Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks start houtkachelmoord in Brabant

geen fotosjop

En zo begint het mensen. En zo begint het. Met een lullig berichtje in de krant. "GroenLinks wil rem op houtstook in Brabant."

Eerst is Brabant aan de beurt, want dat boeit minst. Daarna Limburg, want dat boeit het op één na minst. En vervolgens gaat Geert Wilders Jesse Klaver door heel Nederland van deur tot deur om uw Koran Max Blank af te pakken, en over twintig jaar kost een kuub haardhout 350 euro want 50% btw en dan ligt u uw minnares romantisch op een kleedje te verwennen voor de verdeler van de vloerverwarming en dan moeten we onze kindertjes vertellen dat Zwarte Piet zijn cadeautjes door de warmtepomp propt. Enfin, 'in het concept-verkiezingsprogramma stond nog dat de provincie gemeenten zou moeten stimuleren om houtrook te verbieden. Die tekst is door een meerderheid van de leden gewijzigd' allemaal leuk en aardig maar dat is natuurlijk gewoon afleiding. Alvast RIP houtstook.

Reaguursels

Inloggen

GroenLinks hypocrieten , als ze buiten lekker op een houtvuur hun biologische mais kunnen poffen dan is het niet erg de co 2 uitstoot. Hun soep kunnen verwarmen is het ook niet erg. Wat een enge mensen als ze het zelf doen is het geen probleem als het andere doen. Foei foei wat slecht . Misschien een beetje zelf inzicht zou hun helpen. o ja in je geliefde Tipi heb je ook een kachel dus die kunnen dan ook van de baan.

foxhunter | 09-01-19 | 21:16

ik heb in mijn hobby werkplaats een toffe houtkachel, en daar flikker ik gewoon al m'n afval in, want dat scheelt dan weer een hoop kosten bij de gemeentelijke
stortplaats. En dat niemand over het milieu gaat beginnen, want ik kom uit
een voortreffelijk milieu, dus niks aan de hand.

derijdendehufter | 09-01-19 | 14:22

Wij stoken van die rollen (die je ook bij centerparcs hebt) maar dan beter. Eikenhout zaagsel, droog en geen geur bij juist stoken. Duurzamer kan volgens mij niet in onze houtkachel kuch BiomassaCentrale (hoorde ik net)

NoE | 09-01-19 | 13:44

Zucht, ik gooi er nog een blok extra op. Open haard is heerlijk en van fijnstofgelul word je veel zieker.

Giotto | 09-01-19 | 13:36

Hoezo Brabant boeit het minst?! Even ter verduidelijking ben ik een trotse Bosschenaar en wilde ik iedereen er even op attenderen dat u door ons Brabanders u een stuk makkelijker en goedkoper aan uw wiet, XTC en Speed komt dan als wanneer Brabanders andere interesses zouden hebben... Hoe is dat voor "minst belangrijk", voor u?? Dat gezegd hebbende vroeg ik mij echter wel af of het alleen voor houtkachels geldt of ook voor de branders onder mijn glazen bollen want dan heb ik pas echt een probleem...?! ;-)

Nemo_Tenetur | 09-01-19 | 11:57

Heel scandinavië stookt op hout.. En zover ik weet komen juist die touristen bij ons op bezoek vanwege de mooie natuur en de zuivere lucht.. Zolang de haan op het vakantie adress kraait is het een landelijk geluid, maar thuis is het ineens overlast.. Als de Nederlandse staat nu eens hypocrisie belasting zou invoeren, kunnen alle andere belastingen spontaan omlaag.. Om je rot te lachen!

Noodaggregaat | 09-01-19 | 11:43

Ben het voor het eerst eens met GL.

jaap932057795966 | 09-01-19 | 11:08 | 2

Tijd voor een bezoekje aan PsyQ of, als u wat meer bemiddeld bent, een aantal sessies op de sofa.

DebraCadabra | 09-01-19 | 12:55

Zie niet in waarom, hekel aan houthaarden blijkt toch heel gangbaar te zijn.

jaap932057795966 | 09-01-19 | 14:09

Ga snel mijn houtkachel omzetten naar het verbranden van gymnastiekschoenen en geschredderde autobanden.

bolletje kaas. | 09-01-19 | 09:36

Ben het zelden met GroenLinks eens, maar houtkachels moeten dood.

priks | 09-01-19 | 09:18 | 3

Want?

Coachman | 09-01-19 | 09:20

Onzin. Regelgeving die meer duidelijkheid geeft voor de aanleg van rookkanalen en het materiaal wat gestookt kan worden is wel nodig. De houtkachel zelf is het probleem niet. Die hoeft niet weg.

leegethas | 09-01-19 | 09:31

Regels zijn niet te handhaven, komt de stookpolitie binnen kijken of je houtblokjes wel droog genoeg zijn?

priks | 09-01-19 | 09:51

Wat een smakeloze foto bij dit bericht zeg! Bah!!

potloodvent | 09-01-19 | 09:05 | 2

Ja die foto is echt stijlloos, ongenuanceerd en nodeloos kwetsend! Past echt niet bij deze site!

Fcknwckd | 09-01-19 | 09:11

Dat ben ik helemaal met je eens.

Boerenkoolenspek | 09-01-19 | 11:35

Heel veel groenlinkse mensen die ik in mijn leven tot nu toe ben tegengekomen hadden of hebben thuis allesbranders en houtkachels staan, want dat was heel goed want minder electriciteitsverbruik enzo. Het kan verkeren....

batvoca2 | 09-01-19 | 09:02

Ik ben ook tegen houtkachels. Ik wil dat Nederland onmiddellijk stopt met het leveren van ons gas aan t buitenland. Ik pleit voor gratis aardgas voor alle burgers het is ons gas niet van de staat. Bedrijven mogen betalen voor dat gas. Huishoudelijk gebruik moet gratis worden. En t wordt ook tijd dat wij gratis water krijgen. Volgens onze wet is dat namelijk een recht

peetjoh | 09-01-19 | 08:42

Totaal verbieden die houtstook in woonwijken.

Schuldenbrau | 09-01-19 | 08:06 | 5

20 graden is toch meer dan zat?

trottle | 09-01-19 | 10:00

Eensch! Je mag met een oude diesel de binnenstad niet in maar wel de lucht van je buren vergallen door nat kudtpallethout in een kachel af te fikken.

Meneert | 09-01-19 | 10:47

Je zult maar buren hebben die in de zomer 3x per week barbecueën en ook een vuurkorf aan steken. Terwijl je zelf Asma hebt en vegetariër bent.

Boerenkoolenspek | 09-01-19 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

We openen de mijnen in Limburg weer en scheiden ons van de Moerdijk tot Nijmegen af. Iedereen een kolencentraletje in huis in het warme zuiden. Zelfvoorzienend dus. Kunnen we ons belastinggeld eens in onze eigen ontwikkeling steken. En de grens is makkelijk te verdedigen. Ook het nationaal voetbalelftal zal eindelijk wereldkampioen worden. Had in 1974 al kunnen gebeuren maar toen werden Jan van Beveren en Willy van der Kuylen naar huis gestuurd en in 1978 wilde een deserteur alleen mee op zijn eigen schoenen. Maar dat gaat nu veranderen.

SlimmeBelg | 09-01-19 | 06:51 | 1
-weggejorist-
DebraCadabra | 09-01-19 | 12:57

Koop mijn hout in Germania en de wind waait naar Germania. Wind wind situatie dus,

Tikkie Terug | 09-01-19 | 05:34

Brabanders hebben niets met domme zeikende vmbo’ers als Klaver die door dito dwaalwijven uit het randstadje op het pluche gehesen zijn.
Dus ongezien de tyfus met je houtstookhaat, dan moet je maar met je vieze groene tengels van het aardgas afblijven.
In NL zit incompetent samen met ondermaats aan de knoppen en de gevolgen worden steeds schrijnender.
Verder zijn Brabanders levensgenietende Bourgondiërs die ook weinig op hebben met de calvinistische zelfhaat van protestanten.

kempenaer | 09-01-19 | 05:26 | 2

Dit ^

Elli | 09-01-19 | 07:59

Klaver = Brabander

D-Fens_1963 | 09-01-19 | 08:38

De foto boven dit topic draagt bij aan het salonfähig en gewend maken aan religieuze gruwelijkheden, dat vind ik dom als je deze religieuze waanzin wilt uitbannen, dit terzijde. Hout stoken is altijd goed. Er zit een beetje diesel en stroom bij in voor de logistiek maar dan heb je het wel gehad. Fossiele brandstoffen zijn het probleem nooit. Aarde is erg sterk>mens is kleiner>regulering.

Willem_Oltmans | 09-01-19 | 02:13

Indien je zelf een inkomen hebt van meer dan 100.000 euro per jaar... is het gemakkelijk om te zeggen dat we geen gas, olie, benzine, diesel, hout en steenkool meer mogen gebruiken.

Dit zijn mensen die zich volksvertegenwoordiger noemen... Rutte, Klaver, Jetten, Nijpels en Samsom--> het zijn kille emotieloze robotachtige figuren, die niet beseffen dat veel mensen iedere maand moeilijk rond komen.
Zij zorgen ervoor dat mensen met kinderen dadelijk in de kou zitten en geen auto meer kunnen rijden.

Ben 66... zo erg als Rutte III dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ze laten ons land volstromen met migranten en daarboven maken ze het gebruik van gas en benzine onbetaalbaar.

sociaal_econoom | 09-01-19 | 00:46 | 2

Dan zorg je toch dat je 100k verdient. Ga eens wat doen man !

Willem_Oltmans | 09-01-19 | 02:38

Willem_Oltmans | 09-01-19 | 02:38
Een echte Berbaar opmerking.

the namster | 09-01-19 | 15:52

Maar tot die tijd laat ik mijn kacheltje loeien. Elke avond. F you Klaver cs.

HaatbaardKnipper | 09-01-19 | 00:35

Het is voorspelbaar.
Twee weken geleden kwam Ed Nijpels samen met Diederik Samsom met een verbod op het gebruik van gas, benzine, diesel en stookolie.

Deze week komt Jesse Klaver met een verbod op het gebruik van houtkachels.
Volgende week komt Rob Jetten met een verbod op het gebruik van steenkool in dergelijke kachels.

De linkse milieugasten weten niet wat ze teweeg brengen met hun verbod en energieheffing.
Je hebt geen geld... het is koud in huis--> je moet iets want de kinderen hebben koude voetjes en tintelende vingers.

sociaal_econoom | 09-01-19 | 00:32

Gezeik allemaal tegenwoordig janken ze alleen maar

buildid | 08-01-19 | 23:57

Vroeger had je nog echte smog, Londen vergaste zichzelf letterlijk met windstil weer met alle kolenkachels...
Houtkachelbezitters hebben kennelijk een extreem klein brein. Denken alleen aan hun portemonnee, niet aan hun omgeving.
Schoon houtstoken bestaat niet.
Ook niet met schoon en droog hout.
Ook niet met de superrendements ultraplus kachelverbrandingsinstallatie onzin die ze denken te hebben.
Gas is pas schoon.

Analia von Solmsch | 08-01-19 | 23:48 | 3

Ik stook schoon: droog en schoon hout uit de eigen tuin in een super rendementskachel (600-700c) van meer dan 1500 euro. Niet te ruiken...
Problemen komen door die figuren die hun houtschutting opstoken in hun gamma kacheltje van 10 euro en een hele walm in de wijk achter laten...

ZwarteDag | 09-01-19 | 02:04

Zeur niet. Niemand hoeft schoon te stoken. Mens, ga koken.

Willem_Oltmans | 09-01-19 | 02:40

Zo is het. Kijk ff naar china allemaal stofkapjes op door de hout en kolen kachels. We gaan niet van het gas af. Deze regering roept maar wat over 10 jaar zitten ze er niet eens meer. we moeten gewoon anders stemmen

peetjoh | 09-01-19 | 07:39

Ik woon in een dichtgebouwde dorp met veel gepensioneerde. Die stoken al vanaf 8 uur 's ochtends. De houtrook komt mijn slaapkamerraam binnen en indien ik mijn raam/rooster open houd dan stinkt mijn hele huis naar houtrook. Ook stoken ze bij windstil, mist en ander weer waarbij je beter niet kan stoken. Dat verbod mag van mij gauw komen tenzij men maatregelen treft als bv een goeie filter

dk-- | 08-01-19 | 23:43 | 3

ohja, ze stoken werkelijk elke dag minstens 14 a 16 uur lang. Te triest eigenlijk

dk-- | 08-01-19 | 23:45

Huil huil.

Willem_Oltmans | 09-01-19 | 02:40

Hier zijn het de gepensioneerden en de refo, s en ja t stinkt. In de jaren 50 hadden ze meer verstand dan nu. Want toen gingen we naar gas. Hout stoken is zo 1900 . Verbod ken nie gauw genoeg komen

peetjoh | 09-01-19 | 07:35

Hier in de buurt stoken ze all;een maar schoenen en oude autobanden. Stank, niet te geloven. Van mij mag die zooi weg.

Patatter | 08-01-19 | 23:38 | 2

Gaat het goed anti houtkachel trol. Wat een inhoud.

Willem_Oltmans | 09-01-19 | 02:41

En jij ben pro houtkachel trol oltmans?

peetjoh | 09-01-19 | 07:33

als houtkachels van die groengekkies worden verboten word het dan ook einde BBQ ?? .gooi er nog een stuk hout op nu het nog kan

kaalkopje | 08-01-19 | 23:37 | 3

BBQen doe je met houtskool, geen hout

Analia von Solmsch | 08-01-19 | 23:50

@analia: als er iets wel stank in de buurt veroorzaakt zijn het wel houtskool bbq’s! De walm, zeker in het begin, is echt walchelijk!
Verbieden die hap! Koop maar een gas bbq, gas is toch volgens jou zo schoon?

ZwarteDag | 09-01-19 | 02:06

Alleen als u vegetarisch barbequet.

DebraCadabra | 09-01-19 | 13:00

Mooi. Ik heb een cv op houtpellets die naar het schijnt co2 neutraal is, pallets uit houtafval. Je ruikt sowieso helemaal niets. Totaal schone verbranding/vergassing. Kost een lief sommetje aan investering maar 50% goedkoper dan gas stoken. En dan in het weekend ga ik los. Twee houtkachels en een enorme openhaard. Jaag ik er een paar mandjes hout doorheen. Valt eigenlijk nog wel mee. Doe ik dus voor die lekker rookgeur. Als er belasting komt op hout ga ik lekker de bossen in. Hout stropen.

kokkie klaphaak | 08-01-19 | 23:25 | 1

Bedoel u nou pellets of pallets?

Brabant hier | 08-01-19 | 23:30

Ja, dat had een blinde nog wel aan kunnen zien komen. Uiteraard worden alle ontsnappingsmogelijkheden stuk voor stuk dichtgemetseld want stel je eens voor dat jij heel slim denkt te kunnen voorkomen dat er een greep in je portemonnee gedaan wordt, dat kan natuurlijk niet in NeDDRland!
Hier nog een paar voorspellingen: verbod op verkoop van houtskool en stookolie, verbod op bezit van terrasverwarmers voor particulieren, verbod op bezit van enig middel waarmee U uw huis middels fossiele brandstoffen kunt verwarmen en verder ieder mogelijk middel waarmee U zich aan de greep van de klimaatgestapo kunt onttrekken.

Oh ja, ….in Maart vooral niet vergeten om op de huidige roofcoalitie of Groen slinks te stemmen, dan graaft U uw eigen financieel graf. Voordeel is echter dat het een meter onder de grond in uw zelf gegraven graf altijd warmer is dan aan de oppervlakte.

miff | 08-01-19 | 23:01 | 3

Ik voorspel u er nog één: een verbod op LPG als brandstof voor auto's . Veel te schoon - je moet er niet aan denken...

bisbisbis | 08-01-19 | 23:45

Lpg is al kapot belast en weggereguleerd helaas. In Italië is lpg overal, zelfs aardgasautos rijden er rond... ik keek mijn ogen uit.
De aardolielobby heeft in NL een stevige vinger in de pap.

Analia von Solmsch | 08-01-19 | 23:53

Nederland loopt erg achter. Met een enorm grote bek zodat het lijkt of we gidsland zijn. Dat zijn we al 14 jaar niet meer.

Willem_Oltmans | 09-01-19 | 02:44

Van Kooten en De Bie zeiden het al: niet links maar SLINKS

Satertje | 08-01-19 | 22:00

AH, ze hebben zelf ook al door dat hun hysterische linkse klimaat onzin mensen zal drijven naar vooroorlogse toestanden. Waarbij gehele parken werden gekapt voor de stook..

En maar volhouden dat het progressief is...

killRoy1982 | 08-01-19 | 21:55

en ze vliegen nog maar eens met het hele gezin naar Thailand op en neer, maar uw kacheltje mag niet.

npo | 08-01-19 | 21:41 | 1

Juist. De echte CO2 winst zit in vliegen en de schepen die onze troep uit Azië voor ons verplaatsen. Dat zijn de feiten.

Willem_Oltmans | 09-01-19 | 02:45

Als de linksdraaiende juffen op school onze kinderen slechts een paar jaar indoctrineren is alle opstandigheid van de ouders pathetisch en tevergeefs. Vraag een millenial haar of zijn "eigen" mening over het milieu en een ander zeer belangrijk groot thema als zwarte piet en ik kan u voorspellen wat de output is. Tijd om scholen te verplichten om min. 50% boze witte mannen voor de klas te zetten.

A.S. Perien | 08-01-19 | 21:23 | 3

Op de basisschool krijgen ze mee: Klaver is goed, Rutte is slecht.

Zó heb ik mijn kinderen niet opgevoed!

Papa Jones | 08-01-19 | 21:42

Klaver is goed, orange man bad...

killRoy1982 | 08-01-19 | 21:52

Papa Jones | 08-01-19 | 21:42

U lult. Kartel = goed, Wilders/Baudet = slecht. Daar hersenspoelen ze de kids mee tegenwoordig.

Over Ratte en al dat rapalje word niet gepraat..

Kop Kaaz | 08-01-19 | 22:05

Met droog hout stoken, kachel met >75% rendement, secundaire en tertiaire verbranding. Aangesloten op CV en 20 kuub achter de deur. Alleen bij de start beetje te ruiken daarna niet niet of nauwelijks. Wat een gezeik ik ga lekker door totdat de politie voor den deeeur staat. Daarna trouwens ook weg uit dit land.

drammerd | 08-01-19 | 21:23 | 4

Djeezes maar ook buíten de bebouwde kom. Ik heb buren die van allerlei rotzooi van hun klussenbedrijf door de kachel jagen. Gotvergeten stinkende bende.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 21:43

Ik heb ook een houtkachel met hoog rendement en meerdere verbrandingskamers en die ruik je niet. De grootste boosdoeners zijn de praxis pruts kachels.

Sjaak.Braaksmaak | 08-01-19 | 22:07
▼ 1 antwoord verborgen

Die transitie wordt wanneer er niet anders gestemd gaat worden gewoon door belangengroepen via de kartelpartijen door onze strot geduwd, zo lijkt het wel.

Jan, Leiden | 08-01-19 | 21:22 | 1

Nadeel is dat er blijvend gestemd moet worden op partijen die deze klimaatnonsens voorgoed naar de prullenbak verwijzen, want bij de eerste de beste gelegenheid dat er dan weer en (s)linkse partij in een kabinet komt worden de plannen er alsnog met terugwerkende kracht door je strot gestampt. Zoals je zult begrijpen heb ik hier een hard hoofd in, het helpt reeds als je in Nederland bij de gemiddelde kiezer met wat kraaltjes en spiegeltjes strooit in de vorm van verkiezingsbeloften die je een dag na de verkiezingen gewoon weer overboord zet. Het best voorbeeld: we zitten al tien jaar met een vriendelijk lachende pathologische leugenaar als minister president en hij wordt gewoon keer op keer herkozen.

miff | 08-01-19 | 23:11

Wie kan voor ons een GroenLinkser spotten met een houtkachel?

Brabant hier | 08-01-19 | 21:14

Prima plan, gezien de duidelijke gezondheidsproblemen van houtrook. Maar ik mis wel een stukje visie over hoe de verwarming van onze woningen goed en betaalbaar kan blijven. Want als er gekozen wordt om met Gronings gas te stoppen en geen Russisch gas te willen importeren dan ontstaan er wel problemen.

Warmtepompen zijn duur en lawaaierig en hebben niet de vereiste capaciteit, aardwarmte is vaak geen optie voor bestaande bouw en elektrisch verwarmen is duur en inefficiënt.

Graag een oplossing. Ik zou zeggen: Kijk Putin eens lief aan en ga Russisch gas importeren. Een paar stikstoffabrieken erbij om er laagcalorisch gas van te maken en voldoende reserves aanleggen voor als Rusland aan de gaskraan gaat draaien.

ZoltarTheMagnificent | 08-01-19 | 21:12 | 1

Kerncentrale? Ah toe nou? Een hele kleine is al genoeg... En alleen voor burgers! Bedrijven zoeken t maar uit

Canis.bonus.es | 08-01-19 | 21:23

Ik stook de hele winter houtkachel. Mijn cv-ketel staat de hele winter uit. Ik betaal €38 per maand voor gas om te koken en warm tapwater. Ik stook gratis wegwerppallets. Als ik zes dagen pallets haal, in stukken zaag en optas kan ik zes maanden gratis stoken. Ik heb 13 m3 gezaagd pallethout per jaar nodig voor een vrijstaand huis. De houtkachel is van Marktplaats en is 8 kW. Die stookt de hele dag, 's nachts gaat hij uit. Het duurt drie dagen om het huis warm te krijgen. Daarna blijft het huis met die kachel de hele winter warm. Ik kan alle binnendeuren open laten staan. Mijn schoorsteen is 10 meter hoog en steekt een halve meter boven de nok uit. Warme lucht gaat naar boven en niet naar beneden. Mijn buurman stookt ook de hele winter houtkachel. Als ik buiten loop ruik ik het een klein beetje. Als ik een stukje verder weg loop ruik ik niets.

Als GroenLinks hier tegen is dan gaan wij Jan Zonder Vrees halen in Vlaams Brabant.

Brabant hier | 08-01-19 | 21:09 | 3

Goh, wat effectief!

Ik brand gewoon openhaard voor de gezelligheid. De warmte gaat zó hoepla door de schoorsteen, samen met de reuk.

Papa Jones | 08-01-19 | 21:13

U bent toevallig niet Duitse Herder die stiekem in Brabant is komen wonen? Die stond ook te rommelen met oude pallets als hij geen bambi moest afknallen.

grom | 08-01-19 | 23:06

Als je de hele dag in de houtrook zit dan ruik je het niet meer, nee.
Net een boer met stront: die ruikt zijn koeien ook niet.

Analia von Solmsch | 08-01-19 | 23:56

LACH OM die naïeve Jesse Klavermeisjes, het zijn de Bucklerdrinkers van 2019

Verderkijkert | 08-01-19 | 21:07

Bijna Europese verkiezingen mensen. Dan kunnen we laten zien hoe we over deze landverraders denken!

kotelet | 08-01-19 | 20:56 | 3

eu verkiezingen, verkiezingen voor de europese unie. Niet de europese verkiezingen, die bestaan niet.

Mark_D_NL | 08-01-19 | 21:04

21 Maart 2019 Provinciale Staten verkiezingen, u kunt Groenlinks dan wegstemmen!
23 mei 2019 Verkiezingen Europees (!) Parlement

Brabant hier | 08-01-19 | 21:12

Je stemt ergens voor, niet tegen..

killRoy1982 | 08-01-19 | 21:57

Lead by example en neem Jesse Klaver zijn houtkachel of allesbrander af om mee te beginnen (en laat daarna de rest van Nederland met rust aub).

devil13 | 08-01-19 | 20:51

Ok, dus we moeten al van het gas af. Dan heb je alternatieven om je huis warm te houden; warmtepomp, elektrische verwarming, oliegestookte kachel, houtpelletkachel. Als het aan groenlinks brabant ligt gaat er iets gebeuren tegen de keuzestress. Blijven de warmtepomp, elektrische verwarming en een oliekachel over. Ik heb zo’n flauw vermoeden dat oliestoken volgens groenlinks ook een slecht idee is. Dus de keuze is nog beperkter lekker overzichtelijk. Dus we gaan meer elektriciteit verbruiken en die moet worden opgewekt, wind en zon gaan schijnbaar in die behoefte niet voorzien, dus zijn er extra centrales nodig, maar die draaien op gas, kolen, kernenergie of biomassa (o.a. hout). Dat is ook niet echt milieu vriendelijk. Prima. Dan maar een warme trui, maar wol is dieronvriendelijk en fleece, softshell, of andersoortige aangename warme kleding wordt gemaakt door uitgebuite kindertjes.
Zou men bij groenlinks doorhebben dat de opties zo wel heel beperkt worden. Zou er niemand zijn die denkt, misschien moeten we even iets minder hoog van de toren blazen?

ratelaar | 08-01-19 | 20:50 | 1

Nee...

Air van Boven Dorens | 08-01-19 | 20:56

Ik steek hier met regelmaat de houtkachel flink op, maar ik weet wat ik er in gooi. Heb de buurman laatst nog even gevraagd of hij hem wel eens rook, in anderhalve jaar tijd heeft hij hem buiten vluchtig één keer geroken. Met windstil weer of mist, doe ik hem niet aan, tenzij hij al langer aanstond voor het windstil of mistig werd, dan doet de thermische trek het werk wel, in combinatie met goed hout stoken. Ik bedoel, als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt, wordt het leven een stuk makkelijker.

GKJP | 08-01-19 | 20:41

Prima plan! Kan mij niet snel genoeg ingevoerd worden. Die vieze stinkrook slaat me nu al op de longen. Met het afsluiten van het gas gaan steeds meer mensen op zoek naar alternatieven en voor je het weet gaat men ook kolen stoken.
Werkelijk bezopen dat we van Gas, een super schone brandstof, weer terug in de tijd gaan

Oveigens is dit het enige goede plan van GL ik ben fel tegen de klimaatwet en VOOR Zwarte Piet!!!

JanP999 | 08-01-19 | 20:35 | 2

Gij mot nie zoveul naar Little House on the Prairie kijken!

DitjaarkrijgikAOW | 08-01-19 | 20:40

Uhm, het plan van GroenLinks is dat je van het gas EN houtkachels af gaat en krom gaat liggen voor een onzinnig Europees prestige project..

Groenlinks wil niet dat je links of rechtsom gaat, alleen maar dat je gaat kromliggen..

killRoy1982 | 08-01-19 | 22:01

Die griezel van een Duivendak stookte toch ook graag een fikkie?

Sidney_May | 08-01-19 | 20:33

Noem je houtkachel geen houtkachel maar een biomassacentrale, dan betreft het GL-gecertificeerde duurzame CO2-neutrale en genderdiverse energieopwekking. Het restant is helaas wel zwarte as, dus daar ligt nog een racistisch elementje.

jacobh-59 | 08-01-19 | 20:17 | 1

Lol

IkwilJinekwel | 09-01-19 | 11:48

Echte mannen kappen zelf de bomen voor hun houtkachel. En sjouwen die zelf naar huis. En zagen er zelf blokken voor de houtkachel van. En tenslotte maken ze zelf de kachel aan met de scheidingspapieren die hun vrouw op tafel heeft gesmeten. Nederlandse mannen van Hollandse afkomst, zo hard als eikenhout.

Nivelleermarionet | 08-01-19 | 20:16 | 2

Wat een zeikwijven. En. Doe mij zo'n man.

schijtzat | 08-01-19 | 20:25

Gij mot nie zoveul naar Little House on the Prairie kijken!

DitjaarkrijgikAOW | 08-01-19 | 20:42

En Paul rosenmuller kijkt vanuit zijn sportvliegtuigje en zag dat het goed was

Mart6037 | 08-01-19 | 20:14

Nou is het echt genoeg, duizenden euros gestoken in spouwmuuriso, zonnepanelen, ik stook goed en droog hout, stinkt niet.
Ik zweer het, als dit zo door gaat, ga ik mn plastic in de groene kliko gooien, hondepoep laten liggen, oud papier in de sloot gooien, glas in de grijze kliko en zo kan ik nog wel even door gaan!

NoWorriesMate | 08-01-19 | 20:12 | 6

Afval verbranden in de achtertuin. Verbrand wordt het toch, maar dan kost het niets.

boerk | 08-01-19 | 20:42

Droog hout stinkt ook, maar minder.
De PAK en creosoot in je schoorsteen moet je niet voor niets regelmatig laten wegvegen. De rest zit in de lucht en in je longen. Ik zou zeggen, steek er maar een sigaretje bij op.

Analia von Solmsch | 09-01-19 | 00:00

Ik schijt al jaren in het bos. Scheelt veel water want geen plee doortrekken. En je krijgt een nog betere band met je hond.

Pierke Pierlala | 09-01-19 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja. Want Groen Links kan dat in Brabant ook bepalen.... not. Ze willen de discussie aanwakkeren. Nou niet te hard wakkeren GL want voor je het weet is het gedoofd. Zo klein is dat thema in Brabant. In Brabant laat men zich niet (ja daar is ie weer, 8 januari) Zwarte Piet afpakken en zo ook niet de vrijheid om je open haard of kachel aan te steken.

JanVergoor | 08-01-19 | 20:08 | 3

Ja,
GroensLinks , met hun vier zetels in de Provinciale Staten van Brabant gaan dat even bepalen !

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 20:13

@JanVergoor
Ik hoop dat het waar is voor je want de tengels van GL zijn lang, heel erg lang en voordat je het weet mag jij je haard niet meer aansteken. U is gewaarschuwd!

Basil Fawlty | 08-01-19 | 20:14

@Basil
Dit is Brabant. Dit gaat gewoon niet gebeuren.

JanVergoor | 08-01-19 | 20:52

Gelukkig hebben mensen hier in het dorp over het algemeen genoeg hout in de tuin en sommige zo veel dat ze de hele straat van stookhout kunnen voorzien. Niemand die zich er hier druk om maakt, iedereen zal vrolijk verder blijven stoken.

Hunter S. Thompson | 08-01-19 | 20:03 | 1

Ook hier, int dorp en int buitengebied, volop stoken.

schijtzat | 08-01-19 | 20:27

Feit is wel dat de hele stad stinkt door die houtkacheltjes.
Met name op rustige winteravonden.
Die scherpe rooklucht is gewoon niet prettig voor je longen.
Ga maar eens een fietstochtje maken, na afloop staan je longblaasjes staan lekker open en dan die rook inademen, je hoest je de pestpleuris.

snapal | 08-01-19 | 19:59 | 8

Als je een elektrische fiets hebt, dan heb je dat niet.

Ad_Hoc | 08-01-19 | 20:44

Geen fietstochtje maken. Ruik je niks en is nog gezonder ook. Een fietstocht achter vrachtwagens is nog slechter.

tweetybird | 08-01-19 | 20:46

@snapal U bent vast zo'n groenlinkser want ik wandel elke avond een uurtje buiten voor m'n cholesterol en ten eerste loopt er geen hond op straat, dus niemand heeft er last van, en ten tweede je ruikt wel eens een kachelluchtje maar drie stappen verder en je ruikt weer frisse lucht. Dat is dus maar theoretsich gezever wat ge uitkraamt.

DitjaarkrijgikAOW | 08-01-19 | 20:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Als de aarde genoeg opwarmt, zijn die kachels heel niet nodig. En vliegen naar de zon ook niet evenals exotisch voedsel importeren. Probleem vanzelf opgelost. Die GL'ers moeten niet zo zeuren en tegenwerken!

einStina | 08-01-19 | 19:59 | 2

Gekkie, het héle jaar Hollandse aardbeien van de “koude’ grond!
Hé Einstina, nu ik je toch aan de lijn heb.
Die studenten zijn natuurlijk beroepsdemonstranten in opleiding.
Piratenpet en megafoon. Over 4 jaar een zwarte bivakmuts en dr Martins, ;-)

Ruimedenker | 08-01-19 | 20:04

Ja, fantastisch!
Jawel, ik deel uw sceptische sentiment. Maar vind ook dat negeren of om lachen een sterkere reactie was geweest, bij zo weinig braaf zwak, ivm vvmu en vrijheid tot samenkomst en ivm niet gekkigheid belonen met aandacht.

einStina | 08-01-19 | 20:10

Waarom moet ik in die stinkzooi van de buren zitten. Alsof we nog in de jaren 20 leven met kolen en hout. Als je in een vinex locatie woont dan hou je maar lekker aan gas/stadsverwarming of steek zo bioethanol bak in de fik maar laat mijn longen schoon.

Common_Sense | 08-01-19 | 19:59 | 3

U stemt GL?

schijtzat | 08-01-19 | 20:28

Je moet ook niet met je bek boven de schoorsteen van de buurman gaan hangen. Dan vraag je er een beetje om. Zeikerd.

peterdh | 08-01-19 | 20:33

Mensen in vinexwijken mogen ook niet in zo'n ordinaire benzine- of dieselslurper rijden omdat ze uw longen schoon moeten laten?

Binkoo | 08-01-19 | 21:23

Oh dear! Dat zullen de GL stemmers hier op de gracht in Amsterdam niet leuk vinden want iedere GL mafkees heeft nml een haardje. "Zo heerlijk authentiek! En dan 's avonds de haard aan en een glaasje wit uit die ecologische wijngaard in Sicilie waar Anne-Roos en Berend-Jan vorig jaar 8 weken hebben gewoond in een fantastische huisje met zwembad. Anne-Roos is daar overigens nog keihard genomen door Luigi. Lokale jongen die ons zwembad schoonmaakte" Iets van die orde? Just asking.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 19:58 | 4

@HoerieHarry | 08-01-19 | 20:00
Tuurlijk, het moet wel groen (oranje als je het over de wortel hebt) blijven. Vegetarische slager werd overigens ook geaccepteerd (voordat ze door Unilever werden overgenomen want Unilever is een multinational dus bah en vies).

Basil Fawlty | 08-01-19 | 20:03

Anne-Roos was gesandwiched door Ricardo en Luigi, de rest is spot on!

NoWorriesMate | 08-01-19 | 20:16

Beter dan door Mario en Luigi

Sidney_May | 08-01-19 | 20:38
▼ 1 antwoord verborgen

Dan halen we ons hout toch lekker in België/Duitsland (naast onze benzine en alcohol en andere boodschappen ;) )

Rutan | 08-01-19 | 19:55 | 2

Ach inderdaad, over een paar jaar is het inderdaad goedkoper om vanuit Schevening naar Duitsland te rijden voor je boodschappen. Ff paar jerrycans Duitse benzine in de aanhanger en je bent uit de kosten.

peterdh | 08-01-19 | 20:35

Een beetje man kapt z’n eigen hout. Alleen de hipster koopt z’n hout in de winkel

Wees_eens_creatief | 08-01-19 | 19:55 | 2

Hier komt gewoon af en toe een meneer een kuub brengen.
Waar zou ik dat hout in vredesnaam moeten kappen hier?
Haagse bos?

Berbaar | 08-01-19 | 20:07

@Berbaar De houten deuren van het binnenhof schijnen goed te fikken.

peterdh | 08-01-19 | 20:36

En een pizzeria met houtoven, mag dat nog?
Waarschijnlijk niet, want die zeikerds zijn allemaal veganist.

HoerieHarry | 08-01-19 | 19:54 | 2

Pizza kan ook vegan..

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 20:00

Waar moeten ze hun smeerkaas dan uitwisselen?!

einStina | 08-01-19 | 20:01

Maar goed, de CO2 uitstoot van die houtkachels compenseren die Brabanders dan weer ruimschoots met het aanplanten van cannabisbossen.

VanBukkem | 08-01-19 | 19:54 | 2

Na het verwijderen van de toppen doen die dingen het ook uitstekend in de open haard trouwens. Kunnen ze dubbel verdienen; De toppen naar de dealer, de rest naar de buren voor in de kachel voor de helft van de houtprijs per kilo. Zijn ze meteen van het bewijsmateriaal af en verdienen ze er ook nog aan.

peterdh | 08-01-19 | 20:38

Ja! Goed idee! De afgekloven toppen de kachel in, het geurspoor trekt diep de wijk in en de politie komt vanzelf aanbellen.

Analia von Solmsch | 09-01-19 | 00:04

Ach, mens is het enige levende wezen op aarde die er voor moet betalen om erop te wonen. Meer en meer. Ze moeten dus met goede smoezen komen, en dat doen "ze".

Zwezerik | 08-01-19 | 19:53

Ik zie wel een trent dat steeds meer mensen hout gaan zien als een alternatief voor gas. Dat kan niet de bedoeling zijn. Dan stikt iedereen in Nederland straks de moord.
Gas is superschoon vergeleken bij hout.

hoejeheette | 08-01-19 | 19:52 | 2

Dat dus..
Ze gaan maatregelen nemen op het ene vlak en de burgerT gaat voor hem gunstige alternatieven zoeken...

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 19:59

Hout is gewoon biomassa en zo co2 neutraal as it gets. En de raamkozijnen in de dure buurten zijn gratis hahaha

Sidney_May | 08-01-19 | 20:24

Ik ben zelf COPD patient en daarbij ook nog toevallig houtkachel-expert en ik kan iedereen verzekeren dat de verbrandingsgraad van een houtkachel gelijkevenredig is met de verhouding co2 en de stand van de zon.

Dus maximaal belasten die kachels.

frank4444 | 08-01-19 | 19:46 | 3

COPD is de nieuwste hype.

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 19:51

Ik zeg dat we COPD'ers maximaal moeten belasten voor hun onevenredige aanspraak op de zorg. Daar is *ook* nog geen regelgeving voor. Snel invoeren dus!

peterdh | 08-01-19 | 20:39

Ik heb ook copd, geen medische zorg nodig, (vanaf mn baby tijd, weet niet beter) en begin alleen te blaffen als ik in Amsterdam loop. Nóóit last van een open haartje.

Muuke | 09-01-19 | 01:13

De politiek is kapot en kan alleen nog maar denken aan verbieden, ontmoedigen en natuurlijk belasten, zonder plausibele alternatieven te verzinnen.

Als ik mijn huis volledig zou kunnen laten draaien op hamsters in wieletjes dan kwam er volgende week een extra importheffing op knaagdieren, een binnenlands fokverbod en ging het BTW-tarief op alfalfa omhoog naar 90%.

Trekbeest | 08-01-19 | 19:45 | 1

Dat krijg je als je dicht op elkaar woont en veel technologische mogelijkheden tot overlast hebt.

Diotima | 08-01-19 | 20:42

gvd alles in de fik is in geval van twijfel altijd goed

Kladderadatsch | 08-01-19 | 19:44

O ja, en straks 's zomers gaan ze zeiken over de lucht van de BBQ's. Is ook nog geen regelgeving voor.

Mesjoggah | 08-01-19 | 19:43 | 4

Ehhhh je loopt achter de feiten aan. In amsterdam is het al verboten in de parken te bbq'en behalve op die ene toegewezen plek met plaats voor 2 mensen in een zomers vondelpark met ongeveer 10.000 bezoekers.

peterdh | 08-01-19 | 20:41

Ja Vondelpark op een mooie zonnige dag, nou ja, het park stond blauw, daarbuiten was het zonnig.
Gelukkig mogen de hipsters geen gaten meer branden in het gras en het park is na afloop geen vuilnisbelt meer.

Analia von Solmsch | 09-01-19 | 00:09

Onzin, gewoon de buren waarschuwen. Sommigen doen dan even de ramen dicht, anderen doen ze juist open want ze vinden het lekker en zomers ruiken. Iedereen tevreden.

Muuke | 09-01-19 | 01:17
▼ 1 antwoord verborgen

Als het land om whatever reden niet per se vol geprakt moet worden zou het ook allemaal niet zo'n probleem zijn.

oplichter | 08-01-19 | 19:43

Ik zou niet graag ergens in Brabant aanbellen en vragen of ze geen hout willen stoken. Oké, misschien dat één flinke stok niet de kachel in gaat. Dat kun je winst noemen.

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 19:43 | 1

Aanbelenbij de nieuwe woning van Klaverjasser. Eens zien of hij nog een houtkachel heeft staan. Net zoals in den Haag.

F. Jacobse | 08-01-19 | 19:47

Van mij mogen ze die stinkhaarden aanpakken. Bestaande haarden verplicht afbreken, nieuwe haarden alleen mogelijk met een fijnstof/roetfilter en die in de tokeomst niet ouder mogen zijn dan 10 jaar. Na die 10 jaar opnieuw de hele haard afbreken. Zelfde beleid als bij Diesel's!

En neen, mij raakt het deze niet, wel de gütmensen die zelf ruim in het geld zitten.

Atlantis-95 | 08-01-19 | 19:42 | 5

@Atlantis : Ik stel een 300%'s belasting voor op zeikerds.

peterdh | 08-01-19 | 20:43

Het fjnstof/roetfilter gaat dicht zitten en dan krijg je koolmonoxide. Dat mag niet.

DitjaarkrijgikAOW | 08-01-19 | 20:55

lol geweldig, met al die import afrikanen.. straks.. die zijn niks anders gewend dan alles wat brand op de brandstapel te flikkeren, straks met de zomer weer brandstapels achter in de tuin, ze doen gelijk mee met het ontzorgen van kunstof producten..

Rene046 | 08-01-19 | 21:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Gheghe "en dan ligt u uw minnares romantisch op een kleedje te verwennen voor de verdeler van de vloerverwarming" mooi Mosterd!
Verder mea culpa, ik stook ook wel eens de open haard op.
Is hier doorgaans geen probleem want de huizen staan vrij ver van elkaar af, hoge schoorstenen en het waait bijna altijd.

Berbaar | 08-01-19 | 19:42

Ik wandel elke avond een uurtje door de wijk. Er wordt hier en daar houtkachel gestookt, maar je ruikt er helemaal niks van. Als je iets ruikt, drie stappen verder en je ruikt het niet meer. Er liep trouwens geen hond op straat, dus waar klagen de mensen over. Wat anderen hier roepen over stank en lucht is slechts kaftbeoordelaar prietpraat.

DitjaarkrijgikAOW | 08-01-19 | 19:42 | 3

Ken heel wat lieden met een open haard, maar geen van allen stookt deze dagelijks. 't Zijn allemaal gezelligheidsbranders voor eens per maand en met Kerst.

mozaard | 08-01-19 | 19:49

Nou , ik heb twee buren die hout stoken en ik vind het niet fijn dat ik in mijn slaapkamer eerst moet luchten als de wind fout staat . Is zeker geen gezonde situatie !

elevator | 08-01-19 | 19:51

Is ook geen gezonde situatie. Ik heb dezelfde buren. Maar (idealiter) ga je dan met je buren daarover in gesprek. Idealiter maar tussen haakjes geplaatst want ik doe dat ook niet maar haal m'n was dan maar weer naar binnen en start de droogmachine. Wil niet zeggen dat er dan maar een verbod moet komen omdat ik zo'n mietje ben (of mijn buren zo asociaal zijn).

mozaard | 08-01-19 | 20:18

Ik heb nog wat asbestplaten liggen. Jammer dat die niet branden, anders zou ik ze verzagen en in de open haard gooien.

gestoptmetroken | 08-01-19 | 19:40 | 3

Ze branden niet nee, maar als je ze verzaagt dan passen ze wel in een gewone vuilniszak. Ik zeg: doen!.

VanBukkem | 08-01-19 | 19:58

Mmm ik heb nog zo'n plastic-kliko staan. Die gaat dan behoorlijk leeg blijven.

peterdh | 08-01-19 | 20:46

Je kunt ze ook versnipperen.
Oost West, As best.

Ad_Hoc | 08-01-19 | 20:51

Respectloos, die fotoshop. Maar dat mag ik vast niet zeggen.

Baron Clappique | 08-01-19 | 19:40 | 4

Hoezo? Gewoon een photoshop, als je daar al niet tegen kunt zou ik de UTP kabel maar uit je modem trekken als ik jou was.

peterdh | 08-01-19 | 20:46

peterdh | 08-01-19 | 20:46
Wie zegt dat ik hier niet tegen kan ? Als je het niet begrijpt moet je gewoon niet reageren.

Baron Clappique | 08-01-19 | 20:57

Vind ik ook, Baron. Maar het is nu eenmaal GS.
Het moet kunnen maar ik vind het ook niks.

letopuwzaak | 08-01-19 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, nog een paar maanden de paasvuren en daar durven de gr.linkse communisten niks aan/tegen te doen, want dan worden ze aan de riek geregen.

bqbq | 08-01-19 | 19:39 | 1

Je gaat mij niet vertellen dat die oer-Germanen een wedstrijdje deden wie de grootste megastapel vol pallets had, maar gewoon een mooie fik bouwden.

Diotima | 08-01-19 | 20:45

De wal gaat het schip keren… Opstand!

tantesidonia | 08-01-19 | 19:39 | 1

Een groenlinkser smeult ook nog lang na en daar zijn er heel veel van

antonconstandse | 08-01-19 | 19:53

We zijn open, tolerant, divers en iedereen en alles is welkom maar wat ons niet aanstaat verbieden we. Niet een Boeing 787 Dreamliner verbieden hoor maar de rook uit je kacheltje.. Welkom bij Groenlinks. Werkelijk alleen de meest geïndoctrineerde sukkels worden lid van zo'n kutpartij. Verbieden, verbieden en nog eens verbieden. Gadverjekkiebahnogesantoe.

Het zal echt niet lang meer duren voordat ze u persoonlijk belasten om dat u nu eenmaal Co2 uitademt. Een persoonlijke belasting van wieg tot graf waar u nooit e te nimmer meer onder uit kunt komen. U bent gewaarschuwd! Links zal juichen. usefull Idiots.

Zwezerik | 08-01-19 | 19:39 | 1

Helemaal mee eens, +1.

Trouwens, het is useful, zonder die extra L. No biggie, ik zie het vaker.

uw vriend, Kaaz

Kop Kaaz | 08-01-19 | 20:01

Iets uit verband rukken, is ook een kunst
Doel van GL: ‘dat stoken met hout terugdringt en het meer verantwoord stoken van hout bevordert'

deluiegriek | 08-01-19 | 19:38 | 1

Je moet links leren lezen. Terugdringen = verbieden. Niet meteen natuurlijk. Stapsgewijs.

Zwezerik | 08-01-19 | 19:42

Doe eerst eens iets aan dat kut-Eindhoven airport, dat het leven van honderdduizenden Brabanders vergalt door de godganse dag boven onze hoofden heen en weer te zoeven met lawaaiige vliegtuigen. Dat moet zo nodig meer dan 10% per jaar groeien. En kom niet aan met 'dan had je niet bij een vliegveld moeten wonen'. Het aantal vluchten is met meer dan 1000% gegroeid, dat is een totaal onvoorziene groei.
Als die CO2-uitstoot, kerosinievervuiling en overlast met 50% daalt dan wil ik nadenken over een katalysator voor mijn houtkachel. Eerder niet.

du Roi Soleil | 08-01-19 | 19:38

Ik stook genderneutraal, geen vuiltje aan de lucht!

Cobalt bomb | 08-01-19 | 19:37

Symboolpolitiek. Niet te handhaven. Ga jij op zondag rondfietsen door het dorp om rond te snuffelen wie er toch een open haard heeft branden? Het lukt al niet met illegale drugs of drank. Even denken, wie denkt dat er geen handel in illegaal gekapt hout gaat ontstaan? Of een houttransportdienst, vanuit Duitsland naar Nederland? Volstrekt niet te handhaven.

ole guapa | 08-01-19 | 19:36 | 1

Er wordt anders ook volop gecontroleerd of je de vuilnisbak niet op de verkeerde dag buiten zet, of je hond niet op straat schijt, of je je afval scheidt enzovoort. Dan kan dit er ook nog wel bij

theo-is-dood | 08-01-19 | 22:33

Heel goed om te zien dat GL is wie het is. Heel veel overheidsbemoeienis en een ijzeren greep op de bevolking..

BozePaarseMan | 08-01-19 | 19:34 | 1

En de VVD en D66 hobbelen er vrolijk achteraan.

Baudet heeft gelijk, het kartel moet weg.

Kop Kaaz | 08-01-19 | 20:02

Groenlinks.. das toch zo'n stedelijke partij. Met leden die nauwelijks in de echte natuur komen (ja met de bakfiets naar Artis!) en omdat ze zo stedelijk wonen, denken dat ze de wereld en de natuur moeten redden van de ondergang. Dat willen ze dan vooral proberen doormiddel
Van belachelijke plannen. Tis vergelijkbaar met een oorlog laten plannen en uitvoeren door beroepspacifisten. Dat gaat gewoon verkeerd.

Europees_Aanbesteed | 08-01-19 | 19:34

Die 10 zetels winst bij Groenlinks kwamen van 666.666 middelbaar en hoger opgeleide vrouwen. Kun je nagaan wie er tegen houtkachel stoken is. Ik ztook al tien jaar gratis wegwerppallets, lekker goedkoop en CO2 neutraal. Mijn cv ketel staat de hele winter uit. Ik heb dus de CO2 niet die je hebt van een gasgestookte cv. Per saldo bespaar ik dus een paar duizend kilo CO2.

Ikbeneenzelfbouwer | 08-01-19 | 19:34 | 2

Vrouwen houden niet van een natuurlijk vuur. Daarom zie je altijd mannen barbecueën.

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 19:46

Maar, BrabantsVerzet, ik ben een vrouw en houd ontzettend van houtvuur! Ook barbecue ik graag. Maar dat zal dan wel de uitzondering zijn die uw regel bevestigd. Mijn mede-Brabander.

schijtzat | 08-01-19 | 20:35

Als COPD patiënt kan ik mij hier wel in vinden. Veel van die kachels zijn stink dingen en lever mij maar ook veel ander heel veel overlast op. Komt met name denk ik ook omdat veel mensen er van alles in pleuren of niet weten hoe ze hout moeten stoken. Go dat ik groens slinks nog op een goed idee kan betrappen de wondere zijn de wereld nog niet uit.

DerkArie-ut-de-Achte | 08-01-19 | 19:34 | 2

Tijdens een van mijn sport-uren zijn er ook een aantal COPD patiënten. Heb regelmatig met hen over gesproken. Waar zij collectief last van hebben is vochtig weer. Ik heb hen expliciet gevraagd of zij ook last hadden van open haarden. Nee hoor. For the record, ik woon op de Utrechtse Heuvelrug, waar wij een buitengewoon groot percentage open haarden en houtkachels hebben.

ole guapa | 08-01-19 | 19:39


ole guapa | 08-01-19 | 19:39 Dat kan iedereen is anders ik ervaar wat ik ervaar kan er niets anders van maken. Vochtig (mistig) weer in combinatie met hout rook walm is het toppunt. Ik woon in de Achterhoek ook daar hebben ze heel veel houtkachels en stoken er ook nog vaak boeren allerlei gerij op.

DerkArie-ut-de-Achte | 08-01-19 | 19:46

Vijf jaar geleden de houthaard vervangen voor een gashaard en nu willen ze de wijk van het gas halen. Ik ben helemaal klaar met die (s)linkse hobby's.

Peter_la_Selie | 08-01-19 | 19:33

Ik gooi in mijn open haard altijd een vuilniszak vol. Ruimt lekker op, levert warmte op en kost niks in de afvalverwerking. Win win zeg ik maar. Ik heb nog geen klachten gehoord.

Graaf Monte Cristo | 08-01-19 | 19:32

Het valt mij dagelijks op dat de meeste mensen nog steeds niet doorhebben dat deze communisten nu het millieu/klimaat gebruiken om een totalitaire staat af te dwingen. Communisme heeft na 100 een "raar nasmaakje" dus worden er andere woorden gebruikt.

Ik bedoel, het is net alsof ze het het niet willen of durven te zien. Heel vreemd.

Kop Kaaz | 08-01-19 | 19:32 | 1

@ Kop Kaaz: inderdaad. Met een houtkachel heb je nog zelf in de hand of je je huis warm stookt. Maar als “the Powers that Be” naar believen jouw stad, wijk of straat kunnen loskoppelen van gas en stroom?

theo-is-dood | 08-01-19 | 22:37

Bij mij blokverwarming.
Als het kabinet nou eens een handje helpt om mijn stad blokverwarmingvrij te maken, dan komt de klimaatmaffia in theorie een stuk verder.
O wacht... Geopolitiek is belangrijker dan de opwarming van de aarde.

Wie nu nog in gelooft in de levensbedreigende klimaatverandering is AF.

Gajus | 08-01-19 | 19:31
-weggejorist-
horsteknots | 08-01-19 | 19:31 | 1

Gelet op de meeste reacties zijn de meesten zo asociaal als de pest om iedereen in de stank te laten zitten behalve zichzelf.
Behalve zichzelf. Goh, iedereen moet voor niets aan de slag behalve zichzelf, de neoliberalen.

ProAsfalt | 08-01-19 | 19:30 | 6

O ja. Heb zelf geen houtkachel. Mocht u dat denken.

tweetybird | 08-01-19 | 19:43

'Als iedereen aan zichzelf denkt, dan wordt er aan iedereen gedacht.'
*Padoemm PATS* +1

keestelpro | 08-01-19 | 19:49

Neoliberalen......
Je bent blijven hangen, Pro. Dat woord wordt al sinds 2011 niet meer gebruikt.
De laatste , waarvan ik mij kan herinneren, was een reaguurder in de Volkskrant .
Ene Vrijmans. Hij maakte er zelfs gekscherend Egoliberalen van.
Een oude SP kreet.
Ok, dat gezegd hebbende. Hoeveel last heb je nou werkelijk van een open haard of houtkachel? En hoe komt dat?

Ruimedenker | 08-01-19 | 19:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb terrashoutkachel en BBQ: nu is het wachten op beter weer.
GL kan in de plomp springen met hun geneuzel.

paridae | 08-01-19 | 19:27 | 2

Heb houtkachel indoors (mind you, Dick Geurts, 100% ashes), pizza-oven én BBQ outdoors. Burn baby burn.

ole guapa | 08-01-19 | 19:41

En wij maken ze aan met de gasbrander! Zo een ding met zo'n campinggasbusje. Gewoon omdat het kan.

ole guapa | 08-01-19 | 19:47

Terecht. Volkomen terecht. Naast het eerlijke sociale economische gedachtegang van GroenLinks kan ik mij uitstekend vinden in het standpunt om die verschrikkelijke 24 uur per etmaal stinkende vervloekte houtkachels te verbieden. Óf diegene met zo'n kolere ding verplicht in filter te plaatsen zodat de rest van de stad er geen enkele hinder van ondervindt. Er zijn dagen, dat als je niet beter weet, het lijkt alsof de hele stad in brand staat en dat anno 2019 met aardgas. Te zot voor woorden. Echt te zot voor woorden. Dat gestink.

ProAsfalt | 08-01-19 | 19:25 | 7

Ik ben totaal geen GroenLinks aanhanger en die pratende sokpop met zijn eikeltjespyjama is niet te verdragen op de beeldbuis maar voor de rest geef ik je gelijk voor wat betreft de houtkachels. Die walmende stinkdingen mogen van mij direct omgesmolten worden tot weet ik veel wat.
Gezellig hoor, met vrouw en kinderen kneuterig naar een knapperend vuurtje kijken en af en toe een vers blok hout er op leggen. Helaas kan de hele buurt meegenieten van de enorme stank en roetdeeltjes.

leo de pejo | 08-01-19 | 19:31

@tweetybird | 08-01-19 | 19:29
Het gaat mij niet om het bos maar om het gestink.

ProAsfalt | 08-01-19 | 19:32

Is de nick ProHoutkachel nog beschikbaar?

accijnstoerist | 08-01-19 | 19:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Weet je wat ontzettend schoon stookt en ook zeer efficiënt verwarmd? Je raad het al. Nederland is een dictatuur in wording.

ardeverb | 08-01-19 | 19:24 | 5

GL'ers in stukken snijden en in de open haard flikkeren?

peterdh | 08-01-19 | 19:32

Blauwe enveloppen?

keestelpro | 08-01-19 | 19:33

Dit ? :

BestanddeelFormule Volume-% Mol-% Massa-% mol-%
Methaan CH4 81,30 81,29 69,97 95,2
Ethaan C2H6 2,85 2,87 4,63 2,5
Propaan C3H8 0,37 0,38 0,90 0,2
Butaan C4H10 0,14 0,15 0,47 0,06
Pentaan C5H12 0,04 0,04 0,16 0,02
Hexaan C6H14 0,05 0,05 0,23 0,01
Stikstofgas N2 14,35 14,32 21,52 1,3
Zuurstofgas O2 0,01 0,01 0,02 0,02
Kooldioxide CO2 0,89 0,89 2,10 0,7

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 19:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Klimaatnazi's

Poppo van Ulvinga | 08-01-19 | 19:24

Ik ben een tevreden turf steker en roker, kan het iedereen aanraden. Ook met bruinkool heb ik goede ervaringen, haal zowel de turf als bruinkool in Duitsland gratis op.
Met mijn busje dat op diesel rijdt. Allemaal puur natuur!

KeesRoeiboot | 08-01-19 | 19:23 | 2

Ik durf te wedden dat u, alles bij elkaar opgeteld, ook nog CO2-neutraler leeft dan een groenlinkslul met Tesla en warmtepomp.

Binkoo | 08-01-19 | 19:28

Gratis?? jaja en die horde boze bestolen duitsers die je altijd van je bumpers moet krassen daar hebben we het zeker niet over?

Cobalt bomb | 08-01-19 | 19:36

De gemiddelde houtkachelbezitter heeft geen idee wat goed stoken inhoudt. Getuige ook de 1700+ schoorsteenbranden per jaar.
Gewoon goed voorlichting geven. Een paar centjes meer uitgeven voor hout met <20% vochtigheidsgraad. Versgekloofd hout 2 jaar laten drogen, eiken zelfs 3 jaar.
Tip. Verdeel je houthok in 3 vakken en werk per jaar heen en terug.
Dan is hout stoken zo goed als schoon.

Superior Bastard | 08-01-19 | 19:23 | 12

@ole guapa Was gewoon een serieuze vraag. En bedankt voor het antwoord.

knutsel_ | 08-01-19 | 19:54

Hout stoken is nooit zo schoon als gas, in je dromen. De zooi die je in je schoorsteen aantreft zegt genoeg.
De mooie gele vlammen betekent een onvolledige verbranding, dat weet iedere CV-monteur. Filters werken maar een beetje.

Analia von Solmsch | 09-01-19 | 00:18
▼ 9 antwoorden verborgen

,,Want het ontbreekt nu nog aan regelgeving op dit gebied", kanker een eind op godverdomme! Hoezo "ontbreekt het nog aan regelgeving"??

Alvast een tip voor ze, voor in hun volgende partijprogramma. Dat gaat ze zeker weten stemmen opleveren bij alle GL-mafkezen:

- Regelgeving hoe vaak je naar de WC mag op een dag
- Regelgeving hoe vaak je aan je lul mag trekken op een dag
- Regelgeving hoeveel kopjes koffie je mag drinken op een dag
- Regelgeving over hoe lang de TV aan mag staan op een dag
- Regelgeving over hoeveel biertjes je mag drinken per maand
- Regelgeving over hoeveel dagen je per week verplicht veganistisch moet vreten
- .... Verder kom ik niet want voor de rest is er al overal regelgeving voor....

Stelletje imbielen. Ja want stel je voor dat de buurman asmatisch is, en stel je dan ook voor dat jouw schoorsteen uitkomt in zijn brievenbus, en stel je dan ook voor dat de buurman net met zijn bek aan de brievenbus gaat hangen en stel je dan ook voor dat dat er een oostenwind staat zodat alle rook blijft hangen in zijn gang. DUSSSS REGELGEVING!!!! GELD!!!!! VEEEL GELD!!!!! en anders VERBIEDEN!!!

peterdh | 08-01-19 | 19:21 | 7

Kop: inhoudelijk heb ik daarom verder geen opmerkingen.

Maytheforcebewithyou | 08-01-19 | 19:43

@Maytheforcebewithyou: Ohja dat viel in de lijst van verboden woorden. Sorry hoor. Ik zal mijn verboden-woordenlijstje in het vervolg er even bij pakken. Past wel bij de hedendaagse tijdsgeest. Om 1 woord gewoon het punt negeren en net doen of er niets gezegd is. Maar wel 2 tegels erover doorzeiken. Heel 2019 van je.
Ik sluit me eerder aan bij wat @Cobalt bomb gezegd heeft naar aanleiding van mijn tegel.

peterdh | 08-01-19 | 20:00

Peter. Mak aan.
Tegel 1: jou aanspreken op treurig taalgebruik.
Tegel 2: inhoudelijk eens met jouw tegel.

Maytheforcebewithyou | 08-01-19 | 21:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Padvinders mogen van GroenLinks wél fikkie stoken.

*haalt petje van zolder*

Papa Jones | 08-01-19 | 19:20

Naar de verwarming kijken is toch minder gezellig.

Patje2011 | 08-01-19 | 19:19

In Californië brandt jaarlijks een gebied ter grootte van Brabant af. Als de inwoners een miljoen jaar achter elkaar massaal hun houtkachels zouden stoken dan nog evenaar je dat niet. Bovendien is de rook van natuurlijk hout Co2 vrij. De GroenLinks gestapo moet ophouden met deze tirannie!

ILF2 | 08-01-19 | 19:19 | 4

Verhaal op Radio1 (over de Scheveningse strandbrand) was dat het inderdaad meevalt met de CO2, maar dat het wat minder gesteld is kwa fijnstof.

mozaard | 08-01-19 | 19:37

GroenLinks gaat bosbranden verbieden. Daar verwachten ze veel van.

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 19:49

BrabantsVerzet | 08-01-19 | 19:49
Klopt, en vervolgens zijn de vulkanen aan de beurt.

the namster | 08-01-19 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Als je een zeikerd als collega of familielid hebt, moet je eens vragen wat hij/zij stemt.
Vrijwel allemaal op GL.
Probeer maar eens...

HoerieHarry | 08-01-19 | 19:17 | 8

Hoe zuurder ze zijn en hoe minder humor ze hebben, des te meer geniet ik!
Ik kan mijn smoel niet houden om ze nóg bozer en zuurder te krijgen.
Zelfs een grapje doet ze niet ontdooien.
Sterkte Kees en Knuts!

Ruimedenker | 08-01-19 | 20:00

Als ze Roundup gaan verbieden zou ik dat zelfs een goede zaak vinden. Gore troep.

knutsel_ | 08-01-19 | 20:01

Roundup is troep. Kon je niet schroeien:)

letopuwzaak | 08-01-19 | 21:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Ach, allemaal luchtfietserij.

Mark_D_NL | 08-01-19 | 19:17

Geen probleem. Kolen en andere troep kan je ook in de kachel stoken.. morgen effe langs de kringloop voor wat eikenhouten stoelen en tafels.. hele huisraden staan daar voor een prikkie omdat de stort geld vraagt voor dat romantisch klassieke Oisterwijkse design uit opoes huis dat geruimd opgeleverd dient te worden. Kettingzaag erin en hup in de kachel.. Die beits en lak op dat hout vervangt de aanmaakblokjes..

fikkieblijf! | 08-01-19 | 19:17 | 2

+1!! Zo doe ik dat al jaren. Heb zelfs geld terug gekregen dit jaar ipv bijbetalen op gas. Kreeg 2 maanden terug.

mexicano + satesaus | 08-01-19 | 19:18

En over een jaartje of wat de vliegende tering krijgen van alle kwaaie dampen die je kachel er heeft uit gegooid. Hoop het niet voor je.

DerkArie-ut-de-Achte | 08-01-19 | 19:30

Prima toch. Of mag je alleen voor houtkachels zijn?

Ggroengras | 08-01-19 | 19:16 | 8

Lol. Welkom op GeenStijl, met je gejank om context en nuance.

Ggroengras | 08-01-19 | 20:09

Ggroengras | 08-01-19 | 20:09

U spreekt voor iedereen? Ik zie hier genoeg reaguurders die niet zo zwartwit als u zijn.

Pleurt op.

Kop Kaaz | 08-01-19 | 20:11

Je reageert op een stukkie dat gaat over 'houtkachelmoord'. Doe niet zo hoogdravend.

Ggroengras | 08-01-19 | 20:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Houtstoken is CO2 neutraal.Al dat gelul van de Groene Khmer is zum Kotzen. Laten wij de Staatsmijnen in Limburg weer gewoon heropenen na 50 jaar sluiting. Steenkool is samengeperst versteend hout,dus welliswaar " fossiel" maar wél ooit CO2 neutraal. CO2 opwarmingsverhaal is de moderne variantvan de sprookjes van moeder de Gans. Op onze planeet gaat niets verloren en er wordt ook niets gecreëerd!

Eendragtmaaktmagt | 08-01-19 | 19:14 | 7

Het gaat om de luchtverontreiniging die houtkachels veroorzaken. Of beter: debielen die niet kunnen stoken. Moet je niet met CO2 of oud en nieuw aan komen kakken. Want dat mag ik ook een willekeurige term in een tegel zetten. Zoals zeehond. Of stoeptegel.

Ggroengras | 08-01-19 | 20:11

@Ggroengras hoe denk jij over koeien? Die methaangas uitschijten? Gewoon even benieuwd naar. Als je over luchtkwaliteit praat. Zijn stukken schadelijker resource.wur.nl/nl/show/Koeien-stoten... Ik zou me daar maar druk over maken als ik jou was. In plaats van gestapo wetgeving invoeren echt iets doen tegen milieuverontreiniging.

peterdh | 08-01-19 | 20:26

@Peterdh: ik vind koeien extreem geil. Maar het gaat hier over houtkachels. De laatste keer dat een koe mijn huis in stond te schijten is alweer een tijdje geleden, en toen was het op uitnodiging. Maar dat is dus een ander onderwerp.

Ggroengras | 08-01-19 | 21:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Tuurlijk joh. De volgende betutteling komt eraan. Weetje wat ik stook wel mijn gele hesje als protest!

Koenz0r | 08-01-19 | 19:14 | 1

Wel op het binnenhof doen he!

peterdh | 08-01-19 | 20:27

Is Brabant wel aangesloten op het gasnet? Of is dat iets wat de Groene Khmer niet kan schelen. Dat al die aardappeleters in Nuenen dood vriezen deze winter.

Osdorpertje | 08-01-19 | 19:13 | 1

Deze Nuenenaar overweegt de aanschaf van een fijne Bullerjan kachel voor in de woonkamer... stoken godverdomme!

Ad Hominem Tu Quoque | 08-01-19 | 19:20

Wat is er nou mis met hout stoken. Staatsbosbeheer is er ook blij mee die geven aan welke bomen beschikbaar zijn. Anders worden ze alsnog verbrand maar dat snappen Groenksen niet die krijgen uitslag als een boom daadwerkelijk zien

Bokito ergo sum | 08-01-19 | 19:12 | 2

Composteren wordt nog altijd niet goed begrepen door de milieu maffia.

Cobalt bomb | 08-01-19 | 19:16

Zo is het dumpen van chemicalien ook verboden, maar die dekselse Brabanders trekkn zich daar niks van aan.

GroenLinks kan zoveel willen, maar in heel Brabant heerst de drugsmaffia. Succes met de handhaving, lutsers!

Glasgow Argus | 08-01-19 | 19:12

Prima, dan flikker ik er wel bruinkool in. Mij ook best.

Dirndl | 08-01-19 | 19:12

Ach wat leuk. Nu vindt, na D66, ook Groenlinks de zelfmoordknop. Let wel, de meeste houtkachel adepten vinden we in het alternatieve circuit.

omanders | 08-01-19 | 19:11

Hmz, heb net de HEAT Outdoor Living Terrashaard La Luz 140 binnen. Soort van kachel buiten :D Binnenkort ff inwijden (hahaha).

Geil Kippetje | 08-01-19 | 19:11 | 5

Om mij mag vrij stoken dan weer wel, maar zo'n haard, zo'n haard als de jouwe, ik gun 't je, maar die zijn zo gericht op geïnstitutionaliseerd stout-en-ongezond-doen (waar dan ook nog weer een fabrikant aan verdient), terwijl een open vuur in het grasperk een meer incidenteel karakter heeft. Het is mijn beeldvorming in dezen die zegt van nou nee lama.

mozaard | 08-01-19 | 20:15

€ 94,95, een koopje voor zo'n leuke kachel. Veel stook plezier.

eentweehuppekee | 08-01-19 | 20:31

Kreeg een server fout. dus deze tegel was overbodig.

eentweehuppekee | 08-01-19 | 20:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Alle levensgenieters moeten dood.
De brabo’s en de Bourgondiërs het eerst. Dat zijn zichtbare genieters, bah!
Gelukkig ben ik een stiekeme genieter, uit de randstad. Ik kom pas later aan de beurt.
Voor GroenLinks zijn er weinig stemmen te halen in Brabant, dus brabo’s mag je gerust pesten.
Ik hoop dat de brabanders Jesse zijn nieuwe huis in Rozendaal uit jagen met pek en veren.

Ruimedenker | 08-01-19 | 19:10 | 1

nah, zat zelf meer aan inmetselen te denken, ken'tie het minste kwaad doen. Mag 'ie z'n houtpalletkachel blijven stoken tot 'ie blauw ziet.

Abject | 08-01-19 | 19:15

Binnenkort dus (nog meer) russische praktijken in NL. Top! En het ging al zo goed in het overvolle maar o zo gezellige NL.

Cobalt bomb | 08-01-19 | 19:09

Niets mag meer, alleen nog doodgaan. En verbranden gaat veel geld kosten.

MoonBeebe | 08-01-19 | 19:08 | 5

Na de crematie krijg je dan een fles mee, met pap.

Oprisp | 08-01-19 | 19:34

@Oprisp. LOL! Gezellig zo'n wekfles met een halfgaar familielid op de schouw.

keestelpro | 08-01-19 | 19:39

Haha, nog wat nagistend, haha

Oprisp | 08-01-19 | 19:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoals mijn huurbaas zaliger ooit zei; 'Als je daar las van heb, dan ga je toch gewoon wonen in een hutje op de hei.' FU groenlinks.

kom hoe heet ie | 08-01-19 | 19:08

als hout stoken verboden wordt ga ik uit burgerlijke ongehoorzaamheid 2x per dag stoken. 1e keer hout en 2e keer een groenlinks stemmer die opgebrand zal worden!

WeirJack | 08-01-19 | 19:07

Laten we die Klaver gewoon 5 maanden in zijn BMW opsluiten !!

Ab_de_Slam | 08-01-19 | 19:07 | 3

Klaver heeft een volvo v70 diesel, wel met een heel sneue motor, nl de 1.6 eco...

borotof | 08-01-19 | 19:24

zou het penthouse van pang pang Pechtold iets met de overname van groene energie ( houtsnippers vanuit Canada ) te maken hebben ??

Ab_de_Slam | 08-01-19 | 19:48

Groenlinksers rijden ook allemaal in Volvo's.
Komt omdat ze Zweden willen steunen natuurlijk.

Trekbeest | 08-01-19 | 19:57

Hou stoken is Co2 neutraler dan een warmtepomp, zelfs als die door zonenergie wordt aangedreven. Fijnstof is wel een probleem, maar ja,, ga dan eerst eens alle snelwegen verbieden, de provinciale wegen en alle groot gebruikers in de industrie. Vreemd voor een partij als Groen Links dat het wederom de burger is die zich moet verantwoorden terwijl de echte vervuilers buiten schot blijven

Nebuchednezzar | 08-01-19 | 19:06 | 4

Industrie aanpakken kan alleen als je dezelfde CO2 eisen oplegt aan importproducten. Dat worden stevige importtarieven, gaat China nimmer pikken.

Abject | 08-01-19 | 19:18

@Nebuchednezzar : Ik ben op zich wel voor het terugdringen van houtvuur. In het kader van: we pakken de grote vervuilers eerst aan. En houtvuur is verreweg de grootste bron van fijnstof die we nog over hebben. Al zeg ik bewust "nog over hebben" omdat de uitstoot van fijnstof in een eeuw niet zo laag is geweest, en nog steeds dalende is. Eerst is het zaak om uit te zoeken hoe groot het probleem precies is.
@Watching the Wheels: Elektrische auto's remmen vooral op de motor, en dat scheelt enorm.

Muxje | 08-01-19 | 19:19

Watching the Wheels | 08-01-19
EV's remmen grotendeels regeneratief.

Harry Turtle | 08-01-19 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Zodra de moslims aan de macht zijn, is hout stoken nog de enige manier om je te verwarmen.

Ghibli | 08-01-19 | 19:05

Zou blij zijn als die houtkachels in ieder geval verboden worden bij windstil weer. Met dit weer heb je er geen last van, maar zonder wind stik je de moord in je huis als de buren gaan stoken. Komt ook omdat ze geen lange schoorsteen hebben, maar gewoon op de begane grond een uitlaat hebben, maar dat schijnt ook wettelijk te mogen, maar mocht GL dat kunnen veranderen ... perfect!

Watching the Wheels | 08-01-19 | 19:05 | 6

@Cobalt bomb | 08-01-19 | 19:13
Begrijp nooit dat het zo veel gaat bij die gasten. Als je een beetje redelijk bent met elkaar, dan kom je er meestal wel uit. Heb hier zelfs nog niet over geklaagd bij ze, maar denk soms wel ... damn er staat weer geen wind (gebeurt maar een paar keer per maand).

Watching the Wheels | 08-01-19 | 19:19

veel = ver

Watching the Wheels | 08-01-19 | 19:20

Watching the Wheels | 08-01-19 | 19:20
Is by the way wel een goede methode om te checken waar het kiert in huis. ;)
Als de buren maar geen hardboard stoken oid.

Cobalt bomb | 08-01-19 | 19:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie had er ook al weer een houthaard in zijn Haagse huis ?
Just saying..

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 19:04 | 5

Er waren laatst wel wat mensen met pallets op het strand of ... heeft Willy een open haard en zeker ook iemand om hem aan te steken? Ideaal.

Watching the Wheels | 08-01-19 | 19:07

Oh ... Alexander Penthouse!!

Watching the Wheels | 08-01-19 | 19:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat Klaver eerst zelf maar zn houtkachel vol cement gooien. Hypocriete eikel (pyjama)

Nuuk | 08-01-19 | 19:03

Rob Jesse en Co gaan het ons nog erg zuur maken.

BlowingBubbles | 08-01-19 | 19:03 | 2

Zouden die klimaatdrammers beseffen dat dankzij de gaskachel Nederland al een halve eeuw super milieu vriendelijk stookt? Daarvoor stookte iedereen op kolen en hout.

keestelpro | 08-01-19 | 19:06

Co Stompé?

Croxifoxio | 08-01-19 | 20:00

Tja wie warmtepomp zegt moet ook houtkachelverbod zeggen.
Anders verandert Nederland in no time in het Brazilië van West Europa. #ontbossing

keestelpro | 08-01-19 | 19:02 | 7

"Tja wie warmtepomp zegt moet ook houtkachelverbod zeggen."

Ed Nijpels heeeft belangen in warmtepompen. Niet in houtkachels.
Zo duidelijk?

Gajus | 08-01-19 | 19:26

@Timide: AI! bijna 2/3 van onze 'duurzame' energie komt van biomassa, oftewel voornamelijk pellets van omgehakte bossen.

Hemmenaar7 | 08-01-19 | 19:59

Stel maar een stookdiploma in. Handhaving op wat voor hout je gebruikt. Schijtziek van die stanklucht elke avond. Gewoon lekker stoken met fout hout bij windstil weer. Je gaat zelf toch ook niet in de rook zitten? Waarom je buren dan wel?

Speertjespunt | 08-01-19 | 22:20
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken