad belazerd met heel veel verschillende leugens.
In onder andere België werden diverse incidenten met voetgangers-ramauto's geweten aan "dronkenschap" van de Algerijnse en Marokkaanse bestuurders. Twee verschillende gevalletjes "joodse buurvrouw doodmartelen" in Parijs werden afgedaan als "burenruzie". Net als diverse steekincidenten in oa Engeland en Frankrijk.
Wat op zich best een keer kan natuurlijk; maar het totaalplaatje geeft toch aan dat er iets meer aan de hand is.
Die zwarte man heeft vast een moeilijke jeugd gehad, een persoonlijkheidsstoornis, niet begrepen door de maatschappij, niet expliciet welkom geheten.
Hij was bij een andere neger thuis.
U vergeet het ondraaglijk lijden veroorzaakt door het uitblijven van excuses + herstelbetalingen van onze regering voor de transatlantische slavenhandel.
@Bakje Friet | 10-07-19 | 18:21: ho ho. Das niet echt de waarheid. Ondankbare honden zijn het. Eerst een mooie cruise met kost en inwoning. Daarna een carriere in de landbouw of de dienstverlening. En nu inmiddels al weer generaties hier, met huis, miele, 4k tv en auto. Terwijl de verliezers die niet mee mochten nu nog steeds onder een blikken dakje in de hete zon in het open riool op straat schijten in een shithole country. De winnaars zaten op de boot, en als er iemand recht heeft op herstelbetalingen zijn wij, de blanke werkgevers van hun voorouders dat.
Schijnt heel normaal te zijn binnen bepaalde kringen.
Binnen een bepaalde ideologie is de keel doorsnijden geen incident.
@Mogwai | 10-07-19 | 18:36: nee, daar hoort ! het gewoon:-)
Dat noemen ze toch halal?
De keel doorgesneden....... What the fuck zijn dit in godsnaam voor Middeleeuwse praktijken?
3 keer raden .....
@Wekkertje | 10-07-19 | 18:57: 1 keer raden
Het onderzoek naar de aanleiding is vijf-letter-lingo.
Islam. I-s-l-a-m. Tuut tuut tuutuutuut. Groen groehoen! Ahh!
Bloedsuikerspiegel.
Oh, dat past niet.
Niet te snel conclusies trekken, dit is Kerkrade, het kan ook een mijnwerker zijn die net van z'n werk komt.
Die mijn is sinds 1974 dicht. Aangezien dat nogal ongezond werk was, verwacht ik dan een zombie die opgestaan is uit de dood.
@Feynman | 10-07-19 | 18:16:
Kan toch iemand met het fabrieksfluitsyndroom zijn? Of zoiets.
Misschien een medewerker van het bezoekerscentrum die vandaag onderhoud had uitgevoerd? Of een schoorsteenveger. Of een stripfiguur die net een ontploffing achter de rug had...... Hoe dan ook, laten we geen conclusies trekken, en rustig afwachten op de weloverwogen duiding van de NOS en de Volkskrant.
Het is Kerkrade. Stedelijk aarsfistel van de negorij die Limburg heet. Een soort 020 van het diepe zuiden. Kerkrade dus. In treurigheid en onverstaanbaarheid verbonden met Heerlen.
Wat is het toch weer een verrijking...
Meer,meer,meer!
Nederland en z'n kennisimmigranten, we liggen op schema....
Opknopen aan de hoogste boom! Of een kooi gevecht van 5 minuten met een opgefokte en geile Gorilla! Hij mag kiezen
Dadr Hari?
@antagonist | 10-07-19 | 18:33: nou, zat eerder te denken aan een echte gorilla www.google.com/search?source=hp&e...
Vroegah schreven ze nog liedjes over mes-steek-pijn. Jarenlange herdenkingen en een monument zelfs.
Nu het dagelijks werk is en de daders niet voldoen aan de vooroordelen van de media & Deugkunstenaars - niet meer.
donkere dader, licht slachtoffer? (zit ik er ver vandaan?)
@lovekila | 10-07-19 | 18:19: dader is in ieder geval juist.
@lovekila | 10-07-19 | 18:19: slachtoffer Antilliaanse.
Is dat iets nieuws, ter plekke castreren?
Ze worden er wel rustig van maar ik vind het heftig.
REAGEER OOK