Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gaaf land! NL'ers kunnen vakantie niet betalen

kijk dat luxevolk zitten

Thuisblijven trouwens ook niet meer te betalen

Lekker een beetje naar de leeuwtjes loeren en verder met de reet in een Afrikaans luxeresort in de schaduw hangen ingewikkelde cocktails drinken en 's avonds de tseetseevliegen van je afslaan is er voor veel mensen niet bij. Weekendje de kat uit de boom kijken in Ommen, ook leuk. Een vakantie is namelijk voor veel mensen te duur: het vakantiegeld wordt door steeds meer lui gebruikt schulden af te lossen dan wel betalingsachterstanden weg te werken. Een kwart van de Nederlanders gaat helemaal niet op vakantie, die zitten gewoon vast, thuis op de bank, met als enige afleiding een vakantieabonnement op een tijdschrift, maar ook met verschrikkelijke programma's van Caroline Tensen op de televisie en andersoortige kwellerij. Maar goed, wie gewoon lekker thuis blijft hangen heeft ook de grootste moeite het hoofd boven water te houden want alles wordt duurder duurder duurder, zo ook het mensenvoer, en op die manier koersen we allemaal af op de hongerdood zonder ook maar een moment van het leven te hebben kunnen genieten in een hangmatje. En verder moeten jullie gewoon lekker vvd blijven stemmen hoor, Nederland, helemaal niks aan het handje.

Reaguursels

Inloggen

Op vakantie gaan we om het zwarte geld er door te jagen.

Pislinq | 04-07-19 | 22:56

Vroeger in Hilversum hadden we Monte Crailoo om op vakantie te gaan.

Pislinq | 04-07-19 | 22:53

Goed stukje!

Zal ik mijn vrouw volgende keer voorlezen, wanneer zij voor de zoveelste keer weer met mij op vakantie wil dit jaar

goedverdoeme 5x per jaar op vakantie naar het buitenland ben ik zo langzamerhand helemaal klaar mee

cybernijntje | 04-07-19 | 22:45

Wanneer die klimaatgekte erdoor is kunnen we amper nog in ons levensonderhoud voorzoen: peperdure energienota, dure voeding en drinken, dure elecktrische auto, peperdure kleding en nog hogere belastingen van elk soort. De jaren vijftig komen terug.

Jan, Leiden | 04-07-19 | 20:00 | 1

Vergeet niet dat de economie stagneert, omdat door de stikstof wetgeving bedrijven en industrieën niet mogen groeien

SicSeb | 05-07-19 | 08:22

Als of er wat mis is met Ommen.

ronin1962 | 04-07-19 | 19:56

Misschien is de levensstandaard voor veel mensen tegenwoordig gewoon te hoog.

Iedereen moet een mobiel, het liefst een iphone, snel internet, netflix en eredivisie live. Verder ben je 2 muisklikken verwijderd van het kopen van zo ongeveer alles waar je vroeger voor de deur uit en opzoek moest.

Geld is dus veel makkelijker gaan rollen en omdat het allemaal digitaal is heb je er ook minder grip op.

a4p | 04-07-19 | 19:54 | 3

hear hear

omeP | 04-07-19 | 22:24

De krant en de libelle en de film-zender worden intussen opgezegd.

******** | 05-07-19 | 01:22

Het hoeft niet hè, het kan en de mens is zwak en wil alleen maar hebben.

Arietjuh | 05-07-19 | 08:28

Wat een armoe anno 2019 op Gs onder de reaguurders was voor heen wel ff anders, de groeten vanaf Elba blijf hier nog ff.

Uw Verzekeringsadvis | 04-07-19 | 19:34 | 1

Groeten terug vanuit Griekenland

Canis.bonus.es | 04-07-19 | 22:38

Voor de te verwachten gas / elektra rekening vakantie overslaan jammer want het eten en drinken is wel meestal goedkoper dan hier en wat zijn 3 weken vakantie met al die stress en ellende hier in dit land,wil ik net zolang vakantie als die gasten in Den Haag, en als het kon met dezelfde centjes. dat zou pas vakantie zijn....

Rene046 | 04-07-19 | 19:22 | 1

Trouwens een goedkoop alternatief voor mensen die naar Afrika, of één of ander Arabisch land willen bezoeken......
Amsterdam of Den Haag... nog even en Auto's en scooter ook weg, dan schaffen ze zich vanzelf kamelen aan.

Rene046 | 04-07-19 | 19:27

Ben een week naar Groningen geweest, vanuit Utrecht.
Moest eerst naar Eindhoven voor een vlucht.
Auto parkeren voor een godsvermogen en dan de vlucht naar Groningen Airport.
Dat blijkt in Drenthe te liggen.. dus een hele dure taxi genomen, want er reden geen treinen zoals gewoonlijk.
Dan ben je eindelijk in Groningen en blijkt het een stad zoals waar je vandaan komt.
Na een week weer terug naar Groningen Airport om terug te vliegen naar Eindhoven. Daar mijn auto opgehaald en teruggereden naar Utrecht.

Kosten: zeer hoog - je kan er minstens 5x all-inclusief van naar een cor en don land.
Vakantie in eigen land.
//cynisme modus uit.

tsarion | 04-07-19 | 19:16

En vergeet niet de kleine man die een dagje met hun BENZINE auto een dagje op stap gaan of naar de zee... nog wel.....

Rene046 | 04-07-19 | 19:00 | 3

L P G

Kim-Jung-Un | 04-07-19 | 19:18

En probeer dan bij het strand nog maar eens een parkeerplek te vinden en áls je die al met veel geluk vindt dan betaal je je groen en geel aan parkeergeld.

pino2 | 04-07-19 | 19:58

@pino2 | 04-07-19 | 19:58: Hè? Wij parkeren altijd OP het strand. Met eb is er altijd plaats.

JvanDeventer | 04-07-19 | 21:11

wij gaan altijd een maand lang op vakantie, is dat niet normaal dan?

rifraf | 04-07-19 | 18:51 | 1

3 xi per jaar neem ik aan.

Uw Verzekeringsadvis | 04-07-19 | 19:36

Je kunt natuurlijk ook zwart op vakantie gaan. Gewoon tijdens de reis je paspoort weggooien en zeggen dat je ergens voor op de vlucht bent als je op de vakantiebestemming bent aangekomen.

suscrofa | 04-07-19 | 17:49

De VVD is er niet voor om de particuliere problemen van de burgers op te lossen. Cliëntelisme is meer iets voor DENK.
Dat mensen niet op vakantie gaan is een heilzame ontwikkeling. Overigens wens ik de VVD veel stemmenverlies toe.

JvanDeventer | 04-07-19 | 17:41

Vakantie? Wees blij dat je een baan hebt...

Titaantje | 04-07-19 | 17:27

Ons gezin kan zich dit jaar ook geen vakantie veroorloven.
Inkomen: modaal. Maar twee kinderen op het MBO in september. Kosten (boeken, diverse materialen plus 2 laptops zijn er nodig): 2.000 euro. Ik ga me niet in de schulden steken voor een vakantie.
Daarnaast ben ik van mening dat in een land als Nederland al het onderwijs tot 18 jaar GRATIS zou moeten zijn.

DianaSpencer | 04-07-19 | 17:25 | 5

Als de overheid iets ‘gratis’ maakt, betekent dat simpelweg dat een ander (lees: belastingbetaler) de rekening gepresenteerd krijgt. Gratis onderwijs bestaat niet.

Sir Hackalot | 04-07-19 | 18:32

Ja gratis onderwijs zoals het vroeger ook was en toen het wél allemaal nog kon maar ze hebben altijd centjes nodig in de schatkist. En waarom gratis onderwijs? Omdat dit een investering is want deze kindertjes moeten straks tot hun tachtigste werken en mogen iedere maand de schatkist vullen dus het is ten gunste van de schatkist en dus moet het onderwijs gratis zijn.

pino2 | 04-07-19 | 20:01

Het hangt allemaal maar van de definitie van 'vakantie'. ' Vrogger' gingen we gewoon met een tentje naar een boeren camping waar je voor een paar gulden per nacht kon staan. Koken op het brandertje, een beetje boeken lezen en voetballen of badmintonnen. Later werd er voor 500 gulden een vouwwagen gekocht, wat een luxe! Alle stokken waren krom dus de voortent kon alleen met veel geduld, stukken touw en minimaal vier man opgezet worden, maar je zat vervolgens prima. Dus biets ergens een tent en wat spullen, zoek een camping tussen de koei'n, de kinderen willen vast niet mee want die zijn gewend dat ze minimaal naar Zuid-Frankrijk afreizen.. dus je kunt lekker ontspannen.

uch | 05-07-19 | 09:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Vakantiegeld is uitgesteld loon. De hele regeling is betuttelend. Goed bedoeld maar door de hoge belasting erop alsnog een middelvinger naar jou als horige.
De overheid wil altijd meer inkomsten hebben, de halve grensregio tankt en koopt al bij de buren. Daar moet de rest weer voor opdraaien. Net zo lang tot het ook voor iemand in Den Haag rendabel is om in Duitsland te gaan tanken.
.
Nederlanders zijn echt een volk zonder: historisch besef (Tiende Penning, huh wat?), geen moraal (tolerant bestaat niet, = onverschillig) en geen ruggegraat ("We stemmen maar weer op de verraders van pvda, vvd, groenlinks).

Vrouwtje_haram | 04-07-19 | 16:56 | 3

Het is best kudt om Nederlander te zijn.

McMarx | 04-07-19 | 17:02

Ik heb een tijdje geleden op GS al een artikel gelezen over mensen die vanuit A'damn met een busje met ahw met 4 gezinnen (mannen en vrouwen) naar duitsland reden, daar een hoop jerrycans vol gooide met benzine, boodschappen gingen doen dan nog effe langs de slijter, en met een goed beladen ahw naar amsterdam. toch allemaal rond de 250 euries bespaard. Het loont wel, maar je moet het met wat buren/ vrienden/ kennissen doen en je bent er uit

brie-de-penis | 04-07-19 | 18:01

Verdiept u zich aub eens in de inkomstebelastingen voor u zulke onzin uitkraamt.
Er is geen hogere belasting op vakantiegeld.
U betaalt gewoon belasting volgens het schijvenstelsel over uw totale inkomen, dus bruto loon + bruto vakantiegeld.

Majoor Pikindewind | 04-07-19 | 20:53

Waar hebben wij Caroline Tensen aan verdiend ? Wat hebben wij misdaan ? Zijn wij Holleeder ?

lingo star | 04-07-19 | 16:48

Sorry, ik vind vakantie echt een luxe product. Dus nee, als je niks te makken hebt dan ook geen vakantie. Nou niet mekkeren dat ik veel te hard ben want ik ben tot m'n dertiende nog nooit het land uit geweest en ook niet in België. Na die ene vakantie heeft het weer zo'n 7 jaar geduurd voor de volgende trip. Ik vind het ronduit belachelijk dat mensen elk jaar op vakantie moeten, om er "ff tussen uit" te zijn. Wat een lulkoek. Als je niet aan went aan dit soort luxe dan hoeft dat ook geen gemis te zijn. Wat een zeik.

HipsterBrood | 04-07-19 | 16:30 | 9

zwak antwoord

HipsterBrood | 04-07-19 | 18:01

HipsterBrood heeft wel een punt. Dit nieuws wordt gebracht alsof het allemaal zo erg is dat niet iedereen een dure vakantie kan/wil betalen.

Papa Jones | 04-07-19 | 18:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Gewoon tien jaar niet op vakantie gaan, dan heb je al een warmtepomp bij elkaar gespaard.

Schulzie | 04-07-19 | 16:29 | 1

Fijn hebbedingetje voor een vvd'er.

Pislinq | 04-07-19 | 23:00

Ik geef het eerlijk toe: mijn leven is Eén grote vakantie!

Kuifje-in-de-EU | 04-07-19 | 16:00 | 7

* Op tegeltje laat printen en in de toilet hangen gaat doen*
En als ik dan het schijten ben denk ik extra: wat is vakantie toch mooi - iedere dag weer.

McMarx | 04-07-19 | 16:49

Hij is een troll

Kim-Jung-Un | 04-07-19 | 19:19
-weggejorist-
Pislinq | 04-07-19 | 23:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Op vakantie gaan. Het idee alleen al!

McMarx | 04-07-19 | 15:58 | 2

"Ik háát smurfen!"

roxymusic | 04-07-19 | 16:21

Er is een behoorlijk grote groep nieuwe armen ontstaan.
Stel, je hebt een dijk van een salaris met een vast contract, je vaste lasten zijn daarop gebaseerd, je kunt het makkelijk tot je pensioen uitzitten. Komt die achterlijke crisis van 2008, die niemand kon voorzien. Je raakt je baan kwijt, komt bij het UWV terecht, en daar zit je dan. Je zou je huis kunnen verkopen, maar waar kan je hier nog wat anders krijgen. Je vaste lasten lopen door, je inkomen gaat achteruit en je bent op een leeftijd dat solliciteren geen resultaat oplevert. Dan kan je dus niét op vakantie.

Muuke | 04-07-19 | 15:36 | 7

@Goldfinger | 04-07-19 | 16:15: Dat US opgegaan in de overgang periode, want van het UWV wilde mijn echtgenoot niéts weten.

Muuke | 04-07-19 | 16:20

@Muuke | 04-07-19 | 16:20: Maar buiten dit alles, zouden we toch niet met vakantie gaan, gingen we ook niet in de goede tijd.

Muuke | 04-07-19 | 16:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon een uitkering aanvragen, dan heb je blijkbaar genoeg om lekker naar Somalie, Marokko, Turkije , Suriname enz op vakantie te gaan.

darkyellowmorningpis | 04-07-19 | 15:24 | 5

Mijn turkse buurman is nét voor de ramadan dan zijn thuisland Turkije vertrokken, samen met zijn vrouw. Eind september komen ze terug. Doen ze al jaren zo en het schijnt ze goed te bevallen.

demaup | 04-07-19 | 16:29

Vakantiebaantje in Polen kan ook altijd.....

Rene046 | 04-07-19 | 19:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Tsja, energie dit jaar voor mn huis uit 1969 met 840 euro gestegen door de gerhoogde energielasten, gemeentelijke lasten geen budget meer voor dus, foetsie deel vakantie geld.

Werken heeft geen zin meer in dit land, wat je verdient wordt door de overheden van Brussel tot den haag tot gemeente tot waterschap van je afgejat.

Tee Of Cup | 04-07-19 | 15:18 | 1

Zo, raak. Vergeet de zorgkosten niet.

Muuke | 04-07-19 | 16:10

Op Joop.nl zijn ze natuurlijk weer in alle staten. Vermoeiend hoor.

Papa Jones | 04-07-19 | 15:14 | 3

Daar ook al 123 artikelen over de snode VVD-plannen om mensensmokkelaars harder aan te pakken. Hans van der Worst roept 'fascisme' en heeft het over 'klootzakken'.

Kuifje-in-de-EU | 04-07-19 | 15:59

Opa Han slaat wartaal uit, hij zou lekker moeten gaan kegelen met andere ouderen.

Papa Jones | 04-07-19 | 16:13

Joop ? Bestaat dat linkse kutvod nog ? Ze zijn ook echt alle schaamte voorbij daar.

Kim-Jung-Un | 04-07-19 | 19:23

Vakantie wordt steeds meer een belevenis voor de rijkere en niet voor een sloeber als ik met anderhalf modaal. Daarom dacht ik in mn onschuld: Lekker weg in eigen land en wel nog voor aanbreken van t hoogseizoen. Bestemming Ameland. Op de pont begon t al. Een hele horde gesubsidieerde Tesla's en BMW's met witte nummerborden (D) confisqueerden als vanouds hun plekken om na aankomst met zn vieren weg te snorren naar de dichtst bijzijnde 8 persoons villa's a 1500 euro per week. Na vertaling van het menu in het Nederland kregen we in de gaten dat we een bord frites met een sate'tje hadden besteld a 20 euro. Had ik maar een echte opleiding gevolgd. Ach ja. Vakantie toch. Helaas, ook de plaatselijke buurtsuper behoorde inmiddels tot Die Heimat en daar waren de prijzen dan ook naar, hetgeen ons verbaasde omdat onze ervaringen in Die Heimat op dat gebied anders zijn.
Kortom. Volgende jaar maar weer op vakantie naar een niet geïslamiseerd deel van Die Heimat want hier gooit men de eigen glazen volledig in. Dat is een kwestie van tijd.

matrixbluepill | 04-07-19 | 15:02 | 2

Met anderhalf keer modaal in een huis van een miljoen, iedere drie jaar een nieuwe auto, in het weekeinde naar de hockeyclub en door de week een balletje slaan op de golfbaan, twee keer per week uit eten, vijf pakjes peuken per week en maar klagen dat er geen geld over is voor een

Majoor Pikindewind | 04-07-19 | 21:03

vakantie. Man, man, man wat een arremoede.......

Majoor Pikindewind | 04-07-19 | 21:03

Deze regering gunt u geen vakantie, daarom hebben ze de belastingtarief op het vakantiegeld verhoogd.

bleekkijker | 04-07-19 | 15:00 | 1

Had Rutte niet beloofd dat dat juist naar beneden zou gaan in z'n verkiezingsprogramma praatje?

Muuke | 04-07-19 | 18:27

Op vakantie gaan, niet omdat het moet, maar omdat het kan, het is teveel een gewoonte geworden, maar ik vind het nog steeds een luxe.
Geniet van elkaar (of van jezelf) in je vrije tijd, of je nu thuis moet blijven of niet

hotbrasil | 04-07-19 | 14:53 | 3

eens.. hillegaar..

Y&T | 04-07-19 | 16:29

Ik woon in België en daar is het nog veel erger. Daar leeft men alleen voor vakanties en hun pensioen. Die mensen hebben geen leven.

lady Di | 04-07-19 | 17:37

Eens, en vooral; blijf lachen.

Muuke | 04-07-19 | 18:28

Ik ga ook niet op vakantie dit jaar. En volgend jaar ook niet. Hoeft ook niet, ik reis genoeg voor het werk om zo de wereld te zien. Op vakantie geniet ik dan lekker van thuis zijn.

42 | 04-07-19 | 14:40 | 4

Genieten van de omgeving waar je woont. Ja, waarom ook niet? Nederland heeft als land veel te bieden.

Kuifje-in-de-EU | 04-07-19 | 16:01

@Kuifje-in-de-EU | 04-07-19 | 16:01 Vooral met dit weer erbij; vakantie is leuk maar thuis zitten is nu ook goed uit te houden.

Goldfinger | 04-07-19 | 16:18

Ik reis ook genoeg voor werk om de wereld te zien en tòch ga ik regelmatig op vakantie omdat ik een partner heb die ook wat gun.

roxymusic | 04-07-19 | 16:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wil alleen nog op vakantie met een reality bril, vanaf mijn luie stel alles bekijken.
Maar hoe dat werkt weet ik niet.
Hier heb ik alles, twee zwembaden en mooi huis en hitte, airco, alleen ga ik naar Nederland voor familie en ben dolblij als ik weer terug ga.

gato | 04-07-19 | 14:32 | 1

Dat kan ik me helemaal voorstellen gato, geniet daar.

Muuke | 04-07-19 | 14:35

Wij gingen vroeger met mijn ouders naar een camping 10 km verderop. 14 dagen gestaan. Mooiste vakantie ooit. Mensen zijn niet meer creatief. Daarom kunnen ze niet meer op vakantie. Je zou eens wat moeite moeten doen. Ow nee dan liever niet op vakantie.

Omebert | 04-07-19 | 14:29 | 6

@Papa Jones | 04-07-19 | 14:44: sterker nog. De zon schijnt. De bal is opgepompt. We gaan er voor.

Omebert | 04-07-19 | 14:49

Ik ga over twee weken met mijn zoon naar de camping. Bij Ruurlo, ik woon in Apeldoorn.

koeberg | 04-07-19 | 15:20
▼ 3 antwoorden verborgen

De zomervakantie was van origine helemaal niet een vakantie, het was de bedoeling dat de kinderen mee konden helpen op het land tijdens de piek periode.

Brabeaulander | 04-07-19 | 14:25 | 1

Thanks god voor de beschaving.

Omebert | 04-07-19 | 14:29

2000+ inschrijfgeld voor 8 dagen (6 effectief) om mee te doen aan de jaarlijkse handdoek-leg-race. Moet ik nog m'n wekker vroeg zetten ook... anders mis ik alles. Het begint al met het voordringen in de rij op het vliegveld en de tokkies uit je gereserveerde wel ruime stoel bij de nood-uitgangen zien te krijgen in de corendon luchtbus... Maar dan kom je wel "uitgerust" terug van verkansie! *kuch*

Carnage_pinata | 04-07-19 | 14:22 | 4

@Papa Jones | 04-07-19 | 14:27: mijn post was enigszins cynisch bedoeld. Ik gun het Jordy en Priscilla, en hun kinderen Samantha, Melissa en Jayden van harte! Te herkennen aan de bodybuild / tattoos, peroxide blond haar, plaknagels, tijgerprint en de naamkettinkjes...

Carnage_pinata | 04-07-19 | 14:43

Is dat per persoon? Pfft ik ben dit jaar naar Tenerife gegaan en heb totaal 700 euro uitgegeven voor een week. Inclusief diverse excursies (boot- en bustochtjes naar een vulkaan en naburig eiland) en elke dag uit lunchen en dineren en elke keer vervoer met de taxi ipv. bus. Het kan heel goedkoop. Maar dan moet je natuurlijk niet in het hoogseizoen zitten (wat ouders met sgoolgaande kinderen natuurlijk niet kunnen vermijden) en op een slecht moment boeken.

Mijn GS nick magnie | 04-07-19 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

als ik om me heen kijkt dan ben ik gewoon op vakantie en verstaan doe je hier ook niet allemaal alleen de prijzen die zijn echt Hollands bedankt stemmers op de VVD

witchmaster | 04-07-19 | 14:22 | 2

Graag gedaan

Papa Jones | 04-07-19 | 14:28

Wij wonen op een plek waar mensen zelfs voor betalen om hier te zijn. We hoeven absoluut niet weg, kan ook niet btw, daarbij is het heerlijk rustig als alle herrie mensen dat ergens anders gaan doen voor een paar weken.

Muuke | 04-07-19 | 14:39

De mooiste dag van de vakantie is de laatste dag

jack_gouda | 04-07-19 | 14:14 | 2

Dat zeker.

Omebert | 04-07-19 | 14:30

En daarna al die was. Gadver.

Muuke | 04-07-19 | 14:40

Toch ,na 3 jaar ,weer eens een weekje op vakantie geweest .
Na lang wikken en wegen de agendas op elkaar kunnen afstemmen en er gewoon ff uit, weg van hier.
Na een 4 uur durende vlieg reis, verschikkelijk! Dan eindelijk in t huur autootje en naar de bugalow met zwembadje.
Tuurlijk kan je ook in Nederland blijven maar afgezien van de vlieg reis -huur auto- bungalow/hotel hoef je voor het geld niet meer thuis te blijven.
Een terrasje pakken met een paar versnaperingen kost al gauw een gods vermogen en ben je per saldo duurder uit dan menig buitenlandse plaatsen.
Nederland is prachtig en dagen zoals nu zou ik mijn woon/geboorte plaats voor geen geld willen ruilen voor een andere plek op aarde. Toch zou voor ieder Jan Modaal het financieel mogelijk moeten zijn om er eens per jaar er gewoon ff uit te kunnen.

Datgingniegoed | 04-07-19 | 14:06 | 1

Helaas pindakaas.

Muuke | 04-07-19 | 14:41

Armoe is het gevolg van verkeerde keuzes. Helaas Pindakaas. Darwin staat altijd om de hoek klaar om je te slachten...

Pedronegro | 04-07-19 | 14:05 | 11

@Broodroof | 04-07-19 | 14:56:
Ik wilde juist zeggen Heel veel mensen in NL zijn maar 1 diagnose kanker verwijderd van de dood.

Roadblock | 04-07-19 | 16:14

Pedonegro | 04-07-19 | 14:05 |

Ik zou het u wel een jaar willen zien doen, rondkomen van weinig. Weinig geld, weinig keuzes.

Rammstein | 04-07-19 | 16:52

In mijn geval was de oorzaak Rutte: verloor mijn baan. Daarna mijn spaargeld, daarna mijn huis. En toen verloor ik mezelf.
Ik heb dus mijn problemen uiteindelijk wel verergerd, ben niet de oorzaak. Overigens ben ik inmiddels al aardig weer back on track.

Deksmaat | 04-07-19 | 22:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Vakantie.
Is dat niet die periode waarvan je denkt Het is best wel aardig weer. ?

Schadenfreude | 04-07-19 | 14:04 | 1

Nooit begrepen nee, kan je eindelijk genieten van tropisch weer, gratis en voor niks, slaat men een fortuin stuk om ergens in een resort/hotel/camping te bivakkeren.

Abject | 04-07-19 | 14:06

Ik ga niet meer op vakantie sinds er Google Street View is.

Crusher | 04-07-19 | 14:02 | 1

Lol

Pedronegro | 04-07-19 | 14:14

Niks wordt te duur, onze euro wordt gewoonweg steeds minder waard, waarbij de belastingdienst je voor zeker 70% van je maandelijkse inkomsten afhelpt. Moet je nagaan, 30% van je inkomen dat dagelijks in waarde daalt. Iemand een blikje Schültenbrau?

Eagle_Eye | 04-07-19 | 13:59 | 2

Het is erger. Klopt beide. De belasting zorgt voor 70% waardedaling van je euro. Maar voor die 30 cent moet je ook nog eens neerleggen voor duurdere producten (los van belasting verhogingen) dat terwijl je niet meer euro's per maand krijgt...

peterdh | 04-07-19 | 14:06

Schultenbrau is het enige bier waar ik geen kater van krijg. Zit zeker geen alcohol in of zo.

Omebert | 04-07-19 | 14:31

Als je aan de schoolvakantie gebonden bent betaal je altijd de hoofdprijs, een weekje eerder of soms een paar dagen kan je honderden euro's schelen. Gelukkig kan ik me nog permitteren om 2 a 3 keer per jaar op vakantie te gaan. Een dagje Scheveningen is overigens ook niet goedkoop, een tijdje geleden ruim €100 kwijt aan wijn, hapjes, eten en dergelijke. En dan gaan we nog wel op de fiets, parkeren is helemaal onbetaalbaar.

Rarevogel | 04-07-19 | 13:58 | 3

Scheveningen, daar wil je niet naartoe, want dan kun je zomaar een reaguurder tegenkomen die je liever mijdt.

NeedIsaymore? | 04-07-19 | 14:01

@NeedIsaymore? | 04-07-19 | 14:01:
Hehehe, Nee hoor, want Brabbelbeer komt niet buiten zijn door een particuliere beveiligingsfirma beveiligde betere wijk met stulpjes.

Roadblock | 04-07-19 | 16:16

Als iedereen straks een elektroauto moet aanschaffen, kun je alleen nog fietsend of vliegend naar het Buitenland. Dus de rijken ver weg, de rest op de hei. Maar vakantie maak je zelf. Door leuke dingen te doen en dat kan ook in je eigen tuin en hoeft niet duur te zijn. Er zijn zoveel leuke plekjes in NL dat als je een beetje fietst of wandelt, je je niet hoeft te vervelen in de zomer.

Hadena | 04-07-19 | 13:57 | 2

Hear hear.

Muuke | 04-07-19 | 14:44

Als iedereen een electroauto aangeschaft heeft, zit iedereen in het donker want dat kan ons electriciteitsnet helemaal niet aan.

Roadblock | 04-07-19 | 16:18

Vakantie is zwaar overrated.

Amsterdamsko | 04-07-19 | 13:54 | 1

Precies dat. Doe een VR brilletje op met een filmpje over Bali en ga een half uurtje onder de hoogtezon. Hop klaar en snel weer aan de arbeid voor de verzorgingsstaat.

Pedronegro | 04-07-19 | 14:12

Ben jaren geleden alleenverdiener geweest, toen er geen werk was en alles failliet ging. Misschien weet u die tijd ook nog wel. Is wel soort van schrikken hoe snel je dingen laat waar je echt van houdt en je leven plezier geven. Het was niet zozeer ieder dubbeltje omdraaien en pure armoe. Maar nu doe ik veel meer cultuur (muziek/stad bezoeken etc.), activiteiten en sport dan die tijd dat ik alleenverdiener was. 100/150 euro voor een gezinsuitje of een concert deed echtwel zeer toen. Laat staan een minivakantie in eigen land. Vakantie niet kunnen betalen is nog maar het begin vrees ik. Doe er maar luchtig over.

sjef-van-iekel | 04-07-19 | 13:53 | 8

@Papa Jones | 04-07-19 | 13:58:
Doet u vaak zeker?

Roadblock | 04-07-19 | 16:20

@Roadblock | 04-07-19 | 16:20:
Nee, ik rij lekker met de auto naar het strand. Maar ik zeur niet dat ik het allemaal onbetaalbaar is.

Papa Jones | 04-07-19 | 16:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Die werkenden in NL zijn nog steeds wachtende op het zoet van Balkenende, en 1000 piek van de Uber- rover.

Wienerschnitzel mit | 04-07-19 | 13:53
-weggejorist en opgerot-
LauriceNorris | 04-07-19 | 13:52 | 11

@Ommezwaai | 04-07-19 | 14:14:
Kweenie of Joris slaapt. Er staat geen link in deze kolder. Er valt ook geen touw aan vast te knopen hoe je de site wél kunt vinden. Kan ook een grap van een reaguurder zijn. Hoewel de nick doet vermoeden dat het inderdaad een domme oplichter is.

Papa Jones | 04-07-19 | 14:20

@Papa Jones | 04-07-19 | 14:20: misschien heeft gs eindelijk een filter voor die crap gebouwd

Omebert | 04-07-19 | 14:33
▼ 8 antwoorden verborgen

In Zaanstad begint inmiddels het gerommel bij de VVD....
www.nhnieuws.nl/nieuws/248846/zaanse-...
.
StemPt men op die corrupte kudtpartij, stappen ze vervolgens uit de coalitie.

Ommezwaai | 04-07-19 | 13:51 | 3

Wat heeft dat met vakantie te maken?

Papa Jones | 04-07-19 | 13:52

@Papa Jones | 04-07-19 | 13:52:
"En verder moeten jullie gewoon lekker vvd blijven stemmen hoor, Nederland, helemaal niks aan het handje.".
.
Einstein....

Ommezwaai | 04-07-19 | 13:53

@Ommezwaai | 04-07-19 | 13:53:
Die groene ideeën komen van D66 hoor. Dat de VVD te veel slikt is een ander verhaal.

Papa Jones | 04-07-19 | 13:56

Toch van de zotte dat alleen FvD de belastingen daadwerkelijk wil verlagen ( en neem ik aan ook werkelijk verlaagd als ze ooit de grootste worden)

Links gaat alleen shoppen bij de bedrijven en midden- bovenklasse.

Dutch_Holland | 04-07-19 | 13:51 | 1

Het gaat eigenlijk niet eens om belasting verlagen. Lees hun programma en zie dat ze het graag de gewone man minder moeilijk willen maken itt grote geldverslindende organisaties vol parasieten. Al zou het niet lukken met de belastingverlagingen, het opheffen van grote parasitaire apparaten zal al een hele verbetering zijn.

jos verstoppen | 04-07-19 | 14:12

Groetjes uit de Algarve. Prima te betalen. Maar goed, hier kun je dan ook niet op de vvd stemmen.

Lochos | 04-07-19 | 13:50

Wel handig dat je met de Euro in EU landen kan betalen.

Reebensteeltje | 04-07-19 | 13:49 | 1

Zie je meteen het prijsverschil.........

ja,diedus! | 04-07-19 | 14:02

Er is toch niks mooiers dan all-inclusive in liberaal Turkije de hele dag in een hotel te hangen?
PS. Wel even een blauwe lamp mee om de kamer te checken op spermasporen.

HoerieHarry | 04-07-19 | 13:49 | 1

Zijn die zaadsporen van jou?, ik dacht dat je jouw eigen zaad doorslikt.

steekmug | 04-07-19 | 13:54
-weggejorist-
LauriceNorris | 04-07-19 | 13:49

Twee weken lekker beetje knoeien rondom huis, de smoker eens gebruiken, werken aan al die ideeën die door het jaar heen in notitieboekjes verdwijnen. Vakantie kan ik wel betalen, maar ik bedank voor de eer.

dyslexieman | 04-07-19 | 13:46 | 1

Klinkt helemaal als onze vakantie, gewoon even lekker een beetje aanrommelen en stress vrij kijken wat de dag brengt. Heerlijk.

Muuke | 04-07-19 | 14:50

Nederlanders kunnen vakantie niet betalen?
Even wat duiding:

Van de 25 procent die thuisblijft, doet 64 procent dat omdat ze liever geld aan andere zaken uitgeven.

Next.

Papa Jones | 04-07-19 | 13:46 | 5

@Papa Jones | 04-07-19 | 14:03:
Ik ga principieel nooit meer naar een moslimland op vakantie.
1 keer was genoeg.

Roadblock | 04-07-19 | 16:24

@Roadblock
Dat zijn mooie principes.

Papa Jones | 04-07-19 | 18:03

@Roadblock | 04-07-19 | 16:24: Ik ben een keer in turkije op vakantie geweest, ga er idd nooit meer naartoe, de helft van de mannen is homo, en de rest valt op mannen, alleen waren mijn vrouw, en vooral ik, het daar niet mee eens. nooit meer

brie-de-penis | 04-07-19 | 18:20
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
LauriceNorris | 04-07-19 | 13:43 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

En de ECB wil graag inflatie. Want hogere prijzen zijn goed voor u.

azijnseikerT | 04-07-19 | 13:42 | 1

De ECB wil inflatie omdat anders de enorme schulden nooit meer te betalen zijn.

spanarchist | 04-07-19 | 13:52

Nou, die blonde EO gast met zijn zomershow is ook geen pretje.
Dat kan Merel niet goedmaken....

Einde van de Domheid | 04-07-19 | 13:42 | 4

Die familiediner nicht?

Wienerschnitzel mit | 04-07-19 | 13:56

@HoerieHarry | 04-07-19 | 13:44: ja, op zijn benen. Maar dat kon je niet zien want die schoor hij glad omdat hij iedereen wilde doen geloven (hoe toepasselijk) dat hij aan wielrennen deed.

Schadenfreude | 04-07-19 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik woon in een vakantiehuis.

hoejeheette | 04-07-19 | 13:42 | 3

En wat doe je met je woonhuis?

azijnseikerT | 04-07-19 | 13:43

Nadat het staatsjournaal had aangekondigd dat iedereen meer te besteden had, zijn de prijzen in vrijwel alle branches fors gestegen. Zo rolt Nederland.

happen_maar | 04-07-19 | 13:41 | 1

voornamelijk de overheidsbranches.

El Rico Grande | 04-07-19 | 13:43

Hoewel ik het er mee eens ben dat onze overheid ons het vel over de oren trekt, sprak ik laatst iemand die vond dat als je niet hoog opgeleid was, je geen kans had om jezelf een goed inkomen te verschaffen. En daar ben ik het dus niet mee eens, ik vind dat als je maar hard genoeg werkt, moet dat te realiseren zijn. Maar ja, hard werken...

GKJP | 04-07-19 | 13:41 | 3

En dan alle toeslagen mislopen , tja.

ja,diedus! | 04-07-19 | 13:51

Je kan wel degelijk goed verdienen als je met je handen werkt, en dat over de rug van de hoogopgeleiden die niks met de handen kunnen. Hekje met poortje maken? Kost wat maar je hebt dan ook wel wat. Lekker rustig die dingen maken, een keer bellen dat het wat langer duurt want meer werk, en betalen maar, weet de staat niks van en je kan er mooi van op verkansie

brie-de-penis | 04-07-19 | 18:22

Ja maar al die geïmporteerde economische interessante mensen, zij zijn toch nodig om groei te behouden en zelfs te krijgen. Dit is waarom de poorten van het westerse paradijs wagenwijd openstaan? Wanneer komt het zoete dan? Of zijn we weer genaaid, laten we maar snel iets met duurzaamheid gaan doen... als er nog geld over is.

Bill Cosby | 04-07-19 | 13:41

Fantastisch land.

azijnseikerT | 04-07-19 | 13:41

Vandaar een stijgende lijn van camper,caravan en motorfiets verkopen.

steekmug | 04-07-19 | 13:40

De laatste keer op vakantie geweest in 1980!
Boeit ons geen ruk meer. Zijn in het gelukkige bezit van een tuin. Eten en drinken het hele jaar goed. Meneer Loesje, tuft een paar lange weekenden per jaar weg op de Harley. Ik vermaak me uitstekend tijdens m'n vakantie met lezen, beetje rommelen, slapen, lekker koken. Ik vervoer honderden mensen per dag, dus ben blij, even helemaal geen mensen te zien. Saai? Vast wel. Ieder z'n meug.

LoesjeP | 04-07-19 | 13:39 | 5

Ja,diedus! en EefjeWentelteefje;
Juist! Zit nu dus, na m'n vroege dienst, ook al te relaxen. Door te reaguren, en naar de musjes te kijken, die in "hun" pierenbadje aan het poedelen zijn!
Vanmorgen 1 van m'n vaste passagiers weer naar het UMC gebracht. Hij moet om de dag, 4 uur aan het dialyseapparaat. Zo zijn er nog een paar, die ernstig ziek zijn. Om maar niet te spreken van de kinderen en ouders, die ik dagelijks naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis vervoer. Dus ben ik toch stinkend rijk, zo in m'n
eigen tuin?

LoesjeP | 04-07-19 | 14:29

Nihilisme to the max, hang on for the ride baby!

Kane | 04-07-19 | 16:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Een beetje off topic, maar is hij al gezien?? Heeft hij zijn verlies al toegegeven? Winnen is niet moeilijk, maar je verlies kunnen nemen, dan blijkt pas of je een echte vent bent......

Ko Ranzig | 04-07-19 | 13:38 | 2

Je had nog twijfels? Die gaat de eerste 6 maanden uit protest niets doen.

spanarchist | 04-07-19 | 13:50

Frans is wel op vakantie gezien zijn stilte. Hij wel.

ja,diedus! | 04-07-19 | 13:54

... en verder inderdaad lekker ijzerenheinig VVDA blijven stemmen en dat bord voor jullie kop nog wat verstevigen!.

swebe | 04-07-19 | 13:38

Vanuit klimaatoogpunt is dit geweldig nieuws! Vakantie betekent namelijk een gigantische aanslag op het milieu. Al die zich verplaatsende mensen verbruiken namelijk giga veel brandstoffen, veroorzaken vervuiling, lopen kwetsbare gebieden aan gort. Kortom drama, drama, drama. Moeten we niet willen met z'n allen. Wat nu gebeurt, is echt een droomscenario voor klimaatfanatici. Iedereen moet gewoon blijven zitten waar ie zit en daardoor het klimaat redden.

Amsterdamsko | 04-07-19 | 13:37 | 1

Ja, beste is, al ruftinhoudend tot je 67e werken en belasting betalen en dan poef door neervallen zonder ooit op verkansie te zijn geweest!

Kane | 04-07-19 | 16:53

Dus ze stellen 900 mensen wat vragen en ze weten wat er aan de hand is.
Het Nibud is die onzin club met vaker rare vraagjes.
Vinden ook gauw van alles zielig.Vakantie hoeft echt niet duur te zijn en is het ook niet.Het gaat om prioriteiten.

pejoar | 04-07-19 | 13:35

ik heb het hele jaar vakantiegevoel, en de twee weken in Mei dat ik in Nederland ben wordt ik gek van de hektiek en gestress, wat een druktemakers zijn het allemaal geworden.

ariedeknaller | 04-07-19 | 13:34

Thuisblijven is ook niet te betalen. Zeker niet als je thuis toch een beetje vakantiegevoel wilt en een keertje uit eten gaat, of een terrasje pakt.
Mijn terrasbudget voor de hele maand is er gisteren in een paar rondjes, met bittergarnituur, doorheen gegaan. De heren wilden Weizen. Zogenaamd speciaal voor de kroeg gebrouwen. Niet eens een halve liter, €6,50. Lekker hoor, maar kom op... daarvoor kun je 10 halve liters bie de Lidl halen. De dames moesten prosecco. Bubbeltjeswijn voor €4,- per glas, die je voor 2 euro per fles bij de Makro haalt.
1 rondje voor 8 personen waar je net een half uurtje mee doet en je bent meer dan 40 euro kwijt. Twee rondjes en je had twee retourtickets Faro of Gran Canaria kunnen betalen. En ik weet het heus wel, die kroegbaas moet wel. Belastingen, huur, torenhoge vaste lasten en salariskosten, maar het is gewoon niet meer leuk om even wat te drinken op een terrasje. En ja, het kan goedkoper, je kunt ook Spa blauw bestellen... en er hoeft geen bitterballetje bij....
Enfin. Met die prijzen heb je al een kater voordat je hebt besteld.

Stormageddon | 04-07-19 | 13:32 | 4

Vandaar dat mijn favoriete terras zich tegenwoordig op mijn balkon bevindt.
Bier, wijn, fris, lekkers. Van de Lidl en de Aldi inderdaad.
Iedere avond met mooi weer geopend, helaas alleen voor leden.

EefjeWentelteefje | 04-07-19 | 14:02

Eerst met de fiets langs de super voor bier, fiks blok ijs in de koeltas, en dan door naar de dichtstbijzijnde zandput om te drinken&zwemmen. Meer heb ik niet nodig.

Abject | 04-07-19 | 14:14

Klopt, Stormageddon, uit eten & drinken is in dit land niet leuk meer. Geen kwestie van al dan niet kunnen betalen hier maar ik vertik het gewoon. Haal wel lekker vlees voor de bbq en lekkere drinkedrankjes in huis als er visite is en dat gebeurt wederzijds, hoeven we echt geen schraal pisbier op een terras of matig/te weinig vreten in een engnekkentent voor naar binnen te tikken.
Uit eten doe ik wel op vakantie, beter en nog betaalbaar.

Graaisnaaiert | 04-07-19 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf gewoon hier. Ook vakantie hoor. Al die mensen die naar Nederland komen, zorgen ervoor dat ik niet meer naar het buitenland hoef te gaan om ze te zien. Ze nemen eigen normen en waarden mee. Een waar spektakel. Laatst nog naar een zwembad gegaan. Was ik even blij die blonde dame niet te zijn. Maar wat een spektakel. Nee, dat suffe liggen aan het zwembad en niets doen is echt niet meer aan mij besteed.

En het mooie van het geheel is nog wel dat ik meebetaal aan die vakantievierders hier. Nu is het gewoon hier het hele jaar door vakantie. Rutte, ga zo door!

El Rico Grande | 04-07-19 | 13:29

Goed nieuws want goed voor het klimaat.

ProAsfalt | 04-07-19 | 13:29 | 2

Nee hoor. Ik vlieg vanaf komende winter ieder jaar voor vier weken business class naar Bali. Stuk goedkoper dan m'n huis warm stoken.

Knisperende_Tissue | 04-07-19 | 13:30
-weggejorist-
grmblll | 04-07-19 | 13:29 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb begrepen dat Bali het nieuwe Ibiza is.
Voor degenen die het nog niet wisten.

HoerieHarry | 04-07-19 | 13:29 | 3

Het enige kleine verschil met Ibiza is dat je op Ibiza niet tot aan je knieén door het plastic op het strand hoeft te waden...

bisbisbis | 04-07-19 | 13:36

Oh Bali. Wat heb ik toch mooie herinneringen aan je. (Op Kuta na dan)
Maar mijn laatste trip zal de laatste zijn geweest denk ik. Niks meer van over...

NeetNormaal | 04-07-19 | 15:01

Ahh mooi, meer plek voor mijn gezin dus.

miknic | 04-07-19 | 13:28

Ik kan het me permiteren, níet op vakantie te hoeven.

Sendis | 04-07-19 | 13:28 | 4

@mozaard | 04-07-19 | 13:48:
Helemaal waar, en iedere bewindvoerder of deurwaarder kan dit bevestigen. 'have-nots' worden namelijk vaak 'have-nots' juist omdat ze zich allerlei behoeften laten aanpraten die mensen met een wat kritischer levensinstelling niet nodig hebben. De dure televee, de oto, de huisdieren, en vergeet vooral ook de genotmiddelen niet.

Ieder tv-programma over 'zielige arme mensen' hetzelfde beeld: allemaal roken ze, allemaal hebben ze een oto (je zal eens moeten fietsen of lópen, nee toch!), doorgaans is er een (of meerdere) vieze hond in huis, de armen vol met tattoo's (nee, die dingen zijn niet goedkoop) - iedere keer weer.
Toch wellicht een kwestie van verkeerde keuzes maken?

EefjeWentelteefje | 04-07-19 | 14:11

@mozaard | 04-07-19 | 13:48: Waar kan je nog een ouderwetse televisie kopen behalve in de antiekwinkel? Zelfs kringloopwinkels weigeren die als ze gratis aangeboden.

Mijn GS nick magnie | 04-07-19 | 15:49

@Mijn GS nick magnie | 04-07-19 | 15:49: gratis aangeboden krijgen.

Mijn GS nick magnie | 04-07-19 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, ik ben alleen... ahum, lonely dus. Ik zit een huurwoning, dus geen klimaat-maatregelen. En, ik ga 2x per jaar op vakantie. Ik heb onlangs een vriendin opgedaan en zij betaald gewoon haar aandeel. Maja, het is wel lullig voor de overige mensen die thuisblijven. De volgende keer graag een partij kiezen van deze eeuw, niet degene uit de vorige eeuw. Want die gaan gewoon rustig door met meer belastingen, immigratie, het klimaat en meer van deze onzin.

Thoth | 04-07-19 | 13:27

Toch maar eerst de basisvraag: waarom MOET men (minimaal 1 keer per jaar het liefst naar het buitenland) met vakantie?
#firstworldproblems

Amsterdamsko | 04-07-19 | 13:25 | 2

Het moet niet, maar de onmogelijkheid is wel een indicatie van de sterk gestegen kosten van het levensonderhoud hier in Nederland. Dat is een aantal politici wel aan te rekenen.

El Rico Grande | 04-07-19 | 13:33

Wat het leven de moeite waard maakt zijn de hoeveelheid ervaringen en de intensiteit daarvan. Op reis gaan is voor de meeste mensen de ervaring van het jaar.

roxymusic | 04-07-19 | 15:47

3x vakantie, inclusief 2x skieen schijnt de norm te zijn. Waar doet iedereen het toch van?3

pibasso | 04-07-19 | 13:24 | 6

Beste vriendje van onze zoon ook. Elke vakantie gaan ze minstens 8 dagen weg en in de zomer 3 weken. Even afgezien van het geld: ik krijg niet zoveel weken vrij hoor!

wazakzegguh | 04-07-19 | 13:37

@CalamityJane | 04-07-19 | 13:34: Naast vakanties besteed ik ook nog een aanzienlijk deel van mijn inkomen aan drank, drugs, een mooie auto en bordeelbezoek. Pluk de dag!

Kukooo1 | 04-07-19 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je zo dom bent om op die grijnzende psycho van de VVD te stemmen, dan zul je het weten ook. Pas als de centjes op zijn komen ze tot de ontdekking dat ze door Rutte zijn genaaid, en niet een beetje (torenhoge belastingen, pensioenen verdampt, onbetaalbare kosten van levensonderhoud). Maar dan is het wel te laat. Helaas pindakaas, eigen schuld dikke bult. Is veilig en vertrouwd hè, die VVD ! Die Baudet is maar een enge populist...

Motleycrew | 04-07-19 | 13:24 | 5

@miknic | 04-07-19 | 13:30: Dat dacht ik indertijd ook. Toen Rutte stemmen voor de VVD ronselde met zijn belofte: Elke kiezer op de VVD kreeg iets van € 1.000,-. Wist ik dat ik dat het om een belastingverhoging ging en dat hij zo gul was dat het een veelvoud daarvan werd.

El Rico Grande | 04-07-19 | 13:37

@miknic | 04-07-19 | 13:30 Vergis u niet: er zijn ook heel veel mensen uit de armere tak die eigenlijk rechts willen stemmen, maar uit omgevingsdruk geen FvD durven aan te kruisen. Dus 'doen ze maar VVD' want die zijn ook wel een beetje rechts, toch?

wazakzegguh | 04-07-19 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou is het natuurlijk wel zo dat de verschillen groter worden. We nivelleren kennelijk te weinig, terwijl dat toch een feestje is.

JTKDM | 04-07-19 | 13:24

Hahaha. Het is fantastisch weer! Ga lekker naar buiten. Een beetje vissen bijvoorbeeld:-) Goed gevangen, lekker gegeten ook nog.
#elkedagvakantie

de visser | 04-07-19 | 13:23 | 3

Een vispas kost ook 35 euro..

miknic | 04-07-19 | 13:31

@miknic | 04-07-19 | 13:31: 35 euro al? Man man die ene dag dat ik wil vissen is wel vrij duur geworden.

Omebert | 04-07-19 | 14:36

Mag je nog steeds de gevangen vis mee naar huis nemen eigenlijk?
Ik zie in 020 nogal eens wat import met een hengel aan de Amstel.
Mijn vermoeden is dat dat mee naar huis gaat.

McMarx | 04-07-19 | 16:23

Ik begreep dat voormnalig cda sexgod Maxime Verhagen wel gaat. Waarschijnlijk ook gewoon 2x aangezien hij bij allerlei toegeschoven klussen doodgewoon 2x deklareert voor een en dezelfde klus.

Haha, u middenstemmer betaalt 2x. Goed gedaan!

jos verstoppen | 04-07-19 | 13:21

Ik ben zo’n onverzekerde ZZP’er en het is dat ik nu even geen zin heb om te gaan vliegen met een jong kind, maar in de jaren daarvoor gingen we meestal 3 tot 4 keer op vakantie, met een keer een hele lange van bijvoorbeeld drie weken in Florida. Maar ik doe dan ook vier jaar met een iPhone, vijf jaar met een iPad, nu al 10 jaar met mijn MacBook en geef nog geen € 500 per jaar uit aan kleding. Het is maar waar je prioriteiten liggen. Niet roken en niet drinken helpt trouwens ook.

Fantabulosa | 04-07-19 | 13:18 | 7

@EefjeWentelteefje | 04-07-19 | 14:31:
Per jaar?
Ben zelf he-le-maal niet van de fashion. Kleding moet functioneel zijn.
Maar € 500,- op jaarbasis vind ik prima meevallen.
Als man zijnde dan... Het is een feit dat er voor vrouwen vele malen meer betaalbaardere (goedkopere) kleding te verkrijgen is.

NeetNormaal | 04-07-19 | 15:00

Fantabulosa | 04-07-19 | 13:18 |

Applaus hoor ! Koekje ?

Rammstein | 04-07-19 | 16:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Inderdaad. Mevrouw Zapata is betrokken via haar werk met mensen met betalingsachterstanden en probeert die mensen zo goed en zo kwaad als dat gaat een uitweg te bieden.
Maar het worden er steeds meer waaronder heel veel mensen die werken.
Aan de andere kant, inderdaad blijven ze maar VVD, D66, CDA, PvdA en GL stemmen. Of ze blijven thuis want dat stemmen maakt toch niets uit.
Tsja, wie niet horen wil moet maar voelen.
Zolang 70% op partijen blijft stemmen door wie ze al jaren genomen worden heb ik niet zoveel medelijden met ze.
Even terug de geschiedenis in:
Vanaf de jaren 70 was een vakantie al heel normaal. 1x per jaar en soms zelfs 2x per jaar. Veel natuurlijk in Nederland maar Spanje en Griekenland waren toen ook al behoorlijk populair.
Als schlemiel verdiende ik tot half jaren 90 altijd een heel karig salaris, (max 1400 gulden per maand) maar een vakantie kon er toch altijd vanaf. Ja nu helemaal, maar het is even een indicatie over hoe het vroeger was.
There is something rotten in the state of Denmark (Holland)

Zapata10 | 04-07-19 | 13:17

Komt goed uit. Allemaal naar het zwembad en bij de geringste problemen van een niet moslim, ook al ken je hem of haar geheel niet, er achter gaan staan, racist roepen, dreigen, en de boel kort en klein slaan.

jos verstoppen | 04-07-19 | 13:16

kapot getaxed dus.. stem op vvd mense.
man man man

vmk | 04-07-19 | 13:16

Misschien moeten we ook eens beseffen dat vakanties ook iets meer mogen kosten dan 10 kratjes statiegeld? Probleem is dat vakanties veel te goedkoop zijn off-season en dat je als gezin in de gezinsvakantie wordt geplukt om de rest van het jaar te kunnen compenseren. Met andere woorden, gezinnen betalen mee aan de vakanties van de babyboomers en studenten die lekker voor een habbekrats vakantie kunnen vieren.

Behangdelul | 04-07-19 | 13:16 | 9

Dat gezin is kennelijk uit de lucht komen vallen, of toch ook een bewuste keuze?

EefjeWentelteefje | 04-07-19 | 14:33

Tja, eerste klas reizigers in de trein worden ook bekostigd door de tweede klas reizigers.

McMarx | 04-07-19 | 16:16

@Behangdelul | 04-07-19 | 13:44:

Het gaat volgens mij om mensen die een vakantie niet kunnen betalen, niet over mensen die klagen dat vakanties te duur zijn. Ook 8 dagen Lloret of wat dan ook voor 199 euro.

Rammstein | 04-07-19 | 16:29
▼ 6 antwoorden verborgen

We moeten sowieso af van die verplichte schoolvakanties.
Dat geldt natuurlijk vooral voor gezinnen met kinderen.
Mensen zonder kunnen, voor de helft van het geld, buiten het seizoen.
Sparen is een optie, maar dan moet er wel wat overblijven om te kunnen sparen.
Thuisblijvers met een achtertuintje kunnen zich nog wel prima vermaken.
Voor mensen in een flat is het al minder leuk.
Al met al wordt ‘t voor grote groepen mensen steeds moeilijker hun kop boven water te houden.
Turken en Marokkanen gaan meestal een paar weken naar familie in hun moederland, dit kost, gelukkig voor hun, een stuk minder.

Ruimedenker | 04-07-19 | 13:16 | 4

Al is het maar om die belachelijke prijzen in het hoogseizoen te kunnen omzeilen.
Gaat helemaal nergens over.
Vraag/aanbod, ik snap het wel... Maar een simpele vakantie, op een camping in Italié is onderhand onbetaalbaar geworden...

NeetNormaal | 04-07-19 | 14:27

Als die van mij naar school moeten koop ik een caravan en ga ik op campings staan met een vast tarief het hele jaar. Ze bestaan echt waar.

Omebert | 04-07-19 | 14:38

@Omebert | 04-07-19 | 14:38:
Heb er nu 1 op de basisschool. Ben me de tering geschrokken van de gemiddelde prijzen van campings. (Caravan is deze heer niet voor gemaakt...)

Wij gaan de eerste week met 3 gezinnen naar een zéér luxe villa, eigen zwembad, prachtig uitzicht etc. etc. voor nog geen 1/3 van de prijs wat ik kwijt ben in week 2 voor een weekje camping...

NeetNormaal | 04-07-19 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Al dat geld dat mensen niet meer kunnen uitgeven gaat de overheid belastinginkomsten schelen, maar dat zullen ze vast wel ergens anders weer binnen halen.

Mr.Crowley | 04-07-19 | 13:16 | 1

De overheid ziet mensen liever thuisblijven dan hun geld in het buitenland uitgeven. Het liefst ziet ze mensen die zichzelf kapot werken om net te kunnen leven. En als kers op de taart op de dag van je pensionering dood gaan maar nog wel even je organen inleveren zodat die verkocht kunnen worden.

2voor12 | 04-07-19 | 13:30

Vakanties gaan meestal niet verder dan op een strand liggen bakken en af toe wat in de zee of zwembad dobberen. Kunt u in eigen land ook.

spamzuiger | 04-07-19 | 13:15 | 4

Je gaat toch niet in zo'n chloorbak terwijl we hier een heerlijke zee en tientallen meren en plassen hebben?

JTKDM | 04-07-19 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom hebben die mense dan schulden? Omdat ze meer uitgeven dan wat er binnenkomt soms? Das niet handig... Ik ben sowieso geen vakantiemens, wordt al moe bij de koffer inpakken. De laatste keer vakantie was in 1978, daarna nooit meer. Ook nog verdwaald op de pheriferique of hoe heet dat kreng bij de Frambozen. Was in de war met l'est en ouest.

quigg | 04-07-19 | 13:14 | 4

Naar Frankrijk op vakantie gaan is vragen om gezeik en ellende. Doe maar Italië waar de mensen niet van zulke zeikerds zijn en het eten heerlijk is.

2voor12 | 04-07-19 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

vakantie in buitenland is ook helemaal nergens voor nodig, je kan je vakantie nu ook online bestellen.

Zyprexa20mg | 04-07-19 | 13:13

Da's nou lullig - moet je de hele dag tegen dat vaasje aan kijken...

bisbisbis | 04-07-19 | 13:11

De Timerfransen in Brussel danken u voor uw riante bijdrage zodat uzelf op een houtje moet bijten. Zelf bestellen nog een kreeft met champagne in het 5-sterren restaurant.

2voor12 | 04-07-19 | 13:11

Als alleenstaande co-ouder, 1 kind, met een eigen koopwoning, 2e hands auto en een modaal salaris is "even" 2000 euro aftikken voor een vakantie best ruk aangezien alles, maar dan ook echt alles, tegenwoordig gebaseerd lijkt te zijn op een 2 verdien-salaris tot aan voedsel idd aan toe. Heb ik het nog niet eens over dat ik buiten alle toeslagen en kwijtscheldingen val... Als ik de jonge bijstandsmoeders zie op school, die wél op all inclusive vakantie gaan, de laatste iphone hebben + dure merkkleding (ook het kind) dragen doe ik echt iets fout. Bijstand trekken is dan ook wel dodelijk vermoeiend de hele dag...

Carnage_pinata | 04-07-19 | 13:10 | 11

@Graaisnaaiert | 04-07-19 | 14:53:
Dat vond ik wel een goede insteek van Rutger Bregman, met zijn burgerdividend.
Inwoners die met hun beroep een maatschappelijk belang vervullen, zouden veel beter beloon moeten worden t.o.v. andere beroepen.
Dus artsen, agenten, brandweermannen, zusters etc. zouden (met een eventueel basisinkomen) veel meer moeten verdienen t.o.v. anderen.

Nu liep/loop ik niet zo warm voor een basisinkomen, maar zijn 'verhaal' heeft me er wel anders over laten denken..

NeetNormaal | 04-07-19 | 14:58

@NeetNormaal | 04-07-19 | 14:58: U wilt dus onderwijzers (alle denominaties) een hoger inkomen GEVEN. Een beroepsgroep die, ten dienste van de overheid, de volgende generatie programmeert.

Is niet toevallig dat al deze beroepen de overheid dienen?
Meer salaris naar de omroepmedewerkers, journalisten, en politici.

Zo creëer je dus tweederangsburgers.

Arachne | 04-07-19 | 16:11

@Arachne | 04-07-19 | 16:11:
Het "geven" heb ik ook nog moeite mee.
Maar bekijk/luister zijn verhaal en onderbouwing eens. Heeft mij er echt anders tegenaan laten kijken. Maar ben nog niet om.

En hopelijk verschuift het qua ideologie meer naar het midden, dan het verre links wat het nu is...
En ja, de overheid moet zich minder bemoeien met de politieke oriëntatie van het onderwijs, maar dat wil ik hier even buiten laten.
Gaat me om het idee dat er gekeken moet worden naar wat iemand nu bijdraagt aan het gezamenlijke belang.

Onze beschermers, verzorgers etc. moeten niet aan de onderkant zitten.. Dokters, brandweermannen, politieagenten, militairen etc. etc.

NeetNormaal | 04-07-19 | 16:23
▼ 8 antwoorden verborgen

Toen geluk heel gewoon was, gingen de meeste mensen ook niet met vakantie. Reizen is sowieso overschat. Je slaapt toch (als het goed is) het best in je eigen bed.

JTKDM | 04-07-19 | 13:10

Een pakje BlueBand kostte begin januari € 1,01, in maart € 1,21, in mei € 1,35 en nu € 1,47!!! Dat betreft dus nog maar 1 boodschap in de super.

Silvio488 | 04-07-19 | 13:09 | 8

@jos verstoppen | 04-07-19 | 13:18:

Silvio488 | 04-07-19 | 13:22

@Silvio488 | 04-07-19 | 13:22: het gaat niet om Blueband, dat is maar een voorbeeld van de schaamteloze exorbitante prijsverhogingen in de super sinds de BTW-verhoging.

Silvio488 | 04-07-19 | 13:24

Koop je gewone halvarine/margarine, ben je voor 50 cent klaar. Merkenjunk.

Graaisnaaiert | 04-07-19 | 14:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Voor veel mensen? Volgens het Nibud gaat het om 64% van de 25% thuisblijvers. Dus 16% van het totaal. Dat is lullig voor die mensen, maar ik vind het eerder bemoedigend voor de stand van onze welvaart dat dus 84% van alle mensen het zich kunnen veroorloven om op vakantie te gaan als ze dat willen. Vroegah waren er in onze klas toch echt meer thuisblijvers onder de kinderen dan nu, dus het valt allemaal wel mee.

Muxje | 04-07-19 | 13:09 | 5

Wanneer iedereen in NL hetzelfde inkomen zou hebben, dan nog zou een deel niet op vakantie kunnen i.v.m. geen geld. Sommige mensen kunnen eenvoudig niet met geld omgaan.

Kukooo1 | 04-07-19 | 14:33

Muxje | 04-07-19 | 13:09 |

Ach, het valt allemaal wel mee ……. vroegah ….. Nibud ………

Slaap lekker verder.

Rammstein | 04-07-19 | 16:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik blijf ook thuis deze zomer. Geen geld voor vakantie.

overVecht | 04-07-19 | 13:08 | 1

De meeste mensen in Utrecht Overvecht kunnen niet met vakantie, overVecht. Alleen mensen uit de thuislanden gaan naar Turkije of Marokko.

aamert | 04-07-19 | 13:57

Straks kan je van je vakantiegeld je warmtepomp afbetalen.

Tietmier | 04-07-19 | 13:08

De dag dat Nederland besluit om eens niet massaal op de middenpartijen te stemmen zal historisch worden. Er is meer dan genoeg geld in Nederland, alleen wordt dat op de meest waanzinnige en inefficiente wijze verspild.
Met een minimum aan gezond verstand bij de besteding van gemeenschapsgeld zou er al zo veel gewonnen worden.

spanarchist | 04-07-19 | 13:08 | 1

Polderen kost (heel veel) geld, je moet iedereen een plezier doen.

kapotte_stofzuiger | 04-07-19 | 13:09

Ga eens lekker naar een zwembad.

ik_word_gek_in_NL | 04-07-19 | 13:07 | 3

Dan denk je gelijk dat je in Marokko op vakantie bent.

Titje | 04-07-19 | 13:19

Precies, proef de verschillende culturen. Maak kennis met andere gebruiken. Betaal twee euro voor een raketje. Daar hoef je echt niet voor naar het buitenland.

Dr. Blechtrummel | 04-07-19 | 13:19

Scheelt je in ieder geval een vlucht naar Tanger.

Wienerschnitzel mit | 04-07-19 | 13:34

Een kwart van de Nederlanders gaat niet op vakantie.....
Nog eens een kwart is hier op vakantie me dunkt. Niet persé gratis , wel voor niks.

D-Fens_1963 | 04-07-19 | 13:06

Vakantie? Wat is dat?

aamert | 04-07-19 | 13:06 | 2

Vakantie is voor 'vluchtelingen' die een paar weken teruggaan naar het verschrikkelijke land dat ze uit angst hebben moeten verlaten.

CLoVis | 04-07-19 | 13:10

Gaat nog veel en veel erger worden, er komt een enorme welvaartsdaling aan, zeer goed te verklaren hoor. De middenklasse is de nieuwe onderklasse geworden.

SpaansePeetvader | 04-07-19 | 13:06 | 10

@CalamityJane | 04-07-19 | 13:47: eens. Dat is dus precies wat ik 15 jaar lang gedaan heb, en daardoor als dubbeltje toch een kwartje kon worden. Maar dat is funest voor de nieuwe aanwas cq slaven van werkende autochtone brave belastingbetalers. In plaats daarvan gebeurt precies het tegenovergestelde, een enorm groeiende allochtone onderklasse die onderhouden worden door een steeds kleiner wordende autochtone middenklasse. Dat was voor mij uiteindelijk de reden nul toekomst meer in Nederland, en een groot deel van West Europa, te zien.

SpaansePeetvader | 04-07-19 | 13:59

@Croxifoxio | 04-07-19 | 13:08:
Moeten de werkgevers wel even over de brug komen met die loonsverhogingen waar Markie mee gerekend heeft...

NeetNormaal | 04-07-19 | 14:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Gewoon lekker uit eten. Bij de Chinees bestel ik altijd nasi-rames met bami.

kwark001 | 04-07-19 | 13:05 | 4

nasi-rames met bami? Extra? Of gewoon bami rames? Verwarrende eter bent u.

JayJay | 04-07-19 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga gemiddeld eens in de 10 jaar hooguit een week of twee op vakantie. Laatste keer was tien of elf dagen in 2010. Ik zie de lol niet van al het geregel van te voren, dan zit je vervolgens in een oord ver weg, zonder alle comfort en luxe die je thuis wel hebt. Dan weer de stress van het wegwerken van achterstanden als je terug komt. En het kost bakken met geld waar je vrij weinig voor terug krijgt behalve wat herinneringen. Heb wel mn woonboerderij in veertien jaar afgelost trouwens. Maar ieder zn meug.

Hedieho | 04-07-19 | 13:05 | 10

@Rammstein | 04-07-19 | 16:21: Ben vrij jong als ondernemer begonnen, terwijl iedereen me voor gek verklaarde omdat ik een goeie baan had. Eerste jaren op een houtje gebeten (zelfs geld voor luiers voor mn oudste zoon moeten lenen op een gegeven moment). Daarna 20 jaar lang prima verdiend, heel veel stomme dingen gedaan met mn geld, maar gelukkig ook mn huis (laat ik het dan zo maar noemen) afgelost. Nu draait mn zaak slecht en ik heb driekwart van het personeel moeten laten afvloeien. Maar ik red het omdat ik hele lage maandlasten heb. En ik zie gewoon de lol van vakanties niet in. Maar ik schreef al: ieder zn meug. Mensen die dat wel leuk vinden, moeten het vooral blijven doen, waarom niet? 't Is gewoon niks voor mij.

Hedieho | 04-07-19 | 22:16

@Roadblock | 04-07-19 | 13:09: Had ik nog niet aan gedacht, maar u mag het interpreteren en zelfs erbij fantaseren zoals u wilt. Ik kijk terug op een uitermate gelukkig leven tot nu toe. Ik hoop dat de rest ook zo verloopt.

Hedieho | 04-07-19 | 22:19

@Rammstein | 04-07-19 | 16:21: Toevallig appte ik vandaag aan een vriend nav een discussie over Yarden dat ik nooit begrepen heb waarom mensen zich verzekeren voor iets waarvan zeker is dat het gaat gebeuren, namelijk dat je dood gaat. Mij mogen ze in de simpelste vurenhouten kist begraven en 1 plakje cake is voor de meeste Nederlanders met overgewicht eigenlijk al te veel. Snap niet wat het voordeel van een luxe begrafenis is.

Hedieho | 04-07-19 | 22:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Voedsel vind ik erger. Een vakantie is luxe.

Repetitive Beats | 04-07-19 | 13:04 | 2

Wel noodzakelijk hoor, verandering van omgeving om even de batterij weer op te laden. Maar je kunt vakantie net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. In het ergste geval ruil je gewoon van woning met je broer of zus aan de andere kant van het land. Ben je niks extra's kwijt maar er wel even lekker uit.

Graaisnaaiert | 04-07-19 | 13:08

Repetitive Beats | 04-07-19 | 13:04 |

Vakantie vindt u een luxe. Voor sommigen is het brood (see what I did there ?) nodig.

Rammstein | 04-07-19 | 16:17

Mijn vaasje begint steeds meer te barsten.

Croxifoxio | 04-07-19 | 13:04

Een huiliehuilie-bericht van de onrendabelen. OSM gaat nog rustig 3 keer per jaar weg, zonder vliegschaamte

kapotte_stofzuiger | 04-07-19 | 13:03 | 9

kapotte_stofzuiger | 04-07-19 | 13:03 |

Ik gun het u van harte.

Wat betreft "huiliehuilie" en "onrendabelen ? Mag u ongezien de vlektyphus genieten.

Uw "nog" is wel weer veelzeggend. Duurt voor u ook niet lang meer.

Rammstein | 04-07-19 | 16:15

@Rammstein | 04-07-19 | 16:15:
Met zulke aggressieve reacties van onrendabelen, is het inderdaad "nog rustig". Over 5 jaar kunnen OSM alleen in kolonne naar Schiphol

kapotte_stofzuiger | 04-07-19 | 18:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Entreekaartje efteling: € 40.00
Om een paar uur in de rij te mogen staan.

Langshetrandje | 04-07-19 | 13:02 | 6

@overVecht | 04-07-19 | 13:11:
Waar doe jij boodschappen??
Voor € 250,- hebben wij nog een halve maand over.
En dan tel ik de bakker en slager geeneens mee. Alleen mijn Jumbo-voer.

NeetNormaal | 04-07-19 | 14:20

Uurtje zwemmen in het lokale zwembad met twee kinderen: 28€

Deksmaat | 04-07-19 | 22:51
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken