Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Don Kiesjot. Windmolenhaters radicaliseren

Maximaal rendement

Maar wat roepen ze als ze aan het touwtje van hun vest trekken? 

Oh help. Haters van windmolens zijn kennelijk zo in hun wiek geschoten door windmolens dat ze steeds vaker naar grof geweld grijpen. ,,Vooral in Drenthe en Groningen neemt het protest (tegen windmolens, red.) in sommige gevallen buitenwettelijke vormen aan’’, schrijft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. De NCTV die zich in eerste instantie richt op bestrijding van ideologisch gestoeld terrorisme, maakt zich zorgen over de verharding van het protest tegen windmolens. Het NCTV maakt zich zorgen om deze Don Quichottes die het avondland willen beschermen tegen de klimaatminaretten. Sad, want we hebben de groene stroom hard nodig en wat is er nou Hollandscher dan een molentje of 200. Plemp vol dat landschap! 

Social

Reaguursels

Inloggen

Doe mij maar een kerncentrale.

ogeon | 11-09-18 | 09:59

Windmolens, nou de oplossing is makkelijk, ze gebruiken geen stroom meer, dan zijn die windmolens niet nodig. Simpel toch

Ghard Leers | 11-09-18 | 09:45

Volgens een vriend van mij, een insider in het energiewereldje, levert eind- en zonenergie op goede dagen ca 1,7 procent van de benodigde energie, en zal het nooit veel meer worden.

Leffe Blonde | 11-09-18 | 07:40

Het is redelijk simpel nederland is te klein en te dicht bevolkt voor al die linkse hobby's
Windmolens bijna niemand wil ze in zijn voor of achtertuin (en we hebben al zo weinig natuur en landschap, bijna alles is vol gebouwd)
Zonne panelen foeilelijke dingen ( en gevaarlijk vliegen nog wel eens in brand en brandweer kan dan overdag ivm risico op elektrocutie moeilijk blussen )
Biologisch eten leuk maar dan moet of de aarde 4 a 5 keer zo groot worden of er moeten veel minder mensen wonen
Electrisch rijden en van het gas af daardoor verbruiken meer en meer elektriciteit waar wil je dat mee opwekken ? goedkope kolen uit Colombia? bruin kolen uit duitsland? ,olie? op dit moment komt 35% van onze elektriciteit van kolen centrales
Duurzaam als ik nu door de meuk winkels van nederland loop is het er altijd super druk (primark action etc) waar mensen meuk kopen die eigenlijk gelijk kapot is ( t shirts die na 1 x wassen weg gegooid kunnen worden speel goed wat binnen uur kapot is). terwijl in de duurzame winkel geen hond loopt

nachtbrakers | 10-09-18 | 23:26 | 1

Onleesbaar. Graag interpuncties gebruiken.

Pislinq | 11-09-18 | 00:55

Ik heb eens gelezen dat die vogel gehakt molens de n.l €200 per jaar kost.
Waarom worden die milieu reuzen niet in amsterdam geplaatst.
Vast goed voor de lucht verversing de vogels vliegen dan stone in de lucht.
Als ze dan door een wiek geraakt worden zijn ze al enigzins onder narcose.
Amsterdam onze hoofdstad vreemde gewaarwording je waart je in het buitenland.
Het wordt er ook steeds gevaarlijker had ik een patatje gekocht werd ik achterna gezeten door een echte rat zo groot als een konijn wilde me een patatje afpikken.
Het wordt er echt steeds gevaarlijker,het zijn dus niet alleen de ratten met twee benen

soledad | 10-09-18 | 23:13

Windmolen, de EU en massaommigratie zijn extreem dure ideologische projecten zonder nut.

Gewinflipt | 10-09-18 | 20:14

Dickie is een Lulletje Rozenwater net als die Mark R. en Jort K. Lekker bijelkaar in de aars rammen. Wat een armoede.

Matwetwe | 10-09-18 | 19:59

Beste heer Schoof. Wat dacht u misschien van inheemse elitaire, sektarisch kannibalistische netwerken? www absoluteduality com

ArtificalDuality | 10-09-18 | 19:55

GS dat zich positief uitspreekt over windmolens. Da´s nieuw !

Jahowiseffe | 10-09-18 | 19:55

Klinkt een beetje als: neem een bom mee het vliegtuig in, want de kans dat er twee bommen in zitten is heel klein.

Swoop | 10-09-18 | 19:47

Alles wordt uit de kast gehaald om de grootste bedreiging te verbloemen: De Godsdienst van de vrede.

Mijn klomp breekt | 10-09-18 | 19:39

De NCTV kan blijkbaar het onderscheid niet maken tussen terrorisme en vandalisme.

Max Headroom | 10-09-18 | 19:24

Nou en? Aan de Armeense kindertjes en vooral hun moeder hebben we gezien dat buitenwettelijke actie het enige is dat helpt.

rexmundi666 | 10-09-18 | 19:04 | 1

Inderdaad kinderen worden beloond voor hun wandaden.

ogeon | 11-09-18 | 09:58

Snap dat nou Groningers. Jullie zijn onze aardappelen en energie. En zoek je het niet? Dan kom hierheen. Groet uit Limbabrant.

horsteknots | 10-09-18 | 18:36

"In hun wiek geschoten"…Briljant...

tantesidonia | 10-09-18 | 18:06

Doe als china, behandel de islam al de geestesziekte die het is.

GerMonster | 10-09-18 | 18:03

Het standpunt van Wilders/PVV is erg onduidelijk als het om windmolens gaat. Hij heeft ooit gezegd dat ie ze lelijk vond en dat de klagende burgers gelijk hebben. Maar een windmolen staat pontificaal op de reclameposter waar "grenzen dicht" op staat. Hoe moet ik dit duiden, Wilders-fans?

TB2318 | 10-09-18 | 18:02 | 3

Ja, hier zie me 'm. Trots op de windmolen. Maar als de klagende burger ze niet wil, kiest Wilders voor de klagende burger en wil hij ze ook niet. Terwijl de windmolen toch duidelijk op zijn reclame-affiche staat....
??????
rechtsactueel.files.wordpress.com/201...

TB2318 | 10-09-18 | 18:08

Onze oude molens hadden functie. Die nieuwe krengen zijn een voortvloeisel uit een linkse lobby waar mensen als Al Gore een hoop geld aan verdienen. Lees je eens in lutser.

MoltisantiBeer | 10-09-18 | 19:25

MoltisantiBeer | 10-09-18 | 19:25
In hoeverre hadden die oude molens een functie en die moderne niet?
Vroeger waren er toch ook alternatieven, zoals mankracht, stoommachine en zo'n ossenronddraaiding.
Wat is het wezenlijke verschil tussen de functionaliteit van de oude windmolens en de nieuwe?
Bovendien zijn die oude windmolens vaak nog steeds wel in gebruik.

TB2318 | 10-09-18 | 21:25

Hier in Meeden heb je ook van die idioten. Over de hoogspanningslijn die dwars door het plaatselijke landschap loopt hoorde je ze niet.

MacMiep.nl | 10-09-18 | 17:26

Lelijke dingen zijn 't, maar dat zijn die zonnepanelen op mn dak ook. Ik zie graag dat we onafhankelijk(er) worden qua energiebronnen. Dat houdt niet alleen in meer zelf 'delven', maar ook energiezuiniger worden - en ik bedoel hier niet het privacy-ondermijnende "slimmer"(R) omgaan met energie.

mozaard | 10-09-18 | 17:19 | 2

1 oplossing. Thorium. Zal je die moraalridders bij GL niet over horen, terwijl het de meest schone, goedkope en snelst terugverdienende energie is.

MoltisantiBeer | 10-09-18 | 19:24

Ha, ja, ik lees het. Afval van een thoriumreactor is immers maar 300 jaar radio-actief in plaats van het huidige reactorafval dat 1000 jaar actief blijft. Superspul zeg.

mozaard | 10-09-18 | 19:45

Geïnspireerde eenlingen, lone wolves ... als je het zo brengt klinkt het haast nog heroïsch. Wij noemen ze thuis gewoon agressieve randdebielen.

MickeyGouda | 10-09-18 | 17:18

Zentgraaff heeft zich niet echt in die subsidieslurpers verdiept, of wel? Anders zou hij in de gaten hebben dat de gemiddelde Nederlander meer geholpen is met zonnepanelen op het dak.

Goldfinger | 10-09-18 | 17:15 | 1

Deel de cijfers eens met ons.

RandyBiel | 10-09-18 | 18:46

Ik hoop dat ze niet omvallen na een aardbeving

Verweg | 10-09-18 | 17:06

"Linksextremistische groepen hebben de laatste maanden nauwelijks acties uitgevoerd." Hahaha, onlangs was er nog onderzoek dat concludeerde dat Links extremisme vaker geweld gebruikt en veel omvangrijker is dan de rechter flank. Maar nee, 'vermeend verlies van identiteit' zou de grote boosdoener zijn. Triest hoe feiten worden voorzien van dergelijke opinie-termen als 'vermeend'. Die identiteit die vervaagd, of je dat erg vind of niet, dat is opinie. Maar feiten zijn tegenwoordig ook al fascistisch...

Joostmochtnietsweten | 10-09-18 | 17:05

Terecht die weerstand tegen de windmolen-waanzin. Er zijn genoeg huizen onverkoopbaar geworden vanwege zo een monster in de buurt. Dag en nacht windfgeluid en op zonnige dagen elke paar seconde de slagschaduw van de wieken door je hele huis.

2voor12 | 10-09-18 | 16:52 | 1

Voor slagschaduw moet je onverantwoord dicht op zo'n molen wonen, dus dat zal wel meevallen. Net als het geluid, kan ik je uit ervaring vertellen. Maar goed, ze zijn fysiek wel behoorlijk aanwezig ja.

Goldfinger | 10-09-18 | 17:13

Wat zou onze handhavende macht een overcapaciteit hebben als we alle volgers van die geimporteerde haat sekte weer terug zouden sturen.

Ik laat u even alleen met deze fijne gedachte op deze mooie nazomer maandag

Rest In Privacy | 10-09-18 | 16:51

Dick Schoof. Is dat z'n porno alias?

Oh ja joh so hé | 10-09-18 | 16:50 | 1

Hij is inmiddels gestopt, destijds heette hij Dick Schuif.

Road to serfdom | 10-09-18 | 17:12

Ik ben dan altijd zo benieuwd of de gemiddelde zandbakstaat zich hier ook zo druk over maakt. Of ze hun wasmachine nou op zonnepanelen, vogelshredders of unobtainiumreactoren moeten laten draaien terwijl ze de vaatwasser nog eens volgooien, airco tandje d'r bij doen, koud pintje uit de koeling pakken en de tesla opladen.
Wij hebben eerstewereldproblemen en helaas mogen wij, de burgerij, daar de prijs ook voor betalen. De rest van de wereld is nog ff aan het vechten, ongebreideld economisch groeien en miljoenen nieuwe wereldburgertjes fokken.
Succes met die paar molentjes. NObody cares. Hooguit de visstand rondom die molens, de visserij mag er niet komen met z'n kilometerslange sleeptuig dus de bodem blijft heel met ongekende gevolgen voor allerhande lekkers, mosselen, oesters, etc.....
Laat maar lekker draaien, steeds maar in de.....
wasmasjien.

elfenstein | 10-09-18 | 16:24 | 2

Hoe heette die band ook al weer, van die oewasmasjien? AFASie of zoiets?

Nivelleermarionet | 10-09-18 | 16:48

Het NCTV kan zich veel beter eens gaan richten op extreem links, die capuchon terroristen die overal mee wegkomen.

MurkRatte | 10-09-18 | 16:23

Heel dat pamflet staat vol over moslims, jihadisten en salafisten. Maar vervolgens gaat het om vermeende islamisering.. Echt struisvogelpolitiek ten top! Wie trapt er nog in?

Batavi Magistralis | 10-09-18 | 16:21 | 1

We zouden het maar eens benoemen zoals het is!

BozePaarseMan | 10-09-18 | 16:34

en maar volhouden aan "de vermeende islamizering" hoe blind wil je zijn als overheid?

isotope 465 | 10-09-18 | 16:20

De verharding zet in de gehele maatschappij door, de staatssecretaris was ook al bedreigd ivm de uitzetting van Holik en Wili. Helaas kunnen mensen steeds moeilijker met emoties omgaan waardoor men overgaat tot buitensporige acties.

BozePaarseMan | 10-09-18 | 16:19 | 2

Dat is het niet. Er is geen respect meer voor de overheid en daar is de overheid zelf debet aan. Ook worden de mensen niet meer gehoord en als dat wel zo is veegt men er zijn reedt mee af. Dáárom.

Lupuslupus | 10-09-18 | 16:37

Het is allemaal de schuld van Facebook... en de Rabobank.

Jostifiel | 11-09-18 | 11:42

"Een deel van de salafistische beweging vormt op termijn mogelijk een dreiging".
"Op termijn" is hier weer een mooi eufemisme vab de NCTB om te zeggen, we hebben geen flauw benul hoe acuut de dreiging is of wanneer er iets zou kunnen gebeuren.

R van Perzie | 10-09-18 | 16:17

Analyse, rechts midden (over links/recgts extremisme)
Het woord "vermeend".
Het staat er echt. Ongelofelijk.

Gajus | 10-09-18 | 16:11 | 3

Vermeend, dat was toch een plagiaat-politicus ...

Watching the Wheels | 10-09-18 | 16:15

Ja, en aan wie we de rendementsheffingsdiefstal aan danken.

piloot47 | 10-09-18 | 16:29

-aan

piloot47 | 10-09-18 | 16:29

Nu maar hopen dat de politie straks niet een argeloze Japannert door zijn kop schiet omdat die vmbo'rt het verschil niet weet tussen een windmolen toerist en terrorist

miko | 10-09-18 | 16:11 | 1

Briljant!

R van Perzie | 10-09-18 | 16:23

Ik vraag me af of iemand ooit heeft nagedacht over de invloed van windmolens op weer en klimaat.
Bijvoorbeeld het ‘butterfly effect’, een vlinder die aan de andere kant van de wereld met zijn vleugels slaat heeft (waarschijnlijk) invloed op het weer hier.
Loef en luwzijde, de windmolens zijn ondertussen zo hoog dat je wellicht dezelfde effecten krijgt als in een dal of de landkant.
Je hoort steeds dat drukgebieden lang blijven hangen. Dat zou dan door de hoge luchtstromen komen, maar ik las in VK onlangs dat die dit jaar helemaal niet bijzonder zijn. Zou het dan kunnen komen omdat er teveel energie uit de lucht zou zijn gehaald op wat lager niveau. Een beetje windmolen van tegenwoordig haalt 1,5 tot 3 megawatt. Dat maal vele honderden, kun je straffeloos honderden megawatt uit de lucht halen zonder dat dat invloed heeft op het weer? En weer is geen klimaat, maar als het weer elke dag anders is dan eerst wordt het vanzelf klimaat.

Ik weet het allemaal niet. Geen verstand van, maar ik hoop dat iemand er ooit over nagedacht heeft. We kunnen nooit meer vaststellen of die windmolens niet een flinke invloed hebben op het weer/klimaat. De consensus is toch al CO2 en niets anders.

NiceAsPie | 10-09-18 | 16:08 | 5

Whatever, landschappen veranderen doorlopend, komen hele bergen vulkaan bij, erodeert weer eens een half continent weg....
Die paar flapperdingen maken echt geen hol uit op de grote schaal, hooguit veranderd er wat aan het weer. Was toch al totaal instabiel. Vraag maar aan paleontologen, de aarde is 1 grote pulserende bak soep, wat nu woestijn is kan over 100.000 jaar de nieuwe noordpool zijn.

elfenstein | 10-09-18 | 16:44

Nivelleermarionet | 10-09-18 | 16:41 |
Je bent je er wel van bewust dat de Aarde op dit moment nog slechts een gewone class M planeet is met een vroege beschaving die nog lang en breed niet uitgevochten is en nog lang geen warpmogelijkheden heeft?
Jean Luc zou een aantekening maken in het logboek "ziet er leuk uit maar nog hopeloos verdeeld over religie, het stinkt er vreselijk en die warptech kunnen ze nog helemaal niet aan. Doorvliegen en over een paar honderd jaar weer eens kijken of ze nog leven"

elfenstein | 10-09-18 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit instituut moet zich bezig houden met de veiligheid van de burger. Net als de publieke omroep is het een (ogenschijnlijk) een spreekbuis van de regering.
Hoeveel windmolens zijn er aangevallen , hoeveel zijn er vermoordt ?
Windmolens is een zaak van de inwoners van Nederland. Maatschappelijke discussie, en er is behoorlijke weerstand.

vanvandaag | 10-09-18 | 16:06

geen windmolens, geen kolen, geen gas (en zeker niet uit Rusland), geen kernenergie, geen zonnepaneel-parken. Maar wel een airco, elektrische auto, koken en stoken. En vooral klagen over de prijs daarvan

Nimbyland op z'n best.

zeiksmurf | 10-09-18 | 16:05 | 3

Het zal nooit goed zijn want wat we ook doen het mag geen nadelige bijeffecten hebben. Dat laatste is vrijwel onmogelijk.
Windmolens = landschapsvervuiling
Kernenergie = problemen in de toekomst
Waterkracht = dooie vissen
zonneparken = landschapsvervuiling
gas opwekken = Instortend Groningen
gas Importeren = Ja maar Rusland
steenkool = viesbah
olie = viesbah

Tenzij we een manier bedenken om energie uit niets op te wekken gaat het nooit wat worden op deze manier.

normanius | 10-09-18 | 16:12

Kijk eens bij thoriumreactor en zet daar een nadeel achter?

piloot47 | 10-09-18 | 16:32

@piloot47: thorium: super giftig om te delven, beperkt aanwezig en technologie staat nog in de kinderschoenen. Duurzame energie en minder mensen op deze wereld is het enig houdbare toekomst perspectief.

gast128 | 10-09-18 | 23:13

Jaren geleden kwamen de groenlinksers op het idee om de kleine luchtvaart te verbieden op gronden van landschapsvervuiling!. Ik vraag me af hoe dat rare zooitje die windmolens noemen..

kapt.Jerkoff | 10-09-18 | 16:03 | 2

groenlinks is sinds de dreigende invoering van vliegveld Lelijkstad een groot fan van de kleine luchtvaart. iets met gedeelde vijand.

zeiksmurf | 10-09-18 | 16:08

De kleine luchtvaart zal als eerste elektrisch vliegen. De toestellen zijn er en vliegen al.

piloot47 | 10-09-18 | 16:33

zij die ons moeten beveiligen hebben het over VERMEENDE islamisering en VERONDERSTELD verlies aan Nederlandse identiteit. Met zulke vrienden heb je geen salafisten meer nodig.

derkccs | 10-09-18 | 16:03

Tja, als je maar steeds maatregelen/besluiten neemt die onvoldoende draagvlak hebben in het land moet je niet verbaasd opkijken als er op denduur onotherrdokse reacties komen.

watazooi | 10-09-18 | 15:59 | 1

Draagvlak creëren bij extremisten die naar geweld cq vernieling grijpen gaan we nooit doen.
Oppakken, vervolgen en de schade verhalen.
U sgrijft trouwens ook vrij onorthodox.

Berbaar | 10-09-18 | 16:15

Windteelt!

CalamityJane | 10-09-18 | 15:58 | 1

@Calamity Jane,
Waterteelt. Zonteelt. Kernteelt. Kolenteelt. Biomassateelt?

kleurdoosje | 10-09-18 | 18:01

Ik woon in Drenthe en kwam in Duitsland waar ik toen woonde in aanraking met windturbines. Daar wordt je niet vrolijk van. Je wordt er ziek van om te beginnen.Het is allemaal zó duur dat de energieprijzen overal de pan uitvliegen en niet zijn op te brengen, Hier gaat het nog, wacht maar even af. Wat die boze mensen betreft, volkomen te begrijpen. Er wordt NIET naar hen geluisterd en je wordt gewoon in de maling genomen. Iedere ambtenaar legt zich vast op besluiten uit Brussel en daar houdt het wat hen betreft bij op. Protesteer je? Dan ben je alleen maar lastig.

Heb een windmolen op het dak. Niets waard, als het hard waait kom ik niet meer naar binnen.

kwark001 | 10-09-18 | 15:52 | 3

Als je nou zorgt dat je op tijd binnen bent, dan kun je een hoop besparen en val je meteen lekker af.

Watching the Wheels | 10-09-18 | 15:54
-weggejorist-
InAnumPerRegimine | 10-09-18 | 16:09

@kwark001,
Hij produceert teveel wind? Zet hem 'ns in z'n achteruit...

kleurdoosje | 10-09-18 | 17:56

Praktisch ideetje:
gebruik bestaande minaretten van mo-skeeen in Nederland om de windturbine op te bevestigen.
Win-win!
Want gratis energie voor de mo-skee bezoekers! En bescherming tegen Don Quichottes, want tegen mo-skee windturbines vechten is anti islam.

ljcoster | 10-09-18 | 15:52 | 2

verander je nick nu maar in Chanzo Panza

Lt-Kol Kilgore | 10-09-18 | 16:14

Hang een kleine turbine voor de azaanspeakers en je hebt 5 keer per dag gratis toeterenergie.

piloot47 | 10-09-18 | 16:35

Wacht maar af als de tuintegeltax komt, en mensen hun tuintegels weg moeten doen. Ik denk dat het GroenLinks kantoor in Utrecht plotseling wel 18-voudige ruiten krijgt, omdat ze anders iedere dag nieuw enkelglas zouden moeten plaatsen.

hangtiet met knoop | 10-09-18 | 15:49 | 2

Die is er toch al, soort van? Hoeveel nieuwbouw wordt er al niet geconfronteerd met extra kosten voor "watercompensatie" dmv infiltratie korven of buffer bassins om het gemeente riool te kunnen ontlasten?
Ipv dat de overheid/gemeenten hier zelf in investeren als ze ook gewoon vergunningen blijven uitdelen voor compleet nieuwe wijken.

boerk | 10-09-18 | 16:08

Judith Serengeti (of hoe zo ook alweer heette) stap op, en meteen komen de salafistische terroristen naar Nederland. Allemaal geen hysterie.

Osdorpertje | 10-09-18 | 15:48 | 1

Die heten Sargentiniërs.

piloot47 | 10-09-18 | 16:36

Alles gaat bio gas worden. Over een paar jaar rijd je auto op gras en stook je je huis in de winter met brandnetels en Afrikaantjes .

Mark_D_NL | 10-09-18 | 15:44 | 5

Windmolens zijn moordenaars van onze Noordzee,zeebodem worden ijzer en beton tot meer dan 30 meter diep ingeramd per windmolen,platvissen gaan op grote schaal dood,zeevogels worden als een gehaktmolen bij duizenden gedood,dan al die leidingen en kabels op de zeebodem waardoor bruinvissen en walvissen van koers raken,bij hevige wind zetten ze de windmolens stil want ze kunnen op hol slaan waardoor ze in brand kunnen vliegen,uit onderzoek blijkt ook nog eens dat windmolens lang niet zoveel energie opleveren als ze ons willen doen geloven,tijd om die Groenhemden eens te stoppen?

T.Fortgens3041 | 10-09-18 | 15:55

@ T.Fortgens3041 | 10-09-18 | 15:55 |
Vreemd dan toch dat bepaalde soorten waaronder oesters welke redelijk uitgestorven waren in de Noordzee rondom windmolenparken ineens weer floreren.

normanius | 10-09-18 | 15:59

Nee, Afrikaantjes gaat het niet worden, veuls te racistisch, maar dat had u natuurlijk al bedacht. 8-))
Tschüs, Evocatus

Evocatus | 10-09-18 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Het klimafaat is de dreiging voor de Nederlander maar heeft dat zelf niet door.
Het klimafaat kost minimaal e 25 miljard per jaar en iedereen lijkt dat goed te vinden. Als CO2(g) schadelijk zou zijn (is het niet voor de goede orde), los het dan op met kernenergie. 150 miljoen kilometer verderop is één grote kerncentrale.
Dan kost het klimafaat geen e 25 miljard per jaar sterker nog, dan levert het geld op. Maar goed, dan is het geen klimafaat meer.
Nope, de hele journalistiek loopt als een stelletje loopse honden achter het klimafaat aan. Warmtepompen, windmolens. Allemaal herrieschoppers.
DENK had onlangs de vraag: wie controleert de media? Werd volkomen verketterd. Maar als je constateert dat de media alleen maar het klimafaat propageert en niet of nauwelijks de andere zijde wordt belicht, hoe betrouwbaar is de media dan? Niet lijkt mij.
Eenvoudige basisschool sommetjes met de getallen van het CBS bij de hand, leert dat het klimafaat klauwenvol met geld kost. Zouden de journalisten ook moeten kunnen uitrekenen. Doen zij kennelijk niet.
Dus eindig ik met de vraag van DENK: wie controleert de media?

ProAsfalt | 10-09-18 | 15:44 | 8

Dat is helemaal waar ProAsfalt!
Over herhaling gesproken!
Het ge-gekke Greet van Berbaar dingt ook mee voor de prijzen.

CalamityJane | 10-09-18 | 16:06

@ProAsfalt | 10-09-18 | 15:53
Ctrl-F "stopwoordje du jour van ProAsfalt" en klaar is kees.
Verder fijn plempen man, is niks mis mee, alleen niet de hele tijd over Jetta, klimafaat en wat voor stokpaardjes U nog meer had leuteren.
Is voor niemand leuk.
Kudoos voor de tegel van ProAsfalt | 10-09-18 | 16:02

Berbaar | 10-09-18 | 16:08

@normanius | 10-09-18 | 15:49
Noem een één industrieel proces waarbij ALLE afval wordt opgevangen, opgesloten en niet in de natuur komt?
Kernenergie.

Luister naar deze vent, die ooit een milieuwappie was, en helemaal vol was van wind, zon en alle groene duurzame energie en tot de ontdekking kwam dat dat niet genoeg is.
www.ted.com/talks/michael_shellenberg...
Of deze, de oprichter van Greenpeace (al willen de huidige GP Eco-fascisten dat graag ontkennen of zijn rol bagatelliseren).
www.youtube.com/watch?v=Gc1BPpuyufQ

(Nog even afgezien dat de gevaren van radioactieve straling schromelijk worden overschat.)

Stormageddon | 10-09-18 | 16:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Kom maar op met die aanslag, het liefst echt schokkend

Bokito ergo sum | 10-09-18 | 15:41

'inmiddels afgelastte cartoonwedstrijd....'
Afgelastte....echt, NCTV?

piloot47 | 10-09-18 | 15:40

Heeft iemand al de link gelegd naar Noord Korea, waar gisteren ipv wapens de windmolens door de straten reden bij een parade?

Windmolens zijn de nieuwe kernwapens, zoiets.

Knufter | 10-09-18 | 15:37

"De inmiddels afgelastte cartoonwedstrijd"... Leest niemand na wat daar wordt geschreven?

VP732 | 10-09-18 | 15:37 | 3

haha, je was me drie minuten voor......op die manier jagen ze toch taalnazi's tegen zich in het harnas....kijk toch uit NCTV!

piloot47 | 10-09-18 | 15:42

@piloot47 | 10-09-18 | 15:42
LOL
Hoe zouden taalnazi's aanslagen plegen, gooien met klinkers?
Vragen, vragen...........

Berbaar | 10-09-18 | 15:51

Taalnazi's veroorzaken ernstig maagzuur bij halfabeten. Valt in de categorie zuuraanvallen.

piloot47 | 10-09-18 | 16:39

Terroristische terroristen zijn terroristisch. En moslim, dat ook.

Kapitein Stijlvol | 10-09-18 | 15:36

De moslims vermoorden de burgers en de burgers vermoorden de windmolens. Hoe gek is Nederland dan, op een schaal van 1 tot 10?

Nivelleermarionet | 10-09-18 | 15:36 | 3

These amps go up to eleven, man.

elfenstein | 10-09-18 | 16:09

Puur bedoelt als afleiding, misdirectie

thephysicist | 10-09-18 | 16:16

elfenstein | 10-09-18 | 16:09
Mini molens op het podium, want centimeters met inches verward...

Acar_ketimun | 10-09-18 | 18:54

Dus als we geen islam in Nederland hadden gehad, was er ook geen dreiging. Soms is het ook zo simpel, de oplossing.

Wim Venijn | 10-09-18 | 15:36 | 2

Klopt, maar die open deur wordt angstvallig vermeden. Waren de haatbaarden maar alleen in haatbaardlanden als Pakistan en Afghanistan. Maar nee hoor, wij moeten zo nodig haatbaarden hierheen halen. Zodat we het dreigingsniveau kunnen opschroeven.

Road to serfdom | 10-09-18 | 15:42

Er is een hele economie omheen gebouwd vol met managers dure kantoren en dik betaalde adviseurs.
We kunnen gewoon niet zonder haatbaarden

Jacktheflipper | 10-09-18 | 21:33

Vandaag een conferentie over geluidsoverlast in zee, die allerlei zeedieren (walvisse, etc) in verwarring brengt. Grootste probleem, lage tonen.
Drie maal raden wat die windmolens doen.
Is dat nou een soort van job-security van die millieugekkies? Nu miljarden naar een opwekkings-proces waar ze over 20 jaar dan weer tegen kunnen protesteren.

TheEgg | 10-09-18 | 15:34 | 3

U zult eens voor de grap uw energienota moeten bestuderen en wat er betaald moet worden aan energie belasting per kwh of m3. Als ik het goed zie, dan betaal je meer aan energie belasting dan aan het verbruik per verbruikte eenheid

thephysicist | 10-09-18 | 16:12

tegel te kort afgebroken, wilde nog zeggen, reken eens uit de totale energie belasting voor alle huishoudens in nederland, volgens mij loopt dat ook in de miljarden, allemaal dankzij die milieu groen links terroristen.

thephysicist | 10-09-18 | 16:14

Klopt de groene energie wordt duur betaald een kw/uur elektra kost maar een paar centen

Jacktheflipper | 10-09-18 | 21:36

"Geïnspireerde eenlingen"? Hoe kun je nou van "eenlingen" spreken als het in alle gevallen de Islam is die hen verbindt?

JackStick | 10-09-18 | 15:32 | 4

kennelijk na nog weer eens 1400 jaar.

piloot47 | 10-09-18 | 15:43

Road to serfdom | 10-09-18 | 15:40 ze hebben een teller lopen die het aantal "incidenten" per dag telt, en die resetten ze elke dag, probleem opgelost.

thephysicist | 10-09-18 | 16:08

Al die molukkers die in die treinkaping coor de kloten zijn geschoten waren toch ook eenlingen? Was puur toeval dat ze met elkaar in een trein zaten.
Reden ze toevallig naar het oosten?

boerk | 10-09-18 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was afgelopen zomer voor het eerst sinds jaren weer aan de Nederlandse kust. Man wat een verschrikking al die windmolenparken in zee. Echt belachelijk.

overVecht | 10-09-18 | 15:31 | 4

Correctie, een paar mensen hebben er profijt van. Hoeveel van die dingen stilstaan vind ik altijd weer erg verdacht.

boerk | 10-09-18 | 16:17

@boerk
Dat stilstaan is een bewuste strategie. De energieprijs fluctueert. Is de prijs laag dan draai je de windenergiekraan dicht. Is de prijs hoog dan laat je alle molens op volle capaciteit produceren. Precies zoals bij de olieproductie dus.

Nivelleermarionet | 10-09-18 | 16:30

hoax. Je kan die industriele wangedrochten van een windmolens in zee niet zien. (was ons voorgespiegeld).

kaasfondue | 10-09-18 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen

NCTV deelt het dreigingsbeeld van terrorisme in 6 deelgebieden. Alle 6 bevatten ze het woord moslim of Islam. En dan zijn er nog steeds partijen die met droge ogen durven te beweren dat het terrorisme niets met de Islam te maken heeft.
Ik zal wel gek zijn.

SamV | 10-09-18 | 15:30

Dit is een Hoax. Onderdeel van groter plan van onze overheid om ons uiteindelijk zo ver te krijgen dat we ons welwillend onderwerpen aan totale controle.

Bolder | 10-09-18 | 15:29

Maare het zal wel meevallen met die protesten. Straks hebben ze de enige verwarde Don te pakken en kunnen ze gewoon weer ongestoord subsidie harken.
De moolenaars.

Cobalt bomb | 10-09-18 | 15:28

Waarmee het bestaan van jihadistische netwerken in Nederland nog maar weer eens van officiële zijde is bevestigd. Dreigingsniveau 4: het verschil met 5 moet ik nog even googelen, maar ik kan me wel degelijk niveau's 6 tot minstens 8 indenken.

Hetkanverkeren | 10-09-18 | 15:28

Waarde @Lupuslupus, ook kernenergiecentrales draaien deels op netstroom of op dieselgenerators. Kan niet anders. Het gaat om noodstroomvoorzieningen. De netto opbrengst is altijd groter dan het vermogen dat ze uit het net opnemen. Als dat namelijk niet zo was dan hadden de investeerders al lang de stekker eruit getrokken.

Nivelleermarionet | 10-09-18 | 16:07

hulde... ik voelde mij al een roepende in de woestijn :-)
de enige energievorm die zinnig is, en dat begrijpen ze in Frankrijk ook

parterretrap | 10-09-18 | 16:54

Er zijn veel mensen die de voordelen van kernenergie zien.
Alleen het gekrijs van de milieu mafia overstemd elke discussie. En ik realiseer mij dat afval 100000jaar radioactief blijft.

Jacktheflipper | 10-09-18 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier is alle wind al op door die dingen.

Mark_D_NL | 10-09-18 | 15:26 | 1

Zo werkt het wel ja. De wind neemt de weg van de minste weerstand. Dus hoe meer van die zwaaiarmen er staan... des te minder wind er waait op die hoogte. En met minder wind, minder verkoeling, dus wordt het warmer..

MooseNL | 10-09-18 | 15:34

Ja, als niemand wil luisteren... Dat krijg je in nepdemocartieen waar je voor de vorm mag stemmen en je volksvertegenwoordiger (lokaal, provinciaal, nationaal)er netjes z'n billen mee afveegt. En dat krijg je in situaties waar mensen hun zin doordrijven op basis van een plannetje wat gesmeedt is. Technocraten krijgen dan de wind van voren. Toepasbaar op windmolens, immigratie, oorlog, Euro en Europa. Wie wind zaait zal storm oogsten. Dat weten we al een tijdje.

Alexis de T. | 10-09-18 | 15:24

Burgers die zich zorgen maken over hun leefomgeving worden als potentieel gevaarlijke extremisten beschouwd maar geweldadige Jihadisten laat men gewoon lopen.

Gulliver | 10-09-18 | 15:24 | 1

Zelfs gewelddadige Antifa, gewelddadige SJW en gewelddadige natuuraanbidsters, want links dus goed.

InAnumPerRegimine | 10-09-18 | 16:06

Als je nou eens niet electrisch je huis en kantoor verwarmt. Heb je al die groene stroom niet nodig.

Cobalt bomb | 10-09-18 | 15:23 | 5

@Normanius zeker niet, het dieselaggregaat in de achtertuin staat wel tevreden te spinnen.

Knisperende_Tissue | 10-09-18 | 15:39

Ja dat schiet lekker op; geen stroom verbruiken maar wel olie. Shell zal blij met u zijn,

Lupuslupus | 10-09-18 | 15:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja gek he?
Als die troep je door je strot wordt geduwd, kun je een keer kotsneigingen verwachten. Er komt dan een hoop bagger naar buiten.

MooseNL | 10-09-18 | 15:23 | 1

Als je in een democratie woont zul je je moeten voegen naar de wil van de meerderheid.
Als we dat nou eens gewoon les 1 van maatschappijleer maken in plaats van 'als je maar hard genoeg schreeuwt en met geweld dreigt luistert er vanzelf een of andere gutmensch naar je.'

two ball cane | 10-09-18 | 15:55

Hoe kunnen we nu een 10 jaar een dreigingsniveau hebben van 900 van 10 als alle terreuraanslagen niet meetellen als terreuraanslagen.

Hef jezelf op. Val ons niet lastig, het is al moeilijk genoeg om naar je werk te geraken zonder een mis in je ribben en de codes van het KNMI.

Kaas de Vies | 10-09-18 | 15:23

Let maar op, die dingen maken de hele natuur kapot!

Rest In Privacy | 10-09-18 | 15:21 | 3

Eens. Helemaal weg met die natuur vernielers.
En dan die Schoof: 'Een deel van de salafistische beweging vormt op termijn mogelijk een dreiging'.
Op termijn!! Wat een idioot. Leest die man het nieuws niet?

Lupuslupus | 10-09-18 | 15:25

Los van dat die windwenteldingen door hun intense leijkheid al acute netvlieskanker veroorzaken

Tobi | 10-09-18 | 15:59

@Christ,
Ojee, als dat gebeurd, dan waait het straks nooit meer, wat heeft men dan nog aan die dingen. []

kleurdoosje | 10-09-18 | 17:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken