Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feest. Facebook lanceert eigen cryptomunt

Mooi hè, bedrijven met ambitie. Die blijven dus niet aanklooien in de marge. 

Nou, de jonge dynamische start-up The Facebook is er zo eentje, want zij bedrijf gaat de zogheten GlobalCoin lanceren, waarmee gebruikers elkaar binnen de Facebook, WhatsApp en Instagram-infrastructuur kunnen betalen. "Facebook-baas Mark Zuckerberg heeft begin deze maand in het diepste geheim gesproken over de plannen met de machtigste centrale bankier van Groot-Brittannië, Mark Carney. (...) Bovendien onderhandelt Facebook volgens persbureau Bloomberg met tientallen webwinkels. Als zij het Facebook-geld accepteren als betaalmiddel voor hun spullen – denk aan kleding of boeken – vergroot dat de bruikbaarheid enorm." Kortom, Facebook opent een front tegen Amazon. Maar goed, straks ligt er dus een hele nieuwe economische infrastructuur verbonden met Facebooks anti hate speech aanpak, en dat wordt natuurlijk echt lachen.

Reaguursels

Inloggen

Fbook, Amazon, Google, e.a. zijn 'total control'. Het moet juridisch aangepakt en verboden worden : ze schenden zo'n beetje alle bestaande wetten van privacy en eigendom. Wie er aan meedoet, is verloren.

Cool Pete | 26-05-19 | 14:38
-weggejorist-
Fagein | 26-05-19 | 12:39

Wow, waar de Chinezen hier en daar mee bezig zijn vanuit de overheid, dat doen we hier vanuit de markt. We komen ongeveer bij hetzelfde punt uit.
Alles wat je doet en zegt kan tegen je gebruikt worden als het belangen schaadt van mensen die machtiger zijn dan jij.
Het is bijna anti-democratisch.

kloopindeslootjijook | 26-05-19 | 09:30

Cryptocoin of een tegoedbon (tegoedcoin)? Het heeft natuurlijk waarde bij samenwerking met bedrijven die de club accepteren, maar speculeren lijkt me alleen zinvol wanneer de munt koopt onder de prijs die Facebook zelf bepaald. Een natte krant.

BrokenTipi | 25-05-19 | 23:51 | 3

Onzin.

Een tegoedbon is een gunst. Wie crypto bezit, bezit het eigendom over die crypto en geen tegoed daarop.
Crypto's blijven onbeperkt geldig (tenzij de munt ophoud te bestaan, zoals bij ons destijds ook het kwartje werd afgeschaft), maar tegoedbonnen hebben een beperkte geldigheidsduur.
Crypto exchanges, ook die in de EU, moeten voldoen aan de KYC/AML regel, en dat hoeft niet bij tegoedbonnen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan..

gaffelbaard | 26-05-19 | 12:05

@gaffelbaard | 26-05-19 | 12:05: dat is niet waar. Ik zeg ook niet dat het een tegoedbon is. Het is te vergelijken met een tegoedbon. Er komt geen markt voor de Facebook coin zoals deze er is voor een bitcoin. Tenzij je ze onder de koerswaarde die wordt bepaald door Facebook wilt verkopen, maar er zal geen koersstijging zijn. Die is gelijk aan de usd zoals Facebook dat bepaald.

Gooien op geldigheidsduur en crypto exchange regels en een argument als even doorgaan... goed, ga maar even door dan :).

BrokenTipi | 26-05-19 | 12:26

@BrokenTipi | 26-05-19 | 12:26:
Dat begrijp ik, maar je vergelijking gaat mank imho wegens verschillen tussen tegoedbon en crypto, waaronder juridische verschillen. That's all.

gaffelbaard | 26-05-19 | 14:08

In de Euro zone kan dit in ieder geval niet, want een fecescoin is geen geldig betaalmiddel en mag derhalve ook niet zo gebruikt worden want daar worden centrale banken heel boos over. De Feds beginnen er helemaal al niet aan...

ZwarteDag | 25-05-19 | 21:57 | 7

Geen geldig betaalmiddel ... ??

Waarom heft de belastingdienst dan vermogensrendementsheffing over cryptomuntjes? Als het geen geldig betaalmiddel is?
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...

gaffelbaard | 26-05-19 | 12:10

@gaffelbaard | 26-05-19 | 12:10: de vraag is hoe dit fiscaal wordt gewaardeerd, niet waar? Op historische kostprijs en dat is de aanschafwaarde, maar wat als je de coins hebt gekregen of goedkoper hebt ingekocht? Wat als Facebook als promotiestunt jou de coins laat inkopen voor 95 cent per stuk? En bestaat er een mogelijkheid voor Facebook om ze terug te kopen?

BrokenTipi | 26-05-19 | 12:29
▼ 4 antwoorden verborgen

This Nelson guy is fucked.

Shareholder II | 25-05-19 | 21:13

@Shareholder II | 25-05-19 | 21:13: Inderdaad
"Nelson ran for re-election as United States Senator for Florida in 2018. He ran unopposed in the Democratic Party primary, which took place on August 28, 2018.[43][44] He faced incumbent Florida Governor Rick Scott (a Republican) in the general election on November 6, 2018. The extremely tight race—with a margin of less than 0.25% separating Nelson and Scott—triggered a manual recount as mandated by state law.[45] A recount showed that Scott had defeated Nelson by 10,033 votes.[3]"

rmstock | 25-05-19 | 21:28

Virtuele munten zijn voor vaardige speculanten en idioten. Meer smaken zijn er niet.

De Libertariër | 25-05-19 | 20:32 | 2

Toch wel. Marketeers duiden het vast beter maar, je gaat producten zien die in deze (creepy) coins net iets goedkoper aangeboden worden. Daar trapt een deel in. Die passen het verschil graag bij met privacy data. Hij troeft zo winkels al af, die hetzelfde gaan doen (met de houdbaarheid vs prijs). Slim, maar ik mot t niet.

Shareholder II | 25-05-19 | 20:59

@Shareholder II | 25-05-19 | 20:59: jij snapt het.

BrokenTipi | 25-05-19 | 23:57

In de toekomst wordt geld alleen beschikbaar voor links. Dit is slechts een kleine opmaat.

mozaard | 25-05-19 | 20:09

Hoe gaat dat dan in zijn werk? Stel je wordt geblokt voor je mening, is je geld dan welkom? Of wordt je geld dan ook geblokt? Of halen ze dan geld bij je weg als een boete voor je foute ongewenste mening? Alleen dit idee al is voor mij reden genoeg om hier niet aan te beginnen.

Rotterdammert1965 | 25-05-19 | 20:02 | 3

helaas kun je er na verloop van tijd niet meer om heen. Je zou ook tal van krachtige argumenten kunnen bedenken om niet door je baas in euro's uitbetaald te worden. Want die hoerige ECB, failliete banken, transferunie, etc. Maar helaas is the system groter dan jou mening. Dus je krijgt gewoon die klote eurootjes en je moet het er maar mee doen, want alle kippen zonder kop zullen nooit een andere kant op lopen...

Joostmochtnietsweten | 25-05-19 | 20:12

Je hebt er toch geld voor betaald? Dan zou je een gang naar de rechter kunnen overwegen om je geld terug te vorderen. Het is niet zo dat er een koerswaarde tegenover staat.

BrokenTipi | 26-05-19 | 00:34

Tip: zoek eens op wat een scamcoin is en hoe je ze herkent.

gaffelbaard | 26-05-19 | 11:52

De bitcoin koers lijkt niet erg onder de indruk van de plannen van feesboek. De tijd van alt-coins is wel een beetje over.

W_F | 25-05-19 | 19:37 | 2

De bitcoin koers is sinds ontstaan al alleen onder de indruk van het aantal transacties. Ongeacht wie die transacties uitvoeren.

Epistulae_Morales | 25-05-19 | 22:56

Heeft er niks mee te maken. Dit is gewoon een tegoed bon met de naam coin.

BrokenTipi | 25-05-19 | 23:52

Van welke planeet komt die middelste kop op de foto? Waarschijnlijk is de lucht hier te ijl voor hem.

Fi-Bu-Bla | 25-05-19 | 18:59

De Reddcoin is een platform dat zich richt op social media. RDD maakt het mogelijk om fooien te geven aan andere gebruikers op bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Instagram of Youtube. Reddcoin bereikt dit door een digitaal valuta platform naadloos te integreren met alle grote sociale netwerken.

Waarom weer een eigen munt? als bovenstaande daar al voor ontwikkeld is..

Nico_the_Sparrow | 25-05-19 | 18:57 | 2

Omdat in elk pyramidespel degene die de initiatiefnemer is de grootste winstmarge haalt en als eerste break even speelt.
Aangezien cryptocoins volledig digitaal te genereren zijn en een beetje ICTer gewoon de lijntjes van ontwikkelingen doortrekt is de ‘next big thing’ niet het gebruik maken van een cryptocoin, maar een volledig nieuwe coin genereren voor een transactie.

Epistulae_Morales | 25-05-19 | 23:16

Tegoedbon. Geen munt.

BrokenTipi | 25-05-19 | 23:53

Dat zal andere koek worden i.v.m de Gulden. Gelukkig bezit ik niet veel Guldens. Ik ben wel van plan flink wat GlobalCoins te kopen. Gaat lopen als een tiet (hype - bust - hype).

De_Veelvraat | 25-05-19 | 18:48 | 7

Je snapt er niks van.

BrokenTipi | 25-05-19 | 23:57

Die coin gaat hetzelfde werken als de USDT coin. Gekoppeld aan de dollar.

Tuinhekje | 26-05-19 | 04:57

@Tuinhekje | 26-05-19 | 04:57: het wordt een crypro munt genoemd, maar het enige crypto is dat het digitaal is. Facebook bepaalt de waarde, gelijk aan de USD. Waarom denk je? Waarom denk je dat een VVV bon in euro's is? De bedrijven die de coin accepteren kunnen dit omruilen tot valuta. Wellicht kunnen ze het gebruiken ruilmiddel bij andere bedrijven die ook werken met de coin.

De Grote vraag is hoe je dit fiscaal/vennootschappelijk activeert. Wellicht ruil je per 31/12 je coin in voor valuta, zodat je het kapitaal kunt activeren in valuta, want wat is fiscaal gezien de waarde van de munt? Facebook ontkomt er niet aan om de coin goedkoper aan te bieden dan USD om het aantrekkelijk te maken. En waarom zou je onderlinge transacties niet in USD doen als het evenveel waard is? Als je coins achter de hand hebt en geen dollars op je bankrekening kun je alsnog een transactie doen.

Er zijn zoveel haken en ogen aan deze currency. Een vergelijking met de bitcoin maken geeft gewoon aan dat je financiële kennis beperkt is. Je kunt coins kopen onder de koerswaarde van derden, anders op koerswaarde rechtstreeks van Facebook, maar je kunt ze nooit verkopen boven de koerswaarde.

BrokenTipi | 26-05-19 | 11:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Facebook is op haar retour...... Snowflakes gebruiken massaal Instagram en Snapchat, en alles daarboven (zoals ondergeteknde) houdt nog een accountje aan "omdat iedereen het heeft".

Ik zie het in de praktijk: ik zet met mijn toko'tje steeds minder in op Facebook- marketing. Simpelweg minder relevant.

kotelet | 25-05-19 | 18:47 | 2

en van wie is instagram? ;-)

Devox85 | 25-05-19 | 18:54

Dit maakt facebook relevant voor de trouwe klanten.

BrokenTipi | 25-05-19 | 23:55

Creepycoin! Creeping further and further into your private lives...

Wat is de meerwaarde van nog een munt erbij precies? Als je graag de Gulden naast de Euro wilt terughebben word je weggehoond. Maar een munt nog ijler dan goedkoop papier, zonder wettelijke verplichting daarmee te betalen of betaald te worden? Net zo zinloos en onstabiel als Bitcoin. Zij het dat er nu dan een moloch van een bedrijf achter staat, dat je net zo min als een overheid al teveel monopoliemacht zou moeten gunnen.

Maar goed, ik ben ouderwets, betaal contant in gewone winkels omdat ik de overheid en bedrijven geen gelegenheid wil geven een totaaloverzicht van al mijn handelen te geven, wat ze ongetwijfeld zou gebruiken om mijn uitgaven- en consumptiepatroon, uiteraard voor mijn bestwil of het "algemeen" belang, te sturen en extra te belasten.

Kom ook niet op Facebook, heb ooit me ingeschreven en me ook weer uitgeschreven aangezien ik er toch niets mee deed. Alles wat FB biedt kun je volgens mij gewoon los ook krijgen, zonder onnodig je gegevens en gedrag te delen, van telefoon tot chatprogramma's tot doodgewone e-mail of Skype.

Verjaardagen onthouden heb ik nog zo'n ding uit de oudheid voor, gemaakt van papier met data en namen erop dat je meestal in je secreet hangt. Goed, het zal niet hardop zeggen "Kijk naar mij, die trut is weer jarig", maar aan de andere kant kijkt het ook niet terug...

Wol | 25-05-19 | 18:46 | 4

@Wol | 26-05-19 | 00:39: de beste vergelijking met een zogenaamde Facebook coin is een VVV bon.

BrokenTipi | 26-05-19 | 03:30
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom in godsnaam crypto? Crypto gaat er van uit dat niemand te vertrouwen is, en zorgt er voor dat iedereen een gecodeerde kopie heeft van het centrale register, zodat als iemand zichzelf stiekem bevoordeeld, dat onmiddelijk te zien is door te vergelijken met alle andere registers.
Als deze munt door facebook uitgegeven wordt, dan kan facebook toch simpelweg zelf een beveiligde server neerzetten die alle transacties bijhoudt? Dan hoeft er geen internationaal netwerk van rekenende servers gebruikt te worden dat even veel stroom vreet als een klein Europees land.

petersteenkamp | 25-05-19 | 18:45 | 1

En de servers en pinautomaten van de banken draaien op lucht?

Tuinhekje | 26-05-19 | 04:59

Ik denk niet dat het zover komt, zeker niet in Europa.
Honderden miljarden onttrekken aan economieën en banken gaat te koste van de stabiliteit van de huidige munten, bijv. de Euro.
Verder zullen de verkochte producten ingekocht en/ of gemaakt moeten worden.
Zolang een Chinees geen Facebookpingping accepteert worden er ook geen tablets afgeleverd. Chain supply gaat verder dan alleen de webshop met “betaalgemak”.
Mocht het ooit wel een succes worden, donderen banken om en is een nieuwe financiële crisis een feit. Dit nieuwe financiële product kan maar héél geleidelijk ingevoerd worden.
Onze kinderen zullen er langzaam aan gaan wennen en weten niet beter, over een jaar of 15/20.
Crypto is denk ik wel het ruilmiddel van de toekomst.
Ik houd t ff bij IDeal.

Ruimedenker | 25-05-19 | 18:27 | 2

Feit dat je erin gelooft dat als dit een succes wordt, de banken omdonderen en een nieuwe financiële crisis een feit wordt, geeft genoeg redenen om vol in crypto te gaan.

Woepsie1 | 25-05-19 | 18:45

Je haalt er wel heel veel bij, terwijl het gewoon om een waardebon gaat.

BrokenTipi | 25-05-19 | 23:58

Wat heeft die man een ongelooflijk enge kop zeg... Brrr...

Reykjavik | 25-05-19 | 18:02 | 1

Klopt, al is de foto wel gephotoshopt.

Fcknwckd | 25-05-19 | 18:29

Ach waarom ook niet. Ik ben niet tegen Facebook, zolang er gebruik van maken nog optioneel is.

Onno Barendsen9337 | 25-05-19 | 17:34 | 1

Nou, ik kan je vertellen dat ik erg content ben met Face Book voor wat betreft een aantal vakgroepen waar ik aan verbonden ben en we wereldwijd informatie uitwisselen ter grotere glorie en eer van onze eigen positie en welzijn.

McMarx | 25-05-19 | 17:42

Alien! Eerste wat in me op kwam. En ook nog eens een erg lelijke.

McMarx | 25-05-19 | 17:22

Ik wil niet dat Facebook weet wie ik ben. Dus ik wil een anoniem fake account. Maar dat lukt niet. Die vorige werd er zomaar opeens afgemieterd. Hoe mowt ik dat doen? Gewoon een account van Pietje Puk aan de Oranje Nassaulaan in Timboektoe.

DitjaarkrijgikAOW | 25-05-19 | 17:22 | 2

Ik denk niet dat Feestzoek veel richting jou doet met data die je opgaf. Doe je voor als wie je wilt zijn. Je kat of zo. Neemt niet weg dat 'ze' via andere wegen precies weten wie je bent. Moet ook, anders wordt te verkopen data snel waardeloos. Een illusie m.i. om op FB anonimiteit/privacy te willen vinden..

Shareholder II | 25-05-19 | 21:10

Kan gewoon hoor.. maar je moet wel een netwerk van fake accounts opzetten met een paar connecties naar echte accounts ( politici ofzo)

Epistulae_Morales | 25-05-19 | 23:04

Dit moeten we niet willen met zijn allen. opbreken die hap!

Schepvogel | 25-05-19 | 17:15

Past zo in de cast van een SiFi flick. Sick looking evil alien dude!

darmflora | 25-05-19 | 17:08

Vroeger, in niet ze heel langg vervlogen tijden had je films waarin een evil empire de macht probeerde te grijpen en wereldheerschappij probeerde te krijgen. Gelukkig was daar altijd wel een held of wat die dat stopte.Jammer dat het heldendeel van die verhalen fantasie blijft maar dat overnemen door corperate gewoon blijft staan
www.youtube.com/watch?v=lX_zIInIZQU

miko | 25-05-19 | 17:07 | 4

@Ongeblustekalk | 25-05-19 | 17:14:
Joh waarom zou ik dat tegen die stumperts moeten zeggen? Ik jou toch?
Zit je weer hoog op je morele stoel? Linkse betwetert.
Ga je kamer opruimen theedrinkert.

miko | 25-05-19 | 17:35

in GTA 5 moet je hem vermoorden

rifraf | 25-05-19 | 17:41

@miko | 25-05-19 | 17:35:
Daar komt het aapje uit de mouw, onmens dat je dr bent.
Golddigger.

Ongeblustekalk | 25-05-19 | 18:24
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
OekbertDrazington | 25-05-19 | 17:07

Best handig en ik zit na een pauze van 2 jaar steeds vaker op FB.
Gemak dient de mens toch?

Ongeblustekalk | 25-05-19 | 17:04

Het is allemaal vrij doorzichtig, als je maar wat beter kijkt. Facebook is van de Chinezen. Trump is eigenlijk een getransformeerde Chinees, gelanceerd door Obamie, die eigenlijk Osama is.

Baron Clappique | 25-05-19 | 17:02

Komt Geenstijl nog met een eigen munt ?

Baron Clappique | 25-05-19 | 16:57 | 1

Hebben ze al, Gulden

Woepsie1 | 25-05-19 | 18:43

We are Borg euh Facebook. Resistance is futile.

ScumbaggusMaximus | 25-05-19 | 16:55

Word je van Facebook geflikkerd omdat je wat typt dat de gedachtepolitie niet correct vindt, ben je meteen failliet. Fantastisch, wedden dat er genoeg schapen voor te porren zijn!

GeinPonempie | 25-05-19 | 16:49 | 1

Je moet ook goed de kleine lettertjes lezen. Maar dat doet niemand, dus legaal.

Baron Clappique | 25-05-19 | 16:51

Best handig! Voor mensen die hun hele en hebben en houden aan de hyena's willen voeren dan.

JJMS | 25-05-19 | 16:45

In onze voetbalkantine betalen we al lang met cryptocoins, die noemen we biermunten

RickRD | 25-05-19 | 16:40

Misschien even interessant bij de lancering, als het een cryptomunt is, om ze daarna zsm weer te verkopen met winst en er daarna nooit meer mee in aanraking te willen komen.

BekiekUtMoar | 25-05-19 | 16:40

Een hoop Nederlanders moeten dat een fantastisch idee vinden want als je PvdA stemt dan ook bankieren bij Zuck

ZwarteRiek | 25-05-19 | 16:39

Ik vertrouw de banken mijn geld al niet toe, laat staan Facebook.

priks | 25-05-19 | 16:33 | 4

@Baron Clappique | 25-05-19 | 16:54:
Niet als het aan mij ligt!
Het zal ook niet zo een vaart lopen aangezien er genoeg landen zijn waar men zeer gesteld is op contant geld (die zogenaamde 'knoflook' EU lidstaten waar sommigen hier zo graag op schelden bijv.).
Er gaat ook niets boven gewoon overal contant betalen. Kan ik er niet contant betalen dan boycot ik het. Mij zal je dus nooit, alleen daarom al, bij Marqt tegenkomen, of GrapeDistrict, niet meer bij bakkerij Vlaamsbroodhuis, de pizza bakkers etc. etc. En als bij AH alle kassières door zelfbedienings- pin-kassa's vervangen worden dan kan Appie ook de pleuris genieten. Dan haal ik wel alles bij Dirk & Lidl etc. en op de markt.

GeinPonempie | 25-05-19 | 17:30

@Baron Clappique | 25-05-19 | 16:54: binnenkort? De gulden ( ja die papieren) is zelfs nog steeds geldig

Epistulae_Morales | 25-05-19 | 23:07
▼ 1 antwoord verborgen

Het zal mij aan me anus oxideren wat die Zuckerberg allemaal wil en doet met zijn Facebook, ik heb dat hele Facebook trouwens nooit begrepen en waarom dat zo populair is.

de uitbater | 25-05-19 | 16:32

Die gast lijkt zo uit een UFO gestapt ?

likmegaties | 25-05-19 | 16:31 | 1

Ik denk dat die foto een *tikje* is gesjopt.

omanders | 25-05-19 | 18:38

Gelukkig hebben wij hier in Nederland gewoon onze eigen Gulden

Woepsie1 | 25-05-19 | 16:23

whats app en instagram zijn ook van die creep.

Kipsnipdewip | 25-05-19 | 16:23

Die feesboek coin wordt een mooie trojan om het grote publiek met crypto' s in aanrakng te laten komen. Goed nieuws voor ons die een schappelijke wallet houden. Verder eigen mening vormen:
economictimes.indiatimes.com/markets/...

NiCeY | 25-05-19 | 16:22 | 1

hear hear

marrretje | 25-05-19 | 16:43

Ik ga ook mijn eigen cryptomunt maken. Op papier. En die kun je dan is Osdorp uitgeven om döner mee te kopen. En bier.
En die dönerverkopers kunnen er bij de slijter mee te recht. En die slijters kunnen er weer döner van kopen.

Osdorpertje | 25-05-19 | 16:22 | 4

Neem de hoeren dan ook mee, dan rouleert het geld ook echt

ScumbaggusMaximus | 25-05-19 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

Jakkes, een FB munt .. nee, gewoon BTC, niet van die rare .. tja wat is het eigenlijk, een soort token?? Er zit geen blockchain achter of wel?
En als dat zo is dan vast en zeker niet gedecentraliseerd.. dus zit die enge infantiel ogende alien echt als een soort wwwGod te heersen, zijn enge vinger aan de knoppen en iedereen is alles in 1 klap kwijt, als Hij het wil.
Of als een ander toegang krijgt..., nee, heel slecht idee dit, maar ik zie het wel weer gebeuren dan Jan en alleman gewoon hier voluit in meegaat, want 'lekker makkelijk' en 'we hebben toch al niets meer te verbergen voor de Zuck, dus kun je je gewoon net zo goed helemaal maar bloot geven', of zoiets achterlijk naiefs.
En ondertussen verdient die kwal aan al jouw informatie megaveel, maar geloof me, men krijgt er echt NIETS voor terug. behalve dat men in zijn volgende valkuil springt, vrijwillig.
.

Yumi | 25-05-19 | 16:19

Ik ben gek op cash geld. Gewoon lekker in eigen beheer. Geen Mark Zuckerberg of belastingdienst die er met zijn tengels aan kan komen, of überhaupt van het bestaan ervan weet.

VanBukkem | 25-05-19 | 16:18 | 4

In je eigen beheer.... Jaja, zou daar toch even achter je oren krabben.

Woepsie1 | 25-05-19 | 16:28

Cash is erg onhygiënisch.

Baron Clappique | 25-05-19 | 16:56

Tjah. Geld op zichzelf is niks waard. Bank bobo's bepalen de waarde. Goud en zilver is een ander verhaal.

Vageling | 25-05-19 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Nu is dat cryptocoingebeuren geen rib uit mijn lijf. Bij de bakker koop ik er nog geen brood voor. En bij de die adder van een een groenteboer van mij nog geen onbespoten appel.

Zonder me eige nou echt een onbesneden veganist te noemen: zo'n koosjer geslacht pondje vlees, zonder onnodig bloedvergieten. Up shit's creek without a paddle: www.youtube.com/watch?v=ka-ZgwCXKho Cheers!

Hetkanverkeren | 25-05-19 | 16:18

Zou de familie Rothschild hier iets te maken mee hebben?

Dick Amenaat | 25-05-19 | 16:17

Gebruik never nooit geen facebook inc producten, indien je ook maar iets geeft om jouw privacy. Aangezien ook jou een hele hoop te verbergen hebt.
1. Delete whatsapp en gebruik Telegram.
2. Installeer uMatrix, en blok globaal (klik * ) alles van facebook.
3. Stuur Joris een mail en vraag heel lief of hij hier de tracker van facebook weg wil Jorissen.

Boris die Sauertopf | 25-05-19 | 16:17 | 3

Lekker handig en veilig gevoel dat Umatrix (misschien ook door facebook gemaakt)

"Add Umatrix : It can read and change all the data on the websites you visit. Change your privacy-related settings"

Toch maar niet doen

thephysicist | 25-05-19 | 16:23

@thephysicist En welke browser gebruik jij? (en ja deze vraag is retorisch)

Boris die Sauertopf | 25-05-19 | 16:32

@Boris die Sauertopf | 25-05-19 | 16:32: snap dat ik nu paranoide moet worden, maar gewoon google chrome (virtualbox).
Verder nog iets retorisch, vroeg ik me retorisch af.

thephysicist | 25-05-19 | 16:37

De traditionele banken gaan het moeilijk krijgen en dat weten ze allang. Fijn dat we ze ook niet meer hoeven te redden als ze overbodig zijn. Google heeft nu al de macht om bedrijven te maken of te breken dat zal met dit niet anders worden.

Trumme | 25-05-19 | 16:14 | 1

Welnee. Regulatie is commin! Wel eerst allemaal aan de crypto. Hoppa. Als een rat in de val.

Vageling | 25-05-19 | 17:38

Nee bedankt. Ik wil helemaal niets met Zuckerberg te maken hebben.

tata1981 | 25-05-19 | 16:14

Westerse WeChat ...

MartiniMeister | 25-05-19 | 16:12 | 1

Wechat pay, heel China bankiert ermee.

Pimp my Voortuin | 25-05-19 | 16:54

Dat mensen nog -direct- zoeken met Google, beter doe je dat met 'n omweg; Startpage.

Boris die Sauertopf | 25-05-19 | 16:25

Wilco Zuckerberg: "Mama zegt dat ik een waterhoofd had maar da was nie..."

threeheadedmonkey | 25-05-19 | 16:10

Facebook wil winkels dwingen hun eigen valuta af te nemen anders doen ze geen zaken met ze.
Dus Zuckerberg kan uit het niets geld creëren en het is waard wat hij zegt dat het is.
En die winkeliers moeten dan anderen zo gek zien te krijgen om hun Facebook-geld te accepteren anders blijven ze er mee zitten.

Osdorpertje | 25-05-19 | 16:09 | 1

Hij wil het backen met de $/Euro of Pond, schijnt.
Zit, as we speak, met zijn ET phone-home-finger nu in de UK te poeren om er wat uit te vissen voor zijn eigen gewin.

Yumi | 25-05-19 | 16:22

Dankzij Adien, Visa en Mastercard kun je overal ter wereld betalen?

Haberdoebas | 25-05-19 | 16:08

En als je niet langer door hun sociaal kredietsysteem komt, ben je al je cryptocurrency kwijt, want je mag dan immers niet meer van hun infrastructuur gebruikmaken.

me,myself and IK | 25-05-19 | 16:08

Gaat zeker een succes worden in hongerlanden

Traag | 25-05-19 | 16:06

Ben blij dat ik geen feesboek heb.Kan nog gevaarlijk worden.En van die foto van sukerberg wordt je niet blij.Als je naar die kop kijkt lijkt het wel een alien.

flesje | 25-05-19 | 16:06

Facebook gaat de economie overnemen.

Mr.Crowley | 25-05-19 | 16:06

Zuckercash.

LiniaalRectaal | 25-05-19 | 16:03 | 1

Het draait slechts om de simpele vraag: 'hoe krijg ik jouw centen in mijn zak'. Zuckerberg is geen uitzondering maar veel ernstiger is dat zovelen daar in blijven trappen. De mens lijkt wat dat betreft steeds dommer te worden: 'een ezel stoot zich in t gemeen niet 2x aan dezelfde steen'. Allemaal vanwege de hebzucht van de mens, het knielen voor de afgod Mammon.

Goofje | 25-05-19 | 16:12

ok.... Hoe kunnen we die Suikerberg nu uitleggen dat hij overbodig is? Hij heeft zijn best gedaan met alles wat daarbij hoort... zijn ouders zijn vast trots.... in mijn studententijd heb ik ook menig Smoelenboek gemaakt maar wij hebben al een financieel stelsel en afspraken met andere landen.... kan die vent niet gewoon weg... of laat hij binnenkort zijn snor staan /home

hetgingperongeluk | 25-05-19 | 16:02

Ik vind die suckerberg maar een creep.

RickRD | 25-05-19 | 15:59 | 3

Een alien. Aliens kunnen ook geen H2O tot zich nemen.

Pimp my Voortuin | 25-05-19 | 16:01

@Pimp my Voortuin | 25-05-19 | 16:01:

Waar heb je er een ontmoet? Of kreeg je dit via teleportie door?

Dutch_Holland | 25-05-19 | 17:46

Dat bewijst het maar weer eens: “Whether you are providing services or selling widgets, whatever your business is: sooner or later you will end up in banking. Because there’s a lot of money to be made in banking”.

Muxje | 25-05-19 | 15:58

Die foto van Suckerberg, lijkt wel of hij anorexia heeft.
.

Dutch_Holland | 25-05-19 | 15:57

Goed idee. Hebbon!!1!

nerugaer | 25-05-19 | 15:56

Dus buiten dat faecesboek blijkbaar bijna alles van iedereen weet hebben ze je straks ook nog financieel bij de ballen ?
Ben ik blij dat ik er nooit aan begonnen ben..

Wijze uit het Oosten | 25-05-19 | 15:55

Gaat ie dan net zo hard in waarde schommelen als de BTC? en heb je er ook 1.21 jigawatts voor nodig om een transactie te doen?

geenspam | 25-05-19 | 15:54 | 4

@Dutch_Holland | 25-05-19 | 15:58:

Nee dat was de tulpenbol, wikipedia: "In januari 1637 werden tulpenbollen verkocht voor meer dan tien keer het jaarsalaris van een ervaren vakman, en waren ze ongeveer evenveel waard als een Amsterdams grachtenpand."

sprietatoom | 25-05-19 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

De volgende stap is dat ze het ministerie van defensie overnemen? Geeft wel aan wat hun agenda is: totale dominantie, of moeten we het zien als cadeaubon 2.0?

Dutch_Holland | 25-05-19 | 15:54 | 2

Het wordt nog dringen bij de totale dominantieagenda.

The7thGuest | 25-05-19 | 16:31

Heb nog een cadeaubon in de la liggen. Is misschien wel een fortuin waard.

Schoorsteenveger | 25-05-19 | 16:36

Tijd om mn facebook voorgoed op te zeggen.

Bali Lovert | 25-05-19 | 15:54

Handig voor iedereen die maximaal onder de duim gehouden wil worden.

Pimp my Voortuin | 25-05-19 | 15:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken