Live rond 12:00! SpaceX's Crew Dragon-capsule meert aan bij International Space Station
Live geschiedschrijving!
Social
Op een YT-livestream meekijken hoe de eerste privaat bekostigde (nu nog) onbemande capsule aanmeert bij het International Space Station, terwijl de raket die hem de atmosfeer uit jankte doodleuk verticaal landde alsof het niks is. DAT is het entertainment wat de moderne man verdient, want voor de rest is er nooit iets te doen. Zoals bovenstaand te zien valt vliegt de capsule al in dezelfde baan onder ISS, en wordt verwacht dat hij vandaag rond 12:00 op de voordeur klopt. Foto's van de voordeur, uitleg van de capsule, interview met de aanstaande crew en meer, na de breek!
Social
Social
Social
Social
Een sfeerimpressie
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Reaguursels
InloggenBeelden van verwelkomend praatje van de SpaceX Dragon zijn bewegend en in kleur, maar het microfoongeluid van de astronauten is nog van eind jaren zestig en begin jaren zeventig vorige eeuw. Is het nog steeds zo moeilijk een normaal stemgeluid te laten horen anno 2019?
De beelden hoeven niet altijd te werken, de audio wel. Dat is het verschil. Het kán overigens wel, en de apparatuur voor betere kwaliteit audio is ook aan boord, maar de wil blijkbaar niet vandaag.
Die Elon Musk toch, eerst een auto en nu een opblaaspop, whats next?
Hij mag trekpop rutte wel een keer meenemen.
De NASA heeft geluk - nu kan en mag het nog.
Ze hebben mij verteld dat China op gebied van computer, auto en ruimtevaart alles van ons overneemt.
Samen met Noord-Korea gaan ze over 5 jaar de NASA overnemen.
Trump heeft gezegd dat hij met deze dure onzin gaat stoppen.
Het ISS wordt als het aan de Amerikaanse NASA ligt commercieel. Ergens na 2020. Ze wilden het eerst gebruiken om als projectiel in te zetten in de toekomstige oorlog tegen Iran. Gelukkig schrokken de wetenschappers wakker en drongen aan op een voortzetting van de ISS. En is dit een geintje? Dat mag u lekker zelf bepalen. Let wel, de Amerikanen hebben een compleet draaiboek klaarliggen, wanneer zombies de aarde gaan overnemen. En dat is geen grapje.
Wie zijn die "ze" die je dat verteld hebben. Het stemmetje in je hoofd?
@Jahowiseffe | 03-03-19 | 17:27: dat zijn de lizzardpeople geweest natuurlijk. Die moeten in opdracht van de anunaki de mensheid tot slaaf maken. Mwhahahaha.
De momenten waarop duiding door Chriet Titulaer gemist wordt...
Dit is waar Chriet wist ons interessante dingen te vertellen die hij zelf had uitgevonden en verder had ontwikkeld.
Hj vertelde dingen die nu werkelijkheid worden.
Ik vraag me af hoe vaak die gasten fappen daar?
Ja, als je een astronaut ineens voorbij ziet vliegen met zijn broek op zijn enkels dan is hij net klaargekomen.
N.a.v. vraag over neukon in space wat nostalgie voor na het openen van een deur: www.gavinrothery.com/my-blog/2011/12/1...
De jaren waarin vrouwen geen probleem hadden met topless werken.
Ah, jeugdsentiment. Barbarella met Jane Fonda!
Geil ja!
Maar was Halbe erbij?
Die zit heel stil in de achterste stoel.
Kijk maar eens goed.
@Jackanders | 03-03-19 | 14:29: Potverdomme, wil je me niet zo laten schrikken?!
En gie geleuf da
Eerste dat uit die Dragon komt is een witte baal. Wat zou er in zitten? Wiet?
Wie is die man die de hele tijd met zijn armen over elkaar aan het mansplainen is terwijl de vrouw al het werk doet? En verdient de vrouw hetzelfde als die man of is er sprake van een gender paygap.
Communicatiemedewerker van Putin. Hogere salarisschaal dan de Amerikaanse dame, maar dan nog staat er aan het eind van de maand een hoger bedrag op haar rekening.
Het is een verspilling van heel veel geld. Maar als dat (zo blijkt) steeds meer privaat gaat, dan dikke prima. Inderdaad kicken om naar te gluren. Je hebt er verder weinig aan. Maar commercieel uitwonen werkt bijna altijd. Daarvan staan straks zoveel 3D-8k filmpjes online dat ik zelluf mogelijk een ticket uitspaar en gewoon lekker bij ikea stuk sla.
Haha, live commentaar van Erik Wennewennemars.
We are not ment to safe the earth……….?
Dat kunnen we niet inderdaad. Een komeet of de zon die zichzelf opblaast zijn twee opties waar we met zelfs twee Jesse Klavers niet tegen op kunnen...
@Dirk III | 03-03-19 | 13:59:
De eerste doen we inderdaad weinig aan, de tweede gaat de mensheid (zoals het nu gaat) nimmer mee maken.
Space Porn? Bring it on in 1080HP.
www.youtube.com/watch?v=OnoNITE-CLc
Check, check, check! Pre flight check! www.youtube.com/watch?v=yaVVns_sTGY Good luck, god speed and have a little fun up there!
Wat is space porn? Doing things no one has ever done before?
Heb ik wat gemist? Alle problemen (??) rond het klimaat opgelost?
Net uit een coma ontwaakt na een speciaal biertjes marathon.
*spijker uit kop trekt*
Grotejongenstv..... heerlijk... me like !!!!!
Deze muziek is leuk als dadelijk het luik open gaat.
youtu.be/0XTtq4c54c0?t=9
Jebediah al gespot iemand?
Er is niets zo saai als een ruimtevlucht.... altijd dezelfde beelden van het heelal.
Grauw en eentonig.
Het kost verschrikkelijk veel geld en het resultaat is bedroevend--> erger nog de verbrandingsmotor van de raket veroorzaakt veel CO-2 uitstoot... het klimaat raakt hierdoor nog meer in de war.
Typisch een econoom, de ballen verstand van techniek maar wel overal een mening over. Sinds wanneer vliegen raketten op kerosine???
De enige die in war zijn, zijn mensen die naar een 'klimaat-psycholoog' gaan.
Wat Rob Jetten en Jesse Klaver doen - dat kan ik ook.
Mensen en kinderen bang maken.
@ZwarteDag | 03-03-19 | 13:07: Deze raket vliegt inderdaad op kerosine en vloeibare zuurstof.
Ik maar denken dat sociaal econoom echt zo'n domme klimaat hoaxer was, maar blijkt gewoon een trolletje.
CO2 uit een raket...
U kijkt liever naar F1 autootjes die als maar rondjes rijden ?
En weer van die baarlijke nonsense van u. Een tank heeft zuurstof en de andere waterstof, bij elkaar gemengd boem (vandaar de naam knalgas) en dan heeft zich waterdamp gevormd die deels neerregent bij de plek van de lancering.
@RandyBiel | 03-03-19 | 13:15:
Al eens uitgerekend hoeveel CO2 er vrijkomt om waterstof te maken?
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 13:32:
Allereerst, over welke methode van waterstof productie heb je het überhaupt?
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 13:25: De brandstof is echt (een aangepaste soort) kerosine RP-1.
@RandyBiel | 03-03-19 | 13:36:
Wat u wil. Elektrolyse met water of uit gas, kolen etc.
@Jeff Hawke | 03-03-19 | 13:40:
Ik zie het. Dacht dat inmiddels pure waterstof was maar ook SpaceX gebruikt het. Dank.
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 13:41:
Met gas of kolen loopt dat aardig op. Uit mn hoofd maar 30% efficientie tov directe energie uit kolen/gas, zonder waterstof conversie. Koppel je het aan een windturbine, om 'rest' energie op te vangen, valt mee.
't Is maar net welke keuzes je maakt, of het wel of niet veel CO2 in het proces zit.
Dus daarom, wees eerst eens specifiek waar je het nu ovet hebt.
@RandyBiel | 03-03-19 | 14:12:
Het ging mij niet om de specifieke berekening maar eerder uw bevestiging dat sociaal-econoom hier wel een punt heeft. Waterstof komt in de praktijk echt niet zonder CO2-emissie in die tank terecht. Bovendien hij heeft nog meer gelijk want er wordt wel degelijk direct CO2 uitgestoten bij deze lancering want brandstof is koolwaterstof. @Sociaal_econoom, mijn excuses dat ik uw tegel - zoals wel vaker - baarlijke nonsense noemde, u heeft nu gelijk.
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 13:46: Als PE op een raffi met een hydro cracker zou ik u het steam reforming proces zo voor kunnen rekenen maar ik heb tijdens carnaval we beters te doen zeg. * lange feestneus trekken doet*
@D-Fens_1963 | 03-03-19 | 14:29:
Kennelijk niet. Of is het tegenwoordig gebruikelijk om tijdens het feesten tussen twee biertjes door de postings op GS te volgen?
Zucht. Ok. Laten we aannemen dat de brandstof in die raket maximaal milieuonvriendelijk is verkregen, alsof dat ding op euro loodvrij vliegt. Dan nog zijn de milieueffecten vergelijkbaar met een enkele transatlantische vlucht. Valt dus allemaal nogal mee.
@Muxje | 03-03-19 | 14:43:
Natuurlijk is dat zo. Een beetje klimaatdiscussie gaat immers over principes en symboliek en vooral niet over het klimaat.
Gaan we hier nu ook al lopen zeiken over CO2 neutraal? Want de natuur gaat gek regeren. Vrijdag was ik in een frans dorpje, een huis stond op een soort muur. Vier meter boven de grond. Geen trap of hoe daar binnen te komen. Ik herb nagevraagd wat dit betekende. Dit was een uitkijkpost als er water overstroming was in de middeleeuwen. Het slootje ernaast lag minstens 15 tot 20 meter dieper, dat is 4 of 5 etages. Toen was het al een probleem. Het is een keer gebeurd die overstroming, anders bouw je dat niet. Nu ligt het aan de mens. Sociaal econoom sterf in je conclusies. Heel europa staat vol met bouwsels met maatregelen tegen moeder natuur. Of waren we toen ook al vervuilers?
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 14:55: Het gaat vooral om geld uit je zak kloppen.
Wel heel apart dat dat ding blinkend wit gebleven is door de dampkring heen terwijl als ik beelden kijk van de hitte schilden op de space shuttle de bende redelijk zwart geblakerd was.
wellicht omdat hij nog niet terug is gekeerd?
Naar beneden is de vertraging veel groter dan de versnelling omhoog.
De snelheid is bij het verlaten van de dampkring nog niet zo hoog dat de wrijving voor zo veel hitte zorgt dat de snuit zwartgeblakerd of beschadigd raakt. Bij terugkeer is een heel ander verhaal. Gaat ook nog spannend worden.
Net als de maanlanding zijn veel beelden nep... ze worden opgenomen in de studio's van Hollywood, de NASA en Kazachstan.
De maanlanding is destijds opgenomen in het woestijngebied van Texas.
@sociaal_econoom | 03-03-19 | 13:10:
Tuuluk!
@sociaal_econoom | 03-03-19 | 13:10:
Oh ja jôh? Tsjeezz.
@zetje01 | 03-03-19 | 13:13: Operation Avalanche youtu.be/4yNrRQrEgCQ
Dat is alleen bij de terugkomst, als de snelheden aanmerkelijk hoger zijn.
Inmiddels tekstje in beeld: rond 7:30AM CT gaat de deur open. Maar ff de honden uitlaten, dan.
En er wordt uitgelegd dat de crew nu aan het lunchen is! WTF, werken motten ze!
@EEnzame SchizofrEEN | 03-03-19 | 13:01: Zal wel in hun CAO staan
@EEnzame SchizofrEEN | 03-03-19 | 13:01: Het lijkt gvd de helpdesk van Ziggo wel!
@keestelpro | 03-03-19 | 13:18: Dank, hele harde LOL hier!
Ik vind het nog steeds super wat Space X daar voor elkaar gekregen heeft. Er borrelen alleen vreemde vragen in me op, als een islamist meevliegt, hoe vind hij voor het bidden de richting naar mekka bijvoorbeeld of hoe kun je de liefde bedrijven in gewichtloosheid.
Twee uiteenlopende vragen:
Islam: heeft geen hol te zoeken in de ruimte, laat ze lekker bij Mekker blijven.
Liefde bedrijven kan, de vraag is alleen of de bevruchting goed verloopt in gewichtloosheid.
Die raket ontploft, dat schijnt normaal te zijn in de buurt van een booslim...
Alles in de buurt ontploft namelijk.
U bent helaas te laat voor de moswin award. Die ging al naar Gokmaar | 03-03-19 | 11:56
Neuken in de ruimte is haram.
@HaagsHaram | 03-03-19 | 13:13: Maar wel mooi om te zien: Barbarella uit 1968.
Ik heb twee jaar geleden gelezen dat ruimtereizen haram is. Ze blijven liever op aarde in hun tentje in de woestijn om de rest van de aarde bewoners hun wil op te leggen. Hun tentje ja... Ze hebben nog geen flatgebouw zelf kunnen bouwen, sterker nog geen toiletpapier uitgevonden. Toch vinden ze zichzelf een uberrasch. Straks vliegen de Europeanen, de aziaten, de amerikanen naar de zon. En hunnie mogen lekker niet mee.
Vind het niet echt rocket science meer. Een medicijn ontwikkelen tegen kanker vind ik boeiender.
En daar wordt ook aan geweekt. Moeten we verder niks meer doen dan?
Mooi om te zien ook, dat ontwerp. Beetje 2001 Space Odyssey (S. Kubrick) stijl...
Dat was pas film maken. Doorgaan tot je budget op is (of beter, de geldschieters er genoeg van kregen en die film nu wel eens wilden gaan uitbrengen). Moet nog steeds 3001; the final odyssey gaan lezen.
Volgens mij zijn ze nu even een peukenpauze aan het doen of zo. Of aan het wachten tot de temperatuur gelijk is tussen iss en docking-station, dat kan natuurlijk ook.
Geen rookcabine in het ISS volgens mij. Er was trouwens wel een rookcabine op... de Hindenburg. Met overdruk en een luchtsluis, vanwege de miljoenen liters brandbare waterstof. Maar er moest en zal gerookt kunnen worden... andere tijden.
Lunchpauze.
Elon Musk was de eerste AI die de mensheid heeft voortgebracht.
Ook de eerste AI die zo stoned als een garnaal een radio-interview deed.
Bestaat de mogelijkheid al om na je dood en crematie je as te laten verspreiden in de ruimte ? Terug naar m'n roots lijkt me namelijk wel wat.
Yep : www.cnbc.com/2017/05/17/elysium-space...
@Wasbakplasser | 03-03-19 | 13:28: Das maar voor 2 jaar. Ik wil voor eeuwig de ruimte in.
The capsule containing the ashes will orbit the Earth for two years before re-entering the atmosphere "as as shooting star".
Jemig, zie nu dat mijn linkje gejorist is. Wist niet dat die site geaffilieerd was met nu PUNT nl ?!
Iemand Calvin al gelocaliseerd op de beelden van ISS? (Niemand die dit begrijpt waarschijnlijk)
En Luther?
Life?
@EEnzame SchizofrEEN | 03-03-19 | 12:46: bingo!
Verdomme en hij staat nog op Netflix ook! (gebeurt niet vaak)
www.netflix.com/nl/title/80158764
In de ruimte is er geen geluid.... Kan dan alsjeblieft die muzak even uitgezet worden? Als ze die meuk op het ISS zouden draaien, zouden ze na een uurtje de ramen wagenwijd open hebben gezet.
Mee eens. Uit protest het geluid uitgezet.
@piloot47 | 03-03-19 | 12:36: Helaas hoor je dan ook MCC en ISS ook niet meer.
@EEnzame SchizofrEEN | 03-03-19 | 12:43:
Die hebben toch niks te melden momenteel.
@piloot47 | 03-03-19 | 12:46: Net iets over een master emergency switch. Alleen zijn ze slecht te volgen met die pestherrie op de achtergrond.
@EEnzame SchizofrEEN | 03-03-19 | 12:49:
Lullig als ze hem niet meer loskrijgen.
Ik ben niet onder de indruk.
Waar dan wel van?
@EEnzame SchizofrEEN | 03-03-19 | 12:44:
Hee, een halve eeuw geleden liepen we naar verluidt al op de maan. En dan zou ik nu onder de indruk moeten zijn van een ruimtescheepje dat aanmeert bij het ISS op amper 400 km van het aardoppervlak? Nee.
Maak mij maar wakker als we naar Mars gaan. En dan bedoel ik ook echt naar Mars gaan. Dus niet zo'n robotautootje dat daar een beetje rondrijdt maar gewoon echt mensen op Mars.
Ik ben wel een beetje uitgekeken op die rondjes in een baan om de Aarde.
@VanBukkem | 03-03-19 | 12:55: Tragische zure man….
Dit is allemaal voorbereidend werk op de weg naar Mars hoor!
@VanBukkem | 03-03-19 | 12:55: Kleine stapjes. Als je een kind hebt, zou je dat weten. Of riep je, toen die voor het eerst ging lopen / fietsen ook: ik ben niet onder de indruk?
Tragische is dat er voor de maan geen financiële redenen waren om er nog heen te gaan. Liever geld in tastbare wapens en oorlogen steken.
Waar ik van onder de indruk ben is niet zozeer de aansluiting op het ISS station. De raket komt gewoon terug naar aarde om een volgende reis te kunnen uitvoeren. Dat is al een gigantische stap. Als dit wordt geperfectioneerd dan ligt Mars om de hoek.
En wat heeft de mensheid er aan? Helemaal niks.
Meer dan aan vrouwenstudies, migratieakkoorden en klimaattafels. Die kosten alleen maar geld.
Ach, het leidt mooi af van de dagelijkse beslommeringen.
#brood&spelen
De marsheid zal ons uiteindelijk dankbaar zijn. Over 2000 jaar is de mensheid uitgestorven maar hebben wij het aardse leven middels schimmels en bacteriën naar Mars gebracht alwaar het zal evolueren tot monsterachtige wezens die uiteindelijk het hele universum zullen veroveren.
Los van grensverleggende wetenschap ook nog een waslijst 'nuttige' technologieën waarmee party poopers het zwijgen kan worden opgelegd:
en.wikipedia.org/wiki/NASA_spinoff_te...
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 12:46:
Die ook zonder ruimtereizen ontwikkeld hadden kunnen worden.
@2voor12 | 03-03-19 | 12:53:
Serendipity. Zegt u dat wat?
Dat jij hier iets, met een computer en het internet, kan laten lezen is bijvoorbeeld één dingetje wat mede in die hoek ontstaan en ontwikkeld is. Ruimtevaart, en zeker het militaire aspect daarvan heeft enorme fondsen beschikbaar gemaakt. Internet bijvoorbeeld is een initiatief van het Amerikaanse leger. Net als je GPS, die uiteindelijk gratis aan de wereld beschikbaar werd gesteld. enz. enz. enz.
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 12:55:
Ja, daarvoor kijk ik regelmatig op GS.
Natuurlijk heeft de mensheid hier wat aan. In onze weg naar complete evolutie, naar onze fysieke en mentale eindconditie, gaat de ruimte een grote rol spelen. Wij blijven echt niet op deze mooie aarde. We gaan de ruimte verkennen om koloniën te stichten. Om grondstoffen te verzamelen. Elon Musk begrijpt donders goed de volgende stap voor de mensheid. En dat dit nu door een bedrijf wordt gedaan, is het startschot voor meerdere bedrijven om hun high-tech talenten zich hier op te laten richten. In plaats van oorlogsmateriaal. Het bedrijfsleven neemt de leiding over van de overheden m.b.t. ruimtereizen. Beter, want bij de overheid werken nu eenmaal niet de grootste lampjes. Bedrijven in silicon valley, japan, china, duitsland en ook wij kunnen onze talenten zetten op de problemen van het ruimtereizen. In plaats van dat deze slimmerds zich buigen dat je ipad of computer 1/100 seconde sneller reageert. Wat ook heel belangrijk is, maar mindere 'goden' kunnen dit wel overnemen nu, het is een gevestigde industrie. In de ruimte kunnen we nog 'meters' maken met innovatie, we gaan natuurkundige zaken ontmoeten en ontleden en begrijpen. Dat heet vooruitgang, ook wij als simpele zielen zullen hiervan profiteren. Ik zag eergisteren tijdens een rondleiding een robotarm het werk doen. Die pikt een baan weg. Nee, de simpele ziel die dat daarvoor deed zal zich toch meer moeten inzetten op high-tech kennis. Alleen je moet ermee opgroeien. Kijk naar de kids de afgelopen twintig jaar. Geboren in het digitale tijdperk, een zesjarige weet de computer beter te gebruiken als een 66 of een 46 jarige of een 36 jarige. Dat betekend dat de mens in staat is om in 1 generatie ontzettend te evolueren. Deze periode is de eerste tijdsspanne dat we dit kunnen meten. We weten niet eens of dat de maximale rek is. Dat kneedbare kinderen het niet meer bij kunnen benen. Wij ouder tot meer ouder maken ons liever druk om monumenten als geloof. Als Elon Musk hier goede bedoelingen mee heeft is hij de stichter van de ruimtevaart industrie. Het moet natuurlijk geen save haven worden voor de aristocraten die een nuke oorlog willen uitvechten hoog boven het gepeupel.
@Jahowiseffe | 03-03-19 | 12:57: Het internet is op CERN in Zwitserland gemaakt. GPS idd door het Amerikaanse leger.
@reagluurder010 | 04-03-19 | 12:06 home.cern/science/computing/birth-web...
Spaceporno, een grote dildo die ergens ingestoken wordt, glijmiddel ?, of werkt dat niet zonder zwaartekracht?
Heb je in zo'n spacelab als vrouw wel een bh nodig?
Vraag het mei-li Vos
Niet nodig blijkbaar, maar de meeste vrouwen dragen er wel een voor comfort tijdens het sporten aan boord (een paar uur per dag)
Volgens mij voldoet een rolletje ducktape of electrical tape wel.
Ik vind het nog steeds knap hoe ze met CGI de wereld op een bol kunnen laten lijken.
En bij Thales in Henglo werd stiekem meegekeken.
marineschepen.nl/nieuws/Thales-volgt-...
FAKE!
Bij alle films vliegen die shuttles gewoon door een open deur naar binnen en landen ze op een mooie Belgische landingsbaan (overdekt)!
Die technologie hebben we nog niet maar hopelijk komt die wel ooit.
Tering dat hatchen duurt lang man!
@keestelpro | 03-03-19 | 12:26: 2 uur om de deur te openen!
Ze hadden vooraf even bij de Jehova getuigen moeten vragen hoe dat werkt.
@EEnzame SchizofrEEN | 03-03-19 | 12:35:
Haha! Ff dat voetje tussen de deur. Ook bij de eerste alien contact ff zo'n Jehova het deurtje laten opendoen. En gelijk die vuurtoren in hun patsert douwen. De eerste indruk is immers de beste. Gekkenhuis aarde.
Israëlische Berescheet na computerproblemen toch inmiddels in een baan om de maan. Nog weekje afremmen en dan landing.
Wat is er nieuw aan dat een capsule aan ISS koppelt?
Aan dat koppelen is niets nieuw. Maar de Dragon is vanaf nu de nieuwe space shuttle en nog veel meer. Misschien wel het eerste volwaardige ruimteschip.
Op zich niets.
Maar dit is de eerste keer voor dit type, namelijk eentje van spacex die geschikt is om een bemanning te vervoeren.
@keestelpro | 03-03-19 | 12:17:
Volgende keer een live stream van het nieuwste type Volkswagen dat voor het eerst een wasstraat inrijdt.
Private owned spaceship, eerste ooit die mensen gaat vervoeren (voorheen enkel door overheden)... USA kan zelf weer mensen de ruimte inbrengen.
@Methylfenidaat | 03-03-19 | 12:29:
Voordeel private owned: eigenaar hoeft geen verantwoording af te leggen aan het Amerikaanse volk (NASA wel: belastinggeld). Daardoor kan de VS de komende jaren heel veel in de ruimte (laten) brengen zonder te hoeven vertellen waar het voor is. Bijvoorbeeld een privé-ruimteleger.
Wat is er nieuw aan wat de reaguurders in de panelen plempen? Zo lust ik er nog wel een paar ...
@Jahowiseffe | 03-03-19 | 12:54:
Dit dus. Is niets nieuws aan. Maar ja Musk is nu eenmaal meester in PR
@piloot47 | 03-03-19 | 12:35: En Musk vervoert ze gratis?
@ZwarteDag | 03-03-19 | 13:06:
Nee, wordt betaald door het bedrijf dat het privéleger opzet (Blackwater van Dick Halliburton Cheney bv) Zie ook de privélegertjes in Irak. Prima verdienmodel.
Fake
Dan hebben we ook geen problemen met de milieu gekkies toch ?
Afleidingsmanoeuvre.
Kratylos: dingen bestaan niet. Tja.
Dat openen van de hatch (het luik) is best spannend want als er ook maar een klein lek is zuigt het hele compartiment vacuum en ziet Jesse Klaver zijn knuffel nooit meer terug.
Zonder gein. Space blijft mooi. Een van de mooiste dingen ooit was voor mij het opstijgen van de laatste space shuttle en dan in full HD live. Wow! En ook de "coole" conversaties tussen control en space shuttle.
Vind ik ook. Ik heb dit weekend weer een beetje het gevoel als in de jaren 80 toen de mensheid vooral met wetenschap, technologie en ruimtevaart bezig was.
Dat is natuurlijk altijd doorgegaan gezien de enorme ontwikkelingen maar de media lijkt vooral de focus te hebben op negativiteit en achterlijkheid.
@Basil Fawlty | 03-03-19 | 12:11:
Dit vindt ik de mooiste, hoor het geheel kraken :
www.youtube.com/watch?v=uuYoYl5kyVE
Een flatgebouw gaat omhoog (vaaf 0.50) :
www.youtube.com/watch?v=uuYoYl5kyVE
@keestelpro | 03-03-19 | 12:20: Precies, gros ziet dit als een klein dingetje maar hier komen alle skills van "mankind" samen op technisch, fysiek en wetenschschappelijk vlak, en is een grootse prestatie.
@the namster | 03-03-19 | 12:25:
Mooi inderdaad. Maar dat kraken lijkt mij niet het geheel maar de microfoon die de wind registreert.
@the namster | 03-03-19 | 12:25:
Tekst bij de eerste link behoort bij de tweede v.v
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 12:34:
Dacht het niet, je ziet dat de 3 motoren van (alleen) de shuttle een zijdelingse kracht geven op het geheel.
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 12:34:
Jeeeee, wat zit ik ongelofelijk te kloten hier. De eerste link behoort DEZE te zijn, excuus :
www.youtube.com/watch?v=QRJ3_2-bd_E
@the namster
Ik kan me nog herinneren. Ik zag het live op Bloomberg TV in HD. het was zo mooi in HD. Traantje weggepinkt en kwam natuurlijk ook door de conversatie tussen space shuttle en control. Zo cool. Iedereen wist dat dat de laatste keer was.
Ik heb overigens ook live gezien hoe het mis ging met de Challenger in 1986. Ik was 17 jaar en ik maar hopen dat de bemanning via een escape pod overleefde toen ik het zag gebeuren. Maar nee. Was heel erg koud en pijnlijk om live te zien.
@the namster | 03-03-19 | 12:44: Zie het niet. timestamp?
"maar de media lijkt vooral de focus te hebben op negativiteit en achterlijkheid."
keestelpro | 03-03-19 | 12:20 |
Helaas inderdaad.
the namster | 03-03-19 | 12:25
Wat schijnt dus het geval te zijn. Na het opstijgen heb je op een bepaalde plek naast het platform een lokale korte regenbui vanwege de damp van het opstijgen. En de NASA nerds weten natuurlijk precies waar je moet staan om dat te ondervinden. Is toch fantastisch!
@Joris Beltsin | 03-03-19 | 12:53:
Nogmaals excuus zie : the namster | 03-03-19 | 12:49
@the namster
WIj horen dan dat gekraak of zoals Amerikanen zeggen: "Shear power" via onze boxen op de pc of tv. Allemaal leuk en aardig. Maar stel je voor je staat daar live op een kilometer of 5 en je trommelvliezen worden nog steeds gescheurd door de absolute kracht van zoiets. Dat moet toch zo machtig mooi zijn. Mensen die echt de ruimte ingaan. Niet dat miezerirg spul die Branson of Musk willen doen op het randje van de aarde, nee echt vol de ruimte in. Nogmaals WOW!
@the namster | 03-03-19 | 13:06: Oke bedankt, ik hoor het nu ook.
the namster | 03-03-19 | 12:25 |\
"Enjoy the ride pal" Zo cool.
En ook mooi tjidens het opstijgen en gekrakeel zijn ze bezig met hun werk. Check, check, check. tussen control en de astronauten. Het zijn zo'n professionals.
@Basil Fawlty | 03-03-19 | 13:09:
Jij bedoeld w.s. deze : www.youtube.com/watch?v=NGJV0P_r1Rs
720HD max? Kun je beter Elite Dangerous spelen. Stuk scherper. ;-)))
Opvallend, of lijkt dat maar zo, zie ik het verkeerd, zijn de rood en groene boordlichten. Is er zo iets als Bakboord en Stuurboordzijde nodig in de ruimte?
Zie je op de beelden van binnen ook staan: Port - STRBD.
Ja inderdaad ook gezien. In het station heb je STRB, PORT en DECK. Daar heb je wel wat aan om te bepalen waar je bent t.o.v. het schip. Maar daar buiten in de ruimte. Welke tegen, kruizende of achterlijker dan dwars meeliggende verkeer hebben ze in gedachte? Wel weer wat geleerd.
@forecastle | 03-03-19 | 12:32: Er is op YT een filmpje, ong. 45 minuten, met een uitgebreide rondleiding aan boord ISS. Daarin wordt ook uitgelegd hoe dat binnen allemaal werkt qua oriëntatie.
Belangrijkere vraag v.w.b. navigatie: rijden ze aan de linker of rechter kant?
@forecastle | 03-03-19 | 12:32: Dit filmpje legt het geloof ik uit:
www.youtube.com/watch?v=QvTmdIhYnes
@forecastle | 03-03-19 | 12:32:
Ik mis nog de schakelaars NAV, LAND, TAXI. Zullen wel in het volgende model komen.
A small step for a cuddly earth, a giant leap for cuddliness!
images-na.ssl-images-amazon.com/image...
En gewoon zonder vertraging.
Geen blaadjes op de rails.
Ach, nu moet Klaver vannacht zonder zijn planeet Aarde-knuffel slapen.
Ik zie hem eerder met een windmolen liggen. Wat hebben die dingen het europese landschap verwoest. Ja,.. communisten going groen na de val van de muur. Wat een fucking ellende. Als 1 ding wel is bewezen, is dat communisten geen high-tech maatschappij kunnen neerzetten. Dat gaat te snel voor hun beperkte hersentjes, dus verbiedt je het. Verbieden zijn ze top in.
Heeft RoboJet al geboekt ? Nu het nieuwe tijdperk van ruimtevluchten is begonnen, is er namelijk een vacature toiletjuffvrouw m/v vacant in het ruimtestation.
Go get 'em Ripley!
Vliegt er ook een camera raket mee, die alle opneemt? Want dat is altijd interessant hoe komen ze aan die beelden. Of zit er een enorme selfiestick op dat ruimtevaaruig?
Ja gewoon via de ramen of externe camera, je moetbwel kunnen zien wat je doet. En nee geen meevliegende camera.
Selfiestick, check.
Drone... helaas, zonder atmosfeer daar niks te zoeken.
Er zitten een aantal lange armen op het ISS. Zullen ook wel camera's op die dingen zitten
@Muxje | 03-03-19 | 12:32: Of je hangt een dashcam uit het raampje. Even op een kier, anders gaat het tochten.
Soft dock. Nog niet helemaal, maar de sigaar ligt al klaar.
bots!
Hoezo, eerste privaat bekostigde capsule?
Dat docken bij een ruimtestation deed de familie Tracy al in 1965.
1e echte docking was van Neil Armstrong tussen de Gemini 8 en de Atlas Agena , als voorbereiding op de Apollo dockings , ik weet het nog heel goed. www.youtube.com/watch?v=Eb_6UhAHCow (1966)
Dat ziet er gaaf uit zeg dat dokken!
Is dat ding klimaat neutraal ?
In de ruimte is geen klimaat.
@keestelpro | 03-03-19 | 11:45: Je zult maar een GL aanhanger zijn... Die hebben daar dus niks te zoeken.
@keestelpro | 03-03-19 | 11:45: U verward naar mijn mening "weer" en "klimaat". Volgens de definitie is klimaat "De gemiddelde weerstoestand (temperatuur, windkracht, bedekkingsgraad en neerslag) over een periode van minimaal 30 jaar." In de ruimte kan het erg koud of warm zijn. Er is geen lucht dus windkracht = 0, geen waterdamp dus bedekkingsgraad en neerslag ook 0. Gesteld mag dus worden dat het daar, een voor de gemiddelde mens, zéér ongunstig klimaat is. @ES voor een GL aanhanger dus een ideaal klimaat.
@pa_niek | 03-03-19 | 12:07:
Faut:
Met temperatuur word bedoeld de temperatuur van de lucht.
Maar er is geen lucht, en geen wind, en geen bedekkingsgraad en geen neerslag.
Dus ook geen klimaat, volgens uw eigen definitie.
Volgens alles, mag dit in 020 niet worden uitgezonden. Te schokkend en te intimiderend voor de groene deugmensch.
Wel jammer dat er iedere keer tientallen jaren voorbij zijn als er iets nieuws is ontwikkeld. Die spaceshuttle was er eind jaren ‘70 al en nu deze pas.
T is ook al jaren geleden dat mensen op de maan liepen. En dat met die oude technologie. Dan zou het nu toch een makkie moeten zijn. Toch?
@Is dit nog nieuws? | 03-03-19 | 11:54: Als we dat nu zouden proberen, sturen we eerst een paar onbemande schepen om de rubberen tegels klaar te leggen.
Inderdaad, zit geen gang in. Wordt niks zo met die ruimtekolonisatie. Waar blijft onze Battlestar Gallactica ?
In de jaren zestig keken ze nog niet naar het budget en hadden de techneuten het voor het zeggen.
@voldemort | 03-03-19 | 12:09:
Vervolgens moesten alle zinloze oorlogen (Vietnam, Midden Oosten, Afghanistan, ruimteschild) gefinancierd worden en mocht de Nasa decennia lang bezuinigen. Gelukkig is het nu overal vrede en kan de ruimtevaart weer verder ontwikkeld worden (begin nou niet over dat ruimteleger van Trump)
Die snelle ontwikkeling destijds hield verband met prestige en de wapenwedloop (VS-USSR). Dat is nu minder aan de orde, Bovendien is het een hele dure hobby, en daar is veel over geklaagd door de stemgerechtigden.
@piloot47 | 03-03-19 | 12:44:
Precies. Als al die wapenfabrikanten zich nu eens richten op space technologie. Scheelt slachtoffers. En kunnen we op andere planeten onze voortplantingsdrang uitbreiden. Wel duidelijke regelgeving van te voren. Dat we niet onderweg tijdens een ruimtereis ons afval naar buiten flikkeren. Tenzij gecontroleerd afgeschoten naar de zon. Blijft tie iets langer branden.
Mooi man, een een nieuw tijdperk is daar, met zijn allen naar Mars en dan verder kijken wat er in die ruimte te koop is. Ben al aan het sparen voor een kaartje.
Ik ben bang dat we tegen die tijd punten moeten verdienen om te mogen reizen net als in China.
Ik hoop dan wel dat religies worden verboden en niet mogen worden meegenomen. Laat die maar lekker achter, op aarde.
Wat zijn linkse mensen toch geniaal. Keep up the good work!
Ik weet niet wat uw definitie van links is maar Space X is niet gesubsidieerd maar gewoon door een echte ondernemer opgezet.
@keestelpro | 03-03-19 | 11:43:
Misschien humoristisch bedoeld?
@Watching the Wheels | 03-03-19 | 12:07:
Cynisme op GeenStijl? Nah, het is hier de Joop niet.
Deze domme rechtse astronauten komen maar amper van de zwaartekracht van de Aarde los. Linkse mensen zijn veel verder. Zij reizen middels yoga en meditatie zonder uitstoot van CO2 ver voorbij het Andromeda sterrenstelsel.
Ik hoop dat die blauwe knuffel zich een beetje gedraagt in het I.S.S.
REAGEER OOK