Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Crowdfund s.v.p. voor Pieter van den Hoogenband

niet de zwembroek van pieter, red.

Helemaal klaar is Pieter van den Hoogenband met die berichten dat hij zo veel zou verdienen. Hij verdient helemaal niet veel hij verdient maar 93.500 euro per jaar!

Nou geen idee hoe Pieter van den Hoogenband zijn rol als Chef de Mission moet vervullen want als je pens de hele tijd aan het rommelen is kun je natuurlijk niet functioneren. Dus als iemand effe een crowdfund wil opstarten voor Pieter van den Hoogenband. Gun Pietertje twee potjes pindakaas per dag, want die arme jongen sterft op deze manier de hongerdood. Pieter staat bij de kassa en dan is het altijd maar weer de vraag of er genoeg geld op zijn rekening staat. "Ja doe die kipfilet maar weg", mompelt Pietertje dan beschaamd, en dan zit hij 's avonds weer aan de droge rijst. Die griezels van NOC*NSF die Ons Pieter bijna hebben laten besterven kunnen de ziekte krijgen. Zomaar mensen laten doodgaan van honger en ellende, kom nou. En Pietertje doe jij maar efkes wisselen jongen.

Reaguursels

Inloggen

Zuur volk.. dit is een sportman in alles.. en wat is nu 94 k ?

hatchet | 22-11-18 | 19:32

Die zwemt nu dus niet in het geld.

Hentjehopeloos | 22-11-18 | 19:21

Misschien moet hij anders dan maar DJ worden? Geen idee wat hij kreeg als actief sporter en of hij daaruit toen al kon afdragen voor zijn pensioen?

Jan, Leiden | 22-11-18 | 18:22

Krijgt hij een onkostenvergoeding of moet hij daarvan alles zelf betalen, inclusief reis- en hotelkosten? Wel een pauper dat hij voor 93k zijn bed uit komt.

Frau Merkel | 22-11-18 | 18:15

Natuurlijk is dit een goed salaris, maar Vd Hoogenband is toch niet 'zomaar iemand', maar iemand die zijn sporen al ruimschoots heeft verdiend.
Vergeleken bij wat veel over het paard getilde voetballertjes krijgen zou je dit salaris zelfs 'bescheiden' kunnen vinden.

EefjeWentelteefje | 22-11-18 | 17:43

yes .. en zo is t

hatchet | 22-11-18 | 19:33

Goh een ex-topsporter die zijn kennis deelt met een nieuwe lichting en ze probeert beter te laten presteren en zo NL nog wat beter op de sportkaart kan zetten. Dat zou ie eigenlijk als vrijwilliger moeten doen. Er is zoveel eer te behalen.

deministerpresident | 22-11-18 | 16:24

Inderdaad. Waarom zou je überhaupt nog geld vragen voor werk.

Zuidwest6 | 22-11-18 | 16:59

93k ... Maar je moet wel even bedenken dat je a) al bezig bent met trainen, wedstrijden, toernooien, etc lang, lang. lang voordat je betaald krijgt. Je top-periode relatief in vergelijking met een carriere zeer kort duurt, en je daarna papierloos, diplomaloos, werkervaring-loos op de arbeidsmarkt komt als uitgerangeerde sporter. Dus je moet je oudedagvoorziening wel binnen 10 jaar bij elkaar sparen.

of daarna lekker aan de lopende band gaan staan in de fabriek tot je 70e.

peterdh | 22-11-18 | 15:40

Je snapt het niet helemaal hè?
A. Hij intvangt dit salaris als Chef de Mission
B. Hij ontvangt dus dus als papierloze, diplomaloze, werkervaring-loze op de arbeidsmarkt komende uitgerangeerde sporter.
C. Na zijn sportcarrière is dit dus ectra oudedagsvoorziening
D. Hij gaat naar de Olympische Spelen, niet naar de lopende band.

Dus praat aub geen poep.

Verders gun ik het Pietertje wel hoor

Johan C. | 22-11-18 | 16:03

Natuurlijk is 93 k veel geld.
Maar 93 k voor een topsporter inhuren is niet extreem veel. Kijk eens naar de gemiddelde profvoetballer of DJ. Daar vloeien de miljoenen binnen. Het enige wat zei doen is ook enkel het volk vermaken en sporten.

Het leven is zwaar | 22-11-18 | 15:13

Belachelijk salaris. Zet deze vacature uit met een bruto salaris van 60.000 en ze liggen in de rij voor de deur. Totaal niet marktconform. En maar ruig doen met geld van andere mensen.

hustler01 | 22-11-18 | 13:41

Op het moment dat je betaald wordt voor verleende diensten is het geld niet meer van andere mensen. Of vind je ook dat de bakker ruig doet met geld van andere mensen als die bij hem een brood kopen?

Lafayette | 22-11-18 | 14:34

@Lafayette dat zei Nicolás Maduro ook toen de mensen hem betaalden voor zn "verleende diensten"
Praat geen poep

meso1 | 22-11-18 | 23:52

93k is inderdaad geen groot bedrag.

Zyprexa20mg | 22-11-18 | 12:59

Inderdaad een beetje Nederlandse topambtenaar op de Antillen doet toch minsten 150K per jaar exclusief goodies. Overigens is VDH behoorlijk financieel onafhankelijk, dus daarom kan hij een fooi zoals dit salaris accepteren. Het salaris staat voor hem niet zo zeer voor wat hij nodig heeft, maar voor wat het betekent. Voor veel mensen in de sporttop ligt dat trouwens anders en daarmee krijg je al snel bobogedrag, graaien en cadeautjes, en vriendjespolitiek.

Lafayette | 22-11-18 | 13:20

Een Nederlander zegt wel dattie begaan is met de arme mensen op de wereld en alle narigheid met het milieu enzo, maar dat is allemaal niet waar dat is allemaal gelogen, want de echte Nederlander heeft maar 1 alles overheersende angst en dat is ; "Dat een ander TEVEEL verdient".
-Gerard Reve-

streknek | 22-11-18 | 12:57

Vergeet het psychisch inkomen niet en iedere avond een verse maagd ( nou ja mischien jong gebruikt) maar na de dagelijkse dosis champagne merk je dat niet. ik vind trouwens 93k voor een deeltijdbaan in de parasitaire paralelmaatschappij best veel .

vranac | 22-11-18 | 12:30

Zo vader zo zoon. VDH senior voelt zich ook onmisbaar omdat de medaillescore steeds weer uitmuntend is. Dat het waarschijnlijk met dezelfde methodes als in Rusland gaat is dan ook om het even. Senior heeft alleen wat moeite moeten doen om zijn verleden als ploegarts (dopingdokter) van Panasonic van het internet te wissen. Dat hij geen moeite heeft met glashard liegen over dopingzaken bewees deze nieuwsuur reportage. Helaas doet de video het inmiddels niet meer want ik vond zijn blik toen hij betrapt werd wel vermakelijk. nos.nl/nieuwsuur/artikel/2099190-dopi...

sneakysnake | 22-11-18 | 12:29

Het socialisme is weer helemaal terug in NL, eerst GL in Groningen en nu GS weer met zijn maaiveld-doctrine.

skoftig | 22-11-18 | 12:20

Ah... uw makkelijke, gratuite en generaliserende drogreden past wel goed in de comments van het "ongefundeerde" GeenStijl.
U heeft gemakshalve even uw ogen gesloten voor het feit dat NOC*NSF miljoenen euri's subsidie krijgt van het ministerie van VWS, oftewel dat het salaris van Pietertje deels wordt betaald met afgeperst/geconfisceerd belastinggeld van hardwerkende burgers?
Met vriendelijke minarchistische groet,

Bastiat | 22-11-18 | 12:48

Hollands kutvolk, jullie houden gewoon niet van mensen die beter zijn dan de rest, vermoedelijk om te verbergen dat jullie zelf voor 95% uit kneusjes bestaan. Elders in de wereld worden sporthelden vereerd, en wel betaald. Hier moeten ze maar “een baantje zoeken”. Kleine menschen.

captainobvious | 22-11-18 | 12:13

De participatie wet geldt voor iedereen.

tweetybird | 22-11-18 | 13:13

Donder toch op Hollandse kutdemagoog, met je achterlijke drogredenen. Niemand heeft hier een probleem met wanneer topsporters of "sporthelden" door de vrije markt worden "vereerd en betaald". Het gaat er in deze om dat er miljoenen euri's afgeperste/geconfisceerde belastingeuro's aan het NOC*NSF worden gegeven en zodoende het betreffende salaris wordt gefinancierd met afgeperst/geconfisceerd belastinggeld. Dat is pertinent immoreel, mijns inziens.

Bastiat | 22-11-18 | 14:47

Even los van die zwemnicht...... Als je eens kijkt hoe ongelofelijk veel een werknemer in NL moet afdragen aan sociale premies. En daarna komt mijnheer de fiscus nog om de hoek kijken..... Met een middeninkomen bij een commerciële werkgever in NL ben je gewoon fucked.

kotelet | 22-11-18 | 12:08

@small_time_dude
Helaas gaat die vlieger niet op voor mij; scheepvaart/offshore. Wel als ik bijvoorbeeld in Noorse wateren werk, dan betaal ik alleen daar belasting die verbazingwekkend lager is dan hier.

Peillood | 22-11-18 | 15:02

Time=town... Autocorrect blabla

Peillood | 22-11-18 | 15:03

Veel plezier met de Nederlandse Belastingdienst. De regels zijn vaag en je kunt per vraag tot zes verschillende antwoorden krijgen die je geen van alle op papier krijgt. Alleen de Belastingdienst is een reden niet naar Nederland terug te keren.

Frau Merkel | 22-11-18 | 18:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Kijk, dat krijg je als je interpunctfunctionaliteitsdenken in de maatschappij negeert.
Gisteren bij de EO geleerd.

Mammeloe | 22-11-18 | 12:07
-weggejorist-
Melson_Nandela | 22-11-18 | 12:06

Een ton per jaar hou je helft van over. Dus iets meer als 4000 netto per maand.
Ga er maar vanuit dat onze Pieter 60 uur per week doet.
En enorm veel van huis is, onderweg zijn kost altijd veel meer geld als thuis zitten.
Dan is het ineens niet zo heel veel meer, voor iemand met zijn kennis en achtergrond..

Hiesjes | 22-11-18 | 12:05

Ik denk maximaal € 3600 netto. Ik gun het hem en iedereen die zich de typhus werkt qua uren in werk en privé

pibasso | 22-11-18 | 12:45

Geloof maar dat Pieter netjes mag declareren. Wat mij betreft prima maar dat haalt je argument wel wat onderuit.

Verder is het geloof ik buiten het event geen fulltime baan.

Sjors W. | 22-11-18 | 13:40

GP verandert.... en niet naar mijn zin. Verplicht die kut reclame zien in de panelen. Rare zogenaamd controversiële stukjes schrijven. Dit is hier een voorbeeld van. Waar is de GS zoals ik die ken gebleven?

Baardvansinterklaas | 22-11-18 | 12:05

Zuur artikel. Van den Hoogeband gaat met die 93K fors in salaris achteruit. Tóch gaat hij het doen.
Hoeveel tikken de bestuurder bij NOC*NSF binnen? Dat zal wel 180k+ zijn. En die lui voegen eigenlijk geen donder toe. VDH kan ook zijn huidige baan blijven doen en het NOC in de stront laten zakken.

JanVergoor | 22-11-18 | 12:05

NOC NSF is een groot subsidie crematorium op kosten van Henk en Ingrid waar sommige toppers gratis trainen om medailles en reclame inkomsten te scoren.

vranac | 22-11-18 | 18:03

Zozo. Iemand maakt carriere. Het is wat he?

OpperGek | 22-11-18 | 12:03

Hoorde op de radio dat er beweerd werd dat hij boven de Balkellendenorm zou zitten. Dan snap ik wel dat je reageert met maar 93K. Ja, prima salaris, maar voor iemand die tig goud heeft gehaald wel waard. In de VS kom je voor dat bedrag met zelfs 1x goud niet uit je bed.

LangeT | 22-11-18 | 12:03

Betwijfel ik. Ze hebben er veel daar, medaille winners. Die lopen niet allemaal binnen en vallen ook niet zo op in de grote vijver. Pieter is hier natuurlijk wel altijd de grote vis in de kleine vijver geweest, qua airtime en reclameaandacht.

Ik heb overigens geen probleem met hem noch zijn salaris.

Sjors W. | 22-11-18 | 13:44

@mosterd
Karaktermoord van VDH is wel erg prematuur. U slaat dan ook de plank mis.

Lafayette | 22-11-18 | 12:01

Hij verdient maar een ton per jaar. Ook niet veel. Ik verdien een vijfde van dat bedrag. En ik heb genoeg geld om alles bij Action en Lidl te kopen.

Jezus_Boeddha | 22-11-18 | 11:58

Maar u kunt water in wijn veranderen, zo kan ik het ook.

Mammeloe | 22-11-18 | 12:04

Beetje suf topic en 93K is inderdaad geen bijzonder salaris.

Hunter S. Thompson | 22-11-18 | 11:57

Waarom wordt Pieter vdH hier aangepakt? Hem werd een aanbod gedaan van 93K en hij deed een tegenbod, dat is toch normaal bij onderhandelen? Ik vind dat Mosterd wel erg rancuneus plempt, beetje medelijden nu je salaris gehalveerd is sinds GS afhankelijk is van de kroontjes? Om het goed te maken zou je op zijn minst de voorzitter van NOC*NSF aan kunnen pakken, weet je wel wat die slapjanus verdient? Juist ja!

metworst | 22-11-18 | 11:55

Kijk uit met wat je zegt over de kroontjes, je hebt zo een permaban als je kritiek levert.

captainobvious | 22-11-18 | 12:15

Een vrouw had niet onderhandeld over salaris, maar gewoon getekend bij het kruisje

lirft | 22-11-18 | 11:55

Wat een zielig bericht zeg dit. Maar ja typisch Geenstijl, geen peil op te trekken.

Hiesjes | 22-11-18 | 11:45

Kijk, hier hebben we wat aan.

Langshetrandje | 22-11-18 | 11:50

Trump doe het voor niks. Of voor 1 symbolische dollar.

Mammeloe | 22-11-18 | 11:42

Per jaar! Geweldig dat iemand die ontzettend rijk is geen $400.000 uit de Amerikaanse staatskas accepteert en dit geld schenkt aan goede doelen.

keestelpro | 22-11-18 | 11:56

Dank!

Eierbal-is-fijn | 22-11-18 | 12:00

Vergeet niet dat het een part-time baan betreft.

Achiel | 22-11-18 | 11:42

En dat de zwemmert van weleer opnieuw in de publiciteit komt zodat hij hierna nog vele jaren vooruit kan met 'inspiratie talks' voor organisaties die nog een uurtje opvulling zoeken voor hun strategiesessie.

Joris Beltsin | 22-11-18 | 11:49

Maar ja eerlijk is eerlijk. Hij valt niet over het geld. Meer over de berichtgeving er over.En doet wat mij betreft verder niet schimmig over zijn salaris.Dus wat mij betreft. Niks aan het handje.

tweetybird | 22-11-18 | 11:42

Zitten jullie te slapen op de redactie.
Is toch wel wat beter nieuws met de uitgelekte stukken van de steun aan jijadisten.

tobbie | 22-11-18 | 11:41

Ik zou precies hetzelfde zeggen.

Befketier | 22-11-18 | 11:47

Stuur een sollicitatiebrief.

Langshetrandje | 22-11-18 | 11:49

Linkje?

keestelpro | 22-11-18 | 11:51

Ik gun Pieter van harte mijn salaris. succes gozert!

pibasso | 22-11-18 | 11:40

Laten we iemand nemen die de Lord of the Rings snel naar huis stuurt.....

Einde van de Domheid | 22-11-18 | 11:39

Wat gaat er precies mis als we het eens zonder Chef de Mission zouden doen? Die vraag wordt nooit gesteld.

de Voorzittert | 22-11-18 | 11:39

Pieterke noemt wel tot op de EURO zijn salaris maar moffelt zijn tegenbod weg. Hij hoopt verder de lezer voor zich in te nemen door te beweren dat hij elders nog veel meer had kunnen verdienen. Da's natuurlijk bullshit, Pieterke heeft z'n hand overspeeld en maar snel eieren voor z'n geld gekozen. Is niet erg, kan de beste overkomen, maar wrijf dan niet nog een keer in die vlek.

Joris Beltsin | 22-11-18 | 11:37

Hij verdient goed, maar meer ook niet. Next

Hank Nozemans | 22-11-18 | 11:35

goh zeg wat is dit wereldschokkend nieuws....... toch..... ????

Lichtstadfan | 22-11-18 | 11:29

Is meer bedoelt om reaguurders de telegraaf te laten lezen : " maak een account aan"

daytripper | 22-11-18 | 11:44

Ik kan me overigens helemaal niet voorstellen dat het een fulltime job is vanaf vandaag tot aan de Spelen. Bovendien zal er ook wel een aardige pot representatiekosten etc ter beschikking staan, een auto of riante reiskostenregeling.

Langshetrandje | 22-11-18 | 11:29

Ik neem aan dat hij voor zoveel geld ook al die zwembaden zelf verschoont.

tweetybird | 22-11-18 | 11:27

Jezus wat zuur weer. Spruitjeslucht. De beste man heeft toch gewoon gelijk? Of accepteert u ook maar elk loon dat u bij een nieuwe positie in het vooruitzicht wordt gesteld?

Wees_eens_creatief | 22-11-18 | 11:27

Dit was voorheen een erebaantje zonder vergoeding. Nu jij weer...

Aart4888 | 22-11-18 | 11:29

Definieer voorheen. Korter dan 30 jaar geleden?

E-Burke | 22-11-18 | 11:43

chef van huppeldepup is natuurlijk een klotenbaantje.
pieter is een hele lieve jongen die gefilleerd gaat worden
heeft een guitig koppie... net zoals die vrouwspersoonmepper...(naam even kwijt)..
emille ofzo.. iemand..?

grapjasz | 22-11-18 | 11:25

Ratelband?

kleurdoosje | 22-11-18 | 12:33

Camiel Eurlings

ijsaartindeoven | 22-11-18 | 12:57

Ik heb respect voor Pietertje maar vraag mij af of hij ook balen gaat sjouwen in de haven voor 1500 euro per maand netto.

pino2 | 22-11-18 | 11:24

Nee, natuurlijk niet. Waarom zou hij? Als die mensen meer kunnen verdienen met minder zwaar werk zouden ze ook geen balen sjouwen.

E-Burke | 22-11-18 | 11:51

Van den Hoogenband is een beetje de Jesse Klaver van de NOC*NSF.
Leuk fris nieuw gezicht, doet het goed voor de camera, maar inhoudelijk zijn het lichtgewichten en trekken anderen aan de touwtjes van deze lichtgewichten.

leo de pejo | 22-11-18 | 11:20

James Lastig | 22-11-18 | 11:14 | reageer |
Kamerlid krijgt ongeveer 110 k. Das niet eens zoveel meer, zeker las je de uren vergelijkt.
www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qo/ink...

Zatkniss | 22-11-18 | 11:18

Ach, als je in de media beticht wordt van het eisen van 2x Balkenendenorm, zou ik het ook willen rectificeren… Als het waar is wat Pietertje zegt natuurlijk

eekeek | 22-11-18 | 11:18

De slechtst betaalde badmeester van Nederland

Hollende_Kleurling | 22-11-18 | 11:18

Een beetje flauw; hij kan elders meer verdienen, dus zijn opportunity cost wilde hij met zijn tegenvoorstel minimaliseren. Hij zegt niet dat hij "te weinig" verdient, hij verdient minder dan hij elders had kunnen verdienen. Hij is uiteindelijk voor de erebaan gegaan. Prima dus!

Non_Smoking_Gun | 22-11-18 | 11:18

Die stukjes hier soms? De gene die dit typt moet niet zeiken over een salaris van iemand anders maar afvragen of zijn of haar eigen salaris wel rechtvaardig is. Wat een kwaliteit.

pauljunior | 22-11-18 | 11:17

Inderdaad, mijn salaris is zeker niet rechtvaardig, ik verdien véél meer maar ik krijg het alleen niet. Degene die het zwaarste werk doen verdienen het minst, dát is de realiteit.
Wat Pieter verdient per maand dat hebben mijn man en ik nog niet eens bij elkaar opgeteld terwijl wij onze benen uit onze reet werken!

pino2 | 22-11-18 | 11:22

Iedereen kan stratenmaker worden omdat je er dom voor moet zijn. Zelfde als met darten, iedereen kan darten worden, maar niemand heeft zin een miljoen pijltjes te gooien per jaar als training. Advies aan jou en je man, neem een cursus en probeer hoger op te komen ipv ambitieloos hier reacties te gaan plaatsen uit rancune en jaloezie.

pauljunior | 22-11-18 | 11:32

@pino2 | 22-11-18 | 11:22 Dan moet je maar wat anders gaan doen. Alsof het deze meervoudig olympisch kampioen allemaal is komen aanwaaien.

fail | 22-11-18 | 13:52

@ Mosterd: i.p.v. van VDH af te zeiken, waarom richt je je pijlen niet op de directeur van NOC/NSF? Die 'verdient' nl > 2 ton en deinst er niet voor terug om VDH middels de pers kalt te stellen.

Nogal lui tegelen dit.

Publius | 22-11-18 | 11:17

Wat een kutstuk, Mosterd.
Ik vind het echt niet veel. Bij een topsport klimaat hoort ook gewoon een echt salaris.
Beter een ex-topsporter in deze functie dan een coryfee uit de politiek die niet weet of er zand of lucht in een zwembad zit.

Dick Luyenlomp | 22-11-18 | 11:16

"Ik vind het echt niet veel. Bij een topsport klimaat hoort ook gewoon een echt salaris." Meer dan twee keer modaal - niet veel?

Goldfinger | 22-11-18 | 11:41

klasse Dick!

pibasso | 22-11-18 | 11:46

Volledig mee eensch Dick!!

Toontje-S | 22-11-18 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Daar houdt ie zon 3.500 euro netto per maand aan over. Teringh das weinig. Waar kan ik storten?

Zatkniss | 22-11-18 | 11:15

Wel iets meer dan 3.500 netto. Moet meneer daar dan ook 40 u.m per week voor werken, misschien wel met een prikklok ?

Stratum | 22-11-18 | 11:17

Wat een slecht stuk. Alsof ie klaagt over zijn salaris.

DikkeFlappie | 22-11-18 | 11:15

Dat doet ie niet, hij heeft gewoon onderhandeld. Toen er geen ruimte bleek, is ie akkoord gegaan. De enige klagers zijn de mensen die een koe in de kont kijken.

DikkeFlappie | 22-11-18 | 11:26

Het is een onbetaald erebaantje voor een paar uur per week. Maar meneer van den hoogenmoed denkt vanwege zijn medailles van jaren geleden flink te kunnen cashen.

2voor12 | 22-11-18 | 11:35

Kan het stuk niet lezon.

Mammeloe | 22-11-18 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

Voor 19 uur in de week dus. Vroeg 2 keer zoveel. Damage control in de Telegraaf. Bolhuis deed het gratis. En dit voor een man zonder visie en alleen als uithangbord.

arlen | 22-11-18 | 11:15

arlen | 22-11-18 | 11:15 | Dat Pieter van den Hoogenband überhaupt een cent krijgt vind ik schandalig. Onkostendeclaraties (mits de kosten echt gemaakt zijn) prima, maar verder zou het vrijwilligerswerk moeten zijn in plaats van een topsalaris kasseren.

Wladimir 1928 | 22-11-18 | 11:23

@Wladimir 1928 | 22-11-18 | 11:23 jij werkt zeker voor niks... of helemaal niet.

fail | 22-11-18 | 13:50

Je kan beter in geld zwemmen dan in water Pietertje.

Tuborg øl | 22-11-18 | 11:15

Waarom verdient een "chef de mission" 93 kEUR en kamerleden, EU kamerleden en andere zakkenvullers een veelvoud daarvan? Dan is Pieter nuttiger bezig voor het land.

James Lastig | 22-11-18 | 11:14

En wat mag hij daarnaast nog declareren?

Sprinkhaan | 22-11-18 | 11:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken