Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zihni Özdil weg uit Kamer na 'vertrouwensbreuk'

Is er eindelijk een beetje een leuke GroenLinkser in de Kamer, stapt ie op.

Social

Nou dit weer. Zihni Özdil, aspirant-stemmenteller en op de foto ganger met Sid Lukkassen, gaat weg als Kamerlid voor GroenLinks. Zihni was afgelopen donderdag de grote ster van onze GeenPeil-avond, maar daarom stapt hij niet op. Hij stapt op omdat hij het sociale leenstelsel voor studenten zo kudt vindt, dat hij de partijhiërarchie doorbrak en zei dat hij het sociale leenstelsel kut vindt. En Kamerleden die zelf nadenken en zeggen wat ze denken, daar houden ze niet van in Den Haag. Dus nou moet Zihni weg en omdat Zietniks Oetlul geen oetlul is, begint hij geen eigen afsplitsing maar stapt hij op. Tot snel, Zihni.
UPDATE: Details bij de Volkskrant, met martelverhoren en uit de school klappende vetrouwenspersonen en al. Wat is die #MeToo-fractie van GroenLinks toch een ranzig clubje.
UPDATE: Hele mail van de Jessias daar. Hij claimt dat Özdil 'vertrouwelijkheid schond' en stiekem een gesprek (met 'een collega', oftewel Klaver zelf) opnam. Volgens Özdil heeft Klaver dit van een vertrouwenspersoon gehoord. Wie schendt hier nou de vertrouwelijkheied?
ONDERTUSSEN IN DE SENAAT: Versobering studieleningen voorlopig van de baan.

Hatsee. "Karaktermoord"

Social

KLAVER, MOLENAAR!

Reaguursels

Inloggen

De partij van inclusie en diversiteit... #not

Amsterdamsko | 29-05-19 | 11:34

leuk? Waarom is ie leuk? Ikken geen leuke GL gasten. Allemaal vervelend en jankerig volk en vooral heel erg links en vooral niet democratisch. Doei pokke gast!

AMX pri | 29-05-19 | 11:22

Een zogenaamde geschiedkundige die vertelt dat NL alles te danken heeft aan racisme en die dan de leukste noemen, tsja....

Hoeraatjes | 29-05-19 | 11:02 | 3

Oh ja? Waar heb je dat gelezen? Hup hup, kom maar op met de bronnen.

Diotima | 29-05-19 | 11:08

@Diotima | 29-05-19 | 11:08: Ik gaf een link maar die wordt niet geplaatst. Zoek maar op wat hij bv over het Mauritshuis te vertellen heeft of wat hij NL voetbalverslaggevers verwijt aangaande zwarte spelers.

Hoeraatjes | 29-05-19 | 11:30

Zie historiek.net/slavernij-achtergrond-m...

Als je naar het bronnenmateriaal kijkt, hoe hij niet-gerelateerde zaken met elkaar verbindt, en hoe hij bij essentiële punten geen bronnen geeft, is hij niet alleen als politicus ongeschikt.

Giraf01 | 29-05-19 | 12:31

Als je aan andere vrouwen zit, geen probleem bij GL, maar als je afwijkt van de mening van der Fuehrer, dan moet er aus.

Ko Ranzig | 29-05-19 | 11:00 | 1

Dat geldt voor meer partijen.

Diotima | 29-05-19 | 11:08

Elk gesprek waar je zelf deelnemer aan bent mag je met en zonder toestemming opnemen Jesse Klaver. Anders is het als het bedrijfsmatig gebeurd. Artikeltje 139 a strafrecht.
"
1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die met een technisch hulpmiddel een gesprek dat in een woning, besloten lokaal of erf wordt gevoerd opzettelijk:
1°. anders dan in opdracht van een deelnemer aan dat gesprek afluistert;
2°. zonder deelnemer aan dat gesprek te zijn en anders dan in opdracht van zulk een deelnemer opneemt.
2.
Het eerste lid is niet van toepassing op het opnemen:
1°. van gegevens die worden verwerkt of overgedragen door middel van telecommunicatie of door middel van een geautomatiseerd werk;
2°. behoudens in geval van kennelijk misbruik, met een technisch hulpmiddel dat op gezag van degene bij wie de woning, het lokaal of het erf in gebruik is, niet heimelijk aanwezig is;
3°. ter uitvoering van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2002 . "

LostSandWich | 29-05-19 | 10:31

Groen links,
steek een winkel in de fik,
en je wordt een belangrijke partijbons.

Criminele organisatie?

Kanarie_Geil | 29-05-19 | 09:50

Volop mediterraan temperament daar bij GroenLinks.

Sinaslolly | 29-05-19 | 09:40

in het Russisch wordt het woord voor klaver uitgesproken als klever.
zegt genoeg toch?

langzullenweleven | 29-05-19 | 09:32

GroenLinks Archipel.

Schoorsteenveger | 29-05-19 | 09:22

Dit is inderdaad karaktermoord. Gewetenloos en respctloos. Als dit is hoe GroenLinks met met mensen omgaat, dan weet je genoeg. Als je daar op stemt verdien je zelf ook niet beter. Lijkt me dat Zihni voor het juiste doel streed en opkwam voor studenten die door Rutte en GroenLinks zelf worden uitgebuit. De man verdient een medaille. Hij doet wat hij moet doen. Er zijn voor de kiezer en zijn nek uitsteken. Eerlijk zijn. En blijkbaar paste dat niet bij GroenLinks. Dan weten we wel genoeg. Iedere student die op die partij stemt is werkelijk een volidioot.

Rheia | 29-05-19 | 09:18 | 1

Je weet toch hoe activistische groeperingen met mensen omgaan. Wie niet 100% voor ons is, is tegen ons en als je tegen ons bent mag je naar de Goelag.

trottle | 29-05-19 | 09:20

dit zaakje stinkt. maar ja alle groene rommel ( lees compost & mest) stinkt!

Henk P | 29-05-19 | 08:53

Zihni probeerde ook eens de integere intelligente bescheiden en beschaafde Paul Scheffer een lesje te leren en leert nu dat zijn eigen hoogmoed voor de val komt.

frisenfruitig | 29-05-19 | 08:53 | 1

"intelligente bescheiden en beschaafde Paul". Werkelijk? U heeft al vroeg op de ochtend behoorlijk te diep in het glaasje gekeken.

Rheia | 29-05-19 | 09:23

Prettig, zo'n vertrouwenspersoon die onbetrouwbaar blijkt. Dat hele GroenLinks is een onbetrouwbare, antisemitische partij waar terroristen welkom zijn.
Dat er mensen in Nederland op die partij stemmen verwondert mij. Dat Rutte zijn hand er niet voor omdraait met die partij samen te werken, verwondert mij niet. Zeker niet nu gisteren zijn beïnvloeding van nieuwskanalen bekend werd.

El Rico Grande | 29-05-19 | 08:52 | 1

Zo'n vertrouwenspersoon is een beetje hetzelfde als HR in een bedrijf. Moet je ook nooit mee praten, want HR is er om het bedrijf te beschermen, niet het individu.

DolfWeerwolf | 29-05-19 | 10:22
-weggejorist-
stukkie_touw | 29-05-19 | 08:49 | 1
-weggejorist-
grauwelaar | 29-05-19 | 08:41 | 3

Zetel inleveren plus heel veel! Chapeau.

penis-aqua-rosA | 29-05-19 | 08:35 | 3

Hoewel wellicht pragmatisch beter is dat grondwettelijk de grootste kul. Je kiest een mens. Geen partij. Dat die mensen vervolgens partijen vormen is daar aan toe. Maar eisen dat een gekozen Kamerlid zijn electoraat in de steek kan laten ten faveure van een samenwerking van individuele Kamerleden is mij een raadsel.

DeJemelscheet | 29-05-19 | 08:42

@DeJemelscheet | 29-05-19 | 08:42: Ik ga de verkiezingsuitslag van 2017 er niet bijhalen maar mensen stemmen op een partij, meestal op de nummer 1. Die stemmen zorgen ervoor dat een anonieme backbencher een stoeltje in mag nemen. Het zijn alleen zijn stemmen als hij zelf meer voorkeursstemmen heeft dan de kiesdeler.

5611 | 29-05-19 | 10:01

Ik vind m wel wat voorkeursstemmen waard.

Diotima | 29-05-19 | 11:09

Hoe heet de vertrouwenspersoon van Groenlinks. Moet bekend zijn toch?

Kaas de Vies | 29-05-19 | 08:26

Ozdil? Die vindt dat "het achterland van Nederland een soort polderversie is van de film Deliverance: volstrekt bekrompen provincialen die hun eigen tradities – diefstal, verkrachting, moord – altijd afwenden op ‘hun’, de mensen van buiten"?
www.doorbraak.eu/deliverance-in-eemnes...
Nee, die is niet leuk.

Giraf01 | 29-05-19 | 08:25

..... en Pol Pot knikte instemmend.

JohnJames_001 | 29-05-19 | 08:25

Nog in 2018 kwam GroenLinks met het plan om alle instanties te verplichten een vertrouwenspersoon aan te wijzen.
groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-wil-v...

Deze NSB-actie van de 'vertouwens'persoon bij GroenLinks is nu niet echt wat je noemt reclame voor dit plan.....

michelpen | 29-05-19 | 08:22

Het is te hopen dat Yasser Feras beter met zijn kinderen omgaat dan met zijn fractieleden. Het zou wel weer een paar kudtmarokkanen schelen.
GifLinks heeft blijkbaar schijt aan de Hoge Raad. De verplichting een zetel op te moeten geven is nietig. Zo kennen we ze weer: je mag elke mening hebben, als het maar die van slinks is.
Het gesprek is niets eens opgenomen, het was een poging tot.

Frau Merkel | 29-05-19 | 08:13

Je probeert een gesprek op te nemen met Klaver. Mislukt. Je spreekt vertrouwenspersoon erover, het niet gelukte opgenomen gesprek en dat je de elitaire dure lening voor studenten van minder komaf niet ziet zitten. Vervolgens gaat die nota bene vertrouwenspersoon gewoon naar Klaver om alles maar door te spreken? Hoe dan? Dam wordt er zonder je een vergadering belegd om je te lozen..... volgens de Volkskrant. Dat zegt dan genoeg over Klaver en zijn fractie. Bah.

Jan, Leiden | 29-05-19 | 07:50 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Weet je wie ik ook niet vertrouw?

priks | 29-05-19 | 07:45 | 2

mmmmm.…….. Rutte? Klaver? Jdetten? Halalsema?

langzullenweleven | 29-05-19 | 07:56

Je eigen moeder?

Ruimedenker | 29-05-19 | 08:09

Hey kutje Klaver, gesprekken opnemen zonder een deelnemende persoon in te lichten is gewoon legaal hoor (mits opnemende persoon ook deel neemt aan het gesprek). Schijnbaar hanteert GL eigen wetten in NL.

Yzord | 29-05-19 | 07:44

Führer Jesse Klaver. Dat u het weet

batvoca2 | 29-05-19 | 07:44 | 1

Uit de bruine aarde kwam een groen plantje.

Feynman | 29-05-19 | 07:45

Bij GroenLinks mag een vrouw achter het aanrecht langer terugpraten dan een Kamerlid.

Feynman | 29-05-19 | 07:35

Gezien het wangedrag en dedain van de gemiddelde heugopgleide jegens medeburgers...
Kan de rente nog wel wat hoger.

Parel van het Zuiden | 29-05-19 | 07:23

Wat kan mij GL schelen. Ik hoop dat ze stikken in hun eigen kots.

azijnseikerT | 29-05-19 | 07:23 | 1

was het maar zo dat iedereen er zo over dacht

langzullenweleven | 29-05-19 | 07:56

Dat gezeur over die studieschuld. Is gewoon een goede investering, tenzij je oud-Tibetaans kantklossen gaat studeren (of erger: Nederlands). Heb een studerende zoon in Londen die daar met 80K schuld vandaan gaat komen. Verwacht dat binnen 5 jaar terug te betalen, want opleiding is de perfecte voorbereiding voor het grote graaien. Geen enkel probleem dus.

Azijnist | 29-05-19 | 07:16 | 6

Dit is juist de instelling wat de studielening zo discutabel maakt. 'Ik ga straks toch bakken met geld verdienen als ik klaar ben dus kan nu wel als een koning te rijk leven dankzij ome DUO'. Om vervolgens als je klaar bent met je neus in de boter te vallen. Zit je dan met je studieschuld, kunt niet kopen want extreem lage hypotheek, dus huren, hou je nog minder over aan het einde van de maand. Maar komt wel goed, er zijn altijd uitzonderingen, daar hoort die van jou vast bij.

Tilburger | 29-05-19 | 08:07

@Azijnist Gaat jouw zoon daarmee straks gelukkig zijn?

Boris die Sauertopf | 29-05-19 | 08:08
▼ 3 antwoorden verborgen

We hebben in Nederland veel jongeren die universiteit doen en vervolgens bij de overheid gaan werken.
We hebben te weinig jongeren die een vakgerichte opleiding volgen (VMBO) waardoor we nu een groot tekort aan bouwvakkers en ambachtelijk personeel hebben.
Uiteindelijk zijn het de VMBO leerlingen die het voor de studenten en ambtenaren moeten verdienen.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 07:14 | 4

Als ik mag kiezen bij aanname tussen een VMBO'er en een LTS'er dan wordt het toch echt de LTS'er. Ik heb echt totaal niet begrepen wat leerlingen leren op een VMBO, bij een LTS'er weet ik wat ik huis haal.

Beroep = Boerenlul | 29-05-19 | 07:50

Mijn grootvader was loodgieter en heft heel wat particulieren en bedrijven aan de gang gehouden en verwarmd zodat ze konden blijven werken. Maar werd toch met de nek aangekeken. Hoe vreemd.

Breakdance | 29-05-19 | 08:08
▼ 1 antwoord verborgen

Schuld voor studenten is absolute waanzin. Je jonge leven beginnen met schuld is het slechtste wat er is. Maar betaald worden voor een kut studie waar je uiteindelijk niets aan hebt is ook niet goed.... Dus overheid moet keuzes maken en oprotten met schild voor jonge mensen

ZwarteRiek | 29-05-19 | 07:07

Zihni is wel degelijk een absolute oetlul, want hij liegt over slavernij om linkse puntjes te kunnen scoren en lekker mee te doen aan de linkse beeldenstorm. Hij verkracht daarmee zijn eigen vak.

omanders | 29-05-19 | 06:58 | 4

@Kaas de Vies | 29-05-19 | 07:08: Hij is historicus.

omanders | 29-05-19 | 07:23
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Breakdance | 29-05-19 | 06:38

G*dT, na de partij van de afgunst wordt groenslinks verneukt door schurken turken!
Wat is het deugvolk weer teleurgesteld...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 29-05-19 | 06:30

Als ik denk aan heimelijke opnames en de Groene Khmer dan denk ik dat zo'n achterbaks ventje als Klaver een heel archief heeft aan heimelijke opnames van collega's. Anders was hij allang van zijn troon gestoten, want zo intelligent en daadkrachtig is hij nou ook weer niet.
En naar de beste communistische tradities zal Klaver ook weer worden afgeluisterd door Duyvendak en Ojik want de leiding van een politieke partij vertrouw je niet toe aan een VMBO scholier. Voor je het weet doet hij weer wat doms en moeten Duyvendak en Ojik snel kunnen ingrijpen.

Osdorpertje | 29-05-19 | 06:25 | 3

@Osdorpertje ... studie wil niet alles zeggen --> Jesse Klaver heeft VMBO gehad.
Rob Jetten heeft op de (linkse) Radboud Universiteit Nijmegen gezeten.

Wat zien we nu?
Rob Jetten was te robotmatig op gebied van klimaat, D66 zakt als een baksteen terwijl Jesse Klaver het nog steeds goed doet bij de kiezer en bij studenten.
Totdat het volk en de studenten er achter komen, dat ze door de Klimaateisen van Parijs hun auto moeten wegdoen... plus hun verwarmingsketel en kooktoestel.
En dat via Marrakesh een oneindige stroom migranten hier opvang, huisvesting met een uitkering krijgen--> het volk komt er vanzelf wel achter wat de plannen van GroenLinks zijn.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 06:58

Een gesprek waarbij je zelf aanwezig bent (fysiek) mag je gewoon opnemen. U kunt daar moreel bezwaren tegen hebben echter blijft staan dat het mag. Zihni Özdil heeft een gesprek met Jesse Klaver opgenomen omdat hij bij voorbaat wist dat het zo ongeveer over een vorm van ontslag uit Groenlinks zou gaan, daar is juridisch gezien niets geks aan, hoe hard Groenlinks ook schreeuwt.
Ook hier blijkt maar weer eens het dubbele moraal van GL als het hun uitkomt hadden ze heel anders gereageerd, bijvoorbeeld als Zhini rare uitspraken gedaan zou hebben in het gesprek met Klaver dan hadden zij maar al te graag laten lekken aan de media.
+ kudos voor Zhini en ook op de wijze waarop (levert zijn zetel in) hij de kamer verlaat.

Beroep = Boerenlul | 29-05-19 | 07:03

@sociaal_econoom | 29-05-19 | 06:58:
Dat D’66 het zo slecht doet onder Jetten was een bewuste keuze van Pechtold. Je wilt tenslotte niet opgevolgd worden door iemand die het beter doet.

Osdorpertje | 29-05-19 | 08:39

Ik begrijp niet goed waarom je in de eerste plaats zou bedenken dat het een goed idee is om je aan te sluiten bij een stalinistisch front als je eigen ideeën hebt over dingen. Wat is dat voor soort gedrag?

Mazzelstof | 29-05-19 | 06:13 | 1

je hebt hier een punt

langzullenweleven | 29-05-19 | 08:12

@MickeyGouda
partijen als GroenLinks, D66 en PvdA zijn DWANGMATIG bezig --> niet alleen hun leden maar ook het Nederlandse volk moeten naar hun pijpen dansen:
1. de Klimaateisen van Parijs - waarbij we dadelijk als eerste en enig land in Europa geen olie, benzine, diesel en aardgas mogen gebruiken.
2. de migratie-afspraken van Marrakesh... GroenLinks Amsterdam is nu begonnen met het verstrekken van onderdak en zakgeld aan uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen.

Parijs en Marrakesh zijn heilig bij Rutte III en bij NPO.
Hierdoor krijgen we steeds meer inwoners, grote woningnood met meer armoede, onvrede en spanningen in Nederland.
PVV en FvD worden als gevaarlijk bestempeld - terwijl GroenLinks, D66 en PvdA ons mogen dwingen Parijs en Marrakesh te volgen.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 06:03

Waarom geen leenstelsel, de meeste studenten zijn immers GroenLinks stemmers.

De meeste studenten, als ze klaar zijn met hun studie, verdienen bakken met geld, daar hoef de belastingbetaler toch niet voor op te draaien!!!

Zij zeggen toch ook niet als ze tonnen verdienen tegen de staat ik draag wel 20% van mij loon af, want ik verdien zo veel geld aan die sukkels die mij studie hebben betaald. Nee, natuurlijk doen ze dat niet, want dan zeggen ze dat ze daar zelf erg hard voor hebben gewerkt, bla, bla, bla.

Ik betaal al 25 jaar al mij opleidingen zelf, ik heb nog nooit één cent ondersteuning gekregen van de overheid, 'ja, want ik was maar een ordinaire Mbo-er en geen student, waar alles voor betaald werd, al decennia's lang.

Niet links | 29-05-19 | 05:15 | 4

Chapeau. In mijn tak van sport ben ik verplicht na te scholen en ben ik vrij zelf te bepalen waar ik mijn budget aan uitgeef... Echter wordt dat budget elk jaar weer aan onzinnige cursussen uitgegeven (kennis van de baas verzorgt training -> dag budget) of op de grote hoop gegooid (lees, gebruikt om gaten van het afgelopen jaar te dichten) dus mag ik elke zinvolle cursus etc. gewoon zelf betalen. Niet dat dat erg is; kennis is fijn. En extra voordeel: de baas kan me niet dwingen te blijven want 'openstaande studieschuld'.

EEnzame SchizofrEEN | 29-05-19 | 07:08

Ik kan me niet voorstellen dat de door jullie betaalde opleidingen niet van de belastingen hebben afgetrokken,

BigKnor | 29-05-19 | 07:24

"De meeste studenten, als ze klaar zijn met hun studie, verdienen bakken met geld" - "tonnen verdienen".

Dit is een foute aanname. Wellicht verdienen ze eerder boven modaal, maar zeker geen bakken.

Tilburger | 29-05-19 | 07:42
▼ 1 antwoord verborgen

Özdil heeft dus aan den lijve ondervonden wat wij van GS al lang wisten, namelijk dat er binnen links geen ruimte is voor een eerlijke discussie of een afwijkende mening. Dat de show rond Jesse Klaver achter de schermen gewoon doorloopt zal ook niemand hier verbazen.

MickeyGouda | 29-05-19 | 04:48 | 1

Binnen rechts is die ruimte voor eerlijke discussie en afwijkende mening er juist wel. Zie de affaire Otten in de FvD en de levendige discussies in de ledenraad van de PVV.

Prinsemarij | 29-05-19 | 05:19

Dog eat dog, who cares.

Wat bedoelt hij precies met een "rechtvaardig en toegankelijk onderwijs-stelsel"? Dat iedere randdebiel naar de uni mag voor een diploma lesbische danstherapie?

Fok al die naaiers.

Kop Kaaz | 29-05-19 | 03:29 | 2

Lesbische danstherapie.
Onderdeel van vrouwenstudie.
Liefst met nog een beetje haar er op.
Op het diploma.

Oprisp | 29-05-19 | 03:46

Voor mij persoonlijk betekende de basisbeurs dat ik als kind uit een arbeidersgezin kon gaan studeren. Dat maakt je observatie over "randdebielen" natuurlijk niet automatisch invalide. ;-)

MickeyGouda | 29-05-19 | 04:29

Ach, hij mag blij zijn dat het de Groene en niet de Rode Khmer betreft, anders lag 'ie nu te rotten op 'the Killing Fields'.

Abject | 29-05-19 | 02:58 | 1

Links is als een meloen tegenwoordig. Groen van buiten maar rood van binnen.

Kop Kaaz | 29-05-19 | 03:32

Rijst meteen de vraag: Gaat '66 deze coalitie nog uitzitten of dumpt Rutte ze voor GroenRechts?

Abject | 29-05-19 | 02:50

Zo zo, netjes over de verkiezingen heen getild. Benieuwd wie er verder nog wordt gelijkgeschakeld.

Abject | 29-05-19 | 02:48

Ook Klimaatcommunisten kennen maar één partijbaas.
Het zijn tenslotte gewoon communisten.
Groen is het nieuwe (bloed)Rood.

Ruimedenker | 29-05-19 | 02:44 | 1

Groen is miljarden in soepsidie en baantjescarrousel-inkomens , aka burgerbloed, -zweet&-tranen. Dus neen, het is de nieuwe VVD-coalitie-kandidaat.

Abject | 29-05-19 | 02:54

Nou, dat weet je dan eindelijk, @Zihni Özdil, dat je niet bij die stalinistische polpotters hoort. Niet mao-en, wees er blij om. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Het kwaad in de wereld moet men de rug toekeren.

eastender | 29-05-19 | 02:22 | 1

Op 11 mei jl. pleitte Kamerlid Zihni Özdil als woordvoerder Onderwijs, terecht voor afschaffing van het in 2015 door GL zelf bedachte studieleenstelsel waarna door het bezwaar van Özdil zijn partij het standpunt waar z'n fractieleider Jesse KIaver aan meewerkte introk, en een alternatief voorstelde.

Om stemmenverlies te voorkomen tot nadat alle EU-lidstaten hun stem uitbrachten,wachtte de GroenLinksfractie bewust (?) om pas zeventien dagen na dato nadat Özdil - een gekozen politicus door mandaat van de kiezer geacht zonder last, op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel te vellen - om hem hiervoor ondemocratisch af te straffen door hem uit de GL-fractie te zetten op 28 mei waarna 's avonds laat een persbericht werd uitgegaan - in de hoop op weinig reuring zodat media dit nieuws oppikkend de volgende ochtend dit nieuws door nieuwe nieuwskoppen naar de achtergrond zou verdwijnen?

Dat zinnetje: 'Vanwege schending van de onderlinge vertrouwensband' hoorden we fractieleider Klaver niet eerder over. Die zou aankomende week door een doorgewinterde politiek-analist aan de tand gevoeld moeten worden.

Özdil schudde GL wakker t.a.v. het studieleenstelsel en geeft aan graag aan te willen aanblijven. Hij zei daarbij dat hij na zijn afzetting zijn zetel zou inleveren.

Of hij daar morgen ook nog zo over denkt is nog maar de vraag.

De tijd zal het leren.

Benieuwd naar het vervolg van dit ondemocratische GL-handelen waar een GL-Kamerlid werd afgezet omdat hij gebruik maakte van het vrije woord.

----

2015 - De inbreng van GroenLinks-Kamerlid Rik Grashoff tijdens het debat over Begroting, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap stelde al vraagtekens bij overige partijen.

"Aan elk onderzoek zal wel iets mankeren, maar er is een groot internationaal onderzoek gedaan door Michigan State University naar 33 OECD-landen. In dat onderzoek, dat gebaseerd is op cijfers uit 2012, staat Nederland samen met Korea eenzaam aan de top van landen waarin het onderwijssysteem zou bijdragen aan sociale segregatie."

zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-...

De heer Grashoff (GroenLinks):

Mevrouw Jadnanansing hield een verhaal over stageplekken. Dat verhaal horen wij al jaren. Ook ik heb moeders gesproken die met tranen in hun ogen zeiden: alleen omdat mijn kind de verkeerde achternaam heeft, krijgt zij of hij gewoon geen stageplek. Dat is knalharde discriminatie, maar is mevrouw Jadnanansing het met mij eens dat de opleiding uiteindelijk garantie op een stageplek zou moeten geven en dat wij dat gewoon maar eens wettelijk moeten regelen? Is mevrouw Jadnanansing het met mij eens dat wij, als de bewindspersonen geen toezegging doen op dit punt, de regering per motie moeten vragen om die wetgeving tot stand te brengen?
Mevrouw Jadnanansing (PvdA):
Ik begin echt breed te lachen. Ik ben namelijk blij dat de heer Grashoff deze vraag stelt, want ik heb al ruim twee jaar geleden een initiatiefnota hierover ingediend. Die nota is in de Kamer besproken. Ik heb toen gezegd dat ik heel graag de eindverantwoordelijkheid bij de scholen wil leggen. Helaas heeft alleen de SP mij op dat punt gesteund. Voor de rest heeft niemand dat gedaan. Alle woordvoerders hebben wel gezegd dat zij de stages belangrijk vinden. Dat moet ik ook gewoon zeggen; die eer komt de woordvoerders toe. Tegelijkertijd zien we echter dat Yahya 222 keer wordt afgewezen. Dat mogen wij niet willen. Daarom stel ik opnieuw deze vraag en kom ik opnieuw met een plan. Dat plan is zo opgesteld dat iedereen kan zeggen: dat is een goed plan, want wij willen niet in een land wonen waarin jongeren 222 keer worden afgewezen. Ik hoop de heer Grashoff en de andere Kamerleden dus aan mijn zijde te vinden.
De heer Grashoff (GroenLinks): Mevrouw Jadnanansing vindt mij in dezen zeker aan haar zijde. Als het nodig is, gaan wij dat wat mij betreft bij motie opnieuw proberen in deze Kamer.
----------------------

drs.Nee | 29-05-19 | 02:45

Zijn het echt zetels die ze krijgen? Zo te lezen zijn het eerder kinderstoelen.

Patje2011 | 29-05-19 | 02:01 | 2

Dwangbuizen

Gulliver | 29-05-19 | 02:10

Kan altijd nog belanden in de kattenbak van de Poezenpartij.

Abject | 29-05-19 | 03:00

Over een niet al te lange tijd zit meneer waarschijnlijk bij denk in de fractie. Ik vind de nieuwsvoorziening rond deze soap trouwens opvallend karig in de media. Is dat misschien omdat het links is? Als iemand rondom Baudet of Wilders een halve scheet laat dan staat het op alle voorpagina's en staan alle praatprogramma's weer vol van de verontwaardiging.

Arijane | 29-05-19 | 01:38 | 3

Zo iemand als Otten?

DeJemelscheet | 29-05-19 | 02:00

Dionne Grauss' declaraties kwamen vandaag ook ineens weer aan bod onder het mom van 'het rommelt bij de PVV dus laten we gaat stoken.
De Vierde macht (journalistiek) is te eenzijdig en machtig geworden.
Delen van de politiek hebben vrij baan omdat de journalistiek niet langer meer alles durft te zeggen, bang dat de individuele journalist niet meer aan een opdrachtgever komen kan. Alles is qua kranten inmiddels in Brusselse handen. de NPO&RTL zijn de enige grote Nederlandse alternatieven. de spoeling is zo dun, je zou het bijna een 'homeopathische verdunning' noemen. Eenheidsworst. En dat is de grootste bedreiging van onze democratie. Politici teveel, en spreekbuizen te weinig.

Abject | 29-05-19 | 03:15

@Abject | 29-05-19 | 03:15: Dat hoorde ik ook op radio 1 waarom geen verder onderzoek naar Grauss door de 2e kamer, die kijken wel uit want dan kan de PVV eisen dat iedereen met de billen bloot moet en dan komen er nog rare dingen te voorschijn , zie D'66

Jan70 | 29-05-19 | 07:09

Groen Links is weer een stukje witter geworden.

Gulliver | 29-05-19 | 01:37 | 3

Jammer dat de politiek niet op de beurs verhandeld wordt. Ik had subiet wat extra aandelen DENK gekocht.

Abject | 29-05-19 | 03:20

@Abject | 29-05-19 | 03:20:

Özdil is niet het DENK type.
Ik zie hem eerder terugkeren bij D66 of zelfs FvD. Zijn zetel heeft hij opgegeven dus veel doet het er niet toe.

Gulliver | 29-05-19 | 03:31

@Gulliver | 29-05-19 | 03:31: Özdil heeft het met zijn Erdo-kritiek redelijk onmogelijk gemaakt ja, maar een deel van zijn etnische achterban zal wegens dit akkefietje wel degelijk over gaan op migrantenpartijen.

Abject | 29-05-19 | 11:09

Geheel OT
Overigens waar komt die rabarber- en witlofhaat vandaan; de enquete hiernevens aanschouwende?

Dit is zeer goed te eten: Toast met rabarbermoes, gebakken zwarte pens en veldsla
dagelijksekost.een.be/gerechten/toast....
Het enige is dat dikke plakken bloedworst die stevig bakt soms moeilijk te vinden is, ik rijd tenslotte niet naar België.

John Halvemaan (RIP) had ooit een dessert van witlof met chocolade. Lijkt om te kokhalzen, maar was meer dan uitstekend!
Stelletje vreetwatjes. Evocatus

Evocatus | 29-05-19 | 01:35 | 8

@DeJemelscheet | 29-05-19 | 02:03:
Afgelopen weekend rabarber gekookt.
Stukkies snijden van 3cm, aarde eraf spoelen en koken(heel, heel klein bodempje water). 10 min. klaar! Flink suiker, wij houden niet van Zuur....

Ruimedenker | 29-05-19 | 02:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Die Zihni we nooit meer terug.

Patje2011 | 29-05-19 | 01:29 | 1

Van het Patje ;-)

Ruimedenker | 29-05-19 | 02:50

"Om verantwoording af te leggen, moest Özdil vorige week woensdag op gesprek komen bij Klaver. Daar werd hem gevraagd zich op voorhand te committeren aan het nieuwe partijstandpunt over het leenstelsel, ongeacht wat dat zou zijn. "
- Kadaverdiscipline noemen we dat.
- Als fractiediscipline iemand drijft tot opnemen van gesprekken, dan is er iets fundamenteel mis met die fractie en derhalve dus ook met die partij.
Zieke geesten. Evocatus

Evocatus | 29-05-19 | 01:28 | 2

HEt lijkt me ongrondwettelijk. Hij kon eenvoudigweg niet akkoord gaan. Hoe kan een kamerlid -zonder ruggespraak etc.- nou zulke afspraken maken?

DeJemelscheet | 29-05-19 | 02:08

Befehl ist befehl!

Gulliver | 29-05-19 | 02:25

En de haan kraaide driemaal.

janleuk | 29-05-19 | 01:09 | 2

En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, Ik zeg u dat u vandaag, in deze nacht, voordat de haan twee keer gekraaid zal hebben, Mij driemaal zult verloochenen.

ccr316 | 29-05-19 | 03:48

@ccr316 | 29-05-19 | 03:48:(creedence clearwater revival?) en weer had hij goed vooruitgezien, vraag het aan Petrus.

SlimmeBelg | 29-05-19 | 06:06

Gewoon je zetel houden!
Scheur die kutfractie maar kapot!

Boer Harm uut Twente | 29-05-19 | 01:08

Als ik Özdil was ging ik bij Bolletje werken, beschuiten omdraaien.

Oprisp | 29-05-19 | 01:07 | 3

Ondersten van bovensten scheiden.

Stormageddon | 29-05-19 | 01:11

@Stormageddon | 29-05-19 | 01:11: Ik heb mijn moeder eens een rol met 10.000 beschuitbonnen van Bolletje meegebracht. Ik dacht haar een plezier te doen, maar de rol verdween in de la en ze heeft nooit meer beschuitbonnen gespaard.
Uiteindelijk hebben we de rol maar bij het oud papier gedaan, voor de voetbalclub.
Dit heeft niks met Zihni te maken, maar dat had mijn moeder ook niet.

Oprisp | 29-05-19 | 01:33

Alleen voor een beschuit haal ik hem eruit.

Gulliver | 29-05-19 | 03:06

Als ik Zihni was dan was gewoon blijven zitten. Fuck ‘em. 5.747 voorkeurstemmen. Weliswaar niet genoeg om rechtstreeks verkozen te zijn, maar zou ik schijt aan hebben. Groep Zihni. Eigen fractie, eigen fractiesubsidie, en geen backstabbende “vertrouwenspersonen”.
Ik had een Ali Lazrakje gedaan. Even een beetje staatspensioen en wachtgeld opbouwen en 2 jaar lang Jesse dwars zitten.

Stormageddon | 29-05-19 | 01:03 | 3

Of zijn eigen fractie beginnen en gewoon naar eer en geweten stemmen. Naar mijn idee behoren alle 150 kamerleden serieus met hun vak bezig te zijn. Het hoort geen kleuterklas te zijn.

Promedio | 29-05-19 | 07:42

Alle partijen zijn hetzelfde. Mooi dat dit groen links betreft. Maar is geen unicum.

R. Skickr | 29-05-19 | 00:33 | 1

Van het hoogste tot het laagste (dorps/gemeenteraad) toe. Als je te kennen geeft zelf te zullen denken, kom je nergens op een lijst.

SlimmeBelg | 29-05-19 | 06:11

Volgens mij hebben die rooien gewoon zitten te knokken met die Özdil.

Oprisp | 29-05-19 | 00:27

Groenlinks is een soort laagjes cake.
De bovenzijde doet respectabel.
De onderzijde zijn de 'actievoerders' die een beetje geweld en martelen niet uit de weg gaan.
Soms komt de onderzijde in de bovenzijde terecht (hallo Duyvendak).

Roadblock | 29-05-19 | 00:21 | 4

@sociaal_econoom | 29-05-19 | 00:31:
Dat is wel zo sociaal, niemand zit te wachten op het gekrijs van een linkse rakker wanneer ze 220 Volt op zijn ballen zetten. Dat dan weer wel.

De Briemusketier | 29-05-19 | 00:39

Vergeet de groep niet die in een soort idealisten-roes zitten.

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 00:48
▼ 1 antwoord verborgen

Weet nog - vroeger had je als Kamerlid minimaal mulo nodig, tegenwoordig noemen ze dat havo.
Vanaf dit jaar kun je met lts of huishoudschool ook Kamerlid worden... Den Haag / Brussel, dat maakt niet uit.
Hierdoor worden mijn kansen een stuk groter.

sociaal_econoom | 29-05-19 | 00:19 | 4

De ironie voorbij.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 01:09

MULO werd MAVO.

Gulliver | 29-05-19 | 01:41

Het niveau van de mulo lag hoger dan de havo. In Brussel kom je moeilijk binnen zonder beheersing van de Franse taal. Vlamingen hebben aan de basisschool dus al voldoende om kansrijk de EU in te stromen.

SlimmeBelg | 29-05-19 | 06:15
▼ 1 antwoord verborgen

Klaver toont in ieder geval aan dat hij een compleet incompetente leidinggevende is. Zo'n kneus moet te allen tijde ver van beslissingen over publiek geld gehouden worden. De kiezer heeft gelukkig inmiddels ook in de gaten dat GroenLinks een erg foute club is, waar alleen NSB'ers zich thuis voelen, en veilig.

menschdurfteleven | 29-05-19 | 00:18 | 4

@Roadblock | 29-05-19 | 00:25:
Een keer trek je conclusie
Groen links is een illusie
Groen links is een natte linkse droom
een pakketje schroot
met een dun laagje chroom

De Briemusketier | 29-05-19 | 00:42

Poen slinks foute oom
een pamfletjes laag
op 'n gekwetst dampje stoom.

Als dat mijnenvéld..
als er valt te róuwen..
als dat gore lef zich door mijn bus méldt
zal ik je kop verbóuwen.

Shareholder II | 29-05-19 | 01:06
▼ 1 antwoord verborgen

Wat gaat tie doen? Wat gaat tie doen?

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 00:17

Groen Links aka de groen kmher is een politieke beweging bij wie extremisme diep in de politieke genen verankerd ligt.
Frontman en buikspreekpop Klaver, professioneel bediend door zijn puppetmasters, is de vlag op een strontschuit met een ruim vol ellende die het daglicht niet kan verdragen.
Denkend aan groen links, zie ik de leden van deze sekte verschrikt opkijken als dat ruim vol poep de ventilator raakt.

De Briemusketier | 29-05-19 | 00:17

Go to Gulag...! Aldus Klaver...

Expertus_Dico | 29-05-19 | 00:06

Ik ga U 3 klappen geven. O nee, twee, voelt u zich nu beter?

Einde van de Domheid | 29-05-19 | 00:06

Tja, je zal maar eens tegen de partijlijn zijn. Dan is het ogenblikkelijk exit en guess what. Je bent dan ook al vergeten voor je de voordeur uit bent. Dat is de waan van de tijd denk ik. Maar nu staat wel de weg open om de modder op straat te pleuren. Dit word misschien wel smullen!

Omebert | 29-05-19 | 00:06 | 1

De waan van de tijd moet zijn de waan van de eeuwigheid. Mijn wijlen schoonvader werd in de jaren 60 gevraagd om zich verkiesbaar te stellen voor de gemeenteraad (van een dorp met 6000 inwoners). Men dacht flink wat stemmen binnen te halen. Toen hij hierop antwoordde dat hij niet bij iedere stemming het partijstandpunt zou volgen, werd hij vriendelijk bedankt. Het is altijd al zo geweest. Kuddedieren.

SlimmeBelg | 29-05-19 | 06:22

Meneer Klaver, wanneer heeft u voor het laatst gehuild?

SamKoeman | 29-05-19 | 00:04 | 3

Toen hij zijn boreale stulpje had verkocht natuurlijk!

Omebert | 29-05-19 | 00:06

U mag er natuurlijk over liegen.
Dat deed onze premier ook.

Roadblock | 29-05-19 | 00:18

Vorige week toen hij zijn mooiste knikkers aan zijn kinderen had verloren.

Gulliver | 29-05-19 | 01:24

@Zihni proficiat jongen. Ik kan het altijd waarderen wanneer mensen die gore club verlaten. En wat is Yasser toch een schijnheilig mannetje.

Shareholder II | 29-05-19 | 00:03

Doe maar eens een vragenrondje bij ex-vrijwilligers die jarenlang voor GL dingen hebben gedaan. En zijn afgehaakt vanwege de carrière-politici. Ze zitten overal.

kloopindeslootjijook | 28-05-19 | 23:55

De renteverhoging voor de studie-leningen gaan niet door.
Voor de studenten is dit een goede zaak maar het kabinet loopt in 2060!!
200 miljoen mis.
Normaal kijkt het kabinet niet verder dan de neus lang is maar als het om renteverhogingen gaat kijken ze 40 jaar vooruit.
www.ad.nl/politiek/renteverhoging-stu...

Jan Dribbel | 28-05-19 | 23:53 | 1

@Jan Dibbel
In de miljoenennota 2014 wordt rente "zondegeld" genoemd, dat niet meer aan andere nuttige dingen besteed kan worden. Toch merkwaardig dat dan bij de afweging:
1 het opleiden van toekomstige generaties professionals
versus
2 jarenlange betalingen van rente op studie leningen
... het belang van een constante stroom van toekomstige rente inkomsten hoger wordt ingeschat dan het gunstig effect van een hogere opleiding. Los van de mogelijkheid dat men dan elders gaat studeren of zelfs helemaal niet.

kindapaas | 29-05-19 | 03:43

Groenlinks is gewoon een enorme kutpartij.
Dat vind je uiteraard niet als je er op stemt.

HoerieHarry | 28-05-19 | 23:51 | 1

De partijcongressen van groen links doen denken aan een hybride bijeenkomst van applefans en de baghwan.

De Briemusketier | 29-05-19 | 00:21

Peter Pontiac (rip)
Neerlands Cartoonist van weleer.
Heilig Huisje
www.peterpontiac.nl/illustration/#7
( llustration for Algemeen Dagblad )

kloopindeslootjijook | 28-05-19 | 23:49

Wat dacht die stakker nou? Een linkse Partijleider tegenspreken? Er zijn er al voor minder voor n AA geschut en de honden gegooid...

erasmus1000 | 28-05-19 | 23:49

Nou. 't Is maar te hopen dat de modder waarmee Jesse-tje gooit niet vervuild is door het "klimaat" ...

Whisper | 28-05-19 | 23:48

Maar de vraag der vragen blijft staan hé:
Hoeveel heeft die vertrouwenspersoon hiermee verdiend? €7,50, of €12,50?

Rest In Privacy | 28-05-19 | 23:42 | 3

€7,50 is gebruikelijk in de kringen. Tradities zijn er om in ere te houden.

Osdorpertje | 28-05-19 | 23:59

30 zilverlingen

Roadblock | 29-05-19 | 00:12

Dus als je niet vooraf alles overlegt met Führer Klaver en je bent een andere mening toegedaan dan je führer, wordt je verraden door de Judas van de führer in de vorm van de vertrouwenspersoon. En dan verguizen ze de PVV. Het lijkt me duidelijk dat Klaver precies dat doet waar hij Wilders van beschuldigt.

Rheia | 28-05-19 | 23:40
-weggejorist-
heuptasje | 28-05-19 | 23:39 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Diversiteit, inclusie, samen en verbinden. Allemaal mooie woorden die ook bij GroenLinks helemaal niks betekenen wanneer het er echt op aankomt.

Amsterdamsko | 28-05-19 | 23:39 | 2

Een bloemetjes gordijn in plaats van een ijzeren...

Expertus_Dico | 29-05-19 | 00:09

Jawel, maar deze woorden doen het goed bij linkse meisjes van begin twintig. Daar hebben ze bij groen links onderzoek naar gedaan.

De Briemusketier | 29-05-19 | 00:28

Als je als kamerlid gesprekken met je eigen partijleden moet opnemen dan geeft dat toch wel aan wat voor een achterbakse kliek de Groene Khmer is.
Dat Klaver van alles tegen je gaat gebruiken wat je helemaal niet gezegd hebt, of dat hij allemaal beloftes maakt die hij niet na komt.
Dan komen opnames wel goed uit om je gelijk aan te tonen.
Gratis tip van Osdorpertje. Opnames hoef je niet met je telefoon te maken, dat valt te veel op. Op Ali Express kun je goedkoop dictafoons bestellen die zo klein zijn als een USB stick met alleen een aan/uit knopje die niet opvallen in je borstzakje, of dictafoons zo groot als je duim met meer bedieningsmogelijkheden.

Osdorpertje | 28-05-19 | 23:35 | 3

Extra gratis tip van Osdorpertje. Mensen zijn vaak wat ze echt van je vinden als je er niet bij bent, dus iemand die bij de Groene Khmer wil horen investeert in een 2de dictafoon die hij/zij in een kamer kan achterlaten, verstopt in een brillenkoker of in een tas.

Osdorpertje | 28-05-19 | 23:40

@Osdorpertje | 28-05-19 | 23:40: alleen dat is niet te gebruiken rechtmatig, wanneer je zelf geen deel neemt aan het gesprek.

Kleine_Deugniet | 29-05-19 | 00:15

Die vertrouwenspersoon heeft hier ERNSTIG misbruik gemaakt van het vertrouwen van Ozdil. Als ik Ozdil was en ik kan het bewijzen, hang ik die persoon aan de hoogste boom tot een heel erg welverdiend oneervol ontslag erop volgt. Wat een walgelijk vuile rat die 'vertrouwenspersoon". Aanklagen!!

Rheia | 28-05-19 | 23:35

Wat een bedroevend slecht mailtje van Klaver Dit is een soort LuckyTV maar dan schriftelijk.

osolemio | 28-05-19 | 23:34 | 2

Lijkt wel in een soort boosheid geschreven. Enorm veel vormfouten. Het is bijna een parodie. Dat hij dit zo durft uit te sturen. De man heeft lef, dat moet je hem nageven.

Harris Pilton | 29-05-19 | 00:16

@harris heeft natuurlijk niets met lef te maken. De snotneus is gewoonweg niet meer geschoold dan dit.

leef!! | 29-05-19 | 00:47

De diversiteit wordt weer gediend door GroenLinks. Benieuwd welke witte kartelman Özdil vervangt. Kan die Klaver trouwens ook niet weg? Kannie werken voor zijn hypotheek van 2 miljoen.

menschdurfteleven | 28-05-19 | 23:31
-weggejorist-
Joris-nummer-zeven | 28-05-19 | 23:27 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Zihni paste als intelligente allochtoon niet bij het mavo niveau van Jesse

frisenfruitig | 28-05-19 | 23:27

We hebben dus weer te maken met een groot verlies.
Een toekomstig leider is ons ontvallen.
Hahaha.

HoerieHarry | 28-05-19 | 23:26

Tja, de Stalin liefhebbende CPN zit in het DNA van GroenLinks. De Grote Leider dwars zitten, ook al is het maar een heel klein beetje, is dus niet geoorloofd.

Peter_K | 28-05-19 | 23:26

niet voor niks, de Groene Khmer

Bert Konterman | 28-05-19 | 23:22

Tja, linksche groepjes hebben toch altijd een beetje "ordnung muss sein" idee, waar iedereen met een ander gedachtegoed moet worden kaltgestellt.

Reagurend_Nijlpaard | 28-05-19 | 23:22 | 4

@Hollende_Kleurling | 28-05-19 | 23:26:
Niet echt nee , maar het verschil zit in het stemvee bij deze 2 uitersten . Slinksen kunnen niks omdat ze links zijn , en dan heb je mensen die dus wel iets kunnen en die stemmen dan natuurlijk niet op een slinkse partij .

ghetto-is-back | 28-05-19 | 23:41
▼ 1 antwoord verborgen

Goed van Zihni Özdil om hier tegen in te gaan als was het alleen maar omdat hij wél en Jesse niet zijn studie heeft afgemaakt en hulde voor het feit dat hij geen zetel kaapt.

Zwizalletju | 28-05-19 | 23:22 | 4

@Hollende_Kleurling | 28-05-19 | 23:23: Ik bedoel échte studies ..... kinderen zouden tegenwoordig aan de kleuterschool af studeren als die nog bestond in Nederland.

Zwizalletju | 28-05-19 | 23:28

@Zwizalletju | 28-05-19 | 23:28:
Wil jij niet zo neerbuigend doen over mijn masterclass schoenveters strikken en mijn Bachelor Schoolzwemmen!?

Rest In Privacy | 28-05-19 | 23:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ontelaatbaar gedrag en partijleden voelden zich niet meer veilig?
Maar wel een aanrander weer in de gelederen toelaten?

Olleke | 28-05-19 | 23:21 | 5

@Zwizalletju | 28-05-19 | 23:24:
Wat dan? Spellingchecker en zelf eigen tekst herlezen? Was wellicht te fanatiek om op reaguur te drukken

Olleke | 28-05-19 | 23:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Net de mail van Jesse gelezen (uh huh, alsof Jesse zo kan schrijven).
Wat een backstab mail is dat zeg. Vieze partij. Brrrr

Rest In Privacy | 28-05-19 | 23:20 | 3

Snotneus,
grenzeloos ambitieus,
een toespraak zelfbedacht
mist toch veel overtuigings-kracht
dus kopieer ik Trudeau
of Obama of zo.

Flappie2006 | 28-05-19 | 23:25

@Flappie2006 | 28-05-19 | 23:25:
Die mail is opgesteld door iemand die heel goed met taal weet te spelen. Krachtig en smerig tegelijk.

Rest In Privacy | 28-05-19 | 23:31

@Hollende_Kleurling | 28-05-19 | 23:31:
dat het gaat zo niet langer gaat. ???
En lekker kort en bondig geformuleerd en toch een taalfout maken. Knap, zoiets kan alleen Klaver opstellen, de omhooggevallen lichtgewicht en sneuneus.

Flappie2006 | 29-05-19 | 01:47

Fractiediscipline
Fractiediscipline
Fractiediscipline
elke grote leider met een kwetsbaar ego eist dit
en iedere vrije denker, tevens volksvertegenwoordiger zegt
FU, ik wil stemmen zonder last!
Het principe van stemmen zonder last, is in de Grondwet verankerd, dat volksvertegenwoordigers zich niet mogen laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen.

Flappie2006 | 28-05-19 | 23:20 | 2

Partijene zijn niet meer van deze tijd. Mensen zouden op tien of meer mensen moeten kunnen stemmen. Diegene die er het beste /meeste voorkeurstemmen haalt komt in de kamer. Bij andere partijen zitten best mensen die ik een plaats in de kamer gun .

miko | 28-05-19 | 23:39

@miko | 28-05-19 | 23:39: ik vind, sterker nog, dat een 'raad van ouden' gekozen zou moeten worden, hooguit een man (vrouw) of 10, geselecteerd op maatschappelijke ervaring, criteria nader vast te stellen, bij voorkeur werkervaring, die dan knopen doorhakken. De jeugd kan zich dan door (werk) ervaring op te doen classificeren. Door juist ouderen te laten regeren, zal de doorstroomtijd kort zijn. Net als vroeger bij de indianen (he sjefke). Het hele systeem kan op de schop. Is alleen maar gebaseerd op ambtelijke carrières. Hopeloos en vooruitzichtloos.

SlimmeBelg | 29-05-19 | 06:42

LPF toestanden bij groen slinks!!!
Ik neem aan dat dit breed uitgemeten gaat worden bij NPO, NRC, Volkskrant, Trouw, enz.

Nuuk | 28-05-19 | 23:20 | 1

Heb in tijden niet zo gelachen om zo n geestig stukje hahahahaha

ghetto-is-back | 28-05-19 | 23:43

Beginnen jullie nu ook al met feek nieuws? Leuke groenlinksers bestaan niet. Tenzij hij van plan was m.b.v. die opname de grote verlosser van zijn troon te stoten. Dan wil k mij nog wel eens bedenken.

EUrofoob | 28-05-19 | 23:20 | 1

Leuke groenlinkers? Dat is het idd freeknieuws.

Shareholder II | 29-05-19 | 00:34

Om welke reden die Groenlinks-communisten elkaar de tent uitvechten moeten ze vooral helemaal zelf weten.

JvanDeventer | 28-05-19 | 23:19

Commies gonna commie.
Partij diende gezuiverd te worden.
Bij commies dient De Partij ALTIJD van tijd tot tijd gezuiverd te worden, want iemands tegendraadse hoofd op het hakblok, dat is een Partijbeginsel.
Anders krijg je de makke schapen er alsnog niet onder.
Want ze nemen onderling mekaar constant de maat, de een deugt nog meer dan de ander, en degene die meer deugt in de ogen van die gemeenschap, die krijgt het Zwaard van Damocles aangereikt om die afvallige persoon helemaal de moeder te dreigen.
Zo rollen die linkskraaiende malloten.

chicago river | 28-05-19 | 23:18

oeps... als je een melding krijgt dat een reaguursel niet doorkomt en later blijkt dit wel het geval, dan krijg je dus een aantal dezelfde reaguursels! Excuses!

Min. v. Communicatie | 28-05-19 | 23:16

Het lijkt daar in de Tweede Kamer wel het liedje van de 10 kleine negertjes.... of mag dat niet meer???

Min. v. Communicatie | 28-05-19 | 23:13 | 3

Ik geloof dat de politiek correcte naam tegenwoordig 'de tien zwartjes' is....

Expertus_Dico | 28-05-19 | 23:16

Thnx voor de correctie...

Min. v. Communicatie | 28-05-19 | 23:17

Aangezien men doet alsof het niet meer om intentie of context gaat, maar om woorden die blijkbaar fout of goed kunnen zijn, kun je van de scoorlustige moraal-politie wel een opgestoken vingertje verwachten.

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 00:54

Geen eenmansfractie maar gewoon exit is anno 2019 gewoon een lintje waard.

Captain Pervert | 28-05-19 | 23:13 | 1

Inderdaad, ondanks dat ik Groenslinks 10 eenmansfracties gun, prima gedaan zo.

Flappie2006 | 28-05-19 | 23:22

Het lijkt daar in de Tweede Kamer wel het liedje van de 10 kleine negertjes.... of mag dat niet meer???

Min. v. Communicatie | 28-05-19 | 23:12

Tja het blijven toch communisten.

Dutch_Holland | 28-05-19 | 23:12 | 2

Moreel suprieure deug communisten oftewel een bloemetjesgordijn ipv een 'ijzeren'...

Expertus_Dico | 28-05-19 | 23:19

Hoe ze ooit Links Libertairen (PRR) en Communisten (CPN) bij elkaar hebben weten te krijgen...

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 00:55

Het lijkt daar in de Tweede Kamer wel het liedje van de 10 kleine negertjes.... of mag dat niet meer???

Min. v. Communicatie | 28-05-19 | 23:12

Zihni?
Nog nooit van gehoord.

HoerieHarry | 28-05-19 | 23:10 | 5

Ik dacht u een grap maakte. Zie nie. Nog nooit van gehoord.

Patje2011 | 28-05-19 | 23:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Het feit dat je een eigen mening, welk niet in lijn is met die van de partij, niet mag ventileren noch een tegenstem mag geven, al druist dit tegen je persoonlijk moraal in, zegt eigenlijk alles over hoe politiek bedreven wordt.
Wel als partij deals sluiten met andere partijen om iets door te drukken, om op een ander moment je eigen moraal, en die van de kiezers, te verkwanselen want voor wat hoort wat.
Het gaat om regeren om te regeren, niet om achter je principes te staan. In de stoelen van pluche zitten kennelijk fantastische massage apparaten, waardoor alles bijeen wordt gelogen, beloofd, vergeten en verkwanseld om die massage maar te blijven ontvangen.
Rutte, Kasja en Peggie zijn hier meesters in.. Of ze hebben gevoelige info over de rest waardoor die niet tegenstribbelen.
Overigens, kudo's voor het teruggeven van de zetel al had ik ik dit geval, GL, niet getreurd als hij de zetel had behouden en zo de machtsverhouding ietwat had getemperd.

Olleke | 28-05-19 | 23:10

Wat wil je van een partij waar vorige fractie-voorzitters “fan” waren van pol pot en met mao’s Rode boekje onder hun kussen sliepen. Klavertje is niet zo veel anders

Puntjes-maker | 28-05-19 | 23:05

Zie je wel dat er NSB-ers bij GroenLinks zitten!
De vertrouwenspersoon is hun leider.

prototyp | 28-05-19 | 23:04

Niet veel vaker een duidelijker voorbeeld van partijvertegenwoordiger in plaats van volksvertegenwoordiger gezien.

leef!! | 28-05-19 | 23:03

Vertrouwenspersoon GL snapt eigen functie niet.

Rest In Privacy | 28-05-19 | 23:03

Uiteindelijk loopt het met GroenLinks ook zo af als de PVV. Er staat een dictator aan de top die ijzeren partijdiscipline eist. Dat is eventjes succesvol maat op een gegeven moment zijn mensen dat geleuter zat, en pleurt het zeteltotaal in elkaar.
Het zou zo fijn zijn als politiek niet een bijna sektarisch karakter zou hebben, maar soit.

bulk | 28-05-19 | 22:59

#teamÖzdil

Pinocchio | 28-05-19 | 22:58 | 1

Netjes dat hij zijn zetel opgeeft.

letopuwzaak | 28-05-19 | 23:04

Moet hier wel om lachen. Blijkt maar weer dat het bij de 'fatsoenlijke' partijen er echt niet anders aan toe gaat dan bij de 'populisten'.
Bij de types GL doet men er echter nog lekker hypocriet en huichelachtig over.

TeeJee | 28-05-19 | 22:56 | 2

Sinds wanneer is Groenlinks een fatsoenlijke partij? Geen partij die meer randfiguren,halve en hele toeristen en geweldsverheerlijkers in zijn kader heeft

miko | 28-05-19 | 23:27

Je kent die werkgevers misschien wel. die met gezamenlijke afstemming tot inzicht gekomen zijn dat... De werkgever gaat niet veranderen.

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 00:57

hoe kan een gesprek opnemen nou mislukken? Dat oefen je van tevoren toch even. Tjonge, jonge, jonge.

yeps | 28-05-19 | 22:56 | 5

De GL-mail doet me denken aan een kleuterjuf die de klas vertelt dat Zihni niet meer op school mag komen omdat hij iets gemeens tegen de juf heeft gezegd.
Niveautje hoor...

TeeJee | 28-05-19 | 23:01

Als ik met klaver zou praten zou ik ook alles opnemen. Voor de zekerheid.

knutsel_ | 28-05-19 | 23:01

@TeeJee | 28-05-19 | 23:01: Heb jij die bijeenkomsten wel es gezien? Die kinderlijke taal is bewust, omdat Yasser zich tot zijn achterban richt.

Shareholder II | 29-05-19 | 00:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou ja, hij kan altijd nog terecht bij Denk.

Wasbakplasser | 28-05-19 | 22:55 | 2

Bij FVD zou echt een klapper zijn. Hij is intelligenter dan Klaver en die kan daar niet tegen.

Peniskokertje | 28-05-19 | 23:12

Zihni Özdil is een prima Kamerlid.
Een eigen mening; vrijdenker, zelfs binnen GL.
Dat is blijkbaar onacceptabel.
Hopelijk horen we weer snel van hem.

Desmoulins | 28-05-19 | 22:55

Kaltgestellt.

Windvaantje Klaver is bang voor tegengas omdat hij de inhoudelijke discussie zou verliezen; zowel vanwege standpunt als vanwege het feit dat hij op intellectueel niveau het onderspit zou delven.

Zoals hij abrupt de onderhandelingen afbrak bij Rutte III omdat hij dan zijn handen vuil zou moeten maken (onze kersvers Ridder in de Orde van Oranje-Nassau heer Buma heeft hem dat nooit vergeven) , moest Klaver hier ingrijpen omdat anders duidelijk werd wat zijn GroenLinks is: een neoliberale partij die met een bloemetjes-sticker en een pafferig jongetje als voorman de naïeve kiezer probeert in te palmen.

Onder Femke Halsema (die ik overigens hoog heb zitten, want welbespraakt, rechtstatelijk en lekker) werd op een goed moment gesproken met D66 over een fusie; dat hadden ze wat mij betreft kunnen doen, want die twee partijen zijn poep en stront.

Ik denk overigens dan ook dat de zetels van D66 niet alleen naar Timmerfrans, maar zeker ook naar dat betweterige bebrilde menneke van GL zijn gegaan.

Zihni, ik hoop je ooit terug te zien bij een écht sociaal-liberale partij waar er nog wél ruimte is voor interne discussie!

de IJsman | 28-05-19 | 22:54 | 4

Voor mijn smaak heeft ze een te 'stijve kaak'... ;-)

Expertus_Dico | 28-05-19 | 23:11

Verloren moeite, dit wordt een ongekende machtsstrijd over wie er onderop en wie er bovenop mag. Of u moet in deze zelfkastijding uw genoegen vinden..?

Veluwse-Eikel | 28-05-19 | 23:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ha, me net vanmorgen aangemeld voor de nieuwsbrief van Sid.

Mammeloe | 28-05-19 | 22:52

Binnenkort terug in de kamer voor denk

miff | 28-05-19 | 22:52 | 1

Neen. Dan moet Denk er eerst iemand anders uitzetten.

Shareholder II | 29-05-19 | 00:36

Dat GL een ranzige club is was al langer bekend natuurlijk.

BozePaarseMan | 28-05-19 | 22:51

Een vertrekkend kamerlid dat zijn zetel teruggeeft, daar kunnen heel veel anderen een voorbeeld aan nemen. Om te beginnen die heks van de VVD uit de eerste kamer.

Frits de Vriez | 28-05-19 | 22:51 | 2

Ook daar zal wel iets achter zitten. Die ratten van GL hebben vast gedreigd met iets. Gezien de gewelddadige lijntjes van die club is dat niet onwaarschijnlijk.

BozePaarseMan | 28-05-19 | 22:53

Hele partijen zijn opgericht door afvallige.

miko | 28-05-19 | 23:24

Jesses. Er zijn psychiaters die hun patiënt, die 3 moorden op z'n geweten heeft, niet verlinken. Maar een "vertrouwenspersoon" die je tegenstander helpt het mes in je rug te steken, dat kan weer wel. Wat een ratten daar bij GL.

hotnot | 28-05-19 | 22:45 | 5

Vertrouwenspersoon is tegenwoordig een lokkertje op de markt om sukkels te lokken, daarna rent de persoon snel naar diegene die hem betaald, als een echte hond.

Suncatcher | 28-05-19 | 22:52

Stasi praktijken.

gemeentereiniging | 28-05-19 | 23:05

Ik denk dat hij niet had moeten zehgen dat hik het gesprek probeerde op te nemen. Ik snap zijn beweegreden hiertoe, maar vertrouwen is vertrouwen. Hij zag de bui kennelijk al hangen en voorzag wat er gezegd zou worden.
Zou er in de gesprekskamers een jammer voor mobieltjes zijn waardoor de opname mislukte?

Olleke | 28-05-19 | 23:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Netjes dat hij zijn zetel opgeeft. Logisch dat Klaver hem niet meer vertrouwt als hij een gesprek probeert op te nemen.

Patje2011 | 28-05-19 | 22:44 | 5

Dat soort pre-exit gesprekken opnemen is juist aanbevelenswaardig.

gemeentereiniging | 28-05-19 | 23:02

@gemeentereiniging | 28-05-19 | 23:02:
Misschien is het goed voor zijn advocaat bij ontslag (en voor ons natuurlijk, smullen) maar niet goed voor zijn carrière en zijn betrouwbaarheid.

Patje2011 | 28-05-19 | 23:07

@Patje2011 | 28-05-19 | 23:07:
Als jij aan voelt komen dat er gewerkt wordt aan jouw exit, en dat voelde Zihni blijkbaar, is carrièreplanning en betrouwbaarheid binnen zo'n club niet meer relevant.
Een opname kan in een nasleep van zo'n proces zéér van pas komen.

gemeentereiniging | 28-05-19 | 23:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij mag blij zijn dat ie nog leeft, of niet naar een kamp in de Rottum archipel is gestuurd

skoftig | 28-05-19 | 22:42 | 2

Go to Gulag!!!

Expertus_Dico | 28-05-19 | 22:51

He nee,koppelgroenlinks niet aan dat verderfelijke regime in Rusland maar aan de heilstaat in Cambodja.
Dus,Zihni had naar een dodenakker gemoeten.
Jester Klaver zou zo graag willen dat het hier wat meer Khmer groenlinks was.

miko | 28-05-19 | 23:22

Hele leensysteem is één grote grap. Zien we jn Amerika ook al : honderden miljarden openstaande schuld dat nooit terugbetaald gaat worden omdat mensen gestudeerd hebben in een vak zoals gender studies waar je geen reet aan hebt, of welke niet terug betaald wordt omdat de voormalig student vroeg komt te overlijden. Het is een schijn constructie, net zoals met de zorg overigens, om tijd te rekken voor de komende implosie van socialistische stelsels. Laatste fase voor de implosie? Privatisering, want de overheid voelt de hitte al in hun nek.

Suncatcher | 28-05-19 | 22:41 | 6

'Gender'... Is dat niet een wortel...?!

Expertus_Dico | 28-05-19 | 23:03

Dat groenslinks wil heel Nederland in de schulden steken met hun klimaatplannetjes, hebben die onnozelen daar wel eens over nagedacht.

kneuterzak | 28-05-19 | 23:29

Mensen die er wel wat van maken pak je er mee. Journaal zei dat ze met gemiddeld 21k schuld van de opleiding komen. Starten op de huizenmarkt word alleen maar moeilijker, en het was al niet makkelijk.

jip_86 | 29-05-19 | 00:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Martelverhoren. Dan komt zo’n RaRa-verleden toch weer prima van pas.
De nieuwe fascisten zullen zich anti-fascisten noemen...

medusa324 | 28-05-19 | 22:39 | 1

Ze kunnen kiezen bij GL tussen een maoistische marteling, een stalinistische, een leninistische en een marteling op zijn pol-pots.

Jan Dribbel | 28-05-19 | 22:43

Fractiediscipline is ongrondwettelijk fascisme.

Feynman | 28-05-19 | 22:37 | 1

Ik noem het de bijl aan de wortel der democratie.
Eigenlijk hetzelfde.

Ben-Bataaf | 28-05-19 | 22:46

Weet je van welke partij je onwelvallige leden ook nooit meer terug zag...?!

Expertus_Dico | 28-05-19 | 22:37 | 4

@Kuifje-in-de-EU; Touché..!

Expertus_Dico | 28-05-19 | 22:40

D666

The2Amendment | 29-05-19 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

One topic policy. Zoiets als smorgens je eigen plas drinken.

horsteknots | 28-05-19 | 22:36 | 4

Laten we dan liever Patricia Paay om haar mening vragen...!

Expertus_Dico | 28-05-19 | 22:47
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
heuptasje | 28-05-19 | 22:36

Nou wel correct van deze man, en ook dattie geen groep Özdil begint of zo.
Respect! En misschien wil deze man wel een stukje schrijven op het roze weblog. Zo een keer een ander geluid is goed voor de discussie, hier mag en kan het tenminste, je mening (ook links) verkondigen of verdedigen. En misschien helpt het de man om bekendheid te maken zodattie misschien elders een leuke taak op zich kan nemen. Geef hem maar een keer de ruimte!

Tuinhekje | 28-05-19 | 22:34

Kerel heeft karakter.
Jammer dat 'ie zo links is.

two ball cane | 28-05-19 | 22:33

Weg en zetel inleveren. Netjes, je ziet het niet veel meer.

Muxje | 28-05-19 | 22:32 | 1

Nee, hij had zo goed de groene versie van DENK kunnen opstarten
of zn zakken vol graaien door gewoon door te fucken,
dit siert hem wel en dat voor een groenlinkser.

Halul gebakken | 28-05-19 | 23:28

Voor een baan in de 2de kamer moet je Zini Hoorni zijn.

Gulliver | 28-05-19 | 22:31

Misschien maar voor zich zelf beginnen met een klimaatleenstelsel om de kloof tussen arm en rijk te vergroten.Zoiets dan.

van stampij | 28-05-19 | 22:30

Nou redactie, geef de man ff een maandelijkse column, ben geen fan van Groenlinks maar af en toe een andere opinie lezen is niet verkeerd.

Rest In Privacy | 28-05-19 | 22:30 | 3

Er staat toch: tot snel.

borgmonster | 28-05-19 | 22:36

Er is nog een stukje wat elke zondag verschijnt en een permanente beeldvullende groene pixel nodig heeft. Dan maar een ex-GLer.

Frau Merkel | 28-05-19 | 22:37

Net zoals Boris ooit. Ik denk dat ik liever dingen van Zihni lees dan van die mafkees Eren. Lekker een beetje ergeren kan geen kwaad en dat levert mooie guursels op

miko | 28-05-19 | 23:17

Klaver moest hem niet meer. Ze hebben bij GL toch wel een probleem met allochtonen. Tofik Dibi ging ook via de achterdeur weg.

Kuifje-in-de-EU | 28-05-19 | 22:28 | 7

@JI-HAAT; Ik heb vandaag ergens gelezen dat ze daar genezingen voor aanbieden...

Expertus_Dico | 28-05-19 | 23:14

@JI-HAAT | 28-05-19 | 22:49:

Héél gevaarlijk want daar schijn je de ziekte van AchterInDuwenSchatje van kunnen krijgen...

eerstneukendanpraten | 29-05-19 | 10:16
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken