Heel Holland WOEST op sneeuwregeling NS terwijl het overduidelijk nog niet sneeuwt
Dit is ons land.
Social
En in ons land pas je de dienstregeling pas aan op het exacte moment dat de sneeuw begint te vallen ja. Dat is Nederland: agile, ad rem, lean en adaptive. Niet dat suffe gedoe van voorkomen is beter dan genezen. Nee, gewoon terug naar de kernwaarden en meerekken met de markt. Kut NS!
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Reaguursels
InloggenDe NS doet alleen deze regeling om de gunstige statistieken hoog te houden
De NS moet gewoon maar weer stoomlocomotieven inzetten...
youtu.be/EUH5qwZbUrM
Ik ben helemaal niet woest. Dit artikel is weer een voorbeeld van ouderwets Hollands rechttoe-rechtaan- gezeik waarbij totaal geen rekening wordt gehouden met de complexiteit van ons spoorwegnet. Compliment voor Geenstijl, die weer eens van een mug een olifant maakt. Moest vandaag ook met de trein. Valt er eentje uit, moet je 5 of 10 minuten wachten... is dat nou zo erg?
Je snapt het overduidelijk niet, zou het je kunnen uitleggen maar verspilde moeite. Echter ben ik de kwaadste niet zal je even op weg helpen.
Vergelijk de prijs/kwaliteit verhouding eens voor de aardigheid bij de NS, denk daarbij ook aan de klantenservice. Begint er iets te dagen?
Normaal is dat natuurlijk geen probleem, zo kom ik niet bij de Mac opdat daar de prijs/kwaliteit verhouding zeer laag ligt, ga naar de "concurrent" de plaatselijke snackbar die daarop een 9+ scoort.
Echter hoe doe ik dat in het geval van de NS?
Tja, de NS (Nationale Subsidieslurper) heeft het te druk met de handel in grond langs de spoorbaan, buitenlandse belangen en natuurlijk subsidie verbrassen. Het gaat absoluut niet om de reiziger. Buiten de spits iedere 10 minuten een lege trein laten rijden....... Gewoon omdat het kan!!!
En als de sneeuw dagenlang lag, werden alleen de hoofdwegen schoongemaakt. De binnenwegen en trottoirs werden altijd vergeten, zodat je schaatsend boodschappen, of naar het werk moest gaan,maar niet iedereen kon schaatsen.
Fietsschaamte neemt ernstige vormen aan en van Boxtel laait me een verschut, niet te krap zeg!!!
Intussen sneeuwt het ook bij ons, maar nog geen 10cm.per uur zoals in de Alpen.Wij zijn door de opwarming van de aarde al meer dan 20 jaren niet meer gewend aan zoveel sneeuw naar onze begrippen.
Wat is de invloed van een laagje sneeuw op een trein van tonnen aan staal?
En het klimaat, is dat ook de reden waarom die treinen van NS zo goor smerig en verlopen zijn?
En die nutteloze mensen van bureau Ipsos of zoiets die je kaartje willen scannen voor reizigersonderzoek waarbij geen enkele vraag aan de reiziger wordt gesteld?
De NS is een monopolist die compleet schijt heeft aan de klant.
De zakken van de directie worden wel op highspeed gevuld terwijl er even vergeten wordt nieuwe treinen te bestellen. En als ze dan wel besteld zijn blijkt het troep van de italiaanse maffia te zijn.
En dan die nieuwe sprinters die om de haverklap stil staan en airco's hebben die het geluid van een Boeing 747 maken.
Privatiseren die handel.
In het buitenland (bijvoorbeeld Rusland) hebben de treinen helemaal geen last van de sneeuw. Hier een compilatie van treinen die door dikke lagen sneeuw ploegen: youtu.be/fveIpOUgFBo
Aan de hoeveelheid sneeuw te zien, rijden er op die trajecten geen 4 treinen per uur.
Die treinen hebben allemaal sneeuwschuivers aan de voorkant (aan de achterkant heeft niet zo veel nut).
Zo kan ik het ook. De NS niet, kennelijk.
fredflange | 22-01-19 | 13:40
Zoveel sneeuw kan daar gewoon in een kwartier vallen hoor. Het is er nu even droog, tussen de buien door.
Ik snap dat het leuk is om te kankeren op de NS, maar met alle respect: "Jullie snappen er niets van!"
Vroeger reden, en in Siberië rijden, er naar verhouding een stuk minder treinen dan hier. U zult vrijwel alleen in Nederland 4 tot 6 treinen per uur in beide richtingen zien rijden. Ons spoorwegennetwerk zit dus gewoon boordevol.
Nou is het niet zo dat je een trein "even" langs de kant van het spoor zet zodat een andere trein er even langs kan. Verkijk u er alstublieft niet op dat de round-trip-tijd van sommige treinroutes in Nederland gewoon meer dan 8 uur is!
Als men dus 's ochtends gaat rijden volgens de normale dienstregeling, maar halverwege de dag moet overschakelen op de winterdienstregeling, duurt het dus MINIMAAL 8 uur voordat alles weer een beetje rijdt. In de praktijk zal het echter nog langer duren, omdat er overal in het spoorwegennetwerk treinen uit de normale dienstregeling "in de weg staan" waardoor men er net langs kan.
Tot overmaat van ramp is het ook nog eens zo dat niet alle verschillende soorten treinen zomaar aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Als men deze treinen dus weg moet slepen wordt dit een logistieke ramp die zelfs nog gevolgen kan hebben voor dienstregeling van de dag erna.
Dit alles betekent dus dat de NS eigenlijk maar 1 keer per etmaal de kans heeft om op de knop te drukken en een "calamiteitendienstregeling" in te schakelen. Dit is tussen 2 en 4 uur 's nachts.
Vannacht heeft de NS dus op de knop gedrukt onder het mom van: "Liever minder en langere treinen, dan helemaal geen dienstverlening."
Helaas weten we pas om 16:00 of dit de juiste beslissing is geweest.
Als er sneeuw ligt en de treinen dan nog steeds rijden, dan was het de juiste beslissing.
Pas als er om 16:00 geen sneeuw ligt, of als er dan geen treinen meer rijden, mag u spreken van falen bij de NS.
dank voor deze nuttige inzichten
Klopt, vroeger reden er twee treinen per uur van A naar B. Nu, met de aangepaste dienstregeling, rijden er ook twee treinen per uur.
@ Joostmochtnietsweten | 22-01-19 | 12:54
Graag gedaan.... ookal schreef ik het uit irritatie.
www.traveller.com.au/sorry-for-the-one...
Quote; Huge banks of computing power link 13 lines and nearly 300 stations (!!!) over 195 KM of track, putting one train on each line every two or three minutes at peak time.
Als je kunt uitleggen waarom Japan wel met winters weer om kan gaan en Nederlandse Spoorwegen niet, wil ik mijn kritiek heroverwegen. Maar die ambtenarensmoesjes ben ik een beetje beu.
"Nou is het niet zo dat je een trein "even" langs de kant van het spoor zet zodat een andere trein er even langs kan."
Nee, daarvoor hebben de meeste station een rangeerterrein. Of zouden dat moeten hebben, maar ja, de jaarcijfers hè. Maar waarom zou je een trein even aan de kant willen zitten????
"Als men dus 's ochtends gaat rijden volgens de normale dienstregeling, maar halverwege de dag moet overschakelen op de winterdienstregeling, duurt het dus MINIMAAL 8 uur voordat alles weer een beetje rijdt."
Je kan ook doorrijden volgens de andere regeling. 's nachts rijden er praktisch geen treinen. Of is zelfs dat te veel voor het aanpassingsvermogen van de NS?
Dus de boel ligt gelijk helemaal plat als er minder treinen gaan rijden? Wie heeft die planning in Godsnaam verzonnen? Is dat soms ook geoutsourced? Heeft men een kreupel computersoftwarepakket aangeschaft en daar alle verantwoordelijkheid op afgeschoven?
"Tot overmaat van ramp is het ook nog eens zo dat niet alle verschillende soorten treinen zomaar aan elkaar gekoppeld kunnen worden."
Wie is er verantwoordelijk voor de aankoop van die treinen, het weer of de NS?
Kijk, als wij onszelf vergelijken met China of Noord Korea, nou dan doen wij het heel goed waar vrijheid van meningsuiting betreft. Als wij ons vergelijken met Nairobi gaat onze economie als een dolle. Dus moeten we maar nergens meer over zeiken want het is altijd ergens wel erger?
@ Sans Comique | 22-01-19 | 14:17
"Als je kunt uitleggen waarom Japan wel met winters weer om kan gaan en Nederlandse Spoorwegen niet, wil ik mijn kritiek heroverwegen. Maar die ambtenarensmoesjes ben ik een beetje beu."
Simpel: U vergelijkt Tokyo (latitude 35) met Nederland (latitude 52). Tokyo ligt dus op dezelfde hoogte als Malta en Cyprus en krijgt dus nooit een vergelijkbaar pak sneeuw.
Daarnaast kan ik u uit eigen ervaring vertellen (ik kom regelmatig in dat land, daarom ook de nickname) dat de Japanse spoorwegen bij een flinke regenbui, een beetje wind, of onweer, de boel gewoon direct platleggen.
Maarja, het woord "orkaan" of "tyfoon" klinkt net wat rampzaliger en bekt gewoon wat lekkerder dan "herfststorm". De omstandigheden zijn echter wel vergelijkbaar.
Overigens rijden de treinen daar, als ze rijden, inderdaad stipt op tijd, maar onderschat alstublieft de propagandawaarde daarvan voor de Japanse overheid niet. Daarnaast heeft de Japanse overheid krankzinnig veel Melkert-banen geregeld waardoor dit allemaal mogelijk is. Om nog maar te zwijgen over de gierende staatsschuld van 236% van het GDP. Ter vergelijking: Griekenland heeft "maar" 181% van het GDP en wij hebben slechts 56%-57% uitstaan. Als ik mag lenen op Japanse niveau's kan ik ook Bullet-trains aanleggen en de treinen perfect op tijd laten rijden. Zie voor onderbouwing: en.wikipedia.org/wiki/List_of_countri...
Tevens rijden er buiten de Japanse steden en buiten de toeristische gebieden vaak ook maar 8 treinen per dag!
Niet bepaald het Nederlandse "service-level". Net zoals die trans-siberische spoorlijn met maar 2 of 3 treinen per dag per reisrichting.
Verder kan ik uw bericht, waaruit duidelijk een gebrek aan inzicht, informatie en coherente zinnen blijkt, niet serieus nemen en derhalve zal ik ook niet verder meer reageren.
Desondanks wil ik u toch vertellen dat:
1) Het niet zo gemakkelijk is als u denkt dat het is.
2) Treinen voortdurend worden aangekocht en uitgefaseerd.
3) Het hele rijtuigenbestand te groot en duur is om in één keer te vervangen.
4) U te maken heeft met Europese standaarden en dus over grenzen heen moet werken met landen met andere systemen.
5) Dat het echt geen marketing of ambtenarenpraatjes zijn.
6) Dat ons spoorwegennetwerk kwalitatief alleen te vergelijken is met dat van Zwitserland, maar dat het wel veel fijnmaziger is en dat er bijna 4 keer zoveel treinen rijden bij ons.
Moet je niet juist méér treinen laten rijden om het spoor vrij van sneeuw te houden?
Heeft het zin om met een emmertje water naar de zee te dragen?
Uw opmerking is overigens niet helemaal ongegrond:
Stel dat elke trein standaard een sneeuwschuiver zou hebben, dan zou het wellicht zo kunnen werken.
Helaas heeft niet iedere trein een sneeuwschuiver, zou het zelfs met sneeuwschuivers niet lukken om meer dan 2 treinen per uur te laten rijden en zolang de sneeuw nog valt, ookal is het maar met 3 mm per uur, blijft het water naar de zee dragen.
Gewoon de hele dienstregeling schrappen is ook een probaat middel tegen vertragingen.
Nederland is een MIETJE...
Fake snow
De NS is als het klimaatakkoord: Allemaal voorzorgsmaatregelen voor iets wat niet waarschijnlijk ontzettend meevalt.
Wanneer de NS en bijvoorbeeld ook Schiphol pas maatregelen gaan nemen op het moment dat het echt gaat sneeuwen, is men te laat. Met name logistieke aanpassingen moet je volgens mij ruim van te voren nemen. Dat iedereen al schrikt van een beetje sneeuw is een andere discussie, maar wanneer er chaos ontstaat, begint iedereen ook te zeiken. Is de Randstad al ondergesneeuwd? Sterkte daar. Hier in Enschede schijnt de zon volop en is het prachtig weer.
1) Dat de NS zich voorbereidt op eventuele sneeuw is bedrijfsmatig wel zo verstandig. (Analoog: Alles aan boord zeevasten wanneer het schip nog binnen ligt. Wel zo verstandig). En de NS had er toch voor gewaarschuwd?
2) Je zou zeggen bij al die opmerkingen over de combinatie sneeuw en NS dat de opwarming van het klimaat juist gunstig is omdat men hier dan zal worden bevrijdt van alle sneeuw ellende die men ervaart. Wat willen die mensen waaronder vast vele D66 en GL stemmers nu; meer of minder klimaatopwarming, minder of meer sneeuw?
3) Als men meer sneeuw wenst, of te wel weer de winters van 30 jaar geleden (voor hun kinderen en kleinkinderen, toch?) en volgens hun haalbaar, dan zal men er ook aan moeten wennen dat er niet elke 10 minuten een trein zal rijden. Dat doen ze ook niet in Zweden, Noorwegen, Finland, Zwitserland, enz.enz.
Sneeuw! Sneeuw?? Waar valt er sneeuw? Hier dichtbij de oostgrens is nog steeds geen sneeuwvlokje gevallen, de zon schijnt nog steeds tussen de wolken door. Een prachtige verstilde winterdag met lichte vorst tot dusverre. dat was vroeger wel anders, best wel leuk dat ik ook de winter van 1979 heb meegemaakt. www.youtube.com/watch?v=EyJIm4MrHkc
Vandaag was het wéér -40 in Siberië en wéér is de trein uit het 8.500 km verre Moskou gewoon wéér op tijd in Jakoetsk aangekomen.
Er rijdt er wellicht één per dag. En -40 is juist ideaal. Het sneeuwd dan niet. Het is alleen maar koud.
forecastle.... sneeuwd oww....
forecastle | 22-01-19 | 11:47
Maar het sneeuw dat er ligt (en dat ligt er, kijk maar naar de vids op youtube) is wel kneiterhard, niet van dat slush puppy spul dat wij hebben.
Let op de vrachttreinen van die grote bedrijven die geen belasting betalen rijden vannacht wel.
Is de schuld van Trump.
Ligt het aan mij of zijn al die zijkstralen allemaal no-knows? Niemand denkt een halte verder. Namelijk; dat reizen (treinen/vliegtuigen) afgelast zijn omdat de gevolgen van de komende weersomstandigheden ingecalculeerd zijn.
Wellicht valt er nú nog geen sneeuw, maar straks wél als je in de lucht/op het spoor zit.
Wat een hypopseudoreactie.
Het ligt aan jou. 1) waarom zouden er minder treinen moeten rijden wanneer er een beetje stuifsneeuw dwarrelt, en 2) zelfs als daar een goede reden voor is, hoe moeilijk is het om te zeggen; tussen nu en een kwartier (maak er een half uur van) rijdt er even niets en dan gaan we vrolijk verder volgens origineel schema? Nee, de hele dag door is er vertraging en opstopping en allemaal NS mensen die het niet meer zien zitten. Het software pakket voor dienstregelingen is zeker van dezelfde fabrikant betrokken als de falende treinstellen? Goedkoop is duurkoop, een oude Hollandse wijsheid die vergeten is.
Het ligt aan jou. 1) waarom zouden er minder treinen moeten rijden wanneer er een beetje stuifsneeuw dwarrelt, en 2) zelfs als daar een goede reden voor is, hoe moeilijk is het om te zeggen; tussen nu en een kwartier (maak er een half uur van) rijdt er even niets en dan gaan we vrolijk verder volgens origineel schema? Nee, de hele dag door is er vertraging en opstopping en allemaal NS mensen die het niet meer zien zitten. Het software pakket voor dienstregelingen is zeker van dezelfde fabrikant betrokken als de falende treinstellen? Goedkoop is duurkoop, een oude Hollandse wijsheid die vergeten is.
Om 11:00 begon het in Utrecht licht te sneeuwen. Benieuwd of er nog meer treinen geschrapt gaan worden.
Bah 'aanpassing'.
Weer zo'n 1984-bullshitterm omdat een paarse broek 'verstoring' of 'vertraging' heeft verboden.
Ik durf te wedden dat ze al aan het vergaderen zijn over sneeuwvlokjes toeslag.
Het weer nog steeds niet accuraat kunnen voorspellen maar wel een ,,klimaatakkoord,, sluiten over een periode van 30 tot 50 jaar!
Want de voorspellingen van deskundigen laten zien bla bla enz .
Graaigedrag in het kwadraat heel de klimaat hysterie, om met sargentini te spreken, is allemaal hysterie!!
De spijker op den kop.
Arriva heeft ook treinen hoor
En nog beter nieuws: die rijden wel!
En het sneeuwt inmiddels hier in Amsterdam. NS, KLM, Schiphol en de MSM..."Go berserk!"
Kunnen we niet een roze diesellocomotief met een enorme sneeuwschuiver crowdfunden om de boel te trekken?
Er is maar 1 reden waarom de NS-directie dit doet: ze vangen hun bonus o.b.v. het percentage treinen dat op tijd rijdt.
Een schoolvoorbeeld van de perverse prikkel.
Elk excuus minder treinen te laten rijden is goed, want weer of geen weer: minder treinen = is minder vertragingen a.g.v. een storing.
En toch, en toch, wij zijn toch echt afstammelingen van de Watergeuzen, van Willem Barentz en zijn mannen, van de Hollanders die de Theems op voeren en de Engelse vloot vernietigden, van de mannen die besloten in wedstrijdverband een schaatstocht langs elf Friesche steden te gaan rijden. Waar is het mis gegaan?
jij kk megool, ies rasies! pvedeah heb gezegd wij blijf mochten! ies goe!
wa mij oetkering!
Toen vrouwen stemrecht kregen.
reagluurder010 | 22-01-19 | 10:36
le smile ;)
Ja, en voor elke held waar jij en ik van afstammen zijn er 10 graaiers, 20 wappies, 30 jankies, 40 azijnpissers en 50 wegkijkers.
Diotima | 22-01-19 | 10:41
Klopt. En die klopten wij in het verleden, alsubegrijptwatikbedoel.
Een praatje was genoeg, daarna werden deze personen tot het stof der aarde verdoemd.
Maar ja, dat kan allemaal niet meer want zus en de mensenrechtenzo
@kop kaaz
Ik bedoel juist dat gewone mensen hoofdzakelijk van díé mensen afstammen en niet de helden.
Diotima | 22-01-19 | 11:22
Inderdaad. Weinig mensen heten nog maar van Boetzelaar, van Heemskerck of van Wassenaer Obdam
In de alpenlanden is de afgelopen weken 3 meter sneeuw gevallen. Er viel nog geen bus of trein uit.
Daar heeft u een punt, oude blaaskaak. Het sneeuwt veel harder in en rondom de alpen in de winter maar geen trein die er minder om rijd.
Nu mag u weer kapotvallen, trouwens.
Onzin er was zeer veel trein uitval in alle landen, af en toe complete chaos.
www.n-tv.de/panorama/Schneefall-behin...
In de Alpenlanden zijn treinkaartjes duur en is er ook treinuitval.
Diotima | 22-01-19 | 10:42
Het OV in NL is een van de duurste. Maar nog steeds geen service.
Hier zijn treinkaartjes onevenredig duur.
Puur bedrijfs-economisch. Reken uit je winst, al die reeds geincasseerde OV abbo premies maar dan voor de de helft van je treinen geen stroom, geen personeel, geen slijtage.
Dit land is politiek en maatschappelijk doodziek!.
nou hier ligt al 1 cm hoor!
ik hoop dat je gehamsterd hebt? sterke toegewenst, hou ramen en deuren dicht en raak vooral niet in paniek!!
U hebt hopelijk een noodpakket in huis,
Sterkte! Pas maar op dat je warmtepomp niet insneeuwt!
Nu lijkt het op een echte sneeuwval. Naar Hollandse begrippen dan.
Zag gisteren een docu over treinverkeer in Alaska. 30cm sneeuw, je zag het spoor niet meer. Hadden ze een of andere sneeuwschuiver/vrachtwagen aan de voorkant met treinwieltjes uitgerust, die liep dus op de rails, de dubbele achterwielen vielen net over de rails. Karren maar.
Shhht, laat ze nou met rust voordat ze in oplossingen gaan denken!
Dat was een Trumptrein, bij de weg.
@Wekkertje | 22-01-19 | 10:06 Vergelijkingen met Rusland of Alaska slaan nergens op. Vergelijk met Zuid-Duitsland Oostenrijk en dan zie je itt wat velen denken de treinen op veel 'strecken' ' eingestellt' waren, dus gestopt ivm de sneeuwval. Iedereen kletst maar wat raak.
Ja maar daar ligt dan ook wel een halve meter sneeuw zwizalletje. Hier nog geen vlokje.
Komen ze daar ook om de tien minuten langs om je van het station op te pikken?
Ik meld me ook altijd ziek voor een griepje dat ik voel aankomen over 6 maanden. Geheel begrijpelijk van de NS.
Haha, mooi.
NS bestaat uit een stelletje onbenullen:
www.youtube.com/watch?v=hIOb-bAUZsA
Fokking paupers. Koop een auto die gaat altijd.
totdat je in de file staat ;)
Houdt iemand er rekening mee dat er ook takke tyfus veel meer treinen rijden dan vroeger en dat daarmee het een kaartenhuis is geworden?
Dat speelt alleen als treinen niet meer ZOUDEN kunnen rijden. Hier gooien ze al met 3 vlokjes de handdoek in de ring.
Ga maar eens wat t-shirts laten bedrukken en op Marktplaats plempen: 'I was there when the snow (didn't) fell!' Episch!
Word een hit ouwe
Je bedoelt: ‘I was here when the snow didn’t fall’
L
Hier (Rotterdam) heel fijne bijna niet te zien heel lichte sneeuwval.
Over 3 dagen licht er in dit tempo wel een centimeter of 5 sneeuw.
Krijgt de NS te maken met totale stilstand.
Hier, halverwege de nh kust ook. Bijna niet te zien met het blote oog.
In de Drechtsteden ligt nu 0,2 cm sneeuw. Ik heb straks een zakelijke afspraak ook in de Drechtsteden maar natuurlijk afgebeld. Is gewoon niet verantwoord om de weg op te gaan met dit noodweer.
NS is prima, sporen zijn heel complex hier, dat prorail veel verprutst is niet hun schuld
Bij de NS vallen de blaadjes al vroeg. Nog geen blad aan de bomen te bespeuren maar men heeft er al last van.
Hoe zit het eigenlijk met de vierkante wielen?
Nu omgeslagen in sneeuwregen. Vreemd verschijnsel.
@Muuke
Zijn inmiddels driehoeken.
En nu valt het omhoog.
In de jaren zeventig en tachtig ging ik juist met de trein bij sneeuwsituaties en liet de auto staan, omdat je wist dat die zich er hoe dan ook door heen zouden ploegen zonder 'aangepaste' dienstregeling. Stelletje fucking losers van nu, en stompzinnige Twitter watjes.
Inderdaad. Zelfde hier! En die oude diesels reden. Niks aangepaste nonsens. ja het was koud 's ochtends op het perron en de coupé moest nog opwarmen maar ze reden op tijd. En er reden net zoveel treinen als nu.
Krijgt GS betaald door die googlespamhoeren?
Selectief wordt er meteen gejorist maar dat mag blijkbaar de panelen volplempselen.
Je zou het bijna gaan denken zeg. Was ik nog niet op gekomen
Je bedoelt dat jij nogal eens gejorist wordt. Misschien de huisregels eens goed doorlezen?
kuifje-in-de-eu
Altijd grappig om weer eens een kleine lege tegel met als enige tekst unblock van u te mogen aanschouwen. Dat vage zwitsalicoontje erbij is extra adorable!
Heerlijk
Theo Reet | 22-01-19 | 09:52
Right?
@kop kaaz en Kuifje.
Gentlemen please! Niet nodig dit.
Basil Fawlty | 22-01-19 | 10:38
Wat was er zo erg allemaal dan, waarde?
Ja NS was altijd al slecht. Als er drie vlokjes vallen is er een probleem. Ook bij blaadjes op de rails. Maar bekijk Oostenrijkse en Zwitserse treinregelingen eens, altijd een trein (op tijd) ook met drie meter sneeuw. Heeft het hier te maken met de leiding? (D66 lul). Wellicht. Maar ook met het verkeerde spanningsnet. Hebben ze nooit aangepast. De maximale capaciteit van het spoor is altijd 50% lager dan in onze omringende landen.
Laat dan eens zien die dienstregeling. Nederland heeft een veel dichter net, en treinen rijden veel en veel vaker, dus lijkt me onzin wat je zegt.
Nee hoor in de Alpen rijden de treinen altijd ondanks sneeuw. IN Duitsland ook en het Duitse net is veel dichter dan NLse. Overigens het Nederlandse net is helemaal geen dicht net. 1 klein lijntje van Amsterdam naar Den Haag.
Kletspraat dus meneer AMX pri.
Maar wat kost een treinkaartje daar? En dan bedoel ik niet wat de reiziger betaalt, maar wat het echt kost?
NS kan het niet helpen. hadden geen tijd zich voor te bereiden op de winter. waren allemaal druk bezig met genderneutraal praten.
Ik zeg het altijd maar weer ( zie mishandeling door groep hyena's Rotterdam) en ook hier zelfde principe : Nederland weekdierenland.
Blij dat ik op de fiets kan, maar idioot is het in ieder geval zeker.
Meer ruimte op het spoor, want een fucking bullshit als er nog niks gebeurt
Begrijp ik het goed.. jij rijdt met de fiets op het spoor?
Is veiliger als op de weg. Er rijden toch geen treinen.
Als er minder treinen rijden, vallen er minder treinen uit en is het dus sneller opgelost. Snap dat dan. Well played NS.
Weten jullie wie de passagiers ook als sardientjes in de wagons stopten?
Houd de wagon wel warm als het buiten zo koud is.
Eierbal-is-fijn | 22-01-19 | 09:33
lol...... altijd heerlijk, uw tegels.
Eierbal-is-fijn in de jaren 40 van de vorige eeuw was dat ook de ns
Ik ga maar eens solliciteren bij de NOS voor een baan als weerman. Ik heb het ook altijd fout.
Bekijk het zo; als er -eventueel- sneeuw valt en er komen treinen te laat of er vallen treinen uit dan kost dat de directie van de NS zijn bonus. Dus schrap je de halve dienstregeling, loopt je bonus ook geen gevaar onder het motto "fuck de forens, die zijn van ons afhankelijk en niet andersom !"
geenstijl: altijd wat te zeiken.
Dat is toch een beetje de definitie van deze website...?
Waar moeten we anders zeiken? Nou nou? Zeg dan.
Hier sneeuwt het inmiddels lekker.
Sterkte met de terugreis OV-jankeballers!
Ik liep net over het Lange Voorhout, en daar waren nog geen sneeuwvlokjes te bekennen.
Komt vanaf zee, geef het 10 minuten en sneeuwpret ook daar.
In Rusland rijden treinen 6 dagen achter elkaar door de sneeuw en zijn op elk station fucking op tijd.
Niet te vergelijken, als je een keer per dag een trein met sneeuwschuiver er voor laat rijden,
In Rusland bestaat het beroep wisselwachter nog, dat is best nuttig onder zulke omstandigheden.
en daarom is het beter dat de aarde nog een beetje opwarmt, geen sneeuw meer straks met als gevolg een geweldig ov........
.... krijgen we die ook weer... zodra het even koud is komen de klimaatontkenners uit de kast
@michael03, hoe werkt dat, klimaatontkennen? Nee, er is geen klimaat, ik weet het zeker!
Ik heb t altijd gezegd: een goeie kaag asfalt over dat spoor en lekker als weg gebruiken, je komt overal zo t centrum in. Streekbussen daarop laten rijden, die gaan niet stuk. Die treinen moeten gewoon weg.
Random_roadkill nomineren voor een lintje svp
Beste GeenStijl,
Jammer dat je het zo ervaart. We doen ons best en echt, dit is het beste wat we kunnen.
Dit heeft niets met sneeuw te maken maar alles met het prestatie contract met de overheid. De uitval van treinen door de aangepaste dienstregeling telt niet mee als uitval.
Dit is inderdaad de hele simpele waarheid. En de overheid accepteert dit ook want sjah, die hebben toch dikke auto MET chauffeur dus nergens last van.
En dat zou dus wel moeten om dit soort waanzin tegen te gaan.
Denk overigens ook dat het een mooi kapstokje is om kosten te besparen.
Helft minder treinen = serieus minder kosten...
Ik begrijp niet waarom u er zo negatief en vervelend over doet. Laten we blij zijn met elkaar. Laten we zeggen: 'Nederland kan het weer!', die VOC-mentaliteit. Over grenzen heen kijken! Dynamiek! Toch?”
Ik zei het in augustus al: regen in september geeft sneeuw in december. Oh wacht...
In Nederland rollen de eindverantwoordelijken, voor wat dan ook, gewoon graag en snel op hun rug om hun buik te laten zien. Ze hebben zich al massaal overgegeven voordat er nog maar één schot is gelost.
Dat noemt zich dan "topbestuurders".
Als je niet eens een trein kan besturen als er 3-5 centimeter sneeuw verwácht wordt, dan mag je een dikke vette X bij het hokje 'ongeschikt' zetten.
Maar deze mensen blijven in functie en toucheren giga salarissen voor niets meer dan een permanente staat van overgave aan alles wat ook maar een klein beetje tegen zou kunnen gaan zitten. Slapjanussen krijg je vanzelf als het geld zo makkelijk komt en er nooit een tegenprestatie wordt verwacht voor al dat gemeenschapsgeld. Alsof je in een communistische staat leeft. Met een enorme kliek goudhaantjes die met hun vraatzuchtige snaveltjes de trog leegvreten maar als het erop aan komt hun handen in de lucht steken en vooral goed zijn in het roepen van "mijn naam is haas".
Maar is dit ook niet het gevolg van onze eigen claimcultuur? Met andere woorde: als ze volle bak zouden rijden vandaag en er valt wat uit, dat we met zijn allen weer handjes ophoudend in de rij staan? Neem de luchtvaart. Met de komst van euclaim en al dat soort andere claimpartijen die als paddenstoelen de grond uitschieten doen airlines tegenwoordig ook al een stuk eerder de aftocht blazen..... en geef ze eens ongelijk.
Dat komt omdat een trein die helemaal niet rijd daar niet onder valt. Dat is dé uitweg voor NS om bij elke misschien komende scheet meteen de hele boel plat te leggen. Dat moet gewoon anders, ook een boete op een trein die ze bij voorbaat al laten staan.
@Behangdelul
Wij hebben geen claimcultuur. Als dat het geval zou zijn dan zou menigeen naar de rechter gaan en 10 miljoen eisen. En als dat 1 keer zou worden toegekend dan zou de NS wel zorgen dat ze op tijd rijden en geen fouten meer maken.
Soms is een claimcultuur niet slecht zeker tov de overheid.
Vooruitlopen op zijn zulke maatregels al een storing op zichzelf tog?
De sneeuw is het gevolg van de klimaatcrisis!
U zult boeten, leve het kartel!
Het schijnt dat Marie-Antoinette ooit heeft gezegd: "Nou dan gaan ze toch met de trein?" En we weten allemaal wat er daarna is gebeurd. #GeleHesjes
Volgens mij ben je in de war met Carla Bruni.
Iedereen is een racist omdat men witte sneeuw niet wilt erkennen!
U bent allemaal de wegkijker met uw priviliges!
Als de NS helemaal geen treinen inzet hebben ze maximale ruimte op het spoor. Wereldoplossing! #manmanman
Ik zie het probleem niet. Dan ga je toch gewoon morgen?
(ik zit in Arizona te reaguren, ik doe gewoon mee met die NL kramp)
Maar ssshhhh.
Ach gut ja waarom ook niet : yellow trains #bad!
Grappig, daar waar de regering wil dat we massaal uit de auto stappen en wegens het milieu het openbaar gaan kiezen, haakt het openbaar vervoer, in casu de spoorwegen, af:
- zomers als het warm is kunnen ze niet rijden omdat de wissels door de hitte zijn uitgezet;
- in de herfst kunnen ze niet rijden omdat de blaadjes vallen;
- in de winter kunnen ze niet rijden omdat het gaat sneeuwen;
- in de winter kunnen ze niet rijden omdat de wissels zijn vastgevroren;
Enz, enz.
Vele reizigers moeten maar zien hoe zij zich verplaatsen en als ze stranden wordt er ergens in de hal van een station een noodhospitaal ingericht waar ze de nacht mogen doorbrengen.
In Afrika snap ik het vorenstaande, maar in een van de meest welvarende en technologisch onwikkelde landen ter wereld niet, uiteraard.
Het is en blijft bedroevend!!!!!!
@Albert5000
Inderdaad. Die lullige legergroene bedjes die dan weer tevoorschijn worden getoverd. Je zult toch maar op oa. Utrecht CS staan en daar in de kou moeten zitten. Alle cafes zijn al dicht want "Wij werken maar van 9 tot 5, sorry mijnheer/mevrouw." Taxi's rekenen 4 keer tarief en geen bussen beschikbaar. Welkom in Nederland forenzenland.
NS logica, als je minder treinen inzet valt er ook straks minder uit.
Waar hebben we het over, paar cm sneeuw, die wel/niet gaat vallen.
Als dat al genoeg is om je netwerk plat te leggen zou ik maar eens wat geld aan onderhoud uitgeven. Maar ja dan gaat NS weer naar ProRail wijzen, hun schuld!
Wat een vooruitgang de verzelfstandiging van openbaar vervoer, met 2 bedrijven die monopolie op het spoor hebben.
Cheese-eating surrender monkeys!
leuker kunnen we het niet maken , wel duurder.
Ach, ergens snap ik het wel. Als we met de dreiging van de aanstaande blizzard minder auto's op de wegen toelaten, voorkomen we daarmee files, aanrijdingen en andere ongemakken. Ook als we dat zonder de dreiging van slecht weer zouden doen krijg je minder ongemak op de wegen. Maar ik heb makkelijk praten als thuiswerker.
U harkt ook 20.000 euro per maand binnen door bij google te werken??
Juist meer treinen laten rijden, krijgt deze monster sneeuwval van 1 cm geen kans om zijn "kouwe klauwen" in de rails te slaan!
#omdenken
Reis vaak in Scandinavië met de trein en ‘verbaas’ me altijd hoe schoon de treinen zijn, hoe vriendelijk het personeel en hoe efficient en op tijd het spoorbedrijf werkt.
Kom je in NL dan tref je als ‘trein’ een gore kuttbende aan, waarbij je geluk hebt als je op een reis waar 2uur voor staat 15minuten vertraging hebt ipv de gebruikelijke 45. Plus elk jaar 10% duurder. Wat een oplichters.
Buiten dat het achterlijk duur is vind ik de treinen in Nederland op zich wel ok. Ook rijden er volgens mij echt idioot veel treinen over het spoor en snap ik dat je ruimte wilt creeeren om verstoppingen te voorkomen bij sneeuw. Dan staat namelijk in 1x alles vast en ben je veel verder van huis.
Als in Italië een trein redelijk op tijd komt betekent het gewoon dat hij 24 uur vertraging heeft.
2voor12 | 22-01-19 | 09:17
Italiaanse sneltreinen staan ook bepaald niet bekend om hun betrouwbaarheid. (fyra)
FS of Ferrovia dello Stato (mooie naam) heb ik prima ervaringen mee. Ook hun hoge senlheidstrein. Rijdt op tijd en om de 15 minuten rondom de grote steden zelfs als het bloedheet is hebben ze geen last van uitzettende wissels en andere nonsens. In Noord Italie rijden ze in de winter ook volgens schema en ook met sneeuw. Onze NS is gewoon slecht en te duur. Heeft te maken met de "overhead" maw de managementkosten, onkunde en inefficiency. Zelfde probleem met de zorg.
Het zal wel zodanig hard gaan sneeuwen dat ik de vlokken kan tellen. Het is pas echt mooi als die boom verderop omvalt door de sneeuwlast. Op het spoor natuurlijk.
Verd......, mijn koffie
Meer ruimte op het spoor zodat er bij storing sneller kan worden ingegrepen?
Kan iemand dat uitleggen?
In plaats van 4 keer per uur rijden we nu 2 keer per uur en daarmee zijn we sneller ter plaatste als er wissel bevroren is?
Of staat al dat materiaal wat nu niet rijdt met machines en al klaar op een zijspoor om direct de dienst over te nemen bij treinuitval?
Als er ergens vertraging ontstaat, zit er niet gelijk een trein achter met ook vertraging wat dan een soort sneeuwbaleffect geeft, waarna alles vastloopt en random treinen uit de regeling gehaald moeten worden.
Het is anders wel retekoud buiten. En die kutmetro 51 rijdt weer is niet. Op station Zuid donderen de mensen zowat op het spoor van de drukte.
Gaat weer lekker met het GVB vanochtend. en.gvb.nl/ Pfff.
Het is altijd wat met die NS.
In de herfst bladeren,winter sneeuw en bevroren wissels en in de zomer zet de rails uit door de warmte.
Ik mis alleen het excuus nog voor de lente…….. iemand?
Basil Fawlty | 22-01-19 | 09:23
Dat zal er 1 kunnen zijn ja:-)
Ik heb wel eens gehoord dat er in de lente meer zelfmoord gevallen zijn.
Misschien is dat een excuus?
In de lente zijn er veel feestdagen.
Dan blijven er werkdagen over maar dan is het goed weer. De NS schurkt tegen ambtenarenapparaat aan dus die ook daar pakken ze dan verlof. "Materieeltekort" wordt er dan maar van gemaakt.
NS staat voor Niet Sneeuwen! Niet Sneeuwen!
Beste KlaagHaag, alleen honden hebben een baas. Als jouw leidinggevende het niet snapt is hij ongeschikt.
Dat krijg je natuurlijk met de huidige boeteregeling op vertragingen. Daar hebben ze - expres natuurlijk - een achterdeur ingebouwd dat als een trein helemaal niet rijd hij ook niet te laat kan zijn.
En de reizigers zijn maar kutvolk waar je geen rekening mee moet houden.
Dat er überhaupt nog treinen rijden is goed beschouwd een wonder.
Privatisering> Marktwerking alles wordt goedkoper en slimmer (J.P Bakkellende)
Spoorwegen kapot, zorg kapot, energievoorziening alsmede huren over de kop.. Wie zag dit nou aankomen? De *kuch* hooggeleerden in den Haag, of toch de meer praktijk opgeleiden?
Een blinde zag dit inderdaad nog aan komen...
NS is alleen in naam dus qua bedrijfsvorm prive. Een NV. Belastingtechnisch, om ons te naaien, handig. Maar de staat is 100% eigenaar. Maw gewoon overheid. Mijn schoonzus heeft er gewerkt op het hoofdkantoor en de mentaliteit en mensen zijn gewoon ambtenaren. Ze was blij toen ze er weg was. Nog nooit had ze zo'n stroperig bedrijf meegemaakt. Mensen waren arrogant en hadden nul besef hoe ze een bedrijf moesten leiden. De Belastingbetaler tikte wel af was de mentaliteit.
Privatisering heeft goed uitgepakt voor die kleine spoorlijntjes buiten de Randstad.
Als je vluchten of treinritten annuleert, voorkom je vertraging en daarmee kosten door claims. Dan haal je de eisen die aan punctualiteit worden gesteld en mag het bestuur zichzelf een bonus toekennen.
Die reizigers interessseert ze helemaal niets.
Dit dus. De bonus is een perverse prikkel, daarnaast is ook de directie van de NS niets meer dan veredelde ambtenarij. Dus er zou helemaal geen sprake moeten zijn van bonussen.
Ook zo'n winterreisklassieker. Heeft de KLM al vluchten geschrapt voor vanmiddag hopend dat mensen hun centjes niet terugvragen en als ze het al proberen een tergend lange procedure en beroept men zich op overmacht?
Maar t goede nieuws is dat voor een dinsdag de weg bijzonder rustig is!
Er is ook "meer ruimte op het spoor" lees ik. Geweldig toch.
Beduidend minder ruimte voor de reiziger in de treinen die wél rijden, echter.
Dan zal er straks als de sneeuw valt ook geen file staan, omdat iedereen er op is voorbereid en heel NL goed in de sneeuw kan rijden.... Sarcasme in de morgen, ik ben wakker.
Mensen die nog steeds de indruk hebben dat het sneeuwvrij maken van overvol Nederland pas gebeurt als de ambtenaar uit z'n bed komt en een wit pak ziet buiten leven nog in de jaren '50.
Het is veel te druk en niemand kan nog een beetje fatsoenlijk autorijden, om meer dan een halve centimeter sneeuw toe te staan op de wegen. Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die zeiken als er volgens hun niet genoeg strooizout over de weg gegooid is.
Maar de NS dan: dat zijn ook een stel idioten. Die zoeken nu lekker een excuus om de hele dienstregeling dicht te gooien: zo, als de trein niet rijdt kan 'ie ook geen vertraging hebben, lekker voor de statistieken.
De NS is werkelijk een vreselijke bende voor kansloze idioten. Ik ga sinds ik werk 1 of 2 keer per jaar met de trein, en elke keer verbaas ik me weer hoe kut het is en hoe duur het is.
Het KNMI ook maar even op de vingers tikken wat betreft die belachelijke waarschuwingscodes!
Niet om lullig te doen, maar dat NS dit zo doet is een rechtstreeks gevolg van de reacties vanuit reizigers en publiek de afgelopen jaren.
Valt er sneeuw (of iets anders, zoals regen of bladeren) en loopt er ook maar iets niet helemaal volgens dienstregeling, wordt er moord en brand geschreeuwd dat NS niet voorbereid was op de weersomstandigheden. Dan worden ze op de vingers getikt, worden er 'lessen geleerd', krijgen ze boetes omdat x percentage van de treinen niet op tijd reed enzovoorts. Dus is NS de keer/keren daarop beter voorbereid en denkt men 'dan kunnen we beter vantevoren al treinen schrappen, dan tellen die niet op bij onze "foutmarge" e van treinen die niet op tijd waren'. En dan krijg je dit dus.
Er is een hoop mis met de NS, maar dit soort overtrokken reacties vanuit het publiek veroorzaakt precies datgene wat men uiteindelijk niet wil.
yup
Dat ze minder treinen inzetten kan ik misschien eventueel nog begrijpen, omdat dat meer ruimte geeft qua opstopping van de volgende trein die daarbij langs moet... Maar waarom óók kortere treinen?
Of er nou 1 trein met 2 wagons stil staat of 1 trein met 4 wagons maakt natuurlijk geen flikker uit.
Het is hier echt Zwetserland. Veel praten en weinig bereiken.
Misschien kunnen we het ook even omdraaien en niet afhankelijk zijn van een ander? Zodra er een trein uitvalt direct klagen en je gedragen als een baby aan het infuus? Grow a pair, fuckers!
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde lui die op feestjes en partijen lekker semi-interessant staan te doen dat ze "Zo lekker eerste klas in de trein zitten" en "geen files, lekker koffie, krantje etc"
Hallo, wij kunnen het klimaat dicteren wat het moet doen! Dan kunnen wij ook wel een beetje sneeuwval omleiden en dat hebben ze natuurlijk vannacht gedaan. Is allemaal in de Noordzee gevallen, ga maar kijken.
Dat ze daar niet gestrooid hebben dan.
10, 80 voor een treinritje van iets langer dan een uur.. En dan nog moeten wachten ook..
Wat dacht je, dat de trein op jou ging wachten?
Sneeuw, blaadjes of een zuchtje wind is de natte droom van elke ondergewaardeerde NS manager.
Weken vergaderen over wat er mogelijk dan wel niet kan gebeuren.
En dan het moment dat je als nietsbetekende manager de knoop moet doorhakken of je doorgaat met je plannetjes.
Het gevoel van macht moet naar verluid overweldigend zijn.
Op zich prima idee om wat voorzorgsmaatregelen te treffen. Maar waar de NS wel volkomen 300% kut is, is dat je nu overal veel langer staat te wachten (ok, logisch gevolg van op zich geen gekke maatregelen) maar de NS wel overal de verwarmde wachtruimtes heeft gesloten.
Blauwbekken zul je.
Het is goed dat er opwarming is in Nederland.
De NS wordt helemaal panisch bij de gedachte dat er een beetje sneeuw gaat vallen.
Laten we hopen dat de opwarming verder door gaat--> een beetje meer CO-2 uitstoot kan geen kwaad.
Het is goed voor bomen en planten, zij hebben CO-2 nodig... hetgeen ze omzetten in zuurstof voor mens en dier.
Precies. Daarom heeft elk aquarium met planten een flinke stoot CO2 nodig.
Effe de bellenteller controleren.
Wacht even, even roeren in mijn bakje clichés. Hmmm, ah ja. "In Zweden hebben ze nóóit problemen met de sneeuw!"
Je kunt Zweden niet vergelijken met Nederland.
Wij hebben 17,5 miljoen inwoners in een klein land--> hier rijden om de tien minuten treinen over het spoor.
Bij vorst en sneeuw moet dit met de helft verlaagd worden.
NS is gewoon een kudt bedrijf........ Punt!
Wat ik veel verontrustender vind is dit bericht:
Het kabinet moet de uitstoot van CO2
na de 'Urgenda-zaak' mogelijk met 9
megaton meer terugbrengen.De kans is
daarom groot dat er op korte termijn
nog eens extra ingrijpende maatregelen
komen om het probleem aan te pakken,
zeggen Haagse bronnen tegen de NOS.
In de coalitie wordt gedacht aan het
sluiten van kolencentrales,het verder
verhogen van de energierekening en aan
het verlagen van de maximumsnelheid op
snelwegen.
In de Urgenda-zaak bepaalde de rechter
dat de CO2-uitstoot in 2020 25 procent
lager moet zijn dan in 1990.Dat lijkt
bij lange na niet gehaald te worden.
Bron: Teletekst
Er worden een drietal maatregelen genoemd en 2 (kolencentrale dicht en lager maximumsnelheid) kan ik nog wel enigszins begrijpen......... maar de 3e, het verhogen van de energierekening....... Welk effect heeft dat, afgezien dat er weer meer burgers financieel de vernieling in gaan, op het klimaat?
Met het extra geld kunnen nog wat duurdere teslas van de unilever top gesponsord worden
Een compleet gestoorde uitspraak in deze 'Urgenda-zaak' en ook nog eens gebaseerd op onzin. Zouden ze echt denken dat ze de thermostaat van de aarde kunnen bedienen !?
"...... sluiten van kolencentrales"
Tuurlijk, elektriciteit komt uit de lucht vallen. Tot er andere energiebronnen zijn is elektrisch rijden alleen het verplaatsen van de uitlaat van de auto naar de schoorsteenpijp.
Wat erg he allemaal.. je zult toch zulke problemen hebben... dan ben je pas echt gedupeerd. #slachtoffers
Hmmm er is een grotere kans morgen dat ik mijn werk niet gedaan krijg daar om ga ik alvast maar minder werken.
Omdat de kans groot is dat het restaurant vol raakt, schrappen we alvast de helft van de zitplaatsen.
@Muggenmepper
Scherp! Zo denkt de NS dus.
De NS is dermate log dat het tijd nodig heeft om de verwachting te managen. Het klinkt wellicht niet logisch maar is het wel. Voor blonde mevrouwen en klaagvolk niet te begrijpen uiteraard.
Ik denk dat de Twitter mevr gelijk had: ftm, alles valt te verklaren uit hoe dr NS bonussen zijn ingericht
Gooi met je eigen haarkleur, BozePaarseMan! ;)
In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland rijden de treinen tijdens de sneeuw net zo als wanneer het regent of de zon schijnt: altijd en op tijd. Alleen in Nederland hebben we zo'n zwakke infrastructuur dat een beetje sneeuw of vorst zorgt voor vastgelopen wissels en seinen.
Aan de andere kant: je kunt je infrastructuur ook niet het hele jaar inrichten op 2 dagen sneeuw in het jaar. Als je afhankelijk bent van Onrendabelen Vervoer, dan is dit misschien ook gewoon je last. Als ik met de auto om 8 uur in Amsterdam wil zijn (wat ik niet wil, maar dat terzijde) dan sta ik ook in de file en kom ik ook te laat. Godbetert als ik op dat tijdstip in Brussel wil zijn, dat is gewoon utopisch.
Dus niet zeiken, we zijn geen land van sneeuw dus als het dan een keer sneeuwt moet je sneeuwpoppen gaan maken en niet zieken.
Volgens mij belasten we het spoor hier veel intensiever dan in die landen
Hear hear!
Waarbij nog moet worden aangetekend dat zelfs met de aangepaste dienstregeling de frequentie van de treinen in Nederland alsnog hoger is dan op de meeste trajecten in DE, AU of CH.
Deels eens, echter, bedrijven proberen gewoon normaal door te werken en als een deel van het personeel moeite heeft om op het werk te komen, dan gooit dat planningen in de war. Dat bedrijven ook buiten de steden zich kunnen vestigen en zich daarmee dichter bij haar werknemers zouden kunnen vestigen, laat ik in deze even buiten beschouwing.
Dit is toch gewoon een ordinaire bespaar-truc?
Onder het mom van het weer, minder treinen inzetten cq. serieus minder kosten maken....
" .... alleen in Nederland hebben we zo'n zwakke infrastructuur"
Voornamelijk in de bovenkamer dan. Aan het materiaal zal het niet liggen.
Dat gebeurt er dus wanneer in het bedrijfsleven kartel politici aan het werk gaan. Paniek zaaien om niks en de Linkse deug maffia van de NPO werkt er graag aan mee. Hoe meer mensen de weg op gaan, hoe meer files hoe meer broeikaseffect en opwarming van de aarde. Redelijk doorgestoken kaart. En de NS, tja ga ik weinig over zeggen. Toch heeft Nederland het drukste spoor op de wereld, en zijn er weinig tot geen andere landen waar zoveel treinverkeer is met een passende dienstregeling. Al die kudt reizigers (inclusief moi) zouden op hun blote knietjes dankbaar moeten zijn.
@Indoneesje
Zwitserland heeft ook een zeer druk netwerk en die hebben notabene ook nog eens bergen maar daar werkt het wel. Misschien dat de NS daar eens in de leer kan gaan.
Basil Fawlty | 22-01-19 | 08:48
Ongetwijfeld hebben ze daar extra of betere waren voor. Ons OV is al zo'n beetje een van de duursten ter wereld. Overigens ben ik met de auto, geen zin om het te proberen met het te dure OV.
@O2Neutraal | 22-01-19 | 08:54
Inderdaad. Ik dacht dat Engeland duur en slecht was qua treinen maar ik las laatst dat wij nog duurder zijn. Overigens de NS is eigenaar van de treinen rond Newcastle dus "poor bastards" daar. En dat bedrijf staat trouwens geregistreerd in belastingparadijs Ierland. Maar dit terzijde.
Basil Fawlty | 22-01-19 | 09:04
Het meest triest, is dat die kerel van Philips (Timmer) toen door heeft gedrukt dat wij andere spoorbreedtes (hoe schrijft men dat?) moest gaan gebruiken. Op deze manier werd het te duur voor andere Europese partijen op het spoor om te concurreren. Daarna heeft hij ook nog eens expres een te hoog bod op die HSL-zuid neergelegd om ze te weren. Over dat laatste zijn er makkelijk rapporten te vinden. Er is ook een rapport geschreven over de keuze van de spoorbreedte, maar dat kan ik niet meer vinden.
Geen wonder dat het te duur is. En ja, de spoorwegen in het VK zijn ook vreselijk, hun underground in Londen is dan wel weer zeer goed.
Dat van Ierland past weer mooi in het plaatje...
Natuurlijk is de informatievoorziening enorm toegenomen, maar vroeger hoorde men deze lulsmoesjes niet.
Mijn auto stond vanmorgen trouw te wachten op de oprit. We vertrokken op de seconde af op het juiste moment. We beleefden een plezierige rit, er was voldoende zitruimte in de eersteklas coupé. Sterker; ik had de hele coupé voor mijzelf en ik zocht dan ook een lekker plekje in de rijrichting uit bij het raam. Gezien de coupé voor mijzelf was zette ik een lekker muziek je op. Na een korte rit zonder vertragingen arriveerde ik stipt op tijd en voor de deur van mijn kantoor.
Als al die treinreizigers ook in de auto waren gestapt was dat wel anders geweest. Dankzij hen kon u lekker doorrijden.
Eens kijken of mijn baas er in trapt dat mijn auto een aangepaste dienstregeling heeft vandaag :p
Eensch. Na 5km netjes op tijd verderop in de stad aangekomen in de auto, waarbij de motor dan net opgewarmd is. Jesse eat your heart out.
Sucker | 22-01-19 | 08:50
Yasser Feras begrijpt u zeker, hij heeft jarenlang als forens op en neer gereden naar Den Haag.
@ Sucker | 22-01-19 | 08:50
Ga fietsen, vetlel!
Het was voor dinsdagbegrippen zelfs lekker rustig op de weg vanmorgen.
Zoals verwacht en gisteravond hier op GS al werd aangekondigd door menigeen.
En vanochtend natuurlijk de gebruikelijke NS BS cliché opmerkingen van de online bots: "Jammer, vervelend, rot voor je, begrijpelijk, weloverwogen, succes."
Man man man, wat zijn het toch een berg prutsers daar.
Die worden ook allemaal betaald uit de prijs van de kaartjes. Zeer ergerlijk.
Veel erger nog; al dat zout wat gestrooid terwijl er nog geen vlok gevallen is!!
Soms zou de wereld beter af zijn zonder een platform als twitter, dan hebben al die zeurende sneeuwvlokjes geen podium.
dat zout is ook nuttig voor bevroren weggedeelten. Het is trouwens inderdaad zo dat preventief strooien betere resultaten geeft als strooien op het moment dat de sneeuw al ligt. Als de weg vol sneeuw ligt omdat niet vooraf gestrooid is ben je vast ook niet tevreden. Als het hier echt glad dreigt te worden strooien ze fijn grind op de zijwegen. Die steentjes gaan dan in het bandenprofiel zitten en schieten er bij hogere snelheid weer uit. Goed voor Carglass. Toch wil ik liever niet uit de bocht vliegen op een weg van 2,5 meter breed met muurtjes aan de zijkant.
Het is winter
Hier in mijn dorpje aan zee was het gisteravond 4 graden en de strooiwagens reden af en aan, maar alleen de bus route, nu sneeuwt het piepkleine vlokjes en er ligt 1 cm sneeuw, en ik woon in de kop van NH.
Als je trein niet rijdt kan die ook geen vertraging hebben. #Halfvol
Yep, cijfercosmetica...
Inderdaad, u heeft nog een punt ook.
Nederland in Beweging! ;)
Het zou zo'n CEO van de NS sieren als hij eerlijk in een interview zou toegeven dat ze alvast wat treinen uit de dienstregeling halen om te voorkomen dat hij zijn bonus misloopt (immers, een trein die niet rijdt kan ook niet als vertraagd in de boeken komen te staan).
Eskimo's!
Wat?
Eskimo's je hoort toch wat ik zeg!
Zo koud is het anders niet, he.
Het vriest amper, het heeft nog niet gesneeuwd, maar de sneeuwvlokjes bereiden zich al voor op de winterdag des doods.
Kakaka kakakakakakaka koude he!
U is fan van de V-Boys ?
De beste machinisten staan op het perron.
Reden ze maar gewoon.
Nou, dat niet dus. Vanmorgen 20 minuten vertraging omdat de machinist niet op het perron (of de trein) was.
Moet je zo eens op de snelweg kijken als er 5 cm sneeuw gevallen is!
Thanks NS. Lekker een half uur blauwbekken op het perron omdat jullie geen zin hebben ke aan de dienstregeling te houden omdat er vanmiddag mogelijk wat natte sneeuw valt.
Serviceniveau is iig wel beneden het vriespunt.
Gisteren al aangekondigd, dus omdat u geen zin hebt om u te informeren. Voorbereidingsniveau beneden het vriespunt.
Wel gezocht, maar geen informatie gevonden over de tijden.
Welke treinen er vandaag wel en niet zouden rijden op de lijn Gouda-Utrecht was iig gisteravond al te lezen, maar misschien niet voor alle andere lijnen.
Gewoon op 9292.nl gezocht?
Gisteravond op NS.nl gezocht..
Eerste treinen ivm blaadjes die in de herfst te verwachten zijn, zijn ook al geschrapt.
De geen geen sneeuw regeling.. hahaha. Nederlandje toch.
De trein haalt je op van waar je niet komt, brengt je naar waar je niet heen wilt op een tijdstip dat jou niet schikt...
Ja, als je boven op de Schubbekutteveenseringvaartdijk woont dan wil het OV nog wel eens een lastige optie zijn...
Ehm. Maar als een trein drie uur over een rit doet (wat met de gebruikelijke vertraging snel gebeurt), en de sneeuw begint over anderhalf uur, dan is dit toch niet zo verwonderlijk?
En Sigrid, jij schreeuwt zeker ook moord en brand als er sneeuw valt en er dan pas gestrooid gaat worden? Zoiets als "Lekker laat met die sneeuwschuivers. Kunnen die lui geen weervoorspelling lezen of zo? Nu is het spekglad!!1!"
Heel Nederland boos als het sneeuwt en de NS heeft nog geen sneeuwregeling. Niet alles is tot in de puntjes maakbaar, te reguleren of te managen.
Maak dat al die arme sneeuwvlokjes die in hun bubbel leven maar wijs.
Niet zo negatief allemaal. We hebben waarschijnlijk weer miljoenen mensen over de hele wereld enorm laten lachen en dat is toch ook wat waard.
Zo is het ook...
Prachtig nieuws, tsjoek, tsjoek.
Haha, lekker voor alle linkse bakfietsers. Ga dood met jullie ov!
Sneeuwuitval.
Ik ben er voorstander van dat de NS geen rekening houd met een sneeuwstoring met een aangepaste dienstregeling, maar dat de sneeuwstoring rekening houd met de dienstregeling van de NS
Pak lekker een auto/fiets/brommer.... liefst 2T ,of blijf thuis .
Vandaag vertraging in de co2 uitstoot wegens sneeuwval.
REAGEER OOK