Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veilig Verkeer NL: 'Pakketjes bezorgen = moord'

Met de kerstgroeten van het nieuwe schijnzelfstandigenproletariaat.

en als ik dan opneem/ verkeerd verzonden

We moeten het met u hebben over *doet deur open voor Thighmaster 3000 voor de buren op 7E* de verkeersveiligheid, die *neemt doos aan met veertien paar schoenen om er vijftien terug te sturen* is namelijk nogal in *hee daar zijn eindelijk die drieëntwintig delen P.G. Wodehouse* gevaar. Dat zegt Veilig *hallo, ja kom maar door met die spareribs* Verkeer Nederland en als Veilig Verkeer Nederland ergens *nee klopt, we hebben net een biologisch verantwoord diepvriesvleespakket besteld* verstand van heeft, dan is het wel van veilig *ja die discreet verpakte bruine envelop is voor ons* verkeer, en dan met name in Nederland. Wat blijkt? Al die pakkettenbezorgers rijden als gekken en dat is bloedje link. Dus red de verkeersveiligheid, en loop een keer zelf naar het winkelcentrum, vieze vuile verkeersveiligheid vermoordende verafwinkelaar. 

Reaguursels

Inloggen

Er schijnt een massale zwendel te zijn met post-en Kerstpakketten bij PostNL. Lijkt of de misdaad binnen de organisatie is geinfiltreerd die poststukken en postpakketten achterover drukken. Maakt niet uit of je het aangetekend verstuurd, ze schijnen de truc van nepscans toe te passen om mensen te doen geloven dat de pakketten in transit zijn, terwijl ze gewoon achterover worden gedrukt en vervolgens verkocht worden op sites zoals Marktplaats, etc. Dat is mij ook overkomen. Ik heb paar weken geleden een postpakket aangetekend verstuurd. Scan gekregen dat het in transit is. Postpakket nooit aangekomen. PostNL kon ook niet meer traceren waar het pakketje is... Lees en huiver.. Tijd voor Alberto Stegeman om een undercover operatie te doen. www.facebook.com/PostNL/

RambalLO | 25-12-18 | 09:00

Voor verkeersovertredingen hebben we toch compleet geautomatiseerde flitsbrigades?

Hentjehopeloos | 24-12-18 | 20:40

Omdat een uurtje parkeren duurder is dan een pakket thuis laten bezorgen.

LostSandWich | 24-12-18 | 20:07 | 2

Bezorgen is gratis bij een aantal klantvriendelijke bedrijven. Zou me niks verbazen als linksleeghoofden hier een stokje voor willen steken.

Papa Jones | 24-12-18 | 22:37

@Papa Jones. Zo dom ben je toch werkelijk niet?

Eagle_Eye | 25-12-18 | 07:48

Heb je het nieuwe Europesche rijbewijs al?
Heb je gezien dat daar een rijbewijs B1 regel op staat?

Dat rijbewijs is bedoeld voor alle kleine en grote bestelwagens. Al die bezorgersauto's en bouwvakkersbusjes. (en alle auto's op een grijs kenteken.)
Frankrijk heeft dat rijbewijs als eerste ingevoerd om van die scheurende kleine vrachtvervoerders in Parijs af te komen. En Europa heeft het idee omarmd.
Nee, een rijbewijs B is niet automagisch genoeg om die regel B1 zonder examen te krijgen. Nee, je kunt in Nederland nog geen examen B1 afleggen. Ja, de EU-regels stellen een termijn aan de definitieve invoering.

Veilig Verkeer Nederland loopt nu de geesten voor te bereiden op de noodzaak tot examinering voor het scheuren in een bestelbus. (inclusief 5 jarige medische en psychische keuring, net als bij de vrachtwagen.)

BraadWorstLul | 24-12-18 | 19:26

En dat dankzij onze xenofobe lokale winkeliers die hun ouwe meuk denken te kunnen blijven verkopen. Met hun achterlijke kerstverlichting. Bah !!

Papa Jones | 24-12-18 | 16:39

Alstublieft, verander de naam nederland in ZEIKLAND!
Gadverdamme!

vluchtelingallergie | 24-12-18 | 15:33 | 1

Bestuur dat kut land eens op een normale manier, heb je ook geen gezeik.

WayneGretzky*99* | 24-12-18 | 17:21

Veel te hard rijden met name door woonwijken is natuurlijk een no go maar die pakketbezorgers krijgen een grijpstuiver voor hun werk, krijgen veel te veel pakketjes op één dag mee en de chauffeur wil ook graag aanschuiven bij het avondeten. Maar om dat te halen moeten ze snel leveren en dat betekent dat ze snel moeten rijden en daar komt bij dat niet iedereen thuis is en moet hij het pakket vaak later nog een 2e keer aanbieden en dat wordt vaak niet betaald.
Het is een rotjob maar als je met 20jaar al te oud gevonden wordt bij veel werkgevers dan moet je toch iets, het is dat een rijbewijs noodzakelijk is anders zouden ze ook wel 16 jarigen aannemen bij de pakketdienst.

pino2 | 24-12-18 | 15:22 | 1

die rijden in die picknic elektrische overkapte brommerts.. andere vorm van pakketbezorging aan huis, boodschappen.. zelfde constructie en als bijbaantje voor 17 jarige een mooie bijverdienste.. gratis is nl niet altijd gratis.. iemand zal de bezorgkosten moeten dragen.

fikkieblijf! | 24-12-18 | 15:54

Moest er voor de soepsidie weeer eens iets geroeptoetert worden door VVN ?
Totaal gebrek aan onderbouwing of bewijs en de MSM kwakt het gewoon weer op de site en in de dode bomen.

Wijze uit het Oosten | 24-12-18 | 15:14 | 2

Dit....

Je stemt voor kutpartijen die ervoor zorgen dat je €10 kwijt bent aan parkeren als je in de stad iets wilt kopen van €3, of er met je oudere auto zelfs helemaal niet meer in kan. Dan gaan we het lekker op internet kopen.
Nature always finds a way.

Rest In Privacy | 24-12-18 | 18:44

Heb je het nieuwe Europese rijbewijs al? Daarop staat een regel voor rijbewijs B1, die regel is nieuw en bedoeld voor het besturen van bestelbusjes. Dat rijbewijs krijg je alleen na een goedgekeurd examen. Dat examen is over enkele jaren verplicht. (is er in NL nog niet.)
VVN roeptoetert om eenieder voor te bereiden op de noodzaak tot dat examen. De politicus die ermee komt pleegt verkiezings-eutanasie. (net als roepen dat de verkeersdoorstroming in de spits beter is met alles en iedereen 80km rijden. Dat klopt, maar vertel dat aan degene die in de file probeert in te halen.)

BraadWorstLul | 24-12-18 | 19:44

Als al die sneuneuzen en andere jankers over de pakketdiensten nou gewoon naar een fysieke winkel gaan dan hoeven diezelfde sneuneuzen en jankers niet over de diensten te zeiken.Wees gvd blij dat ze het achter je waar de zon niet schijnt brengen.Installeer dan een app en verplaats de bestel tijd.En anders gewoon niet zeiken wat een kudt land wordt dit toch.Wat een rottige zeikerds.

flesje | 24-12-18 | 15:13 | 5

Ruimedenker | 24-12-18 | 15:17
*Aan de andere kant wordt de koper uit de stad gejaagd door die achterlijke parkeertarieven*
Zit wel wat in!

vluchtelingallergie | 24-12-18 | 15:47

Ruimedenker

"Kijken, voelen en passen doe je in de winkel.
En dan snel naar huis om het goedkoper online te bestellen."

????

Dat klinkt wel héél ongeloofwaardig. Ik bestel online omdat ze in de kledingwinkel vaak niet hebben wat ik zoek. En als ze wél iets hebben en ik pas het... dan is het tich volkomen onlogisch om onverrichter zaken terug naar huis te gaan, en te proberen of ze hetzelfde merk (vaak keten-afhankelijk) online ergens goedkoper hebben?

Papa Jones | 24-12-18 | 16:49

Tuurlijk, dader sklachtoffer maken. Weer zon domme linksch extremist.

WayneGretzky*99* | 24-12-18 | 17:23
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Badr Haary | 24-12-18 | 15:04

Wel zeiken over al die busjes in de woonwijk, maar gewoon blijven bestellen...
Laat men maar een verplicht bedrag gaan invoeren voor verzending. Dan krijgen die coureurs... koeriers, tenminste fatsoenlijk betaald en hoeven ze niet binnen 30 seconden bij de volgende klant te zijn.

XverderNix | 24-12-18 | 15:01 | 1

U bent duidelijk geen ondernemer.

Papa Jones | 24-12-18 | 16:34

De oplossing is heel simpel, dingen die in de UK al 70 jaar gebruikt worden: Milk Floats. Elektrische karretjes die niet harder dan 20 km/u kunnen.
Wat?, Stormy die elektrische wagens promoot?! Watskebeurt?!
Ja, voor dit specifieke doel, pakketjes bezorgen in de stad zijn die wagentjes ideaal. Ze zijn ook nog eens goedkoper in gebruik en onderhoud, ik vind het wonderlijk dat geen enkele pakketbezorgdienst dit soort dingen gebruikt.
Met dieselvrachtwagens door woonwijken scheuren om pakketjes te bezorgen is toch een beetje als de Titanic inzetten als pontje naar Texel. Of een Airbus A380 voor luchtreclame met zo’n banner. Kan wel, hoeft nie. Beetje overdreven.

Stormageddon | 24-12-18 | 14:57 | 4

LOL! Maar... het zou voor die knul die Stints bouwt de redding voor z’n bedrijf kunnen zijn. Dat soort wagentjes bouwen die wel gewoon veilig zijn en voldoen aan de wet.
De techniek is namelijk niet wezenlijk anders. En de volgende stap is dan om ze geschikt te maken voor kleutervervoer van en naar de BSO.

Stormageddon | 24-12-18 | 15:12

Koude pizza, bah !

Baron Clappique | 24-12-18 | 15:16

@Baron Clappique | 24-12-18 | 15:16
Komt jouw pizza met een vrachtwagen? Hier met een brommertje. Soms met een gewone auto. En dan nog: de gemiddelde snelheid in de stad met een bestelbus/vrachtwagen is amper 15 km/u. Dat haalt zo’n ding dus ook makkelijk.

Stormageddon | 24-12-18 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Het is allemaal naadje.
De Verkoper krijgt zijn Geld ,de Vervoerder,de Pakketbezorger,en jouw pakket,waar je voor moet tekenen,wordt gewoon bij de buren afgeleverd.
Meerdere malen gevraagd op enkel op MIJN adres af te leveren,de Pakketbezorger heeft er schijt.
Zowiezo,had ieder dorp of stad allang al een Pick up moeten hebben,en vandaar op Stroom voertuigen uitventen.
Maar nee ,we laten de Bus 2 tot 3x langsrijden ,met alle vervuiling van dien.
Dan heeft DPD of DHL er ook een handje van om het pakket gewoon na 1x terug te sturen, zonder notificatie, maar bij de Bestelling moet je wel je Mobiel nummer opgeven....
En het mooiste is nog dat Kliko verhaal van Post NL, waar je als klant totaal geen rechten hebt volgens de Rechter..

Torquemada | 24-12-18 | 14:48

Aan de ene kant wel handig dat ze iets brengen, maar investeer even in kundige chauffeurs. Die klootviolen rijden bij ons in de straat de overhangende gevels sneller kapot dan wij ze kunnen laten repareren.

devil13 | 24-12-18 | 14:43 | 1

Kundige chauffeurs kosten te veel geld en zijn te oud. Alleen de korte termijn winst is belangrijk. Ook: probeer eens wat metalen kettingen aan je overhangende gevel hangen, dan doe ze het daarna niet meer...

Vuurwezel | 24-12-18 | 18:40

Ik zei het altijd al.
Er moet een verbod komen op stukloon/prestatieloon voor zaken waarbij verkeersdeelname nodig is.
Dat is de enige manier om te zorgen dat het niet kan lonen om voor je werk lomp te rijden.

mark1487 | 24-12-18 | 14:36

Als demense het zelf gaan ophalen krijg je veel oto's met 1 pakketje.
Nu heb je 1 oto met veel pakketjes.

Wat is er nu weer niet goed.... zucht.

Kanarie_Geil | 24-12-18 | 14:36 | 1

Mee eens, en nu heb je tenminste één ervaren chauffeur. Straks gaan al die hoedjes zelf hun pakjes halen...

Papa Jones | 24-12-18 | 16:36

ben benieuwd hoe hoog straks de bezorgkosten gaan worden van die pakketjes.. BTW omhoog en de accijns... en dan maar niet alvast bedenken wat het gaat kosten als straks de fantastische klimaatplannen van Nijpels en Samson incl Wiebes er bij komen.
Ik zie weer toekomst in fysieke winkels...

fikkieblijf! | 24-12-18 | 14:26

Standaard optie zou moeten zijn het zelf ophalen bij een postkantoor.
Zo niet, gewoon een flinke extra bijdrage vragen indien bezorging aan huis en bij niet thuis gewoon een boete en produkt terugsturen.

LinkeLotje | 24-12-18 | 14:15 | 1

Het schijnt dus niet mogelijk te zijn om bij bezorgadres een ophaalpunt op te geven. Als de webwinkel die optie dus niet biedt, gaat die vlieger dus al niet op.

GOEM | 24-12-18 | 15:05

Alle pakketdiensten komen bij mij regelmatig langs (020). De bezorgers zijn stuk voor stuk klantvriendelijk maarrruhh die rijstijl van de meesten lijkt toch wel heel erg op een persoonlijke Jihad. Medewerkers krijgen wel een communicatiecursus maar blijkbaar geen extra rijstijlcursus.

McMarx | 24-12-18 | 14:10

Ja alle postkantoren moesten zo nodig dicht.
Net als alle bankfilialen, de strippenkaart en straks ook contant geld.

Ik bestel helemaal nooit wat. Je gaat toch niet iemand met een auto aan je deur laten komen terwijl je van te voren al weet dat je er niet bent en er nog extra voor betalen ook?

LinkeLotje | 24-12-18 | 14:09

Als het niet aan huis wordt afgeleverd gaat dat de webshops enorm in omzet schelen, mijn absoluut op niets gebaseerde gok zal toch zeker wel 20% zijn.
Zou als webtoko bij vrouwenkleren wel retourkosten berekenen, want we weten allemaal hoe het gaat:
"Ja, ik heb maatje 36 maar uw maat 36 past niet, bhoehoe."
En we weten allemaal dat dat maatje 36 slaat op 3 kinderen en 2 huwelijken geleden. Het mens zat ook al zo te tieren dat haar bruiloftsjurk gekrompen was toen ze hem de 2e/3e keer aan moest.

Graaisnaaiert | 24-12-18 | 14:08 | 1

LOL!

EefjeWentelteefje | 24-12-18 | 14:11

Investeren in pick-up points, in de wijken.
Kluisjes, supermarkt of zelfs bij een buurtbewoner thuis( tegen betaling).
Bovendien moeten de mensen zich realiseren dat die pakketjongens betaald krijgen per afgeleverd pakket, vandaag die haast.
Scheuren door de wijk is nooit goed, maar ik begrijp de haast.
Buurtbewoners die haast hebben scheuren dikwijls óók door de buurt, om op tijd naar hun werk te gaan.

Ruimedenker | 24-12-18 | 14:07 | 1

Hear hear.

LoesjeP | 24-12-18 | 14:23

Niemand luistert toch naar Alfons Knuppel? Nomen est omen.

NACademicus | 24-12-18 | 14:05

Pakjesrondbrengers zijn super, maar ze zouden zich wat relaxter moeten (mogen) gedragen op de weg.

Franque | 24-12-18 | 14:05

Dat ze als gekjen rijden is niet zo erg. Maar als je die aardewerk puzzel thuis krijgt dat wel. Het is net een loterij. Komt het wel heel aan of niet.

tweetybird | 24-12-18 | 14:03

Ja en? Pakjes moeten gewoon op tijd afgeleverd worden. Dat daar dan een suffe bejaarde of quinoakut met volgeladen bakfiets er voor aan moet,... nevenschade.

miko | 24-12-18 | 14:02

hele volksstammen janken "waar blijft m'n pakje" , hele volksstammen gaan helemaal over de rooie als de bezorger de route niet afkrijgt.
Met een stijf pikkie, of een nat kutje klachten indienen als het niet helemaal gaat zoals ze willen met bezorgtijden..
En dan janken dat die gasten hard rijden om het werk gedaan te krijgen.

Voor die paar centen die ze er voor vangen.

rammelbakje1 | 24-12-18 | 14:01

Als alle mensen zelf naar de winkel rijden dan heb je volgens mij veel meer verkeer door de straten.

priks | 24-12-18 | 14:01

De zzp'ers in die busjes pakken 4000 bruto per maand als sub-subcontractor.
Helaas vergeten ze wel dat er van alles betaald moet worden zoals de lease van de bus, de btw afdracht, verzekering van de bus, de Motorrijtuigenbelasting, het onderhoud van de bus, enz enz.
Heel veel van deze "zelfstandigen" zijn geen ondernemer, en maken er een grote puinhoop van.
En ze rijden vaak onverantwoord, en daardoor veel schade.
Heb het allemaal van dichtbij gezien, helaas.

Nuchternederland | 24-12-18 | 13:59

Niet zeuren. Hoe meer busjes, hoe beter voor het milieu.

kwark001 | 24-12-18 | 13:57

gewoon een beetje voorrang verlenen aan zo'n PICNIC kar of een witte bus. deze mensen werken hard voor hun centen om die troep bij ons op tijd aan de deur te krijgen. wat willen we nou, nieuwe schoenen, wasmachines of sexspeeltjes een dag later of 5 minuten eerder.

bert.s | 24-12-18 | 13:55 | 1

Ik heb de afspraak in mijn laan gemaakt dat ik als het seksspeeltje fungeer. Tot op heden geen klachten en de damesch komen inderdaad 5 minuten eerder.

Kaas de Vies | 24-12-18 | 14:01

Is het een probleem?
Dan moet je aan de politiek vragen om het op te lossen.
Kan je lachen.

Koos Knak | 24-12-18 | 13:51

Indien alle webwinkels standaard de optie geven om bij afhaalpunt af te halen doe ik dat graag. Ik ben overdag meestal niet thuis.
Het gaat mijn buren niets aan waar ik wat koop.

Earl_of_Doncaster | 24-12-18 | 13:49 | 3

Stickertje op uw brievenbus plakken met "pakketjes niet afleveren bij buren", bezorger neemt het pakketje weer mee, u geeft aan via de App dat u het pakje wil ophalen bij een afhaalpunt.

Patje2011 | 24-12-18 | 13:52

Handig voor inbrekers, een stikker op je deur. Ik ben niet thuis! Goed idee!

LinkeLotje | 24-12-18 | 14:21

Dat stickertje laat je natuurlijk altijd op je brievenbus zitten slimpie.

Patje2011 | 24-12-18 | 14:42

Een pakketbezorger heeft gemiddeld 100 pakketjes in zijn bus. Stel dat zijn 50 klanten. Met wat extra kilometers scheelt het per bus zo'n 30 ritjes naar een winkel. 400miljoen/2pakjesperklant*60%*10km=1,2miljard kilometers per jaar bespaard. Zoiets.

Promedio | 24-12-18 | 13:47 | 1

Om kostendekkend te werken hebben de meeste bezorgers gemiddeld 200 a 250 pakjes te bezorgen,de concurrentie is derhalve moordend en een niet uitgereikt pakket wordt niet betaald.

luctor.et.emergo | 24-12-18 | 14:03

Ja hallo, voor dat kleine beetje geld wat je per pakket krijgt als koerier is het niet vreemd dat ze als een razende rijden.

MoonBeebe | 24-12-18 | 13:42

Ze zouden zoiets moeten verzinnen als -hmm hoe zal zoiets moeten gaan heten- een postkantoor, in elke stad eentje, en dan buiten aan de rand bij de snelweg (iig waar je je auto even snel kwijt kan zonder 10 euro per uur gemeentebelasting).

Hier kan de ontvanger 24/7 zijn pakketje kan afhalen. Liefst nog met een drive thru en een afhaalcode.

Nee wordt vast niets...

Tini | 24-12-18 | 13:42

Tja, we kunnen natuurlijk ook massaal de auto pakken, in 't centrum parkeren en zelf gaan shoppen voor dat ene artikel, heb je nog meer verkeer&files.

Abject | 24-12-18 | 13:40

Niks aan de hand, gewoon toevoegen aan het rijtje:
taxi's, rijschoolauto's met maar 1 persoon voorin, stadsbussen
Allemaal extra oppassen, rijden als gekken.

Hemmenaar7 | 24-12-18 | 13:39

Haal maar eerst eens het speelgoed van de weg af zoals een step, quad of skateboard.

Patje2011 | 24-12-18 | 13:38

Ha, post.nl. Bij mij in de straat loopt een postbezorgster die steevast verkeerde post in mijn en andere brievenbus stopt. Heb een klacht ingediend. Twee dagen later post van buren drie huizen verderop in de bus: waardeloos.

Taartmoment | 24-12-18 | 13:37 | 1

Ja, dat krijg je als je over mij klaagt!
Volgende keer stop ik plakken kaas onder je deurmat!

Kaas de Vies | 24-12-18 | 13:55

D66 heeft jarenlang gepleit voor ruime openstelling van winkels (zelfs op zondag). Nu is dat geregeld en gaan mensen massaal goederen bestellen op internet. Bij mij in de flat wordt regelmatig aangebeld met het verzoek een pakje in ontvangst te nemen. Irritant. Als je zo nodig iets moet bestellen, zorg dan dat je ook thuis bent op het moment dat het bezorgd wordt. En over de verkeersveiligheid: dat zou best eens kunnen kloppen, maar het zijn wel hardwerkende mensen (ZZP-ers) en het is goed voor de werkgelegendheid. De schade voor het milieu is door dit verwende koopgedrag natuurlijk wel slecht, maar dat mag je niet meer zeggen natuurlijk ......

Mannes | 24-12-18 | 13:36 | 4

barryvantiggele
Postnl App instaleren en je kan volgens mij aangeven dat je het pakket op een afhaalpunt wilt ophalen.

Patje2011 | 24-12-18 | 13:45

Patje2011: Pas na de eerste afleverronde.

Mbovenka | 24-12-18 | 13:53

Mbovenka
Ah ok. Dankjewel. Dan maar de eerste bezorgpoging missen :-)

Patje2011 | 24-12-18 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Bezorgen aan huis moet sowieso verboden worden. Pakketjes afhalen bij de buurtsuper, veel handiger!

Brou Is Back | 24-12-18 | 13:34 | 1

Is het ook, maar bij PostNL bv. moeten webshops daar flink voor betalen. Je zou toch denken dat in één keer 60 pakketjes afgooien bij zo'n ophaalpunt goedkoper is dan al die adressen afzonderlijk afrijden, maar goed.

Broodroof | 24-12-18 | 13:56

Alle pakketbezorgers zijn swa's en finnen en die kunnen in hun eigen auto ook niet normaal rijden dus zo gek is dit niet. Dat ze door PostNL uitgeknepen worden boeit ze niet wat er raken soms gewoon pakketjes 'kwijt', vooral van bekende telefoonmerken en zo vullen zij hun salaris aan.

Balletje Mayo | 24-12-18 | 13:32 | 2

Ik zeg heel eerlijk. Hier in de straat twee Marokkaanse bezorgers. Die zingend en fluitend aankomen, rustig rijden en heel vriendelijk zijn. Zelfs naar mij, ze moeten aan mijn naam zien dat ik niet tot hun favoriete volk behoor.
Dat is eens een keertje een prettige ervaring, te midden van vele vele negatieve.

letopuwzaak | 24-12-18 | 13:39

De lokale bestel-Mo's hier in de wijk zijn over het algemeen vriendelijk en beschaafd, Ok ze hebben wel vaak haast maar dat kan ik me voorstellen.
Die van de DHL kan ik bellen om te vragen waar ie is en laatst raapte er een van de TNT een gevallen oud vrouwtje van de straat om vervolgens een ongeduldige toeter-Mo kapot te schelden omdat het zo'n onbeschofte aso was en dat ie zelf niet even kon uitstappen om mevrouw te helpen. (In het Nederlands overigens).
Hoeft dus niet altijd maar kommer en kwel te zijn.

normanius | 24-12-18 | 13:51

Wie zijn toch die grote gezinnen die massaal kleren bestellen en terugsturen?

Deflatiemonster | 24-12-18 | 13:30 | 1

Ja hoi, hiero. Als je 4 personen groot noemt. Alleen ik stuur nooit wat terug, want koop bijna niks online. Vrouwlief en de kinderen daarentegen...

de visser | 24-12-18 | 13:50

Dit moet aan de islam liggen, kan bijna niet anders. Toch? (ik doe mijn best om hier geaccepteerd te worden, heus!)

Ggroengras | 24-12-18 | 13:29 | 1

Je valt door de mand aangezien de rest van je braaksels extreem linksch gekots is.

WayneGretzky*99* | 24-12-18 | 17:31

Dat klopt wel ongeveer. Alarmlichtjes erbij aan en de verkeersregels gelden niet meer. Dat doen ze dan weer wel trouwens...

Zoiets | 24-12-18 | 13:29

Een oplossing is 's avonds pakketjes bezorgen via bootjes over de grachte... Oh, wacht.

Mammeloe | 24-12-18 | 13:29

Natte vinger:

"Pakketbezorgers rijden regelmatig te hard en onoplettend binnen 30-kilometerzones, stelt de verkeersveiligheidsorganisatie op zijn site. VVN baseert zijn conclusie op klachten van bewoners."

Nog nattere vinger:

"VVN-directeur Alphons Knuppel: "In drukke straten komen wel 40 bestelbusjes per dag. Als de trend doorzet, is dat over een jaar misschien wel verdubbeld. Als we hier niets aan doen zullen snelheidsovertredingen, foutparkeren en andere misstanden alleen maar toenemen." Knuppel vreest ook dat er doden zullen vallen."

Waarheid:

Jaarlijks worden er meer dan 400 miljoen pakketten verstuurd en bezorgd in Nederland.

Maar cijfers van ongelukken en overtredingen waarbij pakketbezorgers zijn betrokken, worden niet specifiek bijgehouden. Wel heeft de VVN dit jaar naar eigen zeggen "tien tot twintig meldingen" gehad van bewoners.

Patje2011 | 24-12-18 | 13:25

Ik snap het probleem heb ook het liefst alles op een afhaalpunt bezorgd. Veel te veel gedoe met steeds thuis zijn of burenbezorging. Zou een wet moeten worden dat alle webshops verplicht de optie moeten hebben om op een centraal afhaalpunt te kunnen bezorgen.

flame_me | 24-12-18 | 13:23 | 5

@ Sessine | 24-12-18 | 13:38 |
Dat postbedrijven (particuliere pakketten) niet zouden afleveren bij een receptie of laadzone is aperte onzin. Pakketdiensten maakt het geen ruk uit wat ze waar en voor wie afleveren. Zolang de juiste (bedrijfs)naam er maar op staat leveren ze het gewoon af.

Sure er zullen werkgevers zijn die er niet op zitten te wachten dat werknemers privé spul laten afleveren op de werklocatie (financiële instellingen) maar het is vaker toch echt de webwinkel die de optie van een secundair aflever adres niet biedt. Niet de onwil van de bezorgdienst of een weigerende werkgever.

normanius | 24-12-18 | 14:26

Sorry normanius, waarom is dat onzin? Dat is echt onze ervaring. Werk op een redelijk beveiligde site, twee hekken moeten ze door etc... Dus we hebben regelmatig dat je pakketje niet bezorgd zal worden, dat zonder ook maar aan te bellen ze melden dat je niet thuis was... Niet zeggen dat het onzin is, gewoon ervaring van mij en mijn collega's.

Sessine | 24-12-18 | 15:53

@normanius
Probeer ik niet teveel te doen. Maar doe het wel eens. Toen er laatst iets groters werd bezorgd kreeg ik de vraag van de receptioniste of ze 'het' alvast moest opblazen...

flame_me | 24-12-18 | 18:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh, weer een nieuwe bedrijfstak die kapot gemaakt moet worden en over onderbuik gesproken...
Ten slotte: ik zie Mo, Mustafa, Ali en Romeo liever als pakketbezorgers aan het werk dan hangend en rovend door het leven gaan.

Amsterdamsko | 24-12-18 | 13:21 | 1

Dit dus. Deze jongens werken en betalen belasting. Prima.

EefjeWentelteefje | 24-12-18 | 13:56

Hier vlak bij der depot ligt om de haverklap een DPD busje op z'n kant. Of, als een ander minder geluk heeft, wordt er een auto door een DPD busje geramd. Dingen zitten vol met deuken en ze rijden als gekken.

lirft | 24-12-18 | 13:19

Tja. Het moet allemaal snel snel snel (vandaag besteld, gisteren in huis!) en de chauffeurs hebben vaak nog maar net hun rijbewijs. En dan in een veel te grote bus. Ja, dat is vragen om ongelukken.
En een pasklare oplossing heb ik niet. Het enige wat ik kan adviseren is: ga eens wat vaker naar een gewone winkel. Bijkomende voordelen: je kunt het product ook effe van dichtbij bekijken voor je het aanschaft, en je kunt gewoon met contant (zwart) geld betalen.

VanBukkem | 24-12-18 | 13:18

Erger mij altijd kapot aan het rijgedrag van die busjes. Rijden op tijd is nooit een goed idee.

terrorwally | 24-12-18 | 13:18

Ook dit probleem is weer terug te voeren op dezelfde doelgroep, en maar blijven knuffelen

Rest In Privacy | 24-12-18 | 13:18

Oh ja, en koop dan! Bij Dealert

Haatgenerator | 24-12-18 | 13:14

P.G. Wodehouse. Wat een fijne schrijver. Humor van de bovenste plank.

antagonist | 24-12-18 | 13:14 | 3

Dat die nog bekend is bij GeenStijl !

lingo star | 24-12-18 | 13:17

Leestip voor iedereen.

lirft | 24-12-18 | 13:17

TV serie met Fry en Laurie was ook wel geinig begin jaren negentig.

knutsel_ | 24-12-18 | 13:47

Van mij hadden ze wel een beetje door mogen rijden. Heb een hoop niet ontvangen dat voor de Kerst binnen moest zijn.

Osdorpertje | 24-12-18 | 13:13

Ik lach me hélemaal gek, om die droeftoeters met hun busjes.
... Om 05.00 AM worden ze op 't afhaalpunt verwacht,
met een béétje mazzel zijn ze om 20.00 PM klaar met hun route.

En elke maand liefst 1600 Euro bijschrijven ;) ;) ;)

Remi 1 | 24-12-18 | 13:13 | 1

20.00 PM nog wel.

Als ik jouw karakter en intelligentie zo inschat lach ik me gek om de werkgever die maandelijks meer dan 1600,- overmaakt op jouw bankrekening.

Bvdb | 24-12-18 | 13:44

Wacht maar. Straks komt de energietransitie goed op gang en worden we allemaal kapotbelast. Dan heeft niemand meer geld om spullen per internet te bestellen. Probleem opgelost.

Tietmier | 24-12-18 | 13:12 | 1

Een elektrisch busje is ook een busje hoor... Lekker vaasjes bezorgen bij demense.

Ommezwaai | 24-12-18 | 13:17

"VVN moet nog even voor het eind van het jaar haar subsidie van 2019 veilig stellen met wat geblaat" was een beter kop geweest.

2voor12 | 24-12-18 | 13:11 | 1

Precies. Ze hebben geen cijfers roepen wel iets uit de losse pols en stellen dat de bezorgers straten onveilig maken door bijvoorbeeld fout te parkeren.

Patje2011 | 24-12-18 | 13:15

Een hoger loon zou moeten leiden tot veiliger gedrag. Dat denk ik niet. Ali, Mo en Mustafa raggen hoe dan ook met de bussen.

Frau Merkel | 24-12-18 | 13:11

Een betere kop: Pakketbestellers die alleen letten op de laagste prijs maken wijk onveiliger

Sitting_targets | 24-12-18 | 13:10

Waar luisteren die fietsende freaks via hun koptelefoons naar?

van Oeffelen | 24-12-18 | 13:09

Zijn voor het gros Turken en Marokkanen die voor afknijpprijzen nog wel willen werken,maar schijt hebben aan de verkeersregels,zoals half NL trouwens.

Jimmy Mc Clure | 24-12-18 | 13:09 | 2

Absoluut een feit.. Testosteron bommetjes met een busje onder hun reedt, is een garantie voor ellende.. Ga jij niet snel genoeg aan de kant, dan kun je "KK mongool" naar je hoofd geslingerd krijgen. Maar ach, ze zijn van de straat en dat kun je lang niet altijd van dit soort figuren zeggen.

Ommezwaai | 24-12-18 | 13:12

ommezwaai, ze zijn juist op de straat en dat is het probleem.

Mubbenschonster | 24-12-18 | 13:19

Waar blijven die drones PostNL?

nerugaer | 24-12-18 | 13:09 | 1

Precies. CO2 neutraal en houdt de jeugd van de straat, want die mogen deze vanaf hun zolderkamertje tegen een kleine vergoeding besturen.

Baron Clappique | 24-12-18 | 15:20

Pakjesbezorger Zwarte Piet komt maar een keer per jaar langs. Dus wat is het probleem?

Mubbenschonster | 24-12-18 | 13:09

Mea culpa, ook ik bestel graag. Maar de pakjesbezorgers hebben het niet makkelijk, hun positie mag echt wel verbeterd worden, ook als dat meer bezorgkosten oplevert.

lingo star | 24-12-18 | 13:08

Hier komt een nieuwbouwproject met een eigen ophaalpunt. Hoppa, alle pakjes in een apart hok. Wel zo handig. Wel koopappartementen, vanzelfsprekend.
*deurbel gaat*

Mammeloe | 24-12-18 | 13:08 | 2

Uw warme pizza ligt helaas onder de nieuwe wasmachine van de buren. Zoiets?

Frau Merkel | 24-12-18 | 13:12

Neen Frau, pakjens. Geen voedsel. Maar hij is leuk.

Mammeloe | 24-12-18 | 13:26

"Directeur Alphons Knuppel zegt dat in drukke straten soms wel veertig tot vijftig bestelbusjes per dag rijden." klinkt alweer als fake news... in een tijdspanne van 12 uur, betekent dat dus ieder kwartier 1. In een straat.
Of bedoelt meneer gewoon op doorgaande wegen?

John McClane | 24-12-18 | 13:08

Veilig Verkeer Nederland: "Mensen zouden hun pakketjes ook bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen"... Bwahahahaha... nee.

Ad Hominem Tu Quoque | 24-12-18 | 13:07 | 2

Dan gaat iedereen met de auto naar dat afhaalpunt. Maar dat zijn dan geen busjes dus geen gevaar.
Ofzo.

2voor12 | 24-12-18 | 13:10

Ik zou prima te voet naar mijn PostNL afhaalpunt kunnen, letterlijk vijf minuten lopen... maar de hele reden dat ik online bestel is gemak, ik vind het al kudt dat die pakketbezorger altijd overdag komt (terwijl ik geld aan het verdienen ben om te verbrassen aan meer online aangekochte meuk) zodat ik naar de buren moet sjokken...

Ad Hominem Tu Quoque | 24-12-18 | 13:19

Zaken roepen zonder ze te onderbouwen met cijfers.

Patje2011 | 24-12-18 | 13:06 | 1

Inderdaad, een geheel feitenvrij roeptoeter artikel.
En elk pakje bezorgd is ook een consumenten tripje minder naar de winkel.
En pakjes bezorgen wordt efficient gepooled.

hotmint | 24-12-18 | 17:23

Verafwinkelaar.... hij is leuk..

normanius | 24-12-18 | 13:06 | 1

Net zo’n mooi woord als Fernbedienung. Of Fernglas. Of alleen vanuit Nederland gezien: Fernfahrad.

Nivelleermarionet | 24-12-18 | 14:03

DeDPD XXL bussen zijn daar het rijdende bewijs van.

Koenz0r | 24-12-18 | 13:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken