John Cleese krijgt groeten van Wembley Stadium
Welkom in het nieuwe normaal.
"This was the first ever call to prayer (adhan) called at Wembley Stadium yesterday evening during an Iftar event organised by @OpenIftar in partnership with @FA", leest de begeleidende tweet. Een stad die met de tijd meegaat, heet dat tegenwoordig, want de vaart der volkeren is blijkbaar maar gewoon iets dat we zonder enig agentschap moeten ondergaan. Maar goed, laten we vooral eerlijk zijn en niet om het allergrootste probleem heen draaien: het is gewoon mooi en ademt een gemeenschapszin en een relatie met het transcendente. Het is niet dat het Westen daar geen antwoord op heeft. Neem bijvoorbeeld een onderstaande dame in een kerkje, of zo'n Faustiaanse zeemans-hymn daaronder. Maar ja, op de weg van 'meer dan brood alleen', naar vooral meer brood zijn we dat eigenlijk maar een beetje vies gaan vinden. En toen stond er ineens een expansiegerichte nieuwe gemeenschap met een verankerde metafysische beleving in ons midden. Was er maar een essayist die... laat ook maar. John Cleese denkt er vast het zijne van.
Reaguursels
InloggenIk voorspel een grote toekomst van een EU-eigen GOT, dit is alvast de proloog!
Hulde voor dit door GS wederom goed getimede item!
Same here... ik heb sinds 20 jaar vrienden uit Clearwater Florida. Zij komen 1 x per jaar naar NL (via Londen). En elk jaar zijn zij steeds weer en steeds meer geschokt over hoe Europa is veranderd. Het straatbeeld noemen ze de laatste jaren surrealistisch, om maar te zwijgen over het huidige beeld en dat van 20 jaar geleden. Wij zijn de kikkers in de snel opwarmende pan... We kwaken wat, maar zelfs de meest kritische merken niet hoe snel het water warmer wordt. Een uitheemse kikker die er 1x per jaar de pan in en uit springt merkt het wel, en vraagt zich af... waarom blijven die inheemse kikkers zitten...
Leuk hoor maar bij elk filmpje reclame? Als premium lid? Dat stelt dus ook geen reet voor.
Tsja, die debielen denken dat wanneer we islam alle ruimte geven het vanzelf goed komt. Dachten ze in Indonesië ook.
Dit lijkt dus allemaal vergeefse moeite te zijn geweest:
youtu.be/ntt3wy-L8Ok
Ja.
Inderdaad.
Las er eerst wat overheen, maar eigenlijk is dit het mooiste topic van 2019. Nu al.
Same here, kan me hier alleen maar bij aansluiten!
Totdat het een keer genoeg is hoop je dan tevergeefs. Nee de toekomst is een stel ontmande mannen die vanwege pure indoctrinatie nog niet hun moeder zouden durven te beschermen als ze in haar gezicht gespuugd wordt vanwege net teveel enkel in beeld...
We laten het gebeuren mensen. Blame is on us...
Vooral de laatste zin van zijn tweet, het stukje "on someone else's behalf naturally" is eigenlijk het meest wrange stukje.
De Bergmannentjes
De van Muiswinkeltjes
De Klavertjes
De Simonsjes
De Boersmaatjes
De R. de Vriesjes
De Antifaatjes
De van den Boschjes
Twitter
Nu snap ik de brexit beter: ze willen bij de Arabische Liga.
"Rejoice, rejoice, Oh Emmanuel!" God zij geloofd! .... en wat die inboorlingen uit Noord Afrika en het Midden Oosten betreft: "Remember Vienna!"
Ghe ghe die uitspraak popt ook regelmatig bij mij op - mooi hoe springlevend de nagedachtenis aan The Alamo daar nog steeds is.
Het gepruttel dat ik op het moment produceer op het toilet heb ik meer respect voor dan de diarree die ik nu aanhoor dat uit het Wembley Stadium komt.
Ik snap niet dat mensen nog steeds niet doorhebben wat het doel is van Islam.
Da's simpel: het wordt ze niet uitgelegd via de kanalen waar hen de informatie toe komt. En wat er wel wordt uitgelegd is gebaseerd op leugens.
@McMarx | 01-06-19 | 16:05: Onderwijs, media en politiek zijn al tientallen jaren vergiftigd met policordenken. Zie daar nog maar eens uit te komen, als velen zijn gehersenspoeld.
@Reflectie | 02-06-19 | 00:15:
Er zijn nu al een paar generaties gevormd met de doctrine dat de Islam ons verrijkt en onlosmakelijk verbonden is met onze leefwereld, of we dat nu leuk vinden of niet. Kritische geluiden zullen in de toekomst nog veel meer gesmoord worden, waardoor het besef dat het anders kan en zou moeten niet meer, of te laat doordringt, Of de generaties die de pre-islamiseringsperiode hebben gekend deze omslag nog zullen meemaken, is zeer de vraag, Vandaag is rood, en dat duurt echt nog wel even voort,
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."
Het was vast een populaire komiek die deze woorden ooit sprak. Met deze humor kan je nu niet meer mee aankomen.
@McMarx | 01-06-19 | 15:51: Churchill ligt te duizelen in zijn graf van al dat draaien. Wat hebben ze een puinhoop van zijn geliefde britse rijk gemaakt.
" Unfortunately, the buggers came in through the back-door".
@drs. P | 01-06-19 | 16:04: C. was wel een voorstander van de EU
@drs. P | 01-06-19 | 16:04: Opes, ging te snel, een tip als je de kans krijgt lees de biografie Jenny, bio over de moeder van Churchill geeft een waanzinnig interessant tijdsbeeld.
@BenPakdee | 01-06-19 | 16:34: Nee, die zijn gewoon door de voordeur naar binnen gekomen, uitgenodigd door een immigratiewet. Die hebben ze nog een aantal keer aangepast om de stroom te stoppen, maar toen was het al te laat. Churchill was trouwens een fan van de Islam, google er maar eens op.
We gooien onze cultuur te grabbel voor wat?
Voor decennia-lange linkse dwingelandij.
Ik heb een beter liedje voor wembley, eentje van Frans Halsema en Jenny Arean.
Ja, leuk, gister nog gedraaid. Maarre, het kan nog wel hoor. Als je goed zoekt of anders gewoon onder je steen.
Bij mij op de gracht in Amsterdam waar geen water meer in staat flikte de Turkse Diyanet Moskee dit kunstje ook tijdens de museumnacht. Onder mom van cultuur natuurlijk. Godskolere wat een agressieve pokkeherrie. De hele buurt (niet-moslims) liep uit en stond op straat in verbijstering.
Maar ja, wel weer op GL stemmen.
We staan erbij en kijken ernaar...
We kunnen niet zeggen dat we het niet hebben zien aankomen!
Ah, kijk, zie je nou wel dat het wel kan. Ergens in de vroege Middeleeuwen leefden in Spanje immers toch ook de Moren, Joden en christenen vreedzaam naast elkaar? (Of was het nou 'met elkaar'? Afijn, pluis dat verschilletje zelf maar even na in je geschiedenisboekje.)
Ze zijn in 280 na Christus begonnen met de islam eruit meppen, heeft tot 1460 geduurd. Meer dan 1100 jaren waar joden EN christenen niet vrij waren.
@BenPakdee | 01-06-19 | 16:37: Meppen kon pas vanaf 620 AC daar voor was er sprake van een Joods/Christelijke gezellige samenleving.
Ik mis de jaren 80 en 90... Dat je nog zelf kon kiezen of je in aanraking wilde komen met religie en zo niet, je geen enkele moeite hoefde te doen om t te ontwijken. Nu kost zelfs het ontwijken enorm veel moeite en dan nog lukt t niet meer
Confrontaties alom en tijdens de ramadan ziek, zwak en misselijk worden en het de kafirs laten opknappen.
Het zeemanslied 'Roll the old chariot' is gezongen door David Coffin tijdens het Portsmouth Maritime Folk Festival 2010. Meer van hem op Youtube. Daar staat dit filmpje ook.
Superleuke folk song is deze.
Zie nog geen reaguurder die zijn landgenoten beschuldigt van "racisme" omdat ze geen salafistische Salaami blieven, dus laat ik nog maar eens mijn intolerantie voor intolerantie ten toon spreiden.
Het is allemaal leuk en aardig dat sommige Nederlanders\Europeanen schijnen te geloven dat integratie en assimilatie iets is dat vanzelf komt. Ik was er één van, volledig overtuigd dat immigranten de meerwaarde van onze vrijere, hedonistische, wetenschappelijk-seculiere cultuur zouden inzien en overnemen. Zo niet uit intellectuele overweging, dan wel puur door de haram verlokkingen van vrijheid. Ook dacht ik dat als er geen (grote) meerderheid meer in een land zou zijn van één etnisch-culturele groep, de kans op een tweede Holocaust of oorlog ook zou dalen.
Dat bleek een flinke misrekening... Want als je het sec bekijkt, zonder idealen, zie je juist dat landen waar meerdere geloven op één kussen slapen, of meerdere etnische groepen, vaker wel dan niet conflicten krijgen. Of het nu relatief mild is in de vorm van politieke partijen (denk terug aan de Verzuiling met Katholieken, Protestanten, Socialisten en Liberalen alleen al, puur in een land vol Christenen en blanken) tot aan rassenrellen (VS), moorden op blanke boeren (Zuid-Afrika) of het gewelddadig en genocidaal uiteenvallen van Joegoslavië.
Met name die laatste is interessant en wellicht relevant. Bosniërs en Albanezen zijn al honderden jaren Moslim, sinds de Ottomaanse bezetting dat nu eenmaal een taktische zet maakte. Ze zijn\waren niet bijzonder radicaal religieus, dronken gewoon alcohol en deden vaak niet aan hoofddoekjes. Of niet meer dan Servisch-Orthodoxe of Kroatisch-Katholieke omaatjes. Ze spraken in het geval van de Bosniërs, Kroaten en Serviërs vrijwel exáct dezelfde taal. Toch vielen ze met slechts een klein beetje stoken van duistere krachten met veel geweld uiteen, terwijl de centrale overheid in Belgrado ze weer met veel geweld onder de duim in "eenheid" wilde houden. Srebrenica was slechts één tragedie in dat geheel.
Als dat kon gebeuren na honderden jaren samenleving, nabuurschap, assimilatie en gedeelde taal en cultuur, hoe wijs ben je dan om je grenzen wijdopen te gooien voor groepen die niet eens uit een buurland of vergelijkbare cultuur komen, een totaal andere taal spreken en dan maar te hopen dat het vanzelf goedkomt?
Waarom is immigratie of diversificatie van de bevolking van elke natie met een meerderheid een doel op zichzelf? We kunnen elkaar ook op vakantie ontmoeten en leren kennen. We hoeven niet half China te importeren om naar de Chinees te kunnen, of couscous authentiek te laten bereiden door een Berber.
Diversiteit kan leuk en kleurrijk zijn, maar de schaduwzijde is dat je moedwillig een kruitvat creëert, waar een ander slechts de lont van aan hoeft te steken. De Joden wilden ook niet voor niets een eigen staat, waar ze in de meerderheid zouden zijn i.p.v. een minderheid, ironisch genoeg. Vraag het een volk dat tweeduizend jaar minderheidje heeft mogen spelen in talloze landen en culturen, hoe goed dat beviel.
Kun je wel "racisme" gaan roepen en hard bidden dat iedereen zich bekeert tot je ideaal van de Nieuwe Mens die geen onderscheid ziet, geen wij-zij, zwart-wit denken doet, een relativist die zijn eigen geloof en cultuur als volledig gelijk en inwisselbaar ziet met alle andere (maar waarom dan zo blijven?). Of dat we allemaal hetzelfde worden qua kleur, taal en (on)geloof. Maar erg realistisch is dat niet, noch erg vrij of divers.
Zolang de mens een hokjesdenker is, en die menselijke natuur gaat echt niet veranderen, want ook de zogenaamde anti-hokkers stoppen iedere tegenstander erin, kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en ieder groepje een eigen hokje geven op Aarde waar men zich veilig in de meerderheid waant, zonder bewust potentiële zondebok-minderheden of vijfde kolonnes te creëren, en die zo snel mogelijk met de meerderheid laten vermengen. Minderheden zul je altijd wel houden in een vrij land, maar er is geen logische reden om ze expres te creëren of vergroten.
Deze post is een eigen topic waard. Top
*zucht* prachtig verwoord..
Yup, eens. Nuchter perspectief.
Goed betoog@wol
En juist omdat het nooit gaat werken, is het gebeurd. Denk daar maar eens over na, dan wordt de rest ook duidelijk.
Concreet: waar gaat dit voor Nederland in uitmonden? En wat doen we eraan? Gaan we anti-VN maatregelen treffen om mogelijke genocide van welke zijde ook op termijn te voorkomen bijvoorbeeld? Gaan we zelf maar aan de haal naar veiliger oorden om zuiver van geest te blijven? Er komt een punt waarop het kiezen of delen wordt. Kop in het zand wordt elk jaar een duurdere vrede.
Goed zo. Een prima betoog waar elke wegkijker een puntje aan zou kunnen zuigen. Dat gaat dus niet gebeuren, maar dat maakt niet uit. Hulde aan u.
Allemachtig wol, wat mooi geschreven, Hulde!
@squadra | 01-06-19 | 18:36:
Wat mij betreft grenzen dicht(er) of veel selectiever zijn met wat we binnenhalen. Hoeft niet per se dat er geen Islamiet binnenkomt, maar wel dat het zichzelf bedruipt en bepaalde kernwaarden zoals gelijke rechten en vrijheden accepteert.
Op z'n allerminst zorgen dat het gemiddelde niveau van de gemiddelde importeling niet lager ligt dan de gemiddelde Nederlander.
Heel realistisch eerlijk betoog. En waar bovendien!
een minderheid zonder islam is geen probleem. punt.
Nie wieder zorgt voor wieder. Dat komt omdat iedere keer 'Nie wieder' toch nog altijd weer een keer 'Wieder' is.
he Grolsch adverteert weer op GS.
Zin in Grolsch nu
Eigenlijk most GeenStijl nu Grolsch bannen.
@Borrom | 01-06-19 | 15:25:
Nee, juist niet.
Mag dat wel, azaanzaaien?
Het wachten is nu op een prachtige Christelijke kerkdienst in, pak em beet, hartje Mekka ! Wat een feest zal dat worden .....
Ach, alleen de voorgelezen geloofsbelijdenis is al voldoende, doen de moslims ook. Maar dan ook op straaljagersterkte. En vijf keer per dag, 7 dagen per week (voor alle klokgelui-apologeten).
Ja waar blijven die verbindende christelijke evenementen in de Arabische wereld? Werk aan de winkel voor de Chri ehh Europese Unie!
Om de discussie even te onderbreken, wat is dat zeemansnummer fantastisch mooi!
Mijn mooiste Kerst-ervaring was in Luxor. Azan-'battle' van twee grote moskeeen aldaar. Prachtig, mystiek, kippevel. Bewondering, verwondering, verheffing zelfs. Hoe graag zou ik nog een keer zoiets willen meemaken. In Egypte. Niet hier.
Nog niet zo heel lang geleden was ik ook in Luxor en maakte daar diezelfde 'battle' mee - vanaf half vijf in de ochtend. Niet twee moskeeën, maar minstens tien, allemaal net even iets later of vroeger, op iets andere toon, in iets ander tempo. Een compleet gekkenhuis - slapen zat er niet meer in. Toen wist ik heel zeker dat ik er goed aan had gedaan uit Amsterdam te vertrekken.
@piloot47 | 01-06-19 | 14:07:
Ik neem aan dat je het over het gejengel van de minaretten hebt?
Ik had hetzelfde meegemaakt in het oude centrum van Jeruzalem, slapend op het dak van een ho(s)tel er in de ochtend mee wakker gemaakt. Op zich leuk om een keertje mee te maken in het buitenland (in aanraking komen met andere culturen enzo). Maar niet zo leuk om permanent in te leven, mits je geen Moslim bent.
@DolfWeerwolf | 01-06-19 | 14:54: Ik was ooit in Bihac. Dat was stiekum, maar daar gaat het nu niet om. We hadden oordoppen, walkmans en een waakhond. Zelfs met al die voorzorgsmaatregelen liep er altijd wel iemand zwaar over de zeik rond, vanwege die songfestivalmuziek. Maar goed, dat was niet in Nederland, dus een beetje eigen keuze.
@piloot47 | 01-06-19 | 14:07: Velen zijn gevlucht uit Amsterdam vanwege de toenemende intolerantie. Inclusiviteit en diversiteit betekenen: inclusief overlast van diverse culturen. Verbinding betekent: niet kunnen ontsnappen hieruit door een gebrek aan mogelijkheden c.q. middelen.
Ik vond dat zeemanslied echt prachtig, jammer dat het werd afgekapt.
Ja was super! Andere filmpje ook mooi, maar kan het prachtig gezongen Ave Maria in betoverend Oostenrijks kerkje tijdens afscheid familielid niet toppen.
Mooi dat gezang van een schone deerne in een kerk. Het mag nu nog, binnen afzienbare tijd wordt dit op twitter geblokkeerd.
By the way, wie is dat meisje met die prachtige stem in die kerk?
Yep, dat wil ik ook graag weten...
Snowflakeje
@piloot47 | 01-06-19 | 14:12: een snowflake haat het christendom maar kwijlt bij de Islam.
Nee, maar welke Europese grote stad is dan wel zichzelf nog..., John Cleese? Zie steeds meer een opkomende groep jonge vrouwen, niet in gekleurde, maar onder zwarte hoofddoeken. Landen waar ze deze zogenaamd vrijwillig, maar vorm van religievrouwenonderdrukking met pressie naar omgeving willen tegengaan zijn direct met facistisch of rascistisch bestempeld.
Europa stevent met kinderbijslag etc. voor elk kind af, en er wordt wat gebaard, naar een interne Islamitische jihad revolutie. Gaat zomaar klakkelois ernaar toe over. Poorten staan wijd open.
Kan er nog iets tegen gedaan? Jazeker. Maar politici bazelen over inclusiviteit, dagdromen over aanpassing van de Islam naar westerse maatstaven. Maar zo steekt die koran niet in elkaar helaas, verre van dat. Het ziet u en mij als 2e rangs slaafse burgers.
Het roer moet om, nieuwe politieke partijen aan de macht in Europa die duidelijk maken dat dit wel een vrije westerse samenleving blijft en niet een gedrocht onder een sharia.
USA en Canada en andere geallieerden komen ons ivm onze te geringe bijdrage aan defensiekosten in deze wereld ons nooit meer bevrijden. Ik zie het somber in. Zal een kentering nog wel mogelijk zijn?
Er kan niets meer aan gedaan worden, Marrakesh is getekend. Hordes uit sub en Noord Afrika en de Levant / Centraal Azie komen door een bevolkingsexplosie deze richting op, het is hun "recht" volgens onze beteren. Onder het mom van dat ze "klimaatvluchteling" (dus nee geen overbevolking) zijn.
De witte middenklasse zal voor hun meerderen op moeten draaien voor de kosten. De witte en bruine onderklasse die ontstaat zal een keiharde leven lijden wat vergelijkbaar is met de arbeidersklasse uit de industriële revolutie tijdperk. En deze onderklasse zal rap uitbreiden en leden van de witte middenklasse in hun midden verwelkomen. Want er zullen een hoop uit de middenklasse afvallen door belastingen (voor het klimaat, uiteraard).
It's game over man. Het enige wat degenen die deze waanzin zien aankomen nog kunnen doen, is stemmen op 'verkeerde' partijen. Om onze elite te irriteren. En zelfs dat lukt al niet eens, zie de eclatante overwinning van Schrans Timmerfrans afgelopen verkiezing.
@Graaf_van_Hogendorp | 01-06-19 | 14:12:
Geen speld tussen te krijgen.
@Graaf_van_Hogendorp | 01-06-19 | 14:12:
Gelukkig werd ik nog wat vrolijk van het weer en veel vrolijkheid buiten. Maar mogelijk is het sinds Marakesh al te laat ja.
Om uw laatste vraag te beantwoorden: Nee, het kenteringspunt zijn we allang voorbij. Er is dus geen hoop meer en we zijn nu nog een beschaafd volk, dus verwacht geen draconische middelen. We zitten met een heel groot probleem en niemand heeft een oplossing. Kijk, ik heb geen hekel aan al dat vreemde volk, maar het worden er nu wel heel veel, met allemaal hun eigen geschiedenis en trauma's. Ondertussen ontrolt zich een gitzwart scenario waar niemand over mag discussieren.
Seculiere migranten en progressieve moslims willen deze ontwikkelingen ook echt niet, zijn die ook racistisch/fascistisch? Al vraag ik me bij sommigen weleens af, mochten ze gedwongen worden te kiezen, bij wie hun solidariteit komt te liggen.
Flikker toch op, we gaan allemaal naar de pasar malam want historie en we vreten roti want kolonie en noem maar op. Wie besteld er geen durum wegens geen zin om te koken? Wie kent er niemand die mesjogge (jiddisch) is? De murken zijn gewoon de volgenden in de grote Hollandse smeltkroes, sommige passen zich slecht aan, meppen we er wel in zoals we al duizenden jaren doen. De Molukkers hadden ook ff een wake-up nodig. Was meteen klaar toch?
Wat een onzin.
Aanpassing vond alleen plaats toen wij nog een flinke meerderheid vormden. In onze grote steden is daarvan al geen sprake meer, en de situatie op veel scholen is nog dramatischer. Moslims hoeven zich dus niet eens meer aan te passen.
Sterker nog; zowel onze politici als die van Turkije en Marokko zeggen dat dat helemaal de bedoeling niet is. Op bezoek in Duitsland pleitte Erdogan meermaals openlijk voor segregatie; "integratie is een misdaad".
Daarbij komt dat de islam een religie is die alle andere religies verbiedt. Net als het socialisme. Een land met veel islam is dus automatisch een land dat;
- ofwel alle andere religies, ideologiën en zienswijzen hindert of verbiedt;
- ofwel een land dat met veel geweld die kant op gejaagd wordt.
Meer smaken zijn er niet.
Of kun je één uitzondering op die regel geven?
Niet?
@Dandruff | 01-06-19 | 13:25: De ironie wil dat dezelfde politici die een paar jaar terug toegaven dat de multiculturele samenleving was mislukt, ervoor hebben gekozen de import te vertienvoudigen en ons middels 'relentless migration' op de knieën te dwingen. Ik blijf het herhalen.
Ik kan je aardig volgen, maar je ziet één ding over het hoofd; Islam.
@Datsun_Cherry | 01-06-19 | 13:31:
Dat geldt voor een paar politici zoals Merkel. De meeste politici echter bleven die ongecontroleerde massa-immigratie decennialang bejubelen. Ondanks alle feiten vwb criminaliteit, extremisme, instorten sociale stelsels, islamisering, Jodenhaat, etc.
Ik snap hun motivatie niet.
Een liefhebber van de stripverhalen van Hergé wees me zojuist op het bestaan van zoiets als een "vrije pers die dingen uitzoekt en publiceert".
Het zou mooi zijn als we dat in West Europa ook zouden hebben.
Islam heeft anders in geen enkel ander land lekker samengeleefd met andere culturen. Het oude Egypte was ooit meerderheid Christelijk en Turkije ook. Heel andere cultuur, maar toch mondjesmaat overgenomen door de Islam. Indonesië zal ook niet meer zo leuk zijn voor inheemse Christenen, ten opzichte van enkele decennia geleden, gok ik zo.
@DolfWeerwolf | 01-06-19 | 14:56:
Indonesië is een mooi voorbeeld van hoe het relatief snel helemaal de verkeerde kant op kan gaan...
Och ja, het geluid van onderwerping. Brengt de vrede van stoppen van noodzaak bij onderdrukkers tot onderwerpen.
Europa heeft wel wat ervaring met koningen, keizers, dictators en profeten. Vandaar dat het hier traditioneel eens in de vijftig jaren nodig is om bevrijdt te worden van deze of gene. Wij wachten daar wel weer op, zittend op onze handen.
Ondertussen maar meer meer meer EU, want die ziet de islam als bondgenoot bij de omvorming van de westerse samenleving tot beider versie van Utopia. Het moet een keertje goed gaan. Misschien deze keer wel.
Ik moet de moslims waarschuwen tegen laffe ja-knikkers die zeggen dat ze gek zijn op de islam ,want dat is een grote LEUGEN. Die laffe ja-knikkers geven geen ZAK om dat maffe geloofje van jullie. Ik trouwens ook niet maar ik kom er tenminste eerlijk voor uit.
Alles wat zwart is, is zielig en dient gepamperd te worden. Begrijp dat nou eens.
Links gebruikt de Islam slechts als breekijzer tegen rechts. Ze denken dat ze moslims kunnen paaien met hun socialistische heilstaat die hun religie overbodig maakt, maar zien niet in dat moslims zelf links gebruiken als breekijzer tegen de westerse beschaving. En bij dat laatste behoren ook Marx en Lenin.
@MurrayRoodbaard | 01-06-19 | 13:58:
Juist.
En ondertussen is er dus geen islamitisch land ter wereld waar linkse kerkgangers beter worden behandeld dan christenen, hindoes of whatever. Links floreert daar vooral in gevangenissen en op kerkhoven.
Jammer dat ze te blind zijn om dat te zien.
@MurrayRoodbaard | 01-06-19 | 13:58:
Denk dat je het goed ziet.
John Cleese en vele van zijn generatiegenoten hebben nooit geprotesteerd toen de Paki's en Indiërs,Nigerianen,Jamaicanen en andere culturen Engeland kwamen bevolken . En ik denk dat het in NL erger is dan in GB. Hier is 1/3 officieel van niet Europese origine. Wij maken mee wat de Sioux,Apaches en andere Indianen stammen 200 jaar geleden meemaakten. Wij worden op onze beurt overlopen met 110% medewerking van de door ons zelf betaalde overheid door vooral Afrikanen en Aziaten ( Turken zijn Aziaten).
Het gewone volk in Nederland geeft er niet om blijkt altijd weer op verjaardagspartijen en naar de EU verkiezingsuitslag te oordelen. Baudet is net als Fortuyn een "eendagsvlieg",Wilders,"ach die roept maar wat" en wij steken collectief de kop in het zand om de harde waarheid niet te hoeven horen. Wij Nederlanders zijn al lang voor " tirannen" gezwicht en ja het licht is ook al gedoofd want het wordt spreekwoordelijk steeds donkerder om ons heen !
" Don't mention the Foreigners "
Hoe weet jij of ze nooit protesteerden? En was het nodig? Het VK heeft net als Nederland een behoorlijke instroom van niet westerse allochtonen gehad, ook mede vanwege het Britse rijk. Die allochtonen zijn zeker niet alleen maar moslim en een deel van die moslims zijn niet haatdragend.
Veel Indiërs, West Indiërs zijn van Hindoestaanse of Christelijke huize. Ook daar zal men niet dol zijn op de dwingende cultuur van orthodoxe islam ( een veel te groot deel van die religie. Inderdaad).
Het gaat niet om de raciale afkomst, maar dat er een vijfde colonne van dwingende orthodoxe moslims is die daar, en hier, alles naar hun middeleeuwse hand willen zetten.
2 of 3 jaar terug was er na een doofpot affaire een heftig nationaal debat in het VK. Ik was daar toen en heb het mogen volgen. juist vanuit Indische hoek kwam de kritiek op alles wegstoppen onder mom van “ racisme”. ging om moslim gangs van veelal Pakistaanse huize die alle niet islamitische meisjes in groepsverband verkrachten
GB heeft veel koloniën gehad, en inwoners van die koloniën hebben zich later in het VK gevestigd. Hoe had je daar tegen willen protesteren? Nederlanders hebben toch ook niet tegen Surinamers en Antillianen geprotesteerd, die naar Nederland kwamen?
Dat is helaas de enge harde waarheid (the ugly truth)
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 13:10: en dat was niet nodig. Zeker, er zijn zaken aan te merken ten aanzien van die groepen, net zoals dat natuurlijk ook kan op bv de autochtone bevolking. Niemand is op en top keurig en geweldig. Het is echter zo dat met Surinamers, Antilianen, Chinezen, Indiërs enz best goed valt samen te leven en die willen zich houden aan de westerse democratische regels. Voor te veel moslims is dat geheel niet het geval. Dat is juist ook wat niet orthodoxe opiniemakers vanuit islamitische hoek vaak betogen. Zowel daar als hier.
Het is ook hem ‘overkomen’. Ineens is daar het besef dat er een overname gaande is van andere culturen en religies.
we kunnen nog een paar miljoen jaar evolueren als homo 'sapiens', dus misschien eindigt het toch nog beter dan nu.
Nee man, tegen die tijd zijn de oliedollartjes op, want geen zwart goud meer in de grond, en is de hele Wahabistische kermis allang geïmplodeerd. Ze hebben geen werkmoraal, nauwelijks intelligentie door het bestuderen van één stupide boek, houden de helft van hun bevolking binnen, zeer onaangenaam klimaat, dus geen enkele potentie.
En b.v. de linkse leraren en moslim-knuffelaars. Maar gelukkig, dan ben ik dood.
Gaat niet gebeuren beste Henk. Desnoods halen we het verstofte longsword van zolder. Kruizen we die met het kromzwaard.
Ga maar hardop bidden dat er over pakweg 10 a 20 jaar geen publieke sharia-terechtstellingen plaatsvinden in Wembley (u weet wel stenigingen en afranselingen met stok en zweep bij bijv. blasfemie of overspeligheid). En dat de Londenaren dan ook nog live op die screens mogen meegenieten van al dat religieuze spektakel.
Nivea Deep Men Islam.
Zo ruikt de epische teloorgang van de Westerse civilisatie.
Tja, die hele Battle of Britain was dus allemaal voor niets!
U vat het met dat ene zinnetje goed samen;
Al die arme (kind)soldaten (18-25) zijn (aan beide zijden) voor niks ellendig gestorven.
En de elite zag dat het goed was.
De randdebielen van de "elite" hebben Europa (incl GB) helaas de afgrond in geholpen (en gaan er nog steeds gretig mee door).
Het huiveringwekkend gehuil van de azaan. Een aanslag op mijn oren.
Ik vrees de dag dat die afschrijselijke overlast ook in mijn straat te horen zal zijn.
Vrijheid van godsdienst prima, maar val anderen er niet mee lastig.
In Engeland komt de islamitische aap inmiddels ook uit de mouw; gisteravond in "Newsnight" over een scholengemeenschap in Birmingham waar klassikaal sexuele voorlichting wordt gegeven en ook LBHT ter sprake wordt gebracht. De islamitische ouders zijn hier fel op tegen en demonstreren voor de school, ondanks een rechterlijke "injunction". Hetzelfde als in Nederland; de islam staat apart en is geen godsdienst zoals alle andere. Verder zijn dit soort lieden uitstekend in het gebruiken van al onze verworvenheden, voor zover het in hun kraam te pas komt. Of je accepteert het totale pakket en je gedraagt je, of je gaat terug naar de kamelen.
""de islam staat apart en is geen godsdienst(...)""
@ oliebolletje123
Inderdaad, het is een als godsdienst vermomde(..!) veroveringssekte. Maar omdat ze zich als godsdienst hebben vermomd mogen wij er volgens de grondwet niets tegen doen en moeten we ons land en onze kinderen laten overnemen, op bevel van Brussel met hun krankzinnige open grenzen dogma
Don't get groovy. It is just food and sound.
De rest is kopfkino.
Foodfestivals zijn dan ook metaphysical.
Wat lul jij ontiegelijk uit je nek zeg.
John Cleese moet een keer naar Nederland komen, dan kan'ie zich verwonderen aan het Amsterdam-West, Kanalen-eiland en de Schilderswijk.
Ik begrijp niet wat sport met godsdienst te maken heeft. Misschien moet je die 2 zaken maar heel goed scheiden.
Of religie met (grond-)wetten. Ook twee dingen die niet bepaald samengaan.
We zijn al jaren bezig om een sociale onderklasse te importeren. Waarschijnlijk was het werk voor links op.
Het vroegere proletariaat was te lui om aan de revolutie te beginnen. Daarvoor heb je weer gastarbeiders nodig om het vuile werk op te lossen.
Prachtig dat derde filmpje met pure Britse folklore. Zo wil ik Engeland graag in mijn herinnering bewaren. Trotse eilanders met een eeuwenoude volkscultuur. Zelfs voetbal is er geboren. Die straatzanger, dié zou live uitgezonden moeten worden vanaf Wembley.
Britse sea shanties zijn geweldig inderdaad. Zal binnenkort ook wel verboden worden.
@ZonderNaam | 01-06-19 | 12:47:
Modernisering van een oude shantiehit; "What shall we do with islamic prayers ?"
@LV-223 | 01-06-19 | 13:17:
Ik meen dat Inca's ons korfbal hebben uitgevonden. Maar misschien moet ik daar nog wat research doen. Wat betreft voetbal, dat lieg ik niet. Er was een dorp in Engeland gespleten door een rivier. Doel was om een lederen bal van de ene kant van het dorp naar de andere te manoeuvreren. Had ook wel iets van rugby weg. Want hands bestond nog niet. Gebruikelijk vielen er veel doden bij. Anyway zo begon soccer.
@suscrofa | 01-06-19 | 13:28:
Erratum: (met enige trotsheid) het was een gevulde varkensblaas.
https://www.express.co.uk/news/uk/1133692/london-crime-latest-sadiq-khan-london-mayor-police-knife-crime-robbery-statistics
new figures released by London Conservatives counsellors paint a bleak picture of violence in the capital since Sadiq Khan took over as Mayor.
https://www.thesun.co.uk/news/9174703/sadiq-khan-knife-crime-figures-london/
Knife crime, burglary and robbery all soar in London under Sadiq Khan, damning figures show
https://www.weeklyblitz.net/counterterrorism/somalian-parents-sending-children-back-home-to-save-them-from-knife-attacks/
Somalian parents sending children back home to save them from knife attacks
Londonistan.
Ik herinner me de rellen in de Afrikaanderwijk in 1972.
www.vergetenverhalen.nl/2015/09/24/101...
*oh ja..... het heeft niét geholpen! Rotterdam Oud Zuid (Bloemhof-Afrikaanderwijk en Hillesluis) zijn immigranten dorpen geworden.
Een ook Rotterdam heeft een burgemeester met een "migranten" achtergrond.
John Cleese heeft gewoon gelijk. Ik ben tien jaar geleden voor het laatst in Londen geweest en kwam toen al hoofdzakelijk Afrikanen, Midden-Oostentypes en Russen tegen. Dat zal nu ongetwijfeld nog veel erger zijn.
Cleese beschrijft gewoon wat je ziet als je door Londen loopt.
En dat beschrijven mag niet van links.
Oude bekende van moslim knuffelen.
cultuurondervuur.nu/opmerkelijk-nieuw...
He, dat is toch die website voor oud-NSB'ers.... Waarom link je daar naar?
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:33:
Kun je die vrij zware beschuldiging hardmaken?
Niet?
Waarom vindt links laster toch zo belangrijk in elke discussie?
En dan nog.
Belangrijkste vraag is natuurlijk of de feiten in dat stuk kloppen. De uitkomst van 2+2 wordt ook geen 5 omdat Hitler ooit 4 zei, toch?
Carl Benjamin (Sargon of Akkad) heeft een goede video over de reacties op wat John Cleese zei in "The Last Englishman in London":
www.youtube.com/watch?v=ZAeJJYvSok0
Sadiq Khan bijvoorbeeld reageert boos op wat John Cleese schrijf maar doet tegelijk niets anders dan op z'n boze manier onderschrijven wat John Cleese schreef zonder het zelf door te hebben, Dat komt omdat hij zoals de meeste linkse NPCs geconditioneerde gedrag vertoont, gedreven is door impulsen met voorspelbaar reacties.
Ik reaguur even zonder de video gezien te hebben, maar wat mij steeds weer opvalt, is dat 'rechts' realisme stelselmatig verweten wordt vanuit de onderbuik te praten, wanneer zij zich op objectieve feiten en observaties baseren. Voor 'hoogopgeleid links;' daarentegen is het geen enkel probleem om volledig fact free puur vanuit de (aangeleerde) emotie vermeend onrecht aan te wijzen en als racisme of xenofobie te duiden.
Ik ga nog wel even op in mijn wishful thinking.
youtu.be/cJ7Ggo7kgkQ
@Spartacus. Topstuk! Het verhaal, de contrasten en de hypocrisie.
Goed werk!
Gelukkig krijgen ze een brexit! Opzouten met je je sharia! Grenzen openzetten zodat alle gelukszoekers naar londen vluchten...
www.openbeelden.nl/media/3238/Billy_G...
Ironie en sarcasme is aan jou niet besteed, begrijp ik.
@captainobvious | 01-06-19 | 12:37:
Dat kattengejank in het stadion was ironisch en sarcastisch bedoeld?
@Prof. D.A.H. Vintik | 01-06-19 | 12:25:
Dat is van voor mijn tijd, was daar niet van op de hoogte maar was desondanks wel heel blij met de ontkerkelijking, hoewel we daar nu een hele hoge prijs voor gaan betalen, van de regen in de drup.
Dit lopen mijn soort mensen al een jaar of 40/50 te roepen. Eerst onze opa's, later de vaders en nu wij. Als u nog jong bent, moet u maken dat u wegkomt. Staat u voor uw land, dan maak heel veel kindertjes. Dan heb ik het over heel veel. 18-25 dat soort aantallen. Maar dat gaat niet lukken met 1 vrouw. Dus als u verstandig bent, dan pakt u de koffers vast in om overmorgen te maken om weg te komen uit dit verloren land. Engeland is nog vele malen erger dan hier. Daarom lijkt de noodzaak wat minder.
Gebedsoproep in Wembley is natuurlijk een mooie opsteker voor onze profeetbukkende vrienden maar wij krijgen gelukkig een heuse ramadanconference bij de areligieuze en neutrale NTR.
Er zijn er al teveel en ze vermenigvuldigen zich 3x zo snel als ons. De Westerse dynastie is ten einde. We zijn verworden tot makke schapen en we zullen met een bot mes halal geslacht worden.
En jullie verdienen het dan ook helemaal. Ik niet want tegen die tijd ben ik allang weg.
@ZwarteDag | 01-06-19 | 12:22: Snap er geen hoer van, u verdient het niet want allang weg tegen die tijd?
Het is voldoende om nuttige idioten te demonteren, de islam maakt elkaar wel af. Genoeg jezedi en koerden importen en dan komt het helemaal goed.
Soms vraag ik mij af waarom joden voornamelijk links stemmen als het beleid van links de rode tapijt uitrolt voor islamisering en dus antisemitisme. Misschien komt dat omdat joden een eigen thuisland hebben waar ze zich terug kunnen trekken wanneer de 'sjiiet hits the fan' en waar ze kunnen leven met hun eigen cultuur en eigen volk.
Wij hebben dat niet. Hier is dat vastigheid, die een product is van duizenden jaren ontwikkeling, verruilt voor een tijdelijke, modieus, oppervlakkig, en zeer schadelijke iets: deugen in het heden
Je hebt het over links stemmen in Israël, dat is iets anders dan links hier in NL daar stemmen ze nauwelijks voor. Zeker niet voor groen links en hun achterlijke vriendjes.
Door links te stemmen ondermijn je de natiestaat. Dat is funest voor de autochtone Europeaan.
@kempenaer | 01-06-19 | 12:09: Ik ken mensen die vroeger rechts hebben gestemd en die kregen toen soldaten uit een buurland op bezoek.
@donkieshot | 01-06-19 | 12:09: Wat dacht je van Sonja Barend, Harrie de Winter, Clairy Polak, Jakkes Wallage, Job Cohen, Hedy d'Ancona, de Asscher Clan? Allemaal links en Joods.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:17: ik ken mensen die op de grote leider Kim hebben gestemd. Democratie.
@kempenaer | 01-06-19 | 12:09:
En wat doet de natiestaat voor u:
1 het staat rente toe; dat kost u geld. U bent geen bankier dus u heeft er zelf niets aan, uw spaargeld levert niets op.
2 Er is geen "cap" op grote vermogens; wie rijk is wordt rijker. U heeft geen groot vermogen en als u er niet mee geboren bent krijgt u het ook nooit vergaard. Door herverdeling wordt u, behorend tot de middenklasse, wel steeds armer (pensioen aanspraken verdampen, sparen is zinloos enz enz). Ook bij het ontbreken van een vermogensopbouwgrens heeft u dus geen belang.
3. De overheid privatiseert als een dolle zoveel mogelijk basisvoorzieningen want "de markt kan dat beter", waardoor infrastructuur niet onderhouden wordt, kosten steeds verder omhoog gaan, u wurgcontracten moet aangaan met ongrijpbare multinationale monopolisten waarbij u geen loket heeft waar u terecht kunt met uw klachten; u loopt vast in allerlei juridische vragstukken rondom het overeenkomstenrecht. Ook hier heeft u geen belang bij.
Resteert de vraag, waarom zou u zo een natie-staat nog in stand willen houden? Omdat het zo makkelijk is voor belasting heffing misschien?
@kindapaas | 01-06-19 | 13:04: Welkom tot de vrije wereld waar je keus hebt.
1. Als het staat rente toe staat, dan ben je niet verplicht om bij een bank die rente berekend als winstmodel te lenen. Je mag gerust moslim worden en bij een rentevrij bank lenen die op een andere manier winst maakt die ze niet rente noemen.
2. Er hoeft geen cap op grote vermogens als dat geld niet gestolen is of verkregen op legale (niet-corrupte) wijzen. Iedereen die een product van Steve Jobs of Bill Gates kocht en hun daarmee verrijktten deed dat uit vrije wil.
3. "Ongrijpbare multinationale monopolisten" zijn niet een eigenschap van een natiestaat. Monopolieen staan in de weg van vrijheid en vrije-handel. Niemand wil monopolisten van welke vorm dan ook, behalve socialisten en communisten: zij willen alle ongrijpbare multinationale monopolisten vervangen door 1 veel groter en erger monopolist: hun (eenmalig) gekozen partij.
Je bent duidelijk gehersenspoeld met socialistische propaganda. Dat is te herkennen aan je talking-points die niet allemaal de jouwe zijn.
Maar goed: blijkbaar wil je een slaaf zijn van een grote bemoeizuchtige alles bepalend socialistische/communistische overheid. Dat is jouw keus.
Het probleem is dat om jouw wil uit te voeren beroof je de vrijheden van andere individuelen in de maatschappij zoals ik die niets anders willen dan vrijheid en zelf-beschikking. Dat kan op conflicten en oorlogen uitlopen en ik ben bereid om te vechten voor mijn vrijheid als het zo ver komt.
@unshift | 01-06-19 | 13:40:
Zelfs onze eigen overheid noemt rente "zondegeld" (miljoenennota 2014 www.rijksbegroting.nl/2014/voorbereidi... kopje "Voornamelijk als gevolg..."). Ik sta dus niet alleen in mijn inschatting.
Voor de rest heb je gelijk. Ik ben een overtuigd Marxist en tegenstander van een overheid die éénzijdig regulerend optreedt: altijd in ons nadeel. Ik zie een Verenigd Europa als oplossing hiervoor, maar niet als het zich tegelijkertijd afhankelijk maakt van globalistische bank/beurs/industrie kartels.
Bij basisvoorzieningen denk ik overigens niet als eerste aan hobbysoftware: gas, licht, water, transport, gezondheidszorg, infrstructuur onderhoud en dergelijke is dan wat in eerste bij mij opkomt.
Je reageert echter zodanig geprikkeld dat ik het idee heb dat je bijverdienste ervan afhangt.
@kindapaas | 01-06-19 | 14:06: Nee, mijn vrijheid hangt er vanaf: dat is veel belangrijker dan wat dan ook. Dat begrijp je waarschijnlijk niet omdat vrijheid blijkbaar niet je ding is. Dat kan wel genetisch bepaald zijn: ik zie wel een evolutionaire oorzaak in waarom sommigen van ons gewillige-slaven zijn terwijl sommigen zoals ik vrijheid en zelf-beschikking zoeken.
Je maakt nog 1 hele fatale vergissing: geen machtsstructuur (inclusief de EU) heeft het beste voor met je. Dat fout hebben tientallen miljoenen moeten bekopen met hun levens (door honger en genocide) onder soortgelijke Marxistische regimes die jij wenst, waarna de Marxisten iedere keer weer roepen "ja maar dat was niet echte socialisme".
Het beste wat men kan doen is een overheid constitutioneel inperken en leren van fouten uit het verleden met het begrip dat utopische uitkomsten niet mogelijk zijn, en iedereen vrij laten.
@unshift | 01-06-19 | 14:40:
We gaan naar 8 miljard mensen binnenkort, iedere vierkante kilometer op deze planeet is wel zo een beetje toegewezen en tekorten liggen op de loer. Welkom in de 21e eeuw, de eeuw waarin het vraagstuk "wie krijgt wat en waarom, en wie is overbodig en krijgt niets meer" niet beantwoord gaat worden maar wel gaat spelen als nooit eerder. Dan mag je je individuele vrijheid verdedigen in je eentje tegen rondreizende roversbendes, veel succes ermee!
@kindapaas | 01-06-19 | 14:55: Ik ga die roverbendes in iedere geval niet uitnodigen om te komen naar mijn natiestaat voor gratis-shit en waar ze links zullen stemmen om te parasiteren op de krimpende en steeds verder uitgemolken werkend midden-klasse. Dat doet de EU wel.
Dat is namelijk de unholy-alliance tussen de banken en de Marxisten: de banken hebben steeds meer schuldenaars nodig om steeds meer schuld te creëren (met name door drukte uit te oefenen op de huizenmarkt = hogere hypotheken) terwijl de Marxisten een zichzelf vervullende profetie willen creëren van een arme onderklasse en een 'rijke' bovenklasse zodat ze kunnen zeggen: "zie je wel, de armen zijn arm omdat ze worden onderdrukt" en je hebt meer van ons macht nodig. Eigenlijk zit de wereld vol nuttige idioten die hun eigen vijand zijn. Zelfs de huidige socialistisch beleid is mede-schuldig aan hogere huur en huizenprijzen: en de veroorzakers waar jij op stemt doen zich voor als de oplossing.
De EU gaat de wereldbevolkingsgroei ook niet remmen mocht je in dat illusie verkeren, maar eerder versterken door Europa geleidelijk te converteren in de soort landen waar de meeste immigranten vandaan komen. Geen leidende voorbeeld meer, geen welvaart waar je iets mee kan, en geen verlichting meer.
@unshift | 01-06-19 | 15:30:
En daarom moet de EU kantelen. Het is al in gang gezet maar er moet eerst nog flink worden gesparteld.
Voor mij valt er overigens niets te kiezen qua partijen; er is niet één partij die het volgende rijtje in het programma heeft staan (ik heb het al eens eerder gepost, maar ik ben de beroerdste niet):
-zonder natie staten
-zonder koningshuizen
-zonder contributies, met een gezamenlijk budget
-met één taal voor openbaar bestuur, onderwijs en media
-met afzettingsprocedures, geen onschendbaarheid
-met een gelijkgeschakelde identieke staatsvorm voor iedere lidstaat
-met sterk verkleinde nationale parlementen, voorgezeten door gekozen gouverneurs
-directe democratie door stemrecht over de gehele unie heen, zonder nationale filtering
-zonder huurlingenleger (hallo Nato) maar met een Volksleger
-onbelemmerde toe- en uittreding (hallo Brexit)
-met één codex aan regelgeving, voor iedereen gelijk
Het centrale planbureau, noem het maar EUGosplan, is er al: Berlaymont, maar het moet nieuwe instructies krijgen (structurele voorziening in basisbehoeften tegen kostprijs in plaats van "de markt bepaalt" met winstoogmerk). De EC (=Berlaymont) is nu te veel verweven met industriële belangen en vergeven van de lobbyisten.
Je zit op het goede spoor, je bedoelingen zijn goed maar hou een open oog voor andere oplossingsrichtingen!
kindapaas OUT
www.youtube.com/watch?v=M0d4qM7gCH8
Nog meer reli-lauwekul: www.destentor.nl/apeldoorn/opblaasker... In de opblaaskerkbubbel kan je peinzen over de brand in de Notre Dame van Parijs en over de teloorgang van het christendom. Bij zo'n iftar krijgt de bezoeker tenminste nog een plastic bordje, plastic bestek en woestijnmuffige hoemoes... En dan te bedenken hoe groot de verbazing was bij de eerste attracties van de Efteling, met dat vliegende tapijt, de klapdeurtjes en de jengellebbermuziek om die brilslang uit de pot omhoog te krijgen..
Gister het laatste deel van een indrukwekkende docu over D-Day gekeken. Maar de kans dat we nog eens bevrijd gaan worden is klein. Soms ga je denken, die jongens hadden net zo goed thuis kunnen blijven...
We zijn helemaal niet bevrijd. Het ene systeem is vervangen door het andere. Of de mensen zelf echt iets te vertellen hebben gekregen kan je je ook afvragen. Het draait allemaal om manipulatie van de bevolking om een legitieme democratische meerderheid te verkrijgen. Maar dat is slechts een kapstok. Politieke partijen verdelen hun standpunten zodat je nooit helemaal vertegenwoordigd wordt. Of misschien eigenlijk wel nooit maar leven we in de schijn van wel.
@roevka | 01-06-19 | 12:32:
Helemaal juist @roevka. De vraag is wie het systeem nu eigenlijk bedient. Ik wil er niet te diep op ingaan hier maar het is een interessant vraagstuk.
Je moet eens een zakkerkklokje (wie loopt er niet mee rond) klingelen op de straat waar deze ideologie bedacht is..
Dan zijn the rapes gear hoor.
Zo kan het ook.
share.icloud.com/photos/0Zd8ORw9fmlcQ...
Misschien is het andere reaguurders ook al opgevallen; de afgelopen weken heb ik niet één moslim op straat gezien die niet iets in zijn of haar mond aan het stoppen was. IJsjes, flesje water, boterham, zag er eentje zelfs sushi eten. Het lijkt wel of die hele ramadan slechts voor de bühne is. Inshalalalala je weet toch.
Klopt, viel mij in Den Haag ook op. Maar: je zag overdag ook minder moslims op straat.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 11:59: klopt, ik zeg 365 dagen per jaar ramadan
@Eddy67 | 01-06-19 | 12:00: heb je ook 365 dagen per jaar autobranden en vernielingen.
Misschien is de integratie verder gevorderd dan dat men hier op Geenstijl graag ziet.
Komt omdat de meeste (het overgrote deel) moslims weinig religieus zijn. Wel de feestjes niet alles wat vervelend is. Dus wel de iftars (best lekker overigs) en niet het vasten. Daarnaast kun je ook niet vasten in Nederland, ander arbeidsritme (warme landen kennen een siesta omdat het te kk warm is om te werken) en hogere werkdruk. Allemaal toegestane uitzonderingen op de Saudische versie van de islam na. Maar zelfs in hun doorgeslagen radicaliteit (is dat een woord?) mag je de hele ramadan afkopen afkopen (wel duur) waar de rest van de islamitische wereld iets van heeft van: Madha? Oftewel 'wat'?
@Mannes | 01-06-19 | 12:04: integreren is vasthouden aan eigen cultuur en religie en je gastheren onder dreiging dwingen zich aan te passen aan de gasten? Ja, het integreren gaat fantastisch!
@AlexStone | 01-06-19 | 12:07: Verplichten ze jou ook om mee te doen aan de Ramadan, Alex? En hebben ze je al besneden?
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:09: zijn dat de enige aanpassingen die tellen dan of kan je niet zo goed denken?
@Mocro070 | 01-06-19 | 12:06: Prima. Hypocrisie is altijd een goed ding. Als moslims nou eens harder weglopen van die islamitische flauwekul als clouloze linksdeugers er naar toe wordt het misschien nog wat. Ooit.
@Mannes | 01-06-19 | 12:04: Oordeel zelf: In de Schilderwijkse 'sharia-driehoek':
Bab Mansour, Marokkaans restaurant, geopend vanaf 13.00
Mevlana, Turks restaurant vanaf 10.00
Akdeniz recht tegenover de moskee: altijd stampesvol ramadan of niet.
En zo kan ik een tijdje doorgaan. Kan ik wel iets roepen over een stok en een hond maar dat lijkt me voor de hand liggen...
@AlexStone | 01-06-19 | 12:12: Geef nou maar toe dat je een hystericus bent.
@Mazzelstof | 01-06-19 | 12:15: Ik nodig je van harte uit om samen eens door de schilderswijk te lopen. Minder dan 1:10 weet hoe ze uberhaupt moeten bidden, no joke...
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 11:59: de echten slikken hun eigen speeksel nog niet in tijdens de Ramadan overdag waardoor ze gigantisch uit hun bek meuren.
@van Oeffelen | 01-06-19 | 12:20: En hoelang doe jij al de ramadan? Een jaar of 20? :>
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:17: als jij toegeeft dat je het iq van een krop sla hebt...
@AlexStone | 01-06-19 | 12:24: Ik ben een wereldburger, net als Van Oefelen, jij bent een bekrompen internetgekkie.
@Mocro070 | 01-06-19 | 12:20: Ik was laatst in supermarkt Tanger, de dag voordat de Ramadan begon. Ik dacht: het zal hier wel heel druk zijn, want iedereen doet inkopen. Viel reuze mee.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | kleuter.
@AlexStone | 01-06-19 | 12:30: Duik maar weer weg onder je bureau, bangerik.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:37: neem nog een slokje sojamelk en doe je speen weer in.
@AlexStone | 01-06-19 | 12:43: Zit je voordeur wel goed op slot? Voor je het weet rijden de kamelen door je woonkamer.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:55: die is leuk hahaha :D
Dat is mij ook opgevallen inderdaad. Maar goed, zoals met zoveel religies heb je lui die er helemaal in opgaan, mensen die kiezen voor de "wel de lusten niet de lasten weg", mensen die er helemaal niets mee doen en dan nog allerlei tussenvarianten. Bij de deelname aan de ramadan is dit niet anders. Dat de keuze er tenminste nog is hier in Nederland om niet mee te doen aan de ramadan is alleen maar goed. Het frappante is dan weer wel dat o.a. verschillende media de ramadan kritiekloos benaderen en presenteren als een soort "must" waarbij het niet meedoen hieraan door moslims als iets vreemds of onnatuurlijks wordt gezien. Dat zet de moslims die er bewust voor kiezen niet mee te doen wel meer en meer onder druk om toch mee te doen, ook omdat men door de eenzijdige media-aandacht meer en meer zal worden aangesproken op het feit dat men niet meedoet of wil doen. Dat lijkt mij dan weer een minder gezonde trend.
Opvallend genoeg zie je ook moslims die niet of nauwelijks iets met hun geloof doen (en bijvoorbeeld dus niet of slechts mondjesmaat/selectief vasten), maar wel nog vast blijven houden aan conservatieve religieuze (en culturele) opvattingen en normen en waarden en deze uitdragen. Dat zie je vooral bij de jongere generaties. Als je dan toch je eigen geloof niet serieus neemt, waarom dan wel de verstikkende en beperkende leefregels van dit geloof in acht nemen en aan anderen opdringen?
Je reinste provocatie
-
2x Esso en maar 1x Shell reclame
Het zijn moslims, die kennen de ontstaansgeschiedenis van de Shell beter dan wij. Hint: zoek op Viscount Bearsted, het is geen geheim.
Vanmorgen luisterde ik naar een gesprek tussen Candace Owens en Imam Tawhidi. Hij vertelde dat hij in Iran zijn vrouw vaak niet kon vinden tussen alle andere zwarte lappen. Daar had Monty Python wel raad mee geweten!
En waar ik al de hele week over nadenk is dat ik Roger Scruton hoorde zeggen dat als mensen naar een land verhuizen waar een andere cultuur dominant is, en daar hun eigen cultuur blijven promoten, dat alleen al als een daad van agressie moet worden gezien.
Of een vorm van provocatie
Nou mooi dat, vanaf nu keren steeds meer mensen zich af van wat het leiderschap is en gaat lekker in zijn eigen cultuur verder. We laten ons niet koeioneren of een walgelijke pedofiele cultuur opdringen als zijnde normaal. Weg met dat achterlijke fantasiegeloof.
De zang in dat derde filmpje vind ik eigenlijk heel mooi.
Die griezel in dat eerste filmpje moet worden opgesloten.
Ik vind dit kwetsend. Niet eens lollig bedoeld.
De moslim die naar de islamitische aanslag in Utrecht zei dat zij het als moslim heel erg vond heeft mij de ogen geopend dat moslims het alleen maar gaat om het moslim zijn.
Zo heb je mensen die de indentiteit "zijn", bijv mensen die constant te pas en te onpas fotos maken van alles wat hun "maakt".
Mensen die een doel streven wat hun "maakt" wat ze zijn (SJW, dieren-activisten, 'vluchtelingen', emancipatie, etc etc).
En zo ook een hele groep waar het niet om gaat wat je gelooft, maar om wat je "bent". Niet het geloof in een profeet, maar het moslim ZIJN en het zodanig BE-/LEVEN (en daarin gekwetst kunnen worden)
@boerk | 01-06-19 | 12:09:
Scherpe waarneming!
Internet islamiseert.
De rest van NL houdt zich niet bezig met Londen of moslims.
Totdat je zelf een keer bij dat stadion staat. Of langs de Kuip Rotterdam inrijdt. Of Utrecht bezoekt. Of naar een concert van Ariana Grande gaat. Of de Bataclan, of....
@Ramsesz | 01-06-19 | 11:46: u wenst mij met uw internetkennis bang te maken, gelijk een terrorist? Grappig.
Ik zal m specificeren: normale mensen in NL houden zich niet bezig met het buitenland of angst voor moslims.
@Toos Doos | 01-06-19 | 11:51: wat minder met je doos denken muts.
@Toos Doos | 01-06-19 | 11:51: alleen linkse wegkijkers houden zich daar niet mee bezig...
@AlexStone | 01-06-19 | 11:55: Toos heeft wel een puntje. Als je op het platteland woont -en dat doen heel veel Nederlanders- is de Islam ver weg.
@P.Aquarosa | 01-06-19 | 11:57: alleen linkse wegkijkers? Goh, groepjes zijn makkelijker dan individuen nietwaar.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 11:58: als je niet op internet woont ook heur.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 11:58: op het platteland zijn ze tegenwoordig ook te vinden.
Eindelijk, ik weet de volgende keer te vragen wie de normale Nederlander is, dank!
@donkieshot | 01-06-19 | 12:01: graag gedaan, al zullen we elkaar niet treffen in de realiteit.
@kempenaer | 01-06-19 | 12:02: ja ja, er komt oorlog enzo. Ooit, en misschien niet eens moslims tegen niet-moslims. Misschien wel internetverslaafde gekken tegen realisten.
De realiteit is vooralsnog dat het een prachtige zonnige zaterdag is!
@Toos Doos | 01-06-19 | 11:51: Nee dat wens ik niet. Maar ik woon er middenin, u blijkbaar niet. Geniet ervan.
@Ramsesz | 01-06-19 | 12:10: woon er ook middenin. Daarom ben ik juist niet bang. In tegenstelling tot de gemiddelde blanke jankboy.
@ Toos D.
Ik denk het ook niet, wellicht had het gezellig geweest. Maar wees gerust, de realiteit komt vanzelf ook naar uw buurt. Snel in een historische tijdlijn uiteraard, dus het kan nog jaren duren, afhankelijk van waar je woont.
Sommige gewone Nederlanders hebben nu al dagelijks te maken met deze opmerkelijke, gelijkwaardigheid practiserende, liefdevolle en tolerantie nieuwe cultuurinvloeden die van groepen booslims komen.
@Toos Doos | 01-06-19 | 12:17: liegen voor de linkse zaak. Helemaal niet doorzichtig.
@Toos Doos | 01-06-19 | 12:17: Dan vind ik het bijzonder dat u het niet ziet om u heen, maar wel op internet. Maar daar kijk ik niet van op. Tijdens onze mini-conversatie heeft u mij al abnormaal, een terrorist en een blanke jankboy genoemd. Dat is ook een bijzondere prestatie. Veel geluk in uw verdere leven met dat unieke talent.
@Ramsesz | 01-06-19 | 12:27: Toos heeft natuurlijk wel een punt, Ramsesz.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:30: Ja Kuifje, jij bent óók getalenteerd.
@Dandruff | 01-06-19 | 12:33: Maar die 20 procent haal je in Nederland bij lange niet.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:30:
Iemand die alleen scheldt heeft nooit een punt.
@Dandruff | 01-06-19 | 12:37: Toos scheldt niet, Toos constateert.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:40: Toos is een beetje bijzonder.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:36:
Kwestie van tijd, kuifje.
Onze demografie werkt razendsnel in hun voordeel, en het huidige immigratiebeleid nog veel meer.
Bovendien zijn de problemen met 6% moslims al vrij ernstig;
- zeer gewelddadige criminaliteit;
- onleefbaar worden van wijken, zwembaden, buslijnen, etc;
- holocaust, homofilie, etc op zwarte scholen onbespreekbaar;
- journalisten, cabaretiers etc die zichzelf censureren;
- politici, islamcritici die jarenlang moeten onderduiken;
- af en toe een aanslag, regelmatig rellen, pogroms;
- etc.
En nogmaals; dat gaat alleen maar erger worden.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:40:
Ja!!!
Hahaha!
Dat zeiden wij op de kleuterschool ook altijd als we iemand uitscholden!
*retro gevoel koesteren doet*
@Ramsesz | 01-06-19 | 12:27: nee, u voelt zich blijkbaar aangesproken door mijn algemene statements, dat is iets anders. Lees nog maar eens na. Ik besef mij nog steeds dat anoniem uiten op internet niets zegt over de werkelijkheid van mijn of andermans leven. Zoals Kuifje beaamt, verbazingwekkend genoeg.
... Dandruff = roos = vrouw? Dat hoop ik dan maar.
Want velen willen anderen vertellen wat dé waarheid zou moeten zijn voor iedereen. Wat ik moet geloven, moet vinden, moet voelen.
Hoe ik wakker moet worden, hoe ik links of rechts ben, waar ik leef, enz. Hoe ik internetinfo als de profetie van deze eeuw moet zien.
Ik lees pathologie, angst, wanen, machteloosheid, eenzaamheid. Sneu. Want dit zou dan de NLse 'man' zijn die gaat strijden in de door hen zo gevreesde oorlog van/tegen moslims? Laat me niet lachen.
Fijne zonnige zaterdag.
@Toos Doos | 01-06-19 | 12:51: Nee, ik voelde mij niet aangesproken door uw krachttermen. Maar ik ben toch blij dat u nu aangeeft dat u het niet zo bedoelde. Zand erover. Verder begrijp ik u wel. Het punt is, je kunt zelf kiezen wat je wilt zien. Dat is zo op het internet zowel als op straat. Maar buiten schijnt inderdaad de zon, en zolang we naar de blauwe lucht blijven kijken, is er niets aan de hand, toch? Fijne dag!
@Toos Doos | 01-06-19 | 12:51:
Je weerlegt niet de feiten die ik noem.
Je komt ook niet met andere feiten.
Je zwamt er omheen, bedenkt wat aannames over mensen die je niet kent en probeert daar dan een neerbuigende profielschets aan op te hangen?
Dat is pas sneu.
Een kwaadaardige ideologie is iets anders dan een geloof!
@BaldEagle | 01-06-19 | 11:50: Het is natuurlijk allebei. Net als vroeger de Katholieke kerk.
Bij dat eerste filmpje krijg ik spontaan jeuk.
Deze Avé Maria mag ook niet ontbreken. youtu.be/kZE48P5u9rI
Waar van Oef woont komt nooit een moslim.
Nog niet...
Hmm
Lekker boerka-weertje.
Fijn toch, dat je hier wel kan geloven wat je wilt? Tenzij jij liever in een achterlijke dictatuur leeft natuurlijk waar geen vrijheid van godsdienst of wat dan ook is. (Ik heb een hekel ann welke godsdienst dan ook, overigens)
De islam en voetbalstadions, goeie combi. Daar weten ze in Iran over mee te praten, om maar een land te noemen. Vaak zijn ze ook erg creatief met hoogwerkers
Werden daar de week ervoor nog saugages gegeten door ongestelde vrouwen?
Rusland is een shithole country. Met meer moslims dan in Europa.
ik zie niet hoe je van geluk kunt spreken. Jou staat nog een wereld aan discriminatie en corruptie te wachten. Binnen drie jaar sta je weer huilend en kaalgeplukt op Schiphol.
Dat is een enorm zaadland met lompe inwoners.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 11:35: verschil is dat Putin ze onder controle heeft. Shithole country? Kijk naar he eigen land man.
@IkwilJinekwel | 01-06-19 | 11:40: Putin gooit inderdaad al zijn tegenstanders zonder pardon in het gevang, maar zo'n land als Rusland kun je nooit controleren. Wel eens opgezocht hoeveel terroristische aanslagen Rusland te verduren heeft gehad onder Putin? Dat zijn er heel veel, dus hoezo controle?
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 11:35:
Die zitten vnl in de Kaukasus en perifere republieken
@Pelforth | 01-06-19 | 11:45: Ja, maar dat is ook Rusland.
@kempenaer | 01-06-19 | 12:00: Vandaar dat er ook zoveel Russen in de gevangenis overlijden. En dat ambitieuze en rijke Russen het land verlaten.
@kempenaer | 01-06-19 | 12:00:
Koestert? Man je bent knettergek
Over moslims gesproken: vandaag in het Parool een interview met Felix Klein, de Duitser die Joden onlangs aanraadde om niet met een keppeltje over straat te gaan. In alle commotie daarover vermeldden diverse media dat Duitse Joden vooral het slachtoffer waren van aanvallen van extreem rechts. Klein zegt dat dit niet klopt, en nu citeer ik even:
Volgens de Duitse politie komt 90 procent van de daders uit extreemrechtse hoek. Terwijl veel Joden het idee hebben dat de dreiging ook uit islamitische hoek komt.
“Die twee zaken zijn in tegenspraak met elkaar. Daarom ook heb ik me ingespannen voor het meldpunt. De eerste cijfers duiden erop dat het aandeel van moslims bij beledigingen en dergelijke veel hoger is.”
Hoe verklaart u dat?
“Dat zijn vaak mensen afkomstig uit landen waar haat tegen Israël en Joden staatsdoctrine is. Ze leren dat Israëliërs monsters zijn en nemen die beelden naar Europa. Daarmee moeten we rekening houden bij integratie en onderwijs.”
Ja en wat is nu je punt?
Ik heb niks met Joden, ze maken alleen maar ruzie...
Je vertelt niks nieuws en ook geen geheim ofzo. Er stond al twee weken geleden in het NRC dat in Duitsland anti-semitische incidenten als extreem-rechts worden geregistreerd als er niks over de dader(s) bekend is. Extreem-rechts is dus een verzamelcategorie die enkel verwarring zaait en een scheef beeld geeft.
Op een bepaalde manier is dit te vergelijken met de kwestie hier in NL over de criminaliteitscijfers van asielzoekers waarbij het kopje “overige” ook als een vergaarbak fungeerde. Uiteindelijk draagt dit expres verkeerd categoriseren van strafbare feiten bij aan wantrouwen en achterdocht onder het volk
@Titaantje | 01-06-19 | 11:47: Het Parool ging in eerste instantie ook mee in de bewering dat het geweld uit extreemrechtse hoek afkomstig was. AD deed het zelfde. Nu zegt deze door de Duitse regering benoemde diplomaat dus iets heel anders. Terwijl het gewoon om 'feiten' gaat.
In een bijlage bij dit interview ook de ervaringen van 3 Joodse Amsterdammers die een keppeltje dragen. Alle drie zeggen ze dat ze vaak worden lastiggevallen en dat je in bepaalde Amsterdamse wijken beter een petje over je keppeltje kunt dragen.
Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 11:32
Maar... Maar... Maar...
Betekent dat dan dat we in de maling worden genomen?
Door onze eigen overheid?
Die altijd zegt dat islam en sharia best samengaan met democratie?
Dat 4,7 islamitische aanslagen per dag niks met de islam te maken hebben?
Die immigratie een "verrijking" noemt, maar geen berekening aandurft?
Die zegt dat zonder EU alle handel de afgelopen duizenden jaren onmogelijk was?
Die criminaliteitscijfers laat dalen door aangiftes te weigeren?
Zouden die ons voor durven liegen?
@Dandruff | 01-06-19 | 11:59: Het gaat hier over de Duitse overheid, Dandruff.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:05:
Klopt, ik moet dus zeggen "onze overheden".
In heel West Europa worden we stelselmatig voorgelogen.
@Dandruff | 01-06-19 | 12:11: Maar hier hebben we gelukkig vrije pers die dingen uitzoek en publiceert.
@Kuifje-in-de-EU | 01-06-19 | 12:19:
Nou ja, dat blijkt in de praktijk dus nogal tegen te vallen.
Na de massa-aanrandingen in Keulen bleven overheid en media dagenlang roepen dat er niks aan de hand was. Pas toen op sociale media al dagenlang getuigenissen en filmpjes massaal gedeeld werden, konden MSM er niet meer omheen. Toen bleek ook al snel dat in tientallen andere steden in oa Duitsland, Zweden, Frankrijk en Finland hetzelfde was gebeurd. In de nasleep daarvan bleek dat er al jarenlang gezwegen werd over (seksueel) geweld door asieleisers op Zweedse popfestivals, met name voor kinderen. Een Zweedse journaliste zei daarover; "we wisten het, maar we wilden extreemrechts niet in de kaart spelen".
Ondertussen speelt er ook in Engeland al jaren een reeks rechtszaken rond destijds *legale* kinderpooiernetwerken in tientallen Britse steden. Alleen al in het relatief kleine Telford vielen daardoor 6 doden. Ook hier bleek politieke corruptheid decennialang (!!!) een excuus om het seksueel verhandelen van meisjes vanaf 9 jaar met de mantel der liefde te bedekken. Agenten, leraren en welzijnswerkers die de problemen aankaartten werden berispt, overgeplaatst of ontslagen. Slachtoffers en hun ouders werden weggestuurd of zelfs opgepakt. Het probleem was zo groot dat vanaf pakweg 2000 vrijwel niemand zijn dochter nog met een Pakistaanse taxichauffeur durfde meegeven. Maar de MSM wisten zogenaamd van niks; en schandpaalden liever ouders die om een blanke taxichauffeur vroegen.
Mooi man, zo'n vrije pers die dingen uitzoekt en publiceert.
Zouden we in West Europa goed kunnen gebruiken.
En we staan erbij en kijken er naar. Soms zingen we een liedje....
Europa is verloren.
Het eerste filmpje kan ik niet afkijken, het spijt me dat ik van die klanken wat agressief word. Dat heb ik nou niet echt bij de twee andere filmpjes. Heel gek. Overigens heb ik wel hele grote speakers die ik ook naar buiten kan richten, dan schalt er ook een oproep. Gelukkig as of now still no funny business op 't durp hier.
Die gasten komen ons anders ook flink tegemoet hoor. Ze doen mee met ehh. Nee. Ze kiezen voor ons uhh nee ook niet. Ze doen hun best om ehh nee. Wacht even dit gedeug werkt maar 1 kant op. Ze doen op werkelijk geen enkel vlak ook maar een millimeter mee. Met niets.
Er zit af en toe wel een goeie tussen ; twitter.com/harrypater62/status/10029...
Die jonge dame zingend in die kerk... prachtig!
Nu is het er nog, nu kan het nog, nu mag het nog. Eerst zal de schaamte komen om het nog te doen, dan zal de zelfcensuur zijn intrede doen, en uiteindelijk zal het er gewoon niet meer zijn. Weg, voor eeuwig.
Soumission.
Daar zou eens een goed essay over geschreven moeten worden.
Lastig, ik ben tegen kerk, tegen geloof, voor mooie gebouwen, voor vrouwen, voor liedjes en voor Bach...... wat moet ik nu???
@hetgingperongeluk | 01-06-19 | 11:33:
Wat die Malinda Kathleen Reese doet. Ze hoeft helemaal niet in een God te geloven om met dat korte gezang dat hele kerkgebouw tot leven te wekken, en jij hoeft ook niet in God te geloven om het mooi te vinden. Gewoon genieten van wat onze cultuur, inclusief Christendom, heeft voortgebracht, je wortels niet doorsnijden maar juist koesteren en cultiveren. We zijn door een moeilijke fase heen, in ons zoeken naar de waarheid hebben we God gedood, maar dat betekent niet dat de queeste daarmee ten einde is. Slechts waar graven zijn, zijn opstandingen. Onze zoektocht naar waarheid is niet ten einde, we hebben enkel balast afgeworpen en rouwen nog om wat verloren is.
Die Iftar wordt bijna gezien als een soort vervanging van wat wij nota bene zelf vanuit onze eigen cultuur aan saamhorigheid tot stand hebben gebracht, maar waar we geen vorm aan durven te geven. Dat is grotesk, maar ronduit beangstigend. We denken in die fucking Iftar terug te vinden wat we zelf willens en wetens kapot hebben willen maken, en met 'we' bedoel ik dan de Linkse Kerk in bredere zin, met zijn nihilistische "alles is waar, dus niks is waar, alles is macht, wij grepen die macht dus wij hebben gelijk"-doctrine.
Pravda en Koran, ze lijken meer op elkaar dan je in eerste instantie zou denken, ze eisen onderwerping, soumission, submission.
@Schoorsteenveger | 01-06-19 | 11:48: Joris doet weer groene strepen.... maar Janus Kop, Zoek jeZelf, Koot en Bie, zelf even Googlen, is dat niet God?
@Schoorsteenveger | 01-06-19 | 11:48: We hebben God niet gedood, je kunt niet iets doden wat ofwel niet bestaat, ofwel onzichtbaar is. We zijn alleen anders tegen het concept gaan aankijken, omdat we gegroeid zijn.
@Schoorsteenveger | 01-06-19 | 11:48: Wat mooi verwoord, ik laat een traantje om wat van ons is afgenomen.
@Ramsesz | 01-06-19 | 11:57:
We hebben het bestaan van God in twijfel getrokken en uiteindelijk moeten besluiten dat we zonder hem verder moeten.
chicagounbound.uchicago.edu/cgi/viewc...
Welkom, welkom in mijn land.... lalalalalaaaa
Een beetje moslim vindt sport Haram. Wembley zal binnenkort wel minaretjes krijgen.
Toekomstige mogelijke andere optie: www.reuters.com/article/us-afghan-sta...
Flauwekul. Randje. In Noord-Afrika is voetbal ontzettend populair en zitten de stadions vol. In Egypte kom je overal posters en muurschilderingen van Mohamed Salah tegen.
Spot on !
Dit. Zo waar.
Jammer dat Freddie Mercury er niet bij kon zijn...
www.youtube.com/watch?v=5-zh0a6nDTo
Ik ben niet snel in de war maar na deze Mustafa Ibrahim lig ik er af... ik was bang dat het echt Freddy was....
monkey, dank voor de reminder.
Dat was een aardig ingeburgerde marokkaan onze Farouk.
Of ze worden gewoon massaal het land uit getieft, dat kan natuurlijk ook! Daar hoop ik op!
@BaldEagle | 01-06-19 | 11:22: Als Hindoes in VK stoppen met werken zinkt de Britse economie in de marianentrog.
Toch word je voor gek uitgemaakt als je opmerkt dat het westen islamiseert.
Sommige mensen worden pas wakker als ze persoonlijk met het Kwaad geconfronteerd worden! Maar ja, je kan natuurlijk beter gaan vechten om een tuinstoeltje bij de uitverkoop van Blokker hè, dat is belangrijker!
@BaldEagle | 01-06-19 | 11:20:
Ik ben bang dat veel mensen liever slachtoffer worden van hun misplaatste opvattingen dan hun ongelijk toegeven. Probleem is echter dat er dan al veel meer slachtoffers gevallen zijn, die niet die fout hebben gemaakt maar aan wie de situatie is opgedrongen.
@quantumcollider | 01-06-19 | 11:31: Het enige wat je kan doen is voorbereiden op het grote conflict wat gaat komen. Mensen die het nu nog niet zien, gaan het ook niet zien tot het te laat is.
@haddem | 01-06-19 | 11:44:
Klopt. Je voorbereiden op geweldadige tijden is zeer verstandig.
Zij die het nu nog niet doorhebben moeten als verloren worden beschouwd. Zombies.
@haddem | 01-06-19 | 11:44: Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar ik zorg er wel voor dat voor de pleuris uitbreekt ik dit ooit zo indrukwekkende Avondland heb verruild voor The US of Trump!
@haddem | 01-06-19 | 11:44: Ik hoop het nog mee te maken (en te overleven) met mijn 69 jaar, een islamvrij NL... Pim waarschuwde ons daar in Februari 2002 al voor en ik ben zijn woorden niet vergeten (vooral ook zijn woorden ; dan maar ik afgemaakt, maar het probleem mijnheer, DAT blijft !) www.youtube.com/watch?v=c5fCg9iNVF4
The island has sunk into the abyss of a new dark age. Finally.
Buk ze hè.
en naast dat de islam in het specifiek kut is, is het in het algemeen ook zo dat we net zo'n beetje af waren van de uitwassen van geloof in het algemeen, komt er opeens een geloof terug, en dan ook nog een minstens zo erge.
@Hemmenaar7 | 01-06-19 | 12:08: Minstens? Het is erger dan alle geloven, inclusief communisme, socialisme, fascisme en nazisme bij elkaar. Vele malen erger.
heb an sich niks tegen iftar (vind het een beetje pasar malam achtige sfeer, wel grappig, al is dat vasten natuurlijk bullshit), maar dat fucking gedweep van deugfarizeers die willen laten zien hoe hard ze deugen en hoe verschikkelijk slecht anderen zijn is full retard zum kotzen.
Blijkbaar nooit op de Pasar Malam geweest?
Tongtong
Want verwarring....
@BaldEagle | 01-06-19 | 11:17: heb 7 jaar in indonesie gewoond, en ja, ben daar wel eens op een pasar malam geweest. Ik bedoel niet die tempo doeloe bullshit van het malieveld.
@geenspam | 01-06-19 | 11:37: Dat heet inmiddels ook geen pasar malam meer. Inderdaad, Tongtong.
Voel je je nog thuis op straat? Nee.
John.
REAGEER OOK