Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U wordt goed verneukt door Mark Rutte. Gemeentelijke belastingen dit jaar stuk hoger

"Huishoudens gaan dit jaar gemiddeld een stuk meer betalen aan gemeentelijke belastingen. Dat hebben onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen berekend."

Nou dat is heel erg knap onderzocht van die onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen, want om dat te becijferen hadden ze bijvoorbeeld ook gewoon eventjes op de website van hun eigenste dorp kunnen kijken om te zien dat iedereen voorover mag buigen + kuchen. De stijging van de gemeentelijke belastingen (ozb, rioolheffing en afvalstoffenheffing) komt vooral door de afvalstoffen. "De Rijksoverheid heeft de afvalstoffenbelasting voor gemeenten ruim verdubbeld. Gemeenten berekenen die extra kostenpost weer deels door aan bewoners." Deels je moeder, ja. Het is geen wonder dat Guido Weijers tegenwoordig die oudejaarsprogramma's mag doen want dat is precies hoe het hele land kijkt als ze weer eens de inhoud van de bankrekening hebben mogen leegstorten in de gemeentekas. Dus. De energiebelasting gaat flink omhoog. De btw gaat omhoog. De afvalstoffenheffing gaat omhoog. Lalalala gratis geld voor Mark Rutte MAAR ZEG ONS EENS RUTTE HOE GAAT DE NEDERLANDER EROP VOORUIT EN WAAR BLIJFT 1000 EURO (onderzoek hier, PDF)

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Iemand_die_er_ook_is | 11-01-19 | 17:56

Het valt buiten het hierboven genoemde topic; maar nog zo'n belastingverhoging die (te) weinig mensen is opgevallen: Nederland geeft jaarlijks 4,5 miljard euro uit aan geneesmiddelen; deze zaten in het 6% tarief en gaan dus nu naar 9%, 3% extra BTW is een bedrag van ruwweg. 135.000.000 of te wel 135 miljoen euri. Aangezien de ziektekostenverzekeraars dit niet zelf zullen ophoesten, doen u en ik dat en dit is één van de componenten van de relatief hoge premiestijging van de ziektekostenverzekeraars. U wordt dus aan alle zijden verneukt door Rutte c.s.

oliebolletje123 | 10-01-19 | 21:21

Dames&heren van de redactie: vinden jullie het langzamerhand niet eens tijd om mijn reactie van een paar dagen geleden over het niet benijdenswaardige lot dat ik dhr. Rutte heb toegewenst en door jullie werd "weggejorist", alsnog te plaatsen: m.i. neemt de reden daarvoor hand over hand toe.

oliebolletje123 | 10-01-19 | 20:55

80% van het electoraat (waar kennelijk ook werkende mensen tussen zitten, helemaal beangstigend) vinden het kennelijk heerlijk om elke keer weer van achteren genomen te worden door de gevestigde linkse partijen (dit is dus inclusief VVD, ik begrijp echt niet dat je hier nog op stemt als je een baan hebt). Verder wat al in meerdere reaguursels wordt gemeld: sommige mensen (waar we er steeds meer van krijgen) zijn gewoon te zielig om belastingen te betalen, dus dan betalen wij de rest wel. Wat zijn we toch een geweldig deugend land. Herhaling extragratis stemtip als u een nettobetaler bent: stem dit jaar met je voeten, 90% van de wereld zit te wachten op hardwerkende Nederlanders die wat kunnen.

InTheTube | 10-01-19 | 18:48 | 1

Ik heb als werkende ook ooit vvd gestemd. Jeugdzonde, mea culpa. Maar ik nu op moet stemmen weet ik serieus echt niet meer. Ik heb het idee dat werkelijk iedere partij naar mijn centen zit te loeren.

matatwork | 10-01-19 | 19:28

@Poepnagel 12:52 Roeren waar het stinkt gaat u goed af Boris! Maargoed u heeft niet voor niets een poepnagel. Ennuh…., uw schrijfstijl bevalt mij beter dan die van sommige scribenten alhier.

D-Fens_1963 | 10-01-19 | 18:46

Afgelopen met het afval scheiden, alles gaat in 1 kliko ik steek er geen energie meer in

Vrijheidsstrijder | 10-01-19 | 18:38

Balkenende zei aan het begin van de crisis bij aangekondigde bezuinigen; "Na het zuur, komt het zoet!". Dat zuur werd alleen maar zuurder, waar blijft godverdomme die zoetigheid, Mark?

John Dough | 10-01-19 | 18:25

Je zit als waardeloze burger alle afval dus netjes voor te sorteren.
Je zou denken dat dit al werk uit handen neemt, waardoor een voordeel wordt opgeleverd dat kostenreductie zou moeten veroorzaken.
Maar bij de overheid werkt het kennelijk precies andersom.
Hoe meer je zelf doet, hoe meer je moet betalen.
Wil je oude kranten inleveren, zul je ervoor moeten betalen.

marjen | 10-01-19 | 18:06 | 3

Soms denk ik dat, als je afval verzamelen overlaat aan de commercie, je als waardeloze burger geld kunt ontvangen in plaats van betalen. Maar dat is hypothetisch.
Zou bij wijze van experiment eens uitgeprobeerd moeten gaan worden.

marjen | 10-01-19 | 18:50

Want in een re-cycling economie is afval een grondstof.
En commerciele partijen willen betalen voor een grondstof.
Maar linkse trutten schijnen verblind door het systeem van aflaten waarbij de burger vooral moet betalen voor het inleveren van de grondstoffen.

marjen | 10-01-19 | 19:21

En een burger die geld kan ontvangen, is meer bereid tot afvalscheiding zonder knarsende tanden richting de overheid.
En zonder dat hij hoeft te schelden op de leegrovers van zijn portemonnee,
Links weigert steeds over geld na te denken - ze achten zich superieur aldus - , maar elke burger moet zijn geld voortdurend in de gaten houden, dat is de dagelijkse, feitelijke en ordinaire werkelijkheid.

marjen | 10-01-19 | 20:21

Een buurman had een goed idee:

Laten we in 2019 eens massaal in NL uit protest weigeren de gemeentelijke belastingen te betalen. Dit als protest tegen de belastingterreur van de overheden.

Tee Of Cup | 10-01-19 | 17:01 | 2

Heel goed plan en dan ook meteen de inkomstenbelasting. Eens kijken hoe snel dingen ineens wél kunnen!

benjeallanggek | 10-01-19 | 18:01

Of neem contact op met bijvoorbeeld een site als bezwaarmaker.nl. Als je huis niet geschikt is om te verwarmen met een warmtepomp, is het al gauw een ton minder waard toch?

Rest In Privacy | 10-01-19 | 20:36

Normale nederlanders gaan er op vooruit. Dat is dus simpel. Wij zijn allemaal niet normaal

Metropols | 10-01-19 | 17:02

Afvalheffing (alweer) omhoog omdat er steeds meer-meer-meer mensen ons land binnenkomen die geen heffing hoeven te betalen (want zielig, arm en floegtelieng, dus uitkering) dus de gewone NLer kan ook daar weer voor opdraaien. Wanneer sluiten we onze grenzen voor al die gratis profiterende immigranten? Oh ja, dan moeten we op PVV of FvD stemmen en dat is immers veel te eng. Nou dan maar dokken mensen als je dat liever doet.

telelezer | 10-01-19 | 16:30 | 1

Alleen het aantal wat gebruikt maakt van kwijtschelding mogen wij niet weten, maar dat zal toch wel een half miljoen zijn.

FreeVogelaar | 10-01-19 | 16:33

En zo is het al 45 jaar, zolang als ik aan al die onzin heb meebetaald. En nu, betaal ik (bijna) niets meer. Maar ik heb ook (bijna) nergens meer recht op. Dus, als het je niet aanstaat, vertrek je toch.

SlimmeBelg | 10-01-19 | 16:06

Het blijven oplichter en leugenaars, alleen hebben sommige kiezers, die oplichter en leugenaars toch echt weer zelf gekozen.

FreeVogelaar | 10-01-19 | 15:52

Vroeger. Heel vroeger werd er nog wel eens gesproken over verlagen van de overheidsuitgaven (centraal en decentraal). Wat is daarmee gebeurd?

Rest In Privacy | 10-01-19 | 15:27 | 6

oris Beltsin | 10-01-19 | 15:54
Het liberalisme in Nederland is al vele vele jaren morsdood.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 16:15

Een half tot 1 miljoen gelukzoekers binnen halen kost nou eenmaal heel veel geld, uw geld.

FreeVogelaar | 10-01-19 | 16:24

De vvd noemt zich liberaal. Maar een vvd-er spreekt zelden de waarheid.
En liberaal betekent meestal minder regeltjes voor hem, maar meer voor jou.

Analia von Solmsch | 10-01-19 | 18:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Aha, de afvalstromen. Dus het is nóg een extra milieuheffing.

Sans Comique | 10-01-19 | 15:15

Zeer benieuwd hoeveel verder de middeninkomens zichzelf laten naaien om maar te deugen. In tegenstelling tot wat links u wil laten geloven zijn het namelijk de middeninkomens waar het grote geld vandaan komt. Al zou je alles afpakken van de top 1% verdieners kom je nog niet in de buurt. Bij hen de belastingen verhogen is symboolpolitiek: het levert niets op, behalve de bevrediging van afgunst. Dit weet links ook, dus zullen ze ook de middeninkomens steeds harder gaan belasten aangezien ze het geld toch nodig hebben om aan anderen te geven. Met anderen mag u zelf invullen welke pareltjes met bijbehorend onderhoud dat zijn.

witdusracist | 10-01-19 | 14:59 | 2

De roep om de rijken meer te laten bijdragen duidt op mentale creatieve armoede. De oorzaak van het probleem, totaal ontspoorde uitgaven, nepotisme, en een uit zijn krachten gegroeide overheid, worden er niet mee opgelost.

Sans Comique | 10-01-19 | 15:17

Klopt als een bus. Nederland is een egalitair land op het gebied van inkomens. De rijkste 1% verdient slechts 5% van het totale inkomen. Er is niks te halen.

Joris Beltsin | 10-01-19 | 16:12

Gemeentes moeten tegenwoordig ook zelf de bijstand regelen toch? Zou dat nog wat kosten?

Jahowiseffe | 10-01-19 | 14:39 | 1

LOL. Die paar tientjes ach. Kan het allemaal schelen.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 15:30

Wat is er erger? Een verkrachter, een moordenaar of iemand die een heel land om zeep helpt? Met het laatste kom je weg als je een gladde glibber als Mark Rutte bent.

caspert79 | 10-01-19 | 14:32

Het lachebekje is al bezig zijn Mexit te regelen richting de nog harder kontneukende EU. Doei heh. En bedankt voor de goede zorgen voor ons gave land.

GormSuil | 10-01-19 | 14:19 | 3

Ach... Er moet daar ook iemand zijn die het licht uitdoet. Daarnaast, als die dat inderdaad zo doet, hoeven we hem tenminste ook niet meer zelf er uit te schoppen...

starbuck280 | 10-01-19 | 14:39

iedereen wist toch dat deze rubberen
Smeerpijp niet te vertrouwen is !nu moeten de kosten van de gelukzoekers opgebracht worden !dat was al voorziem in 2015 ! de tering zal naar de nering gezet moeten worden
en volgend jaar komt de bijdrage (extra) voor de brexit er nog overheen
de bijdrage van het vk moet betaald worden !want in brussel heeft men. Nooit genoeg! Dus burgers maakt uw borst maar nat!!! gaaf land he pinokio !!

geeratz8217 | 10-01-19 | 15:01

Uhhh ik maak niks meer nat. Voor dat je het weet krijg je te horen dat de aarde te nat wordt en alle straten van een paraplu voorzien moet worden om de aarde weer droog te krijgen.Die paraplu's dienen doormiddel van hoge belastingen betaald te worden door de burger.Onder het mom al die nattigheid maakt de aarde week.

tweetybird | 10-01-19 | 15:30

Met een grote grijns op zijn muil steekt lachebekje nog maar eens zijn middelvinger in ons hol.

Bari Oomsma | 10-01-19 | 14:16

Das een heel kut idee. Het is mooi dat ie Fransen (en Belgen) in actie komen, maar ze doen het op de verkeerde manier. Auto's in de fik steken, en dan nog zo'n onzalig kutidee. We hebben gezien in Argeninie wat de gevolgen kunnen zijn.

caspert79 | 10-01-19 | 14:30

Gasten hadden toch geen geld?

Rest In Privacy | 10-01-19 | 15:24

Er zat gisteren nog zo'n imbeciel bij Jinek te gorgelen, dat hij de lays-zak van een verzamelzak chips altijd hergebruikte om op de markt appels in te doen. Waardering alom.
Pure leugens- Probeer het maar eens.

Roadblock | 10-01-19 | 14:04 | 2

Aluhoedje of aluzak. Gelul bovenste plank. Misschien gewoon geen chips kopen.

RechtseKnakker | 10-01-19 | 14:29

Er zijn wel mensen die nog steeds met een oud plastic zakje van een "taxfree shop" op een luchthaven boodschappen doen. Maar dit hergebruik heeft een andere reden. Hoewel beiden grote vormen van ijdeltuiterij zijn.

meneer der meneren | 10-01-19 | 15:07

ik mis de bpm nog

Reaguurdert63 | 10-01-19 | 13:45

De enorme bijdragen aan de EU en aan massa-immigratie moeten ergens van betaald worden he. Men krijgt waar het massaal voor koos en in stand blijft houden. Principes van de nivellerende gutmensch mogen wat kosten toch ;-) Niet janken maar dokken.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 13:43

... heb net een geel hesje laten aanmeten van m'n laatste geld. O ja.... De Emigratie beurs is begin februari

Bushcrafter | 10-01-19 | 13:40

Waardeloos zeg, nu in Amsterdam +11 % meer gaan betalen. Waarvoor dan? Zijn wij dan 020Gaza en die Fuckbijlmer aan het subsidiëren hier ofzo. Klote ambtenaren. Time to move naar een klein kudt dorpje in de provincie binnenkort.

AMX pri | 10-01-19 | 13:02 | 5

Die kans is vrij groot.

lacucaracha | 10-01-19 | 14:02

adam is nu eenmaal groenlinksch / d'666 / pvda / sp ...

Fi-Bu-Bla | 10-01-19 | 14:14

U krijgt wat u heeft gestemd

Zoic | 10-01-19 | 15:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Die 1.000,- euro van Rutte. Iedereen krijgt 'm in 2019. Hij vergat alleen te vertellen dat het de rekening van 1.000,- euro per persoon was.

sjef-van-iekel | 10-01-19 | 12:53

Privaat met je ejaculaat.
Gisterenavond zat Bruno B., de van het beministeriëren van het ministerie voor medische zorg verdachte politicus, bij Tante Jinek aan tafel. Nog voordat Mrs. Jinek B. fatsoenlijk aan de tand kon voelen, was het de beurt aan liberale glunderboy Jahier Vervendan. De kleinzoon van Hans Wiegel gaf zich in de dienstauto van B. over aan een waar cumfest der glunderglorie. Daar waar de studenticoïde zijn aalgladde lach niet van zijn met boterhammetjes-kaas doorschranste, bebrilde spekmuiltje kan krijgen, kroop Jahier daar op de achterbank steeds verder in de genoeglijke, liberale krochten van B. De succesvolle televisieproducent, annex verslaggever, haalde alles uit B. wat er uit te halen viel. Na ontkomen te zijn aan de hard ass vragenlijst van Jahier, was het terug aan tafel bij Tante Jien.

Jineks vragen waren pittig, de antwoorden zorgelijk. Zeer zorgelijk, zoals het een minister van zorg betaamt.

"Bij een no-deal brexit is de bevoorrading van ziekenhuizen in gevaar.", zo wierp Jien B. toe. Ziekenhuizen moesten hem eerst 'de meest uitgebreide lijst' van alle hulpmiddelen toezenden en dan zal het ministerie kijken wat er mogelijk is. Ziekenhuizen moesten dat wel zo snel mogelijk doen, beet B. de geduldige camera toe.
"Maar binnen ziekenhuizen is een dramatisch gebrek aan tijd. Hoe moeten bestuurders en personeel hier tijd voor reserveren?", aldus Jientje. B. zag wederom geen enkele andere optie dan zijn voorstel. Vervolgens leek B. zich plotsklaps te realiseren dat ook zijn eigen ministerie een dramatisch tekort aan tijd en middelen heeft om al die lijsten van die 308 ziekenhuizen in ontvangst te nemen. B. sloot dan ook niet uit 'dat ziekenhuizen zelf een inkoopbeleid zullen moeten gaan organiseren'.
Toen Jien vervolgens met zorgen daarop reageerde dat patiënten daarvan de dupe zouden worden, deed Bruno B. wat iedere rechtgeaarde veeveedeejer doet: de patiënt wegzetten als een lastige, stinkende burger die al zijn leed toch echt aan zichzelf te danken heeft. De patiënt wacht niks anders dan stilzitten en het medicijntekort met zijn dichte stinkmuil te ondergaan.

Wie stempt op een liberale partij (zoals de VVD) stemt op een partij ván en vóór vrije jongens. Liberaal betekent immers 'vrij'. Dat woordje 'liberaal' betekent geenszins dat de partij iets op heeft met het vergroten of instandhouden van de vrijheid van gewone burgers. Burgers stinken immers en hebben geen enkel recht op een leven met voldoende, persoonlijke welvaart. Dat laatste is het eigendom van een select gezelschapje. U als gewone burger behoort daar zeker niet toe.
Sinds het nieuwe zorgstelsel onder Kabinet Balkenende II door Hans Hoogervorst (óók van de liberale leipo's) werd doorgevoerd, is het geenszins de bedoeling dat de zorg voor burgers beter wordt. Het is één grote graaipot waaruit farmaceuten, psychiopaters, zorgconsulenten, ziekenhuisboys en nog meer geteisem zich vrijelijk kunnen verrijken, terwijl zorgpersoneel en patiënten het zich maar een beetje uit moeten zoeken.

Die zorg is van ons allemaal, echter ze wordt al jáááárenlang gegijzeld door de grenzeloos graaiende schransmuilen van dat liberale gajes. Maar Nederland kijkt ernaar, doet niks en blijft op die amorele, liberale lapzwanzen stemmen. We zouden immers onze huidige, persoonlijke luxe eens kunnen kwijtraken...

Boris Poepnagel | 10-01-19 | 12:52 | 8

Heerlijk geschreven, mijn waarde. Heerlijk "toontje waar op". Hoop dat Bruno de Achterbankbeer even cc is gezet bij het versturen.

Lorejas | 10-01-19 | 14:05

@Joris Beltsin | 10-01-19 | 13:54
Ware het niet dat de bouwmarkt niet gelijk is aan de zorgmarkt. De zorg behandeld kwetsbare mensen. Bovendien vormen zij levensreddende en -verlengende voorzieningen die kwaliteit van leven (kunnen) bewerkstelligen en garanderen. In tegenstelling tot een (economische) crisis in de bouw, kan dit ernstige implicaties hebben voor patiënten en betrokkenen.

Dat lijkt mij wat ernstiger dan leveringsproblemen van de voorraad Rockwool. Ofzo.

Boris Poepnagel | 10-01-19 | 14:06

Neen, want meer Rockwool is weer levensverlengend voor zeehondjes. Ofzo.

mark1487 | 10-01-19 | 14:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Wij willen dit kennelijk als Nederlanders. Straks weer stemmen op o.a. Groen links en D’66 en alles wordt nog erger. Alleen met veranderinge aan de stembus is dit te stoppen. Blijven we zo doorstemmen dan verder niet zeuren en gewoon betalen.

Blonde Nel | 10-01-19 | 12:48

Je ziet gelijk in zo'n overzicht (waar de prijsstijgingen het hoogst zijn) waar de (groen)linksche / d'666 / pvda rakkers de meeste zetels in de gemeenteraad hebben. 1. Haarlem (+72,89). 2. amsterdam (+65,65). 3. Eindhoven (+57,53). 4. Leiden (+56,60). Ach ja ...

Fi-Bu-Bla | 10-01-19 | 12:47

ik kom uit de tijd dat neuken nog lekker was maar aseksuele Mark heeft sinds zijn regeerperiode dit, net als heel veel andere dingen, echt verneukt.

Fedde71 | 10-01-19 | 12:45 | 2

Hij neukt de hele bevolking. Mensen vinden het lekker blijkbaar, want ze blijven maar op hem stemmen.

Wim Venijn | 10-01-19 | 12:52

Linksom of rechtsom je wordt genaaid. Ook na de revolutie!

JohnJames_001 | 10-01-19 | 13:01

Was er überhaupt nog iemand die na "geen cent meer naar de Grieken" enige waarde hechtte aan welke toezegging van de Haagse Kliek dan ook?

DasNouJammer | 10-01-19 | 12:41 | 2

Daar was ik al zo'n beetje na de affaire Gré Hofmans mee opgehouden...

bisbisbis | 10-01-19 | 13:24

Na het afserveren van Rita Verdonk door de vvd zal ik nooit meer op die partij stemmen. De andere oude partijen hadden al eerder afgedaan.

Peter_K | 10-01-19 | 14:03

Niet verkeerd van Den Bosch. Maar het is overal kudt. Nederland is gewoon kudt, maar ja, we moeten wel dat import en gratis geld financieren.

Wim Venijn | 10-01-19 | 12:41

Werk zoveel mogelijk zwart. Koop geen luxe goederen en dure boodschappen. Geef niets aan Goede Doelen. Stop met vrijwilligerswerk dat niet gericht is op de eigen bevolking. Kies indien mogelijk voor tweedehands.

BrabantsVerzet | 10-01-19 | 12:40 | 2

En spaar niet; hooguit voor die spreekwoordelijke nieuwe wasmachine.
Stop desnoods een paar jaar met werken (en bijdragen! ;- ) en maak zelf je geld op voordat de VRH + inflatie alles hebben opgegeten.

Banken vertellen je dat je moet beleggen, want dat komt altijd goed, als je maar een lange beleggingshorizon hebt. Nu hebben banken volgens mij best een lange horizon, maar zij durven nog geen 1 % spaarrente te bieden. Die mooie jaren met 'tot wel 10 % beleggingsrendement' kunnen dus eventuele slechte jaren voor die bank compenseren 'want dat komt altijd goed'....
Toch durven al die experts en professionals het niet aan.

Maarre.... volgens de overheid zijn burgers (alleen in dit specifieke geval overigens) véél slimmer dan al die banken bij elkaar en veronderstelt men dat wie kan sparen dus (?) gaat beleggen en dat hij dan gem. 5,6 % rendement haalt. Om over die zo absurd verzonnen 'inkomsten' dan (na IB nog een keer, en dat elk jaar opnieuw) 30 % (zgn. 'inkomsten') belasting te moeten betalen.
De spaartaks overstijgt de ontvangen rente!
Niet (meer) doen dus.

Wering | 10-01-19 | 13:43

Spaar wel, maar niet op een plaats waar de overheid het kan zien.
Voor je het weet betaal jij je hele verzorging later zelf, terwijl de buurman altijd in een nieuwe auto reed en het nu voor niets krijgt.

mark1487 | 10-01-19 | 14:13
-weggejorist-
Wering | 10-01-19 | 12:38 | 1

Door de WC mag Pies, Poep en WC-Papier. Al het andere wat je erdoorheen gooit, verhoogt de kosten bij de rioolreiniging. Maandverband mag er dus niet doorheen. Vochtig toiletpapier ook niet. Babydoekjes niet. Gebruikt vet niet (Hallo, restaurants, vooral Chinezen...). Liters chloor zijn ook heel moeilijk te verwerken. En dan komt er van de straatkant nog een lawine aan sigarettenfilters het riool in, wat samen met de babydoekjes en vet voor grote verstoppingen zorgt. Een beetje nadenken scheelt je op den duur dus een heleboel geld.

Vuurwezel | 10-01-19 | 12:29 | 1

Het is over het algemeen redelijk schoon water wat door het riool loopt. Kijk maar eens bij een rioolreinigingsbedrijf.

marjen | 10-01-19 | 12:36
-weggejorist en opgerot-
Onkybonky | 10-01-19 | 12:27 | 1

Doeg

Die nare vent | 10-01-19 | 12:35

Meerpersoonshuishoudens... Henk en Ingrid zijn er 2; Mohammed en Aisha zijn er 8, maar ze betalen hetzelfde en bovendien krijgen M en A ook nog eens kinderbijslag terwijl zij voor een enorme CO2 zorgen.
Dus het rekenmodel is geheel anders dan het morele model dat ons wordt voorgehouden door het klimaatkalifaat en de mileujehova's. De vervuiler betaalt? Zie hier in een notendop de huichelstaat NL.

ecologiste | 10-01-19 | 12:27 | 1

Mohammed en Aischa en hun 8,9,10 kinderen krijgen mogelijk zelfs vrijstellin of ontheffing van de Gemeentelijke heffingen, mits bijstand en met wat schulden..

fikkieblijf! | 10-01-19 | 14:34

Om de pijn te verzachten gaat de btw op vaseline wel naar beneden.

JelloBiafra | 10-01-19 | 12:22

Komt omdat het rijk steeds meer verantwoordelijkheden afstoot naar de gemeente. Wat in veel gevallen ook positief is. Je gaat daarentegen minder inkomstenbelasting betalen. Ik vind dit niet zo heel schokkend.

Ardbeg | 10-01-19 | 12:20 | 7

Gelul. Afvalstoffen en rioolbelasting zijn doelbelastingen. Die kunnen niet zomaar ingezet worden voor andere dingen. De belasting moet de kosten geheel dekken en als er overschot is dan moet het worden het gereserveerd voor investeringen afvalverwerking of riolering.

Stormageddon | 10-01-19 | 13:51

Ja vandaar dat er wel steeds meer geld binnen de Gemeenten nodig is voor de Jeugdzorg, WMO etc etc.. En welk middel heb je daarvoor.. Heffingen en belastingen

fikkieblijf! | 10-01-19 | 14:37

Roadblock | 10-01-19 | 13:37
Ik mag niet klagen.

Ardbeg | 10-01-19 | 16:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Er is onder Rutte totaal geen verschil voor de gemiddelde Nederlander tussen beleid tijdens mega-economische groei en mega-recessie.

pga | 10-01-19 | 12:18 | 3

Qua resultaten had ook net zo goed een coalitie van communisten, socialisten en groene gekken kunnen zitten.

Joris Beltsin | 10-01-19 | 12:20

Daar ben ik het mee eens

Middensteun | 10-01-19 | 12:22

Ik vrees dat u het iets moet specificeren. Er is geen verschil tussen de laatste recessie en deze periode van groei en krapte op de arbeidsmarkt. Wacht echter op de komende recessie om te zien of er dan nog steeds geen verschil is. Ik vrees namelijk van wel.

Dr_Prepper | 10-01-19 | 13:25

De overheid wordt niet voor niets Het Rijk genoemd.

Ibu | 10-01-19 | 12:17

Het Rijk vindt zogenaamd dat we teveel afvalstoffen produceren en verhoogt in één jaar de belasting op afvalstoffenverwerking met 139%! Een blind paard weet ook wel dat er in 2019 nog net zoveel afvalstoffen worden verwerkt en dat de gemeenten deze ordinaire belastingverhoging lekker doorschuiven naar burger en bedrijf. In 2019 - en navolgende jaren - is aan het zogenaamde afvalprobleem natuurlijk niks verbeterd en dat interesseert het Rijk helemaal niks want het was natuurlijk vooral te doen om in dat ondoorzichtige oerwoud van belastingen en heffingen weer wat meer binnen te harken. Dit is de energiebelasting in het klein.

Joris Beltsin | 10-01-19 | 12:17 | 1

Onder het mom van 'als we restafval duurder maken zullen mensen minder weggooien'. Tuurlijk, het enige wat je bereikt is dat mensen restafval bij het plastic gooien (waardoor het plastic niet meer gerecycled kan worden) of in de sloot.

Ibu | 10-01-19 | 12:19

Als brave belasting betalende huisvader van 3 deze cultuur voortzettende sterkdragers valt het nog niet mee om onze afvalstromen dusdanig te reduceren dat we genoeg hebben aan 1 bak uit het kleurenpalet der regenboogdeugers. Met enige regelmaat zijn we gedwongen zelf afvalstoffenafvoerdienst te zijn. Kan met kleinere bakken te maken hebben maar kan ook met verminderde inzet van de gemeentelijke dienst te maken hebben. En daar moeten we dan meer voor gaan betalen? Ik moet toch eens met mijn eigen werkgever gaan praten.

D-Fens_1963 | 10-01-19 | 12:16 | 1

Hetgeen we er volgens de rekenkamer op vooruit gaan moet inderdaad bij de werkgever weg komen. De staat pakt alleen maar.

pale-blue-dot | 10-01-19 | 12:19

de zoveelste verhoging via lokaal en provinciaal belasting naar burger en bedrijven. De manier om de mensen die inkomensafhankelijk zijn van de de overheid , Ambtenaren, publieke sector ,NPO (lol) , kortom iedereen die geen belasting betaald minder netto over te laten houden . En het bedrijfsleven met hun werknemeres ook hoger te belasten . win/win. Nederland zit klem en kraakt . Snap echt niet dat het zo gemakkelijk gaat dat belazeren . Einde maand / begin Februari weten wij alles ...

Baron de laclou | 10-01-19 | 12:12 | 1

De fors verhoogde bijdragen aan de EU na de Brexit moet ergens vandaan komen, je kunt beter je eigen bevolking in de kou laten staan dan de grieken, italianen en Portugezen. Toch?

pale-blue-dot | 10-01-19 | 12:16

Het wordt steeds moeilijker om de maand rond te breien maar ik hoor steeds dat ik niet mag klagen omdat we in het beste land ter wereld leven en we het allemaal goed hebben. Oh ja, het geld schijnt hier ook tegen de plinten op te klotsen heb ik me laten zeggen. Het zal wel, mijn werkelijkheid is anders.

osolemio | 10-01-19 | 12:12 | 2

ja dit , leugens zijn het .

Baron de laclou | 10-01-19 | 12:13

Bij een kleine groep klotst het tegen de plinten op. En dat is toevallig nou juist de groep die ook roept dat we in het beste land ter wereld leven. Ik denk zelfs, dat ze ook allemaal op dezelfde zwendelende leugenaars partij stemmen.

Roadblock | 10-01-19 | 13:41

Is men vergeten Mark Rutte te beëdigen toen hij werd aangesteld als Minister President???

ik_word_gek_in_NL | 10-01-19 | 12:08

Echter veel migranten, ‘Nieuwkomers’ ,‘vluchtelingen’ ( lees gelukzoekers ) hebben hier geen last van , omdat deze groep vrijgesteld wordt van het betalen van de gemeentelijke heffingen ... en ook het eigen risico en de hoeft deze groep in de meeste gevallen niet te betalen .
Het moet eerlijker, jaja ....
dit even terzijde ... om de bloeddruk weer te verhogen ..

laurentius | 10-01-19 | 12:06 | 3

*Sociaal zwakkeren. En migranten staan inderdaad vaak laag op de sociaal economische ladder maar het aantal Nederlanders is ook schrikbarend hoog.

De Koreaanse Slet | 10-01-19 | 12:09

De Koreaanse Slet | 10-01-19 | 12:09
Dus het is goed zo?

ik_word_gek_in_NL | 10-01-19 | 12:11

Rustig aan dan maar. Bloeddruk betaalt zich ook uit in verlaging AOW-staatskosten in the end. Nog zo'n nadeel als je aan de totalitaire tiet ligt.

Ernst Oosters8389 | 10-01-19 | 12:36

In mijn gemeente is de afvalstoffenheffing 1 euro minder dan vorig jaar.
De rioolheffing daarentegen is wel 3 euro gestegen, het gebruikersdeel met 4 cent.

spamzuiger | 10-01-19 | 12:05 | 2

Dan zijn er weinig ontwikkelingen in dat dorp en dan geeft het bestuur daar weinig geld uit aan hun vriendjes. Moddergat?

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:08

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:08
We hebben stadsrechten maar daar is dan ook alles mee gezegd.

spamzuiger | 10-01-19 | 12:14

Afvalheffing omhoog? Mooi, dan wil ik wel waar voor mijn geld. Ik heb hier nog wat oude accu's, batterijen en halfvolle verfblikken liggen. Hup, in een vuilniszak en in de verzamelcontainer.

gestoptmetroken | 10-01-19 | 12:01 | 4

zorg dat je adres er niet bij zit.afvalstoffenscheiding = alles in een bak en een speciale ongevaarlijke plek elders voor adresdragers

langzullenweleven | 10-01-19 | 12:06

Ik pleur heel mijn leven alles al in 1 bak inclusief de lege batterijtjes . Die haalt de magneet bij de afvalverwerker er wel uit voor dat belastinggeld.

Texacoballletje | 10-01-19 | 12:18

Ik prop de kurk ook altijd weer stevig in de fles nadat de inhoud is genuttigd, 't is een vorm van werkverschaffing.

Maartenalsoptwitter | 10-01-19 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig nemen we voor de zoveelste laatste keer wat rond dobberende asiel afdwingers op die na betaling aan smokkelaars nu rekenen op een leven lang graties geld dus krijgen we er gezamenlijk ook weer wat bij .

Castor12 | 10-01-19 | 12:01 | 1

en die hoeven niks te betalen voor afval. toch? betalen wij wel.

langzullenweleven | 10-01-19 | 12:07

In Frankfurt zit een Italiaan als een dolle geld bij te drukken om de inflatie op 2 procent te krijgen. Dat betekent dat wij er allemaal ieder jaar 2% op achteruit gaan.

Voor de overheid is dat lucratief, want hun schulden verdampen op die manier, en hun kosten doen ze wel corrigeren voor die inflatie, en om een of andere reden is die inflatiecorrectie altijd hoger dan de inflatie.

Voor werknemers geldt dat ze dus een aardige opslag moeten krijgen om de koopkracht op gelijke peil te houden.

En dat gaat al heel lang zo: er gaan wel meer euro's door je handen, maar de welvaartsgroei is gestokt. En dat is geheel de schuld van de overheid.

Een bedrag van 4,54 euro was ooit eens tien gulden waard. Voor een gouden tientje moet je momenteel 218 euro betalen. Dat betekent een welvaartsverlies van 4800%! Het is niet het goud wat duurder is geworden, maar het geld wat steeds minder waard wordt.

Feitelijk is inflatie ook een soort van belasting.

Peter_K | 10-01-19 | 12:01 | 5

dat klopt ! inflatie is een mooie manier om steeds meer te vragen en schulden af te boeken . Als je een huis koopt roept de Notaris al .. ach meneer per jaar neem t uw schuld al 2% af door inflantie en u betaald nu 2/4% rente.. , maakt u zich vooral net druk , hij heeft gewoon gelijk . echter je besteedbaar inkomen zakt ook als er verder geen aanpassingen zijn. en dan ligt een crisis op de loer,

Baron de laclou | 10-01-19 | 12:16

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:05 |
Inderdaad zeer interessant filmpje.

Volgens mij zijn de problemen waar hij het over had in aantocht.

Mr.Crowley | 10-01-19 | 12:45

@Watching the Wheels

Echt rijke mensen hebben bezittingen. Die echt rijke mensen krijgen het door de ECB gedrukte geld direct in handen terwijl het zijn waarde nog heeft. Tegen de tijd dat dat geld bij de werkende mensen komt is het door inflatie reeds in handen gedaald. Inflatie is dus een middel om rijke mensen nog rijker te maken, en de middenklasse arm.

Als middenklasse veel geld lenen is risicovol, want de rente zou weleens heel hard kunnen gaan stijgen in de nabije toekomst, en de huizenprijzen gaan dan omlaag. De bank kan dan wel eens heel moeilijk gaan doen.

Dat boek kaart inderdaad het probleem correct aan. De ECB is nu volop bezig de volgende crisis te veroorzaken. God weet wat ze dan weer gaan doen om de boel vlot te gaan trekken. Ik denk dat de nabije toekomst zeer onvoorspelbaar zal zijn.

Peter_K | 10-01-19 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Zeg Mosterd, ga er nou niet vanuit dat niemand het onderliggend stuk leest. Daarin staat dat het Rijk weliswaar de afvalstoffenbelasting heeft verhoogd maar vervolgens is het aan de gemeenten om op basis daarvan de afvalstoffenheffing te bepalen. Dat is hun keuzevrijheid en sommige gemeenten rekenen daarom zelfs een lagere heffing dan in 2018.
De kop en inhoud van jouw stukje zijn dus (bewust?) misleidend. Maar ja, altijd makkelijk om Mark Rutte ook dit in de schoenen te schuiven. Sad!

Amsterdamsko | 10-01-19 | 12:01 | 6

Yep baron. Bij de VVD heet dat dus afschuiven van schuld naar een andere partij. In dit geval gemeentes en de provincie.

tweetybird | 10-01-19 | 12:39

@tweetybird
Hey vogeltje, je zingt te vroeg. Eerst maar het loonstrookje van deze maand afwachten. Misschien heb je wel gelijk maar zullen we eerst maar afwachten?

Amsterdamsko | 10-01-19 | 12:43

@Baron de laclou
Dat zou kunnen maar vergeet niet dat gemeenten aan tig knoppen kunnen draaien waardoor ze de lasten van hun burgers kunnen beinvloeden. Check de Amsterdamse belastingen voor 2019. Die zijn in een aantal gevallen lager dan in veel andere gemeenten. Het is niet zo een zwart/wit verhaal.

Amsterdamsko | 10-01-19 | 12:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Die oudje.s hebben na de jaren 40 dit verdomde land van af de bodem weer op gebouwd alles hebben julie gekregen COMPLEET dit land was af ziekenhuizen wegen alles wat je nodig had voor velen was de school niet gewoon je moest op tijd werken leren was voor de betere , dat jullie er een zooi van hebben gemaakt kannen de oudje.s niks aan doen die liggen nu in een zeik en stront luier als dank voor bewezen diensten en er werd gewerkt toen van 5 tot 6 en niet tot slechts van 8 tot 4 uur meer vvd stemmen helpt meer cda stemmen helpt meer die verachtelijke nep christen stemmen helpt pffff wij gingen nog de straat op nu huilie hjuile a chter een toetsenbord neppers ,net zo veel ruggengraat als die vervloekte Rutte die mijn land verkoopt

witchmaster | 10-01-19 | 12:00 | 2

Jij denkt dat als we nu massaal de straat op gaan de regering hier op reageerd?
net zoals de adviserende referenda zeker

TDB | 10-01-19 | 12:03

TDB | 10-01-19 | 12:03 |
Ik zou zeggen TDB, probeer het eens uit. Ga a.s. zaterdag ook de straat op. Je kent de uitdrukking toch? Niet geschoten is altijd mis.

Roadblock | 10-01-19 | 13:46

Amersfoort hoog door veel nieuwbouw en allochtonen? Maken ze natuurlijk een hoop kosten aan o.a. vriendjes van Bouwend Nederland en dan meteen de belastingen omhoog.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:57 | 2

Zoetermeer ... daar zit Bouwend Nederland toch? Ook hoog voor zo'n stad met flats.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:58

OZB keek ik naar, afvalstoffenheffing is daar laag dus dat komt nog.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 12:00

Nog niet zo heel lang geleden zette je een bak of een zak ongesorteerde troep aan de straat en dan kwam de vuilniswagen dat 1x per week ophalen. Dat was voor een paar gulden per maand wel klaar.

Nu heb ik een bak voor plastic afval, papier, blik/metaal, glas, groen afval en restafval. Alles krijgt men nu op een presenteerblaadje, uitgeplozen, voorgesorteerd en schoon, in aparte zakken, bakken en op vastgestelde centrale ophaalpunten.

Je zou zeggen; efficiënt, veel minder handling, verwerking kan sneller en veel makkelijker dus nu is het vuil ophalen bijna gratis aangezien de vervuiler zelf al het voorwerk al heeft gedaan.

Maar het is juist tientallen procenten dúúrder geworden. En zelfs word gesteld, zoals in mijn gemeente recent, dat "de verhoging van de afvalstoffenheffing onvermijdelijk is aangezien de burgers nog steeds niet goed genoeg hun afval scheiden". Er schijnt wel eens iets anorganisch tussen het organisch afval te zitten, en ook het plastic is niet altijd schoon genoeg voor de prinsen en prinsesjes op erwten bij de afvalboeren.

Dus vandaar nukubu. Béter scheiden, want dan word alles vanzelf nog duurder. De logica....

Dutchbeaurouge | 10-01-19 | 11:55 | 4

Vroeger was juist erg makkelijk. Gewoon je wagen leeg kieperen op een stukje land.

flame_me | 10-01-19 | 11:59

Bij ons komen ze nu twee keer in de week en vroeger maar 1x. Het ophaalwerk is in ieder geval 2x zoveel werk geworden.

hoejeheette | 10-01-19 | 12:02

Beste Dutch,
Ik woon in een wijk waar het niet oorspronkelijk Nederlandse percentage behoorlijk hoog ligt.
Daar hebben ze het ook geprobeerd met gescheiden afval. Ik ook.
Totdat ik doorkreeg, dat die lieden gewoon accu's met het zuur er nog in bij de vuilcontainer zetten, en complete ledikanten met matrassen.
En de gemeentelijke vuilnisdienst? Die plakte wel wat stickertjes op de vuilcontainers over boetes en zo, maar uiteindelijk ruimden ze alles elke keer op.
Toen ik er achterkwam dat het gescheiden afval op het verzamelpunt gewoon bij elkaar gestort werd en opnieuw uitgesorteerd, hield het voor mij ook op.
Er staan nu leuke plantjes in die bakken.
Oh, ja, ik kwam er onlangs ook achter, dat er in 'andere' wijken een gemeenteambtenaar rondloopt die steekproefgewijs controleert of zij wel hun afval goed gescheiden hebben, zo niet zoekt hij naar gegevens en krijg je een prent. Hoe bedoel je met twee maten meten?

Roadblock | 10-01-19 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

ff van reddit geplukt over de stijging in gemeente haarlem:
Afvalstoffenheffing haarlem dit jaar met 59(!) euro omhoog
Het is de gemeente Haarlem gelukt om de hoogste kostenstijging te realiseren van het hele land. De afvalverwerker lacht zich de ballen uit de broek, en is begonnen met het werven van "afvalcoaches" welke het astronomische bedrag van 3200 euro de maand betaald krijgen (exclusief reiskostenvergoedingen/sportabbo/etc)om mensen lastig te vallen met flyertjes over hoe je afval scheidt.

/r/unpopularopinion:

Afval scheiden bij de bron werkt niet, mensen doen/en/of snappen het niet. Dat betekend dat we nu kosten maken voor het gescheiden ophalen van afval wat zo vervuild is dat het na het ophalen opnieuw gescheiden moet worden voordat het eventueel ge-recycled kan worden.
Daarbij komt het feit dat het meeste plastic dat ingezameld word niet word ge-recycled maar alsnog gewoon de verbrandingsoven in gaat. Tegenwoordig heet het verbranden van afval en hier warmte/energie uit winnen gelukkig ook recycling dus voor de resultaatcijfers maakt het niks uit.

Wat zijn we lekker groen bezig met zijn allen
PS:
Bonusstrikvraag: wat is de juiste bak om uw gebruikte pizzadoos te deponeren?

TDB | 10-01-19 | 11:53 | 10

@Vuurwezel | 10-01-19 | 12:22
Helaas heeft u het fout.
Pizzadozen moet je zelf bij het miliueplein brengen! Logisch toch dat je een pizza laat thuisbezorgen en daarna even in de auto stapt om de doos te "recyclen" red de wereld:
Extragratis bewijsmateriaal:
www.haarlem.nl/bestandsopslag/bestand...

TDB | 10-01-19 | 12:42

Ook je chips zak naar t milieu plein brengen zie ik haha ze zijn niet goed daar

peetjoh | 10-01-19 | 13:44
▼ 7 antwoorden verborgen

Het maakt niet uit waar U heengaat Zaterdag.
Als U maar een geel hesje aandoet. Rotterdam, Maastricht ikea, ah Efteling, opa&oma bezoek,.... etc.

am*dam | 10-01-19 | 11:53

Huppekee, en de wegenbelasting ook omhoog. We gaan er in 2019 op vóóruit. Met € -2,18 per maand las ik vorige week op m'n afschrift. Rutte, ik moet natuurlijk wel in maart op jouw club stemmen hé?

pa_niek | 10-01-19 | 11:51

Geen wonder dat de kosten zo hoog zijn in Enschede ,wonen veel junkies en aso.s
en die betalen niks en de werkende moeten hun kwijtschelding betalen .dat krijgt je met een PVDA gemeente.

gerrit5042 | 10-01-19 | 11:51 | 2

Onzin. Dat geld komt dan gewoon niet binnen. Dacht u nou echt dat dat de reden van de verhogingen is. Dan bent u redelijk naief.Het is niet alleen in pvda gemeentes maar overal.Ook waar de pvda niet zit. Dus is werkelijk klinklare onzin.

tweetybird | 10-01-19 | 13:01

Precies. De hoogste woonlasten van Nederland terwijl de salarissen hier in Enschede behoorlijk achterlopen ten opzichte van de randstad.

LangeNeus51 | 10-01-19 | 20:46

Die inzet met die foto van Jan Slagter met dat "wat" is ook mooi.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:50 | 1

Een ontwakend schaap in de kudde.

hoejeheette | 10-01-19 | 12:36

Gelukkig kunnen er komend jaar weer extra ambtenaren worden geplaatst op de afdeling budgetbeheer bij de gemeenten voor alle mensen/gezinnen die in financiële problemen gaan komen. Daar hebben ze vast al wel rekening mee gehouden, toch ? de realiteit zal wel weer zijn dat geen enkele politicus een vooruitziende blik heeft en gemeenten kansloos achterop lopen waardoor gezinnen steeds verder in de problemen komen. De voedselbanken gaan het in dit "rijke" land steeds drukker krijgen.

Ruikbaard | 10-01-19 | 11:50 | 1

Rondpompeconomie.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:52

De gewone burger wordt royaal in het sterretje genomen. De prijzen/tarieven stijgen over gehele linie; benzine, eigen risico zorg, premies van polissen voor auto, scooter etc, boodschappen, btw, gas&elektra, benzine en kennelijk ook heffingen voor afvalverwerking, waterschap etc. En we doen er helemaal niets aan.

vluggehenkie | 10-01-19 | 11:46 | 2

Maar ... de meeste mensen gaan er met de landelijke belastingen op vooruit (proest), je mag het direct weer overmaken aan 10 andere potjes.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:54

Ja je moet het zo zien. Dat er op voorruitgaan. Het is eigenlijk een soort lening die je terug mag betalen en over die lening betaal 30 procent rente. Aan het eind van het jaar zie je pas goed dat je er dus flink genaait ben. De VVD en kadootjes. Nou vergeet het maar. Die 1000 euro kreeg je nooit maar betaalde je. En nu is het kadootje een lening die je dubbel en dwars terugbetaald. Zo'n partij wil je niet op je verjaardag.

tweetybird | 10-01-19 | 12:47

Sja, je kunt niet alles bij de gemeenten over de schutting blijven donderen en dan verwachten dat die meer voor hetzelfde budget kunnen doen. Nog los van wat er gemeentelijk aan de strijkstok blijft hangen. Gaaf landje, dit...

Graaisnaaiert | 10-01-19 | 11:44

Het komt er domweg op neer dat alleen met dit soort maatregelen de migranten hausse kan worden betaald. Die Rutte hier binnen heeft gelaten. Ik word steeds bozer op de man.

bixiers | 10-01-19 | 11:41 | 1

met die onbetrouwbare grijns van hem. doet me een beetje aan woutertje bos denken. heel hinderlijk inderdaad.

vluggehenkie | 10-01-19 | 11:47

Over 7 jaar schrijf ik voor u een doorwrochte analyse waar deze prijsveranderingen nu werkelijk op duiden. Tot dan, afwachten en niet vergeten te betalen.

Schadenfreude | 10-01-19 | 11:39 | 4

Je hoeft geen 7 jaar te wachten.

Het is al lang bewezen door het CBS dat het grootste deel van de inflatie (lees: stijging van kosten van levensonderhoud) vanaf 2001 veroorzaakt wordt door belastingverhogingen van de overheid.

Jan3863 | 10-01-19 | 11:43

@Nivelleermarionet
Uw Duits is ook genivelleerd. Drie fouten in een zin.

Ruud Hazes56616330 | 10-01-19 | 12:19

Ruud Hazes56616330 | 10-01-19 | 12:19
Heeft u hiervoor uw hele accountje aangemaakt?
Draag zelf eens wat bij dan controleren wij uw taalvaardigheid, okay?

Rest In Privacy | 10-01-19 | 15:48
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn overbuurman betaalt al jaren geen waterschapsbelasting. Deurwaarders worden gewoon weggestuurd: iek keen watterskapsbelasting. Iek niet betalle. De deurwaarder gaat dan weg en laat zich volgend jaar gewoon weer wegsturen. Ik geloof dat ik mijn jurk, mijn malle hoedje en mijn sandalen maar ga dragen. Die had ik namelijk al preventief gekocht.

Nivelleermarionet | 10-01-19 | 11:39 | 1

Dan staat uw overbuurman waarschijnlijk onder bewind. Wat weer wordt betaald uit Bijzondere Bijstand. Weet u nu ook waarom u meer moet betalen.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:42

In het gulden tijdperk kon ik 1000 gulden p/m sparen , is nu geworden 100 euro p/m , na de nieuwe verhogingen dit jaar wordt het 0 .

Jetstream | 10-01-19 | 11:39

In Amsterdam ging de prijs voor een aantal zwembaden met 20% omhoog, manmanman. Al het plezier wordt wel uit je geknepen zo

dk-- | 10-01-19 | 11:38 | 1

Ja hehe, Amsterdam is het extreemlinkse Groenlinks/D66/PvdA-laboratorium van Nederland.

Goed kijken naar Amsterdam en je weet wat er gebeurt als Groenlinks/D66/PvdA in Den Haag, op landelijk niveau, aan de macht komen: belastingverhoging-op-belastingverhoging. Om de door hen alsmaar grotere gewenst overheid, te kunnen betalen. Nederland kapotmakend, met Venezuela als voorbeeld: als ze de belastingen niet meer kunnen verhogen, gaan ze over tot nationalisatie van bedrijven.

Jan3863 | 10-01-19 | 11:49

Heeft een zeker iemand hier al op gereageerd? Ik ben namelijk nieuwsgierig naar zijn reactie nu dus letterlijk blijkt dat we er desondanks die zogeheten belastingverlaging dus letterlijk op achteruit gaan..

starbuck280 | 10-01-19 | 11:38 | 1

met verlaging wordt ook overheveling bedoeld... weet je toch wel? ;)

lovekila | 10-01-19 | 14:14

Rutte heeft twee handen, eentje die geeft en eentje die neemt.
Beetje jammer dat de eerste hand wat spastische trekjes heeft..

Wijze uit het Oosten | 10-01-19 | 11:35

Al die schijnbewegingen met hier iets bij en daar iets af. Alleen wanneer je te veel op alle details inzoomt en naar de politiek luistert raak je in de war. Maar het is heel simpel. De burocratie en regeldruk neemt alsmaar toe, krijgen die van de EU er nog eens bij. Er zijn dus steeds meer en duurder mensen met het systeem dan met de werkelijke productie bezig. Dan is er een voor ons negatief systeem van nivellering in werking waarbij wij afdragen aan andere Eu landen met contributies, het wegvloeien van pensioenen en geldontwaarding. Dan door automatisering en toestroom van migranten moet een steeds kleinere groep het verdienen voor de rest waarbij we ook nog eens achterstallig onderhoud in intellect, opleiding en gezondheid importeren met cultuurproblemen die wrijving en dus inefficiëntie veroorzaken. Dan worden kapitaalstromen steeds meer afgeroomd door kapitaalvlucht naar belastingparadijzen, witwassen naar narco-landen, geld sturen naar familie in oorspronglanden, subsidies en uitkeringen die in het buitenland genuttigd worden. Daarnaast wordt het verschil tussen super rijk en de rest steeds groter. Dus het bestaat niet dat het merendeel van de Nederlanders er op vooruit gaat. Ja, met de koning en met Rutte wellicht.

Premier Trutte | 10-01-19 | 11:35 | 1

Haha, er zijn zoveel variabele parameters dat er nooit een duidelijke vergelijking kan worden gemaakt. Handig wel, voor degenen die niet willen dat u overzicht heeft.

Stompe_Loeres | 10-01-19 | 11:37

Maar de koopkracht gaat vooruit! Toch?
Of heeft de politiek dat statement stilletjes ingetrokken.
Waar blijft Tom met deze vragen!!!!!!

mark1487 | 10-01-19 | 11:35 | 2

Ze zoeken nog een cameraman/vrouw?

spamzuiger | 10-01-19 | 11:49

de koopkracht is gestegen zodat je alle extra belastings kan betalen en onder aan de streep net iets minder dan hetzelfde overhoud.

TDB | 10-01-19 | 12:00

De gele hesjes in Frankrijk willen zaterdag een bankrun doen... maar dat hoor je niet in de msm.

Ton8695 | 10-01-19 | 11:34 | 7

Als dat echt gebeurt gaat la douce France, Macron heel snel op de knieën. Als wij dat doe Nederland ook.
De banken hebben maar enkele procenten cash-dekking !
Stort de hele zaak in.

A333aan | 10-01-19 | 11:55

Wie denken ze daarmee te hebben? De elite? De elite heeft zijn vermogen al buiten Frankrijk geparkeerd. Sterker nog, uit mijn netwerk komen hele serieuze berichten dat veel vermogende Fransen (net onder die "elite", waar die ook precies moge beginnen) thans serieuze stappen ondernemen om het land de rug toe te keren, zowel privé als zakelijk. Ten tijde van de begin periode van Hollande werd hier wel vaker mee gedreigd maar mensen zijn daarwerkelijk "en marche" naar de uitgang.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:58

A333aan | 10-01-19 | 11:55
Jan met de pet zonder geel hesje zal dan ook vrij snel orde op zaken stellen.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 12:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Oorzaak: de druk van politiek LINKS - GroenLinks/CU/D66/PvdA, of in kabinet en/of in samenwerking met de oppositie:

1. Links zeurt om loonsverhogingen, maar pakt die meteen weer af:
Zodra er loonsverhogingen zijn, pakt Links die meteen weer van de burgers af door hogere belastingen. Niet alleen op landelijk niveau (Den Haag), maar zeker ook op stedelijk niveau, waar vele coalities uit extreem linkse partijen bestaan.

2. Het linkse Groenlinks/D66/CU/PvdA milieu-fascisme:
Onder het mom van "het milieu" worden allerlei belastingen door de linkse elite verhoogd: gasbelasting, afvalbelasting. Dit is nog maar het begin. Laat je de linksfascisten van Groenlinks/CU/D66/PvdA hun gang gaan, komen er nog héél véél belastingverhogingen bovenop: diesel- en bezineaccijnzen, BPM, rekeningrijden, vettaks, suikertaks, alcoholaccijnzen, tabakaccijnzen, CO2-belastingen. Op een gegeven moment weet de linksfascisten van Groenlinks/CU/D66/PvdA niet meer hoeveel belastingen ze moeten gaan heffen om u hun klimaat-/milieufascisme u door de strot te duwen.

Bedankt Groenlinks/CU/D66/PvdA-stemmers.
Dat jullie Nederland kapot maken.

Jan3863 | 10-01-19 | 11:34 | 10

verloochent ipv verloochend

Jan3863 | 10-01-19 | 12:04

Jan3863 | 10-01-19 | 12:02
Groenlinks/CU/D66/PvdA hebben samen 52 zetels. VVD zorgt dat deze minderheid haar beleid kan dicteren. Samen met het CDA. Zonder de VVD (en het CDA) is dit niet mogelijk.

Blunterman | 10-01-19 | 12:09

@ Blunterman

Je hebt helemaal gelijk. De VVD faciliteert, als anti-belastingenpartij, het milieu- en klimaatfascisme en bijbehorende alsmaar stijgende belastingverhogingen van GroenLinks/D66/CU/PvdA... misschien dus nog wel erger voor een anti-belastingen partij als de VVD.

Jan3863 | 10-01-19 | 12:40
▼ 7 antwoorden verborgen

De werkelijke prijzen zijn twee keer zo laag.
Een beetje marge pakken voor alle inwoners die deze kosten gesubsidieerd krijgen.
Onhoudbaar systeem, want oneerlijk. Maar ach, dat is al jaren zo.

Toos Doos | 10-01-19 | 11:34

Aan alle mensen die op de criminele organisatie die de VVD bewezen heeft te zijn hebben gestemd: NOU JE ZIN, ACHTERLIJKE MINKUKELS!!!???

Stompe_Loeres | 10-01-19 | 11:34

Hoe ze nou bij gedeeltelijk betaald door de burger komen... Belasting wordt ALTIJD VOLLEDIG opgehoest door de burger.

God Zelf | 10-01-19 | 11:34 | 1

En in het openbaar ontdoken door multinationals.

Stompe_Loeres | 10-01-19 | 11:35

En dan komt straks ook de waterschapsbelasting nog. Ook altijd nog even een leuk tussendoortje. Waarom dat allemaal zo inefficiënt geheven wordt, is me echt een raadsel. Nou ja, niet echt natuurlijk. Baantjes, baantjes, baantjes.

John McClane | 10-01-19 | 11:31 | 1

Inderdaad.
Laat alles wat "belasting" is gewoon door de belastingdienst innen op mijn inkomen...

mark1487 | 10-01-19 | 11:38

De beloften van voor de verkiezingen, zijn de belastingen van na de verkiezingen.
Dat zou elke stemmer in zijn hoofd moeten prenten.

marjen | 10-01-19 | 11:30

Ik snap wel dat er steeds meer huishoudens in de problemen komen door dit kabinet. Het is wachten tot mensen het helemaal zat zijn.......

MightyRetard | 10-01-19 | 11:30

Echt alles is een stuk duurder geworden maar we zijn er allen op vooruit gegaan volgens Rutte. Nu de brandstofprijzen weer omhoog... en geen gele hesjes hier. Hoe lang nog?

Halal gehaktbal | 10-01-19 | 11:29 | 1

Gele hesjes zijn een fout van Macron. Rutte doet dat beter: gele hesjesdragers preventief in elkaar laten rammen door de toch al overwerkte politie.

Nivelleermarionet | 10-01-19 | 11:33

In Veghel wordt het legen van de container 60 euro per keer heb ik gehoord. Ik verwacht veel extra troep in de sloten.

Traag | 10-01-19 | 11:28 | 2

Het is superdom, ze moeten het gewoon in de aankoopprijs verwerken (BTW) en daarna juist het aanbieden van afval gratis maken.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:32

Gewoon van je balkon pleuren, komt men in de schilderswijk al jaren mee weg.

Stompe_Loeres | 10-01-19 | 11:39

Heb nog een huis in NL, staat nu leeg behalve voor een paar weken als ik met de familie in NL op vakantie ga. Ga het er nu toch maar uit doen. Het wordt te gortig. Dan maar 2 weken in een hotel.

Zatkniss | 10-01-19 | 11:27 | 1

U doelt op familiebezoek. Vakantie in Nederland doe je toch niet vrijwillig?

kwark001 | 10-01-19 | 11:30

Wacht maar af totdat straks ook de EG rechtstreeks belastingen kan gaan innen bij ons allen.

ik_wacht_niet | 10-01-19 | 11:26

Jammer dat een gewogen gemiddelde lastenstijging in het overzicht ontbreekt. Gegeven de ontwikkeling in de grote steden zou dat pas echt schrikken geblazen zijn. Ondertussen laten de herziene koopkrachtplaatjes van het CPB maar op zich wachten. De oude, die de basis vormden voor het debat na Prinsjesdag 2018, zijn inmiddels ook door het CPB zelf volledig afgekraakt vanwege alle "rekenfouten". Maar ondertussen zitten we dus wel met de gebakken peren (3%punt meer BTW en hogere energierekening +woonlasten).

Permanent kamperen gaat heel groot worden in Nederland.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:26

Dit leven kent slechts 2 zekerheden: u betaalt belastingen en u sterft

ScumbaggusMaximus | 10-01-19 | 11:26 | 2

En dan betalen de uwen weer belasting over geld waar al vele malen belasting over betaald is.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:28

Tip: onttrek tijdig ieder jaar wat u kunt missen aan uw lopende rekening (het leven is duur nietwaar) en zet die onttrekking om in goud. Uw erfgenamen zullen u dankbaar zijn. (secundaire tip: broodjes niet té goed verstoppen...).

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:51

Wij krijgen de rekening nu in Januari. In Maart hebben wij de kans de partijen die in dit kabinet zitten de rekening te presenteren. Ga omwille van dit land in godsnaam stemmen.

Bigi Bana Boy | 10-01-19 | 11:25 | 1

Dat doe ik al ruim 40 jaar maar is zinloos gebleken. Poppenkast, dat is het.

Halal gehaktbal | 10-01-19 | 11:36

Nooit geweten dat de afvalstoffenheffing van Guido Weijers al jaren zo verhoogd wordt, schandalig. Toch is het weer hetzelfde als met de CO2, de grote bedrijven mogen hun containers zo in de Waddenzee flikkeren en wij maar betalen als we iets weggooien waar al BTW over afgedragen is na eerst inkomstenbelasting afgetikt te hebben.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:25 | 3

Je zou helemaal geen afvalstoffenheffing moeten hoeven betalen, het zou gewoon uit de BTW-opbrengst betaald moeten worden dan heb je ook meteen een eerlijke verdeling.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:26

Grote bedrijven mogen niet zomaar hun containers in de Waddenzee flikkeren.

Van Urk | 10-01-19 | 11:28

Wel als ze beloven om de kosten van het opruimen te voldoen, wat ze uiteindelijk als de storm geluwd is helemaal niet gaan doen of slechts voor een oppervlakkig beetje wat je kunt zien op de stranden en wat al opgeruimd is door vrijwilligers.

Watching the Wheels | 10-01-19 | 11:30

Oh en ik maar denken dat het door groenlinks kwam in Amsterdam, maar die hebben dus een excuus.

marrretje | 10-01-19 | 11:23

Belastingen hier, belastingen daar. Dat heet dan een rechtse partij te zijn. Daar heb ik toch altijd een ander beeld bij gehad.

Bigi Bana Boy | 10-01-19 | 11:23

Elk normaal mens weet dat de VVD de Vereniging Van Dieven is.

Er zit een patroon in het handelen vd VVD. Altijd rond November, December draait de VVD Propaganda machine overuren door het verspreiden van mooie beloftes met die kop van Rutte in beeld: "Het gaat goed met de economie. Volgend jaar gaat iedereen er op vooruit, ook de kleintjes en de rest van het gepeupel., blablaablaa." Iedereen trapt er met zijn domme kop weer in, gaan dan dure aankopen doen voor de Feestdagen, forse leningen en hypotheken sluiten, om vervolgens in het nieuwe jaar te moeten horen dat de BTW met 50% (!!!!) wordt verhoogd van 6 naar 9%... Kortom alle basale zaken werden opeens per 1/1/2019 fors duurder, gas, voedsel, en nu de belastingen! En toch lopen er nog idioten rond die nog op dit soort tuig , vullis blijven stemmen ondanks dat ze door Rutte vuistdiep rectaal worden genomen! Wat zijn wij Hollanders toch een stellejte domme naieve sukkels!

RambalLO | 10-01-19 | 11:23

Als de afvalstoffen verwerking zo inefficiënt wordt dan kan ik wellicht beter zelf een allesbrander / afvalverbrander aanschaffen!

boerk | 10-01-19 | 11:22 | 1

Ooit zette je alles langs de kant van de weg en je was klaar. En dan betaalde je veel minder dan nu.

Nu moet je van hot naar her lopen zeulen met je rotzooi, maar betaal je MEER dan vroeger. Die zelfwerkzaamheid wordt alleen maar duurder. Typisch overheid. Zelfs als ze voldoende geld hebben, bedenken ze weer andere "zorg"taken voor de overheid. Waardoor alles weer duurder wordt.

marjen | 10-01-19 | 11:28

Als Markje nou eens VVD-beleid gaat voeren, ipv de PvdA-mol uit te hangen. Gewoon stoppen met linkse hobbies, zoals daar zijn: CO2-sprookjes, Syrische terroristen steunen, kunstsubsidies, eindeloze stromen migranten naar Europa halen, EU, onderwijs voor kansloze beroepen, Tesla-steun, windmolens (letterlijk en figuurlijk), etc. etc. Alsook het hele toeslagencircus overboord gooien. Dan kunnen de belastingen naar een normaal niveau, kunnen we de AOW-leeftijd gewoon weer op 65 zetten en kunnen we met z'n allen weer wat aan welvaart gaan werken.

L. Vis | 10-01-19 | 11:22 | 1

Uhhh geloof mij maar. Dit is hun beleid. Zo is hoe zij het al heel lang doen. Beter is gewoon deze partij minimaliseren.U gelooft ern beetje in sprookjes.Denken dat er een ander VVD beleid zou bestaan. Nee dus.

tweetybird | 10-01-19 | 11:32

En het resultaat van al deze krampachtige financiële prikkelarij is dat er steeds meer zwerfafval komt. Wat de gemeente dan weer op moet ruimen. En als straf daarvoor naar de mensen toe verhogen ze dan weer de afvalstoffenheffing. Waardoor er weer meer illegaal gedumpt gaat worden.

Over een jaar of 40 zijn we op het punt dat iedereen maandelijks 1000 euro afvalstoffenheffing mag betalen en in ruil daarvoor kun je gewoon alles uit het raam flikkeren en in de goot gaan zitten schijten.

Dutchbeaurouge | 10-01-19 | 11:22 | 2

Verassing. Kijk eens in de gemiddelde deplorabelenkansenwijk. Daar flikkeren ze nu al alles op straat. Kijk omhoog en er staat een vieze ieslambaardmans naar beneden te zeiken.

Nivelleermarionet | 10-01-19 | 11:29

Ondertussen hebben ze hier alle vuilnisbakken weg gehaald...

lovekila | 10-01-19 | 14:06

Foei toch Mark. Voor deze keer zal Nederland nog op de Vereniging Van Dieven stemmen, maar je moet wel snel oprotten naar Brussel. Hoor je, rotjong? Waarschuwing voor alle huizenbewoners. Koop geen nieuw glas, geen isolatie, geen zonnepanelen. Want alles wat u koopt geeft uw huis meerwaarde, waardoor de OZB nóg harder stijgt. Zo raakt die 1000 euro van liegpauper Ruttekut wel erg gauw op.

Nivelleermarionet | 10-01-19 | 11:21

Het kwalijke van die afvalstoffenbelasting is nog wel dat het onder het mom van het verduurzamen van de afvalstroom verhoogd wordt. Echt zo walgelijk weer hoe je van zo veel kanten veerkracht wordt door de roverheid.

barryvantiggele | 10-01-19 | 11:21

Ik begrijp oprecht niet hoe de vvd telkens weer de grootste kan worden...

Aad_Zaadfabriekaat | 10-01-19 | 11:20 | 4

Je zou haast gaan denken dat dat niet helemaal eerlijk gaat.

Muuke | 10-01-19 | 11:27

Weken voor de verkiezingen veel in de media zijn. Afgelopen keer werd door heel het Mediapark geroepen dat Rutte het land zo goed bestuurd had. Diegene in mijn omgeving die VVD hebben gestemd wisten precies dat zelfde zinnetje op te ratelen. Te dom om te poepen

dk-- | 10-01-19 | 11:44

Bij de TK verkiezingen gingen de stemlokalen dicht om 21.00 uur.
Om 21.01 uur komt de NOS met de prognose van de einduitslag. Die is in de loop van de avond nauwelijks meer gewijzigd. Wat is er met het tellen van de stemmen gebeurd. Ik vermoed grootschalige fraude.

Predeker | 10-01-19 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, het ligt allemaal aan Rutte. Want die beslist dat allemaal maar. En als er iemand anders aan de macht zou zijn, wordt dat opeens allemaal helemaal anders. Jongens, kom op. Dat is een beetje het volkse simplisme van de gemiddelde stacaravanbewoner.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:19 | 3

Het ligt niet alleeen aan Rutte. Hij heeft net als in het vorige kabinet meelopers. Toen maar 1 . De pvda en nu 3. D666 CU en CDA. Denk dat het CU dadelijk de klappen vangt van de uitvoer van VVD beleid omdat de VVD zoals altijd de verantwoordelijkheid voor hun beleid afschuift op andere meeloop partijen. Zoals al eens eerder is gebeurt. Hun zijn nooit de schuld. Altijd een ander.Ik zeg kudtpartij van leugenaars en oplichters.

tweetybird | 10-01-19 | 11:29

Inderdaad, of je nu door de kant of de hond gebeten wordt. En de enige redder en heiland in politiek Den Haag is net weer afgebrand: Kees.

Van Urk | 10-01-19 | 11:57

Ja tweetybird, het zijn allemaal zakkenvullers, plucheplakkers en landverraders daar in Den Haag. Zo makkelijk en gratuit om dat te roepen... kom op zeg. Daar ben jij toch veel te slim voor?

Rest In Privacy | 10-01-19 | 18:05

Onderzoek Rijksuniversiteit Groningen, maar Groningen staat niet in de tabel. Gevalletje don't bite the hand that feeds you ?

Acidbrain | 10-01-19 | 11:17 | 2

Groningen is pas in november naar de stembus geweest in verband met gemeentelijke herindeling........ maar heb geen illusies, bij een opkomst van nog geen 43% (wat een draagvlak!!) is GL verreweg de grootste geworden en dat zal de burger gaan merken in de portemonnee want de kas is leeg in Groningen

Fatwabuster | 10-01-19 | 11:20

Ja, klopt. Ik was één van de weinige PVV stemmers daar. Zelfs de lokale PvdA heeft niks op met de economische verstikking van de Groenen.

Acidbrain | 10-01-19 | 12:36

Ik voel Marks erecte piemeltje niet meer in mijn hol. Zelfs zonder vaseline is het bij mijn inmiddels zover uitgelubberd dat spreekwoordelijk zijn vuist er ook nog bijpast.

pibasso | 10-01-19 | 11:16 | 3

Geniet ervan!

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:20

Misschien zit'ie er wel al helemaal in.

Gummibrösel | 10-01-19 | 11:25

Tis ook niks.

Muuke | 10-01-19 | 11:29

De migratie moet ergens van worden betaald. Of zie ik het weer verkeerd?

halve chick | 10-01-19 | 11:16 | 4

Dat ziet u verkeerd. Het is een verrijking voor politici en leveranciers van witgoed. Ik verdenk politici hier (afgeleide) persoonlijke belangen in te hebben.

El Rico Grande | 10-01-19 | 11:18

Nee. Rutte wil naar Brussel.

zwartzondersuiker | 10-01-19 | 11:22

Ja en nee. Incompetentie kost ook geld. Ambetnaren verzinnen problemen waarvoor ze niet werkende oplossingen bedenken , waardoor nieuwe problemen ontstaan die moeten worden opgelost, enzovoorts. Dat is de spiraal waarin we zitten. De overheid is een groeiend kankergezwel dat zal sterven met het lichaam dat het voedt.

God Zelf | 10-01-19 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

Berekend is dat mensen er gemiddeld 3.000 euro per jaar op achteruit zijn gegaan sinds Rutte MP is. Ben benieuwd naar het recordbedrag aan het einde van 2019!!

Poesmobiel | 10-01-19 | 11:16 | 1

De 10de penning was een lachertje.

El Rico Grande | 10-01-19 | 11:19

Daar heeft de belastingbetalende middenklasse al een veelvoud van betaald.

El Rico Grande | 10-01-19 | 11:20

Eindhoven de gekste!!!! oh.. ach erme!
In Den Haag loopt in het binnenhof meer vies en vuil dan we met z'n allen kunnen wegwerken.

Welles! Nietes! | 10-01-19 | 11:15

Benieuwd naar het commentaar van de mensen die dit land zo super gaaf vinden en we het allemaal zo goed hebben. Een gemiddelde lastenverzwaring van 5%, een btw verhoging van meerdere procenten, een verhoging van de maandelijkse ziektekosten. En zet dat eens tegenover de loonstijging van de meeste mensen. Ja, dan begrijp ik die gele hesjes wel! Ikzelf verdien momenteel misschien wel ruim genoeg, maar als vrije sector huurder stijgt mijn huur jaarlijks ook met 40 euro gemiddeld per maand. Op een gegeven moment houdt het natuurlijk op zeker als alleenstaande 1 verdiener. Schandalig! Dit kabinet verdient een revolutie het is klaar!

Indoneesje | 10-01-19 | 11:14 | 4
-weggejorist-
De musso linie | 10-01-19 | 11:55

En koop een vrouw. Scheelt gek genoeg wel in de kosten.

lovekila | 10-01-19 | 14:02
-weggejorist-
Gothaxdark | 10-01-19 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen gaat erop vooruit, is natuurlijk een rookgordijn geweest voor deze belastingverhogingen. Had hij dat niet gedaan, dan waren wel wat mensen in opstand gekomen, een opstand die er hoe dan ook zit aan te komen. Hoe kunnen de mensen meer belasting betalen!? Nou, gewoon door te schijn te wekken dat ze er meer bij krijgen. Er komt wel wat bij, echte, hetgeen eraf gaat, is vele malen groter. Dus iedereen gaat er op achteruit.

PijlVader | 10-01-19 | 11:14 | 3

Opstand in Nederland? Ik verwacht het niet, zelfs niet als koffie op de bon gaat.

ScumbaggusMaximus | 10-01-19 | 11:24

Inderdaad, gaat nooit gebeuren.

IkwilJinekwel | 10-01-19 | 11:58

Antwoord van Prutte: "nou dan gaan we gewoon verder met belasting verhogen, wat een gaaf land is het toch"

watmagjenogwel | 10-01-19 | 14:06

Gemeentes kunnen er niet zoveel aan doen, gemeentelijke besturen zijn doorgaans best bekwaam. Den Haag flikkert alles over de schutting en ze moeten het er maar mee doen. Wil niet zeggen dat sommige gemeentes ook er een puinhoop van maken. Mijn beetje seniele oma zou dit land moeten besturen, ondanks dat ze geestelijk wat achteruit gaat kan ze prima een huishoudboekje bijhouden

Bokito ergo sum | 10-01-19 | 11:14 | 1

Correctie: Den Haag gooit het over de schutting bij gemeenten MET EEN FIKSE KORTING. Zo is de langdurige zorg overgebracht met 25% korting op het budget omdat gemeenten het zoveel efficiënter zouden moeten kunnen doen... (hoe zit het ook alweer met schaalvergroting, VVD???)

* Il Principe * | 10-01-19 | 11:19

Ik zie dat men in Amsterdam 12% GroenLinks belasting heeft ingevoerd. De liefde mag wat kosten.

Foolonthehill | 10-01-19 | 11:12

Ja, want de vervuiler bent u. En de extra opbrengsten gaan in de enorme ventilatie en neutralisatie van de lucht en ozon. Ofzoiets. Maar helaas niet in de neutralisatie van de nieuwkomers.

Koekkeloere | 10-01-19 | 11:11

De VVD loopt met u naar het ravijn, duwt u erin, maar springt zelf niet. Vrij naar Ybeltje Berckmoes.

El Rico Grande | 10-01-19 | 11:11 | 1

Mooi ook de reactie van mevrouw Poot te Amsterdam i.v.m. de recente klokkenluider. Zouden die gasten van de VVD nu echt denken dat iedereen een hersenverknettering heeft in Nederland?
Wat een de boel tuig is dat toch aan het worden.

F. Jacobse | 10-01-19 | 13:16

Amsterdam weer het duurste uit. Mooi dat de Deughoofdstad zelf voor dat deugen opdraaien mag.

Abject | 10-01-19 | 11:10 | 1

Was het maar zo. Als we toch eens werkelijk wisten hoeveel wij betaalden voor al die uitvreters, dan is de GroenLinks belasting in Islamsterdam peanuts.

Foolonthehill | 10-01-19 | 11:20

Ja duh.. Het VK valt als netto betaler aan Brussel weg en die miljarden mogen we samen met die paar andere netto betalers zoals bijvoorbeeld de Duitsers compenseren, want Brussel wil vooral meer.

glaaf | 10-01-19 | 11:10

Iedere euro lasten verlichting wordt gevolgd door 1,50 aan extra heffingen. Waarvan ze rond Prinsjesdag echt nog niet wisten dat als de belastingen omhoog gaan alles duurder wordt.

Hiesjes | 10-01-19 | 11:10

Kom er maar in, Berbaar!

Dick Luyenlomp | 10-01-19 | 11:09 | 1

Die zit zich te verbijten over zoveel leugens over zijn speelgoedje!

F. Jacobse | 10-01-19 | 13:13

Ze stemmen straks weer in Volle overtuiging op VVD en PvdA/GL .
al die lokale binnen gehaalde Opvreters moeten toch ergens hun 10.000 Euro inrichtings kosten van krijgen ..

liegende lippen | 10-01-19 | 11:07 | 1

liegende lippen | 10-01-19 | 11:07 | Gemeentelijk ga ik inderdaad met volle overtuiging opnieuw op de VVD stemmen (want lokaal veruit de beste partij), maar provinciaal en landelijk ga ik nooit meer op de partij van onze Pinokkio stemmen.

Wladimir 1928 | 10-01-19 | 11:46

Gele hesjes gaan groot worden...

Zwezerik | 10-01-19 | 11:07 | 2

De hesjes zelf of de groep met hesjes?
Als de hesjes te groot worden pas ik er niet in :/

boerk | 10-01-19 | 11:12

Ik heb ook nog een oranje hesje, wat moet ik dan?

Hebbiehemookweer | 10-01-19 | 11:15

Twee grootste stijgers, Amsterdam (11.3 %) en Haarlem (9.6 %) zijn GL bolwerken . Toeval ?

AntonJensen | 10-01-19 | 11:07 | 5

Half Amsterdam is afval, dus daar wel logisch

Sidney_May | 10-01-19 | 11:12

@Abject | 10-01-19 | 11:11
Maar waarheen dan?

Rico Tampeloerus | 10-01-19 | 11:12

Rico Tampeloerus | 10-01-19 | 11:12 |
Breda is goed toeven (mits je maar niet in Noord zitten gaat).
Deze garnizoensstad is niet bevattelijk voor het GroenLinkse virus, hier stemt 2/3 van het electoraat nog steeds op de portemonnee.

Abject | 10-01-19 | 11:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar gelukkig wonen we wel in een gaaf land.

GuusHetSchaapje | 10-01-19 | 11:05 | 1
-weggejorist-
De musso linie | 10-01-19 | 11:51

Daar gaan gemeenten gewoon zelf over, de Rijksoverheid bepaalt alleen de grote van het fiscale gebied. Als je lagere lokale lasten had willen hebben, had je afgelopen 21 maart niet blind GroenLinks of Lokaal Belang moeten stemmen maar je goed moeten verdiepen in de verkiezingsprogramma's.

BlitzFlicker | 10-01-19 | 11:04 | 8

Daar gaan gemeenten gewoon zelf over........
BlitzFlicker | 10-01-19 | 11:04 |

"Het rijk verhoogt dit jaar de afvalstoffenbelasting met 139 procent."
www.nu.nl/geldzaken/5673734/gemeenteb...

benjeallanggek | 10-01-19 | 11:11

Ja ho wacht even, verhoogd het rijk niet het plafond waardonder de gemeente moet blijven?
Zelfde als de ozb enzo, daar wordt een max aan gesteld waarbinnen de gemeenten redelijkerwijs mag variëren.

boerk | 10-01-19 | 11:14

El Rico Grande | 10-01-19 | 11:09 Mijn huis in Nederland staat in een gemeente waar de lokale VVD het steengoed doet en waar de VVD zich keihard inzet voor de burgers. En waar alle andere partijen linkser zijn. Dus dan toch maar gemeentelijk stemmen voor de partij van onze Pinokkio.

Wladimir 1928 | 10-01-19 | 11:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Dorp, Mosterd?

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:04 | 1

Ja. Net als 020.

PresidenteDeConjovia | 10-01-19 | 11:53

Tsja allemaal leuk en aardig maar de verzorgingsstaat kost geld. Afschaffen dan maar?

Want dubbeltje en eerste rang enzo werkt niet.

De Koreaanse Slet | 10-01-19 | 11:04 | 13

De Koreaanse Slet | 10-01-19 | 11:24 | De Marktwerking en de EU hebben er voornamelijk ervoor gezorgd dat veel bedrijven goedkope arbeid uit Oost-Europa konden halen. Dus ja goed voor de bedrijven maar niet goed voor de werknemers in Nederland. Overigens kost immigratie al decennia's lang meer dan het ooit heeft opgeleverd. Kortom u lult volledig uit uw nek.

Indoneesje | 10-01-19 | 11:53

Indoneesje | 10-01-19 | 11:53

Nee hoor ik leg de vinger op de pijnlijke plek. Ouderen zijn de zwaarste last in onze samenleving en dat kost bakken met geld. Daar komt uw belastingdruk vandaan. Niet de EU dat vooral veel geld oplevert, niet marktwerking wat veel banen oplevert en zelfs niet immigranten maar ouderen. Dat is erg krom want onze kinderen zouden onze grootste investering moeten zijn en niet de oudjes die mits ze zelf hun natje en droogje op orde hebben alleen maar bakken met geld kosten en je krijgt er niets voor terug. M.b.t. immigranten. Heel veel werken gewoon hoor m.u.v. van een select aantal bepaalde groepen.

De Koreaanse Slet | 10-01-19 | 12:18

De Koreaanse Slet | 10-01-19 | 11:24
Hoe groot is die duim van jouw wel niet? 3% vd bijstand gaat naar NLers, 3% naar Polen, de rest wordt met name verdeeld over Midden-Oosten en Afrikaanse figuren (en wat Aziaten).

lovekila | 10-01-19 | 14:01
▼ 10 antwoorden verborgen

Maar dan krijgen we er gelukkig wel de NPO voor terug!

JackStick | 10-01-19 | 11:04

Het volk gelooft de koopkrachtverbetering doorgevoerd door het beste kabinet van na de oorlog. Let maar op in maart.

ProAsfalt | 10-01-19 | 11:04 | 2

Nu sommige nog wel. Maar wacht maar effe af. Dat zal gauw omslaan. Sommige trappen nog in met cijfertjes gochelen en de npo propaganda der kabinet. Pas als blijkt aan het eind van de maand dat hun portemenee sneller leeg blijkt geloven ze het pas.

tweetybird | 10-01-19 | 11:13
-weggejorist-
De musso linie | 10-01-19 | 11:47

Amsterdam. De vuilste stad van Nederland.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:04 | 3

Niet alleen letterlijk.

keestelpro | 10-01-19 | 11:05

Exact Keestel.

Rest In Privacy | 10-01-19 | 11:53

wij uit Helmond leven met u met mee, Helmond heeft maar een 0,4% verhoging.
Het genaai van rutte is nog niet ten einde. toch?

Rest In Privacy | 10-01-19 | 12:55

De randstad komt er niet bekaaid van af. De tering!

keestelpro | 10-01-19 | 11:03

Rechts €100,- geven en daar de MSM de loftrompet over laten blazen en daarna LINKS €150,- per maand via omwegen afpakken; het Partijkartel in een notendop!

benjeallanggek | 10-01-19 | 11:03

Vooral de 'linkse' gemeenten stijgen exorbitant..... deugen kost nu eenmaal veel geld!

Fatwabuster | 10-01-19 | 11:02 | 1

Heb je Nijmegen gezien, qua OZB-eigenaar? Meer dan het dubbele van het gemiddelde.

Jos Tiebent | 10-01-19 | 11:55

Helliemond de goeiste!

keestelpro | 10-01-19 | 11:02

* checkt aandelen Vaseline *

Kamikazepiloot | 10-01-19 | 11:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl