Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rechter verbiedt Hells Angels

Je mag ook niks meer in dit land.

Social

Motorclub Hells Angels, bekend van motorrijden drugsdealen, geweld & het bedreigen is door de rechter verboden. Je mag dus niet eens meer drugsdealen, geweld plegen & media bedreigen terwijl je allemaal hetzelfde midlife jack met een doodshoofd erop aan hebt. Waar gaat het heen met dit land mensen. Criminele organisaties hebben ook rechten! Geen criminele organisatie is illegaal! Nou ja, dat worden weer een hoop sippende motorrijders die het nicht gewusst haben in de media en biedt noodlijdende publieke omroepen de ideale gelegenheid indringende documentaires te maken over de kameraadschap in dergelijke verenigingen. Nalezen kan in de uitspraak en ook in de voorleesuitspraak (voor dyslectische motorrijders). 

Reaguursels

Inloggen

Heeft totaal geen zin om deze club te verbieden. De daders van een misdaad
oppakken, hoe moeilijk kan het zijn. Deze club gaat nu echt niet verdwijnen maar gaan ondergronds. Rechters zijn tegenwoordig stel sukkels die in een andere wereld leven of zo. Zal mij benieuwen welke handhaver het bord van de muur trekt.

poisonivy | 29-05-19 | 20:54

Dus nu gaar die club verdwijnen? dacht het niet.

marrretje | 29-05-19 | 19:39

Maar mag je nog wel met een dikke motor in een groepje rondroffelen?

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 18:28 | 1

Best gek, ik zie meer geweld onder de haarbaarden en andere religekkies. En religekkies hebben vrij spel, ik heb nog nooit een Hells Angel aan de deur gehad, wel Jehova's die leugens verkondigen, en als we niet thuis zijn, als ouders, hebben ze een speciaal boekje voor de kinderen, mag ik even braken?

bmw1984 | 29-05-19 | 19:37

Ik ben op een hoop plaatsen geweest waar de adrenaline door de keel giert vanwege de dreigende sfeer die er hangt, maar ik heb nog nooit over mijn schouder gekeken of er misschien Hell's Angels achter me aan slenterden. Weer heel veel mankracht, tijd en geld verspild aan het verkeerde slag criminelen. Maar wat verwacht je anders van een stel kleurloze incapabele ambtenaren die zich "crime fighter" wanen.

Sans Comique | 29-05-19 | 18:11

Die mannen hebben een imago probleem. Gewoon een vrijstaat beginnen.

suscrofa | 29-05-19 | 17:44

Fantastische mensen, die Hell's Angels. Zo zag ik ooit een documantaire waarin ze kadootjes ophaalden voor zieke kindjes in het ziekenhuis (dat 6, 7? Ja 7 Februari. 1993) én ze hebben Jan Lenferink ooit voor de camera op zijn muil gepeerd. Kunnen niet meer stuk bij mij.

Sans Comique | 29-05-19 | 17:33 | 1

Zo hee, dus omdat een paar loopjongens 25 jaar geleden de schone schijn op hebben opgehangen, zijn het allemaal hele aardige jongens die geen vlieg kwaad doen. Leg dan eens uit waarom er altijd drugs en wapens tot raketwerpers
aan toe bij die gezellige boys worden gevonden, en menig leden door de jaren heen een vroegtijdige dood zijn gestorven door een overdosis lood.

Ronnie D. | 29-05-19 | 18:38

Ohh jee, dat wordt met 2 maten meten, want hoe gaan ze dat met de grijze wolven aanpakken die half nederland al bezitten van subsidie en drugsgeld.Natuurlijk krijgen we dat niet te zien in de gemeentelijke boeken.Discriminatie!!!!!!!

brandewijntje | 29-05-19 | 17:04 | 2

Die van Oranje is bezig zo veel mogelijk woningen in A'dam voor de neus van de Turkse, Russische, Chinese, Marokkaanse en Weetikveeliaanse maffia weg te kapen. Allemaal de handjes op elkaar voor onze Prins. *jéééj*

Sans Comique | 29-05-19 | 18:13

@Sans Comique | 29-05-19 | 18:13:
ja, omdat er voor die Turkse, Russische, Chinese, Marokkaanse en Weetikveeliaanse agsten reclame wordt gemaakt om te komen investeren in vastgoed. Die gasten jagen onderlng de prijs weer op en de Nederlandse burger heeft het nakijken.
Iemand wordt er beter van. Henk en Ingrid zijn dat niet.

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 18:35

Ja, lach er maar om maar zo begint het. Straks is de ANWB aan de beurt.

Mark van Leeuwen | 29-05-19 | 17:00

Ik vind vreemd.

Eerst gaat het jaren over de Hells Angels, Bandito's, Mongols, Saturarah etc etc, en wat zij allemaal wel niet doen. Dan vorig jaar komt er ineens "Caloh Wagoh" voorbij, met de melding dat de meeste zaken waarvan het publiek dacht "ja dat waren van die Hell's Angels motorrijders", dat daar "Caloh Wagoh" achter zit. Nu hebben we het een jaar eigenlijk alleen maar over "Calog Wagoh", en wat word er verboden? De Hell's Angels.

Ik vind vreemd.

DaJonkel | 29-05-19 | 15:57 | 1

Iek viend ook vreemd.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 16:14

Te veel concurrentie voor de Binnenhof-mafia

HaveXS | 29-05-19 | 14:58

Clubavonden, ritten, clubs bezoeken zullen er niet minder door worden.

Ondanks | 29-05-19 | 14:51

Mhuahahaha!
Verbieden heeft trouwens wel degelijk zin.
Ze kunnen een breiclubje oprichten maar de naam en reputatie zijn ze kwijt. Het zorgt ook voor een probleempje met internationale contacten en het maakt toekomstige verboden makkelijker. Er zijn namelijk nog veel meer clubjes die het OM zou willen aanpakken lijkt mij.
Enfin, goed werk OM.

BootleggersSmurf | 29-05-19 | 14:13 | 3

Zou t OM ook die leugenaars in 1e en 2e kamer aanpakken? Die jatten elk jaar duizenden euroos van me. En gaan er nog meer toe eigenen met dat klimaatakkoord, ook al is CO2 niet de oorzaak volgens ICPP.
Nog nooit last gehad van Hells Angels

Haram_Kafir_4ever | 29-05-19 | 14:32

@Haram_Kafir_4ever | 29-05-19 | 14:32: kamerleden zijn onschendbaar voor de dingen die zij daar zeggen.
Zat andere dingen moeten ook aangepakt, klopt.
En ik heb wel last gehad van die bengels.
Maar, het OM leverde goed werk in deze.

BootleggersSmurf | 29-05-19 | 14:43

Nou ze toch bezig zijn mogen ze van mij ook Milieudefensie verbieden, lopen continu dure rechtszaken aan te spannen tegen de overheid.

Zoon van Boer | 29-05-19 | 18:56

Als je t linkje aanklik, staat er dat deze instantie de publicatie heeft verwijderd, is de rechtspraak niet openbaar dan?

oblio81 | 29-05-19 | 13:57 | 1

Gewoon doorgaan onder Charlie's Angels. O man wat waren die toch lekker toen.

ManusMann | 29-05-19 | 13:50 | 2

So...die hebben de nodige milliliters hun rekening genomen. Net als Daisy uit de Dukes of Hazards.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 16:16

En wanneer verbiedt de rechter islam in dit land? Veroorzaakt duizend keer meer overlast voor de gewone man dan motorclubs...

_Roy_ | 29-05-19 | 13:00 | 1

Ik denk dat je met een crowfund best ver gaat komen, met name het boek staan toch veel beledigende en strafbare zaken in. Maar ja wie pakt de handschoen op.

TilburgDeGekste | 29-05-19 | 13:45

Klinkt ludiek om de hells angels te verbieden maar hoe slim is dat?
Niet lijkt mij. Als het zo is dat zij activiteiten bezigen dat strafbaar is, wat is dan simpeler dat zij dat herkenbaar doen, bij elkaar, met een hesje aan?
Politie en justitie kan dan een paar richtmicrofoons plaatsen en zij hebben de hele bende in één keer in beeld. Vervolgens kan de hele bende ineens worden opgepakt en worden opgesloten.
Nu gaan zij verspreid ondergronds en zijn de eventuele criminele activiteiten veel moeilijker op te sporen.
Ben ik nu zo slim of is de overheid nu zo dom?

ProAsfalt | 29-05-19 | 12:56 | 3

In Amsterdam zat de politie zeker 20 jaar lang om de Angelplace en de jeugdopleiding voor criminelen heen. Ze zagen alles. Deden niets. Ja, iemand waarschuwde de angels als er een politie-inval gepland stond. Angels kregen vergunning voor dit en voor dat. Een wethouder ging er regelmatig op bezoek. Ik zeg niet wie. Maar hij was dol op leer. Politie zag toe op moorden door en voor de club, o.m. vanuit een bakkie bij een moord bij sportvelden Amsteldorp. Verbod en benoemen tot criminele organisatie helpt wel: verzwaart straffen bij misdrijf.

de chemokar | 29-05-19 | 13:42

@de chemokar | 29-05-19 | 13:42: Geldt net zo goed voor belcafe's waar ik uuuuuren in mijn eentje voor 1 euro per uur kon Internetten, shoarmatenten waar nooit iemand zit en waar ze je wegkijken en het vlees nog uit de vriezer moeten halen als je hebt besteld. Bij mij scheuren de maaltijdkoeriers van een Indisch restaurant met 70 over de stoep om hun 'deliveries' af te leveren, terwijl in het restuarant nie-mand zit. Pliesie bevestigde desgevraagd dat er eerst doden moesten vallen voor ze daar eens tegen optraden. "Tja, helaas, we moeten ze op heterdaad betrappen". Nou, in geen velden of wegen te bekennen natuurlijk.

Sans Comique | 29-05-19 | 18:04

@Sans Comique | 29-05-19 | 18:04: Ik heb in mijn verleden ook indirect met de HA te maken gehad, en ja het zijn criminelen, maar zij hebben een set regels die een stuk meer vriendelijk zijn voor de lokale bevolking dan andere groepen. Het is gruwelijk naïef van mensen hier om te denken dat als je de HA er zo hard op aan pakt dat ze niet anders kunnen dan de markt op te geven dat die markt verdwijnt, wat je er voor terug krijg zijn figuren als Redoan Taghi die echt geen regels hebben en ook schijt hebben aan de kwaliteit. Maar blijkbaar is dit wat de overheid wil, want als ze deze stap aan de Deense politie voor legde zouden ze wel een ander advies hebben gekregen.

Zoon van Boer | 29-05-19 | 19:04

Ik vind dat altijd zulke zielige losers, van die mannen van middelbare leeftijd met net iets te dikke nekken, kaalgeschoren hoofd (om de terugtrekkende haarlijn te verbloemen) en leren jaren-'80-pornohesjes over iets te dikke buikjes. Trieste figuren, ik hoop dat ze een hobby vinden die beter past bij hun leeftijd. Bloemschikken ofzo.

Defman | 29-05-19 | 12:51 | 2

Ieder zijn ding. Zo kan ik nog wel een rij sneue clubjes opnoemen.
Bent u overigens bloemschikker?

Maytheforcebewithyou | 29-05-19 | 12:58

Houden goeie feestjes hoor, een stuk gezelliger dan de bloemschikclub

Zoon van Boer | 29-05-19 | 19:06

Och. Zolang ze mij maar niet voor de wielen rijden met die stinkbrommers van ze. Want dan hebben ze pas echt een probleem.

VanBukkem | 29-05-19 | 12:51 | 2

Vrijheid op zo'n 2wieler is al decennia verleden tijd vanwege maximum snelheid en bumperkleven van ignoranten.

SlimmeBelg | 29-05-19 | 13:24

Dat ben ik, die bumperklever.

VanBukkem | 29-05-19 | 14:15
-weggejorist-
Kop Kaaz | 29-05-19 | 12:49
-weggejorist-
Eddy67 | 29-05-19 | 12:48

@Ronaldo, leuk tekst :-).
Het werd inderdaad tijd dat we deze *kuch* "culturele" vorm van criminaliteit op de zelfde manier behandelen als de rest van de criminaliteit.
Dus magniet, dus Verboten!

hotmint | 29-05-19 | 12:47 | 3

En vooral niet handhaven.

Promedio | 29-05-19 | 12:50

@theo-is-dood | 29-05-19 | 18:51: De wet handhaven is al te moeilijk in de 2e kamer, partijdiscipline is bij wet gewoon verboden, niemand mag een 2e Kamerlid dicteren wat hij moet stemmen.

Zoon van Boer | 29-05-19 | 19:08

Wie gaat er eens aangifte doen tegen de Islam?
Dit lijkt me wat voor het tandem Wilders/Hiddema, eerlijk gezegd.
Dan zouden ze pas echt wat goeds voor de bevolking doen.

watergeus | 29-05-19 | 12:30

Ze mogen zich niet terugtrekken in hun clubhuizen om in hun eigen onbegrijpelijke jargon snode plannen te smeden die de maatschappij ontwrichten. Ook mogen ze niet meer intimiderend in groepen wetteloosheid en dominantie uitstralen met hun imponerende door trots op een schild gehesen symbolen. Maar nu genoeg over de Turken, hoe is het met de Hells Angels?

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 12:22

Toch mag je nog best veel in dit land ... als je tenminste Turk, Marokkaan of tegen Zwarte Piet bent.

MAD1950 | 29-05-19 | 12:17

Die ietwat wereldvreemde meneer van dat filmpje zie ik in gedachten lid zijn van de Hells Angels. Zou hij zich staande houden? Denk dat de eerste keren, de weg op, in zijspan zal zijn.

CalamityJane | 29-05-19 | 12:14

En morgen richten ze de motorclub "Angels from Hell" op want die is niet verboden of zo. Iets verbieden lost helemaal niets op. Er is altijd wel een creatieve manier om activiteiten te continueren. Na de val van Pablo Escobar is de USA ook niet gevrijwaard van drugs.

Winter_is_coming | 29-05-19 | 12:10 | 3

De boys kunnen ook lid van een politieke partij worden waar leer niet is verboden.

Pelforth | 29-05-19 | 12:26

En als ze zich dan morgen "de helse bengels" noemen en een clubhuis gaan inrichten, dan komt de gemeente even een inval doen, want die weten dat die bengels altijd zooooooooooo dom zijn om daar drugs en wapens op te slaan,
en dan gaat de tent op slot. En dan zoeken ze weer een nieuw pand en wat
dan ook weer na een tijdje aan de beurt is en weer op slot gegooid word
en de gemeente dan toch aan het langste eind trekt, want de clubkas raakt
wel een keer leeg met al die verhuiskosten, en zo is de gemeente tilburg dan ook verlost van die clubjes. En om er een schepje bovenop te doen heeft de gemeente tilburg een verbod ingesteld op het dragen van clubkleding
en groepjesvorming in horeca gelegenheden, dus Tilburg is al een tijdje
gevrijwaard van die pisnichten en hun klapperkasten, dus werkt het wel degelijk. Dat de drugs en wapendealers binnen die clubs ondergronds verder gaan zal best, maar de brave burger die in de uitgaansgelegenheden
een biertje drinken, worden alvast niet meer lastig gevallen door dat tuig,
dus missie geslaagd en een dikke plus voor de gemeente tilburg.

Ronnie D. | 29-05-19 | 12:45

@Ronnie D. | 29-05-19 | 12:45: Nooit last gehad van Angelo en zijn maten. En nee ze zijn niet zoo dom om daar wapen en drugs op te slaan, wat er wordt gevonden is meestal in bezit van een persoon ter plekke. De persoon die het huis bewaakt heeft meestal een wapen en zal vast wel van wat drugs houden, dat kun je opblazen tot "Verborgen wapens en drugs gevonden".

Zoon van Boer | 29-05-19 | 19:50

Dus die jongens hoeven nu niet meer in de rij te staan voor sex?

skoftig | 29-05-19 | 12:09

Groot bord bij de grensovergangen. Alles is verboden!! Voor ontheffingen dient u zich te vervoegen op het Politburo.

RickVogelschrick | 29-05-19 | 12:07

Blijkbaar had Mao ook een groen boekje......

Elder of Z. | 29-05-19 | 12:01

De Hellies moeten niet zo zeiken... Wie wil er nu ingeschreven staan bij de KvK om criminele activiteiten uit te voeren behalve als je in de Eerste Kamer bij de VVD zit... Ik bedoel de Cosa Nostra of 'Ndrangheta mogen ook niet maar hebben schijt en bestaan al meer als een eeuw...

Expertus_Dico | 29-05-19 | 11:45 | 2

De cosa nostra mist daardoor de kleine ondernemersregeling en enkele aftrekposten.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 12:26

lol!

Expertus_Dico | 29-05-19 | 12:40

Dit gaat écht helpen.

bisbisbis | 29-05-19 | 11:44

ANWB organiseert ook motor toertochten .. en als je er op staat mag je vast ook wel een lederen jasje aan met een doodskop erop

sparrow | 29-05-19 | 11:39

Welkom bij de "kook"club de Heavenly Mothers. Superzet weer!!

Cobalt bomb | 29-05-19 | 11:39 | 1

Lol

Yie_Ar_Kung_Fu | 29-05-19 | 11:43

Prima. Hoe minder ik van die zielige kneuzen hoef te aanschouwen op de openbare weg, hoe liever. Broem broem, ik ben bad. Zielepoten.

Normpje | 29-05-19 | 11:38 | 2

Southpark heeft ooit een mooie aflevering hierover gemaakt... https://youtu.be/BkqCmVXXbk4

Expertus_Dico | 29-05-19 | 12:01

Mijn idee. Het is een maatschappelijk afvoerputje. Graag meteen door het riool in.

Hedieho | 29-05-19 | 12:29

Ik zou verder gaan als taalclub Hell's Angels.

Yie_Ar_Kung_Fu | 29-05-19 | 11:38

Jurisprudentie om die ene terreurvereniging te verbieden.
Allah's Devils.
Doorpakken OM!

oplichter | 29-05-19 | 11:37

In de jaren '80 openden de Bhagwan een eigen discotheek op de Kloveniersburgwal. Zorba. De Hells Angels kwamen vanuit hun tegenoverliggend stamcafe op bezoek. Ieder rondje bier betaalden ze met een biljet van 1000 gulden en de kas raakte zo snel leeg. Een slimme Bhagwanees besloot toen dat de heren de rest van de nacht gratis bier kregen.

Mammeloe | 29-05-19 | 11:34 | 1

Ach ja, Zorba. Vaste prik op vrijdagavond. Mooie tijden.

osolemio | 29-05-19 | 11:46

Opgeruimd staat netjes.

Een overwinning voor alle nette, normale, hardwerkende law-abiding citizens. Opgepleurd met al die criminele one-percenters. Jailbirds horen achter tralies, niet op mororen met die debiele leren jackies.

Dr_Johnson | 29-05-19 | 11:34 | 1

motoren, natuurlijk.

Dr_Johnson | 29-05-19 | 11:35

Mag ik hier mee concluderen,

dat psychologie e.d.

ordinaire fop studies zijn,

als je M. er al niet kan vangen,
wat is je relevatie?

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 11:30 | 1

relevantie

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 11:30

ze zijn als de dood dat de bevolking zich organiseert, motorclubs kunnen nu eenmaal vervelend worden voor het regime, dus geen motorclubs, gele hesjes. als je meeloopt in de pas (antifa) ,en andere soros clubjes mag het wel

helmholtz | 29-05-19 | 11:29 | 1

Een "motorclub" is nog wel wat anders dan gewoon buhrgers die zich organiseren.
Helemaal als die club bestaat uit vooral criminele types?
Maar wat is ertegen als een stel leernichten elkaar afrossen in een blokhut?

Beste_Landgenoten | 29-05-19 | 11:37

Goed verbod dit, nu gaan ze vast allemaal een 9 tot 5 baan nemen en een gezinsauto aanschaffen.

Tilburger | 29-05-19 | 11:19

Hete Aardappels MC
Helemaal Anders MC
't is het nog niet helemaal hé

Rest In Privacy | 29-05-19 | 11:19 | 2

MC Helle Engelen

Lt-Kol Kilgore | 29-05-19 | 12:30

@Lt-Kol Kilgore | 29-05-19 | 12:30: Hel Seen Gel's.

laatste_waarschuwing | 29-05-19 | 14:32

Je kunt de naam (club) wel verbieden, maar dat vormt natuurlijk geen enkel beletsel voor de personen die lid waren van deze club om onder een nieuwe naam opnieuw te beginnen...

Dit is gewoon een volstrekt debiele maatregel. Het haalt werkelijk niets uit.

De Libertariër | 29-05-19 | 11:18 | 2

Denk je nou echt dat justitie alleen maar een naam verbied, en die leernichten
dan gewoon op oude voet verder kunnen gaan als ze alleen maar hun naam veranderen? Die leernichten kunnen dus nergens meer een pand huren en er een clubhuis van maken, want dan gooien gemeentes die gewoon op slot
en in gemeentes als Tilburg mogen ze al langere tijd niet meer in het centrum komen met hun intimiderende clubkleding en ook groepjesvorming is al langere tijd verboten, dus het probleem is daar al opgelost want ook hun clubhuizen
zijn keer op keer gesloten, en wel omdat ze altijd zoooooo oliedom zijn geweest
om er wapens of drugs op te slaan. Tja, en dat vele verhuizen gaat dan in de papieren lopen en raakt de clubkas dan wel een keer uitgeput, en zo pakten ze dat tuig al goed aan, en nu met een totaalverbod is het dan helemaal afgelopen met die leipe clubjes.

Ronnie D. | 29-05-19 | 12:05

@Ronnie D. | 29-05-19 | 12:05: droom lekker verder.

Maytheforcebewithyou | 29-05-19 | 12:55

Nu die Satan's Angels nog. Rijden in Toyota's.

Mammeloe | 29-05-19 | 11:17

Is het OM niet eigenlijk ook een kriminele organisatie?
Waar je mee omgaat.........

Mr.Crowley | 29-05-19 | 11:17

Pfoe, daadkrachtig hoor !
Pure symboolbestrijding door het OM, de naam verbieden.
Morgen gewoon weer verder onder een andere naam.

Wijze uit het Oosten | 29-05-19 | 11:16 | 1

Wij zijn de knechten van SISI. halloW.

Cobalt bomb | 29-05-19 | 11:44

Pyrrusoverwinning OM.

ikworstelengadouchen | 29-05-19 | 11:16

Losers, die Angels. Opgefokte dertigers en veertigers en inmiddels vijftigers in opgepompte lichamen -want anabolen- en met een erg laag IQ. Potentiele TBS-ers. Opzouten!

Kuifje-in-de-EU | 29-05-19 | 11:16 | 1

Kan zo zijn, maar een verbod helpt echt niet. Je kunt ze beter in groepsverband in de gaten houden, dan dat ze zich op de achtergrond begeven; het verdienmodel blijft in stand. #symboolpolitiek

Maytheforcebewithyou | 29-05-19 | 12:54

Je zal maar prospect zijn. Jarenlang 24/7 het slaafje zijn voor je master en dan mag je niet meedoen met je brommert.

spoilerfreak | 29-05-19 | 11:15

Enkele woorden in de uitspraak vervangen........

Het Openbaar Ministerie had om het verbod en de ontbinding van de Nederlandse afdeling van de ISLAM gevraagd. Om tot een beslissing te komen moet eerst de vraag worden beantwoord of de ISLAM een organisatie is. De rechtbank oordeelt dat dat het geval is. Zo bestaan er zogenoemde ‘Worldrules’ en zijn er HADJ. The Worldmeeting heeft de zeggenschap over alles wat de MOSLIMS en hun MOSKEES raakt. Zo kunnen op de Worldmeetings alle beslissingen die op lager niveau zijn genomen worden teruggedraaid. Overtreding van de regels kan leiden tot een boete of verwijdering. Regels of aanpassingen van de huidige regels kunnen ingediend worden op regionaal, nationaal en op mondiaal niveau. De organisatie treedt naar buiten toe onder de naam MOSLIMS. Dit komt ook tot uiting in de kleding en websites.

Dan zou de hele wereld over die rechter heen vallen he? Maar welk groepje pleegt er nou meer geweld en minacht de Nederlandse wetten en waarden nou meer?

Frobelmonnik | 29-05-19 | 11:15 | 4

Jaaa, maar dat is religie. En onder het mom van religie kun je overal schijt aan hebben en nog respect eisen ook.

bqbq | 29-05-19 | 11:25

@Die nare vent | 29-05-19 | 11:18:
Kennelijk, volgens het Josti OM. Daar breng je niks meer tegenin.

Cobalt bomb | 29-05-19 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Die Motorclubs in de EU kunnen beter fuseren, dan heeft Timmermans zijn eigen leger.

Pelforth | 29-05-19 | 11:13 | 3

Ah ja, de Angels als beveiliging. resultaten behaald in het verleden geven helaas hele akelige vooruitzichten voor de toekomst. Remember Altamont.

elfenstein | 29-05-19 | 11:17

@elfenstein | 29-05-19 | 11:17: Dylan had die gasten ook als 'toezichthouders', kennis van me helemaal uit elkaar gepompt bij een van z'n concerten in de 70's. Die sneue leren jasjes helden gingen later als de Earing ook maar ergens optrad, tijdens 'to the run .. angel...' even naar binnen, luisterden naar dat kaute liedje en gingen daarna weer naar hun 'werk'.

Y&T | 29-05-19 | 11:24

Wat is dit nu? Wie moet er nu dan voor alle toverpoeiertjes en wauze pillies zorgen?
Aangezien ik een vrijheid van drugsgebruik voorsta zijn de Angels helden die regelen wat niemand wil weten maar wat wel iedereen wil hebben: Dope.
Hup Angels, derhalve. Uit principe.

elfenstein | 29-05-19 | 11:12

Herinner mij nog een uitzending van Van Barend en Van Dorp die iets onaardigs hadden gezegd over de Hells Angels en toen kwamen ze in de uitzending excuses eisen.

Osdorpertje | 29-05-19 | 11:11 | 4

Dat programma van Frits en Henk had ook verboden moeten worden, daar werd onze Jelle BC dronken gevoerd met drugs en naderhand verkracht.

Pelforth | 29-05-19 | 11:19

Ja, dat herinner ik mij ook nog. En nadien werd de beveiliging aangescherpt op het Mediapark, maar toevallig toen Fortuyn werd neergeschoten waren er geen beelden beschikbaar van beveiligingscamera's.

#enpassant | 29-05-19 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Vlaams Blok, Vlaams Belang. Potato, Potahto.

Rest In Privacy | 29-05-19 | 11:10

Dan maak je er gewoon een religieuze stroming van. Dan worden je mogelijkheden veel groter. Kijk maar naar de Jihadistenclubs in NL die afgevaardigden naar Syrië stuurden om daar te roven, moorden en verkrachten voor een aap uit Mekka. Die clubs blijven gewoon bestaan en er zijn nog steeds mensen die graag willen dat deze "zoekenden en dwalenden" terug naar NL mogen komen om hun gerechte straf in Irak of Syrië te ontlopen.

Heiner | 29-05-19 | 11:09 | 1

Een soort Janjaweed maar dan op motoren ..

Beefbus | 29-05-19 | 11:16

Islam is ook een en al geweld ,een haatdragende religie ookal pretenderen ze een religie van de vrede te zijn.
Welke vrede dat is , is mij enigszins onbekend er worden meer aanslagen en geweld gepleegd door de islam dan door alle motorclubs bij elkaar.
Ik vind het nogal scheef.

gijs geluk | 29-05-19 | 11:04

Gelukkig mag ik nog wel zingen "jij bent welkom in dit land, ik wil weten wie je bent" maar daar heb ik geen behoefte aan.

BubbelWater | 29-05-19 | 11:03

Ach, ze hebben MC Hardliners alweer uit de grond gestampt dus t hele circus kan weer op nieuw beginnen..
Leve de rechtsstaat.

schoon-schip-maken | 29-05-19 | 11:03

“Ook blijkt het voortzetten van een verboden motorbende door een vervangende organisatie niet per definitie uitgesloten, in tegenstelling tot wat het OM altijd heeft gezegd.”
Hell Sangels dan maar doen?

JackStick | 29-05-19 | 11:00

OT: schaap moet oprotten van halalsema. Brandweer blij!

Omebert | 29-05-19 | 10:59 | 2

Zijn daar niet een paar Angels die ook brandweerman zijn?

Mr.Crowley | 29-05-19 | 11:11

En met wie moet ik nu brommers kiekn?

hangtiet met knoop | 29-05-19 | 10:57

Djiezus , waar houdt dit op ? Voor je het weet wordt de Mocro maffia nog verboden !

Koning BongoBongo | 29-05-19 | 10:55 | 1

Ik hou mijn hart vast voor De Booswichtenclub.

Wat moet die arme Midas Wolf zonder zijn vaster hang-out?

Kapitein Sjaak Mus | 29-05-19 | 11:04

Morgen een nieuwe club, "Hells Cookies". Een gezellig theekransje met een zelf gebakken koekje erbij. Lekker keuvelen over gebak en motoren. En wordt die ook verboden... "Hells Coffee"...

maartsen | 29-05-19 | 10:54

Wat een ongelooflijk zwaktebod om een motorclubje te verbieden. Zijn alle hellsangels betrokken bij criminaliteit? Wordt het onder de clubvlag uitgevoerd?
Maarja, het is niet voor het eerst natuurlijk.

IkWilOokWatZeggen | 29-05-19 | 10:53 | 1

Niet meer dan zo’n procent of 95 en ze laten hun vlaggetje altijd thuis.

Prinsemarij | 29-05-19 | 10:56

Vind dit besluit behoorlijk ongenuanceerd, stigmatiserend en niet van deze tijd aangezien je ook gematigde hells angels hebt die nooit een vlieg kwaad gedaan hebben en gewoon met hun motor vrede en liefde willen uitstralen. Hells angels die criminele activiteiten verrichten zijn geen echte hells angels maar mensen die geen stage plek hebben, zicht buitengesloten en niet begrepen voelen. Als we dit pad toch gaan betreden dan moeten we consequent zijn en alle organisaties en verenigingen uit wiens naam misdaden en zelfs terroristische aanslagen gepleegd worden verbieden. Gelijke monniken gelijke kappen, ook al bestaan de hells angels voornamelijk uit autochtonen #hédasnoutoevallig

Hoeraatjes | 29-05-19 | 10:52 | 3

Hè hè hè..

Heiner | 29-05-19 | 11:03

En plotseling héb je het: een clubhuis!

bisbisbis | 29-05-19 | 11:12

:-)

Y&T | 29-05-19 | 11:27

Nu de moskeeën nog.

Superarchie | 29-05-19 | 10:52 | 1

Yep!

ParaPiet | 29-05-19 | 11:02

Dat cynische toontje heeft wat mij betreft z’n tijd gehad. Probeer eens ‘n andere stijlvorm, ontwikkel je.

Super Vaagstra | 29-05-19 | 10:51 | 1

Je hóeft hier niet te komen.

Maytheforcebewithyou | 29-05-19 | 12:50

Ik zag ze laatst nog wachten voor de zebra toen een klein kind overstak. Dus slecht zijn ze niet.

Prinsemarij | 29-05-19 | 10:50 | 1

Er zijn ook motor clubs die kinderen helpen die het moeilijk hebben.

BubbelWater | 29-05-19 | 11:26

Recht op vereniging is een groter goed. Zeer slechte zet van de overheid.

KutFilosoof | 29-05-19 | 10:50 | 8

@Mr.Crowley | 29-05-19 | 11:03:
Persoonlijk denk ik dat het precies het tegenovergestelde gaat opleveren wat ze willen.

Mr.Crowley | 29-05-19 | 11:08

@Derealist! | 29-05-19 | 10:51: Kijk, Het huidige aantal opgeloste geweldsincidenten is schrikbarend laag. Het argument "Ja maar de overheid moet mensen toch beschermen" is onzin. Dat doen ze nu al niet namelijk.

Maar verenigingen verbieden is een slippery slope, Het is niet voor niets door wijzere mannen dan die er nu zijn in de grondwet opgenomen.

Het is hetzelfde als het d66 argument "Ja maar denk eens aan hoeveel mensen hun leven je kunt redden als de overheid mensen hun organen mogen hebben". Nogmaals er is een heel goede reden waarom de overheid absoluut de integriteit van het lichaam niet mag schenden.

De weg naar hel is gepaveerd met goede bedoelingen.

KutFilosoof | 29-05-19 | 11:09

10:56: Prinsemarij probeert iedereen een met een valide argument toch nog een ´zijweg´ op te sturen.

CalamityJane | 29-05-19 | 12:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Nu kunnen ze niet meer shoppen bij de Makro...

RenHoek | 29-05-19 | 10:48

Een verenging verbieden omdat de leden verboden handelingen doen. Okay, klinkt logisch. Waarom staan die leden dan voor de rechtbank?!? Wat doen die drugsdealers, afpersers en losse handjes buiten de bajes? Is het probleem dat ze deze delicten plegen, of het probleem dat het te zichtbaar gebeurd, waardoor het failliet van het strafrecht te opvallend wordt?!?

Een logo of hesje verbieden is zinloze symtoombestrijding.

Feynman | 29-05-19 | 10:48 | 2

Helemaal juist. Zoals Hiddema vaak zegt: er zijn genoeg aangrijpingspunten in de bestaande wetgeving deze misdaden te vervolgen. Het aantasten van het recht van vereniging is slecht voorteken - er gaan door autoritaire ministers nog meer verenigingen verboden worden via hun "willing henchmen" bij het OM.

Non_Smoking_Gun | 29-05-19 | 11:13

Ze noemen zich outlaws, 1%ers etc. Maar als je vraagt of ze dan ook drugsdealers of liquidaties plegen krijg je als antwoord dat ze barbecuen en kinderspeeltuinen repareren etc.
Nooit geweten dat je je voor dat laatste outlaw moet noemen..

RandyBiel | 29-05-19 | 10:47 | 2

In NL wel, want om te BBQén moet je eerst 15 formulieren invullen bi 3 verschillende beleidsorganisaties en voor die speeltuintjes moet erst de certificering op orde zijn anders mogen veranderingen niet worden aangebracht. Daarbij komt dan nog de advocaat van dienst om de hoek kijken wie in welk geval verantwoordelijk is bij nalatigheid van de speeltoestellen.

Cobalt bomb | 29-05-19 | 11:35

hahaha

Kale dodo | 29-05-19 | 11:43

Zo kunnen ze bij het OM net doen alsof ze Nederland veiliger hebben gemaakt.

Mr.Crowley | 29-05-19 | 10:47

Hells Angels,
Marokkanen,
Islamieten,

het is groepsdynamiek,
kom je ze tegen in hun eentje,
dan schuilen weg, bijna jankend,
want hun 'brothers' zijn er niet,
om te helpen.

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 10:44 | 1

U vergeet VVD-ers.

H. Caulfield | 29-05-19 | 11:00

Maar je gaat als volwassen vent toch niet met een oorbel, een baard, tekening op je arm, spijkerjasje, lederen broek op een brommer rijden....

hetgingperongeluk | 29-05-19 | 10:43

"Het is aan het Openbaar Ministerie om te bepalen hoe zij hiertegen willen optreden."

Gewoon doorlopen, mensen. Niks aan de hand.

Glasgow Argus | 29-05-19 | 10:43

Die gaan niet stilletjes via de achterdeur de nacht in.

brughslurph | 29-05-19 | 10:43

Op naar de vlgd 20 clubs. Dat OM heeft het er maar druk mee.

Trumme | 29-05-19 | 10:42

Vind qua impact van nationale verwoestingen nog één organisatie net een factor tien erger: GroenLinks...

eerstneukendanpraten | 29-05-19 | 10:40 | 3

Moet Zihni nu ook zijn leren jas inleveren bij Jesse?

Glasgow Argus | 29-05-19 | 10:41

@Glasgow Argus | 29-05-19 | 10:41:

Ja, en er heeft zich iemand aangemeld om die leren jas over te nemen omdat de zijne vreemde slijtplekken op de rugkant vertonen: Tofik Dibi....

eerstneukendanpraten | 29-05-19 | 10:52

In de praktijk zal het neerkomen op een naamsverbod. Een nieuwe naam en ze kunnen weer even vooruit.

BrutusBosch | 29-05-19 | 10:39 | 4

Heavenly angels?

Dutch_Holland | 29-05-19 | 11:03

Ze zijn pas anders als ze eindelijk zouden besluiten, noodgedwongen, echte fietsen te gaan rijden. Komop, een Harley..... Er is zoveel beters te koop.
God himself heeft dat een keer uitgelegd.
www.reddit.com/r/Jokes/comments/1u12g...
Ik weet hij heeft een baard. Maar dat hebben de twee personages ook.

hotnot | 29-05-19 | 11:33

Ik denk dat dit wel remmend gaat werken op de grootte van de club en de hoeveelheid van (onverhulde) ciminele activiteiten. Er is denk ik een bepaalde middengroep die het initieel leuk en stoer vind, zo'n motorclub. En dan meegaat in de georganiseerde criminalieit.
.
De hardcore criminelen zullen er blijven, maar die zijn nu ook wat makkelijker te duiden, vooral als ze (stiekem) het jasje blijven dragen. Dat is natuurlijk dom van ze, maar ik denk dat deze cultus zo diep ingedaad is, dat sommigen het zullen blijven doen.

hotmint | 29-05-19 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom is islam nog niet verboden, als dit soort clubs wel worden verboden?
Je kan toch niet met een strak gezicht verkondigen dat deze ideologie vrede verspreidt?

Lyssa | 29-05-19 | 10:38 | 1

Omdat deze clubs geen contacten/infiltranten hebben in Den Haag.
Als ooit de stront aan de knikker komt, is er niemand die controle heeft over dit soort clubjes, terwijl de ander dan juist bovenaan de boom bevind.

N3uk33nd | 29-05-19 | 16:41

Ja maar, ze zorgen wel erg goed voor hun motoren en zijn lief voor hun moeders!

pibasso | 29-05-19 | 10:36

Tijdje terug was er nu juist een (NPO-)docu waarin meegekeken werd in het clubhuis van deze Angels. Bleek niets aan de hand te zijn. Deden geen illegale dingen en een beetje zuipen en kaarten en ruften.

Uiteraard was de komst vooraf aangekondigd en de camera's vol in beeld. Waardoor de journalistieke waarde (op z'n NPO's) weer eens als vanouds top was!

Realism Is All | 29-05-19 | 10:36 | 1

Nieuw laminaat en vers gestuukte muren? Dit gebeurde 15 jaar geleden nabij Oirsbeek: www.nrc.nl/nieuws/2005/01/29/dealen-e...
Een verbod gaat niet helpen, een nieuwe naam en inschrijving, en opgelost. Ik begrijp de uitspraak, maar het recht op vereniging bevindt zich nu wel op een hellend vlak.

#enpassant | 29-05-19 | 13:30

de vraag is wat een verbod gaat uithalen daar waar de drugsmaffia in dit land gewoon vrij spel heeft.

Glasgow Argus | 29-05-19 | 10:36 | 1

Als die motor clubs er aan komen, herkende menze tenisnte nog aan hun outfit.
En nu?
Een boerka dan maar?

joppo0 | 29-05-19 | 14:26

Een wereldwijde organisatie waarbij geweld structureel is.
Deze sla ik over. Te makkelijk.

keestelpro | 29-05-19 | 10:36 | 6

Ja, dat Is lame...

edjizreek | 29-05-19 | 12:05

Dacht even dat je aan overheden refereert.
Maar deze doen aan structurele afpersing/oplichting en indien nodig ook aan geweld , als je niet betaalt.

Wibowob | 29-05-19 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken