Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuw Volkskrantwoord: afschuifseksisme

Gewichtig betoog door hoogleraar Evelien Tonkens inclusief stemadvies vandaag in de Volkskrant.

We moeten namelijk praten over seksisme, het is namelijk allemaal veel erger dan u al dacht. Zo is er bijvoorbeeld "slaperigheidsseksisme (even vergeten dat vrouwen ook mensen zijn)", maar het euvel van de dag is "afschuifseksisme: een maatschappelijk probleem aan de orde stellen en vervolgens in plaats van na te denken over maatschappelijke oorzaken en de eigen rol daarin, de schuld geven aan vrouwen." Daar zou Baudet zich schuldig aan maken door in zijn essay vrouwen de schuld te geven van de effecten die hun emancipatie heeft op het gezinsleven en demografie. Het zou natuurlijk seksistisch zijn te zeggen dat de emancipatie van de vrouw eigenlijk de schuld is van de mannen die het toestonden, dus dat doen we mooi niet! Maar goed, weer nieuw woordje geleerd dus, al zijn we ook wel eens écht expliciet en naargeestig afschuifseksime tegengekomen zoals na de breek, waardoor we eigenlijk niet zo snel meer onder de indruk zijn. 

Reaguursels

Inloggen

Wat een vrouw het liefste heeft is zich gewild voelen. En – of dat gevoel nou linksom of rechtsom tot stand komt – voelt ze zich eenmaal gewild, dan mag de hele omgeving dat weten. Andersom kan ook: weleens meegemaakt op het werk of op school dat het chagrijn en de giftigheid plotseling toeslaat als anderen buiten haar om een levendige conversatie hebben over iets dat kennelijk interessanter of leuker is dan zijzelf? Of dat ze kritiek op haar functioneren opvat als een persoonlijke aanval en dat dat dus op één of andere manier afbreuk doet aan haar aantrekkelijkheid? Dat is daar een direct symptoom van.
Zoals de Canadees-Japanse Zwarte Duif himself aangeeft: niet alle vrouwen steken zo inelkaar. Maar waarom zie je door de jaren heen steeds hetzelfde archetype verschijnen? Of het nou in Russische literatuur is, in Scandinavische of Italiaanse cinema, of op de werkvloer? En is dat vrouwenhaat? Nee, eerder een constatering. En mannen werken net zo hard mee om dat archetype in stand te houden, door hetgeen te belonen wat geen beloning verdient – uit eigenbelang.

Slogra | 24-05-19 | 13:40

Als vragen stellen meteen een aanzet moet zijn om nieuwe woorden te verzinnen voor iets wat niet bestaat..

Tja, dan leven we inderdaad in een land die met nietszeggende, zelfverzonnen woorden de afgrond ingetrokken kan worden..

En dat alles omdat er een stel mensen bestaan die niet kunnen verkroppen dat ze in het leven gefaald hebben..

Hebben we trouwens wel gewoon een Nederlands gezegde voor,

‘Zoek een leven’

killRoy1982 | 24-05-19 | 11:03

Waar was de verontwaardiging van dit wijf toen GroenLinks een aanrander gewoon weer aan het werk liet gaan in de eigen partij en Liesbeth van Tongeren daar nog over loog en Jessias zijn melkmuil hield daarover?

Goofy Goofball | 23-05-19 | 20:56

De Volkskrant is 100% objectief dus het is gewoon waar.

Nu ben ik helemaal fan van Thierry! :))

ja-nee-misschien | 23-05-19 | 20:16

Na, is een keer wat anders dan nazi, racist of populist.

Wekkertje | 23-05-19 | 19:33

"Daar zou Baudet zich schuldig aan maken door in zijn essay vrouwen de schuld te geven van de effecten die hun emancipatie heeft op het gezinsleven en demografie."

Wat is hier nou controversieel aan? Alles komt met zijn pro's en con's... zo ook vrouwenemancipatie. Dit proces heeft bewijsbaar een effect (zelfs een zeer grote) gehad op het gezinsleven en de demografie. Wanneer vrouwen de arbeidsmarkt betreden verzwakken sociale instituten zoals het gezin en ook worden er beduidend minder kinderen geboren. Daarom is het geboortecijfer in vrijwel alle westerse landen veel lager dan het vervangingscijfer van 2.1. In NL is het bijv. 1.66. Duitsland 1.5, Spanje 1.33 enz. Dit is ook de reden dat deze , en vergelijkbare, landen inzetten op massamigratie.

koter | 23-05-19 | 19:29 | 2

Precies dit! En de vraag die hij er bij stelt is ook legitiem: zijn we met z'n allen nu beter af in dit model dan? Goed om daar eens bij stil te staan. Maar nee, het moet en zal alleen maar gaan over de positieve effecten en als je dit soort vragen stelt dan ben je een vieze gore spelbreker volgens de NPC's

Gen. Maximus | 23-05-19 | 22:01

Hebben vrouwen een keer enige invloed op de maatschappij..

Is het verdomme weer niet goed!

killRoy1982 | 24-05-19 | 11:05

Wie heeft deze onzin toegelaten op HET internet? Hebben vrouwen geen eigen internetje?

W_F | 23-05-19 | 19:22 | 2

LOL

ja-nee-misschien | 23-05-19 | 20:14

Maar ff serieus is geprobeerd maar na slechts enkele minuten was het 1 grote online catfight en waren er al tienduizenden aangiftes online gedaan van bedreigingen, smaad, belediging, en gebroken nagels. Dit is dan ook de reden dat het OM en politie nog steeds enorme wachtlijsten heeft en dat is dus ook de schuld van de vrouw

ja-nee-misschien | 23-05-19 | 20:22

Het is de biologische taak van de man om te werken, te doden en te sterven, en en passant indruk te maken op de vrouwtjes. Het zou fijn zijn als hij na de geslachtsdaad bleef leven of bij het vrouwtje bleef, maar daar gaan we niet vanuit.

Het is de biologische taak van het vrouwtje om altijd te blijven leven, want het overleven van een kleuter hangt af van het overleven van de moeder, veel minder van de vader. De keuze om te kiezen voor het eigen leven en voor het leven van het eigen kind betekent dat de vrouw zeer opportunistisch moet zijn in alle keuzes van het bestaan: Objectiviteit, solidariteit en onpartijdigheid zijn een moeder in nood vreemd.

Het hebben van grote idealen is al helemaal uit den boze. Immers, een groot ideaal is het waard om voor te sterven, en dat doet een vrouw niet. Als iemand moet sterven, dan is dat de man. De man zal ook moeten sterven voor de idealen van de vrouw. De man trekt ten strijde, de man laat vrouwen en kinderen eerst, en verlaat als laatste het zinkend schip. De soldaat sterft in de wetenschap dat zijn DNA voortleeft en enige bescherming zal genieten van zijn mannelijke familieleden. Daarom draagt het kind zijn achternaam, om respect en bescherming af te dwingen. Tenminste, als zijn volk - zijn familie - zijn clan - de strijd wint.

Als zijn clan NIET wint, dan leggen de overwonnen mannen allemaal het loodje. De vrouwen zullen meteen van kant wisselen. Ze kunnen en willen niet anders, want ze zullen meteen door de overwinnaars worden bezwangerd. Denk niet dat dit allemaal middeleeuwse gedachten zijn. Tijdens de Joegoslavië oorlog waren deze principes nog hoogst actueel, Mladic heeft Srebrenica etnisch gezuiverd en de dames in leven gelaten. Waarom: Na de oorlog worden dat moeders van Servische kindertjes, zo dacht hij.

Maar waarom blijken er nu toch zoveel vrouwen te zijn met grote linkse idealen ? Er is geen gevoel van nood, en iemand heeft ze ervan overtuigd dat dit voor de kinderen het beste is. Maar ja, als het multiculti avontuur een evidente mislukking dreigt te worden, dan komt het gevoel van nood terug. En zullen de mannen door de vrouwen geroepen worden om hun bloed te laten vloeien en de beschaving te redden van de ondergang. Mocht de strijd verloren zijn, dan kiezen ze makkelijk partij voor de winnaars.

Het is aan de man om de beschaving te redden. Voor hem hangt alles ervan af.

SjonnieC | 23-05-19 | 18:47 | 4

gaat het goed met je? We leven in de eenentwintigste eeuw...

ja-ja-nee-nee | 23-05-19 | 20:00

@SjonnieC | 23-05-19 | 20:25: In het dagelijks leven is de actualiteit van deze biologische redenatie pijnlijk zichtbaar. Vrouwen vallen op mannen die een gevaarlijke sport beoefenen. Verkrachting is een veelgebruikte oorlogstactiek, vooral in Afrika. Vrouwen gaan vaker vreemd dan mannen, want een goede vader voor de kinderen is niet perse de kandidaat met het beste DNA. De vrouwen van Syriëstrijders waren nog wreder en fanatieker dan de strijders zelf. En nu doen ze huilie huilie.

SjonnieC | 23-05-19 | 22:19
▼ 1 antwoord verborgen

Groenlinks is een partij die totaal geen schaamte meer heeft betreft het uitkramen van een hele hoop onzin.

trekarm | 23-05-19 | 18:41

Meer seksisme: twitter.com/Variety/status/1131295874...
Tarantino's artistieke keuze om een personage meer of minder te laten zeggen dan een feminist wil betekent het moeten afleggen van verantwoording aan die feminist.

Slogra | 23-05-19 | 18:30

En zo wordt de feministische vrouw maxima culpa als verkrachting haar als individu treft. Algemeenheden over vrouwen zeggen: ik begin dr nog niet aan. Kijken naar het semitische voortplantings patroon is wel zinnig. Overerving bij de Joden, bij moslims vrouwen binnen de kraal, surplus aan mannetjes injecteren in een andere kraal, etc.

Zoltan | 23-05-19 | 18:22

Uhuh. Vrouwen: ondergeschoven, zielig als een vluchteling, bepalen nooit de vakantiebestemming, krijgen nooit columns, bepalen nooit de onderwerpkeuze in leesvoer voor intelligentsia en bestieren nooit huishoudboekjes. En dan heb je opeens zo'n situatie dat George Martins 'Een storm van zwaarden' het moet afleggen tegen 'Harry Potter en de vuurbeker' (Hugo Awards, 2001).

Slogra | 23-05-19 | 18:12

Ik weet niet beter dan dat feminisme een golfbeweging is. Waait wel weer over waarschijnlijk. Echter, als mevrouw besluit liever achter het aanrecht te kruipen, zullen we vrijstaand moeten inruilen voor sociale huurwoning. Hmm. Wat nu

tractorband | 23-05-19 | 18:03 | 3

Zoals met elke kunstmatige beweging heeft het feminisme een machtige centraal geleide staat nodig die haar financiert en ondersteunt middels wet- en regelgeving. Zodra dit enigszins wegvalt valt alles weer in zijn natuurlijke positie.

koter | 23-05-19 | 19:39

@koter | 23-05-19 | 19:39: Het is nog erger. De vrouw is afhankelijk van de staat als financier van de baantjes carrouselen.

ja-ja-nee-nee | 23-05-19 | 20:02

@ja-ja-nee-nee | 23-05-19 | 20:02:

Onder andere.... maar het begint nog eerder in het onderwijs. Vervolgens de verzorgingsstaat met allerlei subsidies en uitkeringen en als laatste het recht... en dan met name het familierecht.

koter | 23-05-19 | 21:18

Ik schuif tot af ook alleen maar met vrouwen, ben ik nu niet meer genderneutraal ik wat kan ik ertegen doen. ojee krijg ik nu straf?

jan huppeldepup | 23-05-19 | 17:59

@rmstock ... je zegt iets over Ajax...

Bij Ajax is het probleem dat daar alleen mannen zijn.
Weet zeker als Erik ten Hag een vrouw was geweest dat ze van Tottenham hadden gewonnen.

sociaal_econoom | 23-05-19 | 17:47 | 1

LOL

rmstock | 23-05-19 | 17:48

Bonus quote Frans Timmermans:

PvdA'er Frans Timmermans heeft trouwens op zichzelf gestemd. Tegenover Politico zei hij dit daarover:

“I’ve voted for the first time ever, for myself — I’ve never done so before. Most of the time, I’ll go for the first woman on the list, but today, for some reason or other, I just spontaneously put a cross next to my own name.”

Wat een walgelijke man toch. Blehhhhhhh

Badr Haary | 23-05-19 | 17:40 | 2

Fransje is het ergste soort van een egotripper, volgens mij heeft hij dat ook uitgevonden, maar dat zoeken we op.

Marley11 | 23-05-19 | 17:48

Hij is zijn eigen schaamte in ieder geval voorbij...

Rest In Privacy | 23-05-19 | 18:16

Waarom stem op GroenLinks?
Mijn kleinkinderen leren op school dat Groenlinks een partij is wat opkomt voor het milieu, het klimaat en voor migranten uit Afrika en moslimlanden.
Als de leraren nu over seksisme moeten gaan praten, daar begrijpen de kinderen van 10 jaar niet veel van.
Hoogleraar Evelien Tonkens maakt er een potje van.

sociaal_econoom | 23-05-19 | 17:40 | 2

Vroeger werden mensen spontaan lid van een politieke partij, als die ergens voor stond en dat ook kon waarmaken. Kortom een politieke partij die opkwam voor bepaalde zaken. Tegenwoordig gebeurt dat alleen "in name only", zoals b.v. in Amerika met de RINO's, Republican in name only. Een Politieke partij is dan een soort androgeen organisme, wat opkomt voor bepaalde zaken, maar zonder duidelijke onderbouwing.

rmstock | 23-05-19 | 18:03

Geef kinderen aardrijkskunde in het bijzonder natuurlijke verschijnselen i.p.v. ze te indoctrineren. Zo leren ze over tropische- en ijstijden. En leer ze ook wat het woord democratie betekend en in het bijzonder vrijheid van denken en meningsuiting op basis van eigen waarnemingen en nogmaals niet door indoctrinatie. Ik vind dit nuttig!

Marley11 | 23-05-19 | 18:04

Wat een kanker schijn discussies, die gebaseerd zijn op drijfzand dogmas en stellingen. Als ze nou eens dezelfde hoeveelheid energie erin steken om uit te vinden waarom Ajax niet van Tottenham Hotspur zou kunnen winnen, als het er echt om gaat, en waarom NL nog steeds geen WK titel heeft, zou het al een stuk beter gaan.

rmstock | 23-05-19 | 17:38

Afschuifsexisme, leuk woord voor scrabble, paar keer letterwaarde op de X en paar keer worrdwaarde en je scoort heelt leuk. (De spelling moet overigens wel met een X omdat het met KS niet op het bord past.

Mubbenschonster | 23-05-19 | 17:22

Dogmatisme is altijd irritant, zeker als het links is. Het is net als bij Trump. Als je links bent moet je per se alles afkraken wat die man doet. Links zit hopeloos vast in zijn eigen bubbel en er is daar bijna geen ruimte om zelf eens na te denken.

Hedieho | 23-05-19 | 17:16

Er zijn problemen die je kunt erkennen en ervoor kiezen om er geen conclusie aan te verbinden omdat het tegen je waarden indruist of omdat ze onoplosbaar zijn. Dat betekent niet dat je er niet meer over mag denken, of ze ter discussie te stellen. Dit is er een van, ik kan er zo nog wel een paar meer opnoemen.

Short | 23-05-19 | 17:15 | 1

Ja, je kan je bijvoorbeeld eens gaan verdiepen in de etnische verdeling van abortussen. Blanke vrouwen aborteren vrijwel alleen kinderen met een afwijking. De bulk van de afgebroken ongewenste, maar gezonde zwangerschappen wordt gedaan door allochtonen.

De realiteit is dus dat feministen een eugenetisch mechanisme in de wereld houden dat Nederland blanker maakt.

omanders | 23-05-19 | 18:10

Ik heb toch echt het idee dat deze feministen het heerlijk vinden om te horen dat ze terug achter de aanrecht moeten. Dit constante gejank bij elk onwelgevallige woord maakt ze zo verschrikkelijk stupide. Mens ga breien daar vraag je om.

lanexx | 23-05-19 | 17:12

Oorzaak en gevolg aanwijzen is wat anders dan schuldig verklaren, dat begrijpt mevrouw de wetenschapper niet.

dr Rechts | 23-05-19 | 17:08

geweldig stuk #blackpigeon

superjan | 23-05-19 | 17:06

Bij de Volkskrant gaan de vrouwen voor Vette Frans. Frans zelf gaat voor mannen en noemt zichzelf feministisch. Gender. Het blijft een bron van verwarring, daar.
Terwijl ze toch gewoon de vakantieposter van Thierry boven hun bed kunnen hangen. Dat zou wat opluchting kunnen bieden aan de frustratie, VK meisjes.

eastender | 23-05-19 | 17:05

Mensen zijn zoogdieren. De vrouwtjes zoeken het sterkste/mooiste/slimste mannelijke exemplaar uit voor haar nageslacht. Zij kiest, zij maakt het kind. Na de geboorte vormt zich vanzelf de juiste voeding om te voorkomen dat het kind sterft van de honger. Daar komen hormonen bij om te voorkomen dat ze het "verliefd" wordt op haar kind zodat ze het niet aan z'n lot overlaat.
De man mag in sommige gevallen blijven, maar voornamelijk om voor veiligheid, bescherming en voedsel te zorgen. Verder is het haar pakkie an om de koter te voeden en op te voeden.
Voortplanten en de soort in stand houden is de reden van ons bestaan. Dat zit heel diep ingebakken in alle dieren, dus ook in ons.
Wat is nou de pest? Wij hebben ratio ontwikkeld. En taal. En daardoor hebben we onszelf aangepraat dat we beter zijn dan de dieren. Dat we een andere reden (moeten) hebben om op deze aardkloot rond te wandelen. Mannen vonden het niet zo leuk zich te realiseren dat zij eigenlijk zo weinig functie hadden, dus die verzonnen van alles om te zorgen dat dat beeld veranderde. Omdat ze sterker waren konden ze dat met geweld afdwingen.
Maar we hebben wat revoluties achter de rug en nu is het dus zo dat mannen en vrouwen gelijk zouden zijn. Nou dames (en heren), dat zijn we dus niet. En dat zullen we ook nooit worden, hoe hard je ook blijft gillen en stampvoeten dat het wel zo is.
Dat oergedrag sluimert nog altijd onder de oppervlakte. En gelukkig maar, anders waren we al veel eerder uitgestorven als soort.

J. Jarig | 23-05-19 | 17:05 | 4

Gaap.

Dat tik je dan op het internet in de wereld zoals die nu is. Denk dat we de connectie met natuur wel kwijt zijn. Instinctief niet volledig voorbij, dat ben ik wel met je eens, maar gezien de wereld die we geschapen hebben mag dat 'zo was het' wel bij het grof vuil. We kunnen het wellicht niet ontstijgen maar we kunnen het wel proberen.

Sjors W. | 23-05-19 | 17:14

Pinguins daarintegen

menage | 23-05-19 | 17:27

Alpha f#cks, beta bucks.

Solar666 | 23-05-19 | 23:12
▼ 1 antwoord verborgen

Heb ooit eens in gezelschap geroepen dat vrouwen -wanneer ze dat écht zouden willen- duizenden dingen evengoed of beter zouden kunnen dan mannen, behalve 1 ding, nl. parkeren.
Was het weeral niet goed! Ik haalde er 1 (één) dingetje uit!
Nou 2 dan: relativeren dan ook al niet...

Notenkraker | 23-05-19 | 16:59 | 3

Mannen kunnen zoveel dingen beter dan ik, behalve inparkeren.

True story.

lirft | 23-05-19 | 17:02

Als je er eens eentje vindt met gevoel voor humor. Die moet je koesteren.

Lt-Kol Kilgore | 23-05-19 | 17:10

Er staat:
"Vrouwen hebben de traditionele rol van het steunen van hun man verworpen en zijn carrière gaan maken. Ze zijn gaan streven naar een ‘gelijke’ relatie waarin ‘genderrollen’ uitwisselbaar zijn, schrijft hij."
Dat gehannes met woorden tussen ' zetten.
Wat is het verschil tussen 'gelijk' en gelijk.
En 'genderrol' en genderrol.
Als je de gender uit de vergelijking haalt staat er dat je je partner niet kunt steunen als je zelf carrière maakt.
Hieruit volgt ook dan als mannen een carrière maken ze hun vrouw niet kunnen steunen.
Dus kan Baudet zijn eigen vrouw ook niet steunen.
En zijn vrouw hem niet.
Dat moet Evelien Tonkens even uitleggen.

kloopindeslootjijook | 23-05-19 | 16:56

Zelf ben ik meer van het uitschuifseksisme.

Rest In Privacy | 23-05-19 | 16:54 | 2

Gecombineerd met het inschuifseksisme ........

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 17:02

@Koning BongoBongo | 23-05-19 | 17:02: en tot slot kruisbestuifseksisme.

Rest In Privacy | 23-05-19 | 17:08

Pffff. Ik houd het allemaal niet meer bij. Ik weet nog niet eens wat een cis-negerin is of er komen alweer andere linkse termen de hoek om waaien.

halfvolle glas | 23-05-19 | 16:52 | 3

Same here en ik wil het ook niet meer weten .

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:55

Hier in het zuiden van brabant is er trouwens een nieuw fashionable modewoord .... BIZAR. Je kunt dit woord werkelijk in elke zin gebruiken an dat gebeurt dan ook vaak.

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:59

@Koning BongoBongo: Bizar sowieso en alles.

Shareholder II | 23-05-19 | 17:18

Wat heeft dat essay van Tjerrie eigenlijk voor nut ? Geeft alleen maar herrie !

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:49 | 3

Dat leest toch niemand ? Geef mij maar een goede tv serie om te kijken of meteen maar the best of all times 'Breaking Bad '

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:51

@Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:51: man het is jammer dat ze die niet nog een keer kunnen maken. Dat was echt een goede serie.

Omebert | 23-05-19 | 16:56

Groen Links, zoals zo vaak discriminerend.
Ziekelijk deugen, is ook leven voor de haat.

Shareholder II | 23-05-19 | 16:44

Wat een kul beredenering... Zijn de mannen dan de schuldige?
Ik ga een haan toch ook niet beschuldigen dat ze te weinig eieren leggen?

b3n | 23-05-19 | 16:44

"Hoe kunnen we bevorderen dat mensen uit vrijheid nieuwe vormen van gelijkwaardigheid en solidariteit aangaan?"
Hier zit dus de crux bij Tonkens. Als het al om gelijkwaardigheid gaat, om solidariteit, of om "mensen die uit vrijheid voor gebondenheid kiezen", dan moeten het per se nieuwe vormen zijn, geen oude. Alle oude vormen deugen niet en mogen ook niet meer, alle nieuwe vormen zijn bij voorbaat beter.
"Vrijheid is een belangrijk thema om te overdenken, inclusief de schaduwzijden van eenzijdige negatieve vrijheid en de relatie met gelijkheid en solidariteit. Maar dan zouden we wel vooruit moeten denken in plaats van achteruit."
Wordt verder niet toegelicht waarom dat vooruitdenken te prefereren is boven achteruitdenken, waarom een progressief standpunt a priori een beter standpunt is dan een conservatieve stellingname.

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 16:42 | 1

Mee eens. Het is vreemd waarom mensen die zichzelf als progressief beschouwen zo graag zaken willen veranderen. Maar niet voor zichzelf hoor. Alleen bij ánderen moet het 'anders'. Vraag eens aan een progressief wat hij ervan zou vinden als hij elke 4 jaar een andere vrouw krijgt. Een ander huis. Andere kinderen. Ander werk. Ander land, andere taal, andere gebruiken. Allemaal hartstikke vernieuwend! Want stilstand is achteruitgang toch? Dus hop weg met die wijf van je, en vervangen voor een andere, nieuwere, betere vrouw. En als die een paar jaar in gebruik is? Weg ermee. Afbreken en weer helemaal opnieuw beginnen. Dat slaat nergens op, is volkomen tegennatuurlijk. Toch schijnen ze dat met andere zaken wél een goed idee te vinden.

Dutchbeaurouge | 23-05-19 | 16:52

Ook een aanrader om te kijken van Stefan Molyneux - An Introduction to Female Evil.
youtu.be/duX06TK7fDs

Reebensteeltje | 23-05-19 | 16:41

Vrouwlief hier is kostwinner, heeft 3 kinderen op de klimaatbol gezet en is fan van fvd en baudet. Jesse Klaver vind ze een onbenul en van die zweeftroela’s moet ze niets hebben. En het is ook nog eens een lekker ding.

drs. P | 23-05-19 | 16:38 | 2

Boffer !

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:43

Daar zijn er nog heel wat meer van hoor, van dat soort vrouwen.

Maar als ik de gemiddelde commentaren van veel mannelijke reaguurders alhier lees over dit soort kwesties, dan kan ik het niet helpen om de indruk te krijgen dat ze het zelf allemaal niet zo heel erg getroffen hebben met hun dames.
Ach, misschien eens minder den lul achterna lopen en wat beter kijken naar de inhoud van de bovenkamer van de dame, dat zou al behoorlijk helpen.

EefjeWentelteefje | 23-05-19 | 17:26

Ja, leuke traditie toch dat Adam en Eva model.
Ook duizenden van jaren oud.

MistaRazista | 23-05-19 | 16:36 | 3

Eva was niet zijn eerste vrouw, dat was Lillth. Eva is geschapen uit Adam omdat Lillth gelijkwaardig behandeld wenste te worden. Eva is een domme doos, Adam een slappe chauvinistische twat. Gelukkig is het maar een sprookje, anders kunnen mannen alleen maar van een lambal afstammen. En vrouwen van een van beide.

Mellita, domi adsum. | 23-05-19 | 16:56

Eva heet tegenwoordig Sam Bettens en zingt in K's Choice.

Notenkraker | 23-05-19 | 17:00

GroenLinks? Is dat niet dat partijtje met die giga metoo-problemen waar ze lekker van wegkijken? Dát is pas afschuifseksisme!
#TotalFail

SaintNickje | 23-05-19 | 16:36 | 1

"Frailty, thy name is woman". Hamlet wist het honderden jaren geleden al.

wijsvinger | 23-05-19 | 16:35 | 1

Het is dat mannen een zwak hebben voor vrouwen anders kregen zij echt niks gedaan.

Solar666 | 23-05-19 | 16:39

Even een klein plopje voor het eten en dan gemoedelijk naar den GS avond kijken.

kwark001 | 23-05-19 | 16:33

Het is juist goed om een maatschappelijk probleem te signaleren en er een verklaring voor denken te hebben. Er hangt verder geen oordeel aan. Sterker nog, ik ken vrouwen (jaja) dit wel een plausibele verklaring vinden. Maar ja, dat zijn weldenkende sterke vrouwen, niet van die slappe linkse dozen.

BozePaarseMan | 23-05-19 | 16:32

Volkskrant en GroenLinks. Belachelijke entiteiten; ze zullen alles doen om Baudet als de Satan af te schilderen. Tuig.
Wat Black Pigeon zegt. Biologie dicteert de menselijke realiteit. Daar tegenin gaan, is vragen om grote problemen.

Fijnstoffer | 23-05-19 | 16:32 | 1

"Volkskrant en GroenLinks. Belachelijke entiteiten; ze zullen alles doen om Baudet als de Satan af te schilderen."

Nou, GL wel, maar de VK niet, hoor. Veel reageerders hier op GS zijn erg negatief over de Volkskrant.

Maar ik zou de geachte dames en heren hier er wel aan willen herinneren dat de lijsttrekker van FvD bij deze Europese verkiezingen, Derk-Jan Eppink, vele jaren columnist bij de Volkskrant is geweest en pas moest stoppen met zijn column toen bekend werd dat hij de actieve politiek inging.

Put that in your pipe and smoke it, Baudet-groupies.

Dr_Johnson | 23-05-19 | 17:32

Hij veralgemeniseerd nogal door alle vrouwen op een noemer te schuiven . Er zitten er heus wel een of twee bij die anders zijn .

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:31

Ik heb er ook een 'Onderschuifpolitiek ' heb even contact gehad en Harbers vond dit wel een goeie. Jullie moeten trouwens de groeten van hem hebben en veel geluk met zijn opvolger...... zijn woorden.

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:29

Ik geniet werkelijk van al uw reaguursels.
Heerlijk.

De Profundus | 23-05-19 | 16:29

Die man heeft ook een eigen YouTube kanaal:
www.youtube.com/user/TokyoAtomic

Verder is alles de schuld van mannen, en ook van witte mensen. Witte mannen zijn uiteraard het ergste van allemaal.

Het moet heerlijk zijn om in de schoenen te staan van Evelien Tonkens aanhangende vrouwen. Je gaat lekker parttime werken in een baantje dat een lekker en goed gevoel geeft, en als je dan geen president directeur wordt dan komt dat door seksisme.

Peter_K | 23-05-19 | 16:28

De schadelijke invloed op de maatschappij van dit soort types is niet meer te overzien.

Peter777 | 23-05-19 | 16:27

Over een paar generaties heb je alleen Christenen en moslims, anderen planten zich niet voort. Dan gaan ze deus vult en begint het weer overnieuw.

Papierversnipperaar | 23-05-19 | 16:26 | 3

Zowel het Christendom als de Islamitische wereld zijn stervende, het geboortecijfer is ook in Islamitische landen laag. De mens gelooft niet meer in sprookjes omdat de realiteit haar heeft achterhaald. De mensen een depressie aanpraten is allemaal onderdeel van de ontvolkingsagenda. Weet niet getreurd het was nog nooit een beter moment om in leven te zijn als mens in de gehele geschiedenis.

Solar666 | 23-05-19 | 16:30

@Solar666 | 23-05-19 | 16:30: Kan 't bijna niet geloven. Volgens mij is de Islam nog booming....... of bombing.... hoe schrijf je dat ?

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:33

@Solar666 | 23-05-19 | 16:30:
In de VS in ieder geval zitten de conservatieven ruim boven de vervangingsgraad van 2 kinderen, democratische stemmers zitten er ver onder. Ik heb er nog wat memes over die ik zou delen maar ik zit in Griekenland ver van mijn zolderkamer en mijn trouwe desktop.

Papierversnipperaar | 23-05-19 | 19:19

Ik wou roepen afschuiffeminisme, maar dat is een pleonasme.

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 16:26 | 2

U snapt het! Feminisme is niets anders dan een aanklacht tegen de samenleving die vrouwen niet ALLES geeft waar zij recht op hebben. Uiteraard moet de samenleving dat gaan regelen "because you're worth it".

Solar666 | 23-05-19 | 16:33

Feminisme houdt meestal op wanneer de auto niet wil starten.

Notenkraker | 23-05-19 | 17:01

Ik ga de best van de dag boos kijken naar vrouwen in een spijkerbroek.

Jos Tiebent | 23-05-19 | 16:25 | 2

Da's nou een kledingstuk dat verplicht zou moeten zijn bij mooie vrouwen met een goed figuur .........

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:35

@Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:35: De strakke versie dan.... u begrijpt me.

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 16:36

Volgens progessief links is het allemaal de schuld van de "oude witte man".

Afschuifseksisme + afschuifracisme + afschuifleeftijdsdiscriminatie

redanx | 23-05-19 | 16:22 | 1

Het stukje leeftijd ben ik het wel mee eens, de babyboomers hebben het allemaal voor elkaar, vervroegd pensioen, ouwelullendagen huis dat tien keer over de kop gaat en dan klagen dat de pensioenen niet geïndexeerd worden want we hebben er zo had voor gewerkt

TDB | 23-05-19 | 17:18

Je mag, ook als je 100% gelijk hebt, niet negatief zijn over:
- vrouwen
- moslims in het algemeen
- Marokkanen in het bijzonder
- gekleurde medelanders in het algemeen
- Antillianen in het bijzonder
- Schwanz Timmerfrans en overige EU-leden
- genderneutralen
- enzovoorts enzovoorts,
maar je moet vooral negatief zijn, ook al heb je 100% ongelijk, over iedereen die misstanden van personen of groepen uit bovenstaande lijst aan de kaak stelt.
Blijkbaar hebben we een hele groep medelanders in ons midden die geestelijk ongeneeslijk ziek zijn.
Ik ga een pilsje pakken, tijd om de zinnen te verzeteen, cheers.

De waard zijn gast | 23-05-19 | 16:22 | 2

Je mag alleen negatief zijn als het om blanke mannen gaat

Jacktheflipper | 23-05-19 | 17:05

Volgens mij oordeelt Baudet niet over de vrouwen, maar ziet hij - op een andere manier dan de standaard lulverhaaltjes over emancipatie en inclusiviteit - potentieel dat vrouwen in het westen zich misschien potentieel wel in een keurslijf gedrukt: je moet nu carriere maken, voor je 30e kinderen is eigenlijk gek. Laat staan 3 kinden (footprint, anyone?). Kortom: als je dat wil, dan ben je raar of niet ge-emancipeert. Dat is natuurlijk vreemd, er zijn genoeg vrouwen (en mannen) die niet zoveel ambities hebben, maar gewoon vele voldoening halen uit kinderen opvoeden enz. Dat is toch prima? Volgens mij geeft Baudet juist aan dat het geen probleem is dat vrouwen veroorzaakt hebben of gemaakt hebben, maar juist een probleem dat de maatschappij veroorzaakt. Het is juist een heel vrouwvriendelijk stuk. Maar goed, ik zal wel niet kunnen lezen.

BBRDWR | 23-05-19 | 16:21 | 9

@Sjors W. | 23-05-19 | 16:34: Niet helemaal eens. Volgens mij is het punt juist dat hij puur beschouwt: hij beschrijft een 'vorm', zonder daar voorkeur of afkeur over uit te spreken. Dat is vrij subtiel, maar hij pleit niet voor terugkeer naar de 'oude' rolverdeling ofzo. Hij benoemt alleen iets. Verder wel eens: als je lekker voor carriere wil gaan, prima. Moet je doen. Ik heb er allemaal geen probleem mee. Lekker laten.

BBRDWR | 23-05-19 | 16:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Genoeg vrouwen die zich aan schuifmaatseksisme schuldig maken, dus Evelien moet niet zeuren.

Djadja_Kolja | 23-05-19 | 16:13 | 2

Minimalisme is aan een opmars bezig.

Solar666 | 23-05-19 | 16:34
-weggejorist-
DeBildeRbergGroep | 23-05-19 | 16:13

Evelien Tonkens....... pffff

Een jaar of tien geleden had ze in de Volkskrant een column. Ik heb zelden in mijn leven een grotere "zweefteverige deugdoos" (pardon my French) gezien/gelezen dan Tonkens. Als je dacht dat Asha ten Broeke erg was, nou, dan ken je Evelien nog niet.

Ik herinner me nog wel hoe ze vond dat autochtone Nederlanders ("oudkomers" in haar woorden) helemaal niet meer recht van spreken hadden dan "nieuwkomers"; waarom zouden nieuwkomers zich aan ons moeten aanpassen, alleen maar omdat "wij" hier eerder waren dan zij? En meer van die totale onzin. Ik herinner me ook nog dat ze eens schreef dat ze zichzelf als jong meisje, als ze weer eens was nagefloten - of "nagesist" - door een "gastarbeider", zichzelf een "racistisch kwartiertje" toestond, waarin ze van zichzelf minder mooie gedachten over buitenlanders in haar verder policor-om-door-een-ringetje-te-halen hoofdje mocht toelaten. Echt waar, ik verzin het niet (zoiets kún je toch niet verzinnen?).

Die Evelien Tonkens schijnt nu dus al jaren hoogleraar Burgerschap of zoiets te zijn. Man, je zult toch maar een scriptie voor haar moeten schrijven oid. Ik moet er niet aan denken.

Dr_Johnson | 23-05-19 | 16:12 | 5

Dat doet "mindfullness" nu met je.

WijnVlekWrijver | 23-05-19 | 16:26

Weet u waar ik niet aan moet denken? Stemmen op een VVD-'er met een rechts praatje...…. De laatste keer was met Bolkenstein. Al gestempt op de door de VVD opgetuigde valochtoon?

D-Fens_1963 | 23-05-19 | 16:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Mevrouw Tonkens, weet u wat het ultieme afschuifseksisme is? De kopdoek, de burka en de niqaab. Vrouwen moeten dat dragen om te voorkomen dat mannen seksueel opgewonden raken van hun schoonheid. De verantwoordelijkheid voor de eer van de mannelijke familieleden ligt bij haar kuisheid. Je vraagt je dan wel waarom ook van die dikke besnorde trollen met een doek op lopen, maar goed: over smaak valt niet te twisten.

CupDCake | 23-05-19 | 16:12 | 1

Ik vraag me ook af waarom je af en toe -ik denk- mooie vrouwen zie lopen met zo'n kopvod, maar ondertussen wel opgemaakt, met rode blosjes en rode lippen. Die mag in de categorie: mixed signals. Maar goed, het slaat dus nergens op. Het is je onnodig afzetten tegen een samenleving: kijk mij eens anders en keurig religieus zijn. Verbieden. Afgelopen met die 'vrouwenonderdrukking'

BBRDWR | 23-05-19 | 16:16

Vanmorgen kwam er bij mij een zeer mooie vrouwelijke jongedame (was even met de ogen knipperen) met een grote vrachtwagen het door mij bestelde duurzame kastanje-hekwerk afleveren. Dat was even manouvreren met die grote vrachtwagen. Ze klaarde het probleemloos. Denk niet dat dit type vrouw zich aangesproken voelt door dit linkse gezeik.

Rest In Privacy | 23-05-19 | 16:12 | 4

Mogen wij aannemen dat je dat hekwerk zelf gaat plaatsen?
Dat kun jij Jane, dappere vrouw!

Ruimedenker | 23-05-19 | 16:28

een vrouwelijke jongedamen van het vrouwelijk geslacht dus.

Lt-Kol Kilgore | 23-05-19 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen, ik herhaal, iedereen die op GroenLinks stemt moet voor de rest van zijn leven het actieve kiesrecht worden ontnomen. Het klimaat warmt namelijk helemaal niet op, allemaal hysterie!

eerstneukendanpraten | 23-05-19 | 16:12

Ik heb het essay gelezen. Baudet constateert alleen, hij geeft vrouwen niét de schuld. Maar dat kun je wél zo interpreteren wanneer je je snel aangevallen voelt.

Papa Jones | 23-05-19 | 16:11 | 3

Links voelt zich altijd aangevallen en dat terwijl ze alleen maar uitdelen.

Rest In Privacy | 23-05-19 | 16:13

Precies, ik heb het ook gelezen en dit was ook mijn conclusie. Je ziet dus dat ze alles aangrijpen en verdraaien om hem in een kwaad daglicht te zetten. Ze vergeten alleen wel dat het mij, en ik denk vele anderen, alleen maar sterkt in de overtuiging om op Baudet te stemmen. En dat heb ik dan ook gedaan.

pjisonline | 23-05-19 | 16:19

Komt een feministe bij haar mannelijke arts, zegt ze: 'Dokter, alle mannen negeren me om mijn denkbeelden'. Zegt de dokter, de intercom knop indrukkend: 'Volgende patiënt'!

Moraal van dit verhaal: het huidige, westerse feminisme zal zich vanwege haar verregaande irrelevantie nooit aan het vakje 'Overige' onttrekken in de mannelijke psyche.

Schulzie | 23-05-19 | 16:11 | 2

Feminisme is gewoon een ander woord voor misandrie en het wordt als excuus gebruikt door vrouwen om hun hypergamie te rechtvaardigen. Vrouwen zijn geen engelen, het zijn gewoon net als mannen wezens die gedreven worden door hun biologie.

Solar666 | 23-05-19 | 16:14

Wat mooi/leuk gezegd Schulzle!

Rest In Privacy | 23-05-19 | 16:14

Maar ondertussen was het een vrouw die ervoor zorgde dat we het paradijs zijn uitgeflikkerd. Maar daar hoor je SJW's niet over

Olleke | 23-05-19 | 16:07 | 9

@Solar666 | 23-05-19 | 16:15: Volgens mij is die slang beeldspraak, en had die slang er zelf wel pap van gelust.

Lt-Kol Kilgore | 23-05-19 | 16:55

@Lt-Kol Kilgore | 23-05-19 | 16:55:
Het schijnt dat die slang nogal goed was met met z'n tong. ;-)

Basil Fawlty | 23-05-19 | 18:44
▼ 6 antwoorden verborgen

@BozePaarseMan | 23-05-19 | 15:54

Het enige ware gezicht wat de Volkskrant (lees Persgroep) nog heeft is die om te overleven. En daar is de journalistieke moraal (wat daar nog van over was) allang voor opzij gezet.
Alle dagelijkse Persgroep uitgaves zijn verworden tot een eenheidsworst grotendeels bestaande uit:

- Overgetypte stukjes
- Columns
- Advertorials (al dan niet als journalistiekwaardige artikelen verpakt)
- Af en toe een aangekocht artikel vanuit buitenlandse media

Het AD is al helemaal verworden tot een reclamefolder waar lezers eigenlijk geld voor zouden moeten krijgen om het te lezen.

litebyte | 23-05-19 | 16:06

toen ik Black pigeon zag wist ik al dat spartacus dit getypt had.

ikworstelengadouchen | 23-05-19 | 16:06

Bij gl zaten ze ook al zo te huilen toen de knight king werd gedood
Daar ging hun strijder tegen de global warning.

komtdatschot | 23-05-19 | 16:06 | 1

En toen bleek Deanerys ook nog eens een gestoorde chick te zijn, wat op zich al een pleonasme is.

Solar666 | 23-05-19 | 16:17

Het gelazer begon met de komst van vrouwen. Heb ik eens ergens gelezen.

Computer_says_no | 23-05-19 | 16:03 | 1

Mazzelpik. Ik erváár het elke dag!

Papa Jones | 23-05-19 | 16:12

Afhaalseksisme: naar de Chinees moeten omdat die vrouwen van tegenwoordig te belazerd zijn om voor hun mannetje te koken. Over doorgeefluikproblemen gesproken.

Rest In Privacy | 23-05-19 | 16:02 | 2

LOL

CupDCake | 23-05-19 | 16:14

Kan je wel altijd je 69 krijgen.

Glasgow Argus | 23-05-19 | 16:16

50% van de maatschappelijke problemen zijn verzoorzaakt door vrouwen.
Eveliens redenering is te typeren als klassieke misandrie.
Het is al tijd weer de schuld van mannen.

hallevvezool | 23-05-19 | 16:02

Evelien Tonkens is een sociologe. En dus weet ze niets.

omanders | 23-05-19 | 16:01

Hoe groen links er telkens in slaagt hun eigen onderwerpen compleet te verneuken door hun gedram is wonderbaarlijk en zielig tegelijk.

Lt-Kol Kilgore | 23-05-19 | 16:00

Evelien verwart 'oorzaak' met 'schuld'. Arm schaap.

Mahatma | 23-05-19 | 16:00

Typisch weer, een woord verzinnen voor een probleem wat er niet is.

Wijze uit het Oosten | 23-05-19 | 15:59 | 1

Ze halen het onmogelijke uit de kast. Beetje eng eigenlijk. Als ze dit gaan ´verliezen´, wat kunnen we dan van ze verwachten?

Rest In Privacy | 23-05-19 | 16:24

Ik vond het stuk van sneue deugneus Bert Wagendorp een stuk interessanter om te lezen.

FrankVeer | 23-05-19 | 15:58

Ik ben zo blij dat links Nederland weer eens voor mij bepaalt hoe ik over wie moet denken he! Want ik wil natuurlijk wel deugen en iedereen heeft recht op hun mening.

Albert_Zweistein | 23-05-19 | 15:58

The Black Pigeon. Al jaren handig om te volgen in dit soort discours.

horsteknots | 23-05-19 | 15:58

Thierry schreef hoe vrouwen in de knel komen door een soort van maatschappelijk opgedrongen "emancipatie". Precies het tegenovergestelde dus.
Zo jammer dat dit soort hoogleraren zo slecht afstralen op vrouwelijk hoogleraren die wel wat kunnen. Maar deze zal er dan ook wel zitten om een of ander quotum in stand te houden, ipv vanwege haar capaciteiten.

TheEgg | 23-05-19 | 15:57 | 1

Ze is sociologe. Verdere uitleg is dus onnodig.

omanders | 23-05-19 | 16:09

Interesting. Ik had er hier in de burelen al over gehoord maar nog geen link gezien. Dank.

Basil Fawlty | 23-05-19 | 18:40

Stemadvies is advertentie en die plaats je als GL natuurlijk niet in de Telegraaf. Ik zag in het Journaal beelden van Baudet met zijn vriendin en denk dat Thierry over een aantal jaren, als hij gesetteld en vader is, zijn standpunten drastisch zal wijzigen. Maar die jongen moet nog eerst even uitrazen. Het is hem gegund.

Mannes | 23-05-19 | 15:55 | 3

Nee, het is een opiniestuk in de Volkskrant met daarboven een advertentie.

TheseDays00 | 23-05-19 | 15:58

Kleine correctie, het is ons gegund. Gelukkig voor ons weer iemand die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt na/sinds Pim. Greet even daargelaten want uitgesloten door "hun vorm van" democratie.
Ik vind Baudet inmiddels behoorlijk goed opgewassen tegen de vaste club sinds hij op dat toneel verscheen.

Halal gehaktbal | 23-05-19 | 16:05

Ha ha die standpunten veranderen niet hoor met ouder worden. Zijn gestoeld op de ratio ipv emotie. En als je ouder wordt, word je steeds rationeler is mijn ervaring. Gaat steeds beter inzien hoe het allemaal werkt in de wereld (economie, politiek, familie). Mijn ervaring is ook dat met ouder worden, veel mensen van links naar rechts verschuiven. Minder idealistisch en meer realistisch.

feiten_en _cijfers | 23-05-19 | 16:25

En als mijn buurman net lekker bezig is, duw ik hem opzij.
Opschuifseksisme.

Ruimedenker | 23-05-19 | 15:54 | 1

Dat is opschuifseks.

BozePaarseMan | 23-05-19 | 16:24

De Volkskrant doet aan afschuifsocialsme. Problemen die onder het socialisme zijn ontstaan afschuiven op rechts. Hitler noemen ze ineens extreem rechts terwijl zijn gedachtengoed toch behoorlijk links was.

BozePaarseMan | 23-05-19 | 15:54

wow "afschuifseksisme"
Wat nieuwe fascisten aanraken proberen zij tot poep te transformeren, maar hulde voor de inventieve namen die zij hun drollen geven!
Van Dale opgelet?

Jan Passant mk2 | 23-05-19 | 15:52

Gelukkig zou links nooit zoiets doen, ik bedoel alle blanke mannen de schuld geven van alles wat maar niet deugt en daar een soort van cult omheen bouwen of er zelf opleidingen over geven.

Ow wacht..

Moonwarrior | 23-05-19 | 15:52

Mede vanwege al die hooglerarelinksmensen die het Fvd bestoken met extreme tot gewoon rare onzin als dit heb ik weer Fvd gestemd alhoewel ik hoop dat Greet zijn clubje ook nog veel stemmen krijgt.
Sorry Greet, na al die jaren trouw stemmen op jullie maar ga wel zo door en volgende ronde weer Pvv als het Fvd groot genoeg is. * Samen sterk! vind ik wel een mooie slogan dan. Of 'Het meest redelijke alternatief' .*

Halal gehaktbal | 23-05-19 | 15:51 | 8

@Muchnadt | 23-05-19 | 16:28: Omdat Wilders door de goegemeente wordt genegeerd, dat cordon sanitaire zogezegd, is stemmen op hem nu even kansloos als de afgelopen jaren vanwege dat.

Regeren is vooruitzien... zo heb ik indertijd, al die tijd inmiddels, geleerd.

Halal gehaktbal | 23-05-19 | 16:36

@Halal gehaktbal | 23-05-19 | 16:17: Bij Fvd staat volgens mij een windbuil aan het roer, een charmante windbuil, daar niet van, maar met een hoog Schettino gehalte. Kan goed gaan, maar ook goed verkeerd. Ik ga dus niet zwalken maar houd vaste koers. Wilders ahoy!

Wiebenick | 23-05-19 | 16:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Soms heb ik geen zin en doe ik aan afschuifneuqen.
Dan vraag ik of de buurman even tijd heeft.
Win win.

Ruimedenker | 23-05-19 | 15:50 | 1

Afschuifseks, handig voor tijdens het voetbal.

RickRD | 23-05-19 | 15:54

En dat zegt een CDA-ert.. hilarisch...

belaberde_reaguurder | 23-05-19 | 15:50

Ja bij Groenlinks en Volkskrantlezers zijn mannen er vrouwen vaak ook bijna hetzelfde. Als wraak moet de rest van de wereld ook maar seksloos worden.
Vrouwen zoals Rutte en mannen als Merkel.
En je afvragen waarom de autochtone bevolkingsaanwas stagneert.

oplichter | 23-05-19 | 15:48

Tijd voor een nieuwe versie van scrabble. Het grote deugenscrabblespel.

ja,diedus! | 23-05-19 | 15:48

... en aan uitschuifseksisme

Hinzy | 23-05-19 | 15:48

Ik doe aan inschuifseksisme

Hinzy | 23-05-19 | 15:48 | 3

Eerst uitschuiven dan hè.

Ruimedenker | 23-05-19 | 15:51

Ik schuif mij hierbij aan.

Solar666 | 23-05-19 | 15:54

Hinzy | 23-05-19 | 15:48
Ik doe mee - wat schuift dat ?

Muchnadt | 23-05-19 | 16:33

Leuk onderzoek voor Nieuwscheckers.
Is er een relatie tussen feminisme en vergrijzing?

Ben-Bataaf | 23-05-19 | 15:48 | 1

De anticonceptiepil is de grote boosdoener, de moderne feminist is gewoon een afschuifheks die alles wat volgens haar niet deugd afschuift op de patriarchale samenleving. Vrouwen zijn biologisch maar op 1 vlak superieur aan mannen en dat is het baren van kinderen. Zodra mannen hun toevlucht kunnen nemen tot de kunstbaarmoeder staat ook dat laatste bolwerk van vrouwelijke superioriteit ter discussie. Vrouwen kunnen beter niet proberen te concurreren met mannen, zoek eens uit waar je toegevoegde waarde ligt als vrouw en benut dat!

Solar666 | 23-05-19 | 15:59

Nu ben ik zelf piemelloos, maar krijg er telkens de kriebels als een vrouw meent dat het de schuld van de man/maatschappij/Trump is dat andere vrouwen niet succesvol zijn.

Wat een kolder.
Als een vrouw iets wil dan kan ze het gewoon doen. Simple as that! Je wilt studeren - doen. Je wilt de politiek in - doen. Je wilt de raad van bestuur in - doen.

Oh wacht - er was iets. Daarvoor heb je tomeloze inzet, kennis, kunde, doorzettingsvermogen en andere dingen nodig. Hebben vrouwen ook. Of vinden de meeste vrouwen het nog steeds fijn om niet aan de top te staan. Iets met te veel werk. Dus wat houdt hun tegen?

Nou - to start with: kinderen er uit poepen kunnen mannen niet (er in stoppen lukt ze nog net wel). Dus is er een pauze in je loopbaan als je vrouw bent. Hormonen en wat andere zaken zorgen er voor dat er dan graag door vrouwen minder wordt gewerkt - want babies, leuk, enz.

Maar het meest irriteerd mij dat er altijd vrouwen opstaan en zeggen, dat vrouwen er niet aan de top kunnen komen. Geloel! Maar bovendien - als dit waar zou zijn, dan zouden vrouwen inderdaad dom zijn, want ze hebben altijd iemand nodig die iets voor hun regelt.

Dit soort vrouwen brengt vrouwen alleen maar schade toe. Laat zien dat je succesvol bent door resultaten te presenteren, en niet continu over je "vrouw-zijn" praten.

hangtiet met knoop | 23-05-19 | 15:47 | 9

@Wiebenick | 23-05-19 | 15:57: Sinds mijn geboorte. Was gewoon zo. Ben er altijd trots op geweest dat het zo is.

hangtiet met knoop | 23-05-19 | 16:44
▼ 6 antwoorden verborgen

Brussel, is dat een afschuifdemocratie?

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 15:46 | 3

Nee, het vierde rijk.

kwark001 | 23-05-19 | 15:48

Nee , een inschuifdictatuur.

ja,diedus! | 23-05-19 | 15:50

blijkt maar weer dat een linksmens niet in staat is zelfstandig te denken maar dat de groep heeft bepaald hoe te denken over Baudet.

yeps | 23-05-19 | 15:45

Alle maatschappelijke problemen toeschrijven aan de opkomst 'extreem rechts, heet dat dan "afschuiffascisme"?

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 15:44 | 1

Ik ken wel een afschuifgeloof.

ja,diedus! | 23-05-19 | 15:45

Afschuifseksismeschaamte........ 3x woordwaarde..... check!

Fatwabuster | 23-05-19 | 15:43 | 2

Geen resultaat voor 'Afschuifseksismeschaamte.
Aldus “Van Dale”.
Sorry Buster....
Leuk gevonden, we kunnen dit niet goedkeuren.

Ruimedenker | 23-05-19 | 15:46

@Ruimedenker | 23-05-19 | 15:46:
En niet te vergeten, een Scrabblebord is maar 15x15 vakjes. Zie ook mijn plempsel verderop

Mubbenschonster | 23-05-19 | 17:33

Voor diegene die denken dat oproepen zoals bovenstaand enig effect heeft, lees de reacties bij Klavertje zijn twitter.
twitter.com/jesseklaver/status/113050...
Zo erg is het nog niet gesteld met den Nederlanders.

Croxifoxio | 23-05-19 | 15:42 | 2

Het meest zorgelijke, vind ik, dat er nog steeds Nederlanders zijn die de tweeds lezen van dat gedrocht.

beter-laat-dan-nooit | 23-05-19 | 16:45

Jesse was al gezakt voor rekenen en nu zakt hij ook nog voor begrijpend lezen. Als dat zo doorgaat blijft hij weer zitten. Gelukkig kan hij altijd nog carriere maken als politicus. Muwahaha. Lutser.

Basil Fawlty | 23-05-19 | 18:19

Had laatst problemen met een kraan onder de spoelbak in het keukenkastje. Wilde graag een vrouwelijke loodgieter maar die was nergens te vinden. Jammer wel.

drs. P | 23-05-19 | 15:42 | 1

Er zijn zelfs geen vrouwelijke goudputjesscheppers te vinden...

Solar666 | 23-05-19 | 15:43

Eef rookte een jointje, nam een lijntje coke en ging eens wat goochelen met woorden.
Een beetje draaien hier, een beetje aandikken daar, een vleugje fantasie en voila, een nat broekje.
Afschuifseksisme. Mooi woord overigens.
Zou Cherry nou echt bedoeld hebben dat vrouwen schuld hebben aan Dé maatschappelijke problemen?
Welnee.
Eefje bediende zichzelf enkel van een vocabulaire orgasme.
Oké Evelien, je hoort er nu helemaal bij.
Zo, nu eerst even wat Inschuifseksisme, het is tenslotte lente.
Ruimedenkster! Waar zit je? Ik wil je Nu!

Ruimedenker | 23-05-19 | 15:42 | 2

Dat is dwangseksisme.

kwark001 | 23-05-19 | 15:43

Het grootste probleem tegenwoordig is metaseksisme.

Sqbar | 23-05-19 | 15:40

Als je overal seksisme in ziet ben je een seksist. Stem op Groenlinks! Wij zijn NIET seksistisch en zijn NIET bezig met seksisme. Wink wink ;)

Want waarom zou je jezelf positioneren op basis van je eigen sterke identiteit of punten waaraan je wilt werken, als je jezelf kunt positioneren door een ander zwart te maken 'en jij bent niet zo'.

Thierry heeft gelijk: die gespeelde morele verontwaardiging moet maar eens afgelopen zijn. En als je jezelf wilt positioneren op deze wijze speel je gewoon een spelletje. Daar mist pas respect voor de burger!

BrokenTipi | 23-05-19 | 15:40

Het volgende begrip is geen sociale constructie: ‘Afschuifseksisme’

RickTheDick | 23-05-19 | 15:40

Ik doe hier niet aan mee. Ik heb afschuifseksismeschaamte.

Pedronegro | 23-05-19 | 15:38

Wat heeft ze veel woorden nodig om haar mening te geven, die redt het nooit op twitter.

mqdv | 23-05-19 | 15:37 | 1

Tegenwoordig mag je 280 characters neerplempen, nog steeds te weinig vrees ik.

Solar666 | 23-05-19 | 15:45

Tonkens heeft net 3000 pleuro ontvangen van de EU.

allesofniks | 23-05-19 | 15:37

Het is geen afschuifseksisme, elke feminist kan u vertellen dat wij leven onder het juk van een patriarchale samenleving. Mannen hebben de vrouwen stemrecht, werkrecht en vrije seksrecht gegeven. Hoe stom was dat!

Solar666 | 23-05-19 | 15:37

Overal waar er meer vrouwen dan mannen werken zijn er tekorten aan geld en mensen . Zoals in het onderwijs en de zorg .
Hoe zou dat komen ?

elevator | 23-05-19 | 15:37 | 3

Omdat vrouwen geen verantwoording nemen en alles afschuiven op de onderdrukking van de patriarchale samenleving lol. Ooit een vrouw horen zeggen dat iets haar schuld was?

Solar666 | 23-05-19 | 15:38

O wat verlang ik naar de tijden waar wetenschappers zich bezig houden met wetenschap.

balustrade | 23-05-19 | 15:37 | 1

Universiteit voor humanistiek, ik weet niet wat ik daarvan vind.

mqdv | 23-05-19 | 15:40

Vrouwen zijn vaak groentjes op de arbeidsmarkt met twee linkerhanden. Ik snap dat artikel wel.

Normpje | 23-05-19 | 15:37 | 1

Vrouwen hebben nu eenmaal meer gaten in hun lichaam, beide linkerhanden zijn geen uitzondering.

Solar666 | 23-05-19 | 15:40

Er is een heel eenvoudige oplossing voor dit probleem. We stoppen gewoon even 100 jaar met de voortplanting. De vrouwen die toch kinderen willen hebben halen een rietje bij de spermabank. De meeste IVF kinderen zijn toch onvruchtbaar, dus de tweede generatie komt er amper. Die kan dan met zichzelf copuleren en dan hebben we een genenpool waarbij het MO kinderspel is. Na 100 jaar is de mensheid wel voorbij.
#MGTOW. Geef de vrouwen en jankerds wat ze willen. Onbeperkte vrijheid, maar dan ook volledig.

Frau Merkel | 23-05-19 | 15:37 | 5

@Frau Merkel | 23-05-19 | 15:52: Als u eet wordt de materie onderdeel van het leven, conclusie leven is een eigenschap van materie mits het op de juiste wijze wordt gestructureerd. De wetenschap is al ver op weg naar de kunstbaarmoeder, verder dan u mogelijk vermoed. Uiteraard hebben wij nog steeds een eicel en zaadcel nodig voor de vorming van de zygote. Leven van scratch up genereren is nog een stap te ver.

Solar666 | 23-05-19 | 16:27

"Er is een heel eenvoudige oplossing voor dit probleem. "

Zo eenvoudig als u het stelt is het maar dat gaat heel eenvoudig nooit lukken. Ga maar eens waarmaken in Afrika. Of bij die volkeren die nog steeds neushoornhoorn denken nodig te hebben etc.
Helaas, 'de wereld gaat aan vlijt en nu ook oppervlakkigheid ten onder'.

Halal gehaktbal | 23-05-19 | 17:24

@Solar666 | 23-05-19 | 16:27: Ja en nee. Er speelt een extra factor mee. Helemaal ben ik er nog niet uit. Het is meer dan het zuiver mechanistische proces van atomen en moleculen. Enzymen verwerken het eten in de bouwstenen die de cellen nodig hebben. Op het niveau daaronder spelen quantum-effecten een rol. Het bewustzijn en de bewuste aandacht heeft invloed. Dat lijkt voorbehouden te zijn aan levende wezens. Er lijkt een patroon in te zitten, maar ik ben nog aan het inlezen. De huidige wetenschap begint dit pas langzaam door te krijgen. Quantum-biologie staat nog in de kinderschoenen, neuroplasticiteit van de hersenen is vaak nog onderwerp van discussie. Het biedt wel verklaringen voor auto-immuunziektes, waaronder kanker, maar ook ontwikkelingsstoornissen die nu nog niet verklaarbaar zijn.

Frau Merkel | 23-05-19 | 17:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij Groenlinks kunnen ze dus duidelijk niet begrijpend lezen.

kwark001 | 23-05-19 | 15:36 | 1

Vrouwen zijn juist beter in staat om begrijpend te lezen. Het probleem zit hem in ideologische blindheid aka cognitieve dissonantie.

Solar666 | 23-05-19 | 15:41

GroenLinks... Whaahahaha

Ray69 | 23-05-19 | 15:34 | 1

GroenLinks.... bah!

langzullenweleven | 23-05-19 | 16:27

Doe mij maar schuifhemerinseksisme.

Kapitein Stijlvol | 23-05-19 | 15:32

Afschuifklimatisme,wat dat betekent weet ik nog niet.

BrutusBosch | 23-05-19 | 15:31

Allemaal de schuld van de Rabobank, oftewel Rabosisme.

_washier | 23-05-19 | 15:31

Inderdaad meer vrouwen in de wegenbouw, lekker straatjes aanleggen.

Rest In Privacy | 23-05-19 | 15:30 | 4

Op de steiger, op het boorplatform, in de rioolput, in de zware industrie... nee doe maar niet komt nooit goed meer met alles wat mannen hebben opgebouwd.

Solar666 | 23-05-19 | 15:42

Op Cuba zag je wel eens bezig als stratenmaker.
Op een plein in de brandende zon in, bij 32 graden in de schaduw, waren ze in de weer met straatklinkers.

Laat emancipatie maar aan het socialisme over.....
Alhoewel, de laatste jaren zie ik ze niet meer.

No guts no glory | 23-05-19 | 16:32

@No guts no glory | 23-05-19 | 16:32: Socialisme is synoniem met armoede en in een armoedige samenleving komen vrouwen er heel slecht van af. Hoe welvarender een land hoe meer vrouwen de kans krijgen dat werkt te doen waar hun interesse ligt. Daarom zie je geen vrouwen op de steigers, in de rioolput, op het boorplatform of in de wegenbouw in landen met een hoog welvaartsniveau.

Solar666 | 23-05-19 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl