Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallo? Meldpunt? Gevalletje indoctrinatie UvA...

*triiiiiing.... triiiiiiiing.... triiiiiiing* Hallo, met Rob Rooken.

Lief Meldpunt,

Vorige week, tijdens CorpLaw aan de UvA, stond er een docent voor de klas, een advocate, die het voor elkaar kreeg om na één zuiver argument (namelijk dat meneer Trump zich niet met de rechtsgang heeft te bemoeien) een heleboel sterk gecouleurde linksprogressieve kolder te verkopen. Zo horen we haar suggereren dat het vreemd is dat de Amerikanen hun president nog niet hebben afgezet en lijkt ze vanuit een zekere hoop te verwachten de heer Trump weldra alsnog impeached zal worden. Vervolgens dringt ze ongevraagd haar liefde en bewondering voor het Democratische congreslid Alexandria Ocasio-Cortez op aan de studenten, en plaatst ze haar heldin op een voetstuk tegenover "the power of the white man". (Dit congreslid denkt overigens dat de wereld over 12 jaar vergaat. Letterlijk. Dit terzijde.) Hieronder voor de volledigheid de details, voor in uw Grote Boek van Universitaire Indoctrinatie. Daaronder het volledige fragment (16 minuten), ter naslag ende controle.

Geen dank, groetjes,
UvA Onderzoeksgroep "Gefundenes Fressen"

Datum: 03-04-2019
Tijd :13:00-15:00
Docent: Tess Hoekx-Audiffred
Vak: Corporate Law, onderdeel van Economics&Business Economics
2e jaar, 2e semester
CourseCode: 6012B0458Y
Gebouw A op Roeterseiland, lokaal A0.01

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Rene046 | 14-04-19 | 15:36

De UVA is prima, zolang je maar bij de Béta disciplines zit.

van heinde en verre | 14-04-19 | 14:05

Ach op de UvA produceren ze Femkes en in Leiden produceren ze Thierry’s. Is van alle tijden.

Titaantje | 14-04-19 | 12:04

Tjesus, ik was weggelopen en een klacht ingediend waarom ze van zulke koeien inzetten. Tsss...

Thoth | 14-04-19 | 10:36

Hoor t al, dat wordt de nieuwe trainer van Man. United.

DeviousDick³ | 14-04-19 | 04:02

Op radio en TV hoor ik hoogleraren die op de universiteit les geven of les gegeven hebben - zoals Maarten van Rossem.
Als zij iets zeggen over Trump, Wilders, Baudet en het klimaat --> dan beginnen je oren te ''fiepen''... zeggen ze in België.

De leerlingen zijn dermate geindoctrineerd dat ook bij hun, je oren gaan fiepen.... een goed voorbeeld is Rob Jetten, die jongen heeft geen eigen mening, best wel zielig.


sociaal_econoom | 14-04-19 | 01:50 | 1

97% van GeenStijl is het met u eens. Die doctrine die nemen ze voor waarheid. Argumenten en feiten zien ze als feelbad racisme. We zijn goed op weg, interesse voor waarheid is terug.

rattenvanger XL | 14-04-19 | 11:31

Wat ik niet begrijp is dat ik nooit van zijn leven afgestudeerd zou zijn aan de universiteit met zo'n zwak geprevel en dat zo'n zwak geprevel universitair docent mag zijn aan de universiteit. Ze staat daar maar te zwaaien met haar arm en zoekt steun met haar elleboog. Hier ga je nooit iets mee doen. Wat een prutsers daar. Wat gaaf dat iemand dit filmt en op de social media zet

DitjaarkrijgikAOW | 14-04-19 | 00:09 | 1

Iedereen kent ze wel: die (suf)kutjes die ontzettend goed kunnen leren maar al op hun eerste stage door de mand vallen (en daar vooral met koffie mogen zeulen).
Als het echt op hunzelf aankomt gaat het mis.
Dat zie je aan dit mens met haar warrige gebeuren en al helemaal aan de ocassio cortez. Als die haar script vergeet of ervan afwijkt gaat ze gewoon echt onzin uit zitten kramen.
In wezen zijn ze heel goed geprogrammeerd (maar niet om voor hun eigen mening uit te komen).

Gazzerop | 14-04-19 | 13:15

Ik had vandaag mijn moeder aan de lijn. 80 maar zeer kwiek en bij de hand en die vertelde mij dat ze ergens een artikel had gelezen dat sommige oudere mensen uit het zakenleven, lees mensen met zeer veel ervaring thans een cursus volgen aan de pabo (verplichting) om daarna deeltijd leraar/lerares te worden om de jeugd te onderwijzen en dat vond ze mooi en positief waarop ik antwoordde: Dit zijn bevlogen mensen en zij doen dit omdat zij zich kapot ergeren aan het dramatisch lage kennis niveau van onze opleidingen thans. Tsja.

Basil Fawlty | 13-04-19 | 22:26 | 1

Maar die zat vast ook te 'juichen' bij die campagne om Teeven er eens wat positiever uit te laten zien met die buscapriolen van hem (we denken toch niet SERIEUS dat de rat dat uit eigen beweging gedaan heeft?).
Overigens zie ik het "(verplichting)" en "uit eigen beweging" (uit jouw tegel) niet helemaal met elkaar rijmen.

Gazzerop | 14-04-19 | 14:09

Hoe krijg je het voor elkaar om in een college ondernemingsrecht je mening over Trump en die idiote Ocasio-Cortez te mengen met de tentamenstof. Dan moet je wel een bezeten Linksmensch zijn. Petje af voor zulk dramvermogen.

JvanDeventer | 13-04-19 | 22:10

Inderdaad. Mijn ervaring leert echter dat de Vrije Universiteit (VU) nog veel linkser en erger is dan de Universiteit van Amsterdam (UvA).

Het bestuur van de Vrije Universiteit houdt zich actief bezig met het schorsen van studenten die op het Internet de verkeerde meningen verkondigen. Ook bemoeit het College van Bestuur van de Vrije Universiteit zich met persoonlijke conflicten tussen studenten. De UvA doet dit allemaal niet.

Voordat jij de UvA de grond in boort: weet dat er een universiteit is waar alles nóg erger is. Als de UvA links is, is de VU extreemlinks.

Verder kun jij politieke indoctrinatie verwachten bij onzinstudies die over de politiek gaan. Die studies bestaan er om:
1. Vrouwen naar de universiteit te krijgen. Anders heb jij te weinig vrouwen op de universiteit.
2. De kans te bieden aan linkse propagandisten om naar hartenlust hun waanideeën te verspreiden.
3. Om domme studenten die met een CM-profiel en een rapport vol met zessen het VWO af hebben gemaakt een gevoel van eigenwaarde te geven. In plaats van dat zij te dom zijn voor de universiteit, is er opeens een studie waar zij hoge cijfers kunnen halen en een diploma kunnen krijgen. Dan horen zij er opeens bij.
4. Om potentieel zelfdenkende mensen die hun politieke kennis willen uitbreiden te veranderen in schapen.

Loop voor de LOL eens een collegezaal binnen van een politieke studie voordat de les begint (of na afloop van de les) en vraag een paar studenten naar hun politieke mening. Jij zult merken dat NIEMAND daar een eigen mening heeft. Iedereen praat de professor na, of zij vinden dat zij "objectief en genuanceerd" moeten blijven, wat neerkomt op: "Ik ben te dom om een eigen mening te vormen, dus ik verzin wat mooie woordjes om mijn achterlijkheid te maskeren."

IkBenEenLiberaal | 13-04-19 | 21:35 | 1

Ben zelf een begin jaren '90 produkt (niet UVA en VU) en ik arriveerde toen in Amsterdam om qua werk gezellig aan te gaan pielen in de financiele trading wereld en ik woonde toen in het begin als nobody (ben ik nog steeds ghehehehe) in het studentenhuis van mijn maten die aan de UVA studeerden en zij keken neer op de VU. De ultralinkse pauper universiteit. Was de UVA toen politiek rechts? Denk ik terugkijkend niet maar een grote groep studenten dacht wel dat ze toen chiquer en slimmer waren dan de ordinaire linkse Vrije universiteit of zoals zij zeiden de Volksuniversiteit. En die jongens waren niet de cliche lullo's van Jiskefet maar normale studenten die niks hadden met de VU nonsens. En nu zien zij de UVA. Exact hetzelfde als de VU toen.

Basil Fawlty | 13-04-19 | 22:16

Als dit omgedraaid was gebeurd waren er kamervragen gesteld

buster24 | 13-04-19 | 21:19

Nauwelijks middelbare school niveau. Ik schrikt hiervan. Op de HAVO leer je dit al. Sterker daar krijg je nog veel meer stof. Over het Engels zullen we het maar niet hebben.

ijskogel | 13-04-19 | 21:01 | 3

Dit is geheel afhankelijk van de studie die jij kiest. Studies zoals wiskunde, informatica, sterrenkunde, natuurkunde, chemie enzovoort stellen nog wat voor. Studies zoals wijsbegeerte, psychologie, communicatiewetenschappen, mensenwetenschappen en politicologie, daarentegen, stellen helemaal niks voor. Het enige wat jij dan hoeft te doen, is vaag redeneren aan de hand van vage theorieën. Meestal komt dit erop neer dat jij de mening van de professor moet overnemen voor een goed cijfer.

Dat is niet het geval bij exacte wetenschappen. Zelfs als jouw professor een GroenLinks-stemmer is, kan hij de waarden van x in x² - 4x + 3 = 0 niet veranderen.

Het zijn ook bijna altijd vrouwen die die onzinstudies doen, overigens. Ik hoor mensen er nog wel eens over dat er tegenwoordig meer vrouwen dan mannen op de universiteit zitten, maar als jij nagaat hoeveel van die vrouwen en mannen een serieuze studie doen, zijn de mannen weer sterk in de meerderheid.

IkBenEenLiberaal | 13-04-19 | 21:24

"Ik schrikt hiervan" schrijft u, en "Over het Engels zullen we het maar niet hebben."
Maar we mogen het best eens een keertje over het Nederlands hebben. Het schijnt dat dat de taal van dit land is.

JvanDeventer | 13-04-19 | 22:21

Wat een onzinnige toestand. Deze docent zal beslist VWO examen Engels hebben gedaan, maar je ziet dat ze niet de beheersing van die taal heeft om nuances aan te brengen en de stof te verduidelijken. De meesten zullen dat niet hebben, terwijl de studie rechten volledig draait om taal.

Paljas | 13-04-19 | 23:03

Het jeugdjournaal is wat dictie en woordkeuze betreft van een veel hoge nieveau. Wat een domme gans !

pleemobiel | 13-04-19 | 20:55 | 1

niveau

pleemobiel | 13-04-19 | 20:56

UvA: Trump is fout want gaat op stoel rechter zitten, mag niet van trias politica.

USA: Mag een rechter in NL wetgeving toetsen aan de Grondwet? Hebben jullie eigenlijk wel een constitutioneel hof?

UvA: eh...

OverdaanDerOnderheid | 13-04-19 | 20:01

Is DIT het niveau van onze universiteiten tegenwoordig? Grammaticaal volstrekt incoherent Engels met het vocabulaire van een pinda, aangezet met een zwaar Nederlands accent waaruit overduidelijk blijkt dat deze mevrouw helemaal geen Engels kan, gestaafd met jij-bakken, meningen en drogredeneringen die voor argumenten moeten doorgaan. Dit heeft geen zak met wetenschap te maken, maar is pure flauwekul. Het is ook geen wonder dat al die doctorandusjes Fopstudie geen baan kunnen vinden en links en rechts worden ingehaald door MBO-ers die robots bouwen die de sneeuwvlokjes in de zeer nabije toekomst volledig gaan knechten.

Mark van Dam | 13-04-19 | 19:45

Dit soort flauwekul colleges krijg je als je niet gepromoveerde docenten colleges laat geven. Geen niveau. En dat steenkool Engels. Vreselijk.

namensmijnhond | 13-04-19 | 19:28

Prachtige video, dank aan diegene die het heeft opgenomen. Het maakt alles duidelijk (wat we al wisten). UvA DOCENT.... met het intellectueel niveau van een pinda. Wat een aanfluiting. Bla bla bla meer komt niet uit haar mond. Wel links en dat moet natuurlijk iedereen weten want zij zijn de door god uitverkorene die de waarheid moeten verspreiden..... en hier zijn als die mediocre linkse leraren en docenten nu zo bang voor. Dat hun onnozelheid en onkunde wordt opgenomen en uitgezonden. Heerlijk en genieten... ga zo door!

Blonde Nel | 13-04-19 | 19:04

Ik werd (heeeel lang geleden) als student assistent door mijn prof in Leiden (toen nog RUL) uitgeleend voor een paar weken durend project bij de UVA.
Toen was nederlands nog de voertaal, maar de meningen waren toen ook al "links". Er tegenin gaan was onbegonnen werk.

telelezer | 13-04-19 | 18:57

Wat lopen we toch de VS achterna met dat steenkolenengels en de obsessie elke scheet die in de VS gelaten wordt van duiding te voorzien.

lingo star | 13-04-19 | 18:57

Jeetje, ik heb ook aan de UvA gestudeerd in de Roeterstraat, wiskunde econometrie. Dat is lang geleden, toen feiten nog feiten waren en wetenschap ook wetenschap was.
Het zijn nu allemaal halfzachte influencers ipv wetenschappers geworden. Het niveau van dit betoog is misplaatst op een universiteit en het onmiskenbaar een bias.
Ik zal mijn kleinkinderen in de richting van een betere uni adviseren.

Janneus | 13-04-19 | 18:21

Universiteiten zijn eurofiele politiek correcte bolwerken waar de vrijheid van meningsuiting zwaar onder druk staat en een echt debat niet mogelijk is.

frisenfruitig | 13-04-19 | 18:17 | 2

Ja, en ik vind het onbegrijpelijk dat onze toch behoorlijk intelligente jongeren daar nog steeds in trappen en zich in de mainstream laten drukken.

Janneus | 13-04-19 | 18:24

@Janneus | 13-04-19 | 18:24:
Ze worden al vanaf de lagere school en ook thuis en ook op de MSM geindoctrineerd. Dat is een goede basis voor Uni indoctrinatie

telelezer | 13-04-19 | 18:41

Wat een slecht Engels, niet te geloven, en een zeer incoherent verhaal. En hebben ze dan zelf niet door die SJW door dat steeds benadrukken wat iemand voor huid heeft dat ze zelf zeer rascistisch zijn en de boel op scherp zetten.

Rochegrosse | 13-04-19 | 18:13
-weggejorist-
De Griek | 13-04-19 | 18:07

Mein got, wat seiken Julie nau? ik ken haar heel goet folgen.

Narcolept | 13-04-19 | 17:40

Mevrouw lijdt ook nog eens aan de Engelse ziekte. Want ze is toch docent Réchten aan een Nederlandse universiteit, geen docent Vreemde Talen??

Zenzeo | 13-04-19 | 17:09

Dit soort docenten is best gevaarlijk. Prima dat ze aanstipt dat Trump zich niet met rechtsgang moet bemoeien (doen ze in NL trouwens ook) maar AOC? Really? AOC van de 'facts don't matter if you're morally right'? Dat zegt mij al genoeg hoe deze tut hola aan de UvA haar oor laat hangen.

misty pain | 13-04-19 | 16:23

Trump tweet "should" en niet "gets the death penalty". Hij had voor de vorm ook kunnen tweeten "I hope the judges are wise enough to sentence him to death". Het komt op hetzelfde neer. Met het woordje "should" laat hij een wens zien en niet dat hij op de stoel van een rechter gaat zitten. Verder is de UvA een racistisch, seksistisch en marxistisch bolwerk. Gerund door feministen, veganisten en klimaatgekkies. Wanneer je daar al een papiertje haalt, mag je eigenlijk direct door naar een psychiater.

klowiepowie | 13-04-19 | 16:21 | 2

Wanneer je daar al een papiertje haalt, mag je eigenlijk direct door naar een psychiater.
Een psychiater afgestudeerd op de VuA?

Muissolini | 13-04-19 | 16:25

@Muissolini | 13-04-19 | 16:25: best een echte, wat een niveau, had ik daarmee in de middelbare school moeten afkomen dat was een buis geweest voor engels.

Lt-Kol Kilgore | 14-04-19 | 06:54

Maar kan ze ook koken ?

NatNiks | 13-04-19 | 16:21

Onderwijs, Linkschwijfje, Amsterdam, anti-Trump.
Zoveel voorspelbare clichés.
Wat zijn dit soort wijven toch vermoeiend, ga een jaar in een land wonen waar de blanke man niet is zo ik zeggen, Honduras, Iran, Mali, om maar wat te noemen.

Muissolini | 13-04-19 | 16:18

Hoe is het trouwens inmiddels met de database van het FvD?
Zijn er al aanmeldingen? En wat is stap twee? Moeten ze ontslagen worden? Volgens mij was er een tekort aan onderwijzend personeel. En een linkse wiskunde-leraar is misschien toch wel goed in staat om de stelling van Pytagoras uit te leggen.
Je kunt ook vrede hebben met het feit dat een bepaalde beroepsgroep een bepaald karakter of zienswijze heeft.
In een onderneming is het ook vaak zo dat de werknemers van afdeling Finance pessimistischer en voorzichtiger zijn dan de lieden van Marketing. So be it. Als je het maar weet kun je je er enigszins rekening mee houden.
Als ik in mijn woning een aantal klussers aan het werk heb, verwacht ik tijdens de koffiepauze ook niet dat ik dankzij deze noeste working class heroes een nieuwe zienswijze krijg over de Griekse filosofen van weleer.

TB2318 | 13-04-19 | 16:16 | 9

Samengevat zeg je dus: Leer er mee te leven, en heb er vrede mee.
En dan kom je met een aantal vergelijkingen die nergens op slaan.
Wat is de overeenkomst tussen een leraar die zijn positie misbruikt om een bepaalde politieke mening op te dringen, en dat werknemers van Finance voorzichtiger zijn dan die van Marketing?

Roadblock | 13-04-19 | 20:51

@Roadblock | 13-04-19 | 20:43:
Geen problemen mee (met die PVV'er). Er is ook wel eens een Centrumpartijlid geweest die leraar was (Alfred Vierling). Studenten en leerlingen zijn mans en vrouws genoeg om zelf hun oordeel te vellen. Vaak heeft het nog een averechts effect. Leerlingen gaan graag ergens tegenin. Ik heb op de middelbare school en het HBO vaak rechtse leerkrachten gehad. Of bv anti-religieuze (vaak anti-Paus) leerkrachten. In mijn streek (Twente) kwamen de meeste leerlingen uit katholieke gezinnen. Vaak hadden ouders ook niet zoveel op met de stakingsdrang van veel leraren en onderwijzers. Maar goed: Als het FvD vindt dat er meer rechts leraren moeten komen, zal hij de salarissen voor de onderwijzers/leraren moeten verhogen. Het is een feit dat rechtse mensen vaker voor de portemonnee kiezen. En die worden dan tweede-hands-autoverkoper of fiscalist. Niks mis met deze beroepen, maar ze zijn vaker gericht op strijd binnen partijen in de maatschappij (iets waar "rechts" vaker zijn heil zoekt). Linkse mensen zijn meer gericht op "algemene belangen" en kiezen vaker voor de zorg, onderwijs, maatschappelijk werk. Meer gericht op het algemeen belang.

TB2318 | 14-04-19 | 18:18

@Roadblock | 13-04-19 | 20:51:
Bij een MT vergadering zal een CFO met zijn voorzichtige mening over een bepaalde uitgave ook de CEO willen overtuigen van zijn gelijk. Dat zou je een politieke mening kunnen noemen. Dat is geen misbruik maken van de situatie.

TB2318 | 14-04-19 | 18:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Tenenkrommend Engels, en ook het niveau lijkt niet hoog. Eerstejaarscollege, ga ik maar even vanuit. ""Seperation of the powers", hahaha, en o jee, "legislative' uitspreken ook lastig ('never mind'). Overigens een hoorcollege is geen publieke toespraak, niet heel netjes om dit op het interweb te publidingesen. Andere kant, het is wel heel erg als je denkt te moeten onderwijzen dat AOC de nieuwe brenger van het licht is. Dit alles overwegende GS, hulde hiervoor.

DebraCadabra | 13-04-19 | 16:05

Ik heb een graad in de toegepaste sexuologie. Om deze dame nader te kunnen duiden heb ik een recente afbeelding nodig, maar die kan ik nergens vinden. Iemand?

Alco-de-Holist | 13-04-19 | 16:01 | 1

btw, de 16 minuten is ook aan te raden. Wel pijnlijk voor je hersens.

Xarkov | 13-04-19 | 16:00

Manmanman, wat een niveau.

Even een passende quote: If you want an education, go to the library, of you wan to get laid, go to college. (F.Z.)

Maf Ketel | 13-04-19 | 15:58

>she is latino, she is black

welke is het nou?

Historicuck_Han | 13-04-19 | 15:54 | 4

En bovendien, niet latinO, maar LatinA. Ze is een vrouw.

SaintNick | 13-04-19 | 16:14

Ik vond haar 'blackish' een slechte imitatie van
Ali G's "G "Is it because I is black?!?"

(of deze, vanaf 2.30)
www.youtube.com/watch?v=Pg-imSRIkYc

michelpen | 13-04-19 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Toow bending poor inglisj from a one pitter no wan has effer hurt off in ze liekal nedderlunts. Wat de fak!

NACademicus | 13-04-19 | 15:53 | 1

doont mension ze wor..!

telelezer | 13-04-19 | 18:50

Een spreekbeurt van dit gehalte op mijn vroegere middelbare school zou na afloop door de vraagstellers zijn gefileerd.
Afgezien nog van het kreupele Engels: wat heeft dit met wetenschap te maken?

xavier | 13-04-19 | 15:49

Tering, wat een verhaal van die dame. Ben ik even blij dat ik gewoon elektrotechniek gestudeerd heb.

Gele Beer | 13-04-19 | 15:37 | 1

Ik ben er zeker van dat slechts een fractie van wat daar zit een studie elektrotechniek succesvol zou kunnen afronden. Dat vraagt immers logisch denkvermogen, creativiteit en het in vraag kunnen stellen van situaties om tot een goede oplossing van een probleem te komen.

Lt-Kol Kilgore | 14-04-19 | 07:03

Holy shit wat een niveu . -eu . Pure marteling om hiernaar te luisteren, wat een lamme schapen die studenten , ik had allang commentaar gegeven dat ze geweun NL moet lullen . Watjes, die nieuwe generatie.

Kim-Jung-Un | 13-04-19 | 15:33 | 1

Wat staat je spatiebalk strak afgesteld.

Analia von Solmsch | 13-04-19 | 15:39

Corporate law, les over o.a.: mergers & acquisition, due diligence, ttip ceta en andere handselverdragen, wat betekent de eu single market, dividendbelasting, IP. Zoveel nuttige onderwerpen waar de studenten later profijt van kunnen hebben , maar nee in Amsterdam

HetOorAakel | 13-04-19 | 15:18

Dat steenkolen Engels, wat een aanfluiting. We zijn in Nederland, praat Nederlands, juist aan de universiteit.
Verder een werkelijk abominabel niveau, dat college.
Wat een hoop vooringenomen linkse bagger, je snapt niet dat studenten dat pikken.
Voortaan luid protesteren en deze vrouw terug naar het pvda politbureau sturen.
Lekker preken bij de wiardi beckmann stichting.

Superkwatta | 13-04-19 | 15:17 | 2

Ach ja, dat steenkolen-Engels. Gaan we helaas niet meer vanaf komen vrees ik.

"Corporate Law, onderdeel van Economics&Business Economics"
Ah, ze bedoelt ondernemingsrecht. Vermoed ik.

EefjeWentelteefje | 13-04-19 | 15:48

Voor mensen die niets te melden hebben is dar Engels wel handig. Dat maakt het iets minder erg. Je weet niets en je kunt niets, maar in elk geval in het steenkolenengels.

JvanDeventer | 13-04-19 | 22:32

Man man, i fell with my reet in the prikkeldreed.

drs. P | 13-04-19 | 15:04 | 2

En nou heb je IPV een piemol een spleet?

Omebert | 13-04-19 | 15:09

Hé! Farmdrop.

BozePaarseMan | 13-04-19 | 15:12
-weggejorist-
Xarkov | 13-04-19 | 14:51

Leuk detail: de Neurenberg Laws zijn gebaseerd op de "Jim Crow Laws" van de democrats (zuiden).

Musashi | 13-04-19 | 14:50 | 1

En Musashi is een Japanse provincie, was ooit een slagschip en was een bekende samurai. Ook leuk.

bisbisbis | 13-04-19 | 22:16

Eigenlijk past het m.b.t. links om steeds te zeggen: ze kunnen niet tegen hun verlies. Als er een overwinning voor rechts is, dan is het al snel: vuile nazi, fascist, niet laten uitpraten, of zelfs er over liegen enz. Dat de UvA links is wist ik. Was in mijn tijd al. En helaas zijn er dus vooral docenten die - als je iets rechts roept - je de eindstreep niet haalt. Dus moet je altijd mee lullen met links (of in ieder geval een niet politiek onderwerp kiezen) anders krijg je dat diploma niet. Eenmaal dat diploma die kudt docenten keihard afserveren.
Maar het is wel erg zo dat het moet. Een degelijke universiteit als de UvA, dient neutraal en onafhankelijk te zijn. Bah domme vervelio's die linksgekkies!

AMX pri | 13-04-19 | 14:46 | 1

Links mist meestal ieder niveau.
Vervalt daarom snel tot tokkiegedrag. Krijsen, schelden, verdachtmakingen.

Superkwatta | 13-04-19 | 15:18

Godallemachtig, is dit wat je krijgt voor je UVA geld, een waardeloos mompelende, de Engelse taal niet machtige stupido. Trump bashen geeft toch geen pas, wat wil ze allemaal zeggen?

lanexx | 13-04-19 | 14:46 | 1

Ze heeft les gehad van Louis van Gaal.

meneer der meneren | 13-04-19 | 14:53

Ik zou me over het boerenkool-engels van deze juffer geen zorgen maken.
Het is een wereldtaal en ook in landen waar Engels de primaire taal is, is de uitspraak en schrijfwijze verschillend.
De inhoud van haar verhaaltje is des te kwalijker.
Waarmee maar weer bewezen is dat de combinatie van academische nep studies en dito docenten het niveau van ons onderwijs tot in alle geledingen ernstig heeft aangetast.

Bolhoed | 13-04-19 | 14:45

Als dit tegenwoordig het kwaliteit van lesgeven is blijf dan maar gewoon thuis.

Sjonie01 | 13-04-19 | 14:42

De extreme vooringenomenheid bestaat ook uit de keuze en de framing van de voorbeelden. First amendment zorgt ervoor dat de president zijn mening mag geven, trias politica waarborgt dat hij de vervolging of straf niet zelf nastreeft of oplegt. Dat wil en kan hij niet, dus geen enkel probleem. Framing is de selectie van Trump in het nauwe linkse narratief als de duivel der verdoemenis: er zijn veel beterer (=ergere) voorbeelden en duidelijker voorbeelden te vinden. Obama's honderden drone excecuties van Amerikaanse burgers, Erdogan, Putin, Xi Jinping, Spanje/EU met de Catalaanse opstand, EU in Griekenland etc, etc?
Tenslotte is de

nonfortiscedtenax | 13-04-19 | 14:38

Docent hangt ongemotiveerd tegen het spreekgestoelte aan en bezigt een slecht Engels voor een zo laag niveau praatje dat het terugvorderen van je collegegeld nog je enige gedachte kan zijn.

Montesquieue | 13-04-19 | 14:36

Crazy eyes cortez. Serveerster en nu senator. Ze is zo ongelooflijk dom. Als dat je grote voorbeeld is, wat een debiele idioot moet je dan zijn. Hersenen helemaal weggevreten aan het linkse virus.
De linkse indoctrinatie gaat doorrrrr.

Wim Venijn | 13-04-19 | 14:34 | 1

Mwah, AOC is niet dom. Ze heeft weinig kennis van zaken, maar achter haar staan de extreemlinkse griezels die haar in de senaat geïmplementeerd hebben, haar teksten schrijven en haar souffleren. Kijk maar eens naar haar spreekbeurten, meestal is er wel zo'n figuur in beeld.

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 14:47

Zoals Candace Owens www.youtube.com/watch?v=CLBp1S0_TNA altijd zegt in haar "debat" met de nieuwe fascisten:
"The democrat party is the party of the KKK, slavery and Jim Crowe."
AOC kan nog niet in haar schaduw staan.

Deze "professor Tess Hoekx-Audiffred" is ook niets meer dan een stomme steen in de muur rond de linkse plantage.
www.youtube.com/watch?v=DWam9FSRvGI

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 14:34 | 3

Na het zien van uw clipje: groot respect voor Candace Owens die gedurfd van zich afbijt als de linkse "Democraten" haar proberen te framen dmv. weglaten van de originele vraagstelling, (en zij impliciet ook nog eens Trump verdedigt.)

telelezer | 13-04-19 | 14:51

Zo, dat is een interessante dame. Een helder licht. Absolute tegenpool van die paardenbek.

LiniaalRectaal | 13-04-19 | 16:20

Blijkbaar moet je kiezen tussen Cortex en Cortez.

MistaRazista | 13-04-19 | 14:25

Neponderwijs volgen aan een nepuniversiteit in een kudtstad in een nepland is nu eenmaal razend populair.

Baron Clappique | 13-04-19 | 14:20

Behalve het Engels is er weinig incorrect. Trump overtreedt geregeld de grenzen van de Trias politica door zowel pers als rechterlijke macht aan te vallen en in diskrediet te brengen. Die verdachtmakingen zijn erg schadelijk voor het vertrouwen in de democratie. Daarmee doet hij zijn land geen plezier.
De president van een democratische rechtsstaat heeft zich verre te houden van laster jegens de vrije pers en justitie. Hij zou dat moeten weten. Maar hij weet wel meer basale zaken niet.

Beste_Landgenoten | 13-04-19 | 14:10 | 14

Wantrouwen in de pers, daar kan sommige pers heel goed zelf voor zorgen. In de berichtgeving in de zaak van the Mueller investigation was de objectiviteit ver te zoeken. Door sommige reporters was Trump al veroordeeld. Het was alleen maar een kwestie van tijd voordat hij impeached was en in de cel zat. 'This is evidence. This is not just my opinion.' En nu Trump niet veroordeeld kan worden, omdat er totaal geen bewijs is, gaan ze weer op zoek naar andere manieren om hem pootje te lichten. CNN e.d. voeren gewoon een political agenda tegen Trump, met keiharde persoonlijke aanvallen. En dan mag Trump daar niets van zeggen? Hij moet zich als een mak lammetje naar de slachtbank laten leiden? Want anders schendt hij de democratie? Hij is gekozen. Wie heeft die pers gekozen? Een heleboel pers zit vol Trump tegenstanders en wordt gefinancieerd door Trump tegenstanders. Schending van de democratie, vind je dat echt belangrijk? Maak je hier dan eerst maar druk om. Zo niet, dan is jouw kritiek op Trump alleen maar een schaamlap om te verbergen waar het je echt om gaat: Trump weg krijgen.

Sitting_targets | 13-04-19 | 15:08

Hoe kijkt u aan tegen 2 jaar russian collusion laster?
.
De term fake news is zeer wel verdiend door CNN en consorten.

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 15:23

Dit heeft werkelijk NIETS met ondernemingsrecht te maken!

NACademicus | 13-04-19 | 15:56
▼ 11 antwoorden verborgen

Dit is 3 minuten beeldmateriaal uit een college dat volgens de tijdsaanduiding 2 uur heeft geduurd. Een docent(e) mag een mening geven, mits er gelegenheid is hierover te discussiëren. Is dit gebeurd? En wat is dan het verloop van die discussie geweest? Stel dat deze docente geïndoctrineerd heeft (geldt dat overigens ook voor rechtse standpunten?), wie kan dan objectief aantonen dat dit voor de hele UvA geldt? Ook het plaatsen van dit fragment zou je subjectief kunnen noemen.

Mannes | 13-04-19 | 14:06 | 8

@Ongeblustekalk | 13-04-19 | 14:14: Wat is dit nou weer voor, laat ik het netjes zeggen, ongefundeerde opmerking? Ten eerste heb ik het niet over socialisme gehad en ten tweede is socialisme wel degelijk een opvatting over de maatschappij. Dat dit kennelijk niet uw ideale wereldbeeld is, betekent nog niet dat uw kijk op de wereld heilig is. Kennelijk heeft u een goed stel hersens, maar gezien uw kwalificatie "gewelddadige ideologie" wil dit ook niet altijd zeggen dat u een verstandige en objectieve bijdrage levert aan het debat.

Mannes | 13-04-19 | 15:42

@Mannes | 13-04-19 | 15:42: Als mijn linkse buurvrouw en ik een praatje maken houden we de politiek er strikt buiten. We zijn ook nog gelijken!

CalamityJane | 13-04-19 | 15:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een blaartrekkend optreden, heb er met afgrijzen naar geluisterd.

Bata4 | 13-04-19 | 14:06

Er moet een meldpunt komen voor steenkolenengels allejezus

brawler | 13-04-19 | 13:56 | 8

@brawler | 13-04-19 | 14:48: Ook dat. Ik irriteerde me echter aan de tomeloos naïeve, domme reactie van kaasfondue.
Qua niveau schat ik deze 'lecture' voor wat betreft inhoud in op havo.

EEnzame SchizofrEEN | 13-04-19 | 15:30

@EEnzame SchizofrEEN | 13-04-19 | 15:30: ik snappem :)

brawler | 13-04-19 | 16:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Het volgende hete hangtaboe wordt feministische indoctrinatie
Vrouwenstudies en dergelijke die naast de goede dingen ook, ook dus, zijn doorgeschoten en vooraannames hebben veroorzaakt.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 13:53 | 2

Maar daar zal niet zo gauw een kliklijn voor komen.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 13:59

Vroeger werd zulks volksopruiing niet geaccepteerd door den Koning.

BrokenTipi | 14-04-19 | 08:34

Cortez (neo com domheid en klimaatstupiditeit) en Omar (Jodenhaat en Corruptie) zijn een godsgeschenk voor Trump. En zeker Cortez zorgt ervoor dat er iedere dag wel iets te lachen valt in Washington. Wat dat betreft is het goed dat ze er zijn. Ze blazen de Democraten van binnenuit op. Een feest om te zien.

superjan | 13-04-19 | 13:53

Dit is ronduit beschamend. Maar Tess komt er uiteraard mee weg, want ze zit in de 'goede' (extreemlinkse) hoek waar de klappen nooit vallen. Activisme, hoe dom gebracht dan ook, is daar belangrijker dan wetenschap en waarheid.

Fijnstoffer | 13-04-19 | 13:43 | 1

Je woont de colleges bij?

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 13:53

Vooral dat "Engels" irriteert me mateloos. Dat tenenkrommende spruitjes-Engels, waarvan je onmiddellijk hoort dat dat niet haar moedertaal is. Uitgesproken met zo'n zwaar Hollands accent, een uit de klei getrokken boerentrut die een beetje interessant van die pseudo-Engelse poep staat uit te kramen. En dan ook nog zo links-vooringenomen als de pest. Wat is dat een verschrikkelijk milieu, zo'n linkse universiteit. Geen wonder dat er alleen maar van die gehersenspoelde sneeuwvlokjes vanaf komen.

Motleycrew | 13-04-19 | 13:42 | 3

Hear Hear...! (in het engels)

telelezer | 13-04-19 | 13:43

Het gaat om de inhoud niet om de vorm.
Eigenlijk begrijp ik die linkse types niet, waarom zou je het socialisme aanhangen, kan iemand me dat uitleggen hier, linkse amsterdammers genoeg.

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 13:50

Ik heb gestudeerd aan de UVA heeft ineens een volledig andere betekenis gekregen in mijn ogen.
Wat een afschuwelijk slecht Engels en wat een totale nonsens loopt mevrouw te verkopen. Ze weet duidelijk niet veel van de bevoegdheden van de president van Amerika. Vermoed net zo veel als van de Engelse taal. Dit lid van de groene Khmer beschadigd meer dan ze zelf beseft. Wat een gruwel.

equal to condell | 13-04-19 | 13:41

Alexandria Octavio Cortez is wel een lekker ding, dat wel. Maar dat is dan ook meteen het enige positieve dat er te vermelden van over mevrouw Octavio Cortez.

VanBukkem | 13-04-19 | 13:37 | 4

Kijk zo'n reactie bevestigt dan weer precies de inhoud van dat UvA verhaal.

Beste_Landgenoten | 13-04-19 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Deze dame is een demo voor alles wat er mis is met de UvA.

Eppo | 13-04-19 | 13:35 | 1

je bedoelt daarnaast: wat er mis is met Nederland en tevens wat er mis is met de EU

telelezer | 13-04-19 | 13:42

Zo krom en tenenkrommend wordt dus onze nieuwe "wetenschappelijke elite" opgeleid. Geen wonder dat niemand meer fatsoenlijk kan schrijven, rekenen en vooral niet meer realistisch kan nadenken.
Welkom in het nieuwe sneeuwvlokjes-Nederland-2019

telelezer | 13-04-19 | 13:34

na 20 sec afgehaakt, dit soort mensen kan geen les geven.
ze kent geen fatsoenlijk engels dus ze hakkelt steeds omdat ze naar woorden moet zoeken, en vaak komen er gewoon nederlandse woorden tussen. zeer moeilijk te volgen. ware ik student ik was weggegaan, een totale verspilling van tijd.

isotope 465 | 13-04-19 | 13:33 | 1

Naast hakkelen ook haar afschuwelijke nederlandse accent.
In mijn universiteitstijd was het zo dat ALS we een enkele leraar hadden die in het engels moest lesgeven omdat hij(m/v/x) geen nederlands sprak (en dus niet om buitenlandse binnenkomers te faciliteren) was dat een "native speaker"

telelezer | 13-04-19 | 13:40

Op grond van welke bevoegdheid, welke ervaring of bijzondere kunde is deze mevrouw bevoegd om 'lektjurs' te geven aan een instituut voor WO?
-
www.hoekxaudiffred.nl/HoekxAudiffred_a...

bisbisbis | 13-04-19 | 13:32 | 1

Bereid tot seks met een hogere in ruil voor promotie.

Baron Clappique | 13-04-19 | 14:42

Gezeik over linkse universiteiten...
Op economie-faculteiten worden studenten grootgebracht zonder enig ethisch besef binnen een neoliberale doctrine. Ook daar warden zaadjes geplant dat alles om rendement draait, en de overheid hiervoor desnoods kunstmatige markten moet creëren. Hier worden jongeren opgeleid om creatieve belastingconstructies te bedenken om MILJARDEN weg te houden van de staat, diezelfde staat die hun opleiding heeft betaald. Wrang.
Verder, als docenten beter betaalt worden trekt het ook veel meer andere figuren aan dan linkse idealisten. Maar welke partijen bezuinigen constant op onderwijs? Goh...
Dat meldpunt/kliklijn vind ik echt laag. Als de academische vrijheid in het gedrang komt zijn er andere middelen.

Diotima | 13-04-19 | 13:31 | 5

2 zaken zijn in ieder geval na deze kolder:
- meneer/mevrouw heeft geen benul wat economische studies inhouden.
- meneer/mevrouw kent het verschil niet tussen het verkondigen van persoonlijke voorkeuren onder het mom van onderwijs en het inhoudelijk onderwijs op vakgebieden.

SamV | 13-04-19 | 13:46

@SamV | 13-04-19 | 13:46:
Touché, het is inderdaad ongenuanceerd. Maar ik blijf onder de indruk dat men er binnen een bepaalde economische school van neoliberaal rendementsdenken wordt opgeleid. Ik hoor graag hoe er aandacht is voor ethiek bij alle boekhouders, belastingadviseurs en bankiers in spe.

Diotima | 13-04-19 | 14:53

Ethiek was een standaard vak dat waarin wij op getoetst werden tijdens onze economische studie. Dit om een goed moreel oordeel te kunnen vormen. Daarnaast is vrije marktwerking binnen het onderwijs veel effectiever, alleen een doorn in het oog voor de nivellerende partijen. Ga daar maar eens over nadenken, aangezien je geen economische achtergrond hebt en gewoon wat van de zijlijn buldert. Je moest eens weten wat de impact is van maatschappelijk ondernemen. In plaats van alleen de motivatie ervan in twijfel te trekken zou je ook de gevolgen kunnen benaderen. Sick puppy.

BrokenTipi | 14-04-19 | 08:40
▼ 2 antwoorden verborgen

wat heeft dit überhaupt met corporate law te maken??

oh nee he | 13-04-19 | 13:31

In Godsgodesnaam... is DIT het niveau van een 'lektjurur' aan een Nederlandse universiteit...???
-
Wat is dit voor een aperte lichtgewicht ? Dit zet je toch niet voor een collegezaal?
-
En mevrouw heeft overduidelijk geen idee - niet het begin van een idee- van de verregaande bevoegdheden van de president van de Verenigde Staten, zelfs als executive.

bisbisbis | 13-04-19 | 13:30 | 1

Of hoe een impeachment werkt. Of dat de AOC niet al te serieus wordt genomen buiten MSM en door SJWs.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:34

Ik was na haar eerste zin al de collegezaal uitgelopen. Tenenkrommend slecht verhaal in steenkolenengels. Weggegooid collegegeld dit.

SinEstilo | 13-04-19 | 13:27 | 1

Ik had daarbij zelfs geschreeuwd, in het Engels, hoe verschrikkelijk slecht en vooringenomen dit was. You are a total disgrace, you are disgusting. etc.etc.

Koonkluk Huis | 13-04-19 | 13:51

Volgende deel van de maatschappij voor zuiveringen nl: Universiteiten. Door CIA en FBI wordt al goed geluisterd na de regering Trump. 1 voor 1 buiten.

Cocorico | 13-04-19 | 13:25

Zo zie je hoe het linkse identity politics werkt. Status wordt vergaard door vinkjes te zetten naast zo veel mogelijk slachtoffer groepen (volgens de cultureel marxistische wereldbeeld):
[✓] She's latino
[✓] She's black ... blackish (nou een lichte vinkje dan maar)
[✓] She comes from a poor family (dat is een leugen overigens maar wel de leugen die AOC wou verkopen om juist hiermee te scoren)
[✓] She's a woman
[✓] She's young
[✓] She's really scary (dit zit niet op de identity politics list voor zover ik weet)
[ ] She's got a physical handicap
[ ] She's lesbian
[ ] She's transsexual or some form of LBGTWTFBBQ.
[ ] She's muslim

De grote satan in het links religieus denken zijn diegenen die niets scoren op dat lijst en wie de in hakkelende engels sprekende docent noemt: (old) straight white males.

Overigens AOC is een totaal idioot. Iedere Democraat heeft haar idiote Green New Deal weggestemd wat best hilarisch was.

unshift | 13-04-19 | 13:24 | 1

Zet haar maar in een wit pak in een star wars episode. Suits her. Daarnaast zijn mensen die identiteitspolitiek bedrijven de ware race baiters c.q. de mensen die racistisch zijn, omdat ze in die kaders denken.

Het wordt tijd om die diversiteitsdrammers te zien voor wat ze zijn, namelijk racisten die de wereld statistisch benaderen op een pseudo wetenschappelijke wijze. Schedelmeten 2.0

BrokenTipi | 14-04-19 | 09:27

Take away womens' right to vote.

Kop Kaaz | 13-04-19 | 13:24 | 2

Ho ho Kop Kaaz. En ik dan?

CalamityJane | 13-04-19 | 15:58
-weggejorist-
Kop Kaaz | 13-04-19 | 17:16

Alexandria Ocasio-Cortez: Economic Genius www.youtube.com/watch?v=t_TYZ6VRNNg Lmao! En daar is die UVA madamme fan van. Zegt genoeg over het niveau.

Basil Fawlty | 13-04-19 | 13:22 | 1

Ach, de Jessias vergeet ook wel eens een nulletje hier en daar. En is toch populair. Het gaat niet om feiten in de politiek, het gaat om emotie.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:26

Yes, I speak very good english.

VanBukkem | 13-04-19 | 13:22 | 2

Mie toe.

bisbisbis | 13-04-19 | 13:33

Now the monkey comes out of the sleeve ...

EenGoedBegin | 13-04-19 | 13:35

Zal maar zwijgen over de inhoud en kwaliteit van de argumentatie.
Maarrr... ik heb wat inhoudelijks te zeggen over Alexandria Ocasio-Cortez. Zij is geen politica maar een actrice die gesolliciteerd heeft voor de rol en marionet speelt voor de Justice Democrats en de Young Turks. Zij wordt gemanaged door een blanke man: Corbin Trent en een Indiër: Saikat Chakrabarti. Tweets zijn niet van haar en zij spreekt niet zelf maar herhaalt slechts vooraf ingestudeerde texten (je merkt dat ze zelf niet begrijpt wat ze zegt als ze foutjes maakt):
www.youtube.com/watch?v=1h5iv6sECGU

Short | 13-04-19 | 13:21 | 5

@braakbalmayo | 13-04-19 | 14:47:
Ronald Reagan heb ik expres niet genoemd. Ronald Reagan was weliswaar een acteur, een echte nog wel, maar hij behoort niet in dit rijtje.

VanBukkem | 13-04-19 | 14:56

De Justice Democrats willen de Democratische partij van binnenuit overnemen. Bij hun eerste verkiezingen in 2018 hadden zij voor het parlement bijna 70 kandidaten, waarvan er 28 genomineerd werden en 7 verkozen zijn. Zij zijn spreekpoppen voor een organisatie die banden heeft met.... 3 keer raden... George Soros.

Short | 13-04-19 | 15:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Filmpje aanklikken: "Dis is not wan ov mei strong points".

echt_links | 13-04-19 | 13:20

Huh? Ik dacht dat er in het engels college wordt gegeven tegenwoordig?

Stinkend_zadel | 13-04-19 | 13:20 | 1

Nou, echt Engels zou ik dit niet willen noemen... meer een soort ‘Denglish’ (Dutch English). Pijnlijk pijnlijk dat dit tegenwoordig schijnt te moeten op veel universiteiten.

Augustwoman | 13-04-19 | 17:56

Heeft deze mevrouw ook wel eens google ingetoets op ´´METHAANLEK AMERIKA´´ dan komt ze erachter dat de democraten onder leiding van obamba een Grove daad tegen de mensheid heeft begaan. Normaal gesproken zou het Malieveld met honerdduizenden mensen vol moeten staan om tegen zulks gedrocht te demonstreren. Maar ja , het zijn democraten he, die mogen alles over de rug van de kinderen !!!!!!

brandewijntje | 13-04-19 | 13:19

Apart... Nederlands met een Engels accent .....

Koning BongoBongo | 13-04-19 | 13:19

Tess Hoekx-Audiffred is naar eigen zeggen specialist in: Arbeidszaken, Echtscheiding, Ondernemingsrecht en Algemene Zaken. Well, we have a saying here in Holland: Shoemaker, stay with your boot tree.

Aan haar politieke (rechts)theorie schort zoveel dat ik het hier niet eens uiteen ga zetten. And she is not a social media person so it doesn't have any zin to explain because she isn't gonna read it here, is she?

mr. exp. | 13-04-19 | 13:16 | 4

@F. von Zeikhoven | 13-04-19 | 13:20:
Het was een vorm van humor. Verwijzend naar het treurige Engels van mevrouw in een college aan een Nederlandse universiteit. Ik verwijs u, tezamen met uw woede, dan ook graag even door.

mr. exp. | 13-04-19 | 13:25

@F. von Zeikhoven | 13-04-19 | 13:20:
Daarbuiten: waar staat SM eigenlijk voor? (Buiten sadomasochisme, wat je vast niet bedoelde hier.)

mr. exp. | 13-04-19 | 13:29

@mr. exp. | 13-04-19 | 13:29: ik denk dat de heer Von Zeikhoven verwees naar de "docente". Maar wie er op moet tyfen en waar naar toe is inderdaad niet helemaal duidelijk.

Vlerk | 13-04-19 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt mij dat dit artikel gaat over veronderstelde linkse vooringenomenheid bij de UvA. Ik heb het filmpje bekeken maar zie totaal geen linkse vooringenomenheid. Ik zie enkel een perfect Engels sprekende zeer intelligente vrouw die gemene oranje man in zijn hemd zet en vervolgens de fantastisch getalenteerde en intelligente doorgewinterde veteraan van 29 jaar oud Ocasio Cortez opvoeren als de nieuwe Jezus. En ja, zij is de nieuwe Jezus, hosanna, leve de Democraten!

En nu serieus: ik zie in dit filmpje dezelfde leeghoofdige ongeïnformeerde kletskoek dat ik al jaren ken van de NOS, tezamen met een amechtig slecht-Engels sprekend warhoofd die haar taak als leerkracht verwart met leiding geven aan een sekte. Dat zij AOC geweldig zou vinden, is ook geen verrassing. Bij de volgende les komt ze waarschijnlijk klaar op Ilhan Omar, een van de 3 anti-semieten in het Amerikaanse congres.
Het gros van wat daar zit, kent Ocasio Cortez niet, weet niet hoe ze keer op keer door de mand valt door hersenscheten te laten die aantoonbare bullshit zijn, verwikkelt in een financiëel schandaal inmiddels (verrassend) en als een rasechte linkse opportunist ten overstaan van een overwegend 'zwart' publiek ineens 'nigga' taal ging uitslaan alsof ze Ice-Cube zelf was.

Datsun_Cherry | 13-04-19 | 13:15 | 2

Ok. Verward met een d, maar van slechter nl kan ik je niet verdenken. plus 1

horsteknots | 13-04-19 | 13:35

@horsteknots
Verwart is wel met een t. Verwikkeld daarentegen...

LiniaalRectaal | 13-04-19 | 15:56

Ik erger me dood aan die linkse loeders die met gezwam trachten de maatschappij naar het Linkse Doel te bewegen, net zo erg als dat ik een hekel heb aan de lieden die - bijvoorbeeld in de jaren dertig - dat deden voor het Rechtse Doel. Ze zijn, in de grondslag, hetzelfde.
Nog zoiets (bronnen Wikipedia):

Er zijn 75 PvdA burgmeesters van de totaal 355. 21,1% dus
3 van de 12 CdK zijn PvdA, 25% dus.
In de 1e kamer heeft het volk indirect 8 vanb de 75 zetels aan de PvdA toebedeeld. 10,7%
In de 2e Kamer heeft de PvdA 9 van de 150 zetels gekregen van ons. 6% dus.
Er is dus sprake van een wanverhouding tussen hetgeen het volk heeft gekozen en wat via de benoemingencircuits is toebedeeld aan deze partij. Ook hier geldt: het kwaad zit op plekken waar wij het niet willen hebben.

langzullenweleven | 13-04-19 | 13:13 | 1

1 woord.
Baantjescaroussel.
.
Vooruit. Nog 1 woord dan.
Partijkartel.

chicago river | 13-04-19 | 13:16

De vraag die rijst is of er ook enig rechtse indoctrinatie is?
Iemand voorbeelden? (van deze eeuw ;)

Rest In Privacy | 13-04-19 | 13:11 | 6

@ kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 13:47
Noem het dan rechtse indoctrinatie.
Maar ik geloof niet dat daar openlijk in wordt lesgegeven.
Daarom vind/vond ik dit meldpunt zo ludiek.
Het bewijst dat er dus wel linkse indoctrinatie plaatsvindt.
En bewijst het meldpunt zijn nut jammer genoeg.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 13:54

Kijk eens een aflevering van Harry Mens

Beste_Landgenoten | 13-04-19 | 14:14

Rechts gelooft in eigen verantwoordelijkheid en daar heb je vaardigheden voor nodig. Onderwijs waar je daadwerkelijk iets leert te doen wat economisch nuttig is, is dus rechts. Links focust op "herverdelen" dus dingen afpakken van andere mensen zonder dat die in opstand komen. Daar is indoctrinatie voor nodig. Indoctrinatie is dus links.

petersteenkamp | 13-04-19 | 19:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb het voor de derde keer geprobeerd maar ik ga/kan dit niet afkijken. Nu even niet.
Echt gebeurd.
THORvERDomME. *raast en tegen de huishond blaast*

chicago river | 13-04-19 | 13:11 | 1

Had je zeker ook toen bleek dat de markermeerdocrine in de praktijk betekent dat er zoveel mogelijk mensen moeten worden binnen gelaten in dit land om er een mooie multicultuur van te maken.
Toch? ;)
Mensen zoals jullie zijn echt een aanwinst voor de mensheid.

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 13:16

Over haar idool zegt ze dat ze "blackish" is. Zwartig... Ik ben echt sprakeloos over zoveel domheid. Wat een onbenul!

Rhenium | 13-04-19 | 13:11 | 2

Hoorde dat ook ja. Haha. Nogal racistisch ook maar goed.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:13

College van Sunny Bergman. Wat verwacht je dan?

Sitting_targets | 13-04-19 | 13:13

Mijn god wat is de zin van les geven in het Engels als het alleen maar steenkolen oplevert!

Kokossss | 13-04-19 | 13:08

Die AOC is ramgek.

jacl | 13-04-19 | 13:08

Kan er niet naar luisteren, dat Engels. Klinkt een beetje als een Safety-induction op een boorplatform gegeven door zo'n pikkie vh ROC. "Nou if joe wer jor helmut olso insaait nobaddie wil bie preknunt, haha? Jes? Kwestiuns? Enniebaddie? No? Koed.
Factuurtje, hoppa.
Anyway, over die latin lady. ik volg Sietske Bergsma ofschoon ik verder niks doe aan sosjel media, so, der joe hef it

Magdatkandat | 13-04-19 | 13:08

Nee, extreem rechtse docenten, daar hebben we wat aan. Waar doet me dat aan denken. UvA Onderzoeksgroep "Gefundenes Fressen", kan geen toeval zijn. Pffff,wat een mafkezen.

Tishetnetnie | 13-04-19 | 13:05 | 5

@Tishetnetnie | 13-04-19 | 13:12:
Eh... ok. Dus lieden als Plato, Aristoteles, Socrates, Pytagoras... waren marxisten? Newton was een Trotskits en Smith een Leninist?

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:19

@Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:19:
Voor u zijn alle linkse denkers dus communist? Een rechtse denker valt al snel in een totalitair denkpatroon terwijl de linkse denker de nuances blijft zien, lastig hè?

Tishetnetnie | 13-04-19 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunne wij gezamelijk hier niet iets mee? een zgn. 'Class-action suit' of zoiets?
Links-drammende indoctrinatie is niet iets wat onze jeugd nodig heeft.

KiK Butt0wski | 13-04-19 | 13:05 | 1

Ach, deze sociaal mediale schandpaal (== spiegel van de feitelijkheid) lijkt me wel even mooi zo.
Ik ben benieuwd naar enige reactie...

hotmint | 13-04-19 | 17:07

Inhoudelijk is het ook nog eens bullshit wat ze verkondigt. Ze heeft het over de Trias Politica en stelt dat Trump die niet respecteert, door die tweet. Wat hele dikke grote stierenpoep is, en doet vermoeden dat deze vrouw niet goed engels spreekt of niet weet wat Trias Politica is.

Trump's tweet was niet: "Im going to give him the death penalty", maar "should get the death penalty". Met andere woorden; trump geeft zijn mening; hij vind dat die persoon de doodstraf zou moeten hebben. Nergens druist deze meningsuiting in tegen de trias politica.

FutherMocker | 13-04-19 | 13:05 | 4

Voor het ondermijnen van de Trias Politica dient men naar Turkije te wijzen (maar dat is Islamitisch he, dus daar is ze niet kritisch op).

JackStick | 13-04-19 | 13:22

Trump bemoeit zich met zaken waar iedere president ver van weg moet blijven. Hij laat in al zijn handelen zien dat hij niets opheeft met democratische checks and balances. Daarom ook die adoratie voor autocratische leiders zoals Bolsanero en Duterte.

Beste_Landgenoten | 13-04-19 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

Jezus, wordt daar collegegeld voor betaald? Wat een armoe. Ik zou zegge, numeris fixus, helft van de studenten heeft daar toch niets te zoeken vanwege te weinig academisch talent. En dan goed wieden in het docentenbestand. Want als je dan toch het college Corporate Law laat verloederen tot een aanklacht tegen Trump zou een welluidend doorwrocht betoog tenminste nog vermakelijk, zelfs leerzaam kunnen zijn. Dit lijkt verdomme wel een spreekbeurt op de Havo.

kokkie klaphaak | 13-04-19 | 13:04 | 1

Havo,ik veronderstel niveautje basisschool.

linus | 13-04-19 | 13:31

Mocht ik ooit zo'n blije eikel dreigen te worden, zo'n type Rob Kamphues (kaal ben
ik al), beloof ik mezelf bij deze dat ik dit topic, in z'n totaliteit opgeslagen en op meerdere devices , net zolang zal herbekijken en doornemen tot ik weer m'n gewone rancuneuze, pessimistische, doemdenkende zelf ben. Fingers crossed.

chicago river | 13-04-19 | 13:04

Waai dus de UVA lekturer talks in englis ? Man, man, wat een bagger Engelse uitspraak.....

percy | 13-04-19 | 13:04 | 1

inderdaad, ze is niet alleen fout met haar linkse ideeën maar is gebleken gehandicapt qua taal.

langzullenweleven | 13-04-19 | 19:28

“But maybe I am naïeve” is she saying after a few minutes.

Leave that maybe but away, honey!

drbukkake! | 13-04-19 | 13:04 | 1

honey??? acid vamp

langzullenweleven | 13-04-19 | 19:29

Weet je wie er ook niet goed Engels sprak?

Mr_Natural | 13-04-19 | 13:03 | 10

Pim Fortuyn.
Maar goed, die kende zijn beperkingen. Pim realiseerde zich dat ie zich in het engels niet zo goed zou kunnen uitdrukken als in het Nederlands, dus dat deed ie dan ook niet. Althans, niet in het openbaar.

VanBukkem | 13-04-19 | 13:20

Rudolf Hess?

BigKnor | 13-04-19 | 13:40

Nigel Farage ?

Baron Clappique | 13-04-19 | 14:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Juist dat geblabla van dit soort linksprogressieve deugvrouwtjes sterkt de Amerikaanse kiezer in het idee dat ze twee jaar geleden de juiste keuze hebben gemaakt.
Ga zo door, zou ik zeggen. Blijf vooral lekker tegen Donald Trump aanschoppen.
#Trump2020/KeepAmericaGreat

VanBukkem | 13-04-19 | 13:03 | 4

@Graaf_van_Hogendorp
En wat ook opvallend is aan het presidentschap van Donald Trump, is dat ie na zijn inauguratie niet meteen naar beneden duikelt in de approval ratings, zoals bij andere presidenten altijd gebruikelijk is. Sterker nog: ik denk dat een heleboel kiezers die niet op Donald Trump hebben gestemd (want dan vergaat de wereld!) on second thought toch eigenlijk best wel vinden dat ie het helemaal niet zo slecht doet als CEO van de vrije wereld. Ik denk dat een heleboel twijfelaars bij de vorige verkiezing de volgende keer ook gewoon op Donald Trump zullen stemmen.

VanBukkem | 13-04-19 | 13:17

@VanBukkem | 13-04-19 | 13:17:

Als de keuze tussen Trump en de AOC wordt zekers. Maar zo dom zullen Dems niet zijn. Gaan voor Biden of zo. Blue collar Dems willen nog altijd Sanders maar die is misschien toch te oud en te radicaal voor average Joe.

Of Dems moeten komen met een 'black horse' die letterlijk uit het niets komt met een goede staat van dienst en die een enorme stemmentrekker is.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:23

@Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:23:
Joe biden gaat het ook niet worden. Die is ook van het ouwe establishment en inmiddels een jaar of 103. Nee, als die democraten geen black horse uit de hoge hoed toveren, en dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren, dan is die herverkiezing in de pocket.

VanBukkem | 13-04-19 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Oh en die Ocasia Cortez kwam niet uit een arme familie hoor....fake news.

RenHoek | 13-04-19 | 13:01 | 2

Nee, AOC is een serveerster die er leuk uitziet en van die grote gekke ogen kan opzetten. Uit honderden is zij gecast & getraind voor de rol van congresswoman door een extreemlinkse pressiegroep, die haar nu als haar "congressional staff" (handlers) het linkse toneelstuk "democratie en treinen" doen opvoeren.
Altijd riskant wanneer AOC off script is, haar kennis is nog steeds op laag serveerster niveau. Hoewel zij een kei is in links jargon, dat overigens een vast script kent.

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 13:17

@Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 13:17:
Een beetje de Jesse Klaver van Amerika zeg maar. Ook VMBO-niveau. Maar, spreekt het linkse jargon en kent alle bekende progressieve riedeltjes klakkeloos opdreunen.

VanBukkem | 13-04-19 | 13:43

Ach, ze spreekt net zulke nonsens als de Heilige Thierry. Extreem links,extreem rechts, allemaal net zo gek.

captainobvious | 13-04-19 | 12:59 | 7

Theo en Thea is niet hetzelfde als Theo en Thierry.
Hoewel het misschien leuk zou zijn als ze van die tandjes in zouden doen.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 13:09

@Overrijp | 13-04-19 | 13:05:
Op een pentium 3, de mens is heeft heel duidelijk bewezen dat ze volkomen incapabel is om te regeren en met macht en verantwoordelijkheid om te gaan.

Ton8695 | 13-04-19 | 13:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Mij is volkomen onduidelijk waarom zoveel colleges op de Unie zonodig in het Engels moeten. Zeker als de docent nog slechter spreek dan Van Gaal.

Doe het dan gewoon in het Nederlands.

RenHoek | 13-04-19 | 12:58

Wat mevrouw beweert is geen mening, links en dus socialisme is een gewelddadige gevaarlijke ideologie.

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 12:57

Audifred? Is dat wel een bestaande naam. Mij lijkt het dat ze een actrice is die een linkse docent parodieert.

Peniskokertje | 13-04-19 | 12:57 | 1

Mij lijkt het dat ze getrouwd is met een exoot.

LiniaalRectaal | 13-04-19 | 16:26

Wat een verschrikkelijk steenkolen Engels praat dat mens.. ik zou me echt kapot schamen. Hier geldt: Spreek je moers taal, trut!

knalrode lippenstift | 13-04-19 | 12:56

Steenkolen Engels is hier nogal een understatement.

RenHoek | 13-04-19 | 12:56 | 1

Nou, inderdaad, alleen al om die reden moet dit worden aangegeven bij het meldpunt.

Vlerk | 13-04-19 | 13:07

Totaal geinfantiliseerd en dedebiliseerd flut niveau van onze politiek-activistische nep universiteitjes. Volkomen lachwekkend dit en dan heb ik het nog niet eens over het tenenkrommende "engels".

Toch een positief puntje: over 12 jaar vergaat de wereld, dus hoeven we niks meer aan het klimaat te doen. Waarvan akte.

echt_links | 13-04-19 | 12:55 | 3

Over 730 jaar landt er een buitenaardse beschaving op de aarde, waar de mensheid is uitgestorven.
En die denken, wat hebben ze voor iets achterlijks uitgehaald.
Zoveel potentie, zoveel mogelijkheden. Maar priesters en commercie hebben het verpest. En door een heel klein dom technisch foutje is er een kernoorlog geweest is weggevaagd.
Daarom komen er geen mensen uit de toekomst voor tijdreizen. Die mensen zijn er niet.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 13:04

@poiuytrewq | 13-04-19 | 13:17:
Ah f*ck, dat kan natuurlijk ook.
Of het is te ver weg., De aarde en de zon en de Melkweg en alles zijn inmiddels ook een stukkie verder.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 13:33

Overigens, de reden dat deze dame er bij gelapt is door een student kan veroorzaakt zijn door het feit dat ze les gaf aan toekomstige economen. En waarschijnlijk is er statistisch gezien geen enkele studie waar zo'n groot percentage van de studenten rechts van het politieke midden te vinden is, meer nog dan bij bedrijfskunde en dan bij de (echte) exacte studies.

Wladimir 1928 | 13-04-19 | 12:53 | 1

Er bij gelapt? Dit had intern al tot vragen moeten leiden bij een zichzelf respecterende universiteit. Wat een armoede.

kaasfondue | 13-04-19 | 12:57

Bestaat er ook zoiets als feministische indoctrinatie naast patriarchale indoctrinatie ?

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 12:53

Voor mij is het simpel: elke docent heeft het recht om het college op de eigen wijze in te vullen. Laat het College van Bestuur vd Uni maar over de inhoud oordelen. Gaan wij niet over.
Anderzijds heeft elke student het recht om de colleges vast te leggen en te verspreiden.

Amsterdamsko | 13-04-19 | 12:51 | 1

Nee hoor, het gaat erom dat hier met een sterke vooringenomenheid les gegeven wordt (is eigenlijk nog een te groot woord voor wat deze mevrouw verkondigt) aan onze toekomstige generaties. Niet een vrijwillige en zelf gefinancierde politieke bijeenkomst, maar van onze belastingcenten. Op zich prima dat ze deze mening heeft, maar zo sterk onderdeel maken van een ‘les’, nee dat moeten we niet willen!

duh! | 13-04-19 | 13:49

Waarom mag deze vrouw college geven in het Engels als ze deze taal overduidelijk niet beheerst?

JanVergoor | 13-04-19 | 12:51 | 2

Dat is niet het topic maar moet ook aangepakt worden.

Pislinq | 13-04-19 | 12:56

Het is erger: ze MOET college in het Engels geven! Hoe tenenkrommend dat Engels ook is. Het idee is internationale studenten binnenhalen. (Hier in Groningen hebben we hetzelfde probleem bij de RuG (Rijksuniversiteit Groningen) die trouwens tegenwoordig UG moet heten (University of Groningen).

Augustwoman | 13-04-19 | 18:05

Dat ze in het basis- en middelbaar onderwijs geen docenten kunnen krijgen, soit. Maar dat ze op universiteiten, met hun buitengewoon riante financiering, met dit soort herintreedsters onze academia menen te moeten stutten, is bijzonder verontrustend.

Er zijn gelukkig heel veel intelligente vrouwen, maar bovenstaand exemplaar en dat wijfie dat blijkbaar serieus denkt dat ze een combinatie is van Noach en Dwight D. Eisenhower, spant voorlopig de kroon. Al las ik vanochtend, ik meen in The Guardian, dat Elizabeth (1% Indian) Warren het intellectuele zwaargewicht is van de Democraten.

Naar VS maatstaven is onze Donald blijkbaar zo dom nog niet.

Hetkanverkeren | 13-04-19 | 12:49

De intelligentsia werkt duidelijk niet meer aan de Nederlandse universiteiten. Nu is de UvA wel hors categorie wat betreft links denken, maar toch.

Bamberger Reiter | 13-04-19 | 12:49

Ik heb het filmpje waar dit bericht op gebaseerd eerst gezien. En daarna pas dit verhaal gelezen. Maar het filmpje was ook best bekijkenswaardig.
www.snopes.com/fact-check/aoc-actress...

J. Jarig | 13-04-19 | 12:47 | 1

Weer wat geleerd vandaag.
Hartelijk dank.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 13:03

AOC weet weinig, kan nog minder en doet alsof ze 'from da hood' is terwijl ze het grootste deel van haar jeugd in een veilige, rijke & witte buurt doorbracht. En heel Deugland trapt erin, want ze is jong & gekleurd & vrouw dus dan maakt het niet meer uit wat je weet, kunt en of je de waarheid spreekt.

raskol | 13-04-19 | 12:47

En dit verbaasd u nog ? Het is onderhand toch duidelijk geworden dat een merendeel van het onderwijs behoort tot de grootte incest cirkel dat het linkse gedachten goed genoemd word. Prettig weekend mensen.

Kipsnipdewip | 13-04-19 | 12:46

Ze is het kakelende bewijs van haar ongelijk.

smdyasc | 13-04-19 | 12:45

Oh boy... net lekker wakker, geroosterd broodje gesmeerde knoflook-leverworst, koffie-cognac, krijg je DIT erbij op je bord.
Kijk, als die totaalmallotische socialistische bitch van een Alexandria Ocasio-Cortez denkt dat de wereld over 12 jaar vergaat (een soort Marianne Thieme light dus), waarom dan komen met een New Green Deal?

WIe het mij wilt uitleggen, graag, maar ik weet dat ik nu veel vraag. (en dat rijmt)
*gromt*
Niveautje Engels ook weer van zo'n mevrouw "voor de klas".

chicago river | 13-04-19 | 12:43 | 7

@chicago river | 13-04-19 | 13:07:
Aan de subsidie tiet hangen is niet rechts laat staan liberaal. Stelletje commies.

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 13:12

Wat hebben geroosterd broodje gesmeerde knoflook-leverworst en koffie-cognac hier nu weer mee te maken.

Baron Clappique | 13-04-19 | 14:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Het niveau van Uva getuigt van intellectuele armoede. Hoogopgeleid en klaar voor een subsidiebaantje schijn je tegenwoordig te zijn als je het 4 jaar volhoudt om dergelijke linkse bagger aan te horen en een dito politiek gekleurd proefschriftje In te leveren.

B.Spiritus | 13-04-19 | 12:42

Wat een laag nivo les, dit is geen reclame voor de UVA en waarom die les in het Engels geven als je dat nauwelijks spreekt?

i-Wonder | 13-04-19 | 12:41 | 4

Dat doen veel scholen in Nederland, als ze het hele pakket in het engels aanbieden kunnen ze ook meegenieten van de internationale studenten. Dat de meeste docenten ofwel de taal niet voldoende beheersen danwel de vaktermen alleen in het Nederlands weten.

IPNP | 13-04-19 | 12:50

@IPNP | 13-04-19 | 12:50: ... dat boeit een school weinig.
(Ik vergat even mijn zin af te maken.)

IPNP | 13-04-19 | 12:51

Mijn kleinkinderen spreken beter Engels dan deze mevrouw. Ze staat letterlijk nederlandse zinnetjes te vertalen naar het Engels. Denken in Engels zal ze wel niet kunnen.

Graaf Monte Cristo | 13-04-19 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een hoop topics over Amsterdam weer.

martymcfly | 13-04-19 | 12:40 | 4

Vlerk | 13-04-19 | 13:43 | reageer | favorietblock:

Katholieke Universiteit Tilburg

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:53
▼ 1 antwoord verborgen

Al die kennis, het internationale karakter van economics en business ... en dan nog zulk tenenkrommend Engels... met een flinke dosis EHH erdoorheen.

'Legis-lature, le-gis-lature, whatever'. ROFL

Tripps | 13-04-19 | 12:39

Ik vind dit een prima topic redactie. Sleep ze maar eens voor het voetlicht.

horsteknots | 13-04-19 | 12:35

Altijd dat beschuldigende vingertje naar anderen. Als deze docente het belang van trias politica wil illustreren, waarom dan niet eens beginnen met een aantal recente voorbeelden van eigen bodem waar sprake is van het ongewenste vermenging? Deze lichting studenten wordt tenslotte mede bepalend voor de toekomst van Nederland, niet die van Amerika. Op een andere manier is dit weer zo'n staaltje weg-met-ons: alleen wat ver van ons bed is, is interessant of de moeite waard.

MickeyGouda | 13-04-19 | 12:34 | 9

@Ongeblustekalk | 13-04-19 | 14:00:

Als jij mijn commentaren hebt meegekregen, dan weet je inderdaad dat ik soms ideeën heb over de maatschappij die mij vroeger "links" zouden hebben gemaakt. Uit beroepskeuzetesten kwam standaard "bejaardenverzorgster" of "maatschappelijk werkster". Heel frustrerend, want ik wilde bij de recherche. Juist vanwege al het onrecht stem ik rechts. Verder sta ik open voor andere culturen, zolang de mijne wordt gerespecteerd. Om deze reden - de ongebreidelde zucht naar overheersing - is de moslimcultuur de uitzondering op deze regel. Wegkijken, iets dat mijn omgeving mij soms adviseert, kan ik helaas niet. Voor mijzelf zing ik het wel uit, maar wat blijft erover voor mijn kind en haar generatie? Zo, dat brengt ons terug bij jouw frustraties en boosheid.

MickeyGouda | 13-04-19 | 14:23

@MickeyGouda | 13-04-19 | 14:23:
Dat bedoel ik niet, denk eens beter na. Ik ben trouwens niet boos, ik wil genoegdoening en dat lijkt me redelijk.
Daarnaast hou ik me strikt aan de feiten, ik verzin niets.

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 14:27

@Ongeblustekalk | 13-04-19 | 14:27:

Ik denk dat ik wel begrijp vanuit welke hoek jij komt, maar voor genoegdoening zul je eerst je specifieke grieven op tafel moeten gooien. Nu probeer ik te duiden langs algemene lijnen, terwijl het voor jou duidelijk persoonlijk is. Dat maakt het lastig. Just sayin'.

MickeyGouda | 13-04-19 | 14:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Geen indoctrinatie in het onderwijs, links of rechts.
Dan zit er toch een raar kantje aan;
Kan je als gelovige dan ook je melden voor het gevalletje Evolutieleer-indoctrinatie?
Dat wordt ook als iets vaststaands gebracht, terwijl dat voor gelovigen niet zo werkt

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 12:33 | 2

Kan je als niet gelovige dan ook je melden voor het gevalletje Bijbelse indoctrinatie?
Dat wordt ook als iets vaststaands gebracht, terwijl dat voor ongelovigen niet zo werkt

normanius | 13-04-19 | 12:39

@normanius | 13-04-19 | 12:39:
Precies. Hoe gaat dat op die scholen. En het begint al op de basisschool.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 12:46

Cortez over klimaatstrijd
''"This is our world war 2"'

Megalomane vrouw en geen gevoel voor proporties

pga | 13-04-19 | 12:33 | 4

De bloedlust van een groep om door middel van oorlogvoering hun doctrine op te leggen kent zeker parallellen met WW2.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 12:40

@Goldfinger | 13-04-19 | 12:38:
In eerste instantie dacht ik dat ook. Maar het klopt wel hoe ze het zegt. Ze refereert aan een eerdere gebeurtenis en maakt het de hare. Net als in de uitdrukking 'This is my Waterloo'.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Als je serieus overtuigd ben van je eigen gelijk, dan is het niet erg als iemand anders een andere mening verkondigd. Dat zorgt dat je je argumenten moet bijstellen om goed in discussie te kunnen gaan.

Blijkbaar is de melder daar niet toe in staat. Het feit dat de docent iets anders denkt dan hij is iets wat verboden dient te worden. Hiermee laat hij wel zijn eigen ongelijk zien. Blijkbaar vertrouwt hij zijn eigen argumenten niet. Een echte vent (m/v) zou in discussie gaan en kritische vragen stellen. Zeker op een universiteit.

Ook walgelijk om iemand zonder toestemming stiekem op te nemen en op het internet te zetten.

Mijn hele betoog is overigens onafhankelijk van wie er links of rechts is.

develmoene | 13-04-19 | 12:31 | 4

@develmoene
Een collegezaal is semi-openbaar en hetgeen daar wordt gedoceerd is publiek gefinancierd. Voldoende redenen om het dus openbaar te maken.
Een bijdetijdse docent die zeker is van zijn/haar/x zaak, heeft vast geen bezwaar tegen openbaarmaking van het collegemateriaal. Integendeel: zie het maar als kennisdeling. Mooi!

Amsterdamsko | 13-04-19 | 12:46

Zou me niet verbazen als dit gewoon online staat (achter inlog). Vind het ook prima dat iedereen dit nu kan zien. Mag iedereen voor zichzelf uitmaken of dit links gekleurd onderwijs is of niet, en of dat erg is of niet.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 12:47


Blijkbaar ben jij ook geen echte vent, want anders drop je wel even je NAW.

IPNP | 13-04-19 | 12:54
▼ 1 antwoord verborgen

Uitstekend gedocumenteerd hoor. Die niet-links verklaring kan ze nu wel op haar buik schrijven.
Zou de blik ook eens op cultuur richten, dat je bijvoorbeeld alleen in het theater mag optreden met een dergelijke verklaring. Is dat wat?

G. Temmes | 13-04-19 | 12:31

Dat dit soort slecht Engels sprekende lieden überhaupt les mogen geven... en dan die gekte dat op Nederlandse Universiteiten die terug gaan naar de vroege middeleeuwen ENGELS wordt gesproken... volslagen belachelijk.
Trump/Clinton... het maakt überhaupt geen verschil. Tijdens zijn verkiezingscampagne was Trump laaiend enthousiast over de onthullingen van WikiLeaks,met name de emails van mevrouw Clinton,maar nu " the deep state" Julian Assange voor een" Kangaroo court" in de VS wil slepen vanwege met name het feit dat mede hierdoor Clinton de verkiezingen verloor,geeft hij niet thuis en doet net of hij niet weet wat WikiLeaks is.. Amerika is een staat waar de superrijken en lobbyisten bepalen welke koers er gevaren wordt. Stemmen is nog slechts voor de dommen omdat zij zo deze lieden de " democratische " rechtvaardiging geven te doen wat zij willen.

Eendragtmaaktmagt | 13-04-19 | 12:31 | 2

Maar wat kan Trump nu doen dan? Assenge is aangeklaagd en zal voor het hekje moeten komen.

Het zou Trump sieren om bij een veroordeling Assenge meteen een pardon te verlenen (en dat niet aan te kondigen van te voren).

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 12:44

Jij hebt OVERDUIDELIJK iets gemist wat anderen niet gemist hebben: de Benghazi hoorzittingen. YouTube het maar: Trey Gowdy Benghazi Hillary. For all the World to see. Succes met het bijstellen van je mening verder. Dit is al 3 jaar geschiedenis.

BrokenTipi | 14-04-19 | 10:18

"New legistraa.. , legistruu, legi, legistrature ... whatever, new laws". Ik ben misschien een simpele HBO-pik, maar als dit het niveau Engels op een universiteit is, doceer dan gewoon in het Nederlands. Dit soort gepruts inspireert niet en zet bovendien de norm nogal erg laag voor onze nieuwbakken atcovaa, aftocaa, advortafe.. whatever.

PureYak | 13-04-19 | 12:30 | 4

Mijn zoon studeert Geschiedenis aan de RUG en als ik hem mag geloven is wat deze mevrouw uitbraakt nog één van de betere Engels sprekende hoogleraren..... het gros is onverstaanbaar, opkomst bij bepaalde college's is bijzonder laag daardoor.

Fatwabuster | 13-04-19 | 12:33

Advotofu?

Twisted_Faith | 13-04-19 | 12:35

Maak je niet druk. Na Brexit gaan we in het Frans of Duits Lesgeven.

HenkyPanky | 13-04-19 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

De nieuwe fascisten hebben het monopolie op jeugdindoctrinatie en indoctrinatie van demense via de media, net zoals de oude fascisten dat hadden. Zij praten over "democratie" alsof dat iets is dat veilig is in hun grijpgrage klimaat-klauwen.

Van dit soort "professoren" zijn er dertien in een dozijn. Dat zij geen bruin of zwart uniform dragen met een eng logo erop is maar een cosmetisch verschil. Binnen in hun gelijkgeschakelde brein is maar 1 Globalistische klimaat kleur mogelijk. Het sein staat op Deugen, niets anders.

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 12:29

En iedereen en z'n moeder maar ontkennen dat dit niet gebeurd in het onderwijs...... man man man.... hoever kan je je kop in het zand steken!

Fatwabuster | 13-04-19 | 12:28

Het onbegrip van deze mevrouw zegt veel over haar. Vraag eens aan haar wat ze van Bill Clinton vindt, en daaraansluitend van Hillary, wat ze vindt van de wijze waarop mw Clinton en met haat de democratische partij is omgegaan met meneer Sanders.

Als deze docente recht niet begrijpt waarom er geen impeachment tegen Trump is, dan zit ze niet op de juiste plaats. Wat een onbenul.

El Rico Grande | 13-04-19 | 12:27 | 2

Waarschijnlijk is het een pro-women seksiste. Maakt niet uit wat ze uitkraamt; als het maar een vrouw is. Behalve als ze Theresa May heet, natuurlijk; want niet links.

kaasfondue | 13-04-19 | 12:35

En daarna vragen wat zij vindt van het feit dat onder Bush bijna 600.000 Iraakse kinderen zijn omgekomen ná de Golfoorlog, door de sancties die de VS waren opgelegd, maar ook door vergiftiging van drinkwater door de 'vuile' bommen die op en rond Baghdad waren rondgestrooid.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 12:49

Waarom staat dit vrouwtje (in pijnlijk Engels) over Trump te wauwelen terwijl we hier keihard door Mark Rutte genaaid worden? Alsof je staat te klagen over een rood verkeerslicht terwijl achter je een vrachtwagen aan komt stormen.

Goldfinger | 13-04-19 | 12:27

Cortez is gecast door Cenk van de young Turks. Hij heeft er onderhand al 7 in het senaat zitten, allemaal acteurs, allemaal hun spindoctors papegaaiend. Geen enkel niveau en hypocriet bovendien. En dat is je voorbeeld?? Allemachtig! Het wordt steeds gekker.

Leg die democratenlover eens uit dat in Virginia en New York democratisch voorgestelde wetgeving klaar ligt om pas geboren kinderen (derde semester, reeds geboren) geaborteerd mogen worden.

Ga daar maar de straat voor op!

BrokenTipi | 13-04-19 | 12:27 | 3

Je schat Chunk hoog in.

horsteknots | 13-04-19 | 12:28

@horsteknots | 13-04-19 | 12:28: Ik leg nooit alles op 1 persoon, maar 1 persoon kan wel een team samenstellen met mensen die slimmer zijn dan hem en de grote lijnen uitzetten. Dat is wat hij gedaan heeft. Ilhan Omar spant helemaal de kroon, trouwens. Zet haar eens tegenover Hirsi Ali.

BrokenTipi | 13-04-19 | 16:47

Alleen al haar gemankeerde engelse spraak is tenenkrommend. Ik geloof het wel.. Mocht je verder hierin willen ; film your marxist professors (yt)

horsteknots | 13-04-19 | 12:26 | 1

Alexandria Ocasio-Cortez, die de historische prestatie leverde om een totaal van 0 voorstemmen te krijgen voor haar Green New Deal.
Ze mag dan erg mediageniek zijn, zelfs binnen haar eigen partij heeft ze nauwelijks steun.

ZonderNaam | 13-04-19 | 12:25 | 2

Ze is niet mediageniek. De media zijn dol op zo'n losgeslagen projectiel. De gemiddelde Dem stemt ook liever op Joe Biden of een ander middle of the road type.

kaasfondue | 13-04-19 | 12:31

@kaasfondue | 13-04-19 | 12:31:
Ik vind het anders een mooie jonge dame, ik zou haar zo het weerbericht laten presenteren

ZonderNaam | 13-04-19 | 12:40

Als je het niet met haar eens bent, dan krijg je een onvoldoende. Je moet bewijzen dat je links gelijkgeschakeld bent.

Sitting_targets | 13-04-19 | 12:24

Oh man dit is wel serieus ernstig. Hoe bestaat het dat een docent op dat niveau blijk geeft van zo weinig zelfreflectie.
En stop toch met dat lesgeven in het Engels. Stop de verloedering. Man man man.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 12:24 | 4

@ZonderNaam | 13-04-19 | 12:26:
Omdat internationale studenten werven een verdienmodel is.
Niets meer, niets minder

Rest In Privacy | 13-04-19 | 12:31

@ZonderNaam | 13-04-19 | 12:26: da's zeker geen uitzondering,ik help m'n kids en schoolgenoten geregeld aan een beter cijfer voor Engels omdat de docenten er zo slecht in zijn dat ze volledig correct werk verkeerd beoordelen

Retepsteeltje | 13-04-19 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

De goede naam van de UvA??? Waar gewoon links wordt afgewisseld door extreem links? Slaap lekker!

Edmund Burke | 13-04-19 | 12:24

Nou, even begin video gekeken over Trump.

Waar het hier om gaat is dat Trump als executive een uitspraak doet over van wat hij vindt wat zou moeten gebeuren in een rechtsgang. Nu hebben ze ook in de States de Trias politica en ga je niet op de stoel van de rechter zitten door een voorschot te nemen waar jij van vindt dat de uitspraak zou moeten zijn. Dat is gewoon ongepast, moet hij gewoon niet doen. Heeft ze dan toch gewoon een punt?

Jan, Leiden | 13-04-19 | 12:21 | 10

@Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 13:20:

Zeg niet dat Trump het niet mág zeggen, maar vindt het slechts ongepast. Liever niet dan wel. Hij zou wel algemeen iets kunnen zeggen over strafmaat, maar beter niet iets over individuele rechtsgangen?

Jan, Leiden | 13-04-19 | 13:27

@De Eierbal | 13-04-19 | 12:27:

2e deel niet gekeken en buiten beschouwing gelaten in mijn comment.

Jan, Leiden | 13-04-19 | 13:28

@Jan, Leiden | 13-04-19 | 13:27: Nee, beste Jan, ze zegt dat hij het niet mocht zeggen en gebruikt het als argument waarom de Trias Politica in de USA niet goed zou zijn.

Verder; of zij het ongepast vind of niet, dient ze buiten haar lezing te houden. Haar eigen mening aan studenten doceren, dát is pas ongepast.

FutherMocker | 13-04-19 | 13:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Mensen die iets met grote stelligheid beweren zullen er altijd zijn.
Bij die groep is objectiviteit en rationeel denken slechts een mening.

pejoar | 13-04-19 | 12:20 | 2

... Trump?

Tooibooi | 13-04-19 | 12:24

Ah, Roeterseiland. Ooit het centrum voor Natuur- en Schei- en Wiskunde (heb daar zelf theoretische natuurkunde gestudeerd). Het werd natuurlijk hoog tijd dat deze onbelangrijke faculteiten naar de meer deplorabele delen van Amsterdam werden verkast ten faveure van antroposofipolisocicologie binnen inclusive diversiteitskaders.

skoftig | 13-04-19 | 12:19

De UvA heeft verder hilarische gender cursusjes vermomd als vakken wat vooral toekomstige Hanneke Groentemannetjes opleidt. Krijgen studenten serieus punten voor. Om over 'onrecht jegens de vrouw' in de wereld te klessebessen. En hoe slecht hetro white males zijn. Nee daar komt niks zinnigs uit, behalve dan een nieuwe generatie Hertjesbergers opvoeden. Activisten die elkaar de hele dag gek maken met onzin en anderen opzadelen met hun nonsense. Met wetenschap heeft het niets meer van doen. Het failliet van het hoger onderwijs in de westerse wereld.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 12:18 | 1

Vergeet niet te vermelden dat als het met de islam te maken heeft het volkomen genegeerd wordt.In die wereld is er geen discriminatie van vrouwen of minderheden omdat hun god dat zegt.

pejoar | 13-04-19 | 12:23

Ik ben als werkgevende bijzonder dankbaar. UvA op CV = prullenbak.
.
Daar behaalde en dus waardeloze diploma’s in een cordon sanitair plaatsen is namelijk de enige manier om zo’n universiteit echt af te straffen. Markttucht. Zo lang de markt wanproduct blijft tolereren zal het geproduceerd worden, namelijk.
.
Vanzelfsprekend geen medelijden met zulke studenten. Je hoeft er immers niet te studeren en je zou als zelfbenoemde toekomstige intellectueel zelf in staat moeten zijn de kwaliteit, of het gebrek er aan, te herkennen. Eigen keuzes, eigen verantwoordelijkheid.
.
Ik zou nog kunnen uithalen naar al die linkse farizeeërs in besturen en op leerstoelen. Boos kunnen worden dat deze zelfingenomen egoisten met het opleggen van hun politieke voorkeuren het vertrouwen in opleidingen ondermijnen. Maar waarom? Zulks laat dagelijks zien niet in staat te zijn met kritiek om te kunnen gaan of nederigheid te tonen voor de goede zaak.

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 12:17 | 6

Dit zo ongeveer. Iedereen weet de inslag van de UVA nu wel. Het is geen kleuterschool. Die mensen WILLEN dat horen. Als je verkeerd zit is het wel echt je eigen keus.

menage | 13-04-19 | 12:35

@joris12345 | 13-04-19 | 12:29:

Oh dit is een serieus reaguursel, hoor.
En weet u? Ik hoef nergens vanaf te springen. Ik ben namelijk de werkgever en ik bepaal aan wie ik geef. Ik bepaal ook nog eens waar ik voor mezelf een cordon sanitair omheen leg. In dit geval de hele UvA omdat je bij het aanbrengen van cordons veiligheidsmarges moet aanbrengen om effectiviteit te waarborgen.
.
Bovendien, die andere faculteiten nemen het waarborgen van academische standaarden nog niet voldoende serieus om zich af te scheiden of collega’s te corrigeren, dus ook besmet.
.
Tsja, die zelfbeschikking van mij. Dat past natuurlijk helemaal niet in uw wensbeeldje maar dat is vooral jammer voor u. Zoals ook het ongemak van een fatsoenlijke universiteit bezoeken uw ongemak is.
.
Mag u allemaal zelf weten en kiezen, zoals ik ervoor mag kiezen uw soort de toegang tot mijn recruitment pipeline en de leuke banen erachter te ontzeggen.
.
Consequenties van keuzes, mannetje. Uw soort gaat ze geserveerd krijgen.

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Jezus Christus, wat een geniepig achterbaks gedoe. Had in de les er wat van gezegd. Dan sta je ergens voor. Maar nee, achter de rug van de docent om een meldpunt influisteren. Ontluisterende lafheid.

Melchett | 13-04-19 | 12:16 | 4

Nee. Politiekcorrecte messentrekkers moet je niet met open vizier tegemoet treden. Dan eindig je met een mes in je rug. Het is tijd om hen de juiste koekjes van eigen deeg uit te delen.
.
Het kon allemaal anders, het is via nette manieren geprobeerd maar politiekcorrecten wilden niet, ze wilden het op deze manier...

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 12:21

Wijze lessen bij EHBO zijn altijd "eigen veiligheid eerst"
Dit kun je ook zeker in je privéleven toepassen.
Linksgemankeerden denken namelijk een geweldsmonopolie te hebben op andersdenkenden.

Halul gebakken | 13-04-19 | 12:25

Je vergeet voor het gemak dat die doos die daar propaganda staat te geven ook degene is die de cijfers uitdeelt. Denk je werkelijke dat een blanke, mannelijke FVD of PVV sympathisant dan even hoge cijfers krijgt als iemand die zich daartegen afzet? Natuurlijk niet. De aandacht moet niet op de filmer liggen, maar op de docent, *zij* is degene die dit doet. Stel dat er een leraar stond te orakelen over de goede daden van een Duitse dictator in de jaren 30, denk je dat het dan alleen maar ging over hoe geniepig het wel niet was dat het heimelijk opgenomen was? Dit is de juiste methode, film your marxist professor.

nobele wilde | 13-04-19 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

Betalen mensen ervoor om naar zo'n jankverhaal te luisteren?

BRR76 | 13-04-19 | 12:14 | 1

Feel good geneuzel voor deugzeugen. Ja die domme dozen betalen voor dit soort kolder, triest maar waar.

nature_of_nature | 13-04-19 | 12:54

Met verbijstering gelezen - en vervolgens de uitgeverij en de auteurs maar eens goed in mij opgnomen... én afgeschreven uiteraard.

Wering | 13-04-19 | 15:21

Nou, nou, nou, wat een gejammerhout van Eendragtmaaktmagt en Wering.

1. Is dat verplichte kost in het onderwijs? Geen idee. Zou kunnen, maar het kan ook aan scholen vrij staan om dat katern niet te kopen. Maar is onduidelijk in het verband van de bijdrage van Ruler

2. Heb de folder gelezen. Is er geen turbulentie in Europa zoals beschreven? Ja toch. Zie tweede alinea. Het is een constatering, meer niet.

3. Ze hebben een aantal personen uitgenodigd om hun zegje erover te doen. Is daar iets mis mee? Nee, want we weten niet welk zegje want dat staat niet in die folder. Je kunt wél iets op maken uit de namen van de scribenten. Laten we Paul Scheffer nemen. Hij staat a.h.w. aan de basis van de hele multicultroep-discussie, want hij schreef in 2000 het essay "Het Multiculturele Drama" Dat is bijna de aanzwengelaar par excellence in deze hele kwestie. Dus als Paul Scheffer opgevoerd wordt in dit katern dan is daar weinig mis mee. Integendeel die man heeft wat te melden. Je kunt het met hem eens zijn of niet, maar dat is een andere zaak. De keuze om Scheffer om een bijdrage te vragen is een juiste.

4. Ah, ik zie Martin Sommer staan. Ooit iets van die man gelezen in de Volkskrant? Zou ik eens doen, dan weet u wat voor vlees u in de kuip heeft. Zou u kunnen verbazen.

5. Ja, Herman van Rompuy zal een onvervalste pro-Eu-er zijn dat is duidelijk.

6. Prof. Ina Ulrike Paul heeft o.a, ee aardig boek geschreven over clichématig denken van mensen over hun internationale buren. Interessant.

7. Eigenlijk het enige regeltje waarover je echt kunt vallen is deze: "Wat is de reden dat zoveel burgers in Europa sceptisch staan tegenover de EU of er ronduit tegen zijn. Daaraan gekoppeld is de vraag wat hier aan valt te doen." Juist en "wat hier aan te doen valt" aan dat sceptisme. Daaruit zou je een vooringenomenheid kunnen destilleren; pro-EU. Maar zelfs dat is de vraag.

'k Zou zeggen koop dat boekje en lees het, dan weet je het pas echt, nu blijft het speculatief gewauwel. Alleen de namen in je opnemen is niet voldoende en wie Paul Scheffer afschrijft is uiteraard niet slim bezig.
Doen, hoor, dat kopen! Evocatus
PS
Voor de aardigheid hier een link naar het essay van Scheffer
docplayer.nl/13085685-Het-multicultur...

Evocatus | 13-04-19 | 18:33

@Evocatus | 13-04-19 | 18:33:
1. Dit wordt rondgestuurd op scholen als lesmateriaal voor de aankomende eu-verkiezingen. Verplicht is het niet inderdaad, wel opgedrongen en een keuze voor iets anders is er ook niet.
2 t/m 7 Tja, als je écht niet ziet wat voor propagandafolder hier voorbij komt, dan is het zinloos om je op de open deuren te wijzen...

Ruler | 13-04-19 | 20:55
▼ 1 antwoord verborgen

Welke studie je doet aan de UvA maakt niet zoveel meer uit: Er is maar 1 overkoepelende doelstelling en vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik de rest van mijn leven door de belastingbetaler wordt verzorgd?

skoftig | 13-04-19 | 12:13 | 2

U heeft deels gelijk, maar dit geldt niet voor de exacte studies. Bij studies waar geen politiek in verwerkt kan worden, wordt er nog steeds goed les gegeven aan de UvA, en daar is de UvA misschien nog steeds wel de beste universiteit in Nederland.

Wladimir 1928 | 13-04-19 | 12:46

@Wladimir 1928 | 13-04-19 | 12:46:
Yep, FNWI (oa Informatica) is een baken van hoogstaande nuttigheid
in de zee van feitenvrije ouwehoer faculteiten...

hotmint | 13-04-19 | 16:38

Ik lees dat Tessie vooral gespecialiseerd is in echtscheidingen, ondernemingsrecht en arbeidsrecht.

www.hoekxaudiffred.nl/HoekxAudiffred_a...

Staat niet bij dat ze gespecialiseerd is in de constitutie van een ander land. Heeft er weinig kaas van gegeten als ze serieus denkt dat de president van het land wat ze bespreekt op het puntje staat om ontslagen te worden. Mocht ze dat echt denken dan krijgt ze een rude awakening in 2020.

Schoenmaker blijf bij je leest. En je safe space zo te zien...

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 12:13 | 2

Ze gaat binnenkort voor AOC flyeren op kosten van de UVA/ belastingbetalert.

kaasfondue | 13-04-19 | 12:18

@kaasfondue | 13-04-19 | 12:18:

Dat lijkt mij eerder een schone taak voor Wassila Hachichi (voor als ze meneertje Penthouse weer eens moet ontvluchten).

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 12:20

Ja als de UvA ook al wordt meegenomen in dat linkse indoctrinatie-meldpunt... what’s next, partijcongres GroenLinks blijkt broeinest links gewauwel?

raskol | 13-04-19 | 12:11 | 1

Linkse extremistische facisten van het afa,
al jaren een succesvolle kweekvijver voor groenlinks parlementsleden,
is keiharde waarheid, iedereen en zn moeder weet het
maar de indoctrinatie zit diep sinds de oorlog 40/45 toen niet wetende
dat links denkenden nu de eigen vijand van hun ideologie zijn geworden.

Halul gebakken | 13-04-19 | 12:20

Alles wat niet Beta is, is geen wetenschap, en zelfs daar ben ik niet zeker meer van, nu het uitdragen van klimaatschrikbeelden ook al wetenschap wordt genoemd. Als je geen sterke, autonome (beta-)wetenschapper bent, dan heb je zeer veel concurrentie op de arbeidsmarkt en kun je alleen nog proberen om andersdenkenden als fascist weg te zetten, zodat je zelf komt bovendrijven.

skoftig | 13-04-19 | 12:10 | 3

Is een echt wetenschappelijk onderzoek waard, zou wel eens verassend bovenstaande kunnen onderbouwen.

bananabanana | 13-04-19 | 12:13

Natuurwetenschappen en wiskunde... de rest is hooguit filosofie of man made up bagger.

nature_of_nature | 13-04-19 | 12:57

Ach ja, je hebt natuurkunde en je hebt postzegels verzamelen.

echt_links | 13-04-19 | 13:00

Ze heeft exact hetzelfde accent als onze NL euro-parlementariërs, dus dan weet je uit welke hoek de wind waait.

Sans Comique | 13-04-19 | 12:10

Hier zie je hoe waardeloos het is als college in het Engels is. Het vermagert de woordkeuze.

M.egafoon | 13-04-19 | 12:09 | 7

@Forwaards | 13-04-19 | 12:21: Maar daar gaat het fout. We moeten hoognodig kappen met het voornamelijk in het Engels les geven.

Kevf | 13-04-19 | 12:24

Niet als je niet beschikt over een brede woordenschat. De linkse heeft overigens maar aan een paar woorden genoeg. Alles is onderdrukking, alles is racisme en privilege.

nature_of_nature | 13-04-19 | 13:00
▼ 4 antwoorden verborgen

AOC. De Amerikaanse Sylvana Simons. Net zo dom, net zo hysterisch en net zo overtuigd van haar eigen gelijk. AOC doet nml niet aan feiten maar aan verheven morele superioriteit. Toont wederom ook maar weer eens aan hoe failliet de democraten zijn in de VS als ze achter deze dame aanhobbelen.

Basil Fawlty | 13-04-19 | 12:34

yep dat is wat enkele vrienden overzees ook zeggen.

Fedde71 | 13-04-19 | 12:35

Prachtig, die video’s van PJW.

Superkwatta | 13-04-19 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Daar gaat de goede naam van de Universiteit van Amsterdam!

keestelpro | 13-04-19 | 12:06 | 5

Vroeger, misschien heel vroeger, had de UvA echt nog een goede naam. Tegenwoordig durf je alleen maar te vertellen dat je aan de UvA gestudeerd hebt als je bijvoorbeeld Wiskunde of Informatica gestudeerd hebt, of een ander vak waar echt geen politiek in te verwerken valt. De professoren/ docenten van de echte/ harde studies zijn overigens nog steeds wel degelijk vaak te vinden rechts in het politieke spectrum.

Wladimir 1928 | 13-04-19 | 12:39

@Wladimir 1928 | 13-04-19 | 12:39: met dat laatste ben ik het uit eigen ervaring ABSOLUUT NIET mee eens!

echt_links | 13-04-19 | 12:57

Goed zo, toon maar waar ons geld aan wordt verkwanselt. Wat 'n abominabel niveau qua inhoud en uitvoering.

Han-Xi | 13-04-19 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken