Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opsteller haatmanifest: 'Homo's zijn Hitler'

tief op

Dit is niet wrijven in een vlek. Dit is de stof om een vlek wegknippen en er een rode lap stof met een hakenkruis erop overheen naaien.

Één ding kunnen we de opstellers van de Nashville Verklaring niet verwijten, en dat is een gelikte PR-strategie. Nadat hun verklaring op een zaterdag uitlekte en de #ophef op de Dag des Heeren ontstond, zeggen de opstellers vandaag in Trouw dat ze het zo allemaal niet bedoeld hadden: "Anders dan de verklaring suggereert mogen homo’s wél uit de kast komen." Maar alsof dit soort hatelijke we-betreuren-de-ophef-reacties nog niet erg genoeg zijn vergelijkt Piet de Vries (die in Trouw nog aan het terugkrabbelen was) in het AD de genderideologie (wat dat ook moge zijn) bloedserieus met het nazisme. "Eerder dit jaar publiceerden we ook al een wake up call over het thema. Er wordt te weinig onderwijs gegeven over wat de Bijbel zegt over het huwelijk en seksualiteit. We moeten ons geluid laten horen. Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak." Voor dit soort uitspraken is maar één woord: doodziek
UPDATE: De werkgever van de Vries, de VU, is geschokt en denkt na over 'passende maatregelen'. Intern bericht DAARRR.

Reaguursels

Inloggen

Noem mij een taalnazi maar hij vergelijkt transgenderisme niet met nazisme. Dat staat er niet. Hij trekt de parallel met het zwijgen destijds. En dan nog, sinds iedereen links van Sint Obama 'literally a nazi" is zit er nogal wat inflatie op dat label. Maar guttegut wat voelt het fijn om aan de OPHEF11!!!! mee te doen hè

Gen. Maximus | 08-01-19 | 19:42

'Er wordt te weinig onderwijs gegeven over wat de Bijbel zegt over het huwelijk en seksualiteit'.

Ik heb liever niet dat er tijd en geld op scholen wordt gestoken in het onderwijzen van waanideeen van woestijnbijgeloven, milieureligies en/of haatideologieen.

Doe dat lekker bij de pedoclub op zondag, lees thuis je sprookjesboek maar val ons er niet mee lastig.

InTheTube | 08-01-19 | 18:58

Dit soort lui is een beetje het schorem van de conservatieve gezindte. Met de wet in de hand menen ze alles te kunnen zeggen en doen. Liefdeloos.

Een van der Staay is in dat opzicht echt anders hoor en mensen zoals van der Staay beginnen langzaam de overhand te krijgen in de gezindte. Maar de verstokte ouderen maken echt heel veel kapot of hebben heel veel kapot gemaakt.

Bvdb | 08-01-19 | 17:35

Waar maakt iedereen zich druk om. Niks belangrijkers te doen? Sneu hoor.

pollens | 08-01-19 | 17:28

De genderideologie bestaat. Sta maar eens op het perron van de NS, geen omroep met dames en heren meer. Daar hebben die ideologisten voor gezorgd. Ik voel me gediscrimineerd en nee, mijn geslacht doet er niet toe.

Raad_maar_raak! | 08-01-19 | 17:27

Hoe zit het dan met priesters die zich vergrepen hebben aan jongetjes? Je hoort bijna nooit dat ze zich vergrepen aan meisjes, terwijl dat juist, volgens het manifest, juist wel de bedoeling was. Hebben ze vroeger niet goed opgelet op school?

brie-de-penis | 08-01-19 | 17:18 | 1

Verklaring is gericht op protestanten.

Priester = katholiek met celibaat.
Dominee = protestant met gewoon gezin.

Verder, misbruikcijfers katholieken waren bar slecht, maar lijken vergelijkbaar met andere situaties waarbij mannen zonder toezicht macht hebben over koters. Denk aan de sportwereld met coaches en trainers, de cultuursector of de scouting.

Probleem zit bij mannen in machtsverhouding zonder toezicht.

StuggeRob | 08-01-19 | 17:58

Hee, ik kan me in wat Piet de Vries stelt eigenlijk best vinden. Waarom zouden hedonisten en atheïsten tegenwoordig het laatste woord moeten hebben?

Willibald von Klúúúk | 08-01-19 | 14:44 | 1

Mee eens. Dat de geestelijke gesteldheid van een zeer kleine minderheid als transgenders tot norm wordt gebombardeerd vind ik bizar. Een tegengeluid tegen dat militante lhbtiqqqaaappppppiivvgg geneuzel is hard nodig. Overigens ben ik wel van mening dat een burgerlijk huwelijk voor homos en lesbiennes gewoon moet kunnen. Laat die mensen ook gelukkig zijn met elkaar toch?

Janndeman | 08-01-19 | 16:52

Zonder dit manifest zou het maar een saaie, gewone, stille, door-de-weekse-dag zijn geweest.

Bolder | 08-01-19 | 14:13

Ab kent ds./dr. De Vries en ook ds. Vlietstra, die jullie hier op GS een paar jaren geleden ook door de mangel hebben gehaald vanwege een stukje in zijn kerkblad over het kastijden van stoute kinderen, persoonlijk.
De Vries is een typische ietwat wereldvreemde studeerkamer-intellectueel, die heel mooi kan schrijven en preken, maar ook nogal eigengebreid en eigenwijs is. Hij heeft, net als Ab, een gezonde weerzin tegen het gedachtegoed van de 68-ers, de Frankfurter Schule, Markuse, Habermass en verder alles en iedereen wat de Bijbelse grondbeginselen en de christelijke ethiek ondermijnt.
Vanwege zijn intellectualisme is hij ook in refoland niet onomstreden, maar hij heeft een ruggengraat van keihardium en is zo integer en eerlijk als brood,

En hij is ook nogal strijdbaar.
Daarom soms wel eens wat kort door de bocht, zoals ook hier wanneer hij de gender gekte, die hij als de zoveelste aanval van lynx op de Bijbelse grondbeginselen en de christelijke ethiek beschouwt, gaat vergelijken met het al evenzeer lynxe en goddeloze nazisme.
Maar bepaald geen onsympathieke of verkeerde vent en de meeste rechtse reaguurders hier zouden hem waarschijnlijk wel kunnen waarderen wanneer ze hem zouden kennen. Op dezelfde manier als Eibert Dijkgraaf, want humor heeft hij ook wel.

Ab Sconditus | 08-01-19 | 14:08 | 1

Thanks voor het delen. Goed om wat inzicht te krijgen. Het klopt ook wel dat het vaak een zeer onbeholpen manier van de dingen zeggen is, waarbij de eerste uitleg niet overeenkomt met wat diegene bedoeld heeft te zeggen.

Ben ik nog steeds van mening dat er veel domoren tussen de conservatieven zetten die ik liever geen microfoon onder de neus geduwd zie krijgen. Dom in het verwoorden van de mening.

Bvdb | 08-01-19 | 17:42

Wat de dominee / professor vergeet of verdraait is het feit dat de Nazi-Ideologie niet van buitenaf werd opgedrongen maar van binnenuit de greep naar de macht deed. De Lutherse staatskerk van Duitsland nam zelf het initiatief om zich te germaniseren en te ontdoen van 'Joodse smetten' in de aanloop van de Tweede Wereldoorlog. De zogenaamde Duitse Christenen maakten van het 'Duits-zijn' de kern van hun christelijk geloof. De voorstelling dat dit allemaal 'van buiten af' 'opgelegd' werd is vals. Daarmee loopt de vergelijking van de dominee / professor spaak.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-01-19 | 14:07

Er wordt te weinig onderwijs gegeven over wat Jezus heeft gezegd, het Nieuwe Testament. De voorgeschiedenis was vooral menselijke interpretatie en willekeur, dus zeer lijdend onder het tijdsbeeld. Maar ook het Nieuwe Testament bevat zo'n 20% fantasie. Hoe kan Jezus ooit hebben gevraagd om de Kelk des Lijdens aan zijn lippen te laten voorbijgaan, terwijl al die apostelen lagen te snurken. Menselijke fantasie van de schrijver dus. Jezus wist donders goed wat er ging gebeuren en wat moest gebeuren om de mensheid een houvast te geven dat het leven nooit ophoudt. Dank U zeer.

SlimmeBelg | 08-01-19 | 13:52 | 2

Voor iemand die zich slim noemt is dit toch een dom stukje. Het valt niet vast te stellen wat jezus heeft gezegd, het valt zelfs te betwijfelen of die man ooit heeft bestaan. Als je echt wil weten wat het gristendom betekent: Lukas 12; 49-53.

* Il Principe * | 08-01-19 | 14:24

U vindt mijn stukje dom terwijl u hetzelfde beweert als ik. Het valt voor een deel niet vast te stellen wat Jezus heeft gezegd, tenzij er natuurlijk getuigenissen van zijn. U heeft blijkbaar inzicht in spirituele lectuur, dus u bent wel degelijk benieuwd naar het bestaan van Jezus. Als u nu wilt weten wat wedergeboorte in het Christendom betekent zou u Johannes hoofdstuk 3, het onderhoud met Nicodemus een farizeeer, schriftgeleerde en fiscalist eens kunnen bestuderen. Veel interessanter dan dat vuur en verdoemenis zonder verdere context. En mijn pseudoniem heeft natuurlijk van alles met clichés te maken.

SlimmeBelg | 08-01-19 | 15:49

God heeft homosexualiteit gemaakt om de overbevolking tegen te gaan.

priwax | 08-01-19 | 13:11 | 2

Die bewering is gemakkelijk onderuit te halen......: Genesis 9:1 En God zegende Noach en zijne zonen, en sprak: Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt u, en vervult de aarde.

JI-HAAT | 08-01-19 | 13:57

Is het daarmee onderuitgehaald? Dus als ik mijn bewering op papier zet dan is het waar?

priwax | 08-01-19 | 14:37

Christenen gooien onze heaumeau' s het liefst in een lekker warm bad om ze een lesje te leren. Kwalijke zaak .

Ikbenhet6 | 08-01-19 | 12:48

#ophef is de standaard geworden. Wat kan mij het bommen dat een stel achterlijken iets vindt. Ze roepen niet op om homo's te stenigen of iets dergelijks. Volgens mij keuren ze het vanuit hun geloof af. So what, zolang ze niet actief oproepen tot haat en geweld tegen homo's wat zou het dan? Domheid is niet strafbaar volgens mij... evenals het hebben van een mening, ook al is die gebaseerd op een achterlijk idee.

Durkmans | 08-01-19 | 12:46 | 1

De schepping een achterlijk idee ? Het lijkt er soms wel op.

SlimmeBelg | 08-01-19 | 13:54

Als de social media Alex Jones van hun platform schoppen omdat hij niet voldoet aan hun eisen zijn er maar weinig mensen die vinden dat die social media moeten worden verboden omdat ze de vrijheid van meningsuiting in de weg staan.
'Richt je eigen platform maar op' is dan een veel gehoord argument.
.
Nu is er een clubje dat een eeuwen geleden is opgericht. Zij hebben ook een platform en hebben hun EULA gepubliceerd. En nu vind iedereen dat dit platform dat niet mag zeggen wegens in strijd met de gevoelens van een minderheid.
.
Als je strijd voor gelijkheid dan moet dat voor iedereen gelden. 'Some are more equal than others' telt dan niet. Iedereen mag zijn gevoelens hebben en iedereen mag zijn mening daar over uiten. Iemand verbieden iets te denken of uiten mag dan niet.
Er moet dus een meetlat komen met geaccepteerd gedrag en ieder clubje moet daar langs gelegd worden.
Maar wie bepaalt wat geaccepteerd gedrag is?
Als het de meerderheid of het gemiddelde is dan heb ik slecht nieuws voor de (hoog) geschatte 10% van de bevolking die homoseksueel is.
De christenen (in 2015 49,9% bron CBS) hebben dan iets meer in het wijwater te brokkelen.
En gezien de krachtenverhouding in de tweede kamer (in 2017 links 64 zetels en rechts 86 zetels) is het rechtse gevoel ook meer vertegenwoordigd in Nederland.
.
Dus zeg het maar, iedereen gelijk? Dus christenen en homo's?
Of luisteren we naar wat de meerderheid vind? (en de meerderheid van meningen, niet de hardste schreeuwers).

Johanvb | 08-01-19 | 12:34

Hypocriet gedoe. Het geval Christenkees wordt nu zwaar uitgemeten. Jinek of andere linkse praatprogrammaatjes
zou eens een imam/moslim aan tafel moeten zetten, die in door de overheid gesubsidieerde haathutten dagelijks anti homo praatjes verkondigen

Madamjanet | 08-01-19 | 12:14

In 1566 een beeldenstorm, in 2019 een denkbeelden-storm. Wie had dat gedacht. Het wordt hier steeds lolliger.

isitsoornot | 08-01-19 | 12:03 | 1

Of het lollig wordt weet ik niet. Een feit is dat homo's veel te vertellen hebben in dit land en dat het heel gemakkelijk is om een klein partijtje als de SGP aan te vallen. Toen de paus anti homo uitspraken deed bleef het stil, maar deze keer is het door de gutmenschen gretig aangepakt om te protesteren. met D66 en D66 spreekbuis Jinek voorop.

Dolfie | 08-01-19 | 13:55

Hoe komen die christenen op het idee zeg. Ze hadden kunnen weten dat heel Nederland nu moord en brand schreeuwt.
Homohaat wordt alleen getolereerd als het uit islamistische hoek komt!

Petrichor | 08-01-19 | 12:02

Men zegt nergens dat homo's Hitler zijn. Men zegt dat ze bij een eerdere af te keuren moraal hun mond te weinig hebben opengetrokken, en dat ze niet dezelfde fout willen maken.
Maar ja. De joods-christelijke traditie bashen is zo lekker, he. Ondertussen wel gebruik maken van al het goede dat die cultuurhistorie voortbracht. En vergeten dat de verdringing van deze traditie juist is wat het zo verfoeide linkse denken ruimte gaf.
Maar he, waarom genuanceerd doen en trots op je afkomst zijn... waarom vvmu respecteren... als je lekker kan schelden, demoniseren, ophef maken en zo jezelf goed voelen?

einStina | 08-01-19 | 12:02 | 2

Framen, waar GS ooit fel tegen was.

rukvogel | 08-01-19 | 12:59

Yep. Hypocrisie. Lekker deugen!

einStina | 08-01-19 | 14:26

De hysterische en volkomen bespottelijke reactie van de mietjes op deze tekst heeft de "homo zaak" geen goed gedaan. Engelshoven is ontmaskerd als hypocriet wijf want de Religie Die Niet Genoemd Mag Worden pakt zij niet pontificaal en op prime time TV aan. Ben je dan een huichelaar of wat ?

van Oeffelen | 08-01-19 | 12:01 | 1

U heeft nog steeds een hekel aan homo's. Wees een Man, en zeg dat dan!

Sinister-President | 08-01-19 | 12:39

Doe normaal. Het wordt helemaal niet nazisme vergeleken. Leer eens lezen. Hoef je tegenwoordig de basisschool niet meer af te maken om voor GS te mogen schrijven?

Glennfiddich | 08-01-19 | 11:54

Die hele hysterische gay bende wil daar weer dingen in lezen die er niet in staan. Het is geschreven vanuit de grefo interpretatie van hun bijbel en niet een haatmanifest tegen homo's.

van Oeffelen | 08-01-19 | 11:53

Ik zal niet de eerste zijn die het zegt, maar waarom zoveel ophef hierover, en niet over de Imams die dit al jaren in hun preken lopen te verkondigen. Hier. In ons land, onder onze ogen.
Je zou het (politiek correcte) selectieve verontwaardiging kunnen noemen.

Jahowiseffe | 08-01-19 | 11:48 | 4

Je hebt helemaal gelijk, maar wat ook speelt is dat de verkiezingen er aan komen , en dat de NietDemocraten66 hier wat stemmen willen binnenhalen.l

Dolfie | 08-01-19 | 13:59

Dr_Johnson | 08-01-19 | 12:06 |
Ja, daarover wel (als het de kranten haalt) maar dat gebeurt niet in NL. Ik heb het over manipulerende preken van Imams hier in ons land. Een verbale actie die moeiteloos gelijk gesteld kan worden met Nashville manifest. Begrijp dat nou,

Jahowiseffe | 08-01-19 | 14:02

D66 raadslid in Amsterdam welke meent dat homofilie zonde is binnen de Islam en daar geen discussie over mogelijk is. Die? Is nog steeds D66 raadslid, want moslim.

Inferi0r | 08-01-19 | 20:38
▼ 1 antwoord verborgen

Las net deze :
Wanneer één persoon lijdt aan een waanvoorstelling, noemt men dat KRANKZINNIGHEID.
Wanneer heel veel mensen lijden aan een waanvoorstelling, noemt men dat RELIGIE.

pejoar | 08-01-19 | 11:48

De discussie zou moeten gaan tussen orthodoxe christenen en progressieve christenen. Tussen christenen dus. Als je niet gelovig ben wat kan het je dan schelen wat christenen vinden.

deoudererijperevrouw | 08-01-19 | 11:39 | 5

Kleine aantekening... het aantal christelijk-conservatieven lijkt in de gehele westerse wereld weer langzaam toe te nemen. Dit tegen de trend breuk van de afgelopen 50 jaar in.

Foolonthehill | 08-01-19 | 11:49

@Dr. Johnson Het pamflet is bedoeld voor de eigen achterban. Dat je het kan lezen als atheïst wil toch niet zeggen dat je je er iets van aan hoef te trekken. Het pamflet betreft gelovigen.

deoudererijperevrouw | 08-01-19 | 12:08

@ Foolonthehill
Dat is niet zo vreemd. Dit westerse atheïsme was een uniek historisch verschijnsel dat logischerwijs op z'n retour is. Twee wereldoorlogen en een moreel vacuum dat werd opgevuld door marxisten heeft er toe geleid dat het gros van de babyboomers dan wel afvallig of gewoon helemaal antireligieus werd, net als hun kinderen en hun kinderen. De babyboomers hadden allemaal ouders die braaf naar de pastoor of dominee luisterden wanneer die langskwam om te vragen waar dat zesde kind bleef. De vader van Freek de Jong was zelf ook pastoor geloof ik, daarom konden ze zo veel verandering teweeg brengen: ze waren gewoon met meer.

Maar de atheist fokt nou eenmaal minder dan de theist. Langzaam maar zeker zullen de 3-4-5 kinderen van de Grefo's weer een groter en groter deel van de bevolking opmaken, omdat de rest van het land 1,5 kind wel genoeg vindt. Kijk maar naar de vruchtbaarheidscijfers in plekken als Urk. Dan hebben we het nog niet eens over de moslims gehad.

Dus tja, geniet er maar van zolang het kan. Ik zou als nicht in ieder geval een draagmoeder overwegen. Safery in numbers!

Trekbeest | 08-01-19 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Bepaalde mensen (christenen) tekenen een verklaring. Basta.

Er zijn ook mensen die christenen en homo’s in elkaar slaan en doden.

Maarja, beste orerende moraalridders, moet je daar nu je leven voor op het spel zetten?

Volgens mij mogen we blij zijn dat er Christenen zijn, lees hun overwegingen en waardeer hun oprechtheid. Net zoveel als een man (of vrouw) die na jarenlange innerlijke strijd vrede vindt in hoe hij nu eenmaal is.

Homo’s mogen er zijn, christelijke moraal evenzeer!

Maar of ik durf te zeggen dat de moordende moraal niet mag bestaan?

Wie ben ik?

Heisessie | 08-01-19 | 11:25

Nashville-verklaring is een rots in de branding van de genderwende. Er mogen geen gezonde vraagtekens gezet worden bij wat homoseksualiteit nu allemaal inhoudt. En wordt geschermd met termen als 'geaardheid' en 'identiteit' welke zelfs slechter definieerbaar zijn dan 'klimaat'. GeenStijl tikt gelukkig nog geen stukjes over klimaathaters.

De rectum en endeldarm zijn geen geslachtsorganen. De geschiedenis kent tal van voorbeelden dat het ontlastingskanaal voor mannelijk genot gebruikt wordt. Sodomie in de enge zin van het woord. Dit staat los van 'op mannen vallen', maar het is wel de seksuele uiting van een homofiele relatie: homoseksualiteit. Nou, daar ageert de Nashville-verklaring dus tegen.

Van Urk | 08-01-19 | 11:23 | 7

Dr_Johnson. U haalt verschillende interessante onderwerpen aan. Ik geef u gelijk, het nut van bepaalde oudtestamentische wetten zijn ingehaald door de modernisering. Er is geen sprake meer van een volk met beperkte middelen in een woestijn, en op de vraag waarom Asjkenazische Joden vooral op vlak van intelligentie uitblinken is nog geen eenduidig antwoord. Verder, wanneer is iets normaal/gezond? Is het uitdelen van een muilpeer met tot gevolg een blauw oog gezond gedrag? Wordt het uitdelen van een muilpeer normaal gedrag wanneer het niet tot een blauw oog leidt ten gevolge van verzachtend rubber?

Homofilie in de zin van hoe het tegenwoordig wordt verstaan, inclusief het seksuele handelen, kenden ze vroeger niet. De relatie David en Jonathan kun je homofiel te noemen, echter niet homoseksueel.

Van Urk | 08-01-19 | 12:28

Het homohuwelijk heeft het huwelijk met een hond of paard of vis een stap dichterbij gebracht. Hierna necrofilie normaliseren? Pedofilie? Het hoogtepunt van beschaving ligt inmiddels achter ons.

rukvogel | 08-01-19 | 13:03

Het ene na het andere taboe zal sneuvelen, want verder van God dus moet het goed zijn. Famlie als hoeksteen van de samenleving is al succesvol afgebroken. De prijs zal hoog zijn.

rukvogel | 08-01-19 | 13:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben die gelovigen nou wel weer zat.

Achter de voordeur en in het clubhuis met die mongolen, en snel een beetje.

Dr_Johnson | 08-01-19 | 11:13 | 1

Wat is er mis met een mongool ?

SlimmeBelg | 08-01-19 | 14:00

Volgens mij is die de Vries gewoon een reaguurder die geniet van Godwins en vooral op zondag wat extra tegels bakt.

Langshetrandje | 08-01-19 | 11:04

Liever mijn handtekening onder deze verklaring, dan ook maar een goed woord over voor de SJW cultuur die op dit moment overal zijn intreden doet. Dit land is de laatste 10 jaar volledig naar de klote gegaan door gutmenschen en hun gedram.

Der Hauspaus | 08-01-19 | 10:59

Tja, de homo’s hebben ook wel hele erge dingen gedaan tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zelfs nog meer dan de gezagsgetrouwe religieuzen die massaal de Joden aan de Duitsers uitleverden.

Osdorpertje | 08-01-19 | 10:55 | 2

Osdorpertje: dat klopt niet. Het waren met name de Gereformeerden en Communisten die de Joden lieten onderduiken.

Eendragtmaaktmagt | 08-01-19 | 11:05

Laat ze lekker hun gang gaan met hun manifest. Niemand hoeft zich er iets van aan te trekken. Zolang ze niet oproepen om homo's te pesten of te slaan is er niets aan de hand.
Er zijn overigens beslist exemplaren uit die groep die wel eens wat meer gepest mogen worden, maar ja, dan heb je het over Ollongren en dat is een verhaal apart. Ik ben niet tegen het geselen van heksen, mits het een bewezen heks is.

JvanDeventer | 08-01-19 | 10:46 | 1

Zelfs dan zou ik nog niet geselen. Maar, als een straf maar een gegronde reden heeft en niet vanwege iemands intimiteit wordt opgelegd.

SlimmeBelg | 08-01-19 | 14:04

Ene Dr. J. Mengele had er ook geen moeite mee om wat te experimenteren met levend menselijk ¨materiaal¨. Zijn hobby was tweelingen. Ik heb de laatste tijd wat teveel gezien van de genderreligie en industrie. En de ellende die het veelal veroorzaakt. Doordat het hele circus eromheen, begeleiders, psychologen, ervaringsdeskundigen, ombouwchirurgen en wat al niet meer, rücksichtloos naar de snijtafel toewerken. Schrijnende spijtgevallen. En zo kan ik via een lastige en wellicht onwelgevallige U-bocht de vergelijking wel maken met een overtuiging en daarmee samenhangende mentaliliteit die ruimte gaf aan verkrachting van de menselijke waardigheid. In Brazilië is een gebied met 20% tweelingen. Nog steeds...

squadra | 08-01-19 | 10:42 | 2

Had Jozef zelf eigenlijk geen kinderen?

JvanDeventer | 08-01-19 | 10:51

Squadra: ik ken een aantal transgenders. Hele vriendelijke lui die echt geloven gevangen te zitten in het " verkeerde lichaam". Maar het is ook "folie a deux"; de één fokt de ander op en de H.H. Medische wetenschappers doen er vrolijk aan mee. Er zijn al heel wat penissen afgezet en vrouwelijke genitaliën nagebouwd door overijverige chirurgen die toch door het ziekenfonds betaald worden... Laten wij het vooral niet hebben over de begeleidende psychologen... folie a deux.

Eendragtmaaktmagt | 08-01-19 | 10:55

Mijn oom Ton, woont al zolang ik mij kan herinneren samen met een andere 'oom'. Dat is in onze familie nooit een ding geweest. Oom Ton kwam op verjaardagen, wij gingen naar zijn verjaardag, oom Ton was een oom als alle anderen.

Totdat op een mooie zaterdagmiddag de familie voor een bijeenkomst samenkwam, en in een zijkamertje de televisie op de gay-parade stond afgesteld. En ik daar als puber oom Ton in leren broek en ontbloot bovenlijf op een boot zag dansen. Ik riep naar de andere kamer dat oom Ton op televisie was. Met een rood hoofd zette mijn moeder snel de televisie uit.

Vanaf die dag kwam oom Ton nooit meer op onze verjaardag.

Waarmee ik maar wil zeggen, het maakt niet wie je bent. Als je je belachelijk wilt maken door naakt op een boot te gaan staan ten aanzien van de hele wereld, of je nu man of vrouw bent, homo of hetero, dan is dat een overschrijding van ouderwets fatsoen.

De hofnar van de koning gaat iedere avond alleen naar bed. Wie wil nu dat zijn oom Ton de hofnar van de koning is?

Foolonthehill | 08-01-19 | 10:41 | 4

Interessante conclusie. Denkt u werkelijk dat de 'buurt' (in werkelijkheid woonde oom Ton in andere stad), niet wist dat op het adres van oom Ton twee mannen woonden? Nogmaals dat was geen probleem.

Het werd pas een probleem toen oom Ton ging solliciteren als hofnar. Soit.

Niemand interesseert het wat oom Ton in zijn slaapkamer uitspookt hoor, of dat er iemand grapjes over maakt. Als dat al zo zou zijn. Homo grapjes gaan in mijn beleving nooit over de homo op de hoek.

Foolonthehill | 08-01-19 | 11:03

Als het waar is wat jij zegt dan zou het dansen op een boot (de hofnar spelen) geen probleem zijn. Dat hij na deze publieke danspartij door jou en je familie wordt uitkotst duidt op schaamte van jullie kant. De feiten waren immers niet veranderd, Ton had nog steeds hosmo, Ton had geen bank overvallen, Ton was slechts naar een feestje geweest waar anderen hem ook hadden gezien. Het enige dat veranderd was, was dat Ton nu openlijk liet zien dat hij hosmo had. Jullie wisten dit al, dus dat kan de reden voor uitkotsing niet zijn, net als een keer in je blote pens dansen geen reden voor uitkotsing is. Tenzij jullie bang waren voor een negatief oordeel van de mannenbroeders uit de buurt.

JanVergoor | 08-01-19 | 11:13

Inderdaad, u bent het met mij eens dat de sexuele geaardheid niet het probleem is. Dat is exact de strekking van mijn schrijfsel. Met uitzondering van een kleine groep religieuzen gaat de discussie voornamelijk over algemeen fatsoen.

Als u vindt dat mijn familie onfatsoenlijk is naar mijn oom dan is dat prima. Ik ben niet bij de gesprekken tussen mijn oom en familie aanwezig geweest.

Foolonthehill | 08-01-19 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Discriminerende religies moeten verboden worden !! Rutte doe je werk !!

Minus Richels | 08-01-19 | 10:29 | 3

Elke Religie moet achter de voordeur en mag pas uitgevoerd worden wanneer je volwassen bij Wet bent.

Hallalieheliaal | 08-01-19 | 10:32

Rutte doe je werk.
Yeah.... right....

ik_word_gek_in_NL | 08-01-19 | 10:39

Het gaat hier helemaal niet om religie. Die kern is zuiver. Het wordt slechts door menselijke interpretatie bevuild.

SlimmeBelg | 08-01-19 | 14:08

Ik ga even hardop denken hoor... In een wereld met 938 genders (and counting) elk met een eigen aanspreektitel en voornaamwoord -die je wel dient te onthouden voor iedereen die zich identificeert als iets anders dan man of vrouw, want anders ben je racist en alt-right en nazi!- kan er toch helemaal geen homofilisme bestaan? Zoek als zeer specifieke gender (een van de 938) maar eens iemand met exact dezelfde genderidentiteit om mee te neuken, dat is ondoenlijk. Dus, dan is in zo’n wereld iedereen hetero. Lijkt me een logisch gevolg.
Maar dan is er toch ook helemaal geen probleem meer? Waarom dan nog identificeren als homo? En waarom daar dan tegen tekeer gaan? Homofilisme gaat er per definitie van uit dat er twee genders zijn en dat je seksueel bent aangetrokken tot iemand met hetzelfde gender als jijzelf. Toch?

Nee, ik kom er nog steeds niet helemaal uit met LHGBTQIAWTFBBQ sekte. Wat is het dat wat het is? En dan ook nog de boel compliceren met Hitler... aseksuele éénballigen, met een hond die zich identificeren als Führer, dat zal dan ook een specifiek gender zijn... maak het even ingewikkeld... nog vóór de lunch.

Stormageddon | 08-01-19 | 10:26 | 3

@stormageddon heerlijk gelachen! Dank

pigadaki | 08-01-19 | 10:30

Het enige positieve aan deze affaire Nashville + de Vries is dat dat extreme standpunt nu ook duidelijk zichtbaar is, en de genuanceerdheid en de redelijkheid van het standpunt van GS extra opvalt.

Sitting_targets | 08-01-19 | 10:41

U bent zijn facinatie voor zijn nichtje nog vergeten te vermelden.

Lt-Kol Kilgore | 08-01-19 | 11:10

Jezus christus, 6! artikelen over dit totale non-nieuws op de hoofdpagina van het NRC vandaag.

Panos88 | 08-01-19 | 10:25 | 1

Tuurlijk. Schitterende bliksemafleider van de echte problemen.
Plus geeft de SJW brigade weer een fantastische mogelijkheid om een rit te maken op hun Moral High Horse.

Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 10:30

Kijk, je weet waar een club als de kerk voor staat. Ik heb er ook niks mee, maar ga er dan ook niet naar toe. Wat ze daar in Barneveld in die kerken doen moeten ze lekker zelf weten. Niet mijn probleem. Ik erger mij wel dood aan het gedram van die deugclubjes die persé hun diversiteitsagenda door de strot van gelovigen willen rammen. Let wel, van een groep mensen waar de meesten feitelijk nooit iets mee te maken heeft. En dan ook nog het grootste gevaar voor heaumeaux acceptatie, de islam, volstrekt negeren. Nee, lekker veilig achter Gristenen aangaan. Veilig laten zien dat jij deugt. Daar kots ik van. Die hypocriete deugmaffia.

Bigi Bana Boy | 08-01-19 | 10:24 | 2

Volledig mee eens!

L.E. Raar | 08-01-19 | 11:19

Ze ondermijnen hun belangrijkste eigen normen en waarden volledig door dit soort randverschijnselen van gefrustreerde onbewusten zoveel aandacht te schenken. Steeds meer mensen wenden zich daarom van de goede kern van iedere religie af.

SlimmeBelg | 08-01-19 | 14:13

Leven en laten leven zou het motto moeten zijn, maar ondertussen (ver)oordelen ‘ze’ hoe andere mensen hun leven leiden! Waar komt toch die drang vandaan om over anderen te moeten oordelen?

JI-HAAT | 08-01-19 | 10:22 | 2

Hoe oordeel jij over jihadisten? Ook leven en laten leven?

Tronald_dump | 08-01-19 | 10:25

@tronald alleen praktiserende jihadisten zijn een probleem.

Zware Majesteit | 08-01-19 | 10:33

En binnen afzienbare tijd zullen dit soort uitspraken vallen onder het nieuw in te voeren wetsartikel met de titel 'hatespeech' en kunnen deze mensen legaal van hun werk, inkomen en vermogen ontdaan worden. Vervolgens worden hun kinderen hen afgenomen en krijgen zij een 'H' in regenboogkleuren opgespeld.

JJMS | 08-01-19 | 10:20 | 2

Tijd om het verbod op belediging te schrappen.

Zware Majesteit | 08-01-19 | 10:34

Helemaal mee eens.

meerkat | 08-01-19 | 18:06

Diezelfde De Vries, weigerde z’n gehandicapte zoon een polio inenting (was zonder armen geboren) en deed alles met z’n voeten. Die zoon kreeg dus polio en zit nu levenslang verlamd in een rolstoel. “Het was gods wil”...

I’ll rest my case.

debeterweter | 08-01-19 | 10:19 | 1

De Heere zij geprezen.

Langshetrandje | 08-01-19 | 10:56

De trollen steken de kop weer op.

Mr.Crowley | 08-01-19 | 10:18 | 1

Want iedereen met een andere mening is een trol. Sterkte met uw wereldbeeld.

JJMS | 08-01-19 | 10:21

Ja, gooi er nog maar een topic tegenaan. Nog even en GS kan subsidie aanvragen bij die Euh-minister van Euh-mancipatie,
Ophef over een opvatting van conservatieve christenen, die bovendien hun best doen om het nog een beetje te nuanceren. Niet bepaald iets waar je nu vreselijk bang van hoeft te worden.

Schmalz | 08-01-19 | 10:17 | 1

Daarom is het ook zo makkelijk boos te zijn, je krijgt toch geen klappen terug.

jip_86 | 08-01-19 | 10:27

Vraag elke willekeurige imam ter wereld wat hij van de Nashville Verklaring vindt en hij begint spontaan te applaudisseren, maar dat vinden we blijkbaar al zo normaal dat het niet eens meer wordt opgemerkt. De cognitieve dissonantie is nu totaal.

Schulzie | 08-01-19 | 10:15

Dat vinden die mensen echt. Ook dat de aarde met alles er op en er aan door God zelf is geschapen. Ik heb een andere mening. Maar om dan aangifte te doen? Ik zou eerder aangifte doen tegen imams die keer op keer haat prediken tegen homo's. Ze met de dood bedreigen en het ook zo uitvoeren. Daar hoor je de homo gemeenschap dan nooit over. Net of de islamieten een alleenstaand groepje is die in een apart kamertje leeft.

metdedag | 08-01-19 | 10:13 | 1

Dat verbaasd mij ook

sarah1965 | 08-01-19 | 10:15

Toen de oorlog voorbij was en de nazis moesten vluchten mochten ze bij het vaticaan, dus als puntje bij paaltje komt kan de hele cidghlbtqplus gemeenschap daar ook vast terecht.

Binnenbaan | 08-01-19 | 10:11 | 2

Nu heeft de paus niets te maken met deze gelovigen. Ik wijs er even op het verzet in zeker in het begin van WOII bestond uit dit soort gelovigen, communisten en andere vaak rechtlijnige personen. Daar hoorde je niets over want veel hebben het niet overleeft. De deugers van toen kwamen in verzet toen Duitsers al weg waren. Hetzelfde soort als de deugers van nu.

metdedag | 08-01-19 | 10:38

Wat een gelul, in 1946 zat ieder zn opa in het verzet.

Binnenbaan | 08-01-19 | 11:17

We zitten hier altijd te schelden op politiek correcte meuk en nu ineens zijn we zelf SJW'ers geworden. Beetje dubbele moraal de laatste tijd hier.

reagluurder010 | 08-01-19 | 10:10 | 2

Dat.

Bigi Bana Boy | 08-01-19 | 13:27

Precies, ik blijf mij verbazen.

meerkat | 08-01-19 | 17:53

Volgens mij is het een drogredenering.

Koonkluk Huis | 08-01-19 | 10:07

Er komen maar weinig positieve reacties vanuit de Kerk, behalve tussen 1096 en 1271, jawel de Pauzen riepen de Kruisriders op het Heilige Land te bevrijden van de islamitische heersers, die deze landen/streken sinds 638 veroverd hadden en de Christenen niet meer naar hun Heilige plekken konden gaan.
Op het Iberisch Schiereiland vonden kruistochten plaats in het kader van de reconquista. Nadien hebben de Pauzen zich koest gehouden en vooral het vele misbruik in de Kerkdingessen met de mantel der "Liefde" bedekt.
Laat de Kerk zich maar flink uiten, zodat duidelijk wordt waar elke religie voor staat en hoe een religie homohaten omschrijft, misschien moet religie alleen nog achter de voordeur worden toegestaan. Religie maakt meer stuk dan Ons lief is.

Rivpim | 08-01-19 | 10:06 | 4

Dat inzegenen van naziwapens is een klein detail... ;)

JI-HAAT | 08-01-19 | 10:14

Die godsdiensten uit het M.O. veroorzaken wel een hoop ellende wordt tijd, dat het SpaghettiMonster de zaken weer recht trekt.

Pelforth | 08-01-19 | 10:22

Vroegah had je de Satanskerk op de Wallen en die hadden geen drankvergunning. Dit losten ze op door een bierglas te verhuren en het bier werd gratis geschonken.
De Satanskerk heeft het desondanks niet gered, jammer en ik vraag me af hebben moslims ook een Satan eigenlijk of zijn ze Satan, ik weet het niet hoor en Rust in Vrede Anton Janssen is niet meer, want die wist alles.

Hallalieheliaal | 08-01-19 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gelul over een vodje papier van de oude christenen. Maak je niet druk. Als je je hier en andere religies druk over maakt heb je geen leven.

wallenberg | 08-01-19 | 10:05

Meneer de Vries vliegt even volledig uit de bocht. Links gendergedram is irritant, maar hier krijg ik ook jeuk van.

Sitting_targets | 08-01-19 | 10:02

Ik zag eens een filmpje waarin een vader in een tv-programma voor het eerst zijn vrouw omgebouwde zoon zag. Hij kon zijn tranen niet bedwingen en de pijn kon je van zijn gezicht scheppen. Dat waren geen tranen van geluk. Als ik het goed begrijp moeten we dat de brave man heel erg kwalijk nemen, de vuile transfoob.

JJMS | 08-01-19 | 09:57 | 14

@ JJMS | 08-01-19 | 10:32 |
Ik heb meer begrip voor u dan u zou denken.
Echter je moet mensen de kans geven om beslissingen te nemen ook al denkt u dat het de verkeerde beslissingen zijn.
Mensen moeten door eigen ervaringen er achter komen wat goed voor hen is en wat verkeerd is.
Niemand kan dat voor een ander bepalen, ook al is het hun eigen kind.

Mr.Crowley | 08-01-19 | 10:42

@Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 10:17
Ja, zou kunnen. U vat de beoogde verandering overigens sportief op!

tectonicos | 08-01-19 | 10:57

@JJMS | 08-01-19 | 09:57 In de transgender jubel vergeten mensen vaak het leven van de significante anderen, die verdriet hebben van het verlies van zoon of dochter en het leven dat achter het gezin ligt. Het is volkomen begrijpelijk dat vader huilt. Terecht dat je daar aandacht voor vraagt. Zolang mensen nog altijd als m/v geboren worden blijven we m/v normaal vinden, klaro. Tot de tijd dat vader weer lacht zal hij de intolerantie van de eisende minderheden op zijn pad vinden.

eastender | 08-01-19 | 11:35
▼ 11 antwoorden verborgen

Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak.”
-
Nou, nou, poeh, poeh, wat een 'vergelijking' zeg. En dan nog wel door predikant Rinie van Reenen uit ... godbetere het.... Oldebroek, wereldberoemd in heel Oldebroek.
-
Makkelijk hé, ranten op een paar achterlijke bejaarde mafklappers uit St. Philpsland of Vriezenveen?
-
Als één of andere haatbaard in Rotterdam (niet zijnde Oldebroek) openlijk verkondigt dat heumeaux van het hoogste flatgebouw gesmeten moeten worden, dan durft GS in elk geval niet in een vergelijkbare zin te komen met termen en tegels als: 'doodziek' en 'homohaat is een ziekte' - (al was het maar om niet meteen gecharliehebdood te worden door het OM)
-
Leg de volgende keer dat een paar achterlijke soepjurkhaatbaarden rare uitspraken over heumeaux doen ook even een 'vergelijkbare(!) vehementie aan de dag?
-
Of maak zélf anders even een 'vergelijking': wat is onderdrukkender en/of gevaarlijker : een schotschriftje van een paar mannenbroederlijke fossielen uit de Veenkoloniën, of een beweging die dreigt om alle wetenschappelijke verworvenheden van de afgelopen tweehonderd jaar omver te werpen en het vrije discours voorgoed onmogelijk te maken?
-

bisbisbis | 08-01-19 | 09:57

Iedereen dikke boehoe , maar geen moslims aan tafel bij jinek , die precies hetzelfde beweren.

Ghibli | 08-01-19 | 09:50 | 1

Ja maar als hier nu niets van gezegd wordt dan horen we weer: 'Ja MaAr StApHoRsT!1'

Hollende_Kleurling | 08-01-19 | 09:54

Prima Godwin, klasse. Gendergekte is een gevaar, maar ik denk niet dat we de fucking Bijbel als redelijk alternatief moeten zien. Misschien biologie en andere echte wetenschap, ik noem maar een zijstraat.

Een paard | 08-01-19 | 09:47 | 1

Ook Geestelijke Wetenschap bijvoorbeeld.

SlimmeBelg | 08-01-19 | 14:19

Heb ook de Nashville Verklaring maar even ondertekend. Al is het alleen maar om al die hyocriete jankers hier te stangen.

Tronald_dump | 08-01-19 | 09:46 | 1

meattoo

Pedronegro | 08-01-19 | 10:05

Bij de opkomst van de computer zweeg de Kerk ook. Bij de opkomst van soep uit een pakje zweeg de Kerk ook. Bij de opkomst van de zon iedere ochtend, zweeg de kerk ook. Dus.... Computers, instant soep en dageraad zijn allemaal nazi.

Los van het feit dat de Bijbel zwijgt over het Nationaal Socialisme, terwijl het de mond vol heeft van huwelijk en sexuele relaties.

Al met al een heel domme man dus.

Sans Comique | 08-01-19 | 09:46 | 4

Gelukkig is domheid niet verboden, anders was het erg stil hier.

Tronald_dump | 08-01-19 | 09:48

Dan zou ik een van de weinigen zijn die hier nog iets mochten beweren Tronald.

SlimmeBelg | 08-01-19 | 14:22

Tronald_dump | 08-01-19 | 09:48
Stilte is te prefereren boven inhoudsloos gezever.

Sans Comique | 09-01-19 | 02:35
▼ 1 antwoord verborgen

De mensen die dit ondertekenden, zijn opgegroeid in de westerse wereld. Vaak welvarend en hadden toegang tot internet, tv en alle vrije ideeën en nog is men zo bekrompen, conservatief en homofoob. Dan is het toch niet zo vreemd dat ik vind dat we best kritisch mogen zijn op gelovigen die het altijd met nog minder hebben moeten doen, uit een oorlogsgebied komen en veel minder vrijheden kennen?

Bertie Wooster | 08-01-19 | 09:43

Je moet niet de fout maken te denken dat de mening van de aanhangers van de SGP en andere ultra-othodoxe christenen maatgevend is voor alle andere christelijke groeperingen.
Dat gescheld op alle gelovigen lijkt me wat ondoordacht.

B. Randnetel | 08-01-19 | 09:43 | 4

Dick:
Inderdaad.

B. Randnetel | 08-01-19 | 09:46

@ Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 09:44
Wat is de defintie van een goede homo of turk of marokaan of boze blanke man ?

loser | 08-01-19 | 09:51

loser | 08-01-19 | 09:51
Ten aanzien van Turken en marokanen: een dooie?
Geintje uiteraard.
Weet ik veel.
In tegenstelling tot een hoop drammers en provocateurs (SJW/ religieuzen/ LHBTGBBQ/ marokkanen) doe ik niet alsof ik de wijsheid in pacht heb en dat mijn mening en visie de enige juiste is.
Ik heb mijn standpunten en meningen en kan die verwoorden. Ik luister naar andere standpunten en meningen en respecteer die. Ik maak grappen over alles en iedereen, maar kan ook een grap aan mijn eigen adres prima handelen. In tegestelling tot veel niet goede homo's, Turken, SJW-ers.

Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die hun standpunten en of handelen laten afhangen van "wat de Bijbel zegt", zijn ronduit gevaarlijk. Minder, minder, minder!

Zware Majesteit | 08-01-19 | 09:42 | 1

Ik heb een tijdje met een aantal gewerkt. Ik kwam er achter dat één van hen goed bevriend was met mijn buurman die getrouwd is met een man. Vond ze geen probleem zolang ze het niet praktiseren. De vrouw is later nog met haar vriendin bij ons wezen eten. Zelden zo'n fijn bezoek gehad. Rare ideeën maar volkomen ongevaarlijk.

metdedag | 08-01-19 | 10:27

Hallo , kan ik als Superhetero ook een letter in de lhgbtenweethetniethelemaalzeker reeks krijgen ?
Morgen graag !

Ikbenhet6 | 08-01-19 | 09:39 | 1

Het leuke is dat die B staat voor het feit dat er maar 2 genders zijn. Heerlijk vind ik dat!

geheelvermomd | 08-01-19 | 09:56

Ik schat in dat veel mensen ernstige bedenkingen hebben bij de geforceerde poging tot normalisering van het transgendergedoe. Die Gedanke sind frei, want je hart laten spreken kan leiden tot baanverlies of eeuwig ruzie met je tot feminist geindoctrineerde dochter.
Om deze mensen met niet politiek correcte opvattingen als -ziek- te bestempelen is wel erg SJW.

solcama | 08-01-19 | 09:39 | 1

Als jij een betere omschrijving hebt voor de vergelijking met de nazi-ideologie. Ik verwacht dat de eerste treinen vol hetero's spoedig naar het oosten zullen rijden.

Hollende_Kleurling | 08-01-19 | 09:46

Prima natuurlijk dat ook de onzin van andere reli-gekkies wordt bekritiseerd. De islam is een beetje ziek wat verdraagzaamheid betreft maar de gristen-gekkies kunnen er ook wat van.

Beste_Landgenoten | 08-01-19 | 09:37

Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven...

DasNouJammer | 08-01-19 | 09:36 | 1

Dat is net het probleem met Christenen, ingebakken erfzonde en daaruit voortvloeiende zelfhaat.

Zware Majesteit | 08-01-19 | 09:43

Grappig, om ook eens een ophef-discussie van de zijlijn te mogen bekijken. Ik heb weinig met de heaumeau beweging en helemaal niets met de kerk.
Dat hele woord inclusiviteit begint me danig de keel uit te hangen, temeer omdat ik het gevoeld heb als blanke welvarende hetroman daar geen onderdeel van uit te mogen maken.

Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 09:35 | 2

Misschien maar goed ook.

BozePaarseMan | 08-01-19 | 09:39

Ja, daar heeft u ook een punt.

Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 09:41
-weggejorist-
loser | 08-01-19 | 09:35 | 3

Na die dichtgetikte Social Justice Warriors met hun Sturm und Dram, komen nu dan de Heavenly Justice Warriors uit de kast met hun benepen monopoly op DÉ BEDOELING.

En tussen dat volk moet ik dan uiterst voorzichtig laveren tussen kwets en lange teen als ik gewoon mijn boodschappen wil doen. Vermoeiend hoor.

Hollende_Kleurling | 08-01-19 | 09:31

obsessie van GS met dit nietszeggende artikeltje (lees anders zelf het origineel ff na: cbmw.org/nashville-statement/) begint een beetje tragi-komisch te worden.

geenspam | 08-01-19 | 09:31

Van de linkse deuggemeenschap nog geen woord mogen horen. Is natuurlijk ook gevaarlijk om hier een mening over te hebben. Ik dat kan altijd tegen je gebruikt worden, en dat vinden de deugers niet leuk.

PijlVader | 08-01-19 | 09:28

GeenStijl doet ook lekker mee aan de #Ophef! Wat een onzin. Zo'n manifest overtuigt niemand en het verhaal dat er nu tegenover wordt geplaatst ook niet... Zo lang al die christenen geen wetten overtreden is er niets aan de hand als ze zo'n verklaring ondertekenen. Zij spelen tenminste open kaart met hun standpunten over seksuele oriëntatie, seks en en sekse.

meme_mori | 08-01-19 | 09:28 | 1

De vraag is of hier wetten overtreden worden. Haatzaaien acht ik best een realistische claim.

Zware Majesteit | 08-01-19 | 09:45

Dat LGHBTIXYZABC+ is tegenwoordig de norm en hetero-zijn is vies zie je in alle media.
Logisch dat er een tegenbeweging komt.

2voor12 | 08-01-19 | 09:27 | 3

Ik denk dat je zeker een goed punt hebt. Sinds enkele jaren word je met je neus verplicht op de LHBT gedrukt, of je nu wil of niet, men zál en móet het leuk vinden. Dat kan dus helemaal niet, niemand kan een ander mens verplichten iets wel of niet te vinden of te denken. En hoe meer je erop hamert, hoe harder de ander de hakken in het zand zal gaan zetten. Misschien is dit manifest daar wel een natuurlijk uitvloeisel van ja. Misschien ook niet. Hoe dan ook kun je zeker stellen dat hoe meer aandacht je aan iets geeft, hoe meer mensen zich er een expliciete mening over zullen gaan vormen. Die verplichting leg je dan vanzelf op. En je kunt niet verwachten dat iedereen klakkeloos de op het moment geldige politiek correcte mening overneemt.

Dutchbeaurouge | 08-01-19 | 09:34

Doorgeschoten en terug gefloten.
Terecht,andere geaardheid is uitzondering,moet geen regel worden.

De Profundus | 08-01-19 | 09:40

Al duw je je leuter dagelijks in een brandkraan, zolang je anderen er niet mee lastig valt.. lekker doen.

Zware Majesteit | 08-01-19 | 09:46

Die hele transgender duscussie is volslagen nonsens. Er bestaan alleen maar mannetjes en vrouwtjes. Iedereen die kleine kinderen wijsmaakt dat zij zelf de keuze hebben man of vrouw te worden hoort thuis in een gesloten afdeling met TBS tot het einde van zijn/haar leven. Deze gendergekken moeten uit de maatschappij verwijderd worden. Levensgevaarlijke idioten.

Eendragtmaaktmagt | 08-01-19 | 09:27 | 10

Tronald_dump | 08-01-19 | 10:06
Toen dit nog kon.
www.youtube.com/watch?v=KFvT99HNpuI

Tegenwoordig zou je de hele SJW brigade over je heen krijgen. Maar 25 jaar geleden zat ook bij links/ deugend Nederland er nog een sprankje humor.

Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 10:23

Dutchbeaurouge: jouw mening heeft dezelfde waarde als mijn mening. Maar als jij werkelijk denkt dat kleine kinderen zelf mogen bepalen of zij mannetje of vrouwtje willen zijn dan rest er wat mij betreft maar één conclusie: S5.

Eendragtmaaktmagt | 08-01-19 | 10:42

En toch, wat je er ook van vindt, individuele vrijheid. Ik wil niet dat anderen voor mij bepalen met wie ik het bed deel, waar ik in geloof, wat ik lees, denk, wel of niet eet en hoe ik me kleed ( mits met wederzijdse instemming en niet strafbaar + dat ik mensen niet direct benadeel door mijn gedrag ). En als je dat zelf van de samenleving verlangt geldt dat natuurlijk voor iedereen in die samenleving, anders ben je hypocriet bezig. En ja, soms schuurt dat. En aan de andere kant zouden mensen ook eens moeten ophouden met zaniken over wat ze allemaal niet hebben/kunnen en ook wel zouden willen. Je hebt bij je geboorte een hand met speelkaarten meegekregen en daar moet je het maar mee doen. Ik ben geen vrouw dus zal nooit een kind kunnen baren, hoeveel lippenstift en opplaktieten ik ook op mijn lijf smeer. Ik ben niet zwart, dus de marathon of de 100 meter sprint winnen lukt ook niet. Heb geen lenige vingers dus kan geen succesvolle rockgitarist worden, ben slecht in wiskunde dus geen wetenschappelijke carriere hier en ben niet likeable of keihard genoeg om een carriere in het publieke domein te ambieren. Jammer dan, pech gehad, moet ik iets anders met mijn leven gaan doen en hopen dat een volgende keer ik een andere hand trek. 't Is niet anders.

Graaisnaaiert | 08-01-19 | 12:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Benieuwd overigens hoe de linkse kerk in deze discussie staat. Lekker veel islam binnenhalen maar wel gek opkijken als de homo-haat toeneemt. Kan dat toch niet helemaal met elkaar rijmen.

Behangdelul | 08-01-19 | 09:25

Goh GS ook op de drammerige linkse toer; weer es wat anders! Het gedram in de maatschappij om de mens homoseksualiteit op te leggen (je kunt geen film meer zien of mannen doen het met mannen en vrouwen met vrouwen) maakt mij kotsmisselijk. Leven en laten leven maar homoseksualiteit is gewoon karma en dan is zelfreflectie (m.n. op de begeerten en wel de lagere) HEEEEEL belangrijk. Maar het hoeft niet hoor; neuk maar lekker in de rondte je hele leven en sterf als een neukende kleuter.

pigadaki | 08-01-19 | 09:24 | 1

Waarom zouden mensen niet gewoon lekker zelf mogen bepalen hoe ze willen leven? Je kunt je filmconsumptie ook iets beter overwegen.. met je karma.

Zware Majesteit | 08-01-19 | 09:49

Over religie en de zin - onzin er van kun je het eeuwen hebben. Hoofdthema behoort dan wel te zijn : wederzijds respect. Zodra het daar aan ontbreekt gaat alles volkomen mis. Echter ; wanneer mensen zo fanatiek zijn dat zij een naar eigen believen samengesteld boek als Waarheid en de enige Waarheid hanteren dan moet toch ernstig worden ingegrepen. Handelen uitsluitend naar een tekst van een vluchtschrift dat door iedere factie van aanhangers van dat Schriftje anders wordt uitgelegd en gebruikt is niet alleen onheilspellend maar zeker nog infantiler dan een abonnement op Donald Duck. De lezers en uitbaters van dat boek zijn het zelfs nog niet met elkaar eens wat daar nu precies in staat terwijl dat toch zeker duidelijk zou moeten zijn ; het Juiste en Enige woord van God. Maar met dat woord op de tong alles maar uitkramen zoals het uitkomt en naar eigen believen gebruiken gaat toch echt te ver. Zijn die lezende sukkels vergeten wat 2000 jaar ( verdeelde ) kerk(en ) ons gebracht hebben ? Niet veel meer goeds dan we nu van de Islam krijgen. Doden , onderdrukken , vergruizen etc ... naar eigen zeggen allemaal directe Boodschappen uit het Boek. Ga je dat Boek zien als je enige leidraad voor handelen en denken dan ben je met recht winnaar van de ere-titel : Fokking Sukkel !!!!

LostBrigade | 08-01-19 | 09:24

We krijgen van alles door de strot geduwd: LMBTFH-gehuilie, Blank-zwart-gehuilie, reli-huilie, islam-huilie.... wanneer kotsen we eens terug? Ben er wel klaar mee.

Behangdelul | 08-01-19 | 09:24 | 1

De discussie gaat eens niet over jou?
Blijf dan weg.

Analia von Solmsch | 08-01-19 | 09:32

Zo tolerant zijn die nichten nou ook weer niet hoor. Weet je hoeveel van die endeldarmtoeristen een hekel heeft aan hetero's. Hier wordt gedaan alsof heaumeaux van suiker zijn. En waar hebben we het over? Gelovigen.

zwezerik | 08-01-19 | 09:23 | 6

@dutchbeaurouge veel van die aan sex verslaafde homosexuelen gaan actief op zoek naar getrouwde homo's. Hen uit de kast halen is de grootste trofee die een homo kan binnenhalen voor "de groep'. Wat een hoogstaand leven leidt je dan... of lijd je? Wat er met de vrouwen en het gezin gebeurt kan hen niets schelen... de vrouwen gaan in de kast en de domme links geindoctrineerde gemeenschap danst om 'de held' heen, ook de zogenaamde 'feministen'. Immoreel zijn is het best wat een mens kan bereiken in deze maatschappij...

pigadaki | 08-01-19 | 09:46

pigadaki | 08-01-19 | 09:46

Man wat een vooroordelen en wat een onredelijke ángst, fascinatie of persoonlijke ervaring spreekt er uit je reactie. Ik kan niet anders dan medelijden voelen voor zoveel ouderwetse gedachten en foutieve aannames. Maar goed. We zijn het niet eens en ook dát mag gelukkig nog. Maar hoe dan ook dank voor het inzicht in je denkwijze en psyche.

Dutchbeaurouge | 08-01-19 | 09:52

@pigadaki. U bent aardig op de hoogte van hetgeen zich binnen de homosensuele gemeenschap afspeelt.

Bennie Verbaasd | 08-01-19 | 09:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Vergeet niet dat dit soort homofobie een exportproduct is van zwaar christelijk evalgeliserend Amerika. Het is nu wijdverbreid is in Afrika. Het heeft veel Afrikaanse leiders geïnspireerd op een totaal verbod op homoseksualiteit, in veel landen beland je nu in het gevang, of erger: twee meter onder de grond.

Analia von Solmsch | 08-01-19 | 09:22

Wat een oudbakken discussie is dit toch. En tevens een fantasie discussie... Leven en laten leven was toch het idee. Anyway, welcome back in de 50's...

Mark_D_NL | 08-01-19 | 09:22

‘Doodziek’ hoe helpt dit het gesprek?

SpaceWalker | 08-01-19 | 09:22

Misschien kan men zich beter druk maken om echt geweld tegen homo's (en de hele verdere afkortingenbetekenissen) ipv een inlegvelletje met nul en generlei waarde.
Heeft al veel te veel aandacht gehad. Het enige woord dat in mij opkomt: Hypocratie.

The_Black_Knight | 08-01-19 | 09:21

Voorts was gisteren de reactie van Kees van der Staaij stuitend. Van der Staaij sprak zich nergens over uit, liet de hete aardappel in het luchtledige hangen en creëerde voor zichzelf tal van opties om terug te kunnen keren op zijn standpunt, danwel het schadeloos verre van zich te schuiven. Onderwijl bleven de gediscrimineerden (heaumeausensuelen) achter met een bak slijm over hun hoofd.

Ik mag hopen dat deze casus leidt tot de politieke val van Van der Staaij en het gehele geloofsinstituut in onze politiek.

Vrijheid van geloof, ja. Geloof in politiek, onderwijs, publieke omroepsbestel en professioneel leven, NEE!

Boris Poepnagel | 08-01-19 | 09:20 | 2

Het eerste wat Dochterlief gisteren opmerkte was : "Maar hoe kan dit dan ? De SGP in de Tweede Kamer, we hebben toch scheiding van kerk en staat ?"

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 09:36

Als uw dochterlief later naar school gaat wordt het begrip kerk en staat vast nog wel eens uitgelegd. Wat? Al 25? Aan die gaan we nog een hoop lol aan beleven.

Pedronegro | 08-01-19 | 09:48

Omdat een religekkie het zegt is het nog geen onzin.
Of is het weer 'de toon' van het debat argument?
En waarom mogen deze geweldloze fringe religekkies niet gewoon hun ongesubsidieerde mening geven net als de gesubsidieerde, gepamperde, massale en vaak geweldadige religekkies?

nonfortiscedtenax | 08-01-19 | 09:19 | 2

Omdat het ditmaal een politicus is die zich bij monde van zijn politieke functie hardop uitspreekt tegen homoseksuele leven. Dit is regelrechte discriminatie, hetgeen door een politicus nooit mag worden ondernomen.

Boris Poepnagel | 08-01-19 | 09:22

@Boris
Nee, hij zegt alleen dat hij het niks vind maar verbied het niet. Dat mag als politicus. Misbruik dat al totaal uitgeholde begrip discriminatie nou eens niet omdat je het niet met een mening eens bent.

2voor12 | 08-01-19 | 09:41

Prachtig. Deze wereld heeft veel meer homo's als Stephen Fry nodig.

Desondanks toch liever minder naakte homo's op een roeiboot in de Amsterdamse grachten, met uw permissie.

Foolonthehill | 08-01-19 | 09:33

Ook aangifte tegen van der Staay, kreeg Wllders ook.

gato | 08-01-19 | 09:14

Wederom is social media en mensen met teveel tijd dat dit uitgroeid tot een gigantische olifant.

Als dit 20 jaar geleden was gezegd, had niemand het ook maar een seconde geboeit.

Dankzij Twitter, DWDD en al die andere bullshit horen we nu overal over het homo-pamflet. Alsof mensen het lekker vinden om zich ergens druk over te maken. En misschien is dat ook wel zo, haalt ze dat uit de sleur van het bestaan.

Ik ben er in ieder geval heel erg moe van. Moe van die Christenen die altijd maar lopen te zeiken en moe van homoseksuelen die zich altijd en overal door aangesproken voelen.

Haal gewoon je schouders en, veeg het stof eraf en blijf doorgaan.

Nacho_Vidal | 08-01-19 | 09:13 | 4

‘Oh wat erg!’
‘Ja erg hè!’
‘Oh ja zooo erg’

Donderstraal toch allemaal op

Nacho_Vidal | 08-01-19 | 09:16

Precies dat. Reli moe en gender moe hier.

Pedronegro | 08-01-19 | 09:18

Even los van het feit dat ik de denkbeelden van de SGP verwerpelijk vind, mensen maken zich vooral druk om te laten zien dat ze goed zijn. Dat zag je ook met die petitie van Lily en Howick. Bij die petitie tekende heel veel mensen met hun naam in de openbaarheid, bij andere petities bv Marrakesh tekenden heel veel mensen anoniem. Vooraan staan als het gaat om duurzaamheid en diversiteit (alleen als het om kleur gaat en niet om denkbeelden) levert sociaal aanzien op. Als het gaat om diversiteit van denken geeft niemand thuis.

osolemio | 08-01-19 | 09:57
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Boris Poepnagel | 08-01-19 | 09:12

"Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken."

Omdat ze het er mee eens waren..?

Kanarie_Geil | 08-01-19 | 09:12 | 3

Scherp...

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 09:34

geïnspireerd door de geschriften van Luther

the Jackdawn | 08-01-19 | 09:48

Precies dit.

Zware Majesteit | 08-01-19 | 10:30

Ik had het vanochtend gelezen. Is meneer soms vergeten dat in 33-45 de holebi's ook linea recta richting het KZ gingen? Dit is geen domheid, dit is religieus gemotiveerde kwaadaardigheid. Wellicht dat er in het kalifaat nog een plekje is waar we deze klootzakken kunnen lozen, want in de gewone maatschappij hoef ik dit volk niet meer te zien. Walgelijk.

Nice_Wheels | 08-01-19 | 09:11

In Frankrijk protesteerden moslims en katholieken al gezamenlijk tegen genderideologie in het onderwijs en tegen het mariage pour tous.
Als hier in Nederland islamitische en christelijke reactionairen ook samen gaan optrekken, dan wordt het pas eng.

JTKDM | 08-01-19 | 09:11 | 1

Doen ze al.

Kaas de Vies | 08-01-19 | 09:27

Gaan we weer een hele dag ouwehoeren over een gekkie die iets op een briefje schrijft? Hou even op zeg. Jullie gedragen je als een stel dominees met je gepreek.

Pedronegro | 08-01-19 | 09:10

Er zit een kern van waarheid in de redenering. De genderideologie is net zo goed een ideologie die een nieuwe mens en een nieuwe samenleving wil scheppen als andere totalitaire, meestal linkse ideologieën. Het nationaal-socialisme behoort daar natuurlijk ook toe.

alwayslearning | 08-01-19 | 09:10 | 2

Alleen is deze ideologie wetenschappelijk onderbouwd.
Sla dit topic dan over, doe ik ook als het weer over voetbal/darten/K1/max verstappen gaat.

Analia von Solmsch | 08-01-19 | 09:14

Solmsch. Deze ideologie is helemaal niet 'wetenschappelijk onderbouwd', maar vormt juist de 'onderbouw', het voor-oordeel, van veel gendergelul sociale studies..

negorij | 08-01-19 | 09:44

De vergelijking is ziek, maar het gendergelul is wel degelijk een ideologie die ons nu opgedrongen wordt. Ome Adolf had trouwens officieel niets met homojuwelen, al hoewel de geruchten gaan dat...

LJBrinkhorst | 08-01-19 | 09:09 | 2

Inderdaad. Dat hele gendergedoe wordt ons echt door de strot geduwd. Kijk wat er met Peterson gebeurt als hij weigert eraan mee te werken.

God Zelf | 08-01-19 | 09:16

Hij had zijn maat en oude kameraad Ernst wel ernstig hard van achteren genomen, maar meer met een dolkstoot., althans een vrij lang mes.

Hemmenaar7 | 08-01-19 | 11:07

Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat dat genderfascisme niet op scholen (nergens) thuishoort, maar nazi-vergelijkingen zijn een zwaktebod, zoals Staaij gisteren ook al opmerkte over aangiftes.

Guido | 08-01-19 | 09:08 | 2

Lijkt me ook niet gezond als kinderen leren dat de aarde 4000 jaar oud is, de evolutietheorie ook maar een theorie is en de man het hoofd der vrouw is.

Analia von Solmsch | 08-01-19 | 09:16

@Analia von Solmsch | 08-01-19 | 09:16 Ook dat niet, net zo min wetenschappelijk onderbouwd. Behalve dat laatste, als het maar gevolgd wordt door "maar het is het nekkie waar alles om draait".

Guido | 08-01-19 | 09:31

En toch, het is een lullige druppel op een plaat die vol in de fik staat.

Rollins | 08-01-19 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken