Hoera! Islamitische Staat verslagen
Juichen
Social
Wat een week mensen. D66 verslagen. Wit-Rusland verslagen. En nu is ook Het Kalifaat ten einde. Hedenochtend zijn de laatste hakbars geëlimineerd op een strookje land nabij het laatste IS-bolwerk Baghouz, en kon de gele vlag van de Syrian Democratic Forces in top. Daarmee is een einde gekomen aan Islamitische Staat (timeline bij Reuters) en een verschrikkelijke oorlog. Oké, er zijn zo'n 70.000 IS-nazi's krijgsgevangen en die zullen wel weer opduiken in een AZC bij u in de buurt, dus echt veilig bent u nog niet. Check ook de timeline en de Koerdische dansjes van een dolblije Wladimir. Gelukkig nieuwjaar & later meer.
Social
Reaguursels
Inloggen@Jan Onbewoond |23-03-19 | 18:36
Zoek eens op wat een echte Canadian Goose kost en wat ie dan bij de kringloop of op Marktplaats zou kosten. Misschien zijn het neppers, maar dan nog zullen ze flink aan de prijs zijn. Die jassen wil je in een land als Syrië of Irak echt niet dragen, ook al wordt het 's nachts koud. Ook niet als Arabier. Het zijn donsjassen en ze zijn oorspronkelijk bedoeld voor de winterse omstandigheden in Canada of Alaska. Die telefoons is een andere zaak, want die zijn niet voor een bepaald klimaat bedacht. Die hadden ze al in de landen van herkomst, maar als ze ze hier kunnen inwisselen voor weer een nieuw topmodel, moet er wel een lichtje gaan branden. Als jij bijstand trekt en berooid bent door zo'n oorlog, lijkt het me heel moeilijk om dergelijke spullen te kopen. Over auto's, voor veel mensen toch gewoon een heel duur speeltje, zowel in aanschaf (ook derde- of vierdehands) als in exploitatie, zal ik het maar helemaal niet hebben. Ik misgun het niemand, maar ik ben wel benieuwd hoeveel vluchtelingen al vanuit eigen middelen hebben bijgedragen aan hun verblijf hier.
En hop.. al die tandartsen, gynaecologen en eindeloze steuntrekkers weer terug naar 't land van herkomst. Prachtige taak wacht ze.. hun land weer opnieuw opbouwen!
Nu de rest van die islamitische waanzin op andere gedachten zien te krijgen.
Fijn dat al die Syriërs nu met onze hulp weer terug kunnen keren. Ben zo blij voor ze. Beetje soort Marshall hulp en armen uit de mouwen. Huphup apothekers.
En jij geloof dat er ook maar één terug gaat. Ze zaten te huilen dat het nog niet veilig is.
'Handen uit de mouwen' is hier ook zo ingeburgerd
Ik zat te wachten totdat er een paar man van IS van dat gebouw af werd gelazerd. Maar niks
Ik zie de Syrische vluchtelingen nog niet zo snel terug gaan. Wat ik wel zie is de eerste Syriërs in Canadian Goose jassen en in auto's, twee soorten geldvernietigingsmachines bij uitstek. Het geld wat daar verknoeid wordt komt dan misschien wel bij handelaren in NL terecht (vaak "eigen volk" of Turken) maar als je logisch nadenkt zou je dat geld gebruiken voor je terugkeer naar Syrië. Als je dat tenminste van plan bent.
In Canadese kleding? Ook in een rijk Alpenland klaagden ze dat ze het maar erg vinden dat immigranten er zo duur bij lopen en met mobiel telefoons, auto's. Vast Bij de Kringloop gekocht of Marktplaats. Tweedehandse winkels schieten als paddestoelen uit de grond De elite ging nog naar de Bijenkorf en VenD, maar die slutien ook, want echte elite is er niet meer binnenkort. Wij gaan nu allemaal naar de Action en Zeeman.
Eerlijk gezegd ben ik hier niet zo blij mee, want nu komen die gasten allemaal naar Nederland.... waar ze onder de noemer van vluchteling opvang, een woning en een uitkering krijgen.
"Ze gaan allemaal naar Nederland. ". Straks hebben wij hier ook Nieuwzeelandse toestanden? Als je dat elke dag zegt. Er zijn nog andere leukere dingen in het leven.
Zo. En nu? Kusjes voor Putin?
Leve Assad? Trump de held?
Rutte een standbeeld uitgehakt in marmer als chauffeur in een Toyota?
Een eigen land voor de Koerden?
Geen aanslagen meer zoals in Utrecht?
Hoe gaat het in Afghanistan anno nu?
Überhaupt, dat IS zo groot had kunnen worden voor er ingegrepen werd, is natuurlijk een blamage. Hadden ze niet die filmpjes verspreid, dan was er geen ophef en zaten ze er nu nog.
Op naar het volgende hoofdstuk.
Afghanistan? Nigeria? Irak? Pakistan? Genoeg potentiële plekken voor deel zoveel van het geloof van de vrede.
Hoera. ISIS is verslagen. Eindelijk.
Berecht nu álle krijgsgevangenen met de zwaarste straf.
In het land waar het misdrijf gepleegd is, met de daar geldende strafmaat
'Islamitische Staat verslagen' zal voor de Westerse Wereld alleen maar betekenen dat het strijdtoneel zich volledig zal openbaren en afspelen op het Europese continent, gezien de influx van anonieme IS-strijders en sympathisanten, die de afgelopen jaren in groten getale hierheen zijn 'gevlucht', dus houdt je hart maar vast! Ik ben er niet gerust om.
70.000 krijgsgevangen maar toch zeker het dubbele in de afgelopen weken als "burger" het gebied verlaten.
Omsingelen en het in de pan hakken van de vijand (zodat het conflict eindelijk eens afgelopen is) is er niet meer bij. Nee, paar bommetjes hier, paar bommetjes daar, en toch vooral duidelijke vluchtwegen openlaten. Zo gaat dat tegenwoordig. Want tsja, zeggen de Halsema types, als ze verslagen zijn gaan ze natuurlijk weer gewoon geiten houden.
Nee joh, dan halen we ze hierheen.
@Is dit nog nieuws? | 23-03-19 | 16:36:
En kunnen ze geiten gaan houden op hun balkon.
ISIS is verslagen. Maar nu vraag ik me af wat NL en de andere landen gaan doen tegen:
- de genocide op christenen in Nigeria, www.breakpoint.org/2019/03/breakpoint-...
- de genocide op christenen in Sudan www.genocidewatch.com/south-sudan
-de genocide op blanke boeren in zuid Afrika www.nd.nl/nieuws/buitenland/aantal-pl...
- de genocide op christenen in de CAR (waarvan de MSM in het Westen er vaak over schrijven op een manier dat het lijkt of de christenen de agressor zijn) www.opendoorsusa.org/christian-persec...
- de genocide op christenen, Koerden en Yezidi's in Noord Syrië door het Turkse leger, www.kurdistan24.net/en/news/deeea6a9-a...
- Congo www1.cbn.com/cbnnews/cwn/2019/march/6...
- Turkije www.meforum.org/7243/turkey-turns-on-...
- en verder Irak, Iran, Anatolie, Pakistan, Mali, Egypte, Somalië enz.
Weet u wat de overeenkomsten tussen AL deze landen zijn?
Ze zijn allemaal of lid van de OIC, of hebben lidmaatschap van de OIC verzocht (zuid afrika).
Daarom is mijn conclusie dat de moslimlanden, lees lidstaten, van de OIC zijn in samenwerking met elkaar bezig met het plegen van genocide op christenen (en iedereen die niet islamitisch is).
De internationale gemeenschap moet niet denken dat met het verslaan van ISIS de klus klaar is.
De OIC landen moeten stoppen met hun genocide op en vervolging van christenen en andere niet moslims, ze moeten stoppen met demografische oorlogsvoering en oproepen daartoe (Erdogan), ze moeten stoppen met islamitische apartheid (lees: niet-moslims geen of minder rechten geven, uitsluiten en als 2e ranges burgers behandelen), ze moeten stoppen met het financieren van haat en terreur in de landen die niet tot de OIC behoren.
Ik weet dat het nog heel lang gaat duren eer er Europese politici opstaan die het aandurven om de OIC op hun genocide, haat en oorlog voeren tegen niet islamieten, aan te spreken.
Toch is het nodig.
Het kan niet zo zijn dat de wereld eerst wel de genocide op joden en Yezidi's en Indianen en zigeuners en Armeniërs afkeurt, en dan vervolgens de ogen sluit voor genocide op christenen, kopten, boeddhisten of hindu's.
Dit klopt allemaal als een bus, maar een Nederlandse oikofoob in heeft daar helemaal geen boodschap aan.
Dan kan nu de volgende oorlog van start gaan, die tussen Koerden en [doorhalen wat niet van toepassing is] Turken/Syriërs/Irakezen/Iranezen. Intussen kan het jihadisten circus zich verplaatsen naar Libië of een ander land/gebied naar keuze in Noord Afrika. De meest waarschijnlijke plek is daar waar de meeste zware wapens gekaapt kunnen worden. Er zal een toename komen van aanslagen op allerlei plekken in de wereld. Want noem me eens één goede reden om aan te nemen dat de stroom jihadisten gaat opdrogen?
De wederopstanding van Mohammed?
De openingszinnen van dit topic alleen al maken mijn dag.
Dank, @Pritt.
Je kan de mens wel uit D66 halen, maarr...
Een zichtbare of tastbare vijand is makkelijk te bestrijden.
Erdogan aanpakken wordt een stuk lastiger.
Hij is op oorlogspad. Iran blijft op de achtergrond en zijn bezig hun macht verder uit te breiden. Saudie-Arabië doet hetzelfde voor de Soeniten in de regio.
Deze oorlog is lang niet gestreden.
LET OP EXTRA NIEUWS UITZENDING
President Erdogan bezint zich op bizarre en radicale strafmaatregelen tegen Nederland:
Hoogst waarschijnlijk haalt hij alle Turken terug naar Turkije!
Dit heeft grote gevolgen voor geheel Nederland welke niet te overzien zijn...
Radicale leegloop bij PvdA, Denk en Groen Links; deze partijen worden hierdoor hoogstwaarschijnlijk opgeheven.
Verdere gevolgen welke niet het doel waren van de hierboven vermelde opgeheven partijen:
-Radicale daling criminaliteit
-Overschot sociale huurwoningen
-Forse daling uitkeringen
-Ontslaggolf bij het UWV
-Ontslagen bij vele gemeenten op diverse afdelingen o.a. Uitkeringen, Toeslagen en Dubbele Paspoorten
-Zorgpremie daalt naar 9,95 euro p/maand en eigen risico verdwijnt
-Een ongelofelijke metamorfose van het straatbeeld in Rotterdam en vele andere grote steden in geheel Nederland.
En niet te vergeten: de pensioenleeftijd ineens terug naar 50 jaar
Kortom we zijn gewaarschuwd!
@swassannuf | 23-03-19 | 13:37:
Nounou, kalm aan en heau eens even, Erdolf is wel een bevriend staatshoofd hoor. Rutte heeft dat zelf gezegd en Blok heeft onlangs nog handjes met hem geschud, dus dan moet het goed zijn.
@swassannuf | 23-03-19 | 13:37: koning Mohammed de 6de doet hetzelfde met de Marokkanen. Leegstand moskeeën die omgebouwd worden varkensstallen. Hoofddoeken winkels failliet en de ongelovige kunnen weer veilig over straat. Wat een mooi land is nl dan weer.
@Breakdance | 23-03-19 | 13:59: Laten we beter n voorbeeld aan de Duitsers nemen ;)
www.youtube.com/watch?v=DEg5zjO9Jbs
Wat zullen de Syriërs blij zijn dat ze veilig kunnen terugkeren.
Net op tijd binnen 5 jaar anders word de verblijfsvergunning definitief.
Gaat niet gebeuren. Ze verzinnen allemaal redenen waarom terugkeer op dit moment nog niet mogelijk is: te gevaarlijk, Assad is aan de macht, ze worden als "lafaards" beschouwd, ze hebben niks om naar terug te gaan, hun kinderen zijn inmiddels geworteld, etc, etc.
En over een jaar, of over 5 jaar, of 10 jaar, "kunnen" ze nog steeds niet terug (ja, voor vakantie en familiebezoek, dat wel, natuurlijk).
Al die lui hebben veel geld - gemiddeld €5000,-, dacht ik - geïnvesteerd om helemaal hier te geraken, en bij terugkeer naar eigen land, of dat nou vrijwillig of gedwongen is, zien ze die investering in rook opgaan. Ze zijn hier niet gekomen om "tijdelijk te schuilen" voor de bommen en kogelregens, ze zijn hier gekomen om zich permanent in een rijk land te vestigen waar ze alles voor niks krijgen.
Ja, op dit moment zijn er meer dan voldoende vliegtuigen van het type 737MAX beschikbaar voor retourvluchten.
Ik heb die gele vlag hier nog nergens zien wapperen.....
Nee joh, dan komen wij zitten we zonder tandartsen en architecten te zitten.
Nu de regering inzetten op strak beleid:
Terugkeerders en aanverwanten die;
Neigen naar middelen gebruik/misbruik
Weinig/niks maken van hun leven/teleurgesteld zijn
Wonen in achterstandsbuurten
Fanatiek religieus zijn
Al veroordeeld zijn vanwege gewelddadigheid
Psychisch/intellectueel zwak of vatbaar zijn
Beter dan goed in de gaten houden, niet dat achteraf gezeik van 'was al bekend bij de inlichtingendienst(en)'.
Daar! betalen we graag belasting voor.. niet dat ze met 50 man een hobbykweker met 10 plantjes oprollen en er nog 10 media mensen vd politie/justite het overal moeten delen.
In Utopia zou het zo inderdaad aangepakt worden! Wij zitten helaas in Nederland en zijn onderdeel van het gezwel 'EU'!
En aangezien de strijd in Syrie gestreden is kunnen vanaf heden Syrische asilio's gewoon terug, koffertjes pakken en wegwezen. Er ligt een heel land wat moet worden opgebouwd, kansen en mogelijkheden te over. Succes en maak er wat van, dit keer. En natuurlijk moeten wij als Nederland ( en de EU ) monitoren dat Assad zich gedraagt en ze niet gaat slachten, maar een troepenmacht en een stel ambtenaren daar is altijd nog goedkoper en veiliger dan 100.000 Syriers hier.
Tabee, geen dank en bouw dat land op, vrienden en vriendinnen, ik kom er dan graag een keertje vakantie vieren.
Ik was even bang dat je ook nog zou gaan zeggen 'geef ze een mooi bedrag mee om hun leven daar weer op de rails te zetten'!
Die 400 kinderen van Tim Hofman zijn er inmiddels 1040 geworden las ik gister. Maar nu is de strijd gestreden in Syrië dus kan de helft zo terug.
@BaldEagle | 23-03-19 | 13:05:
Neuh, niet nodig maar als we ze terugsturen en Assad gaat inderdaad wel nare dingen doen zijn we internationaal gezien de klos. Dus, terugsturen zeker maar wel de komende jaren blijven monitoren. Door deze mensen hier op te nemen - waar ik altijd al tegen was - zijn ze wettelijk gezien ook onze verantwoordelijkheid geworden en met verantwoordelijkheid komt aansprakelijkheid altijd gratis mee.
Van harte allemaal! Engnekken 0 trump 1
Hoe is t eigenlijk met Boersma?
Zoals deze :
www.youtube.com/watch?v=5BIW6qyrdu4
dat was 16 jaar terug...
Hoera! We hebben een ideologie verslagen.
Kunnen we weer rustig verder slapen.
Eigenlijk betekent dit niet meer dan dat het Westen een nieuwe naam moet verzinnen tegen de islamieten die zich tegen westers imperialisme en kolonialisme verzetten. Een nieuwe naam voor groepen die ingezet kunnen worden om middels propaganda en indoctrinatie landen die niet willen meewerken aan de machtsexpansie van de dollar in chaos willen storten.
"En nu is ook Het Kalifaat ten einde."
Ja, dat is op zich mooi natuurlijk, maar ik heb er toch heel gemengde gevoelens bij. Het betekent in de praktijk dat nu alle IS ratten die ooit vanuit Nederland zijn uitgereisd en nog niet "gesneuveld" zijn, vnl de zg "naieve" jihadbruidjes met hun kleintjes, maar toch ook wat mannelijke ISers, zoals die Yago Riedijk en die Hatim Rodgers aka Abou Hatim La Haye, nu in kampen terecht komen en hun "tweede kans" in Nederland gaan opeisen. En zolang de regering hun Nederlanderschap niet intrekt, ben ik bang dat ze die tweede kans gaan krijgen ook.
Je kon al maandenlang horen dat we de "kleintjes" moeten terug halen, want die kunnen eea ook niet helpen en het is volgens Margrite Kalverboer slecht voor hun ontwikkeling ze daar te laten, terwijl ik van mening ben dat die ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen, niet Nederland, en er bovendien een enorm risico genomen wordt ze hierheen te halen: als ze later al geen aanslagen gaan plegen, zullen de meesten grote problemen ontwikkelen: agressie, asociaal gedrag, verslaving, criminaliteit (de ervaring met adoptiekinderen die op latere leeftijd - en daarmee wordt bedoeld leeftijd 3-5 jaar - naar Nederland zijn gekomen, stemt niet optimistisch).
Maar een nieuw argument dat je tegenwoordig leest is: we moeten die ISers terughalen, omdat ze anders daar in Syrië misschien gewoon los gelaten worden (het dreigement van Trump een tijdje terug) en hun straf ontlopen. Maar de vraag is wat voor straf ze in Nederland dan wel krijgen. Ik heb inmiddels begrepen dat het enige wat ze aangewreven kan worden - lidmaatschap van een terroristische organisatie; iets anders is nauwelijks te bewijzen - een max gevangenisstraf oplevert van 6 jaar (die Yago R. is daar bij verstek toe veroordeeld); dat betekent dus 4 jaar effectief, want een derde gaat er standaard af wegens goed gedrag. Daar speculeren al die IS ratten dan ook op: ze beweren allemaal dat ze bereid zijn om hun straf in Nederland te ondergaan, en die "naieve" meisjes hopen natuurlijk ook (en waarschijnlijk zeer terecht) dat zij er met nog veel minder vanaf komen, want: de kleintjes! De rechter zal er natuurlijk rekening mee houden dat die kleintjes niet zolang zonder hun moeder kunnen, en Mickey Mouse strafjes op leggen, zoals een gevangenisstraf die exact gelijk is aan de tijd die ze in voorarrest hebben doorgebracht (was ook zo bij Laura H uit Zoetermeer).
Dus "Nederlandse" straffen zullen ze totaal niet als straf ervaren. Veel beter zou het zijn om hun Nederlanderschap in te trekken, ze duidelijk te maken dat ze hier niet meer welkom zijn, en dat ze het maar in een ander islamitisch land, of desnoods in Marokko moeten proberen. Nooit meer Luilekkerland in, dát zal als een echte straf ervaren worden.
Maar dan verdwijnen ze "onder de radar", wordt dan geopperd. Misschien, maar verdwijnen ze hier in Nederland niet onder de radar, na het uitzitten van hun eventuele straf? Ze moeten zich misschien nog een tijdje één keer per week ergens melden voor een goed gesprek in het kader van een deradicaliseringstrajectje wat ze verplicht moeten volgen, maar het is een illusie om te denken dat die lui straks 24/7 "gemonitord" gaan worden. Daar is eenvoudig de mankracht niet voor. Al die aanslagplegers in Frankrijk en elders waren altijd "bekend" bij de veiligheidsdiensten, maar ja, nogmaals, je kunt ze niet allemaal in de gaten houden. En van die deradicaliseringstrajecten heb ik oog geen hoge pet op: stel dat het van 100 ISers bij 95 lukt - wat mij al uiterst onwaarschijnlijk lijkt - dan heb je 5 heel gevaarlijke lieden in je samenleving, maar je weet niet wie het precies zijn, tot het te laat is, natuurlijk.
Het grote voordeel als ze dáár onder de radar verdwijnen is dat ze dan in ieder geval nog niet hier zitten. Daar moeten ze een hoop moeite voor doen zonder Nederlands paspoort: smokkelaars betalen en in gammele boten plaatsnemen. En eenmaal hier, kunnen ze echt niet zomaar even een aanslag plegen; ze lopen waarschijnlijk al snel tegen de lamp als voormalig ISer, en kunnen dan opgesloten worden tot uitzetting.
Nee, ik blijf bij mijn mening: in Nederland is geen plaats voor smerige IS ratten.
Flinke lap tekst maar u heeft helemaal gelijk. Het risico is te groot en dar komt bij dat ze vrijwillig zijn gegaan, zichzelf bewust bij een moordorganisatie hebben aangesloten en op zijn minst de moordenaars hebben gefaciliteerd dus ik snap niet zo goed wat de discussie is. Denaturaliseren en een inreisverbod voor de hele EU. Niet meer onze verantwoordelijkheid, ook niet wbt hun legsels. Wie zijn billen brandt moet maar op de blaartjes zitten.
Een groot probleem is ook religie. Denken dat er iets bovennatuurlijks is en daar voor strijden mist elke logica.
@mygoodness | 23-03-19 | 13:01:
Ja, voor jou en voor mij, maar voor de godsdienstwaanzinnige betekent moorden in naam van zijn opperwezen een levensvervulling.
Makkelijk winnen als je zelf verzint waar je van gewonnen hebt. Op het gebied van hearts & minds wordt de nederlaag steeds groter.
Het ontbreekt de Nederlandse regering volkomen aan daadkracht en de wil om de Syrische vluchtelingen terug te sturen naar veilig gebied en daarmee de druk op de Nederlandse burgers iets te verlichten. Syriërs peinzen er niet over vrijwillig terug te keren, die wanen zich in lui-lekkerland en geef ze eens ongelijk. Voorrang op de sociale woningmarkt, gratis geld en zorg en er wordt helemaal niets van verwacht. Tussen die groep gelukszoekers zit een groep die nog steeds de IS ideologie aanhangt en die zullen dat gewoon blijven uitdragen in Europa met de nodige ellende van dien, nu en in de toekomst.
Ja nee maar dat is angstzaaien he. Daardoor heeft Baudet gewonnen. In het echt zijn die vluchtelingen allemaal lieve ruimdenkende mensen die het beste met ons Westerlingen en onze normen en waarden voor hebben.
Het ontbreekt de Nederlandse regering volkomen aan daadkracht en de wil om de Syrische vluchtelingen terug te sturen naar veilig gebied en daarmee de druk op de Nederlandse burgers iets te verlichten. Syriërs peinzen er niet over vrijwillig terug te keren, die wanen zich in lui-lekkerland en geef ze eens ongelijk. Voorrang op de sociale woningmarkt, gratis geld en zorg en er wordt helemaal niets van verwacht. Tussen die groep gelukszoekers zit een groep die nog steeds de IS ideologie aanhangt en die zullen dat gewoon blijven uitdragen in Europa met de nodige ellende van dien, nu en in de toekomst.
Nu nog het kalifaat in Europa opheffen!
Mensen die geloven dat IS magisch is verdwenen (en niet al vuistdiep binnen Europese grenzen zit) zijn gek.
Misschien kunnen we ze naast Freek de Jonge huisvesten (zomaar een statement)
70.000 syrie-mensen herplaatsen. "begint reisbureau"
Ik zou eerder een uitvaart centrum opzetten. Neem aan de de her locatie 6ft. Under wordt?
Het Westers imperialisme kan weer worden uitgebouwd.
Wat een vreemde time line daar bij Reuters.
De hele Russsiche interventies is uit het verhaal verwijderd.
'interventie' &^%$*
Je snapt het goed
Je hoort nou nooit een links wappie roepen om Volkert wanneer het om IS moordenaars gaat. Vreemd.
IS/Islam moorden omdat 'rechtse' mensen als Wilders en Baudet hen demoniseren toch?
IS/Islam is niet de oorzaak maar een gevolg van fascistisch rechts Nederland.
Althans vlgs links.
Volkert kan op zijn minst een marathon lopen voor het goede doel..
Bij mijn weten zijn nog niet álle hakbars geëlimineerd, aangezien een flink aantal de boot naar Europa heeft genomen om het fijne land dat we hier hebben opgebouwd - nu al één van de gelukkigste ter wereld - nóg mooier te maken; dit door middel van het zaaien van dood en verderf.
Aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als het voornamelijk ras-opportunisten blijken, en we er niet meer veel van vernemen als we ze flink pamperen (zoals ongetwijfeld gaat gebeuren).
Die vlag, wit op geel, dat is Vexillologisch gezien pure heiligschennis. Alleen als het Vaticaan het doet, dan mag het.
Nu worden de restanten hiernaartoe gehaald. Joepie.
Ga nou eens hulp zoeken wappie.
Straks ga je nog denken dat Deep State onder je bed verstopt zit.
@Gulliver | 23-03-19 | 12:27:
Niet onder je bed, maar wel alom vertegenwoordigd!
www.nporadio1.nl/cultuur-media/9936-n...
@Gulliver | 23-03-19 | 12:27:
Met schelden ben je af.
De deep state is een conglomeraat aan gebouwen boordevol denktanks. In essentie niet anders als GS maar met een hele hoop info uit eerste hand, regeringsvoornemens, mondiaal beleid. De dagelijkse vorm van Bilderberg.
70.000 IS-nazi's, daar kan je toch ruim 5 miljoen kilo shoarma van maken.
Kan er een groundfund actie gestart worden om die 70.000 IS-nazi's krijgsgevangen en die zullen wel weer opduiken in een AZC (bij u in de buurt) NiET in onze buurt te laten komen en daar terplekke te laten berechten? volgens de plaatselijke rechtsgang?
.. maar goed. De Syrian Democratic Forces?
Dat is een mooie ronkende naam waarvoor hier zeker miljarden subsidie te vinden zijn.
In het pakhuis gratis geld, tussen de vakjes "klimaat" en "Algemeen Deugen".
Ik zie een nieuwe islamitische lente opdoemen.
Je zal gaan zien dat Turkije meer en meer stukjes land zal gaan afknabbelen van Syrie en Irak. Waar de Koerden hard voor hebben gevochten zal deels teniet worden gedaan aan die andere relifascistoide bezetter - erdogan
En je zal gaan zien dat de smerige laffe hypocriete achterbakse EU er NIETS inhoudelijks tegen gaat doen, geen sancties, geen krijsende populistische EUroscisten als Timmermans of Juncker met wijzende vingertjes. Laf en achterbaks - geopolitiek gezien is de EU een enorme incompetente bende.
Dat vrees ik ook. De Koerden gaan dat niet pikken. De volgende bak ellende is in de maak. Turkije neemt de rol van Saudie Arabie over.
De echte motor van de IS is een ideologie die voor een deel bestaat uit wij en hunnie.
'Hunnie' zijn per definitie tegen 'ons' en anders zorgt iemand er wel voor dat dat ze dat worden met een aanslag of zo, dan gaat de geweldsspiraal wel draaien en heb je wat om naar te wijzen.
Per definitie het gelijk aan eigen kant. Hoe dat zit dat kunnen ze dan niet helemaal uitleggen, mag je ook geen vragen over stellen, twijfel is verboden, maar met een goede 'wij' en 'hunnie' heb je geen inhoudelijk ideologie meer nodig.. Wat rituelen en vlagvertoon en angst en repressie en vijandsbeeld is voldoende.
Dus, organiseer 'de anderen', creëer een conflict -kan compleet nergens op gebaseerd zijn en machthebbers kunnen hun feestje beginnen en genieten van het resultaat.
Alle religies zijn gebasseerd op het 'wij & zij' principe. Religie, welke dan ook is een instrument.
@litebyte | 23-03-19 | 11:21: Dat klopt maar een christen klopt hooguit op je deur om je te overtuigen van zijn gelijk. Als je dan meldt geen interesse te hebben vertrekt ie weer. Een moslim heeft andere methoden die minder aardig zijn.
De Waarheid met een hoofdletter,
daar gaat het toch om?
Ken nog een krantje dat zo heette.
Verslagen?
1. Ze zitten nog in de Syrische Woestijn,
2. volop nog sympathisanten in Pakistan en andere landen,
3 financieringsstromen waren er vanuit Saudi Arabië.
4. Dan nog alles wat op de vlucht is geslagen en onder ons bevindt waarvoor Jezidi vrouwen als de dood en worden geïntimideerd.
5. En vanuit de Islam komt er zo weer een nieuwe stroming vanuit de "religie van de iefde".
Hoezo zijn we er dan van af?
Het gaat zich gewoon verplaatsten en verspreiden.
@kloopindeslootjijook | 23-03-19 | 11:16: Europa komende paar jaar gaat een hell hole worden
Het is net als herpes, als je het hebt kom je er niet meer vanaf. Het is een tijdje weg en dan opeens heb je het weer.
@EmilioEsteves | 23-03-19 | 11:21: soms ervaringsdeskundige..?=genitale herpes=een virus.
@grapjasz | 23-03-19 | 11:28:
Zolang iedereen een goede virusscanner draait kan het zich niet verspreiden. Wat is een goede virusscanner ?
@kloopindeslootjijook | 23-03-19 | 11:45: een voorhamer.
@EmilioEsteves | 23-03-19 | 11:21:
Bij IS en gerelateerde terreurorganisaties, nee kom je niet meer van af, nooit waarschijnlijk.
ISIS is niet verslagen. ISIS is verslagen in Syrie. Onderstussen in Libie en EU gaat het gevecht gewoon door. Vewachting is dat de intesiteit van aanslagen in EU verder to gaat nemen.
Je weet nooit waar en wanneer ze toeslaan... "Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune."
De dieren zijn nog niet verslagen (leuke fotoserie)
www.trend-chaser.com/animals/these-ani...
Leuk!, bedankt. Vossen zijn heel nieuwsgierig, ook meegemaakt.
Bedankt voor de link.
Heb erg genoten!
Wow die vent met die beren heeft mazzel. Als hij daarna tenminste gewoon kon wegkomen.
Er schijnt veel werk te zijn in Kobaltmijnen voor de accu's van de praalwagens van Groenlinks en D66 electoraat.
Ze komen kinderen tekort.
@BozePaarseMan | 23-03-19 | 11:15: Dwangarbeid is ook erg goedkoop
Tja, die mafklappers zijn nu alleen niet meer geclusterd in een paar woestijnstadjes, maar hebben nu de mogelijkheid zich onzichtbaar te verspreiden.
Enfin. Hoera en morgen de Duitsers met de staart tussen de benen het veld af.
islamitische staat verslagen, een islamistische straat uw toekomst.
leuk hoor..!
De strijd tegen IS is pas gewonnen als die klootzakken en hun giftige gedachtengoed dood zijn. Maar ze lopen in grote aantallen rond en hier in Nederland tolereren we middelbare scholen waar dat gedachtengoed onderwezen wordt, haatmadrassa's, enzovoorts.
Zolang er islam is is er oorlog.
Alle religies zijn gebasseerd op het 'wij & zij' principe. Religie, welke dan ook is een instrument.
@litebyte | 23-03-19 | 11:13: elke religie is krankzinnig.... en de islam is trouwens een ideologie.
Er is in het westen zoveel sympathie voor IS dat het nog lang niet klaar is. Helaas wordt dit genegeerd door quinoa kauwende linksmensen.
Nu Europa nog bevrijden.
We moetende Russen weer om hulp vragen.
@Mark_D_NL | 23-03-19 | 11:09: Zeker.
Komt door Obama. Hij heeft immers 3 jaar geleden iets gedaan en nu claimt Trump de winst. :D
Who the fuck is Oboema? Klinkt als een moorddadige Keniaanse warlord...
@Mark_D_NL | 23-03-19 | 11:12: Dat is de naam van die dildo die je recent bestelt hebt
@tragic1911 | 23-03-19 | 11:14: Nee, die heet Michelle.
@tragic1911 | 23-03-19 | 11:14: alleen dat woord uitspreken ... krijg je al pijn in je reedt.
@Mark_D_NL | 23-03-19 | 11:20:
Ik dacht Caroliene?
En nu juicht iedereen en vergeet voor het gemak dat Assad de voedingsbodem voor alle ellende was. Maar die zie er zo vriendelijk uit.
Assad de voedingsbodem,bent wel erg afwezig
ook niet mijn favoriete suikeroom.... maar wel met hulp van Vlad de enige die het zaakje nog een beetje bij elkander kan knuppelen/rustig kan houden.
Assad hield die zooi juist onder de duim. Pas toen de EU zich er mee ging bemoeien omdat hij dat deed en de EU openlijk de islam-extremisten ging steunen brak de ellende los. Toen kon Asad ze niet meer aan en kreeg IS de overhand.
In landen waar de islam de meerderheid heeft is alleen een dictator in staat de vrede te bewaren en te zorgen voor een normaal leven voor de normale bevolking.
@Roger-Rabbit | 23-03-19 | 11:02: Het ging niet om Assad, Obama wilde de pijpleiding.
@gato | 23-03-19 | 11:09: Obama was idd de dader van alles,het begon doordat ze legitimiteit gaven aan die terreur groepen,toen het niet zo liep als ze wilden spelden ze alsof ze er tegen waren
@2voor12 | 23-03-19 | 11:09: ik zou wel het woord "normaal"2 keertjes
weglaten .. joh..!
Ik zeg: Laten we er voor de zekerheid toch nog even een MOAB op gooien. Je weet maar nooit.
Helemaal niet, nu schakelen we een cruiseschip in om ze allemaal terug te brengen. Land is gered, het is safe dus nu kunnen ze daar lekker leven. Iemand stichting in het leven roepen voor zoiets?
En/of hier en daar het tapijt opschudden met wat B52's.
@tragic1911 | 23-03-19 | 11:03: Geen Syriër wil terug, geen partij maakt zich er hard voor om ze naar het thuisland te 'begeleiden'.
Met daarna een wolkje Sarin.
@BozePaarseMan | 23-03-19 | 11:08: YEP we gaan ze brengen, en Halalsema mag mee
@lv-223 | 23-03-19 | 10:3
U heeft het over de NAVO. Of dat uit elkaar zou moeten vallen, denk ik niet, maar een NAVO zonder Turkije zou op een aantal punten, niet op alle punten, wel beter zijn. De Turken zijn notoir onbetrouwbaar en hebben in Syrië en Irak gewoon geschoten op NAVO partners. De Turken hebben een Russisch militair vliegtuig uit de lucht geschoten en daarmee voor lange tijd de mogelijkheden van de NAVO in de regio ernstig beperkt. De Turken hebben een NAVObasis met Duitse en Amerikaanse eenheden lange tijd hermetisch afgesloten en ook de stroomvoorziening afgesloten. Er is geen NAVO land dat zoveel strubbelingen met andere NAVO partners (Griekenland) heeft. Er is ook geen NAVO land dat zo vaak een beroep heeft gedaan op het NAVO handvest (een aanval op één lid, is een aanval op alle leden) terwijl het die "aanvallen" (de "hulpgoederenvloot voor de rede van Gaza) zelf provoceerde. De strategische ligging maakt het land belangrijk, maar de leiders maken het tot een heel slechte en onbetrouwbare "bondgenoot"
Erdogan over moskee aanval, ahum : 'de schutter rekenschap laten afleggen wanneer Nieuw-Zeeland dat niet doet'.
www.standaard.be/cnt/dmf20190322_04274...
@Thoth | 23-03-19 | 11:32:
Laten we anti-blankisme invoeren.
Tevens anti-negroisme en anti-chinisme etc.
Staat de rest van de wereld weer gelijk met moslims en joden.
Gelijkheidsbeginsel voor iederéén.
@Thoth | 23-03-19 | 11:32:
Er zullen best wel wat turken in de gevangenis daar zitten. Dan wisselt er veel geld van eigenaar, en op een nacht doen de camera's het niet, gaan opeens enkele celdeuren open, en de volgende ochtend wordt de schutter bungelend gevonden in zijn -weer afgesloten- cel.
Oh, nou, jah, uhh, dat MOET dan wel zelfmoord geweest zijn, he? Tsja.
Nu juridische versterkingen sturen gespecialiseerd in oorlogsrecht om ze een voor een in een Syrische of Irakese rechtbank te vonnissen naar lokale strafmaat.
@suscrofa, sturen wel touw heel veel touw, geeft ook niet zo'n rommel.
De rest de dames inclusief naar de cobaltmijnen daar is het niet zo koud als Siberie.
"We gaan ze halen' heeft nog wel ergens een kapotte bus...
Koerdische mannen = HELDEN.
Koerdische vrouwen = ONGELOFELIJK DAPPERE HELDEN.
ze hebben er wel de tijd voor genomen om die laatste paar voetbalvelden schoon
te schoffelen.
@grapjasz | 23-03-19 | 10:56: Als ze de VS hadden gevraagd er een parkeerplaats van te MOAB-en dan hadden we er ook weer wat van gevonden.
@Joffri | 23-03-19 | 11:00: uiteindelijk hebben amerikaanse special forces
het karwei stilletjes geklaard... en blijven in de schaduw.. terwijl die geparfumeerde
met tafelkleedjes omhangen operettesoldaten al rijdansend nog maar een een magazijntje ins blaue hinein schiessen.
@grapjasz | 23-03-19 | 10:56:
Je was erbij?
@kloopindeslootjijook | 23-03-19 | 11:47: sommige dingetjes bespreken wij niet hoor..!
@kloopindeslootjijook | 23-03-19 | 11:47:
Jij wel dan?
Mooi. ISIS verslagen, maar de islam is er nog.
Dat organisme produceert dingetjes als ISIS Al Qaeda Hamas Hezbollah Boko Haram Al Fatah All Qut zoals een mama-kakkerlak eitjes legt.
Net zolang tot de doodstraf niet meer geldt voor moslims die uit deze tredmolen willen stappen. Maar nu ben ik racistisch, volgens onze nieuwe fascisten die het probleem levend houden.
Ondertussen zijn gehersenspoelde IS-ers tussen de vluchtelingen Europa binnen gekomen. Iets wat je niet kunt zien als winst, bovendien worden er nog IS-ers uit gevangenkampen naar Europa gebracht, ook iets waar een weldenkend mens niet op zit te wachten.
De IS-ers zijn hier geboren en geindoctrineerd en dat gebeurd nog steeds, en op exponentieel grotere schaal. De vorige lichting Europese jihadisten was een groep van duizenden, de volgende tienduizenden zo niet honderdduizenden.
@hellothere | 23-03-19 | 10:55: om te beginnen eerst die haatschool maar
eens dichtspijkeren.
@grapjasz | 23-03-19 | 10:59:
Correctie: haatscholen! Meervoud!
Half Libanon loopt leeg terug Syrië in om hun land te helpen opbouwen, maar 'onze' buitengewoon reislustige 'vluchtelingen' zijn blijkbaar fragieler dan hun evenknieën die naar het eerste beste veilige land vluchtten.
Ze hebben zo goed als allemaal aangegeven nooit meer terug te willen omdat het leven hier zo goed en vooral makkelijk is.
Die komen niet allemaal uit Syrië, maar hebben wel interesse in de verzorgingsstaat.
Libanon is bij uiteraard geen vacantieoord..... in een smerige/lekkende tent zonder al de lekkere (stromend water/vloerverwarming..) voorzieningen ...... om van een Miele maar helemaal............
Geen Syriër gaat vrijwillig terug. Als je daar werk hebt, moet je keihard buffelen voor 300 euro in de maand. In Nederland krijg je 2000 euro uitkering, gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs, kinderbijslag en een ingerichte woning. Vanaf dag één deel je in de AOW opbouw, dus waarom zou je vertrekken?
Off-topic: Priester wordt gestoken door 'lange verwarde man'. Vandaag komt de politie waarschijnlijk met meer info over de dader. Media blijft oorverdovend stil.
www.cbc.ca/news/canada/montreal/pries...
Zojuist VK en NRC gelezen. Geen enkel artikel dat recht doet aan de FvD stemmer. En de meest achterlijke redenaties van Tom Jan Muis. Er valt nog veel te verslaan.
In het AD gister de rede van Baudet, met een uitleg van de 'moeilijke woorden'. Zelfs hierbij werden enkele punten uit de tekst geduid en, tenenkrommend, enkel de punten waarbij een beetje twijfel kan ontstaan werden genoemd. Punten als het klimaat of de EU worden doodgezwegen.
Conclusie die je dan als lezer kan trekken: hij slaat daar de spijker dus op de kop. Echter, de typische AD lezer zal dit niet doorhebben en enkel de negatieve tendens volgen.
Muis zegt ondermeer dat er geen bewijs is voor het bestaan van een partijkartel OMDAT het FvD mee heeft kunnen doen aan de verkiezingen en groot is geworden ?!?? Zo stom lult zelfs Prem niet. ... en dat is je politiek commentator . */facepalm
Ho, ho niet te vroeg juichen. De laatste slag wordt waarschijnlijk nog geleverd in Europa. Op een treinstation, luchthaven, popconcert, sportevenement naar keuze. Go Out With A Bang, daar zijn die ploflims van IS nog al goed in naar het schijnt. Beetje zoals vroeger bij het spelletje “Lemmings”. Als je er niet meer uitkwam drukte je op een knop en dan zeiden al die mannetjes te gelijk “oh no”. Daarna ging er een tellertje lopen en bliezen ze zichzelf op. Eigenlijk zijn al die IS-strijders net Lemmingen dus.
Haha, ja het confetti effect. Deed het soms ook voor de lol. Prachtig!
Zoals anderen reeds opmerkten: het territorium mag weer van handen gewisseld zijn, maar in de harten van de meeste moslims zingt de belofte van het nieuwe kalifaat. Kwestie van tijd, en als het grote niet lukt dan strijdt men middels guerilla strategie (aanslagen), en de baarmoeder (Hirsi Ali's zonenfabriek).
Daarom moeten we hoognodig weer eens gaan begrijpen wat de vijand verslaan echt inhoudt. Vroeger werden bij het veroveren van gebieden, ook de cultuur en het geloof veroverd. Tegenwoordig is dat "tegen de mensenrechten".
Maar alleen als je het geloof veroverd, oftewel het gebied kerstent of atheistisch maakt of boeddhistisch, zal je de sharia uit het volk daar halen.
Winnaars feliciteer je. SDF gefeliciteerd.
De koning is dood, lange leve de koning!
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de groepen, tot voor kort verbonden in hun gemeenschappelijke strijd tegen IS, individueel hun stukjes macht gaan opeisen en elkaar dus met groot enthousiasme in de haren gaan vliegen.
Hoera!!! Kunnen we de 70.000 gevangenen niet volgens Iraaks of Syrisch recht daar niet berechten. Daar hebben ze een beter zicht op wat deze mensen gedaan hebben. Ben je direct van het gezeik af. Want de strop vind ik de enige oplossing voor deze mensen. Misschien wat cru, maar ik vind dat we de kinderen ook moeten ophangen. Hun ideologie sterft met hun. En is de kans op besmettingsgevaar minimaal
Komen er nu ook stille tochten voor de slachtoffers van IS??
Als u kinderen wilt ophangen bent u zelf net zo erg als IS! Weet u zeker dat u zelf, gezien uw reaguurdersnaam, geen verre nazaat van de Fuhrer bent ????
@Mark zit te Dutten | 23-03-19 | 10:54:
De Islam dehumaniseert de fanatieke belijders ervan én hun tegenstanders. Wat mij betreft de belangrijkste reden waarom het stoppen van de opmars van deze haatideologie het voornaamste agendapunt van de EU zou moeten zijn.
@Mark zit te Dutten | 23-03-19 | 10:54: Kinderen ophangen gaat misschien wat ver. Maar ik denk dat we aan damage control moeten doen. Hoe zorgen we ervoor dat we over 20 jaar niet een nieuwe generatie terroristen hebben? Of dat deze kinderen in de moskee weer nieuwe mensen ronselen voor de strijd. In verspreiding van deze kinderen naar bv andere landen gaat niet werken. Hoe voorkomen we dat dit wandelende tijdbommen worden.
Die kindjes mooi onderbrengen bij westerse deuggezinnetjes. Ik schat dat er verschillende BNers zijn die wel zo’n schattig krullebolleke in hun bakfietsje willen hebben.
@perdelul | 23-03-19 | 11:26:
Juist GEEN deuggezinnetjes. De 'deug' gezinnetjes regelen arabische les, koran studie, gaan halal vlees kopen, etc. etc.
De niet-deug gezinnetjes voeden het kind gewoon Nederlands op. Inclusief een gezonde kritische houding tegenover handopleggers, waarzeggers, kristallen bol kijkers, instralers, geloofjes, astrologie en homeopathie.
zo nu afwachten... ze zullen vast en zeker nu vaker even laten weten dat ze er nog zijn, wereldwijd.
Die gekkies vinden wel weer een andere naam/kalifaat/slachtoffer/reden om angst/haat/rollende koppen te kunnen zaaien. De zoon van Bin Laden staat te popelen om zijn stempel te drukken op het beschaafde Westen.
Je creëert zelf een monster en dan ga je heel hard juichen als je dat zelf verslaat. Apart.
Als het Westen was weggebleven uit Irak en Syrië hadden we nu überhaupt geen IS gehad.
Eens.
Één woord: olie. De bron van al het kwaad dat nu op de wereld wordt losgelaten.
De Amerikanen zijn inderdaad zonder plan Irak binnengevallen en hebben inderdaad genoeg missers gemaakt. Maar ze hebben wel deze rommel nu opgeruimd. Wat me meer beangstigd dat er een hoop 'Westerse' Jihadisten en 'buitenlandse' Jihadisten op zoiets afkomen. Rusland, West-Europa, Noord-Afrika en dat dit navolging vind. De vraag rijst bij mij, wat doet deze mensen besluiten naar IS te verhuizen?
@MickeyGouda | 23-03-19 | 10:48:
Daarom rij elektrisch mensuh ;)
Tuurlijk! En slaap maar rustig verder hoor!
Dat IS definitief verslagen zou zijn schaar ik onder de sprookjes van Grimm. Zoveel haat laat zich niet beteugelen. Op enig moment, ergens, laait het vuur weer op. Tot die tijd: deur dicht, slot erop en blijven monitoren.
Mijn idee.
Kunnen ze nu weer terug ?
IS is wellicht verslagen in Syrië en Irak, maar D66 is helaas nog springlevend.
Als de oorlog winnen al zes jaar duurt, hoe lang duurt het voordat je de vrede wint?
+ fucking 1
Als ik over de markt loop zie ik meer meer meer............ kuch
En minder, minder, steeds maar minder blanken!
Jippie, nu komen ze allemaal naar Europa.
Het zijn geen krijgsgevangenen. Die verdragsafspraken zijn niet van toepassing op vijandelijke strijders. De media moeten eens stoppen die moordenaars deze status toe te kennen.
.
Voorts zouden alle regeringsleiders van landen betrokken bij de strijd voor de rechter moeten worden gedaagd voor aan roekeloosheid grenzende incompetentie. Hoe kan het zijn dat “men” gevangen laat nemen terwijl “men” weet wat voor een gevaar deze gevangenen voor onze rechtsorde zijn?
.
Dit is geen winst. Dit is verlies waarbij de vijand zo door de poorten mag. De doden die in oa Europa gaan vallen als gevolg hiervan zijn rechtstreeks op de conto’s van betrokken regeringsleiders.
.
Bizar dat burgers dit verraad toestaan.
Nou ja, als deze misdadigers gewoon worden berecht in het land waar ze de misdaden hebben begaan, dan zal het toch nog wel meevallen met de ellende die overblijft.
Dan moet je in ons geval Nederland, de ballen ook hebben om een executiepeloton naar dat gebied te sturen om het karwei af te maken. Het barst van de nep nederlanders in die kampen en die gaan allemaal terugkeren en ermee wegkomen. Een paar jaar is geen straf. De Nederlandse burger wordt opgeoffert vanwege de angst de overheid om vuile handen te maken voor de goede zaak. Kijk, de Nederlandse regering/overheid staat al op de foto, als het om illegale leveringen aan de vijand gaat. Aan ons burgers de taak om het fotorolletje niet kwijt te raken. Meer niet.
IS is niet verslagen. Groeit in het Westen gewoon door, onder de immigratiedekmantels van de Linkse Kerk, met de zegen van de 'christenen', en aangespoord door Breivik en Tarrant.
Je kan dan hoogstens stellen dat ze uit Syrië verdreven zijn. Je kan dus meer IS tegenkomen in een Nederlandse moskee dan in Syrië. Nou fraai. Ook leuk voor moslimbroeders die zich daar doorvechten en hier lopen grapjassen met die zwarte vlag met gebrabbel te dwepen.
Wie de rol van Turkije wil begrijpen, moet "De Vorst" van Macchiavelli lezen, hoofdstuk 7. Over hoe Cesare Borgia de Romagna veroverde met behulp van een leger van dieven, moordenaars, folteraars en verkrachters.
Of gewoon heel eenvoudig de opkomst en val van Adolf Hitler eens gaan opzoeken op Wikipedia, of een ander boekwerk/film/noem maar op, wanneer je niet zo gestudeerd bent.
Dit bewijst maar weer dat er geen allah/god bestaat, anders hadden ze wel gewonnen toch?
Hoezo bestaat God niet dan?
Ga naar de Bieb, en raadpleeg hun gids.
Bieb? Zijn die niet al lang wegbezuinigd?
@kloopindeslootjijook | 23-03-19 | 11:50:
Nee hoor, gelukkig niet!
@Gaffelbaard | 23-03-19 | 10:07
Zonder Turkije zou Islamitische Staat nooit zo groot zijn geworden. Zonder Turkije zouden de zogenaamde 'rebellen' nooit een veilig heenkomen in de provincie Idlib hebben gevonden, verzorgd en beschermd tegen de Syrische regeringstroepen. De Turken zitten inmiddels een jaar in Syrië en niemand weet wat ze daar nou eigenlijk doen. Men "bevrijdt het land" maar waarvan eigenlijk en hoelang moet dat bevrijden nog duren. Hetzelfde geldt voor een gebied in Irak. Wat daar gebeurt lijkt precies op datgene wat Cesare Borgia in de Romagna deed. Hij wilde het hebben, maar de inwoners wilden hem niet. Hij stuurde er een leger van huurlingen, bandieten, moordenaars en verkrachters heen en gaf ze de vrije hand. Hoe gewelddadiger hoe beter. Hij wachtte een tijdje tot de situatie voorbij het ondragelijke was en toen ging ie er met zijn eigen troepen in om het gebied te "bevrijden" en hij werd met gejuich binnen gehaald. Alleen vertrok ie niet na zijn "bevrijdingsactie." Hetzelfde probeert Erdogan, want hij wil dat Osmaanse Rijk terug en grote delen van Syrië, Irak, Libanon, Jordanië en Israel hoorden daarbij. ISIS waren mooie knechtjes voor hem, net zoals Hamas dat is in Gaza
Erdogan is al verder met zijn plan. De Balkan, en dan speciaal Bosnië wordt overspoeld met erdo Turken die daar komen wonen. Tel daarbij de provincie van het kalifaat bij op, dat daar ook is, en je ziet een explosief mengsel ontstaan in de gehele Balkan. En we hebben het dit keer over de gehele Balkan. Je zou bijna wensen dat de NATO vanmiddag nog wordt opgeheven, want dan valt de bescherming van Turkije weg. Dan breek je het speelveld open. De spil in het web is al lange tijd Erdogan en daar moeten we in de Europese landen erg waakzaam voor blijven, want hij heeft miljoenen soldaten binnen de EU wonen, om het ons knap lastig te maken. Zeker met behulp van organisaties als isis of/en al qaida.
Het zou fijn zijn, als je op iemand reageert, als je dat onder zijn/haar tegel zou willen doen. Geen verplichting natuurlijk, slechts een vraag.
Verder heb je het wel door, qua Erdogan, maar op de achtergrond speelt nog iets groters. Is mijn overtuiging.
@LV-223 | 23-03-19 | 10:30:
Inderdaad. de wijze waarop Erdogan alle in Europa levende Turken toespreekt is niets anders dan oorlogsretoriek. Die gek is werkelijk van plan Europa in te nemen, voormalige ottomaanse gebieden te heroveren en het gebied uit te breiden, ver voorbij de grenzen van waar de Ottomanen gestopt werden!
Maar, daar heeft Erdogan wel hulp bij nodig. Vooral steun. Internationale steun. En die heeft hij. Van de OIC (organisation for islamic cooperation), een organisatie die niets liever wil dan de complete wereld islamiseren en aan de Sha'ria te onderwerpen. In zekere zin is Erdogan dus de usefull idioot van de OIC.
Pas op. Een verslagen IS is even vals als een verslagen D66.
Bij D66 zetten ze er steeds nieuwe batterijen in en dan gaat het sneue geraaskal gewoon door! Daar valt niet tegen te vechten!
Huh alweer? Maar dat onkruid zit overal. En in sommige gevallen liggen wij krom om ze maar geld toe te kunnen stoppen. Nee die ratten zijn verre van verslagen.
En hup alle haatjurken naar Algerije dat is de volgende failed state in wording. Het scheelt tonnen aan diesel voor Timmerfrans ferry's. Dus yassir ferras ook weer blij.
2/ En dan hebben we nog ome Erdo in Turkije. Die zit al likkebaardend te wachten tot de Amerikanen weer naar de volgende oorlog trekken, om definitief af te rekenen met de Koerden, die nu allemaal massaal aan het feestvieren zijn. Mensen, dit was nog maar het begin en zeker niet het einde, wat men ons wil laten geloven.
Hoe zei Stalin het nog: 1 mens vermoorden is een moord, 70.000 mensen vermoorden is een statistiek in de boeken. Opgeruimd staat netjes.
U graag is dus. "Stalin waar ben je?"
"Stalin killed many millions, died in his bed, well done there. Pol Pot killed 1.7 million Cambodians, died under house arrest, age 72. Well done, indeed. And the reason we let them get away with it is because they killed their own people. And we're sort of fine with that. 'Oh, help yourself!' you know? 'We've been trying to kill you for ages!' So, if you kill your own people, right on, then. But Hitler killed people next door... stupid man. After a couple of years, we won't stand for that, will we? Pol Pot killed 1.7 million people, and we can't even deal with that. We think that you kill somebody, that's murder, you go to prison. You kill ten people, you go to Texas they hit you with a brick, that's what they do. Twenty people you go to a hospital, they look through a small window at you forever. Over that, we can't deal with it. Somebody's killed a hundred thousand people, we're almost going... 'Well done! You killed a hundred thousand people?! You must get up very early in the morning! I can't even get down to the gym!"
www.youtube.com/watch?v=PVH0gZO5lq0&a...
@BP Richfield | 23-03-19 | 10:48:
In zijn graf toch?
IS is helemaal niet verslagen. Ze hebben misschien geen grondgebied meer, maar hun soldaten zijn nog altijd strijdbaar...
Maar het doel was toch om Assad te doen aftreden? Maar waarschijnlijk heb ik het niet begrepen.
Laat Putin niet toe, die heeft de boel daar schoongeveegd, voor een haven, dat weet ik ook wel, maar Putin is winnaar.
Dit gaat een klassieke blunder worden. Iedereen weet dat het kalifaat niet verslagen is. Ja, ze hebben een slag verloren, maar zeker niet de oorlog. Sterker nog. Die mafklappers zitten tot diep in Afrika, op de Fillipijnen en Indonesië, de grotere steden in de EU en de Balkan. Waarschijnlijk mis ik de helft nog. Feestvieren is het domste dat je nu kunt doen.
Dit moet meer gezegd worden. Als ik dit aan mensen vertel krijg ik geschrokken reacties en ongeloof.
* Koerdisch dansje doet.
Die hebben wel een stuk land verdiend.
@Wim Venijn | 23-03-19 | 10:21:
Ik weet nog een mooi stukje land op de Veluwe. Het zou een mooi gebaar zijn, als blijk dankbaarheid.
@The_Jackal | 23-03-19 | 11:05:
Toe maar, een mooi stukje land weggeven. Daar zijn er niet zo veel meer van. Pleit dan voor de erkenning van Koerdistan, eventueel een mooie vakantiebestemming.
@The_Jackal | 23-03-19 | 11:05:
O, jij bent een voorstander van ons land weggeven?
@BaldEagle | 23-03-19 | 12:42:
We zijn erg goed in het weggeven van andermans grond aan anderen. Een idioot die het normaal vindt dat "die wel een stuk land hebben verdient", vindt het ook niet erg om een mooi lap grond in de Veluwe te schenken. Immers "ze" hebben het verdiend.
Het gedachten goed blijft gewoon bestaan omdat ze hun legitimatie uit de koran halen..... bij Al Qaida is dat niet anders, Osama dood maar de organisatie springlevend:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Maar het allerbelangrijkste:VVD verslagen. Mark Rutte is één groter gevaar voor ons land dan 70k is strijders.
Houzee, en voorwaarts met de renaissancevloot.
Ik heb 10 jaar geleden oud en nieuw gevierd in Minsk.
Moet zeggen dat ik het lekkere wijven gehalte hoog vond.
Klopt, ik heb er enige ervaring mee....... prachtige gewillige vrouwen....:-)
@Fatwabuster | 23-03-19 | 10:13:
Ik heb nog steeds contact met meiden van toen.
@HoerieHarry | 23-03-19 | 10:18: Gezien uw nickname niet zo verwonderlijk.
@aamert | 23-03-19 | 10:32:
Ik heb nog nooit betaald voor liefde of sex.
Maar ik was in Minsk.
Gelukkig heb je de foto's nog!
Ik had liever de kalifaat. Want dan was "the promised land" daar. En ik heb nu het idee dat het hier is, Dus ik kan niet zeggen dat ik sta te juichen. Islam moet je in zijn habitat laten.
Als ze gewoon in hun kalifaat waren gaan zitten zonder de buitenwereld lastig te vallen was dat nog gelukt ook misschien. Maar ja, waarschijnlijk zal er een andere ideologie onder. De rest van de wereld moest ook mee.
Ik denk dat deze oorlog verder gaat in de EU.
Ja, zeer waarschijnlijk wel. Zeker als we ze gaan ophalen.
Niet in Oost-Europa - die doen geen opvang en huisvesting van migranten uit Afrika en moslimlanden.
Nederland is de klos... dit komt door Rutte III.
Onder de noemer van vluchteling krijgen ze hier opvang, een woning plus een levenslange uitkering.
De woningnood wordt alsmaar groter en het kostenplaatje onbetaalbaar.
Waar is Rutte mee bezig?
Bij NPO en in Den Haag hoor ik hier niemand over.
Zodra Baudet en Wilders hier iets over zeggen, dan doen anderen hun oren dicht.
Ben 66 - maar wat er nu gaande is, heb ik nog nooit meegemaakt.
Onze autochtone en allochtone kinderen krijgen het heel, heel erg moeilijk in een volgepropt Nederland waarbij ze dadelijk ook nog van het gas af moeten...
wat miljarden gaat kosten - vreselijk!
@SugarCandyMountain | 23-03-19 | 10:09: Ophalen?Er zitten 70000 Syrische Sargentiniers in ons kikkerlandje.Zit veul gespuis tussen.
@vigilantes | 23-03-19 | 10:36: denk ik ook, krijgen we ook niet weg. Met dank aan de zachte heelmeesters. En daar valt zijn partij ook zeer zeker onder. Hij maakt daarbij de opportunistische keuze om zijn kabinet in het zadel te houden. Tegen elke prijs, na hem de zondvloed.
@sociaal_econoom | 23-03-19 | 10:19: Rutte voert gewoon de opdrachten van Bilderberg uit.
Ik DENK het ook!
Laat nu de Arabische rechter het lot bepalen van de IS-terroristen. Koppen er af is mijn juridisch advies.
... possible the wat by Damascus and Turkey ...
Wat Turkije aangaat, daar heeft hij gelijk in. Turkije is namelijk op oorlogspad. Recent nog werd NL uitgescholden, Turken in Europa kregen van hun fuhrer de opdracht 5 kinderen te nemen (=demografische oorlogsvoering!!), en vorige week nog werdgedreigd Australiërs die naar Turkije reizen terug te sturen in doodskisten. Turkije's Erdogan is een gevaarlijke dictator die Turken in Europa aanzet tot haat tegen de inwoners en de regering van het land waar ze in wonen.
Damascus. Als daar de Assad regering mee word bedoeld, dan heeft men er niet zoveel van te vrezen. Zijn oppositie zijn allemaal geradicaliseerde rabiate gekken, deels zelfs gefinancierd door Turkije en Saoedi Arabië.
De hamvraag is de berechting van oorlogsmisdaden.
In 2015 waarschuwde Carla Del Ponte al. Ze zei toen dat (ook) de 'rebellen' gifgas gebruikten tegen de bevolking (en dat in de schoenen van Assad schoven).
Inmiddels weten we (want daar werd toen nog aan getwijfeld) dat Carla Del Ponte gelijk had. Niet alleen ISIS maar ook andere oppositiegroepen hebben zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Sommige van die mensen zijn gevlucht. Ongetwijfeld zullen sommigen asiel gekregen in NL gekregen hebben.
Het is zaak dat we in NL de naar ons land toe gevluchte oorlogsmisdadigers actief opsporen, berechten bij het ICC, asiel/verblijf intrekken, en zo snel als kan (niet vrijwillig afwachten of ze zelf vertrekken, maar onder dwangbegeleiding!) op het vliegtuig terug naar Syrië zodat ze DAAR hun straf uit mogen gaan zitten.
Een Europees opgezette crowdfund voor een door Koerden geleide gevangenis lijkt me de beste oplossing. Of is er nog ergens een eiland beschikbaar? Met Australië is het uiteindelijk ook goed gekomen..
@Joffri | 23-03-19 | 10:22:
Eiland. Dan zou ik een booreiland nemen. Dat kan je nog laten zinken. Oeps ... foutje, maar dan ben je wel voorgoed af van die oorlogsmisdadigers c.q. lopende tijdbommen.
Iemand die zoveel tekst kan produceren en toch nog onzin kan uitkramen. Best een goede prestatie. Dus dat NL werd uitgescholden en dat er werd opgeroepen om meer kinderen te krijgen is voor jou op oorlogspad gaan ? Volgens mij deed Orban dat ook.
@The_Jackal | 23-03-19 | 18:08:
Je draait twee zaken om. Qua tijdslijn dan.
En 'don't shoot the messenger!'
Orban gaf gewoon een tegenreactie op ontwikkelingen. Dat was begin dit jaar.
Erdogan was eerder met zijn oproep. Dat was 2017.
Het demografische oorlogspad is niet mijn idee. En, om eerlijk te zijn, ook niet dat van Erdogan. Khadaffi was hem voor. In 2011 voorspelde Khadaffi waar Erdogan in 2017 de turken in Europa toe opriep.
GroenLinks gaat ze halen. Schijnt namelijk beter te zijn voor het klimaat. Rutte is al accoord.
Bij Hamas-GroenLinks hangt de vlag halfstok...
Grap ?
IS wordt dus WAS.
Mooi.
Op naar de volgende JIHAD!!!!!!
Gedachtengoed bestaat en leeft nog steeds.
En blijkbaar zijn er mensen, vooral jonge mannen, die er mee besmet worden, via het web en social media, boeken.
En denken het goede te doen door te radicaliseren.
Zoiets kan zo maar weer oppakken en opvlammen ergens.
Wat is de antidote tegen radicalisering? Iets in het onderwijs is al lastig.
Dreiging van Damascus??
Waar lult die gek over.
Jij denkt dat Assad en Erdogan gaan zeggen dat ze die gebieden mogen houden omdat ze zo moedig gevochten hebben? De vijand is dood, leve de vijand.
@Hollende_Kleurling | 23-03-19 | 10:07:
Het is deel van Syrië,toen Iraq dat deel weer terug pakte van de Koerden heeft de VS er niets op tegen.
Dus die kunnen beter stil zijn.
@Roger-Rabbit | 23-03-19 | 10:20:
Assad wil mogelijk grondgebied terug? In ieder geval olievelden. Erdogan wil al helemaal niets wat ook maar enigszins lijkt op een Koerdische staat.
Waar zijn Rutte en links Nederland mee bezig... op gebied van migratie, klimaat en Brussel?
Hoe is Nederland over 3 of 5 jaar?
Onze autochtone en allochtone kinderen krijgen het heel, heel erg moeilijk in een volgepropt Nederland met heel veel woningnood.
Ik voorzie dat mensen uit Afrika en moslimlanden massaal naar NL blijven komen en dat steeds meer Nederlanders dit land zullen ontvluchten.
Ik heb nog nooit zo'n zwakke premier meegemaakt als Mark Rutte.
Des te verbazingwekkender dat hij en zijn VVD nooit echt flink verliezen bij verkiezingen.
Rutte zwak? Hij speelt het politieke spel perfect. Voor alle shit de afgelopen jaren, waarbij zijn partij het grootste is geweest, is de schuld altijd bij de ander komen te liggen. Onschuld spelen in het openbaar, dodelijk in de achterkamertjes. Gewetenloos, dat is het juiste woord, anders kan je op camera niet zoveel miljoenen mensen midden in hun bek blijven toe/uitlachen.
Rutte is een aandeelhouderspremier. Alleen bezig met korte termijn effecten voor "de markt".
@lovekila | 23-03-19 | 10:11:
U heeft geen integriteitscriteria voor zulke posities?
.
Mmmm. En normale mensen zichzelf maar afvragen waarom we een corruptocratie zijn. Kennelijk zijn er genoeg “burgers” die zulks bewonderen.
Bah.
Op een gegeven moment barst de bom en dan wordt het hier oorlog! Wen maar vast aan het idee!
Dan kunnen de Moslims in NL groot uitzinnig feest vieren en er eens flink de rotte appels in hun eigen religieuze gemeenschappen aanpakken. Ik ben benieuwd wanneer ze gaan beginnen.
Gisteren tijdens de herdenking van de slachtoffers in Utrecht, nauwelijks tot geen moslim te zien. Als ze de boel kunnen ontregelen of opgeroepen worden om te gaan rellen in Urk, komen ze wel massaal hun holen uit.
Mooi, dan is 't nu tijd voor actie:
"We brengen ze terug!"
We brengen 'onze' jongens en meiden, 'onze' kanjers, terug!
IS is geen territoriaal fenomeen maar een door haat gedreven religieuze groepering met wereldwijde vertakkingen. Het bovenstaande plaatje zal een aantal "spelers" propagandatechnisch prima uit komen, in de praktijk gaan een onbekend aantal in de strijd geharde moordenaars gewoon verder. Maar dan ergens anders, over je vleugels uitslaan gesproken.
Dit zal in de regio geen stabiliteit, laat staan vrede, brengen. 1 pion is naar het randje van net schaakbord verwezen. Dat zullen de breinen en geldschieters achter IS vermoedelijk helemaal niet erg vinden. Terreur gedijt het best in de nacht en schaduw. Met excuus voor de laatste, wat oubollige, formulering. Bovendien: in die contreien geen gebrek aan nuttige idioten.
oubollig is niet per definitie onjuist of dom.
Dus als ik het goed begrijp komen er geen Syriërs meer deze kant op?
Nee, alleen de verplegers, keukenhulpjes en koks van IS. Je weet wel, die onschuldige dingen deden met keukenmessen. IS had nogal veel koks blijkt nu.
@Wekkertje | 23-03-19 | 10:25:
Solingen is er schatrijk van geworden...
Een beetje verneukeratief berichtje....
IS mag dan wel geen grondgebied meer hebben maar IS is nog over de hele wereld aanwezig en levend.
Het clubhuis is er niet meer, maar de vereniging is nog springlevend.
Na 6 jaar van warmongering door de VS, Saudi Arabië, Israël (!), Qatar en de VAE is men weer terug bij "Af."
Wat een schande...
Ja jôh, 'warmongering' tegen die vredelievende weerloze daesh aanhangers. Jij had dus liever gezien dat daesh als winnar uit de strijd was gekomen?
@NeedIsaymore? | 23-03-19 | 10:06:
Nee, warmongering tegen Assad, met alle collateral damage (ISIS, Daesh, en "moderate rebellen") als gevolg!
Aha. Dank voor de duiding.
Ze hadden Assad gewoon met rust moeten laten.
Maar goed, die leipe knul Obama en zijn griezelige vriendinnetje Hellary dachten met oorlog lente te kunnen brengen. Ze zouden de kerkers in gesmeten moeten worden, dat soort misdadig uitschot.
Als Baudet inspraak krijgt dan mogen de IS-strijders niet naar Nederland komen.
Bij Rutte mag dit wel en dat wordt heel erg duur.
1. maanden wellicht jaren opvang en verblijf in een AZC
2. een berechting wat 3 ton kost
3. een gevangenisstraf wat ook 3 ton kost
4. daarna een ingerichte woning met een levenslange uitkering
Syrië is bevrijd, maar er is niemand die terug hoeft... integendeel er komen dadelijk nog 25.000 meer naar Nederland.
Waar is Rutte mee bezig?
"Waar is Rutte mee bezig?"
Uitvoeren van Europees beleid.
IS strijders moeten berecht worden in het land waar ze hun misdaden hebben begaan. Los nog van de veiligheid. Als allerlei westerse landen ze onafhankelijk van elkaar gaan berechten, gaat dat ten koste van de reconstructie van alle verhalen voor het bewijs. Dus huphup voor mij part richt het westen een tribunaal in Syrie op. Maar die strijders blijven daar en worden daar berecht en zitten daar ook hun straf uit.
Rutte sloopt Nederland tot het helemaal naar de knoppe is.
@Hollende_Kleurling | 23-03-19 | 10:02: ... Europees beleid ....
Ja - Rutte verschuilt zich onder Brussel.
Echter het katholieke Polen en Oost-Europa doen niet mee, zij doen geen opvang en huisvesting van migranten uit Afrika en moslimlanden.
Zweden en Denemarken zijn na ''wir schaffen das'' strenger geworden en hebben een limiet en stop ingevoerd.
Rutte blijft gewoon doorgaan met het bieden van opvang, huisvesting en een uitkering... waar is hij mee bezig?
@sociaal_econoom | 23-03-19 | 10:10:
"waar is hij mee bezig?"
Voorop lopen, gidsland zijn. Op alle beleidsterreinen: begroting, vluchtelingen, klimaat enz. Kennelijk acht de VVD dit van groot belang voor NL in EU.
Plus dat ze zich sneller voortplanten als het onkruid in mijn tuin.
Hatsee,weer een berg haatlarven naar Hamasschool.
@De Profundus | 23-03-19 | 10:59:
*schoffel aanreiken doet ...
Rutte is de Soros mol binnen de VVD.
Geen liberaal, geen realist, geen rationalist.
Hij is een naïeve wensdenker. Kortzichtig, wil graag deugen, denkt niet aan de lange termijn gevolgen van beslissingen na. Merkel is in hetzelfde bedje ziek. Die negatieve eigenschappen verergeren in elkaars nabijheid. Giftig cocktail. Dit soort mensen gecombineerd met beslissingsbevoegdheid.
@Superkwatta | 23-03-19 | 12:16: De naïviteit der Kinderlozen... zulke mensen mogen nooit een land hoeden.
Waar Rutte mee bezig is? De opdrachtjes van Brussel uitvoeren misschien? Iets in het kader van 'omvolking' en 'zo niet goedschiks dan maar kwaadschiks'?
IS was niet meer dan een kwaadaardige uitzaaiing van het gezwel dat de *slam heet.
Wanneer dit niet gericht bestraald maar gefaciliteerd wordt dan is het gewoon wachten op de volgende uitzaaiing.
Daar heeft u natuurlijk helemaal gelijk in. Islam is de ziekte, het Westen het aangetaste organisme en islamitische nederzettingen in oa Europa metastasen.
@Superkwatta | 23-03-19 | 11:00:
Vandaar al die artsen en specialisten die hierheen gehaald worden?
Daar verslagen en de jihadstrijders zijn naar Nederland gevlucht. Ze gaan hier lekker verder. Deel twee van de islamitische staat, binnenkort in uw buurt.
Ik geloof er niks van dat IS verslagen is. De ideologie is namelijk nog springlevend en zit overal.
Maar goed, ik ben benieuwd.
Precies dat!
Te koop: een partij Toyota pickups, lichte oorlogsschade maar verder in goede staat nu.
Niet door appeasement. Niet door wegkijken. Niet door knuffelen. Niet door stageplekken aan te bieden. Niet door fopoplossingen. Niet door naïef zweverig wensdenken.
Nee, door een praktische en rationele aanpak niet gespeend van realisme. Deze ellende is netjes opgeruimd.
Een voorbeeld voor Nederlandse politici, dit soort daadkrachtigheid.
Verslagen. Die eerder gevangen genomen waterspuwende haatheksen doen anders vermoeden.
Die komen massaal terug met hun met haat vergifitgde kinderen. Allemaal potentiële zelfontbranders.
Take no prisoners! Of, kill them all, God will recognize his own.
Mooi, kunnen ze allemaal naar huis. Gezellig.
Wij aan het bier na deze overwinning en hullie aan de muntthee & waterpijp
en we leefden samen nog lang en
burgeroorlog!
Is het een oorlogsdaad om deze 70.000 krijgsgevangen in een vliegtuig te zetten en boven zee even met open deuren wat schuin te gaan vliegen ?
Gewoon allemaal in een Boeing 737 MAX voor een enkele reis naar het paradijs van Allah!
Neen, de oorlog is voorbij. Daadkrachtig, dat wel.
@Nigel Garage | 23-03-19 | 09:53:
LOL, nuttige inzet van die stilstaande vliegtuigen allemaal.
Verslagen, dus nu is er vrede tussen moslims daar!? Ga toch weg, nu gaan de "overwinnaars eisen stellen omdat al die IS gevangenen toch te vreten en verzorging moeten hebben! En wie denk je die dat gaat betalen? En wat gaat er gebeuren als er niet betaald wordt? IS verslagen zal eerder IS overde de EU verspreiden gaan worden.
Volgens Brussel kunnen er nog veel meer (corrupte) landen bij de EU! Eerlijk zullen we alles delen!
Jippie, alweer verslagen!
Gaaf zo'n oorlog die 10 keer gewonnen wordt. Syrië krijgt er veel feestdagen bij.
Net op tijd FVD stop scheinheilige immigratie. Zo slecht is een woestijn niet als je niet beter weet
Zeker niet als je nog maar (relatief) kort geleden aangegeven hebt daar graag te willen wonen. Liever nog dan in ons dierbare Nederlandje.
In de woestijn kun je prima zonnepanelen plaatsen.
Ze zitten, met dank aan de EU, nu allemaal hier om de hoek. Maar als Asha, Freek en Youp zeggen dat het goed is, wie ben ik dan om daar tegen te zijn?
Nigel Garage.
@Petrus Poortwachter | 23-03-19 | 09:47: Daar kan ik niks tegenin brengen.
Freek brult zelfs door de herdenking van de drie doden uit Utrecht heen als het hem zo uitkomt en hij weer eens in de schijnwerpers kan staan. Hypothetische doden zijn veel erger dan echte.
Toch zijn er nog enkele verzetshaarden, zoals de Schilderswijk en Bos & Lommer.
Als dat alles was was het nog te overzien!
Next, het klimaat verslagen.
Volgens mijn onderbuikgevoel moeten wij niet te vroeg juichen.
De twitteraar in kwestie heeft het over slapende cellen.
Nou daar werd er afgelopen maandag eentje wakker in Utrecht.
Ik hou mijn hart vast nu IS geen grondgebied meer heeft. Die 70.000 krijgsgevangenen kunnen gewoon op een warm onthaal rekenen in onze AZC's.
@keestelpro | 23-03-19 | 12:32:
Precies!
Markie Rutte nog niet verslagen...
Wij zelf ook niet, denk steeds aan die tweet eerder deze week aan de leiders van IS in landen van Europa...
@lovekila | 23-03-19 | 10:04: wat was dat voor twatter dan?
Freek verslagen...
REAGEER OOK