Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

John Cleese doet double down, sleept FGM erbij

John Cleese, een beetje de Sywert van Engeland, de Kipling van komedie.

Sinds het onderstaande filmpje allang geen Britse publiekslieveling meer, en misschien is het ook een beetje een lul soms, maar soms heb je gewoon echt even een lul nodig. Wat heeft-ie nu weer gedaan? Nja, Londen een shit hole genoemd, maar dan in het Brits. Zie bron-tweet en verdere verhandeling na de breek, maar het komt er op neer dat Londen geen Britse stad meer te noemen valt. Boude stelling, we slaan het 1-dag-oude BBC-filmpje over Somalische gezinnen die hun kinderen terug sturen naar Mogadishu om aan knife crime te ontsnappen er eens op na. 

Hij mag hier niet mee weg blijven komen

Reaguursels

Inloggen

Sojamelk heeft gewonnen.

BrokenTipi | 31-05-19 | 09:42

Je kunt ook een andere cultuur beter vinden dan je eigen cultuur. Bij de weg-met-onzers is het nooit helemaal duidelijk of ze verongelijkt zijn over de onvolmaakte eigen cultuur of betoverd door de verlokkingen van exotische lekkernijen en sterke gebruinde mannen in een woestijntent.

JvanDeventer | 31-05-19 | 08:18 | 1

Het is niet meer dan dat deugen mode is. De meeste mensen zijn meelopers.

donkieshot | 31-05-19 | 13:38

"If the good Lord ment us to worry, he would have given us things to worry about!"
"He has! My wife!! She will be back here in four hours, and she can kill a man at ten pases with one blow of het tongue! How am I supposed not to worry?!?"
(Uit: Fawlty Towers - The Builders)

Rhenium | 31-05-19 | 02:49 | 1

Geniaal.

schijtzat | 31-05-19 | 07:51

Uit een later interview met John Cleese:
Het grootste vertrouwen in de gedrukte pers.
And the winner issss....:
www.youtube.com/watch?v=ULfqhCNHQPA

Kijkeensaan | 30-05-19 | 23:18 | 1

Nederland?

schijtzat | 31-05-19 | 08:00

Vandaag even boodschappen doen. Laat ik het zo zeggen de homeopathische verdunning is extreem. En als ik dan denk toch een Nederlander te zien blijken het toch Polen te zijn.
De verdunning was letterlijk 1 op 50. Ik weet het niet hoor maar dan is het dus gewoon voorbij met de cultuur enzo. Ook valt het me op een extreme toename te zien van Pakistanen en Somalische groepen. Te herkennen aan de wat bolle hoofden en vooruit staande tanden inclusief hoofddoek van 0 tot het graf uiteraard.
Hoe hard is het gegaan zeg... Van de jaren 80 waar je nog nooit een Turk had gezien tot nu. De politiek heeft gefaald.

Dirk III | 30-05-19 | 21:40 | 1

Dan is het verdunning en niet homeopathisch.

BrokenTipi | 31-05-19 | 09:43

Mag je een cultuur beter vinden dan een ander. Ja! Ik vind mensen die kinderen half dood laat gaan in een auto het niet waard om kinderen te krijgen/hebben of whatever... echter als je de kinderen dan water wil geven en dat mag niet omdat het denkbeeldige vriendje van die cultuur toevallig deze maand ongesteld is dan noem ik dat pure kindermishandeling! www.bd.nl/tilburg-e-o/twee-kleine-kin...

pdvd | 30-05-19 | 20:10

#TeamCleese

Phat_Phuc | 30-05-19 | 20:02

Verder lig ik altijd in een deuk bij die Islamitische Komedies.
Die Joh-la-gaan mentaliteit.
Hilarisch.

Mammeloe | 30-05-19 | 19:17

Ruim 10 jaar geleden struikelde ik al over die Mohammed B. look-a-likes in London. Met hun vlassige baardjes en hoogwaterpijpen.

Mammeloe | 30-05-19 | 19:12

Dit stukje klopt niet, hij heeft het over "English" niet "British"...

Overigens, links en humor zijn water en vuur.

UncleAlbert | 30-05-19 | 19:01

Woont die gast tegenwoordig op Nevis? Bofkont.
Eén van de fijnste Caribische eilanden. Mooie natuur, vriendelijke mensen, geen massa-toerisme.

Tapu | 30-05-19 | 19:00

In deze tijd van klimaatreligie en groen links(en) is zijn humor ondenkbaar

frisenfruitig | 30-05-19 | 18:54 | 1

Absoluut, bij herhalingen van Fawlty Towers is er geknipt. Want het is racisme, discriminatie, enz... Hoop gelul van foorapen.

De_Veelvraat | 30-05-19 | 21:00

John Cleese is niet alleen een groot talent maar ook een moedig mens om te benoemen wat wij 'deplorables' met een onderbuik al jaren weten en denken

frisenfruitig | 30-05-19 | 18:52 | 2

Ja maar John Cleese kan vertrouwd worden erop geen rascistische te zijn, of zelfs te worden.
Probleem met heel veel ‘deplorables’ is dat ze zijn humor als werkelijkheid en/of doel beschouwen.

Epistulae_Morales | 31-05-19 | 00:33

@Epistulae_Morales | 31-05-19 | 00:33:
Hier precies zit het policor probleem.
- Je mag een grap maken, niet omdat hij leuk is, maar omdat de maker OK is.
- Sommige mensen zijn blijkbaar niet "rijp" voor sommige grappen.
- Hoe weet u zo zeker dat John Cleese vertrouwd kan worden?
- Wie deelt de stempels uit of iemand OK is?
Niemand heeft het monopolie op morele braafheid. Om grappen kunt u lachen of niet, niemand dwingt u daartoe. En werkelijk racisme of oproepen tot haat is strafbaar.
Als u iets niet leuk vindt, kijk er niet naar of lach er niet om.
Als u denkt dat iets racisme is, loop naar de rechter.
Zo eenvoudig is het.

JvanDeventer | 31-05-19 | 07:57

Ik vind John Cleese nog steeds een held. Maar even los daarvan. Ik vind helemaal niet alle mensen gelijkwaardig of alle culturen gelijkwaardig. Toch voel ik me om die reden geen slecht mens. Ik vind de westerse culturen gewoon beter, menswaardiger, meer verlicht. Dat betekent niet dat ik mensen niet in beginsel gelijk behandel. Dat doe ik namelijk wel. Of dat ik iemand uit bijvoorbeeld een moslimcultuur niet geweldig kan vinden Of iemand uit de westerse cultuur een enorm verachtelijk mens. Ik ben altijd dol geweest op de Scandinavische cultuur. Tja ik weet het, veel blond en blauwe ogen. Maar mag het daarom niet? Ben ik daarom fout? Een racist....

lezeres | 30-05-19 | 18:33 | 8

Natuurlijk is de westerse cultuur beter. Anders zouden er niet zoveel mensen hiernaartoe willen verhuizen. En zou het hebben van een Pakistaans paspoort evenveel waard zijn als het hebben van een Amerikaans paspoort. Als het niet uitmaakte, als culturen echt vergelijkbaar en gelijkwaardig waren, zouden er niet zoveel mensen zoveel moeite doen voor een verblijfsvergunning in Europa. Ik heb nog nooit een massale verhuizing vanuit Europa naar het M-O of naar Afrika gezien. Nog nooit een westerling die zo graag in Senegal wilde wonen dat hij er op een gammel bootje de Middellandse Zee voor wilde oversteken. Dus conclusie lijkt me duidelijk: de westerse cultuur is gewoon beter dan andere. Arrogant? Misschien. Maar de mensenstromen zijn toch echt naar het westen toe en niet de andere kant op. Dus de conclusie dat de westerse cultuur beter is lijkt me gerechtvaardigd.

Braboblanke | 30-05-19 | 21:20

Je bent niet fout en geen racist!

letopuwzaak | 31-05-19 | 00:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Nu nog kunnen de GroenLinks-stemmers volop genieten van zo'n bakkie fijnstoftroost. Ze hebben tenslotte op de partij gestemd die de wereld gaat redden, en zo'n stem werkt als een aflaat en neemt alle schuldgevoelens weg. Maar er komt een tijd, en dat zal niet zo lang meer duren, dat enkel de zelfingenomen apparatsjiks zo'n vervuilend kopje koffie mogen nuttigen.

Schoorsteenveger | 30-05-19 | 17:55 | 1

Oeps, Joris, fout geplaatst...

Schoorsteenveger | 30-05-19 | 18:01

Cleese is een vent met kloten aan zijn lijf. Geen cuck nu de Twatter malloten en hoernalisten hem door het slijk sleuren. Gewoon koers houden. Zo moet het.

De_Veelvraat | 30-05-19 | 17:48 | 1

Wat kan Cleese het ook schelen, is alleen maar goed voor de verkoopscijfers. “ The peoples front of Judea.”

Lt-Kol Kilgore | 30-05-19 | 19:40

Iedereen met een klein beetje poen reist de hele wereld rond. Iedereen die op armoedige kloteplek woont wil ook 1 keer reizen naar een betere plek.
Volgens mij is dat de drang tot (over)leven. Daar is niiks mis mee. Dat heet vooruitgang.

Schadenfreude | 30-05-19 | 17:23 | 2

Nee dat heet volksverhuizing en loopt in de regel niet goed af voor de beschavingen waar naartoe verhuisd wordt

Gen. Maximus | 30-05-19 | 18:01

Iedereen die op een armoedige kloteplek woont heeft helemaal geen geld om te reizen laat staan voor dure mobieltjes en moet lekker thuis blijven om zijn eigen land op te bouwen! Dat is vooruitgang!

BaldEagle | 30-05-19 | 19:40

John Cleese blijft het heel lang netjes uitleggen.
Respect daarvoor. En ook dat hij het durft te benoemen.
Zijn Englishness zoals ik soms ons Nederland niet meer herken in sommige buurten en steden.
Het is niet een kleur- maar vooral een cultuuromslag en daar mag je wat van vinden.

letopuwzaak | 30-05-19 | 17:04 | 1

Hear hear.

schijtzat | 30-05-19 | 18:25

John Cleese,de beste Engelse acteur van na de oorlog. De discussie gaat erover dat hij blij is met zijn " Englishness". Mag hij ook zijn maar alle " Black British " vallen over hem heen aangevuld met de " politiek correcten",eigenlijk een scheldwoord. Wij moeten ook trots zijn ons Hollander,Fries,Groninger,Brabander,Limbo zijn.
Integratie bestaat niet en de voormalige " gastarbeider" en hun nazaten kunnen roepen wat ze willen... Hollanders ( andere benamingen van provincies ook goed )worden het nooit.

Eendragtmaaktmagt | 30-05-19 | 16:50 | 3

Nou, de beste Engelse acteur van na de oorlog was zijn Monty Python-collega Graham Chapman, uiteraard.
Zijn 'King Arthur' en vooral ook 'Brian' zijn gewoon legendarisch.
Helaas veel te jong overleden, tragisch levensverhaal met homo, drank en kanker... triest. en.wikipedia.org/wiki/Graham_Chapman

Gelukkig hebben we de beelden nog.
www.youtube.com/watch?v=DGXx56WqqJw

EefjeWentelteefje | 30-05-19 | 18:02

@Eendragtmaaktmagt | 30-05-19 | 18:32:
Laat het duidelijk zijn dat ik beide heren enorm waardeer.
Ze vormden gezamenlijk dan ook het dominante schrijversteam van MP.
Allebei genieën.

EefjeWentelteefje | 30-05-19 | 18:57
-weggejorist-
bqbq | 30-05-19 | 16:44

Elke in NL wonende immigrant is welkom. Hoort erbij. Moet kansen krijgen en pakken.
Nl moet echter zelf wel organiseren dat verdere immigratie tot een minimum beperkt wordt. Zo blijven onze verlichte waarden leidend. Allochtonen die in NL wonen zijn het hier opvallend vaak roerend mee eens.

Rest In Privacy | 30-05-19 | 16:25 | 3

Misschien eerst even feiten checken voordat je uit je nek gaat kletsen. Of is dat laatste ook zo'n verlichte waarde?

Cor Netto | 30-05-19 | 16:34

Dit zouden de woorden kunnen zijn van de heer Dr. W.S.P. Fortuyn.

Stratum | 30-05-19 | 16:42

Dat hoort erbij ? Waarom hoort dat erbij ? Dit land was heel wat rustiger zonder allochtonen ... weet u nog ... vroeger . Of bent u nog vrij jong en heeft u dat allemaal niet mogen beleven ?

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 17:40

John Cleese heeft nooit zijn bek gehouden over wat dan ook en geweldig dat hij dat nu ook niet doet in deze politiek correcte tijden waarin we steeds meer moeten leven onder de gesel van de deugmens.

er zijn prachtige oude beelden waarin hij een hoge pief uit de katholieke kerk ongezouten de waarheid zegt. Verder in het Flying Circus ook niet beroerd om wat dan ook op de hak te nemen.

Nuuk | 30-05-19 | 16:19

Waarom heet het mutilatie als het om meisjes gaat maar "besnijdenis" als het over jongetjes gaat? Hypergamie, iemand?

Fok die dubbele standaard BS

Kop Kaaz | 30-05-19 | 16:16 | 9
-weggejorist-
CharlesMartel | 30-05-19 | 17:09

@JanVergoor | 30-05-19 | 16:32: in beide gevallen verminking. Overigens bestaan er gradaties van vrouwelijke besnijdenis, maar zeker ook een ernstige vorm waarbij meisje in kwestie er van onder als een barbie uit ziet: glad.

schijtzat | 31-05-19 | 01:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Volgens onderzoek zijn blauwe ogen een blijk van een hoger IQ. Mensen met blauwe ogen blijken een groter talent te bezitten voor strategisch denken. Mensen met lichte ogen presteren op dat vlak ook beter, maar mensen met blauwe ogen in het bijzonder.
Dit komt door generaties goed voedsel en opvoeding. (Uitzonderingen daargelaten).
Humor ook, Zelfspot hebben en kritiek om kunnen zetten in iets positiefs. Allemaal punten waarmee wordt aangetoond dat een groot deel van de caucasische medemens wat steviger in de schoenen staan.
Daarom zijn complimenten en schouderkloppen op zijn plaats waar mensen zichzelf willen verbeteren en iets willen toevoegen aan de samenleving om hun heen. Het is dan ook zeer begrijpelijk dat sommige mensen graag naar deze contreien willen komen om iets van hun leven te maken en dat moedig ik zeker aan. Maar het meenemen van achterlijke ideeen om die hier te ventileren keur ik niet goed. Uitvoeren van vrouwenbesnijdenis, afkeer tegen homo's, vervloeken van niet gelovigen en vooral de, met de paplepel ingegoten, haat tegen joden tieren welig onder menig importpersoon.
Iedereen is gelijk, geen enkele stroming heeft de volledige waarheid in pacht.
Maar als je je zo gaat gedragen als bovenstaand beschreven heb je voor mij afgedaan. Blank, Zwart, geel, bruin, etc.

Gomezlopez | 30-05-19 | 16:13 | 6

Het is een gotspe dat iedereen gelijk is! Je kunt moeilijk ontkennen dat er veel achterlijkheid de grenzen overkomen.

lanexx | 30-05-19 | 17:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Monty Python Silly Tweets? :P

Nee, vind het wel prachtig wat hij doet.
Niet van dat laffe, gewoon dik eroverheen (en gelijk hebben natuurlijk!).

Gazzerop | 30-05-19 | 16:06

The answer is "Yes".

Rest In Privacy | 30-05-19 | 16:03

"Londen een shit hole genoemd"

Dat heeft John niet gezegd, hij heeft gezegd dat Londen geen Engelse stad meer is. Volgens sommigen staat niet-Engels dus gelijk aan shit hole? Anyhow, John heeft dat niet gezegd.

Hoeraatjes | 30-05-19 | 16:01
-weggejorist-
De waard zijn gast | 30-05-19 | 16:00

Maar is ie al van twitter gejorist?

drs. P | 30-05-19 | 15:48

Fijn dat een persoon als John Cleese zich uitspreekt inzake immigratie. Meer bekende personen zouden dit moeten doen. Go John!!

Badr Haary | 30-05-19 | 15:41

Zal ik eens een Genetisch geheimpje verklappen? Sorry Bart. Humor en Intelligentie wordt verraden door de kleur van de ogen... onderzoeken zijn nog niet afgerond maar Groen is Goed....

hetgingperongeluk | 30-05-19 | 15:36 | 10

Ik heb bruine ogen maar kan bijna overal om lachen of wel de humor van inzien. Ik moet altijd wel lachen om me eigen, of telt dat niet,

EmilioEsteves | 30-05-19 | 17:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is ons ook maar aangeleerd om te denken dat alles en iedereen maar gelijk is. Maar het is ons aangeboren natuur om onderscheid te maken in alles en iedereen. Iedereen doet dat bewust en onbewust en iedereen weet ook van zichzelf dat ze het doen. Maar degene die het niet durven toe te geven, raken in totale paniek als iemand anders het onderscheid wel maakt.

yeps | 30-05-19 | 15:31 | 7

@voorbips | 30-05-19 | 16:04:
Nounou, andere kleur ogen dan groen vermoed ik? Beetje domme dooddoener die je hier plaatst. Reageer eens inhoudelijk, of raken je hersenen dan vermoeid? Ik verwijs je even door naar bovenstaande stelling:
www.geenstijl.nl/5147910/john-cleese-...
Voor de rest: inderdaad, lang niet geneukt. een half jaar niet of zo, maar ik heb daar veel voor terug gekregen, zoals alle vrijheid en nul gezeik. Be jealous.

De waard zijn gast | 30-05-19 | 16:10

@De waard zijn gast | 30-05-19 | 15:51: Eerst de vraag stellen en hem dan met vermoedens beantwoorden is niet handig.

Eerstens: (wikipedia) "Een sociale klasse is een groepering van mensen op basis van een soortgelijke economische positie en de daaruit volgende levenskansen."
Ik denk dat we allemaal kunnen leven met die definitie. Hoewel ik het woord klasse hekel.

Ik vind zelf dat ik superhoog op de sociale ladder sta, maar wat ik vind is irrelevant en niet feitelijk; mijn vader was een gewone arbeider. Een ambtenaar weliswaar, maar als schilder werkzaam. Een doodgewone doorsnee man. Mijn moeder zorgde voor de kinderen.
Ik was dus van normale afkomst en trouwde net zo. Ik sta nu vrij laag op de sociaaleconomische ladder. Dit ook omdat we bijna 10 jaar in het buitenland voor hele arme mensen -vooral kinderen- hebben gezorgd en hen hebben ondersteund. We leefden op basis van giften uit NL en het was nooit een vetpot. Het was geen officiële baan, maar vrijwilligerswerk, dus verzekeringen e.d. voor de lange termijn vervielen grotendeels. Ik heb o.a. een pensioengat van jewelste. Dat was de prijs voor ons persoonlijke leven, voor dit prachtige werk, om de kansen van deze kinderen te vergroten. Wat ik oké vond. En vind. "The many outwayed the few" zeg maar. Ik ben, vind ik, genoeg beloond door te zien wat ik mocht betekenen voor die kinderen.
Klimmen op de sociale ladder is irrelevant voor me. De familie Jemelscheet heeft genoeg om van te leven. Dat is goed zo.
Dat is mijn pedigree. Is dat in orde zo?

Wat ik echter zeg is dit: een arme is gelijkwaardig aan een rijke. Van dezelfde waarde. Maar door de beperktere mogelijkheden niet gelijk. Een rijke heeft meer mogelijkheden. Maar dat hem meer waard? Nee, absoluut niet. De koning is niet meer waard dan jij, ik, of de armste mensen die ik ken.
Zijn we gelijk? Nee.
Mijn kinderen zullen leren, dat welke sociale of economische komaf je ook hebt, je waarde gelijk is. Het bepaald echter wel de mogelijkheden die je hebt. En dat ze harder moeten knokken om hetzelfde te krijgen. En dat is oke, Zo draait de wereld al millennia. Maar dat bepaald niet dat iemand meer of minder waard is.
En dan nog Frans. Frans is een prima vent lijkt me. Qua soc.econ. afkomst denk ik niet veel anders dan mij. En ik gun hem zijn klim op de sociaaleconomische ladder. Al is het niet mijn muziek.

DeJemelscheet | 30-05-19 | 16:54

@DeJemelscheet | 30-05-19 | 16:54:
Ben blij met je reactie en geef toe dat mijn reactie gebaseerd was op vermoedens. Weet overigens zelf heel goed wat sociale klasse betekent, ik ben een leergierig mens. Verder wilde ik mijn kijk op de zaak geven want ik heb een hekel aan klassejustitie. Maar goed, ga vooral zo door met hoe jij je kinderen opvoedt, dat zit wel goed zo te horen. Die van mij hebben de volwassen leeftijd al bereikt dus ik kan alleen maar hopen dat mijn opvoeding zijn vruchten afwerpt, al hou ik uiteraard vinger aan de pols.

P.S.: pluim voor je inzet en opoffering, dat klinkt erg nobel en verdient zich terug op vele andere manieren dan de financiële.

De waard zijn gast | 30-05-19 | 21:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Die moeder in het BBC-filmpje: "Sommige ouders komen er pas achter wat hun kinderen uitvreten op straat als ze in de bak komen of neergestoken zijn - wij zijn de 'FORGOTTEN PEOPLE".

Nee, theemuts, je bent vergeten je zonen op te voeden! Groot brengen als prinsenkinderen die niks geweigerd kunnen worden is geen opvoeding - dat is grenzeloze verwennerij.
Maar eigenlijk ernstige verwaarlozing.

Nóg ernstiger, daarmee bron van de verziekte staat waarin Londen (etc.) dus verkeert. Zonen terug sturen naar Somalieland?
Reis verdomme zelf met een enkeltje mee.

Kudtkip | 30-05-19 | 15:30 | 2

Deze mensen zien zichzelf niet in proportie. Misschien is dat het gevolg van opgroeien in de woestijn: niets heeft een begin of een eind. Voor ons is het namelijk heel duidelijk dat andermans verantwoordelijkheid ophoudt waar de jouwe begint en andersom. En voor wat betreft het vergeten volk: wat mij betreft zijn dat de autochtone ouderen, die in steden door heel Europa zijn bedolven onder woestijnzand.

MickeyGouda | 30-05-19 | 15:40

Omdat vrouwen in die koeltoer worden beschouwd als minderwaardig worden de dochters al flink kort gehouden als kind. Soms moet het schaamlapje voor het misdrijf genaamd 'vrouw zijn', ook wel bekend als hoofddoek, al als kleuter gedragen worden - helaas zie ik dat steeds vaker gebeuren hier in het park.

De jongetjes daarentegen zijn prinsjes. Mogen alles wat allah verboden heeft, als de buren het maar niet zien (en zelfs dan lijkt het vaak geen probleem, want mede-moslim). Tsja, dan krijg je in het beste geval dus gewoon tot op het bot verwende rotjochies, en in het slechtste geval keiharde criminelen als resultaat.

Zolang je niet inziet dat die eigen koeltoer en religie, die immers vrouwen als minderwaardige zoontjes-fabrieken beschouwen, hiervan de oorzaak is, blijf je inderdaad 'forgotten people'.

EefjeWentelteefje | 30-05-19 | 17:15

Lijkt me een potentiële Boodet-stemmer. Of was het nou Bauwdet? Of Boodè?
Mjah, 'Londen een shithole'. In ieder geval niet in Westminster en The City, hoor ik van familie. Nog niet.

Slogra | 30-05-19 | 15:24 | 1

Londen is wel iets groter dan alleen het centrum. Enigste geluk is dat huizenzoekers steeds verder van het centrum af komen te zitten en wijken dus worden opgeknapt.

Goldfinger | 30-05-19 | 15:41

kijk met het verdrag van Marrakesh , goed voorbeeld hoe het er dan ook in Nederland er in de nabije toekomst er aan toe zal gaan, waar Amsterdam het verst is of meest overeenkomt met London. En John Cleese moet niet zo zeiken al die voormalige kolonien/Gemenebest van midden amerika, afrika en asian Pakistan en India plus rijke oostblokmiljairdairs zorgen voor een bruisende multiculturele gescheiden enclaves van upper class haves en lower class havesnot. Waarbij de upper class verlichting zoekt in coke en kaviaar en de lower class verlichting in de sharia en tribale eigenrichting

HetOorAakel | 30-05-19 | 15:22 | 4

@Badr Haary | 30-05-19 | 15:43:
tut tut Badr gaat zoals gewoonlijk ongeremd kickboksend los op deze topic vol passie reagerend op jan en alleman. en vanuit vrijheid van meningsuiting interesseert het mij geen reet of ik van Badr wel of niet mijn mond moet houden gekoppeld aan mijn stemgedrag

HetOorAakel | 30-05-19 | 16:05

@Badr Haary | 30-05-19 | 15:43:
Lazer op malloot. Wie ben jij om iemand te vertellen zijn mond te houden. Heb jij gestemd? Dan heb je de spelregels geaccepteerd en dus ook de winnaar. Als er dus al iemand zijn bek moet houden dan zijn het zij die het circus hun goedkeuring hebben gegeven met een stem.

MurrayRoodbaard | 30-05-19 | 17:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een waanzin, als je als doorsnee buitenlander/migrant elke maand 2000 pond aftikt om in Londen te kunnen wonen.
Net genoeg om een flatje te huren, wat vervolgens tot de grond toe afbrandt...
Wat is er nou zo speciaal aan Londen dat de hele wereld erheen wilt?

snapal | 30-05-19 | 15:19 | 2

Voetbal?.

Pelforth | 30-05-19 | 15:28

Ben er 2x geweest. Ik snap ook niet wat er zo leuk aan is. Wel lekker Indiaas eten.

Badr Haary | 30-05-19 | 15:44

Als honderdduizenden vluchtelingen kiezen voor Duitsland en Nederland (of VS tot that matter) boven hun eigen land.. om economische motieven en vrijheid.. dan kun je zeggen dat ze dat doen omdat die landen op dat vlak superieur aan de anderen zijn. Meneer Cleese mag dus zonder scrupules de ene cultuur superieur t.o.v. de ander vinden. En dat uitspreken.

Claude_Vieaul | 30-05-19 | 15:18

Het moet wel een complot zijn van de vastgoedjongens, 1 van de weinigen die er op vooruit gaan.

snapal | 30-05-19 | 15:13

Je mag dit over elke cultuur zeggen, maar niet over onze 'blanke' cultuur.
Waarbij maar zeer de vraag is of bepaalde culturen wel echt een cultuur zijn.

Wekkertje | 30-05-19 | 15:12

Kikker in de hete pan, iedereen ziet en weet dat het fout gaat, maar het beleid verandert niet.
Als je er wat van zegt ben je een paria, vraag maar aan Gerard Cox.

snapal | 30-05-19 | 15:09 | 2

lekker duidelijk...

hetgingperongeluk | 30-05-19 | 15:16
-weggejorist-
David000000007 | 30-05-19 | 15:07 | 1

Het is maar goed dat John Cleese niet meer in Engeland woont, hij zou opgepakt worden wegens meningsdelict.

Dictators met idiote idealen behoeven een ordedienst om zich te beschermen tegen criminele meningen die kwetsend zijn voor de zwakke doch boze geest van de dictator.
Hoe idioter de idealen en de dictator, hoe strenger beschermd moet worden tegen "hate-crime" of "wrongthink".

De BBC en de rest van de Deugende klimaat-apen/globalisten/links tuig raken elke dag verder van het pad. Een ordedienst is al niet meer genoeg, daar moet minstens een EU-leger voor aan te pas komen.
De nieuwe fascisten roepen daar al om.

Jan Passant mk2 | 30-05-19 | 15:04 | 1

Meningsdelict, goed gevonden!

Retepsteeltje | 30-05-19 | 16:16

Wel eens gehoord over de simulatiehypothese? Het zou al die gekte een beetje kunnen verklaren, anders weet ik het ook niet.

spamzuiger | 30-05-19 | 15:04

Té weinig bekende koppen hebben de ballen zich uit te spreken.
So fuck m all

Ray69 | 30-05-19 | 15:01

Cleese heeft gelijk.
Nieuwe golf van steekpartijen in Londen: zes mensen, onder wie vier tieners, aangevallen in paar uur tijd.
www.hln.be/nieuws/buitenland/nieuwe-g...

komtdatschot | 30-05-19 | 14:57 | 7

@Pierre Lebon | 30-05-19 | 15:31:
Ja, u heeft gelijk. Hij is al veel ouder dan de voorstellingen van Kan. Ik denk dat de slagzin heel wat keren door anderen is gejat.

JvanDeventer | 30-05-19 | 15:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou moet ik weer aantonen dat afkomst en aantallen te maken hebben met anarchie en dat de migratie nog steeds doorgaat.
Niet dat die ander het zou moeten kunnen aantonen dat het niet zo is, maar wie beweert is de klos.
De mening is gebaseerd op feiten.

snapal | 30-05-19 | 14:54

Zie de wereld als een ronde bak gevuld met allerlei potjes verf van alle kleuren van de regenboog et voila de diversiteit die de wereld rijk is.

De diversiteitsmaffia leegt alle potjes verf in de bak en begint hevig alle kleuren door elkaar te roeren onder de mantra 'diversiteit diversiteit diversiteit diversiteit' en noemen iedereen racist en fascist die erop duiden dat je op die manier enkel een grijze nietszeggende massa krijgt.

De roep om diversiteit bewerkstelligt het tegenovergestelde. Ergo, John heeft gelijk.

Hoeraatjes | 30-05-19 | 14:54 | 4

Prachtige omschrijving! Compliment hiervoor.

lezeres | 30-05-19 | 18:08

Vroeger moesten ij op school allerlei soorten verf mengen. Het werd nooit 'grijs', wel heel vaak een smerig soort van bruin.

geen koning | 30-05-19 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

Feiten gebaseerd op indrukken van iemand die het vergelijk kan maken, is zo niet meer van deze tijd.
Beter om er een zinloze UvA studie tegenaan te kwakken, lekker weer een potje belastinggeld en de waarheid zit weer binnen de eigen bubble.

bananabanana | 30-05-19 | 14:54

John Cleese, een van de laatste vrijdenkers.
En een mooi voorbeeld van het aloude gezegde:
Als je jong bent en niet links heb je geen hart, als je oud bent en niet rechts heb je geen hersenen.

medusa324 | 30-05-19 | 14:53

Feitje: Somalis die steken niet, die 'gutten' hun slachtoffer door een soort winkelhaak in hun slachtoffers buik te snijden, heeft een Londense agent mij enkele jaren geleden verteld. Verder zag ik een vrouwtjes Somali de schuld alweer afschuiven op het land dat ze onderdak bood toen, ze zich als vluchteling meldde, door te stellen dat ze 'vergeten' zouden zijn. Andere mensen moeten het gebrek aan opvoeding van hun kroost dus maar even oplossen. Volgens mij zijn hoofddoekjes eigenlijk een soort geheim schild, dat het brein beschermt tegen introspectie en zelfkritiek.

Kwijldraad | 30-05-19 | 14:45 | 3

Een hoofddoek is dus eigenlijk een soort aluhoedje!

Jeff Hawke | 30-05-19 | 14:53

In Nederland lopen ook hele hordes van die gasten rond. Gaan meermalen per jaar naar hun zeer onveilige thuisland, Somalië en worden vanuit Nederland geen strobreed in de weg gelegd. Waar een klein land al niet groot in kan zijn.

Ommezwaai | 30-05-19 | 14:54

Britse politiker, die een nog somberder visie had.
youtu.be/3MtIF6tw-Io

Pelforth | 30-05-19 | 14:55

Sorry mensen ik ben zo ongelofelijk dom> had niet gezien dat ik weer Zwitsal af ben.
Let maar niet op mij, ik ga vanaf nu weer heel goed opletten.

snapal | 30-05-19 | 14:45 | 1
-weggejorist-
CharlesMartel | 30-05-19 | 20:30

Een beetje gevarieerder reclame-aanbod zou wel fijn zijn. Ik zie nu al dagen vóór elk filmpje Nivea Deep met de epische geur van negerlul.

Hetze Haatstra | 30-05-19 | 14:43 | 2

Hier de Zinger Taco van de KFC. Ik kom daar nooit.

Rest In Privacy | 30-05-19 | 14:46

Zodra je hem koopt krijg je een ander filmpje te zien. Eigen schuld!

medusa324 | 30-05-19 | 14:55

Jammer dat het onmogelijk is om een groep van dit kaliber denkende mannen eindbaaspresidentsclub van de wereld te maken.
Dan waren we er bijna.

NiCeY | 30-05-19 | 14:41

www.gatestoneinstitute.org/10124/lond...
"According to Innes Bowen, writing in The Spectator, only two of the 1,700 mosques in Britain today follow the modernist interpretation of Islam, compared with 56% in the United States. The Wahhabis control six percent of mosques in the UK, while the fundamentalist Deobandi control up to 45%. According to a survey from the Knowledge Center, a third of UK Muslims do not feel part of British culture."

Schoorsteenveger | 30-05-19 | 14:42

"I think it's legitimate to prefer one culture to another".
Uiteraard is dat legitiem. Het is zelfs legitiem om te vinden dat de ene cultuur béter is dan de andere. Het gaat schuren wanneer je gaat beweren dat één cultuur in absolute zin beter is dan alle andere culturen en dat hierover geen discussie kan bestaan, tot in alle eeuwigheid.
Probleem is uiteraard het door multikul gekoesterde hyper-relativisme dat stelt dat alle culturen a priori evenwaardig zijn en hun eigen normen, waarden en waarheden hebben welke niet tot elkaar herleidbaar zijn. Enerzijds is de positie van waaruit dat hyper-realisme wordt gepredikt problematisch. Vanuit welke cultuur wordt dat hyper-relativisme verkondigd? Moet die cultuur zichzelf dan ook niet relativeren, en is daarmee ook de relativistische positie zelf slechts een relatieve? Anderzijds kan dat relativisme juist niet voorschrijven wat binnen een cultuur voor waar wordt gehouden, en kan om het even welke cultuur binnen die bredere relativistische context opnieuw een absolutistische positie innemen en simpelweg ontkennen onderdeel van een breder multicultureel experiment te zijn.
De multiculturele droom schrijft voor dat die absolutistische posities er niet zouden moeten zijn en er uiteindelijk ook wel niet zullen zijn, als we maar volhouden met relativeren. Juist deze houding leidt tot het bekende wegkijken. Het relativisme wordt ons als absolute waarheid door de strot geduwd.

Schoorsteenveger | 30-05-19 | 14:34 | 4

@MickeyGouda | 30-05-19 | 14:46:
Die hapjes zijn halal, en voor die Marokkaanse moeder dwingend halal, want Allah, de Koran, de Profeet. Het 'goed' vinden om als niet-moslim ook halal te gaan vreten, op een Iftar, in de bedrijfskantine, op de openbare school, legt twee absolute posities over elkaar heen, die van het hyper-relativisme, en die van de religieuze waarheid, maar ze vallen daarmee niet samen. De multiculturalist die deelneemt aan een Iftar kan denken dat het gezamenlijk tafelen bewijst dat het relativisme het wint, dat er sprake is van een gelijkwaardige ontmoeting, maar de moslim ziet datzelfde tafelen als een kleine stap in de richting van het vestigen van het Kalifaat. Er is juist geen dialoog, want beide partijen volharden in hun absolutisme. De multiculturalist wil niet begrijpen wat de moslim eigenlijk wil, de moslim begrijpt dat maar al te goed. De kafir zullen branden in de hel, wat ze ook doen.

Schoorsteenveger | 30-05-19 | 15:00

@Schoorsteenveger | 30-05-19 | 15:00:

Het dwingende karakter proef je er inderdaad van af. Het is geen delen, maar een vorm van verkapt assimileren. Het is mij een raadsel hoe zo velen dit niet kunnen zien of begrijpen.

MickeyGouda | 30-05-19 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Zoiets zou bij ons nooit kunnen, de dalende crimaliteitscijfers zijn de troef...
Londen is tien keer erger als Amsterdam, er is een breekpunt voor anarchie, heeft te maken met afkomst en aantallen.
Een open deur inschoppen heet dat op GS, maar de realiteit is dat de (illegale) migratie nog steeds toeneemt.
Wordt alleen maar nog erger dus.

snapal | 30-05-19 | 14:34 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Cleese is een goeie Brit. Jammer dat die generatie uitsterft en dat we er een zootje policor opgeleide gehersenspoelde intolerante betweterige bloedirritante dodelijk saaie humorloze snowflakes voor in de plaats krijgen. Cleese is wat Engelsen noemen een "character". Hij heeft er (terecht) volkomen schijt aan wat ze van hem vinden, de man is bijna 80... Hij denkt waarschijnlijk: "Sweet Fuck All".

Motleycrew | 30-05-19 | 14:33 | 1

Hij heeft zijn best gedaan... kijken of er nog nieuwe Cleesen zijn...

hetgingperongeluk | 30-05-19 | 14:36

Hebben jullie dat nu ook wels eens de laatste jaren? boven is onder, goed is fout, die olifant in de kamer is er niet.... de islam is lief, de politie is je beste kameraad.... ik voel me steeds vaker als een personage in zo'n slechte amerikaanse horrorfilm, waarin iedereen om je heen doet alsof alles zijn normale gang gaat en alles okiedokie in orde.... en maar als een zombie de officieel goedgekeurde waarheid™ herhalen.... stel je eens voor, geen stijl als één van de weinig internetbubbels waar realisme nog een beetje speelt.... en dan noemden ze vroeger de Monthy Python humor absurdistisch.....

zattekater | 30-05-19 | 14:29 | 4

De sensatie die je beschrijft, is het gevolg van massa gaslighting. Dat betekent dat het experiment is gelukt en het project voor het grootste deel af is.

2tribes | 30-05-19 | 14:51

zattekater | 30-05-19 | 14:29
Mooie metafoor. Slechte horror gaat wat ver, maar meer een slechte mystieke thriller, absoluut.
En daarom GS, uitlaatklep van de Echte Wereld!

chicago river | 30-05-19 | 14:56

@Wijze uit het Oosten | 30-05-19 | 14:44:
40 Jaar geleden was er Janmaat die dit aan zag komen, maar die werd, uiteraard verketterd. Dus ook u had dit kunnen zien aankomen net als dat ik het zag aankomen.

BekiekUtMoar | 30-05-19 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

Cleese maakt de grote fout om daadwerkelijk in discussie te gaan, laat toch gaan man, moeilijk gedoe, geniet gewoon op dat stukje paradijs waar je woont.

Ashtrey | 30-05-19 | 14:26 | 5

Kan alsnog nadat je getweet hebt vanuit je stukje paradijs

haddem | 30-05-19 | 14:31

@Feynman | 30-05-19 | 14:29: Senna zei toch: "Als je denkt dat je alles onder controle hebt, ga je niet snel genoeg..."

hetgingperongeluk | 30-05-19 | 14:40

Inderdaad. Als ik daar toch zou wonen zou Engeland me geen hol meer interesseren. Laat een ding duidelijk zijn, het is uiteindelijk de bevolking zelf die het multiculti pro-immigratie tuig het torentje en de regeringen ingestemd hebben. In het geval van Cleese zou ik me er niet druk meer om maken. Een volk krijgt de leiders die het verdient. Dat is ook te zien aan onze eigen parlement, waar het anti-EU verhaal misschien net rond de 20% van de zetels bezet. De rest wil dus massa-immigratie, islamisering, klimaathysterie en de EUSSR. Dan verdienen ze al het onheil dat ze krijgen.

MurrayRoodbaard | 30-05-19 | 17:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Duitsers graven kuilen op het strand, lopen altijd te commanderen en hebben geen humor, Belgen zijn dom, Fransen kunnen niets maken dat heel blijft en al zeker niet op tijd, Italianen zijn opgewonden standjes en moederskindjes, Spanjaarden zijn hitsig en wij zijn vrekkig. Veel van dit soort stereotypen werden en worden probleemloos overal gebezigd. Ook binnen de linkse kerk. Alleen alles wat een kleurtje heeft en het predikaat "zielig" draagt, staat boven elke kritiek en humor verheven. Over buitensluiten gesproken.

MickeyGouda | 30-05-19 | 14:26 | 4

Pardon?

SlimmeBelg | 30-05-19 | 15:47

@SlimmeBelg | 30-05-19 | 15:47: We got a live one ! Wachten is op de andere nationaliteiten . Met dank aan onze Slimme uitzondering;-)

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 16:03

@Koning BongoBongo | 30-05-19 | 15:44:

Ik wacht uw veldonderzoek vol verwachting af!

MickeyGouda | 30-05-19 | 16:45
▼ 1 antwoord verborgen

Londen is zo Brits als Amsterdam Nederlands is. Historie.

jan99 | 30-05-19 | 14:24

Ach jee, John Cleese is ook niet meer één van de jongsten in dat filmpje, zeg. Maar met wat hij allemaal zegt, bewijst hij een rechtstreekse afstammeling te zijn van John Stuart Mill. Nou, ik had niet anders van hem verwacht.

En dat Londen geen Engelse stad meer is, tsja, je kunt je ook afvragen in hoeverre Rotterdam nog een Nederlandse stad is, of Amsterdam, of mijn eigen stad, Den Haag.

Als ik Arnoud van Doorn mag geloven, behoor ik als autochtone Hagenaar/Hagenees feitelijk al tot een minderheid hier. In zijn verzoek aan de gemeente om een "halal-strand" in te richten, voert Van Doorn als argument aan dat inmiddels 53% van de Haagse inwoners van niet-westerse origine is. En van die 53% is dan weer ruim 70% moslim. Vrij sterke argumenten van Van Doorn, maar blij word ik er toch niet van.

Met ca 26 miljoen moslims in Noord-West Europa, waarvan ca 1 miljoen in Nederland, zitten we m.i. ruimschoots aan onze taks, nee, zijn we daar al dik overheen. Er is zojuist een nieuw Europarlement gekozen; die zouden van het dichttimmeren van de buitengrenzen en het uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerden eindelijk eens hun prioriteit nummer 1 moeten maken voor de eerstvolgende 10 jaar. Om de oude slogan van Janmaat nog maar eens - aangepast - te herhalen: Europa is Vol.

Dr_Johnson | 30-05-19 | 14:21 | 6

Ruimschoots aan de taks?? Ruim een half miljoen over de taks.

bqbq | 30-05-19 | 14:41

De EU heeft zich met hun migratie programma de das om gedaan . Dit is hoe dom en naief dit logge monster is . Nu nog een kwestie van tijd...

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 15:48

@DebraCadabra | 30-05-19 | 14:32 Kom nooit meer in de bios vanwege Mocro's die er een sport van maakten om de film te verstoren . Altijd in groepsverband uiteraard .

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 16:13
▼ 3 antwoorden verborgen

De pratende meneer in het filmpje is niet zo grappig, maar heeft wél gelijk.

JvanDeventer | 30-05-19 | 14:20 | 1

Quite a cleesey remark, you old fart.

Shareholder II | 30-05-19 | 14:19 | 1

I dare say ol'chap . It is what it is......

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 15:49

don't mention the war...

guinnessdude | 30-05-19 | 14:19 | 2

Whatever you say.......

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 15:49

The Korean War !

Mammeloe | 30-05-19 | 18:36

Hij praat gewoon common sense. Maar daar hebben die linksdraaiers en policorren tegenwoordig niets meer mee.

Fijnstoffer | 30-05-19 | 14:19 | 1

'Common sense' wordt door een linkse vertaalmachine vertaald als 'onderbuik ' .

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 15:51

What the fuck is FMG? Ook die hashtag leidt verder nergens naar binnen de webzijde van GeenStijl.

Robske007 | 30-05-19 | 14:18 | 10

@EefjeWentelteefje | 30-05-19 | 14:43: Misschien moet jij je beter informeren over genitale verminking bij mannen en welke functie de voorhuid heeft, en vooral ook hoeveel het mis gaat. Ik bagatelliseer het een niet door het beiden erg te vinden en te benoemen dat er bar weinig aandacht voor de genitale verminking bij jongens, iets wat jij wel doet. (ach ze zagen toch niet de hele eikel eraf?). Genitale verminking is dat. Genitale verminking, en dat zou verboden moeten zijn, voor beide geslachten.

haddem | 30-05-19 | 15:40

@haddem | 30-05-19 | 15:40:
Nog maar een keertje dan: FGM behelst in vele gevallen het zelfs volledig wegsnijden van de clitoris (het equivalent van de eikel bij de man), naast het dichtnaaien, wat oplevert dat de vrouw geen enkel genot meer kan beleven aan seks, en sterker nog, dat dit in de meeste gevallen met helse pijnen en verschrikkelijke infecties gepaard gaat. Vraag je al helemaal niet af wat een besneden vrouw doormaakt als ze moet bevallen!
Bij jongens wordt er een velletje gesneden. Dat is alles.

Neemt niet weg dat ik beide handelingen volstrekte onzin en ongewenst vind, maar hou het aub wel even in perspectief dat niet alleen de gevolgen bij vrouwen veel ernstiger zijn, maar ook de oorzaak - vrouwen een eigen (seks-)leven misgunnen - veel abjecter is dan bij mannen.

EefjeWentelteefje | 30-05-19 | 17:28

Over FGM zijn we het eens, ook dat het een grover geweld is. MGM echter is niet zomaar even velletje wegsnijden. Wel het gedeelte met een hoge concentratie zenuwuiteinden(worden dus ook weggesneden bij een kind van een paar dagen oud) en essentieel in het vochtig houden van de eikel, wat een intern orgaan hoort te zijn. Nogmaals, je lijkt mijn comments te interpreteren als het bagatelliseren van FGM, wat ik niet doe. Maar met dat je juist dat punt probeert te maken, bagatelliseer je de verminking bij jongens (ze halen slechts een velletje weg).

haddem | 30-05-19 | 20:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Cleese heeft volkomen gelijk, en hij drukt zich enorm netjes uit, want de harde werkelijkheid is minder 'netjes'.
Het is verbijsterend hoeveel dhimmi's er rondlopen met hun ogen gesloten voor de realiteit van de steeds harder wordende import ellende in de grote steden. Zijn de mensen nou werkelijk zo dom, of zijn ze gewoon blind?

telelezer | 30-05-19 | 14:17 | 5

Het is struisvogelgedrag. Kop in 't zand (= zorgen dat je in een witte buurt komt te wonen met witte scholen en witte winkelcentra, ook al betaal je daar een godsvermogen voor) en 'niks aan het handje'.
Iedere avond de televee aan, Boer Zoekt Vrouw, Voetballuh en Heel Holland Tukt Verder, vvd stemmen want 'de hypotheekrente', en zo blijft men lekker geloven in het langzaam maar zeker aflopende sprookje.
Oh, en natuurlijk niet te vergeten, je hoog verheven voelen t.o.v. die racistische laagopgeleide oudere witte mannen en vrouwen die helaas de middelen niet hebben om aan de 'krachtwijken' met 'kansenparels' te ontsnappen.

EefjeWentelteefje | 30-05-19 | 14:39
-weggejorist-
heuptasje | 30-05-19 | 15:31

Ze zijn niet alleen dom maar ook heel erg oppervlakkig en totaal ongeïnteresseerd in hun omgeving, hun land en de toekomst! Alleen oppervlakkig vermaak en bezit van allerlei overbodige rotzooi is interessant, verder kijken ze niet!

BaldEagle | 30-05-19 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een van de commentatoren schreef n.a.v. het filmpje:

What If your child is involved in a gang and there's no where for him to hide, you take him back to Africa. Its safer than London". Wow

Ja toch.


105

Willibald von Klúúúk | 30-05-19 | 14:16 | 1

'Africa is safer than London'
Eerdaags ook in een stad/dorp bij u in de buurt"
Met dank aan het naieve kiesvee.

telelezer | 30-05-19 | 14:19

Ik vond die beelden dat ie een Spaanse immigrant in elkaar sloeg echt ontzettend triggering.

MaisNon | 30-05-19 | 14:15

Dat zinloze aan elkaar knopen van labeltjes des aanstoots waar sommige mensen van de in de kramp schieten. We raken er maar niet vanaf.
Je kunt voor zwarte piet zijn en tegen slavernij.
Waarom? Omdat slavernij niets met huidskleur te maken heeft.
Net zomin als huiselijk geweld met gender. Huiselijk geweld deugt niet, klaar.
Vrouwenbesnijdenis heeft ook niets met huidskleur te maken, en je kunt het uitleggen waarom het niet de voorkeur heeft.
Heb het gewoon over waar de moderniteit uit bestaat. Pim Fortuyn kwam er niet meer aan toe.

kloopindeslootjijook | 30-05-19 | 14:15

John Cleese, één van mijn persoonlijke helden!
En... hij heeft toch gewoon (weer) gelijk?

EefjeWentelteefje | 30-05-19 | 14:12

Zoek 'eindbaas' op in het woordenboek en er staat een foto van Cleese bij.

MickeyGouda | 30-05-19 | 14:12 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ben je een racist als je je per se wilt voortplanten met - pak weg - een negerin.

HogeNood | 30-05-19 | 14:12 | 8

Voor links is iedereen die anders denkt een racist , of je nu met een negerin trouwt of met een ijsberin. Maar..... als je met een moslima trouwt stijg je enorm in achting !

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 15:55

@chicago river | 30-05-19 | 14:22: Die quote betekent alleen maar dat er meerdere blanken aanwezig waren waarvan niet werd vastgesteld welke religies men aanhing. Very very clever....

Koning BongoBongo | 30-05-19 | 15:58

@chicago river | 30-05-19 | 14:48:
Wat een kontverhaal, jij hebt nooit iets uitgelegd en er valt ook niets uit te leggen wanneer je met je bakkes naast een verhaal staat waarin jij de multicultuur heerlijk vind.
Je lult uit je nek.

Ongeblustekalk | 30-05-19 | 18:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Basil Fawlty, kom d'r maar in!

horsteknots | 30-05-19 | 14:11 | 1

Ben net terug van een lange lunch in een stad die eigenlijk niet meer Nederlands is. ;-)

Basil Fawlty | 30-05-19 | 19:33

Nr 7

Hemmenaar7 | 30-05-19 | 14:10

Londen is wel een gave stad. Het toeristische gedeelte dan. Veel te doen veel te zien.

sjef-van-iekel | 30-05-19 | 14:09 | 2

Meh. Alles gaat al dicht om tien uur 's avonds.

Pierke Pierlala | 30-05-19 | 14:27

Is dat nog authentiek te noemen? Je bent eigenlijk een zichzelf voor de gek houdende toerist. En de status toerist vind ik al zozo. Alles is aan het stuk gaan.

Rest In Privacy | 30-05-19 | 15:19

JC : John Cleese, Johan Cruyff, Jezus Christus. Grote denkers, vaak gelijk !

aamert | 30-05-19 | 14:07 | 8

*Sensuur*

Rest In Privacy | 30-05-19 | 15:34

Als denker vond ik Jezus Christus niks. Maar wie hem ooit heeft zien voetballen zegt dat hij messcherp was.

JvanDeventer | 30-05-19 | 15:35

Johan Ceeskens, vergeet die niet. Wat doet die eigenlijk tegenwoordig?

Mammeloe | 30-05-19 | 18:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben ooit bijna gestikt toen ie zijn auto "a damn good thrashing" gaf.

bierrr | 30-05-19 | 14:07

Gevalletje spijker kop raak

muppet020 | 30-05-19 | 14:06

Cleese, altijd +heel veel! En nu wordt ie onder de twitter-trein gegooid...

pibasso | 30-05-19 | 14:05

Dat kan, maar niet mocht gij blank zijn.

Aap Noot Miesje | 30-05-19 | 14:05

En denk ook eens aan al die spasten die hij beledigde met zijn silly walks.

Hadena | 30-05-19 | 14:05 | 6

@DebraCadabra: dat is ook een ander departement; vierde verdieping, einde van de gang links.

Shareholder II | 30-05-19 | 14:31

What has John Cleese ever done for us !1!!?

Tobi | 30-05-19 | 15:01
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
AlphonseCapone | 30-05-19 | 14:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl