Woensdag Keppeltjesparade in Den Haag

Volgens het CIDI is het hier kennelijk geen 1936
Het is zelfs nog eerder, want als we hand in hand met keppeltjes op door Bos & Lommer stiefelen dalen we helemaal af naar de middeleeuwen. En om die collectieve degradatie van opvattingen en de politieke laksheid om daadwerkelijk een keertje op te treden te vieren, gaan we met z'n allen een Keppeltjestocht lopen als signaal tegen antisemitisme. "Als signaal tégen antisemitisme en vóór het recht om een keppel te dragen, organiseert het CIDI komende woensdag #KeppelOp: wij buigen niet voor Jodenhaat. Om 14 uur op het Plein in Den Haag. U bent van harte welkom bij deze demonstratie tegen antisemitisme aanwezig te zijn. Iedereen moet zichtbaar zichzelf kunnen zijn. Voor Joden mag dat niet anders zijn. Het CIDI hoopt dan ook dat velen gehoor zullen geven aan de oproep #KeppelOp." En dan iedereen die stom doet tegen keppeltjes zélf met een keppeltje door de Schilderswijk laten lopen. Lachen. Enfin, Hidde J. van Koningsveld, de vreer van het CIDI, is er ook bij, dus een bloedsexy aangelegenheid wordt 't sowieso.
Reaguursels
InloggenGewoon keppeltje dragen en armlengte afstand houden.
Het meest merkwaardige vind ik dat de zogenaamde profeet mohammed na zijn dood gezeten op een soort van eenhoorn (!) vertrokken is vanuit Jeruzalem naar de muzelmannenhemel.
De man (als hij al ooit bestaan heeft) is nooit verder geweest dan Mekka en Medina.
Als de Joden in China hadden gewoond was hij vanuit Peking vertrokken.
En als ik naar de huidige bevolkingssamenstelling in Nederland kijk had hij ook bijvoorbeeld vanuit de wijk Woensel in Eindhoven kunnen vertrekken achternagezeten door de ME.
In mijn 40 jaren dat ik hier rondloop, heb ik echt nooit begrepen waar jodenhaat vandaan komt en zal het nooit begrijpen. Er kan gezegd worden dat Joden verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van Jezus, maar dat waren de Romeinen. En dan nog, waarom hebben Islamieten zo'n blinde haat?
Daar hadden die moffen helemaal geen last van wilde je zeggen?
@Prinsemarij | 28-05-19 | 07:39: Lees het nog eens. Wat is mijn vraag?
@halfvolle glas | 28-05-19 | 08:24: die is duidelijk zat. Je blinde vlek nog meer.
@Prinsemarij | 28-05-19 | 08:28: Vergeef me Prinsemarij, maar ik weet werkelijk waar niet waarover u het heeft. Waarom is er zo'n haat tegen Joden door de geschiedenis heen door allerlei volkeren. Kunt u dat voor me beantwoorden?
@Prinsemarij | 28-05-19 | 08:28: U zou zo maar eens een heel naar mens met een naar kwaadaardig karakter kunnen zijn.
Lees nog eens en probeer te begrijpen wat halfvolle glas zich afvraagt!
@CalamityJane | 28-05-19 | 09:27: Denk niet dat ik het antwoord krijg van deze persoon.
@halfvolle glas | 28-05-19 | 09:43: Deze persoon probeert u op een dwaalspoor te brengen. Denk dat niemand er ooit antwoord op kan geven. Ikzelf hou het op jaloezie. Ze zijn het intelligentste en krachtigste volk (denk aan veerkracht) en dat willen de haters niet weten. De joden zijn op zichzelf (ook gehoord) en dat mogen ze, net zo als ieder volk dat mag. Het ´uitverkoren volk´ zet ook kwaad jaloers bloed. Natuurlijk zijn er de minder prettige mensen onder hen maar daar veroordeel je niet het hele volk om. Fijne dag !
@CalamityJane | 28-05-19 | 11:14: Dank en dank!
Theo Maassen gelooft dat iedereen gelijk is. Behalve de mensen die daar niet zo over denken .
Datzelfde CIDI dat met droge ogen loopt te beweren dat 90% van het anti-semitisme van extreem rechts komt.
Waarom wordt die club zo serieus genomen?
Op de website van het CIDI:
Volgens Kantor (het aan de universiteit van Tel Aviv verbonden Kantor Center for the Study of Contemporary European Jewry) is antisemitisme niet langer een fenomeen is dat slechts zichtbaar is bij de randen van wat zij de driehoek noemen: extreem-rechts, extreem-links en radicale islam. Jodenhaat is mainstream geworden en is constant aanwezig, zo wordt in het onderzoeksrapport geconcludeerd. Zo stelde het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken in een onderzoek vast dat antisemitisme voor de Joodse gemeenschap in bv Frankrijk een dagelijks verschijnsel is geworden.
Waar heeft u gelezen dat het CIDI beweert dat 90% van het antisemitisme van rechts komt?
Ondertussen op de NPO; Niets over Eindhoven gisterenavond...!
Maar je weet toch.... de NPO vertelt het hele verhaal.
Maar ja dan moeten ze wel eerst al die mongols van de nieuwsredactie ontslaan, en dat zie ik nog niet 123 gebeuren, helaas.
Ik zou graag zien dat Rob Jetten, Jesse Klaver,Klaas Dijkhoff,Mark Rutte,Tunahan Kuzu,Lodewijk Asscher,Gert-Jan Segers,Femke Halsema en nog een paar van van hun mee zouden lopen
Is dat niet onnodig provoceren zoiets, ik bedoel, dadelijk krijg je eindhovense praktijken en dat willen we natuurlijk niet.
Wedden dat tijdens dit protest niks gebeurt, dan kunnen sommige politieke partijen roepen: zie je wel er is niks aan de hand, het gaat allemaal goed hier in Nederland.
Wijlen Hans Jansen :
Goede Duitsers
9 juli 2009
Mijn ouders hebben goede Duitsers gekend. Nog voor de oorlog begonnen was, hadden die goede Duitsers al voor het gevaar van Duitsland gewaarschuwd.
Die goede Duitsers zeiden niet dat je Hitlers Mein Kampf maar niet zo letterlijk moest nemen. Evenmin scholden ze op wie Duitsland kritiseerde, of uitten ze bedreigingen jegens zulke mensen.
Goede Duitsers beoordeelden Duitse gruweldaden niet als incidentele excessen. Zij veroordeelden daarentegen zulke gruweldaden als onvermijdelijk gevolg van de ideologie die Duitsland in zijn greep had gekregen. Zij waren niet van oordeel dat de nieuwe Duitse ideologie (afgezien van de excessen) voor het overige verder wel invoegbaar was in onze democratie.
Goede Duitsers zeiden niet dat zij tot in het diepst van hun hart geprovoceerd en gekwetst werden als Nederlanders bij hen navraag deden over Duitse gewelddadigheden. Zij stelden niet dat zij het ‘echte Duitsland’ waren, en dat Nederlanders de ogen maar moesten sluiten voor wat er verder in Duitsland omging.
Goede Duitsers namen het dan ook niemand kwalijk dat sceptische Nederlanders scherp op bleven letten wat voor plannen de niet-goede Duitsers aan het maken waren. Goede Duitsers hadden geen principiële bezwaren tegen huwelijken tussen Duitse vrouwen en Nederlandse mannen.
Goede Duitsers probeerden niet met overheidssubsidies projecten op te zetten om het Nederlandse volk op de hoogte te brengen van de goede kanten van Duitsland. Ze waren niet van oordeel dat Hollanders alleen zo bang waren voor Duitsland omdat ze er te weinig vanaf wisten: onbekend maakt onbemind.
Goede Duitsers ijverden er niet voor de Duitse wetgeving gedeeltelijk al vast maar in Nederland in te voeren om de spanningen in de wijken tussen Duitsers en Nederlanders onder controle te krijgen. Ze legden geen deftige verklaringen af dat het Duitse recht en het Nederlands recht toch al voor meer dan 95% identiek waren.
Goede Duitsers waren niet van oordeel dat hun landgenoten niet anders konden, vanwege de vele vernederingen die het Westen hen had aangedaan, en de onderdrukking die hen jarenlang van de zijde van de Westerse wereld ten deel was gevallen. Dat, met alle respect maar toch, om het zo te zeggen, de niet-Duitsers het aan zichzelf te danken hadden. Aan hun eigen arrogantie.
Die goede Duitsers zouden het zorgelijk gevonden hebben als in sommige wijken de openbare orde niet meer gehandhaafd werd door de Nederlandse politie naar Nederlands recht, maar door een ongecontroleerde militie van Duitse rijpe huisvaders.
Die goede Duitsers zouden niet kunnen begrijpen hoe het mogelijk was dat in sommige straten en pleinen van Nederland de openbare orde bepaald werd door individuele jonge Duitsers die in vechtsporten waren getraind op kosten van de Nederlandse overheid.
Goede Duitsers betoogden niet dat je om het nieuwe Duitsland en Mein Kampf te begrijpen en te mogen beoordelen, wel heel erg goed Duits moest kennen. Die probeerden niet journalisten en (hoog)leraren die vraagtekens bij aspecten van het nieuwe Duitsland zetten, de mond te snoeren, te belasteren en ongeloofwaardig te maken. Of erger.
Goede Duitsers drongen er niet op aan dat ter wille van de dialoog er speciale Polderhoofdkwartieren ingericht werden. Die vroegen niet om overheidsgeld om rondreizende buitenlandse gematigde Duitsers Nederlandse jongeren te laten toespreken.
Goede Duitsers lieten geen fotografie in een krant plaatsen van zichzelf, met een deel van het verzameld werk van Goebbels op schoot. Die brachten hun vakantie niet in Duitsland door. Die gingen niet op audiëntie in Brechtesgaden. Die namen niet deel aan jaarlijkse, rituele partijbijeenkomsten in Neurenberg.
Goede Duitsers drongen er niet op aan dat iedereen die met de goede kanten van het nieuwe Duitsland sympathiseerde, in volle vrijheid in een Duits uniform over de Nederlandse straten zou moeten kunnen lopen, compleet met goed herkenbare Duitse hoofdbedekking.
Goede Duitsers maakten geen processen aanhangig tegen Nederlanders die de Duitse leider, het hoogste goede voorbeeld voor alle Germanen, beledigd hadden, of verondersteld werden dat gedaan te hebben. Die dienden geen klachten in bij Discriminatiebureau’s tegen tekenaars, schrijvers en cabaretiers die iets negatiefs over de ideologie van het nieuwe Duitsland beweerd hadden.
Goede Duitsers vroegen er niet voortdurend aandacht voor dat niet alle Duitsers misdadigers waren. Goede Duitsers wezen er normaliter niet op dat de Duitse ideologie ook heus wel Duitse slachtoffers maakte: de Nederlanders moesten niet denken dat zij de enigen waren die van de wreedheden van de aanhangers van deze ideologie te lijden hadden.
Goede Duitsers plaatsten geen oproepen in de krant om met hen over de goede kanten van het nieuwe Duitsland te komen discussiëren. Die grepen niet elke gelegenheid aan om er op te wijzen dat de nieuwe Duitse heersersideologie toch ook een hele mooie spirituele kant had.
Tot slot twee raadseltje. Wie heeft er gezegd: ‘Doodt elke Jodenman die in uw handen valt’? En wie: ‘De Joden zijn uw ergste vijand’? Goede Duitsers vonden het niet afgezaagd en flauw om zulke vragen te stellen en te beantwoorden.
Wijlen mijn opa had het vroeger ook wel eens over 'goede Duitsers'... 'Goede Duitsers' lagen volgens hem 'allemaal' op een 'kerkhof'...
Ga een boek schrijven, man
@Moeimaker | 27-05-19 | 20:07:
Ga op leesles...............!!
Prima stuk!
Een mooie vergelijking Elder. Ik kende dit niet, maar ga het verhaal nu vaker gebruiken.
Na de oproep vanuit ministerie in Duitsland om niet meer overal in Duitsland een keppel te dragen vind ik dit het juiste goede protest. Waar je ook een keppel draagt, je veiligheid zou gewaarborgd moeten zijn en niet locatiebepalend. Hoop op een grote opkomst daar van onze Joodse medelanders! Keppel op !
De juiste reactie zou moeten zijn dat ze antisemitisme hard veroordelen en bestraffen. Maar ja, dit staat natuurlijk haaks op het beleid om zoveel mogelijk moslim binnen te halen.
Overigens heeft Sigrid Kaag al een wetsvoorstel ingediend tegen de "ariërverklaring" (nodig om zaken te doen in de mohammedaanse heilstaten) ??
Ik voel soms de behoefte om mijn reet met een djellaba af te vegen, mag ik dat nu ook met een keppeltje doen?
Ben ik dan naast islamofoob ook antisemiet?
In oktober houdt Zeden een conferentie over antisemitisme in Malmö (waar 50 percent van de Joden al vertrokken zijn!).
Of ze vóór of tegen zijn, hebben ze nog niet bekend gemaakt !
www.cidi.nl/zweedse-premier-spreekt-z...
Zeden? jawel, die worden in Zeden met rasse schreden ingeruild voor de haatversie van de profeet....
Ga met de keppetjestocht door de Haagse Schilderswijk en de jodenhaat krijgt een gezicht
Ik verwacht net als in Eindhoven woedende allochtonen, daar waar het nieuwe antisemitisme vandaan komt.
Haha, ja... Trouwens, zitten daar zoveel 'rechts extremisten' dan...?!
Dat zal ze leren!
Wel met een oranje keppeltje en dan noemen we het een oranje mars.
Ik ben 100% team Joden, maar ik verdom het ten enen male om zo'n mislukte Crêpe Suzette op mijn hoofd te zetten. Mag ik dan de synagoge niet in? Nou, jammer dan. Dan maar niet. Eén Sigrid Kaag is al erg genoeg.
Nog wel maar nog even en die term anti-semitisme is zo uitgehold dat je het al bent als je negatief over het songfestival was.
In Duitsland denken de wegkijkers dat extreem rechts en AfD de oorzaak van het toenemende antisemitisme zijn... haha
Ik kan daar helaas niet om lachen. Heb al een keer een verhitte discussie gevoerd met zo'n correctmof over Orban en antisemitisme: in Boedapest bloeit een Joodse wijk op, terwijl de Duitsers met de islamitische jodenhaters heulen.
Bij de NOS zijn ze al druk in overleg over hoe de camera opstelling moet zijn om die ene moslim goed in beeld te krijgen.
En die andere 300 er buiten te houden.
Die gooien vanzelf stenen... *NOS bericht*>>> 'Tegendemonstranten'...
Een soort Februaristaking, maar dan in mei.
Ik kan mij de 'Ik ben Marokkaan' t-shirts nog herinneren. Zouden de linkse politici nu ook demonstratief met een keppeltje lopen?
Natuurlijk niet.
Heeft al eens iemand zoiets geprobeerd met een advertentie in een dagblad, effe geen zin om erop te googelen. Het was trouwens ook vrij moeilijk om Marokkanen op die lijst te krijgen; hoop "toffe" mocro's haakten af.
Alleen de toenmalige kamerleden Arib en Bouchibti stonden er op.
@Dandruff | 27-05-19 | 18:48:
Ali B. trok zich -schijter als hij is- na beloftes snel weer terug !
Jammer voor een aantal hier dat de Joden het deze keer niet gaan pikken. Laf laf.
Kan er niet bij zijn jammer genoeg.
Wie heeft dat filmpje van 'Kuzu' vorige week gezien... www.dagelijksestandaard.nl/2019/05/ha... Daarin loopt een beer van een Jood in zijn eentje tussen een groep Palestijnen met een keppeltje op zijn hoofd, een 9mm in zijn broeksband en een dikke grijns op zijn gezicht te verkondigen; "I am a proud Jew" en niemand durfde ertegen in te gaan... Zoals het altijd zou moeten gaan, zeg maar... Go Israel...!
@Expertus_Dico | 27-05-19 | 19:10: u bedoelt dat het geweer het recht dicteert? Ja dat is natuurlijk hoe Israël gegroeid is.
@Simon_GS; Ach gutjes... En de Palestijnen zijn allemaal schatjes... Het is gewoon een Jood met ballen... Een figuur naar mijn hart in tegenstelling tot een halfzachte 'palestijnenknuffelaar' zoals u...!
Wat heb ik het als a-theïst toch heerlijk rustig. Af en toe een gratis tora, koran of bijbeltje bestellen en daar dan lekker in de privé-sfeer overheen pissen. Heerlijk, natuurlijk niet op een plein en er heeft verder niemand last van. Veel plezier met jullie afwijking a.s. woensdag, ik zal een tora op de kop tikken, he he.
Ben je trots op je sneue leven?
@inderdaad geen stijl | 27-05-19 | 18:04: Neu, niet trots, wel blij en rustig, heerlijk. Maar enfin, voel jij je nog een beetje trots nu.
@inderdaad geen stijl | 27-05-19 | 18:04: dat is nu net het probleem, trots zijn... met je keppeltje, met je hoofddoekie, honkbalknuppel, jij begrijpt het wel.
He he! Zucht.
Heb ook wel eens met een keppeltje op gelopen maar dat was in een synagoge. Ik vroeg nog of dat verplicht was en dat bleek zo te zijn. Vreemd vind ik nog steeds want het is meer een gebruik dan een wet. 'Bedek uw hoofd zodat de vrees van de hemel op u zal komen'. Ja kom zeg.
Zaai islam, oogst jodenhaat.
Westbank wordt volgeplempt met Joodse nederzettingen. Daar kun je als Jood lekker naartoe rijden. U is Palestijn? Ah, too bad.
Nog zo’n 100% idioot, die het verschil niet kan zien, tussen Joden en Israëlische politiek.
Het verschil tussen Joden en Israëlische politiek?
Serieus?
Man. Domste tegel in jaren.
@Ricky larue
Er wonen miljoenen moslims in Israël, en ook moslims in Gaza en Westbank kunnen, met de juiste papieren, naar Israël reizen. Toen hamas en fatah elkaar en elkaars gezinnen uitroeiden, vluchtten die allemaal via Israël naar hun "eigen" dictatuurtjes.
Je liegt dus, en dat weet je.
Het is precies andersom; joden zijn nergens in het Midden Oosten welkom.
Alle gebieden die Israël ooit aan de Arabieren teruggaf moesten eerst "ontjood" worden. Ook nu zeggen alle Arabische en islamitische partijen dat hun einddoel is dat ALLE joden worden vernietigd. Niet alleen die in het Midden Oosten, maar ook die in China, Nederland en Venezuela.
Dat jij die oproep steunt blijkt uit het feit dat je gebeurtenissen in een ver land wil betrekken op joden in Nederland. Zou jij geweld tegen moslims in NL ook verklaren met gebeurtenissen in Irak en alle andere moslimlanden?
Natuurlijk niet.
Alleen als het om joden gaat dan wordt de enige democratie in het Midden oosten erbij gesleept om geweld in de rest van de wereld goed te lullen.
@RickyLaRue | 27-05-19 | 17:42: Jouw tegel geeft ook niet veel blijk van slimheid. Vraag beter naar voorbeelden oid
Europa wordt volgeplempt met islamitische nederzettingen. U is Jood? Ah, too bad.
Dan ook niet meer zeuren over annexatie van die gebieden en Jorissen van de Arabieren daar door Israël.
@nattegleufhoed | 27-05-19 | 17:50:
Ja
@CleaudeSacke | 27-05-19 | 17:51:
Nog zo'n slimpie
@Dandruff | 27-05-19 | 17:47:
Jij bent de meest gestoorde.
"Dat jij die oproep steunt blijkt uit het feit..."
Jij hebt echt hulp nodig.
@RickyLaRue | 27-05-19 | 18:14:
Je doet niet aan inhoudelijke reacties zeg je.
Kennelijk omdat beledigen je beter afgaat.
Ik word dan altijd nieuwsgierig; los je conflicten met je mees of juf, of je moeder ook zo op?
Of kun je je buiten internet wel enigszins volwassen gedragen?
@RickyLaRue | 27-05-19 | 18:19:
Ondertussen weerleg je 0 van de vele feiten die ik noem.
Ook niet dat ene feit dat jij geweld tegen willekeurige joden overal ter wereld verdedigt met "jamaar Israël".
Niet elke jood is een Israëliër.
Net zo min als elke moslim een Turk is.
Of elke Turk verantwoordelijk voor het beleid van Turkije.
Dit is echt basale kennis, basale logica.
Ik weet niet hoe oud je nu bent en over hoeveel jaar je voor het eerst de cito-toets mag doen. Maar tegen die tijd moet je dit soort dingen echt weten en snappen.
Waar zeg ik dat ik niet aan inhoudelijke reacties doe?
"Ook niet dat ene feit dat jij geweld tegen willekeurige joden overal ter wereld verdedigt met "jamaar Israël".
WAUW.. ga door.
@RickyLaRue | 27-05-19 | 18:31:
Elders?
Houdt het toch dichterbij. In onze grotere steden zijn gebieden waar je geen speklap kunt barbecuen zonder hulp van de ME en zelfs dan lukt het niet. Met keppel lopen kan er ook niet, maar oh oh wat is het hier ver vandaan toch erg. Eigenlijk denk jij op dezelfde manier als die jood in palestina.
@Roadblock | 27-05-19 | 18:35:
Goed punt
@RickyLaRue | 27-05-19 | 18:31:
Dat zeg je door uitsluitend te beledigen en te schelden.
RickyLaRue | 27-05-19 | 18:33,
En je weerlegt het alweer niet.
Feit is dat deze discussie gaat over geweld tegen joden in Nederland.
Niet over Israël; maar jij haalt daar Israël bij.
Nogmaals, voor het geval je echt niet snapt wat je fout doet.
Simpele vraag; zou jij geweld tegen moslims in Nederland verdedigen met "ja maar Turkije"?
Zo ja, waarom vind je dat niet extreem debiel?
@Roadblock | 27-05-19 | 18:35:
Hey wegblokklade! ik heb nog een reactie naar je gepend hiero!
www.geenstijl.nl/5147856/last-night-i...
@Dandruff | 27-05-19 | 18:45:
NEE.
Ik denk echt dat jij KNETTERGEK bent.
Lul.
Razende Ricky heeft zijn ritalin vergeten.
Nul argumenten en slechts een scheldkanonnade.
Gelukkig is het bijna kinderbedtijd.
Welterusten kereltje.
Palestijnen en auto's : een slechte combi !
@Ruimedenker | 27-05-19 | 19:09:
Je doet me denken aan Gulliver.
Zelfde taalgebruik.
Bedtijd. Etc.
Waar was trouwens de scheldkonnade?
@RickyLaRue | 27-05-19 | 19:26:
Lees al jouw reacties maar even terug, en niet alleen in dit draadje.
Ik bedank jou voor alle leerzame kreten.
Gulliver zit 7 uur achter ons en neemt het straks over. Hij is eerst alle potjes en pannetjes aan het rechtzetten, na een aardbeving.
@RickyLaRue | 27-05-19 | 18:58:
Je noemt me "knettergek", met hoofdletters nog wel.
Maar inhoudelijk zeg je niks en weerleg je niks.
Kun je ook inhoudelijk op de genoemde feiten ingaan?
PS: Blijf vooral rustig; je hoeft niet te schreeuwen.
Een bus vol Joden is op weg naar Westerbork.
En precies voor het landhuis van Dies van Agt krijgen ze een lekke band.
Dus die chauffeur naar het dichtstbijzijnde huis.
Dries van Agt doet open.
Die chauffeur meteen "Ik sta hier met een bus vol Joden op weg naar Westerbork, maar ik heb een lekke band. Kunt u misschien helpen?"
Zegt Dries van Agt "Ik zou wel willen helpen, maar ik heb maar een heel klein oventje."
Ooohhhhhh!!!!
Benieuwd hoeveel moslims meelopen uit solidariteit.
Het is tenslotte rascisme in het algemeen. Toch? Of....
Het zal eerder stenen regenen, net als bijv. Eindhoven.( Wat ik verder een sneu initiatief vind, van Pegida).
Moslims kunnen het onderscheid Joden/Israël nu eenmaal niet maken.
@Ruimedenker,
Socialisten ook niet.
Na de executie van 3 joodse kinderen in Toulouse haalde zowel EU-bobo Lady Ashton als een of andere Britse vakbond daar Israël bij. Ook ons eigen Petertje R de V verdedigde aanslagen op joden met "jamaar Israël", in het NPO-programma "jouw vrijheid mijn vrijheid". Hij was daar eigenlijk om de massaslachting in Charli Hebdo te verdedigen, maar nam de joden en Israël gelijk mee.
In Frankrijk zelf ging een "antiracistische demonstratie" naar aanleiding van die moorden niet door, toen bleek dat de dader moslim was. Aanvankelijk ging men uit van een blanke racist, vanwege de moord op twee Franse soldaten (oorspronkelijk Maghrebien, Noord Afrikaans) door dezelfde dader. Dus antifa, sosracism en cs stonden al in de startblokken. Maar helaas; de dader heette Mohammed Merah.
Toen werd het ineens een stille tocht.
Antifa en cs demonstreren nooit tegen moorden op joden.
Geweld tegen joden afwijzen is namelijk fascistisch, en daar vecht antifa tegen.
Helemaal waar,Dandruff!
En Rucky hier toont maar weer eens aan waarom het woensdag “Keppeltjesdag” moet zijn.
@Dandruff | 27-05-19 | 18:05:
Hear Hear!
Moeten we nu uit haat voor het ene soort primitieve zandbaksprookje een symbool dragen van een ander achterlijk waanidee?
Ja, dat is wel een dingetje.
Zo machtig schijnt hun zgn god toch niet te zijn.
Hij heeft zijn hooligans nodig. Ik ben blij dat ik (hopelijk) niet in zo'n stinkparadijs kom. Het is hier al afzien. 24-7 die geitenbreiers om je heen. In het hiernumaals kan ik tenminste de andere kant op kijken/tuindeur sluiten en een vet muziekje opzetten.
Ik gruw van hoofddoeken. Vat ik op als belediging. Zonder ben ik een hoer toch....
@CalamityJane | 27-05-19 | 17:40: Zo'n hoofddoek staat je vast erg guitig, Jane.
Ik ga niet. Ik heb geen tijd en ik moet werken.
bestel een paar me peletons en doe het in een buurt met veel nieuwe Nederlanders.
Ik wil graag meelopen uit solidariteit met mijn Joodse medemens en tegen het linkse neo-fascisme, maar heb geen keppeltje.
Maar ik ben hartstikke kaal, dus kunnen jullie een bodypaint dame (het wordt lekker warm) regelen die mijn keppeltje wil bodypainten?
Hoop maar dat ze ruime afstand van elkaar houden.
Zo'n mars met zulke lange tenen, dat kan natuurlijk niet goed gaan...
Laat die mafkezezen, die 5x per dag slaafs met hun kont omhoog en hun neus in het stof op hun matje knielen, het maar niet horen. Gaan ze weer stenen gooien, ze zijn nl. nogal snel op hun geknipte pikje getrapt.
Op hun tenen getrapt, ze zouden wel willen dat hun pikken net zo lang waren.
Ach, als je als moslim door Jeruzalem loopt ben je ook de klos.Of zijn joden zieliger dan moslims? Misschien het cidi eens vragen.
Is het hier Jerusalem?
U bent af.
Ben je er wel eens geweest? Heb je het toen ervaren? Of klets je maar wat?
25% van de bevolking van Israël is van Arabische afkomst.
83% daarvan zijn moslim.
Je praat onzin.
Wellicht dat ze niet op sabbat door een orthodoxe wijk kunnen lopen.
Dat is niet goed.
Verder is het dus onzin.
Moslims kunnen dus overal lopen waar zij willen, Joden daarentegen kunnen dat bijna nergens.
Toch een verschil.
Tishetnetnie,
Uw beoordelings, onderscheidingsvermogen gecrasht. Total loss !
@CalamityJane | 27-05-19 | 17:20: IS
@Janas | 27-05-19 | 17:16:
Ja, u niet blijkbaar.
daar heb je der weer eentje...
je verdraaid de feiten...
Blijkbaar ben je nooit in Jeruzalem geweest. Volgende keer iets plempen wat klopt, beetje zielige opmerking.
Tishetnetnie | 27-05-19 | 17:05,
Israël is geen islamitisch land, dus moslims hebben daar mee rechten dan in welk islamitisch land dan ook.
Als Israël maar half zo racistisch zou zijn als het minst racistische moslimland ter wereld, dan zouden er geen 1,5 miljoen moslims wonen. Die zouden dan net zo graag weg willen als moslims uit alle moslimlanden weg willen.
Feitenvrije kletskoek. Ik zou graag een euro krijgen voor elke moslim die door Jerusalem loopt.
Dan zou ik in een klap een half miljoen hebben.
nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem
Als u te dom bent om zelfs zulke basale dingen te weten, waarom post u dan?
Het "anti-Nederlandsche gevoel" neemt intussen al (decennia) schrikbarende vormen aan. Vanuit diezelfde club die joden nog meer haten dan onze westerse/Nederlandse leefomgeving hier waar zij op parasiteren.
Ik zou bijna een oranje keppel gaan dragen uit solidariteit. Heb verder niets met religies maar op één religie/ideologie wel iets heel erg tegen. Die religie die hier zéker niet thuis is in de EU maar alle ruimte krijgt.
Volkeren die aan penismutilatie en onverdoofd slachten doen, kunnen wat mij betreft de vliegende vinketering krijgen.
Deels mee eens maar u wil niet weten hoeveel half tot niet verdoofd 'vleesch' waarvan u dat wel zou verwachten aan zijn/haar einde komt. Zelfs na een 3 sterren label op het etiket...
Dat wil ik waarschijnlijk niet weten.
Overigens nog nooit meer dan één ster op een product gezien. Één van drie.
Dit vind ik een vrij anti-Semitsche opmerking.
@RickyLaRue | 27-05-19 | 17:20: was het een davidster?
Met 20-30 jaar zijn de moslims in de meerderheid in heel Nederland, Joden gaan het denk ik nog zwaar krijgen.
Welnee man. In 2050 is ongeveer 12,5% van de bevolking islamitisch.
www.geenstijl.nl/5139670/gaat-best-ha...
Ook dat is bepaald geen lolletje, zo kunt u zien in ieder land waar het percentage islamieten onder de bevolking boven de 8% komt, maar zo'n vaart als u schetst zal het niet lopen.
@De Libertariër | 27-05-19 | 17:04:
12 1/2% ?? Het voelt als 70%. Ze hebben erg veel ruimte nodig.
@De Libertariër | 27-05-19 | 17:04: Ik geloof er niks van. Die geïmporteerde haatbaarden fucken als een malle. 3-5 kinderen is geen uitzondering. Over 1 generatie is dat allemaal vers Denk-stemvee. Nederlanders max. 1-2 kinderen. Dan gaan pa en ma een nieuwe lovert zoeken, en krijgen geen kinderen meer.
Ja en uw kinderen ook.. mocht u die hebben.
En Christenen, en atheisten, en homo's etc etc.
Gewoon Unox keppels uitdelen. Daar komt een hoop volk op af.
Hahaha! Goed gevonden!
Bekijk de filmpjes maar op de site vh Eindhovens Dagblad bij de demo van gister van Pegida en je ziet meteen waarom ook de Joden het weer zwaar krijgen. En die laffe poll op de site met de vraag;’ demonstratie Pegida moet bij voorbaat verboden worden’ staat op 64% mee eens omdat datzelfde tuig ook hier de macht grijpt.
Kunnen geenstijlers niet terug-pollfucken?
@BrutusBosch | 27-05-19 | 17:02: Goed idee, ik heb gestemd.
www.ed.nl/eindhoven/pegida-noemt-afge...
Even stukje naar beneden scrollen en 'oneens' aanklikken.
@goedverstaander | 27-05-19 | 17:09: done.
@goedverstaander | 27-05-19 | 17:09: Ja, ook ff gedaan. Bedankt voor het linkje:-)
@goedverstaander | 27-05-19 | 17:09:
Done.
@goedverstaander | 27-05-19 | 17:09: Oneens gestemd
@goedverstaander | 27-05-19 | 17:09: Gedaan.
Oneens gestemd.
Als keppeltjes op mogen, moeten we dan ook toestaan dat hoofddoeken worden gedragen?
Het is allemaal achterlijk. Oooooh, kijk naar mij, ik geloof iets...
Alleen als jij pantoffels aan je oren hangt.
Niet van die pijnlijke vragen stellen.... ervan uitgaande dat het keppeltje dragen wel GEHEEL op vrijwillgie basis is.....
Ja, ik vind ook dat Willem Alexander voortaan met een hoofddoek mag rondlopen,
Voor mijn part doen we een Jom Kippoer 2.0 en 1 dag vrij. Het is tijd!!!!
Woensdagmiddag 14:00 uur? Ben ik dan echt de enigste die nog werkt?
Ja. Enig toch?
Ik hoop niet dat u voor uw werk een en ander op schrift moet stellen.
Niet met de (wijs)vinger nawijzen.
@appeltje eitje | 27-05-19 | 17:03: Geintje joh! Ik leerde het mijzelf pas aan rond mijn 35ste.
Linksch modus aan/ dat is provoceren. Huilie huilie.
Ja, allemaal heel erg leuk, sympathiek en aardig hoor, maar uw Staat (specifiek: hetzelfde VVD/PVDA/D66/GroenLinks/CDA kartel) dat de macht al decennia bestiert, heeft al lang en breed besloten dat antisemitisme een volstrekt acceptabel bijverschijnsel is in het ontwrichten van dit land door middel van het op ongekende schaal importeren van wezensvreemden.
U kunt keppels dragen en marsen organiseren tot u ons weegt, maar bij zowel diegenen die u zouden moeten beschermen en diegenen die u het liefst over de kling zouden willen jagen treft u niets dan totale desinteresse.
Amen!
Behalve als je een mars van kozp blokkeert. Dan moet je voor het gerecht en DNA afstaan.
Of gele hesjes op een plein in Den Haag, die willen ook nog wel eens een spastische overtrokken reactie van de boven ons gestelden teweeg brengen.
Wellicht is een belasting-staking (inhouding) een veel effectiever middel om burgervriendelijke wetgeving en echte democratie in deze bananenmonarchie te realiseren..? Tegenwoordig is dat middels 'samenscholing' op de sociale media's en via het internet grootschalig massaal uitvoerbaar en heeft daardoor grote kans van slagen. 5 miljoen stakers opsluiten of afvoeren zie ik de (r)overheid nog niet zo snel doen.. Als er een noodzaak en een massale wil hiervoor is, dan kan zulks nog een ongekend succes worden. Demonstreren is tegenwoordig een lachtertje geworden.
@afdankert | 27-05-19 | 17:16: Gewoon allemaal een week je ziek melden. Is niet strafbaar, in grote aantallen niet te controleren, en zeer effectief. Of je overdreven aan allen regels en wetten houden, dan staat Nederland ook accuut stil.
Iemand vraagt zich af of bepaalde rillegjeuze kamerleden ballen in hun broek hebben. Ballen IN de broek, keppeltje OP. We gaan het zien bij het vragenuurtje:
twitter.com/BWelleweerd/status/113298...
Als ik erheenga, krijg ik dan een leen keppel?
Nee je moet uiteraard betalen.
@Kaas de Vies | 27-05-19 | 17:02: Kaas, moet jij dan weer in de Eerste Kamer aanwezig zijn?
@Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 17:21:
Ja, maar ik ga niet.
www.cadagile.com/hoe-maak-je-een-papi...
Ik ben er bij, met mijn Ajax-sjaaltje.
En iedereen die iets roept over Jod.. aan het gas krijgt klappen.
Tokkie.
@schoon-schip-maken | 27-05-19 | 17:20: Ik denk dat die op speklapniveau probeert te zeggen dat hij met een Ajax-sjaaltje ook opmerkingen van roomblanke Nederlanders te horen zal krijgen.
@Promedio | 27-05-19 | 17:30: Toen ik in 020 woonde, ben ik als blanke en blonde Nederlander verschillende malen uitgescholden voor 'vuile Jood', door jongens van Marokkaanse afkomst. Geen enkel idee waarom.
@Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 17:36: om u te provoceren, als je iets terug zegt bent u de racist.
Het idiote is dat het geloof van joden en isLAMieten dezelfde oorsprong hebben. Ze zijn alleen in verschillende richtingen verkleurd. Het GaristenDOM is min of meer een variant op het Joodse geloof, dus ook dat heeft dezelfde oorsprong.
Als we nou eens allemaal ophielden om geloof te misbruiken en iedereen de vrijheid te gunnen te belijden wat-ie-wil zonder anderen daarmee lastig te vallen, dan kan het nog best gezellig worden. Halleluja, sjalom en doe niet dom.
Wat zal ik hier op zeggen.
De Islam is geen geloof maar een ideologie.
Even verdorven als het nazisme en het communisme.
Lees de Hadith eens na, waarin zonen geroemd worden, die hun hele familie een kopje kleiner maakten omdat het 'ongelovigen' waren.
De god van de moslims heeft zo'n haat voor 'ongelovigen' dat er volgens de Qur'an speciale plaatsen in de hel voor apart gehouden worden.
Als je de verwijzingen naar martelingen van de hel leest in de Qur'an, die een veelvoud zijn van de verwijzigen naar het paradijs, dan zou je denken dat Allah de ongelovigen alleen heeft geschapen om vermoord en daarna gekweld te worden in de hel.
Logischerwijs hecht de gelovige moslim dan ook niet zoveel waarde aan een ongelovige meer of minder.
@Roadblock | 27-05-19 | 16:58: Ja, dat is dus de verwording ervan. Garistenen hebben kruistochten gehad, ook zo smerig als het maar kan. Protestatnden en kattelieken hebben elkaar ook weer afgemaakt. Garistenen hebben negerts ooit als niet menselijk verklaard, was goed voorhde handel. Kortom, elk geloof raakt een keer het spoor bijster.
@ugur | 27-05-19 | 17:01:
Kruistochten waren een reactie op de Islam.
@ugur | 27-05-19 | 17:01:
Even wachten, hoor ik hier moslim propaganda?
Even nalezen naar aanleiding van wat de kruistochten ontstonden, en wat er voordien met de christenen in het heilige land gebeurde door de moslimveroveraars.
Slavenhandel? Mag ik even lachen- Welk ras met welke ideologie heeft de meeste slaven gehaald in de geschiedenis, en kent slavernij tot de dag van heden?
Verwording? De islam is door en door moreel rot.
Zodra je de mensheid indeelt in gelovigen en niet-gelovigen, en je de verklaringen van de rechten van de mens niet onderschrijft, of alleen voor moslims onderling, is je ideologie tot op het bot verrot.
Anti-semitisme heeft niets met het Joodse geloof te maken, maar alles met het Joodse ras. Maar dat is wat moeilijk te begrijpen voor antisemieten.
@Roadblock | 27-05-19 | 16:58:
Wordt tijd voor Deense maatregelen..
sceptr.net/2018/12/denemarken-stuurt-...
www.mirror.co.uk/news/world-news/furi...
Van oorsprong zijn het Abrahamische stammen.
Even een vraagje... mag er ook Feyenoord en PSV op staan?
Zo ja, dan komen wij ook.
Jij wel..
Houden we ook rekening met stenengooiende provocerende fietspadbidders met een bontkraag, of is dit toevallig een groep met plichtloze rechten?
i0.wp.com/www.foxforcefivenews.com/wp...
zekers...
"En dan iedereen die stom doet tegen keppeltjes zélf met een keppeltje door de Schilderswijk laten lopen. Lachen."
Prima afbeelding als vergelijk hoe vogelvrij Joden in bepaalde wijken in Nederland zijn...
Hoe dit land van tolerant en vreedzaam voor Joden in 40 jaar (import) afgegleden is.
Maar als je daar iets van vindt ben je Rassiiieest !
Worden er ook palestijnse vlaggen uitgedeeld?
Antifa en GL komen ook om de Koopt geen Joodsche Waarbeweging te promoten. Alles voor hun Pallies natuurlijk.
@5611 | 27-05-19 | 16:56: De optocht wordt 's avonds afgesloten met een feestelijke kristalnacht in het Haagse centrum onder de bezielende leiding van Antifa, GL en trawanten.
Met een keppel over straat strijdend tegen jodenhaat.
Me gaat t weer druk krijgen in die lieve stad..
Mooie voor het rijmwoordenboek.
Wacht even, wat boeit het of je een keppeltje hebt, een kruisje om je nek, een botje door je neus, een prins Albert, een hoofddoek om, een spidermanpakje of een jurk draagt, een tatouage boven je reedt, het mag gewoon.... in de open ruimte mag iedereen YMCA doen. Overheidsfuncties vind ik andere koek, daar moet maximale neutraliteit vanuit gaan.... overigens is de naam in 070: "Plein", Dus op "het Plein", gaat niet... het is geen schoolplein....
Mag een harnas ook?
¨overigens is de naam in 070: "Plein" kan wel zijn maar overal staat ¨het Plein¨. Plattegronden, routebeschrijving.... Ga je daar dan eerst druk om maken....
Is het de KeppelOp of de KeppelLoop? Lood om oud ijzer eigenlijk. Hebben de eerste imams zich al aangemeld in verband met de ramadanreligieverzoeningspolitiek? (driemaal woordwaarde).
Maar gaan ze ook varkenslapjes frituren?
In Duitsland werd het joden afgereden een keppel te dragen. Zou komen door het geweld van extreem-rechts.
Ik geloof wel dat joden steeds meer te maken krijgen met geweld maar ik geloof dat dit vooral komt door de import van neef-nicht-huwelijk-syndroom figuren zoals die gast die loos ging in Amsterdam bij dat restaurant.
Als je in Duitsland een keppeltje draagt word je er zeker afgereden.
Joden daaro (de slachtoffers in dit geval) zeggen zelf dat het voornamelijk komt door Moslims.
Maar denken de media in Duitsland: 'Die Muslimer wie Tater? Das sollen wir nicht mochten mit sein allen!'
Dus ligt het aan rechtsextremisten, maken ze er dat maar van. Want wat weten die Joden zelf er nu van?
Islamo-fascisme valt onder extreem-rechts, dus op zich klopt dat wel. Extreem-rechtse vrouwen zijn eenvoudig te herkennen aan hun gewaad en aan de theedoek op hun lelijke hoofd.
@obominotie | 27-05-19 | 16:53:
Volgens mij is islam (maar ook het katholicisme) een soort communisme, alleen zit er een dikke relisaus over. Politbureau dwangwetten enzovoort, alles is er. Dat is volgens mij niet te verenigen met bijvoorbeeld een libertarische partij.
@toetssteen | 27-05-19 | 17:39:
U bedoeld een machtsinstituut.
Maar weer nergens benoemen waar die haat en dat geweld tegen Joden vandaan komt natuurlijk..
Van extreemrechts, las ik in het Parool.
@Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 16:48: de Joden zelf spreken dat tegen en zeggen dat het de moslims zijn.
@dr Rechts | 27-05-19 | 17:24: Weet ik. Ik geloof ook niet dat de meerderheid van die incidenten door extreem rechts wordt gepleegd.
Nou, ik verwacht een hoop van die deugwellers hoor. Het zal storm lopen met al die beejenners der deugtdt. Ik zeg extra bussen inzetten...
Moslimimmigratie = Jodenhaat.
Dit dus, helaas een taboe in de reguliere media.
Ik maak er wel een van aluminiumfolie.
Moeten de dames eerst hun hoofd kaal scheren en een pruik op zetten of is dat alleen voor de echte die-hards?
Het is wat mij aangaat vrij simpel. Of we verbieden alle godsdienstige petjes en hoofddoekjes, of we knokken ons dood voor iedereens recht ze te dragen.
Maar anti-hoofddoek is dus ook anti-keppel, tulband of wat dan ook. Zo niet, hypocrisie ten top.
De sikhs krijg je sowieso niet mee.
Onzin, nog geen joodse aanslag in Nederland dus wat mij betreft mag er echt wel verschil gemaakt worden.
hoofddoek en kippa mag wel, volledig gezichtbedekkende kleding niet, ook niet als je van de baklappen- of baklava- of balaklava-brigade bent
Hoofddoekjes staan in principe ook voor de wens tot totale wereldoverheersing van de islam.
Het Judaïsme is wat dat betreft iets minder ambitieus, bedreigend en dwingend.
Eens. In principe ben ik er een voorstander van dat wij ons in de publieke ruimte "neutraal" presenteren, dus geen uitingen of symbolen van religies, maar dat lijkt in Nederland geen haalbare kaart.
Maar als het dán dus zo is dat moslims het recht opeisen om hoofddoeken op straat te mogen dragen, dan mogen er ook keppeltjes gedragen worden op straat, en wel zonder dat de drager gemolesteerd, uitgescholden, of anderszins wordt lastiggevallen.
Gezichtsbedekkende kleding daarentegen - boerka, nikaab - moet gewoon verboden worden. Geen enge struikrovers in het straatbeeld van een modern, vrij, democratisch, seculier land als Nederland. Verbieden, net als in Frankrijk, België, en Denemarken. En wie daar niet mee kan leven, pleurt lekker op naar een islamitische heilstaat.
Het interesseert mij geen reet wat je op je kop zet, al is het een vergiet. Het gaat om het gedrag wat de drager vertoont.
Als het aan de mens ligt gaan we nog +2000 jaar door met oorlogvoeren.
Het is immers een lucratief verdienmodel. In de basis komt het er op neer dat de slimmeren het van de dommeren winnen, ongeacht kleur of cultuur. Sinds de ontwikkelinng van de mens en zijn overmatig grote hersenen altijd al zo geweest. Jammer dat de kennis van Filosofie hierin zo een relatief onbeduidende rol in heeft weten te spelen. Eeuwig zonde en een gemiste kans de mensheid tot een ander niveau te brengen. -snif-
REAGEER OOK