Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De kerntrekmethode. Zo werkt het

Inbrekers zijn binnen 25 seconden uw huis binnen

Nieuw woord geleerd. Kerntrekken. Heeft niets met fappen te maken, of met schone nucleaire energie. Maar met schorriemorrie dat met hun jatten aan uw spullen zit. Knullen mogen (nog) niet mee in de (gestolen) BMW/Audi naar een plofkraak (en werken heeft werkelijk geen zin onder Rutte) dus dan maar op de scootert naar het MKB en kerntrekken maar!  En u mag weer 125 pop ophoesten om de boel weer te beveiligen. De maatschappij, dat ben jij.

Reaguursels

Inloggen

Een stalslot heeft geen cilinderkern dus kan je ook niet kerntrekken,
Boerenslimheid...

steekmug | 23-03-19 | 07:02

Gewoon HD camera's hangen, heeft een groter afschrik effect dan een (duur) slot.

2_amazing | 22-03-19 | 22:44 | 4

Dat soort volk heeft vaak het verstand niet om de gevolgen van een camera te begrijpen. Bovendien doet de politie er waarschijnlijk toch weinig mee. Het kan zelfs juridisch lastig zijn om iemand te filmen als bewijs. Iets met portretrecht enzo. Als de inbreker buiten staat en zich beroept op privérecht dan is het al niets meer waard geloof ik.

Sokonomi | 23-03-19 | 08:36

Heb jarenlang camera's geleverd aan bedrijven en particulieren. Regelgeving om beelden te gebruiken zijn bizar: Je moet waarschuwen voor camerabewaking, duidelijk zichtbaar voordat je terrein betreedt. Camera mag geen beelden registreren van openbare ruimtes, desnoods door deel van het beeld digitaal af te plakken. Werknemers moeten vooraf op de hoogte gesteld zijn dat ze gefilmd kunnen worden, anders zijn beelden onbruikbaar ook al is het helemaal geen werknemer die je wilt vervolgen. Belang moet opwegen tegen het ongewild registreren: M.a.w: Als de schade meevalt of de inbraak is mislukt weegt het belang van de inbreker niet gefilmd te willen worden zwaarder dan jouw belang op succesvolle vervolging. En zo kan ik nog even doorgaan... Zelfs als aan alle regels is voldaan en camera registreert op heterdaad dat werknemer geld van baas steelt is beeld alleen niet voldoende bewijs voor ontslag. Gekkenhuis..

plaspop | 23-03-19 | 11:35

@plaspop | 23-03-19 | 11:35: Zo snel als ze Gokman Tanis hadden geïdentificeerd, met een wazig tram fotootje, is het aan het politie om snel beelden te herkennen mbv Catch. Dat ze dat niet willen/mogen doen ligt niet aan de politie, het suffe OM dwarsboomt de zaak.
Als de nood aan de man is kan het dus wel, alleen de wil ontbreekt.

2_amazing | 23-03-19 | 16:56
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
oh nee he | 22-03-19 | 21:21

Zo nieuw is dit toch niet? Ik heb al sinds 2013 een beveiligd slot. 50 euro inclusief bezorgkosten en in luttele minuten gemonteerd.

Bob-Sleeman | 22-03-19 | 21:08

Agh een stukkie antikerntrekbeslag en ze slaan je over.
Al die indianenverhalen van als ze willen komen ze binnen, laat je goed voorlichten.
Bij ons een monteur van lockit.nl langs geweest creatief advies gehad en was voor een paar 100 euros klaar.
Zijn lid van het nssg.nl

zwaanshals | 22-03-19 | 20:35 | 1

Uhm nou ze komen binnen hoor alleen heb je bij meer beveiliging meer schade..

David000000007 | 24-03-19 | 10:00

Heb voor elke migratie achtergrondier die ook maar naar mijn voordeur kijkt drie kerntrekraketten ready to launch in mijn achtertuin staan. Orgel van Stalin is er niks bij.

Lorejas | 22-03-19 | 20:26

hoop echt dat ze hier eens binnenkomen midden in de nacht dan staat ze er een hele vriendelijke ontvangst te wachten.... 2 niet gemuilkorde servals...

Zaanse Mayonaise | 22-03-19 | 20:14 | 1

Ik heb een getrimde dwergpoedel. Werkt dat ook?

tis_wat | 23-03-19 | 08:10

Wij hebben honden... Tot nu toe erg effectief gebleken. Verder wat Hiddema als eens suggereerde..

Retepsteeltje | 22-03-19 | 19:56

CZSP01 naast mijn bed, doet wonderen. Beetje spanning bij het inbreken voor de inbrekers.... niet zeker weten of ik thuis ben.

Oepsie1234 | 22-03-19 | 19:44 | 1

Ik heb mijn vrouw naast mij in bed,zij kan karate als er iets loos is stuur ik haar erop af. Iets met geëmancipeerd wezen in een relatie.

steekmug | 23-03-19 | 06:48

Gewoon een breekbaar tegeltje ophangen met "Doe geen moeite, de regering was u voor".

Mag ook in het Fins.

PresidenteDeConjovia | 22-03-19 | 19:27 | 1

Bij mij hangt een briefje: "Sorry mijn ex heeft alles van waarde meegenomen."

Olieboer | 22-03-19 | 22:52

Wij gooiden vroeger gewoon een raam in. Dit is niks aan zonder die spanning.

Koekkeloere | 22-03-19 | 19:21 | 1

Ramen op begane grond worden steevast voorzien van dubbel glas met folie er tussen. Kom je niet meer doorheen.

plaspop | 23-03-19 | 11:38

Ga binnenkort ff googelen naar krokodillen, weet niet wat ze kosten, maar zijn volgens mij iets effectiever, dan anti kerntreksloten. Het schijnt, dat die beesten Finnen heerlijk vinden als voorafje. Ze zijn namelijk te mager voor de hoofdmaaltijd.

Mars020 | 22-03-19 | 19:11

Kerntrekken. Wij gingen vroeger belletjetrekken. Times have changed.

kempenaer | 22-03-19 | 19:01

Op youtube kwam ik een filmpje tegen hoe je een cijferslot kon openen. Ik heb het zelf geprobeerd op mijn werk met een slotje waarvan ik de combinatie niet wist en verdomd ik had het zo open. Geeft te denken.

halfvolle glas | 22-03-19 | 19:00 | 1

Veel lol mee gehad op school. Die slotjes trok je in amper 5 seconden open en als je ze dan omwisselde stonden er vervolgens twee (of meer) van die gasten na schooltijd verwoed aan die dingen te trekken in de overtuiging dat ze de juiste code hadden geselecteerd. Naarmate het schooljaar vorderde kwamen ze wel steeds sneller op het idee om hun code te proberen op het slot van iemand die hetzelfde probleem leek te hebben.

Pierre Tombal | 22-03-19 | 22:29

Zo'n rukker heeft dus in 11 seconden je deur open

namensmijnhond | 22-03-19 | 18:52

Jesus GeenStijl, welkom in 2010. Gewoon een anti-kerntrekschildje op je slot en klaar is kees.

Bart202020 | 22-03-19 | 18:49

Heb ooit een demo gehad van een slotenfabrikant. Kerntrek, uitboren, flipperen en oldskool picken.
Grofweg variërend van tien tot veertig seconden.
Relatief simpel te bestrijden, en goed advies is hier best veel waard.
Sorry als ik reclame maak, zo is het niet bedoeld, maar als je regio Almere woont (woon ik zelf godzijdank niet) ga dan te rade bij HBC.
Zo integer zou je wensen dat politici zijn.

koolteer | 22-03-19 | 18:48

Claymore in de deur ingebouwd?
Landmijn onder de deurmat?

Is dit nog nieuws? | 22-03-19 | 18:45

Goed bedoeld advies in de panelen is verboten helaas. Maar vooralsnog hier geen inbraak :-)

winkelwagenmuntje | 22-03-19 | 18:41 | 2

https://www.instructables.com/id/how-to-rig-your-door-to-shoot-someone-with-an-airs/

Is dit nog nieuws? | 22-03-19 | 18:46

@Is dit nog nieuws? | 22-03-19 | 18:46: Goed idee, maar te soft tegen inbrekers. .50 zou iets meer indruk maken.

Mars020 | 22-03-19 | 19:15

Tja, als je miljoenen 'handige Polen' binnenlaat voor je bouwactiviteiten, nemen die ook hun trucjes mee. Maar goed, over het algemeen wel okeee gasten.

kotelet | 22-03-19 | 18:25 | 1

Als ze gillend en schreeuwend onder mijn carterpan klem zitten ja.

KingReaper | 22-03-19 | 18:55

Wat mij opvalt is dat hoogrisico winkeliers zoals juweliers en durefietsenwinkels nog altijd niet door hun verzekeringsmaatschappijen gedwongen worden te investeren in een beetje fatsoenlijke mistmacjien...

Air van Boven Dorens | 22-03-19 | 18:16

Misschien kan de politie ook even bij onze oostblokvrienden op training hierover? Heb je minder schade als ze weer eens je deur hebben stuk lopen rammen omdat ze het verkeerde huis binnengevallen zijn.

Blasfemie | 22-03-19 | 18:15

Ik voel zomaar, geheel spontaan en zonder enige aanleiding... een AANBIEDING aankomen op GS. Iets met ijzerwaren.

bisbisbis | 22-03-19 | 18:05

Een Bulgaars kenteken op je auto bevestigen, schrikken ze zich kapot.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-19 | 18:02

ik ken dit als 'Parkeren' (van de good old parker)

Dr_Prepper | 22-03-19 | 17:50

Totaal niks nieuws aan dit. Zijn al jarenlang sloten verkrijgbaar met kerntrekbeveiliging.

RenHoek | 22-03-19 | 17:38 | 5

En die 3 4mm schroefjes zijn zijn onbreekbaar van dat schild ?

Rene046 | 22-03-19 | 18:14

@Uw Verzekeringsadvis | 22-03-19 | 17:59:
Tuurlijk wel:
https://cdn11.bigcommerce.com/s-jxztkc/images/stencil/1280x1280/products/548/2628/breacher__88457.1525794135.jpg?c=2?imbypass=on

Is dit nog nieuws? | 22-03-19 | 18:48

@Rene046 | 22-03-19 | 18:14: Als je de zes schroeven bedoeld van 2 mm doorsnede die alleen aan de binnenkant zijn bevestigd en door vier stalen platen heengaan, ja.

Veel succes bij het openbreken. Gaat je niet lukken overigens.

RenHoek | 23-03-19 | 15:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor alle dromers die van mening zijn dat een hond voldoet.. Er wordt gebruik gemaakt van zeer heftige (oostblok?) methoden om die uit te schakelen. Ook op bv militair terrein is het drie honden tegelijk loslaten soms niet meer afdoende.
Kortom: ook uw hond verdient de bescherming van een goed slot..

Canis.bonus.es | 22-03-19 | 17:35 | 1

Doel je op de zijn bek uit elkaar trek methode ?
Dat kunnen weinig boefjes, maar is heel naar.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-19 | 18:00

Deden ze bij mij ook toen ik nog in Nederland woonde. Lag te slapen en had de voordeur op slot gedaan, plus aan de binnenkant met twee grote knippen. 'S Morgens bij het naar buiten gaan vond ik de cylinder voor de deur. Het enge was: ik sliep vlak bij de voordeur en had er niets van gemerkt.

Margot2973 | 22-03-19 | 17:29 | 2

Maar ze waren niet binnen gekomen, begrijp ik uit uw verhaal.

Muuke | 22-03-19 | 17:45

Maar had je vrouw het ook niet door?

MaartRutte | 22-03-19 | 17:55

Glock bij de voordeur, welkom in mijn huis...

Bill le Koek | 22-03-19 | 17:14 | 2

Ja, ik vang ze ook op. Ehm, als ik thuis ben dat is.

Shareholder II | 22-03-19 | 17:24

Kluis kopen en daar een op scherp staande handgranaat in stoppen. Dan zijn ze sneller bij hun maagden.

Mars020 | 22-03-19 | 18:11

Onze waakhond is in 3 seconden bij de deur. Maar dank voor de waarschuwing.

Muuke | 22-03-19 | 17:04

Woon in een blok met gure armlastige types en heb zelf een pitbull... Respect dwing je af. Ook bij het gilde.

De Gossie Posse | 22-03-19 | 16:59 | 2

Anderen vinden jou dan weer een guur type.

Zoiets | 22-03-19 | 18:02

Bulgaarse methode. Al in 2001 bij ondergetekende toegepast. Dus wat hier nou zo "nieuw" aan is, ontgaat ook deze reaguurder.

Geil Kippetje | 22-03-19 | 16:57 | 3

Gewoon reclame van Bol.

Pislinq | 22-03-19 | 17:20

Nee, de Bulgaarse methode is nóg simpeler: youtu.be/cRS20HaAA_Y

Super Vaagstra | 22-03-19 | 17:26

knock knock:
https://www.meme-arsenal.com/memes/14b17ba973baac03656ced0fc4d899d9.jpg

Is dit nog nieuws? | 22-03-19 | 18:49

Bulgaarse methode, is al jaren oud, ook hier in appartemententoko last van gehad kort na de oplevering, Politie kan je er alles over vertellen.
Grappig is dan wel dat er Politie Keurmerk Veilig Wonen op afgegeven is, maar dat je dan zelf allerlei aansluitende maatregelen moet nemen om dat ook zo te laten zijn.
Zoals daar zijn anti-kerntrekbeslag, uit mofrika godbetert want de bv de Buva kon niets leveren.
Kost een paar centjes maar dan heb je ook wat, nog een extra graties tip, secu-strips, truc is simpel als ze binnen willen komen doen ze het toch wel maar als ze bij jou 3/4 kwartier bezig zijn en bij je buren 3/4 minuut wie denken jullie dat ze kiezen?
Aangifte doe je overigens enkel voor de verzekering als ik mijn buren moet geloven, de politie maakte zoals dat zo mooi heet een uitgebluste indruk en zijn geen fan van camerabeelden want die moeten ze dan afkijken en dat kost tijd die ze anders besteden aan........? Blokkeerfriezen van huis halen wellicht.

bwanabanjo | 22-03-19 | 16:52 | 1

Politie moet ook koffie drinken en naar buiten staren want het zijn ambtenaren.

Pislinq | 22-03-19 | 17:22

2008 belde en wou zijn nieuws terug,

WernerT | 22-03-19 | 16:48 | 2

Sinds wannneer kan glas niet meer kapot.

rattenvanger XL | 22-03-19 | 16:52

Nee, ik ga niet terug.

Is dit nog nieuws? | 22-03-19 | 18:50

Niet bij mij. Toch proberen... 220v voor je Kasa er!

MeneerGuggenheimer | 22-03-19 | 16:46

Beste knappe shit voor "verwarde jongeren" met een IQ maat gelijk hun schoenen. Leren zij dat ook op school?

Jan Passant mk2 | 22-03-19 | 16:36 | 1

Nee, op praktijkschool 'de kerntrekker' .

Schadenfreude | 22-03-19 | 17:06

"This guy is just lucky the white dog didn't attack"-remark, made me smile. Deed denken aan dat witte terror-konijn van Monty Python.

Watching the Wheels | 22-03-19 | 16:39

Gewoon een hond. liefst maatje rottweiler of boerboel zoals we in kaapstad hadden in de B&B. als je over de muur klom was dat je laatste keer lopen met 2 benen..

zeg maar brabo | 22-03-19 | 16:22

Wel meerdere offertes aanvragen, anders betaal je de hoofdprijs... liefst bij een erkende-slotenmaker.nl

pavel2015 | 22-03-19 | 16:22

Waar zijn die kerntrekkers te koop? Ik vraag dit niet voor mezelf, maar voor een vriend van mij.

Rest In Privacy | 22-03-19 | 16:20 | 2

De mijne kwam van BUVA. Eigenlijk had ik alleen het buitenste schild nodig, maar dat wordt niet los geleverd. Je moet de hele set kopen. De cilinder blijft hetzelfde, dus geen nieuwe sleutels nodig.

Bob-Sleeman | 22-03-19 | 21:17

Raar embryo. Is dit Pechtold?

wijsvinger | 22-03-19 | 16:18

Binnenkort is dit ook hier nodig, duurt niet meer lang. Puike tip!

g[E]ulden | 22-03-19 | 16:50

Die had ik een tijdje geleden ook al gezien. Top apparaat om Finnen buiten de deur te houden. Zal bij ons denk ik nooit toegestaan worden, omdat het volgens links zielig is voor kansparels. Lijkt me trouwens wel een mooi gezicht om te zien, hoe een inbreker voor zijn kloten wordt geschoten.

Mars020 | 22-03-19 | 18:20

Vroeger he, toen je gelautomaten nog met een FTDI kabeltje geld kon laten spugen met een simpel commandootje. nu moet je de DLL van de banksoftware met de encryptie er tussen hangen en het serienummer van de geldcasssette weten.
Oh en voor wat betreft plofkraken.... gaat door de drukgolf de verbom in de geldcassette niet af dan?

memyi | 22-03-19 | 16:17 | 2

Blijkbaar niet, anders zou het niet zo vaak gebeuren.

K. Letskoek | 22-03-19 | 16:22

@K. Letskoek | 22-03-19 | 16:22:
Dan wordt het tijd dat ze die dingen aanpassen.

matatwork | 22-03-19 | 17:24

Slimme Stijlloze Promotie. Laat iedereen maar eens nadenken over zijn of haar of het sloten. Kan geen kwaad.

Willem_Oltmans | 22-03-19 | 16:08

Alleen de achterdeur is een risico hier. Maar daar zitten 3 sloten op waarvan twee die alleen van binnen open kunnen. Dus trekken ze dat derde slot er uit dan zit de deur alsnog gewoon vast.

2voor12 | 22-03-19 | 16:02 | 1

Om het risico goed in te kunnen schatten zien we hieronder graag een reactie van u tegemoet met NAW-gegevens. Groetjes, duo Moc & Ro.

Kapitein Stijlvol | 22-03-19 | 16:37

Bontkraagjes gebruiken een BIEM tegenwoordig... Dus dit is achterhaald!

Thijsz | 22-03-19 | 16:02 | 3

Biem?

Pislinq | 22-03-19 | 17:24

Bommetje voor jou....

Thijsz | 22-03-19 | 18:14

Een biem is een boom? Beum? Bedoel je beum?

Lorejas | 22-03-19 | 20:27

Ik heb dodelijke valkuilen onder mijn welkom-matjes gegraven.

*naar alwéér een nieuwe postbode zwaait*

Jackanders | 22-03-19 | 15:58

Lockpicks werken niet bij sleutels met gaatjes, bijvoorbeeld Mul-T-Lock

CugelTheClever | 22-03-19 | 15:48 | 1

Oh nee? Google eens op lockpicking en Mul-T-Lock

Roadblock | 22-03-19 | 15:51

Je zou eigenlijk een cilinder met mosterdgas in moeten kunnen doen.
Als je daar in gaat boren is dat gelijk ook de laatste keer.
Zo los je het probleem voor altijd op.

Connie_Cacken | 22-03-19 | 15:46

Om dat te voorkomen, heb ik een touwtje door de brievenbus.

Rudolph_Hesje | 22-03-19 | 15:46 | 3

Mijn vriendin heeft soms ook een touwtje uit haar brievenbus, maar daar word je ook niet vrolijk van als je eraan trekt

Middensteun | 22-03-19 | 16:04

Kies daarom voor een skg slot met 3 sterren. Die boor je (als het klopt) niet in 30 seconden door.

suscrofa | 22-03-19 | 15:45 | 3

Waarbij je terdege bewust moet blijven dat in de particuliere slotenbranch geen enkel slot onfeilbaar is. (!) Anders konden Nemef, Abus ea morgen inpakken.

suscrofa | 22-03-19 | 15:51

Je kunt inderdaad ook een beveiligde cilinder aanschaffen, maar dan mis je de herkenbaarheid van een beveiligd schild. Een inbreker komt dan weliswaar je woning niet in, maar vernaggelt wel de cilinder van circa 150 euro...

Bob-Sleeman | 22-03-19 | 21:23

Dit is al jaren een bekende methode van inbrekers. Niks nieuws dus.

threeheadedmonkey | 22-03-19 | 15:41 | 2

Ik snap het ook niet. Moet er niet "stijlloze promotie voor een slotenboer" onder staan?

mark1487 | 22-03-19 | 15:49

sowieso niks nieuws, want bouwvakkers doen dit al zolang cilindersloten bestaan, maar dan zonder chique trek anker. Een keer zelf moeten doen in een politiebureau die we aan het verbouwen waren en we de sleutel kwijt waren. Ik ben toen zeker een uur bezig geweest om aan die mannen uit te leggen dat dit toch echt heel normaal is.

Ferrykoek | 22-03-19 | 16:04

Gaat bij ons niet werken, ik doe nooit m'n deur op slot.

FrankVeer | 22-03-19 | 15:40

Dit is al een poosje hip hoor.
Vandaar die schilplaten a €120 met "kerntrekbeveiliging".

Vergeet ook de "klopsleutel" niet.

frickY | 22-03-19 | 15:38

Nog 9 tot 12 maanden om financiële reserves op te potten.

FrankVeer | 22-03-19 | 15:41

Iemand een seropositieve pitbull kopen?

Kapitein Sjaak Mus | 22-03-19 | 15:34 | 3

Jammer net te laat , heb zojuist een uil van minerva aangeschaft. Waakzaam als de pest en flikkert ongenode zo m'n huis uit.

Jan Leul | 22-03-19 | 15:38

@Jan Leul | 22-03-19 | 15:38:
Maar wat nou als ze overdag komen?

Kapitein Sjaak Mus | 22-03-19 | 16:00

@Kapitein Sjaak Mus | 22-03-19 | 16:00:
De Grieks Romeinse Mastino kan in dat geval als ausputzer optreden.

Pelforth | 22-03-19 | 16:16

Voor wie nu meteen irl/online iets gaat kopen/bestellen. Er zijn 3 maten. Je moet de afstand meten tussen je cilindergat en dat van het klinkgat .

Einde van de Domheid | 22-03-19 | 15:33
-weggejorist-
winkelwagenmuntje | 22-03-19 | 15:33 | 1

Man, man wat een oude koek.
Een beetje slot heeft een kerntrekbeveiliging.
Een klopsleutel of een electrische lockpick is een andere zaak. Dat vergt een ingewikkelder slot.
Uiteindelijk krijg je alles open.
De truc is een beter of meer sloten op een deur te hebben dan de omgeving.

Roadblock | 22-03-19 | 15:32 | 1

Briefje naast je slot: "Geachte inbreker, de kluis van de buren op nummer 11 zit in de kast onder de trap. De achterdeur is bijna altijd los. De sleutels van de Audi hangen altijd naast de magnetron."

Bucket of Shit and P | 22-03-19 | 15:57

Dit gaat niet over Baudet, dus links kan hier helemaal niets mee. Hoewel, BMW en Audi zijn Duitse merken. Volgens mij ben ik iets op het spoor....

Kapitein Stijlvol | 22-03-19 | 15:32 | 1

Je bent.

Einde van de Domheid | 22-03-19 | 15:34

Ik weet er alles van (helaas), die klootzakken hebben ook bij mij ingebroken volgens deze methode. Vakantie naar de kloten, huis over kop gehaald, en onkosten gemaakt (ondanks verzekering). Vriendelijke politie wel langsgekomen, maar daders vinden lukt niet/amper (er zijn gewoon teveel daders met handschoenen en te weinig agenten). Locatie destijds (2 jaar terug): Amsterdam Nieuw-West.

SugarCandyMountain | 22-03-19 | 15:30 | 3

Amsterdam? Daar wonen vele boefjes. Eigen schuld dus. Dat je je daar kunt verzekeren, zeg.

Pislinq | 22-03-19 | 17:28

Is bij mij in 020 ook geflikt. Door de open grenzen, die links zo graag promoot is 020 onbewoonbaar geworden. Ze kunnen in plaats van de letters bij het rijks museum weghalen, beter iets doen aan al dat tuig, dat de boel terroriseert. Verder zijn de straffen veel te laag voor inbraak, terwijl dit een zeer grote impact heeft op de slachtoffers. Het is dus niet zo vreemd, dat het FVD zo groot is geworden bij de verkiezingen. Lekker doorgaan met knuffelen, dan krijgen wij tenminste een sterke regering over ongeveer 2 jaar.

Mars020 | 22-03-19 | 18:30

Wederom een argument om strenger te straffen en de pakkans te vergroten.
Even kerntrekken op de tanden en kiezen. Leren ze het wel af.

Is dit nog nieuws? | 22-03-19 | 18:45

Ik ga eens kijken of ze bij Ali Express ook kerntrekkers verkopen voor weinig. Altijd handig voor als je je sleutels binnen hebt laten liggen. Kuch.

Osdorpertje | 22-03-19 | 15:30

Dit is mij 5 jaar geleden overkomen in een huurflat, de huisbaas, SyntrusAchmea vond het blijkbaar niet nodig om sloten met met kerntrek beveiliging te installeren, schade € 8000,=, daarna kon het ineens wel!

Eucalyppta | 22-03-19 | 15:30

Oh ja schuifpui beveilig je het beste van binnenuit door een flinke balk tussen schuifdeur en het kozijn te leggen met nul speling. Niks slot zus of zo, dat houdt ze hooguit eventjes tegen om erin te komen of eruit te komen. Als ze zo'n balk zien en de rest zit ook goed dicht gaan ze wel naar de buren. En een raam kapot maken dat kan altijd, daar houdt het wel een beetje op (of je moet in een gevangenis willen leven)

Zuma | 22-03-19 | 15:28 | 3

Inmetselen is in uw beleving wellicht ook een optie?

Einde van de Domheid | 22-03-19 | 15:30

Die dingen zijn gewoon te koop, en op maat uit te schuiven.

Roadblock | 22-03-19 | 15:36

@Einde van de Domheid | 22-03-19 | 15:30: Het inmetselen van inbrekers is idd ook een optie. Dat scheelt justitie een boel werk en is goedkoper, dan opsluiten in een cel. Door de open grenzen, zal dat een hoop cement en stenen gaan kosten, maar in ieder geval goedkoper en effectiever, dan opsluiten en voeren.

Mars020 | 22-03-19 | 19:01

Bij iemand die ik ken is dit ook zo gebeurd. Ze waren even weg, er was amper iets gejat, maar ondertussen wel mooi achterblijven met de brokken. Blijkt de verzekeraar ook nog eens een fractie van het gestolene te vergoeden. Tsja, de financiële waarde van de familie-erfstukken bleken achteraf niet goed aantoonbaar. Zo'n inbrekersactie, daar kun je dus echt wel stoïcijns van worden. En huppakee, de volgende dag deden ze alle overige spullen van waarde ook meteen maar de deur uit. Tsja, het is een keuze. Wat is rijkdom.

mozaard | 22-03-19 | 15:26 | 1

Verzekeraars zijn er dan ook vooral voor zichzelf. Of zoals ze het zelf zo mooi verwoorden op tv, ze zijn er vooral "om de premie laag te houden".

lsimon | 22-03-19 | 15:30

Als je nu nog steeds sloten hebt die kerntrekken toelaten, heb je echt onder een steen gelegen.
Is dit stiekem een stijlloze promotie?

memyi | 22-03-19 | 15:25

Waarom zo ingewikkeld, beetje inbreker heeft een elektrische Lockpick Gun. Nu bij Bol voor slechts 89,95 Hahaha, Bol verkoopt pro en anti inbraak spullen.
www.bol.com/nl/p/professionele-elektr...

Jan Leul | 22-03-19 | 15:25 | 1

Kansloze uitgave, meesten sloten zijn nu klopsleutelproof.

RenHoek | 22-03-19 | 17:42

Als ze dan binnen zijn, begint het, genoeg hardware aanwezig om enkele plastic zaken te vullen.

Lt-Kol Kilgore | 22-03-19 | 15:25

Antikerntrekgarnituur is me al een paar jaar geleden aangesmeerd. Inmiddels hebben de buren het ook, ik moet weer iets nieuws verzinnen. Want je weet het hè, zolang jouw beveiliging beter is dan die van de buren zijn de buren de sjaak.

Zuma | 22-03-19 | 15:24 | 1

Een landmijn onder de deurmat?

memyi | 22-03-19 | 16:04

Nu is het wel een beetje genoeg met die sneaky product placements he? Eerst al op Dumpert, nu ook hier. Zet t er dan bij.

olakase | 22-03-19 | 15:22

Dat dit nog niet algemeen bekend is, verbaast me een beetje. Wordt in het circuit ook wel "de Bulgaarse methode genoemd." De remedie is simpel: voor een paar tientjes heb je een kerntrek-, klop- en lockpicking bestendige cilinder.

SjonnieC | 22-03-19 | 15:22 | 5

Bij de Bulgaarse methode wordt met een tang een deels uitstekende cilinder geforceerd tot deze afbreekt.
Komt vooral voor bij schuur- en achterdeuren.

Dat is wat anders dan hier wordt gedemonstreerd.

frickY | 22-03-19 | 15:40

@Van Urk | 22-03-19 | 15:27:
Haha....

JI-HAAT | 22-03-19 | 15:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Er moet nog "stijlloze reclame" bij die link naar bol.com staan.

2voor12 | 22-03-19 | 15:21

Methode bestaat al jaren, en word nauwelijks gebruikt. Die kerntrekbeveiligde garnituren zijn leuk, maar er bestaat ook al gereedschap om de kerntrekbeveiliging te forceren.
Klopsleutels en kerntrekapparaten mogen gewoon verkocht worden.

pale-blue-dot | 22-03-19 | 15:21 | 3

Precies, en met een klopsleutel trek je zogoed als geen aandacht (geluidsarm). Er zijn overigens ‘bumpkey’ bestendige sloten verkrijgbaar.
Even een filmpje erbij gezocht.
m.youtube.com/watch?v=ZFoZdTpwd58

JI-HAAT | 22-03-19 | 15:43

@JI-HAAT | 22-03-19 | 15:43:
Bumpkeys kosten toch wel wat voorbereiding. Je moet de juiste sleutel wel bij je hebben. Openen van een deur met een bumpkey komt niet zo vaak voor.

Roadblock | 22-03-19 | 15:48

@Roadblock | 22-03-19 | 15:48: Omdat niet na te gaan is, of er een bumpkey is gebruikt, of dat de bewoner denkt, misschien de deur wel niet op slot gedaan te hebben.

       «« | 22-03-19 | 16:36

een touwtje in de brievenbus.
een hele goedemorgen d666
pfff een vaaske
vrijdagmiddag, ik ga naar de kroeg.

Rest In Privacy | 22-03-19 | 15:20 | 3

Sante!

Mammeloe | 22-03-19 | 15:30

Doe de kastelein de groeten.

J-van-de-Bontekoe | 22-03-19 | 15:58

Mooie cursus hoor.. Volgende sessie is hoe je het beste tasjes van oude vrouwtjes kan stelen?

bwi | 22-03-19 | 15:19

Vanuit thuis werken heeft bovendien het voordeel dat dat kerntrekken bij jou thuis niet werkt. Win-win!

TheEgg | 22-03-19 | 15:17

Sinds dat vrouwen buiten de deur zijn gaan werken zijn het aantal inbraken fors gestegen. Alweer een argument om terug te gaan naar de klassieke rolverdeling.

Van Urk | 22-03-19 | 15:16 | 3

Terwijl je zou verwachten dat god wel over ons waakt.

Superior Bastard | 22-03-19 | 15:17

@Superior Bastard | 22-03-19 | 15:17:
Verkeerde definitie van "ons".

bwi | 22-03-19 | 15:19

Urk is dan ook één van de veiligste gemeenten van Nederland.

Van Urk | 22-03-19 | 15:23

Waarom inbreken terwijl je bij Google duizenden euro's kunt verdienen voor een paar uur werken?

Rest In Privacy | 22-03-19 | 15:16

Vandaar dat ze bij justitie draaideuren hebben voor dit soort criminelen.

2voor12 | 22-03-19 | 15:12 | 2

De winnar!

Nuchternederland | 22-03-19 | 15:14

Ja, met 13 zetels

PresidenteDeConjovia | 22-03-19 | 19:21

Ik heb alvast klapdeuren geïnstalleerd.
Hoe inclusief ben ik!?!

Kaas de Vies | 22-03-19 | 15:09 | 3

Ik een rolluik......

nope | 22-03-19 | 15:12

Zolang er een flinke tochtgleuf tussen zit bent u erg inclusief.

Van Urk | 22-03-19 | 15:34

Het schijnt dat u voor deze criminelen een draaideur moet hebben.

ijsaartindeoven | 22-03-19 | 20:27

Heb het even geprobeerd, en het werkt!

Nuchternederland | 22-03-19 | 15:08 | 2

Betaald Google echt zoveel?

Dutch_Holland | 22-03-19 | 15:14

Daders zijn vaak bekenden van de politie..... pakkans bijna nihil, ben je toch zo dom om gepakt te worden dan sta je in notime weer op straat en kan je weer aan het kerntrekken, of andere dingen uitspoken....... die Turk van maandag was daar ook onverbeterlijk in en hij was continue op vrije voeten......

Fatwabuster | 22-03-19 | 15:07 | 8

@Roadblock | 22-03-19 | 15:44: doorroodrijfietsers, illegalezebrapadgebruikers, doororanjevolgasgevers, stuurwielkniebestuurders en appendebrugsmurfen.

Jos Tiebent | 22-03-19 | 15:50

Het is idd vreemd, dat de politie ze bijna allemaal kent en die gasten toch vrij rondlopen?. Ze kunnen lekker inbreken, mensen beroven, aanslagen plegen enz. Dat terwijl de sterke arm aan de koffie zit op het bureau. Dat is nu juist de reden, dat het FVD zo groot is geworden. Als links nu ipv theedrinken, iets doet aan tuig, dan hoeft er niemand op de PVV of FVD te stemmen. Dus links, stop met janken en bescherm ons tegen terreur en criminaliteit.

Mars020 | 22-03-19 | 18:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Fijn dat ze even uitleggen hoe je dat moet doen.

053 | 22-03-19 | 15:06 | 6

@Bijtendehond | 22-03-19 | 17:28: Overigens is er bij mij een poging tot inbraak gedaan op de ouderwetse methode, een baksteen en een kassei door de ruit (dubbel glas), gelukkig is het bij een poging gebleven, glas is namelijk zo gebroken dat ze zichzelf zouden spiesen als ze door dat gaat naar binnen hadden gewild.

Bijtendehond | 22-03-19 | 17:34

@Bijtendehond | 22-03-19 | 17:27:
Daar hebben ze weer een andere apparaatje voor. Zoek maar eens op YouTube. Ondanks het nachtslot kunnen ze in een minuut binnen zijn. Het help wel (als je thuis bent) om de sleutels aan de binnenkant in het slot te laten zitten. Dan kunnen ze de cilinder er niet uittrekken.
Je moet gewoon een schild aan de buitenkant hebben dat bestand is tegen dat kerntrekken.

Bob-Sleeman | 22-03-19 | 22:59
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland