Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tbs'er doet wapenhandel. Dekker doet niets

Je zou bijna zeggen dat Sander Dekker vvd'er is.

Ene Herman D. stak zomaar drie mensen neer bij een feest in Nieuw-Vennep. Toen hij werd opgepakt bleek hij al veroordeeld te zijn voor een moordpoging en wapenbezit. Herman moest naar de Forensisch Psychiatrische Afdeling (FPA) van Heiloo, net zo'n kliniek als die in Den Dolder waar Michael Panhuis 'vast' zat. Begin dit jaar blijkt dat Herman VANUIT DE KLINIEK optreedt als spil in een netwerk van vuurwapenhandel - overigens mocht hij anderhalf jaar na zijn driedubbele moordpoging alweer lekker naar buiten. "Minister Dekker wilde ondanks herhaalde verzoeken gisteren niet reageren op deze kwestie." Nee, want minister Dekker was druk om bakzeil te halen in Den Dolder van een eerdere clusterfuck, waar een gestoorde gek die óók veel te veel vrijheden genoot een meisje kon vermoorden. 

Minister Dekker belooft dit. Minister Dekker belooft dat. Minister Dekker geeft meer openheid. Minister Dekker kan niet inzoomen op dossierniveau. OVV komt met een rapport. Minister Dekker vindt daar wat van. OVV komt met nog een rapport. Minister Dekker vindt daar ook wat van. Wat minister Dekker een keertje moet doen, is de bezem door al die faalklinieken halen. Praat met de zorgverleners, werknemers en hulpverleners. Mensen op de werkvloer, mensen die al jaren hun zorgen uitspreken over onderbezetting, onderbetaling en slappe regelgeving. Mensen die het beste voor hebben met hun patiënten, maar mensen die niet kúnnen ingrijpen omdat ze tegen muren oplopen en er geen medewerking is van bovenaf. Dus niet alleen luisteren naar de trutjes in de Raad van Bestuur die alleen maar bij zo'n kliniek zitten omdat het een mooie opstap is naar een volgend baantje. En stop eens met nepstraffen en nepbehandelingen en nepregeltjes voor levensgevaarlijke idioten. Nu zitten we zelfs op het punt dat een PvdA'er, van de partij van het straffen met een zak drop en 'nu niet meer doen' en de partij van oeverloze reïntegratietrajecten, een debat heeft aangevraagd hoe dit toch allemaal mogelijk is. De PvdA. Dus trek die touwtjes maar wat strakker aan, Dekker, en anders donder je maar op, want voor de volgende moord ben jij verantwoordelijk.
INSTA-UPDATE: Dekker: Feiten op tafel! Onacceptabel! Bla! Bla!

Reaguursels

Inloggen

bij de volgende moord en faaljustitie treedt ie jankend af is Rutte er nog dan is daar de schouder om uit te huilen en na enkele weken weer ergens op te duiken.
Ondertussen neemt het vertrouwen in onze hoeder van de samenleving in snel tempo af en kun je wachten tot de eerste burgerwacht zelf rigoreus de bezem haalt door dit veiligheid na Justitie beleid

fikkieblijf! | 20-04-19 | 09:53

Enige wapenfeit deze regering kan voortbrengen is een #doeislief reclame. Zegt toch genoeg of niet?

Rotterdammert1965 | 19-04-19 | 22:47

Oh ja Dekker die van de VVD toch? Net zo’n lulhannes als de andere luitjes van de VVD top. Allemaal een hele grote bek vlak voor de verkiezingen, rechtse beloftes doen. Maar als ze aan het bewind komen dan slaan ze nog geen deuk in een pakje boter! Let wel het is in Nederland niet de politiek die het beleid maakt maar het zijn de ambtenaren op de ministeries. Wanneer begrijpen wij dat nu eens. De hele 2e kamer is gewoon een simpele poppenkast. Gelul voor de bühne.

Rdock | 19-04-19 | 16:58

Ligt het aan mijn perceptie, of is het echt waar dat het samenraapsel van beroepspolitici en ambtenaren met het jaar incompetenter wordt?

Janneus | 19-04-19 | 16:21 | 1

Nee, het is geen perceptie, het is de dagelijkse pratijk...

vranac | 19-04-19 | 17:00

Weet je Dekker wat onacceptabel is? De hele toepassing van het strafrecht, gericht op de dader en niet op het slachtoffer, de impact en de gevolgen.
Accepteer dat er mensen zijn die niet (willen / kunnen) deugen, sluit ze langjarig op, worden ze vast geen beter mens van maar als ze vastzitten kunnen ze een ander niet schaden als het goed is. Daar zou het opgericht moeten zijn, mensen met 16 pagina's aan eerdere veroordelingen / vergrijpen zouden niet buiten moeten lopen maar nog langdurig vast moeten zitten. Groepsverkrachters ook al zijn het tieners zouden niet binnen een halfjaar weer buiten moeten rondlopen en lid kunnen worden van een bende die groepsgewijs meisjes verkracht. Criminele dubbelpaspoortiërs uitzetten na uitzitten straf waarbij Nederlanderschap wordt ingetrokken, er is de plicht de maatschappij te beschermen, kijk eens hoe de Angelsaksische wereld dat regelt (weet u nog een "Nederlander" die zonder pardon na 48 jaar uit Canada wordt geflikkerd?)
Zijn ze psychisch ook niet in orde? Detineren in een psychiatrische kliniek, net zolang tot ze geen gevaar meer opleveren, geen privileges / verlof etc,, het is bv onverteerbaar dat onze Turkse Delftse cafémoordenaar (6-voudig) begin deze eeuw als niet geschikt voor gevangenisstraf is bevonden. Een gezin heeft mogen stichten en begeleid buiten een instelling verblijft en nu min of meer afgedwongen gratie zou moeten krijgen. Dat is waanzin. Net zo als je gisteren gezegd hebt dat Den Dolder net zo veilig is als de rest van Nederland. Mag ik het omdraaien, Nederland is dus net zo onveilig als Den Dolder.
Stop met 2e/3e/4e/5e/6e etc kans gepruts. Ik ben niet geïnteresseerd in de privé omstandigheden van een woningovervaller, voor mij niet relevant, wel wat en hoe hij e.e.a. uitgevreten heeft. Alleen dat feit telt, doorgesnoven achter het stuur? heb je jezelf aangedaan, je evt. psychose is ook door eigen toedoen, de gevolgen dien je dan ook zonder meer te dragen,
Kortom treedt maar af Dekker, er moeten nieuwe mensen gekozen worden die hier wel oog voor hebben en de mogelijkheden voor de rechterlijke fopstraffen in grote mate gaan beperken, half jaarlijkse beoordeling van rechters introduceren waarbij benoeming aan een maximum gesteld is zodat de kneusjes er ook uit gaan waarbij het ook nog mogelijk moet zijn om een opgelegde straf te herzien als een rechter (zoals bij een opgelegde straf voor verkrachting bij een Afghaan) rekening gaat houden met de gevolgen van het opleggen van een straf waarbij deze dan niet wordt opgelegd of een stuk lager uitvalt dan voor soortgelijke misdrijven te doen gebruikelijk is en recht doet aan het slachtoffer , de impact en de gevolgen. Minimum straffen bv verkrachting) zou hier al bij kunnen helpen zodat alleen het feit als zodanig telt en bewezen moet worden geacht.
Zo en nu ga ik lekker de zon in, Arnoud dan ben ik niet halal gekleed, sue me motherfucker.

bwanabanjo | 19-04-19 | 16:10 | 4

Hear, hear! Niets aan toe te voegen.

Rest In Privacy | 19-04-19 | 17:07

Het is het oeverloze gezwets dat je dit tuig weer in de maatschappij kunt krijgen. "behandelen". "reintregratie". Bakken, bakken, containerschepen vol met geld kost het, en het levert geen ene flikker op. Een hele industrie is er, met behandelcentra, behandelteams, psychologen, ontspanningsruimtes, laptops, telefoons, gamekamers, enz, om die 'arme patienten' te 'helpen'.

Begin eens met gewoon ten uitvoer leggen van de straf. Een gevangenisstraf is dat je de hele dag in een rothokje zit, en twee keer per dag een half uur naar buiten mag, onder bewaking, zonder groepsactiviteiten. Geen sigaretten, geen TV, geen enkele luxes, simpel brood en simpele maaltijden, niet meer niet minder.

Dan, als de tijd er op zit, kun je de paar "goeden" (beoordeling gevangenisdirecteur) eruit halen, en kijken of daar nog wat mee te doen is, en de rest schop je de maatschappij gewoon weer in. Red je kont maar, zoals ieder ander. Ga je weer over de schreef? Ah meneer/mevrouw is recidivistje, dubbele straf. Oh het is de derde keer al? viervoudige straf.

Op die manier krijgen goeden nog eenmaal de kans, en verdwijnen de slechten uiteindelijk waar ze horen: permanent in de bak. En dat is fors goedkoper dan die hele industrie die er nu is.

Hou op met te denken dat je moet behandelen en dat volk de maatschappij terug in moet. Dat moeten ze NIET. Ze moeten gestraft worden, en dan er bovenop zitten, en bij het minste of geringste direct weer pakken en zwaarder straffen.

ZeurDakker | 19-04-19 | 18:31

uitstekend gesproken *op tafel slaan doet net als op tv*

omeP | 20-04-19 | 08:19
▼ 1 antwoord verborgen

Herman D. is ook zo'n gek inderdaad. Die spoort ook niet en is een gevaar voor de veiligheid van burgers. Steekt lukraak mensen neer.

https://reportersonline.nl/ermeloer-verdacht-van-drie-moordpogingen/

En hij had al wat op zijn kerfstok. Poging tot moord noem ik dat. Wat krijg je er voor? Hij gaat lekker naar een kliniek. Kan wapenhandel organiseren vanuit die kliniek en weet ik wat nog meer. Nee mensen die klinieken zijn gewoon open centra.
Wij zijn niet meer veilig.
De TBS en GGZ instellingen moeten echt op de schop. De mensen die er werken weten het ook niet meer......

AnnaJL | 19-04-19 | 15:15

Hoewel Dekker niet mijn vriend is, blijf ik het zeggen. De grootste vijanden van Dekker zijn de (straf)rechtsgeleerden, de 'deskundigen' die ervoor doorgeleerd hebben, de almachtige psychiaters, activistische advocaten en 'beschaafde' mensen die er steeds weer op wijzen dat NL zich aan bepaalde internationale verdragen moet houden, dat de criminelen ook privacy moeten genieten, dat NL een beschaafd land is waarin niet vergelding voor een misdrijf maar resocialisatie van criminelen vooropstaat. Van die invloedrijke mensen die bij elk voornemen dat tegen 'de belangen' van criminelen in gaat, door middel van gewichtige stukken in de NRC of Volkskrant ervoor waarschuwen dat we nooit moeten zwichten voor de 'onderbuik' van de samenleving. Dat we er trots op mogen zijn dat we in een land leven waarin niet de barbarij waardoor ook criminelen vergaande rechten hebben.
Die mensen, zij zijn de echte vijanden waar een minister als Dekker normaal gesproken niet makkelijk van wint.
Als hij slim is, pakt hij nu door want op dit moment heeft hij de publieke opinie mee. Dan heeft de dood van o.a. Anne Faber, hoe wrang ook, toch nog íets 'goeds' opgeleverd.

Amsterdamsko | 19-04-19 | 14:43

Dekker, met niet te vergeten en omringd door die totaal falende aartsluie Haagse topambtenaren waarvan er vandaag (goede vrijdag) niet een aanwezig is!

mevr.Kribo | 19-04-19 | 14:41

Voor de overheid geldt maar één vraag: hoe buigen wij (wat er ook gebeurt) alles om in iets dat ‘goed’ is voor “de economie” van het land… (is niet gelijk aan: goed voor uw economie).

Dus zij zijn zogenaamd geschokt en bezorgd, en herdenken zij zo nu en dan iemand, etc.
Maar al-tijd volgt er iets waar de mensen in de betreffende situatie/geval of de betreffende burger (doch meestal inmiddels nabestaanden van een burger) helemaal niets aan hebben.

Heel soms één groot toneelstuk, in een heel spektakel (debat) moet dan één poppetje “zijn verantwoordelijkheid nemen” en aftreden. Maar dat calculeren zij gewoon in: dit schouwspel wordt ingezet als andere politieke instrumenten niet (meer) lijken te werken.

Wat volgt wel? Rapport, onderzoek, regels, wetten, procedure, protocollen, adviescommissie, platform, toezichthouder, Excel specialisten, convenant, alliantie, voorlichtingscampagnes, etc. etc.

Met ALTIJD als resultaat dat u nog meer belasting betaalt om al deze 'nodige' instanties te financieren. Verantwoordelijkheid kennen die lui in het ons-kent-ons circuit niet, output is er nauwelijks en in elk geval is alles altijd vaag omschreven. Maar er wordt flink geld rondgepompt, en daar gaat het om. Zogenaamd 'omdat u erom vroeg'….

Resultaat? De overheid is weer gegroeid, de economie gaat -dus- fantastisch, de bijdrage aan de EU kan dus ook weer gigantisch omhoog..... en volgens de aangeroepen WC-eend instituten zijn wij allemaal zielsgelukkig met de situatie...

Wering | 19-04-19 | 14:40

Jarenlange laksheid en verwaarlozing van jet aspect veiligheid. Het is pa(m)peren en nathouden in de TBS en overige forensische klinieken.. Wat moet er gebeuren zodat er echt wat verandert?

duh! | 19-04-19 | 14:24

Het probleem zit hem in deze zinssnede: "met hun patiënten".

Het zijn GEEN patiënten. Het zijn gedetineerden die straf hebben.

ZeurDakker | 19-04-19 | 14:22 | 1

Criminelen met behandeling in strafrechtelijk kader.

duh! | 19-04-19 | 14:25

Ik wil eigenlijk ook een privé strand voor mijn doelgroep van alle normale mensen zonder PVV'ers. Alle verschillende mensen broederlijk naast elkaar.

Kaan78 | 19-04-19 | 14:03 | 3

Gelukkig heb jij helemaal NIKS te willen!

BaldEagle | 19-04-19 | 14:21

Zonder de mensen in boerka dus, want die komen dan niet. Geen idee of er veel naaktrecreanten zullen komen

J-van-de-Bontekoe | 19-04-19 | 14:51

Ga jij maar in de sahara zitten met een natte dweil op je hoofd Kraan.

Ray69 | 19-04-19 | 14:52

Nog afgezien van Dekker, mijn broek zakt dus af van 'vuurwapenkliniek'..
Dan wéét je dat je in Holland bent. Sander zal nog wel terugdenken aan zijn tijden als stas. Nu is hij minister. Dit moet zsm onder een tapijt geveegd of moet een jarenlang onderzoek heengezonden. Of gaat hij wat doén? Lijkt me niet. Want dit lijkt me alweer een stoel hoppende vvd'er die het allemaal een rotzorg zal wezen.

Shareholder II | 19-04-19 | 14:01

Uiteindelijk kan een minister er weinig an doen, hij (of zij) is afhankelijk van de D66 rechters en als de 2de Kamer het allemaal zo errug vind dan moeten ze de wetten (en straffen) aanscherpen.

klaas24 | 19-04-19 | 14:00 | 1

Dus kan ie er wel wat aan doen.

Timide_Aso | 19-04-19 | 14:28

Waarom zit deze minister niet in een TBS kliniek? Hij is een gevaar voor de samenleving en gaat constant weer de fout in. Kans op herhaling is dan ook levensgroot.

Zapata10 | 19-04-19 | 13:54

In een normaal land zoals Amerika was deze faalhaas allang de laan uit gepleurt. Niet uitgestuurd want daar is het al veel te laat voor. Maar in debiel Nederland kan je dan gewoon doorgaan met niks doen. Is minister zijn wel werk? Doen die lui überhaupt wat? Behalve dan lullen en dan niks oplossen? Ik ben kwaad hierover.

Omebert | 19-04-19 | 13:52 | 1

Moehaha, jij vindt Amerika een normaal land. Ten eerste is het een continent en bedoel je waarschijnlijk de VS en ten tweede... ach laat ook maar. Ben wel met je eens dat deze absolute lul met vingers allang weg had moeten wezen uit de politiek.

Super Vaagstra | 19-04-19 | 14:03

Waar is de tijd gebleven dat we criminelen gewoon in de kerker gooiden of tentoonstelden op het marktplein zodat we rotte tomaten op die misbaksels konden gooien.

BozePaarseMan | 19-04-19 | 13:49 | 4

Nou in die tijd waren het vooral de criminelen die niet op het schavot of in de kerker terecht kwamen. Net zoals nu dus eigenlijk.

Zapata10 | 19-04-19 | 13:55

@Omebert | 19-04-19 | 13:52:

Uhhh is er wat verandert dan. Dacht toch echt dat niet de pvda maar de VVD hier de scepter zwaait. Pvda is al geminimaliseert. Dus je kunt wel stellen dat het hier niet pvda betreft maar puur de VVD. Dat doet VVD beleid van 8 jaar . We krijgen vast nog veel meer verassingen door die kudt partij.

tweetybird | 19-04-19 | 14:35

Rotte tomaten........... SP?

J-van-de-Bontekoe | 19-04-19 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren de dag-voor-paasvakantie, dus schokkend nieuws droppen:
- nog nooit zoveel doden in verkeer dan nu;
- psychowappies are gonna wap the psycho out of the wappies omdat alle gedwongen opnameplekken (forensische zorg) volkomen incompetent opereren en daarmee (nog meer) tikkende tijdbommen de maatschappij in blijven zenden;
- pensioenoverleg ligt nog steeds in de door- en doorrotte puree. Naar beneden bijstellingen zijn komend najaar onafwendbaar en met de alsmaar stijgende olieprijzen gaat menige senior een zéér zware pijp roken vanaf 2020(!);
- het aantal asielzoekers dat hier voor mo money komt en hier misdrijven pleegt loopt de spuigaten uit en bezorgt de politie dagelijks onevenredig veel werk en doet een onredelijk groot beroep op de algemene maatschappelijke middelen. Burgemeesters (van alle plaatsen) luiden definitief de noodklok.

Negatief nieuws droppen is een kunst. Het komt neer op timing en daarna de oplettende Burger zo lang mogelijk in zijn eigen ergernis gaar laten koken totdat deze verzwelgt en stemt op één of andere radicale partij vol met incapabele Herman Heinsbroeken.
En zo, beschte menschen, ettert de recesabces nog even door, terwijl de politieke uilen slapen en de Hoge Heren uit het Haagsche met hun blonde reetjes in het Antilliaanse zand met hun pikken zitten te spelen.

Ik wensch U een gezegend paesen!

Boris Poepnagel | 19-04-19 | 13:44

Zullen we dat hele TBS gewoon eens afschaffen. Sommige lui moet je niet meer terug in de samenleving willen.

Barkruk2 | 19-04-19 | 13:35

Ik begrijp soms zelf ook niet waarom ik nog in de zorg werk.

overVecht | 19-04-19 | 13:33 | 3

Waarschijnlijk vanwege betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Begrippen waar veel beroepsbestuurders niets mee hebben.

Tietmier | 19-04-19 | 14:02

De mensen die ik ken die in de zorg werken zijn, op de managers na dan, allemaal betrokken en vol goede wil. Heel veel respect voor, dus ook voor u overVecht.

J-van-de-Bontekoe | 19-04-19 | 14:48

Dat gedoe in Den Dolder v/d week een s even gevolgd, 90 % van de inwoners wil die inrichting weg hebben, dus hij blijft.
Zo werkt dat.
Dat het niet zo werkt en dat we als stemvee steeds kwader worden zal een omhoog gevallen mannetje als Dekker een rotzorg zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 19-04-19 | 13:30 | 2

Ik kom er nog dagelijks en men is er al lang helemaal klaar mee. 90% is nóg een lage inschatting.

overVecht | 19-04-19 | 13:35

Wellicht heeft deze flapdrol een hoog IQ, maar verstand van leidinggeven heeft ie niet. Dat is bijna altijd de makke in Den Haag en in het land. Mensen die universitair geschoold zijn, worden per definitie geacht goed te kunnen "managen". Ervaring leer je niet op de universiteiten, maar in de praktijk. En die praktijk leer je toch echt wel in het bedrijfsleven....

Ommezwaai | 19-04-19 | 13:27

Ach, die Dekker is de Reijbroek in het vorige kabinet en wegens falend succes geprolongeerd........

Elder of Z. | 19-04-19 | 13:27

Ow wat erg , werken ze weer niet bij de TBS instellingen !!!!

vanrechteren | 19-04-19 | 13:25

Van iemand met de naam Dekker kan je verwachten dat je genaaid wordt.

Mr_Natural | 19-04-19 | 13:19

Het maakt niet uit op welk departement je die vent zet, hij verkloot alles. Als z'n haar maar goed zit, met z'n hippe bril. Dieptepunt was toch wel het rekentoets-debacle, met z'n "vanaf een 3 is het voldoende" om z'n faalplannetje te redden.

Akiron | 19-04-19 | 13:18 | 1

Hij is een trouwe puppy van Rutte, dan maakt het niet uit wat hij kan of verkloot.

vranac | 19-04-19 | 17:04

Ik zou een debat willen in de Tweede Kamer waar alleen nabestaanden en slachtoffers spreken.

Feynman | 19-04-19 | 13:13 | 2

Mag ik me daarvan harte bij aansluiten Feynman .....
Maar dan zonder dat kuiken van de PVDA graag ...... walgelijk wijf .

Pjotterdjotter | 19-04-19 | 13:17

Met op de publieke tribune allemaal daders zonder berouw, die moeten toeluisteren en oogspreiders in moeten houden.

ole guapa | 19-04-19 | 13:23

Ik zou Dekker vakken laten vullen bij de AH.

demaup | 19-04-19 | 13:10 | 1

Zou het niet doen, die zet gegarandeerd alles achterste voren in de schappen.

Uw Verzekeringsadvis | 19-04-19 | 14:58

Iedereen die een beetje gezichtsuitdrukkingen kan lezen heeft gisteren in het NOS journaal gezien dat het Dekker werkelijk geen zak kan schelen wat er op straat gebeurt, zolande de 'incidenten' maar gemeld worden. M.a.w. als de procedures maar in orde zijn op papier kan een TBS'er alsnog gewoon zijn gang gaan. Dat de inwoners zich nog steeds terecht onveilig voelen vanwege allerlei 'incidenten' wuift Dekker weg. We worden werkelijk geregeerd door psychopaten zonder emphatisch vermogen. Zonder inlevingsvermogen. Zonder hart. Vrouwen hebben na het dnker maar gewoon huisarrest vanwege falende klinieken, rechters, psychiaters en politici. Geen greintje empathie.

Rheia | 19-04-19 | 13:08

Clusterfucks gonna clusterfuck, nothing new.

Twisted_Faith | 19-04-19 | 13:08

Grappig dat nu dan wel eventjes de VBM restrictie snel is doorgevoerd,
nu mag je bij een VBM even geheel onderbouwde documentatie overleggen
met handtekeningen van een gedragswetenschapper en psychiater en met de mogelijkheid
om achteraf op je klote te krijgen,
dat zijn snelle keuzes die je moet maken al een dolgedraaide DSM cliënt met verlengde RM
je bij de strot aan het grijpen is.

Halul gebakken | 19-04-19 | 13:03 | 2

Eh, ik voel me heel dom, maar wat is dat een VBM restrictie? Ik heb geduckt én gegoogled maar dan kom ik bij de Militairenvakbond uit?

treintrien | 19-04-19 | 13:42

@treintrien | 19-04-19 | 13:42:
Vrijheids
Beperkende
Maatregel.
iemand tegen zijn wil opsluiten als deze een gevaar voor zichzelf of begeleiders vormt (in een open GGZ)

Halul gebakken | 19-04-19 | 15:46

... en WANNEER gaat de eerste bewindspersoon wieberen vanwege het grootse en onophoudelijk falen op Veiligheid en Justitie??
-
(Moeten ze die naam wéér omdraaien voor miljoenen....)

bisbisbis | 19-04-19 | 13:00 | 2

Niet. Het interesseert ze geen zak. Het ineresseert ze pas als we daadwerkelijk met hooivorken het Binnenhof bezetten.

Rheia | 19-04-19 | 13:15

Zelden iemand zo wanhopig kansloos geconfronteerd zien worden met de enorme tyfus bende die is gecreëerd door zijn voorgangers en de ongeïnteresseerdheid en onbekwaamheid van personeel van dergelijke klinieken (uitzonderingen daargelaten). Slot van het liedje zal wel weer zijn dat Dekkertje moet opzouten en wordt vervangen door een reeds eerder afgeserveerd politicus die ook weer "stevig" gaat ingrijpen om vervolgens weer schuil te gaan achter een metershoge stapel van nieuwe onderzoeken en rapporten. Vervolgens zitten we al weer opgescheept met een nieuw faal-kabinet zodat er geen verantwoordelijkheden meer genomen hoeven te worden na beloven van beterschap en is Nederland weer een aantal "vreselijke gebeurtenissen" verder en heeft de MP weer zijn diepe medeleven mogen betuigen.

Ruikbaard | 19-04-19 | 13:00 | 4

"ongeïnteresseerdheid en onbekwaamheid van personeel"
Ga er zelf lekker werken als je het zo goed weet. Personeel is helemaal niet "ongeïnteresseerd en onbekwaam" Probleem is dat personeel niets hoeft te verwachten van het hoge management.
Voorbeeld, geweldsincidenten. Liever geen aangifte doen want dat straalt zo slecht af op de statistieken.

me,myself and IK | 19-04-19 | 13:34

Vergeet niet te melden dat de MP ook “geschokt” is. Ik ben dacht ikzelf een vrij beschaafd mens maar als ik één van die incapabele mafketels dat woord in mijn bijzijn hoor bezigen spuug ik hem recht in zijn gezicht. Geschokt zijn, terwijl tal van drama’s mede veroorzaakt worden door onbekwaamheid en desinteresse van onze “instanties”. Nee, om onze MP nog maar eens te citeren: “gaaf land he”:

J-van-de-Bontekoe | 19-04-19 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Dekker geeft toch leiding aan het VVD Recruitment Bureau? Die zal zichzelf ongetwijfeld op een andere zetel trakteren, als de tijd daar rijp voor is.

Sprinkhaan | 19-04-19 | 12:59

Je wordt er moedeloos van.
.
*terug naar Ajax topics scrollt*

Mammeloe | 19-04-19 | 12:56

hoelaat komt de vrijmibo

SinisterNL | 19-04-19 | 12:55

Actie nu, het is toch van gekke.

lacucaracha | 19-04-19 | 12:51

Een mega groot probleem wat inmiddels al jaren speelt in Nederland is dat er in iedere bedrijfstak niet geluisterd word naar mensen die met hun poten in de klei staan , en dat er op het moment in iedere bedrijfstak zeer slechte nutteloze en overbodige bestuurders en managers aan de touwtjes aan het trekken zijn . Helaas zijn werknemers te bang om er wat van te zeggen want dan ben je voor de " heren " een bedreiging en kan je je biezen pakken . In iedere bedrijfstak heerst een vreselijke nare sfeer met als gevolg burn outs aan de lopende band . Veroorzaakt door de allerslechtste generatie managers en bestuurders ooit .

leo59 | 19-04-19 | 12:49 | 1

Het hele systeem is volledig pervers en corrupt.

Ton8695 | 19-04-19 | 12:51

Dekker is toch dat leuke, sympathieke en sportieve kamerlid wat steeds met blessures zn ambt vervult??
Wel tof dat jevde zwaartekracht niet weet te tarten maar wel het landsbelang mag (ver)dienen.

Abführen bitte!

schoon-schip-maken | 19-04-19 | 12:48 | 3

Onhandig op meerdere niveau's. Professionele kluns. Stoot zijn hoofd aan alles. Brokkenpiloot eerste klasse.

Kaas de Vies | 19-04-19 | 12:51

Op onderwijs was het ook al zo'n kluns. Kan die meneer nou niet zoveel of is dit de baantjescarroussel aan het werk?

pibasso | 19-04-19 | 13:32

Gevangenis met internet voor de criminelen.Moet kunnen.

van stampij | 19-04-19 | 12:47

En weer een fuckup van justitie de zoveelste.
Naief onkundig ongeinteresseerd personeel.
Kantoor gebouwen vol managers met beleidstukken. En sneeuwvlokjes die het moeten uitvoeren.
What’s next

Jacktheflipper | 19-04-19 | 12:47

Bestuurders die geen verantwoordelijkheid nemen. De staat van Nederland in één tegel.

pibasso | 19-04-19 | 12:45 | 2

+1!

Ton8695 | 19-04-19 | 12:49

En die bestuurders hebben de wet zo omgevormd dat ze zelf altijd onschendbaar zijn.

Ton8695 | 19-04-19 | 12:50

Het feit dat dit soort dingen kunnen blijven gebeuren, is omdat we een niet-functionerende democratie hebben waar er geen scheiding van machten meer is en waar een onafhankelijke pers ook zo goed als ontbreekt. Het is echt heel zorgelijk!

smdyasc | 19-04-19 | 12:45

En ik dacht nog dat het goed zou komen met VVD aan de macht op justitie 8 jaar terug!! Zum kotsen wat een stelletje onbenullen bij mekaar ! Bewapenen is onze enige redding hierzo !

oldskoolhollander | 19-04-19 | 12:44 | 2

Nou, dan bent u bij die Herman D. aan het goede adres. Jammer dat GS zijn telefoonnummer er niet bij heeft gezet.

JvanDeventer | 19-04-19 | 12:49

Het is echt verschrikkelijk wat je allemaal kan overkomen als je als VVD-er je verantwoordelijkheid neemt.

down | 19-04-19 | 12:41

Wordt tijd dat hij zijn naam laat veranderen naar Indekker.

Roadblock | 19-04-19 | 12:41

Zijn er al politici geschokt?

Tronald_dump | 19-04-19 | 12:40

"In zijn algemeenheid zijn criminele activiteiten in tbs-klinieken onacceptabel" zegt de minister. Dus in bijzonderheid mag het wel eens gebeuren en is het acceptabel, zegt hij hiermee impliciet.

batvoca2 | 19-04-19 | 12:39 | 1

Triest dat het nog klopt wat u tegelt ook...

Wijze uit het Oosten | 19-04-19 | 13:04
-weggejorist-
Sapi_putih | 19-04-19 | 12:39 | 3

Om te kunnen (over)heersen moet je een land destabiliseren... dat lukt het kartel best aardig. Alles moet kapot om de macht en rijkdom van de 1% te waarborgen.

Ton8695 | 19-04-19 | 12:39

Het is een tyfus bende bij het OM, Justitie, Gevangeniswezen etc...... één grote kolere bende door idiote bezuinigingen, er lopen duizenden veroordeelden gewoon op straat of zijn verdwenen naar het buitenland.

Het hele strafsysteem moet grondig op de schop en het vanuit de dader denken (2e tot en met tig kansen beleid) worden afgezworen!

Fatwabuster | 19-04-19 | 12:38 | 3

Dit systeem is niet meer te repareren, het is volkomen pervers. De wet is volledig ingericht zoals de dictators het willen, daders zijn slachtoffers en de macht hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Pleur alles behalve de grondwet maar in de plee en begin maar opnieuw.

Ton8695 | 19-04-19 | 12:41

@marcoplarco | 19-04-19 | 12:43:
Hm, is kansloos. Wat wel kans van slagen heeft is een verbod op religieuze uitingen die in strijd met de grondwet zijn. Kom je een heel eind mee en geeft je alle mogelijke wettelijke tools om zaken ook echt aan te pakken en te vervolgen.
#As If.

Graaisnaaiert | 19-04-19 | 12:58

'Dit is voor mijn termijn begonnen, maar ik wil dit karwei afmaken blablabla' in 3 ... 2 ... 1 ...

Schulzie | 19-04-19 | 12:37

Sander Dekker en Rutte zijn synoniemen. Need I say more?

hertogvanzottegem | 19-04-19 | 12:36 | 1

Hun gelijmde vazenhandel floreert als nooit te voren.

Pelforth | 19-04-19 | 12:48

Die Dekker is oud geworden in korte tijd. Zal wel een kutbaan zijn

nee_toch? | 19-04-19 | 12:36 | 2

Al dat bloedvergieten waar hij aan medeplichtig is gaat een normaal mens niet in de koude kleren zitten. Maar ja, dit is geen normaal mens maar een vvd-er.

obominotie | 19-04-19 | 12:40

Dat trekt wel weer bij als hij t.z.t. van een riante wachtgeldregeling mag genieten!

BaldEagle | 19-04-19 | 14:27

Zolang de overheid vanuit het belang van de dader blijft redeneren, is er voor het belang van de maatschappij geen aandacht.

marcoplarco | 19-04-19 | 12:35 | 1

Precies.

lacucaracha | 19-04-19 | 12:55

Als je denkt dat het niet gekker kan...
Ik dacht dat je een geintje maakte, totdat ik het artikel las.
*Naar kledingkast strompelen doet, riem halen gaat..*

Wijze uit het Oosten | 19-04-19 | 12:51

Nee nog harder aanpakken keihard 60uur dienstverlening.

Jacktheflipper | 19-04-19 | 12:52

Toch, toch. Op sec het feit van ontsnappen zit geen straf. Wetgever overwoog hierin de menselijke natuur (insticnt), dat mensen willen ontsnappen als dat kan. Iets anders is het als er geweld wordt gebruikt e.d.

Mammeloe | 19-04-19 | 12:55

Ik rij altijd 200 km/u over de a4.
Krijg ik een prent, maar dan maak ik bezwaar en leg ik uit dat ik zwaar gestoord ben en naar een klant moest om een partij handgranaten af te leveren in Amsterdam.

Direct geseponeerd.

Dat is dus eigenlijk wat er gebeurt. Sommige mensen staan volledig boven de wet.

Kaas de Vies | 19-04-19 | 12:32 | 5

En als ze moeilijk doen, begin dan over etnisch profileren en racisme en je kunt weer verder.

Tronald_dump | 19-04-19 | 12:48

@Superior Bastard | 19-04-19 | 12:48:
Klopt, werkt ook voor een boot.

Kaas de Vies | 19-04-19 | 12:52

Je moet bij dat werk je kolonelsuniform dragen.

Kapitein Sjaak Mus | 19-04-19 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl