Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zucht. Öztürk wil extra vrij wegens Suikerfeest

Alsof ze in de Kamer niet genoeg reces hebben

Je hebt al het zommerreces en het herfstreces en het voorjaarsreces en het meireces (is ook voorjaar, red.) en het kerstreces en het even een dagje Netflixen reces en het boos op Zihni dus lekker verhuizen reces en het Europese verkiezingen reces. Ze hebben daar in Den Haag zo langzamerhand meer recessen dan splinterpartijen. En daar kan volgens Baardkammer des Vaderlands Selçuk Öztürk nog wel een Suirfeestrecesje bij. Özturk roept in bovenstaand filmpje op om morgen niet te stemmen omdat hij dan viert dat Mohammed en de veertig rovers 1200 jaar geleden de Jamin hebben overvallen. Ideaal DENK-relletje dit weer. Alle gebruikelijke verdachten in de hoogste boom en dan binnenkort een handig gesneden filmpje op de socials (metinclusief ranzige suggestie dat Khadijah Arib een verraadster is) zodat alle broeders en zusters weer weten wie echt voor hun belangen opkomt in Den Haag. Mogen wij al op DENK-reces?

Reaguursels

Inloggen

moslims zouden afstand moeten nemen van Denk, de leden en de uitspraken. maar ook onder moslims heb je een laagje kuddemensen zoals bij de pvv.

Pietertje87 | 04-06-19 | 08:43

Er zijn mensen met 156 andere nationaliteiten in Nederland die niet willen inburgeren , moeten die ook allemaal hun vrije dagen en " feesten vieren '' ??

Minus Richels | 04-06-19 | 07:40

Die Utzurk is telkens weer instaat om het bloed onder je nagels weg te halen.
Persoonlijk vind ik de heer Uzturk een lul de behanger. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen in het vrije Nederland.

Dutch_Viscount | 04-06-19 | 00:59 | 1

Een Pusturk zul je bedoelen!

janotus | 04-06-19 | 10:10

Sauerfeest...

Ali Bi | 03-06-19 | 22:49

Ik vind het goed dat hij om dit gebaar vraagt. 1 miljoen Moslims.
Maar nog steeds een kleine minderheid., dus nee.

Epistulae_Morales | 03-06-19 | 22:27 | 3

2 miljoen, sukkel.

Pislinq | 03-06-19 | 22:58

@Pislinq | 03-06-19 | 22:58: 1 miljoen volgens het CBS. En ik vertrouw het CBS meer dan een puisterige zolderkamerridder met het morele

Epistulae_Morales | 04-06-19 | 01:28

Ik, als mede moslim vind dat wij ons moeten aanpassen. Helaas pindakaas dus. Geen extra vrij vanwege religie en als je zo nodig extra vrij wilt nemen dan wordt je maar atheïst/jood christen of iets anders, Hij kan er ook voor kiezen zijn Nederlandse paspoort weg te gooien en terug te gaan waar zijn hartje sneller van gaat kloppen.

Mr_Pikibelly | 03-06-19 | 22:19

Eh.. nee.
(nog) Geen officiële feestdag.

Is dit nog nieuws? | 03-06-19 | 21:22

Nou, Selçuk Öztürk eist niet zozeer een reces, maar een verbod op stemmingen tijdens Suikerfeest:

"hij wil niet dat er in de Tweede Kamer gestemd wordt tijdens het Suikerfeest dat de ramadan besluit."

Maar wat gaan hij en Kuzu en Azarkan dan allemaal wel niet doen tijdens Suikerfeest? Zich vanaf de vroege ochtend tot de late avond helemaal klem zuipen? Niks hoor, 's ochtends een bezoekje aan de moskee en dan:

"De rest van de dag gaat men zo mogelijk bij familie op bezoek."
"Daarna gaan de mensen naar de ontmoetingsplaats, een moskee of een zaal, en in warme landen een stuk open terrein, om daar naar de preek van de imam te luisteren, waarmee de Ramadan echt afgesloten wordt."

En soms is dit dan een aantal dagen. Maar als er een belangrijke stemming plaatsvindt in de TK, dan kunnen ze niet even een uurtje vrijmaken om daar hun stem uit te brengen? Ik geloof er geen reet van.

Het is weer de tigste kleine poging om de islam in de openbare ruimte of het openbare leven wat zichtbaarder te maken en wat assertiever te laten zijn. Zo eiste Arnoud van Doorn een tijdje geleden hier in mijn stad een "halal-strand" speciaal voor de moslims. Ik zeg: flikker op met die islamisering. Geloven doe je maar thuis en in je clubhuis, en uiteindelijk zijn jullie hierheen gekomen, dus jullie passen je maar aan ons aan, niet andersom. The bloody nerve van die lui, zeg.

Dr_Johnson | 03-06-19 | 21:15 | 2
-weggejorist-
Pislinq | 03-06-19 | 22:59
-weggejorist-
Pislinq | 03-06-19 | 22:59

Neeheee.
@Utzurk, nog 1 keer dan:
In NL is er scheiding van kerk en staat. Een groot goed in een democratie.
In andere landen, zoals bv Turkije en Marokko is die scheiding er niet.
Je bent welkom om te vertrekken.
Het is vast veeeel leuker daar voor je.

hotmint | 03-06-19 | 21:04

1400 jaar geleden

win | 03-06-19 | 21:02

Ik heb liever zo dat ze erkenning voor hun religie vragen dan via allerlei woestijntenten. Dat ik maar normaal moet vinden dat zij schijnbaar denken dat ik helemaal hitsig wordt als ik n vrouwengezicht zie.
Je gezicht dan verbergen is t verkeerde punt aanpakken.
Neu vrije dag, nou prima. Alsof ik christelijke gevoelena van pinksteren krijg ofzo.
Een vrije dag is ook niet heel veel gevraagd.
Dat suikertekort van de Ramadan is ook echt wel iets waar je verward van raakt.

Shoarmamasutra | 03-06-19 | 20:58

Aangezien we in Nederland onderaan de lijst staan met minste vrije feestdagen hebben in Europa kan er wel een dagje bij. Doe carnaval er dan ook even bij.
Maar dan ook echt he, dus niet als het toevallig in het weekend valt niet door laten gaan.
Probleem is alleen dat je een religie gaat erkennen.

kloopindeslootjijook | 03-06-19 | 20:09 | 1

Moeten ze gewoon doen. Vrijgeven.
Maar als voorwaarde dat er weer gewoon Kerst, Kerstmaaltijden, Pasen, Paasfeest, Sinterklaas met Zwarte Pieten en onze bekende feestdagen gevierd kunnen worden zonder commentaar of gezeur, en gelijk dit cultuur historisch opgebouwd recht verankeren in de wet.
Gewoon als gebaar naar die 16 miljoen andere Nederlanders.

Tuinhekje | 03-06-19 | 19:29

Geen interesse. Val dood met je nepreligie.

Stijlicoon | 03-06-19 | 19:25

Dat Semitisch gedoe altijd (Arabieren zijn ook Semieten)

McMarx | 03-06-19 | 19:18 | 1

Ik snap daarom die hele anti semitische vingerwijzing ook nooit. Het is gvd gewoon allemaal woestijnvolk.. alleen de stam is anders

Epistulae_Morales | 03-06-19 | 22:30

Ahh goss, wederom een poging door "DENK vruchtje van dienst"-Püztürk om relevant te blijven. 1 miljoen Nederlanders moeten die avond biljarten, naar de kroeg, de partner "doen", feestboeken, spruitjes koken of lekker dom Utopia kijken. Gaan we ook geen gebaar voor maken (want helegaar niet nodig). En ramadam feestje vieren doe je vooral maar in je eigen tijd (en bij voorkeur in je eigen land). En nou opzouten, DENK-kneus.

Grijskijkert | 03-06-19 | 18:59

Die Ossenturk moet maar snel gaan sparen voor z'n terugreis en een Turks paspoort had ie al met z'n fantasietjes.

IndoFortuyn | 03-06-19 | 18:46 | 1

Hoeft niet echt te sparen met zijn salaris, dat is ook meteen de reden dat deze perfect Nederlands sprekende Turk nooit zal afreizen naar zijn thuisland

VRAAGTEKENTJE123 | 03-06-19 | 20:41

Rot op met je suikerfeest. Of ze al niet genoeg overlast geven met ramadan

speed48 | 03-06-19 | 18:44

Nationale feestdagen met een religieuze achtergrond afschaffen en enkel de seculiere overeind houden en alle werknemers tien extra vakantiedagen geven om kapot te gooien aan de feestdagen die zij zelf verkiezen. Klaar, einde aan deze neverending story. Sowieso belachelijk om verplicht vrij te moeten zijn op bv Pasen. Flikkert toch op met die reli indoctrinatie, is toch werkelijk uit de tijd.

Titaantje | 03-06-19 | 18:19 | 3

Nee, waarom eigenlijk? Bestaande handhaven en deze gewoon niet toevoegen want niet geworteld in traditie en slechts gepraktiseerd door klein deel bevolking (althans, nu nog)

Gen. Maximus | 03-06-19 | 19:31

@Gen. Maximus | 03-06-19 | 19:31:
Heb je mijn bijdrage wel gelezen? Nee he.

Titaantje | 03-06-19 | 20:03

Ik vind dat de Tweede Kamer ook op carnavalsdinsdag niet moet vergaderen.

Nogood Boyo | 03-06-19 | 18:17 | 2

In de TK is elke dag carnaval, juist meestal als ze vergaderen.

Frau Merkel | 03-06-19 | 20:46

Helemaal mee eens. En ook geen tentamens meer op universiteiten, zo flauw brabotje pesten.

Shoarmamasutra | 03-06-19 | 20:59

Als ze al werken, gewoon een dagje vrij vragen aan de baas.
Als het goede werknemers zijn, wil de baas vast wel schappelijk zijn.
Zo beroerd zijn ze nu ook weer niet.
Het in de wet vastleggen is dus niet nodig.
Populisme ten top dus.

Ruimedenker | 03-06-19 | 17:59 | 1

Dacht ik ook. Als ze werken, snipperdag. Je kunt het lang van tevoren regelen.

Muuke | 03-06-19 | 18:37

Hij mag van mij elke dag vrij nemen.

Mijn klomp breekt | 03-06-19 | 17:55 | 1

Ja maar geen 4 jaar wachtgeld aub

VRAAGTEKENTJE123 | 03-06-19 | 20:48
-weggejorist-
suscrofa | 03-06-19 | 17:52

Deze week mogen ze alleen even met reces om de begrafenis van Martine Bijl bij te wonen. Een echte Hollandse volksheldin.

Guido | 03-06-19 | 17:51

Ik weet niet wat suikerfeest is en heb er ook geen interesse in om er überhaupt iets van te weten. Ik ken vooral de Christelijke en een beetje de Joodse feestdagen, dat is meer dan voldoende.

AMX pri | 03-06-19 | 17:51

Zoals hij altijd zegt.... gewoon doen... lol
Maar dan wel niet alleen die 1 miljoen mensen vrij maar geheel Nederland, want we zijn wel multicultureel bezig, en voor de gezelligheid gaan alle Moslims fijn ook meedoen met het kerstfeest. b.v.

Trouwens hoeveel moslim dames en heren hebben 365 dagen vrij per jaar..............

Rene046 | 03-06-19 | 17:47

En hierna. Vrouwen dragen een hoofddoek in de Tweede kamer, niet eten tijdens ramadan, homo's zitten apart, een Marokkaans vlaggetje naast de Nederlandse. De rest volgt. Want respect …. toch ?

Kamervraag | 03-06-19 | 17:39

We hebben in Nederland al zo weinig vrije dagen. Een extra vrije dag lijkt me prima dus, wat de reden ook mag zijn...

* Il Principe * | 03-06-19 | 17:36

Ben blij dat DENK de methode Wilders telkenmale gebruikt . Met de botte bijl ; dat ligt niet zo lekker hier in Holland en in dit geval is dat een meevaller.

Koning BongoBongo | 03-06-19 | 17:28

En gratis kaartjes vor de Pathé, maakt niet uit welke film want voor de pauze staat de politie in de zaal...

DoctahDie | 03-06-19 | 17:17

Angst voor de islam is schijnbaar doorgedrongen tot alle media. V

Jan Leul | 03-06-19 | 17:06

Zo snel mogelijk een kiesdrempel invoeren dan zijn we deze snotapen snel kwijt, dag dag denk!

Rdock | 03-06-19 | 17:05 | 1

Neu joh, die twee zetels hebben tich geen invloed en tis wel een bron van vermaak. Of t geergerd reaguren schept n band.

Shoarmamasutra | 03-06-19 | 21:01

Nee is ook een antwoord hè.

priks | 03-06-19 | 16:58

Van mij mag hij elke dag vrij voor een diabetesfeest.

kwakindezak. | 03-06-19 | 16:51

Lekker lang zuigen onder het mom van "wij" willen ook wat, elke keer weer verder drammen, en drammen, en drammen.....

Wienerschnitzel mit | 03-06-19 | 16:47

Heb al vaker gezegd dat ze het Suikerfeest moeten koppelen met het feest van Sinterklaas.
Suikergoed en marsepein... waarom niet?

sociaal_econoom | 03-06-19 | 16:45
-weggejorist-
Jan Leul | 03-06-19 | 16:45
-weggejorist-
Baron de laclou | 03-06-19 | 16:28 | 1
-weggejorist-
Baron de laclou | 03-06-19 | 16:26

Die lizard of OZturk moet gewoon oprotten als het hem hier niet bevalt!

Ronnie D. | 03-06-19 | 16:19 | 1

Opk als ze het hem wel bevalt is oprotten zeer wenselijk

DavidleeRoth | 03-06-19 | 16:48

Het is een poging om NL is een soort multireligieus land te veranderen, alsof we dat zijn en alsof dat iets goeds is.. iets 'vooruitstrevends'... terwijl we gvd de Verlichting al hebben gehad.
Hou eens op met dat tijdreizen naar de middeleeuwen, of voor al die aanhangers van de zo gewenste culturele retardatie; verkas gewoon zelf naar een achterlijk gebied vol moslims om dat 'feest' van je te vieren, vreet jezelf maar vol met elke nacht met je vette zoete diabetes2meuk en sluit af met een maal met nóg meer suiker en die bloedklonter komt vanzelf wel terecht waar ie hoort...
Als de tijd stil staat, zeker als het om veranderingen tav een idiote, onveranderlijke religie en bijbehorend boek gaat, hoor je in het verre verleden en niet hier.

Yumi | 03-06-19 | 16:16 | 2

Nederland is al zeker sinds de beeldenstorm multireligieus. Heb je ooit van de verzuiling gehoord?

koter | 03-06-19 | 16:38

@koter | 03-06-19 | 16:38:
Jij bent het voorbeeld van degene die in t politiek-religieuze sprookjes trapt; alsof NL een religieus land is en erger nog; multireligieus zelfs wat er zijn naast de variaties mbt to het Christendom nog wat andere sprookjes binnengeharkt..
NEE! we horen bij de minst, althans HOORDEN.. bij de minst religieuze landen ter wereld en dankzij de import van de moslims zijn er meer gelovigen bijgekomen, maar dat maakt ons land nog niet een multireligieus land.
Tja puur als je kijkt naar alle kolderverhalen bij elkaar opgeteld die iedere simpleton maar aanhangt, het zijn er indaad veel, dus multi..,maar we zijn géén religious land, hoe graag de SP, CDA ,CU en DENK dat ook willen, we zijn het niet en alleen al daarom hoeven we geen religieuze feestjes op te leggen aan iedereen die wat te vieren heeft volgens diens kolderverhaal van voorkeur.
Daarbij staat de islam haaks op westerse verlichtingswaarden en democratie (er)kennen ze ook al niet, DENK heeft er dus niets te zoeken in de democratie.
Geef iedereen liever een aantal dagen vrij per jaar naar eigen keuze.

Yumi | 03-06-19 | 19:01

Heeft DENK het ook over het Suikerfeest voor Marokkanen? Die vallen (vaak) niet op dezelfde dag. En dat was een paar jaar geleden al het commentaar van Arib. Er is niet één Suikerfeest, er is er een voor Turken, Marokkanen en Sjiieten vs Soennieten. Als DENK dus vrij vraagt voor het Suikerfeest, vraagt hij meerdere dagen aan ("inclusief") of sluit hij andere groepen uit. Anyway, zijn vraag is dus op zijn minst diffuus.

Non_Smoking_Gun | 03-06-19 | 16:14 | 2

zijn vraag is puur bedoeld om de slachtofferrol aan te kunnen nemen.

theJ71 | 03-06-19 | 16:15

Oh, je vergeet het suikerfeest van de bijziende imams, die zien de nieuwe maan pas een halve week later.

happen_maar | 03-06-19 | 16:17

"te laten tonen". NL politicus met dubbel paspoort. Man man.

F1802 | 03-06-19 | 16:12

Maar volgens mij kunnen dit soort voorstellen prima door de beugel in Turkije.
Hartstikke groot land met nogal poreuze grenzen ook dus iedereen kan er zo naar toe.

Parel van het Zuiden | 03-06-19 | 16:10

Fijn, een voorstel om het probleem te vergroten...
Laten we het dan meteen goed doen, en alle geloofsgerelateerde feestdagen verwijderen. Iedereen er 4 vrije dagen per jaar bij, en zoek lekker zelf uit wat je er mee wil doen.

mark1487 | 03-06-19 | 16:09

Einde Suikerfeest plannen op Hemelvaartsdag. Probleem opgelost, gedaan.

McFlym | 03-06-19 | 16:05 | 3

Graag gedaan...

McFlym | 03-06-19 | 16:05

niet helemaal op de hoogte van het verschil tussen de christelijke feestdagen en het maan gedoe van die gekke molims begrijp ik?
Gevalletje 'als Pasen en Pinksteren op één dag valt'

theJ71 | 03-06-19 | 16:12

Hij mag van mij 365 dagen per jaar op reces... in Turkije.

BonSens | 03-06-19 | 16:04

Vorig jaar liep hij er ook al over te zeiken.

born2killn00bs | 03-06-19 | 16:03

Steeds een stapje verder met de verislamisering van dit ooit zo prettige land.
Het wordt de hoogste tijd om 2 paspoorten niet te tolereren. Als het land van 2e paspoort daar niet aan mee wil werken, uitzetten.

bqbq | 03-06-19 | 16:01 | 2

Het wordt tijd om islamieten te weren uit NL. Dat 2e paspoort verhaal is alleen maar politiek correct gelul.

Beefbus | 03-06-19 | 16:15

Het tweede paspoort afschaffen, keuze laten maken en het niet gewenste paspoort door de schredder.

brie-de-penis | 03-06-19 | 17:51

Met een uitkering heb je toch al 365 dagen per jaar vrij?

theJ71 | 03-06-19 | 16:01

Na de zomer is het helemaal feest, krijgen naast de herfstvakantie ook nog het Offerfeest van Bram, geen idee wanneer, hangt van de maan af, met zijn allen een paar rondjes rond een meteoriet wandelen in een zandbak. Ondertussen in je Alibaba-Avondwinkel 070, onder de toonbank wiet en alcohol verkopen aan 18-min jeugd, als de camera net even stuk was….

hetgingperongeluk | 03-06-19 | 15:55 | 1

Schaf alle religieuze feestdagen die niet op een bepaalde datum vallen af en compenseer deze op andere door de overheid vastgestelde dagen verdeeld over het hele jaar. Dan zijn we verlost van dit jaarlijks terugkomend gekreun van dit soort groepen

dr.kweetniks | 03-06-19 | 16:01
-weggejorist-
jozeflinders | 03-06-19 | 15:55

Ik ben 'racistisch'. Deze man moet z'n 2e paspoort inleveren en terug naar Turkije gaan. Dat had Lubbers eigenlijk moeten doen. Maja, hij was 'christelijk'. Dus kom maar binnen, hier heb je een 2e paspoort.

Thoth | 03-06-19 | 15:51 | 3

Mijn vriendin heeft 3 paspoorten. En 2 rijbewijzen. Moet die ook het land uit? En welk land is dat dan?

Red shirt | 03-06-19 | 15:57

@Red shirt | 03-06-19 | 15:57:
Timboektu

joppo0 | 03-06-19 | 16:04

@Red shirt | 03-06-19 | 15:57: Het staat haar vrij om te kiezen.

Weetje71 | 03-06-19 | 16:48

Hij heeft gewoon een punt. Al die vastgestelde data en tijden. Dat is precies de reden dat het op bepaalde moment veel te druk is op de weg met als gevolg dat het land vaststaat terwijl paar uurtjes later er niets meer aan de hand is.
Zo ook met de zomervakantie. In een paar weken tijd gaat / moet het volk massaal op vakantie omdat de scholen en de bazen zo flexibel zijn als een betonnen muur met als gevolg dat alles bomvol zit, files op de heenweg. files op de terugweg en als klap op de vuurpijl men de hoofdprijs betaalt. Één groot drama terwijl een paar weken later er niets meer aan de hand is en men voor een leuke prijs dezelfde vakantie heeft.
Kuddegedrag veroorzaakt door het neoliberalisme voor optimale controle over de onderdanen.

ProAsfalt | 03-06-19 | 15:50 | 3

Daarom fan van SvPO-opleiding, 10 schooldagen per jaar vrij op te nemen. In overleg.

Mammeloe | 03-06-19 | 16:01

schoolvakanties worden al lang verspreid over verschillende tijden in het noorden en zuiden des lands, dus maak eerst je huiswerk voordat je domme dingen gaat roepen.

Ronnie D. | 03-06-19 | 16:15

Wat heeft dit gezever met het suikerfeest te maken? Jij hebt het over flexibiliteit van bestaande feestdagen. Öztürk heeft het over het vaststellen van een feestdag uit een vijandelijke cultuur.

Phat_Phuc | 03-06-19 | 16:29

Op "zondagavond of zondagmiddag" stemmen. Zodat de CU en SGP niet mee zullen stemmen. Fraai hoor. De vijfde colonne is goed bezig.

meneer der meneren | 03-06-19 | 15:49

Oke. Geen probleem. Volgende week maandag krijgt ie een extra vrije dag.

The2Amendment | 03-06-19 | 15:49

Baardmans heeft natuurlijk groot gelijk, in die zin dat we helemaal geen opfficiele dagen meer moeten hebben. Seculiere maatschappij, ik ben er voor. Dus ierdeen een vrije dag of 30, en zie maar wat je er mee doet in een jaar op een tijdstip dat het jou uitkomt.
Ok je kunt je natuurlijk gewoon aanpassen aan de heersende leidgevende cultuur, al was het maar uit beleefdheid.

BenPakdee | 03-06-19 | 15:48

Volgens mij is het merendeel van die miljoen al vrij. En NPO Politiek 24 op de schotel?

Peter_la_Selie | 03-06-19 | 15:47

Hij heeft het hier vooral over zichzelf en een stemming in de 2e kamer. Niet zo interessant. Maar van mij mogen ze 2e Pinksterdag zo inruilen tegen het Suikerfeest als officiële feestdag. Uiteindelijk weet bijna niemand in Nederland wat er bij Pinksteren gevierd wordt en waarom we daar 2 dagen voor nemen!

Simon_GS | 03-06-19 | 15:46 | 4

Helaas, maar dat kan niet. Staat en geloof zijn niet gescheiden in NL. Houdt in dat het Suikerfeest niet mag, want het is niet christelijk en Pinksteren moet blijven ook al weet niemand waar het voor is.

Vini_Q | 03-06-19 | 15:57

@BenPakdee | 03-06-19 | 15:51: Pff, traditie is voor ouwe mensen die bang zijn voor verandering.
Traditie is brieven sturen. Traditie is eerst trouwen. Traditie is minstens 6 kinderen. Traditie is dood gaan voor je 60e.

mark1487 | 03-06-19 | 17:27

Goh tip voor mensen die nederland verlaten hebben ga eens vragen aan de regering van je nieuw land of ze wat Nederlandse feestdagen willen invoeren...

Rene046 | 03-06-19 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg de tering engnek!

overVecht | 03-06-19 | 15:43

Het enige gebaar dat ik richting de moslimgemeenschap wil maken is een dikke, uitgestoken middelvinger.

Phat_Phuc | 03-06-19 | 15:41 | 3

Wat goed dat jij dat durft jôh. Alle meisjes zijn vast smóór op je.

Prinsemarij | 03-06-19 | 15:47

@Prinsemarij | 03-06-19 | 15:47:

Nee, dat vinden ze racistisch en vervolgens stemmen ze islamimportpartijen.
.
En met de huidige instroom wordt dat binnen een jaar of tien toch wel een beetje lachen voor de mannen van Nederland.
.
Terug naar pre-1919. And it was all of your own making...

Parel van het Zuiden | 03-06-19 | 15:56

Morgen moet de Tweede Kamer een stemming houden of we wel of niet dubbele paspoorten willen. Ideaal moment ervoor.

K. Westergaard | 03-06-19 | 15:41

Wilde hij vorig jaar ook. Hij is wel consistent.

BrokenTipi | 03-06-19 | 15:40

Zieken, zuigen en zeiken, treiteren en provoceren. Zie daar het partijprogramma van Denk (voor al uw Destructiewerken).

Rationa | 03-06-19 | 15:39 | 3

Het lijkt de PVV of FvD wel.

Red shirt | 03-06-19 | 15:44

DenK, Dom en Kansloos.

Twisted_Faith | 03-06-19 | 15:44

Giflam. Helemaal klaar mee.

Verderkijkert | 03-06-19 | 15:37

Het is alleen nog maar een kwestie van tijd. Ze blijven net zolang drammen totdat het Suikerfeest een wettelijke feestdag is. Net zolang drammen totdat de hoofddoek bij de politie is toegestaan. Net zolang drammen totdat onze geschiedenis is herschreven. Net zolang drammen totdat vrouwen achter in een stoet met een lap op hun kop moeten lopen en een aparte ingang hebben. Drammen, drammen, drammen. Ik ben ze spuugzat.

osolemio | 03-06-19 | 15:35 | 1

Zelfs bij A.Heijn zitten ze achter de kassa met zo’n maf kopvod

Coolcalmcollected | 03-06-19 | 20:21

DENK zit in de oppositie. Van mij mag ie de hele ramadan wegblijven.
Geen idee of hij normaal wel aanwezig is, maar afgezien van de boel lopen trollen is DENK niet relevant. Stelletje Turks nationalistische Grijze Wolven die in het Nederlandse parlement weinig te zoeken hebben.
En waarschijnlijk zit hij gedurende de ramadan gewoon op het toilet zijn Turkse pizza met döner kebab te eten zodat niemand het ziet. Als of dat niet te ruiken is voor diegene die na hem komt.

Osdorpertje | 03-06-19 | 15:33 | 1

En nooit meer terug komen.

taylor 1000 | 03-06-19 | 15:36

Ik begrijp volgens mij ineens het spreekwoord 'Geef ze een vinger, en ze nemen je hele hand':
> Tijdens het werk bidden (in de baas zijn tijd), dat is een vinger.
> Tijdens Ramadan om 21:30 even 20 minuten eten (in de baas zijn tijd), dat is nog een vinger.
> Tijdens het Suikerfeest vrij (in de baas zijn tijd): dat is dus de hand!
Wanneer krijgen we eigenlijk eens iets terug?

JackStick | 03-06-19 | 15:32 | 2

Nooit.

Goofje | 03-06-19 | 15:33

U krijgt een prachtige verrijkte multiculti samenleving. Wees dankbaar dhimmi.

The2Amendment | 03-06-19 | 15:50

Geitenneuqers feest reces.

funkyd | 03-06-19 | 15:30

Gewoon werken en niet , anders!!!!

vanrechteren | 03-06-19 | 15:29 | 2

Anders gewoon een vrije dag nemen. Moet ik ook als ik Sonkran wil vieren.

BenPakdee | 03-06-19 | 15:43

Op het zg. Suikerfeest gaat het om de Soera van het Zwaard, de 'moeder aller soera's':
Soera 9, vers 5: “Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.”
Kortom het Suikerfeest is geen feest, doch een bloederige uitroeiing van anders- en niet-gelovigen.

CiTy3 | 03-06-19 | 15:29 | 1

Exact. Semantisch doet ze dat goed; religie van de vrede, diversiteit en inclusief, maar in de kern is het een gitzwarte veroveringsideologie, vermomd als religie.

Mammeloe | 03-06-19 | 15:51

In het onderwijs ontbreken ook de nodige cultuurverrijkerskinderen deze week.

BrutusBosch | 03-06-19 | 15:28

Suiker is moord! (iswelzo)

Hollende_Kleurling | 03-06-19 | 15:28 | 4

@BenPakdee | 03-06-19 | 15:45:
Ja de hele qwerty-gemeenschap en z'n transgenders tevreden houden wordt nog wel een uitdaging.

Hollende_Kleurling | 03-06-19 | 15:47

@BenPakdee | 03-06-19 | 15:45:
Overigens kun je Hindoes alles wijsmaken. Slecht vorig leven geleid, sorry geen feestdag. Volgend leven beter..

Hollende_Kleurling | 03-06-19 | 15:54
▼ 1 antwoord verborgen

Tweedeling = OK

HogeNood | 03-06-19 | 15:27

Het suikerfeest is slecht voor het gebit.

Gulliver | 03-06-19 | 15:26 | 2

ObesiTas

BrutusBosch | 03-06-19 | 15:29

Zullen al die gevluchte tandartsen uit de vredelievende moslimlanden er wel weer flink aan verdienen.

meneer der meneren | 03-06-19 | 15:38

Wij zitten niet te wachten op dat soort (suiker)-feestjes.

halve chick | 03-06-19 | 15:24

eigfenlijk vind ik het prima dat Denk morgen niet stemt. Kan dat niet tijdens de hele ramadan?

Sqbar | 03-06-19 | 15:23 | 1

Eigenlijk, dus.

Sqbar | 03-06-19 | 15:24

Neem een snipperdag zeikstraal..

Mahazioth | 03-06-19 | 15:23

Iemand gezien hoe op dit verzoek gereageerd is door de aanwezigen? Kan niks vinden.

Poesmobiel | 03-06-19 | 15:23

DENK moest een partij worden voor 'alle Nederlanders', zo schreven zij in 2015 in hun manifest, ongeacht 'of je ouders in Amsterdam zijn geboren of Agadir, Purmerend of Paramaribo, Karaman of Kampen'. In de praktijk lijkt daar vrij weinig van terecht te komen, en komt DENK alleen op voor de moslimgemeenschap. Misschien wordt het eens tijd om 'alle Nederlanders' eerlijkheidshalve te veranderen naar 'alle moslims'? www.bewegingdenk.nl/wp-content/upload...

JackStick | 03-06-19 | 15:22 | 2

Sterk argument om dat inderdaad eens te doen. De subsidieregeling is hierop gebaseerd.

Willem_Oltmans | 03-06-19 | 15:24

Volgens mij is denk ook eens gevraagd hoe ze denken (als dat mogelijk is) over de lgbt's in nederland, maar volgens mij gaven ze geen antwoord.

brie-de-penis | 03-06-19 | 17:59

Hij ging net ook nog behoorlijk tegen Arib tekeer. Iets met de selectieve kritiek van de Kamervoorzitter op de filmpjes van DENK.

Mannes | 03-06-19 | 15:22 | 1

Sommigen plegen hun geweld op straat in Eindhoven, anderen van achter een microfoon. De houding en gedachtegang is hetzelfde.

TeeJee | 03-06-19 | 15:27

Op werk ook al hier. Nee, ik kan op 4 juni niet werken, want ik heb dan suikerfeest. Tsja, heel veel verpleegkundig personeel weer afwezig vanwege zo'n nietszeggende religieuze kutdag. Gelukkig hebben we ook een dame van administratief personeel, uit Iran, rookt, drinkt, doet alles wat allah verboden heeft en eet gewoon moe, doet niets aan die hele mikmak. Zo kan het ook!

Tostiapparaat | 03-06-19 | 15:21 | 3

Dat kan je volgens mij nog helemaal niet weten. Eind van de Ramadan kan je pas vaststellen als de maan zichtbaar is. Dat is in Nederland pas rond 22:00 uur het geval. Dan pas wordt duidelijk of het Suikerfeest dinsdag of woensdag is.

BTW: 99,9% van de Perzische Iraniërs is geen moslim. De kans dat je in Nederland dus een Iraniër tegenkomt die ook moslim is is vrijwel nihil.

koter | 03-06-19 | 15:29

@koter | 03-06-19 | 15:29:
Klopt. Maar heb er met twee in de klas gezeten, tweelingbroers. Superslimme gasten, hoogste klassecijfers voor Wiskunde en Natuurkunde.
Maar in de pauzes maar in die Koran bladeren he.
Om over opvattingen over homo's en vrouwen maar te zwijgen.
Maar wel fijn in het veilige Nederland komen rondparaderen met je Perzische misplaatst trotse harses. Trots waarop dan?
Je ayatollahs? Dat je er nooit meer heengaat en het land nooit zult (op)bouwen?
Je "cultuur"? Die er in de eerste plaats voor zorgde dat je helemaal van fukking IRAN via Duitsland ook nog naar Noordzeestaatje Nederland meende te moeten gaan?
Hoe dan!

chicago river | 03-06-19 | 15:44

@chicago river | 03-06-19 | 15:44:

Niet elke Iraniër is Pers. Dit onderscheid moet je wel maken. Veruit de meeste Perzen zijn extreem seculier en hebben sowieso weinig met godsdienst. De religieuze elite in Iran zijn daarom vaak ook Azeri's. Khamenei is bijvoorbeeld geen Pers maar Azeri. Khomeini is van origine Indisch (Noord India). De anderen minderheden in Iran zijn vaak wel strikt in de leer zoals de Baloch, Turkmenen, Koerden en Arabieren. Een praktiserende Perzische moslim is echt een uitzondering op de regel. Veel Perzen zijn zelfs uitgesproken anti-islam. Vandaar ook dat vrijwel alle ex-moslimcomités in het Westen door Perzische Iraniërs zijn opgericht. In Nederland bijvoorbeeld Ehsan Jami, in Engeland Maryam Namazie... de primaire anti-islamactiviste in België Darya Safai. Heb je in Nederland ook nog Afshin Ellian en zijn zoon Ulysse. De meeste van deze mensen zijn overigens nooit moslim geweest.

Des te nationalistische een volk is des te minder religieus. Perzen zijn extreem nationalistisch. Turken iets minder maar nog steeds heel nationalistisch. Ook niet vreemd dus dat beide in de islamitische wereld de reputatie hebben laks te zijn in religieuze zaken.

koter | 03-06-19 | 16:08

De drie heren van DENK zijn helemaal geen praktiserende moslims. Van Özturk is zelfs bekend dat hij net als die andere Turk (van Groenlinks) Zihni Özdil niet van de alcohol kan afblijven - schijnt het vooral van Bacardi Cola te moeten hebben. Dit acteren is vooral voor de achterban bedoeld.

koter | 03-06-19 | 15:19 | 6

Alcoholonthouding is geen grondbeginsel van de islam. Dat is er door een generaal als inlegvelletje bijgestopt, omdat z'n soldaten zich elke avond lam dronken en de ochtend erop niet konden vechten... De islam hangt aan elkaar van inlegvelletjes.

Vuurwezel | 03-06-19 | 15:44

@Vuurwezel | 03-06-19 | 15:44:

Alcohol wordt letterlijk genoemd in de Koran als grote zonde.

“Zij vragen jou (o Mohammed) over alcoholhoudende drank en over het gokken. Zeg: “In beide is een grote zonde en voordeel voor de mensen (te vinden), maar de zonde in beide is groter dan het voordeel ervan.”

(Hoofdstuk 2 vers 219)

koter | 03-06-19 | 16:19

@koter | 03-06-19 | 16:19: zoals ik al zei, is een inlegvelletje. mohammed was sowieso een analfabeet, die zelf nooit iets vastgelegd heeft. de huidige koran is niet eens de "originele" versie. iemand die na de dood van mohammed alle macht naar zich toe wilde trekken, heeft het boek naar zijn voordeel herschreven en alle andere versies laten vernietigen.

Vuurwezel | 03-06-19 | 16:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Werd tijd !

CalamityJane | 03-06-19 | 15:19

Eisen, nemen, janken en nooit geven. Het verhaal van de islam.

Vod Kanockers | 03-06-19 | 15:16 | 1

Het geeft wel een hoop ellende.

voldemort | 03-06-19 | 15:55

Gewoon een extra suikergig snoepje voor de energie en voor het op peil brengen van de bloedsuikerspiegel, dan houd je het wel vol, dat vreselijk inspannende stemmen.
Heb nog een goeie suggestie.
www.nootzaakapeldoorn.nl/wp-content/up...
Jodenvet heette dat, wordt nu heel policor borsthoning genoemd, maar het blijft natuurlijk jodenvet.
Heb ook nog een leuke poster voor op zijn Haagse kamertje.
poster.keepcalmandposters.com/4423301....

Schoorsteenveger | 03-06-19 | 15:16

Toekomstige generaties gaan terugkijken naar deze tijd waarin wij nu leven, en zich afvragen hoe het toch in godsnaam mogelijk was dat dit soort figuren ooit in het hoogste bestuursorgaan van Nederland terecht hebben kunnen komen.

JackStick | 03-06-19 | 15:15 | 1

Ja, en de ken dat we geschift waren in die periode. En dat klopt ook wel.

Willem_Oltmans | 03-06-19 | 15:25

Er moet helemaal NIETS klote Turk! Scheer je weg landverrader en miezerig misbaksel. Bah, 2 moslim topics en alle 2 laten weer duidelijk zien dat ze ons niet willen, mogen en integreren.

Indoneesje | 03-06-19 | 15:14

Die dat maar in je eigen land! Adios.

Het Noorden | 03-06-19 | 15:14

'Wie jankt als een klein kind, wordt als man niet serieus genomen' . Luidt het Turkse gezegde.

Willem_Oltmans | 03-06-19 | 15:13

Straks zeker ook vrij op de dag dat ze bij baby's de genitaliën verminken.
Dan is ie het hele jaar op reces.

Mammeloe | 03-06-19 | 15:13

Volgende keer verkiezingen op het suikerfeest, komen ze ook niet meer terug in de kamer.

Sun_puppy | 03-06-19 | 15:13 | 1

Voor Jihad wordt uitzondering gemaakt.

HogeNood | 03-06-19 | 15:36

Een paling in een emmer snot.

Mr.Crowley | 03-06-19 | 15:13

"Baardkammer des Vaderlands Selçuk Öztürk" = "Baardkammer des Vaderlands Seltsjoek Euztuurk".

Het Nederlands kent geen "ç", "ö" en "ü". Deze karakters wél gebruiken, is hetzelfde als "suikerfeestvrij" geven.

Cen Bramer | 03-06-19 | 15:12 | 3

Jawel hoor: reçu, coördinator, etc.

Red shirt | 03-06-19 | 15:34

@Red shirt | 03-06-19 | 15:34:-
-reçu > OK;
-'ö' is GEEN letter, maar begin van nieuwe lettergreep.

HogeNood | 03-06-19 | 15:40

@Red shirt | 03-06-19 | 15:34: Wow! een grammatica-nazi onder de taalnazi's ;-) Je hebt gelijk. Ik zal rectificeren:
Het Nederlands kent de toegepaste uitspraakregels voor "ç", "ö" en "ü" niet. Deze uitspraak wél gebruiken, is hetzelfde als "suikerfeestvrij" geven.

Wellicht kunnen we een eerste handreiking doen door vanaf nu te spreken over "Şeker Bayramı" (Sjeker Bayramuh) om het Turkstalige deel van de inwoners ten gunste te zijn en "Eid-Al-Fitr" (Eid-oel-Fitr) voor de Marokkaanse/overige Moslims?

Dus:
"Zucht. Öztürk wil extra vrij wegens Şeker Bayramı, ofwel Eid-Al-Fitr, ook wel het 'kleine feest', of 'Ramazan Bayramı' genoemd"

Cen Bramer | 03-06-19 | 16:14

Het suikerfeest is toch een slachtfeest worden de geiten en schapen op een sadistische manier afgemaakt

gerrit5042 | 03-06-19 | 15:11

En het antwoord = Nee Lul dat doen wij niet!

NjetNiet | 03-06-19 | 15:10 | 1

komt wel

Witte waas | 03-06-19 | 15:15

Alle “wettelijke” vrije dagen, recessen en vakanties opheffen. Laat iedereen toch lekker zelf kiezen.

Bakje Friet | 03-06-19 | 15:10

De nep moslim wil graag een cola Bacardi drinken

Eddy67 | 03-06-19 | 15:10 | 1

En een lekkere gehaktbal bij het tankstation als niemand kijkt...

Willem_Oltmans | 03-06-19 | 15:26

Ik las ‘een handig besneden filmpje’. Zal geen onlogische associatie in deze context.

Koning Willy | 03-06-19 | 15:05 | 1

Metoo.

Mammeloe | 03-06-19 | 15:11

Dacht dat het de @Hollende_Kleurling was die hier ooit cynisch neerpende:
-"Islém is is Islém, buig voor de Korén!"-
Wie het ook was, die tegelbakker van toen, had, al dan niet cynisch, zo een punt.
Kort en krachtig, maar WAT een punt gemaakt.

chicago river | 03-06-19 | 15:04

En daar bleef het niet bij. Zo net kreeg Öztürk van Arib nog zo'n 'n prachtig verbaal pak op z'n donder. Hij gaat voor- en het wachten is op zijn definitieve knock out in tweede instantie. Na de dweilpauze op debat direct..

Han-Xi | 03-06-19 | 15:03

Hier kan je toch alleen maar om lachen. Wat een fucking clown is die man. Hij, die glimworm en de rest van de Moslim-PVV is één grote grap.

de IJsman | 03-06-19 | 15:03

Hij liegt,.. er wonen geen 1 miljoen moslims in nl. En ze zullen een keer moeten kiezen... NL paspoort of een andere.

horsteknots | 03-06-19 | 15:02 | 9

@Red shirt | 03-06-19 | 15:08: Je bent een vervelend mannetje.

Urotsokudoji | 03-06-19 | 17:43

@Red shirt | 03-06-19 | 15:08: Het aantal zegt niet zoveel. Het gaat om de impact van hun (gewelddadig) gedrag. Met twee man en 'n paardenkop kan je de meest massale en bloederige aanslagen plegen. En jaar in jaar uit over één onderwerp- suikerfeest - blijven drammen werkt. Drammen is al 1400 jaar succesvol.

Han-Xi | 03-06-19 | 18:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Gidsland Israarwel ? Flikker op zeg! O wacht, dat was sarcasme? Beter we schaffen ook die paar gristelijke feestdagen af (wel gecompenseerd met extra vakantiedagen), dan kan iedereen lekker zelf weten wanneer te snipperen (om al dan niet iets zweverigs rond omnipotente spookjesfiguren te doen). Had ik al gemeld dat ik atheïst ben?

Azijnist | 03-06-19 | 15:01

Voor Karnaval krijg je ook geen vrije dag, die moet je opnemen van je verlof-saldo. Opbokken!

Gaz21 | 03-06-19 | 15:01

Drammen, drammen, drammen...

EefjeWentelteefje | 03-06-19 | 14:59 | 2

Zelfs al zouden wij zo stom zijn dat gebaar te maken het zou nooit genoeg zijn voor de heer Ozturk en Kuzu en zijn achterban. Altijd maar eisen, drammen nooit tevreden zijn.

lingo star | 03-06-19 | 15:02

@lingo star | 03-06-19 | 15:02:
Vooral ook als je beseft hoeveel die achterban aan oetkeringen, toeslagen, kwijtscheldingen en aanverwante 'regelingen' toucheert.
Allemaal opgehoest door de braaf werkende belastingbetaler, in de meeste gevallen zo'n minderwaardige kaffir. Wij dus.

EefjeWentelteefje | 03-06-19 | 15:16

Prima, dan boek je een enkeltje Ankara en blijf daar...

De Pilsvogel | 03-06-19 | 14:59

Het lijkt net of hij niet woedend is.
Is hij wel.
Knap, die controle over je emoties.

RickTheDick | 03-06-19 | 14:58 | 1

Voor een sociopaat is dat een dinsdag.

Kop Kaaz | 03-06-19 | 15:39

Tsja, hij denkt gewoon al dat ze het land al overgenomen hebben.
Nog niet vriend, nog niet..

Wijze uit het Oosten | 03-06-19 | 14:58 | 1

Heel juist....'nog'

KutFilosoof | 03-06-19 | 14:59

dubbel paspoort??? eeuwig op reces.... en vooral "elders"....

surffee11 | 03-06-19 | 14:58

Dit is een beetje van het beDENKelijke niveau vergelijkbaar met de 'Rent is too damn high party', oftewel gemakkelijk scoren voor simpele zielen die niet verder kijken dan hun haakneus lang is www.youtube.com/watch?v=kcsNbQRU5TI

JackStick | 03-06-19 | 14:57

Zo goed als alle islamitische feesten zijn gebaseerd op voor hun belangrijke veroveringen en andere gewelddadigheden.

2voor12 | 03-06-19 | 14:56 | 1

Ja, en dan gezellig basisscholen hier vernoemen naar die veldslagen, slachtpartijen en islamitische krijgsheren. Walgelijk. Maar de Coentunnel moet een andere naam van Denk 020.

Mammeloe | 03-06-19 | 15:08

Wie een vrije dag wil op het suikerfeest moet maar naar een islam land naar keuze uitwijken.

Lt-Kol Kilgore | 03-06-19 | 14:56 | 3

Tot voor kort was Nederland een land met ongeveer de meeste Islamieten, ter wereld.

Red shirt | 03-06-19 | 15:11

@Red shirt | 03-06-19 | 15:11:

lol neem je pilletjes, grapjas.

Kop Kaaz | 03-06-19 | 15:40

@Red shirt | 03-06-19 | 15:11: Maar die waren in het tempo doeloe niet zo fanatiek als nu.

Hetze Haatstra | 03-06-19 | 15:57

Hij vraagt het zo netjes. Zullen we dan eerst de joodse feestdagen wat voorrang geven?
Die vragen n.l. niks en eisen niks en raken steeds meer in het gedrang. Dat van dat
niet eisen kan van die andere 1 miljoen niet worden gezegd

Slough | 03-06-19 | 14:55 | 2

Zo is het.

Willem_Oltmans | 03-06-19 | 15:14

is niet eisen, joh.. is tonen van een goed gebaar... je moet wel de boel omdraaien natuurlijk, blijvend.

lovekila | 03-06-19 | 15:24

Özschürk heeft nog last van de warmte van gisteren.

H. Drievuldigheid | 03-06-19 | 14:55

Geef die man aub de ruimte, houden wij de wereld wel..

schoon-schip-maken | 03-06-19 | 14:55

Ik zie meer heil in een Pek en Verenfeest.

obominotie | 03-06-19 | 14:54

@Kuifje-in-de-EU | 03-06-19 | 14:54: Die weet dat natuurlijk wel, maar voor de meeste van zijn kiezers is Israël slechts een stok om moslims mee te slaan.

JTKDM | 03-06-19 | 14:56

Een fatsoenlijk land dus. Aantal Arabieren vertienvoudigd sinds 1948. Ondanks al die gore genocides waar Groenlinks het altijd over heeft.

Mammeloe | 03-06-19 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ja hoor, neem maar extra vrij... Doe maar gelijk het hele jaar en alle komende jaren daarbij.

bwi | 03-06-19 | 14:50

Ozturk doet helemaal niet aan de Ramadan, dat houdt hij niet vol.

Kuifje-in-de-EU | 03-06-19 | 14:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken