Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VPRO betaalt meer dan half miljoen euro aan ontslagvergoedingen

Ach, de VPRO. Het mag wat kosten maar dan heb je ook drie uur lang Simone van Saarloos bij Zomergasten.

Weet je wat trouwens ook een hoop mag kosten? Het VPRO-personeelsbestand trimmer zodat de hele tent een beetje betaalbaar blijft. 529.430 euro om precies te zijn, besteed aan twee ontslagvergoedingen. Een van 334.970 euro aan hoofdredacteur Radio Gerard Walhof en 194.460 euro voor een vooralsnog anonieme "redacteur". Volgens het jaarverslag allemaal "conform het sociaal plan van de publieke omroep". Nou, dat zijn 3.791 OPS VESTEN VOOR ONZE JONGENS HÈ en zoveel jongens hebben we niet eens! 26.471 pakken A-merk seniorenluiers voor onze oudjes. En 529.430 donaties van een euro aan De Ezelsociëteit. Maar goed, dat zal wel weer populisme zijn.

Reaguursels

Inloggen

Kom naar een meet-up in Pakhuis de Zwijger of deel uw ervaringen over 100 jaar rood omroepbeleid bij 'n meet-up in de provincie!!!

LJBrinkhorst | 08-05-19 | 07:56

Saarloos, dat is toch die griet met die dikke neus en dat vieze haar, die alleen maar onzin uitkraamt?

Argyronauta | 07-05-19 | 22:14 | 1

Een eerste klas zweefteef en naar nu blijkt duur betaald.
Ik zou haar doen, maar je kan beter naar de hoeren, dat is goedkoper en die lullen je soldaatje niet slap.

Flappie2006 | 08-05-19 | 03:51

Worden die alles is de schuld van links mensen niet onderhand moe van zichzelf? Ik had niet veel met links totdat het roze leger een nieuwe pispaal had gevonden. Stelletje puistenpuberende pestventjes.

Balgesjaakt | 07-05-19 | 22:03 | 1

Heb ik alleen met 'Hitler komt voort uit links'. Verder roept links het over zichzelf af door rechts te lang te framen, monddood te maken als racistisch, fascistisch, extreem, Trumpbashing etc. En ja, nu is de geest uit de fles. Eigen schuld, dikke bult.

ger1306 | 07-05-19 | 23:41

Er is helemaal niets sociaals aan een 'sociaal plan' van half miljoen.

van heinde en verre | 07-05-19 | 20:53

Als iedereen het erover eens is dat een politicus maar 4 of 8 jaar aan de macht mag blijven........ waarom dan wel tientallen jaren achter elkaar aan de macht in de culturele sector?
Hier komen alle verschijnselen van -macht corrumpeert- dan uiteindelijk ook voor.
Blij dat de nieuwe -mars door de instituties-weer begonnen is.

Peniskokertje | 07-05-19 | 20:44

Linkse mensen zijn niet eerlijk. Maar ze kunnen zich wel goed verwoorden.

Peniskokertje | 07-05-19 | 20:31

Afschaffen deze grote graaipot met "gratis" geld voor deze totaal overbodige NPO. De publieke omroep kan prima geprivatiseerd worden.

sprietatoom | 07-05-19 | 20:14

Graaien is een linkse hobby.
En ook een rechtse hobby.

Het is een hobby van iedereen die op de één of andere manier voor de Overheid werkt of diens gelieerde partijen.

Gewone burgers namelijk komen er nooit voor in aanmerking.

Slechts zij die betaald worden door de Overheid of gelieerde partijen, hebben er blijkbaar recht op.

De gewone burger heeft zoals u weet, nergens recht op. Behalve dan op brieven natuurlijk, de Overheid die middels de brievenbus met de bekende blauwe enveloppen, bij u thuis komt schrapen.

De blauwe enveloppen en die van het CJIB, worden allemaal automatisch aan u verzonden.

Heppie-even-voor-mij | 07-05-19 | 20:09

Is er al een reactie van Koot en Bie...?

F. von Zeikhoven | 07-05-19 | 20:03

Bizar hoe schaamteloos en makkelijk dat variétévolk zich verrijkt met het belastinggeld van de hardwerkende burgerman.

Phreack | 07-05-19 | 19:43

Monsieur Roro, No-No, Ties en Napoleon keuren dit graaiende gedrag ernstig af. De overige ezels hadden geen mening.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-19 | 19:13

Ik zie hier het probleem niet zo. Dit is een overeenkomst tussen de werkgever en de (ex) werknemer.

Red shirt | 07-05-19 | 19:01 | 2

U werkt dan ook bij de NPO.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-19 | 19:12

'Je gaat het pas zien als je het door hebt', zei ooit een wijs filosoof.

Joris Beltsin | 07-05-19 | 19:12

Ach, het is toch maar belastinggeld, dan doen ze toch gewoon nog een maandje herhalingen uitzenden. Het was eerst maar 7 maanden herhaling en nu wordt dat er 8 maanden.

Wat de NPO krijgt van de overheid en van reclame inkomsten 80% naar de salarissen van al die bobo's, die hun zakken vullen op een ongelofelijke manier.

Ze maken niet voor niks steeds zulke korte programma's bij de NPO, dan kunnen ze vaker reclame uitzenden.

Niet links | 07-05-19 | 19:00

De RKK is er niets bij.....

JI-HAAT | 07-05-19 | 18:56

Dat soort bizarre ontslagvergoedingen, what the f*ck is dat eigenlijk voor onzin, die rare graaidealtjes. De meeste mensen gaan gewoon de WW in en daarna de bijstand. En als je het 20 jaar bij een baas hebt volgehouden en de baas schopt je eruit krijg je wat maandjes mee met een hoge belasting, Maar dat is echt geen 3 ton.
Gewone werknemers snappen hier geen reet van, maar die mogen blij zijn als die een fatsoenlijke loonsverhoging krijgen om de stijgende kosten te compenseren.

kloopindeslootjijook | 07-05-19 | 18:30 | 1

Is waarschijnlijk gewoon de oude kantonrechtersformule. Dan kom je bij voldoende dienstjaren makkelijk aan dit soort bedragen.

Zwizalletju | 08-05-19 | 00:02

Ik wist ook niet dat radio zo duur was. Kunnen we niet zelf een leuk radioprogramma maken op een FM of AM bakkie? Dat kan heel autorijdend Nederland dan ook beluisteren en meelachen met alle comments.

Jezus_Boeddha | 07-05-19 | 18:29 | 3

Vroeger was er de Concertzender op de NPO, die hebben ze bij de NPO er ook uitgewerkt. Logisch, die konden voor 2 ton per jaar radio maken, voornamelijk BUMA-kosten waarschijnlijk. En goed ook nog.

kloopindeslootjijook | 07-05-19 | 18:34

Er werd een hoop mooie radio gemaakt. Maar jullie zitten allemaal liever op je telefoontje te loeren.

Fantabulosa | 07-05-19 | 18:35

@Fantabulosa | 07-05-19 | 18:35:
Nou, sinds kort is er iets 'nieuws' ; podcasts.
Eerst radio 5 helemaal slopen want dat is radio voor luisterende oren en die zijn er niet veel, maar nu hebben we podcasts.

kloopindeslootjijook | 07-05-19 | 18:39

Voor een half miljoen hadden ze de halve VPRO kunnen ontslaan. 3 maanden voor jou, 3 maanden voor jou, en 3 maanden voor jou. Iedereen even onder zijn stoel kijken. Ja, 3 maanden ontslagvergoeding.

Osdorpertje | 07-05-19 | 18:28 | 1

Hé, Oprah.

GKJP | 07-05-19 | 18:50

De VPRO: ooit een bolwerk van mensen die het systeem en de gevestigde orde bekritiseerden en flink op de hak namen. Een soort GeenStijl maar dan in de vorige eeuw. Toegegeven, ik keek er graag naar maar tegenwoordig is het rebelse er van af en is het verworden tot een toevluchtsoord van lui die de gevestigde orde naar de mond praten. Het eerste Islamkritische programma moet daar nog gemaakt worden terwijl het Christendom altijd een geliefd object van spot was. Het smijten met gemeenschapsgeld past helemaal bij het huidige VPRO.

Amsterdamsko | 07-05-19 | 18:28 | 7

“Het smijten met gemeenschapsgeld past helemaal bij het huidige VPRO.“
Wat een dom gelul. Wat verwacht je nou, dat mensen voor een boekenbon en een flessie wijn komen werken? Als je een omroep wil, en vele mensen willen dat nu eenmaal, dan betaal je gewoon normale salarissen. En dan loop je wel eens tegen ontslagvergoedingen aan. Andere bedrijven lopen daar ook regelmatig tegenaan. En uiteindelijk betaal jij als burger altijd de prijs. Of via belastingen of via een stijging van de verkoopprijs. Maar betalen zul je. Ook bij de commerciele omroepen. Want wie betaald uiteindelijk die dure reclamefilmpjes rondom die pauperprogramma’s nu eigenlijk? Jij en ik toch?

Wolfje_Tungsten | 07-05-19 | 18:45

@Wolfje_Tungsten | 07-05-19 | 18:45:
Niet als je geen Unilever rommel koopt. Da's het mooie bij de commerciëlen: je hebt een keuze. RTL/SBS = democratie, NPO = dictatuur.

Festen | 07-05-19 | 18:54
▼ 4 antwoorden verborgen

VPRO is toch links? Goed te merken.

Jezus_Boeddha | 07-05-19 | 18:26

Simone van Saarloos. Het peilloos pompeuze niets.

superjan | 07-05-19 | 18:25 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

De fokking schaamte voorbij. Onbegrijpelijk dat regeringen dit soort idioterie toestaat en ook nog eens blijft financieren. Te gek voor woorden.

drs. P | 07-05-19 | 18:25

Het is moeilijk om een oordeel te vellen over gevallen waar je de achtergrond niet van kent. Ik denk altijd maar: zou ik die mensen willen ruilen? Nee dus.

Sinaslolly | 07-05-19 | 18:23

Doet GS zelf ook aan ontslagvergoedingen?

Binnenbaan | 07-05-19 | 18:23 | 2

zal wel maar is geen uit belastinggeld betaalde omroep

langzullenweleven | 07-05-19 | 18:24

en is die dan in euro's of nlg's?

Binnenbaan | 07-05-19 | 18:24

Contracten afgesloten door windbuilen plus de Nederlandse arbeidswetgeving.

van Oeffelen | 07-05-19 | 18:21

Mwoah, 't is maar hoe je het bekijkt, hoe graag wil een werknemer van zijn personeel af. Het is dat mijn werkgever het niet betalen kan.....

GKJP | 07-05-19 | 18:20 | 2

Precies,slaat nergens op. Je moet vrij zijn in het aannemen en loslaten van je personeel.

miko | 07-05-19 | 18:33

@miko | 07-05-19 | 18:33:

Yep, zo wordt ik geacht klanten met bepaalde egards te behandelen. Pfff, weinig kans, ik ben mezelf en zal ze ook altijd 'eerlijk' behandelen, oftewel zeggen wat ik denk. Helaas levert dat meer klanten op dan dat het kost...

GKJP | 07-05-19 | 18:38

Ontslag vergunning en dan betalen, tja zo gaat dat in Nederland, en dan na de handdruk ook nog een WW krijgen. Hatsjikidee.
Maar wedden dat de meeste hier nu wel commentaar hebben maar al het hun eigen suffe baantje betrof ook op hun rechten zouden staan.
Ontslag moet gewoon een maandsalaris zijn en een week extra voor elke tien jaar. Niks meer niks minder.
Gewoon, hier is je salaris voor deze maand en nu opgesodemieterd.

miko | 07-05-19 | 18:19

www.villamedia.nl/artikel/vpro-moet-o...

De omroep stapelde volgens Kantonrechter Sjef de Laat in het arbeidsconflict fout op fout en kwam toezeggingen om het conflict op te lossen niet na. De rechter noemt de handelwijze van de VPRO ‘ernstig verwijtbaar’. Zo nam bijvoorbeeld Gerard Walhof, hoofdredacteur radio bij de VPRO, ondanks herhaalde verzoeken geen standpunt in in het arbeidsconflict. Pas tijdens de rechtszitting zei Walhof dat hij eindredacteur Van den Bosch steunt.

pendajo | 07-05-19 | 18:18 | 2

Wat maakt het uit, het is immers toch hun geld niet. Het is slechts belastinggeld.

goedverstaander | 07-05-19 | 18:20

En Philip Freriks, reeds?

ger1306 | 07-05-19 | 18:21

De NRC noemt Van Saarloos 'filosofisch, verwarrend, gedurfd". Dit soort intellectuele aspiraties noemen wij thuis altijd gewoon "gelul van een dronken aardbei". Het is vast een kwestie van perspectief.

MickeyGouda | 07-05-19 | 18:18 | 6

'Verwarrend' moet 'verward' zijn denk ik. Wat kan dat mens slap lullen zeg, niet te filmen.

JJMS | 07-05-19 | 18:55

Dat waren J en vE op hun LP mooie meneren.

Willem_Oltmans | 07-05-19 | 19:18

@Willem_Oltmans | 07-05-19 | 19:18:

Ah, dan heeft mijn man 'm daar vandaan. Ik moet het oeuvre van de heren toch nog maar eens integraal beluisteren. Wellicht zitten er nog meer van dit soort bruikbare uitspraken in.

MickeyGouda | 07-05-19 | 19:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Columnist Snijders schrijft paar weken geleden nav PAF: 'voor mij hoeft Baudet niet dood of monddood gemaakt te worden'.
Maw het staat u vrij daar anders over te denken en zal u niet tegenhouden het wel te doen en daar begrip voor te hebben en het niet af te keuren.....

ger1306 | 07-05-19 | 18:13 | 4

@De Libertariër | 07-05-19 | 18:19: Hij zegt het in een colum en ik vind het beschaafd haatzaaien en oproepen tot geweld in het kader van als je Terry dood wil schieten zeg dan paf. Hij keurt het niet af. Dus vh soort: hij maakte het er zelf na(v Gogh).

ger1306 | 07-05-19 | 18:29

Los van de taalkundige ontleding snap ik de link met het topic niet echt.

Buerman | 07-05-19 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

wat is Simone toch een lelijke kerel.

pendajo | 07-05-19 | 18:11 | 1

Hopelijk is Simon Zaadloos?

Lohengrin | 07-05-19 | 18:42

Maar de vraag is: is er ook al een reserve aangelegd voor het ontslag van die Sunny Bergman-kliniek?

Joris Beltsin | 07-05-19 | 18:08

Voorzittertje pakt circa 150.000. In mijn tijd was dat een erebaantje deo volente... graties, dus.

ger1306 | 07-05-19 | 18:08 | 9

Maarja voor 150000 krijg je wel iemand die het verschil kent tussen deo volente en pro deo. En da’s ook wat waard.

Wolfje_Tungsten | 07-05-19 | 18:48

@Wolfje_Tungsten | 07-05-19 | 18:48: Hahaha, ken het verschil echt wel en voor 150 had ik het ook echt niet gemaakt, dit is vrije tijd, vogel. Maar wel leuk, en nog bedankt onfray.

ger1306 | 07-05-19 | 19:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Andermans geld is snel uitgegeven!

Tikkie Terug | 07-05-19 | 18:06

Als iemand niet functioneert dan kom je via de rechter wel goedkoper van zo iemand af. Dit stinkt. Dit is gewoon iemand die misbruik maakt van de regels omdat ie bijvoorbeeld vervroegd met pensioen wil en iemand ander die hem dat gunt in de hoop zelf ook ooit van zo’n regeling gebruik te maken of omdat ze bevriend zijn

Osdorpertje | 07-05-19 | 18:06 | 3

Als ze contractueel een ontslagvergoeding vastgelegd hebben dan helpt een rechter ook niet veel. Maar dan is het nog steeds gegund.

Joris Beltsin | 07-05-19 | 18:15

@Joris Beltsin | 07-05-19 | 18:15:
Als jij niet functioneert dat kan de rechter bepalen dat zo’n contractuele ontslagvergoeding niet van toepassing is. Er zullen heus wel clausules in het contract staan de specificeren wanneer zo’n ontslagvergoeding niet van toepassing is.

Osdorpertje | 07-05-19 | 18:19

De hoge vergoedingen voor televisiemakers is één van de redenen waarom het kijk- en luistergeld is afgeschaft. Je kunt nu niet meer zeggen: 'Hier ben ik tegen, ik betaal niet meer.' Een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid. Nu komt het uit de algemene middelen dus is het minder zichtbaar.

Van mij mogen ze het weer invoeren. Want je betaalt dit alleen voor NPO 1, 2 en 3 en de NPO radiozenders. Dus een zenderpakket zonder deze kanalen en je kijkt gratis.

goedverstaander | 07-05-19 | 18:05 | 2

Welnee. Een briefje met fikse aanmanings- en incassokosten uit naam van het CJIB maakt van de meeste Nederlanders hele brave betalers.

Joris Beltsin | 07-05-19 | 18:11

@Joris Beltsin | 07-05-19 | 18:11: Daarom zou je zoiets ook georganiseerd moeten doen.

goedverstaander | 07-05-19 | 18:19

Is dit allemaal nog een nasleep van dat programma van Argos over het mislukte fotorolletjes van Srebrenica en het niet uitzenden daarvan? www.trouw.nl/home/rechter-tikt-vpro-o...

RickRD | 07-05-19 | 18:01

Misdadig hoe geld van de gemeenschap keer op keer verkwist wordt.

Bvdb | 07-05-19 | 18:00

Walhof was vroeger verantwoordelijk voor alle popprogramma’s op radio en TV. Spleen, Jonge Helden, Nozems a gogo, Frontline, Backline etc etc. Instituut die man, dat ‘ie nog leefde.

Wolfje_Tungsten | 07-05-19 | 17:58 | 2

Dus het klopt dat hij tegen zijn pensioen aanzit?

pendajo | 07-05-19 | 18:14

Filmpje gezien en me vooral afgevraagd:

Was Simone vroeger Simon..?

Padjepejer | 07-05-19 | 17:58

Programma nooit gezien, want geen televee. Misschien maar goed ook. Van die pica hierboven alleen al krijg ik overal jeuk.

Ramses Sappie | 07-05-19 | 17:58

Al een tijdje niets meer gehoord van Simone 'kan je zien dat ik geplast heb?' van Saarloos. Is ze nog actief of zit ze inmiddels gesloten?

Zenzeo | 07-05-19 | 17:53 | 1

Die Saarloos..... die plast toch staande?

Fatwabuster | 07-05-19 | 17:54

Deugen, het kost ons veel. De lieden die dit soort contracten opstellen per direct de laan uit. De kabeltrekker krijgt ook maar een oproepcontract. Die rooien denken nooit aan mensen op de werkvloer.

Mammeloe | 07-05-19 | 17:53

Wat maakt het allemaal uit........ de belastingbetaler past wel eventjes bij.... geen probleem en graag gedaan!

Fatwabuster | 07-05-19 | 17:52

Niets aan het handje. Wordt gewoon betaald van ledengeld hoor. Net als de jeaup, je weet zelluf.

Kukooo1 | 07-05-19 | 17:51

Gaat lekker hoor belasting poet over de balk smijten.

Jacktheflipper | 07-05-19 | 17:49

Nee, maar bijstandstrekkers worden streng gecontroleerd of ze 's avonds bij iemand eten of slapen. Ziek land.

dr Rechts | 07-05-19 | 17:44 | 2

Ja , het feest van de elite moet toch ergens van betaald worden en wat is makkelijker dan grote aantallen weerlozen ?

daytripper | 07-05-19 | 17:47

Terecht, want wellicht kan diegene bij wie die bijstandstrekkers eten en/of slapen ze ook gewoon onderhouden. En, zo ja, dan scheelt dat toch weer een hoop geld, dat de gemeente dan weer kan uitgeven aan nuttige dingen, zoals [vul hier zelf iets in].

kweethetooknietbeter | 07-05-19 | 18:27

Hier opzichtig reclame maken voor seniorenluiers: a. niet de doelgroep b. de manier waarop altijd -1.
Mocht bovenstaande incorrect zijn Joris dan "?gclid=EAIaIQobChM..." uit de url en ga 'n cursus Internet involgen.

Boris die Sauertopf | 07-05-19 | 17:44 | 4

Nou. Die algoritmes zijn anders verdomd betrouwbaar. As ik die persoonlijke ontboezemingen van menig reaguurder lees dan krijg ik toch wel de indruk dat dit een hangplek is voor oudere mannen - en een paar vrouwen uiteraard. Bij velen zal incontinentie al op de loer liggen.

Joris Beltsin | 07-05-19 | 18:05

@Joris Beltsin | 07-05-19 | 18:05:
Klopt. Maar alleen als ik moet lachen, dan denk ik: "oh, oh, mijn blaas!"

kweethetooknietbeter | 07-05-19 | 18:20
▼ 1 antwoord verborgen

De volledige NPO met onbepaald verlof sturen, wat kost dat? Bij voorbaat een positief uitvallende businesscase.

Joffri | 07-05-19 | 17:44

Fijn links gedachtengoed.

antagonist | 07-05-19 | 17:40

van kooten en de bie had ik het wel gegund

Meesteres Belgie | 07-05-19 | 17:38

De diamanten handdruk is de nieuwe gouden handdruk.

Ruimedenker | 07-05-19 | 17:37

En ze dan als zzp-er/extern adviseur weer aannemen...

boerk | 07-05-19 | 17:35

We zijn om toch een beetje sociaal te zijn al jaren tientjeslid van deze club en in deze hoedanigheid werden wij door een fondsenwerver gebeld of we niet iets meer wilden doneren opdat de VPRO betere programma's kon maken. Toch maar niet gedaan...

eerstneukendanpraten | 07-05-19 | 17:35

Ik ga voor 2 miljoen!

Kaas de Vies | 07-05-19 | 17:35

81K is toch de max. transitievergoeding.?
Laat Mathijs dan in vredesnaam maar in dienst blijven....

Ruimedenker | 07-05-19 | 17:35

Zie er geen kwaad in eerlijk gezegd.

Willem_Oltmans | 07-05-19 | 17:34 | 1

Nee ik ook niet. Deze bijstandstrekker hoeft het ook niet op te hoesten.

azijnseikerT | 07-05-19 | 17:52

Ies talent!

LuNaTeeQ | 07-05-19 | 17:34

Daar betaal ik toch geen belasting voor? Dit soort melkertbanen... dit zijn de debielen die me in dure auto's voorbij rijden naar strand als ik naar werk fiets! Absurd hoge bedragen voor de debiele omroep. *groen van jaloezie, geel van het onrechtsgevoel* :P

ConfuZor | 07-05-19 | 17:33

Day valt toch best mee?

De Eierbal | 07-05-19 | 17:30 | 1

Nou ik vind dit niet kunnen.

knutsel_ | 07-05-19 | 17:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken