Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

George Orwell nieuwe klantmanager bij ING

1984 wAs GeEn HaNdLEiDiNg

willekeurig voorbeeld

Er is weer eens helemaal niets engs aan de hand met uw privacy. Bij ING gaan ze klanten persoonlijke aanbiedingen doen op basis van bij- en afschrijvingen. Want bij ING draait alles immers om de klant, die centraal staat, en helemaal niet om de salarissen van de topmensen en/of de geloofwaardigheid van de moreel failliete voorlichtingsafdeling. Nee, de ING is de hele dag bezig met bedenken hoe het leven van de klant (staat centraal) beter gemaakt kan worden, omdat de mensen bij ING allemaal enorm hart hebben voor degene die centraal staat bij de bank, namelijk de klant. De klant (centraal bij ING) is er dan ook enorm bij gebaat dat hij allerlei aanbiedingen krijgt van ING. ING verdient daar zelf helemaal geen geld mee. Gewoon doorlopen dus allemaal.

Reaguursels

Inloggen

Wat als ik hier geen toestemming voor geef, en een bedrag overmaak naar een andere ING klant die wel toestemming gegeven heeft. Welke klant gaat de ING volgen? wat als de tegenrekening niet bij de ING is, of als de tegenrekening juist wel bij de ING is maar de "klant" geen ING-klant is?

En hoeveel schadevergoeding gaat de ING aan alle klanten en niet-klanten uitkeren als blijkt dat ze daar nog helemaal niet over nagedacht hadden? (en wat gebeurd er met de transactie gegevens van die vergoedingen?)

W_F | 05-06-19 | 21:32 | 1

Dit is gewoon bij wet geregeld en mag gewoon. www.dnb.nl/betalingsverkeer/psd2/inde...

En net zoals bij Facebook of Gmail gaat het helemaal niet om wat jij wilt of instelt, maar om wat die ene onverlaat heeft ingesteld of waar hij toestemming voor heeft gegeven. Stel, ik geef een derde partij toestemming om mijn bankgegevens uit te lezen. Op het moment dat jij, die nooit toestemming zou geven, mij een betaling doet ben jij de pineut. En natuurlijk blazen ze hoog van de toren door te zeggen dat jij de controle hebt, maar niets is minder waar. Mooi, hè!

Angerfish | 05-06-19 | 22:46

Mij belde ze vandaag op me betaal rekening kon goedkoper of ik dat oké vond? Ik uhhh ja goed plan. boem 18 euri per jaar bespaart. Toch nice van de ING!

Boem! nu krijg ik zomaar ineens advertentis te zien of me wat lijkt om me op te geven voor een taalcursus? ja tog 18 ekkie per jaar in ze poket

Is dit nog nieuws? | 05-06-19 | 21:59

Als je lid bent van een schuttersgilde en je maakt je contributie over via de ING, krijg je dan een aanbod voor een voordelige kalasjnikov?

MAD1950 | 05-06-19 | 19:58

Als je een rekening bij een andere bank opent en daar maandelijks voldoende geld vanaf je ing-rekening opzet voor alle dagelijkse boodschappen zou je dan ook gerichte reclame krijgen van een andere bank?

meneer der meneren | 05-06-19 | 18:56

Dus dan krijg ik de beste deurwaarders van Nederland te zien? Nou handig, maar die kende ik al.

Titaantje | 05-06-19 | 18:10

De macht van klanten wordt niet op waarde ingeschat. Wie klachten heeft over de ING moet zijn rekeningen daar opzeggen en in elk geval nooit meer een daar openen. En anders je kop houden.

Willem_Oltmans | 05-06-19 | 17:50 | 3

Da's helemaal waar, maar de ervaring leert dat de overgrote meerderheid van de goegemeente te lui en/of te bedonderd is om actie te ondernemen en daadwerkelijk over te stappen naar een andere bank.
Zie ook het feit dat diezelfde goegemeente te lui is om zelfs het spaargeld naar een andere bank over te hevelen (kost ongeveer drie muisklikken).

Het volluk laat zich willens en wetens beroven. Het verdient niet beter.

EefjeWentelteefje | 05-06-19 | 20:52

@EefjeWentelteefje | 05-06-19 | 20:52: Bovendien hebben ze nagenoeg alle transacties als de helft vergeet dit uit te zetten, want ze hebben bij de tegenrekening een 2e kans. Ook als die tegenrekening bij een andere bank is want de partijen die met deze gegevens aan de haal gaan kopen dit in van alle banken.

W_F | 05-06-19 | 21:36

Ìnvoering van het IBAN was zogenaamd bedoeld om het betalingsverkeer in Europa makkelijker en flexibeler te maken. Maar natuurlijk was het nooit de bedoeling dat het makkelijker zou worden om over te stappen naar een andere en wellicht betere bank. Dus besloot het financiële gajes dat de bankcode *in* het IBAN verwerkt zou worden, zodat het *nog* lastiger zou worden om écht over te stappen! Échte nummer-portabiliteit zoals bij telefonie: BAH! ECB, DNB, AFM en al het overige finance-tuig stond erbij en keek ernaar; want zo rollen onze financials.

Taggart | 05-06-19 | 21:37

Bij de eerste persoonlijke aanbieding van de ING zal ik ze een persoonlijke boodschap terugsturen over anti-privacy, witteboordencriminaliteit en de leidende rol van ING daarin.

van heinde en verre | 05-06-19 | 17:47

Als je toch met je privacy instellingen bezig bent, zet dan ook de cookies op minimaal...

gnidegna | 05-06-19 | 17:30 | 1

Je bedoelde "basis" natuurlijk. Maar voor diegenen die dit nooit hebben veranderd, je bank doet anders dit:
Compleet

Voor internetbankieren, analyse, social media en persoonlijke ING-aanbiedingen op websites/apps van ING en andere partijen binnen en buiten Europa

BootleggersSmurf | 05-06-19 | 18:04

Dank voor deze tip, ik heb onmiddellijk mijn privacy instellingen aangepast (en overstappen is lastig, vanwege de hypotheek. Dan ben jij bij ING verplicht een betaalrekening te hebben).

J. Jarig | 05-06-19 | 17:25 | 1

Als het puur om privacy gaat, dus niet de kosten, dan kun je bij een andere bank een rekening openen. Laat je het salaris op de ING betaalrekening storten en via automatische overschrijving naar de andere bank storten. Dit is bij mijn weten gewoon toegestaan, voor nu.
Maar, wel extra kosten, wel extra gedoe.
Overstappen is sowieso lastig, je vergeet altijd wel iets mee te nemen of krijgt nog een late storting van iets of iemand of een foutje in de administratie bij een ander.

BootleggersSmurf | 05-06-19 | 17:33

Zo blij dat ik weg ben bij de kut bank. Overstappen is veel makkijker dan je denkt mensen!
Laat die marktwerking nou eens echt zijn werk doen.

Timide_Aso | 05-06-19 | 17:17 | 1

Ja, overstappen! naar de volgende bank? Waarom denk je dat we in Nederland "Algemene Bankvoorwaarden" hebben?

W_F | 05-06-19 | 21:44

Maar echt, hoe kan je nu de functie "Klantmanager" bedenken, hebben of zijn..... je klant managen, wat een achterlijkheid

hetgingperongeluk | 05-06-19 | 17:00 | 1

De term Manager Lege Dozen is weer eens zeer van toepassing.

EefjeWentelteefje | 05-06-19 | 20:53

Het hebben van een positief saldo op je rekening wordt zeer binnenkort strafbaar gesteld.

Baron Clappique | 05-06-19 | 16:36 | 2

Horige zijn gaat weer terugkomen. Koop snel een stukje land. Dan kunt u nog (kleine) vrije man zijn.

Europees_Aanbesteed | 05-06-19 | 16:59

Dat wordt dus gewoon weer contant geld pinnen en cash uitgeven bij de hoeren.

Albert_Zweistein | 05-06-19 | 16:29 | 1

Nee, want dan mis je juist de aanbieding!

Papa Jones | 05-06-19 | 20:03

Andere partijen krijgen het betaalverkeer niet in te zien. "Dat is nu nog absoluut niet aan de orde", verzekert ING-woordvoerder Eva Hersbach tegenover <<website die hier niet genoemd mag worden>>.

Let vooral op het woordje "NOG".

BestWelVriendelijk | 05-06-19 | 16:10 | 1

PSD2 is al definitief. Dus Ja.

Willem_Oltmans | 05-06-19 | 17:49

Veiligheid is voor ING ook minder belangrijk: tot plm. een jaar geleden stond rechtsboven op het scherm de datum waarop voor het laatst was ingelogd. Zo kon men direct zien of een onverlaat zich toegang had verschaft. Zonder enige info of waarschuwing is die veiligheidsmaatregel verdwenen.
Bovendien kon men vroeger de betaalrekening en de spaarrekening gescheiden houden: voor transacties tussen beiden was een code nodig. Thans kan iedereen die zich toegang tot de site heeft verschaft, al het spaargeld overboeken naar de betaalrekening en als ze de pinkaart hebben met code alles leeghalen.
De ING deelde wel eerlijk met de klanten dat de introductie van de Euro snel betalingsverkeer zes jaren heeft vertraagd polderland.wordpress.com/2017/01/10/d...

CiTy3 | 05-06-19 | 16:09 | 1

En de Rabobank die beweerd dat browsers op telefoons net zo goed beveilig zijn als de rabo-reader. Ik zal wel de enige zijn zonder virus op z'n rabo-reader.

W_F | 05-06-19 | 21:48

Niet zo huilie huilie. ING is de beste Nederlandse bank in de hele wereld!

Jozes | 05-06-19 | 15:46 | 1

ING is de bank met de beste oranje leeuw ter wereld!
ING is de bank met de beste drielettercombinatie 'ING' ter wereld!
ING is de bank met de beste combinatie 'Nederlandse' en 'Bank' ter wereld!
Met de uitgang 'ING' kunnen de mooiste op de bank toepasselijke woorden ter wereld worden gemaakt (denk aan 'white washING')
Ik hou op. Nationalistische gevoelens overmeesteren me.

piloot47 | 05-06-19 | 15:58

Kan je allemaal boos op ING worden maar de enige slappe zakken zijn de mensen die klant blijven. Allemaal de mond vol hebben over wat bedrijven allemaal fout doen maar zelf te lui zijn om over te stappen. Salaris van baas Hamers, het hele land over de zeik maar heeft ze bijna geen klanten gekost, witwasschandaal, nauwelijks klanten verloren. Als je het niet eens bent met een bedrijf moet je er geen klant zijn, als genoeg mensen dat doen gaan ze vanzelf luisteren. Helaas bestaat dit land uit slappe zakken die alleen maar kunnen klagen op het internet.

Hunter S. Thompson | 05-06-19 | 15:36 | 7

Met de overstapservice kun je zo van bank veranderen. Kost een beetje moeite, maar als je principieel bent, valt de moeite wel mee.

NeedIsaymore? | 05-06-19 | 16:28

@Lt. Hubert | 05-06-19 | 17:31: aandelen?

schijtzat | 05-06-19 | 18:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wil meer hatespeech zoals George Orwell heeft beloofd! Slappe hap allemaal. EU idem. Haten wil ik. Anders haak ik af.

hoejeheette | 05-06-19 | 15:33 | 3

Kijk elke week naar 'gesprek met de minister-president'. 15 Minutes hate.

piloot47 | 05-06-19 | 16:09

"Uit onderzoek van ING zou ook blijken dat klanten op dit soort diensten zitten te wachten."

Wij van WC-eend...

wapster | 05-06-19 | 15:31 | 1

Navraag gedaan. Ik ken werkelijk niemand in mij omgeving die ook maar iemand kent die van de hoogte is van dit "onderzoek". Het zou de ing sieren om dit onderzoek online te plaatsen. Dit is gewoon een "roosvonkje".

meneer der meneren | 05-06-19 | 20:27

Is er ergens een "dat wil ik niet" knop bij de ING net zoals "bel me niet" , iemand?

larie | 05-06-19 | 15:16 | 8

@T. Rammel(l)an(d)t | 05-06-19 | 15:47: Bedankt. Het stond dus standaard al op AAN he, stelletje hufters van de ING.

sluwesjaak | 05-06-19 | 16:22

@sluwesjaak | 05-06-19 | 16:22: Gewoon de privacyvoorwaarden heel lang maken en elke sukkel (ik ook) klikt OK. Het zal wel goed zijn.... Nu dus ff uitgezet en al gekeken hoeveel werk het is om zakelijk en prive bij ING te vertrekken. Was na de perikelen met meneer Hamers ING al zat.

NeedIsaymore? | 05-06-19 | 17:00

En hoe zet je dit uit als je regelmatig transacties doet van/naar ING maar daar zelf geen klant bent?

W_F | 05-06-19 | 21:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Alsof er nog niet genoeg aan de hand is geweest met deze bank... Zojuist even telefonisch geklaagd, ik was niet bepaald de enige en op veel van deze telefoontjes zaten ze niet te wachten. Daarom zou ik zeggen bellen: 020 22 888 22

DasNouJammer | 05-06-19 | 15:14 | 2

Niet AVG proef. Geen privacy by default. Autoriteit kom er maar in.

keizeradmiraal4 | 05-06-19 | 15:11 | 1

Precies. Net ook gebeld. Heb gevraagd naar de wettelijke basis voor dit ridicule beleid. Want de AVG is het niet. De mevrouw aan de telefoon na ernstig geklaag mijnerzijds: "Wat wilt u dat ik doe dan, u weet er meer van dan ik."
Dat is toch ten hemel schreiend? Een bank zal toch wel juristen in dienst hebben die een factsheet voor telefonistes voorbereiden bij zo'n verandering? Men moet het toch beter weten dan jan met de pet?

DeJemelscheet | 05-06-19 | 17:29

Het mooiste is, dat als je inzicht wil hebben in de onkosten vergoeding van de eu bonzen, smijten ze de deur dicht, want, dat gaat jullie geen bal aan! Wel ONZE privacy te grabbel gooien!

vluchtelingallergie | 05-06-19 | 15:10

ING haalt wel alle bank kluisjes weg terwijl alles verhuurd is. Gewoon core business voor een bank. Kennelijk verdienen ze daar niet genoeg aan en gaan ze handelen in dildo's.

WTSHTF | 05-06-19 | 15:06 | 1

Valt er op te concurreren tegen China? Qua dildo's?

schijtzat | 05-06-19 | 18:22

Al die banken met hun directies zijn instanties die boven de wet staan.... doen wat fout en kopen dat lekker af met geld dat ze met de malversaties al 10x hebben terug verdiend.... niemand wordt veroordeeld voor strafbare zaken (renteswaps, witwassen criminele gelden etc etc....).... of gaan failliet en jawel.... de burger lapt wel bij om ze te redden...

surffee11 | 05-06-19 | 15:01

Het knullige van de ING is natuurlijk dat ze dit gewoon (hadden) kunnen doen zonder persbericht eruit te gooien. PR-flatertje van jewelste.

de Voorzittert | 05-06-19 | 14:55 | 1

Voormalig directeur marketing van ING Hans Hagenaars opperde dit reeds in 2013 of zo. Vanwege de ophef kon hij een jaar later vertrekken. Nu mag het zonder VEEL bombarie. Niet te veel voor de muziek uitlopen blijkbaar...

Lt. Hubert | 05-06-19 | 17:30

Betaal altijd de escortdames met ING, ben benieuwd welke er met een aanbieding komt. Lol

william7055 | 05-06-19 | 14:54 | 1

Echtscheidingsadvocaten in de aanbieding, indien u getrouwd bent

matatwork | 05-06-19 | 19:05

Binnenkort ook het etnisch profiel in verwerkt.

McMarx | 05-06-19 | 14:53

Kan iemand me dit beantwoorden (van de ING krijg ik toch geen eerrlijk antwoord).
Stuurt de ING sowieso mijn gegevens naar een 3e partij voor aanbiedingen; ook als ik zeg dat ik geen aanbiedingen wil ontvangen?
Of stuurt ze geen gegevens door aan 3e als ik de aanbiedingen weiger?

Lavero | 05-06-19 | 14:52 | 5

@Boris die Sauertopf | 05-06-19 | 15:13: Dan heb je PSD2 niet begrepen.
PSD2 regelt júíst dat je expliciete voorafgaande toestemming moet geven.

frickY | 05-06-19 | 15:53

@frickY | 05-06-19 | 15:53:
Helaas pindakaas: informatie lekt alsnog uit via alle _anderen_ die wel toegang geven en een overschrijving van jou ontvangen.
Dat maakt heel PSD2 zo'n ranzig slecht idee.

Monkey Cabbage | 05-06-19 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Een veel enger gevaar zijn niet de banken die social media verdienmodellen na gaan doen, maar juist andersom. Zie China bijv.

De bank weet miss wel dat je iets bij de sex shop hebt gekocht dus maken ze het mogelijk om daar een sex advertentie te plaatsen. Social media weet met wie je die sex hebt gehad en straks in combinatie met je bank informatie, dat je aan die persoon meer geld uit geeft dan degene waar je een relatie mee hebt...

Durereaguurder | 05-06-19 | 14:49 | 2

U beschrijft uw dagelijkse leven ?

Wijze uit het Oosten | 05-06-19 | 14:55

@Wijze uit het Oosten | 05-06-19 | 14:55: om het smeuïger te maken gooide ik iets chanteerbaars erin.

Ach de trein walst toch door, met een middelvinger naar ons.

Durereaguurder | 05-06-19 | 15:23

Heb dat ogenblikkelijk uitgeschakeld. Het is al van de pot gerukt dat er mee gekeken wordt, waar je je EIGEN geld aan besteed.

vluchtelingallergie | 05-06-19 | 14:49

De klant moet worden uitgemolken. Dat doet een dildo niet, daar zijn andere speeltjes voor.

SjonnieC | 05-06-19 | 14:47

Dus je bestelt een cremetje voor je linkerbeen of een pilletje tegen hoofdpijn en je ziektekosten worden 10% duurder? Of je nieuwe werkgever ziet toch maar van je af?

Tuinhekje | 05-06-19 | 14:47 | 2

Kijk, jij snapt het. Dat is precies wat er gaat gebeuren als die marketinglullen hun gang kunnen gaan. Dus wegwezen bij die rot bank

Pierke Pierlala | 05-06-19 | 14:53

Dit dus inderdaad.

EefjeWentelteefje | 05-06-19 | 20:57

Met die Code Tabaksblat was toch alles geregeld?

Mammeloe | 05-06-19 | 14:46 | 1

Vergeet vooral ook de eed niet, die het personeel heeft afgelegd. Dus alles gaat compliant en integer *kuch*

Pierke Pierlala | 05-06-19 | 14:51

Dat brengt natuurlijk de nodige kosten met zich mee, zo'n "verbeterde service". Tsjee, wie gaat dat betalen?? Dubbel kassa voor de Rabobank dus.
Ook een handige tool om te zien welke producten/producenten populair zijn, komt weer van pas op beurs.
En bedankt beste klant, kunt u trouwens nog iets verder voorover buigen? Zo ja, precies goed! Hier komt de verbeterde service!

puszuiger | 05-06-19 | 14:45

Heb eind vorig jaar al mijn ING betaalrekening opgezegd, onder andere wegens het gegraai van de klootzakken in de top. Extra blij mee nu.

Pierke Pierlala | 05-06-19 | 14:44

Helemaal eens dat ik niet door een bank bekeken wil worden op deze manier.
Maar welke practische alternatieven zijn er eigenlijk? Ze zijn namelijk wel de goedkoopste, meestal een doorslaggevende factor.
Als je puur een betaalrekening wil hebben, verder niks, is het moeilijk te ING te negeren.

BootleggersSmurf | 05-06-19 | 14:43 | 7

@Pierke Pierlala | 05-06-19 | 15:20: Ik heb net even gekeken:
Moneyou lijkt de goedkoopste maar zijn onvoldoende gegevens van.
Dan hebben ING en ABN dezelfde kosten voor de rekening op zich, pin je een keer in het buitenland is ING de goedkoopste. Komt wel bij dat ABN de prijzen 9% verhoogde in de afgelopen 12 maanden.
Je gaat niet ieder jaar een andere rekening openen, van bank wisselen is best een ingrijpende actie dus jaarlijkse verhogingen zijn best een dingetje. Het advies is zelfs om de oude rekening nog een tijdje aan te houden om financiële ver(r)assingen te voorkomen dus dubbele kosten.
Kom ik terug op mijn eerdere standpunt: Je kunt niet om de ING heen, als je puur naar kosten kijkt zijn zij de goedkoopste. Misschien dat Moneyou een optie is, ga ik nog even naar kijken maar bij zo'n groot verschil in kosten ga ik zoeken naar de adder.

-edit- Ik kijk uitsluitend naar kosten van de rekening, een keertje op vakantie in het buitenland. Het rood staan, meerdere passen en etc boeit mij niet. Wel heeft een bank die je niet dwingt je GSM te gebruiken via een app de voorkeur. Hoewel ING aan het overschakelen is kun je zonder app bankieren voor de komende jaren. Bij ABN weet ik niet hoe dit zit maar zijn sowieso duurder als ik op vakantie ga.

BootleggersSmurf | 05-06-19 | 15:53

@Pierke Pierlala | 05-06-19 | 15:20: Zojuist de adder gevonden, je hebt een tegenrekening nodig en kunt alleen betalingen doen binnen de EU, kunt ook geen contant geld storten.
Oftewel: ING is de goedkoopste....

BootleggersSmurf | 05-06-19 | 18:12

@BootleggersSmurf | 05-06-19 | 18:12: Een bankrekening bij N26 kost echt helemaal niets. Ik heb er nu al 2 maanden een en het bevalt mij prima. Ook geen rente op de bankrekening, maar daar staat veelal niet veel geld op. Ze mogen ook wel wat verdienen. En neen, ik heb er geen belang bij.

Lt. Hubert | 05-06-19 | 21:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Beetje ophef over niks als ik die brief zo lees. Het gaat over eigen ING-producten, niet over aanbiedingen van derde partijen. Ofwel als je naar de site van je bank gaat proberen ze je een hypotheek aan te smeren. Dat gebeurt nu ook al.

koeberg | 05-06-19 | 14:43 | 1

Het is natuurlijk een kwestie van tijd dat de ING ook producten van derde partijen gaat aansmeren. Ze proberen het gewoon, langzaam-maar-zeker.
Het gros van de klanten tukt immers gewoon verder.

EefjeWentelteefje | 05-06-19 | 20:59

Weer een reden om massaal cash te gaan betalen.
Als je geld uit de automaat haalt, en cash betaald, kunnen ze niks zeggen over waar jij je geld besteed.

Kijkeensaan | 05-06-19 | 14:42 | 4

Als je meer dan 10.000 per jaar cash van je rekening haalt gaan ze moeilijk doen (ik citeer letterlijk: ""onze bank heeft een zorgplicht tegenover de staat"") dan moet je een kopie van je belastingaangifte opsturen en dan kijken ze of je genoeg inkomsten belasting hebt betaald. En als je op reis gaat naar het buitenland mag je niet meer dan 10.000 meenemen
Ook (al eerder genoemd) ben je verdacht als je meer dan 2000 in je auto hebt, Verder mag je als bedrijf niet meer dan 5000 (eerdaags nog maar 3000) cash ontvangen van een klant.
1984 is allang onder ons

telelezer | 05-06-19 | 15:05

@telelezer | 05-06-19 | 15:05: Ik zou het wel weten: bij elke bank rekeningen openen, 9k overboeken, leeg trekken, en een lange neus. Of je zorgt ervoor dat je je eigen bank bent, wat ik doe. Alleen zoveel geld op de rekening als nodig is om de rekeningen te betalen, en de rest regel ik zelf.

OudeNederlander | 05-06-19 | 15:29

@telelezer | 05-06-19 | 15:05:
Waarom zou je in 's hemelsnaam 10.000 keer per jaar cash van je rekening halen? Dat lijkt me inderdaad nogal verdacht, dus geen wonder dat er dan 'moeilijk wordt gedaan'.

Gewoon iedere maand als je salaris binnen is, het bedrag van de rekening trekken waarmee jij verwacht die lopende maand rond te kunnen komen. Of wellicht iedere week. Kom je bij lange na niet aan die 10.000 keer, en niemand komt te weten waar jij je geld aan uitgeeft, op de bekende vaste lasten waarbij je nou eenmaal gedwongen bent om automatisch te betalen daargelaten natuurlijk.

EefjeWentelteefje | 05-06-19 | 21:02
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat nu nog om aanbiedingen van de ING zelf maar dat is maar een tussenstap. Zodra het klootjesvolk er aan gewend is zullen de eerste externe bedrijven hun zooi bij jou aan de man komen brengen.

2voor12 | 05-06-19 | 14:40

Dus GeenStijl heeft inzage in de bankafschriften van Kasja Olengren?

laser 558 | 05-06-19 | 14:39

Allemaal de schuld van de mensen zelf .
Wat niet weet niet deerd.

likmegaties | 05-06-19 | 14:39 | 1

'deerD'?

Ocharme, ja het onderwijsniveau is zo langzamerhand inmiddels daadwerkelijk niveau onderbroek geworden.

EefjeWentelteefje | 05-06-19 | 21:03
-weggejorist-
rmstock | 05-06-19 | 14:38 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe gaat dat aanbieden van die advertenties dan? Op basis van een derde partij die """geanonimiseerd""" de data krijgt waarop dat wordt vastgesteld. Of gaat de ING de boer op om advertenties te verpatsen aan bol.com ofzo? Of zijn het alleen advertenties van ING producten?

Enter Yeti | 05-06-19 | 14:37 | 2

alleen ING producten. maar als je dat bewust uit het artikel laat dan klinkt het veel nieuwswaardiger.

De_Helderse_Kaaskop | 05-06-19 | 14:45

alleen ING producten. maar als je dat bewust uit het artikel laat dan klinkt het veel nieuwswaardiger.

De_Helderse_Kaaskop | 05-06-19 | 14:46

Je kunt uiteraard mauwen over de ING Bank, een bank die historisch problemen heeft met zijn compliance.

Een reeel punt is dat “data” inmiddels de meest waardevolle component is. Kijk maar ns wat Amazon aan het doen is met ziektekostenverzekeringen en binnenkort met betalingsverkeer.

Dat een bank notoir onbetrouwbaar is, soit. In ieder geval heb je wel de mogelijkheid om verhaal te halen bij een van de kantoren of uiteindelijk bij de Nederlandsche Bank.

Nee, dan een internetgigant. Eentje die je betaalrekening opzegt wanneer je een verkeerde tweet post. Ga daar maar ns over klagen....

Glasgow Argus | 05-06-19 | 14:36 | 1

Zoals bunq? Een Nederlandse bank?

H. Caulfield | 05-06-19 | 15:46

Oh was dat niet uw aanbieding dan

Tjemig | 05-06-19 | 14:32

Dat was de ING rekening van de vriendin van de keeper van ADO Den Haag. De andere aanbieding was een video camera met cloud opslag.

Osdorpertje | 05-06-19 | 14:32 | 1

Hahaha, Postma. Lachen was dat tijdens de voetbal

pibasso | 05-06-19 | 14:38

Best goedkoop! Ik heb €54,- voor exact dezelfde dildo moeten betalen!

overVecht | 05-06-19 | 14:29 | 2

Ik betaal al jaren voor de draagster.

Tjemig | 05-06-19 | 14:33

Je hebt je in je reedt laten naaien!! Oh, wacht! :-)

Albert_Zweistein | 05-06-19 | 14:35

Er ligt van mij al een klacht bij zowel de bank als bij de autoriteit persoonsgegevens. Waardeloos dit. De ING maakt overigens alleen maar gebruik van de mogelijkheden die de PSD2 wetgeving Brussel biedt.

Het is trouwens een slechte zaak dat dit een opt-out is, ipv een opt-in.

Gaz21 | 05-06-19 | 14:28 | 1

PSD2 is sowieso een gedrocht omdat er geen toestemming nodig is van de tegenrekening. Die mak de gegevens delen met derden als jij geen toestemming geeft. Pas als beide rekeninghouders de toestemming uitgezet hebben kunnen ze de transactie gegevens niet aan derden verstrekken.

W_F | 05-06-19 | 22:06

Wel wat een lullig dildootje van 20,3 cm. Zegt mijn vriendin.

goedverstaander | 05-06-19 | 14:27 | 4

Koop een amsterdammertje.

Zwezerik | 05-06-19 | 14:39

Jouw seksleven stelt weinig meer voor hè? Als jouw vriendin zichzelf bevredigent met een dildo van meer dan 20,3cm.

koeberg | 05-06-19 | 14:46

@koeberg | 05-06-19 | 14:46: U kunt niet lezen. Voor mijn vriendin is dit lullige dildootje geen alternatief. Zegt ze.

goedverstaander | 05-06-19 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

Als banken hun klant centraal zouden stellen dan zouden ze in hun online-omgeving (gemakkelijk!) standaard een 'huishoudboekje'-tool kunnen implementeren. Het minste zou al zijn dat je vaste uitgaven een kleurtje mee zou kunnen geven. Puur voor het overzicht. Maar o nee, de klant moet niet teveel inzicht krijgen in zijn eigen inkomsten en uitgaven, anders komen ze nooit in het rood te staan. Laten we gewoon alle transferdata daarom op een hoop gooien. Excel werkt al zoveel makkelijker.

Overigens was het weliswaar ING die ooit een poging heeft gedaan met een dergelijk programma genaamd TIM. Maar daarvoor moest je natuurlijk dokken. Nee, ik ben - toen de bonuscultuur van het ING-bestuur aan het licht kwam - vertrokken van de ING naar een bank waarvan de meeste aandelen in bezit zijn van particulieren. Dan maar geen rente en wat meer betalen voor mijn bankrekening.

mozaard | 05-06-19 | 14:26
-weggejorist-
bruinekliko | 05-06-19 | 14:25 | 1

Dit is dus inderdaad een rechtstreeks gevolg van de nieuwe wet die banken (ondanks het verzet van onder meer De Nederlandse Bank) verplicht om de privé gegevens van hun klanten, te delen met iedereen die een vergunning daarvoor krijgt. De criteria waarvoor tot op heden angstvallig worden verzwegen (hoi Ministerie van Financiën)

Wederom moeten we de Atlantische Oceaan oversteken om te weten wat er werkelijk aan de hand is. Daar is zowel door de Republicans als de Democrats een bipartisaan (raar woord trouwens) onderzoek in voorbereiding om de letterlijk en figuurlijk ongecontroleerde macht van de IT reuzen te breken. Via de anti-trust wetgeving in de VS, met als meest beruchte voorbeeld Standard Oil van de Rockefellers.

Tel daarbij op de wens van bepaalde belanghebbenden om het chartale geldverkeer af te schaffen, een duur woord voor munten en bankbiljetten overigens, en mij bekruipt de hoop dat de macht van de financiële industrie aan zijn eigen kruideniersmentaliteit ten onder gaat.

Wat dat laatste betreft, mogelijk off topic: de steun van PvdA en Groenlinks (excuseer de hoofdletters) voor de nieuwe, beoogde pensioenwetgeving. De focus op de AOW leeftijd, actuariële peanuts, betekent dat het echte probleem ergens anders zit. Het voorstel zelf heb ik nog niet weten te vinden. Alle usual poldersuspects hebben hun zegje gedaan. De kans dat wij begunstigden, dus de echte belanghebbenden, weer eens achter het net mogen vissen acht ik vooralsnog dus 100%.

-edit- PS: de rente op de laatste staatslening is negatief. Niet dat daardoor de forfaitaire rendementsopheffing afgeschaft gaat worden. Het betekent dat echt geld, de tegenprestatie voor de klassieke productiefactoren, niets meer waard is.

Hetkanverkeren | 05-06-19 | 14:24 | 5

Fijn dat je opmerkt dat linkse partijen voor steun zorgen . . . VVD, D66, CDA en CU - rechts en christelijk rechts - zijn de initiatoren. Misschien ook leuk om op te merken.

Lavero | 05-06-19 | 14:44

En ondertussen wordt meer en meer overheidsdata in de US in de cloud gegooid.

OudeNederlander | 05-06-19 | 15:01

@Lavero | 05-06-19 | 14:44: Let even op Geert Wilders die nu contrair gaat. Hij was ook de enige die bij de Algemene Beschouwingen opmerkte dat de gepresenteerde koopkrachtplaatjes niet konden kloppen. Dat ik dit nog mag meemaken:

Go Geert!!! Je politieke instincten werken weer eens feilloos. Pak die rekenwonders a la Jesse Klaver! Uit coulance zal ik nu geen betoog afsteken over de voordelen van islamitisch bankieren (wat precies hetzelfde is als de voorschriften van de RK kerk voor de opkomst van de Borgia's in Florence). Doen we een latere keer. XXX

Hetkanverkeren | 05-06-19 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Laten ze bij ING eerst maar eens hun eigen boel op orde zien te krijgen . Het ene na het andere corruptie schandaal kwam daar de afgelopen jaren naar boven . Man , wat zitten daar een boeven !

leo59 | 05-06-19 | 14:24

Ja das best wel verachtelijk. Je betaalt al om je geld af te geven waar je vroeger nog rente kreeg een bovenop die kosten nog reclame. Ik zou heel snel van bank wisselen

IkWilOokWatZeggen | 05-06-19 | 14:22

allemaal de schuld van de rabobank!

TDB | 05-06-19 | 14:19

Overigens bijzonder dat ze dat nu actief aangeven, want voorheen deden ze dat ook al. Ze keken bijvoorbeeld of je nog studiefinanciering ontving. Zodra dat enkele maanden ontbrak kreeg je een melding dat je studentenverzekering automatisch is omgezet naar een reguliere verzekering.

Ik geniet ook altijd van mijn banners op mijn eigen ING omgeving (de betaalrekening waar je voor betaalt) voor andere promotiemeuk, van hypotheken tot spaarpunten.

deugfoob | 05-06-19 | 14:18 | 1

Spaarpunten ... Dat heet dan rentepunten want je krijgt ze in plaats van rente. Heb er tienduizenden, en je kan er niks mee.

Synecdoche | 05-06-19 | 15:03

Ha, de ING. Die met die vernieuwde klotig - streep- niet werkende website.
Bindende tip: selecteer altijd eerst "oude versie" (o.i.d.)
De site waarop je bij het VERLATEN van de site wordt gevraagd of je senang bent met het plaatsen van cookies.
Waarop je de pop-up onbeklikt ongezien de tiefus kunt wensen, kruisje rechtsboven.
ING, de site met jaarlijks met de meeste online storingen.
ING, geeft geen rente en heeft geen idee.
Terwijl, ING, lees je mee, een bank bestaat bij de gratie van geven en nemen.
*ouwe sok opduikelen doet*

chicago river | 05-06-19 | 14:16 | 3

Bedankt voor uw tip .

onfray | 05-06-19 | 14:39

"ouwe sok opduikelen doet"
@ chicago river
Mag niet meer: als je meer dan 10.000 cash hebt ben je sowieso verdacht, en als je meer dan 2000 cash in je auto hebt ook.
10.000 cash meenemen naar het buitenland is 'verboten'
En bedrijven mogen volgens de wet nu geen cash betalingen meer ontvangen van meer dan 5000, (eerdaags verlaagd tot 3000)
Zo wordt heel langzaam maar heel zeker chartaal (cash) betalen systematisch afgebroken zodat de overheid en grote bedrijven steeds meer controle en dus steeds meer macht over ons krijgen.
Das Vierte 1984 Reich lonkt gretig

telelezer | 05-06-19 | 14:52

Damn, 'centraal' is bíjna een anagram van 'rectaal'.

JackStick | 05-06-19 | 14:16

Die dildo is de default aanbieding voor iedereen bij de ING. Dat algoritme is rondom genaaid worden opgebouwd

Epistulae_Morales | 05-06-19 | 14:16

Mooi, nu krijg ik vast aanbiedingen waar ik mijn drugs online in de aanbieding kan kopen.
Goed bezig ING.

Croxifoxio | 05-06-19 | 14:14

Huh wat, een bedrijf dat winst probeert te maken?? WTF schande!!!1!

John McClane | 05-06-19 | 14:12 | 2

^en met dat soort Nederlanders moeten we dan het tij keren... zucht

OudeNederlander | 05-06-19 | 14:16

@OudeNederlander | 05-06-19 | 14:16: vaak zelf ook geen moreelcompas en zo gaat alles naar de tyfus, met goedkeuring. Totdat ooit de premie omhoog gaat, want reden x en dan bleek het toch niet zo handig dat ze elke poep en een scheet wisten.

Durereaguurder | 05-06-19 | 14:20

Ik zit bij de ing, ben zeer benieuwd wat ik allemaal te zien krijg als aanbiedingen LOL

Meesteres Belgie | 05-06-19 | 14:11 | 4

Waarschijnlijk speelgoedautootjes, en kaarsen van de HEMA.

Kuifje-in-de-EU | 05-06-19 | 14:12

Een kussen

Epistulae_Morales | 05-06-19 | 14:14

Feminazi-literatuur?

Kapitein Stijlvol | 05-06-19 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Binnenkort dondert die hele bankensector onder aanvoering van Deutsche Bank weer in elkaar. Breekt de pleuris weer uit en valt Europa uit elkaar.
Daarna gaan we zoals Einstein voorspelde met stokken en stenen de beschaving te lijf.

kwark001 | 05-06-19 | 14:10 | 3

Nee dat was in WO4.

Mammeloe | 05-06-19 | 14:37

Nee hoor, we drukken en verzinnen er nog wat niet betaand geld bij zodat Meester Mark kan blijven grijnzen, zijn beste kabinetten ter wereld ever ooit uit elkaar blijven brokkelen en de Kamer zooitje interne ruzietjes kan blijven opstoken. Dat heet tegenwoordig landsbestuur, en ook al faalt dat verschrikkelijk.... er is vast een inlegvelletje, geitenpaadje of onderste steen hierop in te zetten door Premier Kukident.

Acar_ketimun | 05-06-19 | 15:30

Met dank aan de nederlandse staat wordt u in de reet genaaid.

A.I. van Dee | 05-06-19 | 14:08 | 2

Droog, zonder vaseline..

Wijze uit het Oosten | 05-06-19 | 14:28

@Wijze uit het Oosten | 05-06-19 | 14:28: of met een roestige staalborstel.

Ronnie uit Helmond | 05-06-19 | 14:52

Schuifje aangezet zojuist via mijn.ing.nl/profile/privacy
Wij kunnen je benaderen met commerciële boodschappen over ING-producten die mogelijk goed bij je passen. Dat doen we op basis van onder andere je af- en bijschrijvingen. Wil je dat niet?
Gebruik je recht van bezwaar door hieronder het schuifje om te zetten. Dan zie en ontvang je alleen algemene tips en berichten van ING.

schuifje aan: "Ik wil geen commerciële boodschappen van ING op basis van mijn persoonsgegevens"

schisis | 05-06-19 | 14:05 | 6

Zet dit schuifje aan als je geen ongewenste reclame niet wilt ontvangen.

Jos Tiebent | 05-06-19 | 14:52

Zie uw tegel nu pas maar dank voor uw advies, wel goedverdomme zeg, ik betaal voor die rekening, en ze durven met een opt out te komen. Ik zou ook even kijken naar cookie niveau, de mijne staat op "Basis". ING zegt dat ze dan geen analyse (wat dat betekent zeggen ze niet) en persoonlijke aanbiedingen etc sturen.

thephysicist | 05-06-19 | 15:31

zou je niet gewoon overstappen naar een andere bank?

lovekila | 05-06-19 | 19:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja GS kunnen we wel blijven zeiken over privacy wetgeving en huillie huillie doen. Helaas zijn veel mensen koopziek geworden. Ze kopen alles wat ze willen hebben en dan het liefst online via bezorging. Veel mensen willen daarbij ook veel gebruiksgemak en alles het liefst in hapklare brokken voor zich hebben. Tja, welkom in de 21ste eeuw waar we alles sneller, makkelijker, handiger en vooral online willen.

Indoneesje | 05-06-19 | 14:05 | 1

En daarom consuminder.

azijnseikerT | 05-06-19 | 14:06

Altijd handig om een aanbieding voor een heggenschaar te krijgen als je net een heggenschaar hebt aangeschaft.

Sqbar | 05-06-19 | 14:04 | 1

Dat je gewoon standaard het net gekochte product goedkoper krijgt aangeboden.
De ING zet de klant centraal in het opdringen van een genaaid kudtgevoel na aanschaf.

de Voorzittert | 05-06-19 | 14:46

Geen geld voor een strap-on dildo.... hoor ik van een vriend.

Behangdelul | 05-06-19 | 14:03 | 1

Je hebt ze tegenwoordig ook strapless, maar dat vereist dan wel goed ontwikkelde bekkenspieren. Heb ik me laten vertellen hoor.

Albert_Zweistein | 05-06-19 | 14:39

Ah, daar gaan we al!
https://nos.nl/artikel/2272540-banken-gaan-met-jouw-toestemming-data-delen-handig-of-riskant.html

kotelet | 05-06-19 | 14:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken