Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Ook familie Junkie van Gelder aan de dope

Yuri van Gelder, die uit de kluiten gewassen aap van 1 meter 13 hoog & breed die kunstjes deed aan twee touwtjes en daarmee de gouden medaille veroverde op Lowlands nadat hij verkruimeld pepermunt naar binnen joekelde, heeft dus ook een vercrackte familie.

In het huis van zijn ouders in Waalwijk is in speciale rekken 2,4 kilo wiet gevonden - de dope werd aangetroffen na 'afwijkend stroomgebruik'. Het hebben van een huis in Waalwijk zou al strafbaar gesteld moeten worden, maar buiten dat is die hele familie dus echt oerdom en bovendien compleet achterlijk. Dat je eerst bij die Yuri nog dacht: ach ja, laat die jongen nou, wat een heisa. Maar dit settelt het wel. Als de familie van Michael Boogerd een cocaplantage begint zal er toch vast wel iemand zijn die zegt: "Hoho, is dat gezien de geschiedenis nou wel zo verstandig?" Maar niet de familie Van Gelder hoor, die leggen doodleuk een paar kilo wiet te drogen. En dan niet allemaal roepen dat 'iemand het moet doen' en dat het Nederlandse gedoogbeleid zuigt want dat is inderdaad zo, maar een doorsnee gezinnetje doet, geloof ons, echt niet aan wiet bouwen.
Reactie Yuri van Gelder: "Ga gewoon weg!" (Video na de breek)

Reaguursels

Inloggen

nou wat zal de dierenbescherming doen met die vergelijking.kan toch niet

pedro300 | 11-01-19 | 08:20

Drugs in Nederland?? Oh hemeltje! De horror. De shock! Arme Yuri, kind van een drugslord! Waar moet het heen met de wereld! Hij was zo goed met de ringen.

Accident_Prone | 11-01-19 | 06:08

Familie aan het wiet? Geniet er maar van. Net zoals de krantenlezers van dat bericht genieten. In plaats van swingen aan de ringen wordt het wegduiken voor jet journaille. Carriere switch, zullen we maar zeggen.

ljcoster | 10-01-19 | 21:56

Z'n ouders hebben wiet en geen coke, duidelijk de softe tak van de familie.

IndoFortuyn | 10-01-19 | 21:02

Laat die pax toch met rust, gedoogbeleid faalt te hard om hier zo'n punt van te maken.

Xaffier | 10-01-19 | 20:54

Wat vind je dan van jezelf? Als 's ochtends op je werk te horen krijgt: jij gaat vandaag lekker zuigen bij de ouders van Yuri van Gelder. Ben je dan trots op jezelf?

Ggroengras | 10-01-19 | 19:41

Na 'afwijkend stroomgebruik..’ zozo, jaja, het is me toch wat in calvinistisch NSB land. Alles is door de fam. netjes betaald, toch? Verder zoals dhr. Y. van Gelder zegt: ‘ga iemand anders pesten’ of verander de wet zodat dingen wel werken.

Veluwse-Eikel | 10-01-19 | 19:09

De beste jongen ziet er niet best uit... Rode oogjes, dikke wallen, katerstem. Zonde van die jongen.

JJMS | 10-01-19 | 18:39

Die reporter moest ook maar eens zo stoer doen op het Kamp als er ergens weer een inval is geweest... Waar is Powned dan?? Stelletje helden!!! Kan er al gestemd worden voor "Totale lul van 2019..."? Die blonde lul en Powned verdienen hem meer dan...

Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 18:09 | 1

U is de nicknaam van Yuri zelf?

echtpaul | 10-01-19 | 18:26

Laat die mensen toch met rust en gun ze ook hun verzetje.

kwartjevankok | 10-01-19 | 18:00

Aan de wallen rond zijn ogen te zien zit hij nog steeds aan de coke.

priks | 10-01-19 | 17:53

Ik kan me nog herinneren dat Geenstijl progressief was. Wat een trieste bende dit.

Gehaktbalmetketjap | 10-01-19 | 17:44 | 3

Er is een verschil tussen 5 planten boor eigen gebruik en proffesioneel wiet telen.

Analia von Solmsch | 10-01-19 | 17:55

@analia Leer eerst maar eens professioneel te spellen. Professioneel weken gebeurt in grote loodsen, op industriële schaal. Niet in een rijtjeshuis.

LordLapraS | 10-01-19 | 18:33

zeikers zijn het die over typos en spelfoutjes vallen

pedro300 | 11-01-19 | 08:21

Achterhaalde onzin dit zeg. We lopen zo achter in Nederland. Gewoon lekker legaliseren, belasting op heffen en energiematschappijen er lekker op laten cashen.Dit had het nr1 export landbouwproduct van Nederland kunnen zijn, nu heeft de US ons keihard ingehaald. Wat nou VOC mentaliteit, calvinistische bekrompenheid. Officieel mag het niet, maar we doen het lekker stiekem. He Kees?

FranchisedFreedom | 10-01-19 | 17:42

Wat een triest filmpje...... dat die ouders wiet verbouwen heeft niks met hem te maken hij woont er toch niet. Wellicht wist hij er wel vanaf maar dan nog zijn ouders zen keuze. En dan dat verhaal van coke. Jullie doen net alsof hij een of andere coke handelaar was. Die gast had in een cafe een paar punten gepakt oei alsof dat iets is wat je normaal nergens ziet gebeuren?! Alsof bij GS zelf allemaal heilige boontjes zitten die nooit een tikkel naar binnen gewerkt hebben of een punt. Val die gast niet lastig man ik vind dit echt kinder achtig

Metropols | 10-01-19 | 17:25

Ik vind het oprecht rot voor jou dat het in het nieuws kwam maar kun je het niet even uitleggen voor de camera? Kortsluiting bij de interviewer.

SHSH | 10-01-19 | 17:07

Vind dat filmpje van Powned maar een zuigitem. Ik zou me ook niks laten vertellen door zo'n lul zonder baardgroei met een trainingsbroek aan (kijk maar eens goed).

Maar die reactie van Van Gelder is ook wel een typische breedboy reactie: "respect dit dat", "boeit mij niks", "en dan", typisch hoe badboys doen voor ze door het lint gaan. Mag 'ie wel wat volwassener doen. Gewoon "geen idee tot ziens" en dan van z'n erf schuppen. Vind die Van Gelder geen slimme vent en ben er geen fan van maar dit item van Powned voegt ook weinig toe.

Draak uit Brabant | 10-01-19 | 16:44

Yuri hoort bij de 20% van de mensen aan wie 80% van de tijd aan opgaat. Het is altijd wat met die flapdrol. Yuri gebruikt doping, Yuri wordt op de Olympische Spelen naar huis gestuurd wegens wangedrag. En nu weer een wietplantage. Klaar ermee. 20 jaar.

de euro middenweg | 10-01-19 | 16:34 | 1

lol wat zuur zeg. Je hebt wel gelijk, behalve dat laatste: dat wietgedoe was bij z'n ouders. Wist 'ie vast wel, lijkt me namelijk wel zo'n kerel die de deur platloopt bij z'n ouwelui, maar dat kun je 'm nooit aanrekenen natuurlijk.

Draak uit Brabant | 10-01-19 | 16:46

Vind deze reactie van GS maar met name dat interview van PowNews echt overtrokken. Het is nou niet of het om tientallen kilo's coke gaat. Staat die Dennis straks ook bij de ouders van Riduan Taghi voor de deur als blijkt dat daar nog een kilootje coke lag? Ja, het voorhanden (en eventueel verbouwen) hebben van 2.4 kilo softdrugs is strafbaar maar de strafbaarheid staat gelijk met ik noem maar wat het blokkeren van een snelweg. Bovendien ziet de gemeente het bij de eerste keer vaak ook nog door de vingers.

LordLapraS | 10-01-19 | 16:15

Ow kut had de video nog niet gezien, dat maakt het nog erger.

Pedro el Negro | 10-01-19 | 16:14

Groot gelijk hoe Youri reageert op die blije powned-pipo. Wat verwacht je nou, dat hij voor de camera zijn ouders gaat verlinken ofzo?

Binnenbaan | 10-01-19 | 16:12

"Het hebben van een huis in Waalwijk zou al strafbaar gesteld moeten worden"... *gniffel*

schijtzat | 10-01-19 | 16:04 | 1

" … vercrackte familie"
*gniffel*

plug&play | 10-01-19 | 16:18

Laat die mensen lekker wiet kweken en eten. Eigen keus. En daarnaast nog sportief presteren. Prima toch. In de tijd dat ik nog halve marathons liep, waren enkele maatjes van me sneller ondanks hun overdadige nicotine en alcoholgebruik. Nooit kunnen begrijpen, maar ... respect.

SlimmeBelg | 10-01-19 | 16:00

Dat is bijzonder, een brievenbus op ooghoogte!

JCDecaux | 10-01-19 | 15:37

Best een ranzig filmpje. Ongefundeerd en nodeloos kwetsend kan zo veel harder en beter dan goedkoop willen scoren. Daarvoor heb je het AD, SBS6 of gewoon de NPO. Met enige weemoed denk ik terug aan de klasiekers als het Vogelaartje of die Angolese ambassadeur die Danny op zijn muil timmerde. Afijn, het zal wel aan mij liggen.

Lafayette | 10-01-19 | 15:31 | 2

Denk er hetzelfde over. ben alweer een tijdje weg uit NL, maar waar ik nu woon, was die reporter errug hardhandig van het erf verwijderd. Trespassing. Zal mijn agrarische opvoeding zijn, maar ben ons thuis was ie er niet opgekomen. Respect voor die Yuri dat is zo rustig bleef.

feiten_en _cijfers | 10-01-19 | 16:02

@feiten_en _cijfers | 10-01-19 | 16:02
Hehe. Volgens mij zitten we in dezelfde tijdzone. ;-)

Lafayette | 10-01-19 | 19:19

Misschien een cursusje omgang met de pers volgen van 't drugs geld.. Tsja hoe komt die wiet ertoe..geen idee..Brabant, wiet? Je kan er maar beter om lachen Yuri dan achterlijk reageren.

myrna1965 | 10-01-19 | 15:29

Gezegend met zoveel talent. En er dan zo'n teringzooi van maken als ouders en/of zoon. Wat een zelfdestructie.

tectonicos | 10-01-19 | 15:25

De Krieger op het adresbordje in mooie gotische letters. Schitterend!

van der g | 10-01-19 | 15:09

Krantenberichten hoor je toch niet.

Eucalyppta | 10-01-19 | 14:55

Yuri maakt het goed.
Een demonstratie ringzwaaien op (B)Lowlands.

Ruimedenker | 10-01-19 | 14:50

Ik vind het echt lullig voor Yuri. Die heeft zijn lesje wel geleerd neem ik aan. Maar die ouders zijn niet snugger.

Simon_GS | 10-01-19 | 14:41

Respect voor Yuri dat die na zoveelste aanmaning het zuigertje niet een knal verkoopt . Nee , Dennis ... is nie goed. Even terug naar de tekentafel ...: waar sta je nu eigenlijk voor ?

daytripper | 10-01-19 | 14:38

Gewoon zwaar kut van GS en van meneertje Dennis die overigens op de goeie weg was . Nu schijnheilig gedrag bij de deur maar op zoek naar sensatie .. De Havo ( denk ik) van Dennis was het maximaal haalbare .
Bovendien : De elite in NL lacht zich de ballen uit de broek dat al die domoren elkaar voor ieder wissewasje verlinken .

daytripper | 10-01-19 | 14:36 | 9

@feiten_en _cijfers
''ik heb 8 limited companies in 4 landen, 5 op prive addressen waar ik nog nooit ben geweest''
We hebben het hier over de ouders van Yuri van Gelder Flappie en dus niet over zomaar een willekeurig adres!

van der g | 10-01-19 | 15:43

van der g | 10-01-19 | 15:43
Ik denk dat volgende scenario heel plausibel is:
Yuri begint eigen bedrijf, heeft KvK inschrijving nodig. Hij huurt ergens. Huurbaas nier tuk op dat zijn adres wordt gebruikt. Dud Yuri vraagt zijn ouders 'mag het op jullie adres'. Ouders zeggen ok.
Ik gebruik adres van mijn ouders nog en ook van een vriend in NL.
Ik weet verder niks van dit geval, maar een KvK inschrijving ergens betekent 0,0. Op adres van vriend kan wel een Fritzl kelder zitten, weet ik veel.

feiten_en _cijfers | 10-01-19 | 15:50

@van der g | 10-01-19 | 15:43
Dat is net zo'n onzinnige aanname. Omdat het iemand's ouders zijn zal hij het ook wel weten. Mijn broer verzameld privepost voor me. Laatste keer dat ik hem sprak is meer dan 1 jaar geleden en ik ben nog nooit bij hem thuis geweest. Mijn zakelijk post komt ook niet op een willekeurig adres aan. Ik kom er alleen nooit.

Lafayette | 10-01-19 | 15:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Kom maar op met die ban.. ik heb het laatst al gezegd het is over met Geenstijl

roy3573 | 10-01-19 | 14:33 | 3

nou inderdaad. Ik heb hetzelfde idee. Tot paar maanden geleden waren er nog echt topics met interessante inhoud met hier en daar intellectuele bespiegelingen. Dit is toch wel echt grootste gemene deler rotzooi. Echt nivo van niks, beetje sbs6 wat ik gister weer voor eerst in 15 jaar zag.Heeft het te maken met dat geenstijl los is can telegraaf en budgetten laag zijn. Ik ben echt een fan van geenstijl, maar ze moeten gaan evalueren. Beter minder topics, met meer inhoud.

feiten_en _cijfers | 10-01-19 | 14:45

Je hebt toch geen ban nodig om op te rotten?
Je hebt de ballen niet om weg te blijven.
Wie weet mis je straks wél wat.

Ruimedenker | 10-01-19 | 14:47

Ben je een vrouw? Huilen dat je het niet leuk vindt en dat je weg wilt gaan? Wees een kerel en donder op.

i-Wonder | 10-01-19 | 14:56

Waar willen we dan dat de wiet vandaan komt? Dit vormt dus een reden om illegaal te tappen in plaats van het netjes af te rekenen zoals deze menen klaarblijkelijk hebben gedaan. Dat een scribent van Geenstijl zo'n bekrompen schaamlap van een tekst eruit kotst zal wel met de recente budgettekorten te maken hebben.

Stompe_Loeres | 10-01-19 | 14:22 | 1

Vooral een schaamteloze poging om een 'scoop' van die graaiende voorzitter/presentator met de uitstraling van een grafdelver te pluggen. De man die is geworden waarop hij jarenlang heeft neergekeken.

Stompe_Loeres | 10-01-19 | 14:26

Van coke naar wiet, je zou het als een vooruitgang kunnen zien?

Jan, Leiden | 10-01-19 | 14:21 | 3

Nou Jan, heb met beiden problemen gehad, maar wiet is uiteindelijk stukken moeilijker om mee te stoppen...

Bill le Koek | 10-01-19 | 14:58

@Bill le Koek
U heeft met twee soorten drugs problemen gehad in het verleden?
Pas maar op, straks vinden ze het leuk hier om een artikel over je familie te publiceren.

Vage_eddie | 10-01-19 | 15:12

@bill the koek: ja, troep is het allemaal en verslavend ook - terechte opmerking!

Jan, Leiden | 10-01-19 | 16:35

Tip voor de niet-stroom-jattende kwekers; altijd zwaar elektrisch gereedschap aangesloten in de schuur hebben en laten lijken alsof je al ruime tijd flink aan t klussen bent.

Haram_Kafir_4ever | 10-01-19 | 14:20 | 2

Haha, een 1200 watt bouwdroger in je 'vochtige' werkplaats hebben staan.

Vage_eddie | 10-01-19 | 14:22

Ik heb gewoon 6 gavita's boven mn werkbank hangen.

schoon-schip-maken | 10-01-19 | 14:51

Gefeliciteerd, Mosterd.
2x guilt by association in één stukje.
Yuri's ouders verantwoordelijk houden voor Yuri's doen en laten.
Yuri verantwoordelijk houden voor wat zijn ouders doen.
Ja, hij gebruikte drugs. Ja, er is wiet gevonden bij zijn ouders.
Moet hij daar verantwoording over afleggen? Nee.
Ga mensen pesten die het harder verdiend hebben.

Vage_eddie | 10-01-19 | 14:16

Kansloos filmpje. Dit is zuigen, Solliciteren naar en hopen op een corrigerende tik. Maar die kwam niet. Jammer jongens.

GMarty | 10-01-19 | 14:15 | 1

Die Powned-kneus is altijd heel goed in zielig doen als hij klappen krijgt, maar gewoon aftaaien als iemand op zijn eigen oprit je vriendelijk verzoekt om weg te gaan, omdat je hem vraagt naar dingen waar hij niet over gaat, dat is er dan weer niet bij. Ik vind het goed dat Dennis soms zo doorvraagt bij politici die zich er gemakkelijk vanaf willen doen, maar in dit geval zie ik het nut er niet van in.
Politici hebben zich te verantwoorden naar het volk toe en begeven zich in het parlementsgebouw. Daar is de media functioneel. Wat in dit filmpje gebeurt is gewoon pesten vanuit sensatiezucht.

Vage_eddie | 10-01-19 | 14:19

Hoog Privé-gehalte Mosterd, ga eens echt aan het werk in plaats van dit soort k-sukjes op het internet te plempen.

pibasso | 10-01-19 | 14:05

Wat heeft Yuri te maken met wat zijn ouders doen? Ja maar zijn bedrijf staat op dat adres ingeschreven, bla bla bla.... En wat heeft het cocaïnegebruik van Yuri te maken met het inhuis hebben van of het verbouwen van softdrugs?

JI-HAAT | 10-01-19 | 14:03

Wat een bagger-stukje van Mosterd om de ouders van Yuri in de zeik te nemen omdat er wat wiet in hun huis is gevonden. Het spul zal wel van zoonlief zijn, dom van hem om het daar te stashen, maar om nou zijn ouders met crack in verband te brengen, ook al is het grappig bedoeld, is erg laag.

Jackson | 10-01-19 | 14:01

Gewoon persoonlijke versnapeRingen.

Mr_Natural | 10-01-19 | 14:00

En de AVG gelden niet voor hun? Daarnaast...... Wiet is zo 1990.

EUrofoob | 10-01-19 | 13:42

60 tot 100 plantjes, schat ik zo.
Stroom netjes betalen, veilig kweekhok.
Tot zover niet zoveel aan de hand.
In het geval Fam.v Gelder niet zo heel snugger.
De link is snel gelegd, van weed naar coke.
En de grappen zijn dan ook snel gemaakt.
Voor de rest: de zoveelste kwekerij... niets bijzonders meer.
Lord of the Skunks.

Ruimedenker | 10-01-19 | 13:20

Zo vader, zo zoon

mark1487 | 10-01-19 | 13:20

Nounou... Wat een ophef om 2 kg wiet.... Dus aan de ene kant gillen dat we in EU niet het braafste jongetje vd klas moeten zijn en aan de andere kant hel en verdoemenis roepen als iemand 2kg wiet heeft... Slim is het niet maar als ze nou de enige in Nederland waren...

de broer van theo | 10-01-19 | 13:17 | 4

Jups... Hele artikel gaat hier al mank.
.' maar een doorsnee gezinnetje doet, geloof ons, echt niet aan wiet bouwen.'
Bij GS hebben ze nog nooit van een hypotheekertje gehoord... Tentje op zolder die helpt de hypotheek kosten te drukken. Aantal mensen die dat hebben staan wil ik niet te vreten geven.

de broer van theo | 10-01-19 | 13:25

Eén E te veel in hypotheker...

de broer van theo | 10-01-19 | 13:30

Ha ha broer van Theo. Helemaal gelijk. Min broertje had in zomer van 1994 39 planten in de moestuin staan (eerst in vader's kas). Daar kreeg ie toch een oogst van. Heel Noord Friesland had er genoeg aan voor een weekend! 20 jaar lang verkondigde ik hier in buitenland dat je max 39 planten mocht hebben. Tot ik het opzocht, had broertje niet moeten geloven. Oh, en de buurman (politieman) hielp nog mee om er een windscherm op heen te zetten :-)

feiten_en _cijfers | 10-01-19 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

De ouders van een sporter, die in het verleden wat domme dingen heeft gedaan maar door zijn sportbond vreselijk is genaaid, hebben een paar kilo wiet in hui ... juist ... Mosterd bladen als Story, Prive en Weekend zijn altijd op zoek naar goede stukjesschrijvers, doe eens een poging zou ik zeggen.

e_abbastanza | 10-01-19 | 13:15 | 1

Mja. Vanuit een pseudoniem compleet op de man spelen, is voor een columnist niet zo chique. Ik zit ook veilig achter een reaguurdersnaampje en velen met mij. Als reaguurder. Niet als columnist van een van de best gelezen sites van het land. Ik begrijp ook wel dat men op de GS-redactie graag anoniem blijft. Echter vind ik het in dit soort stukjes nogal lafjes. Ik vind het nogal makkelijk om vanuit anonimiteit anderen de maat te nemen.

Vage_eddie | 10-01-19 | 14:36

Wat een onzin: dit soort plaatsen zijn juist prima om te wonen. Met een fatsoenlijke baan kan je er tenminste een gewoon huis kopen. Zo'n standaard vrijstaand huis met 3 of 4 slaapkamers, een garage, en een leuke tuin er omheen. Wonen in de Randstad is pure armoede: je moet er 3 keer modaal verdienen om een rijtjeswoning te kunnen kopen van het type dat in een plaats als Waalwijk sociale huur zou zijn, je kan je auto nergens fatsoenlijk kwijt, en er is altijd allerlei gedoe met minderheden. En dan hebben die 3x modaal verdienende huishoudens in hun voortuintje van 5x1m zo'n bakfiets te staan met een regenhoes er overheen. Dat kan je toch niet eens meer een middenklasse levensstandaard noemen... Zelfs in India heeft de middenklasse steeds vaker een auto.

Dr. Vigilante | 10-01-19 | 13:06 | 1

Zeker, De mensen van het artikel zijn duidelijk randstad kutten en gewoon jaloers op Brabant omdat wij nog redelijk rustig en betaalbaar kunnen wonen vergeleken met die sukkeltjes op 4 hoog achter 20m3 voor 800 euro p/m

Metropols | 10-01-19 | 17:31

Yuri is oké. Nekschot zal er wel op los gaan gok ik. Nu al niet leuk.

Shareholder II | 10-01-19 | 13:05

De appel valt niet ver van de boom.
Of groeit de boom niet ver van de gevallen appel?

Schadenfreude | 10-01-19 | 13:00

Raar. Iedere moordenaar, verkrachter, kopschopper en ander tuig, wordt in de pers en door de politie beschermd v.w.b. identiteit, want oh zielig en schending van rechten, etc.

Maar dat schijnt in dit geval geen beletsel te zijn.

Maakt niet uit hoor, vind de ruchtbaarheid prima, maar doe dat dan bij alle gevallen, bekend of onbekend.

Statler en Waldorf | 10-01-19 | 12:59

2,4 Kilo.
Voor eigen gebruik dus.

VanBukkem | 10-01-19 | 12:57

Wist niet dat ik verantwoordelijk was voor wat m'n ouders deden.

Draak uit Brabant | 10-01-19 | 12:49 | 5

Het lijkt erop alsof de politie die naam van die ouders gelekt heeft om een beetje reclame te maken voor hun opsporingsbekwaamheid. Hoe komt die naam van die mensen in de krant? https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2914488/Kilo-s-wiet-gevonden-in-ouderlijk-huis-van-Yuri-van-Gelder

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:58

Zie ook tegel van Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 12:38

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:59

Juist.... Goed gezien

de broer van theo | 10-01-19 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Brabant=narco

IkwilJinekwel | 10-01-19 | 12:47 | 1

Jullie vreten het op.

Draak uit Brabant | 10-01-19 | 16:41

Dit is toch wat Jetta Klijnsma voorstelde i.p.v. een pensioen? Neem een moestuin in huis.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:46 | 1

Zit dat gekke wijf al opgesloten ?

Jimmy Mc Clure | 10-01-19 | 12:53

Boehoe, van Gelder heeft wiet in huis. En nu? Moeten we nu heel verontwaardigd zijn?

BozePaarseMan | 10-01-19 | 12:44

In Rotterdam is 22 kilo harddrugs en 6 ton aan cash gevonden:
"In principe blijft het geld in bezit van politie en Openbaar Ministerie, zegt een woordvoerder van de politie. De officier van justitie bepaalt wat ermee gebeurt: ofwel naar de Staat, ofwel terug naar degene bij wie het is gevonden, vooropgesteld dat die er een goede verklaring voor heeft."
Misschien heeft familie van Gelder een goede verklaring voor de 2,4 kilo wiet (medicinaal gebruik) en wordt het kweken van een paar plantjes gedoogd.
Het is namelijk best wel een contrast met de vondst in Rotterdam.

Toos Doos | 10-01-19 | 12:44

Aan de DOPE ja. Wel ten allen tijden BIER promoten, maar WIET....... DOPE!! Mensen laat je niks wijs maken door de media incl. dit zogenaamde kritische blog.

hevriptem | 10-01-19 | 12:43 | 3

/Taalnazi modus AAN/
Het is 'te allen tijde'...
/Taalnazi modus UIT/

Wijze uit het Oosten | 10-01-19 | 12:49

/Taalnazimodus AAN/
Het is Taalnazimodus ...
/Taalnazimodus UIT/

Watching the Wheels | 10-01-19 | 13:01

Pragmatische taalnazimodus voor taalarmen AAN
Het is altijd
Pragmatische taalnazimodus voor taalarmen UIT

Langshetrandje | 10-01-19 | 13:44

Zou zomaar kunnen dat als er eens een paar invallen in belwinkels, shoarmazaken of zonnestudio's er heel wat witwas winkeltjes van drug geld kunnen sluiten. Alleen die zijn niet roomblank zoals de familie van Gelder, dus die laten ze lekker met rust.

Bennie Boos | 10-01-19 | 12:43

En 10 kerstbomen in huis zetten met lichtjes erin mag wel vn de CO2-politie?

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:42 | 3

Ze worden gestrafd omdat ze de stroom niet illegaal aftappen. Hadden ze zonnepanelen genomen, dan was niemand erachter gekomen.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:44

Dat valt niet mee om te kweken op zonnepanelen... Een zonnepaneel levert 250 kw per jaar op... Een gemiddeld wiethok verbruikt zo'n 8 kw per uur, 12 uur per dag... Dat is 96 kw per dag voor 12 weken lang per oogst, 4 oogsten per jaar... Dat is 32.256 kw per jaar... Om dit met zonnepanelen op te vangen, heeft u dus zo'n 129 zonnepanelen nodig en dus een gemiddelde koeienstal aan dakoppervlak... Niet echt wat Nederlanders gemiddeld aan ruimte hebben...

Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 12:54

@Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 12:54
Dat is toch tegenwoordig veel minder met die LEDs? En warm stoken kan ook met gas (nog wel).

Watching the Wheels | 10-01-19 | 13:04

Zo zweven als op de foto doe ik in mijn nachtelijke dromen.
Gratis en voor nix.

Ernst Oosters8389 | 10-01-19 | 12:42

Ik begrijp die mensen wel. Al je geld gaat op aan belasting. Dit doe je erbij om te leven.

El Rico Grande | 10-01-19 | 12:38

Laat die jongen en zijn familie gewoon 's ff met rust Geenstijl... Doe 's ff normaal met dat geouwehoer! Dit soort zaken gebeurd dagelijks en overal, alleen nu wordt de naam heel erg hard geroepen... We zullen het eens omdraaien en afvragen hoe het komt dat journalisten er zo snel bij waren om filmpjes en foto's te maken... Dat is de politie geweest die ze hebben getipt om zo even snel over de rug van een 'bekende' familie punten te scoren en reclame te maken over het geweldige drugsbeleid dat zij voeren... Stel anders gewoon de vraag eens hardop waarom het nodig was om te doen.. Dan kom je namelijk al snel uit bij een tot op het bot corrupte Turnbond die Yuri uit rancune over het verleden (waar niemand last van had behalve hijzelf) uit het team heeft geflikkerd en gestript van zijn A-status... Yuri verdiende geen cent meer... Onderzoek maar eens hoe het werkt in de wereld van de NOC NSF en hoe het komt dat die lui meer geld binnen harken dan de sporters zelf... En is er iemand vergeten hoe het in 2010 verliep voor Yuri?? Yuri werd al gefileerd op televisie door die 2 lullen van de turnbond nog voordat er ook maar een klein beetje bewijs lag en die woorden hebben ze heel hard weer moeten inslikken... Dit is het voorland geweest dat ze hem uit Rio naar huis hebben getrapt... Puur uit wrok over het verleden omdat Yuri op hun piemeltjes had gestaan...

Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 12:38 | 4

Goed dat je reageert, Yuri. En je hebt ook gelijk.

skoftig | 10-01-19 | 13:17

Nee... Niet Yuri maar een goeie vriend van hem die werkelijk alle ins en outs kent van zijn gehele loopbaan de afgelopen 20 jaar... En het is niet Yuri die stinkt maar de hele rambam eromheen... Hij maakt fouten ja, soms hele domme maar het is een goeie jongen van heel goede wil, zijn familie ook... Het feit blijft dat Yuri keihard genaaid is de laatste jaren maar dat hij dit niet als vuile was buiten hangt, tot mijn grote irritatie omdat sommige van die lui in die sportbonden keihard de wind van voren nodig hebben... Yuri lijkt de boosdoener omdat het een makkelijke prooi is, hoge bomen vangen veel wind en de kleinere minder bekende bomen kunnen doen wat zij willen... Weet je wie pas echt een smerige rat is?? Turn Bondscoach Bram van Bokhoven... Een totale lul die Yuri keihard heeft genaaid en daarmee indirect verabtwoordelijk is voor een hoop van de problemen van vandaag in het leven van Yuri... Een kat in het nauw maakt rare sprongen!

Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 14:12

Een beetje lol maken in het weekend is geen fout. Tis jammer dat ze hm kapot gemaakt hebben vanwege dat.

peetjoh | 10-01-19 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

Wet is stom dat wiet verboden is, met geen enkele basis. Niet verslavend en goede werking op de gezondheid. Waarom nog verbieden.

Wim Venijn | 10-01-19 | 12:33 | 7

Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 12:43 |
Konijnen roken is wél dodelijk.

Langshetrandje | 10-01-19 | 13:26

@langshetrandje; voor het konijn wel inderdaad... lol...

Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 14:02

Wiet gebruik kan leiden tot psychoses en depressies met alle (dodelijke) gevolgen van dien. Daarnaast kan het overmatig consumeren van wiet financiele gevolgen hebben; naast het moeten bekostigen van je dure verslaving kan het leiden tot ontslag en/of scheiding waardoor je verder af kan glijden totdat je in het sociale vangnet terecht komt. Vanaf daar is het natuurlijk de schuld van je werkgever, je partner of die klote Rabobank omdat je je hypotheek niet meer kan betalen.
Als je structureel wiet moet roken ben je gewoon een junk zoals iemand die iedere dag snuift een coke junk is, iemand die rookt een ketter is en iemand die iedere dag bier zuipt een alcoholist is.

Haatejaculaat | 10-01-19 | 15:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Je kan dus 5 wietplanten in huis hebben maar je moet ze wel stiekem houden.
Mocht de politie de planten ontdekken nemen ze deze mee maar er wordt geen zaak van gemaakt.
www.vraaghetdepolitie.nl/drank-en-dru...
Tot zover het gedoogbeleid.
De roverheid heeft dus het monopoly op het verbouwen van wiet.

keestelpro | 10-01-19 | 12:32 | 1

Samen met een paar CDA/VVD-vriendjes met een paar grote kassen.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:51

Waar zou de popo die wiet opslaan voordat het verbrand wordt? Ik vraag dat voor een...

kwark001 | 10-01-19 | 12:32 | 1

pater?

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:47

en wat zegt dan Kees van der Staaij?

wezen | 10-01-19 | 12:31 | 1

vd Staaij gaat een document tekenen waarin staat dat wiet geen wiet plant kan zijn. En ook niet samen met wiet mag . Maar gewoon weer roos wordt door de juiste leer en dan weer samen met een braam kan

peetjoh | 10-01-19 | 14:27

Een beetje als Rob Oudkerk die pooier wordt (zou je dat nou wel doen, Rob?)

skoftig | 10-01-19 | 12:26

Het blijft natuurlijk van de pot gerukt dat ik een plantje, waarvan het product gewoon in een winkel te verkrijgen is, en de staat inderdaad ook aan verdiend, niet zelf mag kweken.

Abject | 10-01-19 | 12:25 | 3

Inderdaad, bizar. Per direct de verkoop aan banden leggen om de logica weer recht te breien.

Van Urk | 10-01-19 | 12:27

Jij mag best een dergelijk plantje in je tuin zetten. Zolang de buren er geen last van hebben.

De onderstaande planten zou ik dan weer niet in je tuin zetten.
https://nieuws.nl/algemeen/20180208/top-10-meest-giftige-planten-en-bloemen-wereld/

calamiteiltje | 10-01-19 | 12:31

Ondertussen is het Nederlandse gedoogbeleid al lang ingehaald door het legalisatiebeleid van de USA, ooit de grootste vechter tegen softdrugs..

Wijze uit het Oosten | 10-01-19 | 12:54

Je kan beter thuis je eigen plantjes kweken dan het op de hoek van de straat kopen bij één of andere louche Mo. Bovendien valt een oogst van 2 kilo volgens mij gewoon binnen het gedoogbeleid.

keestelpro | 10-01-19 | 12:24

Laat die thuistelers toch. De Plisie moet zich druk maken om andere zaken.

Madrox | 10-01-19 | 12:24 | 5

Heeft u enig idee hoeveel kwekerijen er zijn in woonhuizen? Dat zijn er een boel maar toch hoor je vaker dat boerderijen waar geen wiet staat volledig afbranden... Wiettelers zijn niet achterlijk en beschermen hun investering echt wel dat de boel niet zomaar in de fik vliegt... Gaat om best wel een paar centen dus os de moeite waard om het niet zomaar neer te pleuren als kip zonder kop... Uitzonderingen daargelaten uiteraard!

Nemo_Tenetur | 10-01-19 | 12:47

@Van Urk; het is geen “Voorkomen” het is altijd achteraf. Dweilen met de kraan open. Legaliseer die wiet. ‘tis een plant verdomme! Ondertussen wel onze kinderen met ritalin (amfetamine) vol proppen. Over 100 jaar kijkt de mens terug en vinden ze ons knettergek.

Madrox | 10-01-19 | 12:52

@Hiesjes; ze zijn gepakt door afwijkend stroomgebruik. Dit gaat er juist voor zorgen dat thuistelers het weer onder de meter vandaan halen.

Stompe_Loeres | 10-01-19 | 14:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker relevant allemaal. Dit past meer in de rubriek achterklap.

GMarty | 10-01-19 | 12:23

Leven en laten leven. Iemand moet toch de gemeentelijke belastingen betalen.

Only the lonely | 10-01-19 | 12:21

Mosterd Verlinde in de bocht.

Superior Bastard | 10-01-19 | 12:21

Ik vind dat dit klikken is, we hebben een gedoogbeleid. Als de fam van gelder dan het risico wil nemen, kun je daar ook respect voor hebben. Tis toch geenstijl en niet inside op 6 hier.

Pedro el Negro | 10-01-19 | 12:19 | 2

Coca is toch wel van een andere ethische orde, al ben ik me er van bewust dat er bloed kleeft aan de cannabis supply chain. Maar das hier zover ik lees niet aan de orde.

Pedro el Negro | 10-01-19 | 12:20

Wat moet je anders in Waalwijk. Vergunning voor een stal krijg je al niet. En al het besteedbaar inkomen van de millenials gaat op aan ghb, dus een starbucks cloon is ook geen goed idee.

Pedro el Negro | 10-01-19 | 12:22

Vooruitstrevende familie... zouden meer mensen moeten doen het alternatief is in een hoekje zitten en je laten scheren en knippen met de lul van mark in je kont

roy3573 | 10-01-19 | 12:19 | 1

.... Ik ben nogal visueel ingesteld..
Brrr.

Wijze uit het Oosten | 10-01-19 | 12:52

Next.

Bat-Adam | 10-01-19 | 12:14

Yuri de maat nemen komt een beetje gereformeerd over.

Bvdb | 10-01-19 | 12:09 | 1

LOL, is ie trouwens gay?

Langshetrandje | 10-01-19 | 12:19

2,4 kilo? Dat is voor eigen gebruik. Heb ik ooit mogen opmaken uit een interview met Haagse Sjonnie.

Osdorpertje | 10-01-19 | 12:09

Dat wordt nog wat, want al die zwevende GroenLinks hippies willen natuurlijk wel wiet en pilletjes blijven slikken. Niet wetende waarschijnlijk dat het kweken van Wiet in Nederland enorm veel stroom (lees: CO2) verbruikt en dat het maken van al die party pilletjes nou niet bepaald milieu vriendelijk is en er daarvoor vooral in Azie hele bossen illegaal worden gekapt. Tja, keuzes keuzes keuzes. Verder het is alleen nieuws omdat het een *kuch* BN'er betreft. Voor de rest horen mensen met een wietplantage in een woonwijk keihard aangepakt worden. Ooit gaat het een keer mis en fikken er meerdere huizen af met misschien wel dodelijk afloop.

Indoneesje | 10-01-19 | 12:08 | 2

Tegenwoordig komt er zelfs, heel hip, smokkelwiet uit Amerika.

calamiteiltje | 10-01-19 | 12:19

calamiteiltje | 10-01-19 | 12:19 | Hebben die GroenLinks hippies weleens berekent hoeveel C02 uitstoot dat wel niet opleverd?!?

Indoneesje | 10-01-19 | 12:51

Die coke moet toch ergens van betaald worden.

Morris Stockwood | 10-01-19 | 12:08

Over het paard getilde gymnast. Toch, het gedoogbeleid is een ongelijke brug. Verbieden die handel. Ophouden met geld over de balk gooien. Ik laat me niet door junkies ringeloren. Ik sta tenminste met beide benen op de vloer/mat.

Van Urk | 10-01-19 | 12:08 | 7

Haatejucalaat. Ik ga er nu van uit dat u de flessen sterke drank ook aan het weggooien bent.

tweetybird | 10-01-19 | 13:12

Meeste junks zitten in Urk

peetjoh | 10-01-19 | 14:32

@tweetybird
Alcohol staat nu niet ter discussie echter ben ik wel van mening dat alcohol een nog groter probleem is dan cannabis. Helaas word er een fortuin verdiend aan accijnzen op alcohol waardoor de overheid letterlijk over lijken kan gaan. Aan cannabis word niets verdiend zolang het nog gedoogd word. Dit is dan ook een reden waarom cannabis nog steeds verboden kan worden. Op wat coffeeshop personeel na is er nagenoeg geen (legale) economie in wiet. Dit is dan ook weer een drogreden waarom wiet junks het juist willen legaliseren; omwille van hun eigen verslaving moet de overheid het legaliseren ‘want dat levert de staat meer geld op en dringt criminaliteit terug’.

Haatejaculaat | 10-01-19 | 15:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Groene vingers en een bitje bijverdienen? Waarom niet?
Leuke pica trouwens boven het artikel

ScumbaggusMaximus | 10-01-19 | 12:06 | 1

Ja haha die pica ik moest lollen.

keestelpro | 10-01-19 | 12:07

Gewoon wiet voor eigen gebruik lijkt me. Wat is er mis met een beetje huisvlijt?
'afwijkend stroomgebruik' wil niet zeggen afgetapt bij de buren of voor de meter.

keestelpro | 10-01-19 | 12:06

Na het vorige artikel snap ik wel dat steeds meer mensen gaan nadenken over dergelijke leuke bijverdiensten. Van een gewoon loon hou je tegenwoordig maar bitter weinig over.

Muxje | 10-01-19 | 12:06 | 1

En dankzij dit artikel weten we dat het beter is om stroom te stelen. Want dat is het eerste waar ze je op pakken. Leuk hè slimme meters, kunnen ze het op afstand uitlezen tot op de groep nauwkeurig. Weten ze zelfs in welke ruimte het staat. Legalisatie gaat gebeuren, maar pas als het nepotistische netwerk zich commercieel in stelling heeft gebracht.

Stompe_Loeres | 10-01-19 | 15:10

Speciale rekstokken...

Ali Bi | 10-01-19 | 12:05

Yuri is en blijft gewoon een held!

benjeallanggek | 10-01-19 | 12:05 | 1

Hij heeft skills! Meer dan je denkt.
Hij kan staand door de brievenbus kijken opperde iemand op youtube.
Geen speld tussen te krijgen.

keestelpro | 11-01-19 | 02:47

De crackhead valt niet ver van de wietplant. Vrij naar appel, boom.

keestelpro | 10-01-19 | 12:03 | 2

Weleens overwogen om schrijver, of dichter te worden?
Ik hoop van niet.

Vage_eddie | 10-01-19 | 14:26

Deze is wel heel slecht ja.

keestelpro | 11-01-19 | 02:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken