Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

New York Times: Facebook = schaduwregering

Mooi hè, nieuwe media. 

Voorheen moest u zich door zo'n heel NYT-artikel achter een betaalmuur heen ploegen, tegenwoordig plaatst de auteur gewoon een samenvatting in een draadje. TL;DR Facebook is echt een moeilijk rotbedrijf, hoogste tijd dat reaguurders eindelijk eens van gedachten veranderen! Wereldwijd heeft Facebook zo'n 7500 moderators op subcontracten staan, met als doel haatdragende en opruiende content te verwijderen. Dat doen ze aan de hand van een 1400 pagina's tellend Byzantijns handboek dat werkelijke niemand begrijpt, en het zal u verbazen maar dat wordt dus een zooitje.

"The Facebook employees who meet to set the guidelines, mostly young engineers and lawyers, try to distill highly complex issues into simple yes-or-no rules. Then the company outsources much of the actual post-by-post moderation to companies that enlist largely unskilled workers, many hired out of call centers. Those moderators, at times relying on Google Translate, have mere seconds to recall countless rules and apply them to the hundreds of posts that dash across their screens each day. (...) Moderators must sort a post into one of three “tiers” of severity. They must bear in mind lists like the six “designated dehumanizing comparisons,” among them comparing Jews to rats."

Je mag ook niks meer tegenwoordig maar bij Facebook neemt het dus soms wel heel rare vormen aan, zoals na de breek uitgelicht. Heeft een bedrijf, nu nog, zoveel geld, pakken ze dit toch weer met de euroshopper aan. Gelukkig kan een monopolie zich zulks veroorloven.

Reaguursels

Inloggen

Facebook is het verlengstuk van de gevestigde orde. Er is niet zoiets als vrije sociale media

van heinde en verre | 30-12-18 | 19:30
-weggejorist-
patriarchy | 30-12-18 | 09:11

tja. Dit is allemaal de schuld van de overheden censuur. Het is 1 groot mijnenveld voor facebook. oplossing is stop met censuur, alleen oproepen tot geweld censureren.

overigens is dit de enige manier hoe een bedrijf van die grootte hiermee om kan gaan.

checkmate123 | 30-12-18 | 08:43

Wat de NYT schrijft moet men tegenwoordig met een grote korrel zout nemen. Deze krant is immers de spreekbuis van de Democratische partij.

Deze krant grossiert in roddel verhalen. Vooral als het over Trump gaat. Dan verlagen ze zich tot roddel niveau. Ze publiceren verhalen over Trump zonder onderbouwing en feiten.

New York Times tracks down anti-Trump children of deceased doctor to run uncorroborated Vietnam allegations
www.foxnews.com/politics/new-york-tim...

Kaskensj | 30-12-18 | 08:31

In de VS is het heel erg gemakkelijk:
New York:
New York Times - Democratisch
New York Post - Republikeins
Washington:
Washington Post: Democratisch
Washington Times: Republikeins

Hou dat aan en dan ben je al aardig op weg. ;-)))

Basil Fawlty | 30-12-18 | 04:22

Daar komt FB openlijk vooruit. Een eigen FB munt introduceren. Zoveel schadow is er niet.

klowiepowie | 30-12-18 | 02:29

Ik stem FvD !! Facebook voor Democratie !!

SaintNick | 30-12-18 | 02:10

En let maar op mijn woorden: er zal nog veel meer tegenwind volgen voor Facebook maar het bedrijf zal echt niet kapot gaan.
Het is namelijk veel te handig voor bepaalde diensten.
Horen wij alleen maar over de de Russen die het 'misbruiken'.
Ja alsof wij allemaal achterlijk zijn.
Een van de grote investeerders (In Q Tel) is een cia-front (zoals daar nog veel meer van zijn). Dezelfde cia die al tig jaren redacties van 'nieuws'outlets bevolken.
En nee, geen aluhoedjesdooddoeners hier.
Zoek dat bedrijf en Udo Ulfkotte maar eens op.
(En ja, zijn wikipedia pagina is goed bewerkt om hem als 'alles wat niet wenselijk is' te betitelen en ja, hij is op 57-jarige leeftijd toevallig aan een hartstilstand overleden).
Maar aan de feiten die hij aan het licht bracht wordt niet gemorreld.

Sla je een beetje aan op bepaalde dingen, zoek dan maar gewoon eens op Operation Mockingbird. De goed gedocumenteerde strategie die de VS al vanaf de jaren 50 van de vorige eeuw voert.
En vraag je dan eens af waarom wij alleen maar over de russen horen.

Facebook is vanaf het begin 1 grote 'honeypot' waar vele 'beren' hun lippen likkend gebruik van maken.

Gazzerop | 30-12-18 | 01:31 | 1

dus? ouwe aluhoed

checkmate123 | 30-12-18 | 08:45
-weggejorist-
Kaskensj | 29-12-18 | 22:33 | 1
-weggejorist-
Premier Trutte | 29-12-18 | 22:32 | 1

Facebook..

Waar de klant het product is..

killRoy1982 | 29-12-18 | 22:26

Hey GS, niet zo hypocriet. Jij doet vaak een 'weggejorist' van bepaalde meningen van reaguurders maar het is niet altijd duidelijk op basis waarvan. In ieder geval, de redenen worden niet bekend gemaakt.

Lychnari | 29-12-18 | 20:44 | 10

Veel dank!
Dat is interessant om te weten. Niet voor mezelf, ik ben vaak gezapig en saai in mijn baksels dat scheelt.

letopuwzaak | 29-12-18 | 23:30

Ik hoef nog geen single malt in te slaan.

letopuwzaak | 29-12-18 | 23:31

@letopuwzaak
Saai? Nee niet bepaald. U staat in mijn pluslijstje.

LiniaalRectaal | 29-12-18 | 23:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Laat ik nou denken dat ze het over de NOS hadden.

oliebolletje123 | 29-12-18 | 20:43

Je bent een rund als je met facebook stunt.
Facebook gebruiken anders dan voor je werk en/of uitwisseling tussen en met wat vakbroeders is dom en een verloren zaak. Dat gezeik met en over facebook herken ik niet.

McMarx | 29-12-18 | 20:25 | 1

Je weet dat je met deze uitspraak 99,8 procent dom noemt? Aangezien vrijwel iedereen facebook gebruikt (meer dat facebook jou mis-/gebruikt zonder dat ze het weten www.startpage.com/do/search?q="fa....

Boris die Sauertopf | 30-12-18 | 14:27

De sociale veroordeling en schandpaal is erger dan een wegefacebookt worden.

Een verkeerde mening kan je je baan kosten, of je geen baan krijgen bij een sollicitatie, een bezoekje krijgen van de politie bij ZP like of GeelHesje. Je vrienden kunnen je laten vallen en voor je het weet wil zelfs Beau v. E niets met je te maken hebben als zwerver.

Nee Facebook is evil, gebruik een alter ego voor alles anders dan katten filmpjes

Johan_Voorhaar | 29-12-18 | 20:21

Op GS krijg ik het idee dat je je moet verweren tegen reaguurders die nog even snel de reaguurder vh jaar willen winnen. Ik ben benieuwd naar de cijfers, ofschoon mij de inhoud van reaguursels in kwestie matig doet overkomen. Dessalniettemin ; Veel goeds in de Boomhut voor 2019.

horsteknots | 29-12-18 | 20:13 | 6

Dit jaar wint wederom een kunstenaer die zich verschuilt achter een nvj pas. ;)

Ongeblustekalk | 29-12-18 | 20:36

Kunstenaar is dan weer teveel eer, Kalk.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 20:41

Jup, Ruime, maar in vergelijking met Burpburp vertonen de reaguursels van Kuif ook nog tekenen van kwaliteit. Kuif zeikt ook niet iedereen af. Daarnaast vind ik de ontluikende liefde tussen Mickey en Kuif ook zeer vermakelijk. Kortom: Kuif voor Reaguurder van het jaar.

NecroSister | 30-12-18 | 06:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben vast mega oubollig, maar ik stuur mensen handgeschreven kaartjes, bel ze weleens op en, ja echt, ontmoet ze soms in levende lijve. Nooit last van reclame of censuur of andere fratsen.
Wat is in godsnaam de verrijking van een smoelenboek vol pretentie? En waarom vallen de kwartjes zo langzaam in de wereld mbt de keerzijde van dingen?

einStina | 29-12-18 | 20:07 | 19

Lol @Mickey. Jouw gevoel voor humor kent in elk geval geen tijdsgrenzen.
Had je me wat ouder geschat? Het schiet al op, hoor in die dertiger jaren.
Ik schat jou niet vele malen ouder!
Laten we blij zijn dat wij nog een periode van relatieve mentale rust en ongestoordheid hebben gekend wat betreft de virtuele aanslag op het dagelijks leven.
Dat moet ons haast wel tot prettige mensen maken! Dat denk ik wel graag.

letopuwzaak | 29-12-18 | 21:28

@einStina & letopuwzaak

Dank aan beiden voor de solidariteit. En dan denken ze nog dat vrouwen niet kunnen samenwerken! ;)

MickeyGouda | 29-12-18 | 21:37

Leuke vrouwen vinden elkaar wel!:)

letopuwzaak | 29-12-18 | 23:01
▼ 16 antwoorden verborgen

Kapotreguleren. De favoriete bezigheid van ambtenaren. Ieder jaar een nieuwe bedrijfstak stranguleren met red tape.

van Oeffelen | 29-12-18 | 20:07 | 2

Standard Oil en US-Steel zijn toch de schoolvoorbeelden?

Rest In Privacy | 29-12-18 | 20:15

inderdaad. dit is wederom schuld van overheden.

checkmate123 | 30-12-18 | 08:49

Gelukkig heb ik geen facebook.
Ben vorig jaar wel even bang geweest dat het verplicht zou worden (een soort parallel burgerregister), omdat je voor bepaalde zaken al een facebook account nodig had.

Snap het idee van waarom het leuk is wel (ik had er gewoon geen zin in, niet uit principe) maar als je nu toch steeds meer leert over wat facebook doet mag je toch wel je vraagtekens plaatsen.

letopuwzaak | 29-12-18 | 20:03 | 7

Idem hier. “Kijk maar even op Facebook”, “Alles te vinden op Facebook”, stupide lemmingen.

Normpje | 29-12-18 | 20:14

@letopuwzaak
Oh, je zegt al dat je het niet meer weet. Ik zou babaai zeggen en naar de concurrent wandelen... of naar een calming place inderdaad. ;)

einStina | 29-12-18 | 20:16

Het is al een paar jaar terug. Ja, dan maar niet! Het zal wel iets hips geweest zijn inderdaad (wat ik niet herkende als hip) met een manager die vindt dat ie moet 'meegaan met de tijd'.
Nou, deze oma took her business elsewhere:)
Dat zal ze leren.

letopuwzaak | 29-12-18 | 20:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom mensen hun ellendige bestaan toch op Facebook willen hebben staan is mij een raadsel. Gewoon de stekker uit Facebook trekken zou een goed begin zijn.

MeneerGuggenheimer | 29-12-18 | 20:02 | 1

Ik vind het Geen Stijl meelezen al een behoorlijk tijdrovende virtuele bezigheid. Daarnaast nog app en mail.. dan is het daarna toch echt wel tijd om met mijn neus naar buiten te gaan naar werk en vrienden en clubjes.
Voor verre contacten die je niet wekelijks hoeft te spreken werkt app ook prima.

letopuwzaak | 29-12-18 | 20:07

Faceboek is soms handig:
De vrouw van een kameraad van mij ging vreemd; Hij ontdekte dit toen hij toevallig een keer haar telefoon gebruikte. Hij vond daar de naam en vond zo het Faceboek account van de man waarmee ze "het" deed. Mijn kameraad opende daarom een Faceboek account onder een willekeurige vrouwennaam met nep foto, nep email en nep adres en wurmde zich bij het Faceboek van die vent in als "vriendin"(friend).
Op die manier kwam hij te weten: zijn verjaardagdatum, zijn volledige naam en adres, welke reizen hij had gemaakt, wanneer ze afspraken, de naam van zijn vrouw waarmee die man in scheiding bleek te liggen, waar ze werkte, de naam van hun hond, de nieuwe vriend met woonplaats en adres van diezelfde vrouw en ook van de nieuwe vriend, en nog veel meer.
Faceboek kan dus soms ook verrekte handig zijn

telelezer | 29-12-18 | 20:00 | 6

“Een kameraad van me”.
U is van de communistische beginselen?
(Asking for a friend).

Stormageddon | 29-12-18 | 20:11

@berbaar. Niet iedereen gaat zomaar alles opbiechten, daar is onderzoek voor nodig. Heb jij meteen verteld dat jij biseksueel bent dan? Lijkt me sterk.

Ongeblustekalk | 29-12-18 | 20:12

@Stormageddon
Hij komt uit het oosten/noordoosten, daar zeggen ze dat soms zo. Tevens het bewijs dat jouw Drent zijn een leugen is anders wist je dat.

Ongeblustekalk | 29-12-18 | 20:14
▼ 3 antwoorden verborgen

De enigen die op youtube censureren is de spam van de bedrijven. (Diegenen die zo dom nog zijn om de reacties niet uit te schakelen.)
Voor de rest nog nooit gecensureerd, terwijl ik behoorlijk grof kan zijn.

snapal | 29-12-18 | 19:57 | 1

Inderdaad. Ik gebruik Youtube heel beperkt/specifiek (muziek, en nieuws over NBA/NFL/Videogames) en zelfs daar zie je reaguurderspanelen waar van mij eerder de bezem harder doorheen mag dan dat er onterecht gejorist wordt. Het leeuwendeel van de 'censuur'-roepers verwart een onbeschofte scheldkanonnade met inperking van de vrijheid van meningsuiting.

Sjors W. | 29-12-18 | 20:59

Misschien is het een idee om eens fysiek bij iemand aan te bellen en te steggelen over de toestand van de wereld.
Gewoon buiten het zicht van al die deugende, sturende en data-geile beterweters om.

Jackanders | 29-12-18 | 19:54 | 3

Zoiets bestaat al, en heet Jehova's.

Papa Jones | 29-12-18 | 19:59

Dingdong, Goedendag, wij zijn Google mobiel. Heeft u een vraag of kunnen wij iets voor u vinden?

Ruimedenker | 29-12-18 | 20:00

Haha, de Jehova's... Die bellen ook nogal eens aan.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 20:19

Toekomstig supermarkt china zal proberen social credits in te voeren, de neo communisten zullen dat van harte verwelkomen. Dit is nog maar voorspel.

Ongeblustekalk | 29-12-18 | 19:54 | 1

supermacht dus maar supermarkt klopt ook!;)

Ongeblustekalk | 29-12-18 | 20:08

Aandeel Facebook laat al zien dat dit de volgende MySpace Hyves is. Zuckerberg grootste verliezer privé vermogen. Hopelijk sluiten de resterende naïeve gebruikers van FB Instagram en WhatsApp hun CIA accounts....

ZwarteRiek | 29-12-18 | 19:51

Ik heb geen Facebook.
Ik speel tennis. Blijkt dat de tennisbond gewoon gegevens verkoopt.
Er zijn maar twee oplossingen. Alle stekkers eruit en contant geld.

Ruimedenker | 29-12-18 | 19:49 | 2

Er is daar een opt out voor bij de knltb.

witdusracist | 30-12-18 | 03:34

Dank voor de tip!

Ruimedenker | 30-12-18 | 08:46

Daarom haat ik dat Elsevier.
Als het niet in hun straatje past, ga je eruit.
Onherroepelijk, en het mag nog ook van de rechter. (Elsevier wilt een bepaalde politieke gedachte uitbeelden aan zijn lezers)

snapal | 29-12-18 | 19:45

Ga er ook maar aan staan, ieder onderwerp ter wereld modereren. Aan de andere kant, FB is moet daar toch wel een stel goede mensen voor kunnen betalen.

Gewinflipt | 29-12-18 | 19:40

Facebook. Moet je straks eens afwachten met google go.Dan weten ze zelfs meer van je als jezelf weet.

tweetybird | 29-12-18 | 19:39 | 2

De home luidspreker met digitale assistent.

tweetybird | 29-12-18 | 19:41

Dat lijkt me in jouw geval ook niet zo lastig.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:47

Beangstigend om te beseffen hoe social media zoals Facebook ons in hun macht hebben. Ik wil het verderfelijke Facebook graag verlaten. Ooit een Facebook account geopend om met vakantievrienden in contact te blijven, geen Nederlanders. Ik lees voornamelijk alternatieve media, en wil af en toe nieuwsberichten delen van deze alternatieve media. Maar dat delen gaat dus meestal via Facebook, waardoor Facebook dus zicht heeft in alle mediastromen. Net als twitter en instagram. Het is beangstigend. Ik wil er van af, ik zoek een goed open, anoniem alternatief om berichten te delen, zonder financiële belangen en het bijhouden van jouw gegevens.

mexicano + satesaus | 29-12-18 | 19:38 | 9

Email.

John McClane | 29-12-18 | 20:06

@Muchnadt | 29-12-18 | 19:51
U bent geen ondernemer blijkt.
De toko doet niets daar moet men zelf, geholpen door enkele tientallen toppers, wat voor doen.
Gratis lesje en blijf lekker in loondienst man, U begrijpt er geen reedt van.

Berbaar | 29-12-18 | 20:11

Muchnadt levert iedere maand zijn briefje trouw in bij de Soos. Dus hoe een ondernemer zijn geld verdient, staat nogal ver van zijn belevingswereld af.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 20:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ga het lezen.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:54

Kuifje.
Niet alleen lezen, we verwachten daarna een zelfverzonnen analyse.

snapal | 29-12-18 | 20:02

big tech companies zullen zo machtig worden (al) dat niemand hen ook maar iets kan doen...

Schepvogel | 29-12-18 | 19:35 | 2

Macron wil ze belasting laten betalen. Tssss. Belasting. Dat is voor het plebs.

Mammeloe | 29-12-18 | 19:37

De VS-overheid grijpt wel in als ze te groot worden. Dan gaan ze de bedrijven opbreken.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:59

Iedereen die een beetje heeft opgelet bij maatschappijleer weet hoe de vierde macht werkt. Van micro tot macro.

horsteknots | 29-12-18 | 19:34 | 1

Behalve Sylvana in haar Denktijd.

Mammeloe | 29-12-18 | 19:48

Hyves gaat nog eens heel groot worden.

Gulliver | 29-12-18 | 19:33 | 2

Dat zeg ik al jaren.
A hidden beauty.

Mammeloe | 29-12-18 | 19:36

Orkut. Kent u dat nog?
Facebook avant la lettre.

RickyLaRue | 29-12-18 | 19:43

Als handboeken niet duidelijk zijn, dan moet facebook maar failliet gaan.
Hadden ze maar betere moderators moeten aannemen.
Joris doet het toch ook goed, maar ze willen liever plaatselijke censuurmongooltjes, die kosten weinig.
Hun probleem.

snapal | 29-12-18 | 19:20 | 8

Hoe weet je dat nou Kuifje?
Als er goed gemodereerd wordt, hadden er misschien wel veel meer mensen facebook gebruikt.

snapal | 29-12-18 | 19:32

Goh speculeer je naar meest gereaguurd kuifje. Verdienmodel van facebook is niet afhankelijk van de moderator. Das meer een noodzakelijke kostenpost.

marrretje | 29-12-18 | 19:33

Snapal, ik denk dat Facebook veel geld verdient met deals die op het randje zitten van wat wel en niet mag.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom is Facebook geworden wat het nu is. Waarom is Google geworden wat het nu is?

Wat - nee, geen aluminiumfolie nodig want goed gedocumenteerd - hebben drieltteragentschappen in de VS met de opkomst van de high-tech fenomenen Amazon, Facebook en Google te maken?

#durftevragen. En wees niet bang voor het antwoord.

En, btw, gebruik bovenstaande techbedrijven niet.

Glasgow Argus | 29-12-18 | 19:20 | 3

Altijd een combinatie van een aardig idee, goede timing en veel geluk. Het had ook heel anders kunnen lopen.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:21
-weggejorist-
Ray69 | 29-12-18 | 19:38

Ik kan ook tablet, laptop en - als ik die zou hebben - smartphone wegflikkeren. Maar dan kan ik geen GS meer lezen en is het leven volstrekt zinloos geworden.

gestoptmetroken | 29-12-18 | 19:49

Elk bedrijf wat afhankelijk is van ads gebruikt een spionage pixel zodat er mee kan worden gekeken met het browser gebruik van een doelgroep.

Ongeblustekalk | 29-12-18 | 19:17 | 5

Ik mis de heilige groene pixel in mijn beeld. Heb ik nu een groenepixelban?

Zaadhaan | 29-12-18 | 19:23

Oh wacht, ik zie hem ineens.

Zaadhaan | 29-12-18 | 19:25

@am*dam Nee , maar door cookies te accepteren geef je al toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor commerciële doeleinden. Ander gebruik is een misdrijf en wordt bestraft.

Ongeblustekalk | 29-12-18 | 19:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Keek van de week voor het eerst weer tv. een 2e wo film. Daarna fb aan, en het wiesenthal center komt langs als 1e gesponserde boodschap. Maar verder weet fb niks van mn prive.

am*dam | 29-12-18 | 19:17 | 3

Zie mijn tegeltje hieronder!

letopuwzaak | 29-12-18 | 19:52

Zo zat ik pas geleden te denken over of er android versie voor een 2-in-1 (in mijn hoofd dus, niet uitgesproken) over iets en toen ik vervolgens mijn Google feed opende stond er een Tweakers link over Android-x86 bovenaan. Iets waar ik nog nooit van had gehoord en dus niet naar heb gezocht of over gesproken. Verklaar dat maar eens.

Wasalbezet | 30-12-18 | 02:26

Wat een immense kutzin heb ik daar van gemaakt.
Ik wilde dus weten of ik er een Android variant bestaat voor een 2-in-1 laptop/tablet.

Wasalbezet | 30-12-18 | 02:30

Probeer maar eens te internetten zonder Microsoft, Faecesboek en Googol. Je moet in elk geval een adblocker hebben, Duckduckgo gebruiken, Linux draaien, VPN gebruiken. En dan nog weet je het niet zeker.
Alles wordt opgeslagen en indien nodig binnen drie tellen opgehoest.

Zaadhaan | 29-12-18 | 19:17 | 1

Kijk nog even bij het vorige topic.

Mammeloe | 29-12-18 | 19:34

Feestboek lol, heb een account om mee te gluren en verder heb ik er niks mee.
Niks om je druk over te maken, onzin via Facebook plempen is geen mensenrecht.

Berbaar | 29-12-18 | 19:16 | 5

@am*dam | 29-12-18 | 19:20
Welke camera, welke microfoon dan?
Als ik Feestboek bezoek, 1 keer in de maand ofzo, is dat via een computer die noch camera noch microfoon heeft.

Berbaar | 29-12-18 | 19:29

Het staat zelfs in de regelementen die je ondertekent.
Ze mogen de microfoon aanzetten op je telefoon.
Heeft een kennis me laten zien nadat ik alleen over een bepaald product had gesproken (niet opgezocht of geappt) en vervolgens weken reclame daarover kreeg.
Daarna hebben we het met opzet geprobeerd met een ander product, toen gebeurde er niks..
Dus of misschien selectief of (nog enger) wist de computer dat het een grap was.
Ik denk het eerste.

letopuwzaak | 29-12-18 | 19:49

Die kennis heeft zijn master Artificial Intelligence overigens. Ik heb het niet van een pukkelig puistenpubertje met een computer. (Maar die schijnt dit ook te weten).

letopuwzaak | 29-12-18 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
hotnot | 29-12-18 | 19:14 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Mag je op Facebook meer of minder dan op GS?

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:12 | 8

Hij was onschuldig tijdens de oorlog. Later heeft hij nogal wat Hongaarse studenten gefinancierd die in het buitenland gingen studeren. Een van de bekendste is Victor Orban.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:27

Bij GS zit er tenminste nog enige ratio achter. Vermoed ik.

Papa Jones | 29-12-18 | 19:29

Het is en blijft mensenwerk, Papa, dus dan is er altijd sprake van (enige) willekeur.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:33
▼ 5 antwoorden verborgen

De macht die Faecesboek en ook Google hebben is redelijk eng.
Denk je eens in wat zou kunnen sla die twee bedrijven serieus hun invloed in zouden zetten...
Brrrr.

Wijze uit het Oosten | 29-12-18 | 19:10 | 7

Hahaha, ik moest 2 keer lezen voordat ik um doorhad, Natural.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 19:16

@kasteelpro. Wat eng, waarom krijgt u dat?

letopuwzaak | 29-12-18 | 19:58

Wijze uit het oosten.
Zie de bui al hangen, misschien kopen ze GS ook wel op.
Waren er maar meer zoals jij, premiumgasten moeten de meubelen redden.

snapal | 29-12-18 | 20:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Het gaat bij Facebook toch alleen maar om wat je ex-vriendinnetjes, waar en met wie gegeten heeft? Dat, en kattenfilmpjes. Een andere functie heeft het toch niet? Kun je er ook nog wat anders mee dan?

Stormageddon | 29-12-18 | 19:07 | 19

U onderschat de kracht van de herhaling, meneer Vakantie. En Kuifje beweert nergens dat hij heel slim of getalenteerd is. Eerder strijdbaar en volhardend. Handige eigenschappen om in de jungle te overleven. En dat arme Rusland; veel potentie, een rijke geschiedenis, maar met een maffiabaas als Putin aan het roer, wordt het nooit iets. En dat laatste kunnen we op een site, met nogal wat Putin-fans, niet vaak genoeg benadrukken.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 21:12

Kuifje-in-Afrika | 29-12-18 | 21:12
Een VVD-er die iets op te merken heeft over maffiabazen. Uw strijdbaarheid en volharding wordt zeer gewaardeerd door maffiabaas Rutte cum suis. Daarbij gaat u te keer als een Afrikaanse olifant en heeft niet door, dat er een fijnzinnig verschil bestaat tussen Poetin-fan en Poetin beoordelen op zijn daden. U stickert erop los met dat 'fan' in deze site, u lijkt wel McCarthy.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-12-18 | 21:24

Mark een beetje kennende interesseert hij zich niet voor GS. Het interesseert hem evenmin wat er op Joop.nl over hem geschreven wordt. En Poetin kan niet hard genoeg aangepakt worden, want een grote bedreiging voor westerse waarden en westerse samenlevingen.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 23:10
▼ 16 antwoorden verborgen

NYT is simpelweg bang dat hun eigen schaduwregering macht verliest, een proces dat overigens al gaande is.

Dr.Dude | 29-12-18 | 19:06 | 6

Toch een puntje erbij Mammeloe, mits serieus.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 20:03

mammelou.
Wat ga je doen met die punt van Kuif?
Zo n complimentje geeft hij niet zomaar hoor, Kuifje leest alleen de goeie kranten.

snapal | 29-12-18 | 20:22

Vertel nou eens hoe het met je buurvrouw zonder geel hesje is, Snapal.

Rest In Privacy | 29-12-18 | 20:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Doe er niks mee behalve mssenger, dat is handig

Bokito ergo sum | 29-12-18 | 19:05 | 1

Af en toe kijk ik er op maar gewoon uit beleefdheid om interesse te tonen.
En inderdaad om messenger te checken want sommige klanten van me zijn zo professioneel om dat als communicatiemiddel te gebruiken. :-)

keestelpro | 29-12-18 | 19:10

Vaasboek,

Mr_Natural | 29-12-18 | 19:04 | 1

Hij is leuk.

Mammeloe | 29-12-18 | 19:31

Facebook is gewoon het verlengde van de Main Stream Media. Een weldenkend mens volgt geen MSM en gebruikt geen facebook. (zoals bijna iedere reaguurder hier geen facebook gebruikt)

keestelpro | 29-12-18 | 19:03 | 11

keestelpro.
Als je diezelfde vraag aan Kuifje stelt, zou hij verwijzen naar jouw comment.

snapal | 29-12-18 | 20:31

Wel eens met de -pro, cynisme, maar ook veel realisme, weinig BS, goede correcties. Zowel op Twitter als in de MSM is BS soms moeilijker te detecteren.

Hemmenaar7 | 29-12-18 | 20:58

In hoeverre speelt persoonlijke rancune een rol in de verslaggeving op GS?

Rest In Privacy | 29-12-18 | 21:15
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken