Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66: Cheerleading niet stoer genoeg voor subsidie

Stoere D66 wethouder houdt poot stijf

Alles in Nederland krijgt subsidie. Als je een plantenbak wilt neerzetten voor het huis van de buren krijg je subsidie. Als je op internet wilt doen alsof je een getekend meisje met een hoofddoek bent krijgt je subsidie. Als je een film wilt maken over mensen die in een gymzaal staan te huilen omdat ze wit zijn krijg je subsidie. Als je een rapport wilt schrijven over dat alle mensen die subsidie uitdelen niet deugen krijg je subsidie. Oh oh oh wat is er toch veel subsidie in Nederland. Behalve dus als je een cheerleader bent, want dan ben je volgens wethouder Simone Kukenheim (D66) die in de gemeente Amsterdam belast is met het beleid inzake Stoerheid En Dergelijke NIET STOER GENOEG. Kunt u zeggen pas nou op GeenStijl straks krijg je een ban op NUjij, maar dit hebben wij echt niet verzonnen. Er komt geen subsidie voor het EK Cheerleading in Amsterdam omdat het niet stoer genoeg is.

joehoe

Factcheck van de stelling: "Cheerleading is niet stoer" na de breek.

Factcheck: "Cheerleading is niet stoer"

Hier even drie screenshots van cheerleaders.

hoppa

Wij durven niet zo hoog te springen.

vet stoer

Wij durven niet zomaar iemand op te vangen.

super stoer

Wij durven niet zo op één been te staan.

Oordeel

De stelling 'Cheerleading is niet stoer' beoordelen wij als onwaar. Cheerleading is wél stoer.

Reaguursels

Inloggen

Niet stoer?Stom verbaasd, valt mijn mond ervan open , en m’n gebit op de vloer mevrouw kukiden... ehhh

Datgingniegoed | 01-03-19 | 04:27

Cheerleading is niet feministisch correct want mannen vinden het leuk om te zien. Vandaar dat heks Kukenheim ook tegen is. Alles wat mannen leuk vinden, moet verboden worden.

lingo star | 28-02-19 | 21:16

Kukenheim. Een naam uit de Donald Duck of een verhaal van Tom Poes en Olie B.
Wat een onwerkelijk bericht

DebraCadabra | 28-02-19 | 20:56

Drie opties om wel subsidie te krijgen:
- Male Cheerleaders (nee, niet in de damespakjes..)
- Alleen toegang voor vrouwen
- Boerkaleaders

puszuiger | 28-02-19 | 20:08

Wel het beloofde varkenland subsidiëren zodat notoire bofkonten Sharon Dijksma en Asha shag in mijn Tuinbroeke fatsoenlijk opgehokt kunnen worden maar geen geld beschikbaar stellen om eens positief en bemoedigend voor de dag te komen en dit kampioenschap financieel te ondersteunen.
Atletische en enthousiaste meiden tegenwerken, nee dat maakt weer een goede indruk hier en over de grens vanwege niet stoer genoeg, we staan er weer "gekleurd" op.
Altijd prettig als je van je spleetpiemelige lotgenote een trap na krijgt, niet stoer genoeg, een kwalificatie van Koekkoekheim een notoir emotioneel uitgedaagd omhooggevallen d666 wethoudertje uit het toenmalig Stadsdeel Zuid waar ze ook niet bekend stond als stabiel en behept met het kennis en kunde virus.
Way is de ware reden? Is het een gevalletje niet voldoende cheerleaders van kleur? Geld opgegaan aan de buurtbbq ontstoken door Sjinkie Knecht of aan een cursus voor leren fietsen voor Syrisch Eritreese oorlogswezen uit Afghanistan?
We zullen het wel nooit te weten komen.
Hoop van harte dat er een ander stadsbestuur is in Nederland die de dames wel wil ondersteunen.

bwanabanjo | 28-02-19 | 17:55 | 1

Is toch logisch. Ik weet niet hoe die D’66 mevrouw eruit ziet. Maar de meest voor de hand liggende reden is jaloezie wegens te mooie meiden die teveel aandacht krijgen van alle mannen.

BluRay | 28-02-19 | 18:37

Geen subsidie snap ik wel. Waar zit ik naar te kijken? Sport? Segregatie? Germaanse tradities? Bundel dit maar in een hoekje van de gymnastiek- of atletiek vereniging. Oh wacht dat deed men al. Opgelost? Dit subsidieren = alles weer subsidieren. En dat waren we toch zo beu?

Shareholder II | 28-02-19 | 17:05 | 1

Half blote vrouwen is haram, zegt Ekmef Ameslah en ze dragen geen hoofddoekje.

Theo-Pim-Riv | 28-02-19 | 17:35

Wilt iemand Ronaldo subsidiëren? Hij wilt Nederlands leren schrijven. Dus als u het wilt dan wilt Hij zo wie zo beter zun best doen op hun ze korrekste taal te doen.

Van Zessen Klaar. | 28-02-19 | 16:20 | 1

Aangeschoten wilt

Runderknak | 28-02-19 | 17:07

Krijg je dervan als je op die lui stemt.

Omebert | 28-02-19 | 15:52

Niet zo verwonderlijk dat dat wijf van de subsidie geen subsidie verleent aan deze groep. Het is namelijk nogal kwetsend voor de meer bedeelde meisje in omvang om geconfronteerd te worden met deze atletische en slanke meiden. Ik raad deze groep aan om nogmaals de subsidie aan te vragen met foto van de meisjes in overall. Wanneer het geld binnen is, dan mieter je die overalls weer weg.
Geen idee trouwens wat een D66 menske als stoer beschouwd.

forecastle | 28-02-19 | 15:40 | 4

Asha ten Broeke is het morgen in de Volkskrant helemaal eens met niet-verstrekken van subsidie aan mooie, slanke, atletische meiden. Het moet maar eens uit zijn met dat fat-shaming.

piloot47 | 28-02-19 | 16:09

@metdedag | 28-02-19 | 15:47:
Dan mag je gesubsidieerd kickboksen. Da's namelijk goed voor het zelfvertrouwen

Sans Comique | 28-02-19 | 17:20

Stoer is je (onder dwang van je Leijder/bevruchter) laten aborteren.

Theo-Pim-Riv | 28-02-19 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Als het geen cis-meisjes cheerleaders waren maar non-binary queer albino midgets was het waarschijnlijk wel empowerend genoeg geweest voor subsidie..

fms | 28-02-19 | 15:38 | 1

Subsidie voor mannelijke cheerleaders.

Sans Comique | 28-02-19 | 17:21

Het Nationale Ballet, dat is pas écht stoer! Kuch, puf... Die vangen een subsidie van zo'n 7 miljoen belastinggeld per jaar...

DasNouJammer | 28-02-19 | 15:24 | 2

En terecht.

24-07-69 | 28-02-19 | 16:12

Hobby van de elite. Net als dat Komsnert gebouw. Er staan altijd bontjassen, parelkettingen en tegelringen in de rij. Halflege zalen, maar het Concertgebouw orkest MOET blijven bestaan.

Sans Comique | 28-02-19 | 17:23

Die jongen van D66 die in zijn vrije tijd homo escort doet, dat is pas stoer, volgens die andere D66´ers, dat dan weer wel. Ik zie liever cheerleaders in de politiek.

williededief | 28-02-19 | 15:09 | 1

Zijn hoeren bij D66.

Theo-Pim-Riv | 28-02-19 | 17:37

Meiden jullie moeten in je blote kont optreden. Dan komen ze wel naar jullie kijken. Succes verzekerd met het verkrijgen van subsidie

alibenbelazer | 28-02-19 | 15:05

Misschien cheerleading met hoofddoek op maar eens proberen.

Algodon88 | 28-02-19 | 14:49 | 1

Ja, maar liever niet.

Not_again | 28-02-19 | 14:52

OT: Neppassagier met 'bomgordel' langs beveiliging Brussels Airport' onder de pet gehouden kopt De Standaard.

PopeyeKamper | 28-02-19 | 14:19

Tsja. Ik tel nul hoofddoekjes in de zaal, dus ik begrijp wel dat er geen subsidie wordt toegekend.

wapster | 28-02-19 | 14:18

Ik vind het topsport. Net zoals ballet.
Vergeleken met de gemiddelde profvoetballer zijn deze dames echte bikkels.

VanBukkem | 28-02-19 | 14:16 | 1

Afzien, vaak vallen en weer opstaan. Als het zulke poesies zijn mag Simone het ook wel ff voor komen doen.

boerk | 28-02-19 | 14:37

Jullie krijgen allemaal de groetjes van de Miami Dolphins Cheerleaders

youtu.be/xs6oSJsR3BM

Zwezerik | 28-02-19 | 14:16 | 2

ik weet ook niet of "stoer" het eerste wat er in me opkomt bij deze video... Eerder geil, sexy of lekker

DonaldCo | 28-02-19 | 14:23

@DonaldCo | 28-02-19 | 14:23:
Zie daar het probleem. Dat mogen dames van mevr. Kukenheim natuurlijk niet zijn.

metdedag | 28-02-19 | 15:53

Er moet natuurlijk wel wat overblijven voor de Fatima's en Mohammed's om uit de subsidieruif te kunnen blijven eten.

van Oeffelen | 28-02-19 | 14:13

"Een stoerdere variant is wenselijker"
Oh, ze bedoelen natuurlijk die uiterst succesvolle kickbokslessen.

Rico Tampeloerus | 28-02-19 | 14:12 | 1

En dan wordt het toch weer een subsidiabel dingetje voor verheffing van een minderheid.

Not_again | 28-02-19 | 14:53

Is een beetje tam dat cheerleaden. Bommen proberen weg te koppen in de zandbak is daarentegen wel wat spannender. M.a.w. haal die vuilniszakken terug uit de woestijn.

EmilioEsteves | 28-02-19 | 14:11

Je zou kunnen beginnen met het anders te benoemen ; rythmish/acrobatisch turnen in gecoördineerd groepsverband . en ja simon Kukel , die heb ik al eens gezien ; typisch wijf wat op school niet bij de 'in groep' hoorde , en nu dus een onderbuikbeslissing maakt. Ik daag haar uit om twee uurtjes mee te doen met de cheerleader ! Stomme trut !

Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 14:11

Tja, doe de robot dans. Dan helpen ze je wel. Kut club dat die D66 gasten zijn.

Brainder | 28-02-19 | 14:11

Keek ff naar heur foto's om te checken of zij een Sharon Dijksma kloon was. Nee, eerder het omgekeerde. Stond gisteren op een parkeerplaats bij de supermarkt en zag wie daar allemaal uit de auto stapte. Schokkende vetbubbels. Wanneer moeder en dochter, dan is dochter steevast de modderfiguur. Wanneer er meisjes zijn, die wel geven om hun figuur, dan is D66 tegen. Waarom geen stimulans om meisjes de goede richting op te sturen? Wil D66 een Nederland dat depressief chipszakken leegvreet met cola? Ja, dat wil D66.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-02-19 | 14:10

Maar wel LBGTHQZ-acceptatie promoten, lees ik. Gatver, dus in de tweede helft van gender veranderen? Ik word zo moe van deze propaganda.

Mammeloe | 28-02-19 | 14:08 | 2

Dat is het. Cheerleading, vrouwen die mannen aanmoedigen, is teveel hetero. Dat past absoluut niet in de waanzin van het D66-diversiteitsdenken.

D.A.A.R. | 28-02-19 | 14:16

@D.A.A.R. | 28-02-19 | 14:16: Welke mannen staan zij aan te moedigen dan ? De Sterkste Man van Nederland? De Tweede Kamer?
Als je nou echt wilt verbinden... laat deze meisjes dan voortaan de hockey competitie op tv opleuken :-)

Shareholder II | 28-02-19 | 17:22

C-Driepio-cal-ling-Jet-ten-cal-ling-Jet-ten
Je-moet-chear-lea-ding-in-rok-je-be-let-ten
You-R-R-2-D-2’s-con-struc-tion
Start-bur-qa-pro-duc-tion
Ver-vang-blond-jes-door-Ber-ber-bru-net-ten

Angélica de Sancé | 28-02-19 | 14:05

D66 is zelf wel keistoer, met als uithangbord voor al die stoerheid: Rob Jetten.

Dutchbeaurouge | 28-02-19 | 14:04 | 1

Denk dat ie stiekem wel in zo en pakje zou willen... als ie het zou kunnen.

Not_again | 28-02-19 | 14:54

Cheerleading is een van de meest kansloze dingen die ik ken uit de VS. YIPPIE YIPPIE spring spring, dans dans langs de kant van een sportevenement. Wooptidoo.

Vanilla | 28-02-19 | 14:04 | 3

Blijft dat de redenering van "niet stoer genoeg" natuurlijk helemaal nergens op slaat.

2voor12 | 28-02-19 | 14:07

Dat is cheerleading a-l-l-a-n-g niet meer, tijd om jezelf even af te stoffen, je begint al te stinken

Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 14:08

Dat geldt voor alles wat subsidie krijgt, het is per definitie kansloos. Anders had het geen subsidie nodig. Blijft het feit dat het natuurlijk een sneu iets is maar ik ga niet klagen als schaars geklede dames een dansje doen.

Reagurend_Nijlpaard | 28-02-19 | 14:11

Ik snap D66 wel. Cheerleading helpt de islamisering en de EUrofilisering immers geen steek verder.

Fijnstoffer | 28-02-19 | 14:03

OT:
Nog steeds niets over de totaal mislukte top tussen Trump en Kim?

Superior Bastard | 28-02-19 | 13:59 | 4

Nou heb je de uitslag al verraden. Leuk hoor.

Dutchbeaurouge | 28-02-19 | 14:02

Nee, de afgelopen 386 Europese toppen waren een succes.

Mammeloe | 28-02-19 | 14:09

Je kunt beter vragen : is er al nieuws over de komende NEXIT ? Wanneer ?

Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Zo te zien zijn die meiden allemaal Autochtonen, had er maar 1 hoofddoek tussen gezeten, waren ze goed voor 1 miljoen subsidie (zo denken ze bij D66 en GL).

Keyboardspeler | 28-02-19 | 13:58 | 4

Precies dat zal de reden zijn dat er geen geld voor komt. Als ze een soepjurk aangehad hadden had er zeker geld gekomen.

Therapietje | 28-02-19 | 14:03

Zou het zijn omdat autochtonen niet in aanmerking komen voor subsidie, want niet zielig genoeg?

Mr.Crowley | 28-02-19 | 14:03

@Watching the Wheels | 28-02-19 | 14:01: Dan doet die Kukenheim wel erg dr best een goed voorbeeld te geven. Zag net ff pica, veel gender neutraler kun je een uiterlijk niet krijgen.

Count_Bassie | 28-02-19 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Hier kan een beetje jurist wel wat mee. Gewoon een nieuw verzoek indienen om subsidie te ontvangen voor een demonstratie tegen dit standpunt van de gemeente. Onderdeel van deze demonstratie zal zijn een wedstrijd met teams uit heel Europa om aan te tonen dat het wel degelijk een 'stoere' sport is. Gooi in dat verzoek dan ook nog de woorden discriminatie, minderheidsgroepering en meer van dat SJW geneuzel en dan staat er opeens wel een pak met geld klaar...

deBelastingplichtige | 28-02-19 | 13:56 | 1

Dat denk ik ook wel eens. Het probleem is echter dat in het algemeen anti-witte discriminatie niet herkend, en ook niet erkend word.

Als zo'n rechtzaak zou slagen, dan zou dat de eerste jurisprudentie over anti-witte discriminatie worden.

gaffelbaard | 28-02-19 | 14:18

Die argumentatie is toch bezopen ("stoere variant wenselijker").

Watching the Wheels | 28-02-19 | 13:56 | 3

Dit ongesluierd op de mat van de moskee.

Watching the Wheels | 28-02-19 | 13:57

Ik denk dat ze bedoeld dat ze kickboksen voor meiden of zo liever wil sponsoren. Met name voor de doelgroep van de doelgroep (witte (semi)ambtenaren) van DDR666: kansenparels.

Jammer alleen dat deze groep alleen mag baren van hun god en helemaal niet mogen sporten.

Graaf_van_Hogendorp | 28-02-19 | 13:59

Die argumentatie is toch bezopen ("stoere variant wenselijker").

Watching the Wheels | 28-02-19 | 13:56 | Misschien springen met 'n bomgordel om want iets meer stoers dan dat is er niet.
Take care.

PopeyeKamper | 28-02-19 | 14:13

In dit land is er voor heel veel dingen subsidie, maar ook voor heel veel dingen niet. Bij ons zijn er in het dorp heel wat voorzieningen verdwenen, zoals een muziekschool. Met dank aan rechtse bezuinigingsdrift van VVD, CDA en D66. Aan deze afwijzing is dus niets bijzonders, behalve dat de wethouder het wel heel handig formuleert. Volgens mij was ze even vergeten dat er uberhaupt mensen bestaan die aan cheerleading doen. Waarschijnlijk niemand binnen haar bubbel...

vrijstijler | 28-02-19 | 13:54 | 3

D’66 is nu rechts? Van welke planeet kom je?

Blonde Nel | 28-02-19 | 14:02

En leeuwarden dan ; in het jaar dat het de culturele hoofdstad van Europa was, werd de subsidie voor de ENIGE muziekschool gesloten zie ook : www.nrc.nl/nieuws/2012/12/10/de-muzie... Maar op bijv een verhuiskosten vergoeding van 4500€ voor fucking acz verlaters wordt NIET op bezuinigd !

Kim-Jung-Un | 28-02-19 | 14:17

@Blonde Nel | 28-02-19 | 14:02: Wel waar het gaat om bijvoorbeeld de afbraak van de sociale zekerheid in Nederland. Daar worden ze bij D66 heel blij van.

Graaier | 28-02-19 | 16:07

Met andere woorden:
Hoewel cheerleading een populaire sport is onder de meiden (meiden? zijn het bedienden dan? ... ze bedoelt natuurlijk "meisjes"), is de sport veel te meisjes-achtig en os een populaire stoere jongens- /genderneutrale variant wenselijker.

Meisjes discrimineren vind ik zoooo bij Amsterdam passen!
*** discriminerende Halsema modus: off ***

gaffelbaard | 28-02-19 | 13:51

Kukenheim, ken deze dame verder niet, maar moest direct denken aan Guggenheimer uit het Boek de Terugkeer van Bonanza (Brusselmans). Die doet regelmatig tiet neuken met een serveerster uit zijn favoriete etablissement. En hij drinkt Guggenheimers...

peter_topic_vreter | 28-02-19 | 13:50

Tsja, cheerleading is geen voeballuh. En ook geen KLM.

Jan de Vries | 28-02-19 | 13:49 | 1

KLM wordt ook niet door Kukenheim gesponsord:

"KLM Open 2019. De KLM Open gaat in 2019 gespeeld worden opTheInternational'
op grondgebied van Schiphol bij Amsterdam. Een bijzondere locatie voor een
bijzonder jaar. De KLM bestaat namelijk in 2019 100 jaar en het is tevens de 100ste
editie van deDutch Open. Verondersteld mag worden dat de KLM dit evenement
zelfstandig zal moeten kunnen dragen. "

Graaf_van_Hogendorp | 28-02-19 | 13:57

Wat is dan die "populaire stoere variant? volgens haar?

2voor12 | 28-02-19 | 13:46 | 1

Ik denk iets voor jongens. Blanke niet islamitische meisjes die aan een sport lol beleven, zal wel weer zoooo niet bij Amsterdam passen.

Valt me nog mee dat er nog niemand geroepen heeft dat die sport te blank en niet inclusief of divers genoeg is. Wat eigenlijk hetzelfde is als iemand op een nette manier voor racist uitschelden is, maar dat terzijde.

gaffelbaard | 28-02-19 | 13:58

Wapperende haren, blote buiken, korte rokjes.
Tja, wat is dan wel stoer?

Mr.Crowley | 28-02-19 | 13:45 | 2

Misschien een blote harige mannenreet.

jan huppeldepup | 28-02-19 | 16:23

@jan huppeldepup | 28-02-19 | 16:23:
U valt op mannen?

Mr.Crowley | 28-02-19 | 17:32

Met al die homosensuelen bij D66 verbaast mij zo'n uitspraak niks.

Deflatiemonster | 28-02-19 | 13:44

Voetbalclub SDZ in Amsterdam West is een financieel gezonde club. Van de helft van de jeugdleden wordt de contributie door het Jeugdfonds (=Gemeente) betaald. U kunt wel raden uit welke hoek die leden komen.

Mammeloe | 28-02-19 | 13:43

Een immer gekwetste jankstraal die zich wil ombouwen tot een chick, jankt om zwarte piet, geen keuze kan maken op welk toilet hij/zij moet pissen is natuurlijk wel stoer volgens terminaal D666!

nietmijnbaardvriend | 28-02-19 | 13:42

Als je zelf nooit cheerleader mocht zijn,.... Dan is het al gauw "niet stoer genoeg" https://c1.staticflickr.com/8/7780/18414472385_f1ef8fea43_b.jpg Echte stoere vrouwen zijn een klasse op zichzelf, die geven geen flying fuck.

kotelet | 28-02-19 | 13:40

Vrouwen die vrouwelijk zijn, en mannelijke mannen? Dat mag niet meer in het blanke westen.

Libertariër91 | 28-02-19 | 13:36

Sowieso geen subsidies naar sport, wil je sporten? Betaal het gewoon lekker zelf!

Solar666 | 28-02-19 | 13:36 | 3

Eensch !

Droogloopmat | 28-02-19 | 13:41

Doe eerst maar de subsidies voor religie opheffen... en de b3lastingvrijstelling voor religieuze huizen en haathutten.. dan zijn we al aardig op weg

Mathijs2017 | 28-02-19 | 13:48

Geen enkele subsidie meer. je betaalt je eigen hobby's maar. En tevens maak je mensen lui. Half Amsterdam hangt aan de subsidie tiet. Van mij zuurverdiende centen. Stelletje klaplopers daar en overal in nederlandje. Handen ophouden kunnen ze wel, maar iets bijdragen nooit. Walgelijke vertoning dat hele subsidie circus.

peter_topic_vreter | 28-02-19 | 13:54

Ik wil een evenement organiseren waarbij uitsluitend echte kerels welkom zijn, waar we schietoefeningen houden in de vrije natuur met M1 Garand geweren en met .44 Magnum revolvers, waar we de varkens eerst doodschieten voor we ze aan het spit reigen en boven zelfgemaakte kampvuren langzaam laten ronddraaien. 's Avonds gaan we het Wilhelmus zingen onder het genot van een flinke hoeveelheid echte Russische wodka. Kan ik hier subsidie voor krijgen?

Wladimir 1928 | 28-02-19 | 13:36 | 6

Doe je dit voor anderkleurige deelnemers dan krijg je heel snel subsidie.

Roli1234 | 28-02-19 | 14:01

Als je geen varkens maar lieve kleine lammetjes doodschiet, geen wodka maar appelsap zuipt, wordt de kans op subesiedie groter.

jan huppeldepup | 28-02-19 | 16:27

@jan huppeldepup | 28-02-19 | 16:27: Jan, het moet wel "stoer" blijven natuurlijk. Misschien voor de avond en nacht nog een bus met Oekraïnse dames laten komen voor meer diversiteit en interculturele uitwisseling. En mocht er onenigheid ontstaan tussen de kerels over de verdeling van de dames, dan wordt dit beslecht door potjes Russische roulette, maar daar een beschaafde variant van (door de handen schieten bijvoorbeeld). Ik denk dat zo'n evenement best wel leuk en leerzaam kan zijn!

Wladimir 1928 | 28-02-19 | 18:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Als de USA niet bestond, dan liepen we allemaal nog in "Volendams" kostuum, wegens innovatieangst.

HogeNood | 28-02-19 | 13:34
-weggejorist-
Grabot | 28-02-19 | 13:33 | 2

Het schijnt dat het WK dwergwerpen wél in aanmerking komt.

echt_links | 28-02-19 | 13:30

De hoeveelheid subsidie die in Amsterdam te verdelen valt is werkelijk ongelofelijk. Iets van 365 miljoen. Dat betekent dat er iedere dag een miljoen te verdelen valt. Voor cursussen hoofddoekje vouwen en dergelijke.

Osdorpertje | 28-02-19 | 13:27

Wikipedia:

"Cheerleading carries the highest rate of catastrophic injuries to girl athletes in sports"

Niet stoer? Misschien hadden zij het moeten afwijzen omdat het een hoog-risico sport is?

redanx | 28-02-19 | 13:27

Cheerleading is traditionele USA-cultuur, en in linkse kringen is het verboten dat leuk te vinden, zeker sinds hun heilige daar geen President meer is.

HD50 | 28-02-19 | 13:26

Alle subsidie is gratis geld, dat andere mensen MOETEN betalen in de vorm van belasting. Ik bepaal graag zelf waaraan ik mijn geld geef. Als iedereen dat doet vallen de flauwekul-projecten, waar niemand iets om geeft of aan heeft, vanzelf af.

Leffe Blonde | 28-02-19 | 13:26

Blanke blonde meiden, dus geen subsidie.

Space2012 | 28-02-19 | 13:26 | 1

Inmiddels in 020 wel een minderheid, dus.

Mammeloe | 28-02-19 | 13:40

Een populaire stoere variant is met zonder broekje.

vliegende knorrepot | 28-02-19 | 13:26

Dit moest fout gaan natuurlijk.
Witte lenige cis vrouwen in een sport waarin ze strakke kleding dragen terwijl ze "cheeren" voor mannen. Dit is DE nachtmerrie van links en moet dus verdwijnen.

b3n | 28-02-19 | 13:25

Ho ho, die Kukenheim heeft wel voor toneelschool gestudeerd hoor. Verder die wethouder Touria Meliani van GroenLinks in de gaten houden. Kon niks, kan niks, zelfs haar eigen raadsleden kijken met ontzetting over zoveel naïviteit en onkunde de andere kant op. Maar ik ben natuurlijk de laatste die gaat schrijven dat zij daar zit vanwege een kudt en een moelukke naam.

Mammeloe | 28-02-19 | 13:24 | 2

Natuurlijk kun je dat niet schrijven.
Want zij zit er vanwege onmiskenbare kernkwaliteiten (+verzin nog 30 bullshitbingo-woorden).
D66 is geen haar beter overigens. Met die Zwakzila Hachchi.

Gajus | 28-02-19 | 13:28

Weet je wie er ook goed was in cheerleading?

De Eierbal | 28-02-19 | 13:22 | 6

George Bush,Samual Jackson en Dwight Eisenhower en Ronald Reagan.
En daar is niks aan gelogen

miko | 28-02-19 | 13:34

Eva Braun?

robert1 | 28-02-19 | 13:40

Franklin Roosevelt

miko | 28-02-19 | 13:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Is Simone toevallig klein en dik met een kort pittig kapsel met kleuraccenten in geel, groen, paars of rood?
Dan kan ik mij voorstellen dat zij tegen cheerleaders is.

Osdorpertje | 28-02-19 | 13:21

Rapcursussen en free running zijn de bom!

steekmug | 28-02-19 | 13:20 | 1

Freerunning, altijd handig als je weg moet komen van die bejaarde waar je de tas van hebt gestolen.
Verder zijn sportsubsidies belachelijk.
Gewoon zelf betalen die onzin, al die sportblessures zijn ook weer gesubsidieerd door ons.
Ik heb nooit mensen zien sporten omdat het een vrije rit was.

miko | 28-02-19 | 13:31

Jonassen met Asha ten Broeke zou eens een internationale sport moeten worden. En vet (...) stoer, je hebt er verdoemde de spierballen van Arnold SchwarzeneggerT voor nodig!

Kapitein Stijlvol | 28-02-19 | 13:19

Dan gaan we toch weer palingtrekken in Amsterdam?

Diotima | 28-02-19 | 13:17

Dus vrouwen zijn nu ineens niet stoer meer omdat nagenoeg alleen vrouwen meedoen? Dat riekt naar sexisme.

Noltie | 28-02-19 | 13:17

Alleen kickboksen voor marokkaantjes wordt gesubsidieerd ...*doet ogen rollen, big time!*

Accident_Prone | 28-02-19 | 13:15 | 1

Niet voor alle marokkaantjes hoor.
Alleen subsidie voor diegene die hebben aangetoond hun agressiviteit en criminele neigingen niet onder controle te hebben.

2voor12 | 28-02-19 | 13:36

Kan ik verdomme weer een nieuwe hobby gaan zoeken.
Het zal kantklossen worden, op advies van de grote leider.

Croxifoxio | 28-02-19 | 13:14

D66-mensen durven gewoon nooit te zeggen waar het echt op staat. Niet stoer genoeg is eufemisme voor niet geil genoeg.

McMarx | 28-02-19 | 13:14 | 1

Alleen als het gaat om Nederland en Nederlandershaat. Dan gaan ze als een speer en uiten ze hun extremistische gedachtengoed zonder schaamte. Hier gaat het om puur populisme (ze noemen populair zelf) en het hoger waarderen van de ene menschgroep / variant noemen ze dat zelf t.. o.v. de ander. Eng volk die D666'ers.

Graaier | 28-02-19 | 13:15

Ben niet zo van de subsidies, maar als je ze kan krijgen, moet je ze pakken. Dus dames, gooi het op het nastreven van inclusiviteit om de gehele obesitese, lbghqtsvxwz gemeenschap, moslima's en andere aanverwanten aan het cheerleaden te krijgen.

NerdAlert | 28-02-19 | 13:14

Traditioneel kamelendansen is wel stoer en heeft 9 miljoen subsidie gehad.

Kaas de Vies | 28-02-19 | 13:11

Alle!! subsidies afschaffen. Scheelt ons een hoop belastinggeld en je bent eindelijk van het eindeloze gezeik af.

Mijn klomp breekt | 28-02-19 | 13:10

Misschien als er vrouwen meedoen in eem burka dat ze dan wel subsidie krijgen?

Mr.Crowley | 28-02-19 | 13:08 | 3

“Draagt onvoldoende bij aan de integratie van mensen met een migratieachtergrond”.

Muxje | 28-02-19 | 13:17

Simone Kukenheim (X66) kan een schop VanderLaan uit verwachten met dit soort prietpraat. Kennelijk is amsteldam niet divers genoeg op het gebied van cheerleading!

Cobalt bomb | 28-02-19 | 13:08

Wel stoer van Simone Kukenheim (leuke naam!); zelf zo stijf als een plank en dan oordelen dat cheerleading niet stoer genoeg zou zijn. Pfffft.

Whisper | 28-02-19 | 13:08 | 1

tis de kift.

Cobalt bomb | 28-02-19 | 13:08

“Een populaire stoere variant” van cheerleading. Wat de fuck zou dat dan moeten zijn?

Muxje | 28-02-19 | 13:07 | 2

Het kan zowel betekenen dat er reeds een populaire stoere variant bestaat alsook dat er een populaire stoere variant moet worden ontwikkeld. En in beide gevallen zegt dat nog niets of ze in aanmerking voor een tegemoetkoming zullen komen.

Promedio | 28-02-19 | 13:11

Paaldanseres in een moskee.

Jos Tiebent | 28-02-19 | 13:15

Dat komt omdat het hele team er na de wedstrijd overheen gaat.

quigg | 28-02-19 | 13:48

Gevaarlijk is niet hetzelfde als stoer.

Schoorsteenveger | 28-02-19 | 14:05

Het is wel duidelijk dat Simone Kukenheim er geen verstand van heeft.

Mr.Crowley | 28-02-19 | 13:06 | 2

Dat is dus ook dezelfde mevrouw die een muur om Amsterdam wilde bouwen indien Wilders de verkiezingen zou winnen.
Ik zou zeggen:
Doe dan!
Build that wall!

Gajus | 28-02-19 | 13:24

Aan de ene kant iedereen subsidieslurpers noemen en aan de andere kant iemand afbranden omdat ze geen subsidie wil verstrekken. Wat is het nou Geenstijl?

Wiezewalakristalix | 28-02-19 | 13:06 | 1

Hypocrisie, dat is wat het is. Als je het nou mos(lim)leading noemt staan ze vooraan om je het geld in je bek te proppen.

Cobalt bomb | 28-02-19 | 13:10

Heeft iemand Peggold al om zijn mening gevraagd?

ScumbaggusMaximus | 28-02-19 | 13:04 | 1

Neen, die is druk met luiers of met de Adviescommissie Bescherming Erfgoed.

Peter_la_Selie | 28-02-19 | 13:20

Ik vond Debby does Dallas (remake) anders een behoorlijke stoere film.

LJBrinkhorst | 28-02-19 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken