Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Treinstations krijgen 3,5 miljoen islamsubsidie

Bekijk het eens van de positieve kant

Dan kan iedereen wel weer roepen dat het geloofje alleen maar duiten kost, maar zonder de islam hadden we niet van die fleurige bloembakken her en der in de stad gehad. Ook die gezellige Merkel Lego waar die kindertjes zo leuk op kunnen klimmen danken we aan islam. En nu worden zes grote treinstations bastions van vrede, veiligheid, secularisme en ellende met je ov-chipkaart. Gewoon weer plekken waar je op spoor 7 in de trein naar je tante in Roosendaal stapt zonder dat je bang hoeft te zijn voor rondvliegende ledematen, en dat allemaal dankzij een protegerend schilletje van 3,5 miljoen. Hadden we zonder de islam ook van die hyperveilige treinstations gehad? Nee, nou dan.

Reaguursels

Inloggen

Ik neem aan dat GS de dreiging van extreem rechts aan het bedoelen is. Met islam is zijn er namelijk zo weinig incidenten dat het slechts onder overige in te delen is in de ivoren torens.

Winston1 | 11-06-19 | 19:31

Allemaal schijnveiligheid.
Dit geld kan je beter steken in betere agenten

Ray69 | 11-06-19 | 16:10

Kunnen ze niet zo'n dome over dat kantoor van die Eurofielen in Brussel zetten? Maar dan wel eentje die je luchtdicht kunt afsluiten!

BaldEagle | 11-06-19 | 15:32

Als tweede, derde en straks vierde generatie afstammend van import voor een hoog percentage niet geintegreerd in dit land verblijft en waar het uitkomt solidair is met een vreemde mogendheid of een gedachtengoed dat intolerant is, hebben we te maken met een groeiend probleem. Wegkijken lost niets op.

warrig | 11-06-19 | 15:29

Ik was afgelopen week bij de Eiffeltoren. Ook daar, dankzij je-weet-wel-wie, een enorme extra investering. Rijen stalen palen, betonblokken, een gepantserd glazen wand rondom het hele terrein, personenpoortjes om het terrein op- en af te komen, het is toch triest dat het nodig is.

welatenheterbijzitte | 11-06-19 | 14:51 | 1

Om het utopie te bereiken zijn nu eenmaal offers nodig

SicSeb | 11-06-19 | 16:10

Wat kost islamimport ons eigenlijk. Geert, reken het nog eens voor.

Pislinq | 11-06-19 | 14:34

Mooi potje om CS Zandvoort mee op te knappen voor de F1. Immers komt die vast in aanmerking voor een verhoogd risico subsidietje nu daar zo’n publiekstrekker komt.

JiggyNL | 11-06-19 | 12:42

Dus Nederland laat Saoedi Arabië en Qatar haatclubhuizen bouwen waar terroristen worden gemaakt... en tegelijk geven ze ons belastinggeld uit aan anti terorisme maatregelen? De verwarring is compleet. Dit land... Onze bestuurders... en niemand doet iets. We staan er gewoon naar te kijken.

Ton8695 | 11-06-19 | 11:22 | 2

U haalt nu een paar dingen door elkaar. Onze bestuurders doen juist wel wat.... het nalaten van maatregelen om Nederland nog meer naar de afgrond te helpen. Vergis u niet daar gaat ook een hoop tijd en geld inzitten.

halfvolle glas | 11-06-19 | 11:35

Ik kan mezelf geen betere reden bedenken om voor duurzaamheid te zijn dan dit hele verhaal.
Dan hebben we de olie en het geld uit die landen ook niet meer nodig.

Tel Aziaat | 11-06-19 | 11:36

Die koepel is een uniek stukje chrsitelijke bouwkunst.

Greisaart | 11-06-19 | 17:35

Zolang de treinen maar rijden.. Het is libanon niet.

Zoltan | 11-06-19 | 11:13 | 1

nog niet. maar dat komt rap naderbij.

win | 11-06-19 | 12:33

Mooi, dat is hard nodig met al die rechts-extremistische en de Russische aanslagen.

BozePaarseMan | 11-06-19 | 11:08

Deze maatregelen voorkomen geen aanslagen. Hooguit kun je een beetje sturen waar je ze liever niet wil hebben of maak je die plaats er juist nog interessanter voor. Maar wanneer ze willen plaatsvinden zullen ze altijd een plaats vinden.
Wat je wel bereikt is dat je samenleving paranoia, gestrest en hyper wordt.
Ik reed een keer over de Lijnbaan met de fiets, wat overigens niet mag, en zag een grote ballon op de stoep eenzaam zijn. Dus is stuurde er balorig mijn voorwiel overheen en tijdens de knal reageerde ik spontaan in mijn stommiteit met de schreeuw 'allu hackbar!'... Heel de stoep was meteen vrij baan met wat schichtige koppies vanachter vuilnisbakken.

Premier Trutte | 11-06-19 | 11:04 | 11

@Ton8695 | 11-06-19 | 12:45:
Dat ontkent ook niemand natuurlijk.
Maar daarom maar alle moslims willen deporteren of erger, wat ik hier nogal eens gesuggereerd zie, gaat dan iets te ver. Ik zie pleiten voor grondwet-aanpassingen, uitsluiting van rechten en meer frisse voorstellen. Dat is wel zo'n beetje de teneur zeg maar, maar de meest gelezen onzin is wel de bewering dat er een ongeremde instroom is van moslims, wat dan weer de schuld zou zijn van links.

De cijfers laten gewoon anders zien. Er is geen instroom, behalve van wat het CBS zegt; vooral arbeidsmigratie van Europeanen.

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 13:03

@Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 13:03:

U leest de tegels van wat doorgeslagen idioten en u bepaald dat iedereen hier een doorgeslagen idioot is?

De cijfers zijn maar cijfers. In de praktijk heeft de islam geen positief effect op woonwijken en de maatschappij in het algmeen. Cijfers zijn mooi, maar ze zijn waardeloos zonder context. En nog waardelozer als iemand ze manipuleert. Cijfers laten ook zien dat vooral moslims zichzelf opblazen en niet de fanatieke boeren van dorpsbelang varsseveld.

Ton8695 | 11-06-19 | 13:18

@Ton8695 | 11-06-19 | 13:18:
"Cijfers laten ook zien dat vooral moslims zichzelf opblazen en niet de fanatieke boeren van dorpsbelang varsseveld."

En hoe vaak is dat tot nog toe gebeurd in ons land? vereist dat een inperking van de vrijheden en rechten van moslims hier? Jij bent daar duidelijk voorstander van.

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 15:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Volgend jaar komt er een vliegtax van 7,50 per vliegreis.
Een goed idee om dit ook bij het spoor te gaan doen - 50 cent per treinreis.
Daar worden we niet armer van.

sociaal_econoom | 11-06-19 | 11:00 | 1

Je bedoelt dat dit tijdens een explosie ook een vliegtax is?

Premier Trutte | 11-06-19 | 11:11

Al dik 30 jaar daag ik mensen uit om ook maar 1 positief ding op te noemen
dat de islam aan het westen heeft bijgedragen, en nog nooit kwam daar een antwoord op, want er valt niks maar dan ook echt helemaal niks positiefs
op te noemen. En nee, het broodje shoarma telt niet mee!

Ronnie D. | 11-06-19 | 10:53 | 6

Bij gebrek aan beter, telt het broodje shoarma juist dubbel mee.

McMarx | 11-06-19 | 11:47

@Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 11:46: Volgens mij klopt dat. Ik kan me herinneren dat de eerste eettentjes die shoarma verkochten joods waren. Daar kon je ook die kikkererwtenballetjes halen ben ff naam kwijt.

A.I. van Dee | 11-06-19 | 15:38

Simpele vergelijking: islam = fascisme

Reflectie | 11-06-19 | 23:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Als de regering al die miljoenen voor onze schijnveiligheid nu eens anders zou besteden ?
Bijvoorbeeld aan vliegtickets enkele reis naar land van herkomst. Als u aan 1 van onderstaande voldoet.
Met als enige 3 criterium om een ticket te bemachtigen :
1: u bent een gevaar voor de westerse samenleving.
2: u heeft bewezen niet te willen Integreren.
3: u bent enkel hier om ons financieel en zorg systeem te overbelasten, zonder dat u daar aan bij wenst te dragen.

Het leven is zwaar | 11-06-19 | 10:53 | 3

Dan heb je 99,9999999999999999% te pakken. Gaat wel een godsvermogen aan tickets kosten, maar het mag wat kosten.

paartjehop | 11-06-19 | 11:03

@paartjehop | 11-06-19 | 11:03:
En maar verbaasd zijn, dat Marokkaanse Nederlanders van de derde en vierde generatie het idee hebben niet welkom te zijn in hun eigen land, met de nek worden aangekeken, niet worden aangenomen om hun achternaam en dan ook nog verontwaardigd zijn als ze niet hard genoeg iedere aanslag veroordelen, naar jouw smaak.

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 11:47

Dat is nét hetgene wat ze doen.
Spijtig genoeg staan vertrekpunt en bestemming omgekeerd op de ticketjes. Foutje.

Notenkraker | 11-06-19 | 12:27

En Geert maar voor gekke Henkie uitmaken ondertussen...

g[E]ulden | 11-06-19 | 10:26 | 4

@Premier Trutte | 11-06-19 | 10:44: Denk dat Sociaal_econoom sarcastisch was.

halfvolle glas | 11-06-19 | 11:38

@halfvolle glas | 11-06-19 | 11:38: Mijn reactie was ook bevestigend en niet aanvallend bedoeld. Onze econoom is niet dom.

Premier Trutte | 11-06-19 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Onze overheid kennende zullen het wel metaaldetector poortjes worden, met dito lange wachtrijen, met dito onbeschoft personeel. Net als op Schiphol.
Hoe kan je messenstekers anders tegenhouden?
Iets met grenzen...
die plantenbakken staan er namelijk al en dit is nieuw budget.
El Al doet dit veel effectiever, met een rij voor mensen en een aparte rij voor moslims.
Waarom moet iedereen de lasten van de moslims dragen?
Laat ze dat lekker zelf doen.

watergeus | 11-06-19 | 10:07 | 6

@Bucket of Shit and P | 11-06-19 | 10:13:
Ik zag het ook, En moest perongeluk hardop lachen.

Het leven is zwaar | 11-06-19 | 10:37

Ik vermoed eerder iets met camera's met intelligente Chinese techniek enzo.
Dan kan dat langzaamaan de maatschappij in gemoffeld worden onder het mom van...

Premier Trutte | 11-06-19 | 10:47

@Thoth | 11-06-19 | 10:36: Nee, dan schreeuwen de autochtone Groenlinksers moord en brand, ze schreeuwen harder dan de moslim!

lanexx | 11-06-19 | 11:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat wij hier -met onze stomme koppen- het mohammedanisme toestaan, zou te vergelijken zijn met wanneer we in de jaren '50 de koppensnellers van Nieuw Guinea hier hadden binnen gelaten en hen hun gang hadden laten gaan, onder het mom van "behoud eigen religie en cultuur".........

Het mohammedanisme maakt niet alleen kapot wat je lief is, maar zo'n beetje alles !

Elder of Z. | 11-06-19 | 10:01 | 2

Klopt als een zwerende vinger...

Bucket of Shit and P | 11-06-19 | 10:06

@Elder ... een beetje oppassen met wat je zegt... de opa van mijn buurman komt uit Nieuw Guinea en bij hem thuis waren ze koppensneller.
Gelukkig weten onze kinderen niet wat dit betekent.

sociaal_econoom | 11-06-19 | 10:14

De komst van gastarbeiders uit Islamitische landen heeft ons uiteindelijk dus meer gekost dan opgeleverd?

Badr Haary | 11-06-19 | 09:59 | 3

En het einde is nog niet in zicht.

Julianalaan | 11-06-19 | 10:16

Dit hebben we aan Joop den Uyl te danken.
Oorspronkelijk hadden de gastarbeiders uit Marokko en Turkije een tijdelijke arbeidsvergunning... maar toen het slechter ging in de jaren 70 vond Joop het niet passend om deze mensen terug te sturen.
Ze mochten blijven en hun vrouw en kinderen naar Nederland halen (gezinshereniging)... en via uithuwelijking van hun kinderen zijn de aantallen snel groter geworden.

sociaal_econoom | 11-06-19 | 10:26

Denk die giflam eens weg uit het nieuws, wordt rustig van, zeer.

Verderkijkert | 11-06-19 | 09:57 | 11

@Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 13:06:
Freud snapte juist dat onze ego perceptie een ilusie in stand houdt waardoor de mens niet ziet dat we niet lossen leventjes zijn, maar dat alles 1 groot organisme is. Er is een oorlog gaande om dat vooral zo te houden, want macht en rijkdom van een paar wegen zwaarder dan geluk en blijdschap voor iedereen.

Ton8695 | 11-06-19 | 13:22
▼ 8 antwoorden verborgen

Vanochtend werden de geesten vast rijp gemaakt, voor nog veel meer "opvang " uit Syrie. De trajecten van zorg & begeleiding waren al uitgestippeld. Dit was beter voor iedereen, volgens een mevrouw.

bqbq | 11-06-19 | 09:53

Huh... volgens de heren en dames corruptici, is extreem rechts toch het grote maatschappelijke probleem?

Ton8695 | 11-06-19 | 09:52 | 2

Inderdaad.

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 11:50

@Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 11:50:
Owja.. Dus die anti terrorisme maatregelen worden genomen vanwege (extreem)rechts? Je laat je wel in je kwartet kaarten kijken.

Ton8695 | 11-06-19 | 12:26

Kapitalisten en sociolisten zijn beide blij met moslims.

dr Rechts | 11-06-19 | 09:49

Niemand bij de NOS heeft het er ooit over, maar de islam is een verdomd dure godsdienst. Voor SGP-aanhangers heeft men nog nooit de AIVD moeten uitbreiden.

oliebolletje123 | 11-06-19 | 09:48 | 1

Tja, als je een tropische plant in IJsland wilt laten bloeien, zul je kosten moeten maken.

lulleficatie | 11-06-19 | 10:22

Dat doen ze ernaast, zodat ze weten dat ze over 15jr nog steeds een budget krijgen. Dit is een pervers corrupt land.

Ton8695 | 11-06-19 | 09:54

Naast de reguliere agenten en spoorwegpolitie heb je ook bewakers in burger.

Dikwijls zijn dit personen die een krant of tijdschrift zitten te lezen.
Zij houden personen in de gaten die een opvallend gedrag vertonen.
Bijvoorbeeld mannen die vaak om zich heen kijken en telkens op hun horloge kijken... met een koffer of een plastic zak die ze verwisselen van de een naar de andere hand.
Als zo'n iemand een plastic zak in een prullenbak deponeert dan wordt hij daarop aangesproken.... ik heb dit wel eens meegemaakt - jullie ook?

sociaal_econoom | 11-06-19 | 09:42 | 7

Oh nee, dat zijn Belgen: Jansen en Janssen.

lulleficatie | 11-06-19 | 10:26

@gestoptmetroken | 11-06-19 | 10:13: ... en heb je toen je mitrailleur daar laten liggen?
Dat is zonde, die had ik graag willen hebben voor mijn zoontje.

sociaal_econoom | 11-06-19 | 10:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor zover ik mij herinner was het CS in Amsterdam een bouwput. Verbouwing na verbouwing. Toen alles klaar was vorig jaar besloot de NS met die 10-minuten regeling te omen. Gevolg; de perrons moeten verlengd worden. Bouwput. En nu dit weer. Want er was geen dreiging de afgelopen 10 jaar? Bonis nocet qui malis parcit.

Mammeloe | 11-06-19 | 09:41

Suikerpatiënten worden eerder herkend en rondlopende Joden worden onherkenbaar gemaakt? Mag wat kosten, toch?

Deflatiemonster | 11-06-19 | 09:24

Zonder islam was alles veiliger, mooier, beter en goedkoper. Verbieden die sekte.

Eddy67 | 11-06-19 | 09:24 | 2

Klopt. Plus 1

Badr Haary | 11-06-19 | 10:01

Zó hélemaal waar. Ze blijven de islam maar behandelen als ware een gelóóf. Het wil maar niet tot de botte hersens doordringen, dat het een bloeddorstige veroverings-doctrine betreft.

RickVogelschrick | 11-06-19 | 10:03

De ‘anti-terreurpaaltjes’ in Rotterdam, o.a. op de Witte de With straat hebben ook al een aardige duit gekost. Maar toch is het wel een veiliger gevoel voor velen.
Al word je iedere keer als je ze ziet bewust of onbewust met het grootste probleem van de huidige maatschappij geconfronteerd.

laurentius | 11-06-19 | 09:21 | 3

Dat gaat geleidelijk. We vinden dit soort maatregelen nu heel normaal. What's next? uitleg op school over hoe meisjes een hoefdoek moeten omknopen?

Badr Haary | 11-06-19 | 10:01

@Badr Haary | 11-06-19 | 10:01:
Mijn vrouw draagt soms ook een soort van hoofddoek. Maar enkel in haar cabrio ( met het dak open) of als ze bij het waterskiën de lijn in de gaten zit te houden.
Dus puur praktisch gezien, heb je er wel iets aan als meisjes met lange haren dit op school leren.

Het leven is zwaar | 11-06-19 | 10:43

Maar het is ook heel moeilijk met een ak 47 om die paaltjes heen manoeuvreren...

peterdh | 11-06-19 | 10:48

Laatst zat ik in de trein en had een interessant gesprek met een bejaard iemand. Een hoogleraar (professor zeiden ze vroeger)... hij zei, weet u waarom mensen uit Afrika en moslimlanden graag naar Nederland komen?

Ik zeg... vanwege het klimaat en de veiligheid.
Nee zegt de professor, omdat ze via Den Haag en de gemeente gratis een woning plus een levenslange uitkering krijgen.
Ik zeg - dit meen je niet?
Jawel, vraag maar aan de heer Rutte die zal dit beamen.

sociaal_econoom | 11-06-19 | 09:20 | 2

spannend hoor... net als uw lagere verhaal. waarom. schrijft u er geen boek over?

NLinhetBuitenland | 11-06-19 | 09:59

Zo, nu hoor je het ook eens van anderen! Is het kwartje inmiddels gevallen?

BaldEagle | 11-06-19 | 15:39

Maar staan de CCTV camera's dan wel aan?

Dauthi | 11-06-19 | 09:13 | 1

De wind aangedreven zonnepanelen zijn reeds in de democratische Volkrepubliek China besteld.
Levering rond St juttemis.

Pelforth | 11-06-19 | 09:29

Oké 3,5 miljoen beveiliging voor de stations in het geval van een explosie. Wordt er nu dus toegegeven aan de islamterreur? Het was toch het geloof van de vrede?

pibasso | 11-06-19 | 09:13

GS en alle andere media kanalen weten dat de weerstand tegen moslims extreem is. Kijk naar reacties op fora of hier bij GS. Een post over de islam geeft gegarandeerd veel reacties.
Daarom zijn alle kranten bijna al gestopt met die fora. Alleen houdt GS stand maar ook vaak met een actieve Joris paraat.
Hoe je het wendt of keert, de spuuglama's uit het Rifgebergte, qat-somali's en de soldaten van Erdogan zitten de gemiddelde Nederlander tot voorbij de tolerantie grens.

Dirk III | 11-06-19 | 09:13 | 19

@Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 13:08: Als jij nog steeds denkt dat er uit de officiele instanties betrouwbare cijfers komen (na gesjoemel met criminele cijfers bijvoorbeeld of de oneerlijk praktijken om Wilders te vervolgen) Dan ben jij degene die teveel op het NOS en z'n onderbuik vertrouwt.

A.I. van Dee | 11-06-19 | 15:27

@A.I. van Dee | 11-06-19 | 15:27:
Alsof je alles maar moet wantrouwen.
belachelijk.

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 15:39
▼ 16 antwoorden verborgen

Is het iemand opgevallen dat er altijd lijfelijk politie aanwezig is op stations?
Soms drie tot vijf man?
De werkelijke kosten zijn veel hoger.

Analia von Solmsch | 11-06-19 | 09:10

Toen ik in het buitenland woonde vond ik het ook vanzelfsprekend dat de overheid ter plaatse miljoenen ging investeren om de eigen burgers te beschermen om het risico van losgeslagen Nederlanders in den vreemde te ondervangen.

tectonicos | 11-06-19 | 09:09 | 2

Je bedoelt dat de Nederlandse overheid die miljoenen in het buitenland investeerde om ze daar tegen ons te beschermen...

lulleficatie | 11-06-19 | 09:11

ah, nedermoslims.

dr Rechts | 11-06-19 | 09:46
-weggejorist-
Thoth | 11-06-19 | 09:07 | 19
▼ 19 antwoorden verborgen

"Nou", zegt die plofmoslim, "dan ga ik toch naar een makkelijker doel. Een festival bijvoorbeeld."

BrutusBosch | 11-06-19 | 09:06 | 1

Of een woonzorgcentrum. Was laatst een verwarde man die dat een goede plek vond om zichzelf v/h leven te beroven.

BubbelWater | 11-06-19 | 09:21
-weggejorist-
leo59 | 11-06-19 | 09:04 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Laatst zei iemand op de tram dat hij wel een oplossing wist. Namelijk de allerlaatste en beste religie ooit verspreiden die alle andere geloven die er tot nu zijn zou vervangen. Een superreligie der Überverbinding. Alles stevig vervat in block chain. Wie de vooruitgang weigert te aanvaarden wordt geneutraliseert. Ik zei hem dat ik me afvroeg of ik zoiets al eens eerder had gehoord... En hij antwoordde: kan niet.

squadra | 11-06-19 | 09:03 | 2

Dat je het in de tram over zulke kwesties durft te hebben. Zeker in de fluistercoupé?

Forex | 11-06-19 | 09:15

praten er nog mensen in het openbaar vervoer met elkaar? Zo hee, ik dacht dat iedereen elkaar stelselmatig negeert en met de eigen smartphone in de weer is?

pibasso | 11-06-19 | 09:15

Het wachten is dat moslims gebedsruimtes op stations en in treinen gaan eisen, waarbij de treinen natuurlijk 5x per dag extra even stil moeten staan. Oh wacht, moslims hoeven dat niet te eisen: er is altijd wel een (NS-)goochemerd die voor de doelgroep denkt en dat spontaan gaat aanbieden.

lulleficatie | 11-06-19 | 09:00 | 4
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
sociaal_econoom | 11-06-19 | 08:58

Laten we vooral de extreme veiligheids controles op Schiphol niet vergeten!
Het is zogenaamd voor onze eigen bestwil, en ook nog eens onze eigen schuld, want Islamofoob, volgens de Linkse MSM.
En wij accepteren het gelaten, net als in 40-45.
Wat is de volgende stap ?

Bolder | 11-06-19 | 08:58

En ondertussen worden die zelfde camera's, ongetwijfeld uitgerust met gezichtsherkenning, straks gebruikt om ons, blanke oorspronkelijke bewonders van dit wingewest, in de gaten te houden. De europese variant van het credit score systeem uit China.
Mooi he hoe dat werkt: we importeren onveiligheid, de burger schreeuwt om maatregelen, en dan krijgen we dus 24/7 camera toezicht omdat we er zelf om vragen. Weg privacy, weg rechten, maar oh oh wat zijn we er veiliger op geworden.

OudeNederlander | 11-06-19 | 08:56 | 19

@5611 | 11-06-19 | 10:47:
"Je kunt net als het CBS alles proberen weg te definiëren maar Turken en Marokkanen zijn geen Nederlanders, ook niet de 3e of 4e generatie."

En het dan raar vinden, dat zij niet zoveel op hebben met de "tolerante" autochtone Nederlanders. Je zegt het zelf: Voor jou worden "ze" nooit Nederlander. Het gaat ook niet echt helpen, zo'n houding, of denk je van wel?

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 11:56

@5611 | 11-06-19 | 10:47:
'Alleen als de uitkering binnen komt zijn ze even Nederlander'? Nee hoor, dan zijn het gewoon Turkse en Marokkaanse profiteurs in Nederland!

BaldEagle | 11-06-19 | 15:47
▼ 16 antwoorden verborgen

Waarom moet het kabinet dit financieren? Het OV is toch geprivatiseerd? Hoor ook net op het staatsjournaal dat bewoners van wijken waar geïnvesteerd wordt in OV-.infrastructuur een heffing moeten gaan betalen.

de visser | 11-06-19 | 08:56 | 2

@de Visser
Juist. Basisvoorzieningen privatiseren = de markt kan het beter, de rol van de overheid beperkt zich tot reguleren en arbitreren.

kindapaas | 11-06-19 | 09:02

@kindapaas | 11-06-19 | 09:02: De werkelijkheid laat precies het tegenovergstelde zien. De gezondheidszorg is er zwaar op achteruit gegaan. Ziekenhuizen staan op omvallen/sluiten, een enorme extra schil van administratie, zogenaamde onrendabele gebieden moeten het maar zonder doen (geen busverbinding meer, geen treinstation, geen bank, geen politie, geen brandweer). Want alles voor de winst. Je zult altijd als overheid een minimum infrastructuur in stand moeten houdenook als die niet rendable is, omdat er burgers wonen die juist daarom belasting betalen.

OudeNederlander | 11-06-19 | 09:16

Elke keer een beetje meer toegeven. En dan nog een beetje meer. Net zolang tot angst het nieuwe normaal is. En in plaats van de bron weg te nemen gaan we in therapie om om te leren gaan met angst. Ik moet toegeven dat de strategie van de moefti's briljant is.

Yeohan | 11-06-19 | 08:54 | 19

@Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 09:22: Op grond van de wegenverkeerswet en vervolgens halen we er verzet tegen een ambtelijk bevel van een wetshandhaver bij om bij het Wetboek van Strafrecht uit te komen en daar staan forse straffen op, zoals die blokkeerfriezen ervaren hebben.

Uiteraard is er dan al ingevoerd dat bij een derde (of tweede) veroordeling wegens een misdrijf automatisch het Nederlands staatsburgerschap wordt ingetrokken (tenzij dat het enige staatsburgerschap is, wat internationale verdragen verbieden dan) en wordt die persoon tot ongewenst vreemdeling verklaart en gedeporteerd.
Uiteraard is handhaven het brekende punt, maar dat is gewoon te doen, hoor. Desnoods vervang je wat ambtenaren. Na de eerste ontslagen draait de rest als een blad aan de boom.

Spie | 11-06-19 | 11:06

@Spie | 11-06-19 | 11:06:
Creatief hoor.
Weet je wie ook (eerst) allerlei administratieve maatregelen van stal haalden om ongewenste mensen uit te sluiten van hun rechten? Daarna werden ze nog veel creatiever in het verzinnen van een (eind-)oplossing.

Er was laatst een generaal die zich afvroeg hoe die mensen zich "zomaar" lieten afvoeren. Denk eens na.

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 11:58
▼ 16 antwoorden verborgen

Moslims, een verrijking voor Nederland. Bouwbedrijven in hun nopjes, meer varianten op merkel lego ontwikkelen. De belastingbetaler betaalt wel.

Diezelfde belastingbetaler die de uitkeringen voor al die verrijkers moet ophoesten. En vervolgens mag aanzien dat aanpassing aan het gastland omgedraaid plaatsvind.

BubbelWater | 11-06-19 | 08:51

Volgens mij worden er gescheiden ingangen gebouwd voor enkel vrouwen, naar vrouwen perrons en vrouwenwagons met conductrices. Alles dus strikt gescheiden volgens de islamwetten van 600 N.C.

Breakdance | 11-06-19 | 08:47 | 3

Moeilijk, moeilijk, een vrouw mag immers enkel onder begeleiding van een mannelijk familielid buitenkomen....

lulleficatie | 11-06-19 | 09:04

Groenlinks regelt wel iets met imam.

Breakdance | 11-06-19 | 09:18

De islam met zachte drang weer exporteren naar landen waar de islam in optima forma functioneert. Naar de sjiitische hijskraancultuur in Iran of het gezellige soennitische ChopChop plein in Saudi Arabië. Om maar een paar pareltjes te noemen. Keuze te over. Aan de eisen van die islamitische drammers hier te oordelen doe je ze daar een groot plezier mee want ze zijn bezig er hier net zo'n tyfus zooi van te maken als daar. Lekker onverdoofd slachten, vrouwen inpakken en onderdrukken, middeleeuwse straffen. Het water moet ze uit de mond lopen bij al deze geneugten. Waarom ze nog niet uit zichzelf vertrokken zijn is me een raadsel.

Wekkertje | 11-06-19 | 08:45 | 4

"Waarom ze nog niet uit zichzelf vertrokken zijn is me een raadsel."In de landen waar deze lieden vandaan komen, moeten ze werken voor hun geld. Niks geen gratiez geld.

Ommezwaai | 11-06-19 | 08:50

Ommezwaai | 11-06-19 | 08:50 |
Dat is juist de reden dat die lui hier zijn. Geen werk want iek nie begraip, dus graties geld, huis + inrichting, graties zorgverzekering etc.

Manus Olie | 11-06-19 | 09:00

Het lijkt mij inderdaad wel wat. Gewoon de "Soros-islam" (dat wat je kunt zien bij de BBC en NTR) die we hier hebben in het Westen exporteren naar het Midden-Oosten. Worden ze vast blij van.

Alexander des Burgus | 11-06-19 | 09:38
▼ 1 antwoord verborgen

Om kosten te besparen komen overal nep camera’s van Ali Express te hangen. Die kosten maar €1 en je hoeft ook niet alle beelden te wissen als er wat gebeurd.

Osdorpertje | 11-06-19 | 08:42

Kan Bin Salman van Saoedie-Arabie dit niet even regelen? Hij heeft het duurste schilderij van Da Vinci in zijn jacht hangen. Hij kan dus wel wat missen. Dan vergeten we dat'ie de journalist Khashoggi heeft gemarteld en gedood in Turkije.

Thoth | 11-06-19 | 08:42

De oorzaak van al die aanslagen ligt niet bij de islam.
De oorzaak zijn die verdomde kafurs die zich maar niet aan de islam willen onderwerpen waardoor er aanslagen zijn.
Hier in het westen leven we in de dar al-harb "huis van de oorlog" omdat we ons nog niet onderworpen hebben. Zodra we dat wel allemaal doen komen we in het "huis van de islam" ar al-islam en zijn er geen aanslagen meer.
Dus het ligt gewoon aan ons zelf, stelletje ongelovige honden.

2voor12 | 11-06-19 | 08:38 | 6

Dat komt omdat de verschillende stromingen elkaar ook naar het leven staan. Dus moeten we gewoon allemaal dezelfde ultra strenge islam gaan aanhangen.
De oplossing is zo eenvoudig.

2voor12 | 11-06-19 | 08:46

Ook al worden we onderworpen, aanslagen blijven altijd. Zie Syrië, Jemen, Irak, e.a. Het komt door de beschikbaarheid van wapens die in verkeerde handen terecht komen. Als we die nou een omsmelten en overgaan tot den blooten vuyscht...

Injegezicht | 11-06-19 | 08:48

Wij plegen maar aanslagen.. Vandaar dat wij ook geen vloeistoffen en scherpe voorwerpen meer in onze handbagage mogen meenemen en moeten tegenwoordig nog vroeger op de luchthaven verschijnen voor de veiligheidscontroles. Dat moeten we er dan maar voor over hebben is de stelling algemeen.

Ommezwaai | 11-06-19 | 08:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Hmm. Dus de reden dat er al maanden geen ammonia in de schappen bij de Appie ligt, dat is ook Islam?

Muxje | 11-06-19 | 08:58

@Muxje | 11-06-19 | 08:58:
Ammonia is heel slecht voor het milieu hoor, dat wil je niet in je afvoer gooien!

BaldEagle | 11-06-19 | 15:50

De adviescommissie kost al 4 miljoen......

Oepsie1234 | 11-06-19 | 08:38

Roosendaal, daar wil toch zelfs je tante niet wonen...

Stijlicoon | 11-06-19 | 08:38

Dankzij de islam blijft een vergeten koffer ook niet meer onbeheerd achter.

Gulliver | 11-06-19 | 08:37

En als Pegida dan tegen de islam protesteert dan zijn het volgens GS sneuneuzen.

Dirk III | 11-06-19 | 08:37 | 5

@Gulliver | 11-06-19 | 08:47: maar waarom zijn het sneuneuzen? Een BBQ voor de moskee is inderdaad de kat op het spek binden. (Hhh). Maar het staat in geen verhouding tot de islam ellende van de afgelopen jaren. Het is een kleine contra reactie, beweging. Een van de weinige en dan worden ze nog compleet belachelijk gemaakt door de NOS want stel je voor dat je op de tenen gaat staan van het geloof van de boze. Het lijkt wel of en politiek en media als de dood zijn voor die middeleeuwse zooi. Zouden ze ook moeten zijn en er daarom tegen ageren. Maar nee, ze omarmen het, alsof deze middeleeuwse nachtmerrie hun natte droom is.

Dirk III | 11-06-19 | 08:56

@Dirk III | 11-06-19 | 08:56: Voor de moskee gaan BBQ'en is net zo sneu als lawaaiig (en soms dreigend) gaan demonstreren bij een kinderfeestje. Toch vinden wel erg veel mensen het ene wel ok, en het andere niet, of andersom. En nog ernstiger: ook de politiek ziet dat zo. Het "mag" allebei, maar slechts in 1 geval willen ze het recht op demonstreren laten prevaleren boven alle tegenargumenten.

Muxje | 11-06-19 | 09:10

@Muxje | 11-06-19 | 09:10: aggressief demonstreren tegen een kinderfeest waar kinderen bij zijn of demonstreren tegen een geloof dat garant staat voor onschuldige doden in elk land waar het zich manifesteert. Ik kies voor het tweede.

Dirk III | 11-06-19 | 09:18
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
hustler01 | 11-06-19 | 08:35 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie had dat nu gedacht, je zet de grenzen open voor mensen uit gewelddadige culturen... Neemt het geweld in Nederland toe. Goedkopere maatregelen lijken mij; grenzen dicht (de kraan dichtdraaien) niet westerse (veelal werkeloze subsidieslurpende) allochtonen stimuleren te remigreren naar landen waar ze tenminste wél keurig volgens de goddelijke wetten leven en voor vluchtelingen opvangcentra in de regio. Dat scheelt een hoop vermeende discriminatie en racisme, daar kunnen de moslims verder bouwen aan hun prachtige vreedzame cultuur en dan heeft ieder een eigen plekje. Een soort globalistisch poldermodel zeg maar.

ratelaar | 11-06-19 | 08:33 | 8

@Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 09:29:
Vent, jij hebt daadwerkelijk een kop vol goede oplossingen. Ga in de politiek, er wacht je een gouden toekomst...

Bucket of Shit and P | 11-06-19 | 10:05

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 09:29
Een goed begin zou zijn om ongedocumenteerden en illegalen apart te zetten en binnen de opvangcentra te houden, er kan immers niet gecontroleerd worden of die mensen zijn wie ze zeggen dat ze zijn. Het kunnen dus goed voortvluchtige criminelen of oorlogsmisdadigers zijn. Veiligheid voor alles. Op de Middelandse zee kun je op hotspots extra patrouilleren en vluchtelingen op bootjes per ommegaande terug zetten op het strand waar ze vandaan komen. Een paar flessen water en een voedselpakket voor 48 u en succes maar!
Tenslotte kunnen procedures worden versneld bij kansloze immigranten. Die moeten zo snel mogelijk terug, elke dag dat ze hier zitten kost de samenleving geld.
Het heeft alles te maken met de wil actie te ondernemen en gewoon simpelweg handhaven.
Het moet gewoon niet lonen om de reis hiernaartoe te maken. It’s so simpel.

ratelaar | 11-06-19 | 13:26

@ratelaar | 11-06-19 | 13:26:
"Het moet gewoon niet lonen om de reis hiernaartoe te maken. It’s so simpel. "

Het is al niet gemakkelijk hier te komen. Creperen op zee, daar is het beleid inmiddels geheel op ingericht. Maar je geen zorgen: het werkt! Elk jaar sterven duizenden op weg hierheen. Je wil is reeds lang verhoord. Ook in de opvangkampen in Afrika is het gezellig. Afpersing, slavenarbeid en uitbuiting staat je te wachten, dat helpt ook al enorm. De weg naar Europa is reeds bezaaid met dode migranten. Rest nog het actief afschieten op zee.

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 16:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar waarom dan? Tenslotte waren het maar incidenten en zit het gevoel van onveiligheid tussen onze oren.

MickeyGouda | 11-06-19 | 08:30 | 2

Ik viel laatst toen ik alleen al naar een keukentrapje keek..!!

neonreclame | 11-06-19 | 08:40

Weet je wie rond 600 AD al ontspoord was?

Kapitein Stijlvol | 11-06-19 | 08:28 | 3

Timmermans?

hustler01 | 11-06-19 | 08:31

Timmermans hoort al 2000 jaar bij Europa.

Gulliver | 11-06-19 | 08:52

De verrijking, die de islam met zich mee brengt is uniek, dat krijgt geen ander geloof voor elkaar.

Pelforth | 11-06-19 | 08:25

En die securitycheck's by de luchthavens, die hebben we óók aan die mafklappers te danken. Maar daar kan je nog een positieve beleving uit halen door in de rij te gaan staan waar een dame de bodycheck doet. Zijn niet altijd van die bulldozers, zitten soms smakelijke typjes bij.

hotnot | 11-06-19 | 08:24 | 2

Die dan jou mini-me op de scanner zien en lief glimlachen uit medelijden?

Dirk III | 11-06-19 | 08:45

haha als je het daarvan moet hebben!

Beste_Landgenoten | 11-06-19 | 09:30
-weggejorist-
R. Skickr | 11-06-19 | 08:23

Alles voor de veiligheid van die schattige IS weesje nietwaar?

keestelpro | 11-06-19 | 08:21

Nieuwe centraal station van Utrecht houdt stiekem al rekening met onverwachte hakbars. Spectaculaire anti (plof) luchtdruk ventilerend plafond gebouwd daar. En qua architectuur ook nog matchend met de rest van het gebouw.

de Voorzittert | 11-06-19 | 08:20

Treinen, Islam, antisemitisme.
Er hangt een grap in de lucht. Even nadenken. Wie helpt?

Kaas de Vies | 11-06-19 | 08:19 | 5

Vroeger zaten er mensen in treinen naar het oosten, nu zitten er mensen uit het oosten in treinen.

goedverstaander | 11-06-19 | 08:30

Het spoor bijster.

Madame Poitiers | 11-06-19 | 09:10

Sam en Moos zaten in de Stiltecoupe.

Mammeloe | 11-06-19 | 09:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Het spoor is lam gelegd.

R. Skickr | 11-06-19 | 08:19

Mogen militairen buiten de basis weer hun werkkleding aan? Of mag dat nog steeds niet omdat we in zo'n super vrije samenleving leven?

Kaas de Vies | 11-06-19 | 08:19 | 1

Ja, dat mag weer.

Oberst Fledermaus | 11-06-19 | 11:54

Nederland.

Wel een vrijheidsverbod
Geen algeheel burqaverbod

Wees welkom in dit land.... als je nog van land kan spreken. Gefeliciteerd, alles is kapot, en wie ruimt het op? De gastarbeiders van weleer zeker. Haha!

Kaas de Vies | 11-06-19 | 08:18

Niet alleen islamisten maar ook extreem linkse mafkezen, verwarde mensen en proefverlofiërs. Trouwens die hou je niet tegen met extra beveiliging want psycho's are gonna psycho anyway.

keestelpro | 11-06-19 | 08:18 | 2

Wat zou je, afgezien van het plaatsen van Merkel-lego, kunnen doen ter preventie? Niets. Het geld zal worden besteed aan camera's en alarmering. Dus een aanslag vindt gewoon plaats. Schijnveiligheid dus.

goedverstaander | 11-06-19 | 08:26

Wordt dit ook betaald door Qatar?

Kaas de Vies | 11-06-19 | 08:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken