Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fopke Hoekstra: “Duitsland moet EU veroveren”

Twee wereldoorlogen verliezen en dan alsnog met CDA-steun het continent veroveren. Hier is uw nepnieuws du jour

Dit past iets te goed

Deze zomer gaat Sybrand Buma over de Leeuwardse grachten staren als nieuwe burgemeester, en neemt Wopke Hoekstra het gristenstokje over bij de CDU het CDA. Die erft echter een totale puinhoop want demense zijn migratiemoe, aan het klimaatkankeren en Brusselbeu. Wat te doen, wat te doen? Nou. Fopke Fopstra gaat vandaag in Duitsland vertellen dat *zij* het allemaal maar op moeten lossen met dat klimaat en die grenzen en het leiderschap van het Europese continent, en die speech vol campagnepraatjes en politieke retorieke luchtfietserij (details onbelangrijk, gaat toch allemaal nooit gebeuren) heeft ie naar de Staatsomroep en alle MSM ge-cc’t, die hedenmorgen allemaal doen of dat nepnieuws, echt nieuws is. “Zijn er al reacties?” vroeg de presenteerpik van Grindpad FM op onze badkamerradio aan een Duitslandcorrespondent, over een campagnepraatje van een nuffige Nederlandse nobody dat nog niet is uitgesproken, en wij stonden spontaan bloksnorretjes op de bovenlip te schuimbekken met de tandpasta. FACEBOOK! Grijp eens in bij dit opportunistische nepnieuws van alle kanten!1!!

Reaguursels

Inloggen

Hoe slechter de lijsttrekker van het CDA hoe beter. Ze worden zo nog meer weggevaagd.

autocraat | 08-05-19 | 00:30

G*dT, quo usque tandem abutere, Hoekstra, patientia nostra?
Verkiezingen voor het reizende EU-circus komen eraan. De netto-betalers zijn de klos. Eppink noemt ons met Duitsland de pinautomaat van de transferunie...
Wanneer de euro valt... après nous le déluge!
*CcMed*

kapitein oosterlng | 07-05-19 | 20:20

Fopje weet blijkbaar niet dat Polen anderhalf miljoen vluchtelingen heeft. maar daar maak je in de EUSSR geen promotie mee. Bij de duitsers aars likken idd wel. Maar de wereld vreemde Wop is de verkiezingsuitslag van maar in EUSSR stijl al weer vergeten. Wat dat betreft een echte merkel.

Winston1 | 07-05-19 | 19:14 | 1

Vluchtelingen uit de Ukraine btw, zijn geen moslims, en niet op uitnodiging van merkel. btw. Hoor je bij de staats propaganda nooit iets over.

Winston1 | 07-05-19 | 19:52

Wopke Macron komt net kijken en wil nu al met de grote jongens meedoen.

oakmont | 07-05-19 | 19:10

De Dikke Lul band bestond uit 3 leden. Zo heb je anno 2019 Jetten, Klaver & Hoekstra. De Dikke Lul Band 2.0 ... Viktor Orbán for president trouwens, meneer Hoekstra

Fi-Bu-Bla | 07-05-19 | 18:05

Hoekstra is een oetlul; hij probeert zich enkel te profileren als opvolger voor Sybrand H.B. die zoals steeds meer bekend wordt, naar Leeuwarden vertrekt, om daar burgemeester gemaakt te worden. Al dat gezeur van mijnheer Hoekstra slaat nergens op. Een tijdje geleden zou er volgens H. geen EU begroting komen. Nou hij komt er wel, al gaat Fopke op zijn kop staan. de M&M's hebben in die zin besloten en als Fopke door deze twee wordt bevolen te springen, dan kan hij enkel vragen: "hoe hoog".

oliebolletje123 | 07-05-19 | 16:08

De terminologie rond 'Europees leger' is ideologisch. Hoekstra zoekt en ziekt aan 'de grenzen' zonder duidelijk te maken wat hij bedoelt. Het zijn van die economische reflexen die reageren op de volstrekte nutteloosheid van de NAVO. Opeens moet die uitgeleefde organisatie weer leven ingeblazen worden. Nee, zoek versterking van de economische banden met Eurazië en iedereen wordt er beter van. Dit gewafwaf is tandeloos.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-05-19 | 15:03 | 1

Het Europese deel van de NAVO is idd uitgeleefd. Vandaar dat de usa aanspoort tot investeringen.

Mart6037 | 07-05-19 | 16:06

Of ik het nu helemaal met hem eens ben of niet, die Hoekstra krijgt van mij toch altijd het voordeel van de twijfel. Hij verdiende ongestoord een miljoentje per jaar, zonder dat iemand m lastig viel. Daar is hij mee gestopt om de politiek in te gaan met al het gezeik wat erbij hoort en veel minder geld. Dan moet je ergens een idealist zijn.

Hunter S. Thompson | 07-05-19 | 14:23

de gulden gekoppeld aan de Deutsch Mark, das war einmal. En om nu te kiezen voor Frankrijk of Duitsland . Duitsland natuurlijk dat ligt economisch dichter tegen Nederland aan. En 23 mei vooral niet stemmen op de voorstanders D66, GroenLinks, PvdA en Denk van de ever closer union, maar op VVD, PVV, CDA, SP, ChristenUnie, PvdD, 50Plus, SGP, FVD die een verdragswijziging willen

HetOorAakel | 07-05-19 | 13:15 | 2

vvd is d66 in de eu, dus stemmen op vvd is net zo dom en moet je ook niet doen.

Energya | 07-05-19 | 13:19

@Energya | 07-05-19 | 13:19:
Daar heb je gelijk in, daarnaast pleegde cda met Balkenende gristelijk verraad met invoering EU grondwet-verdrag van Lissabon. Er blijven in de harde kern 2 partijen over waarvan een in aurora borealis komeetachtige opkomst die eurosceptisch zijn danwel nexit hebben geroepen. er is electoraal hoop zij het een sprankje om op de EU noodrem te trappen

HetOorAakel | 07-05-19 | 13:54

Ben gestopt vanochtend met luisteren toen ik hoorde dat hij een versterking van een Europees leger wenst(?).
Als er iets is dat ik niet wens is het een Europees leger.
De NAVO/NATO heeft zijn waarde aantoonbaar bewezen, dat dienen we te koesteren.
Elk ander vehikel staat direct bloot aan de wanen van Frambozen en op termijn als ze de laatste schaamte van zich afgeborsteld hebben, het Herrenvolk.
Zie het beeld van "commandant Guy Verhofstadt en korporaal Van Baalen op het Maidanplein aan het hoofd van de troepen, gruwelijker dan dat kan ik nu even niet bedenken.
Je hebt wel gelijk je buik vol.
Kortom, goedemorgen Fopke en bedankt, u bent af.

bwanabanjo | 07-05-19 | 12:32 | 3

Voel jij je nog veilig in de NAVO met een President in Amerika die elk moment per Tweet kan besluiten uit de NAVO te stappen. Hoe moeten we ons dan verdedigen?

Meneerdemesmeaker | 07-05-19 | 13:10

De NAVO is een tool van de VS om zijn geopolitieke agenda te vervullen. Zonder NAVO zouden we beter af zijn. youtu.be/HcNVC44rFTc

paarsislelijk | 07-05-19 | 15:29

@paarsislelijk | 07-05-19 | 15:29: Wat is je alternatief? Een Europees leger? Of onze eigen landsgrenzen weer in ons eentje verdedigen, net als in mei 1940?

Meneerdemesmeaker | 07-05-19 | 16:48

Ooit was het zomer en toen schudde VVD partijideoloog Stef Blok het een en ander uit zijn mouw. Nu is het blauwbekweer en gaat CDA's Hoop-In-Bange-Dagen roffelen en schoppen tegen het zeer van de EU. Wopke verstaat de tekenen van de tijden niet. Die tekenen zijn boreaal gestemd: Duitsland kijkt aan de kust van Kiel over de Oostzee. Duitsland is het zat om naar al die zuidelijke sneue economietjes om te zien.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-05-19 | 12:31

Voor de objectiviteit toch ook maar even het interview met Hoekstra in de Volkskrant met Hoekstra lezen?
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Daar staat toch echt heel iets anders dan wat hier op GS wordt beweerd. Kortom wie komt hier nu met nepnieuws?

Meneerdemesmeaker | 07-05-19 | 12:23

Goede morgen.
Wobke komt Manfred Weber helpen.

Of de Duitsers even niet zo moeilijk willen doen over de bankenunie.
Want geen zorgen hoor, we blijven aan de geldkraan zitten.
Vertrouw ons maar, want wij zijn godvrezende nette mensen.

Zoals Jan Peter "Ich bin ein Lissabonner" Balkenende.

Ben-Bataaf | 07-05-19 | 12:06 | 5

@Ben-Bataaf | 07-05-19 | 12:50: Dat staat er, maar er staat ook bij dat er dan strikte controles moeten komen op begrotingstekorten Zuidelijke landen. Die controles zijn er nu niet, maar we moeten wel bijspringen als het mis gaat (Griekenland). Ook vermeld je er niet bij dat hij zegt dat Duitsland het initiatief minder moet overlaten aan big spender Frankrijk en dat er meer geld moet naar grensbewaking om illegale immigratie tegen te gaan. Door dat er allemaal niet bij te zeggen ruk je de boel uit de context en verspreid je fake nieuws.

Meneerdemesmeaker | 07-05-19 | 13:08

@Meneerdemesmeaker | 07-05-19 | 13:08:
Ik zeg dat hij iets zegt in de trant van:
Vecht niet tegen die bankenunie, laat dat maar aan ons over, want wij draaien de geldkranen wel dicht bij ongehoorzame landen.
Is geen woord aan gelogen.

Ben-Bataaf | 07-05-19 | 14:44

@Ben-Bataaf | 07-05-19 | 14:44: Als Italie haar begroting nu uit de hand laat lopen zijn wij de klos zonder dat we daar wat aan kunnen doen. Met strakke regels van een bankenunie zijn we beter beschermd.

Meneerdemesmeaker | 07-05-19 | 17:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Heil Hoekstra.
Nou nog een leuke hond uitzoeken op advies van die ene gemeente, tegen de niet=duitsers zogezegd, en hij is er helemaal klaar voor.

elfenstein | 07-05-19 | 11:55

In de jaren ‘30 was er ook een partij die vond dat Duitsland in Europa de leiding moest nemen.

Stormageddon | 07-05-19 | 11:54 | 7

@PopeyeKamper | 07-05-19 | 13:55: Jij denkt dat we voor de EU helemaal onafhankelijk opereerden? Nooit gehoord zeker dat DNB het valutabeleid van Duitsland altijd 1:1 volgden. Verder kun je je verdachtmakingen gewoon achterwegen laten hoor. Komt een beetje dom over zo'n reactie.

Meneerdemesmeaker | 07-05-19 | 14:45
-weggejorist-
Doe-ff-Normaal | 08-05-19 | 00:48
-weggejorist-
Doe-ff-Normaal | 08-05-19 | 00:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Zolang valse bejaarden als Van Agt, Wijffels en Hirsch Ballin nog steeds de koers van het CDA bepalen, moet je alles wat de huidige lichting lult met kilo's zout nemen.

gestoptmetroken | 07-05-19 | 11:34 | 6

@Meneerdemesmeaker
Ik ben niet verantwoordelijk voor de verdeeldheid die ontstaan is toen het Rijk onder vreemde heerschappij gebracht is, tegen uitdrukkelijk mandaat van het volk in. En ik zou een beetje voorzichtig zijn met wie jij een landverrader noemt. Denk maar niet dat ik je niet door heb, slet.

LiniaalRectaal | 07-05-19 | 17:15

@LiniaalRectaal | 07-05-19 | 17:15: We zijn niet onder vreemde heerschappij gebracht. Je maalt. Je doet zonder dat je het zelf doorhebt precies wat de Chinezen en Russen willen. Voor verdeeldheid zorgen en Europa verzwakken.

ArjenZH | 07-05-19 | 22:05

@ArjenZH
De EU is een vreemde macht, internationale verdragen gaan boven de eigen wetten, daarom hoor je ook steeds vaker 'mag niet van Brussel'. Maar dat is praten tegen een muur bij jou.
*noteert ArjenZH op lijst met aliassen* #noteventrying

LiniaalRectaal | 07-05-19 | 22:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Het enigste wat ik nu nog over het cda kan zeggen is dat ook deze overbodige partij de weg TotaaL kwijt is.

Tiltetapper | 07-05-19 | 11:34 | 1

Enige

Oetiohnegentechnik | 07-05-19 | 11:59

brullend spuitijzer | 07-05-19 | 11:24
Autor maar toe = autoriteit uit te stralen
Leve de Anderoid spellingscorrectie #grrrrr

brullend spuitijzer | 07-05-19 | 11:29

Hoezo moet Duitsland weer leidend zijn? Laat Nederland maar leidend zijn, zoals destijds met het Pruisen van voor het Keizerrijk.

Alexander des Burgus | 07-05-19 | 11:28

brullend spuitijzer | 07-05-19 | 11:24
• tablet begon opeens zelf te versturen?! •
....... weet ik wel waar ik voor zou kiezen #levedefrexit #groenhesje #banlieu #algerijnen

brullend spuitijzer | 07-05-19 | 11:27

Ach, als ik moet kiezen tussen het hedendaagse Duitsland met Angela "Wirschaffendas" en het hedendaagse Frankrijk met een president die inmiddels zó gefrustreerd is omtrent zijn fnuikende onvermogen dat-ie zich om toch nog iets van autor maar toe is gaan leggen op het afsnauwen van Nederlandse kindertjes die hem Emmanuel noemen

brullend spuitijzer | 07-05-19 | 11:24 | 1

Angela Merkel: de slechtste bondskanselier ooit.

VanBukkem | 07-05-19 | 14:58

Ik mag ook hopen dat Wopke, als hij in Brussel moet zijn, klimaatvriendelijk met het OV naar Brussel reist. Laat hij vooral bij het overstappen op Brussel Noord wat aandacht schenken aan de 250 kansenparels die daar bivakkeren. Geen asielzoekers en ook geen Belgen, nee, dat niet. Het zijn ras-Brusselaars geworden. Ze ZIJN daar gewoon en de hoofdstad van de EU weet niet wat ze er mee moeten. Grensoverschrijdende problemen moet je immers door de EU laten aanpakken?
Snuif die pislucht, Wopke! Voel de schurft! Inhaleer de TB-bacterie! De multiculturele samenleving in optima forma.

JvanDeventer | 07-05-19 | 11:16

Uit de uitlatingen van Wopke wordt duidelijk dat hij in alle belangrijke zaken meer van hetzelfde wenst. Ik vind het ook leuk dat hij vindt dat Duitsland en Frankrijk "de leiding" moeten nemen in Europa. Wopke vindt dus niet dat de EU verstandige dingen moet doen; nee, Nederland biedt zich aan als gehoorzame onderdaan van Duitsland en Frankrijk. Goed bezig, Wopke. Ik weet waarop ik in elk geval NIET moet stemmen.

JvanDeventer | 07-05-19 | 11:09

Tja, ik hoorde Wopke vanochtend op de staatsradio. Er zijn landen in Europa die wat minder happig zijn op het toelaten van immigr... vluchtelingen(sorry). En die moeten, als ik het goed begrijp van Wopke, weer/meer door de Duitsers in het gareel getrapt worden opdat ze ook weer/meer vluchtelingen opnemen.
Het is klaarblijkelijk nog steeds niet bij Wopke doorgedrongen dat de Europeaanse belastingbetaler een beetje vluchtelingenzat begint te raken.

VanBukkem | 07-05-19 | 11:01 | 4

Een tientje betalen om een daalder subsidie te krijgen, is al een hele slechte deal op zich. Maar om die daalder dan weer te stoppen in een steeds maar groter wordend (niets aan de maatschappij toevoegend) gat, is ronduit belachelijk.

EUrofoob | 07-05-19 | 11:34

@Beste_Landgenoten | 07-05-19 | 11:26:
Ik denk dat de EU er sterk op vooruit zou gaan als alle lidstaten zich meer als "Freeloaders" zouden opstellen. Op alle beleidsterreinen.

JvanDeventer | 07-05-19 | 12:01

@JvanDeventer | 07-05-19 | 12:01:
Nou dat lijkt me dus niet. dat is het einde van de EU natuurlijk. Waarschijnlijk exact je bedoeling. Maar waarom dat beter zou zijn dan Europese samenwerking, dat mag je mij dan eens gaan uitleggen.

Beste_Landgenoten | 07-05-19 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik las dat Wopke juist de Duitsers maande eens wat minder angstig te doen over een bankenunie, juist omdat Duitsland als een bok op zijn eigen haverbanken zit.

Beste_Landgenoten | 07-05-19 | 10:57 | 2

ergens hebben de duitsers wel gelijk, een bankenunie met de rest van europa komt feitelijk neer op het wagenwijd openzetten van fort knox en al je mexicaanse vrienden te bellen. Wopke heeft iets teveel MegalomaanDictatoriaalManiakaleAriers pilletjes genomen.

elfenstein | 07-05-19 | 12:03

@elfenstein | 07-05-19 | 12:03:
Ik denk dat het erg meevalt. Vergeet niet dat Duitsland enorm veel verdient aan de euro. Middels dat enorme handelsoverschot.

Beste_Landgenoten | 07-05-19 | 12:18

Het is weer verkiezingstijd, dus tijd voor de populistische horlepiep.
Weer zijn er kuddes ezels die er weer intrappen.

Dzjengis-Somebody | 07-05-19 | 10:53 | 2

Daarom moet je ook paarden nemen, djengis khan wist dat wel.

elfenstein | 07-05-19 | 12:09

@elfenstein
Hij wist ook wat je met moslims moest doen.

Musashi | 07-05-19 | 12:15

ik als rasechte Fries zou hem willen verzoeken om zijn Friese naam in te leveren, ben al blij dat hij niet in Friesland is geboren.

Fedde71 | 07-05-19 | 10:33

Eerst maar eens excuses aanbieden voor moslimimmigratie.

dr Rechts | 07-05-19 | 10:29 | 1

Bij voorkeur op traditioneel Japanse wijze.

Musashi | 07-05-19 | 10:39

Weer zo'n -per ongeluk - omhoog gevallen "politicus", die voor Nederland nog geen moer gepresteerd heeft.
Gereformeerden in de politiek: " dat zijn altijd de hele erge"!
In de gaten houden dus deze koekenbakker.

outdoor | 07-05-19 | 10:24

ik zie Blondi al enhousiast kwispelen

De-Canadees | 07-05-19 | 10:14

De snelste aanstaande dood van de EU gaat via Timmermans, die heeft alleen wat inhoudsloze taalversjes aan boord, dus aan de doorgeslagen waanzin en EU-machtswellust komt spoedig een einde, gaat wel een paar jaar heftig worden want de ECB zal in de onrust geen vrachtauto's geld meer bijdrukken.

grindbak | 07-05-19 | 10:11 | 1

De Britten hebben groot gelijk dat ze eruit stappen... na juni zijn Timmermans en Rutte (opvolger van Juncker) de baas in Brussel.
Hou mijn hart vast - hoe is de EU en Nederland over 5 jaar?

sociaal_econoom | 07-05-19 | 10:31

@Mart6037 | 07-05-19 | 09:57: Madeleine van Toorenburg (CDA) is voor het Marrakech pact.

Met Marrakesh wordt het nog erger - we zijn nu verplicht om illegalen en daklozen onderdak plus zakgeld aan te bieden.
De wethouder van GroenLinks in Amsterdam is hiermee nu begonnen, hij is op zoek naar kamers en woonruimten voor uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen.
Er is geen hond die protesteert... VVD niet, CDA niet, de ChristenUnie en SGP ook niet.
Alleen PVV en FvD - de rest is allemaal links.
We gaan hier dingen meemaken wat we na de oorlog nog nooit hebben meegemaakt.

sociaal_econoom | 07-05-19 | 10:11 | 5

@Theo-Pim-Riv | 07-05-19 | 10:20:
PVV is veel te eenzijdig - zij leggen het accent op moslims.
Het probleem zit bij Den Haag en Brussel - zij maken met hun migratie en klimaatbeleid de toekomst onmogelijk.

sociaal_econoom | 07-05-19 | 10:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland moet gewoon een enclave worden van Beieren. Prachtige cultuur, schoon en aardige mensen. En niet te vergeten: ze zijn trots op zichzelf. Dat is wel wat anders dan die weg-met-ons-mentaliteit die hier heerst.

Blote Bertus 2000 | 07-05-19 | 10:09

Net als Peggold heeft deze Minervaknoruilskuiken het nog steeds niet begrepen. CDA duikt nu snel onder de 10 2e Kamerzetels, wat natuurlijk een gunstige ontwikkeling is.

IndoFortuyn | 07-05-19 | 10:08

Heeft Flopke er ook voor gezorgd, dat er even een wapenstilstand is tijdens het EUsongfestival, zodat Duncan geen raket hoeft te koppen?
(ja Halbe was er uiteraard ook bij)

Rivpim | 07-05-19 | 10:08

Lubbers,het geile CDA vrindje van Oranje,deed al eens een greep in de pensioenpotten om de grote droom te verwezenlijken.
Patrijgenootje Balkenende gaf ons NEIN! NO,NON,NJETen NEEN met een inlegvelletjes, en de lipjes verder op elkaar aan Brussel als vrijbrief om de rechtstaat die wij hadden over te nemen,met bijbetaling van enkele miljarden voor hun begroting. CDA kwal Verhagen hield een opkomende en tegenstribbelende Wilders in bedwang,die door CDA kroonprins Buma buiten de deur werd gezet. Diezelfde Buma die met alles mee tekende,tot aan z'n nieuwe contract als burgemeester,krijgt nu als plaatsvervanger die de endsloss compleet wil maken,want als de heer komt.. moet iedere DCAer en elke gelovige van welke alure dan ook vroom samenleven... of zoiets.

Welles! Nietes! | 07-05-19 | 10:08

Go Brexit Party. U bent ook Neerlands hoop in bange dagen.

Lood om oud ijzer | 07-05-19 | 10:05 | 1

De oude prins Bernhard (dus niet die jonge die 365 huizen in Amsterdam bezit) wilde ook zijn steun aan de Duitsers geven toen die het probeerde met een groot verenigd Europa. Maar dan wilde hij wel stadhouder van Nederland worden.

Osdorpertje | 07-05-19 | 10:03

Buma heeft groot gelijk dat hij stopt.
Het CDA jaagt via de linkse Rutte III alle kiezers weg.
Het migratiebeleid en de klimaateisen worden voor de kiezers onbetaalbaar.
De ChristenUnie en VVD zitten met hetzelfde probleem.

D66 is nog erger - Rob Jetten is samen met Jesse Klaver de grootste boosdoener. Zij maken ons op het gebied van migratie en klimaat straatarm.

sociaal_econoom | 07-05-19 | 09:55

En hij is oud-praeses van L.S.V. Minerva. Dacht dat we niet meer in 1959 leefden.

Mammeloe | 07-05-19 | 09:52 | 2

Uil van Minerva?

Mart6037 | 07-05-19 | 09:55

McKinsey boy vind ik eigenlijk erger.

Bozepanda | 07-05-19 | 10:05

De burgerhaat druipt er weer eens ouderwets vanaf. Hij maakt zich zorgen over ontbinding van de EU omdat de weerstand tegen de EU gigantisch aan het toenemen is en de roep om ontbinding toeneemt.... en dus stelt hij als oplossing voor om de terughoudendheid te laten vallen en het integratieproces te versnellen. De geest van Balkenende zit er nog goed in bij het CDA, zullen we maar zeggen....

Vuilnisman, mag deze zak ook mee alstublieft?

De Libertariër | 07-05-19 | 09:52 | 4

Houdt van Toorenburg ook in de gaten. Die was zooooo voor dat Marrakech pact. We moeten en zullen hier kapot.

Mart6037 | 07-05-19 | 09:57

Het is gewoon weer het fijn christelijke wat van hem afdruipt, nooit te vertrouwen!

lanexx | 07-05-19 | 11:27

De Libertariër | 07-05-19 | 09:52 | Vlak die ariër v Agt niet uit.
Take care.

PopeyeKamper | 07-05-19 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Vreemd. Wopke was in alle stilte bezig met verzet tegen de Frans-Duitse plannen voor een EU-begroting. Via de 10 Hanze-landen werd aan een alternatief gewerkt. De Franse Minister van Financien zei onlangs in Parijs doodleuk tegen Wopke dat dat niet kon, want anders kwam er oorlog met Duitsland (...) En dan nu dit?

Mammeloe | 07-05-19 | 09:45

"Als die landen ook nog eens niet thuis geven bij het opnemen van vluchtelingen, moeten ze wat hem betreft uit het Schengenverdrag worden gezet."

Kijk dan heb je als politicus je prioriteiten op orde en weet je wat er leeft onder het plebs.

Hollende_Kleurling | 07-05-19 | 09:42 | 2

Bijzondere interpretatie van 's mans bewoordingen, Van Rossem. Heel bijzonder.

Superior Bastard | 07-05-19 | 09:42 | 2

Context graag voor deze lage insinuatie ..

Beefbus | 07-05-19 | 09:49

Niks mis mee als Duitsland de macht over de EU neemt.
Er is maar 1 maar, mutti Merkel moet aftreden en de AfD moet Duitsland gaan leiden i.p.v. de CDU.

Taravilyaion | 07-05-19 | 09:42

Na de Europese verkiezingen zal wel een en ander duidelijk worden .

likmegaties | 07-05-19 | 09:40 | 1

Wanneer we zelf mee gaan tellen, misschien en zo die 700 communicatiemedetellers van RutteIII de loef afsteken.

Theo-Pim-Riv | 07-05-19 | 10:26

Duitsland mag wat mij betreft een einde maken aan de maatschappelijke puinhoop die het met 'wir schaffen das' veroorzaakt heeft. Het blijkt achteraf we het helemaal nicht schaffen.

BozePaarseMan | 07-05-19 | 09:40 | 1

Te laat! Véél te laat!

demaup | 07-05-19 | 10:19

Hoekstra is ex-Shell en McKinsey consultant, die zich nu profileert als een mini-Macron, maar die bij gebrek aan een effectief repressieapparaat in NL, nu aan Duitsland vraagt om de EU te gaan enforcen.,

ChatBot | 07-05-19 | 09:31 | 3

Hmm... Micro-Macron... klinkt beter

dreistein34 | 07-05-19 | 10:13

Alle neuzen dezelfde kant op.
De neuzen van de laarzen bedoelik.

Mr_Natural | 07-05-19 | 09:31

Balkenende was ook al zo’n landverrader. Tekende altijd ongelezen alles wat er vanuit de EU aan hem voorgelegd werd. Probeerde niet eens er een betere deal uit te halen, wat andere landen wel deden. En toen de Europese grondwet middels een referendum werd afgewezen, zorge hij er voor de het als het verdrag van Lissabon toch werd aangenomen. Als de VVD een partij van corrupte bestuurders is dan is het CDA een partij van Judassen die je voor 30 zilverlingen verraden.

Osdorpertje | 07-05-19 | 09:27 | 3

Klopt. Trieste voetnoot in de recente Nederlandse geschiedenis. Het enige waar ik bij Balkenende nu nog wel eens met besmuikt genoegen op terug kan kijken is dat zijn politieke carrière gecrasht is en hij nu een leven leid als een pensionado met een leuk bijbaantje en geen high flyer is geworden in de Europese politiek. Te onbetrouwbaar vermoed ik.

Dutchbeaurouge | 07-05-19 | 09:31

@Dutchbeaurouge | 07-05-19 | 09:31:
Nee, eerder omdat hij zo’n lichtgewicht was. Herinner jij je die foto nog dat hij bij president Bush was. Net een schooljongen die zichzelf geen houding wist te geven.

Osdorpertje | 07-05-19 | 10:13

@Osdorpertje | 07-05-19 | 10:13: Plaatsvervangende schaamte indeed. Dat Hollandse kruideniertje met zijn Harry Potter babyface. Dramatisch.

Dutchbeaurouge | 07-05-19 | 10:49

Maar heeft Wopke ook een hond? Ik vraag dit voor een vriend.

eerstneukendanpraten | 07-05-19 | 09:25 | 3

Ja, een Duitse herder die Blondi heet. Hoezo?

Osdorpertje | 07-05-19 | 09:28

Zijn hond heet Karel, geeft altijd verwarring bij de dierenarts.

Mr_Natural | 07-05-19 | 09:35

@Osdorpertje | 07-05-19 | 09:28:

Geen idee waarom mijn vriend dit wilde weten maar ik zal hem ervan in kennis stellen, mijn dank!

eerstneukendanpraten | 07-05-19 | 09:36

Hebben we net weer bij de oudsten onder ons de meest gruwelijke herinneringen opgerakeld om op een winderig pleintje een beetje moreel te kunnen shinen, duwen we diezelfde oudjes nog geen week later voor de bus om voor een Verenigd Europa te pleiten. Juist dátgene waartegen 5 jaar lang gevochten en geofferd is. Wat verschrikkelijk smakeloos.

Sans Comique | 07-05-19 | 09:25

Nou GS, jullie zijn vandaag echt fans van The Sparks.

BrutusBosch | 07-05-19 | 09:25

Een Friese politicus heeft nog nooit iets goed voor elkaar gekregen.

Beefbus | 07-05-19 | 09:25 | 8

Grutte Pier kwam toch een heel eind.

Kapitein Sjaak Mus | 07-05-19 | 09:52

@Kapitein Sjaak Mus | 07-05-19 | 09:52:
Pas als Wopke “Bûter, brea en griene tsiis, wa’t dat net sizze kin, is gjin oprjochte Fries” uit de strot krijgt is het een échte Fries.

demaup | 07-05-19 | 10:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Dwepen met praatjes over sterke buitengrenzen zo tegen de verkiezingen. Bij welke partijen zien we dat ook alweer nog meer? Daar trappen we niet meer in hoor.

Rest In Privacy | 07-05-19 | 09:23

Ik zou zeggen: organiseer een referendum. Misschien dat het dit keer wel lukt om méér dan 19% van de kiesgerechtigden achter je zaak te krijgen.

De echte Stolwijker | 07-05-19 | 09:22

Hoe geestig die man.

Eerst zonder knipperen vertellen dat 'er gevaar dreigt voor een implosie van de EU omdat steeds meer inwoners vooral in noordwest Europa ervan af willen' Dan in 1 adem doorpakken door te zeggen dat je een geharnast voorstander bent van Europa, en dán....

Dan zeg je gewoon dat om te voorkomen dat de noordwestelijke landen uit de EU stappen dat iedere lidstaat die zich niet aan de Brusselse regels houd geen geld meer krijgt. Dat landen die hun eigen beleid voeren mbt rechtsstaat en de vrije pers gechanteerd moeten worden door ze geen geld meer te geven. En als ze GVD geen vluchtelingen willen opnemen dan flikkeren we ze uit Schengen, die slecht luisterende honden we zullen ze leren! Een EU die hárd optreed tegen leden/landen die zich niet conformeren aan de Brusselse regelgeving en dus hun soevereiniteit willen bewaren.

Nou dat zal inderdaad de landen waar toch al negatieve sentimenten leven tov de EU wel over de streep gaan trekken, NOT.

En dan wil je het óók nog eens door de ff-ing Duitsers laten "afdwingen". Nou deze man laat wel echt heel goed blijken hoe 'bestuurders' lichtjaren ver van de werkelijkheid verwijderd zijn. Maar goed; het zou mooi zijn als men dit plan adopteert en er werkelijk mee aan de gang gaat. Dan klapt dat hele 'project EU' uit elkaar als een op zn kant gevallen Nigeriaanse tankwagen met benzine.

Dutchbeaurouge | 07-05-19 | 09:21 | 7

@Dutchbeaurouge | 07-05-19 | 09:36:
Ze hoeven de democratie helemaal niet af te schaffen, ze hoeven enkel de illusie van democratische inbreng in stand te houden. Iets waar men vooralsnog uitstekend in slaagt.

Lood om oud ijzer | 07-05-19 | 10:16

Baas van NL belastingparadijs wil dat DE de EU-wanbetalers gaat aanpakken.
Gotspe!

Beefbus | 07-05-19 | 10:35

@Lood om oud ijzer | 07-05-19 | 10:16: "Vooralsnog" en dát bedoel ik dus met wal en schip. Het besef komt echt wel langzaam binnen dat we massaal bedonderd worden als EU burgers. Er komt een tijd dat dat voor de meeste mensen duidelijk is. En dan zal er eea met een grote klap gaan veranderen, helaas willen ze het perse zover laten komen.

Dutchbeaurouge | 07-05-19 | 10:52
▼ 4 antwoorden verborgen

De EU beter maken ipv slopen. Kan alleen maar voor zijn.

BasBr | 07-05-19 | 09:19 | 1

Hangt er helemaal vanaf wat je onder beter verstaat. Een EU kan ook anders. Omvormen tot een soort EEG zeg maar. Beter dus in mijn opinie.

goedverstaander | 07-05-19 | 09:23

Is dit nepnieuws? Ik zie het bericht inderdaad nog niet bij RTL. Gaat Wopke überhaupt wel naar Berlijn en bestaat er wel een speech? Graag opheldering.

Mannes | 07-05-19 | 09:19

Nou, Nederland gaat wel ver om die Duncan het Eurovisie Songfestival te laten winnen.

Mammeloe | 07-05-19 | 09:17

zat die CDU ook ooit niet vol met ex-nazi's etc? zou een hoop verklaren! als we toch weer volledig duitse bezetting gaan, ik wil best de nieuwe René from the Café Worden!

ikworstelengadouchen | 07-05-19 | 09:16

Waarom hebben de geallieerden en de Russen toch al die moeite gedaan? Wat betreft Wopke had dat niet gehoeven, had een hoop levens bespaard.

Croxifoxio | 07-05-19 | 09:15

De lastste keer dat de Duitsers binnen de EU het initiatief hebben genomen, resulteerde dat in het binnen marcheren van een miljoen islamitische jonge mannen die vervolgens heel Europa gingen terroriseren.

Franker | 07-05-19 | 09:15 | 3

Misschien dat Fopke in Berlijn na zijn toespraak een pilletje neemt. Deed iemand anders daar ook, jaren geleden, te zamen met zijn vrouw Eva Braun.

goedverstaander | 07-05-19 | 09:18

Die Duitsers waren tot op een bepaald punt heel goed in initiatief nemen, veroveren en radicale oplossingen. Daar weten we alles van.

Therapietje | 07-05-19 | 09:24

We zitten eerder op 10 miljoen nu. Onbestaanbaar. Zit je met 28 landen in een Unie gaat er 1 (Merkel) doodleuk de Verdragen van Dublin en Schengen aan de laars lappen. Ik vind dat nog steeds misdadig.

Mammeloe | 07-05-19 | 09:24

Nog dieper de EU-gedachte in dus. Terwijl vele landen (inclusief een meerderheid in NL) just minder EU wil. Gestoord.

goedverstaander | 07-05-19 | 09:11

Hoe betrouwbaar kom je over als je naam Wopke is?
Oftewel in het Fries: nomen est omen.

keestelpro | 07-05-19 | 09:10 | 3

Je kunt er natuurlijk niets aan doen dat je in Friesland bent geboren. Maar dat ontslaat je niet van de (vind ik) morele verplichting om je verder te ontwikkelen. Ik ben het levende voorbeeld dat het kan :)

goedverstaander | 07-05-19 | 09:14

Wopke, tsja bij alleen de naam zou je zomaar gaan denken aan een wat gezette Friese boerenmeid van een jaar of 22 die met kaplaarzen aan om half 5 's ochtends de schuur in banjert om de koeien te melken.

Dutchbeaurouge | 07-05-19 | 09:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken