Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tuig bedreigt ondernemer uit windmolenproject

Drents vaasje kapotgesmeten door boze bewoners

Social

Nou eco-terroristen, gefeliciteerd. Na het smijten van kilo's asbestblokken (dan heb je echt een klap van de molen gehad) en sturen van diverse dreigbrieven kapt Ben Timmermans met het aanleggen van wegen voor de bouw van windmolenpark De Drentse Monden en Oostermoer. Dat park komt er gewoon, alleen gaan de wegen nu worden aangelegd door iemand anders dan de lokale ondernemer. Sterker nog, dat park moet er nu wel komen want zwichten voor terreur is niet hoe we het hebben afgesproken in dit landje. Maar zonder Ben dus. Hallo NCTV. Neem dit tuig de wind eens heel snel uit de zeilen. 

ZoekZoek

Social

Reaguursels

Inloggen

"Wij staan tesaam voor het gericht
voor goed of kwaad te kiezen,
een volk dat voor activisten zwicht,
zal meer dan windenergie verliezen,
dan dooft het licht."

Vrij naar... u weet wel.

De waard zijn gast | 27-03-19 | 22:39

Gezien op tv. Kan ook echt niet door de beugel. Een piliticus doidwensen niet, maar windmolen bouwers (dacht ik te horen?) bedreigen ook zeker niet.

Jan, Leiden | 27-03-19 | 20:39

Kost hem een klus van 5 miljoen voor de aanleg van 15 kilometer weg. Hoe denkt de gemeenteraad Zandvoort de infrastructuur voor F1 op orde te krijgen met een lullige 4 miljoen, nota bene verspreid over meer jaren?

marchbrown | 27-03-19 | 18:48

Heb een paar van die loeders zo ongeveer in m'n achtertuin staan.
Tja..
Ergens.. ergens .. kan ik wel begrijpen dat je een -grijpbaar- doel aanpakt.

Lullig voor hem, maar als local had ie ook kunnen weten dat het misschien niet de meest handige klus is om aan te nemen.
Zeker in deze tijd, werk zat..

rammelbakje1 | 27-03-19 | 18:33

Ik lig al twee dagen met een buikgriep op de bank te ruften en ben even niet zo helder dus help me even.

Mensen die snoeihard windmolens terroriseren zijn Links, toch? Sowieso komen alle terroristische of daar aangrenzende daden voor 80%+ uit de Linkse hoek, toch?

Maar het zijn ook de Linkse partijen die meer windmolens willen toch?

Iets klopt er dan niet maar ik zie het gewoon even niet helder meer.

Bad News | 27-03-19 | 16:37 | 2

Klopt, Geenstijl slaat qua framing hier de plank volledig mis. Deze actie komt juist niet uit de linkse hoek maar van "normale" burgers.

nare baas | 27-03-19 | 16:40

Ja en dit was ook een typisch linkse hardwerkende ondernemer.

RandyBiel | 27-03-19 | 16:40

Heel benieuwd hoe er gereageerd zou worden als die dingen in het Vondelpark zouden worden geplaatst. Dan is een dreigbrief wel het minste denk ik.

Beste_Landgenoten | 27-03-19 | 16:23 | 2

Jankerds zijn het. Ik woon naast Schiphol maar heb er nog nooit over geklaagd. Van mij mag je zo’n ding bovenop de verkeerstoren plaatsen. Nergens moeite mee.

Zegtnietzoveel | 27-03-19 | 16:35

Als je een windmolen om wil schieten zeg dan PAF.

Bad News | 27-03-19 | 16:38

Dat er boze burgers zijn is begrijpelijk, maar dat er op deze manier gereageerd wordt is natuurlijk niet goed te praten.
Het probleem ligt er voornamelijk in de energieprijs die alleen maar verder omhoog gedreven wordt en een vodje van een klimaat akkoord, waar je toch wel mataglap moet zijn om hier een handtekening onder te zetten. Met zoveel aannames en het “ door projecteren “ van “duurzame “ontwikkelingen waar het werkelijke kosten plaatje angstvallig wordt weggemoffeld. Ook is de betrouwbaarheid en energie opslag nog steeds niets om gerust over te zijn.
Het vermeende probleem CO2 is wetenschappelijk ook al debunked, maar Nederland lijkt hier het enige land dat zich op olympisch nivea in te zetten op de CO2 hetze.
Het is natuurlijk een nobel streven om je carbon footprint tot een minimum te beperken ,maar ten kosten van wat willen wij deze “ gouden plak” binnen halen?
Nederland is zo plat als een pannekoek en dicht bevolkt, in vergelijking tot Noorwegen. Noorwegen produceert 10% van de fossiele brandstof op de wereld en kan , als het moet , morgen overstappen op waterkracht centrales. Het is als een wedstrijdje hardlopen op de 100 mtr , tussen Carl Lewis en Koos Alberts. Als Nederland toch zonodig een podium plek wil hebben lijkt het mij verstandig om zich op een ander olympisch onderdeel te gaan concentreren. Het lijkt mij voor de hand liggend om een energie vorm te zoeken die dus in overvloed aanwezig is, zoals water. Thorium is de makkelijkste oplossing om op het podium te komen maar waterstof kan een een prachtige samenwerking worden want die onbenullige windmolens hebben we nu toch al.
Nederland is het voorbeeld geweest voor Noorwegen om te laten zien hoe het niet moet met de gas baten. Laat Duitsland een voorbeeld voor Nederland zijn , hoe het niet moet met de energie transitie.
www.climategate.nl/2018/01/duurste-be...

Datgingniegoed | 27-03-19 | 16:17

Het lijkt me redelijk naïef om te denken dat de bewoners er wel mee akkoord gaan als het door een andere aannemer gedaan wordt. Het duurt even voordat bekend is wie het is, maar ook die zal duidelijk gemaakt worden dat het niet gewenst is.
De zonnepanelen zitten vol zware metalen die uitspoelen in de bodem. Het recyclen van zonnepanelen is vrijwel onmogelijk. Laten we ophouden met deze VVD-vriendendienstenprojecten.

Frau Merkel | 27-03-19 | 15:39

Dreigen met geweld en het wellicht ook uitvoeren is simpelweg erg fout, het lijken wel Antifa´s. Je dreigt er bovendien niet mee om iemands familie wat aan te doen. Natuurlijk is de inspraak gering, worden bezwaren van tafel geveegd en staan die klotedingen erg lelijk. Ze leveren, zeker in Drenthe, geen zak op behalve subsidie. Lieve Boze Drenthen, waarom geen kerncentrale en de opbrengsten vloeien terug in jullie provincie? Waarom sowieso geen kernenergie ipv die afschuwelijke molens en die velden vol zwarte panelen. Maar stop met dreigen.

Jan Lange3373 | 27-03-19 | 15:36

Bedreigen is niet okay, maar de weerstand tegen die klote windmolenparken is bijzonder groot in Drenthe. En terecht, IMHO.
Er wordt her en der ook gesaboteerd. Dat met die asbest is nieuw voor mij, maar ik weet dat er zware kettingen zijn ingegraven in percelen waar zon- of windparken moeten komen. Flinke kostenpost voor de aannemers, want de machines waarmee de grond bouwrijp gemaakt moet worden lopen daarop stuk.

Eerst hebben ze de Groningers genaaid met de bodemverzakkingen en nu wordt de mooiste provincie van Nederland naar de kloten geholpen met windmolenparken en zonneweides. Ik cind het fantastisch dat de Drenthen dat niet zomaar over hun kant laten gaan.

McPhart | 27-03-19 | 15:30 | 1

Een fraaie zonneweide, wie kan daar nu tegen zijn?

Beste_Landgenoten | 27-03-19 | 16:23

Windmolens zijn schadelijk voor de leefomgeving, de fauna ( en dus ook indirect de flora die minder bestoven wordt ), slagschaduw, beinvloeding van de wind, geluid en horizonvervuiling. Daarnaast zijn die dingen ook niet de oplossing of een deel van de oplossing. Kortom, wmb per direct een verbod op die krengen.
Dat gezegd hebbende gaan wij natuurlijk niet dreigen, geweld gebruiken of anderszins ongepast gedrag vertonen maar gaan wij met onze geschillen naar een rechter. Zo werkt dat hier, primitief bedreigen doe je maar in landen waar dat wel een cultureel iets is.

Graaisnaaiert | 27-03-19 | 15:04 | 1

Ik hoor Green Peace ook niet. Die gooien eerst rotsblokken in de Noordzee om sleepvisserij te saboteren maar nu er sleuven gegraven worden voor kabels en er geheid wordt voor funderingen en het ecologisch systeem aangetast word hoor je de milieu clubs niet.

Trumme | 27-03-19 | 15:37

Geweld is natuurlijk nooit goed te praten. Maar wel vind ik dat in dit geval het verhaal van deze zogenaamde terroristen niet gehoord wordt. Dat je bedonderd wordt door de overheid die met hun crisis- en herstelwet alle inspraak van burgers kunnen negeren waardoor deze mensen enorme molens in de tuin krijgen. Het landschap verpest, slagschaduw, herrie maar het belangrijkste is waarschijnlijk dat de prijzen van de huizen daar zal kelderen. Dus als je wilt verhuizen lever je nog flink in ook. Dat in combinatie met het feit dat die mensen over hun eigen leefomgeving niks te zeggen hebben zal sommigen tot wanhoop drijven. Maar aangezien er bij de overheid toch nooit iemand verantwoordelijk is moet zo'n ondernemer het ontgelden.

BartV87 | 27-03-19 | 14:45 | 3

ik had het ook afgekeurd als het de hoofdaannemer was die een dreigbrief kreeg, en toch ben ik nu extra verdrietig omdat men een kleine aannemer heeft bedreigd. Als ik hem was stopte ik meteen met het sponsoren van buurtactiviteiten. Het levert blijkbaar niet genoeg goodwill op.

SjonnieC | 27-03-19 | 14:51

@SjonnieC | 27-03-19 | 14:51: die kleine aannemer komt uit dezelfde gemeenschap en die zien ze meer verantwoordelijk dan een Shell of Vattenfall

Trumme | 27-03-19 | 15:39

NCTV, berg je voor de harken en de hooivorken. Als dit maar niet ontaard in een gilets jaunes repressaille..

mozaard | 27-03-19 | 14:45

Mijn ouders zijn woonachtig in dit gebied en ik verzeker u allen dat deze bedreigen absoluut niet uit de linkse eco hoek kwamen. Dit waren "normale" burgers die hun huizenprijzen met circa 15% zagen zakken toen dit plan aan werd gekondigd. Verder is de plaatselijke bevolking ook absoluut niet correct geïnformeerd over dit project. Dat bijna alle investeerders ver buiten het plaatsingsgebied wonen of zelfs niet eens in de provincie spreekt ook boekdelen. Dit is een grote money grab waar iedereen behalve de plaatselijke bevolking beter van wordt. Dit rechtvaardigt uiteraard geen geweld of bedreigingen maar de frustratie van deze mensen valt zeer goed te begrijpen.

nare baas | 27-03-19 | 14:44 | 3

Als de wettelijke regeling van planschade nu eens normaal zou uitpakken voor mensen die dit soort schade ondervinden, dan zouden die kosten veel eerlijker worden verdeeld (bij voorkeur ten laste komen van de investeerders).

laatste_waarschuwing | 27-03-19 | 15:22

Ik las ergens dat een boer voor 1 windturbine €15k per jaar ontvangt. Zet er 4 neer is 60k. en hoeft ie niks voor te doen. Daar valt niet tegenop te melken.

Trumme | 27-03-19 | 15:42

@Trumme | 27-03-19 | 15:42: Klopt, voor de paar boeren die hun grond hiervoor ter beschikking stellen is dit een goede investering. Voor de overige duizenden bewoners is het minder leuk.

nare baas | 27-03-19 | 15:53

Dat komt omdat de wieken rechts om draaien daar kunnen ze niet tegen.

Nietgek | 27-03-19 | 14:38

Bedreiging is nooit goed te praten, maar men moet het hoofd ook niet in het zand steken.

Dit zijn normale mensen die tot totale wanhoop worden gedreven. Er wordt niet geluisterd en van democratie is ook geen sprake.

Dan nog is bedreiging geen oplossing.

fapkoning40 | 27-03-19 | 14:35 | 1

Zonder ook maar iets goed te praten in deze , maar denkt U echt dat dat een oplossing kan worden gevonden als er niet bedreigd word ? Alles word er gewoon door gejast tot er wel een keer aan de noodrem word getrokken .

ghetto-is-back | 27-03-19 | 16:59

Zomaar een gok; de dreiging komt van hypocriete links stemmers die enorm voor het klimaat zijn zolang ze er zelf maar geen last van hebben en die hardwerkende ondernemers maar vervelende rechtse mensen vinden. De msm zal het anders zien en toespelen op extreem-rechts.

BozePaarseMan | 27-03-19 | 14:08 | 1

Linkse mensen gebruiken ook meer pleepapier, alleen al om rechtse mensen te zieken.

Beste_Landgenoten | 27-03-19 | 16:25

Zo gaat dat met zogenaamde vreedzame acties. Afgezien daarvan deugt de teneur van het stukje niet, want het suggereert dat die beste man zelf die blokken en dreigementen op zijn geweten heeft. Daarbij is ie slachtoffer en geen dader.

Heiner | 27-03-19 | 14:02

Bedreigen is nooit goed, maar de molens staan wel voor miljarden dode insecten en in NL alleen al, 70000 dode vogels per jaar. Toch reden genoeg......

Ko Ranzig | 27-03-19 | 14:01 | 3

... om niet te dreigen, we zijn toch zeker geen Groen Links tuig?

BozePaarseMan | 27-03-19 | 14:10

@BozePaarseMan | 27-03-19 | 14:10:
Bedreigen en andermans zaken kapot maken om je gelijk te krijgen mag wat mij betreft resulteren in een neqschot.

Meneert | 27-03-19 | 14:31

Precies meneert, deze ondernemer maakt willens en wetens een hoop kapot bij de mensen en verdient idd het door u voorgestelde neqschot...

Bill le Koek | 27-03-19 | 16:48

Aan mensen die dit goedkeuren: De man is een bouwondernemer. Lees het verhaal in de link anders even. Moet hij dan de -infrastructurele- opdracht tegenover zijn voordeur maar laten liggen? En die tegenstanders die in het openbaar met asbest brokken gaan smijten en de complete volksgezondheid in gevaar brengen, en ook nog eens de man met de dood bedreigen. Really? Dat je Diederick Samson een gore klootzak vindt kan ik inkomen, maar dit is bizar.

kotelet | 27-03-19 | 13:50 | 2

Ja, een ondernemer/mens met eigenwaarde laat dit soort subsidieverbrand-contracten liggen. En weet zich daarmee aan de goede kant van de geschiedenis als deze charlatans windhandel straks voor het tribunaal komt.

omineuze omnipotent | 27-03-19 | 14:52

Als ik uw standpunt doortrek hebben de nazi's ook niets verkeerd gedaan, zij deden gewoon hun werk...

Bill le Koek | 27-03-19 | 16:49

Bedreigingen en terreur mag dus, als het ons maar uitkomt. Een rechts antifa zie ik nog gebeuren ook zo

menage | 27-03-19 | 13:49

Waar is die dreigbrief te zien/lezen? Lijkt me nogal evident....

D.Ormin | 27-03-19 | 13:31

Zal allemaal wel maar pak dan de mensen die het doen ipv de mensen die het uitvoeren. Gaan we straks ook werknemers bedreigen?
Sowieso is het beter om dit politiek op te lossen, misschien "ludieke" acties bij het gemeentehuis/provinciaal bestuur maar terreur is (s)links gedrag.
Neemt niet weg dat mega-windmolens verboten moeten worden.

BootleggersSmurf | 27-03-19 | 13:29 | 2

Politiek oplossen is helaas niet mogelijk, lokale politiek (gemeente en provincie) willen de windmolens niet, maar iemand in Den Haag heeft een pijltje op een landkaart gegooid en daar moeten ze maar komen. Punt uit! Geen discussie mogelijk. De burger heeft geen enkele inspraak in deze kwestie en daarom worden de acties nu harder. Inwoners zien alles waar ze jaren aangewerkt hebben zo voor hun neus verdwijnen. Dat gezegd te hebben is het natuurlijk niet slim om de (lokale) ondernemers te bedreigen. Maar de mensen worden wanhopig en dan gebeuren er rare dingen.

liesbeth | 27-03-19 | 13:51

@liesbeth | 27-03-19 | 13:51: De politiek luistert niet meer naar de burger, klopt. Alles buiten de randstad mag in de grond wegzakken, is emperisch bewezen ondanks de mooie woorden van Wiebus, is ook waarheid. Toch is dit niet de weg, het valt niet goed te praten. Sorry.
Ik heb ook geen pasklare oplossing en kom met een cliche over stemmen maar besef ook dat dit te langzaam werkt. Toch is terreur geen oplossing ook al blijkt geweld wel een krachtig wapen...
Moet er nog eens over nadenken wat wel gaat werken maar Nederland werkt juist zo goed door beschaving, terreur is een gebrek aan beschaving.

BootleggersSmurf | 27-03-19 | 14:12

Soms is terreur het enige wat overblijft.

Weerduivel | 27-03-19 | 13:23 | 4

Jaaaa, ik blaas je huis op omdat jij je hondenpoep niet hebt opgeruimt. Heel normaal en rationeel gedrag! Had je maar moeten luisteren toen ik het vriendelijk vroeg...

BootleggersSmurf | 27-03-19 | 13:31

Er is nooit, maar dan ook nooit een reden voor terreur.

RedBill | 27-03-19 | 14:42

Ja, als de Russen in mijn achtertuin staan, dan heet het overigens verzet, maar terreur is simpelweg not done.

Jan Lange3373 | 27-03-19 | 15:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap die protesten wel. Je achtertuin zal maar worden volgebouwd met die ellende vanwege één of ander klimaatakkoord. Ik zou ook een waas voor m'n ogen krijgen en niet meer de redelijkheid zelve zijn.

Julius Pace Car | 27-03-19 | 13:19

Afsluiten van stroom die gasten. Of lekker in een kolenmijn laten werken.

RandyBiel | 27-03-19 | 13:16

Serieus lachwekkend dat mensen het hier opnemen voor de terreur. Als op links terreur voorkomt dan zijn we allemaal boos en moet men aan de hoogste boom. Maar nu het tegen windmolens is mag het in eens wel? Partijen die democratisch gekozen zijn voeren dit beleid. Ook dat is democratie, jammer voor je dus. Daarbij komt dat het geen enkele zin heeft. De enige die je ermee hebt is een hardwerkende ondernemer en zijn werknemers.

Hunter S. Thompson | 27-03-19 | 13:00 | 8

@Zegtnietzoveel | 27-03-19 | 13:57: Democratie is Rutte, jongen Klaver, jongen Jetten, Ollongren. Die moeten mijn democratie waarborgen? Laat het uw democratie zijn en laat de mijne er buiten.. Trouwens, niks mis met mijn reaktie op 13.42. Geef liever antwoord.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 16:03
▼ 5 antwoorden verborgen

duits onderzoek laats zien dat wind molens moord machines zijn. insecten ,vogels allemaal morsdood .

free101 | 27-03-19 | 12:55 | 2

Dat moet dan zeker waar zijn want in Duitsland weet men alles van moordmachines. Een bekende Duitser heeft daar in de jaren ‘40 van de vorige eeuw nog een innovatie award mee gewonnen. Diezelfde Duitser was overigens ook heel goed in het aanleggen van wegen....

Mark zit te Dutten | 27-03-19 | 13:27

Een beetje auto oogst ander ook een hoop insecten en een enkele pad, vogel, kat of konijn versmaadt hij ook niet. Laten we dat eens bij elkaar optellen? En waar komt opeens toch die zorg voor de diertjes vandaan? Dat hadden we eerst niet. Vreemd.

Beste_Landgenoten | 27-03-19 | 16:27

De mensen in de Drentse Monden zijn geschoffeerd door de overheid. Ze zijn zelf met mogelijke alternatieven gekomen ( velden met zonnepanelen, al was dat ook niet iets waar ze op zaten te wachten). Keer op keer is hun verzet genegeerd. Ik had niet gedacht dat ik dit ooit zou schrijven, maar ik kan me voorstellen, dat je zoiets doet, na tot het uiterste te zijn getergd en dwarsgezeten vanwege een monsterlijk en megalomaan project. Dat je het beter niet kunt doen is natuurlijk wel zo. Het helpt je zaak niet.

B. Randnetel | 27-03-19 | 12:53

Inhoudelijk is het debat gewonnen door de mensen die geen windmolens winnen. Er zijn eigenlijk geen rationele argumenten voor windmolens. Als de lobby van de miljoenenwinsten echter zo sterk is dat het toch doorgaat, dan lijkt mij dit een mooi voorbeeld van een situatie waarin terreur het juiste en enige instrument is.

hustler01 | 27-03-19 | 12:45 | 7

De redelijke mens, met zorg voor, kan alles vergeten begrijp ik. Democratisch gekozen, zei u Hunter Het zal. Mogen Klaver en Jetten voorbij alle waarschuwingen van deskundigen dit doordrukken? Wat is eigenlijk hun kunde!

Rest In Privacy | 27-03-19 | 13:49

@Hunter S. Thompson | 27-03-19 | 12:54: Bij mijn weten is hier sprake van sabotage van spullen, niet van doodsbedreigingen. Ik kan de bewoners heel goed begrijpen in hun strijd tegen de konkelende kartelpolitiek die samenspant met de windmolenmaffia.

KlunsJohannus | 27-03-19 | 15:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Beetje lief zijn brieftypdreigschrijvers voor onze ondernemerTs.
We slopen die windmolens wel, als we FvD in het zadel hebben gehesen.
Beschaafd, democratisch en met veel voldoening.

Wim Venijn | 27-03-19 | 12:43 | 2

I see what you did there

FijneDik | 27-03-19 | 12:52

Dat heeft absoluut de voorkeur. Maar dat zal nog vele jaren duren. Jaren waarin de kartelpolitiek het land nog behoorlijk kan beschadigen. Tot die tijd is het behelpen met sabotage- en vertragingstactieken.

KlunsJohannus | 27-03-19 | 15:07

Ik mag toch aannemen dat die ondernemer schadeloos gesteld wordt door de linksgekkies?

whetherthouwouldbe | 27-03-19 | 12:42 | 1

Nee het zijn geen gekkies maar lieden die gelijk hebben en vermalen worden door wat bestuursgriezels die de molentjes willen door douwen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-19 | 12:49

Ach je hoeft heel Nederland maar vol te zetten met windmolens om aan de Totale Energie Behoefte van Nederland te voldoen, 3150 PJ.
Niets aan de hand dus.
Gewoon doen.

ProAsfalt | 27-03-19 | 12:41 | 4

Op ieder postzegeltje een windmolentje.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 13:50

@Joris Beltsin | 27-03-19 | 13:20:
En de molens achteraan hebben geen wind meer!

Beste_Landgenoten | 27-03-19 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

Partij kiezen lijkt makkelijk, want die bedreigt, is fout bezig.
Maar de bewoners voelen zich niet gehoord, en dat doet iets met je. Dit is een laatste strohalm.
Moet je je voorstellen, al die aardbevingen. En nog voordat de gaskraan dicht is, krijg je enorme (maar dan ook echt ENORME) windmolens in je achtertuin.
Hoe gek wil je mensen maken?
Of de angst voor herrie en schaduw terecht is, en of die angst niet gewoon bijtijds met voorbeelden had moeten worden weggenomen, is een ander verhaal. Er hoeft maar 1 iemand te roepen hoe kut windmolens zijn, "want die hoor je op 10km afstand nog!!!11" en na een stuk of drie verjaardagen met een kaas-en-worst-kringetje is de hele regio er op tegen.

Captain Pervert | 27-03-19 | 12:39

Ik snap die protesten wel.

hustler01 | 27-03-19 | 12:35 | 3

Ik ook. De goedbedoelenden worden klem gezet. Terreur kan natuurlijk niet een oplossing zijn. Honderdduizend mensen op de been voor een vreedzame demonstratie is een utopie. Wat rest ?

Rest In Privacy | 27-03-19 | 13:56

" we begrijpen dat er voor en tegenstanders zijn" om te janken. Die voorstanders hebben er geen last van. Die zitten allemaal in het westen. Denk eens na. 210 meter hoge torens voor je deur en daarbij nog de slagwieken. Dat deze zetbaas dan huilie doet. Daar heb ik dan weinig compassie mee.

azijnseikerT | 27-03-19 | 12:34 | 4

> Die zitten allemaal in het westen.
Klopt, maar iets minder ver naar het westen dan jij waarschijnlijk in gedachten hebt. De plaatsing van windmolens is een provincie-aangelegenheid. Dat is dus bepaald in Assen, inderdaad ten westen van het windmolenpark.

koeberg | 27-03-19 | 12:55

Ik geloof niet dat m'neer zetbaas er iets aan kan doen. Hij wil gewoon zijn werk uitvoeren.

Ik ben inmiddels over meerdere linkswappies gestruikeld die de mond vol hebben over hoe WIJ met het klimaat om moeten gaan, maar wee je gebeente dat je zo'n klimaatminaret bij hen in de direct omgeving plempt.. Dan gaan ze helemaal los.
Zullen we gewoon concluderen dat heulemaal niemand zo'n ding in zijn direct omgeving wil, dus leuk bedacht maar verkeerde oplossing?

Jammer alleen dat linksvolk toch blijven roepen dat ze moeten komen (maar niet in hun achtertuin)

Bedreiging = -1!

DatInternetDingetje | 27-03-19 | 12:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ben benieuwd wat Rutte dadelijk gaat doen?
Of hij kiest de kant van Baudet of hij duikt bij Jesse Klaver en Rob Jetten in bed .... resulterend in nog meer windmolens, hoge energierekening en over 7 jaar van het gas af.
Het is erop of eronder.

sociaal_econoom | 27-03-19 | 12:33 | 1

Inderdaad, het verschil tussen een huwelijk en een begrafenis.
Steek mijn hand er niet voor in het vuur dat Rutte, voor ons Nederlanders, de verstandigste keuze gaat maken.

Tilburgse bluf | 27-03-19 | 12:39

Als die wind-minaretten er staan kan je ze altijd nog omzagen. Wat!!!! Heeee?Ohw.

gerrie de perrie | 27-03-19 | 12:28

In plaats dat je straks in de zomer naar de prachtige zee en lekkere wijven kijkt vanuit je strandstoel met een liter pils erbij, zitten we over een paar jaar naar een Berlijnse Muur van windmolens te kijken waar je hersens helemaal crazy van worden door dat gedraai. Echt schandalig wat we de komende jaren nog aan gekkigheid gaan meemaken. Stem FvD! #stemzeweg

born2killn00bs | 27-03-19 | 12:28

Tuig start ondemocratische windmolenprojecten.

Daar, gefixt.

DezeNicknameBestaat | 27-03-19 | 12:25 | 2

Juistem !

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-19 | 12:52

Correct, GeenStijl slaat hier qua framing de plank een beetje mis. Neemt uiteraard niet weg dat geweld c.q. bedreigingen te ver gaan.

nare baas | 27-03-19 | 15:58

Iets verderop... in Duitsland hebben de Grunen 24 jaar geleden diverse windmolenparken aangelegd --> de helft hiervan is inmiddels gesloten.
Ze hebben daar zonnepaneel-parken van gemaakt.
Meer rendement... en minder hinder voor omwonenden.

sociaal_econoom | 27-03-19 | 12:24 | 7

@Captain Pervert | 27-03-19 | 12:42:
Zeker zelf een klap van de molentjes gehad?

BaldEagle | 27-03-19 | 14:17

@Captain Pervert | 27-03-19 | 12:42: De duif is dan ook de enige vogelsoort die in Drenthe voorkomt.

KlunsJohannus | 27-03-19 | 15:11

@Captain Pervert | 27-03-19 | 12:42: Jo Govaerts, Je weet nooit zeker wat er door de lucht beweegt..... Een gedicht als antwoord op die miserabele opmerking van u. Heb die nog even gelezen om de vieze smaak er van te verdunnen. brrr

Rest In Privacy | 27-03-19 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen

half (west) Europa ziet er in het donker uit als een flipperkast, burgers gaan elkaar bijna te lijf, maar gewoon doorgaan met het plaatsen van zinloze wapperwieken.

glaaf | 27-03-19 | 12:23

Ben het anders meer dan zat: een overheid die ondernemers chartert om de windmolens door te drukken met “draagvlak” en al. Bedreigen hoort niet maar die windmolens die alles naar de klote helpen, mag weleens een halt toegeroepen worden door mondige burgers.

de Voorzittert | 27-03-19 | 12:22

dit mag niet van de klimaat-industrie.

newray | 27-03-19 | 12:50

@newray | 27-03-19 | 12:50: Heel begrijpelijk ook, miljarden die voor het oprapen lagen zouden in een klap in lucht opgaan als iedereen dit zou zien.

Zal ik er ook nog een linkje bijzetten van 1000+ quotes van bonafide wetenschappers die de klimaatindustrie en vermeende concensus tot de grond toe af fakkelen?
Goed, omdat je zo aandringt:
scienceandpublicpolicy.org/images/stor...

jos verstoppen | 27-03-19 | 14:30

Onze Koning Zeikbier heeft ook grote belangen in Windmolens.. Denk zeg het maar even om het plaatje wat completer te maken..

Mark_D_NL | 27-03-19 | 12:19 | 2

Suggereert u nu dat dat asbest uit het recent verbouwde paleis Huis ten Bosch afkomstig is?

Rest In Privacy | 27-03-19 | 12:22

@Langshetrandje | 27-03-19 | 12:22: Zou zo maar kunnen. Ze hebben ook de halfzus van beatrix een baantje gegeven. Niets is te gek bij die oranje koppen.

Mark_D_NL | 27-03-19 | 12:28

Volgende maand (in april) komen ''onze jongens'' terug van hun saaie en nietszeggende vredesmissie in Mali.
Ze krijgen een maand verlof en worden dan in Nederland operationeel.... ze zijn hier dadelijk hard nodig.
Missie Drenthe, missie Lelystad... ze krijgen het hier drukker als in Mali.

sociaal_econoom | 27-03-19 | 12:18

Ze hebben het volk een tijdje voor dom versleten maar het is velen inmiddels duidelijk dat windmolens antieke pseudo-milieu-vehikels zijn met een totale carbonprint die pas na 100 jaar (zonder slijtage...../vervanging....) in de buurt komt van de fabricatie/grondstoffen/gebruik.

grindbak | 27-03-19 | 12:16

De Provincie Zuid-Holland en de gemeente Rotterdam zijn van mening dat je rustig 2 van die windturbines van minimaal 160 mtr hoog op minder als 800 mtr van ons huis mag neerzetten. www.nrc.nl/nieuws/2017/02/24/charlois... Met dank aan Wethouder Pex Langenberg Wij zullen niemand bedreigen, en ook niet met asbest gaan gooien, maar boos zijn we wel.

RickRD | 27-03-19 | 12:15 | 4

Ik vraag me dan steeds weer af, als iemand boos of teleurgesteld is, op wie die persoon dan gestemd heeft de afgelopen jaren. Zo'n 70-80% van de bevolking heeft vóór dit beleid gestemd. Waren trots op hun kimaatkinderen. Hebben jij-bent-welkom-liedjes gezongen. Houden de kijkcijfers van de NPO op peil. Die moeten dus gewoon niet zeuren, want die willen dit allemaal. Maar dan alleen liever wel bij een ander in de tuin. Daar kan ik dus niet zo veel medelijden mee opbrengen. Die andere 20%, die moeten we dubbel steunen.

hell-no | 27-03-19 | 12:49

Zal maar wel gaan gooien met het een of ander.

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-19 | 12:53

@hell-no | 27-03-19 | 12:49: Een democratie is een 'dictatuur van de meerderheid' op het moment dat die meerderheid geen rekening (meer) houd met een minderheid. 99% Van de bewoners willen ze hier niet, maar het wordt ons gewoon door de strot geduwd. En alternatieven zoals zonnepanelen mag niet. Het moeten windmolens zijn, want dat is de afspraak die met het rijk is gemaakt. :(

RickRD | 27-03-19 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Bedreigingen zijn kut maar ik zoek een keertje niet mee.

Mesmer | 27-03-19 | 12:13

De gemiddelde windmolen verdient zichzelf qua energie (incl. verwijdering, onderhoud, verf enz.) nauwelijks terug en is een vogel- en insectenshredder. Overheid, zet eens in op kern(thorium) energie. De miljarden liggen op de plank. In de tussentijd gas.

Musset | 27-03-19 | 12:12

Windmolens zijn ondingen. Zet ze maar lekker verweg op zee. 50 a 60 kilometer ofzo.

sjef-van-iekel | 27-03-19 | 12:12

Ze hadden beter een windscherm voor de keukens kunnen plaatsen.

wimpies | 27-03-19 | 12:11 | 1

Keukens is meulens

wimpies | 27-03-19 | 12:11

Zoals velen hierboven/hieronder zeggen, geweld richting ondernemer gaat nergens over, echter hoe zit dat met de befaamde geenstijl kreet dat je niet tolerant tegen de intoleranten kunt/moet zijn? De intolerantie van de groene Baghwan en lokale leden in de overheid is dermate groot dat er toch ergens een streep in het zand moet worden getrokken.

omineuze omnipotent | 27-03-19 | 12:09 | 5

@Red shirt | 27-03-19 | 12:16: Links heeft decennialang mogen regeren. Is dat dan redelijk wat die blonde jonge vrouw dacht. Denk het niet.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 13:59

'Links' heeft helemaal niet decennialang mogen regeren. Doodverwijzingen tijdens een demonstratie en bedreigingen tegen een ondernemer zijn ontoelaatbaar. Omineuze omnipoten vind blijkbaar dat hij/zij boven de wet staat.

Red shirt | 27-03-19 | 18:13

@Superior Bastard | 27-03-19 | 12:25: Freek riep publiekelijk op tot maatschappelijke verontwaardiging. Dat is van geheel andere orde.

Red shirt | 27-03-19 | 18:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Terwijl Duitsland en België het schone aardgas blijven gebruiken - worden wij dadelijk via milieu-terreur gedwongen van het gas af te gaan.
Hetgeen ons 500 miljard euro gaat kosten.

Thierry Baudet komt als geroepen... het wordt een strijd op leven en dood.
Rutte III kan samen met de provincie en gemeenten dit doordrukken, plus de stroom- en gasprijs alsmaar duurder maken.
Wat ze hiermee bereiken is dat mensen en bedrijven dadelijk massaal het land uitvluchten.

sociaal_econoom | 27-03-19 | 12:08

De Franse revolutie zou natuurlijk ook nooit hebben plaatsgevonden als het burgerlijk verzet zich had beperkt tot deelname aan een inspraakavond en het wandelen in een optocht met een kaarsje.

Joris Beltsin | 27-03-19 | 12:06 | 1

U verlangt naar de Nederlandse versie van Napoleon?

Rest In Privacy | 27-03-19 | 12:08

Neem me niet kwalijk, maar dan ben je als ondernemer ook wel een enorme pussy ook zeg. Die gaat wel heel makkelijk op zijn rug liggen.

En dat zet me aan het denken. Hij is ook al gesaboteerd op een andere klus met asbestblokken. Astbestblokken. Daar kom je bijna niet aan tenzij je een... bouwbedrijf hebt. Hoogst speculatief, maar misschien realiseerde een concurrent wel dat deze ondernemer een ontzettend watje is...

Opmerkelijk is ook dat niemand van de opdrachtgevers hem heeft geprobeerd om te praten om de klus toch door te zetten.

Al bij al vind ik het maar een raar verhaal.

De Libertariër | 27-03-19 | 12:05 | 8

Ben lijkt me een handige ondernemer, die gaat gewoon een ander klusje doen met minder gezeik.
Werk zat in zijn branche.

Berbaar | 27-03-19 | 12:15

@De Libertariër | 27-03-19 | 12:13:
Prima.

Superior Bastard | 27-03-19 | 12:15

Elke lul kan aan asbest komen, piratenzenders schermen er zelfs zendmasten in het bos mee af. Boerderijen liggen er vol mee. In het westen wordt bij het vinden van 1 asbest kruimel drie omringende huizenblokken gesaneerd, maar op het platteland houdt asbest ver verrotte schapenstallen nog overeind en daar wordt niks aan gedaan totdat de boel echt instort, en dan gaat er een laagje zand overheen en hop nieuwe stal erop. Combinatie van gierigheid en domheid.

Captain Pervert | 27-03-19 | 12:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Kwestie van actie en reactie.
Bedreigingen zijn nooit goed.
Tegelijkertijd, de centrale overheid heeft de regels van het spel veranderd en vertoont hufterig gedrag. Plaatselijke bewoners voelen donders goed aan dat hun redelijke belangen er totaal niet toe doen.
En ja, nu komt een gedeelte van de nieuwe "horigen" in opstand.

rjr | 27-03-19 | 12:05 | 4

Jij hebt 'maarrrr' vervangen voor 'Tegelijkertijd'.
Jij bent af.

General Dripple | 27-03-19 | 12:09

@General Dripple | 27-03-19 | 12:09: Moet idd maar zijn.

rjr | 27-03-19 | 14:21

@rjr | 27-03-19 | 14:21: gedrag van tuig kan niet en hopelijk pakt de politie ze.
Om een goed moreel oordeel te vellen, moet je ook de context meewegen.
Wat mij aan deze situatie stoort is dat de centrale overheid de ruimte creeert om lokaal de mensen tegen elkaar op te zetten.
Daar is het probleem begonnen.

rjr | 27-03-19 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Vanavond bij DWDD of Jinek ?
En dan ook het echte verhaal graag !

Kamervraag | 27-03-19 | 12:04

we krijgen een opstand onder de bevolking , lees ik dat goed ? vandaar dat het OM en Politie alles uit de kast trekt ,.

Baron de laclou | 27-03-19 | 12:02 | 1

Na de blokkeerfries komt nu de asbestBLOKkeerdrenth, dat wordt weer DNA inzamelen.

Solar666 | 27-03-19 | 12:32

Ben Timmermans, samen met hem afgestudeerd. Oprecht een Baas met een hoofdletter. rondde 2 studies tegelijk in 5 jaar af, vaak met de boeken op het stuur op de rollerbank omdat hij ook nog eens semi-prof wielrenner was die z'n 700 km per week wilde maken. Ik walg van mensen die laf en anoniem een ander proberen kapot te maken omdat ze het niet eens zijn met de keuzes die die ander maakt. En inderdaad, Ben trekt zich terug en een grote partij uit een ander deel van NL springt in het gat dat hij daarmee achter laat. Dag werkgelegenheid in de regio. Sterkte Ben.

Hilly Figtommer | 27-03-19 | 12:01 | 4

En ik walg van ondernemers die op kosten van de samenleving een bedrijfje willen runnen.

ik zei het toch | 27-03-19 | 12:34

@ik zei het toch | 27-03-19 | 12:34: Ik denk niet dat hij subsidie voor zijn werkzaamheden krijgt.

Hilly Figtommer | 27-03-19 | 12:36

@jos verstoppen | 27-03-19 | 12:09: Hoeveel subsidie zou hij dan krijgen?

zik | 27-03-19 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
jos verstoppen | 27-03-19 | 11:59

De gasten die dit gedaan hebben, moeten hard aangepakt worden.

Ik kan het slechts ten dele begrijpen. Als je als overheid maar genoeg op je burgers schijt, dan gaan burgers vanzelf het recht in eigen handen nemen. Dat is wat hier gebeurd, niemand wil die windmolens daar, sowieso is het maar zeer de vraag hoeveel mensen in NL daadwerkelijk windmolens willen, maar de overheid schijt daarop en doet het gewoon.

Dat gezegd hebbende, die ondernemer kan er niets aan doen. Die levert gewoon wat gevraagd wordt. Je moet niemand bedreigen, onder geen enkele omstandigheid, maar áls je dan iemand aan wil pakken, pak dan de besturende hufters aan die bedacht hebben dat daar windmolens moeten komen. Niet de onschuldige ondernemer die ze plaatst.

zik | 27-03-19 | 11:59 | 3

Die ondernemer kan ook zijn oren naar de eigen omgeving laten hangen ipv zijn soepsidie ogen de kost te willen geven.

jos verstoppen | 27-03-19 | 12:05

Euhm... het aanpakken van gewillige ondernemers is een uitstekend drukmiddel vanuit het perspectief van de guerrilla. Wie verleend medewerking? Wie collaboreert maakt zichzelf een doelwit. Best logisch om te begrijpen toch? Of met het bedreigen van een ondernemen het doel bereikt gaat worden? Waarschijnlijk niet want er zijn altijd wel andere kandidaten te vinden die zich minder onveilig voelen vanwege beperkte lokale banden en betere beveiliging. Dat maakt meteen duidelijk waarom dit soort acties vanuit logisch perspectief niet verstandig zijn en uiteindelijk zelfs negatieve consequenties gaat hebben voor de opstandelingen.

Solar666 | 27-03-19 | 12:06

Jos: die ondernemer betaalt gewoon belasting en doet z'n werk. Zal ik jouw werk eens komen terroriseren omdat iets wat geheel buiten jouw macht ligt niet klopt? Ik kan je garanderen dat een ondernemer in NL niet gestemd heeft op partijen die voor windmolens zijn. Ook deze ondernemer niet. Dat zijn namelijk ook partijen die ondernemers kapot willen maken. Waarschijnlijk heeft dat tuig wat hem bedreigt, zélf op zo'n partij gestemd.

@Solar666 | 27-03-19 | 12:06 | reageer: we moeten de maatschappij dus gaan bekijken vanuit het oogpunt van de guerrilla? Ik zou niet weten waarom.

zik | 27-03-19 | 12:46

Bedreigingen zijn not done, maar de oorzaak ligt bij de regionale bestuurders die ondanks geen draagvlak onder de lokale bevolking toch hun smerige praktijken blijven doorzetten. Tja, zo ziet wanhoop en verzet uit in Nederland. Misschien word het eens tijd dat ook de heren en dames van de lokale politiek, B&W, Provinciale Staten en ook de landelijke politiek eens de ogen en oren gaan opendoen. Als er geen draagvlak is onder de bevolking, luister dan ook domme idioten!

Indoneesje | 27-03-19 | 11:57 | 6

@Superior Bastard | 27-03-19 | 12:08: Zucht. Het punt is dat soms zelfs fatsoenlijke mensen tot geweld of bedreigingen gedreven worden omdat ze geen enkele andere mogelijkheid krijgen het beleid te beinvloeden. Dat de schrijver het gebruik van geweld zelf niet onderschrijft doet niets af aan de oorzaak van dat geweld. Daarom staat er "maar". Ga op taalles.

Muxje | 27-03-19 | 12:23

@Muxje | 27-03-19 | 12:23:
Geweld begint waar het verstand ophoudt, zo blijkt maar weer.
Er is geen enkel excuus voor bedreigingen wat mij betreft.

Superior Bastard | 27-03-19 | 12:40

@Superior Bastard | 27-03-19 | 12:40: het was ook geen excuus, maar een observatie. Een verklaring van de oorzaak van het geweld. Dat was mijn punt.

Muxje | 27-03-19 | 12:44
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ZwarteRiek | 27-03-19 | 11:56

Waarom bang zijn? Zeg gewoon kom dan MOFO's! Maar nee angst

ZwarteRiek | 27-03-19 | 11:56

De eco-terroristen zien nu dat bedreigen succes heeft gehad en zullen dat dus bij het volgende bedrijf weer gaan proberen. En als het niet direct werkt, even het driegingsniveau opkrikken.

koeberg | 27-03-19 | 11:56

Na de BeefGroningers, Blokkeerfriezen hebben we nu de BlokkeerDrentenaren...
het wachten is nu op Overijssel.

sociaal_econoom | 27-03-19 | 11:55

terreur is nooit goed te keuren maar ja die maffe stadse groenlinkser en andere mileu mafia tuig willen hoe dan ook groene stroom... dus worden er weer ik weet niet hoeveel windmolens van soms wel 125 meter op het platteland neer gepleurd..
Ik kan me voorstellen dat jij als plattelands bewoner niet zit te wachten op zo'n lawaai makende, uitzicht bedervende, schaduw makende onding in je achter tuin en dat je dan wanhopig wordt als het letterlijk door je strot word geduwdt. Voor de linkse kliek is het makkelijk praten want die hebben er geen last van...

Captain_Dipshit | 27-03-19 | 11:55 | 6

@Superior Bastard | 27-03-19 | 12:09: Verder nog iets inhoudelijks te melden?

Libertariër91 | 27-03-19 | 12:19

ok had het wat anders moeten verwoorden -- "terreur naar deze ondernemer valt niet goed te keuren" .... ze moeten bij de overheid zijn ga daar de boel maar terroriseren als je zo wanhopig bent want die maken al deze geweldige plannen

Captain_Dipshit | 27-03-19 | 12:23
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ik zei het toch | 27-03-19 | 11:55

46 van die postmoderne klimaatminaretten in misschien wel het mooiste landschap wat NL nog heeft. Vind het verschrikkelijk. Dat beetje natuur wat dit land nog heeft moet gewoon kapot. Bedankt milieu-activisten, bedankt.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 11:54 | 2

En dat allemaal zodat deugend links uit de grote steden zich goed kan voelen met hun gore Starbucksdrabje. Nee echt vriendelijk bedankt eikols.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 11:57
-weggejorist-
Heppie-even-voor-mij | 27-03-19 | 11:53 | 3

Politiebericht: Er zijn een lange magere man en een kleine dikke man gesignaleerd, de lange man droeg een helm, was in het bezit van een lans en bereed een paard, de kleine dikke man bereed een ezel. Beide mannen spraken Spaans.
Heeft u deze mannen gezien? Neem dan contact op met de politie in uw woonplaats.

Mr_Natural | 27-03-19 | 11:53 | 3

Ik ken ze, maar kom even niet op de namen....
Don, Don... Nee, het schiet even niet te binnen.

Wijze uit het Oosten | 27-03-19 | 12:03

Ola! Conquistadores!

Twisted_Faith | 27-03-19 | 12:34

Ik denk dat het gewoon een Spaanse vergeldingsactie is voor het gedrag van onze jongens aan de costa's.

Solar666 | 27-03-19 | 12:36

Laat ons hopen dat de asbest blok mongool binnen een jaar of 10 - 20 een rondje Karma beleeft. Oh ja, en momenteel is de wetenschap nog niet ver genoeg gevorderd om je er van af te helpen.

Lt-Kol Kilgore | 27-03-19 | 11:52 | 3

Maar wel ver genoeg gevorderd om te concluderen dat het allemaal wel heel erg mee blijkt te vallen met de asbestofobie en de hoax er omheen. www.aedes.nl/artikelen/bouwen-en-ener...

WeirJack | 27-03-19 | 12:00

Glaswol is het nieuwe asbest, over 20 jaar mag u een rondje karma beleven want het zit overal in elke woning.

Solar666 | 27-03-19 | 12:37

@Solar666 | 27-03-19 | 12:37: je bent een rund als je met microvezels stunt of zoiets ? Een huis moet ademen, dus de boel dichtkitten zodat er bijna een vacuum gecreerd wordt lijkt mij een heel slecht idee.

Lt-Kol Kilgore | 27-03-19 | 12:58

Titel had ook kunnen zijn "ondernemer doet niet meer mee met het plaatsen van vogel- en insectenmoordenaars".

2voor12 | 27-03-19 | 11:51 | 1

Of wat dacht u van deze titel: "Ondernemer gaat af van subsidie-infuus".

Solar666 | 27-03-19 | 12:38

Asbest storten op een rotonde bij Delfzijl om windmolens in Nieuw-Buinen tegen te houden. Minstens zo stom als vanuit Australië in Nieuw-Zeeland mohammedanen doodschieten om de migratie in Europa te remmen.

Guido | 27-03-19 | 11:50

Denk dat hier wel wat meer nuance achter steekt dan zomaar wat querulanten. Mensen zeggen daar dat ze inmiddels zoveel hebben verloren, of dreigen te verliezen, dat ze niets meer te verliezen hebben. Opgekropte frustratie is er niet zómaar. Neemt niet weg dat het wegpesten van deze ondernemer feitelijk nutteloos is. Of überhaupt het concept van "leven van de wind" -molens nutteloos is omdat het in de praktijk domweg niet kán. Zo is het ook vrij nutteloos om die dingen te willen bouwen. En dus ook nutteloos om er een weg naartoe te bouwen, om een nutteloos apparaat te kunnen bouwen. Eigenlijk word de nutteloosheid van "het klimaatakkoord" bestreden met andere nutteloosheid. Het is wel tekenend voor de verharding van de discussie, die in het geval van "windmolens in je achtertuin" ook helemaal niet meer gevoerd word. Er is geen draagvlak voor in de maatschappij. Dus? Dus gebruikt de overheid haar macht en duwt het gewoon door. Ja je mag ertegen zijn. Maar het komt er toch. Natuurlijk mag je demonstreren, maar het komt er tóch. En natuurlijk zit er ergens een grote, een enórme kink in de kabel als het gaat om dialoog tussen burger en overheid mbt klimaat maatregelen. De overheid zegt: beste burger als je het er niet mee eens bent mag je nooit tot dwang of geweld overgaan. En diezelfde overheid zegt: maar als wij onze zin niet krijgen dan gaan we over tot dwang, en als het moet uiteindelijk tot geweld.

Het is allemaal vrij nutteloos dus. Het klimaatakkoord is al door de opstellers zelf notabene als "nutteloos" verklaard want op het mondiale klimaat zal het geen spatje uit gaan maken. Het lijkt me dus ook moeilijk te verteren als je dan als burger zo'n onding van een vogel- vleermuis- en insectenverhakselaar in je tuin krijgt.

Nutteloos protest tegen nutteloze maatregelen. Het is maar net waar je je als rijk land druk om wilt maken. Je zou je beter nuttig kunnen maken lijkt me.

Dutchbeaurouge | 27-03-19 | 11:49 | 2

Klimaatmaatregelen zijn er dan ook vooral om de economie te stimuleren. Wat veel vervelender is dat men niet kijkt naar het algemeen belang. Stimuleer de economie en bouw betaalbare huisvesting, gaat niet gebeuren want dat brengt de balansen van alle Nederlandse grootbanken in de problemen, wonen moet gewoon krankzinnig duur blijven volgens de gevestigde orde.

Solar666 | 27-03-19 | 12:41

Beetje late reactie, maar ik ben helemaal in verwarring. Klimaatfa... willen windmolens, zonnepanelen etc. etc. Milieu.. kuch willen dat allemaal niet, volgens mij komt het allemaal uit dezelfde hoek, de linkse welteverstaan. Laten zij elkaar bestrijden. Misschien wordt het dan nog wat.

meerkat | 27-03-19 | 18:06

De Nederlandse DNA-databank gaat nog snel vollopen zo. Althans, ik mag toch aannemen dat het opsporen van de bedreigers prioriteit heeft voor justitie?

MickeyGouda | 27-03-19 | 11:49 | 3

Lez0n Mickey, er zijn 70 man op het onderzoek gezet.

Berbaar | 27-03-19 | 12:09

@Berbaar | 27-03-19 | 12:09:
Bedreigingen waren er al langer. Nu pas doet de Overheid iets. Andere ondernemers voelen zich ook in de steek gelaten.

Heb je het zelf wel gelezon?

Mahatma | 27-03-19 | 12:32

Van de overheid/Politie hoef je als brave burger geen hulp te verwachten natuurlijk.

Mahatma | 27-03-19 | 11:49

Tja, zo hebben we elders in het Noorden een groep dat regelmatig asbest loopt te dumpen.
Ook een daad van verzet tegen windmolens zo blijkt.
Geen idee of dat ´groepje´ met deze bedreigingen te maken heeft verder, maar het is inmiddels wel duidelijk dat men geen fan is van windmolens.

Libertariër91 | 27-03-19 | 11:48

Drenthe, ook bij de laatste verkiezingen stemde 63 procent gewoon weer op het partij kartel. Zolang dat niet veranderd zal de burger keer op keer worden platgewalst met dergelijke besluiten.

witwas | 27-03-19 | 11:48 | 2

Ze worden langzaam wakker.. oh die Baudet klinkt eigenlijk best goed zijn geluiden na afgelopen verkiezingen.

timmey | 27-03-19 | 12:05

Dit is GL in optima forma. Radicaal voor maatregelen zijn en als ze dan in de achtertuin worden verwezenlijkt snel naar de volgende actiegroep. Protesteren tot in de kist.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 11:48

Die brief is geprint. Zit er geen microdot in? @politie

Pot Vol Koffie | 27-03-19 | 11:47 | 1

ongetwijfeld wel, je moet alleen moeite willen doen. Als het op een kleuren toestel gedaan is, zit er gegarandeerd een tag in.

Lt-Kol Kilgore | 27-03-19 | 11:53

Windmolens zijn funest voor insecten die zich er massaal op te pletter vliegen. Linkse milieu activisten zijn dus bezig om de natuur te slopen, want zonder insecten geen bestuiving. Begrijpt u het nog ?

Motleycrew | 27-03-19 | 11:47 | 1

Linkse milieu activisten denken dat ze de planeet een plezier doen. Terwijl zij juist de grootste slopers van de natuur zijn d.m.v reguleren en proberen direct te beinvloeden. Volges en insecten zijn slechts een offer op het altaar van ultiem deugen.

Indoneesje | 27-03-19 | 12:03

Dat het onderwijs is ingestort zie je nu aan alle kanten. Meeste van die mensen, die ergens tegen zijn/niet eens met iets, kunnen niets meer met woorden, schieten gelijk een emotie in en worden agressief. Niet meer overleggen of de middenweg zoeken, gelijk agressie.. Yeah, gaat lekker zo in Nederlandje. En grote dank aan onderwijspartij D66... Die hebben het onderwijs keihard kapot gemaakt. Met hun luchtfietserij..

Mark_D_NL | 27-03-19 | 11:47 | 17

@Langshetrandje | 27-03-19 | 12:26: Nee, ik heb een mening.. sorry, je bent niet scherp genoeg vandaag. Je moet echt wat beter oefenen om met mij de degens te kruisen!

Mark_D_NL | 27-03-19 | 12:27
▼ 14 antwoorden verborgen

Hevige emoties. Arme man, het raakt mij(1tje van de Stoa)zelfs. Rip windmolenproject.

RickTheDick | 27-03-19 | 11:46

Sneu voor de beste man.
Verder niet echt een held om je door dit soort tuigh te laten afpersen.
Maar in zijn branche is werk genoeg dus op naar een lucratiever klusje met minder gezeik.

Berbaar | 27-03-19 | 11:46

Goedemorgen!

was het woord van 2018 klimaat drammers..

het vervolg in 2019 is klimaat oorlog..
goh, veilig land.. en allemaal voor onze kinderen en kleinkinderen.

# doeislief

fikkieblijf! | 27-03-19 | 11:46 | 1

"Dat park komt er gewoon"
Die zin zou je bijna overheen lezen door alle terechte ophef over bedreigingen.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 11:42 | 1

"Sterker nog, dat park moet er nu wel komen want zwichten voor terreur is niet hoe we het hebben afgesproken in dit landje."

Haha... ik mag hopen dat zij bij GS wel beter weten want terreur is een uitstekend middel om de besluitvorming te beïnvloeden. De terreur van de Islam heeft hele grote invloed op de besluitvorming dus ik denk dat er steeds meer groepen deze vorm van politieke macht gaan misbruiken. Het zal mij zelfs niet verbazen als zelfs overheden gebruik maken van dit machtsmiddel.

Solar666 | 27-03-19 | 11:48

Waarom heten die dingen windmolens? Ze draaien toch op subsidie?

Solar666 | 27-03-19 | 11:42 | 1

"Subsidiemolens" verkoopt niet zo.

Guido | 27-03-19 | 11:45

zou me niets verbazen als die dreiging komt van de conculega van de ondernemer.

Lepo | 27-03-19 | 11:41

Windmolens. Zonnepanelen. Warmtepompen. Deugen.
Het zijn niet alleen dingen, maar vooral grote begrippen waar dik geld mee te verdienen is en die moeilijk geweigerd kunnen worden door de verplichte afnemers, want die Deugen dan niet - en halen als zodanig het nieuws. Ongunstig, mag gezegd worden.

Ook de miljeumaffia zal van deze tafel de nodige graantjes komen meepikken.

Jan Passant mk2 | 27-03-19 | 11:40

Don Quichot al van zijn bed gelicht? Een notoire anti-molens activist.

Wim Venijn | 27-03-19 | 11:38

Het mag wat kosten, die onrendabele horizonvervuilers/vogeldoders.

Rest In Privacy | 27-03-19 | 11:38 | 1

Ook heel slecht voor insecten. De bijenstand is al zo laag. Misschien wel mede dankzij deze prachtige 'milieuvriendelijke' windmolens. Windmolens horen niet in de natuur. Het is geen natuurlijke vijand voor insecten.
www.telegraaf.nl/nieuws/3331858/milja...

keestelpro | 27-03-19 | 11:45

Linkse terreur?

pibasso | 27-03-19 | 11:38

Naar de molens op de Zaanse Schans komt de hele wereld kijken.
Maar die moderne windmolens zijn spuuglelijk. Ik zou met totaal ontheemd voelen als mijn mooie groene landschap verziekt zou worden door die megalomaan grote molens.

keestelpro | 27-03-19 | 11:37 | 2

De molens op de Zaanse Schans hadden een functie. Die pompten water weg en maalden graan. En ze hebben de menselijke maat. Dat maakt ze mooi. Windmolens hebben geen nut, althans niet in verhouding tot hun grootte. Ze staan alleen maar in de weg.

Synecdoche | 27-03-19 | 12:24

Ze zaagden ook hout voor de scheepsbouw.

voldemort | 27-03-19 | 17:49

Don Quichot woont in Drenthe?????

De Ana(a)list | 27-03-19 | 11:36 | 1

Zeker wel, met een hele zwik witte wieven. Maar we laten hem begaan; er zijn ergere dingen.

Synecdoche | 27-03-19 | 12:26

Het enige waar die dingen op draaien is subsidie.

Superarchie | 27-03-19 | 11:36 | 1

Ja en daar schuilt het grote gevaar, subsidie kan zomaar overwaaien en dan zitten wij zonder stroom.

Solar666 | 27-03-19 | 11:43

Walgelijk om iemand te bedreigen, dat staat voorop. Maar wat als mensen dit soort dingen echt niet willen en er dermate last van ondervinden dat zij bedreigen als een geschikt alternatief gaan beschouwen? Niet iedereen gelooft die klimaatonzin.

RenHoek | 27-03-19 | 11:34 | 10

@Superior Bastard | 27-03-19 | 12:13: Je kan een zin niet beginnen met een trema.

WahedPissebed | 27-03-19 | 12:24

@Superior Bastard | 27-03-19 | 12:13: Jij komt na mijn maar, en dus ben je irrelevant.

RenHoek | 27-03-19 | 13:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat wordt een windmolenoorlog!

keestelpro | 27-03-19 | 11:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland